Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 54 ... 141 Laatste
Acties:

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-01 22:36
Geen matches
Overigens zijn het wel grappenmakers bij Alphabet: ik krijg eerst een mail dat mijn bestelde auto een aangepaste leverdatum heeft naar eind december en vervolgens krijg ik een mail dat ik een afspraak moet maken voor het wisselen naar winterbanden…niet van mijn huidige auto, maar van de Q4 (die er nog niet is…)…. Schiet mij maar lek…

Keep rolling sixes!

• Julicount
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-01-2025
Geen matches
Idem, die wordt gewoon automatisch
door het systeem verstuurd als de verwachte levering niet al te ver weg meer is en je normaliter al een aflever afspraak hebt. Ik heb hem deze week voor de 3e keer ontvangen. Op zich handig in een normale situatie maar een beetje pijnlijke confrontatie in deze onzekere tijden🤣...
Let ook even op dat in die mail waarschijnlijk staat dat je voor en achter dezelfde bandenmaat hebt die je kunt doorgeven, dit klopt niet, het zijn verschillende maten.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:05
Geen matches
Voor het eerst de Sportback zo gezien. Mythos black, zwart optiekpakket en exterieur carrosseriekleur. 👌
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duMxGtxgUlszX-hVHbmKjlsPEbw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qKprBthgaFBzBU4zwpg9b2Uu.jpg?f=fotoalbum_large

• Travish
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-11-2025
Geen matches
In reactie op jope3 : ook mijn stoel kraakt! En niet zo’n beetje ook… Gisteren ineens begonnen… met mijn gewicht van 78 kilo toch niet echt een enorme zware belasting lijkt mij 😀

• MV999
  • Laatst online: 02-11-2022
Geen matches
Maurice- schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:10:
Voor het eerst de Sportback zo gezien. Mythos black, zwart optiekpakket en exterieur carrosseriekleur. 👌
[Afbeelding]
Pfohhh alleen nog andere velgen en kleur remklauwen en hij is van mij. Kan niet meer wachten.. :F |:(

Audi Q4 Sportback S Competition

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-01 09:26
Geen matches
Travish schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:22:
In reactie op jope3 : ook mijn stoel kraakt! En niet zo’n beetje ook… Gisteren ineens begonnen… met mijn gewicht van 78 kilo toch niet echt een enorme zware belasting lijkt mij 😀
Welke stoelen heb jij? Standaardstoelen of sportstoelen?

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07-2025
Geen matches
Ik was eigenlijk benieuwd of het in delen neerklappen van de achterbank altijd als aparte optie stond.
Ik zie hem er nu specifiek bij staan als optie, zat nog eens rond te klikken nl.
Ik heb hem niet gekozen en dat is op zich prima.

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-12-2025
Geen matches
Avigoorn schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:16:
Ik was eigenlijk benieuwd of het in delen neerklappen van de achterbank altijd als aparte optie stond.
Ik zie hem er nu specifiek bij staan als optie, zat nog eens rond te klikken nl.
Ik heb hem niet gekozen en dat is op zich prima.
Hij is altijd in delen neerklapbaar, maar de 40:20:20 optie of hoe je die ook noemt, die is voorbehouden aan een bepaalde optie inderdaad

• the-hyrax
Geen matches
Mailtje van LeasePlan, "uw levering is vertraagd"...

Lopen beetje achter de feiten aan want ik heb al een leverafspraak... tja inderdaad één week later dan de eerder geschatte week (en vier weken later dan de initieel ingeschatte week)

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-01 11:19

Trackerfire

BTC HODLER

Geen matches
[Afbeelding]
Voor m'n gevoel zitten hier chromen randen rondom de raamlijsten. Dat is op z'n minst opmerkelijk. Of zou 't de lichtinval zijn :o

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• MV999
Geen matches
Trackerfire schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:48:
[...]

Voor m'n gevoel zitten hier chromen randen rondom de raamlijsten. Dat is op z'n minst opmerkelijk. Of zou 't de lichtinval zijn :o
Lijkt mij lichtinval. Je ziet namelijk aan de achterkant toch duidelijk de zwarte randen.

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Geen matches
MV999 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:50:
[...]

Lijkt mij lichtinval. Je ziet namelijk aan de achterkant toch duidelijk de zwarte randen.
Ja, je hebt gelijk. Ligt wellicht aan de foto en het genomen perspectief maar ben nu wel licht aan het twijfelen over de keuze full-black op de Sportback. Lijnenspel wordt idd flink gemaskeerd door het full-black zijn.

Edit: Ah zie nu wel dat het geen S-Line editie is. Pfieuw. Dat scheelt al een berg :9~

[ Voor 12% gewijzigd door Trackerfire op 15-12-2021 10:53 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• MV999
Geen matches
Trackerfire schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:51:
[...]

Ja, je hebt gelijk. Ligt wellicht aan de foto en het genomen perspectief maar ben nu wel licht aan het twijfelen over de keuze full-black op de Sportback. Lijnenspel wordt idd flink gemaskeerd door het full-black zijn.

Edit: Ah zie nu wel dat het geen S-Line editie is. Pfieuw. Dat scheelt al een berg :9~
Daarnaast vind ik persoonlijk de auto in het echt veel sprekender met de lijnen.

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Geen matches
Trackerfire schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:51:
[...]

