EK 2021 - Poule C (Nederland-Macedonië-Oekraïne-Oostenrijk) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 36 Laatste
Acties:
  • 51.837 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:23
Mark31 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:15:
[...]

Vond jij gisteren Dumfries echt goed?
Hoeveel balcontacten had hij , bijna niks.
1e helft stond zijn tegenstander constant vrij , 1e helft kwamen de voorzetten ook van zijn tegenstander.
2e helft een niet te missen kans gescoord, die de keeper zelfs nog bijna had, die had hij beter diagonaal kunnen schieten dan had de keeper namelijk helemaal geen kans gehad.
En de penalty, maar dat was uit een onmogelijke positie, was zeer dom van Alaba.

Ik vind het echt lachwekkend dat mensen dus Dumfries verkiezen boven De Ligt, Blind, Frenkie, Wijnaldum

Kan ik echt niet serieus nemen sorry.
Bij hoeveel doelpunten was Frenkie gister betrokken? Uiteindelijk gaat het wel om doelpunten. Als verdediger bij 2/2 doelpunten betrokken zijn doe je toch iets goed. Maar het is de houterige Dumfries die niks met de bal kan, dus dan kunnen we het daar beter over hebben ja.

Frenkie speelde een degelijke wedstrijd, absoluut, maar een goede wedstrijd met 0-0 heb je weinig aan.

Overigens denk ik dat Dumfries beter moet worden om aan te sluiten bij de top hoor, maar hij is als verdediger al wel betrokken bij het merendeel van de NL doelpunten, dat blijkt ook uit de statistieken. Dan kan je zegen dat het tegen mindere landen is, maar dat zijn vaak wel de landen met veel verdedigers, des te knapper dat hij er blijkbaar wel steeds staat.

Net als zijn goal gister, dan kan je wel zeuren dat het een intikker is die iedereens oma nog had gescoord, maar heb je gezien waar hij vertrok en waar hij scoorde, als verdediger!?

Had Wijndal/van Aanholt datzelfde gedaan als het gespiegeld was geweest of had Malen het dan zelf moeten oplossen (waarbij ik denk dat het geen goal was, die keeper kwam goed uit).

Goed, genoeg knuppels in hoenderhokken gegooid denk ik zo :p

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:43
Mark31 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:19:
[...]

Dat lag omdat Oostenrijk ook met 5 achterop speelde dus Dumfries kreeg niet zoveel ruimte als tegen Oekraine.
En dan krijg je dus koppeltjes en moet je dus techniek hebben om te passeren.
Dat heeft hij niet
In het begin probeerde hij ook een aantal x te passeren op techniek, met de bal aan de voet , maar leed veel balverlies.
Vervolgens krijg je de bal niet meer.
En dat bedoel ik ook te zeggen met Dumfries, als loper prima , maar met bal Dramatisch!
Nouja, daar ben ik het niet helemaal mee eens. In het begin zag je al, Dumfries was de enige die de kopduels bij lange ballen telkens won, maar op een gegeven moment werd alles gewoon naar links gespeeld (zelfs vanuit de Steek for whatever reason).

Ik zou de wedstrijd terug moeten kijken om te zien of hij ooit nog vrijstond daarna, maar op gevoel zou ik zeggen dat het daarmee weinig te maken had. Je bent mijns inziens veel te kritisch hier, ik vond Dumfries echt een prima wedstrijd spelen, maar goed, ik heb wel het idee dat clubkeuze daar ook een rol in speelt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ElPaco schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:28:
[...]

Bij hoeveel doelpunten was Frenkie gister betrokken? Uiteindelijk gaat het wel om doelpunten. Als verdediger bij 2/2 doelpunten betrokken zijn doe je toch iets goed. Maar het is de houterige Dumfries die niks met de bal kan, dus dan kunnen we het daar beter over hebben ja.

Frenkie speelde een degelijke wedstrijd, absoluut, maar een goede wedstrijd met 0-0 heb je weinig aan.

Overigens denk ik dat Dumfries beter moet worden om aan te sluiten bij de top hoor, maar hij is als verdediger al wel betrokken bij het merendeel van de NL doelpunten, dat blijkt ook uit de statistieken. Dan kan je zegen dat het tegen mindere landen is, maar dat zijn vaak wel de landen met veel verdedigers, des te knapper dat hij er blijkbaar wel steeds staat.

Net als zijn goal gister, dan kan je wel zeuren dat het een intikker is die iedereens oma nog had gescoord, maar heb je gezien waar hij vertrok en waar hij scoorde, als verdediger!?

Had Wijndal/van Aanholt datzelfde gedaan als het gespiegeld was geweest of had Malen het dan zelf moeten oplossen (waarbij ik denk dat het geen goal was, die keeper kwam goed uit).

Goed, genoeg knuppels in hoenderhokken gegooid denk ik zo :p
Dit is precies de reden dat elk voetballertje een aanvaller wil zijn, als je scoort ben je goed. Iedereen vraagt altijd hoeveel doelpunten heb je gescoord en niet of je lekker hebt gevoetbald.
Je vergeet even voor het gemak dat een aanvaller de bal moet krijgen, dat betekent dat iemand een bal moet afpakken/ niet verliezen en bij de aanvaller moet krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
Mark31 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:15:
[...]

Vond jij gisteren Dumfries echt goed?
Hoeveel balcontacten had hij , bijna niks.
1e helft stond zijn tegenstander constant vrij , 1e helft kwamen de voorzetten ook van zijn tegenstander.
2e helft een niet te missen kans gescoord, die de keeper zelfs nog bijna had, die had hij beter diagonaal kunnen schieten dan had de keeper namelijk helemaal geen kans gehad.
En de penalty, maar dat was uit een onmogelijke positie, was zeer dom van Alaba.

Ik vind het echt lachwekkend dat mensen dus Dumfries verkiezen boven De Ligt, Blind, Frenkie, Wijnaldum

Kan ik echt niet serieus nemen sorry.
Foutloos verdedigend en cruciaal bij alle goals. Vrijwel elk gevaar van Oekraïne en Oostenrijk kwam van de andere kant en vrijwel elk gevaar dat Nederland stichtte kwam bij Dumfries vandaan.

De spelers die jij noemt waren geen van alle beslissend, aanvallend noch verdedigend. Hoewel ze natuurlijk tegen deze veredelde campingelftallen ook ruime voldoendes scoorden.
Exocet schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:33:
Dit is precies de reden dat elk voetballertje een aanvaller wil zijn, als je scoort ben je goed. Iedereen vraagt altijd hoeveel doelpunten heb je gescoord en niet of je lekker hebt gevoetbald.
Je vergeet even voor het gemak dat een aanvaller de bal moet krijgen, dat betekent dat iemand een bal moet afpakken/ niet verliezen en bij de aanvaller moet krijgen.
Dat zou zich op de positie van De Jong moeten vertalen naar assists of voorassists, maar ook dat is niet het geval. Zelden heeft hij een actie ruim voorbij de middenlijn. Het ziet er bij vlagen prachtig uit, maar het rendement is laag.
Snowdog schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:29:
, ik heb wel het idee dat clubkeuze daar ook een rol in speelt.
Dat gevoel heb ik ook.

Dat je Dumfries niks vind is nog tot daar aan toe, zn prestatie bagatelliseren gaat al ver, maar hem willen vervangen door een speler die nog bijna niks heeft laten zien en minder aansluit bij het profiel dat we zoeken op die positie is niet meer objectief.

Op een gegeven moment moet je je clubbril afzetten stoppen met zeuren over Karsdorp Timber en erkennen dat een andere speler kennelijk in de vorm van zn leven is. En dat is extreem waardevol op een eindtoernooi.

[ Voor 39% gewijzigd door ph4ge op 18-06-2021 15:59 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Dus de persoon die bij alle 5 de goals tot nog betrokken was, er zelfs 2 heeft gescoord, 2x tot MOTM is verkozen en van België tot Engeland bewierookt wordt moet er uit voor een jonge speler die net 20 prof wedstrijden in de benen heeft en bovendien een CV is en geen back?
Verder natuurlijk de speler met meeste assists en goals er uit want hij is té egoïstisch, een rare stelling gezien zijn 14 assists de afgelopen 22 wedstrijden (en dan ook nog de schitterende voor assist op Malen gisteren)
Wat een bijzondere gedachtengangen hier en massaal* met elkaar eens in deze echokamer….

(* uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, you know who you are)

Ik denk dat @Snowdog gelijk heeft
Snowdog schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:29:
[...]

ik heb wel het idee dat clubkeuze daar ook een rol in speelt.

[ Voor 21% gewijzigd door Tomba op 18-06-2021 15:51 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Massaal met elkaar eens? Ik geloof dat er genoeg discussie is hier over wel/niet Dumfries, wel/niet Depay, wel/niet Malen, wel/niet Weghorst met prima argumenten van beide kanten. Dus dat iedereen het hier met elkaar eens is valt reuze mee.

Dumfries valt denk ik voornamelijk zo op omdat niemand in NL heel veel van hem verwacht. En je kan gewoon niet om hem heen dit EK, hij is één van de meeste zichtbare en daarmee bepalende spelers van Oranje de afgelopen 2 wedstrijden. In het buitenland is het nog extremer wat dat betreft qua verwachtingen, daar weten ze amper wie Dumfries is. Dus als hij dan presteert zoals hij nu doet dan wordt hij (grotendeels terecht) bewierookt door de internationale pers.

