Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00
Ja het is een ramp. Gelukkig kon ik in maart een RTX 2060 op de kop tikken voor 450. Nog steeds overpriced voor die kaart maar mijn 970 kon echt niet meer.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo, dat liegt er niet om die 100 GB, ik had ook wel gehoopt dat ze op PC van de quad cores afstand zouden doen, zelfs met zware overclocks zit dat (sowieso zonder HT, maar ook mét) eigenlijk al op het randje van onspeelbaar op 64p conquest in BFV, laat staan 128 spelers...
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:33:
[...]
Mijn 1070Ti gaat het zwaar krijgen helaas.
Daar ga je echt geen problemen mee krijgen nog, die laatste paar ultra settings zijn toch bullshit met marginale verschillen. Zeker op 1080p of 1440p gaat dat echt wel goedkomen, mits ze niet die zelfde problemen hebben als de technical playtest.
Kepro schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:07:
[...]

970 hier… en upgraden in deze markt is een ramp. (Was van plan een nieuwe pc dit jaar te bouwen totdat ik de achter alle chip problemen kwam).
In die club zat ik ook. Tweedehands is in de tussentijd echt geen gekke optie, als je de scalpers wil belonen heb je voor zo'n 625-650 wel een 6700XT, maar er zijn in de V&A echt wel goede oude kaarten te vinden die je voor een schappelijke prijs wel door deze winter heen krijgen, zéker op 1080p. De 1070 ti, 1080, 1080 ti zijn tussen 350 - 500 euro zeker kansrijke opties en zware upgrade op een 970.

Met MSI afterburner is er trouwens nog wel 10+% uit je 970 te trekken, max power limit, max temp limit en dan +150 op de core en +350 op de memory clock doen de meesten wel!

ps. een 970 blaast een 1050 ti nog ruim voorbij, dus in dat opzicht zou het nog moeten kunnen ook voor BF als we deze requirements mogen geloven.

[ Voor 5% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 28-09-2021 22:10 ]

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:33:
[...]

Mijn 1070Ti gaat het zwaar krijgen helaas.
Ik zou de minimum requirements even met een korreltje zout nemen. De 1070ti zou bij lange na geen groot probleem moeten geven. Ik heb zelf een GTX1080ti i.c.m. Ryzen 7 2700 - Ook beide niet op de lijst van minimum requirements maar zou de game alsnog makkelijk moeten kunnen draaien op zeg; medium settings. Als het niet al high is.

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
BF is voornamelijk een CPU hungry game. Je haalt veel meer FPS met een betere CPU dan met een betere GPU. Daarnaast weet ik niet of het al in de beta zit maar DLSS wordt ook ondersteund. GPU zal het probleem niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Even resumerend, als ik EA Play voor een maandje afsluit a E3,99 dan krijg je dus ook early access tot de Beta en 10% korting als je de game (diezelfde maand) koopt via Origin.

Dat is op zich wel goede deal. Game kost E60 op Origin dus je betaald E4+54=58.

Je bent dan 2 euro goedkoper uit en je kunt de beta langer en eerder spelen.

Denk dat ik 5 oktober maar eens EA play afsluit en dan gelijk weer opzeg :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:06

-tom-562

Oliesjeik

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:52:
[...]

Zo, dat liegt er niet om die 100 GB, ik had ook wel gehoopt dat ze op PC van de quad cores afstand zouden doen, zelfs met zware overclocks zit dat (sowieso zonder HT, maar ook mét) eigenlijk al op het randje van onspeelbaar op 64p conquest in BFV, laat staan 128 spelers...

[...]

Daar ga je echt geen problemen mee krijgen nog, die laatste paar ultra settings zijn toch bullshit met marginale verschillen. Zeker op 1080p of 1440p gaat dat echt wel goedkomen, mits ze niet die zelfde problemen hebben als de technical playtest.

[...]

In die club zat ik ook. Tweedehands is in de tussentijd echt geen gekke optie, als je de scalpers wil belonen heb je voor zo'n 625-650 wel een 6700XT, maar er zijn in de V&A echt wel goede oude kaarten te vinden die je voor een schappelijke prijs wel door deze winter heen krijgen, zéker op 1080p. De 1070 ti, 1080, 1080 ti zijn tussen 350 - 500 euro zeker kansrijke opties en zware upgrade op een 970.

Met MSI afterburner is er trouwens nog wel 10+% uit je 970 te trekken, max power limit, max temp limit en dan +150 op de core en +350 op de memory clock doen de meesten wel!

ps. een 970 blaast een 1050 ti nog ruim voorbij, dus in dat opzicht zou het nog moeten kunnen ook voor BF als we deze requirements mogen geloven.
Hier ook een GTX970, ik ga de beta proberen en afhankelijk daarvan bepalen of ik BF:2042 ga aanschaffen. Ik game op op 1080P en met BF:V had ik voornamelijk problemen als er veel smoke op het scherm was, verder is alles prima speelbaar (met zo'n beetje alle settings op high).
Mocht het uiteindelijk niet speelbaar zijn, dan toch maar kijken voor een X-Box, no way dat ik +500 euro voor een (oude) videokaart ga uitgeven :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Help!!!! schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:52:
Even resumerend, als ik EA Play voor een maandje afsluit a E3,99 dan krijg je dus ook early access tot de Beta en 10% korting als je de game (diezelfde maand) koopt via Origin.

Hier ook voor de andere edities ;) RobinNL in "[PC] Battlefield 2042". Je bespaart tot ongeveer 7 euro met EA Play.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
Help!!!! schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:52:

Wat wel even goed is om te weten is dat je met EA Play ook 1 week early access krijgt op release voor maximaal 10 uur speeltijd.

Dus je kunt er nu voor kiezen om EA Play te nemen voor 2 dagen early access in de beta. Of om het straks in november te nemen voor een 10 uur trial van de volledige game, 1 week eerder dan de standard edition. Je kunt uiteraard ook gewoon 2 maanden EA Play nemen maar dan gaat het argument niet meer op dat je iets goedkoper uit bent. Aan de andere kant is een maand ook maar 4 euro.

raiders schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:53:
[...]

Wat wel even goed is om te weten is dat je met EA Play ook 1 week early access krijgt op release voor maximaal 10 uur speeltijd.

Dus je kunt er nu voor kiezen om EA Play te nemen voor 2 dagen early access in de beta. Of om het straks in november te nemen voor een 10 uur trial van de volledige game, 1 week eerder dan de standard edition. Je kunt uiteraard ook gewoon 2 maanden EA Play nemen maar dan gaat het argument niet meer op dat je iets goedkoper uit bent. Aan de andere kant is een maand ook maar 4 euro.
Het gaat er meer om dat je de game niet hoeft te pre-orderen als je de beta wil spelen, het voorkomen dat je 60 of meer uitgeeft aan een game die je mogelijk niks vindt. Stel je vindt het toch wel leuk, dan koop je de game gewoon na de beta als je EA Play nog loopt. Dan ben je goedkoper uit.

Ik denk dat dat belangrijker is dan een weekje eerder toegang hebben tot de game.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!
raiders schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:53:
[...]

Heb ik ook over gedacht maar 10 uur trial vind ik echt veel te kort. Vaak gaat er ook nog de nodige tijd verloren in de game options, crashes etc.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-tom-562 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:58:
[...]

Hier ook een GTX970, ik ga de beta proberen en afhankelijk daarvan bepalen of ik BF:2042 ga aanschaffen. Ik game op op 1080P en met BF:V had ik voornamelijk problemen als er veel smoke op het scherm was, verder is alles prima speelbaar (met zo'n beetje alle settings op high).
Mocht het uiteindelijk niet speelbaar zijn, dan toch maar kijken voor een X-Box, no way dat ik +500 euro voor een (oude) videokaart ga uitgeven :D
Ik weet het, het is schandalig, zo'n goede prijs/kwaliteit als de 970 GTX gaan we helaas nooit meer zien vrees ik. Na een dik half jaar verzet, ben ik toch maar overstag gegaan met een 1080ti tweedehands en er geen spijt van gekregen. Ik moet haast naast een 3070 of hoger om met mijn usecase significant verschil te merken, voor het dubbele van het geld. BF3, BF4, Battlefront 2 komen allemaal niet onder de 200 fps op max settings (die ik toch niet gebruik) in 1080p.

Nu hopen dat 2042 vergelijkbaar presteert en daadwerkelijk leuk om te spelen is, anders maar weer terug naar andere games. :)
Help!!!! schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:15:
[...]
Heb ik ook over gedacht maar 10 uur trial vind ik echt veel te kort. Vaak gaat er ook nog de nodige tijd verloren in de game options, crashes etc.
Ja eens hoor, die tien uur trial is waarschijnlijk in het beste geval 5 uur daadwerkelijk speeltijd als je alle crashes, laadschermen, geklooi met de instellingen etc meerekend. Eén dag dat toevallig alle servers (om de haverklap) eruit crashen en weg trial.

