Ben ik de enige die het mouse-over effect in de menu's super irritant vind? Het klinkt een beetje als knetteren en artifacts bij slechte muziek.Gundogan schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:41:
Verder moet ik wat meer spelen, maar ben tot nu toe nog niet onder in de indruk. De grotere map met subvlaggen is mooi, maar de rest zoals wapen gevoel, graphics, geluid, performance is niet echt goed.
Ik weet niet of dit de juiste plek is maar ik vroeg me af hoe anderen het spel vinden draaien. In mijn geval zit ik op amper 60 FPS en maken de settings weinig uit. Ik heb al wat zaken op medium of low gezet en de enige met veel effect zijn shadows, fooliage en AA. Zijn er meer mensen die dit spel op 4K draaien op een 2080TI? Zo ja: wat hebben jullie aan FPS?
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Zucht.. wat een geweld met een 1060 6GB... Heb alles op low FHD en kom maar niet boven de 35fps...
7700HQ, 16GB, 1060 6GB
7700HQ, 16GB, 1060 6GB

Ik speel op 1440P en draai tussen de 90 en de 120 aan fps. Alles op Ultra.
Stay hungry, stay foolish!
4K gaming op 60 fps is met zulke titels ook wat je best-case kan verwachten met een 2080 ti toch?wvdburgt schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:09:
Ik weet niet of dit de juiste plek is maar ik vroeg me af hoe anderen het spel vinden draaien. In mijn geval zit ik op amper 60 FPS en maken de settings weinig uit. Ik heb al wat zaken op medium of low gezet en de enige met veel effect zijn shadows, fooliage en AA. Zijn er meer mensen die dit spel op 4K draaien op een 2080TI? Zo ja: wat hebben jullie aan FPS?
Ja dat denk ik ook wel alleen had wel verwacht dat met wat tweaken er wat meer FPS uit krijg. Het lijkt iig niet veel uit te maken maar misschien ligt dat aan mij. Ik was iig nieuwsgierig of het gewoon de max is of toch iets met mijn systeem.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:15:
[...]
4K gaming op 60 fps is met zulke titels ook wat je best-case kan verwachten met een 2080 ti toch?
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Ah zo, nou de performance is in deze beta nog verre van optimaal, het is hier ook al een paar keer voorbij gekomen, cpu en gpu worden lang niet maximaal benut. Ongeacht wat voor instellingen ik kies op 1080p, de performance blijft zo'n beetje hetzelfde tussen de 90 - 150. In tegenstelling tot de constante 200 fps in tegenstelling tot de recente battlefield en battlefront titels.wvdburgt schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:27:
[...]
Ja dat denk ik ook wel alleen had wel verwacht dat met wat tweaken er wat meer FPS uit krijg. Het lijkt iig niet veel uit te maken maar misschien ligt dat aan mij. Ik was iig nieuwsgierig of het gewoon de max is of toch iets met mijn systeem.
Dat vergt wel enige nuance. Een cpu wordt in zijn geheel nooit 100% benut, maar een single core kan wel continue op 100% draaien. Een GPU die niet op 100% usage zit is vrijwel altijd een CPU bottleneck (of frame limiter).A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:30:
[...]
Ah zo, nou de performance is in deze beta nog verre van optimaal, het is hier ook al een paar keer voorbij gekomen, cpu en gpu worden lang niet maximaal benut. Ongeacht wat voor instellingen ik kies op 1080p, de performance blijft zo'n beetje hetzelfde tussen de 90 - 150. In tegenstelling tot de constante 200 fps in tegenstelling tot de recente battlefield en battlefront titels.
Kan je met "render.drawscreeninfo 1" eens kijken hoeveel threads de beta gebruikt? Volgens mij hangt ie max op 8 threads. (met mn r5 2600 iig)Generaal Pep schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:52:
[...]
Ik gebruik een 5800x met hyperthreading aan, 16 threads. Ook bij deze CPU heb je regelmatig dat de CPU in de in-game monitor in het rood gaat. Sliden is bijvoorbeeld erg CPU intensive was mijn ervaring.
Onthoud wel dat deze build al maanden oud is, dus de versie van vandaag zal al stukken beter zijn dan wat wij nu spelen.
+ Glitches die je nu tegenkomt, zijn wellicht al gefixed.
Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken
Dat spreekt voor zich inderdaad, ik sprak puur over het geval BF 2042. Hou HW info oid er maar eens naast open, de CPU wordt niet zo efficient belast of de load wordt niet zo verdeeld over de threads als in voorgaande frostbite titels. Er komt amper een thread boven de 70%.biggydeen2 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:15:
[...]
Dat vergt wel enige nuance. Een cpu wordt in zijn geheel nooit 100% benut, maar een single core kan wel continue op 100% draaien. Een GPU die niet op 100% usage zit is vrijwel altijd een CPU bottleneck (of frame limiter).
Max 8 zie ik ook op 10700K inderdaad.JZX81_Drift schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:21:
[...]
Kan je met "render.drawscreeninfo 1" eens kijken hoeveel threads de beta gebruikt? Volgens mij hangt ie max op 8 threads. (met mn r5 2600 iig)
Ah, dat is fijn om te weten, ze hebben de meeste nuttige consolecommands en launch parameters uitgeschakeld in de beta. Release performance zal dan een stuk hoger liggen gelukkigA.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:28:
[...]
Max 8 zie ik ook op 10700K inderdaad.
Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken
Met het perfoverlay.drawfps 1 hebben ze nu ook de FPS opgesplitst. Ik zag iig dat mijn CPU regelmatig in het geel en rood zat en mijn GPU soms geel. Als ik het zo lees wordt et tijd voor een upgrade of inderdaad beter alle kernen gebruiken.JZX81_Drift schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:32:
[...]
Ah, dat is fijn om te weten, ze hebben de meeste nuttige consolecommands en launch parameters uitgeschakeld in de beta. Release performance zal dan een stuk hoger liggen gelukkig
Invoer ontbreekt
Invoer ontbreekt: er is geen inhoud ingevuld.
(interne identificatie: message::update::input_missing)
Invoer ontbreekt: er is geen inhoud ingevuld.
(interne identificatie: message::update::input_missing)
[ Voor 93% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:49 ]
https://answers.ea.com/t5...nown-Issues/td-p/10802064
"Our Open Beta was branched from our Full Release client a few months ago, and polished and improved to provide a great snapshot of the full experience that you’ll have when the game launches in November."
"Our Open Beta is representative of progress made earlier in our development cycle. Many of the issues you encounter throughout the Beta have already received a great deal of new attention, and will continue to do so as we complete the final work on 2042. Enjoy the experience you can have with our Gameplay, and take confidence that there’s more to show you on 2042, and natural optimisations that are made to raise performance above our high standards in these final weeks heading to launch"
Is dus al wel wat maandjes oud de beta.
"Our Open Beta was branched from our Full Release client a few months ago, and polished and improved to provide a great snapshot of the full experience that you’ll have when the game launches in November."