Maar je moet het ook allemaal met een korrel zout nemen. Niets zo veranderlijk als de schrijvende voetbalpers. Hoe vaak ik niet lees dat de ene week Frenkie de Jong de beste speler bij Barca is om dan doodleuk te schrijven een week later bij een wat mindere wedstrijd dat hij nul rendement heeft, etc etc..

Dumfries is momenteel gewoon de 1e rechtsback, dat lijkt me duidelijk. Zeker in het 3-5-2 systeem dat De Boer wil spelen. Gaat hij terug naar 4-3-3 dan is Timber wellicht te overwegen, maar dan nog zal ws Dumfries de voorkeur krijgen. Daar is niets mis mee, Dumfries heeft goede vorm en een enorm uithoudingsvermogen. De meeste voetbalkenners zullen het er wel mee eens zijn dat Timber over de gehele breedte een betere voetballer is, zowel opbouwend als verdedigend. Maar Dumfries heeft meer ervaring, heel veel inhoud en laat het momenteel zien.

Tegen Oekraïne leek het mij terecht om hem MOTM te maken, daar was hij echt heel bepalend. Gisteren tegen Oostenrijk was hij veel minder bij het spel betrokken en was hij voor mij zeker niet de MOTM, wel weer bepalend uiteraard ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Mr_Size schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:03:
Massaal met elkaar eens? Ik geloof dat er genoeg discussie is hier over wel/niet Dumfries, wel/niet Depay, wel/niet Malen, wel/niet Weghorst met prima argumenten van beide kanten. Dus dat iedereen het hier met elkaar eens is valt reuze mee.

Dumfries valt denk ik voornamelijk zo op omdat niemand in NL heel veel van hem verwacht. En je kan gewoon niet om hem heen dit EK, hij is één van de meeste zichtbare en daarmee bepalende spelers van Oranje de afgelopen 2 wedstrijden. In het buitenland is het nog extremer wat dat betreft qua verwachtingen, daar weten ze amper wie Dumfries is. Dus als hij dan presteert zoals hij nu doet dan wordt hij (grotendeels terecht) bewierookt door de internationale pers.

Maar je moet het ook allemaal met een korrel zout nemen. Niets zo veranderlijk als de schrijvende voetbalpers. Hoe vaak ik niet lees dat de ene week Frenkie de Jong de beste speler bij Barca is om dan doodleuk te schrijven een week later bij een wat mindere wedstrijd dat hij nul rendement heeft, etc etc..

Dumfries is momenteel gewoon de 1e rechtsback, dat lijkt me duidelijk. Zeker in het 3-5-2 systeem dat De Boer wil spelen. Gaat hij terug naar 4-3-3 dan is Timber wellicht te overwegen, maar dan nog zal ws Dumfries de voorkeur krijgen. Daar is niets mis mee, Dumfries heeft goede vorm en een enorm uithoudingsvermogen. De meeste voetbalkenners zullen het er wel mee eens zijn dat Timber over de gehele breedte een betere voetballer is, zowel opbouwend als verdedigend. Maar Dumfries heeft meer ervaring, heel veel inhoud en laat het momenteel zien.

Tegen Oekraïne leek het mij terecht om hem MOTM te maken, daar was hij echt heel bepalend. Gisteren tegen Oostenrijk was hij veel minder bij het spel betrokken en was hij voor mij zeker niet de MOTM, wel weer bepalend uiteraard ;)
Er is een behoorlijk vocale meerderheid die ook in het Eredivisie topic de boventoon voert en die roepen hetzelfde als jij eigenlijk nu heel net verwoordt;
Dumfries is niet goed genoeg. De hele wereld inclusief de bondscoach, de journalisten, de scouts van Bayern München, Gary Lineker en de UEFA (die delen de MOTM titel immers uit) snapt er niets van, doelpunten en assists zijn niet belangrijk en een ‘blaag’ van 20 die net een half seizoen aan wedstrijden gespeeld heeft is ‘ over de gehele breedte een betere voetballer [..], zowel opbouwend als verdedigend’ en moet daarom spelen op een plek die niet eens de zijne is…. Het is immers een CV en geen RWB…
Deze onzin lees ik echt alleen hier, zelfs op Ajaxtalk is men realistischer…

En dan wil ik het over Depay niet eens hebben, hoe je de persoon die ons zo’n beetje hoogstpersoonlijk naar het EK heeft geschoten zo weinig credits kan geven is beyond me…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:59

snmght

imho dan he

Kunnen we het collectief met elkaar eens zijn dat het trekken van de clubkeuze/kleur/bril kaart echt een keer mag stoppen?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

snmght schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:11:
[...]

Kunnen we het collectief met elkaar eens zijn dat het trekken van de clubkeuze/kleur/bril kaart echt een keer mag stoppen?
[..] wil me niet naar dit niveau laten trekken, laat maar. Dit topic spreekt weer voor zich

[ Voor 23% gewijzigd door Tomba op 18-06-2021 16:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Tomba schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:14:
[...]

Goed idee, mag het continue gebash op de niet Ajacieden dan ook stoppen? Tis verdikkeme het Nederlands elftal, geen club voetbal!
Het goed idee noemen en vervolgens toch weer de mist in gaan. 8)7

Er wordt feedback gegeven op Nederlandse voetballers die in het Nederlands elftal spelen. Er wordt niet gebasht op niet-Ajacieden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr_Size
Tomba schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:10:
[...]

Er is een behoorlijk vocale meerderheid die ook in het Eredivisie topic de boventoon voert en die roepen hetzelfde als jij eigenlijk nu heel net verwoordt;
Dumfries is niet goed genoeg. De hele wereld inclusief de bondscoach, de journalisten, de scouts van Bayern München, Gary Lineker en de UEFA (die delen de MOTM titel immers uit) snapt er niets van, doelpunten en assists zijn niet belangrijk en een ‘blaag’ van 20 die net een half seizoen aan wedstrijden gespeeld heeft is ‘ over de gehele breedte een betere voetballer [..], zowel opbouwend als verdedigend’ en moet daarom spelen op een plek die niet eens de zijne is…. Het is immers een CV en geen RWB…

En dan wil ik het over Depay niet eens hebben, hoe je de persoon die ons zo’n beetje hoogstpersoonlijk naar het EK heeft geschoten zo weinig credits kan geven is beyond me…
Quote mezelf: "Dumfries is momenteel gewoon de 1e rechtsback, dat lijkt me duidelijk."

Van mij mag Dumfries lekker blijven staan hoor, ik meen dat ik toch duidelijk maak dat hij het goed doet. Ik mag toch, in een discussie topic, wel vragen stellen bij voetballende kwaliteiten van voetballers? En los van clubkleuren vind ik dan Timber een betere voetballer ja, maar momenteel absoluut niet, ik herhaal niet, de logische keus als RB/Wingback.

En ook Depay zou ik idd ook nog laten staan, omdat hij idd die credits wel verdiend. Van hem mag echter beter worden verwacht en nagenoeg iedereen is het er over eens dat hij flink ondermaats heeft gespeeld tot nu toe.
Wedstrijden in het verdere verleden doen er niet toe, als een speler duidelijk uit vorm is dan moet een coach ook wel de ballen hebben om hem in te wisselen voor iemand die wel vorm heeft. Het is wel een eindtoernooi hè, hier worden de prijzen uitgedeeld. Depay moet echt wat vorm terugvinden als we straks tegen de betere landen moeten spelen. Zo niet, dan zijn er betere opties op zijn positie.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Maar hee voor wie er blij van wordt, hier dan uit de mond van een Ajacied:

Wijnaldum vond ik gisteren spelen als een eindbaas. Mij zul je voorlopig niet horen zeggen dat hij er niet in hoort. Was overal te vinden, prima in balveroveringen en passing en ogenschijnlijk onvermoeibaar.

De Vrij vond ik ook opnieuw fantastisch spelen. Eigenlijk is het doodzonde dat we ook nog Virgil van Dijk hebben want het liefst zie je De Ligt en De Vrij allebei spelen. Wellicht zou je Blind er uit moeten halen. Speelt dat trio dan hebben we geen keeper meer nodig denk ik. Aan de bal vind ik De Vrij ook verder dan Van Dijk.

Dumfries; ik vind het geen geweldige voetballer maar hij blijft wel gaan, heeft een enorme drive en is van grote waarde binnen Oranje. Frank heeft geen reden om hem te wisselen.

Depay schoot een penalty erin. Kudos voor Depay gezien de metafoor die @Typhone hier eerder plaatste. Verder vond ik het bij hem opnieuw niet veel voorstellen maar ik zie wel degelijk een kern van waarheid in het "excuus" dat dit door Weghorst komt. Depay - Malen lijkt me het spel van Depay echt wel ten goede komen. Depay moet je gewoon laten staan.

