EK 2021 - Poule C (Nederland-Macedonië-Oekraïne-Oostenrijk) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 36 Laatste
Acties:
  • 51.811 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:01

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Eens kijken wat de analisten daarvan vinden, maar ik heb zelf het idee dat Blind organiserend belangrijk was in de verdediging en toen hij wegviel dat even niet goed ging.

Want als ze tijdens de wedstrijd op terug waren bij een aanval dan is het alleen zaak dat mensen goed staan en ook van elkaar weten wie wat wanneer doet. Anders krijg je dat je als een stel zoutzakken erbij staat en toekijkt hoe de goal gemaakt wordt.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:41

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:57

FreakNL

Well do ya punk?

KlaasjeNL schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:47:
[...]

Ik had wel zin in een avondje voetbal... tot ik hoorde dat ik de hele avond naar Snoeks moest luisteren. Ik houd hem nog steeds verantwoordelijk voor het verlies van de finale in 2014...
2014 werden we 3e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:20
Correctie: 2010. Ik kon me niet voorstellen dat het al meer dan 10 jaar geleden was. Ik word oud... 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:37

Hupske

AFCA

Pierre en Rafael die het telkens niet met elkaar eens zijn haha. Eigenlijk valt er ook niet echt wat te zeggen wat er nu fout gaat.
Goed schot op goal en tevens een goede vrije trap. Alles valt daar even op zijn plek. Normaal van zo afstand schieten is geen goal en tevens een kopbal vanaf zo plek. Gewoon erg goede goals van Oekraïne

[ Voor 72% gewijzigd door Hupske op 13-06-2021 23:22 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik ben niet Christelijk maar om nou met GVD te gaan staan pronken op nationale TV.. :N

Blijft een pannekoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:01

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
FreakNL schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:21:
Ik ben niet Christelijk maar om nou met GVD te gaan staan pronken op nationale TV.. :N

Blijft een pannekoek.
Die vraag zal ook wel niet nog een keer gesteld worden.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:02

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Blijft een pannekoek.
Hij zegt het niet letterlijk, dat valt dan weer mee. Maar als een journalist dit een relevante vraag vindt mag je wat mij betreft gewoon lekker door lopen naar de volgende.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben niet Christelijk maar om nou met GVD te gaan staan pronken op nationale TV..
Serieus?? Ben blij dat het stigma om onschuldige scheldwoorden nu wel weg is.... En als niet christelijk persoon heeft die gvd ook totaal geen betekenis :P
Normale mensen praat dus.

[ Voor 7% gewijzigd door fm77 op 13-06-2021 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Is helemaal geen onschuldig scheldwoord IMHO.

Ben blij dat mensen in mijn omgeving het in ieder geval geen NORMALE praat vinden. Het is vooral domme praat.

Verslaggever is idd ook een pannekoek :)

Ben geen de Boer hater. Ik schrijf vanavond nog dat een opstelling maar nuances zijn…

[ Voor 57% gewijzigd door FreakNL op 13-06-2021 23:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

Blijft een pannekoek.
Haha, je kunt ook overdrijven met je de Boer haat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Blijft een pannekoek.
Volgens mij doelde de bondscoach ‘gatdomme’ ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 11:44

pro_6or

amateur_60r

Blijft een pannekoek.
Het begint met een G en eindigt op domme groothertogdomme?

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
pro_6or schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:26:
[...]

Het begint met een G en eindigt op domme groothertogdomme?
Gij houdt je van de domme?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Exocet schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:26:
[...]

Precies, Gelredomme nog an toe.

een treffende spreuk

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Lekker Blind, fijn die eerlijkheid gezien zijn verleden. Hoop dat hij er goed mee om kan blijven gaan!

_edit-

Gaat over Eriksen en zijn verleden daarin.

[ Voor 21% gewijzigd door Humma Kavula op 13-06-2021 23:29 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23
Exocet schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:26:
[...]

Um ja, 6 miljoen man gilde dat woord voor de TV maar de bondscoach mag er niet eens indirect naar verwijzen?

Ik mag verdorie hopen dat hij het zei. Kost je bijna de wedstrijd daar.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
FreakNL schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:25:
Is helemaal geen onschuldig scheldwoord IMHO.

Ben blij dat mensen in mijn omgeving het in ieder geval geen NORMALE praat vinden. Het is vooral domme praat.

Verslaggever is idd ook een pannekoek :)

Ben geen de Boer hater.
Ik ben zelf deel schots. Dus een soort geaccepteerde vorm van Tourette's dus :P
Niet mis met schelden om je uitspraken wat extra emotie te geven. Zolang het maar geen kwetsende ziektes zijn. Niemand is ooit vermoord door (wel voor) een god. Wel dagelijks door een nare ziekte...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:41
Blind, voetballers kunnen dus nog wel gewoon interviews geven, top!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:50

DirtyBird

Praktiserend denker

Blijft een pannekoek.
Hoe durft ie! Hij had ook gewoon als de keurige knul met een zijscheiding die hij is, 'Sappedeflap!' kunnen zeggen!

Het is een rare vraag en hij formuleert zn antwoord nog zo, en toch komt door voorval bij jou nog harder aan dan je rubberen stoeptegels. Manmanman

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik vind het vooral dom, vloeken. En zeker dit soort varianten… Komt verder niet aan hoor…

Maargoed, laat maar gaan…

[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 13-06-2021 23:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:29

Vuvuzela

My spire is forming

FreakNL schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:35:
Ik vind het vooral dom, vloeken. En zeker dit soort varianten… Komt verder niet aan hoor…

Maargoed, laat maar gaan…
Wat is er dom aan?

Met bepaalde krachttermen op bepaalde momenten kom je niet altijd even sympathiek over.. maar dom?

Of is het dom om niet christelijk te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Vuvuzela op 13-06-2021 23:39 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-09 15:32

Qu3st

Mogen niet vloeken blijkbaar, maar *piep*wat een pracht mens is Daley ♥️, wat een goed interview.

Doe het dan ook niet aub.

[ Voor 24% gewijzigd door tweakduke op 14-06-2021 11:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Nu Oostenrijk boycotten? Hij kende maar 1 nederlands woord.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

HahA die was weer wel grappig.

Ik trek er niet zwaar aan hoor, vind het idd gewoon onsympathiek overkomen… zoals @Vuvuzela zegt…

En idd wat dommig.. alsof je je emoties niet beter kunt verwoorden dan met krachttermen…

Maar klaar mee nu, off-topic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik hoop dat @FreakNL niet verder heeft gekeken naar NPO1 met Raymond van het Groenewoud :P

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
FreakNL schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:47:
HahA die was weer wel grappig.

Ik trek er niet zwaar aan hoor, vind het idd gewoon onsympathiek overkomen… zoals @Vuvuzela zegt…

En idd wat dommig.. alsof je je emoties niet beter kunt verwoorden dan met krachttermen…

Maar klaar mee nu, off-topic :)
Drommels! 8)

Maar om ook nog wat zinnigs te zeggen over het voetbal... Ik heb een poging gewaagd om het in de tuin te kijken op m'n ipad. Maar de 30seconden vertraging heeft die ervaring wel behoorlijk verpest. Zolang de buurt stil bleef had het totaal geen zin om de wedstrijd te volgen. En als het los ging wist je ook al wat er ging gebeuren.

[ Voor 30% gewijzigd door fm77 op 13-06-2021 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ik heb daar nog wel een quote over. Gaf ooit een interne training voor ons hele bedrijf, van oorsprong een zeer. Christelijk bedrijf en een groot gedeelte van die eerste kern werkt hier ook altijd nog.

Was er een collega bij die al een tijdje met dat nieuwe systeem werkte om evt. Vragen te beantwoorden waar ik het antwoord misschien niet op zou weten. Schat van een dame, ergens in de 40 toen maar ze gebruikte veel stopwoordjes, zoals ach Gos, en tjeempie. Deed ook aan seances met bomen en geen relatie.

