SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Als je het hebt over directe inkomsten dan is het antwoord nee lijkt me, dat ga je niet zo 1,2,3, meer terugverdienen. Goodwill en goede pers is echter wat je nu nodig hebt en dat begint met goede of uberhaubt communicatie. Een nieuwe franchise opbouwen met de (potentiële) waarde van de Battlefield naam qua marketing en media aandacht, is vele malen duurder is.Tsurany schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:47:
De vraag is of twee grote namen een hele bedrijfscultuur kunnen veranderen. Dat kan enkel als DICE en EA zelf ook inzien dat ze moeten veranderen en mee willen met deze twee mannen.
Ik vraag me echter af of Battlefield 2042 nog echt te redden is. De game zelf kan prima gefixt worden in de komende jaren maar de schade is inmiddels wel geleden en de vraag is hoeveel spelers echt terug zullen komen om te spelen. Kan je het verantwoorden naar je aandeelhouders toe om veel geld te steken in iets wat weinig return on investment gaat geven?
Een groot gedeelte van deze hele blamage was ook niet nodig geweest als ze de communicatie niet zo stom hebben aangepakt. Welke topman dat in godsnaam heeft laten gebeuren, daar kan ik echt mijn kop niet omheen vouwen. Zeker na die drollenbak van BFV dan nog uitspraken doen als:
-We stoppen met BFV ondersteuning om ons vól te richten op de volgende BF
-Geen single player, we werken met DRIE studios vol aan de multi-player
-'Multiplayer is what we do best'
-We liggen VER voor op schema
-Love letter to our fans
-Biggest maps in the history of the franchise
-Legacy features
-Brutal Expectations
Dergelijke communicatie gewoon NIET doen, dat doet al de helft, zo lastig kan dat niet zijn en dat kost ook niet zo veel. Biedt gewoon perspectief, start met de kleine zaken (eh, scoreboard), de rest komt wel. Elke Battlefield veteraan heeft toch al ingecalculeerd dat het een half jaar tot een jaar duurt voor de game is hoe die eigenlijk had moeten launchen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Als je nu op youtube kijk moet ik er gewoon om lachen zo overdreven wordt er gereageerd. Die dice gast die terug kwam van vakantie en zei dat iedereen even gedult moest hebben omdat ze even tijd nodig hebben om weer op gang te komen, nou nou nou wat werd dat bericht verdraaid zeg, compleet uit z'n verband gerukt. En ik zag ook een filmpje waarbij iemand zei dat dice excuses naar de comunity moest maken

Dit is je eerste ervaring met Battlefield en Dice/EA dus?ocdaan schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:47:
Ik vermaak me ook nog altijd prima met de game. Ik vind wel dat de hele negatieve tendens ook een stukje massa-hysterie is. Als ik al die overdreven reacties lees op internet en hoor op youtube denk ik echt bij mezelf...het punt is dat iedereen elkaar na begint te praten en elke keer wordt het napraten een stukje aangedikt zeg maar.
Als je nu op youtube kijk moet ik er gewoon om lachen zo overdreven wordt er gereageerd. Die dice gast die terug kwam van vakantie en zei dat iedereen even gedult moest hebben omdat ze even tijd nodig hebben om weer op gang te komen, nou nou nou wat werd dat bericht verdraaid zeg, compleet uit z'n verband gerukt. En ik zag ook een filmpje waarbij iemand zei dat dice excuses naar de comunity moest makenwat een bizarre tijden leven we in dat mensen thuis excuses verwacht van een bedrijf voor het maken van een computerspelletje. Complete waanzin als je het mij vraagt
Het is in mijn ogen een franchise waarvan de kwaliteit steeds verder daalt en waar telkens beslissingen gemaakt worden die de algehele kwaliteit onderuit halen. En als er meer dan genoeg concurrentie was dan zou het geen probleem zijn maar er zijn weinig shooters op een schaal van Battlefield dus het verlies van zo'n franchise voelt dan wat zwaarder.ocdaan schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:47:
Ik vermaak me ook nog altijd prima met de game. Ik vind wel dat de hele negatieve tendens ook een stukje massa-hysterie is. Als ik al die overdreven reacties lees op internet en hoor op youtube denk ik echt bij mezelf...het punt is dat iedereen elkaar na begint te praten en elke keer wordt het napraten een stukje aangedikt zeg maar.
Ik slaap er overigens geen nacht minder om maar ik vind het wel jammer dat er geen leuke, recente shooter is die een waardige opvolger van BF1 zou kunnen zijn.
Overdreven of niet, het keiharde feit is dat een game die 4 miljoen+ stuks heeft verkocht in de eerste week, na 2 maanden al massaal verlaten wordt. Hazard Zone is geheel verlaten, Portal is amper een server bevolkt en de matchmaking voor de AOW en 64p modes laat al regelmatig lang op zich wachten buiten de spitsuren. Hoe je het ook wendt of keert, dat is gewoon niet goed, dan moet je je als developer wel hard achter de oren krabben en in actie komen.ocdaan schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:47:
Als je nu op youtube kijk moet ik er gewoon om lachen zo overdreven wordt er gereageerd. Die dice gast die terug kwam van vakantie en zei dat iedereen even gedult moest hebben omdat ze even tijd nodig hebben om weer op gang te komen, nou nou nou wat werd dat bericht verdraaid zeg, compleet uit z'n verband gerukt. En ik zag ook een filmpje waarbij iemand zei dat dice excuses naar de comunity moest makenwat een bizarre tijden leven we in dat mensen thuis excuses verwacht van een bedrijf voor het maken van een computerspelletje. Complete waanzin als je het mij vraagt
Ik heb er ook een hard hoofd in, maar onmogelijk is het niet. BF4 moest ook van verschrikkelijk ver komen, BF1 had ook een jaar lang jip en janneke gunplay. Maarja, dan moeten ze niet elke 2 jaar er een nieuwe battlefield uit willen brengen. Dan maar een jaar of 2 langer 2042 supporten en verbeteren, met die portal mode is echt alles mogelijk als ze daar een beetje hun best voor doen.Tsurany schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:35:
@A.W.E.S.O.M.-0 gezien de negatieve reacties over de laatste Battlefield games geloof ik er ook niet meer in dat je de publieke opinie kan veranderen. Durft iemand nog werkelijk een nieuwe titel te kopen omdat DICE na maanden/jaren zwoegen eindelijk eens Battlefield 2042 heeft gefixt? Kan je weer 60 euro betalen voor een spel dat na twee maanden in de budgetbak ligt en amper nog spelers heeft.
Als ik 120 euro neerleg voor een game en er uiteindelijk achter kom dat het gewoon niet werkt en ze adverteren met zaken die niet in het spel zitten dan riekt het naar oplichting. EA/DICE moet niet alleen excuses naar de community maken, DICE moet lekker de eer aan zichzelf houden en opgeheven worden.ocdaan schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:47:
Zelfs Battlefront II wordt nog voor de volle mep verkocht terwijl het onspeelbaar is op PC wegens hacks, Titanfall 2 idem.
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Don't be sad, thats just the way it is sometimes

Er valt genoeg te verbeteren, maar zo erg is het nou ook weer niet. Niet zo zeuren jongens
Is de game perfect, nee, maar het is mega vermakelijk. De grote mappen, 128 player breakthrough, maar ook conquest, soms verlies je hard omdat het team drama is, soms heb je een game met 5 ticket verschil. Er zijn nog zat dingen te verbeteren, dat komt heus wel. Battlefield 4 was ook mwoh in het begin, daarna prima gepatched en gefixt.
Gewoon afwachten

Welke *#)(*)(# bedenkt het om zoiets simpel als een scoreboard te verwijderen? Waarom wordt er niks gedaan met de lore? Van te voren super brute/toffe filmpjes over een verwoestte wereld, en wat krijg je? Dit!!
Vaak bu'j te bang!
Heb je ook enige vorm van onderbouwing voor die theorie dat het pure hysterie en roeptoeteren is en het allemaal wel meevalt of is dit je eigen projectie? De getallen liegen niet, dit is op alle gangbare metrics een enorm beroerde release.ocdaan schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:17:
Het zijn een aantal factoren wat meespeeld. Er is zoveel keuze op het moment dat we ook wel mega verwent zijn. Ik sta echt versteld hoe prachtig de games tegenwoordig zijn. Daarnaast heeft iedere individu een stem gekregen via het internet en kan je iedere stem horen. Het gevolg is dat iedereen elkaar gek maakt en vele zich gek laten maken. Een nog raarder fenomeen is dat al die individuen zich als een 'groep' gesterkt voelen en zich gaan uitspreken als 'the community'Terwijl het eigenlijk gewoon een stelletje verwende hysterische kinderen zijn die lopen te roeptoeteren
Bedrijven moeten excuses aanbieden en deuren sluiten omdat een computerspelletje niet naar wenst is
Wat een rare tijd leven we in
Maargoed ik kan er wel om lachen en vermaak me ondertussen prima met de game.
Het leest, zeker met dit taalgebruik en die emoticons, alsof je vooral voor jezelf probeert te verklaren waarom je eigen mening over deze game niet zo breed gedeeld wordt als je hoopt.
Maak je niet zo druk als je eigen mening afwijkt, dat is toch helemaal prima, maar om nou iedereen met een andere mening als een stel verwende hysterische kinderen weg te zetten, onnodig en ironisch genoeg behoorlijk kinderachtig.
Niet kritisch zijn op de producten die je krijgt en stellen dat het mega vermakelijk is en iedereen dit maar moet vinden omdat ze anders verwende en hysterische kinderen zijn.
[ Voor 40% gewijzigd door ocdaan op 18-01-2022 11:19 ]
Daarnaast moet echt dat fortnite sausje eraf en gelijk die voiceovers eruit slopen, introfilmpjes, verplichte spawn in het begin, geen chat to all.
Ik speelde afgelopen weekend even portal, trough the ages. En daarbij een paar potjes in de BC2 en BF3 modus en die waren echt gelijk een stuk leuker. Had echt weer het BF gevoel.
Jij kwam nu ook niet echt over in een normale manier vind je niet?ocdaan schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:12:
Ik overdrijf nu zelf natuurlijk ook, maar er zit wel een kern van waarheid in denk ik. Het is prima om kritisch te zijn en en een menig te geven. Maar kan dat ook op een normale manier?
