AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Anoniem: 316512
Dezelfde gameplay maar nieuwe wapens, nieuwe maps, graphics die met de tijd mee gaan, dat is wat (denk ik) veel mensen zoeken.Nol_NL schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:56:
[...]
Dat is toch ook wat mensen willen ? Bijna in iedere game serie wordt er geroepen dat het eerste deel of eerdere delen beter waren. Als het teveel afwijkt van het orgineel is men teleurgesteld. Mensen willen de gameplay van BF4 of Bad Company. Het leuke is dat die games gewoon beschikbaar zijn
Enne, mod support. Dat is eigenlijk het enige wat ik zelf graag wil. Ik maak de game zelf wel naar eigen smaak, heb ik DICE verder niet voor nodig.
Weet nog wel dat ik als tiener met vrienden gewoon zelf 3D Studio Max ging opstarten en we zelf begonnen om modellen te bouwen. Zo lastig is het niet. Ook leerzaam voor de jeugd.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 316512 op 31-08-2021 15:24 ]
Dat gaat echt niet meer gebeuren als je EA maar een beetje kentAnoniem: 316512 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:23:
[...]
Enne, mod support. Dat is eigenlijk het enige wat ik zelf graag wil. Ik maak de game zelf wel naar eigen smaak, heb ik DICE verder niet voor nodig.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Dat zou ik zo niet stellen. Ik zou 1942 nu niet meer willen spelen, maar ik wil wel nog steeds een hoop van de originele Battlefield ideeën: all-out warfare, de sandbox, team-based, class based, infantry/ground/air, rock-paper-scissor balans, etc etc.Nol_NL schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:56:
[...]
Dat is toch ook wat mensen willen ? Bijna in iedere game serie wordt er geroepen dat het eerste deel of eerdere delen beter waren. Als het teveel afwijkt van het orgineel is men teleurgesteld. Mensen willen de gameplay van BF4 of Bad Company. Het leuke is dat die games gewoon beschikbaar zijn
Dat kan heel goed toegepast worden op nieuwe maps, met nieuwe gamemodes, mooiere graphics, betere netcode (graag zefls
Maar nee, we krijgen meer en meer visuele hoogstandjes en gimmicks, maar we leveren in op alle andere fronten, een enkele map daargelaten waar een bepaalde gamemode toevallig goed werkt.
Teamplay wordt steeds minder belangrijk (het campen wordt elke release erger), de balans tussen ground en air is compleet zoek sinds BF3, veel gamemodes en spelersaantallen leveren gewoon geen leuke spannende potjes op. Ik kan lappen tekst vullen met zaken die funest zijn voor gameplay en zo simpel te verhelpen zijn:
-Het kunnen campen, al dan niet met tanks, vanuit de uncap.
-Harde chokepoints of juist totaal open vlaktes zonder dekking
-Voertuigen/gadgets zonder harde counter of juist coördinatie vereisen van een man of 6 om één enkele speler te stoppen.
Nu was dat voorheen ook lang niet altijd goed, maar toen hadden we nog de mogelijkheid om dat zelf recht te trekken op een server. Dat was oneindig beter in de oudere battlefields, mijn enige wens/hoop is dat dat met Portal weer een beetje terug komt. Dat de normale 'official' multiplayer en servers weer een deceptie worden, is voor mij een zekerheidje.
edit: hehe wat @Anoniem: 316512 zegt dus, ik speel weer voor spuit 11
Het is je eigen mening, kan daar weinig over zeggen maar geniet je überhaupt nog wel met gamen? Ik heb ieder Battlefield (en Call of Duty) sinds release gekocht en allemaal minimaal 250 uur gespeeld. Het is altijd al zo geweest. Ik ken geen battlefield waar je nietA.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:32:
[...]
Dat zou ik zo niet stellen. Ik zou 1942 nu niet meer willen spelen, maar ik wil wel nog steeds een hoop van de originele Battlefield ideeën: all-out warfare, de sandbox, team-based, class based, infantry/ground/air, rock-paper-scissor balans, etc etc.
Dat kan heel goed toegepast worden op nieuwe maps, met nieuwe gamemodes, mooiere graphics, betere netcode (graag zefls) etc etc.
Maar nee, we krijgen meer en meer visuele hoogstandjes en gimmicks, maar we leveren in op alle andere fronten, een enkele map daargelaten waar een bepaalde gamemode toevallig goed werkt.
Teamplay wordt steeds minder belangrijk (het campen wordt elke release erger), de balans tussen ground en air is compleet zoek sinds BF3, veel gamemodes en spelersaantallen leveren gewoon geen leuke spannende potjes op. Ik kan lappen tekst vullen met zaken die funest zijn voor gameplay en zo simpel te verhelpen zijn:
-Het kunnen campen, al dan niet met tanks, vanuit de uncap.
-Harde chokepoints of juist totaal open vlaktes zonder dekking
-Voertuigen/gadgets zonder harde counter of juist coördinatie vereisen van een man of 6 om één enkele speler te stoppen.
Nu was dat voorheen ook lang niet altijd goed, maar toen hadden we nog de mogelijkheid om dat zelf recht te trekken op een server. Dat was oneindig beter in de oudere battlefields, mijn enige wens/hoop is dat dat met Portal weer een beetje terug komt. Dat de normale 'official' multiplayer en servers weer een deceptie worden, is voor mij een zekerheidje.
edit: hehe wat @Anoniem: 316512 zegt dus, ik speel weer voor spuit 11
minimaal 1 spot hebt waar je met je tank kan campen. Ergens ook realistisch. Je gaat niet met je tank tussen al de infanterie en binnen 2 sec kapot geknald worden.
Mensen die klagen over campen kan ik trouwens nooit serieus nemen. Als ze ergens campen, dan weet je waar ze zitten. Pak wat dynamieten (of granaten) en blaas de boel op. Ik heb nooit 6 man nodig gehad om een voertuig op te blazen. Juist lekker stealth en dynamieten. Werkt dat niet? Pak ik een tank, werk dat niet? Vliegtuig. Werkt dat niet, dan roep ik met squad punten een artillerie op locatie. Juist die uitdagingen zijn leuk. Battlefield is een gamen waar voertuigen zo zwak als de onervarenheid van de speler zijn en zo sterk in handen van skilled players. Elke BF game had zijn OP voertuigen (skilled speler met helicopter, danm man).
Open vlaktes in een grote map. Ja, het heeft wat. Ook voegt dat toe aan realisme. Daarom heb je ook rookgranaten. Het voegt een tactisch aspect toe. Heb je bf1942 wel gespeeld? Ook grote open maps. Altijd zo geweest.
Ik heb 2x pre orders staan. Voor xbox series x heb ik de gold editie gepreorderd (vpn Brazilië) en een exemplaar voor mn pc. Beide exemplaren in totaal 90e kwijt. Kan niet wachten!
Tsja, waar moet ik beginnen, wij hebben overduidelijk een héél andere kijk op- en ervaring met Battlefield.FireBladeX schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:03:
[...]