"Our Open Beta is representative of progress made earlier in our development cycle. Many of the issues you encounter throughout the Beta have already received a great deal of new attention, and will continue to do so as we complete the final work on 2042. Enjoy the experience you can have with our Gameplay, and take confidence that there’s more to show you on 2042, and natural optimisations that are made to raise performance above our high standards in these final weeks heading to launch"
[ Voor 41% gewijzigd door Skybullet op 07-10-2021 15:13 ]
Maar het blijft gewoon handig om bugs, feedback etc te reporten (ook al is het mogelijk al gefixed)Skybullet schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:10:
https://answers.ea.com/t5...nown-Issues/td-p/10802064
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Je mag toch aannemen dat alle technische feedback van problemen die iedereen binnen 4 uur opvallen, al wel bekend zijn als de build daadwerkelijk 2 maanden oud is.RobinNL schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:19:
[...]
Maar het blijft gewoon handig om bugs, feedback etc te reporten (ook al is het mogelijk al gefixed)
Ze hebben natuurlijk niet alle hardware configuraties kunnen testen die nu wel ineens gebruikt worden.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:35:
[...]
Je mag toch aannemen dat alle technische feedback van problemen die iedereen binnen 4 uur opvallen, al wel bekend zijn als de build daadwerkelijk 2 maanden oud is.
Dus komen er zeker nog wel nieuwe dingen naar boven.
Of er 20.000 mensen testen of 200.000... Hoe meer mensen je hebt, hoe meer feedback, bugs etc wordt gevonden en gereport.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:35:
[...]
Je mag toch aannemen dat alle technische feedback van problemen die iedereen binnen 4 uur opvallen, al wel bekend zijn als de build daadwerkelijk 2 maanden oud is.
Daarnaast zijn er mensen die letten op de gameplay en daar flaws zien. Andere mensen letten bijvoorbeeld meer op de UI en zien dat er bepaalde dingen gewoon niet kloppen. Bij iedereen valt weer wat anders op, al heb je natuurlijk wel dat bepaalde punten door iedereen wordt opgemerkt.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Gaat ik doen. Kom ik rond 19:00 op terug.JZX81_Drift schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:21:
[...]
Kan je met "render.drawscreeninfo 1" eens kijken hoeveel threads de beta gebruikt? Volgens mij hangt ie max op 8 threads. (met mn r5 2600 iig)
01010000 01100101 01110000 01100101
Als je al wat langer mee doet en je hebt de BF3 en BF4 beta's gespeeld dan weet je dat deze beta de ongeveer de game is die we gaan krijgen.
Er zullen wat bugs gefixed worden, maar de bugs zijn voor mij het grootste probleem niet eens.
De hele gameplay, class-loze characters, afschuwelijk simplistische map doen mijn vertrouwen tot een dieptepunt zakken. 2042 voelt voor mij als een goedkope aziatische f2p clone van battlefield.
Ik heb alle Battlefields van 1942 tot BFV, die laatste was al slecht maar 2042 skip ik echt.
Ik heb direct gerefund.
Er zullen wat bugs gefixed worden, maar de bugs zijn voor mij het grootste probleem niet eens.
De hele gameplay, class-loze characters, afschuwelijk simplistische map doen mijn vertrouwen tot een dieptepunt zakken. 2042 voelt voor mij als een goedkope aziatische f2p clone van battlefield.
Ik heb alle Battlefields van 1942 tot BFV, die laatste was al slecht maar 2042 skip ik echt.
Ik heb direct gerefund.
[ Voor 17% gewijzigd door unfor op 07-10-2021 16:00 ]
Ongetwijfeld zullen er wat obscure bugs zijn door hardware configuraties, maar de grote klappen die in elk geval vanuit deze beta gemaakt moeten worden voor de release zijn overduidelijk:kneusteun schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:38:
[...]
Ze hebben natuurlijk niet alle hardware configuraties kunnen testen die nu wel ineens gebruikt worden.
Dus komen er zeker nog wel nieuwe dingen naar boven.
Sounddesign, UI, Loadout, Pingen/Spotten, Balans vehicle armor/damage, keybindings/settings, map, en matchmaking. De rest is relatief gezien bijzaak. Ik ben gister in elk geval nog niets tegengekomen wat niet overduidelijk voor iedereen speelt en de moeite van het reporten waard is.
Als de overduidelijke zaken niet door een professioneel Q&A team worden opgemerkt, dan heeft DICE veel grotere problemen dan deze bugs.RobinNL schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:48:
[...]
Of er 20.000 mensen testen of 200.000... Hoe meer mensen je hebt, hoe meer feedback, bugs etc wordt gevonden en gereport.
Daarnaast zijn er mensen die letten op de gameplay en daar flaws zien. Andere mensen letten bijvoorbeeld meer op de UI en zien dat er bepaalde dingen gewoon niet kloppen. Bij iedereen valt weer wat anders op, al heb je natuurlijk wel dat bepaalde punten door iedereen wordt opgemerkt.
Tenzij je een bug/probleem duidelijk en constant kan reproduceren, heeft het geen enkele zin om zaken te noemen als 'daar en daar viel mijn ammocrate door de vloer'. Ze gaan echt niet 10.000 filmpjes terug kijken die mensen in hebben gestuurd.
Dit is zoals alle Battlefield beta's niet heel veel meer dan een demo vol met bekende problemen. Neemt niet weg dat ik er geen lol mee heb gehad, maar ik heb geen enkele illusie dat dit leidt tot een betere release.
In BF 1 en 5 gaat mijn cpu netjes naar 100% hoor met 2 cores (5800x). In BF2042 zie ik ook 80-90% op meerdere cores. Maar 100% zie ik in BF2042 niet, wel een hogere GPU load (90-100%).A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:28:
[...]
Dat spreekt voor zich inderdaad, ik sprak puur over het geval BF 2042. Hou HW info oid er maar eens naast open, de CPU wordt niet zo efficient belast of de load wordt niet zo verdeeld over de threads als in voorgaande frostbite titels. Er komt amper een thread boven de 70%.
Ik heb hem nog niet gekocht maar denk ik er eigenlijk hetzelfde over.unfor schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:57:
Als je al wat langer mee doet en je hebt de BF3 en BF4 beta's gespeeld dan weet je dat deze beta de ongeveer de game is die we gaan krijgen.
Ik heb direct gerefund.
Voor die E58 ga ik hem uiteindelijk wel halen, de launchversie zal beter zijn en completer qua functionaliteit en met wat tijd wordt de game vast wel beter. Maar de dingen waar ik vooraf geen goed gevoel over had zie ik tot nu toe helaas wel bevestigd.
Ben nu weer even aan het spelen maar ga niet superveel tijd in deze beta stoppen, dat weet ik wel.
[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 07-10-2021 17:08 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ja precies, daar valt dus behoorlijk winst te halen voor 2042 met optimalisaties zou ik zeggen. GPU load krijg ik niet boven de 50% dacht ik, zal vanavond nog eens kijken.biggydeen2 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:16:
[...]
In BF 1 en 5 gaat mijn cpu netjes naar 100% hoor met 2 cores (5800x). In BF2042 zie ik ook 80-90% op meerdere cores. Maar 100% zie ik in BF2042 niet, wel een hogere GPU load (90-100%).
@unfor En Portal dan? daar heb ik vooral mijn hoop op gevestigd.
[ Voor 6% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 07-10-2021 16:32 ]
Verwijderd
en als je toch BF3 en BF4 bent gaan spelen en bent blijven spelen weet je ook dat het stukken beter is geworden, inclusief nieuwe maps die briljant zijn geworden en grijsgespeeld door de community.unfor schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:57:
Ik heb direct gerefund.