Maar alles heeft kern van waarheid, ik ben niet verder gekomen van 5 uur gameplay, heb de rest van de 5 uur mijn neefje laten spelen en die 'vond het wel aardig'. Ik denk dat daar ook de grooste tweedeling van de community in zit, de 'old school' en 'new school' mensen.
Als ik de game an sich bekijk (we noemen het 'paraside shooter 2042') is het een ok game, je mist scoreboard, je mist enige vorm van samenwerken, teveel chaos en onsamenhang van alle modus in de game (zijn er 6, plus die portal zut nu dacht ik?), je ziet vrij duidelijk welke kant ze trachtte op te gaan qua 'populaire gameplay'. Tikje humor, tikje arcade, tikje 'show mode', simpel consumerend beetje rondschieten.
Maar kijk je vervolgens naar de game als battefield veteran (ik kan mezelf redelijk zo noemen), dan is het een compleet ander verhaal. Dan heb ik meteen een grote 'dont you guys have phones' moment in de Diablo franchise, in geen enkele vorm meer verbonden met de legacy van Battlefield, een mashup van brainfarts tegen de muur gegooid in de hoop dat er ergens wat blijft plakken, met daarbij elke poging van elke populaire game momenteel in mee te nemen.
En dan Portal, de FiveM van GTA. Ik snap dat mensen de BC2, BF3, BF4 modus geweldig vinden, logisch, dat waren supergoeie games en leuk om 'nostalgisch' opnieuw te spelen. Maar het is zo'n bizar grote grabbelton dat er niet bijzonder veel zijn die op grote schaal gespeeld worden en met een steeds ver zakkende playerbase, is het gros bijna zombie-servers geworden.
Natuurlijk, ergens hadden ze het nooit goed kunnen doen, een BF3 remaster uitbrengen, een 3-mode (BC2/BF3/BF1942) game, een 'echte' 2042 BF, er zal altijd kritiek zijn geweest. Maar de staat zoals de game nu is.. durf bijna te zeggen dat de multiplayer van Cyberpunk het nog beter gaat doen
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik snap jouw gedachtegang, maar nee, ik dacht aan het refunden maar had er gewoon plezier in om samen met vrienden in een squad domme dingen te doen. Ik heb gelukkig wat uurtjes in de beta gestopt dus wist ik wat er wel en niet goed aan was. De echt vervelende dingen uit de beta zijn ook al uit de main game, dus prima.Tsurany schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:52:
@gerreh en @ocdaan we kunnen het ook omdraaien, zijn jullie niet de schapen die achter bedrijven aanlopen, alles maar accepteren en daardoor indirect verantwoordelijk zijn voor de enorme daling in kwaliteit die we al jaren zien?
Niet kritisch zijn op de producten die je krijgt en stellen dat het mega vermakelijk is en iedereen dit maar moet vinden omdat ze anders verwende en hysterische kinderen zijn.
Ja klopt, ik maak me er nu ook schuldig aan.SinergyX schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:57:
[...]
Jij kwam nu ook niet echt over in een normale manier vind je niet?
Voor de rest heb je helemaal gelijk. Weet je wat het is, ik ben het opzich eens met alle kritiek maar niet in de mate waarin het wordt gebracht. Sommige dingen vind ik erger dan andere dingen. Ik kan me er gewoon niet zo druk om maken, alle elementen wat bf voor mij leuk maakt zit er in dus vermaak ik me er wel mee, ook al missen andere dingen.
Met je vrienden bierviltjes over tafel schuiven is ook leuk. Dat iets leuk is om met iemand anders te spelen maakt het geen goed of vermakelijk spel. Blijkbaar zijn je vrienden leuk. Ik speel veel sologerreh schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:00:
maar had er gewoon plezier in om samen met vrienden in een squad domme dingen te doen.
Het doet er op dat moment niet veel toe welke FPS je speelt. Wel kan ik me goed voorstellen dat je in zo'n setting veel minder last hebt van het gebrek aan "richting" omdat je waarschijnlijk veel dichter bij elkaar blijft dan een squad met randoms.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
in elkaar zit dan het gedrocht 2042. Echter heb nog niets tot weinig gezien van hen waaruit BF veteranen, die gewoon BF gameplay willen, hoopvol over kunnen zijn.
Zolang EA niet de opdracht geeft: 'Maak een BF game indachtig de heritage en dna van de BF serie. Die eruit ziet, voelt en speelt als een BF game', hebben de 'veteranen' niet zo veel om op te hopen.
Het enige voordeel van 2042 is dat een hoop mensen de les: Do not f'ng Pre-Order, weer hebben kunnen leren. EA is middels de preorders financieel nog veel te goed weggekomen.
[ Voor 14% gewijzigd door Help!!!! op 18-01-2022 14:38 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Lijkt of de ene YT-er de andere wil overtreffen. Hierdoor onstaat er wel een soort toon in de kritiek, waardoor nuance ver te zoeken is soms. Denk dat een deel van de gamers zich hierdoor laten leiden. Soort van Buckler effect
De BF IV, I en V werden ook afgebrand. Lees de topics er maar op na. Kijk nu eens naar de YT filmpjes, wordt deze games ineens meer gewaardeerd.
Kritiek op veel onderdelen zijn terecht, absoluut. Zit er nog rek in om de game te verbeteren, jazeker en daar hoop ik dan op.
Intussen vermaak ik me ook met een groepje Tweakers om op sommige avonden urtje te knallen
Dat geschreeuw valt juist extreem mee.. Bekende BF Youtubers als Westie van JackFrags maken gewoon geen/nauwelijks content meer, en hebben ook weinig geschreeuwd. Westie gaat er helemaal niet meer actief mee aan de slag aldus een video van hem van afgelopen week.Layumi schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:59:
Ik herken me wel in beide kampen. Ondanks dat veel kritiek terecht is wordt er ook wel veel "geschreeuwd".
Lijkt of de ene YT-er de andere wil overtreffen. Hierdoor onstaat er wel een soort toon in de kritiek, waardoor nuance ver te zoeken is soms. Denk dat een deel van de gamers zich hierdoor laten leiden. Soort van Buckler effect
De BF IV, I en V werden ook afgebrand. Lees de topics er maar op na. Kijk nu eens naar de YT filmpjes, wordt deze games ineens meer gewaardeerd.
Kritiek op veel onderdelen zijn terecht, absoluut. Zit er nog rek in om de game te verbeteren, jazeker en daar hoop ik dan op.
Intussen vermaak ik me ook met een groepje Tweakers om op sommige avonden urtje te knallen
Vaak bu'j te bang!
Mee eens. Ik heb ook best lol indien in een leuk team. Ik zit wel in de Tweakers BF Discord, maar ik moet eens kijken hoe ik met jullie kan meespelen. Ik speel vaak1 of 2 uurtjes en vaak een beetje na etenstijd.Rohem schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:28:
[...]
Op de korte termijn voor BF2042 misschien niet (meer) nee. Maar voor de langere termijn zullen ze wel wat moeten toch? Als ze nu de feedback (laat ik het zo maar even noemen) vanuit de community niet snappen hebben ze een beste plaat voor de kop.
Ik heb best lol met BF2042, helemaal als de teamplay goed is. En ben er nu achter dat dat met een groepje Tweakers heel goed kan. Maar verder zijn er een hoop dingen die ik toch wel mis uit voorgaande BF versies. Al is het simpelweg zorgen dat je met je squad(s) dezelfde objective speelt, of reviven bijvoorbeeld. En zo zijn er genoeg dingen te noemen, die hier ook ongetwijfeld aangehaald zijn, waar EA / Dice iets mee zal moeten.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Naja, can't argue with stupid.ocdaan schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:57:
Lol, waarom zou een bedrijf dat lekker winst maakt zichzelf moeten opheffen? Omdat een hysterische gamer dat vindt?![]()
Don't be sad, thats just the way it is sometimes![]()
![]()
Er valt genoeg te verbeteren, maar zo erg is het nou ook weer niet. Niet zo zeuren jongens
Als jij een Xbox besteld bij bol.com en je krijgt een N64 dan vind je het zeker prima?
Door dit een 'typische internet hype' noemen en 'waarbij een hoop schapen een paar youtubers nalult' laat je zien dat je geen flauw idee hebt wat er speelt.gerreh schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:31:
Precies, typische internet hype waarbij een hoop schapen een paar youtubers nalult en dus de boel opgeblazen wordt.
Is de game perfect, nee, maar het is mega vermakelijk. De grote mappen, 128 player breakthrough, maar ook conquest, soms verlies je hard omdat het team drama is, soms heb je een game met 5 ticket verschil. Er zijn nog zat dingen te verbeteren, dat komt heus wel. Battlefield 4 was ook mwoh in het begin, daarna prima gepatched en gefixt.
Gewoon afwachten
Juist wel, maar misschien heb jij de afgelopen 10-15 jaar op internet gemist, waarbij genoeg mensen een paar youtubers napraat en hun mening overneemt. Denk dat de meeste mensen met een eigen mening dit wel zien, maar oke, denk dat we nu te offtopic gaan.BroWohsEdis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:48:
[...]
Door dit een 'typische internet hype' noemen en 'waarbij een hoop schapen een paar youtubers nalult' laat je zien dat je geen flauw idee hebt wat er speelt.
Het interesseert mij niet wat een paar random Youtubers op internet roepen. Als miljoenen mensen iets vinden zal er toch een kern van waarheid in zitten?gerreh schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:44:
[...]
Juist wel, maar misschien heb jij de afgelopen 10-15 jaar op internet gemist, waarbij genoeg mensen een paar youtubers napraat en hun mening overneemt. Denk dat de meeste mensen met een eigen mening dit wel zien, maar oke, denk dat we nu te offtopic gaan.
Wat ik zie is dat EA met het overwerken en uitmelken van medewerkers en het aftroggelen van consumenten een nieuw business model heeft gecreëerd, ik vind het spijtig dat de gaming community en autoriteiten hier niet tegen op treden.
Enkele voorbeelden:
- Titanfall 2 al een half jaar onspeelbaar wegens hacks, spel is nog steeds te koop.
- Battlefront 2 is al 3 maanden onspeelbaar op PC wegens hacks, spel is nog steeds te koop.