Het is je eigen mening, kan daar weinig over zeggen maar geniet je überhaupt nog wel met gamen? Ik heb ieder Battlefield (en Call of Duty) sinds release gekocht en allemaal minimaal 250 uur gespeeld. Het is altijd al zo geweest. Ik ken geen battlefield waar je niet
minimaal 1 spot hebt waar je met je tank kan campen. Ergens ook realistisch. Je gaat niet met je tank tussen al de infanterie en binnen 2 sec kapot geknald worden.
Mensen die klagen over campen kan ik trouwens nooit serieus nemen. Als ze ergens campen, dan weet je waar ze zitten. Pak wat dynamieten (of granaten) en blaas de boel op. Ik heb nooit 6 man nodig gehad om een voertuig op te blazen. Juist lekker stealth en dynamieten. Werkt dat niet? Pak ik een tank, werk dat niet? Vliegtuig. Werkt dat niet, dan roep ik met squad punten een artillerie op locatie. Juist die uitdagingen zijn leuk. Battlefield is een gamen waar voertuigen zo zwak als de onervarenheid van de speler zijn en zo sterk in handen van skilled players. Elke BF game had zijn OP voertuigen (skilled speler met helicopter, danm man).
Open vlaktes in een grote map. Ja, het heeft wat. Ook voegt dat toe aan realisme. Daarom heb je ook rookgranaten. Het voegt een tactisch aspect toe. Heb je bf1942 wel gespeeld? Ook grote open maps. Altijd zo geweest.
Ik heb 2x pre orders staan. Voor xbox series x heb ik de gold editie gepreorderd (vpn Brazilië) en een exemplaar voor mn pc. Beide exemplaren in totaal 90e kwijt. Kan niet wachten!
Ik speel BF, zowel casual als competitief, altijd hetzelfde: PTFO, in teamverband, met squad en comms.
Een camper of normale (kom ik zo op terug) vehicle whore te grazen nemen, vind ik echt geen enkele uitdaging. Het gaat mij erom om het potje te winnen, liefst zo spannend en close mogelijk tot het einde. Zodra een kwart of meer van de server aan het campen is en dus niets toevoegt aan het behalen van de objectives, slaat het spelletje snel dood en wordt het oersaai.
Er zit ook een groot verschil tussen voertuigen die door goed teamverband, op skill of op strategische wijze overheersen (goede tankers, attack heli's) en voertuigen waar één speler gewoon niet normaal te counteren is. Tenzij extreme coördinatie, wat op een public server gewon onrealistisch is, of je de objectives compleet negeert om die ene 50 - 0 te stoppen voordat die 1 minuut later weer respawned. Nou whooptidoo, dan eindigt die met een 75 - 3 score in plaats van een 100 - 0. Spannend hoor, helemaal als er geen cover is.
Om wat recente voorbeelden te geven:
BF1 - de artillery truck in de uncap, achter de heuvels in operations op ballroom blitz.
BF1 - de heavy bomber die de AA kan vernietigen voor ie uberhaubt in het bereik van de AA bent
BF3 - de mobile AA gedurende de eerste zeg 8 maanden na de release?
BF4 - de ground attack plane die sterker is dan zelfs de normale jets
Algemeen - tanks die vanuit de base spawn praktisch direct zicht hebben op mcoms/objectives.
Algemeen - TV missles, ucavs, mortars, vliegtuigen etc die de base spawn in kunnen schieten.
Zo kan ik nog wel even even doorgaan. Dat afstoppen staat in enkele verhouding tot hoe makkelijk het is om er een server mee te domineren en het spel gewoon plat te slaan. Zeker als het andere team geen of minder vliegtuigen krijgt, als infantry of als tank/ifv kan je daar helemaal niets tegen doen. Daar heeft met skill weinig te maken.
Open vlaktes is natuurlijk helemaal prima, maar er moet op elke map wel een rol te spelen zijn voor infantry, vehicles én air, zeker in Rush. Neem Hamada, Galicia, Heavy Metal etc. dat zijn instant-quits voor mij, daar heb je als infantry niets te zoeken.
Realisme en Battlefield heeft voor mij in elk geval niets met elkaar te maken, ik kies altijd voor gameplay en balans in elke game.
250 uur heb ik in BF4 amper gehaald, laat staan in 1, Hardline of BFV. Veels te weinig leuke of spannende potjes gehad. 9/10 keer zijn het toch walkovers of campfests, beide te saai voor woorden. Er zit weinig tussenin wat dat betreft.Maar wat je zegt, meningen kunnen gelukkig verschillen.:)
Uitgebreid reactie maar komt het dan niet op neer dat battlefield eigenlijk niet de game is voor je? Ik zie zelden betaalde competities met battlefield (i.t.t. CoD en CS). Hoe meer differentiaties in voertuigen etc. hoe meer issues er zullen zijn met het balanceren ervan. Ik snap nu beter dat je bepaalde mods / server aanpassingen wilt, maar het lijkt mij dat je misschien meer plezier zal beleven met shooters als Counter-Strike (ranked). Als je op niveau global elite zit, dan ga je ieder match vol spanning in.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:53:
[...]
Tsja, waar moet ik beginnen, wij hebben overduidelijk een héél andere kijk op- en ervaring met Battlefield.
Ik speel BF, zowel casual als competitief, altijd hetzelfde: PTFO, in teamverband, met squad en comms.
Een camper of normale (kom ik zo op terug) vehicle whore te grazen nemen, vind ik echt geen enkele uitdaging. Het gaat mij erom om het potje te winnen, liefst zo spannend en close mogelijk tot het einde. Zodra een kwart of meer van de server aan het campen is en dus niets toevoegt aan het behalen van de objectives, slaat het spelletje snel dood en wordt het oersaai.
Er zit ook een groot verschil tussen voertuigen die door goed teamverband, op skill of op strategische wijze overheersen (goede tankers, attack heli's) en voertuigen waar één speler gewoon niet normaal te counteren is. Tenzij extreme coördinatie, wat op een public server gewon onrealistisch is, of je de objectives compleet negeert om die ene 50 - 0 te stoppen voordat die 1 minuut later weer respawned. Nou whooptidoo, dan eindigt die met een 75 - 3 score in plaats van een 100 - 0. Spannend hoor, helemaal als er geen cover is.
Om wat recente voorbeelden te geven:
BF1 - de artillery truck in de uncap, achter de heuvels in operations op ballroom blitz.
BF1 - de heavy bomber die de AA kan vernietigen voor ie uberhaubt in het bereik van de AA bent
BF3 - de mobile AA gedurende de eerste zeg 8 maanden na de release?
BF4 - de ground attack plane die sterker is dan zelfs de normale jets
Algemeen - tanks die vanuit de base spawn praktisch direct zicht hebben op mcoms/objectives.
Algemeen - TV missles, ucavs, mortars, vliegtuigen etc die de base spawn in kunnen schieten.
Zo kan ik nog wel even even doorgaan. Dat afstoppen staat in enkele verhouding tot hoe makkelijk het is om er een server mee te domineren en het spel gewoon plat te slaan. Zeker als het andere team geen of minder vliegtuigen krijgt, als infantry of als tank/ifv kan je daar helemaal niets tegen doen. Daar heeft met skill weinig te maken.
Open vlaktes is natuurlijk helemaal prima, maar er moet op elke map wel een rol te spelen zijn voor infantry, vehicles én air, zeker in Rush. Neem Hamada, Galicia, Heavy Metal etc. dat zijn instant-quits voor mij, daar heb je als infantry niets te zoeken.
Realisme en Battlefield heeft voor mij in elk geval niets met elkaar te maken, ik kies altijd voor gameplay en balans in elke game.
250 uur heb ik in BF4 amper gehaald, laat staan in 1, Hardline of BFV. Veels te weinig leuke of spannende potjes gehad. 9/10 keer zijn het toch walkovers of campfests, beide te saai voor woorden. Er zit weinig tussenin wat dat betreft.Maar wat je zegt, meningen kunnen gelukkig verschillen.:)
Misschien heb ik het ook mis betreft de aandeel van battlefield in de e-sports community. Jou wensen zijn zeer specifiek en zoals jezelf al zegt, niet in lijn met wat de overgrote meerderheid van de community wilt. Je kan dan ieder 2 jaar teleurgesteld raken of even kijken welke game wel goed past bij je behoefte
In ieder geval, beta zal bijna komen en ik heb er zin in
Zo zeg, ik had eens zo'n 8-10 enemy snipers tegelijk op het dak van Hainan Resort. Kom ik daar een beetje aan met m'n UCAV, gingen ze me helemaal kapot schelden dat ik moest stoppen met m'n UCAV (en ze rustig door konden sniperen op het dak).A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:53:
[...]
Met 8-10 enemy snipers op het dak is het ook niet heel moeilijk om te winnen met dat potje. En dat maakt het ook een stuk saaier ja.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Battlefield was vroeger wel het spel voor hem, maar nu niet meer denk ik zo. Heb ik ook. Maar door de nostalgie hoop ik wel elke keer weer dat het toch stiekem een goed spel wordt. Voor mij persoonlijk, is dat helaas al een paar delen niet meer het geval.FireBladeX schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 19:10:
[...]
Uitgebreid reactie maar komt het dan niet op neer dat battlefield eigenlijk niet de game is voor je? Ik zie zelden betaalde competities met battlefield (i.t.t. CoD en CS). Hoe meer differentiaties in voertuigen etc. hoe meer issues er zullen zijn met het balanceren ervan. Ik snap nu beter dat je bepaalde mods / server aanpassingen wilt, maar het lijkt mij dat je misschien meer plezier zal beleven met shooters als Counter-Strike (ranked). Als je op niveau global elite zit, dan ga je ieder match vol spanning in.
Misschien heb ik het ook mis betreft de aandeel van battlefield in de e-sports community. Jou wensen zijn zeer specifiek en zoals jezelf al zegt, niet in lijn met wat de overgrote meerderheid van de community wilt. Je kan dan ieder 2 jaar teleurgesteld raken of even kijken welke game wel goed past bij je behoefte.
In ieder geval, beta zal bijna komen en ik heb er zin in
Ik was best enthousiast over BF1, dat vond ik een vermakelijk spel. Na de belabberde launch van BF4 en Hardline viel het ook best mee. BFV viel me eigenlijk helemaal niet mee, maar gaandeweg werd het... niet slechter. Alleen hebben ze mijn goede wil wel verspeeld door daar vroegtijdig de stekker uit te trekken, en ik ben er nog niet over uit of ik ze nu de tijd wel wil geven. Immers, ze hebben nu bewezen dat ze dingen ook gewoon niet oplossen als ze geen zin meer hebben... Ik bespaar mezelf de frustratie wel door 2042 bij launch te willen spelen.Help!!!! schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:57:
Meest realistische bij EA/DICE is nu eenmaal dat het een fuck up wordt. Na een half jaartje hebben ze dan meestal een hoop dingen wel opgelost.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Heb BF1 ook gewoon gespeeld en best lol aan beleefd. Hetzelfde geldt voor BF V dat speel ik nu nog steeds omdat er niet echt een andere game is die mij bevalt. COD is niet mijn ding, en de meer strategische games heb ik wel maar zijn net weer niet casual genoeg. Heb maar leren leven met de keuzes van EA/DICE.
Echter de frustratie is dat DICE een enorm budget heeft dus daar ligt het niet aan. Maar met wat andere keuzes zouden ze m.i. een veel betere game kunnen maken. Tegen beter weten in blijf ik wel hopen op beter.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Het lijkt ook alsof games (net als de samenleving imo) steeds meer gericht zijn op het individu. Dat zie je met de opkomst van Battle Royale (1 team uit de 50 die wint, rest verliest). Of dat je voor elke scheet puntjes krijgt, maar vooral puntjes voor dingen die je alleen doet. Nauwelijks voor dingen doen in teamverband.Anoniem: 316512 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:09:
[...]
Battlefield was vroeger wel het spel voor hem, maar nu niet meer denk ik zo. Heb ik ook. Maar door de nostalgie hoop ik wel elke keer weer dat het toch stiekem een goed spel wordt. Voor mij persoonlijk, is dat helaas al een paar delen niet meer het geval.
Bij oa BF3 kreeg je punten voor de afstand van een sniper kill. Dus dan zat jij in je eentje op een toren, schiet je eindelijk iemand dood op een kilometer, krijg je 1000 punten (of zoiets). Überhaupt de afstand van een kill laten zien geeft jou als persoon die adrenaline/endorfinen rush waardoor je terug blijft komen.
Sta je als engineer de hele tijd een tank te repareren of vlag te verdedigen, krijg je minder punten dan als je gewoon lekker in je jet gaat lopen spawnkillen.
Ander voorbeeld: In Warzone kun je kiezen om armor plates te delen, maar jij (individu) kiest hoeveel je er aan je teamgenoot geeft. Ik zie vaak genoeg dat men er 8 reserve heeft en er dan maar 2 aan een teamgenoot geeft.
Het zijn allerlei kleine dingen in het ontwerp van de game die samen zorgen voor een negatievere en individualistische ervaring in de meeste team based games. Dat is zonde.
Ja ik klink oud, deal with it
Schuldigen zijn dan de spelontwikkelaars ofnee toch niet want die maken wat de meerderheid van de mensen wil zodat ze veel verkopen.. zijn het dan de investeerders, de mannen van het geld ? Of ben je zelf schuldig omdat je iets te romantisch kijkt naar "jouw" favoriete spellenreeks die nooit meer gaat bieden wat je precies wilt hebben ?
In call of duty gaat alles te snel voor je, battlefield is te individualistisch, maar ga je dan naar een squad of hell let loose dan nee nee.. dat is opeens veels te realistisch.. niet casual genoeg. Zoals ik zeg, de meesten gaan nooit meer vinden wat ze zoeken tenzij ze zich gaan openstellen voor vernieuwing. De wereld draait door en gaat verder, jijzelf bent ergens blijven hangen.
7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE
Mij pakken ze in ieder geval niet in door een filmpje met wat pinguins en een rendezook filmpje te laten zien!
