Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 143 144 Laatste
Acties:

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:22
Geen matches
Misschien hebben we de nieuwe MMI nodig, ik moet in Juli de auto binnen doen voor de update...

@Pjotr662 welke MMI versie heb je nu?

• MBPLayer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:25
Geen matches
NoFate schreef op zondag 21 juni 2026 @ 11:45:
Misschien hebben we de nieuwe MMI nodig, ik moet in Juli de auto binnen doen voor de update...

Ik zag vandaag ook dat ik nu plotseling via de app de mogelijkheid zou moeten hebben om de auto te vergrendelen c.q. te ontgrendelen, echter krijg ik ook een foutmelding. Mijn Audi Q4 45 etron is van maart 2025 en heeft MMI softwareversie 4373.

• chaba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:59
Geen matches
Mr.Veng schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 14:28:
[...]

Eigenaardig, ik zie die feature nu ook in de app (en zelfs in Home Assistant), maar als ik wil ontgrendelen (en de correctie pin code ingeef) krijg ik een foutmelding.

[Afbeelding]
Helaas dezelfde melding. Q4 uit 2021

• Pjotr662
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-07 14:11
Geen matches
Hoewel het bij mij goed gaat met Face ID, dat ik bij het installeren van de app heb ingesteld ipv de pin, gaat het niet goed als Face ID mislukt en ik daarna de pin invoer.

als je een iPhone hebt probeer dan eens Face ID in te stellen in de app. ( onder accountinstellingen / PIN / Face ID).

[ Voor 26% gewijzigd door Pjotr662 op 22-06-2026 20:13 ]

• Pjotr662
Geen matches
NoFate schreef op zondag 21 juni 2026 @ 11:45:

MMI 4373.

• NoFate
Geen matches
Hmm. Zou het aan de Android/iPhone liggen, mogelijks idd dan nog een issue met de app zelf... Ik heb android

• Pjotr662
Geen matches
NoFate schreef op maandag 22 juni 2026 @ 20:22:
Hmm. Zou het aan de Android/iPhone liggen, mogelijks idd dan nog een issue met de app zelf... Ik heb android
Als ik Face ID uit zet blijft het nu ook werken. Met alleen de pin dus. Misschien problemen met de uitrol.

• Mr.Veng
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-07 09:16
Geen matches
Pjotr662 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:40:
Hoewel het bij mij goed gaat met Face ID, dat ik bij het installeren van de app heb ingesteld ipv de pin, gaat het niet goed als Face ID mislukt en ik daarna de pin invoer.

als je een iPhone hebt probeer dan eens Face ID in te stellen in de app. ( onder accountinstellingen / PIN / Face ID).
Ik heb de Android variant eens ingesteld "Aanmelden met biometrische PIN" (vingerafdruk) en dat gaf hier helaas geen verschil.

Nu vrijdag moet de auto op onderhoud, wie weet zit er ook een MMI update in, ik zal daarna eens opnieuw testen.

• berchemsupporte
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-07 16:01
Geen matches
Beste audi q4 liefhebbers

ik heb mijn Q4 reeds 3 jaar. heel tevreden van behalve de connectie met de mmi via mijn android gsm.

mmi is een paar maand geleden geupdated maar geen verandering.

de connectie via de app valt na soms na een paar dagen weg, soms na een paar uur.

wanneer ik terug in de wagen kom, werkt de connectie terug.

Ik krijg steeds de melding van de privacyinstellingen in de mmi. maar die staat af.

waaraan kan dit liggen?

• HKnoodle
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-07 13:04
Geen matches
Klopt het dat de knoppen voor vergrendelen/ontgrendelen weer zijn verdwenen? Ik zie ze namelijk niet meer in de app.

• NoFate
Geen matches
HKnoodle schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 00:40:
Klopt het dat de knoppen voor vergrendelen/ontgrendelen weer zijn verdwenen? Ik zie ze namelijk niet meer in de app.
Idd. Hier ook weg... Wss een foutje geweest in de app. Want de functie bestaat niet voor de Q4

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:29
Geen matches
berchemsupporte schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:23:
Beste audi q4 liefhebbers

ik heb mijn Q4 reeds 3 jaar. heel tevreden van behalve de connectie met de mmi via mijn android gsm.

mmi is een paar maand geleden geupdated maar geen verandering.

de connectie via de app valt na soms na een paar dagen weg, soms na een paar uur.

wanneer ik terug in de wagen kom, werkt de connectie terug.

Ik krijg steeds de melding van de privacyinstellingen in de mmi. maar die staat af.

waaraan kan dit liggen?
Zeg niet dat het zo is, maar het kan ook aan je Android telefoon liggen. Als het een oudere of meer budget telefoon is met dus minder sterkere hardware dan geeft dat ooit wel eens problemen. Dat heb ik vaker gezien bij klanten.

• NoFate
Geen matches
Pjotr662 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 23:56:
[...]

Als ik Face ID uit zet blijft het nu ook werken. Met alleen de pin dus. Misschien problemen met de uitrol.
Heb jij wel de optie nog om te ontgrendel via de app? Wel straf dat het allen bij u werkt :-)

• berchemsupporte
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-07 16:01
Geen matches
ik heb een moderne samsung z flip 6

laatste android versie

dus normaal zou dit geen probleem mogen zijn.

