EK 2021 - Poule C (Nederland-Macedonië-Oekraïne-Oostenrijk) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 36 Laatste
Acties:
  • 51.835 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online

Qu3st

Snowdog schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 00:04:
[...]

Ja, dat gaat tegen de betere tegenstanders niet gebeuren, dan heb ik toch liever een verdediger die kan aanvallen dan een aanvaller die ... een beetje kan verdedigen. Ik zie niet in wat je daarmee wint. Naar mijn mening, dit hele systeem, het zou gebouwd moeten zijn op goede verdedigers die opkomen, als je dat niet kan, dan lukt het niet (zou ik zeggen).
Vandaag is het toch bewezen dat het werkt met die backs? Het oog wil ook wat. We zijn door, en Berghuis en Promes zijn alleen maar meegenomen om de bank warm te houden? Ik snap het hele idee achter het systeem, zover mogelijk komen, maar dan maakt het ene wedstrijdje tegen Noord-Macedonië niet uit hoe je speelt m.i.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:07
Snowdog schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 00:01:
[...]

Nouja, zelfs van Persie kreeg zoveel kritiek (dat er een discussie ontstond voor van Persie vs Huntelaar), ik bedoel. Ik kan dit weinig serieus nemen.
Van Persie speelde toen ook apathisch. Hoe vind jij Memphis spelen?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:57
GAIAjohan schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:13:
Wat speelden er weer een aantal slecht
Als je per se aan 5-3-2 wil vasthouden zou ik eens
1. De Roon eruit voor Gravenberch of Klaassen
2. Weghorst eruit voor Luuk de Jong
3. Depay eruit voor Malen
4. Iemand anders op de linkerkant ipv Van Aanholt of Wijndal.. Probeer eens Promes..
Wissrl verder Blind niet voor Aké. Dat is extreme achteruitgang
Dat dacht ik dus niet, behalve de invoeging van Klaassen. Maar dat zou ik nu niet doen, en Klaassen is te zwak om tegenstand te bieden tegen grote ploegen. De EL finale was daar een mooi voorbeeld van.

2) Je gaat niet pinchhitter uitruilen tegen elkaar. Die gebruik je alleen als de nood aan de man is. Dus geen van beiden in het basisteam.

3) Depay gewoon lekker laten staan. We hebben niks beters en hij kan het zomaar op zijn heupen krijgen. Zegt meneer Van der Gijp ook, en hij heeft een punt.

4) Geen Promes, maar zorgen dat je Malen kan inpassen. Voor de volgende wedstrijd in ieder geval. Gewoon kijken wat het oplevert, want we zijn toch al door.

We hoeven niet zoveel te sleutelen aan het elftal. De ruggegraat staat en daar kan je vrolijk de juiste spelers inpassen/aan ophangen. Dat is een luxe die de Belgen bijvoorbeeld niet hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:14
dawg schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:45:
[...]

Als je 10 posts leest en er gaan er vervolgens 7 over Depay in negatieve zin dan is vind ik dat storend. Tenminste, dat was het ook in de F1 topics omtrent Hamilton en dat wordt vind ik heel snel vervelend om dan nog verder te lezen.

Op een gegeven moment is het wel duidelijk. En als het nu allemaal inhoudelijke kritiek is, maar het is ik vind het gewoon gezeik.
Ftfy. Als iemand vindt dat Depay niet brengt wat hij zou kunnen/moeten brengen, dan mag dat best uitgesproken worden. Ook 7 van de 10x.
Als jij jouw mening geeft, mag iemand anders ook zijn mening hebben over maniertjes, het gevoel dat hij niet levert.
En als je dan iemand als Frenkie vrijwel onverstoorbaar ziet spelen vrijwel zonder maniertjes (behalve zeuren naar de scheids), dan weet je dat Depay veel meer zou kunnen met z'n talent.

Sommige spelers krijgen roem vanwege hun wilskracht, Kuyt bv. Andere spelers vanwege hun techniek, Bergkamp, en weer andere van het gevoel dat ze niet altijd lijken te leveren in oranje (van persie bv..) al dan niet terecht.

Als een speler je irriteert moet je er wellicht niet naar gaan kijken, maar bij oranje is dat lastig..
Maar bv bij Portugal heb ik heel veel moeite met Pepe, en de toneelstukjes van het team van 2006. Dat gevoel gaat ook niet snel weg. Ze hebben gewoon geen streepje voor, en dat gaat ook niet snel weg. Maar bv Italië heeft best wel mijn sympathie, vooral door de tijd van Pirlo, Buffon, Maldini. Maar ze spelen nu ook gewoon geweldig.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:21
Qu3st schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 00:06:
[...]

Vandaag is het toch bewezen dat het werkt met die backs? Het oog wil oog wat. We zijn door, en Berghuis en Promes zijn alleen maar meegenomen om de bank warm te houden? Ik snap het hele idee achter het systeem, zover mogelijk komen, maar dan maakt het ene wedstrijdje tegen Noord-Macedonië niet uit hoe je speelt m.i.
Nouja, ik denk dat die beide spelers als back niet werken. Ik vond tot dusverre Dumfries als back ook echt niet slecht. Lijkt me een prima speler voor dit systeem. Op links loopt het wat minder (imo), je kan dan experimenteren, maar ik denk niet dat het wat helpt voor het verdere verloop van het toernooi. Ik vrees als je Promes linksback zet, dat het de verdediging ook alleen maar kwetsbaarder maakt.

Als we spelen zoals vandaag waarin we zelf weinig creëren en toch wel aardig wat verdedigen, dan lijkt me dat gewoon geen goed plan, hoewel hij er wel een beetje ervaring mee heeft. Die zet zou ik nog wel wat kunnen begrijpen. Ik zou er zelf niet zoveel vertrouwen in hebben dat het echt gaat helpen, maar goed, beetje hetzelfde als jij geen vertrouwen in Depay hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Qu3st schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:24:
[...]

Lijkt? Wat heeft ie naast de penalty goed gedaan? Hij was erg slecht.
De pass op Malen die vervolgens door kon was anders klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
ephymerous schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 00:11:
[...]

Van Persie speelde toen ook apathisch. Hoe vind jij Memphis spelen?
Nouja, dat is dus het eeuwige probleem. Van Persie die toentertijd werd gezien als de beste spits ter wereld, maar in het Nederlands elftal was hij ineens iemand die er niks meer van kon. En het was niet alsof we met een spits als Huntelaar ooit beter zouden spelen. Het was gewoon een belachelijke discussie , maar goed. Daar mag je van denken wat je wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
Snowdog schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 00:16:
[...]

Nouja, dat is dus het eeuwige probleem. Van Persie die toentertijd werd gezien als de beste spits ter wereld, maar in het Nederlands elftal was hij ineens iemand die er niks meer van kon. En het was niet alsof we met een spits als Huntelaar ooit beter zouden spelen. Het was gewoon een belachelijke discussie , maar goed. Daar mag je van denken wat je wil.
Hetzelfde is toch met bv Messi het geval? Bij Argentinië lijkt hij ook minder goed te spelen, waar Ronaldo het bij Portugal gewoon laat zien.
Veel mensen hadden destijds het gevoel dst van Persie veel minder leverde in oranje dan Huntelaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

Snowdog schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 00:13:
[...]

Nouja, ik denk dat die beide spelers als back niet werken. Ik vond tot dusverre Dumfries als back ook echt niet slecht. Lijkt me een prima speler voor dit systeem. Op links loopt het wat minder (imo), je kan dan experimenteren, maar ik denk niet dat het wat helpt voor het verdere verloop van het toernooi. Ik vrees als je Promes linksback zet, dat het de verdediging ook alleen maar kwetsbaarder maakt.

Als we spelen zoals vandaag waarin we zelf weinig creëren en toch wel aardig wat verdedigen, dan lijkt me dat gewoon geen goed plan, hoewel hij er wel een beetje ervaring mee heeft. Die zet zou ik nog wel wat kunnen begrijpen. Ik zou er zelf niet zoveel vertrouwen in hebben dat het echt gaat helpen, maar goed, beetje hetzelfde als jij geen vertrouwen in Depay hebt.
Oh vertrouwen in Depay is er wel hoor, alleen verwacht ik meer van hem. Misschien niet helemaal gepast volgens jou. En dan nog, als ik er geen vertrouwen in had zou ik hem nog steeds laten staan, want beter hebben we niet.

En het gaat om 1 wedstrijd hoor, lekker weer terugvallen op die verdedigende "zekerheden" als we in de knockoutfase zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

Vlassie1980 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 00:15:
[...]

De pass op Malen die vervolgens door kon was anders klasse.
Ja die was ik weer even vergeten door de feestvreugde :9 en meer ook omdat ik de gehaktballetjes uit aan het serveren was :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
GAIAjohan schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 00:21:
[...]

Hetzelfde is toch met bv Messi het geval? Bij Argentinië lijkt hij ook minder goed te spelen, waar Ronaldo het bij Portugal gewoon laat zien.
Veel mensen hadden destijds het gevoel dst van Persie veel minder leverde in oranje dan Huntelaar.
Waar was het op gebaseerd though, dat die houten Klaas het beter zou doen? Nergens. Dat is het punt. Maar goed, dit is geen discussie die je gaat winnen. Welterusten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Kom op, we hebben niks beters?
Is het dan allemaal zo slecht?
Gooi er eens wat vers vlees in ipv continu terugvallen op een speler die nu niet kan doorpakken.
Probeer eens Malen met Weghorst of Malen met Luuk de Jong.
Laat Depay invallen na 30 min als dat niet loopt en je hebt niets verloren.
Wie weet raak je een trigger bij Depay en vreet hij vanaf dat moment elke tegenstander op.
Hij straalt uit alsof het allemaal wel goed komt, maar lijkt op dit moment uitgeblust rond te wandelen alsof hij net een marathon heeft gelopen.
En dat elke wedstrijd weer.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:36

pro_6or

amateur_60r

Snowdog schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:24:
[...]