Qua uiterlijk is er niet direct veel verschil tussen wel/niet S-line toch?

The best is yet to come

• MV999
Geen matches
Dean Martin schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:23:
[...]

Qua uiterlijk is er niet direct veel verschil tussen wel/niet S-line toch?
S line bumpers toch >:) :D

• Dean Martin
  • Niet online
Geen matches
Dat is echt een minimaal verschil vind ik.
Ik heb de S gepakt vanwege het interieur, de buitenkant is nagenoeg gelijk.

Of ik moet echt stekeblind zijn :P

The best is yet to come

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Geen matches
Dean Martin schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:26:
[...]

Dat is echt een minimaal verschil vind ik.
Ik heb de S gepakt vanwege het interieur, de buitenkant is nagenoeg gelijk.

Of ik moet echt stekeblind zijn :P
Nou nu je 't zegt. Heb ze ff onder elkaar gezet. Dacht dat de S-Line een dikke sideskirt had, maar is niet 't geval. Die zit zelfs op de Edition. Wel van plastic dan, maar toch. De achterkant is wel aanzienlijk qua verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door Trackerfire op 15-12-2021 11:33 ]

• Dean Martin
  • Niet online
Geen matches
Trackerfire schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:32:
[...]

Nou nu je 't zegt. Heb ze ff onder elkaar gezet. Dacht dat de S-Line een dikke sideskirt had, maar is niet 't geval. Die zit zelfs op de Edition. Wel van plastic dan, maar toch. De achterkant is wel aanzienlijk qua verschil.
Alleen de pods naast de 'mistlampen' (die er niet zijn) en de diffuser aan de achterkant is anders. Maar ook dat is minimaal.

The best is yet to come

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Geen matches
Dean Martin schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:33:
[...]

Alleen de pods naast de 'mistlampen' (die er niet zijn) en de diffuser aan de achterkant is anders. Maar ook dat is minimaal.
En de verlichting als je de edition hebt. Die loopt niet door ;) dat bedoelde ik eigenlijk. Maar daarvoor kun je kiezen alsnog naar Matrix LED te gaan :)

• Dean Martin
  • Niet online
Geen matches
Trackerfire schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:34:
[...]

En de verlichting als je de edition hebt. Die loopt niet door ;) dat bedoelde ik eigenlijk. Maar daarvoor kun je kiezen alsnog naar Matrix LED te gaan :)
Visueel loopt die wel door toch? Alleen branden doet het niet :P

The best is yet to come

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Geen matches
Dean Martin schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:36:
[...]

Visueel loopt die wel door toch? Alleen branden doet het niet :P
Naja, dit dus. Heb 't nu een paar keer mogen aanschouwen in o.a. Facebook posts. Doet echt wel afbreuk aan de totale image van de auto >:) zelfde geldt voor die "gekke" ledstrip in de koplampen.

[ Voor 7% gewijzigd door Trackerfire op 15-12-2021 11:37 ]

• Dean Martin
  • Niet online
Geen matches
Trackerfire schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:37:
[...]

Naja, dit dus. Heb 't nu een paar keer mogen aanschouwen in o.a. Facebook posts. Doet echt wel afbreuk aan de totale image van de auto >:) zelfde geldt voor die "gekke" ledstrip in de koplampen.
Eens.

The best is yet to come

• the-hyrax
Geen matches
Vergeet de S-line badge niet voor schuinboven het wiel!

• the-hyrax
Geen matches
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtnE3HDE5DzJh-bEVDzi1-Bw6PU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dUd5GVkMnlrqsFOS3hwjXEZa.png?f=fotoalbum_large

Even onderzoek gedaan :9 - oh en vergeet de S-line instaplijsten en roestvrijstalen pedalen niet!

[ Voor 9% gewijzigd door the-hyrax op 15-12-2021 11:47 ]

• Dean Martin
  • Niet online
Geen matches
the-hyrax schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:41:
[...]

Vergeet de S-line badge niet voor schuinboven het wiel!
Nu de achterkant nog >:)

The best is yet to come

• Diejeeh
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17-10-2023

Diejeeh

Audi Q4 40 sinds dec 2021

Geen matches
[Afbeelding]
Ik vind deze versie door het ontbreken van de chromen details heel veel op een Tesla gaan lijken.
En dat is geen compliment :)

• the-hyrax
Geen matches
Daar hadden ze geen mooi naast-elkaar plaatje voor op Audi.nl dus bij dezen }:O

Lijkt erop dat de S-line een soort diffuser heeft en de randen van dat gedeelte waar de parkeensensoren zitten (dat zwarte) zijn ook chiquer uitgevoerd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpaUWszD5fLUClCujMafAnRDhao=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7KAQhAbQMUJr5atybAkiQyuc.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/47d36cKTb840FxG94EAxHNeHWA0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/odK2cWyoKSofcZDzupeSAijW.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door the-hyrax op 15-12-2021 11:50 ]

• Dean Martin
  • Niet online
Geen matches
In mijn ogen visueel minimale verschillen! Interieur is een ander verhaal.