Wat ik zou willen heb ik al vele malen aangegeven in dit -en verwante topics. Net als vele anderen. Als ik zin heb zal ik dat later nog een keer doen.Skybullet schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:18:
Ik heb vooral het idee dat de meesten hier zelf eigenlijk totaal geen idee meer hebben wat voor spel ze willen spelen. Ze bekijken alles door de welbekende mooie roze bril van "wat vroeger zo was en nu niet meer is.." en "gamen zal nooit meer zijn zoals het vroeger was en de samenleving veranderd blablabla.. "
Schuldigen zijn dan de spelontwikkelaars ofnee toch niet want die maken wat de meerderheid van de mensen wil zodat ze veel verkopen.. zijn het dan de investeerders, de mannen van het geld ? Of ben je zelf schuldig omdat je iets te romantisch kijkt naar "jouw" favoriete spellenreeks die nooit meer gaat bieden wat je precies wilt hebben ?
In call of duty gaat alles te snel voor je, battlefield is te individualistisch, maar ga je dan naar een squad of hell let loose dan nee nee.. dat is opeens veels te realistisch.. niet casual genoeg. Zoals ik zeg, de meesten gaan nooit meer vinden wat ze zoeken tenzij ze zich gaan openstellen voor vernieuwing. De wereld draait door en gaat verder, jijzelf bent ergens blijven hangen.
Overigens, ze maken niet wat de meerderheid wil, ze maken wat ze denken dat ze het meest mee kunnen verkopen. Ongeacht of mensen dan krijgen wat ze verwachten.
Daarnaast gebruik je een redenatie die sowieso vrij ergerlijk is, de wereld verandert en als je daar niet in mee gaat dan 'ben je blijven hangen'. Dit gaat uit vd onjuiste en onredelijke premisse dat elke verandering goed is.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
[Twitter: https://twitter.com/Battlefield/status/1433075742322069508]
[ Voor 9% gewijzigd door RobinNL op 01-09-2021 17:15 ]
Ik zet mijn geld in op eind september. Call of Duty heeft volgende week en de week daarna beta dus het zou wel niet tegelijk zijn.
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Bespaar je de moeite het interesseert me niet wat jij precies zou zien in een spel. Het is iets waar een aantal hier heel goed in zijn om bij elke nieuwe release van een spel meteen maar aan te geven in hoeverre dit niet gaat kunnen worden wat je er van zou willen.Help!!!! schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:58:
[...]
Wat ik zou willen heb ik al vele malen aangegeven in dit -en verwante topics. Net als vele anderen. Als ik zin heb zal ik dat later nog een keer doen.
Overigens, ze maken niet wat de meerderheid wil, ze maken wat ze denken dat ze het meest mee kunnen verkopen. Ongeacht of mensen dan krijgen wat ze verwachten.
Daarnaast gebruik je een redenatie die sowieso vrij ergerlijk is, de wereld verandert en als je daar niet in mee gaat dan 'ben je blijven hangen'. Dit gaat uit vd onjuiste en onredelijke premisse dat elke verandering goed is.
Ik zeg ook nergens dat verandering goed is. Ik zeg enkel dat die verandering er hoe dan ook toch gaat komen of je het er nu mee eens bent of niet. Elk jaar komt er een nieuwe generatie gamers bij die (over het algemeen) hele andere dingen willen dan de 30-40 plussers hier graag zouden willen zien. En de AAA spellenmakers springen liever op die grote nieuwe groep dan die paar oude zeurders.
Op een fora daar elke release iets over posten gaat je nooit dichter brengen bij een spel die wel in jouw straatje valt. Tenzij je misschien een zijstap maakt uit je starre denkwijze en wat anders probeert.
7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE
Neem het met een korreltje zout zolang het niet bevestigd is.
The #BATTLEFIELD2042 Beta being on Sept 22nd isn't speculation or a guess.
— Tom Henderson (@_Tom_Henderson_) 1 september 2021
Like I said with the #Vanguard leaks... Take it with a pinch of FACT.
I'm as confident as I was when I saw the internal trailer with my own eyes. pic.twitter.com/iLDHxkn6Tg
September 22nd seems to be early access because that's when the media embargo lifts (media are recording Sept 20th).
— Tom Henderson (@_Tom_Henderson_) 1 september 2021
So I would assume the beta is open to everyone on Sept 24th. https://t.co/yA5Bi5P0DW
Nee, hiervoor moet je de game 2x aanschaffen.Count_B schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:50:
Is het mogelijk om 1 versie te kopen waarbij ik op de PC EN Xbox kan spelen?
ah ok. Wordt mijn status wel op beide platformen bijgehouden? Anders heeft het weinig zin denk ;-)RobinNL schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:52:
[...]
Nee, hiervoor moet je de game 2x aanschaffen.
Battlefield 2042 will include cross-play, cross-progressionCount_B schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 15:54:
[...]
ah ok. Wordt mijn status wel op beide platformen bijgehouden? Anders heeft het weinig zin denk ;-)
Edit: Vandaag (waarschijnlijk rond 17:00u) krijgen nog wat te zien
Later today we'll have MOAR gameplay snippets for you and your first real look at Boris, Casper, Mackay, and Falck🎬👀 #BATTLEFIELD
— Freeman (@PartWelsh) 3 september 2021
Ahead of that - wanted to give you a heads up on a change we've made to Falck based on findings from our Technical Playtest last month 👇🧵 pic.twitter.com/WHleCBB8Ea
A big finding was that Falck's S21 Syrette Pistol was causing a significant enough imbalance in gameplay to warrant making some changes.
Previously we shared that Falck's Gadget would Revive, and Heal at Range.
Going forward the gadget will simply Heal at Range, and not Revive. pic.twitter.com/FRNGdp7nSx
Balancing games is fun! We love learning when we move into new environments and we're excited for the things that we'll learn this month with our Open Beta
Expect us to be plenty transparent about how things are performing and the balance changes we'll make across 2042. pic.twitter.com/d7lLR9jrFo
[ Voor 27% gewijzigd door RobinNL op 03-09-2021 16:08 ]
Anoniem: 421923
volgens mij is de closed beta (met NDA) al geweest.Stronkie schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:39:
dus geen closed beta , en nee niet echt gezocht , maar jullie BF lovers , weten het vast wel
Dat was de Technical Play Test, zeer waarschijnlijk een (pre-) alpha build. Daar stond idd een NDA op, maar er zijn genoeg beelden gedeeld.Anoniem: 421923 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:07:
[...]
volgens mij is de closed beta (met NDA) al geweest.
Edit: Zoals eerder gezegd, nieuwe beelden zijn getoond op social media
[Twitter: https://twitter.com/Battlefield/status/1433807020495343625]
[ Voor 19% gewijzigd door RobinNL op 03-09-2021 17:04 ]
BF lovers? Als ik dit topic zo lees soms meer criticiStronkie schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:39:
dus geen closed beta , en nee niet echt gezocht , maar jullie BF lovers , weten het vast wel
Anyway de beta datum is nog niet bekend maar je krijg early access (closed beta if you will) als je een pre-order plaats.