Malen brengt opnieuw veel teweeg met zijn invalbeurt. Diepte, snelheid, niet egoistisch. Mag van mij de kans gaan krijgen boven Weghorst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
snmght schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:23:
Maar hee voor wie er blij van wordt, hier dan uit de mond van een Ajacied:
snmght schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:11:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Mr_Size schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:19:
[...]
En ook Depay zou ik idd ook nog laten staan, omdat hij idd die credits wel verdiend. Van hem mag echter beter worden verwacht en nagenoeg iedereen is het er over eens dat hij flink ondermaats heeft gespeeld tot nu toe.
Wedstrijden in het verdere verleden doen er niet toe, als een speler duidelijk uit vorm is dan moet een coach ook wel de ballen hebben om hem in te wisselen voor iemand die wel vorm heeft. Het is wel een eindtoernooi hè, hier worden de prijzen uitgedeeld. Depay moet echt wat vorm terugvinden als we straks tegen de betere landen moeten spelen. Zo niet, dan zijn er betere opties op zijn positie.
Dit! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:55
[...]

Met eerder behaalde credits win je nu geen wedstrijden :) Afgelopen twee wedstrijden waren gewoon heel matig van Depay, ik denk niet dat iemand dat erg zal betwisten (buiten een ingeschoten penalty, altijd belangrijk). Hij was zeker belangrijk tijdens de kwalificaties, dat was toen en nu is nu.

Maar, volgens mij hebben we weinig alternatieven - dus ik zou hem sowieso laten staan. Hooguit zijn rol iets aanpassen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

eric.1 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:29:
[...]

Met eerder behaalde credits win je nu geen wedstrijden :) Afgelopen twee wedstrijden waren gewoon heel matig van Depay, ik denk niet dat iemand dat erg zal betwisten (buiten een ingeschoten penalty, altijd belangrijk). Hij was zeker belangrijk tijdens de kwalificaties, dat was toen en nu is nu.

Maar, volgens mij hebben we weinig alternatieven - dus ik zou hem sowieso laten staan. Hooguit zijn rol iets aanpassen.
Je vergeet de schitterende dieptepass op Malen. Hij kwam du moment dat Weghorst eruit ging een stuk beter in zijn spel. De Boer moet tegen Noord-Macedonië gewoon Wout lekker op de bank zetten voor Malen of als ie echt persé een speler wil die kopduels wint, duelkracht heeft en een bal vast kan houden veel beter Luuk opstellen. Die is op al die vlakken beter dan Wout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
Tomba schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:31:
[...]

Je vergeet de schitterende dieptepass op Malen. Hij kwam du moment dat Weghorst eruit ging een stuk beter in zijn spel. De Boer moet tegen Noord-Macedonië gewoon Wout lekker op de bank zetten of als ie echt persé een speler wil die kopduels wint, duelkracht heeft en een bal vast kan houden veel beter Luuk opstellen. Die is op al die vlakken beter dan Wout.
Oh zeker, hij had ook een mooie pass. Weghorst mag er van mij sowieso uit hoor, hij zal bij zijn club best iets kunnen maar in het Nederlands elftal komt het er niet uit. Maar dat gevoel heb ik bij Luuk ook altijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:39
Tomba schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:31:
[...]

Je vergeet de schitterende dieptepass op Malen. Hij kwam du moment dat Weghorst eruit ging een stuk beter in zijn spel. De Boer moet tegen Noord-Macedonië gewoon Wout lekker op de bank zetten voor Malen of als ie echt persé een speler wil die kopduels wint, duelkracht heeft en een bal vast kan houden veel beter Luuk opstellen. Die is op al die vlakken beter dan Wout.
Die pass was dan ook een van de weinige goede acties van Depay gisteravond. Hij kan geweldig voetballen, maar laat het helaas te weinig zien. Maar op dit moment hebben we weinig betere opties voor het systeem wat Frank wil spelen, dus laat hem maar staan met de hoop op verbetering. Ik zou dan wel Malen er langs zetten in de basis ipv Weghorst.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Mr_Size schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:19:
[...]

Quote mezelf: "Dumfries is momenteel gewoon de 1e rechtsback, dat lijkt me duidelijk."

Van mij mag Dumfries lekker blijven staan hoor, ik meen dat ik toch duidelijk maak dat hij het goed doet. Ik mag toch, in een discussie topic, wel vragen stellen bij voetballende kwaliteiten van voetballers? En los van clubkleuren vind ik dan Timber een betere voetballer ja, maar momenteel absoluut niet, ik herhaal niet, de logische keus als RB/Wingback.

Ik vraag me af wie je erin zou zetten tegen de betere landen dan? Want hoewel Memphis niet geweldig heeft gespeeld (maar waarschijnlijk nog altijd beter dan de rest op de bank), wie wil je erin zetten dan? Die komen er helemaal niet doorheen en die komen helemaal niet tot scoren. Maar ik begin in herhaling te vallen.

Ik heb echt het idee dat de spitsenpositie in Nederland gewoon onmogelijk in te vullen is, omdat er altijd wel weer iemand beter zou zijn. In het geval van Memphis lijkt me echt niet dat iemand ook maar in de buurt komt en zo slecht doet hij het niet eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:48
Snowdog schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:25:
[...]

Ik vraag me af wie je erin zou zetten tegen de betere landen dan? Want hoewel Memphis niet geweldig heeft gespeeld (maar waarschijnlijk nog altijd beter dan de rest op de bank), wie wil je erin zetten dan? Die komen er helemaal niet doorheen en die komen helemaal niet tot scoren. Maar ik begin in herhaling te vallen.

Ik heb echt het idee dat de spitsenpositie in Nederland gewoon onmogelijk in te vullen is, omdat er altijd wel weer iemand beter zou zijn. In het geval van Memphis lijkt me echt niet dat iemand ook maar in de buurt komt en zo slecht doet hij het niet eens.
Gewoon heel simpel toch. Terug naar 433 en dan zijn Weghorst en Luuk de Jong wel geschikt als spits voor Oranje, met Berghuis op rechts en iemand anders op links. Probleem is dat je dan Depay niet kwijt kan. Want die is niet echt geschikt voor de spits of linksbuiten positie. Ja hij kan er spelen, maar dan gaat ie teveel z'n eigen ding doen en zorgt ervoor dat de 433 toch tactisch weer minder werkt. Maar gezien de "vorm" van Depay momenteel zou ik mij daar geen zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Nogmaals, tegen Noord-Macedonië zou ik hem ook gewoon laten staan. Dat is op papier de zwakste tegenstander, dus dan moet hij het wel echt laten zien. In ieder geval al minder balverlies lijden en altijd de moeilijkste oplossing te willen doen zou al een hoop schelen ;) Want, inderdaad, ook een slechte of mindere Depay kan blijkbaar op momenten nog steeds belangrijk zijn.

Eventuele vervangers lijken mij Berghuis, Promes, Gakpo, in die volgorde. Nadeel is natuurlijk dat die nog geen wedstrijd/toernooi ritme hebben. Vandaar ook mijn wens eerder vanmorgen om tegen Noord-Macedonië in 4-3-3 te spelen met Berghuis én Depay op de flanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Perfect tijd zeg, dat volgende week zondag in Budapest om 6 uur. Hoelaat moeten we als we ons kwalificeren voor Baku? Oh, ik zie het al ,weer om 6 uur, ideaal, als je met vrienden wil afspreken, tja ik vind 9 uur laat.

[ Voor 30% gewijzigd door Sjah op 18-06-2021 17:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:16
Veel Nederlanders praten al over de kwartfinales, maar wet van murphy bepaalt dat we in de 8e finales of Duitsland of Portugal gaan treffen en daarmee ons toernooi erop zit, dus jammer dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Grindtegel schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:03:
Veel Nederlanders praten al over de kwartfinales, maar wet van murphy bepaalt dat we in de 8e finales of Duitsland of Portugal gaan treffen en daarmee ons toernooi erop zit, dus jammer dan
Ik heb hier (gelukkig) nog niemand horen praten over de kwartfinale :)

WoT stats

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Waarom wordt er helemaal niet gezeurd op de Feyenoorders die spelen?!

Oh wacht ;(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ElPaco
remco112 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:15:

Oh wacht ;(
:(:)

WoT stats

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
remco112 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:15:

Oh wacht ;(
Foutloos tot nu toe

alles kan off-topic

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De vruchten van het leiderschap van Advocaat.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Ik kan me inderdaad niet aan de indruk onttrekken dat clubkleur hier een factor is..

Dumfries lijkt me op dit moment omonstreden. Het gaat tenslotte om de goals en hij is overal bij betrokken tot nu toe. En hij verliest daarbij zijn verdedigende taken niet uit het oog, op rechts komt er bijna niks door bij Oranje.

