Toon posts:

Geluidsoverlast door nieuw groot gezin als buren, help?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Vraag

Acties:
  • +9Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:21
Beste tweakers,

Sinds 2-3 jaar ben ik het bezit van mijn eigen eerste woning! Het is een hoekwoning waarbij een (niet vaste) buurman erg fijn is om naast te wonen en we drinken regelmatig een biertje samen. Aan de andere kant van ons grenst een dubbele woning. Hiervan zijn van 2 woningen 1 woning gemaakt.
Tijdens mijn eerste 1,5 jaar hebben hier mensen met een sociale handicapt gewoond waarvan ik totaal geen last had. Ze waren erg fijn om naast mij te hebben. Na die 1,5 jaar heeft het huis 1 jaar stil gestaan.

..totdat we een brief binnen kregen dat we een gezin van 11 man naast ons kregen te wonen. Onze eerste gedachte was dat kan nooit goed gaan. 9 kinderen onderhouden en stil houden kan niet. En wat blijkt..doorslapen doe ik niet meer. Door flink wat overlast.

Deze overlast bestaat uit: constant gedreun in de woning, veelvuldig slaan met deuren, binnenshuis springen, het ophitsen van de huisdieren in tuin, geschuif van meubels, schreeuwen onderling, het op zeer luide toon met elkaar conserveren & veelvuldig huilende kinderen. Er is sprake van continue overlast, zowel overdag als ’s nachts waardoor wij geen enkel rustmoment meer ervaren. De overlast vindt daarbij zowel binnenshuis als in de tuin plaats en gaat bijna 24/7 door. Ook wij zijn net als de bewoners van de andere kant van het huizenblok al meerdere malen aan de deur geweest omtrent de overlast, maar verbetering blijft uit. Tijdens het eerste contact met de woningvereniging kregen wij het gevoel dat onze klacht niet serieus genomen werd en ook na het 2de contact blijven ze de ernst van de situatie niet inzien. Wij ervaren persoonlijk flinke last van de dagelijkse overlast. Ik maak mij grote zorgen en de algehele situatie geeft mij continue stress/spanning waardoor mijn vriendin en ik nog maar amper nachtrust ervaren.
Daarbij is de politie al drie keer gebeld en is de gemeente met een brief verwittigd. Het aparte is ook nog dat de kinderen tot 12u e en zelfs diep in de nacht nog wakker zijn, niet of te laat naar school gaan, 's morgens schreeuwen als ze op moeten staan. De moeder kijkt ons wat raar aan en intimideert voor de ruit van de buren. Politie is door dit overlast al 3x gebeld. En bij de buren is het ja sorry, bedankt en alleen de kinderen die Nederlands kunnen doen open (3 t/m 22 jaar).

Onze plannen om samen te wonen en hier iets op te starten zit er niet meer in. Het wordt inwonen om te sparen en dan weg. Waarom worden wij als nette bewoners weggepest door een asociaal gezin dat een huis van €400,000 krijgt en dat nog niet blijkt te waarderen. Zelf sparen voor een jaar wordt al een helse ervaring.
Zelfs een voorstel ruim van te voren om de schutting tussen ons dicht te maken werd genegeerd..dat moesten we maar uitzoeken met de nieuwe bewoners. ;w

Het is misschien een warrig verhaal..maar een rustig moment om dit te typen zit er even niet in en wou dit even kwijt.

Alvast bedankt voor de reacties en hopelijk hebben jullie goede en fijne tips ;) :D

Alle reacties

Acties:
  • +5Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:05
Als eerste, wat een rotsituatie! Ten tweede, jij woont in een koophuis, het huis naast je is een huurhuis?
Tja... Dit forum staat vol met vergelijkbare verhalen, lees deze goed door en blíjf melden bij gemeente, wijkagent en woningbouwvereniging.

...je zei trouwens dat de kinderen structureel niet naar school gaan? Zou een zorgelijke situatie kunnen zijn... Al eens contact gehad met 't gemeentelijk wijkteam???

Acties:
  • +5Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:41
Uiteraard bijzonder vervelend dat je in je woongenot belemmerd wordt. Maar let wel, lang niet alles dat je hier benoemd is een klacht waar bijvoorbeeld een gemeente ook daadwerkelijk wat mee kan.

De rijksoverheid stelt bijvoorbeeld:
Buren moeten normale leefgeluiden van elkaar accepteren. Bijvoorbeeld:
  • spelende kinderen;
  • hoesten;
  • overdag stofzuigen;
  • dichtslaan van deuren.
Zie ook: https://www.rijksoverheid...ik-doen-bij-burenoverlast

Het slaan met deuren, de spelende kinderen zijn dingen waar je gewoonweg werkelijk waar nagenoeg niets tegen in kunt gaan brengen. Dit wordt gewoon beschreven als accepteren, tolereren. Je enige oplossing daarin gaat toch echt zijn, verhuizen, wat je ook al voor ogen hebt. Hetzelfde geldt natuurlijk voor wat betreft huilende kinderen, dat zal niet iets zijn dat goed te reguleren is.

En dat je mensen met elkaar op luide toon hoort converseren, gaat natuurlijk weinig resultaat opleveren.

Aankloppen bij de gemeente is een logische stap bij nul rekest op bezwaar bij de woningvereniging. Maar aan de andere kant, de woningen zijn samengevoegd door de woningvereniging lijkt mij. Daar is een gemeentelijke vergunning voor nodig. Daarin is gebruikelijk dat bestemming opgegeven wordt. Ergens is de gemeente dan al op de hoogte van huidige situatie en heeft hierin kennelijk geen bezwaar gezien.

Persoonlijk verwacht ik dan ook niet dat de gemeente hierin veel hulp zal gaan bieden. Uiteraard zijn er zaken waarmee je kunt pogen om het gedrag van de buren deels in goede banen te sturen. Indien leerplichtige kinderen structureel bijvoorbeeld niet naar school gaan, kun je bijvoorbeeld de lokale leerplicht ambtenaar eens contacteren en vragen hoe dat zit. Ik vermoed dat ook die best wel eens een blik wil komen werpen. In tegenstelling tot geluidsoverlast wordt leerplicht verzuim in Nederland wel vrij hard aangepakt zodra een gezin in het vizier van de juiste instanties staat. Uiteindelijk kunnen dit soort instanties, zoals de leerplichtambtenaar, jeugdzorg, etc. veel meer bereiken voor wat betreft het in ieder geval naar school gaan van het kind, dan bijvoorbeeld de politie zal bewerkstelligen.

Vergeet verder overigens niet, maar buren heb je eigenlijk nooit voor het kiezen. Uiteraard is dit natuurlijk echt een scenario wat buiten het spectrum van het gebruikelijke valt. Maar ook bijvoorbeeld een gezin met slechts 2 kinderen kan veel geluid veroorzaken, kan huilende hebben, kan daarmee de rust verstoren; afhankelijk van hoeveel rust je zoekt.

In de zoektocht naar nieuwe woonruimte zou ik daar dan ook gewoon vooraf al sterk rekening mee houden, verkies bijvoorbeeld een volledig vrijstaande woning. Veel van de mogelijke directe geluidshinder is daarmee al afgenomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Volgens mij is in het algemeen de richtlijn dat het tussen 22.00 en 07:00 stil hoort te zijn.

Onder normale omstandigheden en in overleg met de buren kan daar van afgeweken worden (feestje etc in goed overleg) maar normaliter hoor je tussen die tijden stil te zijn.

Zelf heb ik een goede relatie met de buren en zou na 20.00 uur niet meer gaan boren of wat dan ook en ook 's ochtends zou ik niet om 07.00 uur al beginnen met klussen, maar mocht het wel nodig zijn, dan overleg ik het even zodat ze er van weten en ook inspraak kunnen hebben. Nog nooit een probleem geweest.

Balen dat jij in deze situatie zit. Ik hoop dat je er snel vanaf bent. Het nadeel is wel dat je er alleen voor staat, omdat je de enige bent die er last van heeft. Het enige wat je kan doen ik het blijven melden totdat er een keer actie wordt ondernomen en probeer ook bewijs te verzamelen van de overlast in de vorm van opnamen.

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:38
Fairy schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:48:
Volgens mij is in het algemeen de richtlijn dat het tussen 22.00 en 07:00 stil hoort te zijn.

Onder normale omstandigheden en in overleg met de buren kan daar van afgeweken worden (feestje etc in goed overleg) maar normaliter hoor je tussen die tijden stil te zijn.

Zelf heb ik een goede relatie met de buren en zou na 20.00 uur niet meer gaan boren of wat dan ook en ook 's ochtends zou ik niet om 07.00 uur al beginnen met klussen, maar mocht het wel nodig zijn, dan overleg ik het even zodat ze er van weten en ook inspraak kunnen hebben. Nog nooit een probleem geweest.

Balen dat jij in deze situatie zit. Ik hoop dat je er snel vanaf bent. Het nadeel is wel dat je er alleen voor staat, omdat je de enige bent die er last van heeft. Het enige wat je kan doen ik het blijven melden totdat er een keer actie wordt ondernomen en probeer ook bewijs te verzamelen van de overlast in de vorm van opnamen.
Wat zou de politie doen wanneer de kinderen inderdaad overlast geven tussen 22:00 en 7:00? Lijkt mij dat de ouders ook eigenlijk machteloos zijn met 9 kinderen.

Lastige situatie, lijkt mij ook iets wat een grote impact zal hebben op jouw eigen huis prijs mocht je inderdaad gaan verhuizen.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:27

lasharor

7 december 2004

pvink schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:48:
Het wordt inwonen om te sparen en dan weg. Waarom worden wij als nette bewoners weggepest door een asociaal gezin dat een huis van €400,000 krijgt en dat nog niet blijkt te waarderen.
Komt bij mij meer over alsof dit het probleem is (want; blijkbaar is het niet eerlijk dat deze mensen deze woning krijgen). De rest van de "problemen" die je schets lijken vrij gewonen geluiden te zijn. Je kan moeilijk met een gezin met kinderen verwachten dat ze fluisterstil zijn.

*knip*
Meteen met het vingertje gaan wijzen voegt niets toe.

[Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 10-06-2021 10:48]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• psychodude
Fairy schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:48:
Maar ook daar zijn in het geval van kinderen natuurlijk gewoon uitzonderingen op. Als die kids om 6 uur wakker worden en geluid maken tijdens spelen, tja, veel succes. Wees blij dat je niet zelf in het huis woont.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor huilen. Ik heb ooit eens in een hotelkamer geslapen naast gezin met baby die echt zo'n beetje 6 uur heeft liggen huilen tussen 22:00 en 7:00. Mag ook hopen dat ik daar nooit buren mee krijg. Maar is natuurlijk niet iets waar je als ouder nu echt heel veel tegen kan doen.

De vraag is dan dus daarin ook een beetje, wat veroorzaakt de nachtelijke overlast.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• pvink
bernard038 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:30:
Als eerste, wat een rotsituatie! Ten tweede, jij woont in een koophuis, het huis naast je is een huurhuis?
Tja... Dit forum staat vol met vergelijkbare verhalen, lees deze goed door en blíjf melden bij gemeente, wijkagent en woningbouwvereniging.

...je zei trouwens dat de kinderen structureel niet naar school gaan? Zou een zorgelijke situatie kunnen zijn... Al eens contact gehad met 't gemeentelijk wijkteam???
Mijn huis is een koophuis. Net als velen in deze straat. De woning naast mij is nu een sociale woning geworden.
psychodude schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:34:
Uiteraard bijzonder vervelend dat je in je woongenot belemmerd wordt. Maar let wel, lang niet alles dat je hier benoemd is een klacht waar bijvoorbeeld een gemeente ook daadwerkelijk wat mee kan.

[...]

Het slaan met deuren, de spelende kinderen zijn dingen waar je gewoonweg werkelijk waar nagenoeg niets tegen in kunt gaan brengen. Dit wordt gewoon beschreven als accepteren, tolereren. Je enige oplossing daarin gaat toch echt zijn, verhuizen, wat je ook al voor ogen hebt. Hetzelfde geldt natuurlijk voor wat betreft huilende kinderen, dat zal niet iets zijn dat goed te reguleren is.

En dat je mensen met elkaar op luide toon hoort converseren, gaat natuurlijk weinig resultaat opleveren.

Aankloppen bij de gemeente is een logische stap bij nul rekest op bezwaar bij de woningvereniging. Maar aan de andere kant, de woningen zijn samengevoegd door de woningvereniging lijkt mij. Daar is een gemeentelijke vergunning voor nodig. Daarin is gebruikelijk dat bestemming opgegeven wordt. Ergens is de gemeente dan al op de hoogte van huidige situatie en heeft hierin kennelijk geen bezwaar gezien.