De haat jegens Depay is zo groot hier. Ik heb het idee dat hij helemaal niet zo naast zijn schoenen loopt, maar goed, zinloze discussie. Ik denk dat twee snelle spelers beter bij dit elftal past. Natuurlijk kan een snelle en minder snelle (kopsterke) speler ook meehelpen, maar dan speel je wel heel andere wedstrijden.

Ik zie in dat geval de Jong en Malen het niet zo geweldig doen eigenlijk. Die snelle speler moet dan wel kunnen scoren, maar dat was dit seizoen bij Malen juist het zwakke punt (ondanks dat hij nog wel veel goals heeft gemaakt).

Tuurlijk kan het wel, maar goed, de haat jegens Depay, ik snap het echt niet. We hebben in het hele elftal zoveel slechtere spelers dan Depay, maar hij krijgt altijd alle haat. Als een Wijnaldum een kans om zeep helpt, dan zie je daar weinig van, maar goed, prima.
Memphis is een geweldenaar. Hij gaf ook het passje op malen trouwens. Het kan nog veel beter maar dat komt hopelijk nog, en hoop mag je bij hem altijd hebben, het kan maar zo excellent zijn.

Iets anders, wanneer je weghorst opstelt, moet dan niet ook Gakpo (vind ik een sterke speler) voor de voorzet erin ipv de verdediger daar neer te zetten (van aanholt). Ik zou dan ook Klaassen er nog in zetten voor de Roon. Dan krijgt weghorst ook wat ballen en kan Memphis ook nóg veel meer betekenen. Ik zou altijd uit gaan van eigen kracht.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 00:28:
Kom op, we hebben niks beters?
Is het dan allemaal zo slecht?
Gooi er eens wat vers vlees in ipv continu terugvallen op een speler die nu niet kan doorpakken.
Probeer eens Malen met Weghorst of Malen met Luuk de Jong.
Laat Depay invallen na 30 min als dat niet loopt en je hebt niets verloren.
Wie weet raak je een trigger bij Depay en vreet hij vanaf dat moment elke tegenstander op.
Hij straalt uit alsof het allemaal wel goed komt, maar lijkt op dit moment uitgeblust rond te wandelen alsof hij net een marathon heeft gelopen.
En dat elke wedstrijd weer.
In principe hebben we niks beters nee. Hij is geweldig als het loopt bij hem. Technisch, goed schot, goede pass.
Alleen hij straalt vaak gewoon niet uit dat hij alles doet, vind ik.

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 18-06-2021 00:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Snowdog schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:24:
Als een Wijnaldum een kans om zeep helpt, dan zie je daar weinig van, maar goed, prima.
Volgens mij is @D-e-n het wat dit specifieke stukje betreft niet met je eens ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 23:40
Snowdog schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 00:27:
[...]

Waar was het op gebaseerd though, dat die houten Klaas het beter zou doen? Nergens. Dat is het punt. Maar goed, dit is geen discussie die je gaat winnen. Welterusten.
Die "houten" klaas scoorde anders een heel stuk meer per minuut dan Van Persie. 1 per 102 tov 1 per 146.
Toch wel echt een flink verschil, leuk dat Van Persie de topscorer is, maar die heeft bijna 3000 minuten meer in Oranje gemaakt en maar 8 doelpunten.

Je hebt gelijk dit is geen discussie die je gaat winnen. Welterusten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:13

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Damn. Wat een gezever wie goed en slecht is hier. Voor mij hebben we gewoon gedaan wat we moesten doen. En dat is 2 keer winnen. Zelfs na het omschakelen van opstelling en mensen in het veld door de Boer. Ik vind dat je de mensen in het veld weinig kwalijk kunt nemen. Het is pas de vierde wedstrijd die we op deze manier inzetten.

Ik blijf daar vooral bij, Italië heeft genoeg wedstrijden er over gedaan om anders te gaan voetballen. En dat zit er nu lekker in. Wij doen het net voor het grote toernooi. Dat is gewoon te laat. Geen een speler die niet wil, maar vooral spelers die nog zoeken.

Als ik de Boer was zou ik Noord Macedonië gebruiken om deze opstelling door te trekken omdat je er in gelooft. Niet ineens anders gaan spelen omdat je toch al door bent.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:59

snmght

imho dan he

Het is overigens toch een groot compliment aan de mannen achterin dat niemand het over de pizzavretende thuiszittende captain heeft.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
PSV zal zichzelf wel in de handen wrijven met de performance van Dumfries tot nu toe. Dankzij dit EK gaat ie echt wel 5-10m meer opleveren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
toolkist schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:24:
PSV zal zichzelf wel in de handen wrijven met de performance van Dumfries tot nu toe. Dankzij dit EK gaat ie echt wel 5-10m meer opleveren
Prima toch! Mag voor Malen ook gelden en alle andere spelers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
DoeEensGek schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:27:
[...]

Prima toch! Mag voor Malen ook gelden en alle andere spelers.
Zeker prima.
Malen zal nog wel wat meer moeten spelen wil hetzelfde gebeuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
toolkist schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:28:
[...]

Zeker prima.
Malen zal nog wel wat meer moeten spelen wil hetzelfde gebeuren
Met invalbeurten zoals gister komt dat wel goed. Hoewel hij van mij wel mag starten ipv Weghorst tegen Noord Macedonië. Kijken hoe dat gaat.

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Nu online
Overigens, wat mij betreft passen we verder zo min mogelijk aan aan de opstelling komende wedstrijd. Laat iedereen maar mooi bekend worden met het spelletje wat ze nu steeds beter onder de knie krijgen.

Ook als er wat mannen rust willen toch mee starten en dan in de rust wisselen ofzo, zorgen dat de basis 11 elkaar steeds beter kunnen vinden.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Probleem met Wijnaldum en nog meer met Depay is dat die spelers groter zijn dan de coach. Ze zijn de mannetjes die niet meer in team verband denken.
Een Koeman kon ze op hun plek zetten en laten functioneren, een De Boer heeft geen invloed op ze maar durft ze ook niet te passeren.

Het zijn echt fantastische spelers, alleen op dit moment heeft het team er niets aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Ankona op 18-06-2021 07:41 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 22:57
Ankona schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:40:
Probleem met Wijnaldum en nog meer met Depay is dat die spelers groter zijn dan de coach. Ze zijn de mannetjes die niet meer in team verband denken.
Een Koeman kon ze op hun plek zetten en laten functioneren, een De Boer heeft geen invloed op ze maar durft ze ook niet te passeren.

Het zijn echt fantastische spelers, alleen op dit moment heeft het team er niets aan.
:? :? Groter dan de coach? Wat bedoel je hier mee?

Wijnaldum vond ik gisteren anders prima spelen en echt in teamverband. Heeft veel meters gemaakt, zat er op veel plaatsen goed tussen. Dus waarom zou je die überhaupt willen passeren? Depay heeft 't nog niet dit EK, maar zou ik ook nog niet gaan wisselen.

En ik vind 't ook onzin om te zeggen dat De Boer ze niet op hun plek zal zetten, ik denk dat De Boer dat juist ook goed doet, dat deed hij bij Ajax ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik heb denk ik andere mopperpuntjes dan de meeste hier.

Ik zou Depay namelijk letter laten staan en ik zou Weghorst vervangen voor Malen. En dat heeft weinig met Weghorst te maken en meer met Depay. Want vrijwel alles moet van hem komen en dat weet iedereen. Het kan niet makkelijk zijn als er constant spelers op je af komen zodra je de bal hebt en er dan doorheen moet komen.

We zien dat Dumfries als back flink kan en wil lopen op de andere flank, maar hij lijkt soms de mogelijkheden te missen om erdoor te komen. Dus ik zou Malen daar neerzetten zodat die samen de andere flank kunnen doen. Dat ontlast Depay ook en maakt je aanval dynamischer.

Verder denk ik dat van Aanholt gewoon wat onzichtbaar is. Dat komt ook mede omdat Frenkie de Jong ervoor staat en heel wat afvangt. Laatste is dat echt betere voorbeelden nodig heb om te bepalen of de Roon goed speelt of niet.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

Ik ben ook wel benieuwd hoe het loopt met Malen ernaast in plaats van Weghorst, wordt sowieso iets dynamischer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:38:

Ik zou Depay namelijk letter laten staan en ik zou Weghorst vervangen voor Malen. En dat heeft weinig met Weghorst te maken en meer met Depay. Want vrijwel alles moet van hem komen en dat weet iedereen. Het kan niet makkelijk zijn als er constant spelers op je af komen zodra je de bal hebt en er dan doorheen moet komen.
Dat is nou juist het probleem met Depay. Hij neemt de bal aan en moet bijna altijd een dribbel starten. Hij werkt zich daarmee bijna altijd in de problemen. Als hij vaker en sneller de bal doorgeeft, wordt het gevaar ergens anders gecreëerd en krijgt hij zelf de ruimte die hij nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 14-09 13:55
Depay was letterlijk betrokken bij alle 2 de goals. Waarom zou je die eruit willen halen?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

xzaz schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:53:
Depay was letterlijk betrokken bij alle 2 de goals. Waarom zou je die eruit willen halen?
Eigenlijk hoef je alleen maar Dumfries en Depay op te stellen, meer niet :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

xzaz schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:53:
Waarvan 1 penalty. Makkelijk om bij een goal betrokken te zijn.

In 90+ minuten 1 assist is wel erg mager voor een spits.

Vooral ook als je een opgelegde kans mist, die 100% moet zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Ruzor op 18-06-2021 08:56 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@Ruzor en het was niet eens een assist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 11:22
Ruzor schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:54:
[...]

Waarvan 1 penalty. Makkelijk om bij een goal betrokken te zijn.

