Toon posts:

Wonen, geluidsoverlast voorkomen bij bepalen waar te wonen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dombo123
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 20-09 10:37
Ik ben op zoek naar een woning, gezien de punten die ik door de jaren heen heb opgebouwd, heb ik kansen op de woningmarkt in de sociale sector.
De afgelopen jaren heb ik geen geluk gehad met de buren en het geluidsoverlast waardoor het wonen in dat huis vervelend werd.
Buren die boven je wonen met kinderen, die een houten vloer erin hebben, en die graag elke dag en tot laat in de avond spelen met deze kinderen.
Dag in dag uit, gebonk van een houten vloer boven je.

De straat waarvan ik dacht dat het rustig was, bleek een doorgaande sluiproute zijn waardoor er relatief veel zwaar verkeer door de straat heen kwam.

Ik kan mij voorstellen dat sommigen denken, wat een gezeik daar er mensen die geen woning hebben.
Maar ik kan je verzekeren dat als je ooit te maken hebt gehad met buren die veel geluid produceren, het een obsessie wordt om te voorkomen dat je ooit opnieuw in eenzelfde situatie beland.

Op zoek naar een woning dus.
Ik heb mij voorgenomen voordat ik op woning reageer het volgende te doen;

A) overdag en vooral in de avond in de betreffende buurt/wijk straat te gaan kijken,
of er overlast is. Hoe de tuinen eruit zien. Staan er winkelkarretjes in de tuin?
B ) is het een drukke straat, staan er jongeren elke avond uitgerekend bij jou voor de deur?

Ik wil graag een hoekwoning om zoveel mogelijk overlast van anderen te vermijden.
Geen mensen boven mij, als ik al in een flat kom dan zou ik alleen de bovenste etage accepteren.

De mensen die ooit overlast hebben ervaren van anderen, of daar nu middenin zitten weten wat ik bedoel als ik zeg “nooit meer zoiets”

Zoveel mogelijk informatie verzamelen om basis daarvan een keuze te maken wel of niet reageren op een woning.

Gezien de woning krapte anno 2021, dat als je een woning accepteert, je ervan uit moet gaan hier jaren te blijven wonen.
Ik ben door omstandigheden plaats gebonden.
Mijn moeder is op leeftijd en ik wil in de buurt daarvan wonen, het is een stad met plusminus 100.000 inwoners.

Heeft iemand tips om te zien wat de omstandigheden in een bepaalde buurt zijn?
Ik weet dat je nooit 100% zekerheid kan hebben.
Maar om een voorbeeld te geven:
Als je er achter komt in je nieuwe woning dat je buren elke avond snoeiharde gangster hiphop draaien, omdat je niet de moeite nam om eens door de straat te fietsen, of naar je eventuele toekomstige buren te kijken.
Dan kun je achteraf jezelf verwijten dat je nalatig bent geweest.

Is een woning met een energie label A, ook beter geïsoleerd tegen geluidsoverlast?
Mijn eerste gedachte is 'ja natuurlijk' .

Hoe doen anderen dat om een beetje in te schatten of je rustig komt te wonen?

En de focus ligt op geluidsoverlast.
Voor zover mogelijk, redelijkerwijs, dit inschatten.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee