Ik hobby al ruim 25 jaar als geluidstechnicus een beetje bij.
De keren dat ik de DB meter nodig heb gehad omdat er iets gereguleerd was kan ik op 1 hand tellen.
Maar daar ging het topic niet over..

de openingspost is een tik overdreven maar ik ben wel verbijsterd door de schijnbaar totale afwezigheid van wederzijds begrip in dit topic. Ik dacht dat we hier altijd probeerden zinnige discussies te voeren
De schrijfstijl van de TS neemt, om eerlijk te zijn, elke motivatie weg om er een zinnige discussie van te maken.
Ik heb een tijdje in een wat minder stukje van Eindhoven gewoond, in een flatje op 3 hoog aan een drukke weg en ook nog eens bij een verkeerslicht.
De geluidsoverlast daar was ongeveer zoals de topicstarter beschrijft.
Echter niet van motorrijders maar van Tokkies op MP3 scooters, race motoren, in golfjes, Corsatjes. Oh en die nieuwe Mercedessen waren ook erg populair.
Open uitlaten, pops en bangs, revven tegen de toeren begrenzer.
Ik schrijf bewust dat dat geen motorrijders waren/zijn.
Dat zijn gasten die zich met teenslippers en trainingspakken op 2 of 4 wielen voortbewegen.
Uit elk onderzoek, door de branche zelf, of bij vermeende geluidsoverlast op dijken.
Blijkt dat het slechts enkele procenten zijn van de motoren die te veel lawaai maken.
Ik woon nu aan een doorgaande weg vanuit Eindhoven naar een buur dorp.
Ook hier is de herrie soms erg storend, dat wisten we van te voren toen we het huis kochten.
Ik heb geen harde cijfers maar de meeste overlast:
Jeugd op scooters met open uitlaten.
Jongeren met de eerder genoemde auto's met de zelfde open uitlaten.
Bij echt mooi weer komen daar ook zeker motoren bij, waar ook zeker herrieschoppers bij zitten.
Maar op deze locatie zijn die toch echt in de minderheid.
Richting de topic starter:
Verwacht je serieus een discussie of wil je je frustratie kwijt en is er alleen ruimte voor onwaarheden en gechargeerde voordelen?
Ik rijd al heel wat jaren motor, heb er nu nog 2.
Waarvan eentje met een aftermarket uitlaat demper. Met E-keur en DB killer er in. Voldoet gewoon netjes aan wat mag en overschrijd geen enkele wettelijke norm.
De andere motor is een jaar oud, originele demper gewoon netjes in orde dus.
Ik ken en rijd veel met andere motorrijders. Gasten met open uitlaten zijn er niet bij, haakt er toch ooit iemand aan "met zonder" demper dan krijgt hij of zij het echt wel te horen. Bij de wat serieuzer motorrijders is het echt niet meer van deze tijd om onnodig kabaal te maken.
Oh ook de motortijdschriften zijn er vol op mee bezig, het geluid tegen geluid is in dit wereldje echt wel de overhand aan het krijgen.
Maar nogmaals, je frustratie en de complete onzin in je topic start zijn wel echt overdreven.
Het zijn ongeveer de zelfde onzinnigheden en onwaarheden waar mee "belangengroepen" het voor elkaar krijgen om sommige dijken en wegen aan te sluiten.
En dat blijft ik toch een vreemde een frustrerende ontwikkeling vinden. Ik mag met mijn compleet legale motor waar ik netjes wegenbelasting voor betaal en ik me netjes op gedraag ineens op bepaalde plekken niet meer komen??
Veroorzaakt door besluit vorming gebaseerd op gelijke onwaarheden die ik hier in de TS terug zie komen.
Eigenlijk is de topic start hier op Tweakers wel vreemd, dit is toch de site en het forum van feiten, cijfertjes en harde waarheden.
[
Voor 11% gewijzigd door
Bommes op 05-06-2021 22:22
]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.