In 90+ minuten 1 assist is wel erg mager voor een spits.
Van de 5 penalties dit toernooi waren er 4 gemist. Zo makkelijk is een penalty niet. En de voorassists was ook briljant. Het zegt genoeg over de kwaliteit van Depay dat zelfs als hij een draak van een wedstrijd speelt hij nog zo beslissend is.

Vergeet ook niet dat in dit systeem je een aanvaller minder hebt, en toch al alle ogen van de tegenstander op Depay gericht zijn. Het is ook niet voor niets dat de 2 spitsen 'slecht' spelen en de 3 centrale verdedigers 'foutloos', dat is een gevolg van een tactische keuze, en tegenstanders die aanvallend toch al beperkt zijn maar wel georganiseerd en fysiek kunnen verdedigen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vlassie1980
Al dat gezeik over Memphis en de eis om mooi voetbal te spelen :')
Ik wil resultaat zien, En met Memphis heb je nou eenmaal het beste kans op resultaat want hij is zeer veel betrokken bij alle goals. Sla daar de statistieken maar op na. Met Malen kan het inderdaad sneller gaan want Weghorst is natuurlijk niet zo snel.

Van Persie straalde vroeger soms ook niet altijd even veel motivatie uit maar is nog altijd topscorer aller tijden voor Oranje. In Zuid-Afrika scoorde hij ook maar slechts 1 keer maar we bereikten wel de finale. Er moet altijd wat te zeiken zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Natuurlijk is het makkelijk om kritiek te hebben op Oranje, we zijn allemaal bondscoach toch? :+ Maar ik heb me gisteren wel bijna 90 minuten lopen ergeren hoor aan het CONSTANTE balverlies van met name Depay. In mijn ogen speelden er twee spelers echt goed en dat waren Blind en Frenkie de Jong. De Ligt, De Vrij en Dumfries waren redelijk en ook Wijnaldum krijgt nog een voldoende. Rest vond ik echt zwaar ondermaats, met Depay als dieptepunt. Tuurlijk, kritiek gaat veel over hem, maar ja wat wil je, hij krijgt altijd die fucking bal toegespeeld. Het enige dat Frenkie verkeerd deed was constant de bal naar Depay spelen, die vervolgens 2 dingen afwisselend deed: 1. Stil gaan staan waardoor het tempo enorm weg zakte en dan proberen te passen wat 90% van de tijd faliekant mislukte. 2. Proberen te pingelen waardoor hij zich 95% van de tijd vastliep. En dat bijna de hele wedstrijd lang. Zo verschrikkelijk frustrerend om naar te kijken, ik heb me echt niet vermaakt. En ja, hij is natuurlijk belangrijk bij beide goals, dus hij heeft ook echt wel een positief aandeel. Maar laten we niet vergeten dat we een erg makkelijke poule hebben. Als Oranje zo speelt tegen een Engeland, Portugal, Duitsland, Frankrijk, België dan worden we gewoon afgeslacht.

Ik ben zeker niet anti Depay, hij kan zo verschrikkelijk veel beter. Ik heb het idee dat hij niet 100% fit is ofzo. Ten tijde van de Nations League bracht hij veel meer power en ook veel meer snelheid in zijn spel, waardoor het niet alleen leuker was om naar te kijken, maar hij ook veel gevaarlijker was en een plaag voor de tegenstanders. Zoals hij nu speelt is hij heel eenvoudig te verdedigen, want hij loopt zich constant vast. Het enige dat de verdediger hoeft te doen is op zijn plek te blijven staan :S

Ik zou graag zien dat we in de laatste wedstrijd echt met grotendeels andere spelers en in een ander systeem spelen. Gaat niet gebeuren waarschijnlijk, maar toch. Zou wel eens willen zien wat er gebeurt als je jongens als Gravenberch, Berghuis en Klaassen laat starten. De kans is groot dat die zich graag willen bewijzen en dus lekker veel energie in de wedstrijd gooien waardoor het in ieder geval leuker wordt om naar te kijken. Die wedstrijd win je toch wel, althans hoor je te winnen. Met elke opstelling die Oranje nu kan maken behoren wij te winnen van Noord-Macedonië, let's be fair.

Mijn opstelling zou als volgt zijn voor de laatste wedstrijd:

Stekelenburg

Timber De Vrij Blind Wijndal

Klaassen F. De Jong Gravenberch

Berghuis Malen Depay

Zo geef je De Ligt weer wat rust, lijkt me geen overbodige luxe gezien de laatste 5 min. gisteren. Ook Dumfries kan dan ff bijtanken, hoewel die waarschijnlijk nog energie genoeg heeft :+
En Depay laat ik staan, omdat ik wil zien hoe hij speelt in een ander systeem en met andere spelers om zich heen. De as Blind/De Jong laat ik ook staan, want daar begint vrijwel alles eigenlijk. Die jongens doen nagenoeg altijd iets goeds met de bal en het is een genot om naar te kijken, vooral als Frenkie weer eens langs 4 man rent :D

My 2 cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 12:26

Spotmatic

Ken sent me

Ik vind het een beetje onzin dat een speler "zichtbaar" moet zijn. Soms is het spelbeeld nu eenmaal zo dat de ballen niet vaak jouw kant op komen. Maar ondanks dat je ogenschijnlijk niks staat te doen maak je wel onderdeel uit van de dynamiek van de wedstrijd.

Overigens is het gisteren op TV ook al gezegd, maar een soort B-team opstellen tegen Noord-Macedonië kan ook het stomste zijn wat je kunt doen als je wilt dat de basis beter op elkaar ingespeeld raakt. Daar is toch echt normale speeltijd voor nodig. Experimenteren met andere spelers is prima, maar doe dat dan in de 2e helft als je toch al (ruim) voor staat.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:30
Snowdog schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:33:
[...]

Nouja, als je zo wil spelen dan moet je terug naar 4-3-3, maar goed, ik zou Depay er zelf nooit buiten houden. Ja, hij was weer niet briljant, maar ik denk dat het potentieel van Depay nog altijd veel groter is dan de andere spelers. En laten we eerlijk zijn, Weghorst was vandaag nog 3x slechter, maar die krijgt maar weinig kritiek, omdat er niks van hem verwacht wordt. En datzelfde geldt waarschijnlijk voor de meeste spelers. Dat lijkt me niet helemaal correct.
Maar is 't idee van deze opstelling niet dat we 3-3-2 met heen-en-weer rennende backs spelen, dus dat we 5-3-2/3-5-2/3-3-4 tegelijk spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik heb best op Depay zitten vloeken gisteren. Zwak aan de bal, paar grote kansen verprutst.

Maar ik vind het moeilijk om om de statistieken heen te kijken. Hij schiet die pingel erin en dat is gewoon top, kijk naar hoeveel er gemist zijn deze week al. En hij geeft de beslissende pass die de wedstrijd in het slot gooit.

Hij is niet zo goed als een jaar terug, lijkt inderdaad wat vermoeid, zelfs aangeslagen aan het einde van de eerste helft, maar zijn rendement is gewoon top.

Ik kan me niet voorstellen dat De Boer iets wijzigt voorin voor maandag en ik geef hem daarin groot gelijk; beter de routines verder opbouwen. Dit elftal kan alleen maar beter gaan voetballen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
Spotmatic schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:20:
Ik vind het een beetje onzin dat een speler "zichtbaar" moet zijn. Soms is het spelbeeld nu eenmaal zo dat de ballen niet vaak jouw kant op komen. Maar ondanks dat je ogenschijnlijk niks staat te doen maak je wel onderdeel uit van de dynamiek van de wedstrijd.

Overigens is het gisteren op TV ook al gezegd, maar een soort B-team opstellen tegen Noord-Macedonië kan ook het stomste zijn wat je kunt doen als je wilt dat de basis beter op elkaar ingespeeld raakt. Daar is toch echt normale speeltijd voor nodig. Experimenteren met andere spelers is prima, maar doe dat dan in de 2e helft als je toch al (ruim) voor staat.
Als je tegen Noord Macedonië met 5 verdedigers gaat spelen heb je het echt niet begrepen, je roept dan de problemen over jezelf af. Voor het vertrouwen en de groepsdynamiek is het beter om vol ten aanval te trekken en voor een dikke uitslag gaan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 14-09 13:55
ph4ge schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:28:
[...]

Als je tegen Noord Macedonië met 5 verdedigers gaat spelen heb je het echt niet begrepen, je roept dan de problemen over jezelf af. Voor het vertrouwen en de groepsdynamiek is het beter om vol ten aanval te trekken en voor een dikke uitslag gaan.
Het probleem met die 5 in de verdediging is dat de vleugels enorm veel moeten lopen. Dumfries doet dat maar de andere kant niet zo erg. Ze lopen nooit over het middenveld heen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 12:26

Spotmatic

Ken sent me

ph4ge schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:28:
[...]
We zullen zien of De Boer met jouw zienswijze mee gaat. Maar uit het interview dat hij na afloop op de TV gaf meen ik op te maken dat hij dat niet gaat doen (maar dat kan ook voor de bühne zijn).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 08:23

Typhone

Who Dares Wins

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:38:

Ik ben dan geen bondscoach maar als alles moet komen van de speler die absoluut niet in vorm is dan zie ik juist reden om hem te wisselen. Het is dat het al wat vaker voorkomt en net voor het EK in die ene wedstrijd dat hij 8 vrije trappen het stadion uitschiet en dan eentje binnen knalt op het einde. Dan komen de mensen weer met hooivorken om de hoek zeggen dat Depay onterecht gehaat wordt maar de vraag is of dat zo onterecht is.

Altijd wordt terug verwezen op statistieken die per toeval ontstaan omdat hij 99.9% speeltijd krijgt. Maar een andere speler zou wellicht veel meer rendement halen. Kijk naar Malen gisteren en de beperkte speeltijd en impact die hij had. Memphis heeft de credits maar Malen stelt iemand in staat om te scoren en is daarmee niet zelfzuchtig en laat het team beter functioneren.