Persoonlijk verwacht ik dan ook niet dat de gemeente hierin veel hulp zal gaan bieden. Uiteraard zijn er zaken waarmee je kunt pogen om het gedrag van de buren deels in goede banen te sturen. Indien leerplichtige kinderen structureel bijvoorbeeld niet naar school gaan, kun je bijvoorbeeld de lokale leerplicht ambtenaar eens contacteren en vragen hoe dat zit. Ik vermoed dat ook die best wel eens een blik wil komen werpen. In tegenstelling tot geluidsoverlast wordt leerplicht verzuim in Nederland wel vrij hard aangepakt zodra een gezin in het vizier van de juiste instanties staat. Uiteindelijk kunnen dit soort instanties, zoals de leerplichtambtenaar, jeugdzorg, etc. veel meer bereiken voor wat betreft het in ieder geval naar school gaan van het kind, dan bijvoorbeeld de politie zal bewerkstelligen.

Vergeet verder overigens niet, maar buren heb je eigenlijk nooit voor het kiezen. Uiteraard is dit natuurlijk echt een scenario wat buiten het spectrum van het gebruikelijke valt. Maar ook bijvoorbeeld een gezin met slechts 2 kinderen kan veel geluid veroorzaken, kan huilende hebben, kan daarmee de rust verstoren; afhankelijk van hoeveel rust je zoekt.

In de zoektocht naar nieuwe woonruimte zou ik daar dan ook gewoon vooraf al sterk rekening mee houden, verkies bijvoorbeeld een volledig vrijstaande woning. Veel van de mogelijke directe geluidshinder is daarmee al afgenomen.
Een vrijstaande woning in deze mate van geluidsoverlast zal niet veel uitmaken. Buren van mijn buren hebben er ook last van. Wel wat in mindere maten.

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Helaas niet wat ik wil horen.

Desnoods ga ik hetzelfde geluid produceren (opnemen en terug sturen). Maar dat vind ik behoorlijk kinderachter en niet kunnen eigenlijk. |:( |:(
lasharor schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:01:
[...]

Komt bij mij meer over alsof dit het probleem is (want; blijkbaar is het niet eerlijk dat deze mensen deze woning krijgen). De rest van de "problemen" die je schets lijken vrij gewonen geluiden te zijn. Je kan moeilijk met een gezin met kinderen verwachten dat ze fluisterstil zijn.

De TS heeft een beetje "de rijdende rechter" vibes. Zo van; ik zit de hele dag op mijn buren te letten dus stoor ik mij al aan minimaal geluid.
Makkelijk praten hoor, totdat je zelf in zit. Dus jouw opmerking vind ik ongepast. Wil je wel de geluidsopnames laten horen hoe het er dagelijks aan toe gaat. Zal die morgen wel delen hier zodat jullie kunnen oordelen.

Jouw citaat is het gevolg wat ik erbij haal van ergernis. Niet de oorzaak.
Koptelefoontje schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:54:
[...]

Wat zou de politie doen wanneer de kinderen inderdaad overlast geven tussen 22:00 en 7:00? Lijkt mij dat de ouders ook eigenlijk machteloos zijn met 9 kinderen.

Lastige situatie, lijkt mij ook iets wat een grote impact zal hebben op jouw eigen huis prijs mocht je inderdaad gaan verhuizen.
Dat laatste ben ik ook bang voor. Wie wil naast 11 man wonen. Juridisch ga ik dit ook verder oppakken als het blijkt dat ik moet verhuizen voor mijn eigen gezondheid.

[Voor 79% gewijzigd door pvink op 09-06-2021 23:46]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:41
pvink schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:36:
[...]

Mijn huis is een koophuis. Net als velen in deze straat. De woning naast mij is nu een sociale woning geworden.

[...]

Een vrijstaande woning in deze mate van geluidsoverlast zal niet veel uitmaken. Buren van mijn buren hebben er ook last van. Wel wat in mindere maten.

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Helaas niet wat ik wil horen.

Desnoods ga ik hetzelfde geluid produceren (opnemen en terug sturen). Maar dat vind ik behoorlijk kinderachter en niet kunnen eigenlijk. |:( |:(

[...]

Makkelijk praten.Wil je wel de geluidsopnames laten horen hoe het er dagelijks aan toe gaat. Zal die morgen wel delen hier zodat jullie kunnen oordelen.

Tsja, dan is er toch echt maar een optie -> huis in de verkoop zetten, na 2-3 jaar heb je dikke overwaarde. Lekker in een rustige buurt (zonder huurwoningen.. ) gaan wonen.

Je kan dit ook gaan aanvechten, maar dat hele traject zal sowieso geen positief effect op je gemoedsrust en/of persoonlijkheid hebben

android since G1.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-03 18:18

M2M

medicijnman

[...]

Wil je wel de geluidsopnames laten horen hoe het er dagelijks aan toe gaat. Zal die morgen wel delen hier zodat jullie kunnen oordelen.

Zal morgen op de rest reageren maar deze reactie hierboven doet me bloed koken. Jij woont zeker ergens met eens wel een uurtje rust op een dag?
Misschien was het wat... onhandig verwoord, maar wij weten helemaal niks, behoudens je verhaal. En ik heb hier ook twee kids, die midden in de nacht schreeuw en huilbuien hebben. Niks aan te doen. Gelukkig is onze woning acceptabel geisoleerd en zitten de buren in dezelfde situatie.

Aan de andere kant beproef ik ook een cultuurverschil. Ouders van een groot gezin die de boel niet onder controle hebben (en met 9 kids kan ik mij dat best voorstellen) komen voor en hebben ook een plekkie nodig om te wonen. Kids onder controle brengen is zonder significante cultuurverandering onmogelijk. En zelf met verandering van ouders is het voor kids vanaf een bepaalde leeftijd, danwel geestelijke gesteldheid of karakter onmogelijk om "stil" te zijn.

Als buurman kun je een hoop eisen, maar eisen dat kids stil zijn is een onmogelijke eis. Eisen dat de ouders de kids stilhouden is ook een onmogelijke eis.

Melding maken van zorgen over de woonsituatie van de kids van de buren is echter wel iets wat prima te doen is. Iedereen kan melding maken bij zorgen en als ik je verhaal lees, is er meer aan de hand in dat gezin. Of er dan op geacteerd wordt is natuurlijke een tweede, maar dan heb je in ieder geval alles gedaan dat kan.

-_-

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 23:16
Vervelende situatie, en aangezien het een gezin met kinderen betreft zal het niet makkelijk zijn om een snelle oplossing te vinden (i.e. ze gaan niet opeens verhuizen, niemand kan ze daartoe dwingen op korte termijn, en de kinderen zullen ook niet opeens veranderen).

Ik zou beginnen met een dikke week in een hotel of airbnb om even bij te komen en goed te slapen, dat kan flink wat schelen voor je mentale welzijn.
En daarna thuis in ieder geval proberen met goede oordopjes en white-noise te slapen, hopelijk scheelt dat al een beetje.

Als je meer slaap krijgt, heb je meer energie om een meer structurele oplossing te vinden :-)

Ik zou constant in contact blijven met de gemeente, politie en ook de lokale gezinshulp/ondersteuning, helemaal als niet volledig aan de schoolplicht voldaan wordt!
Het zal misschien lang duren voordat er iets verandert, is het geen optie om zelf een grote geluidsmuur te laten bouwen? Wellicht de moeite waard.

Ctrl+k

Acties:
  • +15Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Wij hebben 3 jaar naast een gezin van 8 personen gewoond. 6 kinderen die je nooit hoorde. Helaas wel een moeder met een megafoonstem die ze 24/7 de huid vol schold.

Als ik jou was zou ik maar vast lekker op funda gaan bladeren. Een gezin van 9 mensen is niet zo 1 2 3 te corrigeren, zelfs niet als ze van goede wil zijn.

Het alternatief is bij allerlei instanties dossiers vormen om hun vertrek af te dwingen. Maar dat kan zomaar jaren duren.

Je kunt eind dit jaar kerst vieren in je nieuwe rustige woning. Of concluderen dat je geen steek verder bent gekomen met je huidige buren.

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17:48
3 keer de politie gebeld, in wat voor tijdsbestek?

Als je dossiervorming wil zul je al het overlast moeten melden. Pas als oom agent en de woningbouw wekelijks, terecht, worden gecontracteerd verwacht ik reactie...

Bedenk ook dat het veel 'leefgeluiden ' zijn, verzoek de woningbouw geluidsisolatie te plaatsen.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet je of denk je dat de kinderen niet naar school gaan?
Indien het eerste geval is een goed begin zou zijn om daar melding van te maken (leerplichtambtenaar/jeugdzorg). Ook voor het welzijn van die kinderen.

Mogelijk dat dat al heel veel kan schelen.
Dan heb je overdag rust omdat de kinderen op school zitten en heb je ook kans dat het in de nacht wat rustiger is omdat de kinderen moe zijn en vroeg op moeten.

[Voor 10% gewijzigd door anandus op 10-06-2021 07:02]

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:38
anandus schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:01:
Weet je of denk je dat de kinderen niet naar school gaan?
Indien het eerste geval is een goed begin zou zijn om daar melding van te maken (leerplichtambtenaar/jeugdzorg). Ook voor het welzijn van die kinderen.

Mogelijk dat dat al heel veel kan schelen.
Dan heb je overdag rust omdat de kinderen op school zitten en heb je ook kans dat het in de nacht wat rustiger is omdat de kinderen moe zijn en vroeg op moeten.
Een school zal dit zelf ook wel merken lijkt mij?

• anandus
  • Niet online
Koptelefoontje schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:11:
[...]

Niet als ze niet op een school zitten ;)

• psychodude
Koptelefoontje schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:11:
[...]

Zou je denken.
Scholen zijn wettelijk verplicht om ongeoorloofd verzuim te melden. Het melden gebeurt via het leerlingadministratiesysteem. Afgelopen jaar bleek dat de verzuimregistratie in het po beter kan: 45 % van de scholen heeft nog nooit verzuim gemeld.
Dit schreef de PO raad aanvang 2020, dus nog voor de corona crisis, betreffende 2019.

Bijna de helft van de basisscholen zou nooit verzuim hebben gehad dat jaar.

Aangezien scholen hun plicht slecht nakomen in Nederland, houd ik het niet voor onwaarschijnlijk dat deze kinderen wel degelijk onrechtmatig aan de leerplicht onttrokken worden.

Acties:
  • +19Henk 'm!

• ppassie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:31
Helaas is verhuizen de enige echte oplossing. Gedrag krijg je hooguit tijdelijk aangepast. Ik spreek uit ervaring.

Bedenk ook dat er weinig sociale huurwoningen zijn die samengesteld zijn uit 2 woningen. De woningbouwvereniging zal dus altijd het huis naast jullie verhuren aan grote (samengestelde?) gezinnen. Dus ook als deze mensen weggaan, is de kans groot dat er weer een groot gezin terugkomt...

Acties:
  • +14Henk 'm!

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:28
Waarom worden wij als nette bewoners weggepest door een asociaal gezin dat een huis van €400,000 krijgt en dat nog niet blijkt te waarderen.
Is je frustratie vooral opgebouwd uit afgunst?

(Met zo'n hoeveelheid kinderen kun je een beetje ruimte echt wel waarderen.)

Hoe is je huis geïsoleerd? Dat kan ook al veel geluid schelen.

Koop een bluetooth speakertje, en speel je favoriete muziek. Zodat niet elk geluidje opvalt.

En anders, inderdaad gaan verhuizen.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Tsja... dat is dan ook een regelrechte nachtmerrie...

Juist om die reden hebben wij een gekozen voor een woning waarbij geen sprake is van huur rondom. Eigenlijk ook te gek voor woorden dat de enige oplossing die dan mogelijk is; Verhuizen... Scheep een ander maar op met de lasten die het niet in de gaten heeft om vervolgens die mensen ook weer kosten te moeten laten maken.

Huurwoning met herhaaldelijk (aantoonbaar) overlast zou mijn inziens gewoon ergens in een kant en klare woning ergens op het industrieterrein geplaatst moeten worden. Kopers die op een dergelijke wijze storend zijn voor omwonenden zouden wat mij betreft ook die richting op mogen, echter ligt dat wellicht nog ingewikkelder.

Doet mij een beetje denken aan waar mijn broertje vroeger woonde -> door een huisjesmelker opgekochte koopwoning in een rustige woonwijk, woning opgesplitst in 3(!) appartementen en deze vervolgens aan 3 gezinnen verhuren...

Hoe dan ook blijven dit soort zaken mega vervelend gezien je er vrijwel niets aan kan doen behalve ermee leren leven of met geld gaan smijten (verkassen dus).

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:06
Makkelijk praten hoor, totdat je zelf in zit. Dus jouw opmerking vind ik ongepast. Wil je wel de geluidsopnames laten horen hoe het er dagelijks aan toe gaat. Zal die morgen wel delen hier zodat jullie kunnen oordelen.

Het viel wel op dat je ook normale zaken aanhaalt als geluidsoverlast. Ik geloof wel dat 9 kinderen bij mooi weer in de tuin teveel herrie kunnen gaan maken.

Dingen als slaande deuren horen er gewoon bij. Dat kan alleen gaan om bepaalde deuren bij de buren en deuren worden niet zo vaak gebruikt. Een huilende baby of soms peuter valt ook onder geluid wat er bij hoort.

