Acties:
  • +1 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:14:
[...]

Maar die 2 games waren in de basis 'best ok', front2 had behoorlijk wat balans issues en afwerking nodig, maar de core was gewoon aardig goed, net als BF4. Was het niet BF3 welke maanden heeft geduurd voordat het goed werkte? Of hardline dat voor het gros van PS3 mensen nooit heeft gewerkt (crash bij starten van de map).
Nou.... Battlefront 2 had dat hele lootbox debacle, pride and accomplishment, waardoor die hele game op de schop moest. Momenteel trouwens al maanden onspeelbaar door de 1 hp bug, die maar niet opgelost werd/wordt, want er was geen actief team bij DICE meer bezig met deze game.

Battlefield 4, was de eerste weken/maanden écht onspeelbaar door server crashes. Dan hebben we nog o.a. het hele hitreg probleem én de visual recoil, Daar heeft DICE LA met de CTE bijna een jaar heel actief aan getimmerd voor het 'af' was.

BF1 heeft ook letterlijk een jaar lopen hannesen met complete gunplay overhauls, BFV hebben ze een jaartje nog geprobeerd, maar toen ook de support gestopt met het oog op de te lage playerbase.

We zijn wel wat gewend dus met z'n allen. :+
De vraag is, wat is genoeg spelers? Met 1000 man primetime kan je nog prima 64 maps spelen, verre van wat Dice/EA wil zien, maar voor die 1000 zal het genoeg zijn. Want ook al zouden ze 150.000 spelers hebben, 99% ervan zal jij nooit zien, nooit tegenkomen, of je zal nooit het verschil merken tussen dezelfde tegenstander of 64 nieuwe tegenstanders.

Kernvraag blijft, wat wordt het financiele plaatje van de game. Kosten-baten zal de basis worden voor de hele game, niet om die paar spelers nog blij te maken, kern blijft puur dat die game ergenst nog winstgevend moet worden, als daar geen vertrouwen in is.. einde oefening.

En daar zit hun gevaar, de recente blamage met hun 'vette epic ervaring van een zombie-mode in portal', hun trackrecord van microtransacties, die 'nieuwe' dingen proberen die gewoon kansloze jat-pogingen zijn van andere games, eigenlijk zitten ze niet veel in een ander bootje dat Blizzard met hun WoW, verpest de core van de game en mensen lopen weg. Moet je niet vaag lullen over 'nieuwe weg of nieuwe ideetjes', schoenmaker blijf bij je leest...
Ja helemaal eens, maar je hebt wel aardig wat meer spelers nodig hoor. Je wil toch genoeg zodat je vrijwel altijd de game mode/grootte (32/48/64p) kan spelen waar je op dat moment zin in hebt, op de maps waar je zin in hebt. Liefst dan ook dat je maatjes ook nog spelen.

Als je maar genoeg naar een lege server browser staat, of wéér een map/mode voor de kiezen krijgt in de matchmaking waar je geen zin in hebt, of te lang moet wachten, of te veel AI of te veel slechte of juist te goede spelers, dan start je volgende keer wel een ander spel op. Dit is echt zo'n sneeuwbaleffect wat ook nog hard wordt versterkt door de negatieve beeldvorming er omheen. Des te sneller trekken ze de stekker eruit.

Het is nou ook niet zo dat EA te beroerd is om grote franchises (tijdelijk) de ijskast in te zetten na grote missers; Medal of Honor, Dead Space, Anthem, Mass Effect, Command & Conquer. Maar we weten in elk geval zeker dat ze met Zampella en Letho groot inzetten op de toekomst van Battlefield, dat is al winst. Of dat een richting is die ons ook bevalt, is een tweede natuurlijk, maar op de huidige weg doorgaan met die onnodige 'innovaties', is kansloos.

De game zelf is echt wel weer recht te trekken, tegen ongetwijfeld gigantische kosten, maar dan moeten ze wel heel snel commitment en een visie laten zien. Ik denk dat je een heel terecht punt aanhaalt met dat totale gebrek aan vertrouwen in de driehoek tussen de uitgever, de developer én de playerbase. Hoe ga je dat in godsnaam herstellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:26
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/hon2zfyagtd81.jpg
Mooie opsomming

[ Voor 4% gewijzigd door kneusteun op 25-01-2022 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

heel internet vol met filmpjes over dat het allemaal zo slecht is met BF2042 en dat EA/Dice het allemaal niet snapt en niet wil luisteren en iedereen praat elkaar na en stopt met spelen. Ja dan droppen de speelcijfers inderdaad. Zelf veroorzaakt, niet perse omdat het slecht is maar omdat iedereen stopt met spelen omdat ze worden aangepraat dat het allemaal kommer en kwel is.
Hele filmpjes volgepraat zonder lijsten met argumenten. Alleen dat het zo treurig is. Tja als je dat blijft denken zal je nooit een potje kunnen spelen. Plezier maak je zelf.

Gewoon erg veel slechte verliezers en autisten die niet tegen verandering kunnen en alles per direct willen en niet vijf minuten willen lopen op het slagveld :P

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2022 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:47
@Verwijderd Wat vind jij op dit moment goed aan het spel?

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:15:
heel internet vol met filmpjes over dat het allemaal zo slecht is met BF2042 en dat EA/Dice het allemaal niet snapt en niet wil luisteren en iedereen praat elkaar na en stopt met spelen. Ja dan droppen de speelcijfers inderdaad. Zelf veroorzaakt, niet perse omdat het slecht is maar omdat iedereen stopt met spelen omdat ze worden aangepraat dat het allemaal kommer en kwel is.
Hele filmpjes volgepraat zonder lijsten met argumenten. Alleen dat het zo treurig is. Tja als je dat blijft denken zal je nooit een potje kunnen spelen. Plezier maak je zelf.

Gewoon erg veel slechte verliezers en autisten die niet tegen verandering kunnen en alles per direct willen en niet vijf minuten willen lopen op het slagveld :P
Ik heb mijn 10 gratis uren niet eens volgemaakt. Beetje vreemde post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheRicolaa10 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:22:
@Verwijderd Wat vind jij op dit moment goed aan het spel?
ik kan spelen.
ik kan doden.
ik kan lol hebben.

Oh ja, er zitten wat bugs in maar ach dat zit in elk spel.
Ik wacht liever tot ze het gefixed hebben ipv roepen dat de franchise dood is en alle goden geen hoop meer hebben in de mensheid omdat een hovercraft verticaal tegen een berg op kan bewegen.

Men roept het bij elke battlefield weer, geeft kritiek en Dice fixed het en bij de volgende Battlefield was de vorige Battlefield de beste ooit en de nieuwe de slechtste ooit en is men alles alweer vergeten.

Game komt uit. Wordt slecht ontvangen, bug reports maar de wereld is te klein als de devs met kerstvakantie gaan en niet op hun knieën hun excuses aanbieden voor allerlei zaken.

Meld dingen en heb geduld.
Maar men heeft geen geduld meer tegenwoordig.
Alles moet nu. En alles moet goed. Perfect zelfs. En als het niet perfect is, is het hoogverraad en de grootste tragedie sinds gesneden brood.

Ik zag zojuist weer een filmpje waarbij iemand stond te schieten met een assault rifle oid en niet iedereen ging direct dood. Nee moet dat dan? Short bursts zijn veel accurater maar nee men wil met een assault rifle op 100 meter afstand dat iedereen instant neer gaat.
Men doet het lijken alsof de hitpoints 95% van de tijd stuk zijn. Terwijl het bij mij 5% van de tijd is.
N=1 uiteraard maar ik vind het vanuit mijn eigen ervaring erg overdreven allemaal al dat drama.
Heb ik een betere client gekregen dan de rest van de wereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerVincent schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:25:
[...]

Ik heb mijn 10 gratis uren niet eens volgemaakt. Beetje vreemde post
ik wel. En vele uren erna.
Ook in jouw geval N=1 en ook in mijn geval N=1

Ik heb blijkbaar een betere client gekregen van Dice met veel minder bugs etc.
Misschien ben ik al teveel afstompt en zit ik niet met een bloeddruk van 200 schuimbekkend te roepen dat alle hoop verloren is als ik iemand niet kan raken vanwege een stukke hitbox. Ik stop met schieten en zoek een ander doelwit. Die vervolgens wel one-shot-one-kill neer gaat. En de 15 daarop volgende ook.
Ook daar is het N=1. Oh shit vervelend shots worden niet goed geregistreerd. MIsschien schoot ik wel mis. Zou kunnen. Maar mensen zijn misschien auto-aim gewend. Soms schiet je wel eens naast. Teveel gewend om filmpjes te kijken van anderen die alleen hun perfecte shots laten zien op youtube, en vervolgens zelf na 5 schoten depressief te raken omdat het allemaal niet lukt.

Was bij mij ook zo in het begin toe ik begon te spelen. Even weer wennen. Even aanvoelen hoe de wapens werken. En daarna gaat het wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Hit registration die niet werkt is niet een kwestie van burst schieten…
Door muren lopen is niet een minor detail.
Spelers die bestaan uit een zwevend wapen zonder character is niet alleen een bug.
Heb de game 7 uur gespeeld en ben het allemaal
tegen gekomen.
Ik hoop dat ze alles nog fixen, maar ik vond dit alles bij elkaar een no-go.

Misschien dat sommige mensen het allemaal prima vinden, maar dat sommigen het zien als “normaal” is wel iets waar ik mij zorgen over maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kneusteun schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:03:
Hit registration die niet werkt is niet een kwestie van burst schieten…
Door muren lopen is niet een minor detail.
Spelers die bestaan uit een zwevend wapen zonder character is niet alleen een bug.
Heb de game 7 uur gespeeld en ben het allemaal
tegen gekomen.
Ik hoop dat ze alles nog fixen, maar ik vond dit alles bij elkaar een no-go.

Misschien dat sommige mensen het allemaal prima vinden, maar dat sommigen het zien als “normaal” is wel iets waar ik mij zorgen over maak.
ik zeg dan ook niet dat er niets mis is.
Ik waak er alleen voor om het idee rond te bazuinen alsof die bugs overmatig aanwezig zijn.
Een hit registration die niet werkt is ook niet hetzelfde als met een wapen full auto blijven schieten tot je magazijn leeg is en dan klagen dat je geen 100 kills hebt. Als je burst schiet heb je grotere kans, met bepaalde wapens op grotere afstanden. Het is een mix van bugs en gewoon verkeerd schieten van spelers. Ken je wapen en weet hoe die het beste werkt. Maar in dat filmpje zag ik iemand gewoon vol-auto schieten en nauwelijks doden. Als ie niet vol auto was blijven schieten op die afstand maar meer met bursts had ie er meer gedood als de hitboxes verder goed waren. Ben ik van overtuigd.