Komt er in de pauze een van die mannen naar ons toe, vraagt haar “mag ik je wat persoonlijks vragen?” Zo’n rooie boei kreeg ze, die dacht vast of hij zou vragen of?

“Wil je de naam van de heer niet steeds misbruiken”

Ahaha, arme meid. Natuurlijk gezegd dat we er erg op zouden letten. Ik hoorde er haar nog eentje ontsnappen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:12

gws24

Thinking is hard!

Hupske schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:20:
Pierre en Rafael die het telkens niet met elkaar eens zijn haha. Eigenlijk valt er ook niet echt wat te zeggen wat er nu fout gaat.
Goed schot op goal en tevens een goede vrije trap. Alles valt daar even op zijn plek. Normaal van zo afstand schieten is geen goal en tevens een kopbal vanaf zo plek. Gewoon erg goede goals van Oekraïne
Imo is het wel te zeggen wat er bij beide goals fout ging :P

Bij de eerste wordt er gewoon niet ingegrepen en kunnen de oekraniers combineren tot de rand van de zestien. Dat deden ze de eerste helft ook al een paar keer. Lijkt er op dat de afstemming in de verdediging niet goed is en imo lijkt het op een te ver doorgevoerde zone verdediging waardoor niemand durft in/uit te stappen.

Bij de 2e kan die aanvaller compleet vrij koppen wat gewoon niet mag gebeuren. Slecht verdedigd en ook wel veelzeggend dat Weghorst daar nog het dichtsbij is en niet één van onze verdedigers.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

gws24 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 00:00:
[...]

Bij de eerste wordt er gewoon niet ingegrepen en kunnen de oekraniers combineren tot de rand van de zestien. Dat deden ze de eerste helft ook al een paar keer. Lijkt er op dat de afstemming in de verdediging niet goed is en imo lijkt het op een te ver doorgevoerde zone verdediging waardoor niemand durft in/uit te stappen.

Bij de 2e kan die aanvaller compleet vrij koppen wat gewoon niet mag gebeuren. Slecht verdedigd en ook wel veelzeggend dat Weghorst daar nog het dichtsbij is en niet één van onze verdedigers.
Ik las hier iemand die de vrij goed vond geworden. En hij zat er ook hier en daar wel aardig tussen, maar bij die 1-2. Wat een trage houten Klaas is het. Altijd, maar dan valt het extra op, wanneer het moeilijk wordt. Maar ja, geen de ligt en geen van dijk. Blijkbaar is hij daarna de beste keus.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
pro_6or schreef op maandag 14 juni 2021 @ 00:07:
[...]

Ik las hier iemand die de vrij goed vond geworden. En hij zat er ook hier en daar wel aardig tussen, maar bij die 1-2. Wat een trage houten Klaas is het. Altijd, maar dan valt het extra op, wanneer het moeilijk wordt. Maar ja, geen de ligt en geen van dijk. Blijkbaar is hij daarna de beste keus.
Daar sla je de spijker op zijn kop. Hoe erg worden de Licht en van Dijk nu wel niet gemist? Voorin moeten ze elkaar nog wat beter zien te vinden, maar al met al ging het helemaal niet zo verkeerd tegen zo'n stugge ploeg. Maar achterin ziet het er echt niet goed uit. Hadden we daar de Licht en vooral van Dijk staan, dan doe je opeens mee om de titel.

Dit is met een jaar of 2 tot 3 best een leuke groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Wat een wedstrijd! Dit hebben we toch wel gemist de afgelopen jaren.

Het was veel beter dan verwacht, dominant voetbal met een aantal kansen. Het is zeker niet kwalitatief hetzelfde als het EK08/WK10 maar wel leuk om te zien.

Volgens mij was dit vooral te danken aan het middenveld, het stond niet op één lijn wanneer de tegenstander in de aanval was. Maar wijnaldum stond constant een stuk dieper. Waardoor er makkelijker druk kon worden gezet. Eigenlijk verdedigend een 5-2-1-2. Waarbij de NL backs druk zetten op de kant waar de bal. Zoals een 5 mans verdediging zou moeten werken.

Hopelijk kunnen ze dit doorzetten!

Maar ik heb de spanning van een eindronde wel meer gemist dan ik had verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

gws24 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 00:00:
[...]

Wat er fout gaat is altijd wel aan te wijzen. Maar vind het geen goals die echt te voorkomen zijn.
De afstand van het schot is geen afstand waarvan je zegt dat die normaal erin gaat. Het is gewoon een heel erg goed schot. Prachtig doelpunt. Het eerder in grijpen is altijd zo makkelijk om te zeggen. Er lopen geen koekenbakkers rond bij Oekraïne.

Doelpunt 2 is ook gewoon normaal dat Weghorst daar is om te verdedigen. Tenslotte 1 van de betere koppers in het team.
Maar de voorzet en het moment van inlopen van de spelers is gewoon perfect. Daar is niets tegen te doen.
Weghorst zijnde kan eerder vertrekken in het duel, maar dan ben je de Sjaak als de bal achter je komt. Alles valt daar gewoon op zijn plek.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Hupske schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:20:

Wat dacht je van geen druk op de bal bij 1-2, waardoor die gozer voldoende tijd en ruimte krijgt om fantastisch op goal te schieten. Bij de 2-2 is het inderdaad een goede vrije trap, maar staat Weghorst gewoon aan de verkeerde kant te dekken. Als hij daar tussen de tegenstander en de eigen goal blijft, kan hij daar in ieder geval het kopduel aangaan. Nu staat hij gewoon verkeerd.

Het waren goede goals maar daar gaat toch echt wel e.e.a. mis. Na de 2-0 en de dubbele wissel, was er een aantal minuten minder scherpte. Daarvoor krijg je gelijk de rekening gepresenteerd.

[ Voor 12% gewijzigd door bazzemans op 14-06-2021 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
fm77 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:53:
[...]

Drommels! 8)

Maar om ook nog wat zinnigs te zeggen over het voetbal... Ik heb een poging gewaagd om het in de tuin te kijken op m'n ipad. Maar de 30seconden vertraging heeft die ervaring wel behoorlijk verpest. Zolang de buurt stil bleef had het totaal geen zin om de wedstrijd te volgen. En als het los ging wist je ook al wat er ging gebeuren.
Foeifoei schelden met namen van PSV spelers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

bazzemans schreef op maandag 14 juni 2021 @ 00:21:
[...]

Wat dacht je van geen druk op de bal bij 1-2, waardoor die gozer voldoende tijd en ruimte krijgt om fantastisch op goal te schieten. Bij de 2-2 is het inderdaad een goede vrije trap, maar staat Weghorst gewoon aan de verkeerde kant te dekken. Als hij daar tussen de tegenstander en de eigen goal blijft, kan hij daar in ieder geval het kopduel aangaan. Nu staat hij gewoon verkeerd.

Het waren goede goals maar daar gaat toch echt wel e.e.a. mis. Na de 2-0 en de dubbele wissel, was er een aantal minuten minder scherpte. Daarvoor krijg je gelijk de rekening gepresenteerd.
En als Weghorst voor de man staat en de bal valt achter hem is die ook de pineut, want dan was die zijn man kwijt.

1-2 was er in eerste instantie druk op de bal, alleen de bal valt weer voor de voeten vsn een speler van Oekraïne. Keuze wordt daarna gemaakt om in de zone te blijven ipv naar voren te stappen om ruimte in de rug weg te geven. Van zo een afstand is normaliter de bal gewoon voor de keeper. Ws dat daarom ook de keuze wordt gemaakt nog in de zone te blijven.