- Introduceren van lootboxes in verschillende franchises en gericht adverteren op kinderen
- Re-releasen van FIFA terwijl dit letterlijk exact dezelfde versie is als het jaar ervoor (Wii, PC)
- Het verkopen van Ultimate Team kaarten door EA medewerkers
- Het riggen van matchmaking in o.a. Ultimate Team en Apex Legends zodat er meer geld wordt gespendeerd aan microtransactions (pantenten staan online)
- False advertisement voor o.a. Anthem, Battlefield 2042, FIFA
- Plots uitzetten van Plants vs Zombies servers
- Disruptive DRM in Spore
- Omkopen van reviewers
Dan hebben we de verschillende rechtzaken, crunch time, gesloten studios wegens wanbeleid en verwoestende reviews van medewerkers nog niet eens genoemd.
EA is niet voor niks 2 keer "Worst Company in America" geworden met volgens mij 9 nominaties.
Nu zijn dit soort dingen tegenwoordig redelijk 'normaal' in de gaming industrie, maar EA (en Activision) spannen toch echt de kroon.
En on topic: Battlefield 2042 is de slechtste Battlefield die ik ooit heb gedaan, zelfs een van de slechtste shooters die ik ooit heb gespeeld.
[ Voor 11% gewijzigd door BroWohsEdis op 18-01-2022 21:45 ]
Verwijderd
tenzij die miljoenen mensen die random youtubers zitten na te pratenBroWohsEdis schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:37:
[...]
Het interesseert mij niet wat een paar random Youtubers op internet roepen. Als miljoenen mensen iets vinden zal er toch een kern van waarheid in zitten?
Eerlijk is eerlijk: er is heel veel aan te merken op de huidige gang van zaken.
Anderszijds probeer ik volwassen genoeg te zijn om een andere factor mee te wegen: wij leggen de lat uit onze jeugd, onze herinnering, de gloriedagen van het gaming-tijdperk, als meetlat naast de huidige tijd.
Onze goede herinnering aan hoe het was is dan verworden tot een gouden standaard voor hoe het altijd zou moeten zijn. En dan wacht ons slechts teleurstellingen.
Want de tijd verandert, de economische modellen veranderen. Monetisation verandert.
Vroegah hadden we al die lootboxes en preorders en epic ultra legendary special limited collector's editions niet of nauwelijks. Van DLC had nog nooit iemand gehoord. Een expansion pack was gaaf. En voegde ook echt wat toe.
Maar de tijden zijn veranderd. Is dat positief? Nee niet perse. Maar misschien weegt ook mee dat we al die verandering ook eigenlijk niet willen.
Huidige generaties Zoomers etc. weten waarschijnlijk niet beter en vinden het allemaal prima.
Maar wij hebben andere tijden gezien, dat een spel voor 50-100 gulden ofzo werd uitgebracht maar dat het wel een afgemaakt groot spel was waar je goed mee vooruit kon, en waar expansion packs zo ongeveer een nieuwe game zouden zijn volgens huidige maatstaven.
Die tijd is veranderd, maar het is wel onze norm geworden en daarom zal het alleen maar tegen vallen.
Inflatie is ook een dingetje. Er is meer mogelijk op technisch gebied, maar misschien om ontwikkelgebied juist weer minder. Alles is duurder, maar we willen nog wel om de x tijd een nieuw spel.
Dus moet er maar vanalles uit de grond gestampt worden, het liefst zo goedkoop mogelijk, met allemaal extra toeters en bellen om extra te verdienen.
Grote game conventions etc. waren er vroeger waarschijnlijk niet zoals nu. Vroeger maakte een game studio een game en was dat hun dagelijks werk.
Tegenwoordig is alles veel groter en flitsender. En dat kost ook meer geld. Meer mensen in dienst.
En dan is gemakzucht en automatisering van zaken een valkuil die op de loer ligt.
Ik zou dan kunnen concluderen dat het allemaal zo slecht is geworden omdat onze verwachtingen hoger zijn geworden terwijl het niks mag kosten en alles moet perfect zijn maar dat kan gewoon niet.
En dan weten gamestudio's uit gekkigheid ook niet meer wat ze moeten doen en gaan ze al dit soort richtingen inslaan met als gevolg dat de kwaliteit van hun producten verslechter en wij gedesillusioneerd achter blijven. Want gamestudio's kunnen niet meer 10 jaar stilletjes in een hok zitten ontwikkelen en in het laatste jaar uitkomen met de game. Ze moeten tegenwoordig zo'n beetje elke dag blogs bijhouden, regelmatig updates geven, interviews, conventies, beta's, demo's, promotie etc. Daarvoor hebben ze weer massa's extra mensen nodig. Want radiostilte terwijl je werkt aan je game kan niet meer, want dan wint de concurrent. Je moet actief blijven, zichtbaar blijven, bij blijven. Leuk blijven, interessant blijven.
En dat gaat ten koste van geld, tijd en energie aan het ontwikkelen van een echt goede game.
We willen alles, en we willen het nu. Maar dat kan niet. En dus krijgen we shit.
Misschien moeten we zelf eens wat minder hoge eisen stellen, en game developers eens wat minder snel willen. Daar ligt de oplossing.
Helaas lukt dat niet want je moet tegenwoordig snel produceren zodat er direct geconsumeerd kan worden en de aandeelhouders tevreden blijven.
Haal die aandeelhouders er tussenuit en vraag weer geduld van de consumenten en je krijgt weer kwaliteitsproducten. Ben alleen bang dat de prijs van het product zal verdubbelen.
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2022 06:45 ]
Vervolgens releasen ze games die steeds meer hetzelfde zijn, reskinnen van bestaande assets, hergebruiken van engines, etc. De uiteindelijke kwaliteit gaat daarmee naar beneden. Bv een panzerfaust in warzone die opnieuw geladen wordt ipv weggegooid, omdat het feitelijk de RPG is die geskinned is.
De Zoomers zullen veel features niet missen om bf2042, maar ze zullen wel vrij makkelijk weer afscheid nemen van het spel. En de enige manier op die spelers te behouden is door telkens nieuwe content in de vorm van fancy Skins en andere onzin die niets met de basis van het spel te maken hebben. Een scoreboard confronteert de Zoomers alleen maar dat ze slecht zijn en draagt niet bij aan een positief gevoel, zodat ze meer rotzooi zullen kopen.
Let's talk about the next set of updates coming to #Battlefield2042 and what to expect in the coming weeks
— Battlefield Comms (@BattlefieldComm) 19 januari 2022
Here's a thread with news on upcoming patches, Portal XP Changes, and updates on requested features like Scoreboard & Cross Platform VOIP 🧵👀 pic.twitter.com/bxkutjh97S
Update 3.2: Donderdag 20 januari
Update 3.3: medio/eind februari
W.I.P. scoreboard, verschijnt in Update 3.3 en zal daarna ook nog updates krijgen
:strip_exif()/f/image/LhQco0JdhdkHMoPGUUbpffiz.jpg?f=fotoalbum_large)
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Is het niet eerder andersom? Game developers moeten hogere eisen stellen en consumenten wat minder snel willen?Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 06:33:
[...]
Misschien moeten we zelf eens wat minder hoge eisen stellen, en game developers eens wat minder snel willen. Daar ligt de oplossing.
Want, wat zijn de te hoge eisen in dit geval? De verwachtingen scheppen ze zelf met beloftes en de marketingcampagne.
De beloofde support van BFV wordt gestaakt om met 3 studio's 3 jaar lang (ipv de reguliere 2) het meesterwerk en loveletter aan de fans te maken genaamd 2042. Dan is het niet heeeeeeeeel gek dat een nogal mager pakket vol met domme basale fouten slecht ontvangen wordt. Zo hoef ik niet met mijn klanten om te gaan.
Een goedlopend bedrijf runnen is echt niet zo moeilijk. Voorzie in een duidelijk aanwezige behoefte, beter dan de concurrentie voor een eerlijke prijs, hanteer een gezonde (toekomstvaste) marge en ga zorgvuldig met je klanten om. Meer is het echt niet.
Zoveel mogelijk boxen proberen af te vinken om met behulp van marketing een net-niet product aan zoveel mogelijk mensen proberen te slijten, gaat je altijd tegen je keren. Dát is wat er nu gebeurt, dat is echt niet de schuld van de consument. Als je business model niet meer werkt, moet je je business model aanpassen in plaats van de klanten de schuld te geven.
Zeg nou zelf, als het spel goed is, hoef je helemaal niets te horen van de developer op twee momenten na. Bij de aankondiging, reveal trailer, en de release. Dan positieve reviews en klaar ben je. Het percentage van de, zeg 4 miljoen, kopers van 2042 wat op twitter of youtube gedurende de drie jaar durene ontwikkeling, actief het nieuws volgt en interviews etc eist, dat is natuurlijk te verwaarlozen.
Nog 1,5 maand voor een scoreboard, krijg dat maar eens uitgelegd aan een toch al schuimbekkend publiek. Maar elke vorm van nieuws is winst nu.RobinNL schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:27:
Klik op tweet voor het hele draadje (9 tweets totaal).
[Twitter]
Update 3.2: Donderdag 20 januari
Update 3.3: medio/eind februari
W.I.P. scoreboard, verschijnt in Update 3.3 en zal daarna ook nog updates krijgen
[Afbeelding]
PS. Oké dat laatste neem ik terug, deaths staan niet in de mock-up/concept scoreboard, god wat een knullige fout weer. de reactie hierop is zó voorspelbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 19-01-2022 11:47 ]
En het niveau van de reacties op twitter is zoals altijd, ongeacht het onderwerp, weer heel laag.
[ Voor 6% gewijzigd door FunFair op 19-01-2022 11:55 ]

Mooi dat er eindelijk mastery komt in Portal. Wel gelimiteerd aan bepaalde modes dus ik ben benieuwd wat dat betekent. Als er damage boosters in zitten (hardcore) zou het vast nog steeds disabled zijn.
Bug fixes en performance improvements zijn ook mooi maar de tweets zijn op dit moment zo onduidelijk dat ik daar geen conclusies uit haal.
De volgende update na morgen komt in mid - late februari. Ongeveer een maand vanaf nu, dat voelt voor mij ook niet echt als een live service game met continu nieuwe content… ik ben benieuwd wanneer ze het eerste seizoen aankondigen. Volgens geruchten begint die in de maart update. 4 maanden na launch…
[ Voor 9% gewijzigd door raiders op 19-01-2022 12:21 ]
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Klinkt helaas niet meteen als de boost die ik nodig heb om het spel opnieuw op te starten..