• raiders
Haha ja ik snap hem. Persoonlijk speel ik door de weeks in de beta toch maar 2 uurtjes per dag. Dus die 10 uur is dan net wat handiger en kan ik wel alle maps proberen. Maar of ik hem wel / niet koop hangt voornamelijk af van volgende week. Twitch stream tijdens het werk op mijn tweede scherm en dan kijken hoe mensen die veel beter zijn dan mij spelen :P

Is er eigenlijk al wat bekend over of Hazard Zone en Portal nou wel of niet op release komt? Ik voel de bui eigenlijk al een beetje hangen... Als ik het goed heb kwam Portal iets later om eerst All Out Warfare de nadruk te geven en Hazard zijn is nog helemaal onbekend. Maar geen idee waar ik dat gezien had 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door raiders op 29-09-2021 12:00 ]

raiders schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:51:
Haha ja ik snap hem. Persoonlijk speel ik door de weeks in de beta toch maar 2 uurtjes per dag. Dus die 10 uur is dan net wat handiger en kan ik wel alle maps proberen. Maar of ik hem wel / niet koop hangt voornamelijk af van volgende week. Twitch stream tijdens het werk op mijn tweede scherm en dan kijken hoe mensen die veel beter zijn dan mij spelen :P

Is er eigenlijk al wat bekend over of Hazard Zone nou wel of niet op release komt? Ik voel de bui eigenlijk al een beetje hangen...
Ja fair enough, het hangt er ook maar net vanaf hoeveel tijd je dan toevallig hebt. Ik vrees dat ik de beta en de early release grijs ga spelen ten koste van wat uurtjes slaap als de game goed is. Die tien uur tikken we in elk geval lachend aan de eerste twee dagen. :+

Niets officieels, volgens mij zijn er vooral geruchten voorbij gekomen dat hazard zone later wordt toegevoegd.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:11:
[...]

Niets officieels, volgens mij zijn er vooral geruchten voorbij gekomen dat hazard zone later wordt toegevoegd.
Ik ben bang dat je gelijk hebt...

Open beta nieuws: Party crossplay is niet beschikbaar in de open beta (je kan niet met vrienden op andere platformen spelen, maar wel console gamers tegenkomen in matches).
While cross-play will technically be enabled for Open Beta, Cross-Play Parties will be disabled, meaning friends on different platforms won’t be able to join in squads and play together. However, at launch:

Gen 5 and PC will be able to play together in the same cross-play universe. Gen 4 can play together in the same cross-play universe

[ Voor 50% gewijzigd door RobinNL op 29-09-2021 15:57 ]

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:11
-tom-562 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:58:
[...]

Hier idem dito. Een GTX970 en ik heb precies hetzelfde als bij jou. BfV prima te doen met een goede combi van Medium en High settings. Heb een i5 processor, dat dan weer wel :| Maar als ik dat weekend tijd heb toch maar eens proberen :Y)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 17:43
Hier een 3070 + een i5 7600k, als ik het mag geloven voldoe ik dus net aan de recommended specs... tijd voor nieuwe cpu :D

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 19:37
Wat ik niet kan vinden: is de beta voor zowel Steam als Origin of enkel Origin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
h1ttent1t schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:20:
Wat ik niet kan vinden: is de beta voor zowel Steam als Origin of enkel Origin?
Als je daarop zoekt is vrijwel de eerste hit 'Hits Steam, Origin and Epic'

Heb je wel gezocht? :D

Edit: Vrijwel de eerste. De tweede hit.

[ Voor 8% gewijzigd door Generaal Pep op 29-09-2021 16:28 ]

01010000 01100101 01110000 01100101

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:10
Dat zijn best pittige minimale specs een 1050TI ,, mijn antieke 780 OC zal daar voor moeten zweten.
al komt ie in bepaalde benchmarks behoorlijk dicht bij .

jammer dat het maar 2 dagen is, denk dat @kneusteun gelijk gaat krijgen hoop dat ze er toch een paar dagen aan plakken met Batlefield 1 kon je toch ook meer dan 2 dagen gamen ??

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dj.verhulst schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:37:
Dat zijn best pittige minimale specs een 1050TI ,, mijn antieke 780 OC zal daar voor moeten zweten.
al komt ie in bepaalde benchmarks behoorlijk dicht bij .

jammer dat het maar 2 dagen is, denk dat @kneusteun gelijk gaat krijgen hoop dat ze er toch een paar dagen aan plakken met Batlefield 1 kon je toch ook meer dan 2 dagen gamen ??
Gegarandeerd dat ze er nog een paar dagen achteraan plakken, dat doen ze volgens mij al sinds BF3. Dan komt er opeens nog een andere map beschikbaar. Met BFV was het ook eerst Rotterdam en daarna Narvik volgens mij.

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:10
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:54:
[...]

Gegarandeerd dat ze er nog een paar dagen achteraan plakken, dat doen ze volgens mij al sinds BF3. Dan komt er opeens nog een andere map beschikbaar. Met BFV was het ook eerst Rotterdam en daarna Narvik volgens mij.
met die preaload dag kan je hem downloaden ?

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dj.verhulst schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:57:
[...]

met die preaload dag kan je hem downloaden ?
Ja, vanaf 5 oktober 9:00 kan je je preloaden en dan krijg je nog de laatste paar files plus executable op het moment dat kan spelen, dus 6 oktober 9:00 voor early access en 8 oktober 9:00 voor de open beta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBTM
RobinNL schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:09:
[...]

Het gaat er meer om dat je de game niet hoeft te pre-orderen als je de beta wil spelen, het voorkomen dat je 60 of meer uitgeeft aan een game die je mogelijk niks vindt. Stel je vindt het toch wel leuk, dan koop je de game gewoon na de beta als je EA Play nog loopt. Dan ben je goedkoper uit.

Ik denk dat dat belangrijker is dan een weekje eerder toegang hebben tot de game.
Als je de game online koopt op Origin (of EA App) dan kan je sowieso gebruik maken van geld terug garantie of hoe het ook heet.. Dus als je tijdens de beta er achter komt dat het niets is kan je nog steeds annuleren als ik het goed begrepen heb.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:54:
[...]

Volgens mij was dit net andersom. Ik dacht dat Narvik de standaard map was en dat Rotterdam werd toegevoegd. Ik kan me herinneren dat ik probeerde om in een server te komen met de map Rotterdam :P
BBTM schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:07:
[...]

Als je de game online koopt op Origin (of EA App) dan kan je sowieso gebruik maken van geld terug garantie of hoe het ook heet.. Dus als je tijdens de beta er achter komt dat het niets is kan je nog steeds annuleren als ik het goed begrepen heb.
Klopt ja, die optie is er ook.

RobinNL schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:53:
[...]

Volgens mij was dit net andersom. Ik dacht dat Narvik de standaard map was en dat Rotterdam werd toegevoegd. Ik kan me herinneren dat ik probeerde om in een server te komen met de map Rotterdam :P
Zou ook goed kunnen BFV en al helemaal Narvik zijn toch beetje uit het geheugen verdrongen. :)

Hoe dan ook, er komt altijd wel een verlenging met extra map of extra gamemode.

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:01:
[...]

Zou ook goed kunnen BFV en al helemaal Narvik zijn toch beetje uit het geheugen verdrongen. :)

Hoe dan ook, er komt altijd wel een verlenging met extra map of extra gamemode.
Narvik was nog best te pruimen, vond ik, als map in Noorwegen. Fjell 652 daarentegen, jezus christus... :X

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Even wat info delen. *Bron EA/Battlefield.com*
-
-

Battlefield Briefing: Progression and Cosmetics

Good news, No-Pats: Early Access for the Battlefield 2042 Open Beta will be available starting October 6, with full access starting October 8th* and running until October 10th. For many of you this will be the first hands-on opportunity with Battlefield 2042 and we’re excited to see you there!

During the Open Beta our intent is to provide you with the kind of experience where you can focus on enjoying the sandbox. That means that we’ve made some adjustments to systems and features you’ll otherwise encounter in the full game, so you’ll find that we’ve pre-unlocked a wide selection of hardware (weapons, vehicles and gadgets) for you, and let you make the most of the time you’ll have with the Open Beta.

You’ll be playing Conquest on the map Orbital as one of 4 Specialists: Boris, Casper, Falck, and Mackay.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqBQx-cJJ0HxL9dIWExHZdGXNbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/feIoaO1Ywq3zcgIf56G7g9Iq.jpg?f=fotoalbum_large

In the Open Beta you’ll start to get a sense of our approaches to Progression and Cosmetics in Battlefield 2042. That means a first glimpse of how much XP you’ll be earning, and the different ways that you’ll be able to earn it in gameplay, the return of Ribbons, and all new features like the Player Card.