Class-loze characters? In BF3 en BF4 hadden je characters geen naam toch? En zat je vast aan de wapens en rommel die ze hadden.
In BF2042 hebben de classes namen en achtergrondverhalen, en ik ga er vanuit dat deze karakters binnen de multiplayer een rode draad krijgen qua verhaal ter vervanging van de single player.
Tevens kan je nu wel degelijk andere typen wapens kiezen die normaal gesproken class-locked waren.
In BF3/4 kon je als sniper dus niet met de M249 spelen. Nu wel.
I see this as an absolute win.
Maar refund vooral, kan je m straks alsnog weer kopen als het een succesverhaal wordt net als BF3/4.
ik heb gister zitten spelen met m'n oude MSI Nightblade waar volgens mij een GTX970 in zit. Ik had verwacht dat ik niet eens zou kunnen opstarten maar dat bleek uiteindelijk mee te vallen. In het begin had ie het erg moeilijk maar na een paar retries kwam ik er toch in, wel met 1024 resolutie, en zelf alles op low quality gezet. Toch nog wel redelijk kunnen spelen en wat kills kunnen maken. Zo nu en dan wat haperingen maar naarmate de tijd vorderde ging het prima. Zelfs de tornado was, hoewel wat schokkerig, nog wel te behappen. Lat niet te hoog leggen en dan kan je nog enigszins spelen.da_PSI schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:12:
Zucht.. wat een geweld met een 1060 6GB... Heb alles op low FHD en kom maar niet boven de 35fps...
7700HQ, 16GB, 1060 6GB
Toch maar eens vaart maken met het bouwen van m'n nieuwe machine
Ach dat hoor je standaard bij elke beta van elke bf of ander spel ooit. "ik ga deze refunden en /of skippen" Hoeveel % van die groep kocht later alsnog het spel, meer dan de helft gok ik.
Komt straks portal en hazard zone uit. Bugs weg, performance beter, speelt iedereen het en komen veel weer terug op hun vaak iets te snel gemaakte keuze.
Komt straks portal en hazard zone uit. Bugs weg, performance beter, speelt iedereen het en komen veel weer terug op hun vaak iets te snel gemaakte keuze.
Ik begin mij af te vragen of je de display settings überhaupt wel kan aanpassen... zet ik hem op ultra of medium het maakt geen zak uit voor de fps.... en om heel eerlijk te zijn zie ik ook amper verschil.
Ik denk wel dat ik een refund doe en de game ergens goedkoop in 2022 binnen haal. Ik voorzie dat er weer genoeg ellende zal zijn bij de release.Skybullet schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:46:
Ach dat hoor je standaard bij elke beta van elke bf of ander spel ooit. "ik ga deze refunden en /of skippen" Hoeveel % van die groep kocht later alsnog het spel, meer dan de helft gok ik.
Klopt helemaal, maar weet je nog dat het een jaar duurde voor BF4 echt goed was?Verwijderd schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:42:
[...]
en als je toch BF3 en BF4 bent gaan spelen en bent blijven spelen weet je ook dat het stukken beter is geworden, inclusief nieuwe maps die briljant zijn geworden en grijsgespeeld door de community.
Class-loze characters? In BF3 en BF4 hadden je characters geen naam toch? En zat je vast aan de wapens en rommel die ze hadden.
In BF2042 hebben de classes namen en achtergrondverhalen, en ik ga er vanuit dat deze karakters binnen de multiplayer een rode draad krijgen qua verhaal ter vervanging van de single player.
Tevens kan je nu wel degelijk andere typen wapens kiezen die normaal gesproken class-locked waren.
In BF3/4 kon je als sniper dus niet met de M249 spelen. Nu wel.
I see this as an absolute win.
Maar refund vooral, kan je m straks alsnog weer kopen als het een succesverhaal wordt net als BF3/4.
[...]
Een jaar later pik je BF2042 op voor 5 euro als het gefixed word.
In alle battlefields wist je wie een medic was, wie een support, wie een engineer. Nu heb je geen flauw idee wie wat is en de enemies zien er het zelfde uit als je friendlies, is er serieus iemand die dit wil verdedigen?
Achtergrond van karakters interesseert me niet, als we russen tegen US hebben wil ik russen en US characters hebben.
Vergeet niet dat DICE niet meer de DICE is van BF3, BF4 en BF1. Heel veel talent heeft de studio verlaten door de jaren, daarom voelt dit echt als een soort BF clone ipv een echte BF.
[ Voor 6% gewijzigd door unfor op 07-10-2021 17:19 ]
Dat is voor mij ook nog steeds de overheersende gedachte. De FIFA UI, het geluid, de graphics, het voelt allemaal net te goedkoop aan.unfor schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:57:
2042 voelt voor mij als een goedkope aziatische f2p clone van battlefield.
Hopelijk blijven mensen BF1/4 spelen.

Anders is er nog Call o... O wacht dat is ook al een tijdje consumer last policy

[ Voor 10% gewijzigd door Gundogan op 07-10-2021 17:44 ]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Ik heb het maar opgegeven, ik merk dat ik me ga irriteren aan het rubberbanden en de enorme vertraging die ontstaat als je op 35 fps speelt. Het is op een r5 2600 gewoonweg niet te doen. Resolutie maakt bij de CPU bottleneck geen verschil.
Ik kijk wel weer als de echte versie in de schappen ligt.
Ik kijk wel weer als de echte versie in de schappen ligt.
Iemand enig idee of en waar je de pings van de andere spelers kan zien
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
eigenlijk wel, want dat was allemaal heel voorspelbaar. Nu moet je je gameplay er op aan passen.unfor schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:17:
[...]
In alle battlefields wist je wie een medic was, wie een support, wie een engineer. Nu heb je geen flauw idee wie wat is en de enemies zien er het zelfde uit als je friendlies, is er serieus iemand die dit wil verdedigen?
Als je poppetjes ergens rond ziet sjouwen of ergens ziet zitten weet je dus nooit waar je mee te maken hebt.
Je kan een sniper hebben met ammo crate en drone maar met een LMG (die dus niet z'n pistol erbij hoeft te pakken als je hem te grazen probeert te nemen), een medic met marksman rifle en motion sensor. Technisch dus een sniper met infinite heals.
Het is de onvoorspelbaarheid, de mix aan mogelijkheden, de aanpasbaarheid van je speelstijl. Je zult nu voorzichtiger moeten zijn omdat je niet weet waar je exact mee te maken kan hebben qua tegenstander.
Ik vond medic spelen altijd wel leuk maar miste de range als ik die nodig had om poppetjes om te leggen. Nu kan ik rifles gebruiken als medic.
De mogelijkheden zijn uitgebreider dan ooit. Speelstijlen worden nu ingewilligd maar maakt het ook lastiger om te voorspellen. Normaal gesproken merk je dat er ergens een sniper zit en denk je hem wel even te pakken te nemen. Valt dat even tegen.
Je ziet ergens een medic wegvluchten en denkt m wel even te pakken maar wat vervelend hij weet precies waar je bent want hij heeft misschien motion detectors (dacht dat die trait ook uitwisselbaar was).
Zomaar wat voorbeelden die het spel ingewikkelder kunnen maken en spelers zoals ik de vrijheid geven om gevarieerdere kits te gebruiken.
