AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Maar het ziet er inderdaad naar uit dat dat niet gaat gebeuren. De hoeveelheid nieuwe content is wel erg mager.
Stiekem vermaak ik me prima een uurtje of twee per week. Voor mij is het gebrek aan content ook de reden om er niet meer tijd in te stoppen.
Ik heb deze issues al sinds BF4 en het doet zich 75% van de tijd voor. Maar gisteren was het echt heel extreem.
Ik kan hele magazijnen leegschieten op iemand en er gebeurt dan vrij weinig tot niets, terwijl andersom ben ik in één frame dood.
De rondjes die wel goed gaan, is mijn hitreg gewoon normaal en 'ontvang' ik kogels van de tegenstander ook op een normale manier.
Ik ben echt geen topper of bijzonder goed. Maar een K/D rond de 1 is voor mij 'normaal'. Gisteren in mijn testrondje na de update kwam ik niet verder dan 2 kills en 15 deaths. En dan wordt het wel heel frustrerend, want wie ik ook in mijn vizier kreeg, ze waren niet neer te krijgen.
Nu is mijn ping vrijwel altijd onder de 10 (KPN glasvezel) en eerder met Ziggo vaak onder de 20.
https://twitter.com/Battl...tatus/1534869870646644736
De comments zijn daarentegen wel vermakelijk op twitter haha
Nee, zijn allemaal package bestanden. Als je een package hebt van 7Gb en je wijzigt 1 woord in een tekstbestand moet dat hele bestand van 7GB opnieuw gedownload worden. Downloadgrootte zegt totaal niets.FunFair schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:35:
10.38 GB update. Daar is behoorlijk aan gesleuteld!
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Hahaha man o man, die gifbeker raakt ook maar niet leeg daar in Stockholm zeg.H1CS schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:48:
Update live en de game werkt niet meer![]()
https://twitter.com/Battl...tatus/1534869870646644736
De comments zijn daarentegen wel vermakelijk op twitter haha
De changelog erbij pakken kan deels ook wel helpen om een oordeel te vormen waarom het 10GB wasSlavy schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:03:
[...]
Nee, zijn allemaal package bestanden. Als je een package hebt van 7Gb en je wijzigt 1 woord in een tekstbestand moet dat hele bestand van 7GB opnieuw gedownload worden. Downloadgrootte zegt totaal niets.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Verwijderd
connecting to online services.
Als je er eenmaal al inzit krijg je bij het laden van de map alsnog errors.
Ook als je een solo game aanmaakt (met z'n tweeën).
edit: inmiddels aan het spelen.
volgens mij is er maar 1 map. Exposure.
Leuke map maar de enige...
[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2022 21:46 ]
Klopt dat is inderdaad de enige nieuwe map.Verwijderd schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:43:
volgens mij is er maar 1 map. Exposure.
Leuke map maar de enige...
Gisteren ook een paar potjes gespeelt en moet zeggen de map is wel super gaaf.Het is een hele verademing vergeleken met de andere bf 2042 maps.
Verwijderd
de enige nieuwe map, maar ook de enige map waar ik in terecht kwam. Hebben ze de andere maps nog wel in rotatie of had ik gewoon pech twee uur lang?pr0mo schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:28:
[...]
Klopt dat is inderdaad de enige nieuwe map.
Gisteren ook een paar potjes gespeelt en moet zeggen de map is wel super gaaf.Het is een hele verademing vergeleken met de andere bf 2042 maps.
Map is op sommige punten wel gaaf inderdaad. Het is wel irritant: je hebt een hele bergwand vol met snipers en TV-missiles
Als je Battlefield 2042 start staat automatisch de mode '24/7 Exposure Conquest' geselecteerd, dus dan krijg je telkens de nieuwe mapVerwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:33:
[...]
de enige nieuwe map, maar ook de enige map waar ik in terecht kwam. Hebben ze de andere maps nog wel in rotatie of had ik gewoon pech twee uur lang?
Map is op sommige punten wel gaaf inderdaad. Het is wel irritant: je hebt een hele bergwand vol met snipers en TV-missiles
Ik vind de map eigenlijk ook wel een verbetering. Je hebt als speler veel meer plekken om te coveren, of door ondergrondse tunnels/kamers te lopen om op een andere plek te komen. Genoeg ziplines om naar boven te komen. Misschien is de map ietsjes te groot, maar ik geniet er wel van!
Gister zeker een half uur in een heli gezeten. Ik ben totaal 1x geraakt door die nieuwe TV missile. Het is echter wel meer oppassen voor die dingen haha
Verwijderd
condor is inderdaad erg goed te raken. Ook gewoon pro users want die gaan toch een keer in VTOL mode hoveren boven flags en met name in het lagere gebied bij de klif is het gewoon prijsschieten.RobinNL schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:17:
[...]
Als je Battlefield 2042 start staat automatisch de mode '24/7 Exposure Conquest' geselecteerd, dus dan krijg je telkens de nieuwe mapJe kan gewoon Conquest, Exodus Conquest en Breakthrough selecteren
Ik vind de map eigenlijk ook wel een verbetering. Je hebt als speler veel meer plekken om te coveren, of door ondergrondse tunnels/kamers te lopen om op een andere plek te komen. Genoeg ziplines om naar boven te komen. Misschien is de map ietsjes te groot, maar ik geniet er wel van!
