De islam kan uw vrijheid schaden
Doe normaal gast
[ Voor 45% gewijzigd door DeBaroN op 12-06-2021 19:24 ]
Man fck you. Ben niet eens voor Ajax maar ban waardig vind ik
[ Voor 37% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-06-2021 19:32 ]
Klopt, daarom is het ook zo belangrijk dat er meer AED's komen en meer training komt.giantgiantus schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:21:
[...]
Ze waren er echt super snel bij. Als je dan dit overkomt zijn er slechtere plekken natuurlijk. Veel medische hulp.
Ik vind het ontzettend zonde dat het niet gewoon een vak/training is op scholen. Al is het maar 5% wat je meekrijgt, ik zou helemaal niet weten wat te doen bij ons sporten als iemand in elkaar zakt.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Behoorlijk ongepast en helemaal niet aan de orde nu.
HollowGamer schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:24:
[...]
Klopt, daarom is het ook zo belangrijk dat er meer AED's komen en meer training komt.
Ik vind het ontzettend zonde dat het niet gewoon een vak/training is op scholen. Al is het maar 5% wat je meekrijgt, ik zou helemaal niet weten wat te doen bij ons sporten als iemand in elkaar zakt.
Een reanimatiecursus/workshop is één avondje van je tijd en wordt door je zorgverzekering vergoed. Eigenlijk heeft niemand een reden om het niet te doen.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
[ Voor 18% gewijzigd door Belindo op 12-06-2021 19:27 ]
Coding in the cold; <brrrrr />
Laten we allemaal even kalmeren, dit was heftig...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Zeker een aanrader! Ook de plaatselijke EHBO-club in je dorp of stad biedt dit aan voor een kleine vergoeding.Cass Casey schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:25:
[...]
![]()
Een reanimatiecursus/workshop is één avondje van je tijd en wordt door je zorgverzekering vergoed. Eigenlijk heeft niemand een reden om het niet te doen.
Wat denk je nou zelf?DutchOwnage schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:26:
19.45 zullen ze wel hervatten. Daar kan je alles van vinden verder...
Als ze zouden stoppen, dan hadden ze dat toch al lang aangekondigd.
Hebben ze een half uur geleden alDutchOwnage schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:27:
[...]

En wordt bijna altijd vergoed vanuit de aanvullende verzekering.AW_Bos schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:27:
[...]
Zeker een aanrader! Ook de plaatselijke EHBO-club in je dorp of stad biedt dit aan voor een kleine vergoeding.
Following the medical emergency involving Denmark’s player Christian Eriksen, a crisis meeting has taken place with both teams and match officials and further information will be communicated at 19:45 CET.
— UEFA (@UEFA) 12 juni 2021
The player has been transferred to the hospital and has been stabilised.
Kan me niet voorstellen dat ze dit nog gaan hervatten.DutchOwnage schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:27:
[...]
Ik heb nooit een club willen benadelen. Ik hoop dat eriksen er bovenop komt. Ik ben voetbal supporter en ik support m’n eigen club. Ik wil er een andere keer wel op terug komen en ga bedenken hoe ik dit anders had kunnen brengen. Nogmaals het was geen aanval richting spelers of clubs.hoevenpe schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:26:
Ken @Agent47 uit andere draadjes, denk dat dit een heel ongelukkige opmerking is waar geen specifieke club-bashing achter gezocht moet worden.
Laten we allemaal even kalmeren, dit was heftig...
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Verwijderd
Hopelijk loopt goed af.. lijkt het wel op, hij is weer bij kennis etc
De gespannen en treurige sfeer in het publiek lijkt omgeslagen naar blijdschap en hoop..
[ Voor 47% gewijzigd door AW_Bos op 12-06-2021 19:30 ]
Ik denk het wel. Bij "positief" nieuws.NotSoSteady schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:28:
[...]
Kan me niet voorstellen dat ze dit nog gaan hervatten.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Was er met het voorval van Nouri ook destijds over aan het nadenken, al ben ik niet zo'n held.Cass Casey schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:25:
[...]
![]()
Dit is wel een wake-up call, misschien kan ik samen doen met ploeggenoten.
Nou ja, als alles een beetje "ok" is.. zal er misschien geen reden zijn om niet door te spelen, later op de avond.NotSoSteady schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:28:
[...]
Misschien willen de spelers dan juist zelf ook wel..