Gisteren kreeg de Ligt ook forse kritiek in de analyse én terecht. Maar daar hoor ik niemand over. Dumfries ook veel bekritiseerd maar wat vooraf terecht was vult hij nou toch goed in en dús.... krijgt ie (terecht) geen kritiek. Dat wegzetten als Depay bashing wat sommigen (niet jij) doen vind ik zooooooo goedkoop. Iedereen die met statistiek aan komt kakken zegt dus eigenlijk dat Weghorst (meer goals in minder wedstrijden) beter is. Want dát zegt de statistiek.

@ph4ge
Penalties zijn niet makkelijk klopt. Ik las daar laatst een keer een mooie metafoor over.
Zet twee stoelen 1m uit elkaar en stap van de ene naar de andere stoel. Zet die twee stoelen nu eens 9km hoog op een koord zonder vangnet en stap dan van de ene naar de andere stoel. Dat is het verschil tussen een penalty nemen met én zonder druk.

[ Voor 16% gewijzigd door Typhone op 18-06-2021 09:46 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb vanochtend een zwik berichten verplaatst naar de TC. Mocht je wat kwijt zijn, dan was het offtopic (de bitterballendiscussie ;)).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
De route is inmiddels bekend:

- Boedapest met hopelijk een volle bak aan toeschouwers
- Het deprimerende en verre Baku met een gigantisch leeg stadion
- Londen voor de halve finale en finale

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

Outerspace schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:57:
[mbr]Ik heb vanochtend een zwik berichten verplaatst naar de TC. Mocht je wat kwijt zijn, dan was het offtopic (de bitterballendiscussie ;)).[/]
Ik snap dat je in de ochtend geen zin in bitterballen hebt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 21:20
Om te bepalen tegen welke nr 3 Nederland moet in de achtste finale :
https://ekvoetbal.nl/tegen-welke-nummer-3-speelt-nederland/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Vlassie1980 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:58:
De route is inmiddels bekend:

- Boedapest met hopelijk een volle bak aan toeschouwers
- Het deprimerende en verre Baku met een gigantisch leeg stadion
- Londen voor de halve finale en finale
Ben druk bezig met de kaartjes hier. (y) Kans is weer wat gegroeid dat we heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:34
Vooral hopen dat je de nummer 3 van Poule F ontloopt in de volgende ronde. De eventuele kwartfinale zal waarschijnlijk ook nog geen topland zijn (Winnaar A2-B2). Hoop in ieder geval dat Portugal maar van Duitsland wint, dat is die angstgegner in ieder geval niet onze volgende tegenstander.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

M@cer schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:17:
Vooral hopen dat je de nummer 3 van Poule F ontloopt in de volgende ronde. De eventuele kwartfinale zal waarschijnlijk ook nog geen topland zijn (Winnaar A2-B2). Hoop in ieder geval dat Portugal maar van Duitsland wint, dat is die angstgegner in ieder geval niet onze volgende tegenstander.
Eens moeten we revanche nemen. Ik zou altijd juist wel Portugal willen loten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vlassie1980
Als we tegen Portugal moeten ga ik gedurende de wedstrijd een rondje in the middle of nowhere fietsen zonder mobiele telefoon en zonder iemand in de buurt en ik hoor de uitslag wel als ik weer thuis kom.

Dat trek ik echt heel slecht, zien hoe we eraf gaan tegen die toneelspelers :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nibbz
  • Laatst online: 14-09 00:00

Nibbz

Postmaster General

(jarig!)
Vlassie1980 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:38:
Als we tegen Portugal moeten ga ik gedurende de wedstrijd een rondje in the middle of nowhere fietsen zonder mobiele telefoon en zonder iemand in de buurt en ik hoor de uitslag wel als ik weer thuis kom.

Dat trek ik echt heel slecht, zien hoe we eraf gaan tegen die toneelspelers :+
Idd!!, met een Ronaldo-gooier in onze selectie had ik meer vertrouwen gehad :( (Dat was tock Eckelenkamp? :) )

13:37

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:43:
[...]

Altijd wordt terug verwezen op statistieken die per toeval ontstaan omdat hij 99.9% speeltijd krijgt. Maar een andere speler zou wellicht veel meer rendement halen.
Buiten de rest van het betoog is dit wel veel te kort door de bocht. De statistieken van Depay ontstaan niet per toeval, die komen natuurlijk ook tot stand door de kwaliteiten die hij heeft. Dat er nogal wat opportuniteit in zijn acties zit is een feit en dat daardoor zijn conversie laag is daar een gevolg van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 22:57
xzaz schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:30:
[...]

Het probleem met die 5 in de verdediging is dat de vleugels enorm veel moeten lopen. Dumfries doet dat maar de andere kant niet zo erg. Ze lopen nooit over het middenveld heen.
Is dat niet ook logisch? De hele rechterflank is voor Dumfries. De linkerflank staat Depay ook regelmatig en De Jong laat zich daar ook wel eens zien. Dan snap ik wel dat een Van Aanholt of Wijndal minder enthousiast naar voren gaan dan Dumfries. Ik denk zelfs dat 't zo ook afgesproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
rik86 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:20:
[...]

Maar is 't idee van deze opstelling niet dat we 3-3-2 met heen-en-weer rennende backs spelen, dus dat we 5-3-2/3-5-2/3-3-4 tegelijk spelen?
Da's inderdaad het idee, maar daarbij is vooral de verdedigende taak toch wel belangrijk, want zonder die backs dondert de hele verdediging direct in elkaar. Als je dan buitenspelers gaat opstellen als backs, dan is de kans groot dat je verdedigend gewoon in de problemen gaat komen zou ik zeggen. Het lijkt me dat je in dat geval dus beter gewoon 4-3-3 kan spelen, zodat de verdediging gewoon in orde is en je die buitenspelers zonder problemen kan opstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Maar uhh mensen, volgens de reclame die ik net hoor hebben Tweakers helemaal geen kennis van voetbal.. dus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

Vorkie schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:34:
Maar uhh mensen, volgens de reclame die ik net hoor hebben Tweakers helemaal geen kennis van voetbal.. dus :?
Gelukkig heeft het merendeel toch wel heel veel kennis van voetbal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
M@cer schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:17:
Mjah, van de andere kant. Als je tegen de nummer 3 van poule F speelt, dan krijg je iig een goede wedstrijd en is het geen schande als je eruit vliegt. Als je tegen de nummer 3 van een andere poule speelt en zou verliezen, dan kijk je wel net even wat anders terug op het toernooi. En uiteindelijk zal je toch een keer tegen de betere teams moeten spelen. Wat mij betreft is het prima om de nummer 3 van poule F te loten en zou het best mooi vinden als dat Portugal wordt, al gok ik ook dat we dat niet gaan overleven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-09 22:29
Ik zat in het stadion dus dan zie je sommige dingen lastiger dan op TV maar andere zaken zoals de ruimte zie je dan juist beter.

Als je zegt dat we praktisch met 5 verdedigers staan dan heb je er niet veel van begrepen (ik zelf ben ook maar een simpele 1 van de 17 miljoen bondscoaches). Op rechts bij Dumfries wordt er heel weinig verdedigd. Daar wordt een andere startpositie gekozen om de ruimte in te kunnen. En dat kan hij als geen ander!

Weghorst heeft kwaliteiten maar gister kwam het niet goed uit de verf. Al zou hij 2 assist op naam hebben gehad als Memphis en De Vrij die kansen hadden afgemaakt. Daar kan Wout niks aan doen.

Memphis zit er niet lekker in maar houdt zijn koppie erbij. Komt ook wel goed.

Ben heel benieuwd hoe we maandag gaan spelen, hoop op enig moment in een ander systeem om dat eens te zien. Aan de andere kant is de tegenstand ook anders dan je in de volgende ronde kunt verwachten dus wat is het dan waard...

Iemand nog tips om op redelijke betaalbare wijze in Boedapest te komen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 08:23

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:24:
[...]

Buiten de rest van het betoog is dit wel veel te kort door de bocht. De statistieken van Depay ontstaan niet per toeval, die komen natuurlijk ook tot stand door de kwaliteiten die hij heeft. Dat er nogal wat opportuniteit in zijn acties zit is een feit en dat daardoor zijn conversie laag is daar een gevolg van.
I dare him. I double dare him. Ik ga niet ontkennen dat er kwaliteiten zijn. Memphis is zeker een geweldige speler en die kwaliteiten daar plaats ik geen vraagtekens bij. Ik spreek nu niet voor anderen dus de mening van een ander reflecteert niet per definitie automatisch de mijne ;). Wat ik zeg is dat wanneer het niet 100% loopt bij hem ik er heilig van overtuigd ben dat een ander persoon op zijn positie het NL-elftal beter laat renderen in zijn geheel.

Gisteren begint het met 3x balaanname 3x balverlies. 2x een pass die niet aankomt. Statistisch gezien absoluut drama (0% rendement). Dan komt er een penalty en klaboem: Memphis 1-0. Statistiek zegt: Memhpis 1 gespeeld, 1 goal op een EK. En wederom gescoord. Een tijdje terug nam hij alle vrije trappen in de wedstrijd tegen Schotland. Dat ging zo fout als maar fout kon gaan. Totdat hij er eentje inschoot. Nederland weer op de banken want Memphis de almachtige scoort weer een belangrijk doelpunt. De vraag die ik dan stel is of het terecht is dat hij na 5 enorm slechte vrije trappen nog een 6e, 7e én 8e mag nemen (die erin vloog). Elke andere speler met een beetje geldingsdrang zou allang gezegd hebben: vriend, rot jij eens ff op bij die bal en ga lekker proberen de afvallende bal (als die komt) te pakken. Maar dat gebeurt niet.

