@Robinvanes13 Alle indicatoren in dat staatje doen er niet toe eigenlijk.
Je zou bijna denken dat Elon het nu leuk vind om loopings in de charts te maken:

/Edit: waarom kan ik geen imgur embedden?
/Edit: waarom kan ik geen imgur embedden?
[ Voor 15% gewijzigd door JPS op 17-05-2021 23:55 ]
:strip_exif()/f/image/1TCd8alOThTeoTBcHiNM0wv2.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat vinden de mensen hier met TA skills van het wyckoff patroon wat wel lijkt uit te spelen?
Ik heb zelf de ballen verstand van TA maar het lijkt net echt.
28K USD zou het target dan zijn.
Edit:
Slechte kwaliteit plaatje, hier het filmpje;
YouTube: BITCOIN PRICE PREDICTION 2021 - BTC PRICE PREDICTION - SHOULD I BUY ...
[ Voor 20% gewijzigd door Jordy198705 op 17-05-2021 23:56 ]
Nee, praten over neerwaartse trends of over dat Bitcoin nu een slechte investering is geworden wordt niet bepaald gewaardeerd. Het moet vooral gaan over het kopen van de 'dip' (onwijs slecht idee in een neerwaartse trend, zonder signalen dat het omhoog gaat) en dat men toch moet blijven vasthouden aan hun huidige aandelen die steeds zwaarder in de min komen te staan (HODL). Met andere woorden, vooral blijven proberen om alles goed te praten in de hoop dat degene die in de min staan hun investering eruit krijgen.Mooody schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:41:
Merken jullie nu ook dat er in een neerwaartse markt zinvoller over crypto gesproken wordt?
< dit stukje webruimte is te huur >
Yup!Robinvanes13 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:40:
Voor al mijn mede DHOLD tweakers hier! (Ik weet dat ze er zijn!) aardige groei toch wel?
[Afbeelding]
Gestage groei
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Kijk een naar die 6 mei, toen stonden we ver boven de 55k. dus dit klopt nu al niet meerJordy198705 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:53:
[Afbeelding]
Wat vinden de mensen hier met TA skills van het wyckoff patroon wat wel lijkt uit te spelen?
Ik heb zelf de ballen verstand van TA maar het lijkt net echt.
28K USD zou het target dan zijn.
Edit:
Slechte kwaliteit plaatje, hier het filmpje;
YouTube: BITCOIN PRICE PREDICTION 2021 - BTC PRICE PREDICTION - SHOULD I BUY ...
Filmpje is ook van vorige maand
Of je hebt pure pech of ik geluk, maar bij mij staat er niks zwaar in de min?aex351 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:54:
[...]
Nee, praten over neerwaartse trends of over dat Bitcoin nu een slechte investering is geworden wordt niet bepaald gewaardeerd. Het moet vooral gaan over het kopen van de 'dip' (onwijs slecht idee in een neerwaartse trend, zonder signalen dat het omhoog gaat) en dat men toch moet blijven vasthouden aan hun huidige aandelen die steeds zwaarder in de min komen te staan (HODL). Met andere woorden, vooral blijven proberen om alles goed te praten in de hoop dat degene die in de min staan hun investering eruit krijgen.
Eigenlijk houdt de markt zich best goed staande. Dat coins in dollar waarde dalen is niet gek aangezien alles gebaseerd is op de BTC waarde, maar sats wise is alles vrij stabiel.
[ Voor 11% gewijzigd door Luca op 18-05-2021 00:00 ]
Ik zeg straks alsnog onder de 42k als iedereen slaapt
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Precies, 1 btc is morgen nog steeds 1 btcYES schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:13:
Mensen ik ga pitten. BTC gewoon in de wallet gehouden, niet naar fiat gerend dit keer dus we zullen vannacht waarschijnlijk wederom rekt gaan. Fijne nacht allen!
Ja ik ben net op de lower high (44,8k) met de helft van mijn portfolio met licht verlies (2%) uitgestapt, nadat ik gisteren weer te vroeg was ingestapt. Ik zie nog neergaande trend en verwacht dat 42k wordt gebroken. Zal dus wel niet gebeuren
[ Voor 4% gewijzigd door JPS op 18-05-2021 00:09 ]
Geen enkele munt is direct gekoppeld aan BTC hoor. De enige relatie tussen munten is dat beleggers zich met meerdere munten tegelijkertijd bezig houden. Het is niet omdat ETC daalt dat BTC ook gaat dalen. Ondertussen beweegt Doge zich stabieler dan beide munten met een gigantische handelsvolume.Luca schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:59:
[...]