Al is het met anderhalve maand tot release meer een trial dan een beta
New #Battlefield 2042 Concept Art 😎 pic.twitter.com/PCNS7t92D8
— Battlefield Bulletin (@BFBulletin) 3 september 2021
De communicatie van Battlefield 2042 vanuit EA/DICE mag zeker wel wat beter. De tweet die voor de onthulling werd geplaatst zorgde eerder dat de hype train voor de nieuwe BF game tot stilstand kwam. Rond Gamescom was het te stil vanuit DICE. Er werd niet gezegd of ze wel of niet aanwezig zouden zijn. De Gamescom website vermeldde EA en Battlefield 2042, dus fans dachten dat ze aanwezig zouden zijn en dat BF2042 tijdens een show nieuwe gameplay beelden zou krijgen. Even aangeven dat je niet aanwezig bent had veel gezeik kunnen voorkomen.
Qua gameplay beelden... De release is over iets meer dan een maand en we hebben vrij weinig officiële gameplay beelden gezien. Kijk bijvoorbeeld naar Battlefield 4, daar kregen we 17 minuten gameplay te zien tijdens de gameplay reveal.
Het lijkt een nieuwe strategie te zijn, maar wordt niet echt gewaardeerd door de fans.
Nee dat is het zeker niet maar hier gaat de gamewereld wel naartoe. Communicatie is zo belangrijk, zowel in real life als ook hier bij een spel. Het is een kleine moeite om een maand van te voren data's door te geven.RobinNL schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:33:
Hier nog wat nieuwe concept art
[Twitter]
De communicatie van Battlefield 2042 vanuit EA/DICE mag zeker wel wat beter. De tweet die voor de onthulling werd geplaatst zorgde eerder dat de hype train voor de nieuwe BF game tot stilstand kwam. Rond Gamescom was het te stil vanuit DICE. Er werd niet gezegd of ze wel of niet aanwezig zouden zijn. De Gamescom website vermeldde EA en Battlefield 2042, dus fans dachten dat ze aanwezig zouden zijn en dat BF2042 tijdens een show nieuwe gameplay beelden zou krijgen. Even aangeven dat je niet aanwezig bent had veel gezeik kunnen voorkomen.
Qua gameplay beelden... De release is over iets meer dan een maand en we hebben vrij weinig officiële gameplay beelden gezien. Kijk bijvoorbeeld naar Battlefield 4, daar kregen we 17 minuten gameplay te zien tijdens de gameplay reveal.
Het lijkt een nieuwe strategie te zijn, maar wordt niet echt gewaardeerd door de fans.
Oh daar denk mijn aannemer toch heel anders over.Smit260 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:45:
Het is een kleine moeite om een maand van te voren data's door te geven.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Daar is DICE het wel mee eens, want anders hadden we niet de BF4 CTE gehad, of de BF1 TTK 2.0 update die de gunplay overhoop gooide, of de Battlefront 2 MTX overhaul, of de BFV christmas ttk update (en weer terug gedraaid) of uberhabut het stoppen van de BF V support etc etc.
Technisch en qua gameplay gaat er toch verdomd vaak wat mis bij releases, zeker als er old en new gen consoles aan te pas komen, dat hebben we nu natuurlijk weer, verschillende versies met verschillende speler aantallen en features.
Maar los daarvan, 22 september lijkt toch wel echt de start van de beta te worden, ook gezien de videokaarten bundle acties die op reddit voorbij komt.
Laat maar komen wat mij betreft, ik ben erg benieuwd wat we te zien krijgen.
Hero shooter?? Dit zijn gewoon de classes die we altijd gehad hebben, zoals de Assault/Medic/Engineer/Support/Recon class uit vorige BF’s. Geef het beestje een naam en character en voilà, je hebt een ‘specialist’.wauturr schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 16:18:
Heel jammer dat het een Hero shooter wordt.
Nee het is een heel palet aan aan characters. Ik wil gewoon met naamloze soldaatjes spelen.Alexknl schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 16:38:
[...]
Hero shooter?? Dit zijn gewoon de classes die we altijd gehad hebben, zoals de Assault/Medic/Engineer/Support/Recon class uit vorige BF’s. Geef het beestje een naam en character en voilà, je hebt een ‘specialist’.
In Battlefield 5 heb je ook elites met een naam. Niet precies hetzelfde, maar het ging wel een beetje die kant op sinds BF4/BF1. Ik knal iedereen gewoon neer, ik kijk zelf nooit tegen welke elite ik heb gespeeld.wauturr schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:16:
[...]
Nee het is een heel palet aan aan characters. Ik wil gewoon met naamloze soldaatjes spelen.
#BATTLEFIELD2042 Beta Dates/Times
— Tom Henderson (@_Tom_Henderson_) 4 september 2021
20th Sept - Media/Creators capture event behind closed doors.
22nd Sept - Media Embargo Lifts at 9AM CEST
22nd Sept - Early Access Goes Live at 10AM-11AM CEST
24th Sept - Open Beta Starts until *unspecified date*
The other 5 #BATTLEFIELD2042 Specialists are:
- Sundance
- Ji-Sooo Paik
- Constantin Angel
- Navin Rao
- Espinoza
Ji-Sooo Paik => Ji-Soo Paik
Constantin Angel => Constantin Anghel
Ji-Soo has some weird ability to see things through walls. I'm not sure if it's players or equipment like Engineer from Call of Duty or not.
Navin can hack equipment.
Sundance has the wingsuit.
Not sure on Espinoza and Constantin.
Espinoza heeft riot shield.
Wat ik graag wil zien is een volle match op PC in 60fps op 1440p/4k.
Overigens wel hyped voor de portal mode, is het eigenlijk al bekend of deze mode direct mee released? Of komt ie later?
in BF5 heb je inderdaad ook elites maar dat is weinig meer dan een skin.RobinNL schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:42:
[...]
In Battlefield 5 heb je ook elites met een naam. Niet precies hetzelfde, maar het ging wel een beetje die kant op sinds BF4/BF1. Ik knal iedereen gewoon neer, ik kijk zelf nooit tegen welke elite ik heb gespeeld.
Hier met BF2042 heb ik het idee dat het gewoon de enige speelbare classes worden.
Mocht dat zo zijn dan vind ik dat op zich wel jammer.
Want de Falcke lijkt me wel interessant juist vanwege haar medic equipment. Ik zou een soort marksman/sharpshooter (lees: geen sniper) willen spelen en dan die medic pistol erbij.
Maar wat als ik dan liever met een mannelijke skin wil spelen? Of ben ik gebonden aan het vrouwelijke karakter?
Dus in hoeverre heb je en elites en naamloze poppetjes om in elkaar te flansen zoals nu in BF5?
ja maar ja maar gendergeneuzelAlexknl schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 16:38:
[...]
Hero shooter?? Dit zijn gewoon de classes die we altijd gehad hebben, zoals de Assault/Medic/Engineer/Support/Recon class uit vorige BF’s. Geef het beestje een naam en character en voilà, je hebt een ‘specialist’.
Ik wil graag medic spelen ofzo maar heb dan weer niks met dat Duitse vrouwtje.
Kan ik niet gewoon een male medic spelen?