Hahaha, je weet dat het EA/Dice is heraiders schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:12:
heb je dan überhaupt geluisterd naar alle feedback?
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
"in progress" or not, specific maps, etc.
Ik mis het niet heel erg dat ik de death en ping van andere spelers niet kan zien, als ik van mijzelf maar weet hoe hard ik aan het falen ben
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
We weten ook niet precies wanneer ze zijn begonnen met een vernieuwd scoreboard. De tweet lijkt te zeggen na de vrije periode. Het is niet zo van dat het zomaar binnen 2 weken helemaal uitgewerkt kan worden. Er moet een design voor worden gemaakt. Waarschijnlijk is hier feedback op en gaat dit terug naar de tekentafel. Als het daar een go heeft gekregen, gaat het naar de developers (technisch en uiterlijk). Dit moet uiteindelijk meerdere keren worden getest. Uiteindelijk zit er misschien wel veel meer werk in dan je zou denken. Update 3.3 moet medio of eind februari verschijnen. Dat is ongeveer een maand, maar het kan ook wat langer duren of juist korter.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:42:
[...]
Nog 1,5 maand voor een scoreboard, krijg dat maar eens uitgelegd aan een toch al schuimbekkend publiek. Maar elke vorm van nieuws is winst nu.
PS. Oké dat laatste neem ik terug, deaths staan niet in de mock-up/concept scoreboard, god wat een knullige fout weer. de reactie hierop is zó voorspelbaar.
Het is nog W.I.P., dus deaths zouden ze er zo nog bij kunnen zetten. Laat het vooral weten wat je anders wil zien: https://twitter.com/Straatford87/status/1483751157172482050
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Maak je geen zorgen, ik weet ook wel hoe zoiets intern werkt in een grote organisatie, dat kost altijd verschrikkelijk veel meer tijd dan je wil. Maar communicatie les 1: leg dat dan uit! Ook waarom je pas zo laat er aan begonnen bent, of waarom het niet bij de launch zat. Dan maar even met de billen op de blaren, maar dan ben je er vanaf.RobinNL schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:23:
[...]
We weten ook niet precies wanneer ze zijn begonnen met een vernieuwd scoreboard. De tweet lijkt te zeggen na de vrije periode. Het is niet zo van dat het zomaar binnen 2 weken helemaal uitgewerkt kan worden. Er moet een design voor worden gemaakt. Waarschijnlijk is hier feedback op en gaat dit terug naar de tekentafel. Als het daar een go heeft gekregen, gaat het naar de developers (technisch en uiterlijk). Dit moet uiteindelijk meerdere keren worden getest. Uiteindelijk zit er misschien wel veel meer werk in dan je zou denken. Update 3.3 moet medio of eind februari verschijnen. Dat is ongeveer een maand, maar het kan ook wat langer duren of juist korter.
Het is nog W.I.P., dus deaths zouden ze er zo nog bij kunnen zetten. Laat het vooral weten wat je anders wil zien: https://twitter.com/Straatford87/status/1483751157172482050
Gooi dan niet 5 vage tweets er uit met vage beloftes en vage deadlines, schrijf een officiële blog post, link ernaar in-game desnoods. Terecht of niet, ze geven zo iedereen weer onnodig munitie voor nog meer kritiek en gaat het z'n eigen leven leiden, in plaats van dat je de beeldvorming stuurt.
Onvoorstelbaar dom en onnodig dit.
Ik ben het met je eens hoor, ze mogen hier wel iets meer over communiceren. Een uitgebreide blog post zegt (als het goed is) een hoop meer dan een aantal tweets waar je aan een maximaal aantal karakters vast zit.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:32:
[...]
Maak je geen zorgen, ik weet ook wel hoe zoiets intern werkt in een grote organisatie, dat kost altijd verschrikkelijk veel meer tijd dan je wil. Maar communicatie les 1: leg dat dan uit! Ook waarom je pas zo laat er aan begonnen bent, of waarom het niet bij de launch zat. Dan maar even met de billen op de blaren, maar dan ben je er vanaf.
Gooi dan niet 5 vage tweets er uit met vage beloftes en vage deadlines, schrijf een officiële blog post, link ernaar in-game desnoods. Terecht of niet, ze geven zo iedereen weer onnodig munitie voor nog meer kritiek en gaat het z'n eigen leven leiden, in plaats van dat je de beeldvorming stuurt.
Onvoorstelbaar dom en onnodig dit.
Ze kunnen een blogpost maken met:
- Excuses over de staat van de game, verwachtingen niet waargemaakt, te weinig geluisterd naar de community.
- Prio om deze punten aan te pakken.
- Welke fixes/verbeteringen kunnen we wanneer verwachten en wat is de status op dit moment (waar nodig screenshots of een video toegevoegd).
- Live services (seasons etc). Wat kunnen we precies verwachten? Spelers hebben hier ook al voor betaald met een Gold of Ultimate Edition.
Wat een lachertje dit.
Dit was mijn laatste aanschaf van een BF game. Never again.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:42:
[...]
De deaths staan links in het plaatje. Moet toegeven dat het mij ook wat overzichtelijker zou zijn als ze gewoon in de tabel staan. Maar ze staan er in ieder geval in.raiders schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:12:
Nu kondigen ze hem eindelijk aan maar staan deaths er niet in… heb je dan überhaupt geluisterd naar alle feedback?
Als ik het plaatje van scorebord bekijk vraag ik me direct paar dingen af;NACrat schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:29:
[...]
[...]
De deaths staan links in het plaatje. Moet toegeven dat het mij ook wat overzichtelijker zou zijn als ze gewoon in de tabel staan. Maar ze staan er in ieder geval in.
1 - Waarom zoveel info in die tabel? Is het gros van de spelers echt geinteresseerd in captures/defenses/assists/revives?
2- Waarom zo chaotisch en veel kleurtjes met al die ribbons etc links

voor mij is het op deze manier prima, het aantal deaths van jezelf staan in je eigen profiel links, dus prima.NACrat schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:29:
[...]
[...]
De deaths staan links in het plaatje. Moet toegeven dat het mij ook wat overzichtelijker zou zijn als ze gewoon in de tabel staan. Maar ze staan er in ieder geval in.
Ik vind het in objective based games echt totaal niet interessant hoevaak een andere speler doodgaat. Simpelweg omdat het extreem simpel is in games om een hoge KD ratio te halen als je je speelstijl aanpast.
Als je echt objective based speelt zul je vaker meer deaths hebben. is ook niet zo raar want je neemt meer risico dan iemand die buiten het objective gedeelte anderen neerschiet en zo weinig deaths haalt en veel kills maar niet de objectives verovert.
Dus in mijn ogen bepaal je zelf met je eigen speelstijl hoe je eigen kill death ratio zich ontwikkeld als je daar heel erg gevoelig voor bent.
Ik vind het belangrijker in objective based games om te zien wat mijn medespelers hebben bijgedragen aan de objectives (dus de captures en defenses). Als het echt een COD game zou zijn met de focus op team deathmatch dan zou een K/D weergave op het scoreboard wel handig zijn (in cod heb je overigens ook geen death weergave meer in het scoreboard in objectives mode).
Maar zoals het daar nu in concept staat vind ik het dus wel prima. Je kunt nog steeds je eigen performance goed analyseren met je eigen profiel links.
Ik weet niet of ik een stuk cynischer ben geworden of dat de kwaliteit van games gewoon keihard achteruit is gegaan. Qua graphics is het natuurlijk allemaal flink verbeterd, als ik puur naar game design kijk en vergelijk met oudere games dan vind ik het huidige niveau echt in en in triest.Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 06:33:
[...]
tenzij die miljoenen mensen die random youtubers zitten na te praten
Eerlijk is eerlijk: er is heel veel aan te merken op de huidige gang van zaken.
Anderszijds probeer ik volwassen genoeg te zijn om een andere factor mee te wegen: wij leggen de lat uit onze jeugd, onze herinnering, de gloriedagen van het gaming-tijdperk, als meetlat naast de huidige tijd.
Onze goede herinnering aan hoe het was is dan verworden tot een gouden standaard voor hoe het altijd zou moeten zijn. En dan wacht ons slechts teleurstellingen.
Want de tijd verandert, de economische modellen veranderen. Monetisation verandert.
Vroegah hadden we al die lootboxes en preorders en epic ultra legendary special limited collector's editions niet of nauwelijks. Van DLC had nog nooit iemand gehoord. Een expansion pack was gaaf. En voegde ook echt wat toe.
Maar de tijden zijn veranderd. Is dat positief? Nee niet perse. Maar misschien weegt ook mee dat we al die verandering ook eigenlijk niet willen.
Huidige generaties Zoomers etc. weten waarschijnlijk niet beter en vinden het allemaal prima.
Maar wij hebben andere tijden gezien, dat een spel voor 50-100 gulden ofzo werd uitgebracht maar dat het wel een afgemaakt groot spel was waar je goed mee vooruit kon, en waar expansion packs zo ongeveer een nieuwe game zouden zijn volgens huidige maatstaven.
Die tijd is veranderd, maar het is wel onze norm geworden en daarom zal het alleen maar tegen vallen.
Inflatie is ook een dingetje. Er is meer mogelijk op technisch gebied, maar misschien om ontwikkelgebied juist weer minder. Alles is duurder, maar we willen nog wel om de x tijd een nieuw spel.
Dus moet er maar vanalles uit de grond gestampt worden, het liefst zo goedkoop mogelijk, met allemaal extra toeters en bellen om extra te verdienen.
Grote game conventions etc. waren er vroeger waarschijnlijk niet zoals nu. Vroeger maakte een game studio een game en was dat hun dagelijks werk.
Tegenwoordig is alles veel groter en flitsender. En dat kost ook meer geld. Meer mensen in dienst.
En dan is gemakzucht en automatisering van zaken een valkuil die op de loer ligt.
Ik zou dan kunnen concluderen dat het allemaal zo slecht is geworden omdat onze verwachtingen hoger zijn geworden terwijl het niks mag kosten en alles moet perfect zijn maar dat kan gewoon niet.