Of je hebt pure pech of ik geluk, maar bij mij staat er niks zwaar in de min?
Eigenlijk houdt de markt zich best goed staande. Dat coins in dollar waarde dalen is niet gek aangezien alles gebaseerd is op de BTC waarde, maar sats wise is alles vrij stabiel.
YouTube: When you tell Boomers about Crypto
hehe
hehe
[ Voor 42% gewijzigd door enomiss op 18-05-2021 00:23 ]
https://opensea.io/seaart
Niet direct, maar wel indirect. Er is een reden dat we naast de USD waarden ook de BTC waarden gebruiken bij crypto.aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 00:09:
[...]
Geen enkele munt is direct gekoppeld aan BTC hoor. De enige relatie tussen munten is dat beleggers zich met meerdere munten tegelijkertijd bezig houden. Het is niet omdat ETC daalt dat BTC ook gaat dalen. Ondertussen beweegt Doge zich stabieler dan beide munten met een gigantische handelsvolume.
En vooral andersom. Gaat BTC door het gootje, dan gaat de rest vrolijk mee hoor.
Ik denk dat veel amerikanen voor het slapen gaan nog even de boel op safe zetten uit angst voor een "crashje" in hun slaap, waardoor er dus alsnog een "crashje" komt.JPS schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 00:05:
[...]
Ja ik ben net op de lower high (44,8k) met de helft van mijn portfolio met licht verlies (2%) uitgestapt, nadat ik gisteren weer te vroeg was ingestapt. Ik zie nog neergaande trend en verwacht dat 42k wordt gebroken. Zal dus wel niet gebeuren
Geen idee wat de aziaten daar straks mee doen, die kunnen de oogjes al bijna weer open doen
YouTube: When you get addicted to Crypto
Hahaha herkenbaar. Sinds ik in crypto ben vind ik veel andere uitgaven zonde van het geld. Grappig hoe je minder materialistisch wordt door met iets bezig met als doel te moonen.
Hahaha herkenbaar. Sinds ik in crypto ben vind ik veel andere uitgaven zonde van het geld. Grappig hoe je minder materialistisch wordt door met iets bezig met als doel te moonen.
De handel met andere cryptomunten is naar mijn idee bijzonder laag. Merendeel gebeurd met EUR/USD. Ik heb net even ETH/BTC erbij gepakt, en daarvan zie je dat de 24 uur handelsvolume bijzonder laag is. Dus BTC als handelsmunt is niet gewild (kort door de bocht conclusie). Daarnaast lees ik maar weinig over mensen die cryptomunten als handelsmunt gebruiken.Luca schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 00:27:
[...]
Niet direct, maar wel indirect. Er is een reden dat we naast de USD waarden ook de BTC waarden gebruiken bij crypto.
En vooral andersom. Gaat BTC door het gootje, dan gaat de rest vrolijk mee hoor.
Dus die koppeling is vrijwel niet bestaand.
[ Voor 4% gewijzigd door aex351 op 18-05-2021 00:33 ]
Ik ga nu naar bed, ben benieuwd

Ik vraag me af hoe lang je in crypto zit als je dit maakt van mijn zin.aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 00:33:
[...]
De handel met andere cryptomunten is naar mijn idee bijzonder laag. Merendeel gebeurd met EUR/USD. Ik heb net even ETH/BTC erbij gepakt, en daarvan zie je dat de 24 uur handelsvolume bijzonder laag is. Dus BTC als handelsmunt is niet gewild (kort door de bocht conclusie). Daarnaast lees ik maar weinig over mensen die cryptomunten als handelsmunt gebruiken.
Gast, wat doe je hier überhaupt?aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 00:33:
[...]
De handel met andere cryptomunten is naar mijn idee bijzonder laag. Merendeel gebeurd met EUR/USD. Ik heb net even ETH/BTC erbij gepakt, en daarvan zie je dat de 24 uur handelsvolume bijzonder laag is. Dus BTC als handelsmunt is niet gewild (kort door de bocht conclusie). Daarnaast lees ik maar weinig over mensen die cryptomunten als handelsmunt gebruiken.