In this briefing, we’ll take you through how these systems will work when you go from the Open Beta into the full game, and by taking a closer look at how you can customize your Specialists, weapons, and vehicles with various cosmetics.
-
-
-

Progression
Earning Experience

Our design approach for earning XP in Battlefield 2042 is to reward the most XP to players who play the objectives and stick with their teams and squads until the match ends, followed by further various actions such as kills, assists and other support actions.

On top of that, Ribbons are a great way to earn XP, and we are excited that they are back in a new way for Battlefield 2042. Ribbons are earned by completing different gameplay objectives, and have up to 3 tiers which each will grant a greater XP reward. The more progress you make on a specific Ribbon, the more XP you’ll earn at the end of round. Here’s a few examples of some of those Ribbons:
-
-
-
Objective Ribbon
- Play the objective
Wingman Ribbon
- Support teammates with revives and various assists
Logistics Ribbon
- Heal and resupply others and repair vehicles
Intel Ribbon
- Spot and disrupt enemies, such as via EMP’s or destroying drones
Combat Ribbon
- Score kills and destroy vehicles

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U1-sly3FnJAtIQruTAe0jafJFS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S1zvN3glRRDckscbXuMfiNid.jpg?f=fotoalbum_large

An example of the aforementioned Ribbons – work in progress

At launch you’ll be ready to jump onto the Battlefield and start earning XP, up to the max Player Level of 99. During your journey of leveling and progression, you will unlock Specialists, weapons, vehicles and gadgets and a variety of cosmetics. But once you reach that milestone, your adventure isn’t over. You can continue leveling up through what we call S-levels, starting at S001 and ending at S999. While there are no further rewards tied to the S-levels, they are the ultimate way to show off your veterancy on the Battlefield!
-
-
-

Unlocking your weapons

Once you earn enough XP, you are promoted to the next Player Level. With every new level comes new rewards, including weapons, gadgets, cosmetics, and more.

When first starting your journey you’ll have access to a varied set of Specialists, weapons, vehicles and gadgets. This allows you to discover several playstyles before you come across further unlocks during the leveling up process.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNRzn9f80Dry3h9Y_T4S8nIbx_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ws3hVHs4SbUTGvCCPprQlcAT.jpg?f=fotoalbum_large

There’s a lot of hardware for you to unlock in Battlefield 2042 as you progress through Player Levels. However, the journey doesn’t begin and end with just collecting weapons and gadgets.
-
-
-

Mastery

Hardware you unlock has its own mastery-based progression journey, with you earning new unlocks for reaching certain criteria with that hardware. For example, score enough kills with the M5A3 assault rifle to unlock a new scope. Or for a vehicle, gain new equipment as you use it to accomplish goals (like capturing points).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-2rQDvpsB5zzPa1pz_75z2Lz4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWRQTVfBl6L2kJUFwLJ6RrQq.jpg?f=fotoalbum_large

At certain Mastery milestones such as performing 40 kills with a weapon, you’ll also gain cosmetics for that hardware such as a new skin, and a new tier of Mastery Badge you acquire to decorate your Player Card and boast about your achievements.

Earning the top Mastery rewards for hardware and Specialist is a monumental task, with each cosmetic acknowledging your dedication and skill level. A great way to show off your skills to your fellow players!

“To help you show off your mastery of different play styles, we created a unique unified color scheme (black and red) across all the Mastery cosmetics, whether it is the Player Levels, Badges, outfits for Specialists, or Weapon Skins. Whenever you see those colors on a player, you’ll immediately understand they are one to be feared” says Feras Musmar, Design Director.
-
-
-

The Player Card

With Battlefield 2042, you’ll have a customizable Player Card that will allow you to show off your Player Level, Player Icon and Title, Player Card Art (background) and up to three Badges you’ve earned by mastering your weapons, vehicles, gadgets and Specialists. Your Player Level, or later S-level, is determined by your overall progression, with no separate levels tied to class or weapon and vehicle performance.

You’ll be able to see and customize your own Player Card via the Play screen. Of course, when you are killed by another player you’ll be reminded that they got the better of you through seeing their Player Card in the kill screen. Lastly, you’ll be able to view the Player Cards in the end of round screen, and various other areas throughout the game.

"We’re excited about Player Cards as a way for you to self-express your identity and showcase your achievements across the game. With such a wide range of different play styles from our Battlefield players, we can only hope we have enough variety of awards to match that creativity of play! We’re looking forward to seeing the unique customized Player Cards you’ll come up with”, says Musmar.

Here’s an example of a Player Card you might see in-game:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83JStm5zYkpvJSysgqdB7SpVa8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KzRQ9jQEgjRvRn1saszIVqSQ.jpg?f=fotoalbum_large

As you play, you’ll earn customization items (such as new Player Card Art, and Player Icons and Titles) for your Player Card through Player Level progression, or unique action and discoveries you make while playing the game. As for what those actions and discoveries entail, we’re looking forward to you exploring and finding out for yourself when the game launches.
-
-
-

Cross-progression

As a reminder, we also have cross-progression functionality within Battlefield 2042, which will be shared across all platforms and travel with you wherever you go as long as you play on the same EA account. This means your unlocked progress and completed purchases in your PlayStation® copy of the game will carry over onto the Xbox or PC version, and vice versa.

For example, your new unlocked skin for your M5A3 assault rifle on PlayStation®, alongside your in-game progress such as Player Level and Mastery, carries with you if you now choose to jump into the action on Xbox Series X|S.

While there are a few limitations to cross-progression we want to make you aware of, such as Special Edition cosmetics, the Digital Artbook & Soundtrack, unspent Premium Currency and pre-order items not carrying over, we’re excited about giving you the freedom to play and progress wherever you choose to play.

Cosmetics

Battlefield 2042 will have a wide variety of cosmetics to give you flexibility when it comes to choosing appearances for your Specialists and Loadout, enabling you to express yourself on the Battlefield in a way that’s important to you.

You’ll be able to earn cosmetics through gameplay, or by purchasing them.
Skins

There are multiple ways of earning skins and cosmetics for Specialists, weapons and vehicles. These cosmetics are available in the following rarities:
Common (Grey)
Rare (Blue)
Epic (Purple)
Legendary (Gold)
Rare and Epic Specialist skins have both a Headgear component and a Body component. You can mix and match Headgears with different bodies if you wish. However, Legendary skins are a single outfit and cannot be mixed with any other skin.

Here are some examples of cosmetics you’ll earn and unlock by playing the game, through the Mastery:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5pGFqWj2ktkCIfFBFajGfuz3EFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GEQnoQbi1vohIwoUmNimI7jO.jpg?f=fotoalbum_large
An example of a Tier 1 Outfit – work in progress.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYmsfvidcZG3px3XxWXFZmvhFOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H4wbDLVIx8WUFSjKRCGhtU3F.jpg?f=fotoalbum_large
An example of a Tier 1 AH-64GX skin – work in progress.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhsAahySfIbqIN7FSnbY5aQIn4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dFpWqitWEBXvmrU8X0o8kFBf.jpg?f=fotoalbum_large
An example of a Tier 1 PKP-BP skin – work in progress.

Weapon skins apply to the whole weapon. Whatever attachments you have on your weapons will be affected by the skin you have applied. You’ll also be able to unlock weapon charms, all of which can be equipped on nearly every weapon in the game.

Specific to vehicles, you’ll also be able to modify your vehicles with skins and decals.

Battlefield 2042 will also have unlockable melee weapons earned through Player Levels and progression, all of which have their own unique Takedown animation tied to them.
-
-
-

Dev Corner

During the Open Beta you’ll be able to experience the all-out warfare of Conquest, on Orbital. We sat down with Level Designer Kalle Nystrom and Lead Level Designer Shashank Uchil to talk more about what you can expect when you’re ready to jump onto the Battlefield.

We also caught up again with Michael Hartin, Narrative Designer on how Orbital adds to the story and The World of 2042.

Michael: Orbital is set in Kourou, French Guiana where it’s a race against time and hostile conditions as you battle around the site of an imminent rocket launch.

Since the catastrophic blackout of 2040, America’s mission has been to regain a foothold within earth’s orbit. The former EUSA spaceport in French Guiana had lain dormant since the collapse of the EU, but with the facility still operational it made the location an ideal target for the US to reestablish their space program. The Americans worked in near secret for months, preparing an unprecedented number of rockets for blast off. But when launch day arrives, leaked intel enables Russian forces to undertake a last-minute attack to ensure America's space race crashes and burns.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXU-0PLGPEULdXAj7Ywtu9qw5f4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xci43amIEs78rDPKaa6I1yad.jpg?f=fotoalbum_large
-
-
-

What served as art and gameplay inspirations for Orbital?

