Donstil schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:02:
[...]
Yep Sure. Althans zo werkt het hier.
- iPhone op 5G > WireGurard VPN > Test > IP Van thuis, Geen Adds en geen DNS Leak.
- iPhone op 5G > WireGurard VPN uit > Test > Ip van Akamaitechnologies.com, met adds
Ik heb PR ook als back-up aan staan en voor mijn Wifi netwerk uit. Binnen mijn VPN Client heb ik dan gezegd "Altijd aan behalve op Wifi netwerk van thuis". Mocht WireGuard dan failen (wat met de beta's natuurlijk wel eens kan) heb ik PR.
Yup, grotendeels soortgelijke configuratie hier (IKEv2, always-on
tenzij op thuis WiFi). Dan moet het goedkomen met PR als back-up; thanks!
Dat laatste durf ik niet te zeggen, ik heb een domein met CatchAll i.p.v. "Hide my mail", dan heb ik hetzelfde maar er inkomend toch iets meer grip op.
Haha, ja dat gebruik ik dus ook al jaren; maar heb er een beetje haat-liefde verhouding mee. Aan de ene kant heel handig en vooral als je lazy alles accepteert. Aan de andere kant komt er ook wel eens troep binnen van toko's die van alles voor de @ proberen te zetten. M'n spamfilter is bijzonder effectief om het overgrote merendeel eruit te halen, maar helemaal waterdicht is het niet. Ik zat te overwegen om catch-all uit te zetten en dan simpelweg voor elk emailadres een alias aan te maken die forward naar de hoofd mailbox (evt via een scriptje dat met opdrachten via SSH werkt om het aan te maken, ik bedoel...

). Dat werkt een stuk meer in dezelfde richting als dat iCloud-verhaal; alleen dan met je eigen domein. (Je kan trouwens ook je eigen domein toevoegen aan iCloud, maar daar heb ik dan weer privacytechnisch geen trek in.) Het is wel meer werk... Alternatief kan ik dus die alias functie van iCloud gaan gebruiken voor de "wegwerp" zaken en enkel m'n catch-all voor de meer pemanentere zaken blijven inzetten (werk, banken, wat social media, etc.).
Afijn, even over nadenken en eens kijken hoe het a.) werkt en b.) wat er gebeurt als je iCloud+ weer opzegt.

Al is het in die hybride vorm, dus enkel gebruiken voor "wegwerp" zaken (eg: een webshop waar je vervolgens toch nooit meer iets bestelt of een site waar je eenmalig iets wil doen), niet zo heel boeiend als de aliassen weer stoppen met werken als je iCloud+ opzegt... Immers blijft het belangrijke dan buiten schot en zit je niet met je vendor lock-in vast aan een subscription waar je niet meer makkelijk onderuit kan zonder heul veul werk te verzetten en overal je gegevens te updaten.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)