Toch nog 1 buy indicator in dit topic

in 2 jaar tijd van 3K naar 63K is nog niet genoeg voor sommige moon boys
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Nee, het gebruik ervan. Bitcoin moet een bepaald bestaansrecht hebben. In het geval van Bitcoin zie ik deze niet. De hele "het is waarde opslag" is fundamenteel onzin. Het is een geld bubbel.Luca schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 00:38:
[...]
Ik vraag me af hoe lang je in crypto zit als je dit maakt van mijn zin.Je gebruikt de waarden in BTC om de daadwerkelijke prestatie van de coin, onafhankelijk van wat Bitcoin's waarde is, bij te houden. Daarvoor hoef je niet eens de munten met BTC te halen, dat staat er compleet los van.
Daarom: Dogecoin. The peoples currency. Het idee daarachter is ten iedere geval nog dat het daadwerkelijk een gebruikersdoel heeft. En om die reden een waarde heeft. Omdat je het voor iets zou kunnen gebruiken.
@JDx ik geloof niet zo sterk in de invloed van tijdzones ('als de aziaten wakker worden'); de invloed van whales&grote mining farms is vele malen groter. Zij bepalen of m.n. BTC mag stijgen/dalen/accumuleren binnen een bepaalde bandbreedte. Dit om de inkomende verse geldstroom zo effectief mogelijk sturen. Behalve als Musk (of in 2017/2018 John McAfee) wat lopen te shillen. Dat heeft dan even effect, maar in the greater scheme of things mag dat ook als ruis worden gezien.
Dit bericht verklaart een hoop.aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 00:45:
[...]
Nee, het gebruik ervan. Bitcoin moet een bepaald bestaansrecht hebben. In het geval van Bitcoin zie ik deze niet. De hele "het is waarde opslag" is fundamenteel onzin. Het is een geld bubbel.
Daarom: Dogecoin. The peoples currency. Het idee daarachter is ten iedere geval nog dat het daadwerkelijk een gebruikersdoel heeft. En om die reden een waarde heeft. Omdat je het voor iets zou kunnen gebruiken.

aex351 is een van de 12 apostelen van Elon Musk.
[ Voor 28% gewijzigd door enomiss op 18-05-2021 00:48 ]
Wat heeft een postzegel als bestaansrecht, of een diamant ? Stukje papier en een stukje zand. Maar het kan beide zeer veel waard zijn.aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 00:45:
[...]
Nee, het gebruik ervan. Bitcoin moet een bepaald bestaansrecht hebben. In het geval van Bitcoin zie ik deze niet. De hele "het is waarde opslag" is fundamenteel onzin. Het is een geld bubbel.
Dat zijn producten die daadwerkelijk gebruikt worden voor praktische zaken. Zand, daar wordt glas van gemaakt. Diamanten hebben ook weer hun wetenschappelijk toepassing. Zelfde met papier. Er is dus daadwerkelijk vraag naar.PFY schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 00:48:
[...]
Wat heeft een postzegel als bestaansrecht, of een diamant ? Stukje papier en een stukje zand. Maar het kan beide zeer veel waard zijn.
En nu Bitcoin. Wat is het nut van Bitcoin. Het is geen valuta. Daar is het simpelweg gewoon niet geschikt voor. Het is verder ook geen waarde opslag. En het is zwaar volatiel. Dus ja.
Edit: goed leesvoer, https://fortune.com/2021/...se-currency-digital-gold/
Kom maar op met praktische use cases. Ik ben benieuwd.
[ Voor 11% gewijzigd door aex351 op 18-05-2021 00:58 ]
Nou, in elk geval iemand die de regering eens in het oog gaat houden.enomiss schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 00:48:
aex351 is een van de 12 apostelen van Elon Musk.
De handel aan die kant gaat ook zeker onverminderd door als zij liggen te 'slapen' geen twijfel mogelijk...JPS schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 00:46:
@JDx ik geloof niet zo sterk in de invloed van tijdzones ('als de aziaten wakker worden');
Maar dat er bepaalde bewegingen zijn die je kunt koppelen aan tijdzones of bewegingen op andere markten die op werkdagen alleen draaien is ook niet te ontkennen.
Weet jij het, misschien tweakt iemand in Azië zijn bot wel nadat ie een ochtendbakkie heeft gedaan gebaseerd op de nieuwe gegevens.
aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 00:45:
[...]