Ik zou in deze situatie daarom niet klagen over dat soort geluiden en ook niet de prijs van de woning benoemen. Dat zijn zaken die er niet echt mee te maken hebben.

Ik denk dat mentaal gezien de situatie zo iirriteert, dat je op dit moment gewoon niks meer hebben kan qua overlast van die buren. Dat is een signaal wat duidelijk aangeeft dat het grote gezin in totaal gewoon te veel is, dat geloof ik best.

Als in jouw huis ook een luid gezin zou wonen, zou het best kunnen dat ze het allemaal wel prima zouden vinden.
Ik heb geen problemen met mensen die een bepaalde mate van rust willen in de thuisomgeving, maar wel als ze dan midden in een woonwijk gaan wonen. Enige punt zijn de financiën, maar als je het kunt regelen/betalen, zoek dan een plek die gegarandeerd rustig is om te wonen.

Andere minder duurzame oplossingen zijn het extra isoleren van de woning, plaatsen van planten of zachte materialen tussen de buren en jouw plek, gebruik maken van noice-cancelling technieken of oordopjes, ontspangedeeltes in eigen huis zo ver mogelijk van de luide buren plaatsen (dus niet slapen tegen de muren/ramen die dicht bij de buren zijn).

Het vraagt soms wat aanpassing en echt eerlijk is het niet. Ik mis echter het kleine stukje begrip voor een groot gezin en het kleine stukje eigen vermogen om iets aan te passen. Zoals je in dit topic het beschrijft tenminste.

Maar alsnog, het is vast en zeker een (te) zware belasting en dat wens ik niemand toe. Vervelend, dat zeker. En je hebt ongetwijfeld gelijk dat de (meeste) schuld bij het nieuwe gezin ligt. Nederland is ook gewoon te dichtbevolkt op veel plaatsen.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:24

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@pvink Persoonlijk zou ik je verlies gaan nemen, maar niet op de verkoopprijs waarschijnlijk van je woning. Het is nu juist een goede tijd om te verkopen, doe dit wel een beetje tactisch op de nog rustige uren. Wil de makelaar waarschijnlijk wel een rol in spelen.

Een nieuwe woning is dan eigenlijk je echte uitdaging.. focus je daarop en probeer een nieuwe start ergens anders te maken.

Oh en voor de verkoop moet natuurlijk wel even flink geklust worden op bepaalde tijdstippen ;) :+

Succes!

[Voor 11% gewijzigd door Falcon op 10-06-2021 07:58]

"We never grow up. We just learn how to act in public"

Acties:
  • +18Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
@Playa del C. Wij storen ons al enorm aan onze achterburen die 1(!!!) kind in de tuin loslaten. Loslaten als in; Urenlang luidkeels roepen en schreeuwen. Ik kan mij enkel voorstellen hoe dit zou zijn indien er een veelvoud hiervan buiten zou lopen.

Nu is dit gelukkig niet dagelijks en valt hier verder goed mee te leven. Uiteraard leven en laten leven, echter is het op de wereld zetten van een leven voor sommigen niet meer dan wat zaadcellen uitbroeden en dan zien ze wel hoe het verder verloopt. Een beetje opvoeding/correctie waar nodig is dan wel gewenst.

Het gaat mij voor de duidelijkheid niet om het kind dat loopt te spelen, maar dat wanneer de ouders genoeg hebben van het lawaai dat ze, i.p.v. een opvoedkundige correctie uitvoeren, de deur open zetten... het kind buiten gooien... en succes buurtgenoten roepen denken...

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

Acties:
  • +25Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:34
FuaZe schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:25:
[...]

Hoe is dat afgunst? Zijn frustratie zal vooral zijn dat hij geen rust meer krijgt, constant stress heeft, en zijn woongenot, en dus leefgenot, naar een dieptepunt zakt.

Vind adviezen van "Koop maar vrijstaand" ook wel heel makkelijk. Sowieso is dus nu de geluidsoverlast van de vrijstaande kant al. Maar dat zal heel veel meer kosten dan TS zijn woning nu. Ook leuk dat hij toch lekker veel overwaarde heeft, maar andere woningprijzen zijn ook gestegen.

Dat gezegd hebbende, dat gezien ga je waarschijnlijk niet eruit krijgen op redelijke termijn, en veranderen qua gedrag gaat sowieso niet gebeuren. Gezien het een stroom kinderen is blijkbaar, hoef je ook niet te denken dat er verandering gaat komen door andere fases van de kinderen.

Enige wat je kan doen, zijn zelf veranderingen. Overdag altijd radio/muziek aan hebben. Is meer geluidsisolatie mogelijk? Een slaapkamer pakken aan andere kant van je woning? En natuurlijk verhuizen als enige echte optie.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:45

Part

Helemaal niets.....

Falcon schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:57:
@pvink Persoonlijk zou ik je verlies gaan nemen, maar niet op de verkoopprijs waarschijnlijk van je woning. Het is nu juist een goede tijd om te verkopen, doe dit wel een beetje tactisch op de nog rustige uren. Wil de makelaar waarschijnlijk wel een rol in spelen.

Een nieuwe woning is dan eigenlijk je echte uitdaging.. focus je daarop en probeer een nieuwe start ergens anders te maken.

Oh en voor de verkoop moet natuurlijk wel even flink geklust worden op bepaalde tijdstippen ;) :+

Succes!
Nadeel is dat er meldingen zijn gedaan bij de politie en gemeente en dat je daardoor een conflict met de buren (overlast) niet kan en mag verzwijgen bij de verkoop.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28

Yucon

*broem*

passen al die kinderen wel in dat huis? Zijn er in dat opzicht geen richtlijnen?

Het helpt je niet, maar toch iets om het voor jezelf wat te nuanceren: die kinderen en de ouders, maar die hebben wat meer de hand in de situatie zitten in dezelfde situatie als jij.

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:14
Het advies dat je maar een woning moet kopen in een straat/wijk vol koopwoningen is kul natuurlijk. Daar ga je geen garantie krijgen dat je geen overlast zal krijgen. Je buurman zal dan even denken zijn woning te verhuren en ben je weer bij af.

Ik zit zo te denken en volgens mij kan je er echt niets tegen aan doen tenzij het echt juridisch uit de hand gaat lopen. Denk hierbij aan handtekeningen verzamelen met de buurt.
Dus als je er echt iets aan wilt doen dan zou je het een en andere moeten gaan loggen in een logboek. Ook alle acties die je genomen hebt.

Acties:
  • +25Henk 'm!

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-03 20:38
Wat zijn hier veel gebruikers die het probleem een beetje weg proberen te schuiven zeg. Ja er zitten veel geluiden bij die 'normaal' zijn, maar het heeft alles te maken met 'hoe vaak' en 'hoe hard'. Een dichtslaande deur per dag is niet gek, maar een paar x per uur en bewust hard dicht slaan is echt wat anders. Daarnaast is de optelsom belangrijk, dat wordt ook wel duidelijk uit het bericht van TS.

@ TS: ik heb in een soortgelijke situatie gezeten in mijn studentenkamer. Gezocht naar een rustig studentenhuis, maar het huis ernaast had ik natuurlijk niet aan gedacht. Pure onwil en treiterij (muziek harder zetten als ik vraag of t om 01.00 wat zachter mag). Ik heb het een half jaar vol gehouden, toen was ik kapot. Daarna heb ik er letterlijk 5 jaar over gedaan om niet meer direct boos te zijn als ik eens wakker werd van 'normaal' overlast van buren. Heb er nu pas weer vrede mee. Dus kies voor je eigen welzijn, want zodra je weg bent is het nog niet klaar.

Je komt op enig moment in een negatieve spiraal terecht waar je heel moeilijk uit komt. Dan worden dingen die wél normaal zijn ook triggers voor je, zo wordt het alleen maar erger.

Wat voor mij redelijk geholpen heeft is elk geluid waar je door getriggered wordt te relativeren of het onder de noemer normaal zou moeten vallen.

Daarnaast is bewust accepteren (dit moet je in eerste instantie forceren en lang vol houden) ook enigszinds effectief geweest. Hier in de buurt heeft iemand een of ander krot in de achtertuin waar zoonlief vrijwel elke dag muziek aan heeft met veels te veel bassen. Ik hoor het 5 huizen verderop binnen in mijn huis met de deuren dicht. Ik heb hier een paar keer wat van gezegd, maar deze aso's zien niet eens in dat uberhaupt iemand last van ze kan hebben. De eerste reactie was 'nouja zeg', ipv 'goh buur, wat vervelend dat je last van ons hebt'. Een verloren zaak dus. Daar heb ik nu toch redelijk vrede mee kunnen krijgen en erger ik mij er niet meer aan.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:28
"Wij als nette burgers ... hoezo 'krijgen' hun een huis van xxx"

Klinkt als afgunst, die mensen hebben het zelf waarschijnlijk ook al erg zat met 9 kinderen.

-
Anyways, als ik in een stilte coupe zit, stoor ik mij aan mensen die praten. Maar in een normale coupé niet.

Het is gedeeltelijk ook maar net hoe je er zelf tegenaan kijkt.

Dat is een van de weinige dingen waar hij, kosteloos, iets aan kan doen.

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:30
Wauw, bizar man...huis met 9 kinderen.
Lastige situatie, geluiden overdag zijn er natuurlijk altijd echter is het sociaal/maatschappelijk geacht om gewoon rekening te houden met je buren, zeker tijden na 5 uur, dat mensen eten, rustig bijkomen van de dag etc. echter is dat niet verplicht natuurlijk, tenslotten kan je niet alles geluidloos doen zeker als je 9 kinderen hebt.

Verhuizen zou bizar zijn dat dat nodig zou moeten zijn, je huis daalt enorm in waarde als bij koper bekend is dat zij naast een huis komen te wonen met 9 kinderen, je kan dan zelf als potentiele koper ook al bedenken dat dit veel herrie met zich meeneemt.
Dus even verkopen en ander huis kopen is ook niet zomaar een optie ook al wordt deze vrij makkelijk geopperd hier.

Cultuur verschil maakt het helemaal verschrikkelijk, waarschijnlijk vinden zij dit normaal.
Enige wat je kan proberen voor nu is dossier opbouwen, maken ze veel herrie na 10 uur ? Melding maken en bewijs verzamelen.
Kinderen die niet naar school gaan ? Melden.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Dat soort trucjes gaat allemaal niets uitmaken. Zeker niet als er een dossier ligt van (geluids)overlast. Dan heb je als verkoper domweg een informatieplicht. Meldt je dat niet is dat potentieel een verborgen gebrek (wat je dan ook nog eens bewust verborgen hebt proberen te houden)

• Jeroenzer
RodeStabilo schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:16:
[...]

Dat soort trucjes gaat allemaal niets uitmaken. Zeker niet als er een dossier ligt van (geluids)overlast. Dan heb je als verkoper domweg een informatieplicht. Meldt je dat niet is dat potentieel een verborgen gebrek (wat je dan ook nog eens bewust verborgen hebt proberen te houden)
Hoezo ? Ik snap dat als er een aantoonbaar dossier ligt dat je dat moet vermelden.
Maar als jij als huidige bewoner het acceptabel vind dan is er niks om te melden.
Dat weet de koper niet en je kan dat voor het verkopen ook zo overbrengen.

Het is geen verborgen gebrek, de potentiele koper heeft alle mogelijkheden om de buurt te verkennen, aanbellen bij de buren etc.

[Voor 9% gewijzigd door Jeroenzer op 10-06-2021 08:19]

Acties:
  • +29Henk 'm!

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:54

BazzH

Kei-goed...

Je weet natuurlijk al waarom dat gezin daar is "geplaatst". Waar ze eerst woonden, waren ze er waarschijnlijk ook klaar mee en begon het misschien wel ernstig te escaleren. In sommige buurtjes pakken mensen dit soort dingen onderling zelf aan. Ze hebben ingeschat dat jullie buurt "netter" is en dumpen ze dus daar maar. Ze verwachten bij jullie geen escalatie in de vorm van geweld of andere vormen van "afrekenen". Zijn ze in ieder geval weer een paar jaar onder de pannen tot er iemand doordraait en het weer escaleert.

Ze kunnen niet veel anders dan dit soort probleemgevallen gewoon telkens weer ergens anders te plaatsen en dan begint het riedeltje weer van voren af aan. Zelfde met hangjongeren, die worden ook alleen maar verplaatst.

[Voor 17% gewijzigd door BazzH op 10-06-2021 08:23]

Think smart........ Act stupid........

• RodeStabilo
  • Niet online
Jeroenzer schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:19:
[...]

Hoezo ? Ik snap dat als er een aantoonbaar dossier ligt dat je dat moet vermelden.
Maar als jij als huidige bewoner het acceptabel vind dan is er niks om te melden.
Dat weet de koper niet en je kan dat voor het verkopen ook zo overbrengen.
Misschien, IANAL, maar in dit specifieke geval gaat het ' niet weten' of ' acceptabel vinden' niet op.

• Jeroenzer
RodeStabilo schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:19:
[...]

