EK 2021 - Poule C (Nederland-Macedonië-Oekraïne-Oostenrijk) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 36 Laatste
Acties:
  • 51.812 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 11:44

pro_6or

amateur_60r

Bij mij speelt Memphis altijd. Gisteren was hij misschien niet cruciaal maar hij deed genoeg goed. Memphis, Frenkie, blind, toch ook wel Wijnaldum (manusje van alles) zijn onze beste spelers. Die moeten de wedstrijden voor je winnen. Memphis is soms, net iets te vaak, egoïstisch, dat is zijn grootste minpunt maar toch ook zijn kracht. In de 2e minuut (toen moest het ook wel alleen) speelt hij 5 man uit. Daarna werd Oekraïne voorzichtig. Helaas.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:18:
[...]

Dan heeft ie als de grote leider nu 2 geslaagde acties achter z'n naam. Dat is toch veel te weinig? :)
2e helft heb ik niet veel van gezien dus geen idee, maar de 1e helft vond ik het allemaal nog niet zo slecht wat hij liet zien. Als z'n teamgenoten iets efficiënter om waren gegaan met hun kansen was er ook niemand geweest die wat te klagen had over Depay (nou ja, behalve in dit topic dan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 18:10
Sjah schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:54:
Worden toch wel 1e, dus de lijn loopt via de uithoek Baku. Budapest is helemaal niks mis mee.
Ik hoorde ook dat in Budapest het stadion vol mag met supporters, ook wel mooi voor de sfeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
gaizka schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:27:
[...]

Ik hoorde ook dat in Budapest het stadion vol mag met supporters, ook wel mooi voor de sfeer!
Straks krijg ik nog een berichtje dat ik heen mag, zal toch een grap wezen. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:41
DoeEensGek schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:49:
[...]

Straks krijg ik nog een berichtje dat ik heen mag, zal toch een grap wezen. _/-\o_
Budapest is idd een erg vervelende stad om heen te moeten :D

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:59
pro_6or schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:58:
Ja, dat vind ik wel, Klaassen is heel vaak de man die in het afjagen ziet wat de tegenstanders gaat doen en hij kiest dan al vantevoren waar door te dekken en boem, balbezit net buiten de 16 en een verraste tegenstander. In de eerste twintig minuten van de wedstrijd deed de Roon dat ook een paar keer. Later niet meer en hij was sowieso steeds gezien. Klaassen is al wat trager geworden maar is hierin cruciaal goed imho. Het nadeel is dat als de tegenstander eronderuit speelt dat het open ligt. Maar dat ligt het nu ook met de Roon die eigenlijk niks meer bijdroeg, zelfs niet in vastzetten, afjagen in de 2e helft. De rest van ons team sluit ook hoog op. Ik zou Klaassen erin doen voor de Roon. Dan krijg je iig veel meer spektakel en beter spel van ons.
Spektakel ben ik het wel mee eens, en een Klaassen kan je imho prima gebruiken bij wat zwakkere tegenstanders, want die voetbalt graag meer vooruit. Prima in de poulefase, maar bent toch echt bang dat zodra de tegenstanders sterker worden, hij door het ijs zakt.
toolkist schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:16:
[...]

Hij begon na z'n return bij Ajax in een redelijk controlerende rol op 6 en dat ging prima. Pas later, toen Alvarez die rol op zich nam als echte breker is Klaassen naar 10 verhuisd.
Dat weet ik wel, het gaat mij erom dat het niet echt zijn sterkste punt is, hij is sterk wanneer hij in de 16 kan komen. Hij is niet voor niets bij Ajax verschoven en een ander is op die verdedigende plek komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
pro_6or schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:04:
[...]

Ik heb genoeg gezien van de vrij. Ook gisteren weer. Ik bepaal overigens niet waar verdedigen over gaat. Raar argument om voor de voeten te gooien. Dat heb ik niet gezegd. Ík vind het belangrijk om op cruciale momenten je man de baas te zijn. Dat was de vrij niet. Hij werd daarbij niet geholpen door anderen, maar uiteindelijk dook hij er daar op en dat was gewoon niet goed genoeg. De ligt vreet zijn man dan op, dat heb ik in dat CL jaar vaak genoeg gezien.De keeper is ook echt te oud voor een ultieme ver reikende zweefduik. Dat komt er nog eens bij. Ik ben niet overtuigd van de vrij, ik geef je mijn mening en waarom. Ik snap niet waarom je dat niet kan respecteren zonder die smileys. |:( :F Gs er maar van uit dat ik al weet dat je me een dom varken vindt dan hoef je het niet steeds te onderstrepen.
Excuses voor de smilies in dit geval, echt niet zo bedoeld! Ik viel gewoon over het feit dat jij de Vrij houterig vindt. In Italië (het land waar verdedigen tot kunst verheven is) wordt hij geroemd om zijn voetballende én organisatorische kwaliteiten. Dat kon je gisteren ook weer erg goed zien!

OptaJohan:
12 - Stefan de Vrij won possession 12 times v. Ukraine, the highest tally for a Dutch outfield player in a European Championship game since Jaap Stam in 2004 (14 v. Germany). Warrior. #NED #EURO2020 #NEDUKR
Ook kan ik je aanraden dit stuk eens te lezen: De handleiding van Stefan de Vrij: zo opereert de chirurg van Oranje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:39
(jarig!)
Ankona schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:42:
Als je kampioen wil worden moet je uiteindelijk van iedereen winnen.
Nee hoor, Portugal heeft op 't EK 2016 maar 3x gewonnen (en 1x met penalties), waaronder in de halve finale tegen Wales.

Ik zie NL als poulewinnaar in de kwartfinale wel tegen Wales komen en winnen ;) dus weg naar de finale ligt zo goed als open :P

Want NL komt tegen de nr. 3 uit poule D (Kroatie/schotland), nr. 3 uit poule E (Polen/Slowakije) of nr. 3 uit poule F (Frankrijk/Duitsland/Portugal)

Die halve finale wordt dan waarschijnlijk wel Engeland/Spanje/Frankrijk/Duitsland of Portugal)

En finale dan Belgie/Italie/Frankrijk/Duitsland of Portugal

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:07
D-e-n schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:17:
Het gaat me niet om De Roon of Dumfries. Ofschoon we toch gisteren duidelijk hebben gezien dat Dumfries gif brengt wat je in een elftal ook nodig hebt.
Ik realiseer het mij dat ik heel selectief citeer en ik daarmee niet reageer op de inhoud van je post. Daar is niks mis mee en kan ik in komen. Ik heb echter de behoefte om te reageren op het spel van Dumfries. Op radio 1 (ik zat op de terugweg in de auto) werd hij als man of the match neergezet, omdat hij heel goed gespeeld zou hebben. Eerlijk gezegd is mij gisteren vooral duidelijk geworden wat de tekortkomingen zijn van Dumfries als wingback. Hij heeft een aantal kwaliteiten die top zijn voor die rol: sterk, loopvermogen, uithoudingsvermogen en gisteren stond hij vrijwel de gehele wedstrijd goed gepositioneerd. Daar staat echter tegenover dat zijn overzicht, voorzetten en kopballen (ondanks het hele fijne doelpunt) echt niet sterk zijn. Niks meer dan blind voorzetten en hopen dat er iemand staat of tegenaan loopt. De Oekraïense keeper promoveerde zo'n voorzet tot een eindpass voor een doelpunt. Hij was gisteren bij veel betrokken, maar vooral ook omdat hij heel veel vrijheid kreeg. Verhoudingsgewijs doet hij daar eigenlijk nog weinig mee. In mijn beleving komt Dumfries dan ook tekort om de Europese top te halen. Dat betekent niet dat hij geen goede toevoeging is voor heel veel mooie clubs in Europa en dit oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 11:44

pro_6or

amateur_60r

remco112 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:53:
[...]