(Geen idee hoor)
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Kan mij niet voorstellen dat er niet gevoetbald wordt. Waarschijnlijk niet vandaag maar wel morgen/maandag.NotSoSteady schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:28:
[...]
Tja, als hij bij kennis het veld af is gedragen en stabiel is, waarom niet eigenlijk? Er lijkt snel en adequaat gereageerd te zijn en dan zou t zomaar kunnen dat hij hier met veel minder schade vanaf komt dan sommige horrorblessures en daar gaan wedstrijden eigenlijk ook altijd doorDutchOwnage schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:26:
19.45 zullen ze wel hervatten. Daar kan je alles van vinden verder...
Net als tijdens het voetballen, staan er ook bij het modereren van zo een situatie 17 miljoen stuurlui aan walBossie schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:30:
Pfft, de NOS had beter een half uur reclame kunnen doen dan deze presentator door laten praten.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik ken een verzekering die het niet dekt(wij zijn om die reden geswitched), daar kwamen we achter nadat mijn moeder hetzelfde overkwam als Eriksen. Zij heeft het niet gered helaas. Dit kwam wel even binnen en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die Denen verder kunnen. Iemand dicht bij je gereanimeerd zien worden, of geklapt met een AED, dat raakt je in je ziel.Cass Casey schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:25:
[...]
![]()
Dan krijg je die feestelijke Jumbo reclame etc., Is juist beter om het nu even zo door te laten gaan.Bossie schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:30:
Pfft, de NOS had beter een half uur reclame kunnen doen dan deze presentator door laten praten.
Nu ging hier een klein traantje van "blijdschap" over m'n wang.
Hij van der vaart en Perez zijn top. Beter dan die bruggink en van Hooijdonk .hoevenpe schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:30:
Affelay is als commentator echt een aanwinst, inhoudelijk vond ik hem al sterk en zijn reactie is zo menselijk en invoelbaar.
Tuurlijk en dan: "Hoe commercieel en gevoelloos van de NOS om reclame uit te zenden tijdens deze verschrikkelijke gebeurtenis!!!1"Bossie schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:30:

Reageert iemand niet meer op aanspreken/aanschudden: blijf rustig en bel 112. Luister naar de centralist en zij/hij helpt je verder.
En geef je op voor een EHBO-cursus of op zijn minst een reanimatiecursus.En wie weet (als je in R'dam woont), zie ik je in het leslokaal bij het Rode Kruis!
Je zult nooit alleen zijn! Binnen enkele minuten zijn er professionals bij van politie, brandweer en/of ambulance. First responders, burgerhulpverleners. Je hebt hulp. Maar alarmeren is stap 1.HollowGamer schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:29:
[...]
Was er met het voorval van Nouri ook destijds over aan het nadenken, al ben ik niet zo'n held.
[ Voor 38% gewijzigd door Cass Casey op 12-06-2021 19:33 ]
Je hoeft ook geen held te zijn, als je maar wat doet. Dat kan zijn daadwerkelijk reanimeren of het aansluiten van de AED. En als je het een paar keer geoefend hebt word het al een stuk makkelijker.HollowGamer schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:29:
[...]
Was er met het voorval van Nouri ook destijds over aan het nadenken, al ben ik niet zo'n held.
I am the great Cornholio!
Nou, zou het wel raar vinden als België - Rusland niet door zal gaan.PolarBear schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:30:
[...]
Kan mij niet voorstellen dat er niet gevoetbald wordt. Waarschijnlijk niet vandaag maar wel morgen/maandag.
Of het helemaal goed komt? Dat weten we nog niet.New Yorker schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:29:
Het komt weer goed?
In theorie kan je er wat aan overhouden, maar dat moet nog blijken. Laten we maar hopen dat hij dat hij straks huppelend en vrolijk het ziekenhuis kan verlaten.
Super om te horen dat ie gestabiliseerd is. Hopelijk zien we hem binnen een paar minuten met een thumbs up op foto.
Edit: ik verklaarde me beter (?)
[ Voor 16% gewijzigd door jmignolet op 12-06-2021 19:33 ]
Nou als iemand het wel haalt is het echt anders hoor.dr.lowtune schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:31:
[...]
Ik ken een verzekering die het niet dekt(wij zijn om die reden geswitched), daar kwamen we achter nadat mijn moeder hetzelfde overkwam als Eriksen. Zij heeft het niet gered helaas. Dit kwam wel even binnen en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die Denen verder kunnen. Iemand dicht bij je gereanimeerd zien worden, of geklapt met een AED, dat raakt je in je ziel.