De statistiek zegt dus: Memphis goals 1x, vanuit vrije trap 1x. De statistiek zegt niet: 7 vrije trappen niet eens op doel maar 1 vrije trap raak. Ook de schoten op doel vanuit alle hoeken en gaten worden nooit in statistieken verpakt. Wel assists en doelpunten. Daarvan zeg ik weer: Weghorst gespeeld 3, goals 2. Scoort Memphis gisteren gewoon dat krijgt Weghorst ook een assist op zijn naam. Is Weghorst beter dan Depay? Natuurlijk niet. Maar als ik me puur op statistiek ga beroepen dan wellicht wel. Het hangt er maar net vanaf welke extra factoren je in een statistiek meeneemt en dáárom vind ik het kort door de bocht om altijd maar naar de statistieken van Memphis te wijzen.

Kijk naar een Malen in Oranje. Speelt veel minder, is niet altijd goed geweest maar de momenten dat hij wel in vorm was vind ik dat echt een klasbak. Meer snelheid, meer overzicht maar nog wat meer de ruwe diamant die nog geslepen moet worden. We spelen nu een EK wat een toernooivorm is. Memphis heeft op dit moment geen toernooivorm. Daarom zeg ik andere speler die wel in vorm is de kans geven. Dat durft de Boer met Wijndal/Van Aanholt wel maar met Memhpis niet. Let maar op hoe snel een De Roon eruit is als die twee keer een klote pass geeft. Eenzijdig redeneren noem ik dat.

Tot zover mijn Depay mening :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Vorkie schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:34:
Welke reclame :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Kwam voorbij op Qmusic, dat Tweakers geen verstand heeft van voetbal, maar wel van televisies.

Kan hem online niet zo snel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Typhone schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:41:
[...]

I dare him. I double dare him. Ik ga niet ontkennen dat er kwaliteiten zijn. Memphis is zeker een geweldige speler en die kwaliteiten daar plaats ik geen vraagtekens bij. Ik spreek nu niet voor anderen dus de mening van een ander reflecteert niet per definitie automatisch de mijne ;). Wat ik zeg is dat wanneer het niet 100% loopt bij hem ik er heilig van overtuigd ben dat een ander persoon op zijn positie het NL-elftal beter laat renderen in zijn geheel.

Gisteren begint het met 3x balaanname 3x balverlies. 2x een pass die niet aankomt. Statistisch gezien absoluut drama (0% rendement). Dan komt er een penalty en klaboem: Memphis 1-0. Statistiek zegt: Memhpis 1 gespeeld, 1 goal op een EK. En wederom gescoord. Een tijdje terug nam hij alle vrije trappen in de wedstrijd tegen Schotland. Dat ging zo fout als maar fout kon gaan. Totdat hij er eentje inschoot. Nederland weer op de banken want Memphis de almachtige scoort weer een belangrijk doelpunt. De vraag die ik dan stel is of het terecht is dat hij na 5 enorm slechte vrije trappen nog een 6e, 7e én 8e mag nemen (die erin vloog). Elke andere speler met een beetje geldingsdrang zou allang gezegd hebben: vriend, rot jij eens ff op bij die bal en ga lekker proberen de afvallende bal (als die komt) te pakken. Maar dat gebeurt niet.

De statistiek zegt dus: Memphis goals 1x, vanuit vrije trap 1x. De statistiek zegt niet: 7 vrije trappen niet eens op doel maar 1 vrije trap raak. Ook de schoten op doel vanuit alle hoeken en gaten worden nooit in statistieken verpakt. Wel assists en doelpunten. Daarvan zeg ik weer: Weghorst gespeeld 3, goals 2. Scoort Memphis gisteren gewoon dat krijgt Weghorst ook een assist op zijn naam. Is Weghorst beter dan Depay? Natuurlijk niet. Maar als ik me puur op statistiek ga beroepen dan wellicht wel. Het hangt er maar net vanaf welke extra factoren je in een statistiek meeneemt en dáárom vind ik het kort door de bocht om altijd maar naar de statistieken van Memphis te wijzen.

Kijk naar een Malen in Oranje. Speelt veel minder, is niet altijd goed geweest maar de momenten dat hij wel in vorm was vind ik dat echt een klasbak. Meer snelheid, meer overzicht maar nog wat meer de ruwe diamant die nog geslepen moet worden. We spelen nu een EK wat een toernooivorm is. Memphis heeft op dit moment geen toernooivorm. Daarom zeg ik andere speler die wel in vorm is de kans geven. Dat durft de Boer met Wijndal/Van Aanholt wel maar met Memhpis niet. Let maar op hoe snel een De Roon eruit is als die twee keer een klote pass geeft. Eenzijdig redeneren noem ik dat.

Tot zover mijn Depay mening :).
De Roon heeft wel meer dan twee slechte passes gegeven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
Was gewoon een goede pot gisteren.
Veel zuiverder dan tegen Oekraïne.
Ondanks de druk van Oostenrijk hadden ze tot ergens ver in de 2e helft 0 schoten op doel.
Kwam mijn inziens met name doordat de verdediging wist wat de bedoeling was en doordat er nu wel vrijwel altijd iemand instapte op het juiste moment. Dat ontbrak tegen Oekraïne nog wel, waardoor ze te lang aan de bal waren en tot te dichtbij het doel konden dribbelen of combineren.
Of dat kwam door de aanwezigheid van de Ligt, of door routine/training, of een combinatie van de 2 weet ik niet. Maar ik zou altijd de volgende pot in dezelfde opstellingsvariant spelen en liefst met zoveel mogelijk dezelfde spelers. Enige is wellicht Malen of Berghuis erin voor Weghorst als optie om te kijken of dit aanvallend wat extra's brengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tk55 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:53:
[...]

Dat is nou juist het probleem met Depay. Hij neemt de bal aan en moet bijna altijd een dribbel starten. Hij werkt zich daarmee bijna altijd in de problemen. Als hij vaker en sneller de bal doorgeeft, wordt het gevaar ergens anders gecreëerd en krijgt hij zelf de ruimte die hij nodig heeft.
Dat ook ja. Ik zat meer te denken aan dat Frenkie de Jong eigenlijk ook maar een kant op kan als de bal naar voren moet. Dumfries hoort eigenlijk niet die rol te moeten vervullen op rechts, maar doet het wel. Depay loopt ook steeds vast en als die op Malen kan spelen, nou we zagen het meteen. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

anie schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:40:
Ik zat in het stadion dus dan zie je sommige dingen lastiger dan op TV maar andere zaken zoals de ruimte zie je dan juist beter.

Als je zegt dat we praktisch met 5 verdedigers staan dan heb je er niet veel van begrepen (ik zelf ben ook maar een simpele 1 van de 17 miljoen bondscoaches). Op rechts bij Dumfries wordt er heel weinig verdedigd. Daar wordt een andere startpositie gekozen om de ruimte in te kunnen. En dat kan hij als geen ander!

Weghorst heeft kwaliteiten maar gister kwam het niet goed uit de verf. Al zou hij 2 assist op naam hebben gehad als Memphis en De Vrij die kansen hadden afgemaakt. Daar kan Wout niks aan doen.

Memphis zit er niet lekker in maar houdt zijn koppie erbij. Komt ook wel goed.

Ben heel benieuwd hoe we maandag gaan spelen, hoop op enig moment in een ander systeem om dat eens te zien. Aan de andere kant is de tegenstand ook anders dan je in de volgende ronde kunt verwachten dus wat is het dan waard...
Dat zie je op tv toch ook wel, Dumfries staat meer voorin dan achterin, en ook heel erg logisch met deze 5-3-2. Daarom zou het tof zijn om eens met Berghuis op die flank te starten tegen Noord-Macedonië, en als hij zijn defensieve taken niet vervuld, pech dan mag ie gaan douchen. Maar kan je wel alvast oefenen voor het geval dat je achter komt en er een voetballende injectie nodig is, hoef je namelijk niet je hele systeem om te gooien, maar vervang je Dumfries met Berghuis, alleen als het écht nodig is.
Iemand nog tips om op redelijke betaalbare wijze in Boedapest te komen?
De benenwagen is het goedkoopst :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
  • Nu online
Snowdog schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:47:
[...]

De Roon heeft wel meer dan twee slechte passes gegeven toch?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kabgzFGoF8qQIa2i2bAA7XSXFE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kbxt62xg92N5z6GHmp15Otgf.png?f=fotoalbum_large
De Roon is niet de beste passer in het elftal nee, redelijk gemiddeld.
Gegevens van: https://theanalyst.com/eu/2021/06/euro-2020-player-stats/

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
DaWayne schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:49:
Vind je dat echt? Persoonlijk vond ik de wedstrijd tegen Oekraïne beter, ook al geven we daar 2 goals onnodig weg. Er ging veel meer gevaar uit van de aanvallen in die wedstrijd.

Gisteren was het vooral verdedigend goed, we gaven nagenoeg niets weg. Maar vergeet niet, tegen Oostenrijk hè? Dat is geen topland hoor. Er waren genoeg situaties waarin Oostenrijk gevaarlijker had kunnen worden, maar met name Sabitzer durfde eigenlijk nooit een pass naar voren te geven, waardoor ze nooit echt gevaarlijk konden worden. Hun flanken kwamen wel een paar keer goed door, maar die liepen zich ook vast en leverden eigenlijk geen enkele voorzet af. Dat had natuurlijk ook te maken met het verdedigende trio van Oranje dat gewoon degelijk speelde. Blind is duidelijk langzamer dan De Vrij en De Ligt, maar hij staat zo vaak op de goede plek dat hij net in de weg staat en de aanval van de tegenstander verstoort. En opbouwend is Blind zo ontzettend belangrijk. Heerlijk om hem te zien spelen.
Met Aké er in werd de opbouw ook gelijk minder. Aké was goed in de duels, daar niet van. Maar hij heeft niet de opbouwende kwaliteiten en de slimmigheid die Blind wel heeft. Op een gegeven moment verovert Aké de bal, trekt een sprintje en loopt een paar man voorbij. Ik dacht: hé, hier zit muziek in. Vervolgens levert hij een ultra slordige pass af en zomaar ineens balverlies, zonder dat hij onder druk wordt gezet. Dat moet echt beter wil hij Blind echt goed kunnen vervangen.