The best is yet to come

• the-hyrax
Geen matches
Dean Martin schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:51:
In mijn ogen visueel minimale verschillen! Interieur is een ander verhaal.
Nu ik die diffuser zo heb gezien vind ik het anders wel opvallend

• Diejeeh

Diejeeh

Geen matches
Sinds een week onze Q4 in bezit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vgd1G2l3nKUD3Nd4IlOj4AqZ7RM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oja2KbvxzSh8V0evkvfhO1Kl.png?f=fotoalbum_large

Het lijkt of iedereen een advanced of s-line competition heeft gekozen maar ben zeer blij met de "gewone" launch edition. De grill is wat minder fraai maar ik vind de plastic elementen verder juist wel mooi icm het Mythos Zwart. (beter dan het grijs gespoten van de Advanced edition)

Hij rijdt verder als een zonnetje, wat een genot.
Ook de ruimte achterin is ideaal met 2 kinderen op de achterbank.
De MMI icm CarPlay is (nog) niet echt ideaal. Lastig om te switchen tussen 2 telefoons ook. Ik hoop op wat software updates om dat te verbeteren.

[ Voor 0% gewijzigd door Diejeeh op 15-12-2021 11:57 . Reden: taalfout ]

• JandV
  • Laatst online: 10-01-2024
Geen matches
Niets mis met de "gewone" hoor! Ook een mooie uitvoering en lekker dikke velgen (die had ik ook aangevinkt).
Diejeeh schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:53:
Sinds een week onze Q4 in bezit.

[Afbeelding]

Het lijkt of iedereen een advanced of s-line competition heeft gekozen maar ben zeer blij met de "gewone" launch edition. De grill is wat minder fraai maar ik vind de plastic elementen verder juist wel mooi icm het Mythos Zwart. (beter dan het grijs gespoten van de Advanced edition)

Hij rijdt verder als een zonnetje, wat een genot.
Ook de ruimte achterin is ideaal met 2 kinderen op de achterbank.
De MMI icm CarPlay is (nog) niet echt ideaal. Lastig om te switchen tussen 2 telefoons ook. Ik hoop op wat software updates om dat te verbeteren.

• Dean Martin
  • Niet online
Geen matches
the-hyrax schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:53:
[...]

Nu ik die diffuser zo heb gezien vind ik het anders wel opvallend
Mijn mening is gelukkig ook geen feit ^)

The best is yet to come

• the-hyrax
Geen matches
Zijn er trouwens meerderen die delen laten spuiten c.q. wrappen? Ik ga het dak zwart laten wrappen (witte SB) en de remklauwen vóór (haha want achter heb je geen remklauwen... sad) rood laten spuiten

• MV999
Geen matches
the-hyrax schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:03:
Zijn er trouwens meerderen die delen laten spuiten c.q. wrappen? Ik ga het dak zwart laten wrappen (witte SB) en de remklauwen vóór (haha want achter heb je geen remklauwen... sad) rood laten spuiten
Yes, remklauwen rood :D

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-02 17:24
Geen matches
wimbre schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:56:
[...]

Ik heb hier ook last van met de standaard stoffen stoelen. Begon bij ongeveer 3000 kilometer.

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Geen matches
Chirezza schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:12:
[...]

Ik heb hier ook last van met de standaard stoffen stoelen. Begon bij ongeveer 3000 kilometer.
Balen zeg. Mag toch hopen dat ze op een auto van minimaal een halve ton niet hebben bezuinigd op de (standaard)-stoelen. Gezien er nu al drie meldingen zijn van hetzelfde euvel vrees ik ervoor.

[ Voor 9% gewijzigd door Trackerfire op 15-12-2021 12:25 ]

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 07:47
Geen matches
Chirezza schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:12:
[...]

'Standaard stoffen', bedoel je daarmee de stoffen sportstoelen die in de LE Advanced en LE Advanced plus zitten of de standaard stoffen stoelen die in de LE zitten?

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 01-02 17:24
Geen matches
Gerardvhgn schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:22:
[...]

'Standaard stoffen', bedoel je daarmee de stoffen sportstoelen die in de LE Advanced en LE Advanced plus zitten of de standaard stoffen stoelen die in de LE zitten?
De standaard stoffen stoelen die in de launch edition zitten inderdaad.

• Travish
  • Laatst online: 14-11-2025
Geen matches
Bij mij zijn het de sportstoelen uit de Launch edition Advanced in half leder/Alcantara.. Is ook vlgs mij het frame wat kraakt en niet de bekleding.(spontaan gisteren begonnen)
Verder was er nog een vraag over mijn afvalbakje welke mooi past in de twee gaten wat voor bekerhouder moet doorgaan..Dit is een afvalbakje/asbakje uit 1 van mijn eerder leaseauto's In deze een Ford C-Max.
Afvalbakje is inmiddels al met enkele auto's mee verhuist

• Diejeeh

Diejeeh

Geen matches
Travish schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:41:
….
Verder was er nog een vraag over mijn afvalbakje welke mooi past in de twee gaten wat voor bekerhouder moet doorgaan..Dit is een afvalbakje/asbakje uit 1 van mijn eerder leaseauto's In deze een Ford C-Max.
Afvalbakje is inmiddels al met enkele auto's mee verhuist
Even een 2e hands Ford C-Max op de kop tikken dus

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-01 16:24

Aldmar

Niks...

Geen matches
Diejeeh schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:53:

Dat ervaar ik ook. Is even puzzelen hoe het zit...

