Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Gaat het om een beter gehoor of ergens last van hebben? Mijn gehoor is, zeker in het spraakgebied qua frequenties, niet heel je dat meer, maar ik kan zeker wel last hebben van die snorscooter met 80cc die continu langsgillen.. maar weer geen last hebben van mooie roffelende motoren op de Lekdijk hier redelijk in de buurt..Brent schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:29:
[...]
Het is jammer dat je door de stelling in het overdrevene te trekken hem probeert te ontkrachten.
De vraag is slechts ook te denken om mensen die misschien gewoon veel betere gehoor hebben en dus meer last ervan. Lijkt me een redelijk verzoek.
Als je een dergelijk gehoor hebt waar elk geluid zeer doet of dat je hersenen ervoor zorgen dat je zowat flauwvalt dan heb je denk ik medicatie nodig,óf je moet ergens in een bos in het noorden van Noorwegen of Alaska gaan wonen ofzo..
De problemen die de TS ervaart zijn duidelijk psychisch van aard. Het advies wat hier eerder gegeven is, zoek professionele hulp hiervoor, is duidelijk het beste advies.
Ik heb het zelf ook bijna gehad, de "overlast" van motoren vind ik heel erg meevallen...maar al die scooters/snorfietsen die knallen uit de uitlaat zodra ze het gas loslaten terwijl ze rijden...ik merkte dat ik me er steeds meer en steeds meer aan ging ergeren...gelukkig had ik de valkuil op tijd door...ik heb het weer losgelaten, en de ergenis is ook verdwenen.
Op een gegeven moment ben je er zo op gefocused dat elk motorgeluid je gaat storen, dit gaat je leven beheersen, je gaat er topics over openen...je krijgt onbegrip van anderen..etc etc.
Laat het los, zoek hulp, ga relativeren...anders kun je beter op het platteland gaan wonen
.
Ik heb het zelf ook bijna gehad, de "overlast" van motoren vind ik heel erg meevallen...maar al die scooters/snorfietsen die knallen uit de uitlaat zodra ze het gas loslaten terwijl ze rijden...ik merkte dat ik me er steeds meer en steeds meer aan ging ergeren...gelukkig had ik de valkuil op tijd door...ik heb het weer losgelaten, en de ergenis is ook verdwenen.
Op een gegeven moment ben je er zo op gefocused dat elk motorgeluid je gaat storen, dit gaat je leven beheersen, je gaat er topics over openen...je krijgt onbegrip van anderen..etc etc.
Laat het los, zoek hulp, ga relativeren...anders kun je beter op het platteland gaan wonen
https://wren.co/join/Devian
Er zit ruimte tussen nergens last van hebben en zere oren om een zuchtje wind. Bovendien keer je het om: geluid wordt van het apparaat naar de ontvangen gezonden, geëxternaliseerd. Dat is niet netjes, en net zoals met alle andere vervuiling, komen we er in toenemende mate achter dat je het moet internaliseren: de veroorzaker moet het oplossen, niet het 'slachtoffer'.cooper_s1 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:33:
[...]
Gaat het om een beter gehoor of ergens last van hebben? Mijn gehoor is, zeker in het spraakgebied qua frequenties, niet heel je dat meer, maar ik kan zeker wel last hebben van die snorscooter met 80cc die continu langsgillen.. maar weer geen last hebben van mooie roffelende motoren op de Lekdijk hier redelijk in de buurt..
Als je een dergelijk gehoor hebt waar elk geluid zeer doet of dat je hersenen ervoor zorgen dat je zowat flauwvalt dan heb je denk ik medicatie nodig,óf je moet ergens in een bos in het noorden van Noorwegen of Alaska gaan wonen ofzo..
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik vind het ook erg meevallen to be honest. De titel van het filmpje dekt de lading wat mij betreft in ieder geval niet. Een opname van een enkeling. Daarbij zo te zien ook nog eens zonder obstakels er tussen op een erg rustige periode dus relatief weinig ander omgevingsgeluid.-tom-562 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:29:
[...]
Dit is een grap toch? Misschien moet je niet op de 10e verdieping in een stad gaan wonen
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Er is een vandaag nog in dit topic een onafhankelijk onderzoek gepost over de bijdrage van motoren aan het omgevingsgeluid.Jorn schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:17:
[...]
Ja was natuurlijk te verwachten maar deze reactie is te makkelijk.
Als er geen onafhankelijk onderzoek naar gedaan wordt is dat er ook niet mee te onderbouwen.
Ik hoef vast ook niet te vragen of jij kunt onderbouwen dat het niet zo is met onafhankelijk onderzoek
Het probleem is dat dat soort aannames allemaal onderbuikgevoelens zijn die een gezonde discussie in de weg staan. Dat wil niet zeggen dat er geen subjectieve perceptie is dat motoren onevenredig veel lawaai maken (en ook die subjectieve perceptie moet serieus genomen worden), maar ik mis feitelijke onderbouwing. Ik vind het ook opvallend dat in de berichtgeving over het onderzoek in Rotterdam steeds uitgebreid wordt gesproken over extreme overlast door een kleine groep auto's, en motoren alleen in één artikel in een bijzin voorkomen. Persoonlijk had ik (als motorrijder) de overlast van motoren groter verwacht dan nu uit de berichtgeving van dit onderzoek naar voren lijkt te komen.Maar dat er meer over motoren dan over auto's(terwijl er daar véél meer van rondrijden) geklaagd wordt zegt denk ik toch wel genoeg. Dat ontkennen is gewoon struisvogeltactiek.
Disclaimer: ik kan het onderzoek zelf niet vinden dus ik moet afgaan op de berichtgeving erover.
Je hebt in zekere zin wel gelijk, maar je kan niet verwachten dat we 680.000 motorfietsen (aantal motorfietsen in nederland in 2020) zó gaan aanpassen dat die mevrouw er niet meer van flauwvalt.Brent schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:35:
[...]
Er zit ruimte tussen nergens last van en zere oren om een zuchtje wind. Bovendien keer je het om: geluid wordt van het apparaat naar de ontvangen gezonden, geëxternaliseerd. Dat is niet netjes, en net zoals met alle andere vervuiling, komen we er in toenemende mate achter dat je het moet internaliseren: de veroorzaker moet het oplossen, niet het 'slachtoffer'.
We moeten dus gewoon die paar rotte appelen die het verpesten voor de rest eruit halen.
Maar dan moet er gehandhaafd worden en daar is mankracht voor nodig en die is er niet..
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dit topic is gesloten.