Van de 100 kills heb ik misschien 5 gemist omdat de hit registration stuk was. Vervelend, maar geen man overboord. Zo tragisch als sommige websites en filmpjes het willen doen geloven ben ik het gewoonweg niet tegen gekomen.

Door muren lopen, geen idee, nooit gezien. Wil dus niet zeggen dat het leugens zijn, het feit dat ik het nooit gezien heb vind ik ook nuttig om mee te wegen.

Spelers met alleen een wapen als zichtbaar fenomeen, nooit gezien, waarschijnlijk omdat het nauwelijks zichtbaar is, dus het zal wel.

Ik vind het allemaal erg overdreven. En Dice dient de grootste schreeuwers gewoon te negeren en alleen bezig te zijn met constructieve bug reports. Alleen dan wordt 2042 beter.

Vind ik het spel en alles wat er bij komt kijken perfect? Nee, ik zou een leuk scoreboard en meer stats en rewards leuker vinden ja, net zoals in eerdere games. Zijn de hero classes perfect? Neuh.
Maar ik werk met de kaarten die ik gekregen heb.
En met die kaarten heb ik toch al vele uurtjes plezier gehad, ondanks de bugs en dingen die anders zijn dan in voorgaande BF's.

Ik vind een beetje tegengeluid tegen al die haat en ophef wel op z'n plaats.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2022 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:34:
[...]

ik wel. En vele uren erna.
Ook in jouw geval N=1 en ook in mijn geval N=1

Ik heb blijkbaar een betere client gekregen van Dice met veel minder bugs etc.
Misschien ben ik al teveel afstompt en zit ik niet met een bloeddruk van 200 schuimbekkend te roepen dat alle hoop verloren is als ik iemand niet kan raken vanwege een stukke hitbox. Ik stop met schieten en zoek een ander doelwit. Die vervolgens wel one-shot-one-kill neer gaat. En de 15 daarop volgende ook.
Ook daar is het N=1. Oh shit vervelend shots worden niet goed geregistreerd. MIsschien schoot ik wel mis. Zou kunnen. Maar mensen zijn misschien auto-aim gewend. Soms schiet je wel eens naast. Teveel gewend om filmpjes te kijken van anderen die alleen hun perfecte shots laten zien op youtube, en vervolgens zelf na 5 schoten depressief te raken omdat het allemaal niet lukt.

Was bij mij ook zo in het begin toe ik begon te spelen. Even weer wennen. Even aanvoelen hoe de wapens werken. En daarna gaat het wel beter.
het spel ziet er toch niet uit? Ik heb een 3090 5950x cpu en ik vind BF V vele malen mooier. Ook super leeg met lelijke textures enzo. Nee snel mee gestopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
Ik ben geen fan van BF2042. Maar iemand die zegt dat de graphics niet goed zijn, is gewoon aan het meme'en. Dat slaat écht nergens op.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Generaal Pep schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:54:
[...]

Ik ben geen fan van BF2042. Maar iemand die zegt dat de graphics niet goed zijn, is gewoon aan het meme'en. Dat slaat écht nergens op.
Vind ik wel vergeleken met V. En het zo giga leeg

kijk bv naar V en in die steden, hoe gigantisch gedetailleerd en scherp dat is. En dan die nieuwe crap. doodzonde

[ Voor 15% gewijzigd door TweakerVincent op 25-01-2022 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerVincent schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:51:
[...]

het spel ziet er toch niet uit? Ik heb een 3090 5950x cpu en ik vind BF V vele malen mooier. Ook super leeg met lelijke textures enzo. Nee snel mee gestopt.
BF5 is mooier ja, maar heeft weer andere nadelen. En hetzelfde geklaag.

Zomaar een voorbeeld als ik google op 'BF5 sucks':
https://www.reddit.com/r/...xbmg/battlefield_5_sucks/
Check de reactie van KeksimusMaximissimus

Hij benoemt zelfs dat de maps eigenlijk te druk zijn en niet geschikt voor vehicles.
En nu er een Battlefield uit komt die beter geschikt is voor vehicles klagen we weer dat de maps te groot en te leeg zijn.
Het is nooit goed, en dat bewijst dit ook weer.

Met een eindparagraaf die men ook prima toe kan passen op de kritiek die men nu levert op BF2042:
The game is broken. Underneath the broken pile of unfinished shit it can be truly fun, but it's borderline unplayable 99% of the time and if you aren't playing with people you're used to playing with, communicating over VoIP, there's no point in playing. It's not a game for adults to play, for certain.
En hier is BF5 ook weer de slechtste Battlefield ooit:
https://forum.psnprofiles...easily-the-worst-bf-game/

En hier waren in juni 2020 ook spelers die BF5 de slechtste Battlefield ooit noemden 'because it lost and forgot what Battlefield made so great'

https://battlefield.fandom.com/f/p/4400000000000029945

Hier: iemand die BF5 verdedigt tov BF1
https://gamestoday.info/p...uperior-to-bf1-heres-why/

waarom was dat destijds nodig?

Mijn conclusie: elke release krijgt een shitload aan kritiek. Ongetwijfeld heel veel terecht, maar na verloop van tijd trekt het bij. Elke nieuwe Battlefield is de slechtste ooit.
Men is nooit tevreden. Men gaat nooit eens gewoon een keer spelen maar men wil haantje de voorste zijn om het slecht te noemen en mee te schreeuwen met de massa. Ik denk dan: ga gewoon spelen met je vrienden, lach om de rarititeiten en werk om de bugs heen. Het is namelijk nooit goed. Het is altijd buggy, het is altijd shit. Als je blijft kijken naar de shit zul je nooit tevreden zijn.

En onderaan de streep: je hoeft het niet te spelen. Als je het niet leuk vindt, dan is het blijkbaar geen spel voor jou.
Maar ik zie een historie aan BF releases die aan het begin allemaal tragisch en slecht en dramatisch zijn en bij de volgende release worden geprezen als zijnde dat was een betere Battlefield en de nieuwste release is altijd daar waar Dice vergeten is wat Battlefield was.

Elke release weer hetzelfde geklaag.
Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee.
Ga dan CoD spelen ofzo.
Vroeger was alles beter.
Omdat je je emotie teveel laat meespelen. De mooie herinneringen van vroeger komen nooit meer terug.

En over drie jaar zeggen we met BF6 dat BF2042 eigenlijk wel goed gepatched werd en uiteindelijk prima speelbaar en een goede release in de rij samen met BF3 en BF4.

BF4 de slechtste game ooit gespeeld:
https://linustechtips.com...-game-i-have-ever-played/

Oh en BF3 zoog ook:
https://answers.ea.com/t5...3-Suck-So-Much/td-p/62836

70+ Bugs
4 Boosting Methods
25+ Glitchs/Exploits
Snipers are to Nerfed
EA/DICE doesn't care
BF3 paved the way for EAs new fail soon to be in stores, BF4
COD type of Play
Terrible and useless patchs
Messed up A.I in the Single Player
No .50 Caliber Bolt Action Sniper
Weapons that can't kill

Los van de single player opmerkingen, klinkt erg herkenbaar met BF2042 of niet?

War never changes... or does it? no, unless it is yes.

Kritiek op BF release verandert nooit, of wel? nee, tenzij het ja is, maar dat is het niet.
Het is altijd hetzelfde liedje.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2022 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Generaal Pep schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:54:
[...]

ik vond BF5 er best wel uit zien. Voor die tijd. En voor wat het moest uitbeelden.
Naast het feit dat het natuurlijk een ander tijdperk is (BF2042 in een tijd van wereldwijde chaos en klimaatverandering) heb je natuurlijk ook het concept: ja leuk dat het er mooi uit ziet en we kunnen onze dikke videokaart gaan zitten showen (ik heb geen 3090 maar een 3080Ti): het is een shooter, geen first person RPG zoals Skyrim oid): na drie keer 'ooohhh wat mooi' zeggen klok ik m'n graphics terug en wil ik performance. Ik hoeft niet alle grassprietjes in detail te zien, ik wil tegenstanders zien en die doodschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerVincent schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:55:
[...]

Vind ik wel vergeleken met V. En het zo giga leeg

kijk bv naar V en in die steden, hoe gigantisch gedetailleerd en scherp dat is. En dan die nieuwe crap. doodzonde
Rotterdam zag er inderdaad prachtig uit m'n al die Drooge Boot kruideniers etc :P

Maar we wilden toch iets nieuws? Terug naar eerdere Battlefields?
Ik daag je uit om Strike at Karkand te spelen terwijl je terug denkt aan de details van BF5. Denk dat je ogen gaan bloeden :P

BF2042 is op veel fronten weer gewoon terug naar een kalere battlefield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke launch trailer? ;) Gaat dit niet om de reveal trailer?

@Verwijderd Ik heb deze video vanmiddag even bekeken. Lees wat er staat en raad de Battlefield game die erbij hoort :)
[YouTube: "This Battlefield Launch Was a Disaster"...But There's More To The Story!]

[ Voor 33% gewijzigd door RobinNL op 25-01-2022 21:22 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinNL schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:18:
[...]

Welke launch trailer? ;) Gaat dit niet om de reveal trailer?

@Verwijderd Ik heb deze video vanmiddag even bekeken. Lees wat er staat en raad de Battlefield game die erbij hoort :)
[YouTube: "This Battlefield Launch Was a Disaster"...But There's More To The Story!]
heb tot de helft gekeken.
Dit is precies wat ik bedoel. Geen idee of er nog een punchline komt aan het eind van het filmpje maar het zal wel.

Ja er is genoeg op aan te merken. Is het zonde van het geld? Ja.
Maar elke keer heb ik weer plezier en speel ik minstens 100 uur. Is dat 60 euro waard? Niet voor iedereen. Voor mij wel. Ik ben het geld alweer vergeten als ik lvl 10 ben in BF :P

Mensen zijn zuurpruimen.
ja er is terechte kritiek en Dice dient dat te fixen, maar ik zie het elke keer weer gebeuren en ik denk dan: is de BF community een goudvis met een geheugen van 9 seconden?
Elke keer speelt dezelfde speelfilm weer af.