Ik kijk nu al uit naar sniper met SMG/LMG die met drones de boel in de gaten houdt, en ammo crates heeft. Infinite ammo en een prima manier om in de tweede linie mee te gaan in de aanval om zowel ammo als intel te geven op de radar. En wat beter bewapend voor als het close combat wordt.... de ultimate recon.
Ja, ik durf dit te verdedigen. Ik weet nog niet hoe het gaat worden, maar het concept is aantrekkelijk en hebt gisteravond al een beetje gespeeld en wat dingen uitgeprobeerd op sniper en engineer.
Verwijderd
geen idee meer, te lang geleden.unfor schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:17:
[...]
Klopt helemaal, maar weet je nog dat het een jaar duurde voor BF4 echt goed was?
Een jaar later pik je BF2042 op voor 5 euro als het gefixed word
Maar ik hoorde laatst dat BF5 zo ontzettend slecht was ook vooral in het begin. Zal allemaal wel, ik heb gewoon gespeeld, kan me niet goed meer herinneren of het nou echt zo verschrikkelijk was.
Meestal heb ik geen last van dingen waar anderen blijkbaar last van hebben. Misschien mijn geluk.
Bugs houd je altijd, crashes misschien, geen idee.
Maar klopt, na een jaar haal je m voor 5 euro uit het discount rek.
Verschil is dat ik dan al een jaar heb kunnen knallen en plezier hebben, dwars door eventuele ellende heen.
Je bent goedkoper uit als je een jaar later begint te spelen maar ik heb dan intussen lekker gespeeld en geleveled. Boeit me niet zo veel.
BF3, BF4. Als het allemaal zo verschrikkelijk was dan is dat blijkbaar niet voor mij geweest. Ik heb goede herinneren aan het spelen ervan. En m'n ranks to prove it.
Pingen zit er (nog) niet inHelp!!!! schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:04:
Iemand enig idee of en waar je de pings van de andere spelers kan zien
Weer wat hele dikke potjes gespeeld. Er werd overwegend goed samengespeeld, ik werd vaker gerevived dan dat ik moest skippen. Potjes waren goed in balans met telkens minder dan 100 punten verschil aan het eind. heb het idee dat mensen meer wennen aan de speelstijl en gunplay. Alles voelt snel en snappy aan, spelers gaan snel neer als ik begin te schieten.
Performance is hier nogsteeds dikke prima, mag je ook wel verwachten van mijn rig, maar toch als positieve noot. 0 crashes, geen stutters, niet gewend van dice.
Maar nog steeds geen tornado gezien damnit !
Performance is hier nogsteeds dikke prima, mag je ook wel verwachten van mijn rig, maar toch als positieve noot. 0 crashes, geen stutters, niet gewend van dice.
Als je een tornado ziet, ren er naar toeSkybullet schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:40:
Weer wat hele dikke potjes gespeeld. Er werd overwegend goed samengespeeld, ik werd vaker gerevived dan dat ik moest skippen. Potjes waren goed in balans met telkens minder dan 100 punten verschil aan het eind. heb het idee dat mensen meer wennen aan de speelstijl en gunplay. Alles voelt snel en snappy aan, spelers gaan snel neer als ik begin te schieten.
Ik ben positief verrast door de beta, tuurlijk zitten er veel fouten in maar dat mag ook. De beta is vooral om je het gevoel te geven over hoe de game ongeveer zal aanvoelen.
Heb de gold edition nog steeds op pre-order staan en ga deze zeker niet refunden.
Heb de gold edition nog steeds op pre-order staan en ga deze zeker niet refunden.
Hahah hier ook niet, totaal de pleuris in
Verwijderd
haha precies dat!
Ik kreeg op een gegeven moment rare meldingen in m'n scope. Weet niet meer precies de exacte tekst maar de boel werd verstoord in elk geval.
Toen zag ik de tornado (achter me) en deed alle moeite om ervan weg te rennen. Dat lukte.
Maar toen dacht ik: 'ja maar waarom eigenlijk, ik wil weten wat er gebeurt!' en hup de tornado in!
Op lage resolutie en slechte graphics. En zelfs dan was het gillen en schreeuwen. Briljant.
Maar ik blijf erbij. Het is een paar keer leuk, maar op een gegeven moment zal het een dingetje worden dat alleen maar verstorend werkt. Maar goed, hoort er allemaal bij. War is chaos, en Dice heeft weer een groen vinkje achter de naam wat betreft aandacht voor klimaatverandering
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2021 20:06 ]
Wat een verschrikkelijke voice acting ook voor de specialists. Als je in een jeep met doe turbo over heuvels heen gaat… woeiii weeee jeeeee…
De spawn rate van de tornado mag wel omhoog ja, zeker voor de beta. Ik snap dat ze het straks na release wat minder maken om het speciaal te houden. Maar in 5 - 6 uur playtime heb ik hem pas 1 keer gezien. Dat is toch wat weinig voor een van je grootste selling points.
De spawn rate van de tornado mag wel omhoog ja, zeker voor de beta. Ik snap dat ze het straks na release wat minder maken om het speciaal te houden. Maar in 5 - 6 uur playtime heb ik hem pas 1 keer gezien. Dat is toch wat weinig voor een van je grootste selling points.
[ Voor 56% gewijzigd door raiders op 07-10-2021 20:12 ]
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Verwijderd
het is net alsof de karakters eigenlijk gewone mensen zijn in plaats van getrainde acteurs uit Hollywood.raiders schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:10:
Wat een verschrikkelijke voice acting ook voor de specialists. Als je in een jeep met doe turbo over heuvels heen gaat… woeiii weeee jeeeee…
Je weet wel, mensen in 2042 die ellende hebben meegemaakt en geleerd hebben van alle kleine dingetjes te genieten want vandaag kan de beste dag van hun leven zijn.
Maar je hebt vast gelijk, BF2042 is geen Shakespearean hoogstandje
Nou ja enigszins heb je gelijk want zelf zit ik ook zo achter mijn computer. Maar het klinkt gewoon zo stomVerwijderd schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:14:
[...]
het is net alsof de karakters eigenlijk gewone mensen zijn in plaats van getrainde acteurs uit Hollywood.
Je weet wel, mensen in 2042 die ellende hebben meegemaakt en geleerd hebben van alle kleine dingetjes te genieten want vandaag kan de beste dag van hun leven zijn.
Als militair kan ik bevestigen dat de kinderachtige humor 100% realistisch isVerwijderd schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:14:
[...]
het is net alsof de karakters eigenlijk gewone mensen zijn in plaats van getrainde acteurs uit Hollywood.
Maar je hebt vast gelijk, BF2042 is geen Shakespearean hoogstandje
Verwijderd
precies dit. En daarom heb ik zoiets van 'ja klinkt misschien stom, maar ik zou hetzelfde doen'.Skybullet schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:38:
[...]
Als militair kan ik bevestigen dat de kinderachtige humor 100% realistisch is
Heb nu wel heel irritante bug, teleksn als ik respawn, uit voertuig kom, uit weapon-config menu of uit dat vehicle-request menu is men melee geselecteerd. Maar ik kan melee zelf nooit kiezen nadat ik ben overgeschakeld.
Begonnen nadat ik men melee-knop wou instellen bij key-bindings maar krijg ook geen reset naar default uitgevoerd.
Begonnen nadat ik men melee-knop wou instellen bij key-bindings maar krijg ook geen reset naar default uitgevoerd.