Maarja het zal allemaal wel met verschil van inzicht te maken hebben. Ik vind dat er weinig te verwijten valt. Waar de ander dat wel vind en zal blijven vinden :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik heb de tegengoals niet gezien maar vond het wel apart dat beide verdedigers aan de linkerzijde tegelijk gewisseld werden, dat zorgt toch vaak sel voor wat onrust in de verdediging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Hupske schreef op maandag 14 juni 2021 @ 00:28:
[...]

En als Weghorst voor de man staat en de bal valt achter hem is die ook de pineut, want dan was die zijn man kwijt.

1-2 was er in eerste instantie druk op de bal, alleen de bal valt weer voor de voeten vsn een speler van Oekraïne. Keuze wordt daarna gemaakt om in de zone te blijven ipv naar voren te stappen om ruimte in de rug weg te geven. Van zo een afstand is normaliter de bal gewoon voor de keeper. Ws dat daarom ook de keuze wordt gemaakt nog in de zone te blijven.

Maarja het zal allemaal wel met verschil van inzicht te maken hebben. Ik vind dat er weinig te verwijten valt. Waar de ander dat wel vind en zal blijven vinden :p
Veel van onze kwetsbare momenten kwamen wanneer ten eerste Wijnaldum en Frenkie het even niet hun taak vonden en dan staat er één man, de Roon, speciaal op het veld om af te jagen en dicht te lopen en die is buiten de redelijk goede 1e twintig minuten steeds minstens 3 meter weg van de man waar hij op moet zitten. Ook wanneer de anderen wél thuis gaven. Ik snap echt niet wat die man nu bijdraagt. Klaassen zit er veel meer bovenop en brengt ook veel meer voetbal. Die is ook oud aan het worden, en uiteindelijk is dat té aanvallend, maar dan ga je tenminste strijdend ten onder ipv als een natte scheet.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:12

gws24

Thinking is hard!

Dat maakt voetbal nou juist zo leuk, je kan oneindig discussiëren over hoe en wat 😀

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

gws24 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 00:35:
[...]
Dat maakt voetbal nou juist zo leuk, je kan oneindig discussiëren over hoe en wat 😀
Ja, maar dat is ook de frustratie, je weet dat het een stuk beter kan, zoals het Ajax van een paar jaar geleden. We zitten nu al zo lang naar billenknijp voetbal te kijken. Die WK kwali pot tegen Turkije, rampzalig gewoon.

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
@pro_6or
@KlaasjeNL
Als je in Italië vraagt wie er beter is: De Ligt of De Vrij, dan weet ik niet wie er vaker genoemd wordt. Dus die verdediging is met die twee echt het probleem niet. Wel de afstemming in de 532 maar dat had je met van Dijk ook gehad.

Maar serieus, is het niet serieus nemen van sommige spelers eenkennigheid? Hetzelfde met dat gezeik over Wijnaldum iedere keer. Wat de boer niet in zijn eigen stadion heeft zien spelen blieft hij kennelijk niet ofzo?

Van Dijk is er niet maar De Vrij, Wijnaldum, Frenkie, Depay: het is gewoon je as en het zijn nu je belangrijkste spelers. Laat iedereen daar nu maar aan wennen dan kunnen we het hebben over wie er nog meer moeten spelen.

Edit:
Ik moet bij dit soort momenten altijd terugdenken aan discussies van vroeger. Zo was er ooit een discussie of Bergkamp in Oranje wel kon functioneren. In plaats van het team wat aan te passen waren er mensen die Bergkamp dan wilden laten banken. Ook van Nistelrooij en van Persie waren gedurende hun carrière niet onbesproken.
Ik begrijp dat nooit en zal dat nooit begrijpen. Dit waren zelfs wereldtoppers (die we aanvallend missen nu) met succes in het buitenland en dan zouden we in Nederland een leuke eredivisiespeler nog de voorkeur willen geven? Overschatten we de eredivisie dan ofzo?

[ Voor 33% gewijzigd door D-e-n op 14-06-2021 01:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:42

Shabbaman

Got love?

Tuurlijk, Ruud of Kluivert? En dan Makaay rechtsbuiten zetten en klagen dat hij niet scoort. Dat waren nog eens tijden.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
[...]

Verschil van inzicht kan natuurlijk altijd :9B .

Dat de bal achter Weghorst valt is dan een optie. Als hij goed staat opgesteld en oog op zijn tegenstander houdt dan is dat risico echter wel een stuk kleiner dan hoe hij nu stond. Foutje. Bal valt wel precies goed.

Dat schot op goal is ook een zondagsschot. Als je kijkt naar de situatie dan is er geen druk op dat schot, in de as van het veld. Dat kan niet, ook niet bij zo'n afstand. Zo maak je het iemand gewoon heel makkelijk. Dat hij hem vervolgens geweldig schiet, was wel verrassend.

Ach. In principe gaat er bij elke goal verdedigend iets niet goed en kan je vrijwel altijd wel 'iets' aanmerken. In mijn optiek waren het vooral twee momenten van mindere oplettendheid die gelijk worden afgestraft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
KlaasjeNL schreef op maandag 14 juni 2021 @ 00:10:
[...]

Daar sla je de spijker op zijn kop. Hoe erg worden de Licht en van Dijk nu wel niet gemist? Voorin moeten ze elkaar nog wat beter zien te vinden, maar al met al ging het helemaal niet zo verkeerd tegen zo'n stugge ploeg. Maar achterin ziet het er echt niet goed uit. Hadden we daar de Licht en vooral van Dijk staan, dan doe je opeens mee om de titel.

Dit is met een jaar of 2 tot 3 best een leuke groep.
Zou je de naam van de Heer niet steeds verkeerd willen spellen? Het is de Ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Ze speelden onder Advocaat gewoon samen in mijn herinnering. Dat liep voor geen meter maar dat kwam natuurlijk niet door twee maar door het gebrei dat we in die tijden op het middenveld zagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 21:25
https://new.reddit.com/r/...nds_32_ukraine_uefa_euro/

Voor de neutrale kijker is dit een geweldige wedstrijd geweest

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
bazzemans schreef op maandag 14 juni 2021 @ 07:07:
[...]
Dat kan niet, ook niet bij zo'n afstand. Zo maak je het iemand gewoon heel makkelijk. Dat hij hem vervolgens geweldig schiet, was wel verrassend.
Nee en dat is met een 5-3-2 systeem, met 3 centrale verdedigers en Frenkie en de Roon onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:08
Was natuurlijk ook compleet logisch om met drie verdedigers tegen één spits te staan. Bij de vrije trap waar de 2-2 uit viel zag je ook goed wat irritaties tussen De Roon en De Vrij. Ze weten achterin lijkt 't niet wanneer ze moeten doordekken, waardoor druk zetten niet goed gaat en als gevolg daarvan 't middenveld ook niet door kan dekken.

Gelukkig winnen we deze wedstrijd wel, terecht. In deze poule moeten we gewoon eerste kunnen worden, zelfs als we dat 5-3-2 blijven spelen. Maar ik mag toch hopen dat we tegen Noord-Macedonië gewoon 4-3-3 gaan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Erapaz schreef op maandag 14 juni 2021 @ 07:22:
[...]

Zou je de naam van de Heer niet steeds verkeerd willen spellen? Het is de Ligt.
Ik kon mij niet voorstellen dat er 2 taalfouten in 1 naam zaten...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik vind mensen opeens wel erg positief :p Het was een heerlijke wedstrijd om te kijken. Maar imho is de enige reden dat we gewonnen hebben, ze negatieve spelopvatting van de tegenstander.

Ze kozen er voor op met 10 man achter de bal te blijven spelen. Tot het moment dat de 2-0 viel en ze gingen aanzetten, stond het meteen 2-2 :+ Als een warm mes door de boter als ze gingen aanzetten.

Tegen Oostenrijk en Macedonie red je het wel. Maar de eerste serieuze tegenstander maakt hier toch gehakt van.