Ga je nog reageren op mijn comments van gisteravond? Of vingers in je oren en gewoon je eigen verhaaltjes blijven vertellen?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Welke comments?Richh schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 01:02:
[...]
wat de fak
![]()
Ga je nog reageren op mijn comments van gisteravond? Of vingers in je oren en gewoon je eigen verhaaltjes blijven vertellen?
Hoeveel Doge heb je eigenlijk? En wanneer gekocht?
Ja die invloed is er maar ik benoem het als minder van invloed vergeleken met de top-whales. Die zijn samen (al dan niet in onderlinge samenwerking) in staat om de koers systematisch te sturen.gijsvogel schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 00:54:
[...]
De handel aan die kant gaat ook zeker onverminderd door als zij liggen te 'slapen' geen twijfel mogelijk...
Maar dat er bepaalde bewegingen zijn die je kunt koppelen aan tijdzones of bewegingen op andere markten die op werkdagen alleen draaien is ook niet te ontkennen.
Weet jij het, misschien tweakt iemand in Azië zijn bot wel nadat ie een ochtendbakkie heeft gedaan gebaseerd op de nieuwe gegevens.
Het gaat vooral om het volgende:
Andere munten hebben wel praktische toepassingen. Daar gaat het om. Een munt moet een bestaansrecht hebben. Bitcoin enige bestaansrecht is momenteel het geld dat men erin heeft gestoken. Het wordt verder voor niets anders gebruikt.Kijk, dat velen niks van Bitcoin willen weten: dat snap ik best wel.
Maar dat je dan toch serieus een toekomst in altcoins kan zien? Daar snap ik helemaal niks van
Is ook vooral een meme die stamt uit de tijd dat BTC nog gepumpt werd met KRW. Toen bestond het misschien nog echt omdat KRW een redelijk Korea-exclusieve markt is.JPS schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 00:46:
@JDx ik geloof niet zo sterk in de invloed van tijdzones ('als de aziaten wakker worden')
[ Voor 13% gewijzigd door The Redman op 18-05-2021 01:14 ]
Als jullie een coin zouden moeten kiezen voor de komende maanden om te hodlen waar zou je voorkeur naar toe gaan? Ik twijfel tussen: bnb - xrp - enj (al lijkt de nft hype voorbij). Ook een sterke neiging naar BTC...wat als die wel begint aan zijn opleving naar een nieuwe ath na deze dip periode? Argh kan maar geen keuze maken.
The first casualty in war is always the truth...
EURJumpiefox schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 01:14:
Als jullie een coin zouden moeten kiezen voor de komende maanden om te hodlen waar zou je voorkeur naar toe gaan?
EUR/USDT en EUR/BTC gaan al de goede kant op
[ Voor 10% gewijzigd door The Redman op 18-05-2021 01:16 ]
Standaard antwoord hier is toch wel BTC, al zullen er vast nu mensen aanraden om eventjes in je multipla af te wachten tot het weer droog is.Jumpiefox schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 01:14:
Als jullie een coin zouden moeten kiezen voor de komende maanden om te hodlen waar zou je voorkeur naar toe gaan? Ik twijfel tussen: bnb - xrp - enj (al lijkt de nft hype voorbij). Ook een sterke neiging naar BTC...wat als die wel begint aan zijn opleving naar een nieuwe ath na deze dip periode? Argh kan maar geen keuze maken.
Nee, het gaat om allesaex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 01:09:
[...]
[...]
Andere munten hebben wel praktische toepassingen. Daar gaat het om. Een munt moet een bestaansrecht hebben. Bitcoin enige bestaansrecht is momenteel het geld dat men erin heeft gestoken. Het wordt verder voor niets anders gebruikt.
Maar het nut van Bitcoin is de schaarste ervan. Dat had ik al uitgelegd. Maar goed, daar May je best iets anders van vinden.
Wat ik niet snap: je zegt net letterlijk dat Doge wél nut heeft

Doge kan je op fors, fors minder plekken uitgeven. Doge heeft fors minder praktisch nut. En doge is alles behalve schaars, net als alle andere shitcoins (want met schaarse coins is een hoge market cap halen lastig, en iedereen kijkt naar market cap).