[ Voor 5% gewijzigd door Rakward op 07-10-2021 20:46 ]
We kunnen straks ook met 64 spelers spelen met de map grootte zoals op PS4/XB1, mogelijk via Portal.
Dit wil ik eens proberen!!
NEWS: #PC and next-gen consoles can play the last-gen (64p) version of #Battlefield 2042 if they wish.https://t.co/tCRglxcEZS pic.twitter.com/UUpiFS8g8P
— Battlefield Bulletin (@BFBulletin) 7 oktober 2021
Dit wil ik eens proberen!!
[ Voor 46% gewijzigd door RobinNL op 07-10-2021 22:41 ]
Haha ja prachtig! Ze blijven wel lang hangen, die raket zou wel te snel gaan voor de grappling hook om hem bij te houden. Je aan een ander voertuig vasthouden zo lang was mij nog niet gelukt… dan wordt het helemaal Hollywood
Was het niet vandaag dat ook niet preoders kunnen testen?
ik kan nog nie spelen namelijk
vanmiddag maar eens kijken hoe het gaat
niet gehindert door enige vorm van inzicht
09.00u begint het dacht ik.Moose84 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:50:
Was het niet vandaag dat ook niet preoders kunnen testen?
Ik zelf ben positief over de beta en op technische problemen (die volgens mij makkelijk te fixen zijn)
na zie ik genoeg potentie en misschien nog wel belangrijker is dat ik gewoon lol had.
Maar veel hangt er wel vanaf welke keuzes Dice gaat maken en hoe ze alles gaan balanceren.
Qua gameplay maak ik mij nog het meeste zorgen over het in the fly aanpassen van je wapen en je 2e gadget in elke class die snel te wisselen zijn.
De map is wel leuk maar dan moet je wel echt met 128 spelers zijn en de midden sector is een beetje open maar ik denk dat wanneer er straks beter gebruik gemaakt van alle mogelijkheden het wel beter word.
Ik krijg er een beetje het zelfde gevoel bij als de BF 1 beta map die ook steeds beter werd.
En het is gewoon vet als je met een man of wat over zo’n groot open stuk van cover naar cover gaat om een punt te veroveren.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
ik blijf toch twijfelen.
het doet mij al terug meer denken aan BF 3 en 4, wat een plus is, maar van een paar dingen ben ik toch geen fan.
vooral dan het onderscheid tussen de teams, nu lopen er gewoon 30 dezelfde mannetjes rond, en ik moet al hopen dat ik op tijd zie dat het een enemy is.
ook zijn de helicopters weer ongelooflijk vervelend. countermeasure reloaden even snel als mijn AA heb ik de indruk.
vooral performance wise was ik ferm teleurgesteld. mijn pc is 2 jaar oud en nu al heb ik het gevoel dat ik met een budgetbak speel
het doet mij al terug meer denken aan BF 3 en 4, wat een plus is, maar van een paar dingen ben ik toch geen fan.
vooral dan het onderscheid tussen de teams, nu lopen er gewoon 30 dezelfde mannetjes rond, en ik moet al hopen dat ik op tijd zie dat het een enemy is.
ook zijn de helicopters weer ongelooflijk vervelend. countermeasure reloaden even snel als mijn AA heb ik de indruk.
vooral performance wise was ik ferm teleurgesteld. mijn pc is 2 jaar oud en nu al heb ik het gevoel dat ik met een budgetbak speel
PSN - ps4 : sir_kowlier
Dit is een klacht waar ik het wel mee eens ben.kowlier schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:27:
Zelf heb ik ook moeite met het onderscheiden van vriend en vijand. Precies wat jij zegt, 30 keer Falck in mijn team, 30 keer Falck in het andere team.
Misschien zou het beter zijn dat ze van alle verschillende skins 2 varianten maken. Dat als je Falck als de russen kiest, je pak wat meer rode tinten heeft. Kies je Falck als de amerikanen, dat je pak wat meer groene tinten heeft. Bijvoorbeeld.
Ik verlies ook elk gevecht een paar milliseconden omdat ik eerst goed moet kijken of het nou een gabber is of niet.
Verwijderd
Voor de mensen die al een aantal uur gespeeld hebben: zit je nou elk potje tegen minimaal een paar AI te spelen of is dat sporadisch?
8 uur gameplay.Verwijderd schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:51:
Voor de mensen die al een aantal uur gespeeld hebben: zit je nou elk potje tegen minimaal een paar AI te spelen of is dat sporadisch?
Woensdag soms 1 tot 12 AI erbij. Gisteren helemaal geen AI gezien.
Verwijderd
Je lijkt het vooral te verdedigen vanuit het perspectief van de vijand. Maar nu weet je dus niet wat je teammates doen en dat was op zich wel handig - even naar je teammate lopen en om een medpack vragen.Verwijderd schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:30:
[...]
eigenlijk wel, want dat was allemaal heel voorspelbaar. Nu moet je je gameplay er op aan passen.
Als je poppetjes ergens rond ziet sjouwen of ergens ziet zitten weet je dus nooit waar je mee te maken hebt.
Je kan een sniper hebben met ammo crate en drone maar met een LMG (die dus niet z'n pistol erbij hoeft te pakken als je hem te grazen probeert te nemen), een medic met marksman rifle en motion sensor. Technisch dus een sniper met infinite heals.
Het is de onvoorspelbaarheid, de mix aan mogelijkheden, de aanpasbaarheid van je speelstijl. Je zult nu voorzichtiger moeten zijn omdat je niet weet waar je exact mee te maken kan hebben qua tegenstander.
Ik vond medic spelen altijd wel leuk maar miste de range als ik die nodig had om poppetjes om te leggen. Nu kan ik rifles gebruiken als medic.
De mogelijkheden zijn uitgebreider dan ooit. Speelstijlen worden nu ingewilligd maar maakt het ook lastiger om te voorspellen. Normaal gesproken merk je dat er ergens een sniper zit en denk je hem wel even te pakken te nemen. Valt dat even tegen.
Je ziet ergens een medic wegvluchten en denkt m wel even te pakken maar wat vervelend hij weet precies waar je bent want hij heeft misschien motion detectors (dacht dat die trait ook uitwisselbaar was).
Zomaar wat voorbeelden die het spel ingewikkelder kunnen maken en spelers zoals ik de vrijheid geven om gevarieerdere kits te gebruiken.
Ik kijk nu al uit naar sniper met SMG/LMG die met drones de boel in de gaten houdt, en ammo crates heeft. Infinite ammo en een prima manier om in de tweede linie mee te gaan in de aanval om zowel ammo als intel te geven op de radar. En wat beter bewapend voor als het close combat wordt.... de ultimate recon.
Ja, ik durf dit te verdedigen. Ik weet nog niet hoe het gaat worden, maar het concept is aantrekkelijk en hebt gisteravond al een beetje gespeeld en wat dingen uitgeprobeerd op sniper en engineer.
Nu kan ik er ook wel weer in meegaan dat teamplay in Battlefield natuurlijk sowieso maar mondjesmaat is als je niet met een groep vrienden zit te spelen... de meeste mensen doen maar wat en je ziet vaak dat medics oid totaal niet reviven en niks neergooien.
Dat is schering en inslag. Als je met 3 of 4 man queued wordt je ook regelmatig in een server gegooid waar 2 tot 3 andere mensen spelen, de rest bots.Verwijderd schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:51:
Het was gisteravond wel wat beter, maar ik heb tientallen servers gehad die tot de helft of minder gevuld waren (en ook niet snel vulden).