En dan weten gamestudio's uit gekkigheid ook niet meer wat ze moeten doen en gaan ze al dit soort richtingen inslaan met als gevolg dat de kwaliteit van hun producten verslechter en wij gedesillusioneerd achter blijven. Want gamestudio's kunnen niet meer 10 jaar stilletjes in een hok zitten ontwikkelen en in het laatste jaar uitkomen met de game. Ze moeten tegenwoordig zo'n beetje elke dag blogs bijhouden, regelmatig updates geven, interviews, conventies, beta's, demo's, promotie etc. Daarvoor hebben ze weer massa's extra mensen nodig. Want radiostilte terwijl je werkt aan je game kan niet meer, want dan wint de concurrent. Je moet actief blijven, zichtbaar blijven, bij blijven. Leuk blijven, interessant blijven.
En dat gaat ten koste van geld, tijd en energie aan het ontwikkelen van een echt goede game.
We willen alles, en we willen het nu. Maar dat kan niet. En dus krijgen we shit.
Helaas lukt dat niet want je moet tegenwoordig snel produceren zodat er direct geconsumeerd kan worden en de aandeelhouders tevreden blijven.
Haal die aandeelhouders er tussenuit en vraag weer geduld van de consumenten en je krijgt weer kwaliteitsproducten. Ben alleen bang dat de prijs van het product zal verdubbelen.
Dan kijk ik vooral naar games als CoD, Battlefield, Halo en als niet-shooter Age of Empires. Bij al deze franchises is het precieze punt aan te wijzen waar de ondergang is ingezet wegens vaak belachelijk nieuwe features waar helemaal niemand om heeft gevraagd.
Mijn verwachten zijn persoonlijk, op graphics, na niet hoger geworden. Als DICE Battlefield 3 als basis had genomen met wat wapens/maps van Battlefield 4 of Bad Company 2 en eventuele kleine veterbeteringen was het een gigantisch success geworden vermoed ik. DICE lijkt aan chronische amnesia te lijden en wil het wiel keer op keer rijdend opnieuw uitvinden.
De verwachtingen worden naar mijn idee geschept door de ontwikkelaars. Kijk naar CS:GO wat de meest populaire shooter is zonder al te grote veranderingen, een Apex Legends dat in het geheim is ontwikkeld en fundamenteel een prima shooter is.
Het lijkt mij het beste om de grote franchises dood te laten bloeden en zonder verwachtingen vanaf de roots opnieuw te beginnen. Ik hoop dat Vince Zampella wat van Battlefield kan maken maar die ziet waarschijnlijk ook dat Battlefield kopje onder wordt gedrukt door EA.
BroWohsEdis schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:55:
[...]
Ik weet niet of ik een stuk cynischer ben geworden of dat de kwaliteit van games gewoon keihard achteruit is gegaan. Qua graphics is het natuurlijk allemaal flink verbeterd, als ik puur naar game design kijk en vergelijk met oudere games dan vind ik het huidige niveau echt in en in triest.
Dan kijk ik vooral naar games als CoD, Battlefield, Halo en als niet-shooter Age of Empires.
Mijn verwachten zijn persoonlijk, op graphics, na niet hoger geworden. Als DICE Battlefield 3 als basis had genomen met wat wapens/maps van Battlefield 4 of Bad Company 2 en eventuele kleine veterbeteringen was het een gigantisch success geworden vermoed ik. DICE lijkt aan chronische amnesia te lijden en wil het wiel keer op keer rijdend opnieuw uitvinden.
De verwachtingen worden naar mijn idee geschept door de ontwikkelaars. Kijk naar CS:GO wat de meest populaire shooter is zonder al te grote veranderingen, een Apex Legends dat in het geheim is ontwikkeld en fundamenteel een prima shooter is.
Het lijkt mij het beste om de grote franchises dood te laten bloeden en zonder verwachtingen vanaf de roots opnieuw te beginnen. Ik hoop dat Vince Zampella wat van Battlefield kan maken maar die ziet waarschijnlijk ook dat Battlefield kopje onder wordt gedrukt door EA.
[ Voor 13% gewijzigd door BroWohsEdis op 19-01-2022 13:58 ]
Ja, je eigen deaths kan je nu ook al zien, het enige wat er nu aan toegevoegd is, zijn de cumulatieve deaths van je team.NACrat schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:29:
[...]
Ik pak deaths er nu even uit, omdat het zo verschrikkelijk opzichtig mist en omdat er een hele rubberen stoeptegel zweem omheen hangt. Het spelers zou kunnen kwetsen, de participatie medaille, iedereen is een winnaar etc etc. Plus deaths zijn verschrikkelijk belangrijk in Battlefield, want die kosten je direct tickets, respawn tijd en effectief ook objectives.
Je wilt gewoon de k/ds van elke individuele speler kunnen bekijken, zoals in elke shooter, niet in de minste plaats van je squad mates/vrienden. Je wilt ook zien welke klasse iedereen speelt, wie in welke voertuigen zit.
Ook wat meer duidelijkheid over de XP gain in Portal vanaf morgen:
https://twitter.com/battl...tatus/1483786906932555783
Ik snap dus totaal niet waarom ze zo moeilijk doen om die XP farm servers. In de eerste week snap ik dat je niet wil dat iedereen elk wapen heeft. Maar op dit moment zijn er al zoveel spelers die letterlijk alles toch al hebben. Als iemand alles wilt speed runnen via een farm… waarom zou je dat dan hinderen? Het is ook niet dat, dat hun monetization met skins in de weg zit. En zelfs wanneer je wel farms wilt hinderen zet er dan een max XP cap op.
Hopen dat ze Rush 2042 voorlopig in de featured experiences houden maar dan met alle Portal maps erbij.
[ Voor 50% gewijzigd door raiders op 19-01-2022 14:29 ]
Dat is hoeveel punten 1 kill, 1 assist, 1 capture e.d. waard zijn.raiders schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:20:
Wat zijn eigenlijk die modifiers in het scoreboard (X1, X2, X3)?
1 kill is 2 punten
1 assist is 1 punt
1 capture is 3 punten
enzovoort
01010000 01100101 01110000 01100101
maar waarom zou je dit willen?A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:02:
[...]
Je wilt gewoon de k/ds van elke individuele speler kunnen bekijken, zoals in elke shooter, niet in de minste plaats van je squad mates/vrienden. Je wilt ook zien welke klasse iedereen speelt, wie in welke voertuigen zit.
wat voegt dat toe dan voor je speel ervaring?
Daar komt bij, het is in objective based games helemaal niet standaard in elke shooter, cod bijvoorbeeld laat ook geen deaths zien in objective modes. Dat is ook volstrekt logisch toch want een KD ratio in objective based games zegt alleen maar iets over de speelstijl van iemand. Als je echt 0 captures doet in een objective game maar wel 100 kills hebt en 0 deaths heb je dan echt zoveel toegevoegd aan het victory resultaat ?
Als alle 128 spelers dan op die manier zouden spelen dan win je dus geen enkel potje, immers de objectives worden compleet genegeerd.
Ik kan me wel het argument voorstellen dat je dan support voor je squad verleent zodat in overleg zij de objectives capturen en jij dan inderdaad buiten die objective zone de boel verdedigt en daardoor inderdaad nauwelijks risico loopt op een death, maar dan is het echt een squad objective play. En die statistieken zie je in de huidige scoreboard opzet prima terug.
Dus waarom zou het dan zo belangrijk zijn om van 127 anderen te zien hoe vaak ze dood zijn gegaan? Ik probeer dat echt te begrijpen waarom dat zo belangrijk is als je niet team deathmatch speelt maar een objective game.
Is toch 100 tickets minder voor het andere team dus lijkt mij welrobinez schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:36:
Als je echt 0 captures doet in een objective game maar wel 100 kills hebt en 0 deaths heb je dan echt zoveel toegevoegd aan het victory resultaat ?
ja, dat is in sommige modes wel een goed punt, maar dat hangt wel af van welke mode in battlefield, in breakthrough in het aanvallende team is het zinloos bijvoorbeeld aangezien de verdediging unlimited lives hebben en je echt de objectives zelf moet veroveren.DrumandBass schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:51:
[...]
Is toch 100 tickets minder voor het andere team dus lijkt mij wel
Natuurlijk zijn het aantal deaths niet heilig, je moet het ook interpreteren naast de andere stats. Het maakt verschrikkelijk veel uit waar die kills gemaakt worden en nog veel belangrijker WIE je killt. 100 kills die niet gerevived worden, zijn 100 tickets en uitgaande van 20 seconden per death, pak je effectief een half uur aan numeriek overwicht.robinez schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:36:
[...]
maar waarom zou je dit willen?
wat voegt dat toe dan voor je speel ervaring?
Daar komt bij, het is in objective based games helemaal niet standaard in elke shooter, cod bijvoorbeeld laat ook geen deaths zien in objective modes. Dat is ook volstrekt logisch toch want een KD ratio in objective based games zegt alleen maar iets over de speelstijl van iemand. Als je echt 0 captures doet in een objective game maar wel 100 kills hebt en 0 deaths heb je dan echt zoveel toegevoegd aan het victory resultaat ?
Als alle 128 spelers dan op die manier zouden spelen dan win je dus geen enkel potje, immers de objectives worden compleet genegeerd.
Ik kan me wel het argument voorstellen dat je dan support voor je squad verleent zodat in overleg zij de objectives capturen en jij dan inderdaad buiten die objective zone de boel verdedigt en daardoor inderdaad nauwelijks risico loopt op een death, maar dan is het echt een squad objective play. En die statistieken zie je in de huidige scoreboard opzet prima terug.
Dus waarom zou het dan zo belangrijk zijn om van 127 anderen te zien hoe vaak ze dood zijn gegaan? Ik probeer dat echt te begrijpen waarom dat zo belangrijk is als je niet team deathmatch speelt maar een objective game.
Als jij kills maakt op het capture punt, dat ding cleart en begint te cappen, is dat vele malen waardevoller dan die 8 man die later nog aan komen zetten en nog even snel die capture points meepakken.
Ik hoef ook totaal niet te weten wat alle spelers doen, het gaat me juist om die kritieke spelers waar je het potje door kan verliezen. Dit is met name belangrijk voor 64 spelers natuurlijk, die 128 players zijn veels te veel, maar goed, voor het idee is het hetzelfde.
Dat jantje doedel ergens achterin met z'n sniper 40-0 staat, boeit inderdaad niets, die is geen bedreiging. Dat compenseer je lachend met revives, maar ik wil wel weten wat de gevaarlijkste spelers/squads zijn die als eerste uitgeschakeld moeten worden. Als ik op een objective gekilled wordt in een goed vuurgevecht door iemand die 20 - 4 staat, of iemand die 4 - 20 staat, is een groot verschil. Die eerste moet je zo snel mogelijk uitschakelen, die tweede kan een mazzelaar geweest zijn, moet je op hetzelfde punt weer respawnen of kan je beter op een andere vlag helpen.