Coins die nut hebben zijn schaars. En hetgene wat nut heeft en wellicht zelfs in de praktijk gebruikt wordt, is juist gebaat bij een stabiele koers - en heeft het dus totaal geen zin om daar in te 'investeren' alsof het een bedrijf is.
[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 18-05-2021 01:21 ]
Omdat iets schaars is betekend het niet dat het nut heeft.Richh schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 01:18:
[...]
Nee, het gaat om allesje deed gisteren allemaal wilde uitspraken over het zogenaamd niet decentralized zijn van Bitcoin, die ik debunked heb, en vandaag ga je vrolijk door met onzin verkondigen.
Maar het nut van Bitcoin is de schaarste ervan. Dat had ik al uitgelegd. Maar goed, daar May je best iets anders van vinden.
Wat ik niet snap: je zegt net letterlijk dat Doge wél nut heeften die tweedeling is simpelweg bizar.
Doge kan je op fors, fors minder plekken uitgeven. Doge heeft fors minder praktisch nut. En doge is alles behalve schaars, net als alle andere shitcoins (want met schaarse coins is een hoge market cap halen lastig, en iedereen kijkt naar market cap).
Coins die nut hebben zijn schaars. En hetgene wat nut heeft en wellicht zelfs in de praktijk gebruikt wordt, is juist gebaat bij een stabiele koers - en heeft het dus totaal geen zin om daar in te 'investeren' alsof het een bedrijf is.
Ik mag echt hopen dat je snapt dat deze twee termen niets met elkaar te maken hebben hè.schaars (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
in geringe hoeveelheden beschikbaar; niet talrijk; = zeldzaam
nut (het; o)
1
voordeel; = opbrengst: dat heeft geen nut
Leg nou eens concreet de use cases voor Bitcoin uit. Dat Bitcoin gelimiteerd is en dus 'schaars' is, is bekend - leuk maar dat doet er verder niet toe. Echter, welk nut heeft Bitcoin nou?
Over Dogecoin: Het doel is om deze te gebruiken als daadwerkelijke valuta. Hoge volume, snelle verwerking en lage transactie fees. Kortom, een praktische use case.
Dogecoin doel is the lulz.aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 01:35:
[...]
Omdat iets schaars is betekend het niet dat het nut heeft.
[...]
Ik mag echt hopen dat je snapt dat deze twee termen niets met elkaar te maken hebben hè.. Het één is geen gevolg van de ander, en vice versa.
Leg nou eens concreet de use cases voor Bitcoin uit. Dat Bitcoin gelimiteerd is en dus 'schaars' is, is bekend - leuk maar dat doet er verder niet toe. Echter, welk nut heeft Bitcoin nou?
Over Dogecoin: Het doel is om deze te gebruiken als daadwerkelijke valuta. Hoge volume, snelle verwerking en lage transactie fees. Kortom, een praktische use case.
Het doel van bitcoin daar mag je satoshi zijn werk voor lezen.
[ Voor 4% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 18-05-2021 01:46 ]
3x rejected ... ik ben uit mijn short.. JAMMER
risico is te groot
risico is te groot
[ Voor 19% gewijzigd door A87 op 18-05-2021 01:46 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Ik hoop dat je ietsje verder kijkt dan je neus lang is om te zien wat de prijzen van schaarse goederen doen in tijden waarin er veel geldcreatie plaatsvindaex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 01:35:
[...]
Omdat iets schaars is betekend het niet dat het nut heeft.
[...]
Ik mag echt hopen dat je snapt dat deze twee termen niets met elkaar te maken hebben hè.. Het één is geen gevolg van de ander, en vice versa.
Hetzelfde nut als waarom mensen bijvoorbeeld goud kopen. Want het gros van de goud transacties vind niet plaats omdat we er elektronische apparaten mee makenLeg nou eens concreet de use cases voor Bitcoin uit. Dat Bitcoin gelimiteerd is en dus 'schaars' is, is bekend - leuk maar dat doet er verder niet toe. Echter, welk nut heeft Bitcoin nou?
Zoals ik al eerder zei: Satoshi is altijd erg duidelijk geweest in waarom hij Bitcoin heeft ontworpen. Daar mag je het niet mee eens zijn, maar ik hoef je zijn intenties niet 3x in mijn woorden te vertalen.