Gisteren zat ik ook in een party inderdaad en de helft van het team leek wel ai. Vooral aan het einde van het potje, als je met 2 of 3 bent en mensen leaven je squad dan komt er ook niemand meer bij. Het is net alsof matchmaking geen spelers meer terug in de server stopt als er spelers leaven.
Voor degenen die straks voor het eerst beginnen aan de beta, alvast een headsup, alle klassieke battlefield bugs zitten er gewoon weer in:
-revives die niet lukken (en je eindigt 50% van de tijd met de loadout van je maatje als trap na)
-ammo crates en ander gadgets die door de grond vallen
-ghost reload
-hitboxes die niet kloppen als je de jump/slide animatie fiks misbruikt
-doodgaan achter cover
-loadout die niet wordt onthouden van potje tot, behalve voor de LMG
-locked missles die gewoon missen, al hangt je doelwit stil zonder flares
-spawnen onder de map
-je wil spawnen op een voertuig, maar die is al vergeven, en dan spawn je in de middle of nowhere
Dan weet je alvast dat je die gewoon weer kan verwachten en je meer kan richten op het gamedesign, gunplay en de map.
-revives die niet lukken (en je eindigt 50% van de tijd met de loadout van je maatje als trap na)
-ammo crates en ander gadgets die door de grond vallen
-ghost reload
-hitboxes die niet kloppen als je de jump/slide animatie fiks misbruikt
-doodgaan achter cover
-loadout die niet wordt onthouden van potje tot, behalve voor de LMG
-locked missles die gewoon missen, al hangt je doelwit stil zonder flares
-spawnen onder de map
-je wil spawnen op een voertuig, maar die is al vergeven, en dan spawn je in de middle of nowhere
Dan weet je alvast dat je die gewoon weer kan verwachten en je meer kan richten op het gamedesign, gunplay en de map.
Verwijderd
Ik reageer even op de laatste post hierover (de rest ook bedankt voor het delen), maar dit is toch wel zorgwekkend. Aan het begin van een beta/game zit je dus al met een heleboel bots te spelen. Dat is bepaald niet wat ik van de 'multiplayer experience' verwacht in deze game.raiders schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:01:
Gisteren zat ik ook in een party inderdaad en de helft van het team leek wel ai. Vooral aan het einde van het potje, als je met 2 of 3 bent en mensen leaven je squad dan komt er ook niemand meer bij. Het is net alsof matchmaking geen spelers meer terug in de server stopt als er spelers leaven.
Hopelijk komt daar heel snel een verandering in. Ik vraag mij ook af of het nog veel uitmaakt als je bijv. op 64 man servers speelt (zijn die er uberhaupt wel voor de PC?)
Die zijn er niet en je hebt helemaal geen keuze verder. Quit en Play zijn de enige matchmaking opties.Verwijderd schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:27:
[...]
Ik reageer even op de laatste post hierover (de rest ook bedankt voor het delen), maar dit is toch wel zorgwekkend. Aan het begin van een beta/game zit je dus al met een heleboel bots te spelen. Dat is bepaald niet wat ik van de 'multiplayer experience' verwacht in deze game.
Hopelijk komt daar heel snel een verandering in. Ik vraag mij ook af of het nog veel uitmaakt als je bijv. op 64 man servers speelt (zijn die er uberhaupt wel voor de PC?)
Het is ook geen zekerheid dat je op een Europese server komt, wij zijn overal en nergens terecht gekomen aan de ping te zien. Maar gisteravond was dat al een heel stuk beter dan woensdagavond.
Ik heb de beta gedownload, vanmiddag in mijn pauze eens ff kijken of het wilt lopen op met mijn GTX970
Vaak bu'j te bang!
Ik had vannacht nog een heerlijk potje met m'n Little Bird. Veel snipers gezien op het gebouw van B, dus die heb ik vrijwel allemaal vol geschoten met kogels. Uiteindelijk 1e geworden met het aantal kills en assists.
:strip_exif()/f/image/xyYl97dL2SUpF8kdsemE86H7.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier zit wel logica in: Je spawnt op de laatst geselecteerde locatie.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:27:
Ik ben qua FPS wel tevreden over de Beta (75-110fps) op 1440p Ultra met Ryzen 5 3600 en RX6800, maar het voelt alleen niet zo soepel. Sterker nog, het voelt vaak als de helft van de fps. Ik vermoed dat het frametiming/pacing is en het nog wel geoptimaliseerd zal worden, maar ervaren jullie hetzelfde?
Ik speel eigenlijk nooit BF (alleen 1942 gedaan
), maar hoe kom je uberhaubt in een vliegtuig/heli terecht? En kan je er nog iets aan doen dat je AA missiles daadwerkelijk iets raken? Ik heb een lock en vuur dan af, moet ik dan nog iets doen?
Ik speel eigenlijk nooit BF (alleen 1942 gedaan
[ Voor 18% gewijzigd door MailMan op 08-10-2021 10:50 ]
Wanneer je het deploy scherm ziet druk je op het voertuig icoon. Vanaf daar kan je een voertuig kiezen indien deze beschikbaar is.MailMan schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:48:
Ik ben qua FPS wel tevreden over de Beta (75-110fps) op 1440p Ultra met Ryzen 5 3600 en RX6800, maar het voelt alleen niet zo soepel. Sterker nog, het voelt vaak als de helft van de fps. Ik vermoed dat het frametiming/pacing is en het nog wel geoptimaliseerd zal worden, maar ervaren jullie hetzelfde?
Ik speel eigenlijk nooit BF (alleen 1942 gedaan), maar hoe kom je uberhaubt in een vliegtuig/heli terecht?
Op het spawn screen kan je bij je HQ kan je een voertuig kiezen. Je kan deze alleen kieze als die beschikbaar is (als niemand anders het voertuig in gebruik heeft).MailMan schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:48:
Hoe kom je in een vliegtuig/heli terecht?
Je moet op het icoon van voertuig (auto vorm) klikken. Als er één beschikbaar is dan kun je die aanklikken.MailMan schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:48:
Ik speel eigenlijk nooit BF (alleen 1942 gedaan), maar hoe kom je uberhaubt in een vliegtuig/heli terecht?
De game is tot nu toe vermakelijk maar ze hebben echt nog wel veel te doen hoor.
Dat zal, maar voertuigen moeten gewoon niet tegelijkertijd vergeven kunnen worden aan meerdere spelers. Dan moet je gewoon weer terug gezet worden in het spawnscherm ipv willekeurig ergens gedropt worden. Dit werd geïntroduceerd in battlefield 1, wordt gefixed, komt terug bij launch in BFV, wordt gefixed en is nu ook weer terug in deze beta.Generaal Pep schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:41:
[...]
Hier zit wel logica in: Je spawnt op de laatst geselecteerde locatie.
Wat mij betreft een onnodige klassieker ondertussen.
Voor zo'n grote game hadden ze gewoon wat meer moeite moeten doen om een Russische Boris en een Amerikaanse Jean claude van Damme neer te zetten. 😖Generaal Pep schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:31:
[...]
Dit is een klacht waar ik het wel mee eens ben.
Zelf heb ik ook moeite met het onderscheiden van vriend en vijand. Precies wat jij zegt, 30 keer Falck in mijn team, 30 keer Falck in het andere team.