Tegenvaller van de avond was Ake. Man wat stond die afgrijselijk :p Voor de statistieken was het een top invalbeurt, hij gaf de assist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
KlaasjeNL schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:46:
[...]

Ik kon mij niet voorstellen dat er 2 taalfouten in 1 naam zaten...
Waarschijnlijk ingegeven door de verlichting die hij gaat brengen in onze verdediging als ie straks weer mee doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:56
D-e-n schreef op maandag 14 juni 2021 @ 00:37:
@pro_6or
@KlaasjeNL
Als je in Italië vraagt wie er beter is: De Ligt of De Vrij, dan weet ik niet wie er vaker genoemd wordt. Dus die verdediging is met die twee echt het probleem niet. Wel de afstemming in de 532 maar dat had je met van Dijk ook gehad.

Maar serieus, is het niet serieus nemen van sommige spelers eenkennigheid? Hetzelfde met dat gezeik over Wijnaldum iedere keer. Wat de boer niet in zijn eigen stadion heeft zien spelen blieft hij kennelijk niet ofzo?

Van Dijk is er niet maar De Vrij, Wijnaldum, Frenkie, Depay: het is gewoon je as en het zijn nu je belangrijkste spelers. Laat iedereen daar nu maar aan wennen dan kunnen we het hebben over wie er nog meer moeten spelen.

Edit:
Ik moet bij dit soort momenten altijd terugdenken aan discussies van vroeger. Zo was er ooit een discussie of Bergkamp in Oranje wel kon functioneren. In plaats van het team wat aan te passen waren er mensen die Bergkamp dan wilden laten banken. Ook van Nistelrooij en van Persie waren gedurende hun carrière niet onbesproken.
Ik begrijp dat nooit en zal dat nooit begrijpen. Dit waren zelfs wereldtoppers (die we aanvallend missen nu) met succes in het buitenland en dan zouden we in Nederland een leuke eredivisiespeler nog de voorkeur willen geven? Overschatten we de eredivisie dan ofzo?
Ik vind dat wel makkelijk, dat er discussie is over een speler geeft aan dat ie niet goed genoeg is of gewoon niet in Oranje past. Over Rijkaard, van Bommel, Cocu, van Bronckhorst, Stam, Virgil, van der Sar, Sneijder, en zo kan ik doorgaan is nooit enige discussie geweest. Stuk voor stuk spelers met een andere club achtergrond die gewoon goed genoeg zijn/waren.

En van Nistelrooy was niet het type spits voor het systeem, van Persie wisselde weergaloos met kansloos af en bijvoorbeeld een Seedorf heeft ook nooit in Oranje geëxcelleerd. Niemand twijfelt erover of dat topspelers waren, helaas pasten ze niet naadloos in Oranje.

Op het moment dat het allemaal "wat" minder is ontstaat discussie. Of je nou Rensch, Hateboer of Dumfries opsteld... het zijn allemaal spelers met of weinig ervaring of ernstige beperking (in vergelijk met de top). En als ik dan wekelijks Gravenberch het beter zie doen dan de Roon ooit heeft laten zien... dan roep ik om Graavenberch ;)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
PWM schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:50:
Ik vind mensen opeens wel erg positief :p Het was een heerlijke wedstrijd om te kijken. Maar imho is de enige reden dat we gewonnen hebben, ze negatieve spelopvatting van de tegenstander.

Ze kozen er voor op met 10 man achter de bal te blijven spelen. Tot het moment dat de 2-0 viel en ze gingen aanzetten, stond het meteen 2-2 :+ Als een warm mes door de boter als ze gingen aanzetten.

Tegen Oostenrijk en Macedonie red je het wel. Maar de eerste serieuze tegenstander maakt hier toch gehakt van.

Tegenvaller van de avond was Ake. Man wat stond die afgrijselijk :p Voor de statistieken was het een top invalbeurt, hij gaf de assist.
als je wint heb je vrienden :) maar goed er zijn wel 6 ploegen die ik hoger inschat dan Nederland maar de bal is rond bla bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
PWM schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:50:

Wel makkelijk redeneren, dus jij denkt dat Oekraïne expres niks doet en graag op 2-0 achter komt?
Natuurlijk is Nederland verdedigend kwetsbaar, dat is toch geen verrassing. Je vergeet alleen dat als je tegen sterkere tegenstanders komt, Nederland niet op dezelfde manier gaat aanvallen als gisteren.
En voor de duidelijkheid, Nederland is normaal gesproken niet goed genoeg om van de top 5 landen op dit toernooi te winnen.

Hier werd vooraf alleen al gedaan alsof we de poule niet zouden overleven, nu win je gewoon en gaan we ineens naar andere landen kijken die niet eens in deze poule zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:03
We miste de Ligt en Blind stond er toen niet meer in, dat is natuurlijk wel een wereld van verschil.

Is er ergens nog toegelicht waarom van Aanholt in de basis stond ipv Wijndal? Vond dat toch wel verrassend gezien de voorbereiding/oefenwedstrijden.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 18:10
bie100 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:00:
[...]

als je wint heb je vrienden :) maar goed er zijn wel 6 ploegen die ik hoger inschat dan Nederland maar de bal is rond bla bla bla
Frankrijk, Portugal, België zijn daadwerkelijk beter.

Engeland, Italië & Spanje is redelijk om het even, daar kan Nederland gewoon van winnen mits in goede doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:09:

Is er ergens nog toegelicht waarom van Aanholt in de basis stond ipv Wijndal? Vond dat toch wel verrassend gezien de voorbereiding/oefenwedstrijden.
Ja, Frank zei dat van Aanholt juist een betere indruk maakte in de voorbereiding/oefenwedstrijden. En ben het er wel mee eens, in die invalbeurt deed van Aanholt meer dan Wijndal in 1,5 wedstrijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:04

Spotmatic

Ken sent me

Exocet schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:14:
[...]
Ja, Frank zei dat van Aanholt juist een betere indruk maakte in de voorbereiding/oefenwedstrijden. En ben het er wel mee eens, in die invalbeurt deed van Aanholt meer dan Wijndal in 1,5 wedstrijd.
Ik was net de voorbeschouwing aan het terugkijken en dit is inderdaad 100% wat De Boer zei. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
gaizka schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:11:
[...]

Engeland, Italië & Spanje is redelijk om het even, daar kan Nederland gewoon van winnen mits in goede doen.
in heeeeeeeeeeel goede doen vind Duitsland ook nog wel een kanshebber btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 21:25
Met de ligt in de basis moet het al wat sterker staan. Verdedigers missen gewoon een leider ala van Dijk.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Exocet schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:07:
[...]

Wel makkelijk redeneren, dus jij denkt dat Oekraïne expres niks doet en graag op 2-0 achter komt?
Ze speelden gewoon voor een punt. Pas toen dat bij 2-0 echt niet meer leek te kunnen, gingen ze aanzetten. Statistieken zeggen nooit alles. Maar met 65-35 balbezit en 14 tegen 5 schoten op doel op dat moment, op 2-2 komen, zegt imho wel wat.

Achterin is het gewoon gatenkaas :) Ze liepen elkaar ook meer in de weg, dan dat ze elkaar hielpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

@pro_6or
@KlaasjeNL

Edit:
De beste speler is niet altijd de beste in je systeem toch? De individuele kwaliteit moet soms gewoon wijken als die geen synergy heeft met de rest. Het systeem van de boer lijkt me ook het systeem waar hij, in zijn ogen, het hoogste rendement mee kan halen op basis van alle spelers die NL te bieden heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
gaizka schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:11:
[...]

Frankrijk, Portugal, België zijn daadwerkelijk beter.

En dan heb je ook nog landen als Duitsland en Kroatie.

Ik denk dat NL op dit moment zich moet meten met landen als Zwitserland, Denemarken, Oekraïne, Polen, Schotland, Rusland etc.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:56
PWM schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:40:
[...]