Wellicht wil je in de geschiedenis van DOGE duiken. Het doel? Het hele ironische aan je stelling is namelijk letterlijk dat DOGE daadwerkelijk is ontwikkeld om aan te tonen dat altcoins bullshit zijnOver Dogecoin: Het doel is om deze te gebruiken als daadwerkelijke valuta. Hoge volume, snelle verwerking en lage transactie fees. Kortom, een praktische use case.

Maar er zijn talloze munten die hogere volumes, nog snellere verwerking en geen fees kennen. En ook nog eens schaarste kennen (ipv dat er 10.000 munten per minuut bijkomen zoals bij DOGE, wat tegen de huidige koers $5000 per minuut / $300.000 per dag is).
Denk aan NANO.
Maar stel nou dat er een coin daadwerkelijk als valuta gebruikt kan worden, als betaalmiddel. Wat dan?
- is er wat mis met onze huidige betaalsysteem? Buiten de €2 die Rabo van me krijgt iedere maand, werkt het prima, snel, betrouwbaar en iedereen snapt het. Waarom willen we dat vervangen? Welk probleem hebben we nu wat we dan oplossen?
- wil je het nu kopen omdat het in de toekomst meer waard wordt? Eigenlijk doe je dan dus precies wat je zo stom vind aan Bitcoin. Dat vind ik dan wel weer hilarisch.
- als het later in waarde zal stijgen, dan is het per definitie minder werkbaar als valuta. Immers een munt die volgende week meer waard is, ga je deze week niet uitgeven. Een valuta behoort stabiel te zijn. En er is geen enkel nut om je geld in een stabiele munt te stoppen.
[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 18-05-2021 01:56 ]
Ik zeg ook niet dat Dogecoin de heilige graal is. Ik zeg dat Dogecoin een daadwerkelijk gebruikersdoel heeft (=nut) en Bitcoin niet. Bitcoin is ook geen goud. Je haalt nu opnieuw zaken door elkaar. Ja er zijn mensen die goud kopen/speculeren met als doel dat het meer waard wordt. Maar daarnaast wordt goud ook in behoorlijk wat zaken toegepast (=nut). En dan kom ik weer terug bij: welk nut heeft Bitcoin nou?Richh schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 01:47:
[...]
Ik hoop dat je ietsje verder kijkt dan je neus lang is om te zien wat de prijzen van schaarse goederen doen in tijden waarin er veel geldcreatie plaatsvindhet gaat om het grote plaatje, wat ik best nogmaals wil uitleggen, maar wat je vervolgens waarschijnlijk toch gaat negeren.
[...]
Hetzelfde nut als waarom mensen bijvoorbeeld goud kopen. Want het gros van de goud transacties vind niet plaats omdat we er elektronische apparaten mee maken![]()
[...]
Wellicht wil je in de geschiedenis van DOGE duiken. Het hele ironische aan je stelling is namelijk letterlijk dat DOGE daadwerkelijk is ontwikkeld om aan te tonen dat altcoins bullshit zijn![]()
Maar er zijn talloze munten die hogere volumes, nog snellere verwerking en geen fees kennen. En ook nog eens schaarste kennen (ipv dat er 10.000 munten per minuut bijkomen zoals bij DOGE, wat tegen de huidige koers $5000 per minuut / $300.000 per dag is).
Denk aan NANO.
Maar stel nou dat er een coin daadwerkelijk als valuta gebruikt kan worden, als betaalmiddel. Wat dan?
- is er wat mis met onze huidige valuta? Buiten de €2 die Rabo van me krijgt iedere maand, werkt het prima, snel, betrouwbaar en iedereen snapt het. Waarom willen we dat vervangen?
- wil je het nu kopen omdat het in de toekomst meer waard wordt? Eigenlijk doe je dan dus precies wat je zo stom vind aan Bitcoin. Dat vind ik dan wel weer hilarisch.
- als het later in waarde zal stijgen, dan is het per definitie minder werkbaar als valuta. Immers een munt die volgende week meer waard is, ga je deze week niet uitgeven. Een valuta behoort stabiel te zijn. En er is geen enkel nut om je geld in een stabiele munt te stoppen.
Bitcoin is momenteel niets anders dan speculeren zonder dat Bitcoin zelf nut heeft of ook maar voor iets wordt toegepast. Leuk, maar dan hoop je dus puur op een koersstijging en dat anderen na jou er meer geld in pompen. Maar dat is het dan ook wel.