• RuGa
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 17:30
Geen matches
Die van mij werkt gewoon open/dicht op de Q4 okt/26 iPhone 14 Pro

• NoFate
Geen matches
RuGa schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 18:06:
Die van mij werkt gewoon open/dicht op de Q4 okt/26 iPhone 14 Pro
Vreemd. Dan is het enkel op iPhone dat het werkt? :-)

Bugje op Android app dan?

• NoFate
Geen matches
Android : hier zijn de knoppen unlock/lock ineens terug, maar ze zijn grayed ourt, krijg "service niet beschikbaar" , toch echt een bende klooiers bij Audi, niet te snappen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YCc8aKKeAc91as2w0tie-CfcVQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XzBVqc9WDm6D9HS9pLlJnPdl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door NoFate op 27-06-2026 16:12 ]

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:43
Geen matches
Hier ook Android, maar zie dat hele knopje niet, alleen klimaatregeling (die met dat temperatuurje).

Iets anders: Afgelopen maand in totaal 4x op verschillende dagen een A/C storing gehad en werkte ook niet, maar op dagen dat er geen storing was werkte hij wel gewoon. Omdat ik hem prive rij (en betaal) hoopte ik dat het geen dure repatie zou worden. Afspraak gemaakt voor diagnose en fingers crossed. Las online dat sommige Q4's maandenlang nodig hadden om alles goed werkend te krijgen. Ook dat het systeem van de Q4 gevoelig is, zeker voor modellen die een warmtepomp hebben zoals die van mij.

De diagnose luidde dat er te weinig koelmiddel in zat. Ze hebben het aangevuld inclusief detectiemiddel. Mocht er een lek zitten, dan kunnen ze dit eenvoudiger opsporen. Verder het systeem nagekeken, niks gevonden en alles functioneert weer. Toch wel fijn met dit weer. Totale kosten uiteindelijk €245, dus viel me mee.

• NoFate
Geen matches
245 € voor wat extra koelmiddel en detectiemiddel, kweet niet, vind het toch een duur grapje, want ze hebben niks hersteld en weten zelfs nog niet wat er aan de hand is :-)

• Pjotr662
Geen matches
NoFate schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 08:38:
[...]

Heb jij wel de optie nog om te ontgrendel via de app? Wel straf dat het allen bij u werkt :-)
Ik denk ook alleen op de iPhone. Er is tegelijkertijd wel iets veranderd aan de api van myAudi want andere apps kunnen geen verbinding meer maken.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:54

MLLL

Palm Treo 650

Geen matches
NoFate schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:20:
245 € voor wat extra koelmiddel en detectiemiddel, kweet niet, vind het toch een duur grapje, want ze hebben niks hersteld en weten zelfs nog niet wat er aan de hand is :-)
Het systeem is lek, door het detectiemiddel kun je over afzienbare tijd zien met een uv-lamp waar het lekt.

Dan volgt reparatie en weer 245 euro om te vullen wat ook al aan de dure kant is

• NoFate
Geen matches
En hier zijn de knoppen lock/unlock weer verdwenen... Snap er niks van

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:43
Geen matches
MLLL schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 22:04:
[...]

Het systeem is lek, door het detectiemiddel kun je over afzienbare tijd zien met een uv-lamp waar het lekt.

Dan volgt reparatie en weer 245 euro om te vullen wat ook al aan de dure kant is
Mmm... Was bij Pouw Audi. Dacht dat diagnose + herstel/aircoservice nog wel meeviel (+4 jaar garantie op repatatie/service), maar zie dat ik misschien wel wat kritischer had mogen zijn toen ik mijn pinpas pakte.

Positiever was het verbruik deze ochtend, op mijn woon-werk ritje van 75km een verbruik van 13,9KWh/100km gehaald. Zat wel een paar keer onbedoeld opgesloten achter een vrachtauto, dus een klein beetje vertekend, maar alsnog zeer goed.

• RuGa
Geen matches
Na acht maanden gewacht te hebben heb ik eindelijk mijn aftersales wegklapbare trekhaak met de bijpassende software. Kost een beetje maar dan ziet het er echt gelikt uit en werkt het perfect. Ik had niet verwacht dat het zo mooi weggewerkt zou zijn onder/achter de bumper. De haak heeft een ingebouwde stekkerdoos. Het was het wachten waard.

• Rammz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-07 22:05
Geen matches
RuGa schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:43:
Na acht maanden gewacht te hebben heb ik eindelijk mijn aftersales wegklapbare trekhaak met de bijpassende software. Kost een beetje maar dan ziet het er echt gelikt uit en werkt het perfect. Ik had niet verwacht dat het zo mooi weggewerkt zou zijn onder/achter de bumper. De haak heeft een ingebouwde stekkerdoos. Het was het wachten waard.
Nice! Mag ik vragen wat het gekost heeft? Ben er zelf over aan het twijfelen, zou eigenlijk gebruik willen maken van een trekhaak koffer namelijk.

• RuGa
Geen matches
Rammz schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 19:28:
[...]

Nice! Mag ik vragen wat het gekost heeft? Ben er zelf over aan het twijfelen, zou eigenlijk gebruik willen maken van een trekhaak koffer namelijk.
€1926,26
Pagina: 1 ... 143 144 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.