Ze speelden gewoon voor een punt. Pas toen dat bij 2-0 echt niet meer leek te kunnen, gingen ze aanzetten. Statistieken zeggen nooit alles. Maar met 65-35 balbezit en 14 tegen 5 schoten op doel op dat moment, op 2-2 komen, zegt imho wel wat.

Achterin is het gewoon gatenkaas :) Ze liepen elkaar ook meer in de weg, dan dat ze elkaar hielpen.
Eens, ondanks dat er 5 verdedigers stonden had de tegenstanders geen enkel probleem om voorin vrij te komen/aanspeelbaar te zijn. Het kan tactiek zijn geweest dat eerst de verdedigende lijn moest staan en dan pas druk zetten/uitstappen, maar het zag er vooral onwennig/twijfelachtig uit.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
ephymerous schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:59:
[...]
Ik vind dat wel makkelijk, dat er discussie is over een speler geeft aan dat ie niet goed genoeg is of gewoon niet in Oranje past. Over Rijkaard, van Bommel, Cocu, van Bronckhorst, Stam, Virgil, van der Sar, Sneijder, en zo kan ik doorgaan is nooit enige discussie geweest. Stuk voor stuk spelers met een andere club achtergrond die gewoon goed genoeg zijn/waren.
Over Van Bommel is dus wel degelijk discussie geweest, over Bergkamp zelfs, om maar aan te geven wat voor een slap gelul het soms is. Want niemand zou toch achteraf beweren dat Bergkamp niet in Oranje kan spelen.
En van Nistelrooy was niet het type spits voor het systeem
Welk systeem? Van Nistelrooy heeft in vele systemen gespeeld, van 442 tot aan 433. Weet je wat het is: fanboys verzinnen een systeem wat zij graag zien en verzinnen er vervolgens bij dat een speler die ze minder graag zien er niet geschikt voor is. Ook nu weer en ik ben wel een beetje klaar met dit kinderachtige gedrag.
van Persie wisselde weergaloos met kansloos af
Gold dat destijds niet voor alle spitsen? Zeker in een ploeg met Robben en Sneijder was een spits gewoon ondergeschikt aan die twee, want je kreeg de bal vaker niet dan wel.
en bijvoorbeeld een Seedorf heeft ook nooit in Oranje geëxcelleerd. Niemand twijfelt erover of dat topspelers waren, helaas pasten ze niet naadloos in Oranje.
Seedorf excelleerde niet omdat we andere spelers belangrijker vonden. Dat lag dus niet aan Seedorf. Dat was gewoon een bewuste keuze voor een ander. Vergeet niet dat we in die tijd ook veel keus hadden.
Op het moment dat het allemaal "wat" minder is ontstaat discussie. Of je nou Rensch, Hateboer of Dumfries opsteld... het zijn allemaal spelers met of weinig ervaring of ernstige beperking (in vergelijk met de top). En als ik dan wekelijks Gravenberch het beter zie doen dan de Roon ooit heeft laten zien... dan roep ik om Graavenberch ;)
Het gaat me niet om De Roon of Dumfries. Ofschoon we toch gisteren duidelijk hebben gezien dat Dumfries gif brengt wat je in een elftal ook nodig hebt. In Nederland kijken we toch nog steeds teveel met een balverliefde "Hollandsche school" bril waarin er altijd discussie is over spelers die geen zes pirouttes draaien (zoals ook De Roon). Terwijl er internationaal meer gevraagd wordt, zeker als je geen toppers als Robben of Bergkamp hebt die echt absolute wereldtop zijn.

Het gaat me om De Vrij, Wijnaldum of Depay. Er is werkelijk geen buitenlandse journalist die dat soort spelers ter discussie stelt hoor. In het buitenland lachen ze je uit als je Blind belangrijker vindt dan De Vrij of voor Klaassen pleit in plaats van Wijnaldum. In Nederland leven sommigen wat dat betreft echt in een bubbel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Lol, Bild :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEK20_fffKvhNYn_94CQSPQq5Vs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sVdrl4N1UqbvcydzSj57cXvI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
pro_6or schreef op maandag 14 juni 2021 @ 00:07:
[...]

|:(

De Vrij was gisteren ongeveer de beste van het veld. Kijk eens wat Wijndal en Aké doen bij de 2-1. Helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

D-e-n schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:17:
[...]

Over Van Bommel is dus wel degelijk discussie geweest, over Bergkamp zelfs, om maar aan te geven wat voor een slap gelul het soms is. Want niemand zou toch achteraf beweren dat Bergkamp niet in Oranje kan spelen.

[...]

Welk systeem? Van Nistelrooy heeft in vele systemen gespeeld, van 442 tot aan 433. Weet je wat het is: fanboys verzinnen een systeem wat zij graag zien en verzinnen er vervolgens bij dat een speler die ze minder graag zien er niet geschikt voor is. Ook nu weer en ik ben wel een beetje klaar met dit kinderachtige gedrag.

[...]

Gold dat destijds niet voor alle spitsen? Zeker in een ploeg met Robben en Sneijder was een spits gewoon ondergeschikt aan die twee, want je kreeg de bal vaker niet dan wel.

[...]

Seedorf excelleerde niet omdat we andere spelers belangrijker vonden. Dat lag dus niet aan Seedorf. Dat was gewoon een bewuste keuze voor een ander. Vergeet niet dat we in die tijd ook veel keus hadden.

[...]

Het gaat me niet om De Roon of Dumfries. Ofschoon we toch gisteren duidelijk hebben gezien dat Dumfries gif brengt wat je in een elftal ook nodig hebt. In Nederland kijken we toch nog steeds teveel met een balverliefde "Hollandsche school" bril waarin er altijd discussie is over spelers die geen zes pirouttes draaien (zoals ook De Roon). Terwijl er internationaal meer gevraagd wordt, zeker als je geen toppers als Robben of Bergkamp hebt die echt absolute wereldtop zijn.

Het gaat me om De Vrij, Wijnaldum of Depay. Er is werkelijk geen buitenlandse journalist die dat soort spelers ter discussie stelt hoor. In het buitenland lachen ze je uit als je Blind belangrijker vindt dan De Vrij of voor Klaassen pleit in plaats van Wijnaldum. In Nederland leven sommigen wat dat betreft echt in een bubbel.
Ik vind dit behoorlijk veel drogredenen. Iemand die anders denkt dan jij is blijkbaar een fanboy of heeft geen compleet overzicht (blijkbaar zijn ze daar dan nog unaniem ook) wat er in de vele buitenlanden over onze spelers wordt gedacht. Wat mij betreft voegt al dat soort overtuigingsmateriaal weinig toe, vertel gewoon wat je zelf vindt. Helaas, of gelukkig, is jouw mening precies net zo veel waard als elke andere forum poster. Al zal je dat zelf niet vinden zo te lezen. De Roon bv brengt helemaal niet wat er internationaal gevraagd wordt. Na de eerste 20 minuten (toen was hij sterk) liet hij de man aan de bal veel te veel ruimte. Vaak meer dan 3 meter zelfs en veel van het gevaar van Oekraïne had er niet geweest als hij er wel op zat. Wellicht had hij dan die duels verloren (dat gebeurt hem ook nog) maar dan was er iig een kans geweest die aanval te stoppen. Het komt niet alleen door de Roon. Bij Bergamo is er meer rugdekking, maar in deze rol, met dit team om hem heen schiet hij wat mij betreft te kort. Dat is mijn mening, dan hoor ik ook graag de jouwe hoor. Maar het zijn maar meningen. Ik hoor liever waarom je het vindt dan waarom je vindt dat jouw mening de juiste is.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

remco112 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:13:
[...]

|:(

De Vrij was gisteren ongeveer de beste van het veld. Kijk eens wat Wijndal en Aké doen bij de 2-1. Helemaal niets.
Ik heb lang niet iedere speler individueel benoemd. Deze 2 wissels heb ik met geen woord over gerept. Doet ook niet echt ter zake. Ik blijf de Vrij houterig vinden. Hij speelde best wel aardig maar wanneer er echt wordt aangezet vind ik hem kwetsbaar. Zoals ook gisteren bleek. De ligt vind ik dan beter en daar gaat verdedigen over, wanneer het echt penibel wordt. Van Dijk bv wil ook nog eens zo maar mis zitten. De vrij krijgt voor gisteren echt wel een voldoende van me, maar mijn vertrouwen is niet bepaald gegroeid. |:(

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 18:24
Voor mensen die van statistieken en feitjes houden, leuk artikel. Zo is dit de 1e wedstrijd sinds dit soort statistieken worden bijgehouden (1980) dat er bij een 0-0 ruststand nog 5x wordt gescoord en heeft Oekraïne slechts 2 van de laatste 72 schoten op een EK gescoord, de 2 goals van gisteren.