Gister zeker een half uur in een heli gezeten. Ik ben totaal 1x geraakt door die nieuwe TV missile. Het is echter wel meer oppassen voor die dingen hahaMisschien helpt het ook wel om die 'Condor n00bjes' (de personen die niet weten dat je op Z kan drukken om sneller te vliegen) te laten beseffen dat dat ding niks voor hun is.
Infanterie is moeilijker te raken maar het beste is om die van recht bovenaf te raken.
Het is vooralsnog wel vermakelijk, al krijg je soms wel TV-missiles duels van beide kanten van de cliff
Ik heb gisteravond wel een aantal spelers kunnen raken met die missiles. Voelt stiekem toch best wel heerlijk! Een vriend van me zei dat hij 4 kills had, doordat een groepje enemies bij elkaar liepVerwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:48:
[...]
condor is inderdaad erg goed te raken. Ook gewoon pro users want die gaan toch een keer in VTOL mode hoveren boven flags en met name in het lagere gebied bij de klif is het gewoon prijsschieten.
Infanterie is moeilijker te raken maar het beste is om die van recht bovenaf te raken.
Het is vooralsnog wel vermakelijk, al krijg je soms wel TV-missiles duels van beide kanten van de cliff
Verwijderd
da's wel een gelukstreffer dan. Ik heb al regelmatig geen kill gehad maar alleen damage omdat ik er net naast zat.RobinNL schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:51:
[...]
Ik heb gisteravond wel een aantal spelers kunnen raken met die missiles. Voelt stiekem toch best wel heerlijk! Een vriend van me zei dat hij 4 kills had, doordat een groepje enemies bij elkaar liep
Maar het speelt wel lekker, is weer iets nieuws.
Ik moet wel erg denken aan dat roodharige meisje van Horizon Zero Dawn en de female Eivor van AC Valhalla.
Blijkbaar is het populair om een roodharig karakter in je game te stoppen. Of is dit toeval?
Wil je eindelijk een keer weer eens BF2042 opstarten werkt de bende niet meer:
"this title may have been downloaded to your device by another user who owns the game"
Uiteraard niks met een andere user gedaan. Op mijn beide Windows installaties werkt het opeens niet meer. Kan de game ook niet updaten of opnieuw downloaden (blijft eindeloos hangen op calculating time). Game staat nog geïnstalleerd maar kan er niks meer mee...
EA play opnieuw er op, repair gedaan maar niks werkt. Iemand enig idee?
Dit al geprobeerd?biggydeen2 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:40:
Schiet mij maar lek....
Wil je eindelijk een keer weer eens BF2042 opstarten werkt de bende niet meer:
"this title may have been downloaded to your device by another user who owns the game"
Uiteraard niks met een andere user gedaan. Op mijn beide Windows installaties werkt het opeens niet meer. Kan de game ook niet updaten of opnieuw downloaden (blijft eindeloos hangen op calculating time). Game staat nog geïnstalleerd maar kan er niks meer mee...
EA play opnieuw er op, repair gedaan maar niks werkt. Iemand enig idee?
https://answers.ea.com/t5...ccess-error/td-p/11346659Found another thread similar to this with the solution. Downloaded a free game (Apex) and canceled it shortly after starting and this broke the glitch.
Dat werkt helaas niet bij mij.RobinNL schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:41:
[...]
Dit al geprobeerd?
[...]
https://answers.ea.com/t5...ccess-error/td-p/11346659
Dan kan je het beste even een topic openen op Answers HQ.
Iemand die toevallig hetzelfde ervaart of hier een fix voor heeft? Letterlijk elke YouTube video/EA forum doorgespit, nog altijd geen succes
PC specs:
i5-12600K
32GB 3600MhZ
Gigabyte 3080 OC
MSI PRO Z690-A DDR4
Corsair RM750X
Samsung 980 1TB
Inmiddels lijkt het te werken. Via EA play is een drama maar via origin werkt het wel.RobinNL schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:43:
[...]
Dan kan je het beste even een topic openen op Answers HQ.
Heb je al een FPS limit geprobeerd? Zet hem eens op 80 fps. En eventueel OC van je CPU halen. Stutters komen vaak door de CPU.mvalentin92 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:06:
Tot nu toe ervaar ik alleen maar "micro"stutters. Eerste paar minuten verlopen erg soepel, daarna beginnen de haperingen. Temperaturen en loads van zowel CPU als GPU zijn in orde. Daarnaast gekloot met power plans, DX12, Nvidia settings, Cache deleten, uitvoeren als adminstrator, XMP aan/uit, undervolt GPU, andere GPU/RAM/SSD geprobeerd, reinstall/reroll Nvidia driver met DDU, update windows + Bios..