Dat kan ja, maar voor dit soort vragen is er een BFV topic. Je zit nu in het verkeerde topic.Anoniem: 421923 schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:32:
Kan ik niet gewoon een male medic spelen?
01010000 01100101 01110000 01100101
ik refereerde naar Maria Falcke uit BF2042, dus eigenlijk de medic class.Generaal Pep schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:47:
[...]
Dat kan ja, maar voor dit soort vragen is er een BFV topic. Je zit nu in het verkeerde topic.
Als het een hero shooter wordt en je eigenlijk niet meer kan customizen zoals bijv. geslacht, dan vind ik dat jammer.
Je kan de huidige legendaries in BFV niet customizen voor zover ik heb kunnen zien.
Ik vroeg me dus af of dat in BF2042 wel mogelijk zal zijn als de heroes de enige keuzes zijn, of dat je ook generieke skins kan gebruiken (non-legendaries) om te customizen zowel qua kleding als geslacht/uiterlijk.
Dus niet voor BFV maar gewoon in BF2042 topic

Op welke resolutie @ welke hz wil je spelen?flyyy schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:17:
Ik zit eigenlijk met de vraag of mijn 980 ti deze game zal trekken? Lijkt me wel toch?
Gaat de battlepass betalend zijn of zoals bij COD waar je die kunt terug verdienen?BBTM schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:02:
Ik zou eigenlijk geen games meer op pre-order kopen, maar toch gedaan voor BF 2042. Net de Gold Edition aangeschaft, leek mij het meeste waar voor je geld als je kijkt wat je er voor krijgt. De 4 battle passes zullen ook wel minimaal 10 euro kosten elke keer.
Daar is nog niks over bekend volgens mij.Chelseamarre123 schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:35:
[...]
Gaat de battlepass betalend zijn of zoals bij COD waar je die kunt terug verdienen?
Normaal koos je vaak een class op basis van het wapen. Nu kies je volgens mij je class op basis van de equipment die ze hebben. Je zou (bijna) elk wapen kunnen kiezen voor je personage, zoals een SMG of een sniper bij haar.Anoniem: 421923 schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:21:
[...]
in BF5 heb je inderdaad ook elites maar dat is weinig meer dan een skin.
Hier met BF2042 heb ik het idee dat het gewoon de enige speelbare classes worden.
Mocht dat zo zijn dan vind ik dat op zich wel jammer.
Want de Falcke lijkt me wel interessant juist vanwege haar medic equipment. Ik zou een soort marksman/sharpshooter (lees: geen sniper) willen spelen en dan die medic pistol erbij.
Maar wat als ik dan liever met een mannelijke skin wil spelen? Of ben ik gebonden aan het vrouwelijke karakter?
Dus in hoeverre heb je en elites en naamloze poppetjes om in elkaar te flansen zoals nu in BF5?
Je zit wel vast aan dat personage. Maar je speelt over het algemeen in first person, dus je ziet je karakter toch niet
Ja, zo heb ik het ook begrepen. Het is niet direct een ultimate zoals in hero shooters, maar wel unieke abilities.RobinNL schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:07:
[...]
Normaal koos je vaak een class op basis van het wapen. Nu kies je volgens mij je class op basis van de equipment die ze hebben. Je zou (bijna) elk wapen kunnen kiezen voor je personage, zoals een SMG of een sniper bij haar.
Je zit wel vast aan dat personage. Maar je speelt over het algemeen in first person, dus je ziet je karakter toch niet
Zoals altijd is ook nu weer de vraag, hoe gaan ze dat balanceren? Limiteren ze het aantal per team? Dat is nog even afwachten.
Over het algemeen is dat wel super lastig in shooters. Je kiest toch altijd eerst voor extra damage, daarna voor damage mitigation/meer health en daarna voor extra movement. Zo'n automatische turret is toch altijd of te sterk of te zwak. Idem met een riot shield, dat soort dingen worden toch altijd kapot generfd uiteindelijk. Misschien gaan ze wel beetje tweaken met zaken als sprint snelheid of ammo capacitity etc. Ben heel benieuwd hoe ze dat aan gaan pakken de 22e, dat wordt toch nog getweaked maar dan hebben we een aardig idee van in welke richting ze denken.
Dat zal wel goed zitten op 1080p / 1440p. Het moet tenslotte ook op de PS4 en XBox One gaan draaien. Die extra spelers etc van PC en next gen belast toch vooral de CPU. Met een goede i7 moet je een heel eind kunnen komen lijkt me.flyyy schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:17:
Ik zit eigenlijk met de vraag of mijn 980 ti deze game zal trekken? Lijkt me wel toch?
Niet dat ik weet, is nog niets over bekend. Ik ga er gemakshalve even vanuit dat ze een soort gelijk iets gaan doen met de battle passes zoals CoD en andere games dat ook doen en je dit dus kan terug verdienen. Mocht dit niet zo zijn, ik zal de battle passes dan alsnog kopen omdat er vaak leuke extra's inzitten dat ik leuk vind om vrij te spelen.Chelseamarre123 schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:35:
[...]
Gaat de battlepass betalend zijn of zoals bij COD waar je die kunt terug verdienen?
Vaak bu'j te bang!
Ik ga persoonlijk dan ook voor de serieuzere Battlefield Portal servers.. BF2042 zal ik idd snel links laten liggen als ik t zo zie-tom-562 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:38:
Denk dat dit de eerste BF gaat worden die ik voorlopig laat schieten. De look en de hero's staan mij niet aan. Het ziet er ook allemaal zo kiddy/kleurrijk/helder uit. Waarom zijn al die shooters dat tegenwoordig? Waarom niet wat realistischer/grauwer, zoals BF:1 of BF:3?

(Als je dat van Portal niet mee hebt gekregen, google
BF Portal heb ik idd gezien en was ik eerlijk gezegd alweer vergetenpoor Leno schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:48:
[...]
Ik ga persoonlijk dan ook voor de serieuzere Battlefield Portal servers.. BF2042 zal ik idd snel links laten liggen als ik t zo zie
(Als je dat van Portal niet mee hebt gekregen, google)
Vaak bu'j te bang!
Ik ga ze niet voorfinancieren op een nog te leveren prestatie waar ze ook meestal nog een zooitje van maken. Zouden meer mensen moeten doen imho. Misschien leveren ze dan een keer geen brakke beta af op launch.
PC Specs
Nouja ik was het wel van plan.. want dan kon ik een paar dagen eerder de beta spelen.Help!!!! schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:23:
De standaard pc versie koop ik uiteindelijk sowieso wel maar hooguit op launch of vlak ervoor. Ruim van tevoren pre-orderen doe ik in principe niet.
Ik ga ze niet voorfinancieren op een nog te leveren prestatie waar ze ook meestal nog een zooitje van maken. Zouden meer mensen moeten doen imho. Misschien leveren ze dan een keer geen brakke beta af op launch.
En zelfs de gold versie.. Ik was eigenlijk best wel hyped..