Misschien, IANAL, maar in dit specifieke geval gaat het ' niet weten' of ' acceptabel vinden' niet op.
Ja fair enough natuurlijk, ik ook niet :P , maar kan me voorstellen dat het niet per direct een verborgen gebrek is, ik heb dat nog niet als verborgen gebrek gezien bij kopen/verkopen huis.
Wel als de buren aantoonbaar crimineel zijn ofzo dan kan ik het mij voorstellen dat je verplicht bent om dat te melden.

Acties:
  • +59Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-03 11:06

mark-k

AKA markkNL

FuaZe schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:07:
[...]

Klinkt als afgunst, die mensen hebben het zelf waarschijnlijk ook al erg zat met 9 kinderen.

-
Anyways, als ik in een stilte coupe zit, stoor ik mij aan mensen die praten. Maar in een normale coupé niet.

Je moet nou ook weer niet gaan doen alsof die mensen zelf niet die 9 kinderen gemaakt hebben. Zij hebben er bewust voor gekozen om veel te veel kinderen te maken dus daar hoef je nul medelijden mee te hebben. En als je dan afhankelijk bent van de staat en de hele dag thuis niks zit te doen blijkbaar (behalve herrie maken) snap ik dat TS daar problemen mee heeft.

Acties:
  • +20Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:13
[...]

-

Dat ze het zelf ' erg zat ' hebben met 9 kinderen is toch echt hun eigen schuld. Ik ben normaal niet van het generaliseren maar mensen die in de huidige tijd 9 kinderen hebben zijn per definitie asociaal.

Dat in Nederland verhuizen de enige serieuze optie is tegen dit soort tokkie gedrag is echt ongelooflijk.

[Voor 9% gewijzigd door jessy100 op 10-06-2021 08:37]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:24

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Jeroenzer @RodeStabilo @Part Jullie hebben gelijk, crisis dan ben je dus gewoon screwed als verkoper :X

https://sonsrealestate.nl...ij-verkoop-van-uw-woning/

@pvink Beter kunnen we niet maken, ook niet makkelijker.

"We never grow up. We just learn how to act in public"

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:34
[...]

Ik weet niet of je hebt zitten slapen bij sexuele voorlichting, maar 9 kinderen is niet iets wat je zomaar overkomt. Daarvoor moeten een mama en een papa heel erg van elkaar houden...

En het primaire probleem is natuurlijk de overlast die TS heeft. Maar ik kan me best voorstellen dat je dat nog erger vindt omdat dan zo'n gezin van geld van de maatschappij rond moet komen, en dan nog niet een beetje fatsoenlijk zich kan gedragen voor de rest van die maatschappij. Maar dat is geen afgunst, dat zijn bijkomende factoren.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:14
Thalaron schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:50:
Tsja... dat is dan ook een regelrechte nachtmerrie...

Juist om die reden hebben wij een gekozen voor een woning waarbij geen sprake is van huur rondom.
dat geeft ook geen garantie genoeg straten met alleen koopwoningen waar ook overlast is

• jessy100
Falcon schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:36:
@Jeroenzer @RodeStabilo @Part Jullie hebben gelijk, crisis dan ben je dus gewoon screwed als verkoper :X

https://sonsrealestate.nl...ij-verkoop-van-uw-woning/

@pvink Beter kunnen we niet maken, ook niet makkelijker.
Dus omdat de buren objectief grove overlast veroorzaken volgens de rechter, mag de verkopende partij 76k betalen? verhaal dat geld lekker op de overlastgevende partij :/

• Jeroenzer
bie100 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:40:
[...]

dat geeft ook geen garantie genoeg straten met alleen koopwoningen waar ook overlast is
Absoluut, echter zijn mensen dan toch vaker sneller bereid om concrete stappen te maken om er samen uit te komen want het is jouw woning die je met je eigen hard gespaarde centjes hebt gekocht.

• RodeStabilo
  • Niet online
jessy100 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:40:
[...]

Dus omdat de buren objectief grove overlast veroorzaken volgens de rechter, mag de verkopende partij 76k betalen? verhaal dat geld lekker op de overlastgevende partij :/
Ja, omdat het verzwegen is.

• bie100
Jeroenzer schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:41:
[...]

Absoluut, echter zijn mensen dan toch vaker sneller bereid om concrete stappen te maken om er samen uit te komen want het is jouw woning die je met je eigen hard gespaarde centjes hebt gekocht.
tja dat vind jij en dat mag :) mijn ervaring is dat het geen reet uit maak of je nou weinig poen heb of veel of je hoog op de ladder staat of laag als ze hun reet tegen de krib zetten maakt het niks uit

het enige verschil is dat in de tussen haakjes goede wijken je kapot gegooid wordt met argumenten en een brief van de advocaat

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:36

kevin33

Welkom in Utopia.

Sissors schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:36:
[...]

Ik weet niet of je hebt zitten slapen bij sexuele voorlichting, maar 9 kinderen is niet iets wat je zomaar overkomt. Daarvoor moeten een mama en een papa heel erg van elkaar houden...
Nee hoor, geen voorbehoedsmiddelen gebruiken is dan afdoende.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• jessy100
Dat snap ik nog ook. Waarschijnlijk is de verkoper jaren in de steek gelaten wat betreft het oplossen van de overlast, totdat 'ie maar ging verhuizen. Ik begrijp heel goed dat ie dan niet 50k op de vraagprijs in wilt leveren door dit te melden.

Dat maakt het niet correct, maar wel begrijpelijk.
kevin33 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:52:
[...]

Nee hoor, geen voorbehoedsmiddelen gebruiken is dan afdoende.
Tijd voor een educatieve brief bij het inschrijven van je derde kind....

[Voor 22% gewijzigd door jessy100 op 10-06-2021 08:53]

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:57
Wat dacht je van verkoopwaarde van je woning.
Iedereen rent hard weg bij de gedachte naar een gezin te gaan wonen met 11man.
Gelukkig zit je nu in een gekke markt met extreme woning nood en zal dat enig sinds gecompenseerd worden.

Verder kan ik je niet veel tips geven, dan alleen maar mijn begrip. Lijkt me echt een klote situatie.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Een beetje steun richting TS :). Ik heb zelf in een vergelijkbare situatie gezeten, doch niet direct de aangrenzende buren, maar een gedeelte van de straat. Die maakten genoeg lawaai om ondanks de afstand toch significante overlast te veroorzaken. Ook de kinderen daarvan, die vooral op straat leven, vonden het prachtig om belletje te lellen, vuurwerk in je tuin te smijten etc etc.

We hebben jaren op de voorgeschreven manieren geprobeerd er verandering in te brengen (netjes vragen, minder netjes vragen, wijkagent, politie, woningbouwvereniging (wij kochten, maar de rest huurde allemaal) maar het was een combinatie van soort zoekt soort, geen mores en ze verveelden zich de hele dag.

Uiteindelijk zijn wij dus ook verhuisd, naar een vrijstaand huis in een dorp waar stukken minder potentie tot overlast is. Ja, ze schieten carbid met oudjaar (is in mijn beleving minder erg want het gebeurt op de velden voor de deur en ik zie het dus aankomen), er zitten ook wel eens tokkies tussen (die heb je overal) en mijn buurjongen heeft een kachelpijp onder zijn motor ("want het moet toch een beetje lawaai maken, mooi man") doch omdat het over het algemeen vrij rustig is hier (ik kan gewoon in mijn eigen tuin van de vogels, eekhoorntjes en andere dieren genieten) kan ik dat allemaal stukken beter hebben. Wat anderen ook al roepen 'teveel' is het probleem.

Het voornaamste waar ik me nu nog aan stoor zijn mensen die met 60+ door onze 30 straat jakkeren maar dat probleem kent heel nederland, niet alleen wij.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-03 23:22
Zo snel mogelijk verkopen. Zodra de woonmarkt hysterie voorbij is gaat iedereen weer kritisch kijken naar woningen en niemand meer de volle pond lappen voor een huis met 9 kinderen er naast. Dit is je kans om er nog redelijk vanaf te komen.

Ik heb ook genoeg ervaring met geluidsoverlast door buren. Je lost het toch nooit 100% op.

[Voor 17% gewijzigd door Negakinu op 10-06-2021 09:01]

too old, too cold

• pvink
Purzelbaum schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 06:09:
3 keer de politie gebeld, in wat voor tijdsbestek?

Als je dossiervorming wil zul je al het overlast moeten melden. Pas als oom agent en de woningbouw wekelijks, terecht, worden gecontracteerd verwacht ik reactie...

Bedenk ook dat het veel 'leefgeluiden ' zijn, verzoek de woningbouw geluidsisolatie te plaatsen.
In 3 weken tijd. Kreeg het advies van de politie om elke keer het te melden. Politie staat aan onze kant wat betreft de eerste melding.
anandus schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:15:
[...]

Niet als ze niet op een school zitten ;)
Ze gingen niet naar school omdat ze geen Nederlands konden. Nu zouden ze naar het AZC gaan om hun Nederlands bij te spijkeren. Ze zitten al 6-7 jaar in Nederland.
ppassie schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:17:
Helaas is verhuizen de enige echte oplossing. Gedrag krijg je hooguit tijdelijk aangepast. Ik spreek uit ervaring.

Bedenk ook dat er weinig sociale huurwoningen zijn die samengesteld zijn uit 2 woningen. De woningbouwvereniging zal dus altijd het huis naast jullie verhuren aan grote (samengestelde?) gezinnen. Dus ook als deze mensen weggaan, is de kans groot dat er weer een groot gezin terugkomt...
Eerst zat hier mensen in die lichtelijk gehandicapt waren.
[...]

Koop een bluetooth speakertje, en speel je favoriete muziek. Zodat niet elk geluidje opvalt.

Geen afgunst. Afgunst omdat ze niets doen met onze klachten en gewoon verder het huis op de kop zetten.
Playa del C. schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:52:
[...]

Het viel wel op dat je ook normale zaken aanhaalt als geluidsoverlast. Ik geloof wel dat 9 kinderen bij mooi weer in de tuin teveel herrie kunnen gaan maken.

Dingen als slaande deuren horen er gewoon bij. Dat kan alleen gaan om bepaalde deuren bij de buren en deuren worden niet zo vaak gebruikt. Een huilende baby of soms peuter valt ook onder geluid wat er bij hoort.

Ik zou in deze situatie daarom niet klagen over dat soort geluiden en ook niet de prijs van de woning benoemen. Dat zijn zaken die er niet echt mee te maken hebben.

Ik denk dat mentaal gezien de situatie zo iirriteert, dat je op dit moment gewoon niks meer hebben kan qua overlast van die buren. Dat is een signaal wat duidelijk aangeeft dat het grote gezin in totaal gewoon te veel is, dat geloof ik best.

Als in jouw huis ook een luid gezin zou wonen, zou het best kunnen dat ze het allemaal wel prima zouden vinden.
Ik heb geen problemen met mensen die een bepaalde mate van rust willen in de thuisomgeving, maar wel als ze dan midden in een woonwijk gaan wonen. Enige punt zijn de financiën, maar als je het kunt regelen/betalen, zoek dan een plek die gegarandeerd rustig is om te wonen.

Andere minder duurzame oplossingen zijn het extra isoleren van de woning, plaatsen van planten of zachte materialen tussen de buren en jouw plek, gebruik maken van noice-cancelling technieken of oordopjes, ontspangedeeltes in eigen huis zo ver mogelijk van de luide buren plaatsen (dus niet slapen tegen de muren/ramen die dicht bij de buren zijn).

Het vraagt soms wat aanpassing en echt eerlijk is het niet. Ik mis echter het kleine stukje begrip voor een groot gezin en het kleine stukje eigen vermogen om iets aan te passen. Zoals je in dit topic het beschrijft tenminste.

Maar alsnog, het is vast en zeker een (te) zware belasting en dat wens ik niemand toe. Vervelend, dat zeker. En je hebt ongetwijfeld gelijk dat de (meeste) schuld bij het nieuwe gezin ligt. Nederland is ook gewoon te dichtbevolkt op veel plaatsen.
Met deuren slaan zodat wij wakker worden, het huis trilt vind ik niet normaal als deuren slaan. Ik wil je net best uitnodigen hier zodat je je mij het begrip kan laten tonen die ik zo moeten hebben. Ik zou juist mensen die veel overlast veroorzaken naast dezelfde soort mensen zetten. Hun kunnen elkaar verdragen.
Thalaron schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:57:
@Playa del C. Wij storen ons al enorm aan onze achterburen die 1(!!!) kind in de tuin loslaten. Loslaten als in; Urenlang luidkeels roepen en schreeuwen. Ik kan mij enkel voorstellen hoe dit zou zijn indien er een veelvoud hiervan buiten zou lopen.

Nu is dit gelukkig niet dagelijks en valt hier verder goed mee te leven. Uiteraard leven en laten leven, echter is het op de wereld zetten van een leven voor sommigen niet meer dan wat zaadcellen uitbroeden en dan zien ze wel hoe het verder verloopt. Een beetje opvoeding/correctie waar nodig is dan wel gewenst.