Ik zal wel te oud zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:02:
[...]

BF5 is mooier ja, maar heeft weer andere nadelen. En hetzelfde geklaag.

Zomaar een voorbeeld als ik google op 'BF5 sucks':
https://www.reddit.com/r/...xbmg/battlefield_5_sucks/
Check de reactie van KeksimusMaximissimus

Hij benoemt zelfs dat de maps eigenlijk te druk zijn en niet geschikt voor vehicles.
En nu er een Battlefield uit komt die beter geschikt is voor vehicles klagen we weer dat de maps te groot en te leeg zijn.
Het is nooit goed, en dat bewijst dit ook weer.

Met een eindparagraaf die men ook prima toe kan passen op de kritiek die men nu levert op BF2042:

[...]

En hier is BF5 ook weer de slechtste Battlefield ooit:
https://forum.psnprofiles...easily-the-worst-bf-game/

En hier waren in juni 2020 ook spelers die BF5 de slechtste Battlefield ooit noemden 'because it lost and forgot what Battlefield made so great'

https://battlefield.fandom.com/f/p/4400000000000029945

Hier: iemand die BF5 verdedigt tov BF1
https://gamestoday.info/p...uperior-to-bf1-heres-why/

waarom was dat destijds nodig?

Mijn conclusie: elke release krijgt een shitload aan kritiek. Ongetwijfeld heel veel terecht, maar na verloop van tijd trekt het bij. Elke nieuwe Battlefield is de slechtste ooit.
Men is nooit tevreden. Men gaat nooit eens gewoon een keer spelen maar men wil haantje de voorste zijn om het slecht te noemen en mee te schreeuwen met de massa. Ik denk dan: ga gewoon spelen met je vrienden, lach om de rarititeiten en werk om de bugs heen. Het is namelijk nooit goed. Het is altijd buggy, het is altijd shit. Als je blijft kijken naar de shit zul je nooit tevreden zijn.

En onderaan de streep: je hoeft het niet te spelen. Als je het niet leuk vindt, dan is het blijkbaar geen spel voor jou.
Maar ik zie een historie aan BF releases die aan het begin allemaal tragisch en slecht en dramatisch zijn en bij de volgende release worden geprezen als zijnde dat was een betere Battlefield en de nieuwste release is altijd daar waar Dice vergeten is wat Battlefield was.

Elke release weer hetzelfde geklaag.
Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee.
Ga dan CoD spelen ofzo.
Vroeger was alles beter.
Omdat je je emotie teveel laat meespelen. De mooie herinneringen van vroeger komen nooit meer terug.

En over drie jaar zeggen we met BF6 dat BF2042 eigenlijk wel goed gepatched werd en uiteindelijk prima speelbaar en een goede release in de rij samen met BF3 en BF4.

BF4 de slechtste game ooit gespeeld:
https://linustechtips.com...-game-i-have-ever-played/

Oh en BF3 zoog ook:
https://answers.ea.com/t5...3-Suck-So-Much/td-p/62836

70+ Bugs
4 Boosting Methods
25+ Glitchs/Exploits
Snipers are to Nerfed
EA/DICE doesn't care
BF3 paved the way for EAs new fail soon to be in stores, BF4
COD type of Play
Terrible and useless patchs
Messed up A.I in the Single Player
No .50 Caliber Bolt Action Sniper
Weapons that can't kill

Los van de single player opmerkingen, klinkt erg herkenbaar met BF2042 of niet?

War never changes... or does it? no, unless it is yes.

Kritiek op BF release verandert nooit, of wel? nee, tenzij het ja is, maar dat is het niet.
Het is altijd hetzelfde liedje.
Het is beslist niet hetzelfde liedje. Wat het ontvangst van 2042 anders maakt dan eerdere BF games die ook problemen hadden, is dat er bij eerdere games de basis voldoende goed was om genoeg mensen het te laten spelen, uitkijkende naar verbetering. Dat is ook de reden waarom die games niet zo snel uitstierven als 2042. En het ergste: ik heb er geen vertrouwen in dat 2042 gered kan worden. Het is een game met een onduidelijke focus, zeer inconsistente performance, grafisch raar, het minst fijne gunplay (vind ik) en in het algemeen ook gewoon het minste lol. Ik heb vanaf Battlefield 2 vrijwel alle Battlefields regelmatig gespeeld, en geen ene keer heb ik zo'n afkeer gehad als nu. Dit spel had de Halo Infinite behandeling moeten krijgen: een jaar uitstellen en polijsten. Zo veel goede ideeën zijn gesneuveld onder gebrek aan focus, heel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:04:
[...]

Het is beslist niet hetzelfde liedje. Wat het ontvangst van 2042 anders maakt dan eerdere BF games die ook problemen hadden, is dat er bij eerdere games de basis voldoende goed was om genoeg mensen het te laten spelen, uitkijkende naar verbetering. Dat is ook de reden waarom die games niet zo snel uitstierven als 2042. En het ergste: ik heb er geen vertrouwen in dat 2042 gered kan worden. Het is een game met een onduidelijke focus, zeer inconsistente performance, grafisch raar, het minst fijne gunplay (vind ik) en in het algemeen ook gewoon het minste lol. Ik heb vanaf Battlefield 2 vrijwel alle Battlefields regelmatig gespeeld, en geen ene keer heb ik zo'n afkeer gehad als nu. Dit spel had de Halo Infinite behandeling moeten krijgen: een jaar uitstellen en polijsten. Zo veel goede ideeën zijn gesneuveld onder gebrek aan focus, heel jammer.
stel dat we deze discussie hadden maar dan met BF5, dan had je ongetwijfeld precies hetzelfde gezegd.

En zo niet. Dan is er nog een factor die ik mee wil laten wegen: covid-lockdown.
Mensen zijn meer prikkelbaar. Verwachten meer van afleiding en vertier.
Ik denk echt dat het geduld meer op is. Komt dat vanwege BF-failures qua launch? of omdat de mindset anders is? Ik vind het waard om dat mee te laten wegen: de psychologie van 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:09:
[...]

stel dat we deze discussie hadden maar dan met BF5, dan had je ongetwijfeld precies hetzelfde gezegd.

En zo niet. Dan is er nog een factor die ik mee wil laten wegen: covid-lockdown.
Mensen zijn meer prikkelbaar. Verwachten meer van afleiding en vertier.
Ik denk echt dat het geduld meer op is. Komt dat vanwege BF-failures qua launch? of omdat de mindset anders is? Ik vind het waard om dat mee te laten wegen: de psychologie van 2021.
Nee hoor. Ik ben op een gegeven moment gestopt met het spelen van Battlefield V vanwege de gemeplay keuze's die DICE gemaakt had. Had nog altijd meer plezier/ minder ergernis dan met 2042. Maar BFV hield ik veel langer vol dan 2042.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:18:
[...]

Nee hoor. Ik ben op een gegeven moment gestopt met het spelen van Battlefield V vanwege de gemeplay keuze's die DICE gemaakt had. Had nog altijd meer plezier/ minder ergernis dan met 2042. Maar BFV hield ik veel langer vol dan 2042.
ik hoef Dice niet te verdedigen, echt niet.
Maar ik denk een gemakkelijk argument te hebben: in BF5 hoef je alleen maar de geschiedenisboeken in te duiken op alle fronten om iets leuks te maken wat werkt.

Met een toekomstverhaal is dat onmogelijk. Dan moet je alles zelf bedenken op basis van bleeding-edge tech van 2022. En dan projecteren op 2042 met klimaatverandering. Totaal verzinsel.

Teruggrijpen op iets waar we al zo'n beetje alles van weten is makkelijker dan iets nieuws verzinnen.

En dat is een keus. Ze hadden ook iets anders kunnen kiezen. Er is vast nog genoeg materiaal uit WO2 om je in te verliezen. Na BF5 nog genoeg materiaal. Ik vond Noorwegen leuk gedaan. Dat uitstapje met Afrikanen in Zuid-Frankrijk.

Ze hoeven Mark Felton maar op te zoeken op Youtube om meer inspiratie te krijgen voor nieuwe WO2 missies in een Battlefield release. Keuze genoeg.
Maar ja, decisions decisions decisions.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2022 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:22:
[...]

ik hoef Dice niet te verdedigen, echt niet.
Maar ik denk een gemakkelijk argument te hebben: in BF5 hoef je alleen maar de geschiedenisboeken in te duiken op alle fronten om iets leuks te maken wat werkt.

Met een toekomstverhaal is dat onmogelijk. Dan moet je alles zelf bedenken op basis van bleeding-edge tech van 2022. En dan projecteren op 2042 met klimaatverandering. Totaal verzinsel.

Teruggrijpen op iets waar we al zo'n beetje alles van weten is makkelijker dan iets nieuws verzinnen.

En dat is een keus. Ze hadden ook iets anders kunnen kiezen. Er is vast nog genoeg materiaal uit WO2 om je in te verliezen. Na BF5 nog genoeg materiaal. Ik vond Noorwegen leuk gedaan. Dat uitstapje met Afrikanen in Zuid-Frankrijk.

Ze hoeven Mark Felton maar op te zoeken op Youtube om meer inspiratie te krijgen voor nieuwe WO2 missies in een Battlefield release. Keuze genoeg.
Maar ja, decisions decisions decisions.
Ik denk dat je DICE teveel krediet geeft als je het 2042 een 'verhaal' vindt hebben. Zij hebben inderdaad zelf gekozen voor de setting en de context. En dit is ook heel subjectief. Daar waar jij dit nu als een beperking ziet voor DICE, kun je het juist als een verlossing zien: meer ruimte voor creativiteit. Voor Battlefield I en V moeten ze redelijk historie getrouw blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:40:
[...]