Kalle: The launch center is inspired by a mix of the Kennedy Space Center, and the Tanegashima Space Center in Japan. The terrain itself is inspired by New Zealand even though the map itself is in French Guiana.

For gameplay inspiration, we looked to Caspian Border, which was beloved by the community. It’s just a great circular compass map; everything works there. You have infantry spaces, you have vehicle spaces; if I was going to speak grandly, I’d say that Caspian Border is an example of a Battlefield experience where all the pieces click together and everything just works.

Orbital was designed with these same sorts of spaces in mind

How did the team approach designing a map that is so much bigger than anything DICE has done in the past?

Kalle: The key thing is ensuring you know where to go. In Battlefield V, it was essentially 150 meters per flag. With the addition of Battlefield 2042’s Sector system it’s “I’ve fought a long time for this flag. Now where do I go?” Maybe there’s another flag 500 meters in one direction, or 200 in another. You have to decide how to get there; by vehicle? On foot? By the air? We want to make players’ objectives (and how to accomplish them) more readable.

Are you able to share some cool details about the map with us?

Kalle: There are some really cool moments, big and small, in the map. As far as big moments go, the rocket either taking off or...failing to take off are very exciting.

You also have one of the flags on top of the assembly building, which will result in a lot of aerial combat and fighting against helicopters. It’s a key strategic point because you can fly down to several other capture points.

When bad weather hits the map, the lighting across Orbital will shift. The map will get dark, and big lights will turn on giving the whole experience an ominous, tense atmosphere.

Why are you excited for players to play Orbital?

Shashank: In Battlefield 2042, we want our maps to have something for everyone. Orbital, in particular, does that very well. If there’s a particular playstyle you like, you’ll find it accommodated in Orbital.

It’s also a very vertical map. The tallest thing in the whole map is in the center, so traversing by air is super satisfying.

Kalle: The map is truly meant to be a big sandbox. That’s why you have all of these aircrafts and high points where you can parachute to other capture points. Orbital is a map where if you want to jump into the action you’ll quickly learn where to go and how to get there quickly.

Shashank: Here’s an example. I’m near the launchpad, and can go either right or left, climb the radio tower, or go straight across. I never go from A to B, but always fly from flag to flag, which is something you can’t do on every map. Once you learn the map, you can really avoid the chaos that’s happening at the lower levels.

Do you foresee immersive, player-driven moments when you design specific areas in a map or do they just happen organically?

Kalle: It’s a mix. Sniping spots and traversal-related moments are designed but some of it is very organic. There’s also careful balancing that happens in these maps based on playtesting.

Shashank: In Orbital, we knew the radio towers were going to be a sniping hotspot but we didn’t plan for players to go to the hangar and launchpad, as we saw them do during the Technical Playtest. That deviation was organic. But we knew people would use the towers as sniper nests, so we had to make sure other players could get up there. That’s why you have ziplines to provide easy access.

Another change we made is to how tall each capture area is. Previously they were 100 meters tall. Then we noticed helicopters could float and capture those points easily. We went in and dropped the max meters to 50. Helicopters can still try to capture, but have to get low and players can easily shoot them with rockets. That’s an example of how we balance capturing points with helicopters and airplanes.

What gameplay can players expect from Orbital in the Open Beta?

Kalle: After the recent Technical Playtest, we’ve made several edits and quality of life changes based on player feedback, such as to the rooftop flag now being on the assembly building. It used to be inside the building, so that’s a pretty big difference.

In general, the map plays smoother now and just looks better. This means that during Open Beta you can expect the full launch experience. We’re super excited for you to experience the rocket and weather systems!

Anything you’d like to say to the community

Kalle & Shashank: We’re looking forward to seeing you play the map in different environments that you can experience there. We think it looks especially cool in the bad weather since it becomes kind of a night map. We’ve put a lot of love in the creation of this map, so we hope you’ll enjoy it, and we’re excited that you finally get to play it.

Verwijderd

Weinig vernieuwing dus qua unlocken. De skins zien er wel aardig uit, moet ik toegeven. Maar ik vraag mij af hoeveel je daar nou ingame van ziet.

• Generaal Pep
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:23:
Weinig vernieuwing dus qua unlocken.
Om daar een discussie over te starten: Wat zou een developer anders kunnen doen met het unlocken van wapens, attachments en/of voertuigen?

Ja je kan zoals CoD Warzone bepaalde challanges doen, maar voor mij is dat een drempel die ik niet ga nemen. Om bij Warzone te blijven: Ik heb er ruim 24 dagen gameplay in zitten nu en geeneen van de challanges wapens had ik nog unlocked tot gisteren, toen ik 'perongelijk' een wapen vrijspeelde door gewoon te spelen. Maar ik ga niet de moeite nemen door specifiek te spelen om de challanges te doen.

Wat dat betreft ben ik blij dat BF het nu laat bij experience. Waar ze in het verleden wel hebben gekozen voor challenges voor het unlocken voor specifieke wapens.
De skins zien er wel aardig uit, moet ik toegeven. Maar ik vraag mij af hoeveel je daar nou ingame van ziet.
In FPS games natuurlijk vrij weinig, alleen je eigen wapen zie je. De skins van tegenstanders en teamgenoten kan je natuurlijk wel bewonderen.

RangedNeedles schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:09:
[...]
Narvik was nog best te pruimen, vond ik, als map in Noorwegen. Fjell 652 daarentegen, jezus christus... :X
Het moment dat je in Narvik met de bomber bij de start van de game in één keer het voltallige vijandige team kon slopen, nog vóór de infantry kon bewegen, heb ik die map voor altijd afgeschreven. Fjell 652 was ook zeker niet best, eigenlijk vielen alle BFV maps verschrikkelijk tegen. Rotterdam, Aras waren goed. Devastation en Twisten Steel kon erg leuk uitpakken als mensen een beetje leuk meespeelden. Verder absolute drek wat mij betreft.
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:23:
Weinig vernieuwing dus qua unlocken. De skins zien er wel aardig uit, moet ik toegeven. Maar ik vraag mij af hoeveel je daar nou ingame van ziet.
Ja, dat moet ik ook toegeven, dat had heeeel veel slechter gekund. Tegenwoordig lijken roze glitter eenhoorn skins waarschijnlijker dan daadwerkelijke tactische uitrusting.

• Generaal Pep
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:31:
Ja, dat moet ik ook toegeven, dat had heeeel veel slechter gekund. Tegenwoordig lijken roze glitter eenhoorn skins waarschijnlijker dan daadwerkelijke tactische uitrusting.
Dit is tier 1 wat ze nu laten zien he...

Misschien hoe hoger de tier is, hoe meer eenhoorn het wordt....?

Tier 4 maximale unicorn barf, voor de liefhebber? :+

Verwijderd

Generaal Pep schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:30:
[...]

Om daar een discussie over te starten: Wat zou een developer anders kunnen doen met het unlocken van wapens, attachments en/of voertuigen?

Ja je kan zoals CoD Warzone bepaalde challanges doen, maar voor mij is dat een drempel die ik niet ga nemen. Om bij Warzone te blijven: Ik heb er ruim 24 dagen gameplay in zitten nu en geeneen van de challanges wapens had ik nog unlocked tot gisteren, toen ik 'perongelijk' een wapen vrijspeelde door gewoon te spelen. Maar ik ga niet de moeite nemen door specifiek te spelen om de challanges te doen.

Wat dat betreft ben ik blij dat BF het nu laat bij experience. Waar ze in het verleden wel hebben gekozen voor challenges voor het unlocken voor specifieke wapens.

[...]

In FPS games natuurlijk vrij weinig, alleen je eigen wapen zie je. De skins van tegenstanders en teamgenoten kan je natuurlijk wel bewonderen.
Van mij mag het unlocken simpel blijven en met een beetje grinden of wat speciale challenges te doen zijn. In Tarkov heb je bijv. quests dat je vanaf 100 meter mensen op verschillende maps met een headshot moet doden.

Nu is het in Tarkov allemaal wat lastiger en komt de gemiddelde BF speler waarschijnlijk niet ver zonder ervaring, maar er zijn vast genoeg alternatieven te bedenken.

Ik denk wel dat het lastige challenges niet teveel de basis wapens moet blokkeren. Die moet iedereen makkelijk kunnen halen. Hooguit een geinige gadget of wat mooie skins. Weet ik veel.
Generaal Pep schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:34:
[...]

Ik denk dat ze het wel aardig gaan aanpakken. Kan iemand de apenpakken uit Pubg nog herinneren? Daar liepen ze met paarse Twitch pakjes rond geloof ik. Als je zo'n iemand doodschoot was de chicken dinner nog net wat leuker vond ik.

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:39

Louw Post

Cerenas

Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:57:
[...]