Edit: De Roon had ook heel veel slordige momenten. Passing was heel matig en die gele kaart zag je al aankomen op het moment dat je hij die bal van zijn fout liet springen. Ik riep meteen al: 'niet tackelen!' En ja hoor, te laat en terecht geel. Zo fucking dom |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Mr_Size op 18-06-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Qu3st schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:53:
[...]

Dat zie je op tv toch ook wel, Dumfries staat meer voorin dan achterin, en ook heel erg logisch met deze 5-3-2. Daarom zou het tof zijn om eens met Berghuis op die flank te starten tegen Noord-Macedonië, en als hij zijn defensieve taken niet vervuld, pech dan mag ie gaan douchen. Maar kan je wel alvast oefenen voor het geval dat je achter komt en er een voetballende injectie nodig is, hoef je namelijk niet je hele systeem om te gooien, maar vervang je Dumfries met Berghuis, alleen als het écht nodig is.

[...]

De benenwagen is het goedkoopst :9
Ik denk alleen als het echt nodig is, dan speel je ook tegen betere teams en de vraag is of je juist dan die beter verdedigende speler kan missen. Van de andere kant, je zal wel moeten natuurlijk. Maar is het dan niet beter om gewoon een ander systeem te gaan spelen? Voor zover je dat al niet doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Qu3st schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:38:
[...]

Gelukkig heeft het merendeel toch wel heel veel kennis van voetbal. :+
Een paar weken geleden waren we allemaal nog viroloog maar nu zijn we allemaal bondscoach :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Mr_Size schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:00:
[...]

Vind je dat echt? Persoonlijk vond ik de wedstrijd tegen Oekraïne beter, ook al geven we daar 2 goals onnodig weg. Er ging veel meer gevaar uit van de aanvallen in die wedstrijd.

Gisteren was het vooral verdedigend goed, we gaven nagenoeg niets weg. Maar vergeet niet, tegen Oostenrijk hè? Dat is geen topland hoor. Er waren genoeg situaties waarin Oostenrijk gevaarlijker had kunnen worden, maar met name Sabitzer durfde eigenlijk nooit een pass naar voren te geven, waardoor ze nooit echt gevaarlijk konden worden. Hun flanken kwamen wel een paar keer goed door, maar die liepen zich ook vast en leverden eigenlijk geen enkele voorzet af. Dat had natuurlijk ook te maken met het verdedigende trio van Oranje dat gewoon degelijk speelde. Blind is duidelijk langzamer dan De Vrij en De Ligt, maar hij staat zo vaak op de goede plek dat hij net in de weg staat en de aanval van de tegenstander verstoort. En opbouwend is Blind zo ontzettend belangrijk. Heerlijk om hem te zien spelen.
Met Aké er in werd de opbouw ook gelijk minder. Aké was goed in de duels, daar niet van. Maar hij heeft niet de opbouwende kwaliteiten en de slimmigheid die Blind wel heeft. Op een gegeven moment verovert Aké de bal, trekt een sprintje en loopt een paar man voorbij. Ik dacht: hé, hier zit muziek in. Vervolgens levert hij een ultra slordige pass af en zomaar ineens balverlies, zonder dat hij onder druk wordt gezet. Dat moet echt beter wil hij Blind echt goed kunnen vervangen.

Edit: De Roon had ook heel veel slordige momenten. Passing was heel matig en die gele kaart zag je al aankomen op het moment dat je hij die bal van zijn fout liet springen. Ik riep meteen al: 'niet tackelen!' En ja hoor, te laat en terecht geel. Zo fucking dom |:(
Vond het echt wel beter dan tegen Oekraïne ja. zeker als Depay die 100% kans had gemaakt, of éen van de andere schoten op doel was geweest had het er heel anders uitgezien.
En tuurlijk is Oostenrijk 2e rangs, maar ik schat ze niet slechter in dan Oekraïne op dit moment.
Wil je tegen een topploeg winnen, dan zal de effectiviteit veel hoger moeten zijn. 'Slechts' 3 van de 9 schoten op doel is gewoon te weinig dan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:41:
[...]

Ik ga niet ontkennen dat er kwaliteiten zijn. Memphis is zeker een geweldige speler en die kwaliteiten daar plaats ik geen vraagtekens bij. Ik spreek nu niet voor anderen dus de mening van een ander reflecteert niet per definitie automatisch de mijne ;). Wat ik zeg is dat wanneer het niet 100% loopt bij hem ik er heilig van overtuigd ben dat een ander persoon op zijn positie het NL-elftal beter laat renderen in zijn geheel
Dat zeker maar dat maakt zijn rendement niet toeval ;)

Net zoals een Stekelenburg niet toevallig de 0 houdt, Dumfries niet toevallig zoveel betrokken is bij doelpunten en zo kan je voor elke speler wel uitleggen waarom ze de rol in het team hebben die er op een manier uitkomt en dat het wellicht geen toeval is.

Maar zeker mee eens dat enkel kijken naar één datapunt een totaal vertekenend beeld kan geven en helemaal niets hoeft te zeggen over het goed of slecht functioneren van een team.

Zie bijvoorbeeld ook de data die @ElPaco laat zien. Een passpercentage op zichzelf zegt bijzonder weinig buiten dat ballen aankomen (wat je als goed zou kunnen interpreteren) maar als De Ligt bijvoorbeeld enkel ballen zou overspelen naar de Vrij dan zijn dat risicovrije ballen terwijl de Roon met een minder percentage een positiever effect op de wedstrijd kan hebben met risicovolle passes waar wel een scoringskans uit zou kunnen komen. (note: hypothetische situatie)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Dat gezeur over het gezeur op Depay....

Die jongen wilt toch zo graag een superster zijn? Dan kan hij ook kritiek verwachten als hij weer een draak van een wedstrijd speelt. Ik zou helemaal gek worden met zo'n teamgenoot. Speelt voornamelijk voor zichzelf.

Op dat gebied ben ik het helemaal eens met Kieft:
"Ook Wim Kieft noemt Depay 'een tegenvaller'. "Echt zo geforceerd. Hij wil geforceerd een beetje de ster worden. Het is altijd moeilijk. Elke oplossing is de moeilijkste oplossing. Ik zat van de week naar die Karim Benzema te kijken, die doet alles zo overdacht. Rustig, een balletje laten vallen, als het gevaarlijk is dan is hij daar. We nemen het wel op de koop toe met Depay, maar als hij zo'n dag heeft als vandaag, dan is het ook helemaal niks. Het resultaat is goed, maar dat valt me een beetje tegen."

Om daar aan toe te voegen; Onbegrijpelijk dat hij tweede aanvoerder is als je ook types als de Ligt, de Vrij en Blind hebt lopen! Depay wordt veel en veel te belangrijk gemaakt!

[ Voor 9% gewijzigd door remco112 op 18-06-2021 12:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-09 22:29
Mr_Size schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:00:
[...]

Vind je dat echt? Persoonlijk vond ik de wedstrijd tegen Oekraïne beter, ook al geven we daar 2 goals Dat had natuurlijk ook te maken met het verdedigende trio van Oranje dat gewoon degelijk speelde. Blind is duidelijk langzamer dan De Vrij en De Ligt, maar hij staat zo vaak op de goede plek dat hij net in de weg staat en de aanval van de tegenstander verstoort. En opbouwend is Blind zo ontzettend belangrijk. Heerlijk om hem te zien spelen.
De Vrij, De Ligt en ook de backs kijken en luisteren heel veel naar Blind viel me gisteren in het stadion op. Ook bij omschakelmomenten. Blind was bijvoorbeeld mee naar voren geweest en er was een omschakeling tegen. De mannen achterin allemaal druk gebaren en overdreven alert op de voorvoeten. Blind loopt met een gezond tempo terug en wijst wat, roept wat en iedereen schuift een paar meter opzij en de pass kan niet meer gegeven worden. Angel eruit en Blind alle tijd om zijn positie weer in te nemen.

Veldheer is modern woord hiervoor geloof ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
Elke keer zeggen dat Oostenrijk en Oekraïne geen toplanden zijn wordt ook wat vervelend.. België en Italië hebben tot nu toe ook niet tegen toplanden gespeeld en België had het gisteren lastiger tegen Denemarken dan wij tegen Oostenrijk. Op poule F na zijn er weinig topwedstrijden in de poulefase.

Met zoveel landen op een EK zijn er gewoon landen die niet zo sterk zijn in de poule, maar je moet ze wel winnen.

Uiteindelijk zijn we altijd negatief voor elk voetbaltoernooi en gaan we eigenlijk altijd door naar de knockout fase als we meedoen (volgens mij alleen in 2012 niet sinds mijn geheugen vanaf 1988), er zijn maar weinig landen die dat kunnen zeggen.

[ Voor 29% gewijzigd door M@cer op 18-06-2021 13:00 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
DaWayne schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:49:
Veel zuiverder dan tegen Oekraïne.
Ondanks de druk van Oostenrijk hadden ze tot ergens ver in de 2e helft 0 schoten op doel.
Kwam mijn inziens met name doordat de verdediging wist wat de bedoeling was en doordat er nu wel vrijwel altijd iemand instapte op het juiste moment. Dat ontbrak tegen Oekraïne nog wel, waardoor ze te lang aan de bal waren en tot te dichtbij het doel konden dribbelen of combineren.
Of dat kwam door de aanwezigheid van de Ligt, of door routine/training, of een combinatie van de 2 weet ik niet. Maar ik zou altijd de volgende pot in dezelfde opstellingsvariant spelen en liefst met zoveel mogelijk dezelfde spelers. Enige is wellicht Malen of Berghuis erin voor Weghorst als optie om te kijken of dit aanvallend wat extra's brengt.
Nee, dat kwam niet door de Ligt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Deze discussies heb je altijd n.a.v. poulewedstrijden. In 2010 en 2014 (m.u.v. de wedstrijd tegen Spanje misschien) was er ook zat kritiek op het spel in de poule en hadden we toch een leuke KO fase met bij vlagen prima spel.