WoT stats

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
D-e-n schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:17:

Een beetje gif is erg belangrijk en die energie bracht Dumfries gisteren zeker, daar zijn we het eens hoor.

De Vrij vind ik uitstekend en geen discussie in 5-3-2 of als de Ligt of Virgil geblesseerd is. Ga je 4-3-3 spelen en iedereen is fit dan kan je echt discussiëren wie van de drie hoort te spelen. Virgil, de Ligt of van Dijk. En dat is ook een gezonde discussie.

Wat de buitenlandse journalisten vinden vind ik dan weer minder interessant. Die Depay heeft gisteren in het begin van de wedstrijd zelf op een goede manier een kans gecreëerd en vervolgens ook verprutst. Verder heeft hij helemaal niets toegevoegd. Of je moet de "opzwepende" gebaartjes richting het publiek noemenswaardig vinden :o

En ook die Wijnaldum heeft voor mij in Oranje in de verste verte niet de status van een Sneijder, Bergkamp, Rijkaard, van Bronckhorst, Cocu of van Bommel. Een speler die in een goed elftal ontzettend goed meekomt maar in een matig elftal de kar niet trekt.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
pro_6or schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:20:
[...]

Ik heb lang niet iedere speler individueel benoemd. Deze 2 wissels heb ik met geen woord over gerept. Doet ook niet echt ter zake. Ik blijf de Vrij houterig vinden. Hij speelde best wel aardig maar wanneer er echt wordt aangezet vind ik hem kwetsbaar. Zoals ook gisteren bleek. De ligt vind ik dan beter en daar gaat verdedigen over, wanneer het echt penibel wordt. Van Dijk bv wil ook nog eens zo maar mis zitten. De vrij krijgt voor gisteren echt wel een voldoende van me, maar mijn vertrouwen is niet bepaald gegroeid. |:(
Natuurlijk doen die twee wissels ter zake, want dat maakte het verschil. Nogmaals, kijk nog eens naar de 2-1. Wijndal dekt op 1,5 meter, de Vrij probeert er nog tussen te komen en de bal gaat via de kluts naar de compleet vrij staande nummer 7 van Oekraïne. Wat doen Wijndal en Aké op dat moment? Helemaal niets!

Fijn dat jij kan bepalen waar verdedigen over gaat, moeilijk discussie voeren op deze manier natuurlijk. Hoe vond jij de Ligt spelen tegen Schotland?

Tevens raad ik je aan wat wedstrijden van Inter Milan te bekijken van afgelopen seizoen. De Vrij houterig noemen :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:34
remco112 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:26:
[...]
Tevens raad ik je aan wat wedstrijden van Inter Milan te bekijken van afgelopen seizoen. De Vrij houterig noemen :F
Hij is geen groot technicus. Maar als je als beste verdediger van de Serie A wordt verkozen dan kun je wel wat (verdedigen :)). In dit systeem gedijt hij goed, en zijn lange pass is best aardig. Voor zijn positie gewoon een uitstekende speler. Gisteren ook één van de beteren. Vond alle verdedigers wel op z'n minst behoorlijk spelen, minus Van Aanholt. Hoe verder naar voren op het veld, hoe minder ik de spelers vond die daar stonden (al stond Dumfries ook vaak hoog, en die speelde voor zijn doen ook goed).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
autje schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:32:
[...]

Hij is geen groot technicus. Maar als je als beste verdediger van de Serie A wordt verkozen dan kun je wel wat (verdedigen :)). In dit systeem gedijt hij goed, en zijn lange pass is best aardig. Voor zijn positie gewoon een uitstekende speler. Gisteren ook één van de beteren. Vond alle verdedigers wel op z'n minst behoorlijk spelen, minus Van Aanholt. Hoe verder naar voren op het veld, hoe minder ik de spelers vond die daar stonden (al stond Dumfries ook vaak hoog, en die speelde voor zijn doen ook goed).
Het is geen groot technicus, maar de manier hoe hij spelers soms uitkapt en rustig de opbouw verzorgt, verklaart zeker een mate van voetballend vermogen. Tevens is hij ook uitgeroepen tot de beste verdediger van het WK 2014! :)

Je ziet dat dit systeem hem heel goed past ja. Volgende wedstrijden met de Ligt en Blind naast hem gaat genieten worden! Goede gasten die het goed met elkaar kunnen vinden (binnen en buiten het veld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
pro_6or schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:20:
[...]

De ligt vind ik dan beter en daar gaat verdedigen over, wanneer het echt penibel wordt.
Een goede verdediger zorgt er natuurlijk voor dat het geeneens echt penibel kan worden, indien dat wel gebeurt ben je eigenlijk al stap te laat en had hij (of een andere leider in de verdediging) dat eerder moeten weten te corrigeren ;)

Uiteindelijk is er een bepaalde basis nodig om te stellen of een verdediger naar iemands mening goed is of dat hij minder rendeert. Dat. Er zijn daar altijd een aantal factoren die voor de een belangrijker zijn dan voor de ander en dat maakt het lastiger om te stellen of een speler objectief beter is dan de ander, iedere speler brengt net wat anders wat wellicht beter zou zijn voor de wedstrijd, het lastige hierin is dat je de wedstrijd nooit exact gaat kunnen herspelen. De Vrij is een meer dan goede speler die zijn rol goed weet te vertolken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remco112
ephymerous schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:25:
[...]

Die Depay heeft gisteren in het begin van de wedstrijd zelf op een goede manier een kans gecreëerd en vervolgens ook verprutst. Verder heeft hij helemaal niets toegevoegd. Of je moet de "opzwepende" gebaartjes richting het publiek noemenswaardig vinden :o
_/-\o_

Je zag het al gebeuren na de 2-0. Gaat alleen maar voor zichzelf voetballen. De 2-1 is begonnen bij balverlies van Depay. Dat hij de bal verliest, kan gebeuren. Maar hij doet werkelijk waar geen ene poging om die bal terug te veroveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Die Depay heeft gisteren in het begin van de wedstrijd zelf op een goede manier een kans gecreëerd en vervolgens ook verprutst.
Wat is in jouw perceptie verprutst? De kans die hij in het begin zelf opzet en niet weet te converteren naar een doelpunt zie ik niet direct als verprutst. Wijnaldum(?) was ook in de zestien maar lastig aanspeelbaar waardoor een schot op doel prima te billijken is. Geen doelpunt maar ook weer niet verprutst omdat hij een slechte keuze maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
remco112 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:36:
[...]

Het is geen groot technicus, maar de manier hoe hij spelers soms uitkapt en rustig de opbouw verzorgt, verklaart zeker een mate van voetballend vermogen. Tevens is hij ook uitgeroepen tot de beste verdediger van het WK 2014! :)

Je ziet dat dit systeem hem heel goed past ja. Volgende wedstrijden met de Ligt en Blind naast hem gaat genieten worden! Goede gasten die het goed met elkaar kunnen vinden (binnen en buiten het veld)
Ik moet zeggen dat toen hij naar Italië vertrok, ik verwachtte dat we nooit meer iets van hem zouden horen, maar hij heeft zich knap staande gehouden en is behoorlijk gegroeid (behalve financieel dan ;)). Chapeau. Die rust komt ook voort vanuit ervaring op hoog niveau.