Ook irritant dat als ik instap hij automatisch verbinding maakt met CarPlay, wat op zich prima is, maar ook telkens het geluid van CarPlay pakt. Dus elke keer bij instappen:
1) privésfeer melding wegtikken
2) radioknop aantikken
3) telefoonknop aantikken
4) googlemaps aantikken (Carplay start altijd standaard op in de 'telefoon' app :? )

waarbij stap 3 en 4 niet noodzakelijk zijn maar meestal heb ik wel Maps openstaan zonder reisdoel. Mijn vorige auto (Ford Focus) startte CarPlay automatisch in de laatste geopende app en geluidsinstellingen.

Ach ja luxe problemen... ;)

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:46
Geen matches
wimbre schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:56:
[...]

Ik heb de S line sportstoelen.

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02:16
Geen matches
the-hyrax schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:49:en de randen van dat gedeelte waar de parkeensensoren zitten (dat zwarte) zijn ook chiquer uitgevoerd
Niet zozeer chiquer. Enige verschil is dat het op die S-Competition in dezelfde lakkleur is als de rest van de auto. Bij de Advances is dat net als de skirts en de delen rond de "grille" in Manhattan Metallic gespoten.

Catch my drift?

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02:16
Geen matches
Aldmar schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:18:
4) googlemaps aantikken (Carplay start altijd standaard op in de 'telefoon' app :? )

waarbij stap 3 en 4 niet noodzakelijk zijn maar meestal heb ik wel Maps openstaan zonder reisdoel. Mijn vorige auto (Ford Focus) startte CarPlay automatisch in de laatste geopende app en geluidsinstellingen.

Ach ja luxe problemen... ;)
Tip:

Op je iPhone heb je de app "Opdrachten".

Daar kun je dat instellen.

Ik heb bijvoorbeeld ingesteld dat : "wanneer carplay verbinding maakt" eerst Flitsmeister opent en daarna Google Maps.

Zo heb ik altijd google maps op het scherm staan bij de start, terwijl Flitsmeiser dan op de achtergrond meedraait. Via de opdrachten app kun je zo precies regelen wat je wilt.

Catch my drift?

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Geen matches
Dit is ook wel een beauty hoor mensen (persoonlijke mening uiteraard)!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hIHSmljh0Wghq5QbHk_JCUblKhk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sADw5N4lKYc9K6NQz3i67PlZ.jpg?f=fotoalbum_large

• MV999
Geen matches
Trackerfire schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:39:

[Afbeelding]
Eens, heb nog even getwijfeld over deze kleur.. Alleen toch blij dat ik zwart heb genomen :)

• JandV
  • Laatst online: 10-01-2024
Geen matches
Heel mooi :) niet voor niets deze kleur gekozen ;)

[Afbeelding]

• Dean Martin
  • Niet online
Geen matches

[Afbeelding]
In het wit, en het is de mijne!

The best is yet to come

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:05
Geen matches
Diejeeh schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:47:
[...]

Ik vind deze versie door het ontbreken van de chromen details heel veel op een Tesla gaan lijken.
En dat is geen compliment :)
Begrijp wat je bedoelt. Wij krijgen 'm wel zo (op de velgen na). Bij Advanced vond ik de prijs wel welletjes maar daar vind ik de grille een te groot grijs plastic vlak. Als je dan voor zwart gaat vervalt de chrome lijst helaas ook. Op mijn voorgaande BMW's kon die combinatie altijd wel; zwarte details maar met met chrome Hofmeister.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pApkjJtBCTkGVHjW0FYKNLHpRMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zTByWTYLj7yzaDwmCde2Kev9.jpg?f=fotoalbum_large

• Avigoorn
Geen matches

[Afbeelding]
Deze maar dan met de 5 spaaks 21 inch velgen. Dan zijn we er ;)

edit: niet bepaald zie ik nu, dan moet er nog een stuk af bij mij :+ Dit is de SB :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Avigoorn op 15-12-2021 16:28 ]

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-01 09:26
Geen matches
kingknoest schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:16:
Bij mij als het goed is toch goed nieuws, waar ik niet meer op rekende. Waar ik een paar weken geleden hoorde dat de auto pas in week 5 zou komen, wordt hij nu aanstaande donderdag in productie genomen en zou hij in week 51 afgeleverd worden!
Heb jij nog een status update gekregen of je auto idd is geproduceerd?

• Julicount
  • Laatst online: 28-01-2025
Geen matches

[Afbeelding]
Ik heb deze met zwarte velgen *O*

• Pastri
  • Laatst online: 28-05-2023
Geen matches
Weet iemand hoelang het duurt als de q4 op transport gaat naar Pon en dan naar de dealer.
Mijn q4 is 1 dec op transport gegaan.

Alvast bedankt.

• MV999
Geen matches
Pastri schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:42:
Weet iemand hoelang het duurt als de q4 op transport gaat naar Pon en dan naar de dealer.

Alvast bedankt.
Zijn volgens mij mensen hier die later op transport zijn gegaan en al een afleverafspraak hebben staan, dus zou toch even met de dealer gaan bellen haha

• tictac1
  • Laatst online: 23-07-2022
Geen matches
Pastri schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:42:

Alvast bedankt.
Zou 1 week moeten zijn. Die van mij zou deze week in NL zijn. Zal morgen zelf met de dealer bellen.