Het gaat mij voor de duidelijkheid niet om het kind dat loopt te spelen, maar dat wanneer de ouders genoeg hebben van het lawaai dat ze, i.p.v. een opvoedkundige correctie uitvoeren, de deur open zetten... het kind buiten gooien... en succes buurtgenoten roepen denken...
Hier is het de deur openzetten, tv aan, voetballen, krijsen/huilen en binnen met de deuren gooien. Allemaal tegenlijk.
Sissors schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:01:
[...]

Hoe is dat afgunst? Zijn frustratie zal vooral zijn dat hij geen rust meer krijgt, constant stress heeft, en zijn woongenot, en dus leefgenot, naar een dieptepunt zakt.

Vind adviezen van "Koop maar vrijstaand" ook wel heel makkelijk. Sowieso is dus nu de geluidsoverlast van de vrijstaande kant al. Maar dat zal heel veel meer kosten dan TS zijn woning nu. Ook leuk dat hij toch lekker veel overwaarde heeft, maar andere woningprijzen zijn ook gestegen.

Dat gezegd hebbende, dat gezien ga je waarschijnlijk niet eruit krijgen op redelijke termijn, en veranderen qua gedrag gaat sowieso niet gebeuren. Gezien het een stroom kinderen is blijkbaar, hoef je ook niet te denken dat er verandering gaat komen door andere fases van de kinderen.

Enige wat je kan doen, zijn zelf veranderingen. Overdag altijd radio/muziek aan hebben. Is meer geluidsisolatie mogelijk? Een slaapkamer pakken aan andere kant van je woning? En natuurlijk verhuizen als enige echte optie.
In elke kamer hoor ik het geluid van hun. In deze hitte kunnen we al zeker geen ramen en deuren openzetten.
Yucon schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:01:
passen al die kinderen wel in dat huis? Zijn er in dat opzicht geen richtlijnen?

Het helpt je niet, maar toch iets om het voor jezelf wat te nuanceren: die kinderen en de ouders, maar die hebben wat meer de hand in de situatie zitten in dezelfde situatie als jij.
Maar hun hebben er voor gekozen om in die situatie te zitten |:(

De gemeente laat die mensen hier toe en daarom moeten 2 gezinnen dus weg. Laat ze dan niet toe of zet ze ergens waar het toelaatbaar is; In een asowijk. Want wat voor volk wilt in mijn huis wonen en hoe breid zich dit verder uit?
Via via heb ik gehoord dat onze gemeente persé statushouders een huis moesten geven. In mijn gemeente waren dat 2 gezinnen.
Anyway, ben nog bij andere buren geweest en heb gehoord dat ze er ook last van hebben en eentje voelt zich niet veilig.

Bij 1:35 wordt het fijn. Voetballen, twee kinderen schreeuwen, moeder schreeuwen.
https://sndup.net/5559

• liberque
  • Laatst online: 20-03 18:07

liberque

Vrijzinnig!

Succes!
Ik begrijp de insteek hiervan, maar je zadelt op deze manier dus iemand anders op met de problematiek. Het wachten is dan op een nieuw topic: "Net huis gekocht en nu overlast" met iets in de tekst een strekking van: "Toen we gingen kijken was het rustig, maar nu we er zijn komen wonen blijkt er een gezin met 9 kinderen naast te wonen die een hele dag lawaai maken. Nu begrijpen we waarom het pand verkocht is". Dan loop je in mijn optiek dus iemand moedwillig te benadelen. Ik zou mezelf daar dus wel schuldig over voelen.

Dat gezegd hebbende loop je het risico om in je nieuwe huis (ook al is het vrijstaand) iets soortgelijks mee te maken. Overlast kent vele vormen en Nederland is gewoon erg drukbevolkt. Het hoeft overigens niet alleen van de buren te komen. Ga je helemaal in de open wonen met geen buren voor honderden meters kan er opeens een kippen- of varkensstal geopend worden waardoor je de hele tijd in de stank zit.

Nee wegrennen is geen garantie voor een overlastvrij leven en verlegt het probleem alleen maar, maar wat dan? Welnu de buren van de buren hebben er ook last van dus je staat niet alleen. Dat is al een mooi gegeven. Ga dus met elkaar samenwerken voor de dossiervorming en coordineer je acties. Het is een sociale huurwoning geworden dus blijf consequent en samen de woningverening bombarderen met de klachten. Ga niet roepen dat ze wegmoeten (waar moeten ze heen) maar vraag om bijvoorbeeld een betere isolatie in de woning van de buren. Het is immers de woningvereniging die eigenaar van de woning is en dus verantwoordelijk voor de geluidsoverlast en het voorkomen ervan.

Verder valt me op dat de kinderen de enige zijn die Nederlands spreken. De ouders zijn dus overgeleverd aan de vertaling van de kinderen en we weten allemaal hoe kinderen zijn. Zoek uit wat voor taal de ouders spreken en stel een brief samen en haal die door Google Translate. Het zal gebrekkig overkomen maar is voor de ouders wellicht een stuk duidelijker en geeft ze een beter beeld van de overlast. Denk daarbij in oplossingen en niet in problemen. Geef daarbij ook de suggestie dat ze zelf bij de woningvereniging vragen om isolatie opdat ze dan op goede voet kunnen integreren in hun wijk.

De leerlinginspectie erop af sturen lijkt wellicht een goed idee, maar het verbetert je relatie met de buren absoluut niet. Enige welwillendheid die je eventueel had verspeel je daarmee en je wilt echt geen ruzie. Daar los je immers niks mee op en laat de situatie alleen maar escaleren. Zoete broodjes bakken levert immers altijd meer op dan gaan smijten met stront.

Rest me nog te zeggen: heel veel sterkte. Een weekje op vakantie gaan is een heel goed idee. Even lekker een momentje voor jezelf zodat je weer wat weerstand opbouwt. Het zal nie makkelijk zijn maar je woont er nu al twee tot drie jaar met een hoog woongenotgehalte. Geef dat niet zomaar op.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-02 16:34
Mocht je overwegen te verkopen, dan kun je dat (IMHO) met goed fatsoen eigenlijk alleen nog aan de woningbouwvereniging. Laat je huis taxeren en kijk of de taxateur de effecten van de overlast in de taxatie kan aantonen. Dat zou dan mogelijk als waardevermindering meegenomen kunnen worden.

From DEC to Dragon.

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17:48
Ik heb het fragment beluisterd. Technisch gezien zijn dit leefgeluiden. Echter snap ik jou frustratie!

Vooral ook blijven melden bij de woningbouw, en elke keer een verzoek om de tussenmuur beter te isoleren.
Vraag ook bij de woningbouw om buurtbemiddeling en laat ze daar een tolk bij zetten.

Je hebt te maken met een, waarschijnlijk, enorm cultuurverschil en, waarschijnlijk, de vruchten van ons rotte asielbeleid (nb ik zeg niet dat die mensen rot zijn, ik zeg dat ons asielbeleid dusdanig scheef is dat je imho overlastgezinnen maakt)

• bie100
pvink schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:01:
[...]

De gemeente laat die mensen hier toe en daarom moeten 2 gezinnen dus weg. Laat ze dan niet toe of zet ze ergens waar het toelaatbaar is; In een asowijk.
het is nergens toelaatbaar ook niet wat jij noemt asowijk maar goed dan heb je er geen last meer van dat dan weer niet( maar een ander dan wel)

Acties:
  • +12Henk 'm!

• carbidsjitter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 11:52
[...]

-

Dat is natuurlijk een kul vergelijking, de overlast die je in een trein ervaart is tijdelijk en van die drukte kun je bijkomen als je thuis bent. Ik heb zelf ook overlast gehad en liever 100x paar keer ergeren aan iemand in de trein dan continue in een alles overheersende geluids situatie privé, waar je juist graag wil bijkomen en/of herstellen van een lange werkdag.

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:01
Dinmi schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:11:
Mocht je overwegen te verkopen, dan kun je dat (IMHO) met goed fatsoen eigenlijk alleen nog aan de woningbouwvereniging. Laat je huis taxeren en kijk of de taxateur de effecten van de overlast in de taxatie kan aantonen. Dat zou dan mogelijk als waardevermindering meegenomen kunnen worden.
Die is lekker. Bij verkoop aan de woningbouwvereniging de waardevermindering proactief meenemen, veroorzaakt door diezelfde woningbouwvereniging. 8)7

Ik wens je in ieder geval veel sterkte. Ik heb in dezelfde situatie gezeten, maar dan 2 van zulke buren. De gebrekkige isolatie hielp daar ook niet in. Op een gegeven moment ontwikkel je een hyperfocus waardoor je in een negatieve spiraal terecht komt. Snel een weekje weg inderdaad!

• pvink
Dat zal de eerste intentie ook worden.

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:21
Is dat audiofragment wat je hoort als je zelf binnen bent en zij buiten?
Of allemaal buiten?
Of allemaal binnen?

En op hoeveel afstand is dit opgenomen?

Ja, het is irritant, maar afhankelijk van bovenstaande antwoorden te verklaren natuurlijk.

• DiedX
  • Laatst online: 12:19
BazzH schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:19:
Je weet natuurlijk al waarom dat gezin daar is "geplaatst". Waar ze eerst woonden, waren ze er waarschijnlijk ook klaar mee en begon het misschien wel ernstig te escaleren. In sommige buurtjes pakken mensen dit soort dingen onderling zelf aan. Ze hebben ingeschat dat jullie buurt "netter" is en dumpen ze dus daar maar. Ze verwachten bij jullie geen escalatie in de vorm van geweld of andere vormen van "afrekenen". Zijn ze in ieder geval weer een paar jaar onder de pannen tot er iemand doordraait en het weer escaleert.

Ze kunnen niet veel anders dan dit soort probleemgevallen gewoon telkens weer ergens anders te plaatsen en dan begint het riedeltje weer van voren af aan. Zelfde met hangjongeren, die worden ook alleen maar verplaatst.
Klinkt voor mij eerder als asielzoekers. Verklaard alleen niet waarom de kinderen Nederlands praten. [ts], heb je je wel eens voorgesteld?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:40
Verkopen en het verlies voor lief nemen. Klinkt gemakkelijk, maar is uiteindelijk de enige oplossing.

Andere strekking, maar ik heb in de laatste huizencrisis een appartement verkocht met 50k verlies. Er viel een last van mijn schouders. Die 50k was heel snel vergeten.

In geval van TS zou het zelfs gemakkelijker kunnen zijn. Met de gekte op de huizenmarkt, zal hij er waarschijnlijk alleen geen of minder winst op maken. Zelfs geen verlies. Vergeet die centen en kies voor je gezondheid.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 08:03
liberque schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:02:
Verder valt me op dat de kinderen de enige zijn die Nederlands spreken. De ouders zijn dus overgeleverd aan de vertaling van de kinderen en we weten allemaal hoe kinderen zijn. Zoek uit wat voor taal de ouders spreken en stel een brief samen en haal die door Google Translate. Het zal gebrekkig overkomen maar is voor de ouders wellicht een stuk duidelijker en geeft ze een beter beeld van de overlast. Denk daarbij in oplossingen en niet in problemen. Geef daarbij ook de suggestie dat ze zelf bij de woningvereniging vragen om isolatie opdat ze dan op goede voet kunnen integreren in hun wijk.

De leerlinginspectie erop af sturen lijkt wellicht een goed idee, maar het verbetert je relatie met de buren absoluut niet. Enige welwillendheid die je eventueel had verspeel je daarmee en je wilt echt geen ruzie. Daar los je immers niks mee op en laat de situatie alleen maar escaleren. Zoete broodjes bakken levert immers altijd meer op dan gaan smijten met stront.
Goed verhaal op zich maar ik denk dat dit vrij ver van de werkelijkheid af staat. Dit is een verloren zaak en zo zijn er duizenden. Deze mensen komen uit bumblefuck nowhere, spreken de taal niet en kinderen gaan niet altijd naar school. Je kan dat wel melden bij de inspectie maar op scholen zitten ze ook niet echt te wachten op volk dat de taal niet spreekt, uberhaupt niet begrijpt dat je in dit land ca. 16 jaar educatie nodig hebt om om basis niveau mee te kunnen draaien in de maatschappij en dat je daar wel iets voor moet doen. Scholen nemen het niet zo nauw met zulk volk want er is gewoon geen land mee te bezeilen. Als ze op komen dagen wordt er gekeken of er misschien nog iets geleerd kan worden, maakt niet eens uit wat, en als ze er een keertje niet zijn ook prima. Het lerarentekort waar men het vaak over heeft speelt dan ook vooral op scholen met veel van dit soort mensen want er is geen hond te vinden die daar voor de klas wil staan.
Ik begrijp de insteek hiervan, maar je zadelt op deze manier dus iemand anders op met de problematiek.
TS is al die 'iemand anders'. Wat er naast de TS in het huis is geparkeerd is een probleem wat meerdere decennia gaat duren om enigszins op te lossen. Ik zou dat huis asap te koop zetten want in permanente overlast wonen is geen doen. Laat er maar iemand wonen met een meer idealistische inslag die er veel zalvende woorden voor overheeft, veel geduld en een hoge tolerantie voor overlast.

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:03

Punkrocker

Mostly harmless

Sissors schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:36:
[...]

Modbreak:We houden het hier fatsoenlijk.

[Voor 31% gewijzigd door tweakduke op 10-06-2021 10:49]

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Wolly
  • Niet online
Squixx schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:46:
[...]

Tsja, dan is er toch echt maar een optie -> huis in de verkoop zetten, na 2-3 jaar heb je dikke overwaarde. Lekker in een rustige buurt (zonder huurwoningen.. ) gaan wonen.

Je kan dit ook gaan aanvechten, maar dat hele traject zal sowieso geen positief effect op je gemoedsrust en/of persoonlijkheid hebben
Denk dat je overwaarde wel snel daalt met zo’n gezin naast je. Die belletjes en brieven naar politie en gemeente zijn voldoende om een nieuwe koper te doen afschrikken.

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:21
Hoewel ik niet perse vind dat TS hier voor zou moeten betalen bij een ander, zou je het onder 'investering voor jezelf' kunnen plaatsen:

Bied aan om hun deuren stiller te maken.
- Vilt in het deurkozijn of meer dunne tochtstrips
- Pneumatische deurveer

Mogelijk zijn er meer dingen waar je iets aan kunt/mag doen. En ik zou je vraag of het mag beginnen met dat je het zelf betaald. Again, klein beetje oneerlijk, maar als een paar tientjes je rust 10% terug brengen is dat al mooi.

Je zou de gemeente eens kunnen vragen of ze een sociaal werker hebben en of die eens bij jullie langs wilt komen. Dit soort situaties is redelijk hun werkgebied en vaak kunnen die mensen meer voor elkaar krijgen dan een poppetje van de gemeente/politie.

[Voor 26% gewijzigd door Martijn.C.V op 10-06-2021 09:43]

Complimentje?

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13:15
Je praat bij overlast over dingen als voetballen, huilen etc en dat zijn normale dingen om te doen in je tuin/huis.
kleine kinderen huilen. die bij ons naast bijna de hele nacht. en daar kan je als ouders ook weinig aan doen die zullen ook wel moe zijn.

ik denk dat je nu op een punt zit van zoveel frustratie dat je gewoon alles als vervelend ervaart.
maar ik hoor op het geluidsopname vooral wind of ademen en in de verte wat kinderen en leefgeluiden.

Verder tijdens covid tijd zijn veel scholen en dingen idd niet open of maar gefaseerd etc etc dat ze veel thuis zijn is zo irrelevant net als de prijs van de huurwoning die ze dus niet gekregen hebben zoals je stelt.
ik merk hier in net als veel andere een soort afgunst

• Supreme
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:12
Verhuizen is de enige optie. Succes met de situatie. Been there, done that.

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:56
Ik heb ooit met hetzelfde bijltje gehakt maar kon toen geen taxateur vinden die zich hier aan wilde wagen. Ze gaven ook aan dat zoiets eigenlijk niet te kwantificeren is, omdat overlast ook subjectief is. Ik vond dat toen behoorlijk lastig te verkroppen, vooral omdat er ook vanuit buren veel overlast werd ervaren van de overlastgever. Bij mij ging het vooral om harde muziek en geschreeuw.

Ik heb het appartement toen uiteindelijk ook met (een klein) verlies verkocht, maar wat hierboven ook al geschreven wordt. De last die dan van je schouders valt is met geen geld te beschrijven, als je het kan opvangen dan. Als je daardoor in andere grote problemen komt is het het wellicht niet waard.

Sterkte!

[Voor 19% gewijzigd door rnark op 10-06-2021 09:46]

• Lawwie
  • Laatst online: 15:41

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

ansichtkaart schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:41:
Je praat bij overlast over dingen als voetballen, huilen etc en dat zijn normale dingen om te doen in je tuin/huis.
kleine kinderen huilen. die bij ons naast bijna de hele nacht. en daar kan je als ouders ook weinig aan doen die zullen ook wel moe zijn.
Als je 2 kleine kinderen bij de buren hebt of 9 stuks, ik denk dat het een heel verschil is, staat het ene kind niet aan dan is het de volgende wel. Bij een "normaal" gezin zal de overlast in vlagen komen en makkelijk te behappen zijn dan met dit grote gezin. Ik denk dat wij allemaal niet voor kunnen stellen hoe het is en het vanuit ons toetsenbord iets te veel bagatelliseren..

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:18
@pvink wat een rotsituatie! Ik heb het fragment even geluisterd en moet zeggen dat dit me meevalt (omdat ik mijn laptop echt op 100% moet zetten om het te kunnen horen). Dat zal bij jou ongetwijfeld anders zijn, het is wel een kakafonie van van alles natuurlijk dus ik kan me voorstellen dat je weinig rust ervaart. In alle eerlijkheid: als je vier huizen achter je hebt met elk een gezin met twee kinderen, dan is het waarschijnlijk niet eens heel anders dan wat jij nu ervaart. Desondanks natuurlijk een heel vervelende situatie, maar ik ben bang dat je er weinig aan kan doen. Vooral overdag is dat natuurlijk lastig, 's nachts kun je wel meer gaan verwachten maar als ik je verhaal zo lees kan er ook weleens sprake zijn van een cultuurverschil. Dan is het nog lastiger, want dat lost niemand eenvoudig op.

Het lastige is dat je luidruchtige kinderen hebt en je hebt kinderen die rustig spelen. Je kan kinderen niet in een dwangbuis stoppen of afdwingen dat ze "rustig" spelen. Je kan het als ouder natuurlijk wel begeleiden en sturen (!), wij sturen de kinderen thuis ook wel eens naar binnen als het in de achtertuin te ruig gaat. Of ze gaan gewoon lekker naar een trap- of speelveldje in de buurt. Persoonlijk vind ik wel dat ouders daar een grotere rol in hebben dan schouderophalend zeggen "tsja, het zijn nou éénmaal kinderen!", maar elke ouder staat daar anders in. Binnen wil ik ook wel eens rust, maar ja: dan hadden we geen kinderen op de wereld moeten zetten :D

Bij verkoop wel even goed dit soort artikelen doorlezen: https://www.verborgen-gebreken.net/geluidsoverlast. Er zitten altijd wat haken en ogen aan en zo weet je enerzijds wat je kan verwachten, maar ook hoe je jezelf wil opstellen naar kopers. Pak het vooral aan via een makelaar die je goed informeert, dat is de tussenpartij die communiceert met kopers.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +33Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 17:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]
Waarom stel je die vraag? TS heeft het over 24x7 overlast en woonde tot voor kort met veel plezier zoals ik het lees.
24 x 7 naar muziek luisteren omdat andere mensen zich niet kunnen gedragen? Echt, soms verbaas ik mij over de reacties bij dit soort topics :|

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Yucon

Yucon

*broem*

Lawwie schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:51:
[...]

Als je 2 kleine kinderen bij de buren hebt of 9 stuks, ik denk dat het een heel verschil is, staat het ene kind niet aan dan is het de volgende wel. Bij een "normaal" gezin zal de overlast in vlagen komen en makkelijk te behappen zijn dan met dit grote gezin. Ik denk dat wij allemaal niet voor kunnen stellen hoe het is en het vanuit ons toetsenbord iets te veel bagatelliseren..
Het zure voor TS is dat als er 9 kinderen in passen het wel een iets groter dan normaal huis zal zijn. Die gaan vandaag de dag niet naar een ouder echtpaar zonder kinderen. Dus in het onwaarschijnlijke geval dat de woningbouwvereniging ze eruit zou gooien zou er de dag erna een nieuw gezin met 9 kinderen erin zitten.

• Lawwie
  • Laatst online: 15:41

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Yucon schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:57:
[...]

Het zure voor TS is dat als er 9 kinderen in passen het wel een iets groter dan normaal huis zal zijn. Die gaan vandaag de dag niet naar een ouder echtpaar zonder kinderen. Dus in het onwaarschijnlijke geval dat de woningbouwvereniging ze eruit zou gooien zou er de dag erna een nieuw gezin met 9 kinderen erin zitten.
Dat klopt inderdaad, hij geeft wel aan dat hiervoor mensen met een sociale handicap hebben gewoond, echter wordt er niet over getallen gesproken.

• pvink
Jullie zijn allemaal welkom om op de koffie te komen. Ik kan mijn ei kwijt jullie krijgen begrip :) Dus voordat jullie oordelen, komt zelf luisteren en oordeel. Liefst kom je de hele dag op bezoek.

Het probleem is niet de overlast ansich per soort 'overlast'. Maar de hoeveelheid en de locatie. Dus én in de tuin én binnen én boven én tijdens het werken (na 12 uur begint het uiteraard). Wil ik buiten koffie drinken hoef ik maar tot 10 te tellen voordat je iets van die hele waslijst aan overlast hoort.

Maar zoals ik het nu begrijp zit verkopen er alleen maar op. Maar toch vind ik dat de gemeente dit ons heeft toegedaan. 2 fatsoenlijke gezinnen weg om 1 te kunnen plaatsen. Waarom niet 1 onfatsoenlijk gezin weg en 3 prima gezinnen terug.

Het is geen afgunst van wie het is. Maar hoe ze zich opstellen.

Geluid is wat lastig te horen via die opname. Iemand tips om fatsoenlijk opnames te maken? Want het fragment en de telefoon laat sommige geluiden te hard horen en sommige te zacht. (uiteraard, haha)

Mijn woongenot was super hiervoor. Leuke buren om mij heen, lekker rustig, woning tiptop op de kop getikt, nieuwe vriendin. Mijn vriendin wilt niet echt meer inwonen, hooguit om te sparen.
Yucon schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:57:
[...]

Begeleid wonen heeft hiervoor erin gezeten. Mensen die hulp nodig hadden met zelfstandig wonen, dikke prima mensen!
Lawwie schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:59:
[...]

Dat klopt inderdaad, hij geeft wel aan dat hiervoor mensen met een sociale handicap hebben gewoond, echter wordt er niet over getallen gesproken.
5 man hebben hier eerder in gewoont. Nog nooit wat gehoord.

[Voor 8% gewijzigd door pvink op 10-06-2021 09:59]

• Wolly
  • Niet online
[...]

Nee wegrennen is geen garantie voor een overlastvrij leven en verlegt het probleem alleen maar, maar wat dan? Welnu de buren van de buren hebben er ook last van dus je staat niet alleen. Dat is al een mooi gegeven. Ga dus met elkaar samenwerken voor de dossiervorming en coordineer je acties. Het is een sociale huurwoning geworden dus blijf consequent en samen de woningverening bombarderen met de klachten. Ga niet roepen dat ze wegmoeten (waar moeten ze heen) maar vraag om bijvoorbeeld een betere isolatie in de woning van de buren. Het is immers de woningvereniging die eigenaar van de woning is en dus verantwoordelijk voor de geluidsoverlast en het voorkomen ervan.

Man man man, ga je op bovenstaande toer dan zit je dus voor vele jaren vast aan deze ellende. De woningbouw zal het aan hun ** roesten, die zijn al blij dat ze een plek hebben voor een gezin van 11 man.

Het smoezenfestijn kan dan beginnen.
- We zijn ermee bezig
- Bij een bezoek op lokatie hebben we gesproken met de bewoners
- De klachten zijn al minder geworden
- We zijn ermee bezig
- Er is geen vervangende woning beschikbaar
- De gemeente wilt eerst een overleg
- blablabla

Ga je brieven vertalen met Google Translate dan ben jij die grappige buurman die vreemde briefjes stuurt (als ze uberhaupt al kunnen lezen).

Er is maar één taal die zulke asociale mensen verstaan en dat is de taal van duidelijkheid.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Bij 1:35 wordt het fijn. Voetballen, twee kinderen schreeuwen, moeder schreeuwen.
https://sndup.net/5559
Dit is buiten of bij een open raam neem ik aan? Ik hoor geen abnormale geluiden, maar het is ook lastig geluidsoverlast over te brengen op deze manier. Op welk volume moet ik het afspelen? Ik hoor praten, afwasgeluiden, stoelen, pratende kinderen en zo te horen is de vrouw wat aan het maken in de keuken waarbij gehakt moet worden? (mijn vrouw kan ook van die geluiden produceren in de keuken als ze een hele kip in stukjes aan het hakken is :p ) Maar ze draaien geen muziek, ik hoor niet echt schreeuwen of schelden of smijten met deuren.

Ik zou me er niet te veel op proberen te focussen (is lastig) want dan ga je het steeds luider en irritanter ervaren maar dat komt dan mede door jezelf. Als dat niet lukt blijven proberen via de woningvereniging en die mensen zelf. Geef ze viltjes om onder stoelen te plakken en op deuren, probeer vriendschap te sluiten met de mensen en de kinderen dat ze je aardig vinden en rekening met je houden.