Uiteindelijk zijn die poulewedstrijden niet heel anders dan de kwalificatie, je speelt tegen mindere landen die over het algemeen de bus parkeren of op zijn minst stug zijn om tegen te spelen. Geen van die ploegen zal tegen zelfs een zwak Oranje met 3 man voor de bal gaan spelen.

Als je dan 'gewoon' 3 punten pakt zonder dat het een blow-out wordt (zeldzaam op een eindronde) dan doe je eigenlijk gewoon wat je moet doen. En je bouwt hopelijk wat routines op die je in de KO fase hard nodig gaat hebben.

Edit:

Deze even geleend uit het WK2014 groepsfase topic :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/bf0df44f101bc9d27f186fd8a8821a6061b72742/?url=http%3A%2F%2Fmedia.nu.nl%2Fm%2Fm1mxp42av3vv_std640.jpg

[WK2014] Groep B (Spanje, Nederland, Chili, Australie)

[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-06-2021 13:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:43

Albi The Dragon

get your hand off my tail

M@cer schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:56:
Elke keer zeggen dat Oostenrijk en Oekraïne geen toplanden zijn wordt ook wat vervelend.. België en Italië hebben tot nu toe ook niet tegen toplanden gespeeld en België had het gisteren lastiger tegen Denemarken dan wij tegen Oostenrijk.
Denemarken staat zes plaatsen hoger op de FIFA ranking dan Nederland.

;)

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Albi The Dragon schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:18:
[...]

;)
Wat ook wel weer genoeg zegt over die ranking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Dumfries opnieuw de terechte MOTM, met Frenkie als goede tweede. De Ligt en De Vrij ook een heerlijk rustgevend koppel en Depay herstelde zich een beetje na de zwakke eerste helft. Die voor assist van de 2-0 was echt een juweeltje en laat wel zien waarom je Malen en niet Weghorst moet opstellen.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Tomba schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:25:
Dumfries opnieuw de terechte MOTM, met Frenkie als goede tweede. De Ligt en De Vrij ook een heerlijk rustgevend koppel en Depay herstelde zich een beetje na de zwakke eerste helft. Die voor assist van de 2-0 was echt een juweeltje en laat wel zien waarom je Malen en niet Weghorst moet opstellen.
Nee het (en vele andere momenten) laat zien dat je Depay de passes en assists moet laten maken ipv. ze telkens als spits aangespeeld te laten krijgen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Tomba schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:25:
Wat mij betreft is Frenkie veel meer MOTM dan Dumfries. Aan de rechterflank met Dumfries wordt niets opgebouwd. Leuk dat je nu doelpunten maakt (imho is het aandeel van Malen in het laatste doelpunt veel belangrijker, want overzicht gehouden), maar bij de eerste de beste tegenstander die de linkerflank van Nederland onschadelijk maakt gebeurt er niet helemaal niets meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
remco112 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:37:
Dat gezeur over het gezeur op Depay....

Die jongen wilt toch zo graag een superster zijn? Dan kan hij ook kritiek verwachten als hij weer een draak van een wedstrijd speelt. Ik zou helemaal gek worden met zo'n teamgenoot. Speelt voornamelijk voor zichzelf.

Op dat gebied ben ik het helemaal eens met Kieft:
"Ook Wim Kieft noemt Depay 'een tegenvaller'. "Echt zo geforceerd. Hij wil geforceerd een beetje de ster worden. Het is altijd moeilijk. Elke oplossing is de moeilijkste oplossing. Ik zat van de week naar die Karim Benzema te kijken, die doet alles zo overdacht. Rustig, een balletje laten vallen, als het gevaarlijk is dan is hij daar. We nemen het wel op de koop toe met Depay, maar als hij zo'n dag heeft als vandaag, dan is het ook helemaal niks. Het resultaat is goed, maar dat valt me een beetje tegen."

Om daar aan toe te voegen; Onbegrijpelijk dat hij tweede aanvoerder is als je ook types als de Ligt, de Vrij en Blind hebt lopen! Depay wordt veel en veel te belangrijk gemaakt!
Want zelfs in de Eredivisie hebben we spelers rondlopen die er vele goals per wedstrijd intikken of zo enorm veel kansen creëren. Ik heb het idee dat we veel te veel verwachten van die positie (zie ook eerdere posts over v Persie), ik bedoel, hij speelt zeker niet briljant, maar hij doet z'n ding en doet dat tot dusverre best ok.

Ik heb het idee dat we spelers willen die gewoon non-stop kansen creëren, maar die zijn er gewoonweg niet. Ook met Robben hadden we zoveel wedstrijden waarin het voor geen meter liep. Waarom komt dit allemaal op het bordje van Depay? Ik zie het met iemand anders daar alleen maar slechter gaan en ik zie er ook echt geen beter spel (of meer kansen) uit voortkomen.

En als je dan naar teams als Frankrijk kijkt met de geweldige Mbappe, ik bedoel, waarschijnlijk als hij de spits van NL was geweest, dan was hij ook al 3 x afgeschreven. Wat verwachten we precies van de spits kan je je wel afvragen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Doelpunten maken. Heeft 'ie gedaan gisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Lol, dat kwam volgens San Marco dus door de zwakte van Oostenrijk.
Zou goed kunnen. Ben echt benieuwd hoe het verdedigend staat tegenover een topploeg als de prijzen verdeeld worden.
Ik denk dat we dan nog steeds best goed voor de dag komen met deze verdedigers, en dat de uitdaging ligt in het effectief omgaan met de ruimte en spaarzame kansen die je dan krijgt. (en die krijg je eerder met Malen dan met Weghorst verwacht ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:55:
Doelpunten maken. Heeft 'ie gedaan gisteren :P
En kansen creeren, maar dat doet 'ie niet. Juist verprutsen (vrije trappen, 100% kans zoals gisteren). In deze wedstrijden kan het, maar tegen een beter land gaat je dat opbreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Snowdog schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:52:
[...]

Want zelfs in de Eredivisie hebben we spelers rondlopen die er vele goals per wedstrijd intikken of zo enorm veel kansen creëren. Ik heb het idee dat we veel te veel verwachten van die positie (zie ook eerdere posts over v Persie), ik bedoel, hij speelt zeker niet briljant, maar hij doet z'n ding en doet dat tot dusverre best ok.

Ik heb het idee dat we spelers willen die gewoon non-stop kansen creëren, maar die zijn er gewoonweg niet. Ook met Robben hadden we zoveel wedstrijden waarin het voor geen meter liep. Waarom komt dit allemaal op het bordje van Depay? Ik zie het met iemand anders daar alleen maar slechter gaan en ik zie er ook echt geen beter spel (of meer kansen) uit voortkomen.

En als je dan naar teams als Frankrijk kijkt met de geweldige Mbappe, ik bedoel, waarschijnlijk als hij de spits van NL was geweest, dan was hij ook al 3 x afgeschreven. Wat verwachten we precies van de spits kan je je wel afvragen imo.
Depay is met afstand onze beste aanvaller, dat is heel de discussie niet. De discussie gaat (mijn inziens) over het egoïstische spel wat Depay tentoonstelt, hij wilt zó graag de grote ster zijn dat hij vaak veel te veel hooi op zijn vork neemt en begint aan acties die gedoemd zijn te mislukken. Heeft zo gigantisch veel balverlies. Hij moet beseffen dat het om het team gaat, niet om FC Depay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Maar ik denk dat die sliding die hij maakte in het strafschop belangrijker was dan die ene speler die 1 keer ruimte had net over de middellijn, waar ze gelukkig niet mee deden aan Oostenrijkse kant.
Albi The Dragon schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:18:
[...]

;)
Dus of Denemarken is een topland (in mijn beleving niet) of we moeten gewoon blij zijn dat we als niet-topland nu al groepswinst hebben bereikt na 2 wedstrijden. Ik denk dat de meeste landen liever Denemarken in de knockout fase treffen dan Nederland.

[ Voor 34% gewijzigd door M@cer op 18-06-2021 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:39
ElPaco schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 11:57:
[...]

[Afbeelding]
De Roon is niet de beste passer in het elftal nee, redelijk gemiddeld.
Gegevens van: https://theanalyst.com/eu/2021/06/euro-2020-player-stats/
Dit is wel precies waarom ik hoop dat De Boer verder kijkt dan alle lofzangers op Dumfries dat momenteel doen. Heeft tweemaal goed gepresteerd, maar het kan beter blijken om tegen sommige tegenstanders Timber als rechtsback op te stellen.
Stel bijvoorbeeld dat je Zweden tegenkomt in de achtste finale: die gaan zich sowieso weer compleet ingraven. Denk je dan beter met Timber kunt spelen, dan een Dumfries die geen ruimte heeft om diep te gaan. Hopelijk probeert hij dat in de laatste poulewedstrijd. In datzelfde kader zou je ook een 4-3-3 met Wijndal als linksback kunnen proberen, of de huidige tactiek met Koopmeinders als 'wingback' op links. Maar dat zal sowieso te progressief gedacht zijn hier :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

De Ligt reageert daar heel volwassen op overigens:
"Als iemand als meneer Van Basten kritiek op mij levert dan ga ik daar toch even naar kijken"
...
"Hij weet hoe ze in Italië verdedigend denken, dat is vanuit de zone. Dus ik snap dat hij dit zegt, maar het is ook een split second waarop ik een situatie moet inschatten. En wat betreft de communicatie: ik denk dat we goed communiceerden achterin, maar het kan altijd beter."