Laten we hopen dat enig vervolgschade beperkt blijft.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
dr.lowtune schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:31:
[...]
Ik ken een verzekering die het niet dekt(wij zijn om die reden geswitched), daar kwamen we achter nadat mijn moeder hetzelfde overkwam als Eriksen. Zij heeft het niet gered helaas. Dit kwam wel even binnen en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die Denen verder kunnen. Iemand dicht bij je gereanimeerd zien worden, of geklapt met een AED, dat raakt je in je ziel.

Deze wedstrijd zie ik vandaag niet doorgaan, nu hij oké lijkt gaat het voetballeven om 21u gewoon weer door.PolarBear schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:30:
Kan mij niet voorstellen dat er niet gevoetbald wordt. Waarschijnlijk niet vandaag maar wel morgen/maandag.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik doelde natuurlijk op Denemarken - Finland.NotSoSteady schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:32:
[...]
Nou, zou het wel raar vinden als België - Rusland niet door zal gaan.
Maar die is niet bij geweest naar mijn weten. En de reanimatie liet lang op zich wachten.Player1S schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:33:
Wat betekend stabiel in medische termen? Nouri was toch op gegeven moment ook “stabiel”?
Ja maar die was niet bij bewustzijn bij het veld af dragen.Player1S schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:33:
Wat betekend stabiel in medische termen? Nouri was toch op gegeven moment ook “stabiel”?
Eriksen is bij bewustzijn en met eigen hand op voorhoofd het veld afgedragen.
Dan is stabiel al meteen een heel andere invalshoek.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
En dan die beelden van die vriendin... brak echt mijn hart...
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
En meld je daarna aan als burger hulpverlener bij hartslagnu. Ik ben in korte tijd 2x opgeroepen. Beide keren zonder positief einde maar ik was er wel als eerste.Cass Casey schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:32:
Ik moet nog even boodschappen doen. Ik laat jullie achter met les 1 van de reanimatiecursus:
Reageert iemand niet meer op aanspreken/aanschudden: blijf rustig en bel 112. Luister naar de centralist en zij/hij helpt je verder.
En geef je op voor een EHBO-cursus of op zijn minst een reanimatiecursus.En wie weet (als je in R'dam woont), zie ik je in het leslokaal bij het Rode Kruis!
Ook een aantal keer niet kunnen reageren op een oproep en dan is het wel kru als je pas 6min later de brandweer hoort uitrukken.
Hier hetzelfde maar dan mijn vader.dr.lowtune schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:31:
[...]
Sterkte!

https://twitter.com/dbufo.../1403766834655080449?s=21
[ Voor 29% gewijzigd door makooy op 12-06-2021 19:36 ]
Nouri werd toch te laat / verkeerd gereanimeerd?Vos schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:34:
[...]
Maar die is niet bij geweest naar mijn weten. En de reanimatie liet lang op zich wachten.
Volgens de Deense bond is hij wakker. Dat klinkt al beter.Player1S schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:33:
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Kan mij voorstellen dat dit nieuws/beelden je mogelijk raken, knap dat je het wel zo kan uitspreken.dr.lowtune schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:31:
[...]
Een goede vriend van mij heeft een maand geleden nog iemand proberen te reanimeren. Exact zoals jij zegt, hij belde 112 op de speaker en kreeg toen instructies. Hij is marinier en had al geleerd hoe te handelen. Binnen een paar minuten was er al iemand anders die het al tientallen keren gedaan had. Ik las echter in jouw vorige post dat je thuis een AED hebt. Is dat omdat jullie cursus geven of kan je zoiets ook echt als particulier kopen?Cass Casey schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:32:
Ik moet nog even boodschappen doen. Ik laat jullie achter met les 1 van de reanimatiecursus:
[...]
Je zult nooit alleen zijn! Binnen enkele minuten zijn er professionals bij van politie, brandweer en/of ambulance. First responders, burgerhulpverleners. Je hebt hulp. Maar alarmeren is stap 1.
niet iedereen heeft een bierbuikje
Dat is altijd moeilijk, maar hier werd echt meteen gereanimeerd door iemand (held!).Agent47 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:35:
[...]
Nouri werd toch te laat / verkeerd gereanimeerd?
Daarna kwam dacht ik de AED erbij.
Bij Nouri waren ze pas later begonnen, maar we waren er niet bij.
Ongetwijfeld maar kameraad van me heeft bijvoorbeeld bij geboorte zuurstof tekort gehad en heeft daar toch wat aan over gehouden terwijl zijn tweelingbroer het een stuk verder heeft kunnen schoppen.Rubman schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:35:
[...]
Ja maar die was niet bij bewustzijn bij het veld af dragen.
Eriksen is bij bewustzijn en met eigen hand op voorhoofd het veld afgedragen.
Dan is stabiel al meteen een heel andere invalshoek.
Stabiel is helaas waarschijnlijk niet altijd wat wij er van hopen/denken
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Hoe wordt jij eigenlijk opgeroepen? Doet een hulpdienst dit bij jouw of moeten de mensen dit zelf doen bij een app?SuperKneus schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:35:
[...]
En meld je daarna aan als burger hulpverlener bij hartslagnu. Ik ben in korte tijd 2x opgeroepen. Beide keren zonder positief einde maar ik was er wel als eerste.
Ook een aantal keer niet kunnen reageren op een oproep en dan is het wel kru als je pas 6min later de brandweer hoort uitrukken.
Geweldig dat mensen deze cursus volgen en zo letterlijk andere levens kunnen redden.. Niks dan respect
Volgens mij moet je hart patiënt zijn oid om zo’n ding te hebben. De vader van een maat van mewodkabuikje schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:38:
[...]
Een goede vriend van mij heeft een maand geleden nog iemand proberen te reanimeren. Exact zoals jij zegt, hij belde 112 op de speaker en kreeg toen instructies. Hij is marinier en had al geleerd hoe te handelen. Binnen een paar minuten was er al iemand anders die het al tientallen keren gedaan had. Ik las echter in jouw vorige post dat je thuis een AED hebt. Is dat omdat jullie cursus geven of kan je zoiets ook echt als particulier kopen?
Heeft er ook een aan z’n huis hangen.
Gaat met een smsje die vanuit de meldkamer wordt verstuurd.dglavimans schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:39:
[...]
Hoe wordt jij eigenlijk opgeroepen? Doet een hulpdienst dit bij jouw of moeten de mensen dit zelf doen bij een app?
Geweldig dat mensen deze cursus volgen en zo letterlijk andere levens kunnen redden.. Niks dan respect
Dat vitale functies niet in gevaar zijn:Player1S schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:33:
- bewustzijn (hersenen)
- ademhaling (longen)
- circulatie (hart/bloedsomloop)
Al gaat het vooral om de laatste twee, omdat het bewustzijn ook flink verminderd kan zijn door medicatie.
Nee hoor, die zijn gewoon te koop. Er zijn ook ehbo-ers die hem in een speciale kast die op afstand te openen is aan hun huis hebben hangen.Agent47 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:39:
[...]
Volgens mij moet je hart patiënt zijn oid om zo’n ding te hebben. De vader van een maat van me
Ik zie voldoende webshops waar je zo'n ding kan kopen.Agent47 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:39:
[...]
Volgens mij moet je hart patiënt zijn oid om zo’n ding te hebben. De vader van een maat van me
Ik weet dat niet meer.Agent47 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:35:
[...]
Ik weet wel dat ik officieel gediplomeerd sportmasseur en sportverzorger ben en dan krijg je die reanimatie cursus ook.
Maar aangezien dat jaarlijks is en er (gelukkig) het hele jaar zoiets niet gebeurd, vergeet ik het overgrote deel weer. Als er nu iemand gereanimeerd moet worden, weet ik nog maar een kwart of zo. Wel jammer.
Gelukkig is Eriksen bij bewustzijn en hopelijk functioneert alles nog.
Hoop toch niet van Wish of AliNotSoSteady schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:40:
[...]
Ik zie voldoende webshops waar je zo'n ding kan kopen.

Ik heb 'm ooit gekregen bij mijn vertrek bij een oud-werkgever waar ik Hoofd BHV was. Maar ik ben zelf instructeur EHBO en reanimatie en mijn vrouw en ik allebei burgerhulpverlener.wodkabuikje schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:38:
[...]
Een goede vriend van mij heeft een maand geleden nog iemand proberen te reanimeren. Exact zoals jij zegt, hij belde 112 op de speaker en kreeg toen instructies. Hij is marinier en had al geleerd hoe te handelen. Binnen een paar minuten was er al iemand anders die het al tientallen keren gedaan had. Ik las echter in jouw vorige post dat je thuis een AED hebt. Is dat omdat jullie cursus geven of kan je zoiets ook echt als particulier kopen?
Maar die dingen zijn vrij te koop, maar redelijk duur. Meestal zijn het buurtinitiatieven die een AED en kast kopen en ophangen buiten.
Ik ken zijn medisch dossier natuurlijk niet, maar het kan ook best zijn dat er bij Nouri geen sprake was van een fibrilerend hart. Dan heeft zelfs een AED geen zin.Agent47 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:35:
[...]
Oproepen worden geinitieerd door de meldkamer bij zgn. "reguliere" reanimaties. De burgerhulpverleners worden opgeroepen via een app van HartslagNu of SMS. Ik heb zelf daarnaast een P2000-pager vanwege mijn piketfunctie bij de GHOR.dglavimans schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:39:
[...]
Hoe wordt jij eigenlijk opgeroepen? Doet een hulpdienst dit bij jouw of moeten de mensen dit zelf doen bij een app?
[ Voor 35% gewijzigd door Cass Casey op 12-06-2021 19:46 ]
Ze hebben niets te vertellen. Prima, dit zat niet in de voorbereiding. Toch wil iedereen ingeschakeld blijven om betrokken te zijn en het laatste nieuws op te pikken. Wat kunnen ze dan anders dan met niets de boel proberen vol te kletsen?Krukar schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:37:
Niks dan kudo's voor hoe rustig Perez eronder bleef en rationeel uitlegde wat er aan de hand was en mogelijke consequenties. Snap het gezanik op de NOS niet zo, wat had je dan willen zien? 30 minuten lang jumbo reclames? Je kunt ook zelf wegzappen...
Ben heel benieuwd wat de UEFA nu gaat doen. Meestal zijn de belangen dusdanig dat het "Show must go on" is. Maar in alle redelijkheid hoop ik toch dat Belgie-Rusland ook niet gespeeld wordt vandaag.
alles kan off-topic
Ik hoop echt dat stabiel ook positief is, het zag er echt niet goed uit. Op basis van een foto kan je niet veel zeggen.
Voor mij mag deze wedstrijd echt worden gecanceld, maar wellicht willen de spelers zelf spelen.
Vraag me af hoe spelers gemonitord worden? Krijgen die elke week een hartfilmpje of iets?Japser schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:44:
Toch bizar als je het zo ff nagaat: 43 minuten lang rondrennen, corners nemen en voetballen en dan in een lullig moment voorover vallen dat alle lichten uitgaan. En dat bij een goed getrainde en gecontroleerde topvoetballer. Ik weet het, het is niet de eerste x maar wel de eerste keer dat ik dit live op tv zie.
Dat zal ook de reden zijn waarom het zo lang stil blijft.
Lijkt mij wel. Bij een club als Inter Milan zullen ze echt geen pannenkoeken hebben rondlopen.Agent47 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:45:
[...]
Vraag me af hoe spelers gemonitord worden? Krijgen die elke week een hartfilmpje of iets?
Ik verwacht dat België-Rusland sowieso doorgaat. Als je wedstrijden vandaag gaat schrappen, kun je volgende wedstrijden en het hele toernooi wel schrappen. De belangen zijn daarvoor veel te groot.Ankona schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:43:
[...]
Ze hebben niets te vertellen. Prima, dit zat niet in de voorbereiding. Toch wil iedereen ingeschakeld blijven om betrokken te zijn en het laatste nieuws op te pikken. Wat kunnen ze dan anders dan met niets de boel proberen vol te kletsen?
Ben heel benieuwd wat de UEFA nu gaat doen. Meestal zijn de belangen dusdanig dat het "Show must go on" is. Maar in alle redelijkheid hoop ik toch dat Belgie-Rusland ook niet gespeeld wordt vandaag.
Deze wedstrijd zal mogelijk ook wel worden hervat nu de berichten voorzichtig positief zijn.
Als er een reanimatie oproep binnenkort dan worden er altijd 2 ambulances gestuurd. Natuurlijk krijgen politie en brandweer ook een seintje die een AED bij hebben. Echter kan het altijd even duren voordat die er zijn. Er gaat dan dus ook een seintje (ik weet niet hoe het precies werkt) naar burgerhulpverleners die zich bijvoorbeeld bij hartslagnu hebben aangemeld. Die krijgen dan een sms. In het smsje staat of je naar de plek moet gaan of dat je naar een AED moet gaan. In het laatste geval staat er dan ook een pincode bij om de AED uit de kast/kluis te halen.dglavimans schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:39:
[...]
Ik woon zelf in een plaats in de buurt van Utrecht en daar hebben ze meerdere aeds in de omgeving hangen. Ik geloof dat op dit moment er overal binnen 6min een AED kan zijn.
Eigenlijk verbazend dat dit niet vaker gebeurt.Japser schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:44:
Toch bizar als je het zo ff nagaat: 43 minuten lang rondrennen, corners nemen en voetballen en dan in een lullig moment voorover vallen dat alle lichten uitgaan. En dat bij een goed getrainde en gecontroleerde topvoetballer. Ik weet het, het is niet de eerste x maar wel de eerste keer dat ik dit live op tv zie.
Na zoveel sport gezien te hebben in 40 jaar tijd, kan ik de echt schokkende gebeurtenissen nog steeds op maar twee handen tellen. (meeste zijn autoracen en fietsen)
How do you save a random generator ?
Ik denk dat er vooral dingen geregeld moeten worden. Zoals politie en dergelijke. Wegen weer afgesloten voor vervoer en dergelijke.Deadsy schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:45:
De UEFA zal deze wedstrijd het liefst willen spelen, die denken alleen aan de centen.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dit. Naïef om te denken dat de UEFA nu alles om gaat gooien.Deadsy schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:45:
De UEFA zal deze wedstrijd het liefst willen spelen, die denken alleen aan de centen.
I served in a company of heroes.
Er zijn zat dingen die je helemaal niet ziet tenzij je er specifiek naar gaat zoeken.Harribo schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:46:
Je kunt spelers suf monitoren, dit soort dingen kun je nooit 100% voor zijn
Kan jou morgenochtend onder de douche overkomen, of mij tijdens een rondje hardlopen. Dat is het leven, we hebben daar geen controle over...Japser schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:44:
Toch bizar als je het zo ff nagaat: 43 minuten lang rondrennen, corners nemen en voetballen en dan in een lullig moment voorover vallen dat alle lichten uitgaan.
Weet je hoe je compressies moet geven? Dan ben je al op de helft. Weet je hoe je moet beademen? Dan ben je al op 90%. Het hoeft niet mooi te gaan, het gaat er om dat jij de patient zn bloed rondpompt en zuurstof toediend. Een gebroken ribje, verschroeide tepel... BOEIEND!Harribo schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:41:
[...]
Ik weet dat niet meer.
Ik weet wel dat ik officieel gediplomeerd sportmasseur en sportverzorger ben en dan krijg je die reanimatie cursus ook.
Maar aangezien dat jaarlijks is en er (gelukkig) het hele jaar zoiets niet gebeurd, vergeet ik het overgrote deel weer. Als er nu iemand gereanimeerd moet worden, weet ik nog maar een kwart of zo. Wel jammer.
Gelukkig is Eriksen bij bewustzijn en hopelijk functioneert alles nog.
Tsja het kunnen de gekste dingen zijn.. En het kan iedereen overkomen helaas, hoe goed je ook getraind bent. Misschien juist wel daarom.. je weet het het nietJapser schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:44:

Verbazingwekkend eigenlijk hoe dat geregeld is tegenwoordig.. Vooral ook fijn om te weten dat er steeds meer AED’s komen (Ik weet toevallig dat wij er hier 1 hebben op letterlijk 100 meter).. En hoe weinig je bij dat soort dingen stilstaat tot er zoiets gebeurd als dit en je er eens over gaat denkenSuperKneus schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 19:46:
[...]
Als er een reanimatie oproep binnenkort dan worden er altijd 2 ambulances gestuurd. Natuurlijk krijgen politie en brandweer ook een seintje die een AED bij hebben. Echter kan het altijd even duren voordat die er zijn. Er gaat dan dus ook een seintje (ik weet niet hoe het precies werkt) naar burgerhulpverleners die zich bijvoorbeeld bij hartslagnu hebben aangemeld. Die krijgen dan een sms. In het smsje staat of je naar de plek moet gaan of dat je naar een AED moet gaan. In het laatste geval staat er dan ook een pincode bij om de AED uit de kast/kluis te halen.
Ik woon zelf in een plaats in de buurt van Utrecht en daar hebben ze meerdere aeds in de omgeving hangen. Ik geloof dat op dit moment er overal binnen 6min een AED kan zijn.
Dit topic is gesloten.