Ik denk dat je DICE teveel krediet geeft als je het 2042 een 'verhaal' vindt hebben. Zij hebben inderdaad zelf gekozen voor de setting en de context. En dit is ook heel subjectief. Daar waar jij dit nu als een beperking ziet voor DICE, kun je het juist als een verlossing zien: meer ruimte voor creativiteit. Voor Battlefield I en V moeten ze redelijk historie getrouw blijven.
ik had liever alsnog een single player story gehad, maar ja ik werk niet bij Dice dus tja.
Nu hebben we wat losse heroes met een shallow backstory.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:42:
[...]

ik had liever alsnog een single player story gehad, maar ja ik werk niet bij Dice dus tja.
Nu hebben we wat losse heroes met een shallow backstory.
Bij mij hoeft een mainline BF niet perse een verhaal te hebben. Behalve als het Bad Company is ;).
Maar ach, het al dan niet hebben van een verhaal is mijn issue helemaal niet. De kern van mijn kritiek op 2042 is dat het aan voelt als een pre-alpha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beethoven in 2042:
YouTube: Beethoven Like You've Never Heard Before

Dit had 2042 moeten zijn. Episch. Perfect. Bombastisch. De toekomst met pure perfectie. Zoals Beethoven's Maanlicht Sonate.
Maar we hebben het gehyped.
Terwijl we wisten dat BF launches kut zijn.
We vragen teveel van de devs.

Als we het zelf zoveel beter weten, laten al de youtube film makers een nieuwe studio vormen en het beter doen.
Ik kan het niet. Dus ik eis het ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:14:
Beethoven in 2042:

Dit had 2042 moeten zijn. Episch. Perfect. Bombastisch. De toekomst met pure perfectie. Zoals Beethoven's Maanlicht Sonate.

Als we het zelf zoveel beter weten, laten al de youtube film makers een nieuwe studio vormen en het beter doen.
Dat is altijd zo’n onzin.
Je kan best commentaar hebben op iets wat je zelf niet kan.
Als een metselaar een muur scheef bouwt en hij helt over, kan ik ongeacht metsel skills zien en aangeven dat het niet deugt. Battlefield 2042 net zo, het deugt niet.
Ik weet nog de haat die cyberpunk kreeg (zelf prima gespeeld overigens) maar ik vind dit nog kwalijker misschien wel.
Dat is mijn bescheiden mening.

Dat ze vervolgens ook nog eens hun eigen fanbase niet horen en zombie mode,kerstmannen etc toevoegen voelt dan nog bijna als een trap na….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:19

Shabbaman

Got love?

Nee, hoezo? Je mag toch wel een redelijk spel verwachten? Ze kondigen het zelf ook aan als "episch", "beste ooit", "liefdesverklaring aan onze fans" (of wat voor marketingcrap dan ook). Dit product in deze vorm ontwikkelen was een bewuste keus, en het vervolgens in deze staat uitbrengen ook. Daar mag je best commentaar op hebben.

Je mag daar ook commentaar op leveren als je het wel een vermakelijk spel vindt maar nog steeds vindt dat het beter kan. Veel andere mogelijkheden in dit genre zijn er nou ook niet, je moet toch wat spelen. En "vroeger was alles beter" gezeur kan niemand wat mee. Maar dit spel is gewoon niet goed genoeg.

Wat ik nog wel het knulligste vind is dat we dit door de strot krijgen geduwd vanwege monetization, maar er zit toch niks in wat nu serieuze omzet kan genereren? Wellicht als "het seizoen" start, maar dat duurt ook nog wel even. Hoe hadden ze dat bedacht dan? En dat was in BFV ook al zo'n drama, daar was tot de release van de elites ook geen reden om iets te kopen. Hoe genereer je dan omzet om je support te verantwoorden? Bizar.

P.S. Nee, ik zit er ook niet op te wachten om uitgemolken te worden, maar ik koop die skins toch niet maar ik krijg ook de mogelijkheid niet om DLC te kopen. Want die is er niet. Ik wil nieuwe maps kopen. Maar dat kan niet, maar ik zie wel dat er omzet nodig is om nieuwe content te verantwoorden. Dus iemand anders moet skins kopen, en op deze manier gebeurt dat niet. Dus ik ben wel benieuwd hoe "aantrekkelijk" de nieuwe specialists straks zijn.

EDIT: sorry, meer "dus" en "maar" kreeg ik er niet in.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
https://www.reddit.com/r/...name=iossmf&utm_term=link

Mooi voorbeeld van hoe je creatief kan klooien met je marketing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 13:57
27 nieuwe posts sinds ik hier was de vorige keer. Ik dacht - misschien is er iets tofs gereleased :)

Nee hoor - Gewoon het internet dat internet dingen doet. Wat een verspilde tijd. Nu doe ik zelf ook nog mee ook! Helemaal zonde :D

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgens mij was de shareholders call verderop deze week, daarna zal wel wat meer nieuws gaan komen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
SinergyX schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:04:
Volgens mij was de shareholders call verderop deze week, daarna zal wel wat meer nieuws gaan komen.
De geruchtenmolen is alweer in volle gang. Volgens Tom Henderson denken voormalige en enkele huidige DICE developers dat Battlefield over wordt gedragen aan Ripple Effect (voormalig DICE LA) en dat DICE Stockholm een support studio wordt van Ripple Effect. Er zitten meer ervaren Battlefield devs daar schijnt.

Het klinkt ook niet heel onaannemelijk. DICE LA heeft BF4 ook moeten redden, plus alle DLC/post launch content/support voor BF1 en BFV. Portal hebben ze ook binnen een jaar vanaf de grond opgebouwd en dat is toch een van de meer veelbelovende onderdelen van 2042, plus Vince Zampella houdt ook toezicht op Ripple Effect.

Ik zou het wel een stunt vinden, maar ook toejuichen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:14:
Beethoven in 2042:

Dit is echt een hele vreemde beschouwing van de situatie. Je legt de schuld serieus bij de gamers neer? Onwerkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
HollovVpo1nt schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:50:
[...]

Dit is echt een hele vreemde beschouwing van de situatie. Je legt de schuld serieus bij de gamers neer? Onwerkelijk.
Met zijn redenering is hij echt een top klant!
Koop je een auto die na twee weken in de soep loopt en dan vind je dat prima omdat je zelf niet een betere auto kan kopen.

Als je met die instelling ooit een huis laat bouwen dan wordt dat lachen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisibal
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 18:13
Gevoelsmatig zitten we wel op een kritiekpunt... Wij spelen quasi elke avond tussen 2030 - 2230 (ongeveer) met 3 a 4 mensen 64p conquest.

Zondag hadden we het al een beetje, maar gisteren was het echt dramatisch. We moeten echt ettelijke minuten wachten vooraleer een game gevonden wordt. Dit gaat mogelijks de negatieve spiraal verder aanzwengelen en nog meer spelers doen afhaken :-( Als dit zo blijft duren gaan er denk ik nog veel meer mensen afhaken wat dus een sneeuwbal effect gaat hebben.

Ik vind het ook een beetje spijtig dat conquest standaard op 128p staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

64 conquest lukte gisteren inderdaad niet, 64 breakthrough is wat actiever zo lijkt het. Wel weer een paar leuke potjes gedaan. Ik hoop dat de negatieve spiraal wat doorbroken kan worden en dat er wat updates en nieuwe mappen gaan komen.

// weet iemand trouwens waarom je in prone + zoom soms wel maar meestal niet kan bewegen?

[ Voor 16% gewijzigd door ocdaan op 26-01-2022 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 23:52
Invisibal schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:59:
Gevoelsmatig zitten we wel op een kritiekpunt... Wij spelen quasi elke avond tussen 2030 - 2230 (ongeveer) met 3 a 4 mensen 64p conquest.

Zondag hadden we het al een beetje, maar gisteren was het echt dramatisch. We moeten echt ettelijke minuten wachten vooraleer een game gevonden wordt. Dit gaat mogelijks de negatieve spiraal verder aanzwengelen en nog meer spelers doen afhaken :-( Als dit zo blijft duren gaan er denk ik nog veel meer mensen afhaken wat dus een sneeuwbal effect gaat hebben.

Ik vind het ook een beetje spijtig dat conquest standaard op 128p staat.
wij doen precies hetzelfde met 4 man, we spelen dan conquest 64 op de ps5, maar daar is het precies dezelfde ervaring sinds 2 weken. Het duurt minuten voordat de game start en blijkbaar wacht hij een minuut of 3 a 4 en voegt dan maar AI bots toe. Op dit moment zijn in de potjes conquest 64 nu gemiddeld zo'n 10 a 12 echte spelers en de rest wordt dan opgevuld met AI bots op de ps5 (met crossplay uit).

Met al die verhalen rondom freetoplay denk ik dan, doe dat maar, de game is inmiddels zo dood dat het niet leuk meer is om te spelen, met freetoplay heb je in ieder geval weer genoeg spelers die de game dan wel spelen.

Die 80 euro die die game gekost heeft op de ps5 is dan jammer, maar goed, aan die game heb je nu ook niets meer door het gebrek aan spelers, dus dat geld ben je toch al kwijt, maak het dan maar free to play. Wel ben ik blij dat ik niet vooraf de ultimate versie van 120 euro heb gekocht, dat was helemaal geld verspilling geweest :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik kreeg deze video net doorgestuurd van een vriend 8)7 8)7

Ik heb er zelf eigenlijk nooit op gelet.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 05:27
kneusteun schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:55:
[...]

Met zijn redenering is hij echt een top klant!
Koop je een auto die na twee weken in de soep loopt en dan vind je dat prima omdat je zelf niet een betere auto kan kopen.

Als je met die instelling ooit een huis laat bouwen dan wordt dat lachen _/-\o_
Een auto en een huis vergelijken met een spelletje van een paar tientjes? 😬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
kesj schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:33:
[...]

Een auto en een huis vergelijken met een spelletje van een paar tientjes? 😬
Dat veranderd niks aan zijn redenering....
Als je het zelf niet beter kan mag je er geen commentaar op hebben blijkbaar.

En een spel van een paar tientjes?
Doe mij maar de bak met geld die in de ontwikkeling van BF heeft gezeten ipv een huis van een paar tonnetjes.....

Dus niet kijken naar de vergelijking, maar de stompzinnige opmerking dat je geen commentaar mag geven op iets als je het zelf niet beter kan... dat slaat echt helemaal nergens op.

Dan kunnen we reviews ook wel afschaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door kneusteun op 26-01-2022 18:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:25
Is het een idee om een apart topic te openen over alle negatieve reacties en ervaringen.

In een topic vind ik negatieve reacties en ervaringen prima. Ik ben wel verbaasd dat een aantal personen nu al maanden alleen maar kritiek aan het spuien zijn. Dit wordt meer en meer een zeik topic over het spel.
Je zou toch denken dat sommigen allang gestopt zijn met het spel gezien de reacties. Kennelijk spelen ze toch wat ze blijven negatief reageren of zijn ze gestopt en blijven zeuren.
Elke YT met een negatieve reactie wordt aangehaald, zie je wel zie je wel.