Excuses voor de smilies in dit geval, echt niet zo bedoeld! Ik viel gewoon over het feit dat jij de Vrij houterig vindt. In Italië (het land waar verdedigen tot kunst verheven is) wordt hij geroemd om zijn voetballende én organisatorische kwaliteiten. Dat kon je gisteren ook weer erg goed zien!

OptaJohan:

[...]

Ook kan ik je aanraden dit stuk eens te lezen: De handleiding van Stefan de Vrij: zo opereert de chirurg van Oranje
Ok, Thanks! We moeten ook gewoon blij zijn dat we na de ligt en van dijk óók nog de vrij hebben. Ik heb ook niet gezegd dat ik hem heel slecht vindt, maar ik ben niet overtuigd dat hij altijd het slot op de deur is. Dat was hij bij Feyenoord niet en ook gisteren weer niet. Laat het maar zien dan verder in het toernooi.

Serie, napoli, maar dat is ook ondertussen lang geleden heeft toen na de herstart 4e serie oid spelers gehaald (toen ze daar weer begonnen) en een paar daarvan promoveerde doodleuk mee naar de serie A. Als voetballer moet je ook een beetje geluk hebben in je carrière, dat je de kans krijgt, dat mensen het in je zien.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:20
The day after vraag ik mij nu (opnieuw) af wie het commentaar van Snoeks wél kan waarderen. Johan Derksen haalt naar hem uit, twitter loopt vol vanaf het moment dat bekend wordt dat hij het commentaar doet... De NOS moet dat toch ook zien? Of zijn er ook veel liefhebbers van deze commentator die (niet geheel verrassend) "uit de school" van Mart Smeets komt?

Persoonlijk vind ik hem vreselijk. Zijn stem is irritant, hij snapt vaak niks van het spelletje (de scheids fluit per ongeluk?), zwetst over onzinnige feitjes, is een raspessimist als het even niet loopt bij oranje, kan nauwelijks uitbundig juichen als oranje scoort. En uitgerekend deze commentator moet/mag de wedstrijden van oranje verslaan. Ik snap het niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
@bazzemans
Voor de wedstrijd heb ik al eens gezegd dat De Boer Karsdorp een kans had moeten geven op die plek. Die is het wingback spelen veel meer gewend. Het is iets heel anders als back zijn in een 442 of 433 namelijk.

Maar ik heb verder niks tegen Dumfries en ergerde me vooral aan de eenzijdige blik op zijn kwaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@D-e-n Dan kunnen we elkaar de hand schudden. Heb niet alles gelezen en zoals ik al aangaf, ik citeerde je heel selectief.

Ik heb ook niks tegen Dumfries. Een wingback vraagt om andere kwaliteiten. Dumfries mist er in mijn optiek een paar. Dat maakt hem zeker geen waardeloze speler. Ik erger mij wel aan de opportunistische teksten over Dumfries na deze eerste wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
bazzemans schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:23:
@D-e-n Dan kunnen we elkaar de hand schudden. Heb niet alles gelezen en zoals ik al aangaf, ik citeerde je heel selectief.

Ik heb ook niks tegen Dumfries. Een wingback vraagt om andere kwaliteiten. Dumfries mist er in mijn optiek een paar. Dat maakt hem zeker geen waardeloze speler. Ik erger mij wel aan de opportunistische teksten over Dumfries na deze eerste wedstrijd.
Kopkracht is er iig niet een van O-) ;) Zoveel goede/betere op rechts zou ik zo gauw ook niet kunnen noemen (itt op links)
[edit: zelfs internationaal gezien. Op een na heeft er niemand consistent een goede voorzet, om over koopkracht maar niet te spreken]

[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 14-06-2021 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:20
Op links vraag ik me vooral af wat Willems had kunnen bereiken zonder blessure..
Maar wat heeft Nederland veel links en rechtsbacks versleten de laatste jaren. Vrijwel allemaal ook gewoon niet goed genoeg..
Van Rhijn, van der Wiel, Janmaat, Braafheid, Emanuelson, Tete.. Ik vergeet er vast nog een aantal

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:09
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door DaWayne op 14-06-2021 19:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWayne
Iedereen kan zien dat Dumfries niet de grootste technicus is, maar dat geklaag snap ik niet, ook tijdens de wedstrijd al niet.
Als je kijkt wat er van de andere flank komt aan gevaar, rushes en voorzetten, dan hebben we daar volgens mij een groter probleem...

En de Vrij is goed man. Alleen ingetogen en rustige persoon en daardoor soms onderschat.
Toen van Dijk beste verdediger van de Premier League werd was iedereen lyrisch, en als de Vrij de beste verdediger van de Serie A wordt, dan is de waardering ineens veel lager. (Er worden zelfs random
4e klasse spelers bij gehaald en het woord geluk )
De Ligt zou dan veeeeeel beter, terwijl die op dat moment in dezelfde league zat.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind ze allebei heel erg goed en ben blij met zulke topverdedigers. Zowel de Vrij als de Ligt zouden altijd moeten spelen. (En Veltman hadden ze mogen thuislaten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
Wat is die Henry Schut een slecht anchorman zeg, uitstraling van een deurklink. Net zoals Rivkah op t Veld een figuur van niks is bij de nos. Wat hier aangaat? De Belg, danwel de Duitser, en soms de Beeb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
DaWayne schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:52:
Iedereen kan zien dat Dumfries niet de grootste technicus is, maar dat geklaag snap ik niet, ook tijdens de wedstrijd al niet.
Als je kijkt wat er van de andere flank komt aan gevaar, rushes en voorzetten, dan hebben we daar volgens mij een groter probleem...
Om een wedstrijd te analyseren moet je iets verder kijken. Wat in deze wedstrijd heel bepalend was, is de ruimte zoals Oranje die bespeelde op het veld. In de speelwijze met Depay en Weghorst zie je dat Weghorst vooral in de as van het veld blijft, terwijl Depay daar omheen speelt. Daarbij heeft Depay (logischerwijs) de neiging om meer naar de linkerflank te trekken. Als gevolg hiervan had Dumfries aan de rechterkant veel meer vrije ruimte om zich heen dan Van Aanholt en later Wijndal op links. Positioneel bespeelde Dumfries die ruimte uitstekend. Dan is het ineens niet onlogisch dat daar zoveel gevaar vandaan komt, daar was ook de tijd en ruimte voor. Als je dan de kwaliteit van voorzetten en doelpogingen (op zijn laatste kopbal na) ziet, is dat gewoon beperkt. Dat is de kern van de kritiek. Zeker als op TV door "analisten" zijn rol veel groter wordt gemaakt.
Laat natuurlijk onverlet dat het top is hoe hij de ruimte heeft benut en daardoor gevaar heeft gesticht. Toch denk ik dat een speler met een betere voortzetting daar meer rendement uit had kunnen halen.
En de Vrij is goed man. Alleen ingetogen en rustige persoon en daardoor soms onderschat.
Toen van Dijk beste verdediger van de Premier League werd was iedereen lyrisch, en als de Vrij de beste verdediger van de Serie A wordt, dan is de waardering ineens veel lager. (Er worden zelfs random
De Ligt zou dan veeeeeel beter, terwijl die op dat moment in dezelfde league zat.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind ze allebei heel erg goed en ben blij met zulke topverdedigers. Zowel de Vrij als de Ligt zouden altijd moeten spelen. (En Veltman hadden ze mogen thuislaten)
De Vrij wordt inderdaad in Nederland ondergewaardeerd. Toch is jouw vergelijking tussen De Ligt en De Vrij ook heel kort door de bocht. De Ligt komt in een nieuwe ploeg, moet zijn draai nog vinden en had een vervelende blessure. De vergelijking tussen De Vrij en De Ligt is dan ook deels gebaseerd op wat De Ligt bij Ajax heeft laten zien. Op zeer jonge leeftijd aanvoerder van Ajax en uitblinkend in de CL. Dat geldt niet voor De Vrij en op basis daarvan classificeren mensen De Ligt als (veel) beter. Voor wat het waard is, want we hebben gewoon 3 echte top verdedigers. Als je die als trainer in één verdediging kan positioneren en laten functioneren dan is dat echt een vesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
bazzemans schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:07:
[...]

