CVi (inductie verwarming) alternatief voor hoge temp CV?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Over de inductieketel van ti-green
https://www.installatie.n...statie-elektrische-ketel/
https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBZWB:2025:2951

Er is dus een ontevreden klant geweest die ti-green voor de rechter heeft gedaagd. Dit vanwege het niet juist functioneren van de installatie, en de bizar hoge energiekosten. Klant heeft gelijk gekregen, ti-green heeft verloren.

[ Voor 57% gewijzigd door teacher op 14-10-2025 15:16 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mooie uitspraak.

Wel nog een aardige om te benoemen:
5.15.
Verder is [eiser] door de ontbinding gehouden om de CV en toebehoren aan TI-Green terug te geven. TI-Green is door de ontbinding dus niet verplicht om zelf de CV met toebehoren te verwijderen en af te voeren. Deze vordering (onder 4.) wordt daarom afgewezen. Ook de vordering (onder 5.) dat TI-Green eventuele schade moet vergoeden die kan ontstaan bij verwijdering wordt daarom afgewezen.
De consument moet dus wel zelf de spullen retourneren/demonteren. En daarmee is er ook geen mogelijke claim op schade. Ik neem overigens aan dat er een andere ketel/WP is gemonteerd en dat de CVi al van de muur is gehaald.
(Hier op GoT zie je nog weleens dat mensen wel heel hard hun hakken in het zand willen zetten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

MikeyMan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:37:
[...]

Noemen we een linkdrop dit geloof ik? :P
ik was gewoon nog niet klaar met mijn post. O-)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09:18
Pfoeh, dat grapje van deze ene rechtszaak kost TI zomaar 20k.

Ik vermoed dat ze daar behoorlijk beginnen te zweten op het directiekantoor (ook al staat de super geweldige inductie ketel misschien niet eens aan). Want met zo'n stuk jurisprudentie ligt de weg naar nog meer claims en rechtzaken van gedupeerde klanten natuurlijk wagenwijd open.

Overigens: geheel terecht. Claimen dat kosten gelijk blijven terwijl in werkelijkheid de kosten fors stijgen door de eigenschappen van het product is ofwel misleiding, ofwel non-conformiteit. In dit geval is voor dat laatste gekozen, waarschijnlijk omdat de eisen om e.e.a. aan te tonen lager liggen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:44
Ik snap ook niet dat ze zo in hun eigen product zijn blijven geloven. Heb eerder al gezegd dat iedere VWO-er het concept kapotrekent.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Kunnen jullie hun website nog bereiken? Ti-green.nl geeft een foutmelding niet ondersteund protocol ERR_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH als ik het naar http ipv https zet krijg ik foutcode 1001 van cloudfare DNS resolution error

Zijn die oplichters ermee gestopt of gaan ze verder onder een andere b.v.?

[ Voor 3% gewijzigd door Ricko1 op 14-10-2025 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Website is offline, SSL verlopen... pdf'jes die je nog kunt downloaden geven een server timeout. Ik gok dat ze één dezer dagen de stekker eruit trekken en dan al die klanten lekker laten zitten met hun gare CVi ketel en een energierekening van een paar duizend per maand.

Hun partner Milieubeheer Nederland waar ze hun ketels mee promoten is ook zo'n succesformule, trustpilot staat vol over verhalen van misleiding en oplichting.

Ik denk dat er een paar mensen gillend rijk zijn geworden en straks met de noorderzon vertrokken blijken te zijn.

Ti-Green gaat overigens verder onder HeatronX. Weer CVi ketels, evt gecombineerd met een 4KW ventilatiewarmtepomp met grote 250mm luchtkanalen door het dak die 1000m3/uur doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
_JGC_ schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:07:
Website is offline, SSL verlopen... pdf'jes die je nog kunt downloaden geven een server timeout. Ik gok dat ze één dezer dagen de stekker eruit trekken en dan al die klanten lekker laten zitten met hun gare CVi ketel en een energierekening van een paar duizend per maand.