Depay ergerde ik me ook aan, maar die zou ik zeker nog even laten staan. Ik kan me overigens wel vinden in Depay/Malen ip Depay/Weghorst, die laatste lijkt wel tekort te komen. Ik vraag me wel af of je dan niet een targetman mist...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Ik lees tot mijn verbazing dat veel hier denken dat ik Dumfries een zwakke voetballer vind door clubvoorkeur.
Ik kan jullie vertellen dat dat reinste onzin is.
Ik vind Dumfries een matige voetballer dat mag toch?
Daarentegen ben ik gecharmeerd van Donyell Malen(PSV) en vind dat hij moet starten boven Weghorst.
Dus aub ga dingen niet invullen voor mij.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• OssieW
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 23:01
Man, als buitenstaander kan ik niet begrijpen dat Dumfries een discussiepunt is. Een van de beste spelers van Nederland in dit toernooi tot nu toe. Niet qua technische kwaliteit, maar zeker van inbreng en deel uitmaken in beslissende momenten. Die gast loopt het hele veld op neer voor het team. keer op keer en heeft 2 goals op zijn naam als verdediger.......wisselen die gozer! :D

Nederland heeft nog niet tegen een sterk aanvallend team gespeeld dat ik hem kan beoordelen op zijn defensieve kwaliteiten, maar enkel deze laatse 2 wedstrijden te hebben gezien: voor mij is hij een belangrijk onderdeel van dit team.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Zou het kunnen en/of mogen dat mensen die Dumfries wekelijks hebben zien spelen in de Eredivisie en Europa League hem ondanks zijn enorme piek nu niet de hemel in prijzen?
Zijn inzet is fantastisch en alles lukt op dit moment (2 hele wedstrijden!), maar de vraag is of hij dit kan volhouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:10:
Zou het kunnen en/of mogen dat mensen die Dumfries wekelijks hebben zien spelen in de Eredivisie en Europa League hem ondanks zijn enorme piek nu niet de hemel in prijzen?
Zijn inzet is fantastisch en alles lukt op dit moment (2 hele wedstrijden!), maar de vraag is of hij dit kan volhouden.
Dumfries heeft in het Nederlands elftal wel vaker laten zien dat hij goed kan voetballen (zie Nations League), die eindeloze kritiek is best vermoeiend. Ik zie het meer als afgunst of iets dergelijks...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Snowdog schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:18:
[...]

Dumfries heeft in het Nederlands ee klftal wel vaker laten zien dat hij goed kan voetballen (zie Nations League), die eindeloze kritiek is best vermoeiend. Ik zie het meer als afgunst of iets dergelijks...
Niks afgunst eerder andere kijk op voetbal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tuurlijk mag dat maar ook daarmee ga je tegen de professionals in
https://www.vi.nl/nieuws/...eredivisie-seizoen-202021
DENZEL DUMFRIES (6,37)
De aanvoerder van PSV had in het systeem van trainer Roger Schmidt veel vrijheid om zich met het aanvalsspel te bemoeien. Dat resulteerde onder meer in zes assists, na ploeggenoot Philipp Max het hoogste aantal van alle Eredivisie-verdedigers. De 25-jarige Rotterdammer heeft er een plaatsje in de EK-selectie van Oranje mee afgedwongen en hoopt komende zomer een nieuwe stap in zijn carrière te zetten.
https://www.google.nl/amp.../amp/doc.asp%3fuid=388458
Denzel Dumfries (PSV)
Net als vorig seizoen is Dumfries geselecteerd als rechtsback. De zeventienvoudig international, vrijdag door bondscoach Frank de Boer opgenomen in de voorselectie voor het EK, kan terugkijken op een stabiel seizoen op hoog niveau.
https://www.voetbalprimeu...-het-jaar-rechtsback.html
Denzel Dumfries (PSV)
Het was een kleine verrassing dat hij er een derde jaartje aan vastplakte bij PSV, na twee ijzersterke seizoenen. Nu lijkt het dan toch echt tijd voor een toptransfer: de vaste rechtsback van het Nederlands elftal kan zich mooi in de kijker spelen tijdens het EK. De onvermoeibare aanjager van PSV was goed voor zes assists en heeft zelfs het hart van René van der Gijp veroverd: een groter compliment kun je een noeste rechtsback eigenlijk niet geven...
Etcetera etcetera…
Maar goed blijf je onzin vooral volhouden ipv gewoon achter het team te gaan staan…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Waar zeg ik dat ik niet achter het team sta?
Denk je dat omdat ik kritisch ben ik automatisch tegen het team ben?
Ik ben er ook als het slecht gaat en niet enkel wanneer het mij uitkomt.
Sterkte nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
'In Denzel we trust' :9 (https://gaming.uefa.com/e...ntasyfootball/create-team)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kp8Og3xkmvuJNMnSXce77tl-GUU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WbGRyvt6l6kubetxkQVVd48F.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 18-06-2021 20:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:53
Dit is geen grap, ik moest gisteren even opzoeken waar Dumfries speelde :$

Nee, ik kijk bijna geen voetbal meer :P Ned-Oek was de eerste wedstrijd die ik volledig gezien heb met volle aandacht sinds Ajax-Tottenham :)

Zo, nu kan iedereen mijn bijdrages goed op waarde schatten ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:31:
Dit is geen grap, ik moest gisteren even opzoeken waar Dumfries speelde :$

Nee, ik kijk bijna geen voetbal meer :P Ned-Oek was de eerste wedstrijd die ik volledig gezien heb met volle aandacht sinds Ajax-Tottenham :)

Zo, nu kan iedereen mijn bijdrages goed op waarde schatten ;)
Hoe lang heb je bij de psycholoog gelopen na Ajax-Tottenham dan?!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Terranova
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:45:
Waar zeg ik dat ik niet achter het team sta?
Denk je dat omdat ik kritisch ben ik automatisch tegen het team ben?
Ik ben er ook als het slecht gaat en niet enkel wanneer het mij uitkomt.
Sterkte nog.
Gewoon negeren, het is hier tegenwoordig in om mensen aan te vallen op hun clubvoorkeur als een speler die niet bij Ajax speelt kritiek krijgt.

Sowieso snap ik niet dat mensen zich puur of goals/assists blind staren. Hypothetisch gezien kan een speler 2x scoren in een wedstrijd, maar als hij daarnaast 10 100% kansen zou missen, dan kan je moeilijk zeggen dat die speler goed speelde.

Maar zo kijken er sommige mensen hier in't topic wel naar, want 2x goals dus goeie wedstrijd en niet dat het er nog een paar meer hadden moeten zijn.

Ik ben bijvoorbeeld wel blij met Dumfries, maar ik vind wel dat als hij iets meer kwaliteit aan de bal had dat het veeeeel meer zou opleveren. Maar sommigen zijn (te) snel tevreden in mijn ogen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Maarten_E schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:33:
[...]

Hoe lang heb je bij de psycholoog gelopen na Ajax-Tottenham dan?!
Ik ben nu terug naar twee sessies per week. Het gaat best goed met me. Althans dat zegt mijn psycholoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:50:
[...]

Ik ben nu terug naar twee sessies per week. Het gaat best goed met me. Althans dat zegt mijn psycholoog.
Heet die ook Lucas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Nee, Massimo of zoiets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Iemand gisteren dat stuktje bij OranjeZomer gezien waar Memphis in zijn auto zat te rappen?

Hij heeft geluk dat hij er niet zijn geld mee hoeft te verdienen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• remco112
Deadsy schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:37:
Iemand gisteren dat stuktje bij OranjeZomer gezien waar Memphis in zijn auto zat te rappen?

Hij heeft geluk dat hij er niet zijn geld mee hoeft te verdienen
Voor de geïnteresseerden

Als we toch de statistieken erbij pakken:
Depay had tegen zowel Oekraïne (25 keer) als tegen Oostenrijk (17 keer) het meeste balverlies van alle Oranje-spelers. :F

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:03
Mark31 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 19:32:
[...]

Niks afgunst eerder andere kijk op voetbal.
Niet gericht op jou maar ik constateer hier vaak vooral een eenzijdige kijk op voetbal. Iedere speler moet perfect binnen de eigen geromantiserde voetbalcultuur vallen en als een speler daar niet in past wordt hij "gecancelled". En dan doet kwaliteit er kennelijk niet toe want het overkomt niet alleen De Roon of Dumfries maar ook spelers die zich allang hebben bewezen zoals in het verleden ook van Bommel, v Nistelrooij en zelfs van Persie en Bergkamp.

Alsof een nationaal elftal niet per defenitie een mix is van spelers van diverse achtergrond. Het maakt je team juist sterker. Want met elf ballerina's of elf hardlopers win je ook niks.

Het is niet voor niks dat Ajax Zuid-Amerikaanse verdedigers heeft gehaald en hoofdcoaches van buiten de Ajax-cultuur. Overmars weet dat een kruisbestuiving elementen kan toevoegen aan je elftal, zoals ook Arnesen dat volgens mij begint te snappen. En dan zijn er altijd weer supporters die beginnen te zeuren dat een coach of speler niet "binnen de cultuur past" en die zelfs bij gebleken succes nog niet stoppen met klagen. Maar dan heb ik ook geen enkele moeite om daar de term "idioten" op te plakken want met een "mening" heeft dat geen reet meer te maken.

Het kan wat dat betreft geen kwaad de Nederlandse bril eens af te zetten en de analyses op de BBC, ARD/ZDF of Belg eens aan te zetten. Die zien ook dat Depay het gisteren niet had maar die gaan echt niet pleiten om hem op de bank te zitten. Want voor wie dan? En waar half Nederland hier kwijlt over de inspeelpass van Blind zien ze daar gewoon de verdedigende kwaliteiten van De Vrij en De Ligt. En als menig volger uit de hoofdstad telkens weer roept om Klaassen zien buitenlandse volgers gewoon dat De Jong en Wijnaldum de steunpilaren van je elftal zijn.

In Nederland weten we prima hoe je moet voetballen als je drie wereldsterren voorin hebt maar dat het niet zo simpel en vanzelfsprekend is om "dominant" te spelen, daar begrijpen wij in Nederland dus echt geen reet van. We zijn een beetje wereldvreemd zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Terranova schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:40:
[...]