Dit speelt al helemaal met voertuigen. Weten welke voertuigen als eerste gecounterd moeten worden en hoe, is vrij doorslaggevend. Spelen die alleen of worden die actief gerepareerd door squadmates etc etc.
Veel deaths hebben kan ook een indicator zijn van slechte positioning, dus doodgaan zonder dat je gerevived kan worden, het is daarmee ook een indicatie voor mij hoe agressief ik kan spelen..
Enfin, dit zijn maar een paar voorbeelden waar ik actief het aantal deaths in het scoreboard gedurende een potje zeker mee neem in de besluitvorming om het potje te winnen. Én om je maatjes een beetje te stangen natuurlijk.
Waarom wil je dit weten?A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:07:
het gaat me juist om die kritieke spelers waar je het potje door kan verliezen.
Is dat een serieuze vraag? Ik speel om het potje te winnen, dat gaat altijd makkelijker als je de gevaarlijkste jongens als eerste uitschakelt.
Het zijn altijd maar een handjevol spelers die de verloop van het potje echt bepalen. Het gros blijft toch heel voorspelbaar dezelfde speelstijl hanteren en blijft rond dezelfde objectives hangen.
QFTA.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:16:
[...]
Het zijn altijd maar een handjevol spelers die de verloop van het potje echt bepalen. Het gros blijft toch heel voorspelbaar dezelfde speelstijl hanteren en blijft rond dezelfde objectives hangen.
Dat is ook een reden dat ik die clips nooit snap met snipers die 1 headshot maken per ronde op een miljoen miljard kilometer, super leuk voor je maar je bent echt totaal nutteloos.

Casual plebs
Dat is een serieuze vraag. Waarom wil je dat weten?
Aan het scoreboard zie je niet waar de gevaarlijkste jongens rondlopen. Naast mijn serieuze vraag ben ik nu ook nieuwsgierig naar wat uw definite van een 'gevaarlijke jongen' in Battlefield is.
[ Voor 31% gewijzigd door Generaal Pep op 19-01-2022 15:35 ]
Je hebt echt wel een idee waar ze mee bezig zijn als je ook klasse/voertuig zou zien, in combinatie met de (mini)map kan je aan het verloop van de vlaggen ook echt wel een goede inschatting maken waar ze rondlopen en wat ze doen, aan de gespotte dorito's en je dode teammates zie je een hoop.Generaal Pep schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:31:
[...]
Dat is een serieuze vraag. Waarom wil je dat weten?
Aan het scoreboard zie je niet waar de gevaarlijkste jongens rondlopen. Naast mijn serieuze vraag ben ik nu ook nieuwsgierig naar wat uw definite van een 'gevaarlijke jongen' in Battlefield is.
Het verschilt een beetje tussen de verschillende battlefields, maar over het algemeen zou ik zeggen:
Het aller gevaarlijkst in elke Battlefield zijn altijd de voertuigen (meestal heli's en tanks) die actief ondersteund worden door het hele squad. Dat kan je direct van het scorebord afleiden.
Daarna de solo vehicle whore, die lafjes vanuit de uncap staat te etteren en objectives aan het spammen is.
Daarna de (meestal maximaal 2) goede squads die overduidelijk via discord/TS coördineren. (staan 9/10 keer vlak bij elkaar op het scoreboard).
Daarna de medics en de lisitge spawnpoints (mobiel of niet) achter de linies of op hoogte.
bedankt voor je uitleg,A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:16:
[...]
Is dat een serieuze vraag? Ik speel om het potje te winnen, dat gaat altijd makkelijker als je de gevaarlijkste jongens als eerste uitschakelt.
op zich kan ik me best vinden in je uitleg, maar het is ook wel een compleet bedachte uitleg natuurlijk om je verhaal kracht bij te zetten.
Ten eerste, je heb maar een halve minuut om die hele analyse te doen op je scherm over 128 spelers, dan moet je handmatig lijsten gaan invullen in die halve minuut wie dan de gevaarlijkste spelers zijn en wie dat dan zouden moeten gaan zijn waar je een volgend potje rekening mee zou moeten houden.
dan heb je die lijst en dan blijkt dat je battlefield speelt en dat je complete lobby vervangen wordt door andere spelers aangezien elke ronde er een nieuwe server connectie wordt opgezet en je helemaal niet standaard met de spelers van je vorige ronde gematched wordt.
Dus een hele mooie theoretische verklaring voor je waarom je dit allemaal zo belangrijk vindt, maar eerlijk gezegd denk ik dat het eigenlijk alleen maar om die laatste opmerking van je oorspronkelijke verhaal gaat (om je maten te stangen).
Op zich geen probleem, maar dat staat wel heel ver af van objective play natuurlijk
Een belabberde eigenschap van BF2042 benoemen is natuurlijk niet echt een goede reden om niet naar het scorebord te kijken. Het is toch niet leuk dat je iedere ronde met nieuwe randoms zit? Niet leuk, en ook niet nodig.robinez schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:21:
[...]
dan heb je die lijst en dan blijkt dat je battlefield speelt en dat je complete lobby vervangen wordt door andere spelers aangezien elke ronde er een nieuwe server connectie wordt opgezet en je helemaal niet standaard met de spelers van je vorige ronde gematched wordt.
Maar het is toch niet raar om naar het scorebord te kijken? Ik doe dat heel vaak, even op TAB en weer verder. Even kijken hoeveel spelers moeten respawnen, checken of die irritante piloot/tanker dood is, dat soort dingen. Al kan ik ook wel zonder scorebord.
Jammer dat je dat zo ziet, want dat is wel precies wat ik zo gaaf vind aan battlefield. Kijk, dat in de recente Battlefields steeds minder relevant wordt, geef ik als eerste toe. Je beschrijft ook precies waarom de modernere games veel minder diepgang hebben. De potjes worden korter, geen vaste servers, 128 spelers, het doet allemaal verschrikkelijk afbreuk aan de ervaring.robinez schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:21:
[...]
bedankt voor je uitleg,
op zich kan ik me best vinden in je uitleg, maar het is ook wel een compleet bedachte uitleg natuurlijk om je verhaal kracht bij te zetten.
Ten eerste, je heb maar een halve minuut om die hele analyse te doen op je scherm over 128 spelers, dan moet je handmatig lijsten gaan invullen in die halve minuut wie dan de gevaarlijkste spelers zijn en wie dat dan zouden moeten gaan zijn waar je een volgend potje rekening mee zou moeten houden.
Dus een hele mooie theoretische verklaring voor je waarom je dit allemaal zo belangrijk vindt, maar eerlijk gezegd denk ik dat het eigenlijk alleen maar om die laatste opmerking van je oorspronkelijke verhaal gaat (om je maten te stangen).
Op zich geen probleem, maar dat staat wel heel ver af van objective play natuurlijk
Maar wat ik beschrijf is echt de normaalste zaak van de wereld hoor, het is niet één keer op tab drukken en klaar, het is een doorlopend proces. Je herkent altijd patronen, namen die wat vaker voorbij ko
men in de kill feed, Je ziet het scoreverloop, hoe draai je dat om? Wie of wat moet je counteren?
Zeker als je met mensen op comms speelt die al sinds BF2 grootschalige competitive hebben gespeeld, dan is juist dat tactische element erg gaaf.
Nogmaals, in 2042 is op 128 man AOW niets anders dan lekker dom raggen en dat blijft het als het spelletje verder wordt platgeslagen, maar op de 64/32 speler modes en zeker met portal.... ach, we blijven hopen.
PS. daarom heb je ook zoveel van oude mannen die blijven vragen om dedicated servers die vrij in te stellen zijn, een serverbrowser, squads kunnen joinen/samen stellen, met meer dan 4 man tegelijk een server joinen, fatsoenlijke scoreboards, rock/paper/scissors balans, etc etc.
[ Voor 5% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 19-01-2022 16:45 ]
ik ben het ook niet met je uitleg oneens hoor. Alleen het slaat niet op de game die we hier bespreken die al die functionaliteit die jij wilt gebruiken niet heeft en anders werkt dan dat je deed voorkomen in jouw uitleg waarom je de kills zo belangrijk vindt om te zien in het scoreboard in deze game.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:40:
[...]
Jammer dat je dat zo ziet, want dat is wel precies wat ik zo gaaf vind aan battlefield. Kijk, dat in de recente Battlefields steeds minder relevant wordt, geef ik als eerste toe. Je beschrijft ook precies waarom de modernere games veel minder diepgang hebben. De potjes worden korter, geen vaste servers, 128 spelers, het doet allemaal verschrikkelijk afbreuk aan de ervaring.
Maar wat ik beschrijf is echt de normaalste zaak van de wereld hoor, het is niet één keer op tab drukken en klaar, het is een doorlopend proces. Je herkent altijd patronen, namen die wat vaker voorbij ko
men in de kill feed, Je ziet het scoreverloop, hoe draai je dat om? Wie of wat moet je counteren?
Zeker als je met mensen op comms speelt die al sinds BF2 grootschalige competitive hebben gespeeld, dan is juist dat tactische element erg gaaf.
Nogmaals, in 2042 is op 128 man AOW niets anders dan lekker dom raggen en dat blijft het als het spelletje verder wordt platgeslagen, maar op de 64/32 speler modes en zeker met portal.... ach, we blijven hopen.
PS. daarom heb je ook zoveel van oude mannen die blijven vragen om dedicated servers die vrij in te stellen zijn, een serverbrowser, squads kunnen joinen/samen stellen, met meer dan 4 man tegelijk een server joinen, fatsoenlijke scoreboards, rock/paper/scissors balans, etc etc.
Dus vandaar dat ik zei dat het een mooi bedacht theoretisch verhaal was. En dat is simpelweg ook zo omdat het niet van toepassing is op battlefield 2042.
Het is wel een heel mooie wens zoals jij het graag zou willen gebruiken, maar ja, dat is dan toch echt een andere game en dat staat zo ver van de huidige battlefield 2042 af dat dat echt niet gaat gebeuren, als je al ziet dat ze maanden nodig hebben om een scoreboard toe te voegen.
zou er een shooter op de markt zijn die dat allemaal heeft nu?
Deze game is dood, en EA is nog te goed weggekomen met preorder inkomsten.
Gaat nog leuk worden als ze straks tegen MS / Blizzard moeten concurreren met dit soort wanproducten.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ook Dice: laten we een 4 vs zombie mode introduceren met full XP
Persoonlijk heb ik geen problemen met gelijk welke speelstijl en op een manier is het wel eens lollig. Maar eerst farm servers afblocken en dan zelf met zo iets afkomen... haha wie verzint het.
EA is reportedly very disappointed with how Battlefield 2042 has performed and is "looking at all the options" when it comes to the title, this is including looking at Free to Play in some capacity.
— Tom Henderson (@_Tom_Henderson_) 20 januari 2022
I'll have more on this tomorrow. pic.twitter.com/WWuDpstyqS
Sta je toch mooi van te springen als je 100 euro heb uitgegeven voor een prachtige BF ervaring.
Haha ja, het is knap voor ze om nu nog uit te blinken in onvoorstelbare knulligheid, maar dit is wel een pareltje hoor.Invisibal schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:49:
Haha wat een lolbroeken bij Dice: No more farming servers! Disable XP!
Persoonlijk heb ik geen problemen met gelijk welke speelstijl en op een manier is het wel eens lollig. Maar eerst farm servers afblocken en dan zelf met zo iets afkomen... haha wie verzint het.
Ben benieuwd wat voor nieuws ze mee gaan komen. Dat ze niet happy zijn is duidelijk, ze hebben niet voor niets hard ingegrepen in het management, maar misschien nog niet hard genoeg. Voor F2P ben ik niet zo bang, daar alleen red je deze game ook niet mee, hooguit tijdelijke influx van nieuwe spelers die om exact dezelfde redenen afhaken als je alles wel gezien hebt.Albinoraptor schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:20:
[Twitter]
Sta je toch mooi van te springen als je 100 euro heb uitgegeven voor een prachtige BF ervaring.
[ Voor 37% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 21-01-2022 10:39 ]
Vaak bu'j te bang!
Aaaaand it's gone. Ze hebben het er al weer uitgehaald.Invisibal schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:49:
Haha wat een lolbroeken bij Dice: No more farming servers! Disable XP!
Tierelier
Ze doen er ook echt wel alles aan om de playerbase kleiner te makenjorisdekloris schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:39:
[...]
Aaaaand it's gone. Ze hebben het er al weer uitgehaald.

I’m not going to lie, this one shouldn’t have gotten through our review process. I think our desire to create a fun zombies mode clouded our ability to see such a simple thing like the impact it would have on progression. I’m very sorry for the hardship this has caused. https://t.co/01MXOdWGN5
— Justin Wiebe (@JA_Wiebe) 21 januari 2022
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Ik zie nog maar 1 mogelijkheid. De game refunden aan iedereen en de game over een jaar opnieuw uitbrengen.
Het ding is alleen dat je alweer aan ziet komen dat ze zich volledig focussen op dat stukje van de feedback. Hazard Zone is namelijk niet echt leuk in zijn huidige vorm. Dan kun je het wel gratis maken maar waarom zou je dan niet een leuke gratis game spelen?
Misschien een beetje pessimistisch maar ik zie niet echt voor me hoe dat de game gaat fixen.
De player base dropt zo snel dat een complete overhaul te laat lijkt te komen. Dat was het enigste wat 2042 nog zou kunnen redden.
Ik zit voorlopig nog prima op Battlefield V, maar ook die game had veel meer kunnen zijn dan het nu is.
Eastern front anyone?
[ Voor 10% gewijzigd door Bassbounce op 21-01-2022 17:44 ]
Inderdaad, net weer een poging gewaagd op conquest 64, de helft van de spelers waren bots. Het verveelt zo enorm.Bassbounce schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:42:
De player base dropt zo snel dat een complete overhaul te laat lijkt te komen.
Edit: breakthrough 128, al zes minuten aan het wachten op 'players to join'

Eeennnn 3 portal games geprobeerd in verschillende modussen, iedere keer met 2 tot 4 man op de server.
Als het niet zo treurig was, was het grappig. Dit moet idd een van de grootste afgangen zijn in de gamehistorie.
[ Voor 34% gewijzigd door goudvisblub op 23-01-2022 00:21 ]
'Maak je niet teveel zorgen over jezelf, maar ook niet te weinig.' - Montaigne
Ik had dit laatst ook, maar toen lag het aan mijn internetverbinding.turkeyhakan schreef op zondag 23 januari 2022 @ 06:29:
Goedendag, ik word steeds na een minuut uit het spel gegooid en dan bevriest alles en mensen lopen gewoon de lucht in. Is dit een bekend probleem?
Ik denk ook dat het aan die van mij ligt nu je het zo zegt. Thanks!RobinNL schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:28:
[...]
Ik had dit laatst ook, maar toen lag het aan mijn internetverbinding.
Tom Henderson heeft weer wat informatie om te delen.
Hazard Zone wordt door zo'n 400 man gespeeld op alle platformen gezamenlijk
In totaal zijn er nog zo'n 50.000 spelers op PC, PS5 en Xbox
Portal wordt waarschijnlijk F2P
Als DICE zeker 1 tot 2 jaar extra tijd kon steken in development kon Battlefield 2042 gewoon een hele vette game zijn geweest. Betere performance, betere gameplay, vollere mappen en mappen die beter zijn uitgedacht, Levolution waar je u tegen zegt etc.
Maar het is EA dus dat gaat hem nooit worden natuurlijk.
Ik kon de game 10 uur testen, en heb hem nu 8 uur gespeeld. Af en toe echt wel lol gehad, maar ook gigantisch veel frustraties. Dus F2P zou werken mits ze eerst de boel fixen, anders denk ik dat nog iedereen wat anders gaat doen.
Weet iemand hier een oplossing voor
Voor een volgende battlefield is het mijn inziens simpel, maar eerlijk gruwel ik van het idee "volgende", laten we deze eerst ff fixen. Maar als we er dan toch over nadenken... Start met een free to play versie en zoek een ander verdien model dan "up front" geld uit de zakken te kloppen. Free to play is super toegankelijk en laagdrempelig. Iedereen kan het vrijblijvend proberen. Is het product goed, gaan de mensen blijven, indien niet, welja, het was gratis in de eerste plaats.
Voor de bestaande BF, hoewel ik betaald heb, zou ik ook durven opperen voor een F2P approach. Wel zorgen dat je dan geen split hebt van de playerbase. Maar maak bvb een "DLC" met 4 maps, waarvan je er 2 in F2P rotation aanbiedt en 4 in de volledige. Wel hopen dat je genoeg betalende spelers hebt om die servers vol te krijgen. Beetje zuur als betalende speler, maar liever een playerbase dan geen playerbase. En ik heb me tot nu toe wel al vermaakt ondanks alle "miserie".
Ik hoop dat ze met de volgende content inzetten op "nog niet aangeboorde" elementen. Bvb de BF3 close quarters DLC vond ik wel vet. Of bvb een 32player obliteration of CTF mode. Ik hoop echt op iets "nieuwes" (tov de huidige content). Meer grote mappen is nu niet echt waar ik op zit te wachten. Niet dat die gameplay met niet ligt, maar ik geniet even hard van het opblazen van een tank met c5 als het rondlopen in kleine ruimtes met een shotgun.
Waar ik van gruwel is dat het spel F2P wordt. Eerst zoveel mogelijk geld verdienen en dan na 3 maanden de boel opengooien voor iedereen. Zelfs als ze besluiten om het te gaan doen, het gaat niks doen aan de playerbase verder te vergroten op de lange termijn, de damage is already done. Ze zijn heel goed bezig om de IP de nek om te draaien. Misschien dat ze hun tech (BFV: "The tech isn't there") maar eens moeten gaan zoeken en afstoffen.Invisibal schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:02:
Voor een volgende battlefield is het mijn inziens simpel, maar eerlijk gruwel ik van het idee "volgende", laten we deze eerst ff fixen. Maar als we er dan toch over nadenken... Start met een free to play versie en zoek een ander verdien model dan "up front" geld uit de zakken te kloppen. Free to play is super toegankelijk en laagdrempelig. Iedereen kan het vrijblijvend proberen. Is het product goed, gaan de mensen blijven, indien niet, welja, het was gratis in de eerste plaats.
Ze hebben hiervoor al extra tijd gekregen, BFV en BF2 zijn ze eerder mee gestopt met development om de resources in 2042 te stoppen. 3 studios en dit is het resultaatRobinNL schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:07:
Ik ben dan wel benieuwd hoe ze het gaan aanpakken met een volgende Battlefield game. Consumenten (en aandeelhouders) gaan Battlefield 2042 echt niet vergeten. Ze kunnen dan niet komen met een niet af product.
Als DICE zeker 1 tot 2 jaar extra tijd kon steken in development kon Battlefield 2042 gewoon een hele vette game zijn geweest. Betere performance, betere gameplay, vollere mappen en mappen die beter zijn uitgedacht, Levolution waar je u tegen zegt etc.

Voor de rest is het idee zo gek nog niet. Op het begin gaf ik ook al aan dat Portal de potentie heeft om jarenlang mee te gaan met content van alle games. Wanneer het heel goed loopt zou je zelfs nog een map editor kunnen introduceren of een echt modding framework. Portal had gewoon een op zichzelf staande game moeten zijn.
Niet mee eens. Als deze gesprekken nou liepen voor release of voor het begin van de pre-orders, dan had ik het wel begrepen en had ik daar geen nee tegen gezegd. Beetje concept Fortnite/Warzone/PUBG (in haar huidige vorm), waar het verdienmodel draait op los aan te schaffen skins, stickers, charms e.d. Als het spel goed is ben ik ook niet de beroerdste om er wat geld in te steken. Zoals ik met Warzone heb gedaan, daar heb ik ruim 600 uur plezier aan gehad (tot aan de Cold War integratie en het aantal hackers de pan uit steeg) en dan vind ik dat de developer wel een centje aan mij mag verdienen.kneusteun schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:38:
Free to play zou ik serieus wel een mooie oplossing vinden, mits alle microtransacties puur om cosmetische dingen zou gaan.
Om nu nog BF2042 of een gedeelte daarvan F2P te maken is een harde klap in het gezicht bij iedereen die heeft betaalt voor dit spel. Nóg een dikke middelvinger naar de community. Die klap zou mij ook raken en dat zou ik niet waarderen. Voor mij is het dan echt over en uit met BF2042.
