En zolang jij er last van hebt is het wél een probleem?anon054630 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:18:
Want zolang je er zelf geen last van hebt is het geen probleem?
Kunnen wel elke reactie blijven omdraaien maar hier komen we toch niet uit
Grappig dat er vanuit wordt gegaan dat ik niet gevoelig ben voor geluiden en/of niet weet wat het is. Ik heb, hoewel geen extreme vorm waarvan ik de verhalen ook ken, last van misofonie. Maar dit is mijn probleem... de maatschappij hoeft hier niet geruisloos voor te worden.Pixal schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:18:
[...]
Nou vind ik jou anders ook een beetje fel. Hoe drukker nederland wordt, hoe meer er geklaagd gaat worden. Hoe je het ook draait, het wordt steeds moeilijker te vluchten voor geluid. Er zijn waarschijnlijk meer mensen gevoelig voor geluid dan dat er rustige boerderijtjes te koop zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen die constant overlast ervaren op een gegeven moment van zich laten horen. Het is moeilijk om te beschrijven hoe het voelt als je gevoelig bent voor geluid en je geen rustmomenten meer hebt.
We kunnen wel elk probleem van een individu uitvergroten en de maatschappij vragen zich aan te passen maar dit lijkt mij niet gewenst. We kunnen het niet ieder naar zijn zin maken....(helaas)
Ik zeg dus niet dat men er geen last van kan hebben, alleen dat we niet alles kunnen oplossen. En continu doordrammen en klagen heeft geen zin en hiermee focus je zelf alleen maar meer op je eigen irritaties.
[ Voor 64% gewijzigd door Ebayzo op 08-09-2021 11:04 ]
Default blanke hetero