Ik denk dat ze het wel aardig gaan aanpakken. Kan iemand de apenpakken uit Pubg nog herinneren? Daar liepen ze met paarse Twitch pakjes rond geloof ik. Als je zo'n iemand doodschoot was de chicken dinner nog net wat leuker vond ik.
Zolang het maar niet zo erg wordt als in Rainbow Six Siege. Ooit was Rainbow Six een geweldige serie van tactical shooters en dan komen ze met skins zoals dit en deze.
Generaal Pep schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:34:
[...]

De sleutelhanger aan je wapen (wie verzint in godsnaam zoiets doms) van een eenhoorn zie ik nog wel echt gebeuren, of grote eenhoorn avatars op je tank. 8)7

Maar als ze die kant op gaan, ga dan all-out zou ik zeggen, inclusief vrolijke sterretjes in beeld voor supression en van die powerpuff girl achtige regenbogen uit je reet als je beweegt. PUBG, Warzone en BFV waren al verdomd dichtbij.

Het is net of ze in die klantenonderzoeken hebben geluisterd naar het drie jarige dochtertje van vrienden van me, die wil op haar verjaardag gewoon 'Roze'. Maar wat moet dan roze zijn, je mag cadeautjes vragen he? 'Nee, ik wil gewoon roze'. De moderne gamer in spé.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:19:
[...]

De sleutelhanger aan je wapen (wie verzint in godsnaam zoiets doms) van een eenhoorn zie ik nog wel echt gebeuren, of grote eenhoorn avatars op je tank. 8)7
Voor Battlefield 3 en 4 kon je emblems maken in Battlelog. Deze werden getoond wanneer je was gedood door een enemy. Het is maar goed dat dit niet is doorgetrokken naar emblems op voertuigen etc. Een groot deel is echt 18+ waardig 8)7

RobinNL schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:47:
[...]

Voor Battlefield 3 en 4 kon je emblems maken in Battlelog. Deze werden getoond wanneer je was gedood door een enemy. Het is maar goed dat dit niet is doorgetrokken naar emblems op voertuigen etc. Een groot deel is echt 18+ waardig 8)7
Weet je zeker dat ze dat niet doortrokken? Ik heb in BF4, Hardline en BF1 aardig rare shit voorbij zien komen en gereport op vehicles. Vooral nazi shite doet het erg goed bij de doelgroep. |:(

Net nog even snel getest, ik krijg in BF4 nog gewoon mijn emblem op voertuigen en wapens te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:05:
[...]

Weet je zeker dat ze dat niet doortrokken? Ik heb in BF4, Hardline en BF1 aardig rare shit voorbij zien komen en gereport op vehicles. Vooral nazi shite doet het erg goed bij de doelgroep. |:(

Net nog even snel getest, ik krijg in BF4 nog gewoon mijn emblem op voertuigen en wapens te zien.
Hmmm... Ik heb ze nooit gezien volgens mij. Ik ga dat ook niet veranderen, dan heb ik ook reports aan m'n broek hangen :+

• BBTM
RobinNL schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:47:
[...]

Haha, de emblems waren juist iets wat zo tof was aan Battlefield. Even los van Battlelog, wat erg jammer is dat ze dat los gelaten hebben. Ondanks dat ik Battlefield toch blijf spelen, kan ik maar niet wennen aan alles in-game hebben qua browser. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ben ik nu de enige die grote twijfels plaatst bij die min en recommended specs?

Want net zoals met BFV, mist elke logica bij de CPU sectie. We hebben:
-De 6600K is dus absoluut niet vergelijkbaar met de 3600. Die 3600 is sneller met gelijke clockspeed, heeft twee extra cores en SMT. Verder had de 6600K het al lastig met BF1.
-De 2700X mag dan twee extra cores hebben dan de 3600, maar die 3600 is in de regel alsnog sneller omdat die cores beduidend sneller zijn en veel minder latency gevoeligheden hebben wat juist bij games belangrijk is. Hoe de 2700X dan recommended is en de 3600 het minimale, geen flauw idee.
-Ik weet ook niet of ik de i7 4790 zou beschouwen als echt zoveel beter dan de 6600K. HT met iets langzamere cores is niet zoveel beter. Een 3600 is hier wederom veel sneller en de 2700X ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMXMD4t1DvicE7xXqVSuP5I5k8g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ve9zSVYo5GtiwvPvMvFuOw6Z.jpg?f=user_large

En bij BF5 was het ook al zo onzinnig.
-Hier werden opeens de FX 8350 en de 6600K vergeleken. De 6600K zal al niet soepel hebben gedraaid en ik wil niet eens weten hoe slecht de FX 8350 moet zijn geweest.
-De 1300X is dus iets langzamer dan de 6600K, maar opeens aanbevolen en niet minimaal. 8)7
-De minimale eisen voor DXR zijn qua CPU vereisten, veel logischer. Een 2600 of 8400 is wat BF5 eigenlijk wel vroeg voor MP. De 8400 ging al naar 100% load op alle cores, om de onzinnigheid van de 6600K of 4790 nogmaals aan te geven.
-2700 of 8700 is de overtreffende trap en dan zat het wel goed voor BF5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qcYBHxjU9c8ybahMrrPT1Jt4zjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMmFG6znLbhbuPi4T8BilMn1.jpg?f=fotoalbum_large

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Battlefield's Commitment to Positive Play
Our community is the core of Battlefield and we’re excited by how much it’s grown since we first released Battlefield 1942, nearly 20 years ago. With Battlefield 2042, we’re strengthening our commitment to ensuring Battlefield remains a welcoming experience that encourages Positive Play.

https://answers.ea.com/t5...sitive-Play/td-p/10690725
https://www.ea.com/games/...mmitment-to-positive-play

Battlefield Community Charter
Community is at the core of Battlefield, and we’re excited by how our community has grown since the first iterations of Battlefield nearly 20 years ago. With Battlefield 2042, staying true to our core and ensuring Battlefield is a welcoming experience that encourages Positive Play for all remains essential.

https://answers.ea.com/t5...ity-Charter/td-p/10690800
https://www.ea.com/games/...lefield-community-charter

Afbeeldingslocatie: https://answers.ea.com/t5/image/serverpage/image-id/139128iBA2DFCA3FA952F81/image-size/original?v=v2&px=-1

Met eerdere Battlefield games moesten we spelers reporten via Origin zelf. Via de game zelf is een stuk makkelijker en scheelt je tijd. Ik hoop ook dat ze cheaters actief gaan bannen.
Easy Anti-Cheat will be in place for both the Open Beta from October 6th to October 10th, and for the full release of Battlefield 2042 this November.

[ Voor 5% gewijzigd door RobinNL op 30-09-2021 17:16 ]

• raiders
Easy Anti-Cheat is goed nieuws… denk ik? Ik heb al een tijdje geen Apex gespeeld maar volgens mij viel dat erg mee. Niet zo erg als ik in vorige Battlefields heb gezien in ieder geval. Sowieso goed dat ze anti cheat uitbesteden lijkt mij.

^
Dat wordt dan nog een hoop gezeik want bij BFV hebben ze al een tijd een totaal van de pot gerukte woke chat/username "AI / Policy".

Alles (woord, deel van woord, letter/cijfercombinatie) wat in welke taal, dialect dan ook 'offensive' is, wordt geblurred in de chat danwel in het geval van username kun je de chat simpelweg niet meer gebruiken. Je kan wel tikken maar er verschijnt niks meer.

"Battlefield V is rated PEGI 16. This is for frequent scenes of strong violence and strong language. Violence is typical of war time first person shooters."

Dat leidt er dus toe dat in een game waar de karakters andere mensen verbranden, schelden met fuck etc. een username als bij wijze van spreken 'dikkeworst' geband wordt want dat kun je ook anders interpreteren.

Veel mensen die al vele, vele jaren dezelfde username hebben kunnen de chat dus niet meer gebruiken.

En zoals EA betaamt is de 'beroep' afhandeling volkomen waardeloos. Ze raden aan je username te veranderen, maar ja, je weet maar nooit of die volgende week nog door het filter komt...

Iemand zal maar gekwetst worden door een naam of chat in een oorlogsgame die om killen gaat en waar headshots extra punten opleveren of in de 'challenges' zitten. 7(8)7 :r

PC Specs

• raiders
Haha ja stom inderdaad. In BF5 was ook het woord BF5 verbannen terwijl alle andere Battlefield games wel mogen :P

raiders schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:00:
Easy Anti-Cheat is goed nieuws… denk ik? Ik heb al een tijdje geen Apex gespeeld maar volgens mij viel dat erg mee. Niet zo erg als ik in vorige Battlefields heb gezien in ieder geval. Sowieso goed dat ze anti cheat uitbesteden lijkt mij.
Het is in elk geval een stap in de goede richting dat er na FairFight (wat volgens mij een stille dood gestorven is na BF4?) uberhaubt weer een anti-cheat programma wordt gebruikt in Battlefield.

Hoe goed EAC is? Geen idee, maar het is van EPIC en die zullen wel zakken met Fortnite cash er in af blijven zinken om met name Fortnite te beschermen, dat kan in theorie goed uitpakken voor BF. :)
Help!!!! schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:14:
^
Dat wordt dan nog een hoop gezeik want bij BFV hebben ze al een tijd een totaal van de pot gerukte woke chat/username "AI / Policy".

Alles (woord, deel van woord, letter/cijfercombinatie) wat in welke taal, dialect dan ook 'offensive' is, wordt geblurred in de chat danwel in het geval van username kun je de chat simpelweg niet meer gebruiken. Je kan wel tikken maar er verschijnt niks meer.

"Battlefield V is rated PEGI 16. This is for frequent scenes of strong violence and strong language. Violence is typical of war time first person shooters."

Dat leidt er dus toe dat in een game waar de karakters andere mensen verbranden, schelden met fuck etc. een username als bij wijze van spreken 'dikkeworst' geband wordt want dat kun je ook anders interpreteren.

Veel mensen die al vele, vele jaren dezelfde username hebben kunnen de chat dus niet meer gebruiken.

En zoals EA betaamt is de 'beroep' afhandeling volkomen waardeloos. Ze raden aan je username te veranderen, maar ja, je weet maar nooit of die volgende week nog door het filter komt...

Iemand zal maar gekwetst worden door een naam of chat in een oorlogsgame die om killen gaat en waar headshots extra punten opleveren of in de 'challenges' zitten. 7(8)7 :r
Dat alles en iedereen tegenwoordig door elke zucht en scheet gekwetst raakt en de extreem tere kinderzieltjes tot in het extreme moeten worden beschermd, is inderdaad zwaar vermoeiend. Toch snap ik ergens ook wel dat het voor EA super moeilijk is om de grens te trekken.

De extreem racistische zooi is overduidelijk onwenselijk, de droeftoeters die menen dat het stoer is combinaties te maken van AH88 etc hoef ik ook niet te horen/lezen in de chat. Maar wat doe je met dat grijze gebied daar tussen als je geen menselijke admins of servereigenaren hebt? Dan krijg je die AI oplossingen die aan alle kanten weer doorslaat. Inderdaad genoeg voorbeelden van mensen die hun echte voornaam niet kunnen gebruiken omdat er een gedeelte van je naam iets naars zou kunnen betekenen in een of andere obscure taal. De Constantijns van deze wereld bijvoorbeeld, of de Dicks.....

Al is dat ook niets nieuws, ik heb nog een tekenleraar gehad die Dik Kok heette, die verhalen van hem na de vakantie in Engeland zijn altijd puur goud. :)
Tja, nazi, racisme etc. uiteraard verwerpelijk en lees ik liever ook niet maar ik lig er niet zo wakker van, zeker niet in de context van zo'n game. Er zijn nu eenmaal altijd mensen die willen trollen al is het maar iets sufs als teabaggen.

Zoals wel vaker is de 'oplossing' m.i. erger dan de kwaal.

PC Specs

Help!!!! schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:57:
Tja, nazi, racisme etc. uiteraard verwerpelijk en lees ik liever ook niet maar ik lig er niet zo wakker van, zeker niet in de context van zo'n game. Er zijn nu eenmaal altijd mensen die willen trollen al is het maar iets sufs als teabaggen.

Zoals wel vaker is de 'oplossing' m.i. erger dan de kwaal.
Het is voor die bedrijven ook damned if you do, damned if you don't. Ik heb na zo'n 25 jaar online gamen ook echt wel alles voorbij zien komen, persoonlijk lig ik ook nergens wakker van. Maar de enorme emmers extreem zieke en hatelijke zooi die bijvoorbeeld jonge meiden of minderheden over heen gestort krijgen, al helemaal via voicechat, daar MOET je als bedrijf gewoon tegen optreden.

Vanuit PR, marketing en business case standpunt sla je dan liever eerder te ver door dan te weinig. Dat zou ik zelf ook doen als ik in hun schoenen stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:19:
Maar als ze die kant op gaan, ga dan all-out zou ik zeggen, inclusief vrolijke sterretjes in beeld voor supression en van die powerpuff girl achtige regenbogen uit je reet als je beweegt. PUBG, Warzone en BFV waren al verdomd dichtbij.
Alsjeblieft niet zeg. Als ik daar behoefte aan had gehad, had ik wel Fortnite geprobeerd.

Nu Dice/EA ziet dat eenhoorns goed verkopen bij de concurenten, zullen ze wellicht wel is wat gaan proberen met 2042.... we gaan het meemaken

• Generaal Pep
"You can report a player directly from in-game, so that you don’t need to tab-out."

Ein-de-lijk

Wat was dat toch ongekend omslachtig bij BF. Meestal nam ik niet eens meer de moeite om een toxic player of cheater te reporten.

Ik las het, enerzijds positief. Zojuist in BF V ook weer een level 10 sniper met 102-2 die de hele pot verziekt :r

Anderzijds is mijn zorg, gezien de abominabel slechte EA support, dat er een hoop false positives bij gaan zitten en je dan dus fucked bent.

Vergis je niet in de hoeveelheid mensen die rapporteren om te zieken of er te weinig van snappen om een goede score correct te duiden.

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raiders
Ik las net ook dat als je mensen banned uit je eigen Portal server dat je die banlist mee kunt nemen naar andere servers. Dat is ook mooi, zeker als je grote creators of netwerken krijgt. Zou nog mooier zijn als je dat ook nog kan delen met andere :P

[ Voor 30% gewijzigd door raiders op 30-09-2021 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Generaal Pep schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:56:
"You can report a player directly from in-game, so that you don’t need to tab-out."
Wow, we zijn echt in 2021 bepland hoor :+ :/

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
DrumandBass schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:11:
[...]

Hahah, echt hoor.

Het zal wel teveel geld gekost hebben om het los te trekken naar de code van de game omdat het natuurlijk mooi ingebakken zat/zit in de Origin overlay. Maar voor de consument was het natuurlijk waardeloos, de 'oude' manier van reporten.

Blij dat ze er een zak geld tegenaan hebben gesmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:16
Als ik nu BF2042 pre-order op Steam met EA-Play en de 10% discount gebruik, en mijn EA-Play loopt af, heb ik dan nog gewoon toegang tot de game? Scheelt toch weer een tientje op de Gold Edition :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alexknl schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:22:
Als ik nu BF2042 pre-order op Steam met EA-Play en de 10% discount gebruik, en mijn EA-Play loopt af, heb ik dan nog gewoon toegang tot de game? Scheelt toch weer een tientje op de Gold Edition :)
Je hebt de game dan toch gekocht? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:16
RobinNL schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:23:
[...]

Je hebt de game dan toch gekocht? ;)
Mooi, dan is die EA-Play toch wel een no-brainer voor beta toegang en zeker als je van plan bent de game te kopen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alexknl schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:25:
[...]

Mooi, dan is die EA-Play toch wel een no-brainer voor beta toegang en zeker als je van plan bent de game te kopen :9
Het scheelt je een aantal euro's wanneer je pre-order als je EA-Play hebt. En dan heb je ook nog eens een maand EA games om te spelen :) Die EA games kan je dan weer niet meer spelen als je EA Play abbo verloopt (op de EA games na die je eerder hebt gekocht natuurlijk).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MRDutchfreakNL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-04-2024
Na vrij lang twijfelen toch maar de gold Edition aangeschaft. Het bagger weer gaf de doorslag. Naar buiten is 6 maanden weer geen optie :9

Maar eens kijken hoe de Beta woensdag uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Ik kon het zo even niet vinden in de leaked gameplay maar zijn de in en uitstap animaties uit voertuigen er eigenlijk nog? Afgelopen weekend heb ik weer wat zitten ouwehoeren in Battlefield 4 met C4 jeeps, het zou wel weer lachen zijn als dat weer kon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:14
raiders schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:56:
Ik kon het zo even niet vinden in de leaked gameplay maar zijn de in en uitstap animaties uit voertuigen er eigenlijk nog? Afgelopen weekend heb ik weer wat zitten ouwehoeren in Battlefield 4 met C4 jeeps, het zou wel weer lachen zijn als dat weer kon :+
Wat ik gezien heb van de Alpha gameplay is dit niet het geval.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

DrumandBass schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:11:
[...]

Echt hè, van die 'features' die er al jaren in allerlei games zaten. Heb ook nog steeds gemixte gevoelens bij Portal. "Wauw, je kan oude maps spelen en je hebt een klein beetje controle over de server, bijna de zelf gehoste server experience die al 20+ jaar bestaat!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 23:07
Verwijderd schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:51:
[...]

Echt hè, van die 'features' die er al jaren in allerlei games zaten. Heb ook nog steeds gemixte gevoelens bij Portal. "Wauw, je kan oude maps spelen en je hebt een klein beetje controle over de server, bijna de zelf gehoste server experience die al 20+ jaar bestaat!".
Dan moet je toch echt de portal trailer bekijken. Zitten toch wel iets meer opties in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
En ik kan me in Battlefield 3 - 4 ook niet echt custom gamemodes herinneren. Dat lijkt veel uitgebreider te zijn in Portal. Natuurlijk had je vroeger veel meer mod support (veel plezier gehad aan bijvoorbeeld Minecraft modpacks) maar dat gaat tegenwoordig gewoon niet meer gebeuren. En daarnaast is dat natuurlijk ook niet voor jan en alleman weggelegd.

Maar... misschien krijgen we ooit wel een Portal SDK (waarschijnlijk niet, maar who knows? ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raiders schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:12:
En ik kan me in Battlefield 3 - 4 ook niet echt custom gamemodes herinneren. Dat lijkt veel uitgebreider te zijn in Portal. Natuurlijk had je vroeger veel meer mod support (veel plezier gehad aan bijvoorbeeld Minecraft modpacks) maar dat gaat tegenwoordig gewoon niet meer gebeuren. En daarnaast is dat natuurlijk ook niet voor jan en alleman weggelegd.

Maar... misschien krijgen we ooit wel een Portal SDK (waarschijnlijk niet, maar who knows? ;))
Dat zat er ook niet in Battlefields na deel 2, althans niet officieel. Uit die onvrede over het weglaten van map/game editors, met name vanuit de roemruchte EA UK fora, later MordorHQ, zijn Venice Unleashed en BF3:Reality Mod ontsprongen.

Overigens zijn die mods nog steeds niet echt lekker operationeel, maar ze zetten wel hardnekkig door om alles te reverse engineeren. Ironisch genoeg is de launch daarvan altijd 'Soon' ;). Al heeft VU wel een paar leuke weken gehad alvorens het ten gronde ging aan onspeelbare servers, die zijn nu bezig met een Battle Royale mode in BF3. Technisch ongetwijfeld heel knap, maar wie zit nu nog om een BR mode te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Laat maar

[ Voor 198% gewijzigd door raiders op 05-10-2021 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 18:11

RawChild

PSN: Rawchild

Gisteren mochten youtubers en zo met de beta aan de slag. Ze mogen daar nog niks over zeggen maar een aantal hebben dat anoniem gedaan via Tom:

https://gamingintel.com/b...y-opinions-good-bad-ugly/

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:19
Pre-load voor de open beta is begonnen voor de pre-orders.

[ Voor 18% gewijzigd door Games op 05-10-2021 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Ook voor niet pre-orders is de pre-load live. 18.81GB download size.
RawChild schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:41:
Gisteren mochten youtubers en zo met de beta aan de slag. Ze mogen daar nog niks over zeggen maar een aantal hebben dat anoniem gedaan via Tom:

80-90 fps op 1080p met een RTX 2080ti... dat is niet best. Maar we zullen het morgen zelf wel zien denk ik.

[ Voor 76% gewijzigd door raiders op 05-10-2021 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:00
19.1 GB op steam aan het binnentrekken nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Ik zie nog geen preload optie via origin... Kan iemand het via origin binnenhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
#Battlefield 2042 Open Beta requires at least the 471.68 | 10 August 2021 @NVIDIAGeForce Game Ready Driver or later.
Niet vergeten om de drivers te updaten dus ;(
https://twitter.com/BFRoundup/status/1445288732064616451
biggydeen2 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:14:
Ik zie nog geen preload optie via origin... Kan iemand het via origin binnenhalen?
Ja! Op Battlefield 2042 klikken, dan staat er een knop "try it" of iets in die richting. Wellicht staat er nog oude data gecached als je dat nog niet ziet. De hele applicatie restarten werkt misschien.

[ Voor 23% gewijzigd door raiders op 05-10-2021 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
biggydeen2 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:14:
Je kan via hier kijken: https://www.origin.com/gb...tlefield/battlefield-2042
Of de Origin app een paar keer opnieuw starten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
Shit ik dacht even van Hey ! hij start gewoon op, ik kan misschien al spelen :o . Maar dan komt er een QR code in beeld met wat gezwets da je het spel via die code kan kopen om deel te nemen. Maar heb natuurlijk al lang pre-order staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]Weapon Balance
None of the weapons have considerable recoil.[...]
:X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
Sjaak_Trekhaak schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:25:
[...]

Je kan via hier kijken: https://www.origin.com/gb...tlefield/battlefield-2042
Of de Origin app een paar keer opnieuw starten
Thanks, dat lijkt te werken. Ik zat in EA play te kijken maar daar kun je blijkbaar niet de open beta downloaden (Terwijl de full game er wel staat..).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusionheroes1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-09 13:48
heb hem net gedownload via Origin.

beste is kijken via de store en dan Battlefield 2042 intikken. In zoeken en dan krijg je resultaten. Zie Resultaten uit de winkel druk op battlefield en dan op de knop uitproberen drukken en dan kan je het meteen pre-loade de open beta

[ Voor 3% gewijzigd door Fusionheroes1 op 05-10-2021 09:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Generaal Pep
Skybullet schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:11:
19.1 GB op steam aan het binnentrekken nu :)
Heb je een link naar de pagina?

Dit spel heb ik al in pre-order. Alleen op de pagina in mijn library kan ik niet pre-loaden?!

Edit: Link naar pre-load gevonden. Op de store page.
Steam storepage BF2042

[ Voor 20% gewijzigd door Generaal Pep op 05-10-2021 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raiders schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:09:
Ook voor niet pre-orders is de pre-load live. 18.81GB download size.

[...]

80-90 fps op 1080p met een RTX 2080ti... dat is niet best. Maar we zullen het morgen zelf wel zien denk ik.
Lastig om te zeggen, je weet niet met wat voor CPU dat is of wat voor Crysis-achtige onzin settings ze hebben toegevoegd of zooi als Nvidia Hairworks wat je toch direct uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:03:
[...]

Lastig om te zeggen, je weet niet met wat voor CPU dat is of wat voor Crysis-achtige onzin settings ze hebben toegevoegd of zooi als Nvidia Hairworks wat je toch direct uit zet.
Volgens Tom op Twitter een Ryzen 9 3950x. Maar inderdaad, een beetje tweaken met de settings en dan haal je er misschien al een stuk meer uit. We zullen het morgen meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

biggydeen2 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:38:
[...]

Thanks, dat lijkt te werken. Ik zat in EA play te kijken maar daar kun je blijkbaar niet de open beta downloaden (Terwijl de full game er wel staat..).
Met EA play bedoel je die EA beta app? Want daarin is voor mij de pre-load knop uitgegrijsd en dat is de enigste knop die ik zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raiders schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:41:
[...]

Volgens Tom op Twitter een Ryzen 9 3950x. Maar inderdaad, een beetje tweaken met de settings en dan haal je er misschien al een stuk meer uit. We zullen het morgen meemaken.
Hmm, dat is wel een serieuze CPU ja, dat belooft nog wat voor de 'recommended' CPU's.
Louw Post schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:49:
[...]

Met EA play bedoel je die EA beta app? Want daarin is voor mij de pre-load knop uitgegrijsd en dat is de enigste knop die ik zie.
Nee, EA Play en Play Pro zijn soort van abonnementen. De beta is te preloaden in Origin, in de store zoeken op Battlefield 2042 en dan 'Try this game out' oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:17:
[...]

Nee, EA Play en Play Pro zijn soort van abonnementen. De beta is te preloaden in Origin, in de store zoeken op Battlefield 2042 en dan 'Try this game out' oid
Ja natuurlijk. Ik was in de war met hun nieuwere app: https://www.ea.com/ea-app-beta

Die gebruik ik (geen Origin) en daar kan ik BF niet in pre-loaden/proberen.

Edit: dit dus: https://i.imgur.com/qE9mM6Z.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Louw Post op 05-10-2021 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Louw Post schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:31:
[...]

Ja natuurlijk. Ik was in de war met hun nieuwere app: https://www.ea.com/ea-app-beta

Die gebruik ik (geen Origin) en daar kan ik BF niet in pre-loaden/proberen.

Edit: dit dus: https://i.imgur.com/qE9mM6Z.jpg
Zelfde hier. Je kan Origin gewoon gebruiken met hetzelfde account. Even EA Home uitzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, als ik dat lijstje lees...

- Graphics zijn in orde, fijn, het oog wil ook wat
- Destruction en tornados zitten goed in elkaar (/care wat mij betreft), ik vind dat hier al heel lang veel te veel nadruk op wordt gelegd. Destruction bestaat al sinds BF2 en is naar mijn mening totaal niks bijzonders meer.
- Wapen balans is niet goed voor elkaar, is ook maar duizend keer gevraagd door fans...
- Geluid issues
- AI is waardeloos - en wordt helaas erg geforceerd door DICE. Echt zonde dat ze hier zo op hameren en het dan schijnbaar niet goed kunnen implementeren.
- Map size - mappen zijn te groot, maar vooral te open. Ik vind een grote map op zich wel fijn, maar als je als infantry nergens kan schuilen heb je er weinig aan.
- Mensen met framedrops enz.

Nu zijn er natuurlijk mensen die erg snel klagen, maar er zijn ook een boel mensen die overdreven positief zijn en blind voor alle issues.

We gaan het binnenkort meemaken. Ik ben bang dat dit de eerste keer gaat worden dat ik de game niet koop.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2021 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 18:11

RawChild

PSN: Rawchild

Die map size is wel een dingetje ja. Een enkeling vergeleek het zelfs met een open wereld.

We gaan het meemaken morgen

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RawChild schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:49:
Die map size is wel een dingetje ja. Een enkeling vergeleek het zelfs met een open wereld.

We gaan het meemaken morgen
Als ze er dan ook maar genoeg voertuigen in doen zodat je niet met 50 man in het open veld slachtvee bent voor twee helicopters en een groundattack plane, daar heeft DICE wel een handje van doorgaans.

Het zou me ook niets verbazen als ze Orbital vooral gekozen hebben omdat de tornado het goed zal doen op social media en youtube in de marketing.

Ik hoop ook dat het met vrienden gezamenlijk servers joinen of elkaar joinen een stuk beter gaat dan in BF4, dat is ook een verschrikkelijk drama om met 5 of meer man in 1 server terecht te komen, laat staan in hetzelfde team en squad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
Verwijderd schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:46:
[...]

Nou, als ik dat lijstje lees...

- Graphics zijn in orde, fijn, het oog wil ook wat
- Destruction en tornados zitten goed in elkaar (/care wat mij betreft), ik vind dat hier al heel lang veel te veel nadruk op wordt gelegd. Destruction bestaat al sinds BF2 en is naar mijn mening totaal niks bijzonders meer.
- Wapen balans is niet goed voor elkaar, is ook maar duizend keer gevraagd door fans...
- Geluid issues
- AI is waardeloos - en wordt helaas erg geforceerd door DICE. Echt zonde dat ze hier zo op hameren en het dan schijnbaar niet goed kunnen implementeren.
- Map size - mappen zijn te groot, maar vooral te open. Ik vind een grote map op zich wel fijn, maar als je als infantry nergens kan schuilen heb je er weinig aan.
- Mensen met framedrops enz.

Nu zijn er natuurlijk mensen die erg snel klagen, maar er zijn ook een boel mensen die overdreven positief zijn en blind voor alle issues.

We gaan het binnenkort meemaken. Ik ben bang dat dit de eerste keer gaat worden dat ik de game niet koop.
-Graphics zijn dus goed
- ik mis destruction heel erg in games die het niet hebben dus blijft het een toevoeging
- balance zal tijd nodig hebben
- AI heb je alleen als servers niet vol zijn toch ? Zal wel loslopen dus.
- framedrops en geluid is gewoon optimalisatie. Als je een modern systeem hebt zal die performance wel goed komen

Alleen maps en hoe die opgebouwd en ingedeeld/opgevuld zijn ben ik benieuwd naar nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik vond dat bij BF:V ook al irritant. Je merkte daar echt dat sommige maps echt opgezet waren als meerdere kleine 'arena's' op 1 map. Geen mooi geheel.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Laatst online: 11:11
Ik heb EA play pro actief en toch kom ik de BETA niet in.
Iemand die al de open beta in is gekomen met EA Play ?

dit is niet via gamepass, rechtstreeks via origin

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
Pykow schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:02:
Ik heb EA play pro actief en toch kom ik de BETA niet in.
Iemand die al de open beta in is gekomen met EA Play ?

dit is niet via gamepass, rechtstreeks via origin
Vandaag is alleen pre-loaden.

Morgen kan je spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Laatst online: 11:11
Generaal Pep schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:03:
[...]

Vandaag is alleen pre-loaden.

Morgen kan je spelen :)
Verkeerd gelezen. zag het nu staan

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 00:15
Ik heb de game in origin staan, heb beta early access unlocked maar ik heb nergens een preload optie. Iemand een idee waar ik dit zou moeten vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Laatst online: 10-09 11:40
HKS-Skyline schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:00:
Ik heb de game in origin staan, heb beta early access unlocked maar ik heb nergens een preload optie. Iemand een idee waar ik dit zou moeten vinden?
Je moet naar de store pagina in Origin gaan en dan op het knopje "try it first" klikken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakward
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-09 14:20
soulcrusher schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:23:
[...]

Je moet naar de store pagina in Origin gaan en dan op het knopje "try it first" klikken.
En voor Steam? Ik heb juist pre-order gedaan maar er word niks gedownload. Moet ik toegang tot open beta aanvragen nog apart doen op steam-pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
Rakward schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:28:
[...]

En voor Steam? Ik heb juist pre-order gedaan maar er word niks gedownload. Moet ik toegang tot open beta aanvragen nog apart doen op steam-pagina?
Generaal Pep schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:44:
[...]

Heb je een link naar de pagina?

Dit spel heb ik al in pre-order. Alleen op de pagina in mijn library kan ik niet pre-loaden?!

Edit: Link naar pre-load gevonden. Op de store page.
Steam storepage BF2042

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raiders
Iemand die toevallig een pre-order heeft staan bij Bol.com en al wel zijn beta key heeft? Ik hoop dat ze die vandaag nog sturen, geen idee hoe ze dat normaal doen. Normaal koop ik eigenlijk altijd digitaal.

EDIT: Ah meer info staat op het console topic. Hopelijk later vandaag nog :)

EDIT 2: nog even geduld blijkbaar. Een officiële tweet van Bol.com zie ik net langskomen.
https://twitter.com/bol_c.../1445356688341708806?s=21

EDIT 3: weer te vroeg geschreeuwd, ik heb hem binnen :P

[ Voor 43% gewijzigd door raiders op 05-10-2021 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
raiders schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:30:
Iemand die toevallig een pre-order heeft staan bij Bol.com en al wel zijn beta key heeft? Ik hoop dat ze die vandaag nog sturen, geen idee hoe ze dat normaal doen. Normaal koop ik eigenlijk altijd digitaal.
Kijk even in het console topic. Daar is informatie over de bol.com orders gepost.

Bol.com stuurt vanavond codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 00:15
soulcrusher schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:23:
[...]

Werkt niet, en kennelijk ben ik niet de enige. Ik kwam net een post tegen van EA, ze zijn het aan het uitzoeken, een workaround is om je origin en steam accounts te koppelen en te preloaden via steam. Sommige gebruikers krijgen de beta pagina gewoon niet te zien in origin. Als ik op try first en van view in game library klik dan krijg ik een blanco pagina. Maargoed, ik vind het gezegend. Ik ga die accounts niet koppelen, ik wacht wel tot EA zijn shit heeft opgelost. Ik verwacht een hopeloos drama van een halfgebakken game en het begint al lekker. Het was dat ik de game onverwachts gratis kreeg bij mijn nieuwe werklaptop, zelf had ik hem nooit gekocht gezien al het drama met voorgaande battlefield games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Laatst online: 10-09 11:40
Generaal Pep schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:31:
[...]

Kijk even in het console topic. Daar is informatie over de bol.com orders gepost.

Bol.com stuurt vanavond codes.
Tegen mij zei Bol.com dat het in batches gebeurt tussen vanochtend en morgenochtend.
Rakward schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:28:
[...]

voor Steam zag ik iets soortgelijks. Je moet daar ook toegang vragen.

[ Voor 34% gewijzigd door soulcrusher op 05-10-2021 14:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sietsej
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-08 16:30
raiders schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:30:
Ook besteld bij bol.com en heb de code ook nog niet gekregen.
Via chat gevraagd en probleem is intern doorgezet, wacht nu op reactie.

onderstaande staat op de website:
*Wanneer ontvang ik mijn code? Je ontangt jouw code voor toegang tot de open bèta per e-mail op dinsdagochtend 5 oktober als je voor 5 oktober een pre-order hebt geplaatst.

*Wanneer ontvang ik mijn code? Je ontangt jouw code voor toegang tot de open bèta per e-mail op woensdagochtend 6 oktober als je een pre-order op dinsdag 5 oktober hebt geplaatst.

[ Voor 30% gewijzigd door sietsej op 05-10-2021 14:38 . Reden: bol.com quote ]

Pagina: 1 ... 7 ... 38 Laatste

Let op:
Er is een apart topic voor de consoles: [XBOX/PS] Battlefield 2042