Wel allemaal heel andere wedstrijden - althans in mijn herinnering
2000 - Goed Oranje, beter dan Italië maar pech op de verkeerde momenten. Na die twee gemiste pingels in de wedstrijd was de shoot-out een done deal, mentaal hadden ze die al verloren voor hij begon.
2006 - Slecht Oranje, slim Portugal. Verdiend verloren. Nederland speelde dat hele toernooi vrij matig.
2008 - Fantastisch Oranje maar chronische onderschatting van Rusland. En ik denk nog steeds dat die miscarriage van de vrouw van Boulahrouz mentaal een tik uitdeelde. Ze leken ook ontzettend ongefocust, alle scherpte van die eerste twee duels was weg.
Mijn grootste trauma's:
1992 - Veruit de beste ploeg van het toernooi maar onderschatting van Denemarken en dan pech met pingels. Die finale waren ze zwaar favoriet geweest na die afdroging van Duitsland in de groepsfase.
1994 - Terugkomen van 2-0 en die l*l van een Branco...
1998 - Dat had echt een schitterende finale kunnen worden tegen Frankrijk. Was in elk geval een wedstrijd geworden en niet een weggevertje van Brazilië.
2010 - De 'teen van Casillas'. De 'Renzebrink op de paal' van mijn generatie.
Voor mijn gevoel waren we in 2000 en 2008 niet goed genoeg sowieso om all the way te gaan. In 2000 hadden we tegen Frankrijk B al moeite in de groepfase en in 2008 was het toch vroegtijdig sneuvelen en had ik nog moeten zien dat ze Spanje hadden kunnen pakken.
[
Voor 42% gewijzigd door
Dr. Strangelove op 17-06-2021 13:23
]
These are my principles. If you don't like them, I have others.