Gewoon negeren, het is hier tegenwoordig in om mensen aan te vallen op hun clubvoorkeur als een speler die niet bij Ajax speelt kritiek krijgt.

Sowieso snap ik niet dat mensen zich puur of goals/assists blind staren. Hypothetisch gezien kan een speler 2x scoren in een wedstrijd, maar als hij daarnaast 10 100% kansen zou missen, dan kan je moeilijk zeggen dat die speler goed speelde.

Maar zo kijken er sommige mensen hier in't topic wel naar, want 2x goals dus goeie wedstrijd en niet dat het er nog een paar meer hadden moeten zijn.

Ik ben bijvoorbeeld wel blij met Dumfries, maar ik vind wel dat als hij iets meer kwaliteit aan de bal had dat het veeeeel meer zou opleveren. Maar sommigen zijn (te) snel tevreden in mijn ogen.
En nu gaan we eindelijk een naam zien van de speler die de belichaming is van iets meer kwaliteit en véél meer rendement (in het teamspel)? Vlgns mij heb ik de hele week nog geen naam voorbij zien komen van een schoolvoorbeeld rb/ rwb. Is er bij dit EK überhaupt wel eentje bij?
In L' Equipe heeft ie iig een 8 en een 7 gekregen. . .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57
remco112 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:18:
[...]

Voor de geïnteresseerden

Als we toch de statistieken erbij pakken:
Depay had tegen zowel Oekraïne (25 keer) als tegen Oostenrijk (17 keer) het meeste balverlies van alle Oranje-spelers. :F
Pas op Remco, zometeen is weer iemand beledigd en wordt de clubvoorkeurkaart weer getrokken :o
Het opportunisme viert hoogtijdagen hier. Net wat je zegt, een seizoen schutteren en vervolgens wat redelijke dingen laten zien tegen middelmatige tegenstanders. Een kinderhand is snel gevuld.

[ Voor 38% gewijzigd door ephymerous op 18-06-2021 22:55 ]

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
apis29 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:45:
[...]

En nu gaan we eindelijk een naam zien van de speler die de belichaming is van iets meer kwaliteit en véél meer rendement (in het teamspel)? Vlgns mij heb ik de hele week nog geen naam voorbij zien komen van een schoolvoorbeeld rb/ rwb. Is er bij dit EK überhaupt wel eentje bij?
In L' Equipe heeft ie iig een 8 en een 7 gekregen. . .
Gaan we dan eindelijk ook posts lezen? Kritiek op een speler hebben staat niet gelijk aan zeggen dat er een betere speler beschikbaar is? Iets wat al meerdere malen is voorbij is gekomen in mensen die kritiek op Dumfries hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• remco112
ephymerous schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 22:52:
[...]
Pas op Remco, zometeen is weer iemand beledigd en wordt de clubvoorkeurkaart weer getrokken :o
Daar heb ik schijt aan :)

Iedereen is bevooroordeeld en heeft zo zijn voorkeuren. Objectiviteit in het voetbal bestaat helemaal niet. Ik ben die-hard Feyenoorder, maar kan bijvoorbeeld oprecht genieten van Blind, de Ligt en de Jong. En ja, ik kan ook genieten van Dumfries zijn mentaliteit en drive! Vergis je ook niet dat zoiets onwijs aanstekelijk kan werken op de rest van het team. Als je volgens velen slecht speelt, maar wel bij alle 5 goals betrokken bent.... Moet je eens nagaan als hij echt goed gaat voetballen _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:56

Qu3st

remco112 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 23:01:
[...]

Daar heb ik schijt aan :)

Iedereen is bevooroordeeld en heeft zo zijn voorkeuren. Objectiviteit in het voetbal bestaat helemaal niet. Ik ben die-hard Feyenoorder, maar kan bijvoorbeeld oprecht genieten van Blind, de Ligt en de Jong. En ja, ik kan ook genieten van Dumfries zijn mentaliteit en drive! Vergis je ook niet dat zoiets onwijs aanstekelijk kan werken op de rest van het team. Als je volgens velen slecht speelt, maar wel bij alle 5 goals betrokken bent.... Moet je eens nagaan als hij echt goed gaat voetballen _/-\o_
Dumfries, de Dirk Kuyt van deze selectie :9

Die drive is zeker fantastisch om te zien, en die zal hij altijd laten zien, want dat is me wel opgevallen in de wedstrijden die ik van PSV en Oranje heb gezien, hij blijft maar gaan. Knap.
Er is toch ook geen discussie over of hij wel of niet in de basis zou moeten staan? Want hij is onbetwist de nummer 1 RB voor Nederland op het moment, wat ik me wel afvraag is, waarom MOTM? Ik kijk naar meer dan alleen maar de doelpunten of de penalty's die hij mee krijgt. Ik kan de denkwijze van de UEFA wel snappen, maar ik ben het er niet mee eens :+

En dat ik heb geopperd om voor de volgende wedstrijd Berghuis op die plek neer te zetten, als veredeld oefenpotje, tja dat is niet om Dumfries te slachtofferen, of te 'cancelen''(vies woord :r ) wat hier al werd geopperd.. Nee is meer zoeken naar wat is er nog meer mogelijk in dit systeem. Helemaal ad hoc omgooien naar 4-3-3 ben ik niet echt voorstander van. Je kunt Berghuis echt wel de opdracht geven om gewoon keihard mee te verdedigen.

Hetzelfde geldt voor Depay, nee die hoeft ook niet 'gecanceld' ( :r ) te worden. Alleen verwacht IK gewoon meer van hem. En misschien komt dat wel los met een Malen naast hem i.p.v. Weghorst (ojee gecanceld), of misschien Luuk de Jong.

En over de clubvoorkeur geneuzel ( :r ), goed van Frank dat hij Blind zoveel spaart, scheelt weer met vermoeidheid. Gelukkig heeft Stekelenburg ook niet veel te doen met zo'n verdediging, scheelt ook weer met de vermoeidheid. Gravenberch die ook maar mondjes maat minuten maakt, top! EN wat al helemaal scheelt is dat Timber en Klaassen gewoon op de bank mogen blijven zitten. :+ :+ /sarcasme

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
Al die Ajacieden maar niks doen op het veld, en de 2 (ex)-PSV'ers werken zich uit de naad.
En dat noemen ze een nationaal elftal. Tsssk.

:+ :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:33
Terranova schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:40:
[...]

Ik denk dat elke ploeg een moord zou doen voor een speler die elke wedstrijd 1 a 2x scoort. Dan kan je verder slecht spelen en egoïstisch zijn, je zal overal de topspeler van t team zijn vermoed ik

Dat maakt de discussie ook lastig, want scoren is vrij essentieel bij voetbal ;) maar we willen ook graag goed spel zien en niet te veel egoïsme etc.

Wat dat betreft verwachten we eigenlijk allemaal Messi’s/ Neymar/ Ronaldo’s, waarbij ze ook nog eens alle bak volop mee verdedigen en elke bal die logischer is om af te spelen, ook daadwerkelijk af te spelen aan een teamgenoot.

Dat is ergens wel een uitdagend verwachtingspatroon ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Maarten_E schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 23:57:
Al die Ajacieden maar niks doen op het veld, en de 2 (ex)-PSV'ers werken zich uit de naad.
En dat noemen ze een nationaal elftal. Tsssk.

:+ :+
:+
Vergeet Frenkie niet, ex-Willem II speler!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
rik86 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 23:59:
[...]

Ik denk dat elke ploeg een moord zou doen voor een speler die elke wedstrijd 1 a 2x scoort. Dan kan je verder slecht spelen en egoïstisch zijn, je zal overal de topspeler van t team zijn vermoed ik

Dat maakt de discussie ook lastig, want scoren is vrij essentieel bij voetbal ;) maar we willen ook graag goed spel zien en niet te veel egoïsme etc.
Oh daar zal niemand over klagen, maar dat betekent niet dat er geen kritiek mag komen. Want een speler die elke wedstrijd veel 100% kansen mist heeft overduidelijk verbeter punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
@Qu3st
Als je me quote met dat “cancelen” dan graag rechtstreeks op de man graag maar dat terzijde. Ik gebruik dat irritante woord natuurlijk expres als metafoor. Want zoals personen met een mening soms worden weggezet wordt er door menigeen hier ook met spelers omgegaan. Één verkeerde pass en iemand kan “het snelle spel niet bijbenen” of één misstap in de verdediging en iemand is gelijk een slechte verdediger. Dat dezelfde speler al honderd potjes in een topcompetitie achter de rug heeft en talloze succesvolle interlands doet dan kennelijk niet terzake.

En dat jij of @Terranova gewoon kritiek op Depay of Dumfries willen leveren zonder hen gelijk uit de elf te willen wieberen is prima. Daar heb ik het dus helemaal niet over. Een beetje jammer dat je je dan zo aangesproken voelt. Maar zo neutraal kritisch gaat het er hier tijdens de potjes van Oranje vaak niet aan toe helaas. Ik heb soms het idee dat sommigen gewoon zitten te wachten tot hun minst favoriete speler een foutje maakt, dan kunnen ze losgaan hier.