Iemand die toevallig hetzelfde ervaart of hier een fix voor heeft? Letterlijk elke YouTube video/EA forum doorgespit, nog altijd geen succes![]()
PC specs:
i5-12600K
32GB 3600MhZ
Gigabyte 3080 OC
MSI PRO Z690-A DDR4
Corsair RM750X
Samsung 980 1TB
[ Voor 20% gewijzigd door mvalentin92 op 12-06-2022 20:27 ]
Alle software die je op de achtergrond hebt draaien al uitgesloten?mvalentin92 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:06:
Tot nu toe ervaar ik alleen maar "micro"stutters. Eerste paar minuten verlopen erg soepel, daarna beginnen de haperingen. Temperaturen en loads van zowel CPU als GPU zijn in orde. Daarnaast gekloot met power plans, DX12, Nvidia settings, Cache deleten, uitvoeren als adminstrator, XMP aan/uit, undervolt GPU, andere GPU/RAM/SSD geprobeerd, reinstall/reroll Nvidia driver met DDU, update windows + Bios..
Iemand die toevallig hetzelfde ervaart of hier een fix voor heeft? Letterlijk elke YouTube video/EA forum doorgespit, nog altijd geen succes![]()
PC specs:
i5-12600K
32GB 3600MhZ
Gigabyte 3080 OC
MSI PRO Z690-A DDR4
Corsair RM750X
Samsung 980 1TB
01010000 01100101 01110000 01100101
Yup. Ook overlays uitgeschakeld van steam, origin en Nvidia. Voor de zekerheid ook nog temp van de SSD gecheckt, maar ook daar geen bijzonderheden (max 50 graden).Generaal Pep schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:27:
[...]
Alle software die je op de achtergrond hebt draaien al uitgesloten?
Heb je windows 10 of 11 ? Misschien dat de game/windows niet optimaal om gaat met de combinatie e- en p -cores vd cpu
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
De stutters begonnen op Windows 10. Vervolgens geüpgrade naar Windows 11, geen verbetering. E-Cores uitzetten zal ik morgen eens proberen, maar blijft vreemd dat de stutters pas na een aantal minuten komen.Help!!!! schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:37:
@mvalentin92
Heb je windows 10 of 11 ? Misschien dat de game/windows niet optimaal om gaat met de combinatie e- en p -cores vd cpuWellicht proberen de e-cores even uit te schakelen
In ieder geval bedankt voor tip en laat morgen weten of dit heeft gewerkt!
Zou eerder denken aan een temperatuur issue. Via HWInfo geen bijzonderheden of te hoge temperaturen kunnen vinden. Heb zelfs een ventilator voor de pc geïnstalleerd met als resultaat prachtig lage temperaturen, maar nog altijd stutters
[ Voor 4% gewijzigd door mvalentin92 op 12-06-2022 21:53 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Tot nu toe Apex en PubG geprobeerd en draaien beide vlekkeloos. Zeker balen... Ondanks alle slechte recensies vind ik bf2042 echt een heerlijk spel :-/Help!!!! schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:56:
Balen hoor. En bij andere games / Battlefields heb je geen last
Wat ik wel grappig blijf vinden is dat battlefield minder vraagt van mijn hardware dan apex... Dus ze hebben de game ondertussen aardig geoptimaliseerd lijkt het.
Ik had ook onverklaarbare stutters.mvalentin92 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:06:
PC specs:
i5-12600K
32GB 3600MhZ
Gigabyte 3080 OC
MSI PRO Z690-A DDR4
Corsair RM750X
Samsung 980 1TB
Als ik de game direct opstart vanuit mijn GPU-software, heb ik dit niet. Ik start in mijn geval de game direct vanuit AMD Adrenalin en hij draait als een zonnetje. Ik heb het idee, dat de AMD software niet altijd een .exe juist herkent, waardoor hij minder resources vrijmaakt voor de GPU.
In ieder geval het proberen waard
Helaas geen succes, werd zelfs erger.Help!!!! schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:37:
@mvalentin92
Heb je windows 10 of 11 ? Misschien dat de game/windows niet optimaal om gaat met de combinatie e- en p -cores vd cpuWellicht proberen de e-cores even uit te schakelen
Wellicht het proberen waard :-) Zal het na werk eens proberen om het via GeForce Experience op te starten, maar betwijfel of dit de issue is..StealthyPeanut schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:02:
[...]
Ik had ook onverklaarbare stutters.
Als ik de game direct opstart vanuit mijn GPU-software, heb ik dit niet. Ik start in mijn geval de game direct vanuit AMD Adrenalin en hij draait als een zonnetje. Ik heb het idee, dat de AMD software niet altijd een .exe juist herkent, waardoor hij minder resources vrijmaakt voor de GPU.
In ieder geval het proberen waard.
Helaas, ook dit werkt niet.StealthyPeanut schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:02:
[...]
Ik had ook onverklaarbare stutters.
In ieder geval het proberen waard.
Mocht iemand nog tips hebben, dan hoor ik het graag :-)
Voor W11 moet dit ingeschakeld zijn en bij AMD leidt dit tot stutters. Heb het zelf ook gehad.
Erg kleine kans maar ja.
Misschien moet je even een eigen topic in Overige Hardware aanmaken zodat hopelijk meer mensen reageren.
PC Specs
Ook dit heb ik aan/uit gezet, maar niet geholpen. Ik zal mn topic inderdaad even verplaatsen naar "Overige Hardware". In ieder geval bedankt voor het meedenken!Help!!!! schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:38:
Wat ik nog kan bedenken, maar heb dit nog niet gehoord icm intel, is fTPM.