• Aarts ACM
  • Laatst online: 04-12-2023
Geen matches
Super blij met de afgeleverde Q4 E-tron 40 launch Advanced. Rijdt super soepel en heerlijk stil. Het enige minpuntje vind ik vooralsnog het ontbreken van parkeersensoren aan de voorzijde van de auto. Eigenlijk kan het niet dat dit niet standaard aanwezig is terwijl de sensoren al wel in de bumper verwerkt zijn. Of mis ik iets in de instellingen?

• PeterB10
  • Laatst online: 09-02-2022
Geen matches
Maurice- schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:03:
[...]

Begrijp wat je bedoelt. Wij krijgen 'm wel zo (op de velgen na). Bij Advanced vond ik de prijs wel welletjes maar daar vind ik de grille een te groot grijs plastic vlak. Als je dan voor zwart gaat vervalt de chrome lijst helaas ook. Op mijn voorgaande BMW's kon die combinatie altijd wel; zwarte details maar met met chrome Hofmeister.
[Afbeelding]
Zwart optiek vind ik persoonlijk ook te zwart. Alle details die in de auto zitten vervagen als het ware. Echter de grijze gril van de advanced (foto) vind ik voor het mooie te licht grijs en vol in de zon zelfs een te zilvere/schitterende uitstraling hebben. Ik heb een witte besteld en vind persoonlijk het contrast wit/Manhattan grey wel mooi. Perfecte gril zou voor mij iets donkerder grijs zijn net als de gril van een s line alleen dan zonder de zilveren streepjes en de omranding in Manhattan grey. De s line gril is namelijk net ietsje donkerder grijs dan de advanced gril. Omranding is te wrappen, maar het grote vlak niet, dit moet gespoten worden.

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Geen matches
Laadsnelheid omhoog en curve veel beter. In Q1 2022 voor VW en Skoda OTA en voor Audi waarschijnlijk een bezoekje aan de garage. Gaat zo’n 10 minuten schelen op de 0-80% tijd. Kortom zo’n 1/3 sneller. Dat zijn mooie upgrades!

https://mobility-talk.com/vw-laedt-schneller-als-tesla/

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-01 16:24

Aldmar

Niks...

Geen matches
DaMenaz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:37:
[...]

Tip:

Op je iPhone heb je de app "Opdrachten".

Daar kun je dat instellen.

Ik heb bijvoorbeeld ingesteld dat : "wanneer carplay verbinding maakt" eerst Flitsmeister opent en daarna Google Maps.

Zo heb ik altijd google maps op het scherm staan bij de start, terwijl Flitsmeiser dan op de achtergrond meedraait. Via de opdrachten app kun je zo precies regelen wat je wilt.
Top! Lijkt te werken. _/-\o_
Aarts ACM schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:35:
Super blij met de afgeleverde Q4 E-tron 40 launch Advanced. Rijdt super soepel en heerlijk stil. Het enige minpuntje vind ik vooralsnog het ontbreken van parkeersensoren aan de voorzijde van de auto. Eigenlijk kan het niet dat dit niet standaard aanwezig is terwijl de sensoren al wel in de bumper verwerkt zijn. Of mis ik iets in de instellingen?
Sensoren aan de voorkant is een optie. Volgens mij beschikbaar in 2 pakketten: "parkeerhulp voor en achter" a 398 euro, of "assistentiepakket plus" a 1.194 euro.

[ Voor 21% gewijzigd door Aldmar op 15-12-2021 19:31 ]

• the-hyrax
Geen matches
Trackerfire schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:24:
Laadsnelheid omhoog en curve veel beter. In Q1 2022 voor VW en Skoda OTA en voor Audi waarschijnlijk een bezoekje aan de garage. Gaat zo’n 10 minuten schelen op de 0-80% tijd. Kortom zo’n 1/3 sneller. Dat zijn mooie upgrades!

😻😻😻 ben benieuwd naar de curve

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-02 18:10
Geen matches
Trackerfire schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:24:

Kijk, de geruchten worden steeds concreter. dat zijn de betere berichten.

Dan ga ik nu speculeren op de volgende stap:
Als de batterij in staat is 170KW op te nemen zou hij dit ook over langere tijd af kunnen geven.
Dit gaat sowieso al in de 45 en 50 Q4's maar als nu de Q4-40 ook kortstondig 170KW ipv 150KW zou kunnen leveren zouden de niet zo hele beste acceleratie cijfers ook iets beter kunnen worden. (0-100 onder de 8 sec, mits de motor en motor drive dit aankan)

• SWIGGA
  • Laatst online: 07-02-2025
Geen matches
@deboss65 dat zou geweldig zijn, maar ik denk niet dat ze dat gaan doen... als de 40 iets krachtiger wordt, wordt de 45 bijna overbodig. (De 40 heeft achterwielaandrijving, rijdt dus net iets leuker lijkt uit verschillende tests als de quatro varianten en de draaicirkel is ook veel korter en bovendien is de prijs van de 40 uiteraard een stuk gunstiger, alsook het verbruik... ik heb de 40 besteld dus van mij mag het hoor 😛😊

• deboss65
Geen matches
SWIGGA schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:07:
@deboss65 dat zou geweldig zijn, maar ik denk niet dat ze dat gaan doen... als de 40 iets krachtiger wordt, wordt de 45 bijna overbodig. (De 40 heeft achterwielaandrijving, rijdt dus net iets leuker lijkt uit verschillende tests als de quatro varianten en de draaicirkel is ook veel korter en bovendien is de prijs van de 40 uiteraard een stuk gunstiger, alsook het verbruik... ik heb de 40 besteld dus van mij mag het hoor 😛😊
Denk ook niet dat het gaat gebeuren maar tussen de 50 en de 45 zitten 25kW (boost).
Als je van de 195KW van de 45 25kW aftrekt kom je precies op 170kW.
Het zou de concurrentie positie van de 40 t.o.v. de niet 4 wiel aangedreven concurrentie zoals de Ioniq5, EV6, Polestar etc sterk verbeteren. Die bieden meer punch voor minder geld.
Zelfs een Kona of een E-niro trekken de 35 en de 40 eruit.