Maar na het zien van die cartoony hero gameplay beelden vd week.. ga ik gewoon eerst de beta afwachten

EN zal ik m waarschijnlijk alleen kopen voor Portal.
als het eenzelfde speelt als in BF5 zie je het karakter natuurlijk deels als het over de grond kruipt te roepen om een medic, en je hoort haar gillen en steunen en hijgen etc. tijdens allerlei acties.RobinNL schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:07:
[...]
Normaal koos je vaak een class op basis van het wapen. Nu kies je volgens mij je class op basis van de equipment die ze hebben. Je zou (bijna) elk wapen kunnen kiezen voor je personage, zoals een SMG of een sniper bij haar.
Boeit me zelf uiteraard niet maar vind het wel wat teveel 'hero characters' worden ipv customisable poppetjes.
Maar goed, om jou te paraphraseren: maakt niet uit hoe het eruit ziet, als het beweegt moet het dood
Ben niet zo snel meer hyped....poor Leno schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:32:
[...]
Nouja ik was het wel van plan.. want dan kon ik een paar dagen eerder de beta spelen.
En zelfs de gold versie.. Ik was eigenlijk best wel hyped..![]()
Maar na het zien van die cartoony hero gameplay beelden vd week.. ga ik gewoon eerst de beta afwachten
EN zal ik m waarschijnlijk alleen kopen voor Portal.
PC Specs
Opzich eens, maar ik wil die beta 😅Help!!!! schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:23:
De standaard pc versie koop ik uiteindelijk sowieso wel maar hooguit op launch of vlak ervoor. Ruim van tevoren pre-orderen doe ik in principe niet.
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Nou, na t fiasco van BFV liet ik mezelf graag weer sueprhyped zijn, want nieuwe Battlefield en ik was er aan toe

Maar toen..

Ik zie het meer als twee dagen langer spelenpoor Leno schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:51:
[...]
Iedereen kan 3/4 dagen de Open Beta spelen.. alleen de pre-orders kunnen 'm 2 dagen eerder spelen..

De knife / takedown animaties zijn tegenwoordig in third person net zoals de wingsuit en misschien wel de parachute (niet gezien in de trailer). Dus er zullen meer situaties zijn waar je ook je eigen character ziet.
1440p of 1080pGeneraal Pep schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:29:
[...]
Op welke resolutie @ welke hz wil je spelen?
Medium - high
Dat is momenteel voor een ieder gissen natuurlijk .. maar als ik het zo mag inschatten (in een vergelijking met andere veeleisende games, er vanuit gaande dat 2042 een zwaar stuk software wordt) denk ik dat je wel 40 tot 60 frames mag vewachten
ze zijn wel wat vaagSmit260 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 23:26:
Nog steeds niks bekend… Heel apart of is dit gebruikelijk bij Battlefield?
niet gehindert door enige vorm van inzicht
De specs? Die worden vaak net voor een beta bekend gemaakt dacht ik. Maar voor nu kan je naar de specs van de Technical Test kijken. De echte specs zullen niet heel veel verschillen van deze specs.Smit260 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 23:26:
Doelde op de datum voor de BETA, het is nu gewoon speculeren van hoe en wat. Ik snap niet waarom de 'gamewereld' nog zo achterloopt op de communicatie.RobinNL schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:34:
[...]
De specs? Die worden vaak net voor een beta bekend gemaakt dacht ik. Maar voor nu kan je naar de specs van de Technical Test kijken. De echte specs zullen niet heel veel verschillen van deze specs.
De beta start waarschijnlijk op 22 september voor early access en op 24 september voor iedereen. Niet bevestigd door DICE, maar waarschijnlijk kloppen deze data wel.Smit260 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:36:
[...]
Doelde op de datum voor de BETA, het is nu gewoon speculeren van hoe en wat. Ik snap niet waarom de 'gamewereld' nog zo achterloopt op de communicatie.
Everyone is working super hard to deliver an amazing experience and we will have more info as the month rolls on. Creating these moments is complicated, and we want to come correct when we share info. Everything we do is to make a great game for the players.
— Andy McNamara (@TheRealAndyMc) 1 september 2021
^ Lees vooral het laatste gedeelte van de eerste zin.
#BATTLEFIELD2042 Beta Dates/Times
20th Sept - Media/Creators capture event behind closed doors.
22nd Sept - Media Embargo Lifts at 9AM CEST
22nd Sept - Early Access Goes Live at 10AM-11AM CEST
24th Sept - Open Beta Starts until *unspecified date*
^ Meerdere bronnen noemen 22 september als start van de beta, o.a. Tom en GamesBeat journalist Jeff Grubb.
Daarnaast verschijnt de soundtrack van Battlefield 2042 ook op 22 september op o.a. Spotify en Apple Music. Ik verwacht zelf ergens volgende week een beta aankondiging + specs + mogelijk wat info voor Hazard Zone (wat ook te lang heeft geduurd). Fingers crossed!
Voor veel mensen is een filmpje over pinguins al genoeg om te preorderen.Smit260 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 23:26:
Kowalski, analysis!Anoniem: 316512 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:19:
[...]
Voor veel mensen is een filmpje over pinguins al genoeg om te preorderen.
Waar kan ik tekenen om in BF2042 als pinguin te kunnen spelen?
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 09-09-2021 13:37 ]
Dat is helaas niet mogelijkAnoniem: 421923 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:37:
[...]
Kowalski, analysis!
Waar kan ik tekenen om in BF2042 als pinguin te kunnen spelen?
de Russen trainen van die Beluga dolfijnen ofzo voor spionage.RobinNL schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:16:
[...]
Dat is helaas niet mogelijkAl had ik er wel graag C4 op geplakt en 'm naar de enemy toegestuurd
Zou leuk zijn als in BF2042 de nopats ook iets soorgelijks zouden doen. Dieren trainen.
Vogels.
Of in dit geval penguins.
Of gewoon voor de lol een speciale modus waarin je speelt als penguin (geen wapens etc.) maar door de map moet sneaken en bepaalde opdrachten uitvoeren voor aparte achievements.
Als easter egg ofzo. Funz.
Moet je het verhaal van de russen en hun anti tank honden lezen. Deden de Amerikanen ook al tests mee.Anoniem: 421923 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:27:
[...]
de Russen trainen van die Beluga dolfijnen ofzo voor spionage.
Zou leuk zijn als in BF2042 de nopats ook iets soorgelijks zouden doen. Dieren trainen.
Vogels.
Of in dit geval penguins.
Of gewoon voor de lol een speciale modus waarin je speelt als penguin (geen wapens etc.) maar door de map moet sneaken en bepaalde opdrachten uitvoeren voor aparte achievements.
Als easter egg ofzo. Funz.
Another serious training mistake was revealed later; the Soviets used their own diesel engine tanks to train the dogs rather than German tanks which had gasoline engines.[5] As the dogs relied on their acute sense of smell, the dogs sought out familiar Soviet tanks instead of strange-smelling German tanks.
briljante fout. Achteraf hilarisch maar onderaan de streep sneu voor de hondkneusteun schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:38:
[...]
Moet je het verhaal van de russen en hun anti tank honden lezen. Deden de Amerikanen ook al tests mee.