Voor W11 moet dit ingeschakeld zijn en bij AMD leidt dit tot stutters. Heb het zelf ook gehad.
Erg kleine kans maar ja.
Misschien moet je even een eigen topic in Overige Hardware aanmaken zodat hopelijk meer mensen reageren.
Dat is zeker mogelijk. Als je een Origin game opstart via Steam, gaat Steam eerst Origin opstarten, waarna Origin het spel opstart. Je zit dus net als je vrienden gewoon op Origin het spel te spelen, maar dan met Steam als tussenslag bij het opstarten.Marcbr schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:09:
Heb het spel via steam gekocht voor 30 euro maar was even vergeten dat ik eigenlijk al mijn vrienden op Origin heb zitten, kan hem waarschijnlijk nog refunden, of is het joinen via vrienden dan alsnog mogelijk?
Disclaimer: Dit was in het verleden zo (BFV bijvoorbeeld bij mij). Mijn vermoeden is dat dit met BF2042 nog steeds hetzelfde werkt maar dat weet ik niet 100% zeker.
Je kan gewoon het spel een keer opstarten en zien wat er gebeurt. Vóór 2 uur gameplay en vóór 2 weken na aankoop kan je een refund aanvragen bij Steam.
Nee, standaard heb je toegang tot de gratis tier. Met de battle pass heb krijg je toegang tot een paar extra rewards (wat eigenlijk met (bijna) elke season pass is).Generaal Pep schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:30:
Klopt het dat iedereen de battlepass gratis heeft gekregen?
:strip_exif()/f/image/7u9AmmWEqNXVnJVuUlY8MIIb.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 43% gewijzigd door RobinNL op 15-06-2022 19:44 ]
Ik heb geen battlepass gekocht en toch krijg ik bij alle tiers een nieuwe skin of iets en staat er dat ik premium heb.RobinNL schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:42:
[...]
Nee, standaard heb je toegang tot de gratis tier. Met de battle pass heb krijg je toegang tot een paar extra rewards (wat eigenlijk met (bijna) elke season pass is).
[Afbeelding]
Fout van EA of doe ik zulke rare dingen in mijn slaap?
klik op de grote knop "buy battlepass" en je weet meteen of je het al hebt of nietGeneraal Pep schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:51:
[...]
Ik heb geen battlepass gekocht en toch krijg ik bij alle tiers een nieuwe skin of iets en staat er dat ik premium heb.
Fout van EA of doe ik zulke rare dingen in mijn slaap?
Zoals ik al zei met andere woorden: Ik heb 'm.kneusteun schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:56:
[...]
klik op de grote knop "buy battlepass" en je weet meteen of je het al hebt of niet
Naar mijn weten heb ik het niet aangeschaft. Daarom dacht ik ook dat iedereen het gratis heeft gekregen, als goedmakertje ofzo. Vandaar, na het bericht van Robin dat niet iedereen het gratis heeft gekregen, de vraag: Fout van EA of doe ik zulke rare dingen in mijn slaap?
Ondertussen ook al mijn debit en credit kaarten gecontroleerd. Niks aangeschaft.
Als toevoeging: Ik had de goedkoopste variant van BF2042 gekocht, via Origin.
[ Voor 20% gewijzigd door Generaal Pep op 15-06-2022 20:20 ]
Edit: en dit bericht doet mij denken dat ze er ook niet meer heel veel aan gaan doen.
nieuws: Vacature Battlefield Seattle Studio wijst op nieuwe Battlefield met s...
[ Voor 46% gewijzigd door kneusteun op 06-07-2022 10:42 ]
Tsja, er is ook verdomd weinig om enthousiast over te zijn. Vrijwel alles in deze update had in de eerste maand na de release al doorgevoerd moeten worden, allemaal klein bier.tsjeck schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:36:
Wauw, wat is het hier stil. Zegt wel iets over de game. Hoe dan ook, vandaag een nieuwe update: https://www.ea.com/games/...otes-1-1?isLocalized=true
Ik hou het nog wel met een schuin oog in de gaten, maar er moet nog heeeeeeeeeeeel veel gebeuren wil ik het weer eens opstarten. Met dit huidige tempo wordt 2042 snel ingehaald door de nieuwe Battlefield, 1 map na 8 maanden.... DICE/EA blijft verbazen.
Ik zit hier nog gewoon (bijna) elke dag te spelentsjeck schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:36:
Wauw, wat is het hier stil. Zegt wel iets over de game. Hoe dan ook, vandaag een nieuwe update: https://www.ea.com/games/...otes-1-1?isLocalized=true
Klopt, dat is me ook opgevallen. Ondanks Lis merk ik dat niemand zich bekommert over air vehicles.RobinNL schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:50:
[...]
Ik zit hier nog gewoon (bijna) elke dag te spelenIk vind het wel jammer dat ze de 50mm kanon van de Condor en Hind hebben aangepast. Ja, ze waren sterk, maar er waren ook nauwelijks mensen die er iets tegen deden met anti air.

Ik kan er zelf ook over meepraten. Ik word regelmatig gedood door een Condor of Hind, maar ik deed ook vrijwel niks om ze kapot te maken.dymi0011 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:08:
[...]