Ook ik ervaar negatieve zaken, maar speel desondanks een aantal uurtjes per week met een groepje.

Waar zijn tips en tricks gebleven of een positieve noot.

Wat ik al zei, negatieve reacties is prima, maar het gaat nu alleen maar daarover. Je zou toch denken en verwachten dat men een keer klaar is met elke dag tig posts te plaatsen met negativiteit.

Zojuist ook maar gestopt om dit topic actief te blijven volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kneusteun schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 07:04:
[...]

Dat is altijd zo’n onzin.
Je kan best commentaar hebben op iets wat je zelf niet kan.
Als een metselaar een muur scheef bouwt en hij helt over, kan ik ongeacht metsel skills zien en aangeven dat het niet deugt. Battlefield 2042 net zo, het deugt niet.
Ik weet nog de haat die cyberpunk kreeg (zelf prima gespeeld overigens) maar ik vind dit nog kwalijker misschien wel.
Dat is mijn bescheiden mening.

Dat ze vervolgens ook nog eens hun eigen fanbase niet horen en zombie mode,kerstmannen etc toevoegen voelt dan nog bijna als een trap na….
je gaat dus eigenlijk door het lint omdat er rond kerst door de devs aan kerst wordt gedacht en ons een klein presentje geven in de betreffende tijd van het jaar?

Als BF2042 de beste release ooit was geweest was je waarschijnlijk extra positief geweest over de kerstman van 'wow cherry on top een kerstman met kerst'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Inderdaad ik ga door het lint…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinNL schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:41:
Ik kreeg deze video net doorgestuurd van een vriend 8)7 8)7

[YouTube: Battlefield 2042 - Nobody at Dice knows where the sun sets!?]

Ik heb er zelf eigenlijk nooit op gelet.
“Don’t be sad! That’s just the way the sun sets sometimes!” -DICE

Maar goed, volgens mij moet dat India zijn. Rare plek inderdaad.
Tenzij de klimaatrampen voor een tilt van de aarde hebben gezorgd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik houd van dramatisering :P

In elk geval vond je Cyberpunk dus niet zo heel erg en heb je dat ook prima gespeeld?
Ik heb ook Cyberpunk gespeeld. Na het aannemen van de eerste quest ging ik dood op het trapje van de caravan.

Maar waarom is BF2042 dan erger dan Cyberpunk? Cyberpunk kreeg ook alle wind van voren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:38:
[...]

ik houd van dramatisering :P

In elk geval vond je Cyberpunk dus niet zo heel erg en heb je dat ook prima gespeeld?
Ik heb ook Cyberpunk gespeeld. Na het aannemen van de eerste quest ging ik dood op het trapje van de caravan.

Maar waarom is BF2042 dan erger dan Cyberpunk? Cyberpunk kreeg ook alle wind van voren.
Ik vond cyberpunk ook een grove fout, (nog steeds)
Persoonlijk amper bugs gezien op wat kleine texture dingen na dan, maar vond dat ook belachelijk hoe dat "opgeleverd" was/is.

Bij BF zie ik het nu precies hetzelfde, alleen is de communicatie vanuit Dice eigenlijk nog lomper. Hun houding lijkt meer op ontkenning van problemen.

Tijdens de beta waren er al veel mensen kritisch (ook hier) maar al gauw werd er gezegd dat het een beta was van een nog oudere build dus het zou goed komen. En dat was dus niet waar, veel van de problemen zijn er nog steeds. Dat neem ik ze wel degelijk kwalijk, want prima als shareholders je pushen tot een release maar dat betekent niet dat je nog steeds netjes en eerlijk kan communiceren.

En tuurlijk hoop ik dat het gefixed wordt, maar aan de andere kant ben ik het wel een beetje zat met het sellen van alpha's en dan de komende 2 jaar daadwerkelijk een finished product opleveren. Beetje een vervelende ontwikkeling van de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 22:37

BroWohsEdis

George Orwell was right.

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:31:
[...]

De geruchtenmolen is alweer in volle gang. Volgens Tom Henderson denken voormalige en enkele huidige DICE developers dat Battlefield over wordt gedragen aan Ripple Effect (voormalig DICE LA) en dat DICE Stockholm een support studio wordt van Ripple Effect. Er zitten meer ervaren Battlefield devs daar schijnt.

[YouTube: HAS EA LOST FAITH IN DICE FOLLOWING BATTLEFIELD 2042? (Could DICE Become a Support Studio?)]

Het klinkt ook niet heel onaannemelijk. DICE LA heeft BF4 ook moeten redden, plus alle DLC/post launch content/support voor BF1 en BFV. Portal hebben ze ook binnen een jaar vanaf de grond opgebouwd en dat is toch een van de meer veelbelovende onderdelen van 2042, plus Vince Zampella houdt ook toezicht op Ripple Effect.

Ik zou het wel een stunt vinden, maar ook toejuichen.
Ben benieuwd :P

DICE Stockholm heeft de laatste 10 jaar toch duidelijk laten zien dat ze volledig incompetent zijn. Zonder DICE LA zaten we nu met z'n allen CoD te spelen waarschijnlijk. Vince Zampella geeft me ook nog enigzins hoop.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 05:27
kneusteun schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:48:
[...]

Dat veranderd niks aan zijn redenering....
Als je het zelf niet beter kan mag je er geen commentaar op hebben blijkbaar.

En een spel van een paar tientjes?
Doe mij maar de bak met geld die in de ontwikkeling van BF heeft gezeten ipv een huis van een paar tonnetjes.....

Dus niet kijken naar de vergelijking, maar de stompzinnige opmerking dat je geen commentaar mag geven op iets als je het zelf niet beter kan... dat slaat echt helemaal nergens op.

Dan kunnen we reviews ook wel afschaffen.
Ik snap al je vergelijkingen niet echt. Maar ik ben er niet op uit om je nog bozer te maken. Natuurlijk heb jij alle recht om ergens commentaar op te geven. Net zo goed als een ander voor zichzelf vindt dat hij dat niet mag of wil. En reviews... Daar kijk ik wel echt anders tegenaan denk ik. Ik persoonlijk probeer liever zelf iets om mijn mening op te baseren. Zeker als het gaat om een spel van een paar tientjes. Maar ik snap dat anderen er wel belang aan hechten. Dus die hoeven van mij niet afgeschaft te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denman
  • Nu online
kneusteun schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:58:
[...]

Tijdens de beta waren er al veel mensen kritisch (ook hier) maar al gauw werd er gezegd dat het een beta was van een nog oudere build dus het zou goed komen. En dat was dus niet waar, veel van de problemen zijn er nog steeds. Dat neem ik ze wel degelijk kwalijk, want prima als shareholders je pushen tot een release maar dat betekent niet dat je nog steeds netjes en eerlijk kan communiceren.

En tuurlijk hoop ik dat het gefixed wordt, maar aan de andere kant ben ik het wel een beetje zat met het sellen van alpha's en dan de komende 2 jaar daadwerkelijk een finished product opleveren. Beetje een vervelende ontwikkeling van de laatste jaren.
Eigenlijk gaat dit offtopic, maar dit is inderdaad een breder probleem dan alleen bij BF2042. Al is dit natuurlijk een tekenend voorbeeld daarvan. En bij het spelen van de Open Beta voelde ik de bui al hangen; dit krijgen ze nooit meer goed voor release.

En dit is ook precies de reden waarom ik al jaren nauwelijks meer een (Triple A) game in huis haal meteen bij, of net na, release. En dat bevalt prima. Want eerlijk gezegd was ik de shit show die ik vaak meemaakte wel aardig beu:
  • Nauwelijks kunnen inloggen op servers, al dan niet door queues (ok, bij WoW expansies had het z'n charme :P)
  • Rare bugs.
  • Enorme lag.
  • Spontane crashes (ook op console).
En zo kan ik er nog wel wat noemen. Nu helpt het qua uitstellen van kopen ook wel dat ik niet meer zo "hyped" (wat een kutwoord eigenlijk :+) ben als vroeger. Met kinderen en een carrière heb ik ook wel eens andere prioriteiten dan gamen :P

Dat gezegd hebbende game ik nog heel graag en hou ik nog steeds van kwalitatief goede, met liefde gemaakte games. En daarom zou ik iedereen willen oproepen: ga alsjeblieft niet meer pre-orderen, koop bij enige twijfel of een slechte beta niet direct bij release, maar kijk de kat uit de boom. Dat is de enige manier om een Publisher (lees: aandeelhouders) pijn te doen en hopelijk wel 2 keer na denken voor ze een game toch gerushed en ondermaats uit brengen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Bugs, lag en crashes? Ik ervaar nauwelijks bugs, lag al helmaal niet en nog nooit een crash gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BroWohsEdis schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:24:
[...]

Ben benieuwd :P

DICE Stockholm heeft de laatste 10 jaar toch duidelijk laten zien dat ze volledig incompetent zijn. Zonder DICE LA zaten we nu met z'n allen CoD te spelen waarschijnlijk. Vince Zampella geeft me ook nog enigzins hoop.
en dat terwijl DICE voor zover ik weet de oorspronkelijke ontwikkelaar is van Battlefield...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:25:
[...]

en dat terwijl DICE voor zover ik weet de oorspronkelijke ontwikkelaar is van Battlefield...
Alleen zit het personeel allang ergens anders ;) dus de naam van de studio is hetzelfde, en that's it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
ocdaan schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:57:
Bugs, lag en crashes? Ik ervaar nauwelijks bugs, lag al helmaal niet en nog nooit een crash gehad.
Dat is netjes en beetje geluk, maar het sluit op geen enkele manier uit dat andere het wel ondervinden.
Lijkt me ook sterk dat mensen het voor de gein verzinnen.

Zelfde probleem met cyberpunk, ik heb er amper problemen mee ondervonden maar ik geloof meteen dat er veel bugs in zaten. Genoeg voorbeelden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
kneusteun schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:30:
[...]

Alleen zit het personeel allang ergens anders ;) dus de naam van de studio is hetzelfde, en that's it.
Indeed. Een groot gedeelte van de creators van de Battlefield series zit nu bij Embark studios las ik afgelopen zomer. Hopelijk weten ze daar iets te creëren, wat ons old-school Battlefield fans aanspreekt.