Natuurlijk zou het anders zijn als ze iedereen hun geld terug geven, maar zo wild durf ik niet te dromen.
Wij kunnen met zijn allen wel roepen "wij hebben betaald, de rest moet ook maar betalen", maar straks zitten we niet 5 minuten in queue om een game te vinden op een weekdag, maar vind je gewoon geen games meer. Zijn we dan zoveel beter af?
Zoals al eerder gezegd, ik speel een spel voor mijn plezier. Dat is reden nummer 1. De staat waarin deze uitkwam vond ik zo onwijs teleurstellend dat ik mijn geld heb teruggevraagd voor het eerst in mijn leven. Dat zegt wat na Battlefield 4 en na Assissins Creed Unity en na Anthem waar ik dat niet heb gedaan. Maar het was nu wel een beetje klaar met dat gedoe. Ik ga niet achter een spel zitten wat half af is. Misschien als hij een keer met kerst in de aanbieding is dat ik terug kom maar verwacht me niet te snelInvisibal schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:52:
Stel ze voegen steen-goede content toe en veranderen eventueel een aantal gamebreaking elementen. Hoe krijg je dan spelers zo ver dat ze het spel terug opnemen of alsnog kopen?
Wij kunnen met zijn allen wel roepen "wij hebben betaald, de rest moet ook maar betalen", maar straks zitten we niet 5 minuten in queue om een game te vinden op een weekdag, maar vind je gewoon geen games meer. Zijn we dan zoveel beter af?
Nickname KasPlantje.
Zullen die spreadsheet managers helaas wel niet doen. Ze hebben met hun achterlijke beleid en ideeen deze geweldige franchise gemold. Idioten.
PC Specs
Maar dan heb je liever dat er amper gespeeld wordt door de paar mensen die betaald hebben?Generaal Pep schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:50:
[...]
Niet mee eens. Als deze gesprekken nou liepen voor release of voor het begin van de pre-orders, dan had ik het wel begrepen en had ik daar geen nee tegen gezegd. Beetje concept Fortnite/Warzone/PUBG (in haar huidige vorm), waar het verdienmodel draait op los aan te schaffen skins, stickers, charms e.d. Als het spel goed is ben ik ook niet de beroerdste om er wat geld in te steken. Zoals ik met Warzone heb gedaan, daar heb ik ruim 600 uur plezier aan gehad (tot aan de Cold War integratie en het aantal hackers de pan uit steeg) en dan vind ik dat de developer wel een centje aan mij mag verdienen.
Om nu nog BF2042 of een gedeelte daarvan F2P te maken is een harde klap in het gezicht bij iedereen die heeft betaalt voor dit spel. Nóg een dikke middelvinger naar de community. Die klap zou mij ook raken en dat zou ik niet waarderen. Voor mij is het dan echt over en uit met BF2042.
Natuurlijk zou het anders zijn als ze iedereen hun geld terug geven, maar zo wild durf ik niet te dromen.
Want ik denk dat een groot gedeelte van de doelgroep niet meer bereid is te betalen voor deze game, ook al
weten ze het te fixen.
En groot gelijk geef ik ze, dit soort shit kan je niet opleveren en dan maar hopen dat het goed komt.
Laat Devs maar eens merken dat je niet overal mee weg komt.
Deze game gaat prima verkopen mits ze de problemen oplossen. Daar gaat free to play ook niks aan veranderen. Als het gratis is dan zijn de specialist nog net zo slecht en de framerates net zo laag. Er zijn tegenwoordig zoveel gratis games, waarom zou je deze game downloaden als er meerdere alternatieven zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door raiders op 24-01-2022 18:34 ]
Wat doe je eigenlijk om 5 minuten te moeten wachten op een game? Ik speel bijna elke avond met vrienden en we hebben in 100% van de gevallen binnen 1 minuut volle servers gevonden. Wij spelen zowel Conquest als Breakthrough met 64 en 128 spelers. Geen AI te vinden in de game.Invisibal schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:52:
Stel ze voegen steen-goede content toe en veranderen eventueel een aantal gamebreaking elementen. Hoe krijg je dan spelers zo ver dat ze het spel terug opnemen of alsnog kopen?
Battlefront ook nooit meer aangeraakt dus dat durf ik niet te zeggen.raiders schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:33:
Battlefront 2 werd ook helemaal kapot gemaakt op release maar DICE heeft dat uiteindelijk best netjes opgepakt. Tot het moment dat ze de stekker eruit trokken (om te werken aan 2042) liepen de spelers aantallen op. En dan hebben we het nog niet eens over Battlefield 4.
Deze game gaat prima verkopen mits ze de problemen oplossen. Daar gaat free to play ook niks aan veranderen. Als het gratis is dan zijn de specialist nog net zo slecht en de framerates net zo laag. Er zijn tegenwoordig zoveel gratis games, waarom zou je deze game downloaden als er meerdere alternatieven zijn?
Maar als ze hem F2P maken (bf2042) dan mogen ze het inderdaad nog steeds fixen. Want anders is het nog steeds niet genoeg om mensen over te halen.
En ja ze kunnen de game misschien nog prima fixen, maar ik denk dat het nooit meer gaat verkopen zoals ze gehoopt hadden.
Momenteel is het absoluut nog geen probleem, maar op zondag tussen 2030 - 2230, hebben we meerdere rondjes conquest 64p gehad waar dit het verloop was:RobinNL schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:01:
[...]
Wat doe je eigenlijk om 5 minuten te moeten wachten op een game? Ik speel bijna elke avond met vrienden en we hebben in 100% van de gevallen binnen 1 minuut volle servers gevonden. Wij spelen zowel Conquest als Breakthrough met 64 en 128 spelers. Geen AI te vinden in de game.
Je zit in een party, zoekt op een 64p conquest, countdown begint, plots vindt hij een server (allemaal relatief snel). Je laadt de map (denk ik) en dan zie uw squad hun specialists staan wachten. "Waiting for players to join".
Dat duurt dan ff, ok 5 minuten was even overdreven. En dan ben je plots ingame, kijk je op het scoreboard en zie je 16 v 17 (ofz). Wat dus wil zeggen dat de helft van players botjes is. Doorheen de ronde gaat dat dan wel omhoog.
Ik speel bijna dagelijks sinds release en dit gebeurt niet zo vaak. Maar ik "voel" dus wel degelijk het verschil als er genoeg spelers voorhanden zijn, of dus net niet. Allez dat is mijn indruk. Ik dacht dat we het vorige week zondag ook hadden. En daarvoor al eens in de week. Denk dat er dan gewoon minder spelers actief zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Invisibal op 24-01-2022 19:59 ]
Ik zal het nog eens kijken, of ik hetzelfde kan krijgen. Normaal zie ik altijd 64 vs 64 staan, soms 63 vs 63.Invisibal schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:58:
[...]
Momenteel is het absoluut nog geen probleem, maar op zondag tussen 2030 - 2230, hebben we meerdere rondjes conquest 64p gehad waar dit het verloop was:
Je zit in een party, zoekt op een 64p conquest, countdown begint, plots vindt hij een server (allemaal relatief snel). Je laadt de map (denk ik) en dan zie uw squad hun specialists staan wachten. "Waiting for players to join".
Dat duurt dan ff, ok 5 minuten was even overdreven. En dan ben je plots ingame, kijk je op het scoreboard en zie je 16 v 17 (ofz). Wat dus wil zeggen dat de helft van players botjes is. Doorheen de ronde gaat dat dan wel omhoog.
Ik speel bijna dagelijks sinds release en dit gebeurt niet zo vaak. Maar ik "voel" dus wel degelijk het verschil als er genoeg spelers voorhanden zijn, of dus net niet. Allez dat is mijn indruk. Ik dacht dat we het vorige week zondag ook hadden. En daarvoor al eens in de week. Denk dat er dan gewoon minder spelers actief zijn.
Maar die 2 games waren in de basis 'best ok', front2 had behoorlijk wat balans issues en afwerking nodig, maar de core was gewoon aardig goed, net als BF4. Was het niet BF3 welke maanden heeft geduurd voordat het goed werkte? Of hardline dat voor het gros van PS3 mensen nooit heeft gewerkt (crash bij starten van de map).raiders schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:33:
Battlefront 2 werd ook helemaal kapot gemaakt op release maar DICE heeft dat uiteindelijk best netjes opgepakt. Tot het moment dat ze de stekker eruit trokken (om te werken aan 2042) liepen de spelers aantallen op. En dan hebben we het nog niet eens over Battlefield 4.
De vraag is, wat is genoeg spelers? Met 1000 man primetime kan je nog prima 64 maps spelen, verre van wat Dice/EA wil zien, maar voor die 1000 zal het genoeg zijn. Want ook al zouden ze 150.000 spelers hebben, 99% ervan zal jij nooit zien, nooit tegenkomen, of je zal nooit het verschil merken tussen dezelfde tegenstander of 64 nieuwe tegenstanders.
Kernvraag blijft, wat wordt het financiele plaatje van de game. Kosten-baten zal de basis worden voor de hele game, niet om die paar spelers nog blij te maken, kern blijft puur dat die game ergenst nog winstgevend moet worden, als daar geen vertrouwen in is.. einde oefening.
En daar zit hun gevaar, de recente blamage met hun 'vette epic ervaring van een zombie-mode in portal', hun trackrecord van microtransacties, die 'nieuwe' dingen proberen die gewoon kansloze jat-pogingen zijn van andere games, eigenlijk zitten ze niet veel in een ander bootje dat Blizzard met hun WoW, verpest de core van de game en mensen lopen weg. Moet je niet vaag lullen over 'nieuwe weg of nieuwe ideetjes', schoenmaker blijf bij je leest...
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Lap tes al van datte :-/ En tzijn niet de specialists die je ziet maar de battle cards van de mensen in je squad. Waiting for players to join...RobinNL schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:03:
[...]
Ik zal het nog eens kijken, of ik hetzelfde kan krijgen. Normaal zie ik altijd 64 vs 64 staan, soms 63 vs 63.
Ik denk dat dit nu geen enkele impact heeft op de verkoopcijferskneusteun schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:15:
Ik ben benieuwd of door het hele F2P nu helemaal niemand nog deze game koopt… dus lijkt me dat ze snel uitsluitsel zullen moeten geven.
Er is een apart topic voor de consoles: [XBOX/PS] Battlefield 2042