Misschien zou het beter zijn dat ze van alle verschillende skins 2 varianten maken. Dat als je Falck als de russen kiest, je pak wat meer rode tinten heeft. Kies je Falck als de amerikanen, dat je pak wat meer groene tinten heeft. Bijvoorbeeld.
Ik verlies ook elk gevecht een paar milliseconden omdat ik eerst goed moet kijken of het nou een gabber is of niet.
Ik snap ook niet waarom het maar een beperkt aantal modellen/'hero's' (wat een verschrikkelijk term trouwens, het zijn gewoon karikaturen
) zijn. Waarom hebben ze niet gewoon random moderne soldaten zoals BF:3/BF:4 i.p.v. stripfiguren

Vaak bu'j te bang!
Heb ook een 1060 6gb met een 2700x en haal in open gebieden zo'n 70 fps. Zodra er meer actie in beeld komt dan dropt ie naar zon 40-45. heel irritant overigens als tijdens een vuurgevecht je frames ineens drastisch inkakken.da_PSI schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:12:
7700HQ, 16GB, 1060 6GB
Speel op 1080p en alles op low en zaken als motion blur uit maar vind het verre van fijn spelen. Ook geregeld random stutters maar daar schijnen veel mensen last van te hebben.
Ik hoop van harte dat de uiteindelijke versie betere performance heeft anders ben ik bang dat ik toch een nieuwe GPU moet gaan zoeken...
Met een 3700X en 3070 draai ik rond de ~70 FPS. Wat niet geweldig is, maar daar komt bovenop dat regelmatig door CPU drops naar ~10 FPS komen.MailMan schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:48:
Ik speel eigenlijk nooit BF (alleen 1942 gedaan), maar hoe kom je uberhaubt in een vliegtuig/heli terecht? En kan je er nog iets aan doen dat je AA missiles daadwerkelijk iets raken? Ik heb een lock en vuur dan af, moet ik dan nog iets doen?
Voor degene die nadat ze neer zijn geschoten gelijk weer willen spawnen. Houd de spatie balk in nadat je neer bent gegaan. Zo hoef je niet 7 a 8 seconden naar de tegenstander die je heeft neergeschoten te kijken, en te wachten tot je de toets om te spawnen ziet staan.
^^
^^
Hier maak ik me ook wel zorgen over. Je hebt geen onderscheid meer in classes waardoor je dus idd geen idee meer hebt wie welke wapens / gadgets bij zich draagt. Dit is vervelend bij teamgenoten als je bijv ammo nodig hebt en vervelend bij enemies dat je geen idee hebt waar je mee te maken krijgt. In de vorige games wist je bijvoorbeeld als je een scout zag lopen deze in 99% een bolt action heeft, daar kan je je keuzes op afwegen.unfor schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:17:
[...]
...
Achtergrond van karakters interesseert me niet, als we russen tegen US hebben wil ik russen en US characters hebben.
...
Nu ga je elk vuurgevecht blanco in dus het is vaak een kwestie van schieten en hopen dat je wint. Daarbij komt dat belachelijke armor systeem bij wat je gewoon +25% health geeft. Maakt de vuurgevechten alleen maar onduidelijker.
Imo hebben ze teveel gekeken naar wat COD;MW succesvol maakt en daar elementen uit hebben overgenomen die helemaal niet in een BF game passen.
Hmm zulke drops heb ik niet (of zie ik in ieder geval niet terug). Lees wel heel verschillende ervaringen qua performance, zelfs bij mensen met vergelijkbare systemen.Sissors schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:47:
[...]
Met een 3700X en 3070 draai ik rond de ~70 FPS. Wat niet geweldig is, maar daar komt bovenop dat regelmatig door CPU drops naar ~10 FPS komen.
Ik heb wel de laatste BIOS/Drivers voor alles geïnstalleerd en mijn 16GB 3733MHz geheugen ook handmatig getweakt. Ook de R5 3600 (@4,4Ghz) en 6800 zijn zo'n 10-15% overclocked (qua performance).
Hoor ook mensen suggereren om Cross-play uit te zetten voor betere performance.
Die hardwarecombi en framerate heb ik ook, en vooral als je ineens 180 graden draait, kakt de framerate in. Ik speel op High, 2560x1440.Sissors schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:47:
[...]
Met een 3700X en 3070 draai ik rond de ~70 FPS. Wat niet geweldig is, maar daar komt bovenop dat regelmatig door CPU drops naar ~10 FPS komen.
Heb jij ook dat als je naar het settings-scherm gaat, de resolutie terugspringt naar 1080p en je op Apply moet klikken om verder te gaan?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Hoe krijg je die fps voor elkaar? Ik mag van geluk spreken als ik 60 fps haal met een 5800x en een 3070 op 1440p...MailMan schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:48:
Die 60 fps voelt wel echt als 25-30..
De beta vind ik wel heel erg tegenvallen.. het voelt alsof je zweeft, de gunplay is mediocre at best, time to kill is te hoog. Voelt meer als warzone dan een BF.
:fill(white):strip_exif()/f/image/0UDRRJXerTtWLHytugdG2KgY.png?f=user_large)
heb het spel ermaar af gegooid , reboot en opnieuw geinstalleerd, nu krijg ik deze error ,, met wat zoeken gezeik dat een bestand corrupt in het geheugen zit ....
kon wel eens zijn dat ik geen beta kan spelen
Net even getest op mijn GTX970 en i5 4690K. 1080P en alles op medium. Ik zit rond de 45 fps (in open velden richting de 60 fps) met drops naar 30 fps. Het ziet er wel vet uit. En qua framerate is het soort van acceptabel voor mij (voor een beta versie). Enige wat irritant is, is dat er ontzettend veel stutters zijn, het voelt eerder aan als 15/20fps?
Vaak bu'j te bang!
Kun je zoals bij BFV wel kan, ook gewoon een compleet scoreboard zien, en waar je in de lijst staat?
Of alleen volgens tab waar je alleen je eigen informatie ziet?
Of alleen volgens tab waar je alleen je eigen informatie ziet?
Tja lastig te zeggen behalve dat ik alles up to date heb en getuned/overclocked heb. Dit is mijn 3DMark TimeSpy score om eventueel te vergelijken.: https://www.3dmark.com/spy/23327056invine schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:34:
[...]
Hoe krijg je die fps voor elkaar? Ik mag van geluk spreken als ik 60 fps haal met een 5800x en een 3070 op 1440p...
Die 60 fps voelt wel echt als 25-30..
De beta vind ik wel heel erg tegenvallen.. het voelt alsof je zweeft, de gunplay is mediocre at best, time to kill is te hoog. Voelt meer als warzone dan een BF.
Verder niets aan de BF2042 config/settings veranderd.
10 Min spelen geeft bij Mij:
97 Avg, 67 Min, 135 Max
Dat is met 100% GPU usage en 50%CPU
[ Voor 5% gewijzigd door MailMan op 08-10-2021 16:40 ]
BF4 doet het wel gewoon zonder gedoe ,, ik geloof niet dat ik een hardware probleem heb puur een bug in 2042
Zojuist m'n nieuwe 3060 Ti aangesloten en ik heb een i7 11700, wat een kut performance, zit maximaal op zo'n 50 fps met low settings en continu stuttering etc.