Twee deuren verder woont hier ook een gezin met kinderen die soms schreeuwend over het grasveldje voor het huis lopen. Mijn werkkamer zit daar tegenaan en dat is soms irritant (dan doe ik het raam dicht) en soms ook wel leuk (die kinderen zijn gewoon aan het spelen). Mijn vrouw vindt het leuk dat die kinderen zo spelen, dat helpt voor mij ook het niet alleen als iritant te zien.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Thalaron
  • Nu online
Eigenlijk zou je dergelijke grote/overlast gezinnen in een wijk moeten combineren met dove mensen. Helaas zijn er vermoedelijk niet voldoende doven in NL om dat probleem op die manier op te lossen :+
bie100 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:40:
[...]

Uiteraard geeft dat geen garantie (dit topic is het bewijs daarvan). Maar des te duurder de wijk/woning, des te minder de kans is op structurele overlast door (aso) volk om je heen... Helaas heb ik niet de middelen om vrijstaand te wonen met een fikse lap grond eromheen (enkel vrijstaand wonen betekend op zichzelf immers ook niet dat je rust heb/niet in een woonwijk zit).

[Voor 59% gewijzigd door Thalaron op 10-06-2021 10:04]

• Wolly
  • Niet online
Thalaron schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:02:
Eigenlijk zou je dergelijke grote/overlast gezinnen in een wijk moeten combineren met dove mensen. Helaas zijn er vermoedelijk niet voldoende doven in NL om dat probleem op die manier op te lossen :+
*troll*

[Voor 6% gewijzigd door tweakduke op 10-06-2021 10:53]

• Yucon

Yucon

*broem*

Lawwie schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:59:
[...]

Klopt, maar het toewijzingsbeleid is voor sociale woningbouw tegenwoordig wat veranderd. Woningbouwverenigingen moeten simpelweg meer probleemgevallen kwijt en dan krijg je situaties als TS.

Oh en TS, ik zeg absoluut niet dat je niet moet zeuren of dat je je aanstelt. Maar wel dat de kansen dat dit goed komt niet heel groot zijn en ook dat die kinderen op individueel niveau precies evenveel als jij aan de situatie kunnen veranderen. Al begrijp ik dan ook wel weer dat je frustratie nu zo hoog is dat je dat niet veel interesseert.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:34

Spotmatic

Ken sent me

Ik snap dat jouw reactie min of meer een geintje was (al is het zeker praktisch gedacht). Maar ik ben zelf doof en juist in zo'n situatie ben je veel minder / bijna niet bedacht op lawaai. Laat staan dat je je eigen kinderen kunt corrigeren op zo'n moment zelf. Ik heb dus echt wel regelmatig de buren op bezoek gehad om te vragen of het wat minder kon met de herrie. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +23Henk 'm!

• trixwood
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-08-2022
[...]

Je vergelijkt een stilte coupe met bijna 24 uurs terreur dag in dag uit, wat voor maanden tot jaren kan doorgaan. Totdat je verhuist. En dat vreet aan je als je niet normaal meer kan slapen of in rust je vrije tijd kan besteden.

Een bluetooth speakertje gaat niks doen, ook een noise cancelling headphone gaat niet helpen. Klagen gaat niet helpen.

Je zit iets te bagataliseren met je “afgunst”. En laat zien dat je echt geen idee heb wat continue geluidsterreur doet met je.

Zelf voor meer dan twee jaar in mijn woonkamer kunnen slapen, want in de slaapkamer hoorde je bijna de hele dag gehuil van de kleine kinderen die geslagen werden en geschreeuw van de volwassenen alsof ze naast je stonden, maar daar kan/mag je allemaal niks van zeggen. Multiculti enzo.

Overheid kijkt weg, woningbouw kijkt weg en de buren durfde niet te klagen. Die liepen pas leeg nadat ik verhuist was en waren het liefst zelf verhuist. Maar jah woningnood. Zeker voor mensen die huren.

Ow en als je wel klaagt bij zulke buren verwacht represailles...

Zo snel mogelijk verhuizen indien mogelijk, als je het al verkocht krijg met de geluidsoverlast (gelukkig woningnood) en een huis kopen in een woonwijk met alleen maar koopwoningen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Deze overlast bestaat uit: constant gedreun in de woning, veelvuldig slaan met deuren, binnenshuis springen, het ophitsen van de huisdieren in tuin, geschuif van meubels, schreeuwen onderling, het op zeer luide toon met elkaar conserveren & veelvuldig huilende kinderen.
Ik ben misschien een nit-picker, maar langer houdbare gesprekken zijn toch juist fijn? :+
(Conserveren vs converseren, zijn twee verschillende dingen.)

Anyway, vervelende situatie, ik kan heel goed begrijpen dat je hiervan overlast ervaart. Dit soort berichten hoor je inderdaad vaker, kijk dus ook even rond hier op het forum, wellicht kan je daar nog wat tips en trucs uithalen.
psychodude schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:34:

In de algemene verordering staat vaak ook in welke tijden het toegestaan is om lawaai te maken. Zo ver ik @pvink begrijp, is er daarbuiten ook flink (geluids)overlast. Er is natuurlijk wel een wezenlijk verschil als dat kabaal e.d. 24 uur per dag is, of alleen een gedeelte van de dag. Het is gelukkig niet helemaal zwart-wit. ;)

[Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2021 10:23]

• bie100

Uiteraard geeft dat geen garantie (dit topic is het bewijs daarvan). Maar des te duurder de wijk/woning, des te minder de kans is op structurele overlast door (aso) volk om je heen... Helaas heb ik niet de middelen om vrijstaand te wonen met een fikse lap grond eromheen (enkel vrijstaand wonen betekend op zichzelf immers ook niet dat je rust heb/niet in een woonwijk zit).
ben het wel met je eens hoor maar dit topic gaat over geluidsoverlast waarna het over gaat in de vraag of die mensen wel wenselijk zijn omdat het een buurt is met koopwoningen

met andere woorden pleur ze naarst een vuilnisman die in een sociale huurwoning woont want die verdient het kwa status het gaat nergens meer over

• Spectaculous
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:27
pvink schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:26:
[...]

Dat zal de eerste intentie ook worden.
IANAL, maar als overheden (waaronder gemeentes) keuzes maken in bijv. bestemming, ze verantwoordelijk zijn voor de gevolgschade daarvan. Ook als het om rechtmatige handelingen gaat:
https://rwv.nl/nieuws/201...-eis-een-schadevergoeding

Als de gemeente er dus een hand in heeft gehad dat deze mensen hier nu wonen kunnen zij mogelijk aansprakelijk zijn voor de waardevermindering van je woning. Hier zijn weer speciale taxateurs voor, want de gemiddelde woning taxateur voor een hypotheekje zal zich hier niet aan wagen.

Oplossen ga je dit niet, met 9 kinderen is het beste scenario dat het iets minder problematisch wordt, maar hoe zal dit gaan als die straks allemaal tieneren... Als je er klaar mee bent (en zo klinkt het) dan zou ik mijn rechtsbijstandverzekering gaan bellen om te kijken of er een juridische basis is voor iets en gaan kijken naar een goede makelaar.

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:47
bie100 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:15:
[...]

ben het wel met je eens hoor maar dit topic gaat over geluidsoverlast waarna het over gaat in de vraag of die mensen wel wenselijk zijn omdat het een buurt is met koopwoningen

met andere woorden pleur ze naarst een vuilnisman die in een sociale huurwoning woont want die verdient het kwa status het gaat nergens meer over
Wellicht, maar huurhuizen naast elkaar verliezen geen waarde. Nu creëert de woningbouw een probleem voor TS met zijn koophuis, waardoor die (fictief of niet) duizenden euro's kan verliezen omdat een gezin van 11 met andere normen, waarden en culturele eigenschappen ( om het maar netjes te houden ) in een te klein huis wordt gepropt.

Dan wil ik nog wel even benadrukken dat als je een Nederlands gezien van 11 personen in een te klein huis stopt je exact hetzelfde probleem krijgt. Dus ik denk dat cultuur wel meespeelt ( ze maken gewoon altijd veel meer herrie ) maar daar is niet alles aan te verwijten. 11 personen in 1 huis is toch ook gewoon niet te doen?

En een tip voor @pvink . De woningmarkt is nu zo verhit dat ik serieus denk dat je het huis wel kwijt kunt ondanks de buren en de hoeveelheid herrie die ze maken. Ik las dat je vriendin bij je inwoonde, maar is het niet mogelijk dat je bij haar gaat wonen of samen een stekkie gaat zoeken? Ik vind het overigens belachelijk dat dit de reden zou moeten zijn om te verhuizen.....maar je moet echt voor je eigen mentale gezondheid kiezen

[Voor 16% gewijzigd door hollandnick op 10-06-2021 10:21]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:54

BazzH

Kei-goed...

DiedX schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:28:
[...]

Klinkt voor mij eerder als asielzoekers. Verklaard alleen niet waarom de kinderen Nederlands praten. [ts], heb je je wel eens voorgesteld?
Dat kan prima hoor. Die zitten hier ook jaren en jaren en moeten ondertussen ook gewoon ergens wonen. Als ze hier al 6 of 7 jaar zijn, dan hebben ze eerder dus ergens anders gewoond. Daar ging het niet meer, dus nu hier.

Volgens mij is de politieke "wil" om dat soort procedures te verkorten er wel, maar de uitvoering nog niet.
hollandnick schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:19:
[...]

Wellicht, maar huurhuizen naast elkaar verliezen geen waarde. Nu creëert de woningbouw een probleem voor TS met zijn koophuis, waardoor die (fictief of niet) duizenden euro's kan verliezen omdat een gezin van 11 met andere normen, waarden en culturele eigenschappen ( om het maar netjes te houden ) in een te klein huis wordt gepropt.

[...]
Dat lees ik niet in de TS hoor. TS heeft het over 2 woningen, die samengevoegd zijn tot 1 woning. Er hebben eerder mensen met lichte beperkingen gewoond. Ik ken dat soort kleinschalige begeleid wonen situaties wel van vroeger. Ik vrees dat de keuze júist op deze woning is gevallen, omdat de begeleid wonen functie is komen te vervallen en de woning alleen kijkende naar de omvang groot genoeg is voor dat gezin.

Ik ken eigenlijk maar 1 situatie waar men iets dergelijks als buurt heeft tegen kunnen houden. Toen was het COA van plan om een wat gedateerde villa te kopen en daar 16 Alleenstaande Minderjarige Asielzoekers (in de voksmond "de ergste soort die je kunt krijgen") te huisvesten. Maar de buurt bleek kapitaalkrachtig genoeg om de villa voor de neus van het COA weg te kapen. Volgens mij hebben ze in no-time een stichting of BV-tje opgreicht, daar kapitaal in gestort en het huis gekocht. Tsja, dan heb je ineens de touwtjes in handen natuurlijk.

[Voor 57% gewijzigd door BazzH op 10-06-2021 10:40]

Think smart........ Act stupid........

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Spectaculous schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:18:
[...]
IANAL, maar als overheden (waaronder gemeentes) keuzes maken in bijv. bestemming, ze verantwoordelijk zijn voor de gevolgschade daarvan. Ook als het om rechtmatige handelingen gaat:
https://rwv.nl/nieuws/201...-eis-een-schadevergoeding

Als de gemeente er dus een hand in heeft gehad dat deze mensen hier nu wonen kunnen zij mogelijk aansprakelijk zijn voor de waardevermindering van je woning. Hier zijn weer speciale taxateurs voor, want de gemiddelde woning taxateur voor een hypotheekje zal zich hier niet aan wagen.

Oplossen ga je dit niet, met 9 kinderen is het beste scenario dat het iets minder problematisch wordt, maar hoe zal dit gaan als die straks allemaal tieneren... Als je er klaar mee bent (en zo klinkt het) dan zou ik mijn rechtsbijstandverzekering gaan bellen om te kijken of er een juridische basis is voor iets en gaan kijken naar een goede makelaar.
Interessante casus.

Voor gederfd woongenot lijkt het toch wel erg ver moeten gaan, zie bijvoorbeeld hier. Het is in dit geval moeilijk hard te maken dat de buren opzettelijk zoveel herrie maken. In die zin is het geen "raar" burengeluid... Het is gewoon heel erg véél!

• bie100
hollandnick schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:19:
[...]

Dan wil ik nog wel even benadrukken dat als je een Nederlands gezien van 11 personen in een te klein huis stopt je exact hetzelfde probleem krijgt. Dus ik denk dat cultuur wel meespeelt ( ze maken gewoon altijd veel meer herrie ) maar daar is niet alles aan te verwijten. 11 personen in 1 huis is toch ook gewoon niet te doen?

En een tip voor @pvink . De woningmarkt is nu zo verhit dat ik serieus denk dat je het huis wel kwijt kunt ondanks de buren en de hoeveelheid herrie die ze maken. Ik las dat je vriendin bij je inwoonde, maar is het niet mogelijk dat je bij haar gaat wonen of samen een stekkie gaat zoeken? Ik vind het overigens belachelijk dat dit de reden zou moeten zijn om te verhuizen.....maar je moet echt voor je eigen mentale gezondheid kiezen
de waarde zal inderdaad zakken maar goed gewoon verhalen op de woningstichting als het woongenot aantoonbaar is gedaald ze hebben een hekel aan rechtszaken kan ik je vertellen uit eerste hand ;)

• hollandnick
BazzH schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:22:
[...]