[ Voor 34% gewijzigd door snmght op 18-06-2021 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
mefjoew schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:13:
Dit is wel precies waarom ik hoop dat De Boer verder kijkt dan alle lofzangers op Dumfries dat momenteel doen. Heeft tweemaal goed gepresteerd, maar het kan beter blijken om tegen sommige tegenstanders Timber als rechtsback op te stellen.
Stel bijvoorbeeld dat je Zweden tegenkomt in de achtste finale: die gaan zich sowieso weer compleet ingraven. Denk je dan beter met Timber kunt spelen, dan een Dumfries die geen ruimte heeft om diep te gaan. Hopelijk probeert hij dat in de laatste poulewedstrijd. In datzelfde kader zou je ook een 4-3-3 met Wijndal als linksback kunnen proberen, of de huidige tactiek met Koopmeinders als 'wingback' op links. Maar dat zal sowieso te progressief gedacht zijn hier :+
Ik vind het een beetje raar om de 2 goede wedstrijden van Dumfries te bagatelliseren om vervolgens met een speler aan te komen die nog minder heeft laten zien. :p

Waarom zou je een aanvallend ingestelde verdediger vervangen voor een pure verdediger tegen een land dat zich ingraaft? Ik snap die lobby niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

mefjoew schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:13:
[...]

Ja, Timber rechtsback en Malen met Depay voorin. Ik denk dat je dan veel tegenstanders kapot voetbalt. Of een 4-3-3 met Malen in de spits en Timber en Berghuis op rechts. :9~

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ruzor schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:01:
[...]

En kansen creeren, maar dat doet 'ie niet. Juist verprutsen (vrije trappen, 100% kans zoals gisteren). In deze wedstrijden kan het, maar tegen een beter land gaat je dat opbreken.
Met kansen win je geen wedstrijden. Middenvelders moeten kansen creeëren. Spitsen moeten scoren. Dat doet 'ie.

In deze wedstrijd heeft hij gescoord. Dus gedaan wat hij moest doen. Als hij straks tegen Italië of Frankrijk niet scoort en wel twee keer vanaf 5 meter de bal het stadion uitrost dan hebben we met zijn allen nog genoeg gelegenheid om hem de huid vol te schelden.

Sinds ik voetbal kijk heb ik deze discussies gehoord over Bosman, Van Basten, Van Persie, Bergkamp, Van Nistelrooij, Van Persie, Kluivert, Makaay, Van Hooijdonk, Van Persie, die kerel die die penalty er tegen Portugal inschoot (oh ja Hasselbaink), Huntelaar, Van Persie en Van Persie.

En aangezien ik er toch niks aan verander van achter mijn PC of op de bank denk ik maar gewoon dat ik juich als ze scoren en ze voor rotte vis uitmaak als ze het niet doen. En na de wedstrijd kan ik het verbazingwekkend makkelijk relativeren allemaal gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Nu online

Qu3st

Snowdog schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:01:
[...]

Ik denk alleen als het echt nodig is, dan speel je ook tegen betere teams en de vraag is of je juist dan die beter verdedigende speler kan missen. Van de andere kant, je zal wel moeten natuurlijk. Maar is het dan niet beter om gewoon een ander systeem te gaan spelen? Voor zover je dat al niet doet.
Stel, het is de 80e minuut, 1-0 achter tegen staat tegen een topland, dan heb je die aanvallende impulsen nodig. Is het dan niet slimmer om 1 speler te wisselen ipv het hele systeem om te gooien?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Dumfries Motm gisteren is lachwekkend, Blind en Frenkie dicteerden samen , als je de passmaps erbij pakt zie je dat Dumfries amper in het spel betrokken was.
Hij maakt een goal ( niet te missen maar ging bijna mis) en lokte de penalty slim uit, maar dat is scorebordjournalistiek .
Frenkie was met kop en schouder de beste gisteren , maar de hype Dumfries continue , want zo goed is hij helemaal niet aan de bal.
Als Dumfries je beste speler is moet je bedenken dat het niveau wel zeer laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Qu3st schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:04:
[...]

Stel, het is de 80e minuut, 1-0 achter tegen staat tegen een topland, dan heb je die aanvallende impulsen nodig. Is het dan niet slimmer om 1 speler te wisselen ipv het hele systeem om te gooien?
Dat kun je je afvragen dan, waarom niet een van de centrale 3 eruit halen voor een vleugelspeler en door te spelen als 4-3-3? Nouja, veel te simplistisch natuurlijk, maar het lijkt me vooral een nuttige strategie tegen de minder sterke landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
ph4ge schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:44:
[...]

Ik vind het een beetje raar om de 2 goede wedstrijden van Dumfries te bagatelliseren om vervolgens met een speler aan te komen die nog minder heeft laten zien. :p

Waarom zou je een aanvallend ingestelde verdediger vervangen voor een pure verdediger tegen een land dat zich ingraaft? Ik snap die lobby niet.
Vond jij gisteren Dumfries echt goed?
Hoeveel balcontacten had hij , bijna niks.
1e helft stond zijn tegenstander constant vrij , 1e helft kwamen de voorzetten ook van zijn tegenstander.
2e helft een niet te missen kans gescoord, die de keeper zelfs nog bijna had, die had hij beter diagonaal kunnen schieten dan had de keeper namelijk helemaal geen kans gehad.
En de penalty, maar dat was uit een onmogelijke positie, was zeer dom van Alaba.

Ik vind het echt lachwekkend dat mensen dus Dumfries verkiezen boven De Ligt, Blind, Frenkie, Wijnaldum

Kan ik echt niet serieus nemen sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Mark31 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:11:
Dumfries Motm gisteren is lachwekkend, Blind en Frenkie dicteerden samen , als je de passmaps erbij pakt zie je dat Dumfries amper in het spel betrokken was.
Hij maakt een goal ( niet te missen maar ging bijna mis) en lokte de penalty slim uit, maar dat is scorebordjournalistiek .
Frenkie was met kop en schouder de beste gisteren , maar de hype Dumfries continue , want zo goed is hij helemaal niet aan de bal.
Als Dumfries je beste speler is moet je bedenken dat het niveau wel zeer laag is.
Ben het met je eens dat Dumfries niet de MOTM was, maar dat Dumfries nauwelijks in het spel betrokken werd lag zeker niet aan hem. Dat hij geen bal krijgt ondanks dat hij vaak goed loopt en in goeie positie komt, nouja, geen idee waarmee dat te maken heeft. Ze willen gewoon telkens naar links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Snowdog schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:16:
[...]

Ben het met je eens dat Dumfries niet de MOTM was, maar dat Dumfries nauwelijks in het spel betrokken werd lag zeker niet aan hem. Dat hij geen bal krijgt ondanks dat hij vaak goed loopt en in goeie positie komt, nouja, geen idee waarmee dat te maken heeft. Ze willen gewoon telkens naar links.
Dat lag omdat Oostenrijk ook met 5 achterop speelde dus Dumfries kreeg niet zoveel ruimte als tegen Oekraine.
En dan krijg je dus koppeltjes en moet je dus techniek hebben om te passeren.
Dat heeft hij niet
In het begin probeerde hij ook een aantal x te passeren op techniek, met de bal aan de voet , maar leed veel balverlies.
Vervolgens krijg je de bal niet meer.
En dat bedoel ik ook te zeggen met Dumfries, als loper prima , maar met bal Dramatisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 15:04:
[...]

Met kansen win je geen wedstrijden. Middenvelders moeten kansen creeëren. Spitsen moeten scoren. Dat doet 'ie.

In deze wedstrijd heeft hij gescoord. Dus gedaan wat hij moest doen. Als hij straks tegen Italië of Frankrijk niet scoort en wel twee keer vanaf 5 meter de bal het stadion uitrost dan hebben we met zijn allen nog genoeg gelegenheid om hem de huid vol te schelden.
Met (grote) kansen missen ook niet 😉 En dat doet 'ie.

Maar we zullen zien hoe het gaat tegen een (sub)topland. Wellicht kan 'ie het tegen slechtere landen niet opbrengen. Punt is wel dat als we er dan uitvliegen, je 'm beter eerder had kunnen wisselen voor iemand die wel in vorm is.

Maar ik laat me graag verrassen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:39
ph4ge schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:44:
[...]

Als je Timber typeert als 'pure verdediger' dan zie je hem anders dan ik. Denk juist dat hij meer een combinatievoetballer is dan Dumfries en dat het tegen 'zich ingravende' landen daarop aankomt. Zoals Rensch bij Ajax weleens als vierde middenvelder fungeert vanaf rechtsback. Dumfries heeft absoluut zijn waarde en kan dit toernooi zeker (weer) beslissend zijn met zijn invulling van deze positie. In mijn ogen is dat dan echter tegen teams als Spanje, Duitsland en Italië, die zelf (ook) meer aanvallend ingesteld zijn. Denk ook oprecht dat Timber gister over het geheel genomen meer had toegevoegd dan Dumfries, hoewel ik me natuurlijk besef dat laatstgenoemde bij beide goals betrokken was. Dat bagatelliseer ik niet, maar hem 'goed' noemen gaat me ook te ver. Het is de combinatie van gunfactor, verrassing en onverwacht productief zijn die hem nu zo doen shinen. Breng je het even terug naar zijn prestatie in het algemeen, dan is het gewoon prima wat de man laat zien. Net als een Van Aanholt gisteren bijvoorbeeld.
Bij Depay zie je nu het omgekeerde: is eveneens beslissend, maar wordt afgerekend op zijn verder slordige spel. Van hem verwachten we nu eenmaal meer. Had Dumfries zondag niet (mede dankzij een wat schutterende keeper) gescoord, dan was hij na die wedstrijd ook vooral beoordeeld op zijn gemiste kansen en 'harde' voeten.
Ik zeg niet dat we dat opportunistische helemaal moeten loslaten, maar we mogen ook wel verder kijken dan enkel die momenten.
Pagina: 1 ... 25 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Overige topics:
Topicreeks: EK2021