ephymerous schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:59:
[...]
Ik vind dat wel makkelijk, dat er discussie is over een speler geeft aan dat ie niet goed genoeg is of gewoon niet in Oranje past. Over Rijkaard, van Bommel, Cocu, van Bronckhorst, Stam, Virgil, van der Sar, Sneijder, en zo kan ik doorgaan is nooit enige discussie geweest. Stuk voor stuk spelers met een andere club achtergrond die gewoon goed genoeg zijn/waren.
Over Van Bommel is dus wel degelijk discussie geweest, over Bergkamp zelfs, om maar aan te geven wat voor een slap gelul het soms is. Want niemand zou toch achteraf beweren dat Bergkamp niet in Oranje kan spelen.
En van Nistelrooy was niet het type spits voor het systeem
Welk systeem? Van Nistelrooy heeft in vele systemen gespeeld, van 442 tot aan 433. Weet je wat het is: fanboys verzinnen een systeem wat zij graag zien en verzinnen er vervolgens bij dat een speler die ze minder graag zien er niet geschikt voor is. Ook nu weer en ik ben wel een beetje klaar met dit kinderachtige gedrag.
van Persie wisselde weergaloos met kansloos af
Gold dat destijds niet voor alle spitsen? Zeker in een ploeg met Robben en Sneijder was een spits gewoon ondergeschikt aan die twee, want je kreeg de bal vaker niet dan wel.
en bijvoorbeeld een Seedorf heeft ook nooit in Oranje geëxcelleerd. Niemand twijfelt erover of dat topspelers waren, helaas pasten ze niet naadloos in Oranje.
Seedorf excelleerde niet omdat we andere spelers belangrijker vonden. Dat lag dus niet aan Seedorf. Dat was gewoon een bewuste keuze voor een ander. Vergeet niet dat we in die tijd ook veel keus hadden.
Op het moment dat het allemaal "wat" minder is ontstaat discussie. Of je nou Rensch, Hateboer of Dumfries opsteld... het zijn allemaal spelers met of weinig ervaring of ernstige beperking (in vergelijk met de top). En als ik dan wekelijks Gravenberch het beter zie doen dan de Roon ooit heeft laten zien... dan roep ik om Graavenberch

Het gaat me niet om De Roon of Dumfries. Ofschoon we toch gisteren duidelijk hebben gezien dat Dumfries gif brengt wat je in een elftal ook nodig hebt. In Nederland kijken we toch nog steeds teveel met een balverliefde "Hollandsche school" bril waarin er altijd discussie is over spelers die geen zes pirouttes draaien (zoals ook De Roon). Terwijl er internationaal meer gevraagd wordt, zeker als je geen toppers als Robben of Bergkamp hebt die echt absolute wereldtop zijn.
Het gaat me om De Vrij, Wijnaldum of Depay. Er is werkelijk geen buitenlandse journalist die dat soort spelers ter discussie stelt hoor. In het buitenland lachen ze je uit als je Blind belangrijker vindt dan De Vrij of voor Klaassen pleit in plaats van Wijnaldum. In Nederland leven sommigen wat dat betreft echt in een bubbel.