Niet te spelen tot ze een patch uitbrengen voor mij.
:fill(white):strip_exif()/f/image/KkAJVD1TjojQV35bmPdlMo3q.png?f=user_large)
If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD
Vraagje.. ben nu lvl 7 volgens mij. Kun je in de beta nog extra guns en attachments vrij spelen? Zie namelijk nog steeds hetzelfde als op lvl 1. Zie ik dit over het hoofd of zit het gewoon niet in de beta??
Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold
Volgens mij een handgun en nog 2 dingen.Korkss schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:15:
Vraagje.. ben nu lvl 7 volgens mij. Kun je in de beta nog extra guns en attachments vrij spelen? Zie namelijk nog steeds hetzelfde als op lvl 1. Zie ik dit over het hoofd of zit het gewoon niet in de beta??
Als het goed is heb je nu de AK-24. Die heb je niet vanaf het beginKorkss schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:15:
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Ik moet zeggen, het spel trekt mij tot nu toe niet heel erg. En dat komt van iemand die elke BF reeks met veel plezier gespeeld heeft,..
Het voelt ook allemaal nog bijzonder buggy. Ik hoop op verbetering.
Het voelt ook allemaal nog bijzonder buggy. Ik hoop op verbetering.
Ik zit met een RTX3080 / 9900k (op 5,0Ghz all core) rond de 80fps @ 1440p volgens mij. Wel met hoge settings. Er moet nog wel wat optimalisatie in zitten volgens mij.MisterChaoSs schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:44:
Zojuist m'n nieuwe 3060 Ti aangesloten en ik heb een i7 11700, wat een kut performance, zit maximaal op zo'n 50 fps met low settings en continu stuttering etc.
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Tortelli op 08-10-2021 16:06 ]
Sowieso ben ik al twee keer random bij een actie door de grond gevallen. Ben benieuwd wat men in 2 maanden allemaal voor elkaar heeft gekregen.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:27:
-spawnen onder de map
Die framepacing issues zit ook al in Battelfield V sinds deze uit de beta kwam en is nooit opgelost. Niet iedereen is er gevoelig voor, maar ik helaas wel. 100+ fps in Battlefield V maar het voelt als 30 fps. En dan gebruik ik nog Freesync. Ik heb dit overgens in alle Frostbite spellen, zoals bijv Anthem. In alle andere spellen nergens last van.MailMan schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:48:
Helaas in deze beta dus hetzelfde verhaal, ik heb het zojuist even getest, al haal ik nu maar rond de 60fps, het voelt nog steeds als 30fps met een enorme mouse lag. Ik durf ook vrijwel zeker te stellen dat het niet opgelost gaat zijn bij de release. Er zitten een aantal zaken fundamenteel fout in de Frostbite engine en sinds BF1 gaat het van kwaad tot erger. Zie ook bijvoorbeeld deze video: YouTube: Mouse Sensitivity issues in Battlefield 2042.
Mocht ik geen signalen horen dat dit op magische wijze opgelost is, dan gaat EA geen cent aan mij verdienen met deze Battlefield. Heel jammer want ik ben een fan van het eerste uur, ik vind het sfeertje in de beta wel tof, ik kan me ook niet zo storen op alle kritiek die er is op (het ontbreken van) de classes, visibility enzo. Het ziet er wel echt gaaf uit en het klinkt ook goed. Maar de gameplay en performance moet gewoon in orde zijn. Voorlopig vermaak ik me nog prima met BF4.
Uurtje gespeeld en belabberde indruk gekregen. Dit spel is op allerlei onderdelen niet af. De basis design dingen zoals bijv. UI, friend or foe identifaction, hit detection, movement/pyshics werken gewoonweg slecht of helemaal niet.
Performance 40fps (voelt als 20) met constant frame drops op een 4790k + 3070 medium settings 1440p.
Van deze game blijf ik heel ver weg.
Performance 40fps (voelt als 20) met constant frame drops op een 4790k + 3070 medium settings 1440p.
Van deze game blijf ik heel ver weg.
Otto, dat is wel erg laag met die videokaart.
Ik haal met een 2070S tussen 60 en 70 in met een 3900X cpu op HIGH op 1440.
Misschien dat een snellere CPU soelaas brengt?
(ge-edit om 1440 toe te voegen)
[ Voor 11% gewijzigd door MAGDATTT op 08-10-2021 16:35 ]
Het lijkt alsof het een CPU bottleneck is idd want msi laat zien dat de cpu usage op 99% zit en de gpu rond de 60MAGDATTT schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:34:
Otto, dat is wel erg laag met die videokaart.
Verwijderd
is het het probleem van Dice dat mensen zelf niet goed met elkaar kunnen of willen samenwerken?Verwijderd schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:58:
[...]
Je lijkt het vooral te verdedigen vanuit het perspectief van de vijand. Maar nu weet je dus niet wat je teammates doen en dat was op zich wel handig - even naar je teammate lopen en om een medpack vragen.
Nu kan ik er ook wel weer in meegaan dat teamplay in Battlefield natuurlijk sowieso maar mondjesmaat is als je niet met een groep vrienden zit te spelen... de meeste mensen doen maar wat en je ziet vaak dat medics oid totaal niet reviven en niks neergooien.
Let wel: je kunt gewoon met Mariah Falck spelen. Iedereen ziet dat je in elk geval de medic kit hebt gekozen.
Als je er dan zelf voor kiest om anders te spelen dan is dat je eigen keus.
Als je wel voornamelijk de rol van medic wil spelen dan kan je dat gewoon doen.
Je hoeft dus niet perse als Falck te spelen, want de vrijheid is er ook bij de andere classes.
Als je wel specifiek Falck pakt lijkt het mij wel degelijk aannemelijk dat die speler wil kunnen reviven want dat is de specifieke perk.
Er is dan geen verschil meer met de oude medic class die ook niet revived. De klacht is niet verergerd.
Voordeel is nu dat andere classes ook medpacks kunnen gooien dus feitelijk is de kans op het verkrijgen van een medpack juist hoger geworden omdat ook niet-medics dus medpacks kunnen meenemen nu.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2021 16:50 ]
De eerste keer heb ik dat gehad, daarna niet meer. Verder zelfde resolutie hier ook. Heb zowel high als medium geprobeerd zonder veel verschil.CodeCaster schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:20:
[...]
Die hardwarecombi en framerate heb ik ook, en vooral als je ineens 180 graden draait, kakt de framerate in. Ik speel op High, 2560x1440.
Heb jij ook dat als je naar het settings-scherm gaat, de resolutie terugspringt naar 1080p en je op Apply moet klikken om verder te gaan?
Net underbarrel grenade launcher geprobeerd. Maar geen idee hoe ik hem daadwerkelijk moest gebruiken. Schijnbaar "X" vind ik nu met Googlen.
En het ziet er zeker mooi uit, de vrijheid met wapens kan ik ook waarderen. En nu zijn betas altijd chaotischer dan wanneer mensen ervaring hebben hoor, maar ben het wel eens met eerdere opmerkingen dat ik nu geen idee heb wie mij kan healen of van ammo voorzien.
[ Voor 27% gewijzigd door Sissors op 08-10-2021 16:52 ]
Let op:
Er is een apart topic voor de consoles: [XBOX/PS] Battlefield 2042
Er is een apart topic voor de consoles: [XBOX/PS] Battlefield 2042