Om een wedstrijd te analyseren moet je iets verder kijken. Wat in deze wedstrijd heel bepalend was, is de ruimte zoals Oranje die bespeelde op het veld. In de speelwijze met Depay en Weghorst zie je dat Weghorst vooral in de as van het veld blijft, terwijl Depay daar omheen speelt. Daarbij heeft Depay (logischerwijs) de neiging om meer naar de linkerflank te trekken. Als gevolg hiervan had Dumfries aan de rechterkant veel meer vrije ruimte om zich heen dan Van Aanholt en later Wijndal op links. Positioneel bespeelde Dumfries die ruimte uitstekend. Dan is het ineens niet onlogisch dat daar zoveel gevaar vandaan komt, daar was ook de tijd en ruimte voor. Als je dan de kwaliteit van voorzetten en doelpogingen (op zijn laatste kopbal na) ziet, is dat gewoon beperkt. Dat is de kern van de kritiek. Zeker als op TV door "analisten" zijn rol veel groter wordt gemaakt.
Laat natuurlijk onverlet dat het top is hoe hij de ruimte heeft benut en daardoor gevaar heeft gesticht. Toch denk ik dat een speler met een betere voortzetting daar meer rendement uit had kunnen halen.

[...]

De Vrij wordt inderdaad in Nederland ondergewaardeerd. Toch is jouw vergelijking tussen De Ligt en De Vrij ook heel kort door de bocht. De Ligt komt in een nieuwe ploeg, moet zijn draai nog vinden en had een vervelende blessure. De vergelijking tussen De Vrij en De Ligt is dan ook deels gebaseerd op wat De Ligt bij Ajax heeft laten zien. Op zeer jonge leeftijd aanvoerder van Ajax en uitblinkend in de CL. Dat geldt niet voor De Vrij en op basis daarvan classificeren mensen De Ligt als (veel) beter. Voor wat het waard is, want we hebben gewoon 3 echte top verdedigers. Als je die als trainer in één verdediging kan positioneren en laten functioneren dan is dat echt een vesting.
Ben het wel met je eens hoor, rechts lag de ruimte. Kan gewoon niet zo goed tegen gebash van Dumfries. Doet me denken aan Reiziger, die gaf ook belabberde voorzetten, maar was wel betrouwbaar.
En ook de afgeslagen ballen komt gevaar uit, net als gisteren.
Enige wat beter kan is gewoon een aanvaller inzetten ipv een verdediger.

Mbt de verdediging. Inderdaad gewoon 3 toppers, maar vergeet niet dat de Vrij ook nog kort bij Inter speelt he. :)F

[ Voor 3% gewijzigd door DaWayne op 14-06-2021 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
DaWayne schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:12:
[...]

Ben het wel met je eens hoor, rechts lag de ruimte. Kan gewoon niet zo goed tegen gebash van Dumfries. Doet me denken aan Reiziger, die gaf ook belabberde voorzetten, maar was wel betrouwbaar.
En ook de afgeslagen ballen komt gevaar uit, net als gisteren.
Enige wat beter kan is gewoon een aanvaller inzetten ipv een verdediger.
Klopt. Reiziger speelde alleen niet als wingback. Een aanvaller had ik tegen deze mindere tegenstanders een prima keuze gevonden.
Mijn "gebash" op Dumfries komt ook meer over het opgehemel waar ik mij aan stoor en dat ik denk dat hij voor de top tekort komt. Misschien is het zelfs wel het zien van een bepaalde potentie. Als hij zijn voortzettingen (kopballen en voorzetten) verbeterd is hij echt voor elke ploeg een aanwinst. Zijn positionering, uithoudingsvermogen en kracht zijn al zeer goed. Als hij die laatste stap kan zetten, poeh. Als hij dat niet doet, is hij beter geschikt voor een team die niet afhankelijk is van zijn voorzetten maar hem haalt voor kracht, uithoudingsvermogen en verdedigende kwaliteiten.
Mbt de verdediging. Inderdaad gewoon 3 toppers, maar vergeet niet dat de Vrij ook nog kort bij Inter speelt he. :)F
Al wel langer in Italië. Dat is toch een kleinere stap dan helemaal in een nieuwe competitie en omgeving gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
DaWayne schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:52:
Van Dijk werd gekozen door zijn medespelers als beste speler van de Premier League.

De Vrij won de prijs van beste verdediger van de Serie A, wat een statistiekenprijs is waarbij ook het aantal gespeelde wedstrijden een rol speelt. Voor het afgelopen seizoen werd Cristian Romero (Atalanta) uitgeroepen als beste verdediger van de Serie A.

Zijn huidige rol met drie centraal achterin past perfect, zowel bij Inter als in Oranje.

[ Voor 5% gewijzigd door strafschop op 14-06-2021 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
bazzemans schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:21:
[...]

Klopt. Reiziger speelde alleen niet als wingback. Een aanvaller had ik tegen deze mindere tegenstanders een prima keuze gevonden.
Mijn "gebash" op Dumfries komt ook meer over het opgehemel waar ik mij aan stoor en dat ik denk dat hij voor de top tekort komt. Misschien is het zelfs wel het zien van een bepaalde potentie. Als hij zijn voortzettingen (kopballen en voorzetten) verbeterd is hij echt voor elke ploeg een aanwinst. Zijn positionering, uithoudingsvermogen en kracht zijn al zeer goed. Als hij die laatste stap kan zetten, poeh. Als hij dat niet doet, is hij beter geschikt voor een team die niet afhankelijk is van zijn voorzetten maar hem haalt voor kracht, uithoudingsvermogen en verdedigende kwaliteiten.

[...]
En wie mag dan wel het lichtend voorbeeld van een wing back zijn op rechts hedentendage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
apis29 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:23:
[...]

En wie mag dan wel het lichtend voorbeeld van een wing back zijn op rechts hedentendage?
Goede vraag. Ik weet niet of je daar naartoe wilt hoor, maar het is m.i. ook best een moeilijke positie om spelers voor te vinden die alle facetten (zowel verdedigend) als aanvallend kunnen invullen. Dest speelde ook geregeld als wingback, maar daar kan je ook kritiek op hebben. Het is denk ik per wedstrijd een keuze welke kwaliteiten je in een wedstrijd het meest nodig hebt voor de wingback positie. Dumfries zijn aanvallende kwaliteiten zijn m.i. minder dan zijn verdedigende kwaliteiten. In wedstrijden tegen een tegenstander waarvan je mag verwachten dat je de betere bent, zou ik dan ook voor een aanvallend sterke speler kiezen met goede instructies over het verdedigende aspect. Daarbij hebben de half spelers en het driemans blok achterin dan een belangrijke rol om te compenseren. In een wedstrijd met een tegenstander die gelijkwaardig of sterker is, precies andersom. Dan wil je in de omschakeling dat ook het spitsenduo meer de ruimte aan de zijkant bespeeld en de back de verdedigende taak als basis neemt. Een eenduidig antwoord op je vraag is er m.i. dan ook niet echt.