[...]
De nieuwe versie van de Battlefield theme is… anders.
[ Voor 16% gewijzigd door raiders op 09-09-2021 15:51 ]
zolang er maar 'dun dun (..) dun dundundun' in zitraiders schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:47:
De soundtrack is overigens al helemaal uitgelekt. Misschien een keer een loodgieter bellen bij DICE want volgens mij is echt alles te vroeg uitgekomen
Even makkelijk hier neer gezetraiders schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:47:
De soundtrack is overigens al helemaal uitgelekt. Misschien een keer een loodgieter bellen bij DICE want volgens mij is echt alles te vroeg uitgekomen
Opzich vind ik het niet erg dat er dingen gelekt worden. Bij DICE houden ze hun monden sinds midden augustus vrij lang dicht, op de gameplay van afgelopen vrijdag na (ook al was dat weer een oude build).
Edit: De composer heeft nu zelf ook enkele nummers op YouTube gezet.
[ Voor 4% gewijzigd door RobinNL op 09-09-2021 20:38 ]
Ik vind de battlefield 2042 theme aan het einde van het filmpje wat weg hebben van palmfluit versies van nummers.RobinNL schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:56:
[...]
Even makkelijk hier neer gezet
[YouTube: Battlefield 2042 Full Original Soundtrack]
Ik kon er ook niet normaal naar luisteren. Ik vind het gewoon takkenherrie. Luister vanaf 1:22.flippiej schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:42:
[...]
Ik vind de battlefield 2042 theme aan het einde van het filmpje wat weg hebben van palmfluit versies van nummers.
Allemachtig, dat is niet best zegRobinNL schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:45:
[...]
Ik kon er ook niet normaal naar luisteren. Ik vind het gewoon takkenherrie. Luister vanaf 1:22.
[YouTube: Battlefield 2042]

Wat dat betreft wordt het start scherm van 1943 nooit overtroffen.
Had gisteren bij de PlayStation showcase nog gehoopt op wat beelden, maar helaas.
[ Voor 17% gewijzigd door RawChild op 10-09-2021 09:27 ]
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
weet je wat? Ik vind het een passende soundtrack.RobinNL schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:45:
[...]
Ik kon er ook niet normaal naar luisteren. Ik vind het gewoon takkenherrie. Luister vanaf 1:22.
Nee je luistert het niet voor je plezier, maar plaats het in de setting:
- de wereld is in chaos, klimaatverandering teistert de aarde, de menselijke machtsblokken zijn verstoord, verscheurd, versplinterd. Het leven van nopats is geen pretje.
En met name aan het eind hoor ik de dreiging van de komende oorlog tussen de twee machtsblokken VS en Rusland. Vanaf 2:10. Daar eindigt het normale stuk en komt duidelijk naar voren dat de oorlog op het punt staat om te beginnen en dat wij als spelers aan zet zijn. Mooi gedaan.
De wereld in 2042 is chaos. En zo klinkt de muziek ook: dissonant, verscheurend.
Ik vind de soundtrack uiteraard ook niet om aan te horen maar als ik me probeer in te denken in hoe het leven in zo'n wereld in 2042 voor iedereen en dan met name nopats is dan vind ik het een goede uitvoering.
Maar dan met name voor gebruik in trailers en aankondigingen van nieuwe episodes.
Niet voor de normale startschermen die je elke dag zal gaan horen, maar meer voor een verhalende soundtrack.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 10-09-2021 10:22 ]
Haha wat afschuwelijk.RobinNL schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:45:
[...]
Vanaf 40:43 begint deze soundtrack in het filmpje van [PSPfreaky] . Op zich het zit er nog steeds in, zij het in een ietwat aparte vorm. Niet heel fijn om te luisteren maar het heeft toch wel iets tofs op een bepaalde manierAnoniem: 421923 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:29:
[...]
zolang er maar 'dun dun (..) dun dundundun' in zit

Thx, we weten nu in ieder geval dat het een goede game kan worden. Het budget lijkt namelijk niet verspild aan de music composers.....RobinNL schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:45:
[...]
PC Specs
@41:50 is het bekende deuntje.. ikweetniethoor

mwah ik vind het best wel een goede compositie. Uiteraard erg dissonant maar het zit verder wel goed en gelaagd in elkaar. Zeer zeker geen amateurproduct.Help!!!! schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:59:
[...]
Thx, we weten nu in ieder geval dat het een goede game kan worden. Het budget lijkt namelijk niet verspild aan de music composers.....
Op zich wel goede sfeer/ambient muziek zo voor in t menu en misschien in-game (heb t zelf altijd uitstaan) maar ondanks dat ze een Oscar voor soundtracks hebben, dat interesseert me echt niet.. Ze hebben de main theme gewoon verkloot met hun weirdo gejengelAnoniem: 421923 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:14:
[...]
mwah ik vind het best wel een goede compositie. Uiteraard erg dissonant maar het zit verder wel goed en gelaagd in elkaar. Zeer zeker geen amateurproduct.

ik vond die van BF4 eigenlijk ook al niet meer mooi. De weg die ze zijn ingeslagen daarmee vind ik sowieso niet mooi.poor Leno schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:18:
[...]
Op zich wel goede sfeer/ambient muziek zo voor in t menu en misschien in-game (heb t zelf altijd uitstaan) maar ondanks dat ze een Oscar voor soundtracks hebben, dat interesseert me echt niet.. Ze hebben de main theme gewoon verkloot met hun weirdo gejengel
BF1 en BF5 hebben andere muziek.
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 10-09-2021 12:19 ]
Misschien als je er als muzikant naar kijkt als in hoe het gemaakt is.Anoniem: 421923 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:14:
[...]
mwah ik vind het best wel een goede compositie. Uiteraard erg dissonant maar het zit verder wel goed en gelaagd in elkaar. Zeer zeker geen amateurproduct.
Ik hoor liever iets wat niet nog slechter klinkt dan een krijtje op een schoolbord......
PC Specs
eens. Iets kan mooi en goed zijn gemaakt maar de 'klant' zal er vele honderden uren naar moeten luisteren en dan moet je gewoon iets pakken wat goed is voor het gemiddelde oor.Help!!!! schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:22:
[...]
Misschien als je er als muzikant naar kijkt als in hoe het gemaakt is.
Ik hoor liever iets wat niet nog slechter klinkt dan een krijtje op een schoolbord......
zal niet lang meer duren voordat deze soundtrack dan waarschijnlijk bekend zal staan als de Elephant's VersionRawChild schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:26:
Vanaf 1:50 doet het gewoon pijn aan mijn oren. Alsof ze het door een kudde olifanten hebben laten doen.
Had gisteren bij de PlayStation showcase nog gehoopt op wat beelden, maar helaas.
Ongeveer zoiets?Help!!!! schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:22:
[...]
Misschien als je er als muzikant naar kijkt als in hoe het gemaakt is.

Klinkt bijna nog beter

Maar zal wel aan mij liggen
Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻
Er is een apart topic voor de consoles: [XBOX/PS] Battlefield 2042