Klopt, dat is me ook opgevallen. Ondanks Lis merk ik dat niemand zich bekommert over air vehicles.
Maar de Condor of Hind is nu geen partij tegen die nieuwe heli's. Die twee heli's zijn veel sterker en kunnen zelfs vrijwel even snel vliegen als de Condor.
De meeste gamebreaking bugs zijn er eindelijk uit. Naar mijn mening is het spel nu in de staat die het bij release had moeten zijn.crimby schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:02:
Hoe is deze game nou? Ik heb hm overgeslagen vanwege de teleurstellende reviews en ervaringen. Is dit inmiddels opgelost? De game had/heeft zoveel potentie…
Ik had buiten de nieuwe map, specialist, heli's en wat wapens wel meer van het huidige seizoen verwacht.
Alles bij elkaar ben ik hoopvol met de richting die het spel opgaat, alleen had het wat sneller en vooral beter gekund.
Thanks! Misschien toch eens op de kop tikken dan :-)dymi0011 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:47:
[...]
De meeste gamebreaking bugs zijn er eindelijk uit. Naar mijn mening is het spel nu in de staat die het bij release had moeten zijn.
Ik had buiten de nieuwe map, specialist, heli's en wat wapens wel meer van het huidige seizoen verwacht.
Alles bij elkaar ben ik hoopvol met de richting die het spel opgaat, alleen had het wat sneller en vooral beter gekund.
Ik heb begin dit jaar een periode gehad dat ik wat minder speelde, geen uitdaging en weinig lol in de game. Maar daarvoor en sinds season 1 is de game echt wel vermakelijk. Tuurlijk, iedereen heeft z'n mening en er zitten echt nog wel kleine foutjes in. Maar eens met @dymi0011 dat de game nu wel in de staat is waarin hij bij de initiele release had moeten zijn. Hierdoor zit er wel minder content dan gehoopt / verwacht in season 1. Maar ze werken er in ieder geval aandymi0011 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:47:
[...]
De meeste gamebreaking bugs zijn er eindelijk uit. Naar mijn mening is het spel nu in de staat die het bij release had moeten zijn.
Verwijderd
ik ben een noob maar ik vind die machinegun die in de nieuwe heli zit echt ruk.RobinNL schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:10:
[...]
Ik kan er zelf ook over meepraten. Ik word regelmatig gedood door een Condor of Hind, maar ik deed ook vrijwel niks om ze kapot te maken.
Maar de Condor of Hind is nu geen partij tegen die nieuwe heli's. Die twee heli's zijn veel sterker en kunnen zelfs vrijwel even snel vliegen als de Condor.
Krijg er amper fatsoenlijk kills mee behalve van really big by.
voordeel is dan wel weer dat je dat ding met 1 raket uit de lucht haalt volgens mij.
Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe gewone mensen überhaupt de tier one badge kunnen krijgen van Season One? We hebben nog krap 50 dagen te gaan. Ik ben zelf ergens lvl 70 ofzo met het seizoen maar ben pas halverwege de gold badge van season one.
Zelfs als je geen leven hebt krijg je het volgens mij nog nauwelijks voor elkaar om te krijgen.
No Life Badge to the max.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2022 16:11 ]
Is dat niet nog steeds gewoon een kwestie van een ammokist neergooien en pokeballs gooien in een breakthrough chokepoint en dan maar xp binnen harken?Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:08:
[...]
ik ben een noob maar ik vind die machinegun die in de nieuwe heli zit echt ruk.
Krijg er amper fatsoenlijk kills mee behalve van really big by.
voordeel is dan wel weer dat je dat ding met 1 raket uit de lucht haalt volgens mij.
Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe gewone mensen überhaupt de tier one badge kunnen krijgen van Season One? We hebben nog krap 50 dagen te gaan. Ik ben zelf ergens lvl 70 ofzo met het seizoen maar ben pas halverwege de gold badge van season one.
Zelfs als je geen leven hebt krijg je het volgens mij nog nauwelijks voor elkaar om te krijgen.
No Life Badge to the max.
Je zou hem 10 uur moeten kunnen spelen (EA play krijg je ook via de game pass, moet je via de EA app kijken):TweakerVincent schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:50:
Klopt het dat 2042 nu ook in game pass ultimate zit? Ik kan hem nergens vinden maar las het ergens?
"Haal meer uit je game met EA Play
Profiteer van exclusieve ledenvoordelen, probeer nieuwe games tot 10 uur lang uit en bespaar 10% op digitale aankopen van EA. Geniet zonder extra kosten van alle voordelen van EA Play met Xbox Game Pass voor pc en Ultimate."
https://www.xbox.com/nl-BE/games/battlefield-2042
Er is sprake van dat het gaat gebeuren, maar is nog niet het geval.
[ Voor 10% gewijzigd door SmokingCrop op 22-07-2022 22:51 ]
ja klopt, dat heb ik tijd terug gedaan en toen niet eens die uren volgemaakt ivm tegenvallen spel. Maar ik dacht dat hij nu standaard in gamepass zat. maar dus niet.SmokingCrop schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:50:
[...]