De acceleratie cijfers zijn namelijk in mijn ogen het grootste minpunt van de Q4.

[ Voor 3% gewijzigd door deboss65 op 15-12-2021 22:31 ]

• SWIGGA
  • Laatst online: 07-02-2025
Geen matches
deboss65 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:30:
[...]

Denk ook niet dat het gaat gebeuren maar tussen de 50 en de 45 zitten 25kW (boost).
Als je van de 195KW van de 45 25kW aftrekt kom je precies op 170kW.
Het zou de concurrentie positie van de 40 t.o.v. de niet 4 wiel aangedreven concurrentie zoals de Ioniq5, EV6, Polestar etc sterk verbeteren. Die bieden meer punch voor minder geld.
Zelfs een Kona of een E-niro trekken de 35 en de 40 eruit.

De acceleratie cijfers zijn namelijk in mijn ogen het grootste minpunt van de Q4.
Klopt helemaal. Zeker vanaf 80 km/u heb je het gevoel van toch wat te weinig power te hebben. In de stad vond ik het zeker ok met de 40. Ik heb de kia ev6 rwd ook gereden en hoewel deze op papier een volle seconde sneller naar de 100 gaat merk je dat niet zo. Ik heb filmpjes van de acceleratietijden tussen de q4 e-tron 40 en de kia ev6 rwd opgezocht en in real life zijn ze even snel van 0-60 km per uur en is de kia net een tikje sneller van 80km per uur naar 100 per uur in die sprint... maar dus in de stad of tot 70 a 80 km per uur wegen gaat een kia rwd niet van de Q4 e-tron 40 wegrijden, maar een beetje meer vermogen zou inderdaad welkom zijn! Als alle versies van de Q4 sneller worden zou het natuurlijk wel kunnen (bv de 35 in 8,5 sec naar de 100, de 40 in 7.5 sec, de 45 in 6.3 sec en dan de 50 in 5.7sec ofzo) dit zou inderdaad meer competitief zijn 😊 laat ons hopen! 😇✌

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
Geen matches
Mijn Q4 is 8 december op transport gegaan en wordt pas 27 december in Nederland verwacht,wat een traject is dit geweest.

• MV999
Geen matches
Jan_1966 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:48:
Mijn Q4 is 8 december op transport gegaan en wordt pas 27 december in Nederland verwacht,wat een traject is dit geweest.
Dan pas?! Die van mij 10 december, dus betekent dat 29 december in NL? Hoe kan dat dan?

• the-hyrax
Geen matches
Jan_1966 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 08:48:
Jeetje, hoe dan?

• Jan_1966
  • Laatst online: 21-10-2024
Geen matches
Nog geen verklaring voor gekregen, gisteren was er er ook een forumlid die 3 weken op de Q4 moest wachten vanaf datum transport tot aankomst Leusden.

• Dean Martin
  • Niet online
Geen matches
Is vaak stoppen om te laden, die trip >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Dean Martin op 16-12-2021 08:57 ]

The best is yet to come

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-02 19:40
Geen matches
Hoe weten jullie exact op welke dag de auto in de prodcutiueweek gebouwd is en op transport is gegaan / gaat? Mijn contact bij PON kan die info niet geven.. alleen wanneer de auto verwacht wordt in NL.
...nog steeds week 52 terwijl deze nog steeds niet geproduceerd is (en was def. gepland week 6 december)

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-01 10:51
Geen matches
Deze week te horen gekregen dat ik mijn in Duitsland gekochte Q4 Demo op 28 december kan ophalen, planning was eind januari met eventuele uitloop naar Februari. Levering was afhankelijk van levering nieuwe demo auto.
Gelijk een afspraak gemaakt voor 29 december bij RDW keuringsstation Almelo. Moet nog best het een en ander geregeld worden voordat je de auto op kenteken krijgt in NL. Maakt de beloning van rijden alleen maar groter :)

Kortom, blij verrast door de snelle levering van de Q4. Ook de korte termijn waarop je bij de RDW terecht kan heeft mij positief verrast _/-\o_

Voor iedereen die nog moet wachten hoop ik dat dit niet te lang duurt.

• kurtjeG
  • Laatst online: 19-03-2024
Geen matches
heb mijn Q4 40 S-Line op 8 juli besteld (BE)
eerste melding vermoedelijke levering half november- naar eind november - naar half december en nu eind december.
zijn er nog wachtende van begin Juli, en zijn er die al rijden met bestelling begin Juli?

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-02 16:45

Kju

Geen matches
vriej29 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:13:
Deze week te horen gekregen dat ik mijn in Duitsland gekochte Q4 Demo op 28 december kan ophalen, planning was eind januari met eventuele uitloop naar Februari. Levering was afhankelijk van levering nieuwe demo auto.
Gelijk een afspraak gemaakt voor 29 december bij RDW keuringsstation Almelo. Moet nog best het een en ander geregeld worden voordat je de auto op kenteken krijgt in NL. Maakt de beloning van rijden alleen maar groter :)

Kortom, blij verrast door de snelle levering van de Q4. Ook de korte termijn waarop je bij de RDW terecht kan heeft mij positief verrast _/-\o_

Een tijdje geleden een GLC uit Belgie geimporteerd. Ik was best verbaasd hoe gemakkelijk dat ging.De uitdaging voor mij als leek zat eigenlijk alleen in het transport naar huis. Veel plezier alvast.

PSN: Kjujay

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Geen matches
Update van mijn kant. Ik ben nu bezig met een importer uit Duitsland. Enige verschil met uitrusting die ik hier heb aangevinkt zijn de kleur en de velgen. Kleur was mijn 2e keuze, wit en velgen is iets aan te doen. Als bonus zit hier wél een pano dak en phonebox in. Totale prijs met dit alles is 10k lager dan hier in NL. Bizar maar waar. Inclusief kosten RDW, BTW verschil van 2% et cetera kom ik op zo'n 9k minder, voor meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Trackerfire op 16-12-2021 10:31 ]

• deboss65
Geen matches
Trackerfire schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:26:
Update van mijn kant. Ik ben nu bezig met een importer uit Duitsland. Enige verschil met uitrusting die ik hier heb aangevinkt zijn de kleur en de velgen. Kleur was mijn 2e keuze, wit en velgen is iets aan te doen. Als bonus zit hier wél een pano dak en phonebox in. Totale prijs met dit alles is 10k lager dan hier in NL. Bizar maar waar. Inclusief kosten RDW, BTW verschil van 2% et cetera kom ik op zo'n 9k minder, voor meer.
Is dit een hele nieuwe? of is het een demo

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Geen matches
deboss65 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:32:
[...]

Is dit een hele nieuwe? of is het een demo
Volledig nieuw

• deboss65
Geen matches
Wordt hier dan niet een beetje gespeeld met de Duitse subsidie (Forderung) ?
Dat zo goed als alle opties die je in Duitsland kunt aanvinken goedkoper zijn is duidelijk maar 9k verschil vind ik wel heel veel.
En waarom zou deze mogelijk snel beschikbaar zijn terwijl de Duitse Q4 fora vol staat met gefrustreerde klanten die al vele, vele maanden wachten?

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Geen matches
Wellicht de kleur i.c.m. de prijs. Deze is full-options namelijk ook. De bonus geldt in Duitsland alleen als je auto onder de 60k is. Deze is bijna 80k en komt dus niet in aanmerking voor de subsidie.

Van deze 9k verschil is trouwens geen enkele subsidie af o.i.d. als je hem helemaal vol in elkaar klikt in de Duitse configurator kom je ook rond de 76-77k.

[ Voor 28% gewijzigd door Trackerfire op 16-12-2021 10:43 ]

• Dean Martin
  • Niet online
Geen matches
Trackerfire schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:42:
Wellicht de kleur i.c.m. de prijs. Deze is full-options namelijk ook. De bonus geldt in Duitsland alleen als je auto onder de 60k is. Deze is bijna 80k en komt dus niet in aanmerking voor de subsidie.

Van deze 9k verschil is trouwens geen enkele subsidie af o.i.d. als je hem helemaal vol in elkaar klikt in de Duitse configurator kom je ook rond de 76-77k.
Uit interesse, hoe ging de dealer om met je annulering?

The best is yet to come

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Geen matches
Dean Martin schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:48:
[...]

Uit interesse, hoe ging de dealer om met je annulering?
Sterker, m'n eigen dealer is bezig deze te importeren ;)

• Dean Martin
  • Niet online
Geen matches
Trackerfire schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:48:
[...]

Sterker, m'n eigen dealer is bezig deze te importeren ;)
Goed geregeld!

The best is yet to come

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Geen matches
Ja het is nog niet zeker dat het allemaal lukt, maar zou mooi zijn :)

• the-hyrax
Geen matches
Trackerfire schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:26:
2%-punt :*)

Maar goede deal als ik het zo hoor. Wel SB toch!? En wanneer krijg je deze?

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Geen matches
the-hyrax schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:04:
[...]

2%-punt :*)

Maar goede deal als ik het zo hoor. Wel SB toch!? En wanneer krijg je deze?
Wel een SB inderdaad! Als het allemaal doorgaat dit jaar nog _/-\o_

• the-hyrax
Geen matches
Trackerfire schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:08:
[...]

Wel een SB inderdaad! Als het allemaal doorgaat dit jaar nog _/-\o_
Wow, zo snel geschakeld en dat is écht goed nieuws. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

En hebben we straks beiden een witte, of ga je 'm zwart laten wrappen ;) ?

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Geen matches
the-hyrax schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:09:
[...]