Edit: Terwijl ik hun website opzoek zie ik dat ze hun eerste game hebben aangekodigd. 'ARC Raiders'

[ Voor 30% gewijzigd door Generaal Pep op 27-01-2022 16:40 . Reden: toevoeging over ARC Raiders ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
kneusteun schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:30:
[...]

De exodus is nog steeds gaande, weer een veteraan weg daar:
[Twitter: https://twitter.com/anha1962/status/1486362907587727369]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
1.Super wedstrijd van Battlefield 2042
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4c6XEqhzVa7kefClf7sGJ5Dq1oU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QE1ulp6Ek0opYUjVKNWUq4JR.png?f=user_large

2.Hoe worden punten berekend?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XN3pFnrbi3SQuZtCZwIBT3mtSoc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ScEbVlZOYIjaKoMTpr1o4qvQ.png?f=user_large
EA sponsored stream needs to manually count kills for each player, calling the lack of scoreboard "confusing"
3."Stuck Under the Stairs" BUG
https://clips.twitch.tv/F...ngBanana--Udmt1AONTeIb4qm
They agreed beforehand not to mention any bugs and glitches.
That one player definitely wanted to say "Are we stuck?" but caught themselves in the last second'
What a shitshow B2042 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:25:
[...]

Klopt, een bedrijf kan veranderen. Na de gefaalde launches en rare beslissingen van BF4, BFV en 2142 kunnen we toch wel concluderen dat ze beter elk jaar FIFA kunnen gaan copy en pasten.
Battlefield 1 vond ik goed, de rest is gered door DICE LA in mijn ogen.

De DICE van tegenwoordig is niet te vergelijken met DICE van 4 jaar geleden, en al helemaal niet met de DICE van voor Battlefield 3 bijvoorbeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door BroWohsEdis op 27-01-2022 18:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 14:04
Oh man. Ik wil niet te veel zeiken want 't meeste is al gezegd, maar hoe mega-cringe was die stream? Ze zitten zichzelf gewoon te verbijten terwijl iedereen vast zit onder die trap.

Er is ook een clip waarbij iemand zegt dat "everything's destructible". :? Wie bij Dice vond dit een goed idee? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Lol wie zijn die tieners in die streams? Ze zullen vast bekend zijn, maar de wijze waarop ze communiceren laat niet echt teamplay zien of dat ze het spel überhaupt kennen als elkaar moeten uitleggen hoe je iemand uit een bolt moet schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

FunFair schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:31:
Lol wie zijn die tieners in die streams? Ze zullen vast bekend zijn, maar de wijze waarop ze communiceren laat niet echt teamplay zien of dat ze het spel überhaupt kennen als elkaar moeten uitleggen hoe je iemand uit een bolt moet schieten.
Dit is huidig 'bekend entertainers op streaming' anno 2022 :P Die blonde is volgens mij bekend van Fortnite, maar zijn volgens mij allemaal soort van streamers (twitch/youtube?) die een aanhang hebben. Heb alleen het idee dat ze een aanhang hebben die niet echt het 'publiek' van Battlefield is. En gezien hun instagram, denk ik niet echt bekend zijn om hun skills :P
JoSchaap schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 00:42:
Dit bevestigd wel dat zelfs de PR afdeling van BF compleet op het verkeerde kanaal zit 8)7
Heb het idee dat ze bij alle macht proberen die 'Gen Z' te bereiken, terwijl BF altijd een wat ouder volk had (inmiddels denk ik de millennials?), dus je trekt gewoon een blik populaire streamers open in de hoop uit die vijfer wat spelers te trekken?

Nu ik wat verder zoek, ik kom best veel materiaal tegen van april 2021 waar 'BF6' nog steeds werd besproken als 'the best next BR', zou het dan toch een laatste moment switcharoo zijn gewoon in style van Anthem?

[ Voor 36% gewijzigd door SinergyX op 28-01-2022 00:52 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 15:23

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Dit bevestigd wel dat zelfs de PR afdeling van BF compleet op het verkeerde kanaal zit 8)7

paar weken terug nog door gepusht naar S rank gewoon omdat het kon.. maar met het zombie debacle toch maar afgehaakt.. Sea of Thieves is best een leuke game! zeker tijdens 'dry january' ;)

[ Voor 51% gewijzigd door JoSchaap op 28-01-2022 00:45 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
De Battlefield 2042 folder uit de map mijn documenten verwijderen doet wonderen (voor mij althans).
Had rare glitches zoals 'flashes', vooral bv in heli's en crash problemen vooral met alt-tab. Hierna 0 problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Kan dit topic niet afgesplitst worden naar een eigen BF2042 afzeiktopic?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

ocdaan schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:44:
Kan dit topic niet afgesplitst worden naar een eigen BF2042 afzeiktopic?
En waar zou jij het over willen hebben dan? Dat blijkt ook niet echt uit je bericht.
SinergyX schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 00:38:
[...]

Nu ik wat verder zoek, ik kom best veel materiaal tegen van april 2021 waar 'BF6' nog steeds werd besproken als 'the best next BR', zou het dan toch een laatste moment switcharoo zijn gewoon in style van Anthem?
Dat klopt denk ik ook wel, eigenlijk noemt iedere "Battlefield insider" (of hoe dat ook maar heet) dat ook. In dat systeem passen specialists ook beter dan in een class-based shooter (wat Battlefield nu niet meer is). Als je laat in het ontwikkeltraject zo'n grote scopewijziging doorvoert moet je ook wel een deel van je reeds gedane werk alsnog kunnen toepassen, want je hebt de tijd niet om van voor af aan te beginnen. Het laat wel zien hoe wispelturig EA eigenlijk is: BFV had met Firestorm een (overigens prima) BR, maar dat sloeg toch niet aan. Waarom dan exact hetzelfde nogmaals proberen? Waarom concurreren met je eigen succesvolle BR?

Overigens denk ik dat als ze nu Firestorm met wat reskins als F2P zouden uitbrengen het best populair zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Shabbaman schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:03:
[...]

En waar zou jij het over willen hebben dan? Dat blijkt ook niet echt uit je bericht.
Pardon?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Layumi schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:56:
Is het een idee om een apart topic te openen over alle negatieve reacties en ervaringen.

In een topic vind ik negatieve reacties en ervaringen prima. Ik ben wel verbaasd dat een aantal personen nu al maanden alleen maar kritiek aan het spuien zijn. Dit wordt meer en meer een zeik topic over het spel.
Je zou toch denken dat sommigen allang gestopt zijn met het spel gezien de reacties. Kennelijk spelen ze toch wat ze blijven negatief reageren of zijn ze gestopt en blijven zeuren.
Elke YT met een negatieve reactie wordt aangehaald, zie je wel zie je wel.

Ook ik ervaar negatieve zaken, maar speel desondanks een aantal uurtjes per week met een groepje.

Waar zijn tips en tricks gebleven of een positieve noot.

Wat ik al zei, negatieve reacties is prima, maar het gaat nu alleen maar daarover. Je zou toch denken en verwachten dat men een keer klaar is met elke dag tig posts te plaatsen met negativiteit.

Zojuist ook maar gestopt om dit topic actief te blijven volgen.
Dan hoef ik het zelf niet helemaal uit te typen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^
Post liever gewoon de (positieve) dingen waarover jij het wilt hebben. Niemand zal je tegenhouden, integendeel.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Generaal Pep
Geronimous schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:13:
[modbreak]We gaan geen apart klaag-topic openen. Kritiek op (delen van) de game hoort er nu eenmaal bij. Waar we wel voor waken is zinloos ranten, of voor trollerige memes die lekker op Reddit mogen blijven. Als je kritiek levert, hou het dan een beetje constructief.

En zoals altijd, het op de man gaan spelen door elkaar te gaan beschuldigen (azijnzeiker, fanboy, etc) is not done. Hou het vriendelijk.[/modbreak]
Repost van de modbreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik had het al eerder gepost... maar ik vraag me nog altijd af waarom je in prone + zoom soms wel maar meestal niet kan bewegen? is dit iets willekeurigs of heeft het met een bepaalde attachment ofzo te maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Help!!!! schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:36:
^
Post liever gewoon de (positieve) dingen waarover jij het wilt hebben. Niemand zal je tegenhouden, integendeel.
Dat is een kort lijstje denk ik :+

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

lijkt me iets met een bipod te maken hebben, en het niet kunnen uitklappen daardoor.. heeft vaak met de surroundings te maken, ook bv uit een raam schieten of over een rots of stapel hout, dat pakt vaakt niet.. is het niet zoiets, geen ervaring met deze release, wel alle vorige en dat is een BF dingetje in alle delen

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shabbaman schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:03:

Dat klopt denk ik ook wel, eigenlijk noemt iedere "Battlefield insider" (of hoe dat ook maar heet) dat ook. In dat systeem passen specialists ook beter dan in een class-based shooter (wat Battlefield nu niet meer is). Als je laat in het ontwikkeltraject zo'n grote scopewijziging doorvoert moet je ook wel een deel van je reeds gedane werk alsnog kunnen toepassen, want je hebt de tijd niet om van voor af aan te beginnen. Het laat wel zien hoe wispelturig EA eigenlijk is: BFV had met Firestorm een (overigens prima) BR, maar dat sloeg toch niet aan. Waarom dan exact hetzelfde nogmaals proberen? Waarom concurreren met je eigen succesvolle BR?

Overigens denk ik dat als ze nu Firestorm met wat reskins als F2P zouden uitbrengen het best populair zou kunnen worden.
Ja dat is toch heel gek eigenlijk? PUBG is flink verouderd, Warzone is een shitstorm en Apex spreekt lang niet iedereen aan. Een Battlefield BR game had heel groot kunnen worden, ik snap niet waarom ze dat niet door hebben gezet. Firestorm had heel wat flaws maar was in de kern een sterke game. Met 128 spelers, een betere UI en een comeback systeem had het echt populair kunnen worden.
Waar hij op doelt is dat jij de afgelopen twee maanden niks inhoudelijks in dit topic gepost hebt. Je hebt twee keer aangegeven wat leuke potjes gespeeld te hebben (zonder details) en reageert verder enkel met wat flauwe berichten op de reacties van anderen die kritisch zijn.
Als je een verandering wilt zien in een topic kan je twee dingen doen:
1. Klagen over wat er op dit moment besproken wordt.
2. Het onderwerp aansnijden waar jij het graag over wilt hebben.
Met optie 2 kom je een stuk verder dan optie 1.