Je zou hem 10 uur moeten kunnen spelen (EA play krijg je ook via de game pass, moet je via de EA app kijken):
"Haal meer uit je game met EA Play
Profiteer van exclusieve ledenvoordelen, probeer nieuwe games tot 10 uur lang uit en bespaar 10% op digitale aankopen van EA. Geniet zonder extra kosten van alle voordelen van EA Play met Xbox Game Pass voor pc en Ultimate."
https://www.xbox.com/nl-BE/games/battlefield-2042
thanks!
nieuws: Battlefield 2042 en FIFA 22 lijken naar Game Pass te komen - updateTweakerVincent schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:52:
[...]
ja klopt, dat heb ik tijd terug gedaan en toen niet eens die uren volgemaakt ivm tegenvallen spel. Maar ik dacht dat hij nu standaard in gamepass zat. maar dus niet.
thanks!
Wellicht daar gezien, maar is er dus nog niet doorgekomen;
Maar dan Exposure zelf, wat een verademing ten opzichte van de vanilla maps zeg. Ze kunnen het dus wel.
Leuke flow, uberhaubt eens cover in de map zonder dat je vanuit 30 hoeken beschoten kan worden en je kan als individu weer eens een serieus aandeel hebben om de pot te winnen voor je team. De balans tussen wapens en de specialist is volgens mij nog altijd niet wat het zijn moet, maar er is vooruitgang.
Het is des te pijnlijker dat het slechts 1 map is van dit niveau, maar nog 5 of 6 en het kan nog eens wat worden.
Verwijderd
als je beneden zit word je ook beschoten van 30 kanten door 4000 snipers en Liz raketten die je om de oren vliegen.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 16:04:
Gisteren tóch weer even BF2042 opgestart om die nieuwe map te bekijken, na 15 minuten schuimbekken omdat alles opnieuw ingesteld moet worden, hij niet de juiste reoluties vast houdt etc etc.
Maar dan Exposure zelf, wat een verademing ten opzichte van de vanilla maps zeg. Ze kunnen het dus wel.
Leuke flow, uberhaubt eens cover in de map zonder dat je vanuit 30 hoeken beschoten kan worden en je kan als individu weer eens een serieus aandeel hebben om de pot te winnen voor je team. De balans tussen wapens en de specialist is volgens mij nog altijd niet wat het zijn moet, maar er is vooruitgang.
Het is des te pijnlijker dat het slechts 1 map is van dit niveau, maar nog 5 of 6 en het kan nog eens wat worden.
Ligt er maar net aan hoe je wilt spelen en waar je wil zijn.
Je bent echt nergens veilig in die map
Bedoel je bij B1/B2? Ik vind dat wel meevallen, je daar ook redelijk goed posities houden en inschatten waar wanneer vijanden vandaan komen, Veel meer dan 3 90 gradenhoeken hoef je niet te dekken, in tegenstelling tot die 360 graden open vlaktes plus air uit de vanilla maps.Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:08:
[...]
als je beneden zit word je ook beschoten van 30 kanten door 4000 snipers en Liz raketten die je om de oren vliegen.
Trouwens, de pokeball+ammocrate op de objectives is echt de way to go als je de battlepass snel wil unlocken. 15.000 - 20.000 XP per ronde is wel een zekerheidje. Ik zit na 2, niet overdreven lange, sessies op level 27.
Verwijderd
de battlepass snel unlocken is niet het dingetje. Ik zit op lvl 75 intussen, vriend van mij die vaker speelt zich in de 90.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:49:
[...]
Bedoel je bij B1/B2? Ik vind dat wel meevallen, je daar ook redelijk goed posities houden en inschatten waar wanneer vijanden vandaan komen, Veel meer dan 3 90 gradenhoeken hoef je niet te dekken, in tegenstelling tot die 360 graden open vlaktes plus air uit de vanilla maps.
Trouwens, de pokeball+ammocrate op de objectives is echt de way to go als je de battlepass snel wil unlocken. 15.000 - 20.000 XP per ronde is wel een zekerheidje. Ik zit na 2, niet overdreven lange, sessies op level 27.
Het ging me er meer om die season badge zelf. Daarvoor moet je veel meer punten halen.
Ik zit op de silver badge en halverwege naar de gold badge. En dus 'al' op level 75. Dat is gewoonweg onhaalbaar om de tier 1 season badge te kunnen krijgen als je op lvl 100 battle pass zit.
Dus dat moeten gigantisch veel xp's zijn voor de enkele punten.
En dus mogelijk via de pokeball+ammocrate op chokepoints.
Ik neem aan dat 'pokeball' de prox sensor is? (leuke naam, gonna spot them all)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2022 12:53 ]
Aaah zo, dan heb ik dat niet goed begrepen, ik dacht level 100 = tier 1 season badge. Dan is het redelijk ongezond veel uren spelen ja haha.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:52:
[...]
de battlepass snel unlocken is niet het dingetje. Ik zit op lvl 75 intussen, vriend van mij die vaker speelt zich in de 90.
Het ging me er meer om die season badge zelf. Daarvoor moet je veel meer punten halen.
Ik zit op de silver badge en halverwege naar de gold badge. En dus 'al' op level 75. Dat is gewoonweg onhaalbaar om de tier 1 season badge te kunnen krijgen als je op lvl 100 battle pass zit.
Dus dat moeten gigantisch veel xp's zijn voor de enkele punten.
En dus mogelijk via de pokeball+ammocrate op chokepoints.