Hun partner Milieubeheer Nederland waar ze hun ketels mee promoten is ook zo'n succesformule, trustpilot staat vol over verhalen van misleiding en oplichting.

Ik denk dat er een paar mensen gillend rijk zijn geworden en straks met de noorderzon vertrokken blijken te zijn.
[...]
Ti-Green gaat overigens verder onder HeatronX. Weer CVi ketels, evt gecombineerd met een 4KW ventilatiewarmtepomp met grote 250mm luchtkanalen door het dak die 1000m3/uur doen.
1000 m3 per uur? Zijn die bedoeld voor huizen van 1500 m3?

En daarbij, waarom weer die veel te dure CVi? Hang dan gewoon een goede verwarmingselement in die WP. Ook COP=1

Hoe kan het dat ze in hun eigen onzin blijven geloven? Ik snap werkelijk niet hoe zij ‘ontwerpen’ |:(

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:29

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Neem gewoon een Bosch https://www.nefit-bosch.n...els/elektrische-cv-ketel/ die het als een backup voorziening presenteert :*)
Let op de naam die Bosch er aan geeft, klinkt als ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Joris748 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:54:
[...]

1000 m3 per uur? Zijn die bedoeld voor huizen van 1500 m3?

En daarbij, waarom weer die veel te dure CVi? Hang dan gewoon een goede verwarmingselement in die WP. Ook COP=1

Hoe kan het dat ze in hun eigen onzin blijven geloven? Ik snap werkelijk niet hoe zij ‘ontwerpen’ |:(
1000m3 per uur is wat ze er aan lucht doorjagen om 4KW te leveren. Daarvan zal 100m3 van ventilatielucht komen. En dan 2 buffervaten van 200 liter erbij en idd zo'n inductieketel erbij om nog wat extra geld binnen te harken.

Ze zijn iig wel eerlijk over het formaat van de buizen die je door het dak laat steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Ik zou het geen ventilatiewarmtepomp noemen. Hij lijkt alle lucht van buiten aan te zuigen en weer naar buiten te blazen. Eigenlijk hebben ze het buitendeel naar binnen verplaatst.

Begrijp het hoge debiet dan wel. Een echte ventilatiewarmtepomp zuigt lucht van 18-20 graden aan, trekt de energie eruit en blaast die zeer sterk afgekoeld (ruim onder 0) weer uit. Die warmtepomp van Heatronx moet het in de winter doen met lucht van -10, net als een normale L/W WP.

[ Voor 7% gewijzigd door Joris748 op 14-10-2025 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Joris748 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:31:
Ik zou het geen ventilatiewarmtepomp noemen. Hij lijkt alle lucht van buiten aan te zuigen en weer naar buiten te blazen. Eigenlijk hebben ze het buitendeel naar binnen verplaatst.

Begrijp het hoge debiet dan wel. Een echte ventilatiewarmtepomp zuigt lucht van 18-20 graden aan, trekt de energie eruit en blaast die zeer sterk afgekoeld (ruim onder 0) weer uit. Die warmtepomp van Heatronx moet het in de winter doen met lucht van -10, net als een normale L/W WP.
Is maar net hoe je het aansluit. Je kunt met een T-stuk de uitvoer van je mechanische ventilatie toevoegen aan de aanzuiging. Dat doet de concurrent EGO ook, levert bij lage vermogens een goede COP op, op hoog vermogen komt het meeste idd van buiten door de windtunnel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Elektrische CV-ketels met "appendix" & een mini-windwokkel = dit zou een werkelijk fantastische combinatie zijn. - Ik zou zoiets als opgave voor een toets voor installateurs/technici willen gebruiken.
Reduxion Ecoliner (Hardenbergse blauwe doos), CVi-ketel (Ti-green), HeatronX, EGO etc. .. . wat een mooie reeks en er zit nog een bepaalde evolutie in.

[ Voor 5% gewijzigd door dunklefaser op 14-10-2025 19:59 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Pagina: 1 2 3 4 Laatste