Wow, zo snel geschakeld en dat is écht goed nieuws. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

En hebben we straks beiden een witte, of ga je 'm zwart laten wrappen ;) ?
Beiden een witte. Het is nog niet zeker, Duitsland moet ook meewerken. Ga 'm niet laten wrappen. Zit optiekpakket zwart in en dat was absoluut mijn 2e keus. Tenzij ik 'm echt lelijk vind, maar lijkt me niet :D

• de_gizmo
  • Laatst online: 23-08-2024
Geen matches
Nog wat meer info over de software update die op komst is

https://www.auto-motor-un...deleistung-175-kw-77-kwh/

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Geen matches
Dank @de_gizmo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0SrCm3X3thjG0z5fNo6XlxWWp68=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6YJYmPCGJsnpm9pKtMxGBrNd.jpg?f=user_large

Hier de nieuwe laadcurve. Verkorting zo'n 9 minuten!
Naast de verhoogde laadcapaciteit is ook de actieradius vergroot met het 3.0 softwarepakket. "50 kilometer meer is zeker mogelijk", meldt Elke Temme, CEO van Volkswagen Group Charging GmbH. "Zelfs bij winterse temperaturen." De verbetering is niet alleen weggelegd voor nieuwe voertuigen, reeds afgeleverde auto's moeten ook worden uitgerust met de laadbooster. Waarschijnlijk pas in maart 2022, zegt een woordvoerder desgevraagd.
50 kilometer meer bereik is ook geweldig natuurlijk!

[ Voor 45% gewijzigd door Trackerfire op 16-12-2021 11:56 ]

• kurtjeG
  • Laatst online: 19-03-2024
Geen matches
word wel niet over audi gesproken!

• Avigoorn
Geen matches
kurtjeG schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:56:
word wel niet over audi gesproken!
Ja, maar die gaat logischerwijs volgen. Anders verkopen ze geen Q4 meer ;)

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Geen matches
Voor de 45 en 50 bezitters helaas minder nieuws. Blijkbaar worden daar batterijen van een andere leverancier voor gebruikt:
Het laadvermogen van 150 kW van de GTX-versies levert niet zoveel tijdwinst op als verwacht: aangezien de batterijen - ondanks dezelfde capaciteit - cellen van een andere leverancier gebruiken, kan de piek maar voor korte tijd worden vastgehouden. In plaats van 29 minuten zakt de oplaadtijd voor de GTX volgens de "AMS" naar slechts 36 minuten.
Vreemd. Lijken dus inferieur t.o.v. de "normale" 77kWh batterijen.

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-01 18:14
Geen matches
vriej29 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:13:

Das interessant, de demo van mij is pas 1e week maart 2022 beschikbaar ivm 6 maanden tenaamstelling. Nu weet ik dat ze meerdere demo's hebben ook qua sb. Ga ook maar eens informeren.

Wanneer heb je hem besteld?

• Gerardvhgn
Geen matches
Zijn er eigenlijk toekomstige rijders die de productie in 50 (deze week) gepland hebben, en een stap 3 in honeymoon voorbij hebben zien komen? #ikwachtsteedsongeduldiger :)

• the-hyrax
Geen matches
"Skoda is left out" - en verder ook geen woord over Audi...

Edit: hierboven inderdaad ook al aangegeven

[ Voor 6% gewijzigd door the-hyrax op 16-12-2021 12:51 ]

• de Madera
  • Laatst online: 30-08-2022
Geen matches
Gerardvhgn schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:50:
Zijn er eigenlijk toekomstige rijders die de productie in 50 (deze week) gepland hebben, en een stap 3 in honeymoon voorbij hebben zien komen? #ikwachtsteedsongeduldiger :)
Mijn dealer gebruikt geen Honeymoon, maar ik had veel wisselingen in de productiedatum. Het laatste bericht was 49/50 en aanleverweek 51. Zojuist nog maar eens gebeld en dit lijkt nog steeds de laatste stand te zijn.
Het is allemaal onder voorbehoud en erg onzeker, want echte uitspraken blijven uit.
Bij mij gaat het om een Q4 e-tron Launch edition Advanced Plus met andere wielen.
Het blijft afwachten :?

Waiting for Q4 40 launch edition advanced plus geyser blue 20''

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-02 19:40
Geen matches
Gerardvhgn schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:50:
Hier week 49 productie / 52 aflever... nog geen stap 3.
Ze hebben meermaals aangegeven dat dat nog zo in 'het systeem' staat dat de auto week 52 komt (sowieso aflevering 2022)

Update: ik kijk zojuist op Honeymoon en ik zie een wijziging t.o.v. vanochtend... nu week 2 8)7 |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Hupsel op 16-12-2021 13:27 ]

• Dean Martin
  • Niet online
Geen matches
Hier vandaag de levering!

Van de laadpaal.....
Ze zijn nu bezig.

The best is yet to come

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Geen matches
Dean Martin schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:38:
Hier vandaag de levering!

Van de laadpaal.....
Ze zijn nu bezig.
Ook de BAM bij jou thuis?

www.google.nl

• Dean Martin
  • Niet online
Geen matches
Nee, een tussenpartij die installeert voor Vattenfall.

The best is yet to come

• Gerardvhgn
Geen matches
Hupsel schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:24:
[...]

Update: ik kijk zojuist op Honeymoon en ik zie een wijziging t.o.v. vanochtend... nu week 2 8)7 |:(
Meh.... balen zeg :| In de code gekeken of via de mail op de webpagina zelf?
Pagina: 1 ... 54 ... 141 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.