Dat kan prima hoor. Die zitten hier ook jaren en jaren en moeten ondertussen ook gewoon ergens wonen. Als ze hier al 6 of 7 jaar zijn, dan hebben ze eerder dus ergens anders gewoond. Daar ging het niet meer, dus nu hier.

Volgens mij is de politieke "wil" om dat soort procedures te verkorten er wel, maar de uitvoering nog niet.
Maar daar zit ook gelijk het probleem. Vrienden van mij wonen ook in een wijk waar de helft koop is en de helft sociale huurwoningen ( alles is nieuwbouw ). Naast hun is recent ook een gezin in gezet en zij ervaren net als TS dezelfde overlast. Het blijkt ook dat dit niet het eerste huis is van dit gezin, en meestal kiezen we er ook voor om niet bij hun te gaan zitten om te relaxen met dit mooie weer. Je kan gewoon nooit genieten van enige rust of een fatsoenlijk gesprek te voeren.

Waar het dus aan ligt dat het gezin "steeds" moet verhuizen kan je nooit 100% zeggen, maar zoals jij ook al aangaf waar ze woonde ging het niet meer. Dus raden kunnen we allemaal wel
bie100 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:25:
[...]

de waarde zal inderdaad zakken maar goed gewoon verhalen op de woningstichting als het woongenot aantoonbaar is gedaald ze hebben een hekel aan rechtszaken kan ik je vertellen uit eerste hand ;)
Geen idee of dat zou lukken, maar die kans zou ik dan in ieder geval zo snel mogelijk pakken

[Voor 15% gewijzigd door hollandnick op 10-06-2021 10:26]

• pvink
De hele straat heeft een brief gekregen over deze nieuwe bewoners en hierna heb ik gebeld en deze mail gestuurd.
---
Beste woonvereniging,

Een tijd geleden hadden wij telefonisch contact waarbij ik enkele vragen heb gesteld over de 11 nieuwe buren naast mijn huis. Onderstaande tweetal vragen zijn de vragen die ik in principe alleen nog maar heb. Punt 2 weegt voor mij zwaarder.
- 2 volwassenen met 9 kinderen kunnen erg veel overlast veroorzaken alleen al om de aantallen. Zijn er afspraken gemaakt hierover wat wel kan en wat niet? 
- Het hek in de achtertuin tussen onze woningen is doorkijkend. Aangezien hun kinderen hebben neem ik aan dat ze ook hun eigen privacy willen behouden. Tevens heb ik ook 2 grote honden in huis waarbij ik niet het risico wil lopen dat er iets zal gebeuren. Zou er een ander hek of een gesloten constructie geplaatst kunnen worden? Ik en ook de buren zullen er geen zin in hebben als de hond de hele tijd aan het hek blijft hangen en blaffen. Laat staan dat de kinderen er met de vingers doorheen komen.

Ik zie de nieuwe buren graag tegemoet en hopelijk zal het hun hier bevallen!

In afwachting van uw spoedige reactie.

--
Beide punten verder afgedaan als moeten we regelen met de nieuwe buren en overlast zal er niet tot nauwelijks zijn.

Doet mij goed dat ik in iedergeval steun krijg, denk dat de meeste topicstarters over dit soort problemen dit ook op zijn minst willen.
BazzH schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:22:
[...]

[...]

Dat lees ik niet in de TS hoor. TS heeft het over 2 woningen, die samengevoegd zijn tot 1 woning. Er hebben eerder mensen met lichte beperkingen gewoond. Ik ken dat soort kleinschalige begeleid wonen situaties wel van vroeger. Ik vrees dat de keuze júist op deze woning is gevallen, omdat de begeleid wonen functie is komen te vervallen en de woning alleen kijkende naar de omvang groot genoeg is voor dat gezin.
Ze hebben in het AZC gewoont todat ze een verblijfsvergunning krijgen, dikke prima hoor! Ik gun het ze van harte en wil ook niet dat mensen in oorlogsituaties verblijven.

[Voor 27% gewijzigd door pvink op 10-06-2021 10:28]

• Arrne
  • Laatst online: 14:28
*knip*
Nee die kaart gaan we niet trekken. Bovendien blijkt dat niet uit het verhaal van de TS.

Want dat klinkt ook wel aardig in dit hele verhaal..

[Voor 51% gewijzigd door tweakduke op 10-06-2021 10:57]

• psychodude
CH4OS schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:10:
In de algemene verordering staat vaak ook in welke tijden het toegestaan is om lawaai te maken. Zo ver ik @pvink begrijp, is er daarbuiten ook flink (geluids)overlast. Er is natuurlijk wel een wezenlijk verschil als dat kabaal e.d. 24 uur per dag is, of alleen een gedeelte van de dag. Het is gelukkig niet helemaal zwart-wit. ;)
Zoals eerder al aangegeven duidt @pvink niet wat de geluidsoverlast in de nachtelijke uren omhelst. Indien dit bijvoorbeeld een huilende peuter is, of reactief meerdere huilende peuters en een helse nacht binnen dat huis. Tja, dan heeft TS toch echt gewoon pech.

Er is geen enkele instantie die een peuter namelijk gaat verbieden om 's nachts te huilen.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• leecher
Bor schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:55:
24 x 7 naar muziek luisteren omdat andere mensen zich niet kunnen gedragen? Echt, soms verbaas ik mij over de reacties bij dit soort topics :|
Ja, die PvdA uno reverse kaart van @Martijn.C.V vind ik een klassieker. Niet alleen krijgt de TS 24/7 overlast in de maag gesplitst, misschien kan hij maar beter aandringen om voor de """"oplossing""" (lees: zeer matige symptoom bestrijding) te gaan betalen ook. En verhuizen is gewoon asociaal want stel je voor, dan zadel je iemand anders er mee op. Dat de TS hier ongevraagd mee is opgezadeld is natuurlijk niet relevant.

Voor dit soort gezinnen hebben we zometeen netjes gesegregeerde wijken want niemand wil ernaast wonen.
pvink schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:26:
- Het hek in de achtertuin tussen onze woningen is doorkijkend. Aangezien hun kinderen hebben neem ik aan dat ze ook hun eigen privacy willen behouden. Tevens heb ik ook 2 grote honden in huis waarbij ik niet het risico wil lopen dat er iets zal gebeuren. Zou er een ander hek of een gesloten constructie geplaatst kunnen worden? Ik en ook de buren zullen er geen zin in hebben als de hond de hele tijd aan het hek blijft hangen en blaffen. Laat staan dat de kinderen er met de vingers doorheen komen.
Oei. Gooit de TS er zelf even een reverse card in. "ik heb een hond die ik niet onder controle wil of kan houden, kunnen jullie een hek plaatsen?"

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:05
[...]
Ze gingen niet naar school omdat ze geen Nederlands konden. Nu zouden ze naar het AZC gaan om hun Nederlands bij te spijkeren. Ze zitten al 6-7 jaar in Nederland.
Als dit gezin een vluchtelingenstatus heeft, dan zou een organisatie als Vluchtelingenwerk betrokken kunnen zijn. Maar goed, ook Vluchtelingenwerk zal de overlast niet kunnen oplossen. Maar als ik even nadenk, zijn de volgende partijen betrokken:
  • Het overlastgevende gezin
  • De buren
  • Woningbouwvereniging
  • Buurtbemiddeling?
  • De school van de kinderen (als ze regelmatig niet naar school gaan)
  • Wijkagent
  • Gemeente als handhaver bij overlast
  • Bureau leerlingenzaken van de gemeente
  • Het Sociaal wijkteam (verantwoordelijk voor hulp aan de kinderen)
  • Overige hulpverleners(?) (Vluchtelingenwerk?)
Het lijkt me dat dit gezin op allerlei plekken in beeld 'moet' zijn, maar dat niemand een 'totaalplaatje' heeft, waardoor de school de kinderen op school probeert te krijgen, wat niet lukt omdat de kinderen elkaar tot laat wakker houden, de wijkagent probeert iets te doen aan de overlast, maar dat de kinderen, mogelijk, niet of te weinig naar school gaan, dat is niet zijn pakkie an, etc.. etc....

Je zou kunnen stellen dat de kinderen in dit gezin geen ideale opvoedsituatie hebben, misschien wel 'in hun ontwikkeling bedreigd worden' (moeite met de taal leren, 's avonds lang opblijven, onduidelijk of ze wel naar school gaan).

Zoals eerder ook door @Martijn.C.V genoemd, neem contact op met het gemeentelijk sociaal wijkteam (of hoe dit ook in jou gemeente heet) en leg dit voor, spreek dan vooral je 'zorgen' over dit gezin uit, noem én de overlast én thuiszittende kinderen (in de basisschoolleeftijd?) onder schooltijd, noem verder dat ouders geen NL spreken en dat jij je afvraagt of hetgeen je met de oudere kinderen bespreekt wel zo bij de ouders terechtkomt. Noem wie je verder al betrokken hebt (woningbouw, wijkagent) en geef aan dat je de indruk hebt dat er 'geen regie' is in de zorg voor dit gezin. De kans is heel wel aanwezig dat dit voor de gemeente aanleiding is om deze mensen (vrijwillig of via drang) in de thuissituatie te gaan helpen. Dit is géén garantie dat de overlast afneemt of stopt, het is wél een van de weinige dingen die je nog kan proberen.

Aanvulling: vergeet niets te vertellen, bereid dit gesprek dus voor, eventueel met je 'andere' buren!

Succes!!!

[Voor 2% gewijzigd door bernard038 op 10-06-2021 10:32. Reden: Aanvulling]

Acties:
  • +15Henk 'm!

• hollandnick
Arrne schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:28:
knip

Wel altijd apart dat dit altijd naar boven gehaald moet worden als het gaat om een buitenlands gezin. Niets uit alle woorden of posts van TS blijkt dit zo te zijn, en eigenlijk vind ik deze hele reactie gewoon niet gepast en totaal offtopic 8)7

[Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 10-06-2021 15:09. Reden: Quote aangepast]

• bie100
pvink schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:26:

Ze hebben in het AZC gewoont todat ze een verblijfsvergunning krijgen, dikke prima hoor! Ik gun het ze van harte en wil ook niet dat mensen in oorlogsituaties verblijven.
alleen is het klote dat ze dan wel naarst jou wonen je had het liever een ander gegund >:)

• pvink
leecher schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:28:
[...]

Ja, die PvdA uno reverse kaart van @Martijn.C.V vind ik een klassieker. Niet alleen krijgt de TS 24/7 overlast in de maag gesplitst, misschien kan hij maar beter aandringen om voor de """"oplossing""" (lees: zeer matige symptoom bestrijding) te gaan betalen ook. En verhuizen is gewoon asociaal want stel je voor, dan zadel je iemand anders er mee op. Dat de TS hier ongevraagd mee is opgezadeld is natuurlijk niet relevant.

Voor dit soort gezinnen hebben we zometeen netjes gesegregeerde wijken want niemand wil ernaast wonen.

[...]

Oei. Gooit de TS er zelf even een reverse card in. "ik heb een hond die ik niet onder controle wil of kan houden, kunnen jullie een hek plaatsen?"
Er zijn filmpjes dat ze de honden ophitsen. Spullen naar toe gooien, meeblaffen. Dus dat bewijs is er. Onze honden doen niemand kwaad maar eentje is wel eigenwijs en blaft wel eens als ze onverwacht en (irritant) geluid hoort. Ze is echt een spiegel van als iemand irritant is dan merkt ze dat op. Als iemand rustig is doet ze niks. Maar dat doet er niet terzake. Wij corrigeren onze hond, hun hitsen ze op.

[Voor 10% gewijzigd door pvink op 10-06-2021 10:34]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat ik mij net bedenk, maar of het toegestaan is e.d. weet ik absoluut niet, dus zie dit niet direct als een tip of advies.

Maar als je weet waar de buren hiervoor gewoond hebben, kun je eens controleren bij de ex-buren waarom zij (het gezin met 11 personen) dan zijn weggegaan. Het zou mij niet verbazen als dat ook door geluidsoverlast is. In elk geval maakt het jullie casus natuurlijk wel sterker, want dan is het gezin (in principe) reeds bekend bij alle instanties die hiermee te maken kunnen hebben.

• bie100
pvink schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:31:
[...]

Er zijn filmpjes dat ze de honden ophitsen. Spullen naar toe gooien, meeblaffen. Dus dat bewijs is er. Onze honden doen niemand kwaad maar is wel eigenwijs.
bewijs verzamelen naar een advocaat ermee en kijken wat de kansen zijn meer kan je op dit moment niet doen

• leecher
@pvink

Dat zal best, maar zo stond het niet in de tekst die je hebt gepost :P

• Wolly
  • Niet online
Arrne schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:28:
En in hoeverre wordt je frustratie eigenlijk gewoon veroorzaakt door het feit dat een buitenlands gezin een sociale huurwoning toegewezen krijgt vergelijkbaar met jouw koophuis?

Het zal een spiegel zijn, want de klank die jij denkt te horen zie ik niet terug.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee