Smit260 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 23:10:
[...]
Het probleem zit veel dieper. De gamewereld is gewoon laks. Alleen al als je naar Tarkov kijkt, doen ruim 1,5 jaar over een map maken.. Als je een datum noemt zorg je dat je spel gewoon ruim twee-drie weken voor release datum af is, maar in anno 2021 is het normaal om alle games later te laten releasen. Het is een probleem dat niet aangepakt gaat worden omdat de gemiddelde casual player het allemaal wel best vindt en het niet wilt (kan) inzien dat het wel zo is.
Op een pagina lees ik al drie commentaren van jou over de gamesindustrie die te laks is. Persoonlijk vind ik gamers, zeker die constant klagen, de meest irritante en verwende personen op deze aardbol. Want:
- Noemen ze geen release datum: wordt er geklaagd dat gamers een datum willen op naar uit te kijken.
- Releasen ze op datum en heeft de games aantal bugs, dan wordt er geklaagd dat ze langer hun tijd hadden moeten nemen.
- Stellen ze de release uit, zijn ze laks en hadden ze maar moeten doorwerken.
Ik snap wel dat alle CEO van game ontwikkelaars schijt hekel hebben aan gamers. Wat je ook doet, welke keuze je ook maakt, er wordt altijd om geklaagd. Lever je een perfecte game uit op release, dan wordt er alsnog geklaagd dat er of te weinig maps zijn of om de DLC die niet gratis is etc. Etc.
Weet je wat: maak jij even een goede game. Geef maar de voorbeeld aan de game industrie hoe het moet. Weet je überhaupt hoeveel FTE ea inzet in totaal, van de eerste schets tot release.
Het is je goed recht om lekker azijn te pissen. Maar god wat word ik moe van dat soort mensen. Blijf dan lekker een game spelen die voor jou nu perfect is en waag je dan niet aan een ander game. Niemand verplicht je.