En waarom sleep je de clubvoorkeur er nu weer bij? Het gaat niet om clubvoorkeur. Zegt iemand dat? Het gaat om eenkennigheid voor wat betreft de manier van spelen, eenkennigheid over het soort speler dat je dan in je elf zou moeten hebben. Dat kan ook binnen een club zoals Ajacieden die Alvarez niet frivool genoeg vinden of Feyenoorders die liever een dom werkpaard dan een technicus willen.

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 19-06-2021 01:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Terranova
D-e-n schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 01:08:
@Qu3st
Als je me quote met dat “cancelen” dan graag rechtstreeks op de man graag maar dat terzijde. Ik gebruik dat irritante woord natuurlijk expres als metafoor. Want zoals personen met een mening soms worden weggezet wordt er door menigeen hier ook met spelers omgegaan. Één verkeerde pass en iemand kan “het snelle spel niet bijbenen” of één misstap in de verdediging en iemand is gelijk een slechte verdediger. Dat dezelfde speler al honderd potjes in een topcompetitie achter de rug heeft en talloze succesvolle interlands doet dan kennelijk niet terzake.

En dat jij of @Terranova gewoon kritiek op Depay of Dumfries willen leveren zonder hen gelijk uit de elf te willen wieberen is prima. Daar heb ik het dus helemaal niet over. Een beetje jammer dat je je dan zo aangesproken voelt. Maar zo neutraal kritisch gaat het er hier tijdens de potjes van Oranje vaak niet aan toe helaas. Ik heb soms het idee dat sommigen gewoon zitten te wachten tot hun minst favoriete speler een foutje maakt, dan kunnen ze losgaan hier.

En waarom sleep je de clubvoorkeur er nu weer bij? Het gaat niet om clubvoorkeur. Zegt iemand dat? Het gaat om eenkennigheid voor wat betreft de manier van spelen, eenkennigheid over het soort speler dat je dan in je elf zou moeten hebben. Dat kan ook binnen een club zoals Ajacieden die Alvarez niet frivool genoeg vinden of Feyenoorders die liever een dom werkpaard dan een technicus willen.
Deze flame haal ik er wel uitJij bent telkens degene die in dit topic de clubvoorkeur erbij haalt en zich aangesproken voelt. Zodra er ook maar 1 negatief ding wordt gezegd over een speler met een achtergrond bij jouw favoriete club ga je helemaal los, dus "neutraal" kritisch zijn kan dan dus sowieso niet, tenminste niet in jouw ogen. Erg grappig dat je dat zo graag wenst.

[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 20-06-2021 21:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

D-e-n schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 01:08:
@Qu3st

Ik zag het cancelen voorbij komen, en daar irriteer ik me buiten het voetbal al om, dat je kritiek op iemand of iets hebt wordt het gelijk als cancelen gezien. Alsof je geen kritiek meer mag hebben ofzo.

En ja dan voel ik me aangesproken, want ik ben gewoon kritisch, maar heb niet het gevoel dat ik dat mag zijn, oke redelijk gechargeerd gezegd, zal 50/50 zijn. Maar waar sommige een rode waas voor de ogen krijgen als 1 van hun minst favo spelers slecht speelt krijgt de ander een rode waas als je kritiek hebt.

Dat over club voorkeur is zeker wel langs gekomen in het topic, maar dat je dan niet verder kan lezen in mijn stukje en de humor er niet in ziet, jammer. Gelukkig kunnen anderen dat wel en maken er sommigen erna een grapje. Mijn kritiek op Depay heeft namelijk niks te maken met club voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
@Qu3st
Ik zie de humor er niet van in omdat ik me mateloos erger, niet aan inhoudelijke kritiek maar wel aan hetgeen ik omschrijf. En het erge is: dan worden mensen boos op mijn stukje maar dan gaan ze nul komma nul in op het inhoudelijke punt dat ik maak en daarbij ga ik juist weg van de clubvoorkeur discussie.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 19-06-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

D-e-n schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:52:
@Qu3st
Ik zie de humor er niet van in omdat ik me mateloos erger, niet aan inhoudelijke kritiek maar wel aan hetgeen ik omschrijf. En het erge is: dan worden mensen boos op mijn stukje maar dan gaan ze nul komma nul in op het inhoudelijke punt dat ik maak en daarbij ga ik juist weg van de clubvoorkeur discussie.
Die humor is er dan ook niet, @Qu3st (en met hem nog een aantal zeer aanwezigen) is anti-Depay en ook Dumfries vindt hij eigenlijk niks. (En ook De Vrij krijgt er regelmatig van langs terwijl hij imho echt heel goed speelt) Het is hooguit ‘grappig’ dat het over ‘het oog wil ook wat’ gaat in een sport waar het uiteindelijk draait om het scoren van doelpunten en men vervolgens degene die bij 5 (Dumfries) respectievelijk 2 (Depay) betrokken is het meest aanvalt. Goed; humor is een persoonlijk dingetje, maar het is wel opvallend dat men zelden tot nooit op feiten of argumenten in gaat maar steeds terug komt op de door jou aangehaalde onzin. Om het vervolgens op humor te gooien is dan gewoon om triest van te worden.

Persoonlijk vond ik overigens met name de goal van Dumfries tegen Oostenrijk een juweeltje. Mooie loopactie Malen, perfecte pass Depay en mooi overzicht op de wederom op de juiste plek staande Dumfries zorgt voor een doelpunt uit het boekje… Als dat al niet voldoet aan ‘het oog wil ook wat’, kijk je dan wel de juiste sport?

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 19-06-2021 10:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

God wat een gejank zeg.

Scoren of assists geven ≠ goed spelen.

De kritiek op genoemde spelers richt zich dan ook niet op hun productiviteit bij mijn weten. En bij Dumfries valt het wel mee ook.

Kijk nog eens naar de eerder geplaatste statistiek over het balverlies van Depay, als je zo graag naar cijfers kijkt. Dan hoeft niemand te roepen dat hij helemaal niets kan (klopt ook niet, zie zijn doelpunten) maar dan kan je wel kritiek verwachten.

Als we geen kritiek meer mogen leveren op scorende spelers is dat overigens eenvoudig te modereren door de mannen in het rood. Maar daar wordt het topic niet interessanter van.

[ Voor 59% gewijzigd door snmght op 19-06-2021 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Quizvraag, wie geeft hier de pass op Malen vooraf aan de 2-0:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vmx2jsWx/vlcsnap-2021-06-19-10h20m10s848.png

:)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

DoeEensGek schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:25:

[Afbeelding]

De geweldenaar die ook nog eens de penalty binnen schoot. Toch twee goede acties. Jammer van 17 keer balverlies maar daar hebben we het niet meer over want hij deed ook 2 dingen goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoeEensGek
snmght schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:28:
[...]

De geweldenaar die ook nog eens de penalty binnen schoot. Toch twee goede acties. Jammer van 17 keer balverlies maar daar hebben we het niet meer over want hij deed ook 2 dingen goed.
Dat is niet het antwoord waar we naar op zoek zijn, we gaan door naar de volgende kandidaat. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

100% eens, als de circle jerk van zich continu herhalende klachten over spelers nou eens zou stoppen zou het topic heel goed doen. Misschien kunnen jullie gezamenlijk even in de topicstart laten zetten (zelf aub even onderling overleggen buiten dit topic wat precies en hoe verwoordt)
  • wij vinden Depay egoïstisch en slecht spelen
  • Dumfries kan niet verdedigen en is technisch heel slecht
  • De Vrij is maar een matige verdediger
  • De Roon hoort niet thuis in dit elftal
  • Wijnaldum loopt er verloren rond
  • Frenkie/Daley/De Ligt zijn beste spelers
  • Timber moet er gewoon in, is een technisch en verdedigend briljant
Eventueel zelf nog even aanvullen wat ik gemist heb, kan het hier gewoon over het Nederlands elftal gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Tomba schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:33:
[...]

100% eens, als de circle jerk van zich continu herhalende klachten over spelers nou eens zouden stoppen zou het topic heel goed doen. Misschien kunnen jullie gezamenlijk even in de topicstart kunnen laten zetten (zelf aub even onderling overleggen buiten dit topic wat precies en hoe verwoordt)
  • wij vinden Depay egoïstisch en slecht spelen
  • Dumfries kan niet verdedigen en is technisch heel slecht
  • De Vrij is maar een matige verdediger
  • De Roon hoort niet thuis in dit elftal
  • Wijnaldum loopt er verloren rond
  • Frenkie/Daley/De Ligt zijn beste spelers
  • Timber moet er gewoon in, is een technisch en verdedigend briljant
Eventueel zelf nog even aanvullen wat ik gemist heb, kan het hier gewoon over het Nederlands elftal gaan.
Ik denk dat het eenvoudiger is als zij die niet tegen kritiek op hun idolen kunnen het topic mijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Ach waarom ga ik er ook op in. Depay is goed, Dumfries is goed. We worden Europees kampioen.

[ Voor 96% gewijzigd door Qu3st op 19-06-2021 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

.

[ Voor 99% gewijzigd door Qu3st op 19-06-2021 11:07 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
snmght schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:34:
[...]

Ik denk dat het eenvoudiger is als zij die niet tegen kritiek op hun idolen kunnen het topic mijden.
Jammer dat het nu weer wordt gespind als "we mogen geen kritiek leveren op het spel". Terwijl niemand dat volgens mij zegt, ik in elk geval niet.