We zitten sowieso vrij ruim in de goede verdedigers. Timber zal er volgende wedstrijd wel naast staan (tenzij de Ligt toch zwaarder geblesseerd is dan gedacht), maar die speelde gisteren ook vrij probleemloos mee, en had een paar goede verdedigende acties.

Het grote probleem is echter de samenwerking van al die verdedigers, en dan met name ook met de linie die ervoor staat. Wie pakt wie bij balbezit tegenstander. Dat wordt een probleem tegen grotere tegenstanders. Maar goed, daarom zijn die ook favoriet en Oranje niet.

Aanvallend vond ik het allemaal nogal matig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Napo schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:44:
[...]

Wat is in jouw perceptie verprutst? De kans die hij in het begin zelf opzet en niet weet te converteren naar een doelpunt zie ik niet direct als verprutst. Wijnaldum(?) was ook in de zestien maar lastig aanspeelbaar waardoor een schot op doel prima te billijken is. Geen doelpunt maar ook weer niet verprutst omdat hij een slechte keuze maakt.
Na zo'n lange rush was de kracht er een beetje uit voor een goede uithaal, en bovendien deed de keeper prima zijn werk. Dat zou ik Depay niet aan willen rekenen.

De rest van zijn wedstrijd wel, en dat was niet best. Bij het afjagen van de tegenstander doet hij ook altijd maar een beetje half mee, ook irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
[...]
De Vrij vind ik uitstekend en geen discussie in 5-3-2 of als de Ligt of Virgil geblesseerd is. Ga je 4-3-3 spelen en iedereen is fit dan kan je echt discussiëren wie van de drie hoort te spelen. Virgil, de Ligt of van Dijk. En dat is ook een gezonde discussie.
Als ze allemaal fit zijn en je kunt er maar twee opstellen dan heb je een discussie inderdaad. Maar dat was mijn punt niet. Nu van Dijk er niet is zou er volgens mij nul discussie moeten zijn. Maar toch zijn er figuren die hem proberen op te starten
Wat de buitenlandse journalisten vinden vind ik dan weer minder interessant.
Die zijn dikwijls wat neutraler, kijken door bepaalde dogma's die we hier hebben heen. Andersom geldt dat ook natuurlijk.
En ook die Wijnaldum heeft voor mij in Oranje in de verste verte niet de status van een Sneijder, Bergkamp, Rijkaard, van Bronckhorst, Cocu of van Bommel. Een speler die in een goed elftal ontzettend goed meekomt maar in een matig elftal de kar niet trekt.
Sneijder, Rijkaard of Bergkamp staan toch op een ander niveau dan die andere spelers. In het rijtje Cocu en van Bommel kun past Wijnaldum prima. Geen speler die op zichzelf een wedstrijd beslist maar wel een ervaren en goede international waarover in dit huidige elftal nul discussie zou moeten bestaan. Het is niet dat van Bommel en Cocu nog op de bank zitten tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
autje schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:44:
[...]
Maar hij heeft zich knap staande gehouden en is behoorlijk gegroeid (behalve financieel dan ;)).
Dat is wel typisch de Vrij. Soms echt een te lieve jongen. Als je voor 7,5 miljoen euro wordt genaaid, zou je toch verwachten dat hij uit zijn slof schiet. Maar totaal niet! Ook een te prijzen karaktereigenschap natuurlijk!

Laat de Ligt maar die killer naast hem zijn! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:05
Napo schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:44:
[...]

Hij maakt zelf de keuze om die actie te maken waardoor hij daarna niets anders kon dan schieten, zonder kracht. Mooie actie en dat was ook zeer knap, maar dat was al een verkeerde keuze. Die bal had allang naar Wijnaldum gemoeten(of de speler die langs de linkerflank kwam).

Dus geen "verprutste" actie in hoe het nu gelopen is, maar wel een "verprutste" aanval omdat het ook via Wijnaldum had kunnen(en misschien moeten) lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Terranova schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:04:
[...]

Hij maakt zelf de keuze om die actie te maken waardoor hij daarna niets anders kon dan schieten, zonder kracht. Mooie actie en dat was ook zeer knap, maar dat was al een verkeerde keuze. Die bal had allang naar Wijnaldum gemoeten(of de speler die langs de linkerflank kwam).

Dus geen "verprutste" actie in hoe het nu gelopen is, maar wel een "verprutste" aanval omdat het ook via Wijnaldum had kunnen(en misschien moeten) lopen.
Das toch altijd met Depay? Je hoopt op die bevlieging en dat ie er 3 scoort. Verder weet je dat het niks is. Hoop getruc, gedans en geslenter. Maar toch! Die ene bevlieging, daar blijf je op hopen.

I.i.g. dat is mijn mening over Depay, weet ook niet waarom ik deze deel. Maarja, ik ben ook 1 van de 17,5miljoen bondscoaches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 12-09 09:28
Ik begreep de keuze voor Van Aanholt boven Wijndal, alleen al omdat ik mensen die met 20-22 graden Celcius met lange mouwen spelen niet kan vertrouwen :+. Maar zonder grappen, ik vond Van Aanholt een veel stabielere indruk maken in de minuten die hij speelde dan Wijndal de afgelopen potten deed.

Daarnaast vielen mij gister 2 puntjes op die beter kunnen/mogen. 1. Weghorst leek lange tijd genegeerd te worden door de middenvelders, die voornamelijk naar Depay zochten ook al stond Weghorst prima vrij en Depay in de drukte en 2. doordat Depay nog al zwerft krijg je dat je eigenlijk met maar 1 aanvaller staat waardoor je de bal voorin eigenlijk niet kwijt kan en je daarom zoveel gebrei op het middenveld zag, omdat er gewoon geen aanspeelpunten waren. Ik denk dat je beter Wijnaldum en Depay een iets kan laten zakken en voor De Roon er een extra spits in kan zetten, dus Wijnaldum op 8 en Depay op 10.

Timber had gister ook een redelijk rustige wedstrijd zonder veel ingrepen omdat de aanval van de Oekraniers voornamelijk over rechts ging, dus ben benieuwd of de wisseling van hem voor De Ligt voor meer stabiliteit gaat zorgen ook al is een De Ligt een veel betere voetballer. De problemen leken meer uit onwennigheid met dit systeem te komen en De Ligt heeft daar bij Juve ook geen ervaring mee opgedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04:41
pro_6or schreef op maandag 14 juni 2021 @ 00:34:
[...]

Veel van onze kwetsbare momenten kwamen wanneer ten eerste Wijnaldum en Frenkie het even niet hun taak vonden en dan staat er één man, de Roon, speciaal op het veld om af te jagen en dicht te lopen en die is buiten de redelijk goede 1e twintig minuten steeds minstens 3 meter weg van de man waar hij op moet zitten. Ook wanneer de anderen wél thuis gaven. Ik snap echt niet wat die man nu bijdraagt. Klaassen zit er veel meer bovenop en brengt ook veel meer voetbal. Die is ook oud aan het worden, en uiteindelijk is dat té aanvallend, maar dan ga je tenminste strijdend ten onder ipv als een natte scheet.
Vind ik te kort door de bocht, er is echt niets wat er op wijst dat Klaassen dat beter zou doen, die rendeert het best als hij de 16 in mag komen, een plek waar de Roon eigenlijk nooit komt, die blijft eigenlijk altijd achter voor het bewaken van de balans.
Op basis van welke wedstrijden waarin Klaassen als een golfbreker fungeerde vind jij dat Klaassen dit veel beter kan?