[ Voor 20% gewijzigd door Tsurany op 28-01-2022 12:04 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik ben bang dat we er niet echt uit gaan komen. Het topic is in een vreselijke negatieve spiraal gekomen. Kritisch wordt dat dan genoemd. En als je wat positiefs meld of er om vraagt dan krijg je een eenzijdig antwoord, er zijn meer menigen dan die van jou. Ik zou zeggen, ga lekker zo door en jaag iedereen maar weg die nog wel plezier beleeft aan dit spel. Mijn neefje van 12 zou zeggen dat het hier erg toxic is. Maarja, misschien wordt ik ook wel te oud voor deze onzin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 23:52
ocdaan schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:20:
Ik ben bang dat we er niet echt uit gaan komen. Het topic is in een vreselijke negatieve spiraal gekomen. Kritisch wordt dat dan genoemd. En als je wat positiefs meld of er om vraagt dan krijg je een eenzijdig antwoord, er zijn meer menigen dan die van jou. Ik zou zeggen, ga lekker zo door en jaag iedereen maar weg die nog wel plezier beleeft aan dit spel. Mijn neefje van 12 zou zeggen dat het hier erg toxic is. Maarja, misschien wordt ik ook wel te oud voor deze onzin.
ik moet zeggen dat ik dat niet zo ervaar hier, ik ben 1 van die mensen die battlefield 2042 best leuk vindt om te spelen. Natuurlijk vind ik ook dat er gigantische blunders zijn gemaakt bij deze game en dat we min of meer voorgelogen zijn op basis van de trailers die compleet uitgewerkte maps laten zien (en wij moeten het dan doen met die ongeinspireerde maps die niet in de buurt komen van wat er is laten zien in de trailers), maar dan nog vind ik het leuk om te spelen.

Dat maakt het ook lastig dat mensen deze game massaal laten liggen omdat je simpelweg wel mensen nodig hebt die het spelen en het niet heel leuk is om nu de game te spelen en er dan achter te komen dat je met hooguit 10 spelers in de game zit (na 3 a 4 minuten wachten) en de rest dan maar opgevuld wordt met bots. Dus hopelijk wordt het dan free to play zodat dat probleem opgelost is.

Maar dat mensen klagen over de game vind ik eerlijk gezegd wel logisch, dat is overal zo op internet en eigenlijk klagen mensen tegenwoordig ook wel over alles en lijkt de hele wereld een grote ellendige plaats geworden als je de berichten over wat dan ook leest :)

Maar daar leer je toch wel mee omgaan lijkt me als je internet forums bezoekt? Het zijn maar meningen, dus als ik iets leuk vind dan zal het mij een rotzorg zijn dat duizenden mensen het niet met mij eens zijn, dat beinvloed mijn ervaring in ieder geval niet. Die posts lees ik en soms denk ik, daar zit wel wat in en soms denk ik daar hebben we weer zo'n hype warrior die mee schreeuwt maar de game niet eens heeft, maar who cares, dat soort posts sla je gewoon over.

Dat neemt niet weg dat we in het geval van battlefield toch niet alleen maar positief kunnen zijn, veel van de dingen die hier genoemd wordt zijn simpelweg waar als je er objectief naar kijkt. Die bugs die mensen melden ervaar ik zelf niet, maar dat betekent niet dat ze er niet zijn (als ik die youtube videos zie dan is het af en toe schokkend wat daar in gebeurd). Dus voor mij is dat niet zo spannend, maar dat die game niet af is, dat weet toch eigenlijk iedereen wel :)

Enige echte bug waar ik nu overigens wel echt last van heb sinds de laatste update is dat als je te dicht bij een tegenstander komt dat die stopt met schieten maar dat die automatisch in de knife animatie springt. Dat ziet er belachelijk uit in de games (want bij anderen zie ik het ook gebeuren).

Maar goed, belangrijkste is nu dat die playerbase omhoog gaat voor die game, anders is het toch echt over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Draag zelf eens wat positief bij, dat heb je de afgelopen maanden niet gedaan. Laat je neefje van 12 eens jouw recente posts zien waar bij je heel wat mensen voor hysterische gamers uit maakt, vraag me af wat hij daar van zou vinden.

Zoals ik al zei, je kan zelf blijven klagen waardoor je de negativiteit enkel vergroot of je kan ook eens een positieve bijdrage geven. Dat heb jou recent niet zien doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik ga toch ook niet met mijn regenboog-spandoekje tussen de corona-rellen lopen ofwel? Wat verwacht je nu zelf? Als iedereen alleen maar loopt te zeuren en te zaniken, hoe krijg je daar nog wat positiefs tussen dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er is een verschil met positief melden, of 'positieve argumentatie dat negatief invalid is'.

We nemen als voorbeeld:
Jullie zijn een stel verwende kutkinderen, ik heb geweldig veel lol aan de game, veel schieten, veel lol, genoeg druk online, niemand van jullie heeft het spel gespeeld, allemaal toxic reddit niveau meepratertjes.

versus

Ondanks de bugs, kritiek en inhoud, heb ik op z'n tijd best een leuk potje. Chaotisch rondrennen hier en daar wat mensen reviven, paar tanks opblazen, of helemaal leuk doen met riot shield. Blijft een goed gevoel geven als je het idee krijgt dat jij de trigger bent voor iets meer teamplay en zo de achterstand omzet in een voorsprong, of zelf het potje kan winnen.

Ik vind het prima dat jij de lol hebt met de game, ik vind het prima dat jij op z'n tijd leuke momenten heb (geloof me, ik heb ook m'n leuke momenten in cyberpunk gehad, zelfs in Anthem), maar negatieve uitingen onderuit halen om 'internet is wrong' schiet je niets mee op, net zoals de directe aanvallen op de mensen die wel lol hebben (goh dan in jouw gamestandaard wel erg belachelijk laag).

Had dit 'warfight 2042' genoemd had ik misschien wel de bugs kwalijk gevonden, maar was het een simpel consumerende game die niet echt mijn ding is. Maar ze hebben gekozen voor een 'Battlefield', tja.. dan weet je dat niveau Project Cars 3 krijgt als je toch besluit de andere kant op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Het maakt in ieder geval genoeg los bij iedereen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, ergernis. Zelf klagen over negatieve posts (wat in werkelijkheid veelal onderbouwde kritische posts zijn) maar feitelijk daarmee dus zelf negatieve posts plaatsen en ondanks herhaaldelijk vragen volgensmij nul positieve bijdragen leveren. :O

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Zou EA wel nice vinden, was bij reddit ook bijna gelukt.
Kritiek dus de boel maar sluiten, klinkt toch meer richting censuur.

Ik laat mij hier ook kritisch uit, maar dat komt ook omdat ik gewoon enorm teleurgesteld ben in de game. Daar kan ik helaas nog niks anders van maken.
Ik hoop echt van harte dat het beter wordt!!!

Maar er is dus best veel kritiek, en dat is misschien pijnlijk, maar ik vind het ook pijnlijk dat alle terechte kritiek gewoon genegeerd wordt door de dev en zoals bij de stream zie je ook gewoon dat er dingen misgaan en onder het tapijt worden geveegd.
Dus bashen is no-go maar gewoon gegronde kritiek lijkt me niet verkeerd, en als dit volgens sommigen "teveel" is dan is dat toch een indicatie dat er ergens iets vreselijk scheef zit?

Dus @ocdaan hoe zie jij dit? niet meer kritisch kijken en mods laten ingrijpen als iemand kritiek heeft? of misschien toch een beetje in het midden zoeken en kijken of de game misschien toch niet op het niveau is wat men er had van verwacht.

Misschien dat ik wel te oud ben en me niet zo makkelijk laat afschepen, met de praatjes van EA....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door G_Dragon op 28-01-2022 16:16 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Tsurany schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:00:
[...]

Ja dat is toch heel gek eigenlijk? PUBG is flink verouderd, Warzone is een shitstorm en Apex spreekt lang niet iedereen aan. Een Battlefield BR game had heel groot kunnen worden, ik snap niet waarom ze dat niet door hebben gezet. Firestorm had heel wat flaws maar was in de kern een sterke game. Met 128 spelers, een betere UI en een comeback systeem had het echt populair kunnen worden.
Het is inderdaad gek. Als BF2042/BR al voor Firestorm in ontwikkeling was zou ik het nog wel snappen. Dat er nog een kansje was snap ik wel dat er een BR in ontwikkeling was. En op zich snap ik ook wel dat na Firestorm het wat minder logisch leek om een BR te maken, en maak er dan maar weer een reguliere Battlefield van. Maar na Firestorm opnieuw beginnen aan een BR? Vreemde keuze.

Ik ben wel benieuwd naar de eerste grote contentupdate. BFV/Pacific en BF1/TSNP en BF1/ItnOtC waren wel echte game-changers, ik verwacht toch ook wel weer zo'n update voor BF2042. Ik begrijp dat het maken van 1 map zo een jaar kost, dus die uitbreiding moet ook al een tijdje in de maak zijn. En dan komt het ook nog wel, i.t.t. de updates na Pacific. Zo'n grote content-update haalt altijd weer spelers terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

kneusteun schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:44:

Dus @ocdaan hoe zie jij dit? niet meer kritisch kijken en mods laten ingrijpen als iemand kritiek heeft? of misschien toch een beetje in het midden zoeken en kijken of de game misschien toch niet op het niveau is wat men er had van verwacht.

Misschien dat ik wel te oud ben en me niet zo makkelijk laat afschepen, met de praatjes van EA....
De nuance opzoeken is natuurlijk van belang denk ik.

Ik ervaar de teleurstelling minder dan de meesten. Ik ben het er wel mee eens maar niet in de mate zoals het wordt gebracht. In de basis vind ik de game prima, als er net als voorgaande keren de nodige updates komen en nieuwe mappen zou ik al een blij mens zijn.

Mijn mening is echt dat iedereen elkaar ook wel een beetje gek aan het maken is. In verschillende youtube filmpjes wordt zo overdreven gereageerd, dat is echt niet normaal meer. En die rare reacties op het bericht van die man die net van vakantie kwam en alleen meldde dat iedereen even geduld moest hebben omdat ze weer op gang moesten komen, het werd compleet uit z'n verband gerukt. Ik vind dat vele in deze spiraal een beetje vast zitten.