Ik neem aan dat 'pokeball' de prox sensor is? (leuke naam, gonna spot them all)
[Afbeelding]
Pokeballs zijn inderdaad die prox sensor. Geen idee wanneer het precies begonnen is, ik ken ze zo al sinds BC2. Elke paar seconden, per spot, 5x, plus assists, maar het zjin vooral die ribbons van 1000 of 500 xp die je om de oren vliegen: intel, supply, squad en objective.
Die pokeballs krijg je vrijwel instant terug als je de volgende ammo crate neergooit, dus je hebt dan vrijwel constant 1 of 2 proximity sensor actief. Plus ze staan op de radar, dus je killt ook nog veel meer (en je team ook) wat weer meer gewonnen potjes oplevert.
Combineer dat met de scatter grenade van dat Franse famke en je krijgt ook nog bakken met damage assists erbij. Helemaal in balans is het niet, maar het is wel loeiend effectief.
Daar ben ik ook naar opzoek. Ik zit alwel in de Tweakers Discord, maar een BF(2042) specifiek met wat actieve spelers in de avond lijkt me wel gaaf!kneusteun schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:14:
Ik zie in de OP geen discord, maar is er een discord voor BF2042 of gaat dat via tweakers discord?
Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi
Hier moet ik nog even op terugkomen en je toch gelijk geven, in conquest is het inderdaad pure terrorVerwijderd schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:08:
[...]
als je beneden zit word je ook beschoten van 30 kanten door 4000 snipers en Liz raketten die je om de oren vliegen.
Breakthrough was wel mooi overzichtelijk op exposure
Verwijderd
haha ja sorry ik speel eigenlijk alleen maar Conquest.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:55:
[...]
Hier moet ik nog even op terugkomen en je toch gelijk geven, in conquest is het inderdaad pure terror
Breakthrough was wel mooi overzichtelijk op exposure
Kan me voorstellen dat het in andere game-modi anders is. Sowieso breakthrough waar je inderdaad stapje voor stapje doorheen moet.
In Conquest is het 6DOF chaos juist in die map door het enorme verticale hoogteverschil.
Hele klif vol met snipers
Enige optie die je dan automatisch uitvoert is binnen blijven en via de ziplines direct naar de volgende tunnel.
Die link werkt helaas niet meer. Nog actieve BF2042 spelers daar?Manny_Moare schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:15:
Ik hoorde dat er weer behoefte was aan een uitnodiging voor onze discord, bijdeze! en wees welkom! net perongeluk in Xbox kanaal gezet... en die hebben geen discord.. toch?
https://discord.gg/5PbUr58t
Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi
ik speel op 85. hoger krijg ik fisheye toestanden.steven130690 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 00:28:
Vraagje: speelt iemand van jullie op schermresolutie 3440x1440? Zo ja, welke fov (feeld of view) waarde gebruiken julie?
We will be right back with Manny_Moare !
Als ik het niet vergeet gooi ik vanavond even een nieuwe link hier neer.QempZoR schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:03:
[...]
Die link werkt helaas niet meer. Nog actieve BF2042 spelers daar?
Allicht dat ik na de augustus update ook weer wat schijfruimte vrijmaak voor de game.
Die 2042 discord ben ik destijds weer uitgegaan omdat ik aan mn maximale aantal servers zat. al heb ik weer een aantal idle servers op de korrel om eruit te gooien..
Of we kapen een keer aan avondje het Spielerij voicekanaal op de tweakers discord?
Ik heet op alle platforms hetzelfde dus voeg mij toe als je dat wilt
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Ik ga de update vanavond ook installeren, benieuwd naar de aanpassingen. Als speler van het eerste uur merk ik dat het de goede richting op gaat met BF, alleen moet die trend zich blijven doorzettencrimby schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:35:
Gisteren de game gekregen, mooie timing met zo'n grote update... ben erg benieuwd aankomende dagen of dat alle kritiek terecht is en/of het de goede kant op gaat :-)
Zo mooi de game voor het eerst proberen, ben erg benieuwd!Tortelli schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:46:
Download is maar iets van 5GB zag ik net, zo binnen dus!
Meer info: https://twitter.com/Battl...nmtAArCBrkdo9e_PHsCA&s=19
EDIT 03-08-2022: En weer hersteld: https://twitter.com/Battl...&t=hFLbYGIDxyZ9aRtfmcYSgA
[ Voor 23% gewijzigd door Rohem op 03-08-2022 14:33 ]
Als ik een snel een optelsom maak merk ik dat de eindscore niet klopten en veel niet meegeteld wordt
Ok, bedankt.Manny_Moare schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:07:
[...]
ik speel op 85. hoger krijg ik fisheye toestanden.
Die 10.000 klopt wel. Eerste game van de dag = 10.000 punten extra. Of de rest klopt heb ik eigenlijk nog niet echt op gelet.Layumi schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:17:
Iemand enig idee hoe het met de punten zit. Wordt de dagscore van 10.000 nog wel meegeteld?
Als ik een snel een optelsom maak merk ik dat de eindscore niet klopten en veel niet meegeteld wordt
Ik vraag het hier even.