Edit:
Nee, we overschatten ons eigen spel. Dat ploegen die altijd 4-3-3 speelden daar aan vast blijven houden en men o.a. heel sterk in Nederland, blijft zeggen dat je 4-3-3 moet spelen is een probleem. Je past de tactiek aan aan de spelers die je hebt, zeker in nationale elftallen waar je geen jaar de tijd hebt om automatismen erin te krijgen (heb je bij een club ook niet altijd, maar daar werk je meer met je spelers, om bijvoorbeeld ook een ander systeem erin te kunnen krijgen). Je kijkt dus naar wat het beste zal renderen met de spelers die je hebt en dat lijkt nu 5-3-2 te zijn, wat bij aanval 3-5-2 lijkt te zijn, eigenlijk schakel je steeds om in spelwijze, afhankelijk of je de bal hebt of moet verdedigen.
Dit is ook gelijk een nadeel waardoor je steeds ziet dat aan bepaalde generaties wordt vastgehouden tot het niet anders meer kan, immers anderen in het in de loop der jaren erin geslepen spel en systeem opnemen is lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
De handleiding van Stefan de Vrij: zo opereert de chirurg van Oranje

Pieter Zwart met een uitstekende analyse over hoe de Vrij gisteren speelde! Sowieso een aanrader om VI Pro een maandje te nemen. Pieter Zwart lees en hoor ik graag!

[ Voor 7% gewijzigd door remco112 op 14-06-2021 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik zie nu dat bij poulewinst Nederland daarna speelt in Budapest en Baku. Bij een tweede plek, Munchen en Londen.

Zou lekker tweede worden :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
PWM schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:31:
Ik zie nu dat bij poulewinst Nederland daarna speelt in Budapest en Baku. Bij een tweede plek, Munchen en Londen.

Zou lekker tweede worden :p
Dan moet je tegen Italie en bij eerste plek krijg je met uitzondering van de #3 uit poule F wel een "gemakkelijkere" tegenstander. Lastige keuze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Als je kampioen wil worden moet je uiteindelijk van iedereen winnen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pompi
Ankona schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:42:
Als je kampioen wil worden moet je uiteindelijk van iedereen winnen.
Battle Royal voetbal wedstrijd, 1 veld met even veel doelen als teams en bij elke goal valt het team af. Lekker chaotisch :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Pompi schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:46:
[...]

Battle Royal voetbal wedstrijd, 1 veld met even veel doelen als teams en bij elke goal valt het team af. Lekker chaotisch :P
Wel leuk. Moet je eigenlijk ook Sven van Beek opstellen, die heeft dan geen idee op welk eigen doel hij dan moet schieten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:05
Ankona schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:49:
[...]

Wel leuk. Moet je eigenlijk ook Sven van Beek opstellen, die heeft dan geen idee op welk eigen doel hij dan moet schieten.
Alleen als Vermeer op goal staat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
Worden toch wel 1e, dus de lijn loopt via de uithoek Baku. Budapest is helemaal niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[quote]jbdeiman schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:39:
[...]

Vind ik te kort door de bocht, er is echt niets wat er op wijst dat Klaassen dat beter zou doen, die rendeert het best als hij de 16 in mag komen, een plek waar de Roon eigenlijk nooit komt, die blijft eigenlijk altijd achter voor het bewaken van de balans.
Op basis van welke wedstrijden waarin Klaassen als een golfbreker fungeerde vind jij dat Klaassen dit veel beter kan?

[...]

Ja, dat vind ik wel, Klaassen is heel vaak de man die in het afjagen ziet wat de tegenstanders gaat doen en hij kiest dan al vantevoren waar door te dekken en boem, balbezit net buiten de 16 en een verraste tegenstander. In de eerste twintig minuten van de wedstrijd deed de Roon dat ook een paar keer. Later niet meer en hij was sowieso steeds gezien. Klaassen is al wat trager geworden maar is hierin cruciaal goed imho. Het nadeel is dat als de tegenstander eronderuit speelt dat het open ligt. Maar dat ligt het nu ook met de Roon die eigenlijk niks meer bijdroeg, zelfs niet in vastzetten, afjagen in de 2e helft. De rest van ons team sluit ook hoog op. Ik zou Klaassen erin doen voor de Roon. Dan krijg je iig veel meer spektakel en beter spel van ons.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Natuurlijk doen die twee wissels ter zake, want dat maakte het verschil. Nogmaals, kijk nog eens naar de 2-1. Wijndal dekt op 1,5 meter, de Vrij probeert er nog tussen te komen en de bal gaat via de kluts naar de compleet vrij staande nummer 7 van Oekraïne. Wat doen Wijndal en Aké op dat moment? Helemaal niets!

Fijn dat jij kan bepalen waar verdedigen over gaat, moeilijk discussie voeren op deze manier natuurlijk. Hoe vond jij de Ligt spelen tegen Schotland?

Ik heb genoeg gezien van de vrij. Ook gisteren weer. Ik bepaal overigens niet waar verdedigen over gaat. Raar argument om voor de voeten te gooien. Dat heb ik niet gezegd. Ík vind het belangrijk om op cruciale momenten je man de baas te zijn. Dat was de vrij niet. Hij werd daarbij niet geholpen door anderen, maar uiteindelijk dook hij er daar op en dat was gewoon niet goed genoeg. De ligt vreet zijn man dan op, dat heb ik in dat CL jaar vaak genoeg gezien.De keeper is ook echt te oud voor een ultieme ver reikende zweefduik. Dat komt er nog eens bij. Ik ben niet overtuigd van de vrij, ik geef je mijn mening en waarom. Ik snap niet waarom je dat niet kan respecteren zonder die smileys. |:( :F Gs er maar van uit dat ik al weet dat je me een dom varken vindt dan hoef je het niet steeds te onderstrepen.

[ Voor 5% gewijzigd door pro_6or op 14-06-2021 15:24 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Een beetje gif is erg belangrijk en die energie bracht Dumfries gisteren zeker, daar zijn we het eens hoor.

Wat de buitenlandse journalisten vinden vind ik dan weer minder interessant. Die Depay heeft gisteren in het begin van de wedstrijd zelf op een goede manier een kans gecreëerd en vervolgens ook verprutst. Verder heeft hij helemaal niets toegevoegd. Of je moet de "opzwepende" gebaartjes richting het publiek noemenswaardig vinden :o

Die kopbal van Dumfries in de 1e helft die naast ging kwam toch van een voorzet van Depay? 7 vd 10 keer heb je met zo'n bal een assist achter je naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Pompi schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:21:
Timber had gister ook een redelijk rustige wedstrijd zonder veel ingrepen omdat de aanval van de Oekraniers voornamelijk over rechts ging, dus ben benieuwd of de wisseling van hem voor De Ligt voor meer stabiliteit gaat zorgen ook al is een De Ligt een veel betere voetballer. De problemen leken meer uit onwennigheid met dit systeem te komen en De Ligt heeft daar bij Juve ook geen ervaring mee opgedaan.
Volgens mij heeft Juve best regelmatig 5-3-2 gespeeld toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:39:
[...]

Hij begon na z'n return bij Ajax in een redelijk controlerende rol op 6 en dat ging prima. Pas later, toen Alvarez die rol op zich nam als echte breker is Klaassen naar 10 verhuisd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
toolkist schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:11:
[...]

Die kopbal van Dumfries in de 1e helft die naast ging kwam toch van een voorzet van Depay? 7 vd 10 keer heb je met zo'n bal een assist achter je naam.
Dan heeft ie als de grote leider nu 2 geslaagde acties achter z'n naam. Dat is toch veel te weinig? :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik heb hem wat bewegingen zien maken, daaruit bleek wel dat ie geen kunstschaatser is qua draaicirkel ;)
Hoeft ook niet, zijn sterke punten liggen elders.
Pagina: 1 ... 12 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Overige topics:
Topicreeks: EK2021