Het is ook niet onterecht dat je 5-3-2 ook als 3-5-2 kan uitleggen. In dat tweede wil je dan m.i. echter wel een speler aan de zijkant hebben staan die sterker is in het aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Op rechts is er vrijwel niemand op Alexander-Arnold en wellicht Joao Concelo na met een aardige consistente voorzet en Jesus Navas kan er nog wel bij.
Promes heeft de rol vlgns mij een keer tegen Duitsland ingevuld maar voor een aanvaller stellen zijn voorzetten ook weinig voor. Karsdorp z'n statistieken zijn nou ook niet bepaald denderend https://www.whoscored.com/Players/232249/Show/Rick-Karsdorp
Een goede voorzet als vereiste blijkt in de praktijk al een teveel gevraagd iets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 23:05
apis29 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:45:
Op rechts is er vrijwel niemand op Alexander-Arnold en wellicht Joao Concelo na met een aardige consistente voorzet en Jesus Navas kan er nog wel bij.
Promes heeft de rol vlgns mij een keer tegen Duitsland ingevuld maar voor een aanvaller stellen zijn voorzetten ook weinig voor. Karsdorp z'n statistieken zijn nou ook niet bepaald denderend https://www.whoscored.com/Players/232249/Show/Rick-Karsdorp
Een goede voorzet als vereiste blijkt in de praktijk al een teveel gevraagd iets.
Daarom moet er ook geen 532/253 gespeeld worden. Overigens zit er bij Oranje wel een rechtsback op de bank met ervaring in 532 en met "veel" geslaagde voorzetten. Maar ik denk niet dat veel mensen blij worden van Veltman in de basis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Ik denk dat de energie en aanwezigheid van een Dumfries voor een groot deel zijn technische kwaliteiten compenseren.
Zou hij nu ook nog een betere trap hebben, dan had hij niet meer bij PSV gespeeld denk ik...
Karsdorp heeft ook de diepgang, maar kan qua voorzetten ook niet veel beter. Denk dat we stiekem zoeken naar het schaap met de 5 poten.

Ps nu ik erover nadenk, gini speelde vroeger vanaf rechts bij Feijenoord en heeft longen als een paard. Wellicht zou hij nog kunnen passen op die positie in dezelfde rol als Kuyt destijds?

[ Voor 21% gewijzigd door DaWayne op 14-06-2021 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
apis29 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:45:
Kennelijk wel dan. We moeten de rol van de wingback ook niet te grote maken. Ik erger mij er vooral aan dat Dumfries opgehemeld wordt terwijl ik niet vond dat het per se zijn verdienste was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik vond Dumfries anders best wat goede voorzetten afgeven, alleen reageerden de spitsen niet alert genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:34
apis29 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:33:
[...]

[edit: zelfs internationaal gezien. Op een na heeft er niemand consistent een goede voorzet, om over koopkracht maar niet te spreken]
Gezien de salarissen van de heren valt het met die koopkracht wel mee ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:50

DirtyBird

Praktiserend denker

Terranova schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:55:
[...]

Daarom moet er ook geen 532/253 gespeeld worden. Overigens zit er bij Oranje wel een rechtsback op de bank met ervaring in 532 en met "veel" geslaagde voorzetten. Maar ik denk niet dat veel mensen blij worden van Veltman in de basis :+
Er zit ook nog een linksback op de bank die ooit tegen Argentinië een weergaloze assist gaf :D

Dat kan ie vast ook op rechts

[ Voor 3% gewijzigd door DirtyBird op 15-06-2021 07:04 ]

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco112
Arnautovic in aanloop naar Oranje in problemen door extreem juichen

Keihard aanpakken! En mooi dat het goed uitkomt voor ons!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
DirtyBird schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 07:04:
[...]

Er zit ook nog een linksback op de bank die ooit tegen Argentinië een weergaloze assist gaf :D

Dat kan ie vast ook op rechts
Hopelijk doel je hiermee niet op de weergaloze assist op Dennis Bergkamp op 4 juli 1998? Ik kan mij namelijk niet herinneren dat Arthur Numan die assist gaf noch zit hij nu op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 16:22
bazzemans schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:48:
[...]

Hopelijk doel je hiermee niet op de weergaloze assist op Dennis Bergkamp op 4 juli 1998? Ik kan mij namelijk niet herinneren dat Arthur Numan die assist gaf noch zit hij nu op de bank.
Ik vermoed dat hij Spanje bedoelde.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Malfunctions schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:50:
[...]

Ik vermoed dat hij Spanje bedoelde.
Daley Blind 2014. Dat zou kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:12

gws24

Thinking is hard!

Er wordt weldegelijk de Boer bedoeld natuurlijk met zijn assist op Bergkamp in 1998! Die kwam van de linkerkant maar geen idee of hij ook daadwerkelijk linksback stond die wedstrijd of gewoon centraal.

edit: Bazzemans geeft dat natuurlijk al aan met zijn post over Numan ;)

[ Voor 28% gewijzigd door gws24 op 15-06-2021 14:25 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Overal en altijd gezeik waar die gozer ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik bedoelde de Boer zelf ja. Dacht dat hij de lb was op dat moment :)

Edit: I stand corrected
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MpV2eY2dw44RWmwEGev0hH9afS4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KvXtDUf7048bHmmL8YJcHiwS.png?f=user_large

[ Voor 61% gewijzigd door DirtyBird op 15-06-2021 14:52 ]

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
DirtyBird schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:44:

[Afbeelding]
Als je kijkt naar de plek op het veld bekijkt van waaruit De Boer de pass verstuurt en het verloop van de wedstrijd is dat overigens niet heel gek. Numan had op dat moment namelijk het veld al met rood verlaten. Nederland speelde dus nog maar met 3 verdedigers die aan de start van de wedstrijd begonnen, waarvan FdB de linksbenige speler was. Volgens mij bleven de met 3 verdedigers spelen met Jonk als defensieve middenvelder daar vlak voor/als extra verdediger.

De pass van De Boer was een prachtig verjaardagscadeau. Dat vergeet ik nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
De Ligt er weer bij wrs maar is dat een vooruitgang?

Timber doet het bijna foutloos en dat kunnen we toch niet van de Ligt zeggen de laatste wedstrijden .

Trouwens meeste dreiging van de tegenstander gaat bij ons over links. Er moet in het midden betere ondersteuning daar komen voor Blind.
Blind is links en laat zich over zijn zwakkere rechter been, dan ook nog gecombineerd met snelheid, makkelijk kloppen.

Ik vind Frenkie de Jong te zwak in het verdedigen als middenvelder. De Roon was beter de laatste wedstrijd.
Maar we hebben 1 hoofdprobleem en dat is verdedigen.
Verder ging het bijzonder goed.
Nu weet ik ook niet in hoeverre een wedstrijd tegen Oekraïne nu een maatstaf is.