Een tijdje terug hadden ze de spelmodi rush (16vs16 of 32vs32, ben niet zeker), op alle maps. Deze is toen weggevallen en heb ik niet meer teruggezien. Nu hebben ze een 128P rush mode, maar daar vind ik niet veel aan, dat is me veel te druk. Bij de server browser kan ik ook nergens een custom rush server vinden (16vs16 of 32vs32 met bf2042 guns).
Kan ik ergens zo een rush server vinden, of weten jullie er 1? Jammer dat ze rush niet standaard opnemen in hun aanbod van severs. Rush is al jaar en dag een zeer leuke game mode. Ik hoop dat ze dit wel gaan doen met exodus conquest.
Bedoel je dan bij de custom servers op portal of…? Ik kan nu enkel rush 128p squid g’s chaos terugvinden bij portal. Voor de rest kan nergens rush 64p terugvinden.Games schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 17:51:
Als het goed is dan is 64 player rush nu de standard rush. En is er geen 128 player versie meer, dit i.v.m. dat het te chaotisch was.
Daily punten zijn gebugd. Er is een twitter post van Dice ergens waar ze dit aangevenLayumi schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:17:
Iemand enig idee hoe het met de punten zit. Wordt de dagscore van 10.000 nog wel meegeteld?
Oow sorry had wat te snel geantwoord. Dit is bij de reguliere game bij het hoofdmenu waarbij je all out warfare kies en geen portal of custom game.steven130690 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 00:20:
[...]
Bedoel je dan bij de custom servers op portal of…? Ik kan nu enkel rush 128p squid g’s chaos terugvinden bij portal. Voor de rest kan nergens rush 64p terugvinden.
Origin heeft zo te zien wat problemen met haar services. Het ligt nu niet bij Dice of BF2042. Overigens kon ik zojuist weer inloggen.
Misschien een iets te pessimistische reactie dan, maar gezien ervaringen in het verleden weet je het maar nooitGeneraal Pep schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:32:
[...]
Origin heeft zo te zien wat problemen met haar services. Het ligt nu niet bij Dice of BF2042. Overigens kon ik zojuist weer inloggen.
Ik zal hier ook nog weer eens proberen zo
Snap het hoor. De 'Dice please' zit er bij mij ingebakken (door JackFrags).Rohem schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:37:
[...]
Misschien een iets te pessimistische reactie dan, maar gezien ervaringen in het verleden weet je het maar nooit![]()
Ik zal hier ook nog weer eens proberen zo
Te herkenbaar ditGeneraal Pep schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:49:
[...]
Snap het hoor. De 'Dice please' zit er bij mij ingebakken (door JackFrags).

Wat een spel is dit man.
:strip_exif()/f/image/Vt1wRcUPsQWzr11OJ9KJZ5jo.jpg?f=fotoalbum_large)
Artikel: Battlefield core feedback Specialists
Content for #Battlefield2042 Season 2 📌
— Battlefield Bulletin (@BFBulletin) 22 augustus 2022
🗺️ Maps:
1 New Map.
Renewal Rework (later in Sept, Update 2.1)
Orbital Rework (October)
🔫 Weapons:
2 New Weapons + 1 Sidearm in Update 2.0 (M16A3 & M60E4)
3 New Weapons later in Season (P90, AKS-74u and M98B)
🪖 1 New Specialist. pic.twitter.com/RN5urkNRfC
Sneak peek at #Battlefield2042 Season 2 new map 👀
🔸 Arriving with Season 2.
🔸 Infantry-focused gameplay.
🔸 Smaller overall layout.
🔸 "It's gonna be INTENSE" 😎 pic.twitter.com/QFULsl9GVd
#Battlefield2042 Season 2 - Orbital Map Rework 🗺️
Coming in October 🗓️
🔸Renewal Map Update: Later in September with Season 2 Update 2.1.
🔸 Two further maps are presently under review for improvements later on this year for Season 3. pic.twitter.com/ENDjGpLxno
:strip_exif()/f/image/er83cXL47tlpxi5aZHxMSxzg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door RobinNL op 22-08-2022 18:17 ]
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
'DICE brengt het oude Battlefield-klassensysteem terug naar Battlefield 2042. De huidige Specialists worden verdeeld over de klassen Assault, Support, Engineer en Recon. Het is de bedoeling dat de rework van het klassensysteem met seizoen 3 geïntroduceerd wordt.
De klassen krijgen iedereen een eigen vaste gadget, zo maakt DICE in een blogpost bekend. Assault heeft binnen het nieuwe klassensysteem altijd een Med Pen, de Support-klasse draagt altijd een defibrillator bij zich, een Engineer krijgt standaard de Repair Tool en Recon-personages krijgen altijd een Insertion Beacon. Op deze manier moeten spelers tijdens een game meer duidelijkheid krijgen over de vaardigheden van Specialists.'
[ Voor 54% gewijzigd door Help!!!! op 22-08-2022 19:26 ]
PC Specs
Season 2: Master of Arms is on the way!
— Battlefield (@Battlefield) 23 augustus 2022
tune in for the gameplay reveal on August 25 👀
🔔 https://t.co/vd1RRs4Zve pic.twitter.com/eaJFr6sFHX
PC Specs
Er is een apart topic voor de consoles: [XBOX/PS] Battlefield 2042