De recoil verschilt nogal per scope heb ik het idee en dat effect verschilt weer per wapen. Met de iron sight is het een laser, met de red dot springt het alle kanten op. De Ak-24 is dan wel weer echt anders qua recoil dan de m5, maar verder heb ik nog niets unlocked, dus geen idee of dat voor de rest ook opgaat.
Tsja, ik vind het lastig, de afstanden waarop je vecht zijn ook wel erg lang. De TTK/BTK ligt ook erg hoog wat mij betreft. 6 - 8 kogels met een assault rifle, zo niet meer op afstand. Meer dan 2 man met één magazijn neerleggen gaat ook niet erg makkelijk. Dan compenseert weinig recoil dat wel weer.
Tsurany schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:40:
Als ik anderen zo positief zie over het geluid vraag ik me af, horen jullie wel helikopters overvliegen en tanks als ze op meer dan 50 meter afstand rijden? Heb nu al het volgende meegemaakt:
- Gedood door een helikopter die 50 meter boven me vloog maar die ik niet kon horen.
- Een helikopter die op 30 meter afstand explodeert, helikopter zelf nooit gehoord.
- Door een tank om ver gereden, tank nooit gehoord.
- Voertuig schiet op 100 meter, ik zie de schoten wel maar hoor helemaal niks.
- Tank op 20 meter afstand, geluid klinkt alsof hij 100 meter verder op rijdt.
Lijkt alsof er iets goed mis is met de audio engine, geluiden die gewoon niet afgespeeld worden of geluiden die klinken of ze op een hele andere afstand ontstaan.
Volume staat normaal, spel ingesteld op stereo headphones en verder geen aanpassingen. Het is ook niet alsof veel geluiden zacht klinken, het is gewoon een totale afwezigheid van dat specifieke geluid. Alsof ze maximaal 10 geluidsbronnen kunnen hebben in het spel en enkel bepaald geluid, voornamelijk schoten, voorrang krijgt.
Het geluid is totaal kapot, alles wat je noemt meegemaakt vanavond en meer. Er staat me bij dat dat ook een BFV bugje was in het begin, een maximaal aantal bronnen, zou me niets verbazen als dat nu ook weer zo is.
De waslijst aan bugs en irritaties die we vanavond hebben meegemaakt is indrukwekkend lang, de voornaamste:
-Matchmaking is frustrerend, je komt constant tegen bots terecht als je met meer dan 2 man wil matchmaken.
-Het spotten/pingen werkt echt voor geen ene meter en het systeem erachter is mij totaaaal niet duidelijk. Soms denk je dubbelklikken en dan werkt dat 5 seconde later opeens niet meer. Sowieso zie ik mijn teams pings volgens uberhaubt niet.
-Loadouts worden niet onthouden.
-Balans tussen de wapens is zoek
-Reviven is pure terror, zo vaak eindig je met de loadout van je maatje
-De symbolen voor gadgets etc blokkeren het zicht op vijanden zo vaak.
-Voertuigen zijn veeeeeeeeeels te sterk. Een apache die niet met 2 schoten van een tank, point blank, neergaat is pure waanzin.
-Nog irritanter, 2 directe hits met een recoiless rifle op een helicopter die niet neer gaat.
-De damage van voertuigen zijn dan wel weer veels te zwak, 30mm HE rounds kop je lachend terug.
-Die hybride scope verzint gewoon zelf totaal willekeurig of je de 3,4x of de 1x zoom hebt.
-Bots kunnen helemaal niets, tot ze een DMR hebben en dan one shotten ze je over de halve map.
-De key bindings zijn pure waanzin, sommige lijken wel hard-coded.
DAMAGE schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:17:
Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken. Performance is best wel gaar met een i9 9900K en een RTX 2080. Nu moet ik er wel direct bij zeggen dat ik gewend ben om op hele hoge FPS te draaien maar dat zit er met deze game tot nu toe niet in. Lees op Twitter ook veel klachten over de performance.
Performance lijkt wel hard gecapt ofzo, er zit amper verschil in de performance tussen medium en ultra bij mij. CPU wordt ook niet echt belast, paar threads boven de 90, als geheel 61%. Het zit toch zo rond de 120 allemaal met dips onder de 100 en uitschieters boven de 150. Speelbaar, maar verre van 144 hz stabiel, ook niet op low settings met 10700K/1080ti. Ervaring van maatjes 9900k/3080ti, 8600k/2070, 3900x/2070ti is vergelijkbaar.
Af en toe wordt je ook wel op rare (lege) servers gegooid ergens in Antartica ofzo met pings van 300+. Blanco.
Maar, al met al, ben ik toch wel gematigd positief over de game zelf of in elk geval de potentie ervan. Al genoeg momenten voorbij zien komen van totale chaos, leuke vuurgevechten. Alle bugs en irritaties zijn minder dan ik had verwacht van een moderne DICE game, hier kan wel op voortborduurd worden.