En misschien zorgt al deze negatieviteit er zelfs wel voor dat de grote bazen van EA juist rare beslissingen gaan nemen wat niet ten goede komt van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

ocdaan schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:27:
Ik had het al eerder gepost... maar ik vraag me nog altijd af waarom je in prone + zoom soms wel maar meestal niet kan bewegen? is dit iets willekeurigs of heeft het met een bepaalde attachment ofzo te maken?
Eigenlijk durf ik niet meer te reageren, maar bij deze :+
Dit is een bug die al sinds (meen ik) Battlefield 3 in de frostbite engine zit, heeft te maken met een model (bipod/wapen/character) dat vast zit tegen uitstekende geometry. Zelfde soort bug als het ineens omhoog teleporten voor een miliseconde als je ergens over heen probeert te vaulten (steen oid), ik weet niet of dit in 2042 ook gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

haha dankjewel. Nou ja, er valt genoeg te verbeteren natuurlijk. Ook het prone naast een muur of object dan gaatíe helemaal flipperen. Ik hoop dat ze dat ook eens kunnen oplossen. Maar ja, je weet dat het er is dus is het niet zo'n punt.

Laten we positief en constructief blijven ;-)

Ik heb afgelopen week voor een aantal wapens bijn alle opties unlocked via de solo/co-op modus. Suf een paar potjes 200/300 kills maken. Best grappig en goed om je aim te oefenen. Maar met alles unlocked merk ik wel dat ik nu vaker ingame het T menu gebruik om van scope ofzo te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Dit soort vingertjewijzen zijn we klaar mee. Je hebt zelf ook een hoop te verbeteren in je gedrag. Volgende keer maak je een topic report en verder blijf je maar op je handen zitten.

[ Voor 83% gewijzigd door Bart ® op 29-01-2022 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Niet reageren maar topic reports maken.

[ Voor 88% gewijzigd door Bart ® op 29-01-2022 10:06 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:05

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Modbreak:Dit topic is wel echt naar een dieptepunt gedaald. Het is triest om te zien hoe sommige mensen hier zich niet meer als volwassenen kunnen gedragen. Ik stel voor dat degenen die zich aangesproken voelen, even een paar daagjes rust nemen. Doe gewoon normaal tegen anderen, je hoeft het niet met iedereen eens te zijn. En maak topic reports als iets niet door de beugel kan, in plaats van de ander af te gaan lopen zeiken.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteravond nog lekker een paar potjes gespeeld.
Kwam in Kaleidoscope overigens wel ineens met parachute in een wolkenkrabber terecht en zakte daar binnen het frame naar beneden tot op het plafond van de begane grond. Kon er verders niks, tijdens de afdaling kon ik er niet meer uit en eenmaal geland kon ik ook niks. Zelfs niet anderen beschieten. Dus dan maar een eigen granaat opeten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 20:44
ocdaan schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:43:
haha dankjewel. Nou ja, er valt genoeg te verbeteren natuurlijk. Ook het prone naast een muur of object dan gaatíe helemaal flipperen. Ik hoop dat ze dat ook eens kunnen oplossen. Maar ja, je weet dat het er is dus is het niet zo'n punt.

Laten we positief en constructief blijven ;-)

Ik heb afgelopen week voor een aantal wapens bijn alle opties unlocked via de solo/co-op modus. Suf een paar potjes 200/300 kills maken. Best grappig en goed om je aim te oefenen. Maar met alles unlocked merk ik wel dat ik nu vaker ingame het T menu gebruik om van scope ofzo te wisselen.
Ik doe precies hetzelfde. Maar nu ik dit lees besef ik me ook dat het eigenlijk jammer is dat het met z'n allen zo doen. Lijkt me dat je juist de multiplayer wilt spelen en wilt unlocken terwijl je dit doet ipv te gaan lopen grinden :Y)

Desalniettemin, los van de vage glitches soms heb ik niet heel extreem veel last van de bugs. En de game is best leuk om te spelen, mits je een squad hebt wat beetje lekker samenspeelt. Tov BfV vind ik de gun en gameplay net wat lekkerder lopen, terwijl squad en teamplay in BfV maar mijn idee beter gedaan wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
De glitches en bugs storen mij opzich ook niet zozeer. Kan wel grappig situaties creeren.

Maar eindeloos die introfilmpjes en cheesy oneliners wordt ik zo beu dat ik na 1 of 2 potjes vaak alweer quit.

ps. hoe bestuur je in vredesnaam die helicopters met een muis? :D heb in solo zitten testen, maar vliegen + schieten = instant crash in mijn geval :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
FunFair schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:36:
ps. hoe bestuur je in vredesnaam die helicopters met een muis? :D heb in solo zitten testen, maar vliegen + schieten = instant crash in mijn geval :P
Meer oefenen :+ ?

[ Voor 26% gewijzigd door Rohem op 30-01-2022 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:14
Ik speel het spel best met veel plezier, ALS ik kan spelen. Ik heb per avondje spelen zeker 2x een chrashende AMD / DirectX driver. Helaas een vrij bekend probleem.

Alle howto's die online staan om dit probleem op te lossen geprobeerd maar niets helpt. Van volledig deïnstalleren Origin en BF2042. Tot het herinstalleren van DirectX etc etc. Dit is wel erg jammer want dit verpest mijn speelplezier aardig. Als je in een lekker potje zit met een leuke Squad en dan opeens BOEM.

Het zit wel echt in de Bf2042 game want die GamePC gebruik ik en mijn kids voor vele andere games en geen van die heeft last van dit probleem. Ik dacht eerst dat het aan de combi Bf2042 lag, maar tijdens het online zoeken naar een oplossing zag ik dat mensen met een Nvidia RTX kaart hier ook last van hadden.

Ik speel met deze config:
Moederbord ASUS ROG STRIX B550-E GAMING (incl laatste firmware)
CPU: AMD Ryzen 7 5800X
RAM: 32GB DDR4 3600 Mhz
HD: WD Blue SN550 NVMe, 2 TB SSD
GPU: AMD Radeon 6900XT

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:23
GAEvakYD schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:46:
Ik speel het spel best met veel plezier, ALS ik kan spelen. Ik heb per avondje spelen zeker 2x een chrashende AMD / DirectX driver. Helaas een vrij bekend probleem.

Alle howto's die online staan om dit probleem op te lossen geprobeerd maar niets helpt. Van volledig deïnstalleren Origin en BF2042. Tot het herinstalleren van DirectX etc etc. Dit is wel erg jammer want dit verpest mijn speelplezier aardig. Als je in een lekker potje zit met een leuke Squad en dan opeens BOEM.

Het zit wel echt in de Bf2042 game want die GamePC gebruik ik en mijn kids voor vele andere games en geen van die heeft last van dit probleem. Ik dacht eerst dat het aan de combi Bf2042 lag, maar tijdens het online zoeken naar een oplossing zag ik dat mensen met een Nvidia RTX kaart hier ook last van hadden.

Ik speel met deze config:
Moederbord ASUS ROG STRIX B550-E GAMING (incl laatste firmware)
CPU: AMD Ryzen 7 5800X
RAM: 32GB DDR4 3600 Mhz
HD: WD Blue SN550 NVMe, 2 TB SSD
GPU: AMD Radeon 6900XT
Zou als eerste XMP van het geheugen eens uitschakelen en dan opnieuw proberen(fps zal veel lager zijn maar het is een test),die bf games zijn berucht om het stressen van een systeem. betere alledaagse stresstest voor een systeem is er bijna niet :)

Als er hardware niet stabiel is, dan komt het met deze games wel naar voren.

Maar dit kan beter in een ander topic vermoed ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

De glitches en bugs storen mij opzich ook niet zozeer. Kan wel grappig situaties creeren.

Maar eindeloos die introfilmpjes en cheesy oneliners wordt ik zo beu dat ik na 1 of 2 potjes vaak alweer quit.

hoe stom het ook klinkt. zeker voor de littlebird wil je alle pilot assists juist uit hebben staan. en doorhebben wat de controls doen.

Probeer anders eens in wat solo breaktrough tegen AI te oefenen.
en anders is er vast wel iemand die een flying acadamy portal experience gemaakt heeft :)

als je het echt in detail wilt weten:
YouTube: The ULTIMATE Guide to Helicopters in Battlefield 2042!

[ Voor 9% gewijzigd door JoSchaap op 30-01-2022 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat doe je dan precies? Vlieg je (te) laag? Ik ben benieuwd naar je manier van vliegen en met welke heli.

Hier gaat vliegen met een Little Bird juist goed, dit vind ik de fijnste heli's in het spel. Paar keer raketten ontweken door op z'n kop te vliegen, werkte in 3 van de 3 gevallen binnen een potje. Is wel meer voor de ervaren vliegers.

@JoSchaap Ik weet dat er een pilot assist in zit, maar wat doet dit precies? Wanneer ik de toets hiervoor indruk merk ik eigenlijk geen verschil. Ik weet ook niet wanneer deze wel en niet aanstaat 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door RobinNL op 30-01-2022 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:14
freaky35 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:36:
[...]

Zou als eerste XMP van het geheugen eens uitschakelen en dan opnieuw proberen(fps zal veel lager zijn maar het is een test),die bf games zijn berucht om het stressen van een systeem. betere alledaagse stresstest voor een systeem is er bijna niet :)

Als er hardware niet stabiel is, dan komt het met deze games wel naar voren.

Maar dit kan beter in een ander topic vermoed ik :)
Thanks, ga ik morgen eens proberen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
RobinNL schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:54:
[...]

@JoSchaap Ik weet dat er een pilot assist in zit, maar wat doet dit precies? Wanneer ik de toets hiervoor indruk merk ik eigenlijk geen verschil. Ik weet ook niet wanneer deze wel en niet aanstaat 8)7
+1 als iemand hier een antwoord op weet hoor ik het ook graag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

die vehicle / helicopter control assists bemoeien zich voornamelijk met je input wat storend is als je juist zelf de controle wilt.

linkje ditmaal met timestamp naar de settings:
YouTube: The ULTIMATE Guide to Helicopters in Battlefield 2042!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
Eerste contentdrop in ''early summer''. Wat een trieste bedoeling. Dat is gewoon een half jaar zonder extra content.

Pagina: 1 ... 29 ... 38 Laatste

Let op:
Er is een apart topic voor de consoles: [XBOX/PS] Battlefield 2042