Het gaat natuurlijk om hoe je iets brengt, hoe absoluut die kritiek is. Je kunt zeggen "Depay zat slecht in de wedstrijd vandaag" of je kunt zeggen "aan die Depay hebben we nooit wat". Je kunt zeggen "De Vrij stapte niet goed in bij die actie" of "De Vrij is een modale verdediger". Je kunt zeggen "Wijnaldum was wat onzichtbaar vandaag" of je kunt zeggen "het spel gaat te snel voor Wijnaldum". Je kunt zeggen "tegen deze tegenstander zie ik liever een ander dan de Roon" of je kunt zeggen "De Roon kan het niveau niet aan". Je kunt zeggen "Van de Beek is uit vorm omdat hij misbruikt wordt bij Utd" of je kunt zeggen "Van de Beek kan helemaal niks zonder Ziyech"

Het eerste is inhoudelijke kritiek. Het tweede is een speler bashen op basis van de eigen vooringenomenheid jegens een bepaalde speler of (vaker) een bepaald type speler.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
Wat Dumfries betreft: zelf had ik vooraf het standpunt dat je tegen de mindere tegenstanders waarschijnlijk beter af zou zijn met een ander type speler als wingback, iemand die meer gewend is als vleugelspeler of middenvelder te opereren. Ik noemde daarbij Karsdorp of Promes. Niemand die volgens mij problemen had met het feit dat ik dat zei. Dus het is onzin om te beweren dat je niks ten nadele van bijvoorbeeld Dumfries kunt zeggen.

Maar na deze wedstrijd kan ik toch moeilijk pleiten voor Promes in plaats van Dumfries. Geen coach gaat een wingback wisselen die zulk rendement heeft gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

D-e-n schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:20:
Wat Dumfries betreft: zelf had ik vooraf het standpunt dat je tegen de mindere tegenstanders waarschijnlijk beter af zou zijn met een ander type speler als wingback, iemand die meer gewend is als vleugelspeler of middenvelder te opereren. Ik noemde daarbij Karsdorp of Promes. Niemand die volgens mij problemen had met het feit dat ik dat zei. Dus het is onzin om te beweren dat je niks ten nadele van bijvoorbeeld Dumfries kunt zeggen.

Maar na deze wedstrijd kan ik toch moeilijk pleiten voor Promes in plaats van Dumfries. Geen coach gaat een wingback wisselen die zulk rendement heeft gehaald.
Dat je niet meer om Dumfries heen kan snap ik wel, maar komende wedstrijd kun je toch wel wat proberen met een andere wingback, voor de tigste keer, ik zou Berghuis daar wel eens willen zien. Al verlies je 10-0, die eerste plek verlies je toch niet. En dan in de KO-fase kun je Dumfries zeker weer gebruiken en zal hij onverzettelijk 90 minuten lang door blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

D-e-n schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:10:
[...]

Jammer dat het nu weer wordt gespind als "we mogen geen kritiek leveren op het spel". Terwijl niemand dat volgens mij zegt, ik in elk geval niet.

Het gaat natuurlijk om hoe je iets brengt, hoe absoluut die kritiek is. Je kunt zeggen "Depay zat slecht in de wedstrijd vandaag" of je kunt zeggen "aan die Depay hebben we nooit wat". Je kunt zeggen "De Vrij stapte niet goed in bij die actie" of "De Vrij is een modale verdediger". Je kunt zeggen "Wijnaldum was wat onzichtbaar vandaag" of je kunt zeggen "het spel gaat te snel voor Wijnaldum". Je kunt zeggen "tegen deze tegenstander zie ik liever een ander dan de Roon" of je kunt zeggen "De Roon kan het niveau niet aan". Je kunt zeggen "Van de Beek is uit vorm omdat hij misbruikt wordt bij Utd" of je kunt zeggen "Van de Beek kan helemaal niks zonder Ziyech"

Het eerste is inhoudelijke kritiek. Het tweede is een speler bashen op basis van de eigen vooringenomenheid jegens een bepaalde speler of (vaker) een bepaald type speler.
Ik snap wat je zegt maar dan ga je wel heel erg de semantiek in. Dat er af en toe overdreven wordt in de gekozen bewoordingen is inherent aan discussies in het voetbal, bij mijn weten. Niet specifiek hier op tweakers, rondom Oranje of ten nadele van specifieke spelers. Hoe vaak hoor je niet na een gemiste kans iets in de trant van: die had ik / mijn konijn / mijn dode oma / Sylvana Simons er nog ingeschoten?

Waar is dat niet maar you get the picture. Bedoeld wordt dat het beter kon.

Ik zie ook niemand puur afgeven op spelers maar ik lees ook niet alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@Qu3st ja er ligt ruimte om wat te proberen in elk geval, hoe Frank dat dan ook invult. Ik ben benieuwd. Malen laten starten lijkt me nog best reëel. En wellicht Gravenberch (mag ik dat nog suggereren?).

Ik zou De Ligt en/of Blind even rust geven gezien recente blessures.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Qu3st schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:26:
[...]

Dat je niet meer om Dumfries heen kan snap ik wel, maar komende wedstrijd kun je toch wel wat proberen met een andere wingback, voor de tigste keer, ik zou Berghuis daar wel eens willen zien. Al verlies je 10-0, die eerste plek verlies je toch niet. En dan in de KO-fase kun je Dumfries zeker weer gebruiken en zal hij onverzettelijk 90 minuten lang door blijven gaan.
Maar niemand heeft er toch problemen mee als je het zo brengt? Ik zie niet in waarom je zo in je wiek geschoten zou moeten zijn als dit alles is wat je zegt. Niet dat ik nu Berghuis zou brengen als back maar dat terzijde.
snmght schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:28:
[...]

Hoe vaak hoor je niet na een gemiste kans iets in de trant van: die had ik / mijn konijn / mijn dode oma / Sylvana Simons er nog ingeschoten?
Ook daar heb ik geen problemen mee. Het gaat om de intentie achter de semantiek. Wat nu als iemand zegt "Sylvana Simons kan nog beter voetballen dan ...... ". En vul dan een speler naar keuze in :)

[ Voor 24% gewijzigd door D-e-n op 19-06-2021 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

D-e-n schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:10:
[...]

Spijker en kop, hulde @D-e-n
Voor de volledigheid; kritiek helemaal prima maar dat continue herhalende gebash hangt me helemaal de keel uit. Zo zwart-wit allemaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 19-06-2021 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ik zal het wel gemist hebben. Ik ben oprecht benieuwd waar er om gefundeerd gebasht is. Gezien er zelfs gesuggereerd wordt dat de topicstart gewijzigd moet worden ga ik er van uit dat er talloze voorbeelden van diverse users te vinden zijn. Zou je wat voorbeelden willen quoten @Tomba?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
snmght schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:31:
@Qu3st ja er ligt ruimte om wat te proberen in elk geval, hoe Frank dat dan ook invult. Ik ben benieuwd. Malen laten starten lijkt me nog best reëel. En wellicht Gravenberch (mag ik dat nog suggereren?).

Ik zou De Ligt en/of Blind even rust geven gezien recente blessures.
Gravenberch voor De Roon? Gravenberch kan zeker nog van nut zijn tegen sommige tegenstanders maar aannemende dat je niet teveel wilt wisselen is het rust geven van Blind of De Ligt wellicht belangrijker.

Waar ik nog aan dacht: heeft Gravenberch tegen Andorra niet een helft als back gespeeld? Je moet namelijk ook bedenken wat te doen voor het geval Dumfries eens geschorst of geblesseerd zou zijn. Dan kun je echt niet met pure verdedigers als Veltman of Timber komen aankakken. Dan speel je plots 532 in plaats van 352.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

snmght schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:41:
Ik zal het wel gemist hebben. Ik ben oprecht benieuwd waar er om gefundeerd gebasht is. Gezien er zelfs gesuggereerd wordt dat de topicstart gewijzigd moet worden ga ik er van uit dat er talloze voorbeelden van diverse users te vinden zijn. Zou je wat voorbeelden willen quoten @Tomba?
Even bovenin Dumfries (of Depay) intypen moet al afdoende zijn (en dat weet je best als je dit topic meeleest) en nee niet diverse users, het zijn eigenlijk steeds dezelfden.

Snap trouwens niet waarom jij persoonlijk je zo aangesproken voelt?

[ Voor 10% gewijzigd door Tomba op 19-06-2021 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

D-e-n schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:45:
[...]

Gravenberch voor De Roon? Gravenberch kan zeker nog van nut zijn tegen sommige tegenstanders maar aannemende dat je niet teveel wilt wisselen is het rust geven van Blind of De Ligt wellicht belangrijker.

Waar ik nog aan dacht: heeft Gravenberch tegen Andorra niet een helft als back gespeeld? Je moet namelijk ook bedenken wat te doen voor het geval Dumfries eens geschorst of geblesseerd zou zijn. Dan kun je echt niet met pure verdedigers als Veltman of Timber komen aankakken. Dan speel je plots 532 in plaats van 352.
Gravenberch voor de Roon en Malen voor Weghorst zou ik eigenlijk een nobrainer vinden. Mocht Gravenberch toch tekort komen wissel je weer terug. Ook Luuk met Depay zou ik het proberen waard vinden of Koopmeinders ipv De Roon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
Tomba schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:51:
[...]
en nee niet diverse users, het zijn eigenlijk steeds dezelfden.
Gewoon negeren dan, simpel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@Tomba persoonlijk aangevallen niet maar ik val over hoe het soms gebracht wordt dat kritiek op sommige spelers niet mag / met clubvoorkeur te maken heeft.