Edit :grappig dat elftal 442 van destijds. Geen vleugelspitsen

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 15-06-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah

[Afbeelding]
Aardig elftal, maarja weer geen titel destijds. Fatalist, ik wat dit betreft....mwa beetje wel ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco112

[Afbeelding]
Wat een team!! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remco112
Harribo schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:51:
De Ligt er weer bij wrs maar is dat een vooruitgang?
Ja! Ik vind dat Timber het ook geweldig doet, maar je hebt geen idee hoe hij reageert als het echt penibel dreigt te worden. De Ligt heeft daar veel meer ervaring mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
remco112 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:42:
[...]

Ja! Ik vind dat Timber het ook geweldig doet, maar je hebt geen idee hoe hij reageert als het echt penibel dreigt te worden. De Ligt heeft daar veel meer ervaring mee.
Idd, ik ben groot fan van Timber, maar dat is een hele eenvoudige keuze om de Ligt weer te laten spelen.

Ik zou misschien eerder de Roon offeren en Blind doorschuiven naar het middenveld om zo achterin ruimte te maken voor de Ligt. Of anders Dumfries eruit en Timber naar rechts. Heb je daar iig iemand staan die wat kan met een bal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:34
Arnautovic is geschorst morgen. Paar jaar niks van gehoord, maar leuk om te zien dat ie niet veranderd is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
Ja, je mag dus niet eens meer ongestraft juichen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:47
Bijzonder trouwens dat Nederland nog geen een keer in DE sterkste verdedigende opstelling heeft gespeeld met:

V Aanholt - De Vrij - V Dijk - De Ligt - Dumfries. Ook bijzonder. Volgens mij hebben de 3 centrale ook nog nooit samen gespeeld bij NL :D

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
CryptoNL schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:29:
Volgens mij hebben de 3 centrale ook nog nooit samen gespeeld bij NL :D
Nederland - Engeland de eerste interland van bondscoach Ronald Koeman.

Van Aanholt - Van Dijk - De Vrij - De Ligt - Hateboer

Koeman begon zijn eerste interlands met 5-3-2. Vanaf het basisdebut van Frenkie de Jong werd dit 4-3-3.

[ Voor 14% gewijzigd door strafschop op 16-06-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Echt belachelijke actie van die k*t UEFA weer.

Het juichen is gewoon volledig waargenomen door de scheidsrechter. Dan kan je niet achteraf een straf gaan uitdelen voor zijn actie.

De enige stok zou de racistische uitlatingen zijn, maar in dat geval is het nooit 1 wedstrijd schorsing.

Het is weer eens complete willekeur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
PWM schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:00:
[...]

Echt belachelijke actie van die k*t UEFA weer.

Het juichen is gewoon volledig waargenomen door de scheidsrechter. Dan kan je niet achteraf een straf gaan uitdelen voor zijn actie.

De enige stok zou de racistische uitlatingen zijn, maar in dat geval is het nooit 1 wedstrijd schorsing.

Het is weer eens complete willekeur.
Dat kan dus wel. Als de scheidsrechter wel iets had gedaan dan had de UEFA niks meer kunnen doen omdat hij al gestraft was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

tlpeter schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:03:
[...]

Dat kan dus wel. Als de scheidsrechter wel iets had gedaan dan had de UEFA niks meer kunnen doen omdat hij al gestraft was.
Als de scheidsrechter een situatie heeft beoordeeld, is hij beoordeeld. De UEFA kan ingrijpen wanneer een actie/overtreding de scheidsrechter ontgaan is, maar dat is hier niet het geval.

Een elleboog achter de rug van een scheidsrechter, kan achteraf aangepakt worden. Een elleboog die gezien en beoordeeld is door de scheidsrechter, kan niet na de wedstrijd bestraft worden.

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 16-06-2021 16:07 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:05
"Men is heel positief. Dat verbaast me. Ik heb dat niet zo positief gezien... Ik vond de tweede helft goed, maar het is maar 3-2. En Oekraïne is nou niet een land dat heel ver gaat komen."

"Ik denk dat Nederland ver kan komen, maar dan zullen er dingen absoluut beter moeten. Ik heb gisteren Frankrijk-Duitsland gezien. Dat was een paar niveautjes hoger. Máár... het Nederlands elftal kan dat. Maar dat moet verbeteren. Laten we hopen dat ze heel ver komen."
https://nos.nl/collectie/...t-iedereen-zo-positief-is

Pfff. Meneertje Barcelona die zo nodig moest weglopen vindt het bagger.

Hij mag dat vinden, ben het met hem eens, en ik neem hem niet eens kwalijk dat hij naar Barcelona is gegaan, maar het neemt hem wel even het recht weg voor een paar jaar om openbaar commentaar te leveren vind ik. Niet heel chique.

[ Voor 38% gewijzigd door Dr. Strangelove op 16-06-2021 22:40 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
Dr. Strangelove schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:50:
[...]

Pfff. Meneertje Barcelona die zo nodig moest weglopen vind het bagger.

Hij mag dat vinden, ben het met hem eens, en ik neem hem niet eens kwalijk dat hij naar Barcelone is gegaan, maar het neemt hem wel even het recht weg voor een paar jaar om openbaar commentaar te leveren vind ik. Niet heel chique.
Als voorgaande bondscoach die zelf is opgestapt zou het idd chiquer zijn om je mond te houden.

Maar goed hij laat zich die hele poppenkast bij Barcelona ook welgevallen, dus kan je sowieso vraagtekens zetten bij de persoonlijkheid van meneer Koeman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Erg onprofessioneel van Koeman. Blijft rare knakker af en toe. Gewoon de huidige coach steunen, dat is wat je doet, zeker als je zelf bent weggegaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Harribo
Hij zegt niet dat het slecht was maar wil je verder komen, dan moet het beter.

Eerlijk gezegd vind ik het goed dat hij dat zegt en ben het ook enorm met hem eens.
Hij steunt normaal gesproken de Boer zelfs maar een keer zo reageren, is niets mis mee.

Kom op, Oekraïne is verre van top en verdedigend is het bij Oranje wel heel erg onder de maat.

Tis omdat Dumfries nog zo'n rake kopbal heeft tegen een keeper die ik eerlijk gezegd niet zo goed vond anders hou je gewoon maar een punt over tegen zo'n middelmatig team.
Dat was vrij beschamend geweest maar we zaten er dichtbij vergeet dat niet.

En die paar kansen van de Oekraïne in de eerste helft werden wel heel slap ingeschoten, een beetje spits maakt dat soort kansen af.

Ik ben niet negatief maar om nu de polonaise te gaan lopen, dan schort er mi teveel aan.
Vooral het verdedigen en de energie die door sommigen in een wedstrijd wordt gestoken.

[ Voor 57% gewijzigd door Harribo op 16-06-2021 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 23:24:
Hij zegt niet dat het slecht was maar wil je verder komen, dan moet het beter.

Eerlijk gezegd vind ik het goed dat hij dat zegt en ben het ook enorm met hem eens.
Hij steunt normaal gesproken de Boer zelfs maar een keer zo reageren, is niets mis mee.

Kom op, Oekraïne is verre van top en verdedigend is het bij Oranje wel heel erg onder de maat.

Tis omdat Dumfries nog zo'n rake kopbal heeft tegen een keeper die ik eerlijk gezegd niet zo goed vond anders hou je gewoon maar een punt over tegen zo'n middelmatig team.
Dat was vrij beschamend geweest maar we zaten er dichtbij vergeet dat niet.

En die paar kansen van de Oekraïne in de eerste helft werden wel heel slap ingeschoten, een beetje spits maakt dat soort kansen af.

Ik ben niet negatief maar om nu de polonaise te gaan lopen, dan schort er mi teveel aan.
Vooral het verdedigen en de energie die door sommigen in een wedstrijd wordt gestoken.
Idd, goed gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Dr. Strangelove schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:50:
[...]

Pfff. Meneertje Barcelona die zo nodig moest weglopen vindt het bagger.

Hij mag dat vinden, ben het met hem eens, en ik neem hem niet eens kwalijk dat hij naar Barcelona is gegaan, maar het neemt hem wel even het recht weg voor een paar jaar om openbaar commentaar te leveren vind ik. Niet heel chique.
Idd, absoluut not-done om, zeker als je zelf weggelopen bent, commentaar te leveren op je opvolger. Dat doe je gewoon niet. punt.
Als hij weggestuurd zou zijn zou je nog iets van rancune als excuus kunnen gebruiken. Dat gaat niet op. Bij mij is hij als mens nu flink gedaald.

(Ik ben het wel met hem eens, daar niet van)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ankona schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:26:
Ja, je mag dus niet eens meer ongestraft juichen.
Rare opmerking? Je mag prima juichen, ongestraft dat weet jij ook best wel, maar ik vond dat geen normaal gejuich. Het was behoorlijk provocerend en past helemaal bij het imago van deze man. Dat soort neanderthalergedrag hoort wat mij betreft niet op het voetbalveld thuis of de maatschappij in het algemeen.

[ Voor 13% gewijzigd door RodeStabilo op 17-06-2021 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 09:28
toolkist schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:13:
[...]

Volgens mij heeft Juve best regelmatig 5-3-2 gespeeld toch?
Ik zag op whoscored, dat ze inderdaad 6 potjes in 5-3-2 hebben gespeeld. Kon alleen niet zien of dit in de tijd was dat hij geblesseerd was of niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:15

Quad

Doof

Geen Frank Snoeks vanavond bij het Nederlands elftal. Hij meldt net dat hij Denemarken - België gaat becommentariëren. Dat is al een winst op zich. :+

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Deels goed nieuws, maar eigenlijk wil ik die Belgen ook wel zien.

(Blijft toch een fenomeen. Al een jaar of 40 beroerd en gehaat maar toch door de NOS nog altijd ingezet om de belangrijkste wedstrijden te verpesten)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 18:24
Ankona schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:50:

(Blijft toch een fenomeen. Al een jaar of 40 beroerd en gehaat maar toch door de NOS nog altijd ingezet om de belangrijkste wedstrijden te verpesten)
Maar de Belgen kan je ook gewoon op de Belgische zender kijken ;)

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Malfunctions schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:30:
[...]

Idd, ik ben groot fan van Timber, maar dat is een hele eenvoudige keuze om de Ligt weer te laten spelen.

Ik zou misschien eerder de Roon offeren en Blind doorschuiven naar het middenveld om zo achterin ruimte te maken voor de Ligt. Of anders Dumfries eruit en Timber naar rechts. Heb je daar iig iemand staan die wat kan met een bal.
Wtf.... dat er zelfs na die pot tegen Oekraïne nog gezegd wordt dat Dumfries "niks met een bal kan". Tig kansen gecreëerd en gescoord: wat wil je aanvallend nu nog meer? Ja, ik heb ook liever die Italiaanse linksback op de vleugel maar die hebben we helaas niet.

Los daarvan: Timber is totaal maar dan ook totaal ongeschikt als wingback. Die jongen kan prima opbouwen maar dat is een heel ander spelletje dan het langs de zijlijn opstomen en een extra middenvelder of aanvaller zijn.
Ankona schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:50:

Ik heb helemaal niks tegen Snoeks eigenlijk.

Blind op dit middenveld wordt wel heel erg frivool. Je moet iets van fysiek hebben daar. Bovendien staat De Roon rechts op het middenveld en moet je dan weer schuiven met De Jong. Het zou natuurlijk ook bezopen zijn om van alles in je elftal te gaan schuiven omdat een tiener per se moet spelen.

[ Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 17-06-2021 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 23:05
D-e-n schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:04:
[...]

Wtf.... dat er zelfs na die pot tegen Oekraïne nog gezegd wordt dat Dumfries "niks met een bal kan". Tig kansen gecreëerd en gescoord: wat wil je aanvallend nu nog meer? Ja, ik heb ook liever die Italiaanse linksback op de vleugel maar die hebben we helaas niet.
Hij kan ook niets met de bal? Het is dat hij het laatste doelpunt maakt, anders had hij een drama van een wedstrijd gespeeld met het missen van 2 100% kansen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met Dumfries op rechts, want het sticht gevaar en er zit niemand op de bank dat beter zou kunnen. Maar om nou te zeggen na 1 "goede" wedstrijd dat Dumfries goed met de bal is...

Door de tactiek kreeg Dumfries de ruimte om zoveel in de 16 te komen omdat Depay vaak richting links gaat, waardoor er dus ruimte op rechts komt. Heel fijn dat Dumfries daar veel in duikt, maar het is nou niet dat hij zo geweldig was daar. Maar blijkbaar is een goed resultaat + een gemiddelde prestatie genoeg om te zeggen dat hij geweldig was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
ElPaco schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:00:
[...]

Vaste prik zodra ze melden dat ze overgaan naar de wedstrijd met commentaar van Frank Snoeks.. >:)
Ik zie dat hij 65 is, misschien toch een reden om de pensioenleeftijd op 65 te houden...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Heb ook niks tegen Snoeks eigenlijk. Phillip Kooke daarintegen ;w

Benieuwd wie NL doet vanavond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
@Terranova
Ik zeg nergens dat hij technisch geweldig is maar het denigrerende toontje wat een bepaald deel van de tweakers hier ten toon spreidt tegenover bijvoorbeeld Dumfries of De Roon (en zelfs tegenover Wijnaldum of De Vrij....) begint me mateloos te irriteren.

Alles wordt daarbij bekeken vanuit een enkele specifieke voetbalschool waarbij alles wat niet in dat perfecte technische plaatje past wordt neergezet met termen als "kan niks met een bal" of "kan het snelle spel niet bijbenen". En anders wordt de dooddoener "past niet in ons systeem" wel over de schutting geflikkerd. Alsof dat systeem een vaststaand gegeven is.

Het doet me denken aan hoe schandalig bondscoaches v Bommel en v Nistelrooij destijds hebben behandeld. Een fout of negatieve eigenschap van een speler wordt uitvergroot om een bepaalde antipathie voor het type speler mee uit te drukken.

Kijk, ook ik vind dat je tegen mindere tegenstanders misschien beter af bent met Gravenberch in plaats van De Roon en misschien had ik Karsdorp wel geselecteerd als back. Maar dat wil niet zeggen dat die anderen niks kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
Quad schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:45:
Geen Frank Snoeks vanavond bij het Nederlands elftal. Hij meldt net dat hij Denemarken - België gaat becommentariëren. Dat is al een winst op zich. :+
Ach, zolang het geen Leo Driessen of Koert Westerman is. ...

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 17-06-2021 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:18
PWM schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:06:
[...]
Als de scheidsrechter een situatie heeft beoordeeld, is hij beoordeeld. De UEFA kan ingrijpen wanneer een actie/overtreding de scheidsrechter ontgaan is, maar dat is hier niet het geval.
Ik denk niet dat de scheidsrechter heeft kunnen horen wat Arnautovic gezegd heeft. Dat was iets in de trant van "I'm f*cking your Albanian mother". De schorsing is op basis van "insulting language". Ik wist niet dat het grond voor schorsing was, maar goed, de scheids heeft het niet kunnen beoordelen. Dat het riekt naar racisme (zeker gezien Arnautovic' verleden) zal wel meegespeeld hebben in het besluit.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Terranova schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:35:
[...]

Hij kan ook niets met de bal? Het is dat hij het laatste doelpunt maakt, anders had hij een drama van een wedstrijd gespeeld met het missen van 2 100% kansen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met Dumfries op rechts, want het sticht gevaar en er zit niemand op de bank dat beter zou kunnen. Maar om nou te zeggen na 1 "goede" wedstrijd dat Dumfries goed met de bal is...

Door de tactiek kreeg Dumfries de ruimte om zoveel in de 16 te komen omdat Depay vaak richting links gaat, waardoor er dus ruimte op rechts komt. Heel fijn dat Dumfries daar veel in duikt, maar het is nou niet dat hij zo geweldig was daar. Maar blijkbaar is een goed resultaat + een gemiddelde prestatie genoeg om te zeggen dat hij geweldig was.
Dumfries is wat beperkt maar ook zeer waardevol. Technisch is hij niet sterk, hij heeft wel longen als een paard en weet waar hij moet lopen. Daarmee is hij op de hele rechterflank constant aanwezig en dreigend.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Als Dumfries vanavond gewoon weer zo'n wedstrijd speelt als afgelopen week ben ik allang al blij.. Vanavond is belangrijk om te winnen, want eerste in de poule worden scheelt toch een slok op een borrel de rest van het toernooi.. Italië tref ik voorlopig liever nog niet :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:39

Tweakjur

Redacteur
D-e-n schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:58:
@Terranova
Ik zeg nergens dat hij technisch geweldig is maar het denigrerende toontje wat een bepaald deel van de tweakers hier ten toon spreidt tegenover bijvoorbeeld Dumfries of De Roon (en zelfs tegenover Wijnaldum of De Vrij....) begint me mateloos te irriteren.

...
Snap ik wel ja. Kijk, elk van die spelers is op zijn manier van grote waarde voor zijn clubteam. Inter wordt kampioen en De Vrij wordt geroemd als een van de beste verdedigers van de competitie (waar Chiellini, Bonucci, De Ligt en ga zo maar door ook allemaal rondlopen). Wij zijn een volk dat vrij slecht is in het herkennen en op waarde schatten van dergelijke relatief kleurloze, maar nuttige spelers. De stoppers, de stofzuigers. Niet toevallig beide (Vrij, Roon) succesvol in Italië.

Dan kun je je natuurlijk nog steeds wel afvragen of die speler, hoe goed/nuttig bij zijn club ook, wel de juiste man is op die plek in Oranje. In het geval van Dumfries en De Vrij denk ik zeker van wel. De Roon speelde goed en vind ik ook echt wel nuttig, maar zijn rol zou je tegen dit soort teams niet nodig moeten hebben. Ik zie dan liever een speler met iets meer voetbal op die plek. Maar ik snap wel dat FdB De Roon laat staan hoor, wetende dat hij hem tegen sterkere teams hard nodig zal hebben.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Tweakjur schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:17:
[...]
Wij zijn een volk dat vrij slecht is in het herkennen en op waarde schatten van dergelijke relatief kleurloze, maar nuttige spelers. De stoppers, de stofzuigers. Niet toevallig beide (Vrij, Roon) succesvol in Italië.
Ik denk dat het meer een kwestie is van een beetje in een bubbel zitten. We herkennen wat we elke dag zien, in eigen land, bij het eigen cluppie. Een deel van de supporters is erg slecht in het inzien dat het spelletje niet overal hetzelfde gespeeld wordt, dat een nationale selectie wat dat betreft ook altijd een mix van spelstijlen zal zijn. En dat dat in internationaal verband een goed ding is, zeker als je als team niet de beste spelers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:21
Het is denk ik vooral de vraag hoe je de goede centrale verdedigers die wij hebben, als Van Dijk er ook nog eens zou zijn maar liefst 3, gaat inzetten. Als zij allemaal bij hun club de spelers zijn die defensie organiseren, dan kan het juist ook botsen als ze dit opeens met zijn drieën moeten doen en er uiteindelijk dus één iemand is die echt organiseert en coacht in de verdediging, of juist niemand. Het is aan de bondscoach om dat goed te begeleiden met de spelers, zodat ze die rol feilloos aannemen. Ik weet in alle eerlijkheid onvoldoende over de Italiaanse competitie om te weten hoe dit bij De Ligt en De Vrij is. Hopelijk staat de verdediging vanavond beter dan tegen Oekraïne, we hebben natuurlijk op het middenveld en verdediging wel een as waar menig voetbalclub jaloers op is. Depay kon me de vorige keer echt niet overtuigen, veel teveel gepingel en solo werk. Het is echt wel een goede voetballer en hij is technisch sterk, maar hij moet het niet overdrijven.

Al met al: het scorend vermogen gaat ons eerder opbreken dan het verdedigend vermogen, ben ik bang. Zolang je maar vaker scoort dan dat er tegen je gescoord wordt, is er niets aan de hand :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 09:47

Agent47

I always close my contracts.

Vanavond winnen en dan bij macedonie afhankelijk van de stand met wisselspelers rouleren. Zo komt iedereen een beetje aan spelen toe, goed voor het teamverband en je belangrijke spelers kunnen wat meer rusten, minder blessures / minder kans op.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

DutchOwnage schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:50:

Lijkt me wel geinig als Siert de Vos ineens gewoon aanschuift :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

DutchOwnage schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:50:

Ik hoop op .....

Oeps wist niet dat hij overleden is

[ Voor 9% gewijzigd door ST10©DE op 17-06-2021 12:01 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Nu online
Agent47 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:59:
[...]

Lijkt me wel geinig als Siert de Vos ineens gewoon aanschuift :D
Van mij mag 't hoor. Je haat 'm of je loopt weg met 'm, ik behoor duidelijk tot de laatste categorie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Agent47 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:59:
Vanavond winnen en dan bij macedonie afhankelijk van de stand met wisselspelers rouleren. Zo komt iedereen een beetje aan spelen toe, goed voor het teamverband en je belangrijke spelers kunnen wat meer rusten, minder blessures / minder kans op.
Daar ging Nederland in 2008 nat op. Tenminste, daar leek het op; twee topwedstrijden tegen frankrijk en italie waarna er tegen roemenie een beetje ge-freestyled kon worden met de wisselspelers. Daarna leek het ritme weg bij de basisploeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
DirtyBird schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:02:
[...]

Daar ging Nederland in 2008 nat op. Tenminste, daar leek het op; twee topwedstrijden tegen frankrijk en italie waarna er tegen roemenie een beetje ge-freestyled kon worden met de wisselspelers. Daarna leek het ritme weg bij de basisploeg.
Precies. En afgelopen week ook bijna toen de helft van de verdediging werd gewisseld.
Laat ze maar lekker staan zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
ST10©DE schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:00:
[...]

Ik hoop op .....

Oeps wist niet dat hij overleden is
Hij is eigenlijk al dood sinds 2013 maar speciaal voor ons maakt hij een uitzondering.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:07
DirtyBird schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:02:
[...]

In 2008 werden we gewoon tactisch overklast. Frankrijk en Italië waren (veel) beter maar liepen tegen onze counters aan, Hiddink liet ons het spel maken en dat konden we niet.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:57

Theuno

Da Devil Crew

ph4ge schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:26:
[...]

In 2008 werden we gewoon tactisch overklast. Frankrijk en Italië waren (veel) beter maar liepen tegen onze counters aan, Hiddink liet ons het spel maken en dat konden we niet.
Bizar, ik heb nog steeds trouma's aan dat tournooi :X

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
Theuno schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:29:
[...]

Bizar, ik heb nog steeds trouma's aan dat tournooi :X
Erger dan 2006 en de wedstrijd tegen Portugal?? Daar ben ik nog steeds ziek van en bovendien altijd 110% anti-Portugal in welke wedstrijd dan ook. :) Die scheidsrechter Ivanov gaat ook nooit meer uit mijn systeem..

Ook de wedstrijd in 2000 tegen Italië staat hoog op dat lijstje ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Voor wie zich verveeld, een mooi artikel over Daley Blind.
https://decorrespondent.n...el/1101644358375-a23b19d8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:05
Wel allemaal heel andere wedstrijden - althans in mijn herinnering ;)

2000 - Goed Oranje, beter dan Italië maar pech op de verkeerde momenten. Na die twee gemiste pingels in de wedstrijd was de shoot-out een done deal, mentaal hadden ze die al verloren voor hij begon.
2006 - Slecht Oranje, slim Portugal. Verdiend verloren. Nederland speelde dat hele toernooi vrij matig.
2008 - Fantastisch Oranje maar chronische onderschatting van Rusland. En ik denk nog steeds dat die miscarriage van de vrouw van Boulahrouz mentaal een tik uitdeelde. Ze leken ook ontzettend ongefocust, alle scherpte van die eerste twee duels was weg.

Mijn grootste trauma's:
1992 - Veruit de beste ploeg van het toernooi maar onderschatting van Denemarken en dan pech met pingels. Die finale waren ze zwaar favoriet geweest na die afdroging van Duitsland in de groepsfase.
1994 - Terugkomen van 2-0 en die l*l van een Branco...
1998 - Dat had echt een schitterende finale kunnen worden tegen Frankrijk. Was in elk geval een wedstrijd geworden en niet een weggevertje van Brazilië.
2010 - De 'teen van Casillas'. De 'Renzebrink op de paal' van mijn generatie.

Voor mijn gevoel waren we in 2000 en 2008 niet goed genoeg sowieso om all the way te gaan. In 2000 hadden we tegen Frankrijk B al moeite in de groepfase en in 2008 was het toch vroegtijdig sneuvelen en had ik nog moeten zien dat ze Spanje hadden kunnen pakken.

[ Voor 42% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-06-2021 13:23 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Ik hoop dat Van Aanholt ruimte moet maken.
Timber is zo belangrijk omdat hij heel snel is , de omschakeling vanuit het middenveld/verdediging de restverdediging is gewoon niet goed bij Oranje.
Dan ben je afhankelijk van snelle verdedigers, De Ligt,De Vrij als Blind zijn alle 3 niet snel.
Ik zou daarom De Ligt RCV opstellen, De Vrij Centraal, Timber LCV, Blind links.. problem solved.

YouTube: Jurriën Timber - Ajax - Defense Skills Highlights

(filmpje Timber ) waarbij je ziet dat hij heel snel is, en dat is bij dit Oranje belangrijk.
Als de restverdediging prima was tussen verdediging/middenveld, dan had je het niet nodig gehad, maar nu?
Met De Ligt,De Vrij en Blind centraal kan je zomaar weg gecountert worden.

[ Voor 33% gewijzigd door Mark31 op 17-06-2021 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
ElPaco schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:00:
[...]

Wedstrijden van Nederland ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:13:

1998 - Dat had echt een schitterende finale kunnen worden tegen Frankrijk. Was in elk geval een wedstrijd
1998 had het moeten gebeuren, dat was echt een geweldig team..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah

Voor mijn gevoel waren we in 2000 en 2008 niet goed genoeg sowieso om all the way te gaan. In 2000 hadden we tegen Frankrijk B al moeite in de groepfase en in 2008 was het toch vroegtijdig sneuvelen en had ik nog moeten zien dat ze Spanje hadden kunnen pakken.
Vwb 2010, gelijk na die wedstrijd overheerste dat gevoel ook bij mij, bij een 1-0 hadden we de bus geparkeerd. Dat gevoel heb ik nog steeds, we hadden em thuisgebracht.

Over 2000 ben ik met je oneens , toen waren we wel degelijk goed zat voor de titel. 2008 was 1 grote deceptie, hoe makkelijk Hiddink ons wegpoetste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 11-09 17:19

ST10©DE

Dus.............

Ankona schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:19:
[...]

Hij is eigenlijk al dood sinds 2013 maar speciaal voor ons maakt hij een uitzondering.
Rik De Saedeleer inderdaad, geweldige commentator!

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:56

2000 - Goed Oranje, beter dan Italië maar pech op de verkeerde momenten. Na die twee gemiste pingels in de wedstrijd was de shoot-out een done deal, mentaal hadden ze die al verloren voor hij begon.
2006 - Slecht Oranje, slim Portugal. Verdiend verloren. Nederland speelde dat hele toernooi vrij matig.
2008 - Fantastisch Oranje maar chronische onderschatting van Rusland. En ik denk nog steeds dat die miscarriage van de vrouw van Boulahrouz mentaal een tik uitdeelde. Ze leken ook ontzettend ongefocust, alle scherpte van die eerste twee duels was weg.

Mijn grootste trauma's:
1992 - Veruit de beste ploeg van het toernooi maar onderschatting van Denemarken en dan pech met pingels. Die finale waren ze zwaar favoriet geweest na die afdroging van Duitsland in de groepsfase.
1994 - Terugkomen van 2-0 en die l*l van een Branco...
1998 - Dat had echt een schitterende finale kunnen worden tegen Frankrijk. Was in elk geval een wedstrijd geworden en niet een weggevertje van Brazilië.

Als van Hooijdonk zich had laten vallen... :/
Mark31 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:44:
Ik hoop dat Van Aanholt ruimte moet maken.
Timber is zo belangrijk omdat hij heel snel is , de omschakeling vanuit het middenveld/verdediging de
Helemaal eens, maar blijkbaar wordt ook gekeken naar ervaring. Dat verklaart ook waarom no-no's als de Roon mogen spelen :o

[ Voor 10% gewijzigd door ephymerous op 17-06-2021 15:05 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 23:24

wontcachme

You catch me? No you wont

Wanneer zal die Macedoniër een rol krijgen in een toneelstuk? Van bijna onthoofd naar alles goed in 10 seconde.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:41

m0nk

16-09-2003 15.15

Lijkt wel een kermis, 10 keer schieten voor 1 euro..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Waarom was dat buitenspel? Ik vind het prima, maar de regel was toch dat als een tegenstander ertussen zit dat het dan wel mag?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 12-09 21:25
Oekraïne moet wel gaan scoren anders gaan de voetbalwetten weer naar boven komen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 12-09 21:25
Ankona schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:13:
Waarom was dat buitenspel? Ik vind het prima, maar de regel was toch dat als een tegenstander ertussen zit dat het dan wel mag?
Het gaat om de positie tijdens het spelen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
xzaz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:14:
[...]

Het gaat om de positie tijdens het spelen.
Ik weet het, maar van de week was er een nieuwe regel toegevoegd. Als de bal onderweg door een tegenstander gespeeld wordt is het geen buitenspel meer.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Gelijkspel beste gok ik? Of winst macedonie?
Wij moeten gewoon winnen natuurlijk, maar alsnog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Buitenspel, dat is al sinds de jaren 90 aan verandering onderhevig, zodat ik (net als een vrouw) er geen donder meer vanaf weet, behalve de regel zoals mijn vader die mij leerde zo rond 1980.
Pagina: 1 ... 13 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Overige topics:
Topicreeks: EK2021