Anoniem: 455473 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:06:
Gister tijdens het uitlaten ook een motorscooter die ik van ongeveer 1km ver aan hoorde brommen...er moet gewoon meer op worden gehandhaafd. Nationale Stichting Geluidshinder (kan je lid van worden)
https://nsg.nl/nl/home is een mooie organisatie om actief voor te worden of te doneren.
Geluid maakt ziek, niemand vind het geluid ook mooi behalve de motorrijders zelf. Super asociaal in zo'n dichtbevolkt land. Gadverdamme.
Ik ben eind vorig jaar verhuisd vanwege de extreme overlast van motorrijders maar ook van auto's met die k*t 'sport' uitlaten met hun gepop en gebang. Ik kan best wel iets hebben maar als je het hele godgansche weekend van 's ochtends vroeg tot diep in de nacht (!) naar het geluid van 'sport' uitlaten zit te luisteren en je elkaar op het balkon niet eens meer kunt verstaan (70dB terwijl ze al een paar honderd meter verderop rijden was geen uitzondering) dan is de lol er wel een keer af.
Ik woonde voorheen op een soort splitsing tussen allerlei wegen, aan een dijk, industrieterrein, een doorgaande weg en oprit naar een klein binnendoor weggetje, nu woon ik hemelsbreed op bijna een kilometer (!) afstand van de eerste doorgaande weg midden in een woonwijk en alsnog hoor je om de haverklap motorrijders even lekker het gas opentrekken. Onbegrijpelijk dat er niet véél meer op gehandhaafd wordt. Bij snor en bromfietsen krijg je direct een WOK status als je bromfiets harder kán dan toegestaan middels grote controleacties maar bij auto's en motorfietsen lijkt dat compleet afwezig of in elk geval nauwelijks aandacht te hebben.
In Rotterdam zijn ze er ook compleet klaar mee met dit soort overlast en zijn er al diverse parkeerplaatsen afgesloten en ook terraseigenaren ergeren zich aan het gedrag van het asovolk dat constant langsscheurt waardoor hun klanten elkaar niet meer kunnen verstaan of er zelfs niet eens veilig zit.
Het begint echt wel de spuigaten uit te lopen en door het gebrek aan handhaving krijg je wel dat de politiek en gemeenten straks weer voor de makkelijke weg kiezen en bv wegen gaat afsluiten. Nee, HANDHAVEN, dat moeten ze eens doen.
Idem met tuinfeestjes tot diep in de nacht, dat is gewoon extreem asociaal, om 11u 's nachts hoort het gewoon stil te zijn en op zondagochtend is het ook asociaal om heel vroeg al je bladblazer of hogedrukspuit aan te zetten.
Een beetje meer stilte in de maatschappij mag best wel wat meer afgedwongen worden. Ben blij om te zien dat geluidsoverlast steeds meer in de politiek als echt serieus probleem wordt gezien.
Mensen worden er letterlijk en figuurlijk gewoon ziek van.