Komt de sfeer niet ten goede maar dat geldt voor puur bashen ook. Ik zal er eens op letten bij de volgende wedstrijd.

Laten we de afgelopen prestaties van one internationals anders maar even laten voor wat ze zijn. Ik geloof dat iedereen in meer of mindere mate wel zijn visie gegeven heeft. Op naar de volgende, Oranje zou mijns inziens, zeker met honderd procent winst, moeten verbroederen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

eric.1 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:56:
[...]

Gewoon negeren dan, simpel.
Het lijkt erop dat dat misschien het beste is… als feiten/argumenten er niet toe doen. Helaas zijn het wel een aantal van de meest postende mensen hier, die voor mij - net als het eredivisie topic - de sfeer compleet verzieken. Het Eredivisie topic ben ik er gewoon voor gaan mijden. Ik had gehoopt dat nu het om het land gaat we gezamenlijk achter oranje zouden staan, maar dat blijkt tot op heden helaas ijdele hoop. We presteren ver boven (mijn) verwachting en hebben een reële kans om de laatste 4 te halen en toch is de teneur negatief….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

snmght schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:58:
@Tomba persoonlijk aangevallen niet maar ik val over hoe het soms gebracht wordt dat kritiek op sommige spelers niet mag / met clubvoorkeur te maken heeft.

Komt de sfeer niet ten goede maar dat geldt voor puur bashen ook. Ik zal er eens op letten bij de volgende wedstrijd.

Laten we de afgelopen prestaties van one internationals anders maar even laten voor wat ze zijn. Ik geloof dat iedereen in meer of mindere mate wel zijn visie gegeven heeft. Op naar de volgende, Oranje zou mijns inziens, zeker met honderd procent winst, moeten verbroederen. :)
QFT. Sorry voor mijn eerdere verwijzing naar clubvoorkeur. Is mede ingegeven wellicht door de welbekende club voorkeur van de orgelmannen icm een iets te strak gebruikte Occam’s razor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Tomba schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:59:
[...]

Het lijkt erop dat dat misschien het beste is… als feiten/argumenten er niet toe doen. Helaas zijn het wel een aantal van de meest postende mensen hier, die voor mij - net als het eredivisie topic - de sfeer compleet verzieken. Het Eredivisie topic ben ik er gewoon voor gaan mijden. Ik had gehoopt dat nu het om het land gaat we gezamenlijk achter oranje zouden staan, maar dat blijkt tot op heden helaas ijdele hoop. We presteren ver boven (mijn) verwachting en hebben een reële kans om de laatste 4 te halen en toch is de teneur negatief….
Hoezo laatste 4? We worden gewoon kampioen!
En tja voor sommige is het een kleind obsessie geworden om over een speler te klagen of algemeen negatief te zijn. Lekker laten waaien, soms een plaagstootje uitdelen. Maar vooral niet te zwaar aan tillen.

Zolang de spelers zelf niet klagen gaat het mijn best.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grindtegel
Ik begrijp die euforie niet zo hoor, 4e? Hoe dan? We hebben 2 redelijke (maar zeker geen goede) potjes gespeeld tegen waardeloze tegenstanders. Hou er rekening mee dat de kans groot is dat we in de 8e finales of tegen Portugal moeten, waar we 0% kans tegen maken, of tegen Duitsland, waar we 10% kans tegen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:25:

[Afbeelding]

Ik vraag me af nu de term voorassist een ding is;
Wie gaf de voor-voorassist?
En wie gaf de voor-voor-voorassist?
En van wie kwam die bal?
De aftrap/vrije trap/inworp/keeperbal is dan uiteindelijk ook een assist toch?
Of is het een mijkomthetgoeduit-term?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:20

SuBBaSS

-has Ryzen

Grindtegel schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:36:
Ik begrijp die euforie niet zo hoor, 4e? Hoe dan? We hebben 2 redelijke (maar zeker geen goede) potjes gespeeld tegen waardeloze tegenstanders. Hou er rekening mee dat de kans groot is dat we in de 8e finales of tegen Portugal moeten, waar we 0% kans tegen maken, of tegen Duitsland, waar we 10% kans tegen maken.
0% kans tegen Portugal?
Hoe dan? :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

OPSLAGHOND schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:36:
[...]

En van wie kwam die bal?
Je begrijpt er niets van hé. De eindbaas is Depay, die nam de aftrap. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
Zo ging het ook in 2014 tegen Spanje, of onder van Basten in Oostenrijk. Op het toernooi werkt het gewoon niet zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grindtegel
SuBBaSS schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:42:
[...]

0% kans tegen Portugal?
Hoe dan? :D
omdat portugal

nederland trapt er altijd in

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Grindtegel schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:11:
[...]

omdat portugal

Maar hopen op een wat minder fatalistische instelling bij het team dan. :+
Kunnen ze net zo goed niet aan de wedstrijd beginnen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Grindtegel schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:11:
[...]

omdat portugal

Wel weer zin in zo'n mooie schoppartij, Pepe naast Blind op het trappetje, toekijkend hoe de oorlog op het veld verder gaat na hun rode kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:33
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 12:36:
[...]

En van wie kwam die bal?
T is meer dat t een beslissende pass is denk ik, door die bal zo diep goed te geven ontstaat de ruimte waar het doelpunt door ontstaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Maar dan is de kopbal net daarvoor de assist op een beslissende pass, die telt dan toch ook?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Een assist is in ieder geval een pass waar direct een score uit voortkomt.
Een "pass to assist" is niets (behalve in de nba 2k series :+) ; je krijgt er niets voor.

Kan het nog wel een hele lekkere ~ zijn, zoals die van Depay.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57
Winnen van drie nietszeggende tegenstanders. Hoog van de toren blazen dat je groepswinnaar bent. Vervolgens roemloos onderuit tegen een tegenstander met iets meer kwaliteit. Als Oranje(legioen) mag je totdat je echt wat tegenstand overwint best wat nederiger zijn.

XXXVI

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat ik niet meer ga knippen in de discussie tussen @snmght, @Tomba, @D-e-n, @Terranova en eventuele deelgenoten. Volgens mij komen jullie er zelf wel uit zo te zien, anders grijp ik wel in (met de nodige extra knipjes en PM's).

Wel wil ik wederom aangeven (ook aan anderen, niet specifiek aan eerder genoemden) dat clubvoorkeuren er niet bijgehaald hoeven worden. We hebben het hier over Oranje en de poule waarin ze verkeren :) Ook het bashen van spelers is niet nodig, maar je mag best kritisch zijn met enige onderbouwing ;)

Laten we het gezellig houden, dat maakt het toch een stuk makkelijker en leuker voor elkaar

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 19-06-2021 16:25 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 14-09 17:58

Matis

Rubber Rocket

OPSLAGHOND schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:04:
Maar dan is de kopbal net daarvoor de assist op een beslissende pass, die telt dan toch ook?
Wat mij betreft de aftrap...

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
ephymerous schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:12:
[...]

Winnen van drie nietszeggende tegenstanders. Hoog van de toren blazen dat je groepswinnaar bent. Vervolgens roemloos onderuit tegen een tegenstander met iets meer kwaliteit. Als Oranje(legioen) mag je totdat je echt wat tegenstand overwint best wat nederiger zijn.
Nouja, dat geldt natuurlijk wel een beetje voor alle topteams. Uiteindelijk in de knockoutfase gaan we het wel zien. Ik zie dit Nederland niet van een paar topteams op rij winnen, wellicht een wedstrijd ofzo, maar goed, het is niet alsof we minder spelen dan andere teams hier (misschien muv Italië). Dat de hele "We worden Europees Kampioen-sfeer" alweer erin zit, tsjah, dat is altijd zo als het even een beetje loopt. Ik heb er niet zo'n probleem mee. Het is in ieder geval een goed begin. Stuk beter dan al het negatieve gezeur voor het EK zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Snowdog schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 17:42:
[...]

Nouja, dat geldt natuurlijk wel een beetje voor alle topteams. Uiteindelijk in de knockoutfase gaan we het wel zien. Ik zie dit Nederland niet van een paar topteams op rij winnen, wellicht een wedstrijd ofzo, maar goed, het is niet alsof we minder spelen dan andere teams hier (misschien muv Italië). Dat de hele "We worden Europees Kampioen-sfeer" alweer erin zit, tsjah, dat is altijd zo als het even een beetje loopt. Ik heb er niet zo'n probleem mee. Het is in ieder geval een goed begin. Stuk beter dan al het negatieve gezeur voor het EK zou ik zeggen.
Laatste 4 zie ik als haalbaar en dan de troost finale verliezen. Al hangt dat natuurlijk wel af van de ploegen die je uiteindelijk treft ;) Kampioen worden kan alleen als alle balletjes op hun plek vallen en een flinke dosis geluk.

Pagina: 1 ... 26 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Overige topics:
Topicreeks: EK2021