Skybullet schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:42:
[...]
Hele rare opmerking vind ik dit. Weet ook niet zo goed wat je er mee wil zeggen.
Vergelijk 2042 bijvoorbeeld eens met een BF1. Dan lijkt 2042 wel de sesamstraat versie met veels te veel felle en oververzadigde kleuren. Het ziet er werkelijk waar lachwekkend cartoony uit. Volgens het verhaal en de setting van 2042 hebben we jaren oorlog, crisis, klimaat ellende en alles meegemaakt. Hoe zie je dat precies terug in de gamewereld dan ? Alles is vrolijk gekleurd, bijna klinisch schoon en leeg.
BF1 daarintegen ademt sfeer. Het is donker, grauw, vol detail. De levels vertellen het verhaal van een verschikkelijke oorlog. Dan nog eens aangevuld met de voicelines en muziek etc.
Bf2042 is de teletubbies versie van een " post apocalyptische" wereld. Waarin de karakters ook nog eens super cringy vrolijke teksten hebben " woohoo lets do this again... "
En nee mijn 3080ti en 3440x1440 perfect gekalibreerde monitor gaan dat niet kunnen verbeteren.
dat wat kapot is hoef je niet te zijn. Er wordt gevochten daar waar nog wat te halen valt, in de nog functionerende wereld, en daar is het 'clean' ja. Op Doha na, maar dat is een en al zand.
Maar misschien komen er nog chaos-mappen straks, waar het wel is wat je zou verwachten.
Ik wil een easter-egg map waarin je 1vs1 moet vechten in een telefooncel die in brand staat bovenop een tsunami die in brand staat.
Overigens schijnt de zon ook gewoon nog steeds (zonder Mexico-filters) in een post-apocalyptische wereld. Hoeft niet alleen maar grauw en dor te zijn.
Tenzij de 'sky is scorched'. Maar dat is het niet, tenminste niet in de maps die we nu hebben.
Meeste maps in BF2042 zijn in zonnige delen van de wereld waar de zon schijnt, tropisch, woestijn etc.
BF1 speelt zich af in modderig grauw somber Belgisch/Frans regenweer. Ga je kijken naar de Sinai-maps of ergens in die omgeving in BF1 dan is het ook niet zo grauw maar gewoon zonnig weer.
[
Voor 23% gewijzigd door
Verwijderd op 26-04-2022 15:47
]