Kortom het nut ontbreekt. Bitcoin blijft wel lopen zolang mensen er geld in blijven pompen / eraan verdienen. Dat is het enige nut van Bitcoin momenteel. Maar verder, praktische toepassingen? geen.
Jij snapt er echt niks van. Bij alle munten, ook de Euro, gaat het alleen maar om de monetaire waarde. Dat er binnen crypto munten met 'nut' zijn maakt die munten een rare kruising tussen monetair, functioneel token en investering met aandeelachtige trekken in dat project. Dat is absoluut geen pré als het als 'geld' beschouwd moet worden.aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 01:09:
[...]
[...]
Andere munten hebben wel praktische toepassingen. Daar gaat het om. Een munt moet een bestaansrecht hebben. Bitcoin enige bestaansrecht is momenteel het geld dat men erin heeft gestoken. Het wordt verder voor niets anders gebruikt.
En weet je wat kut is? Doge. De enige waardevolle doge was de Doge van Venetië.
Het niveau stijgtGlenn Hoddle schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 01:58:
[...]
Jij snapt er echt niks van. Bij alle munten, ook de Euro, gaat het alleen maar om de monetaire waarde. Dat er binnen crypto munten met 'nut' zijn maakt die munten een rare kruising tussen monetair, functioneel token en investering met aandeelachtige trekken in dat project. Dat is absoluut geen pré als het als 'geld' beschouwd moet worden.
En weet je wat kut is? Doge. De enige waardevolle doge was de Doge van Venetië.
Je doet de aanname dat de prijs van een product afhankelijk is van de reëele waarde. Deze relatie is op veel assets al meer dan een jaar lang verloren gegaan.aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 01:56:
[...]
Ik zeg ook niet dat Dogecoin de heilige graal is. Ik zeg dat Dogecoin een daadwerkelijk gebruikersdoel heeft (=nut) en Bitcoin niet. Bitcoin is ook geen goud. Je haalt nu opnieuw zaken door elkaar. Ja er zijn mensen die goud kopen/speculeren met als doel dat het meer waard wordt. Maar daarnaast wordt goud ook in behoorlijk wat zaken toegepast (=nut). En dan kom ik weer terug bij: welk nut heeft Bitcoin nou?
Ik ben van mening dat de prijs van een product of grondstof heel goed los kan staan van de reële waarde. Ik haal geen dingen door elkaar, ik kijk naar de huidige situatie van de wereldeconomie. Iets wat Satoshi Nakamoto 13 jaar geleden al door had.
En dus ook dat een 'product' zonder tastbare eigenschap of 'praktisch nut' (bijvoorbeeld bij goud: het geleidt stroom en het roest niet) nog steeds erg waardevol kan zijn. Bijvoorbeeld als het gegarandeerd schaars is, en deze waarde digitaal te versturen is zonder dat overheden er invloed op hebben.
Als producten die x reëel waard zijn, xxxxxx kosten (door schaarste veelal)... Waarom kan een product dat reëel 0 waard is, dan niet xxxxx kosten?
Maar echt... Ik kan er met mijn hoofd echt niet bij hoe er mensen zijn die niet in Bitcoin geloven, maar met droge ogen kunnen beweren dat Dogecoin 'nut' heeft. Hier zit voor mij echt de kern waarom ik hier op doorga. Ik weet niet eens hoe ik hier verder op in kan gaan

JE OMSCHRIJFT HIER LETTERLIJK DOGECOINBitcoin is momenteel niets anders dan speculeren zonder dat Bitcoin zelf nut heeft of ook maar voor iets wordt toegepast. Leuk, maar dan hoop je dus puur op een koersstijging en dat anderen na jou er meer geld in pompen. Maar dat is het dan ook wel.
Kortom het nut ontbreekt. Bitcoin blijft wel lopen zolang mensen er geld in blijven pompen / eraan verdienen. Dat is het enige nut van Bitcoin momenteel. Maar verder, praktische toepassingen? geen.

Overigens zijn miljarden aan dagelijks volume een redelijk praktische toepassing, waar DOGE een puntje aan kan zuigen...
[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 18-05-2021 02:19 ]
Exact! Waarom zou je dan in godsnaam ons betaalsysteem willen vervangen door DOGE, of een andere altcoin? Want dat is volgens jou zo handig...aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 02:06:
[...]
Het niveau stijgt. Gelukkig heeft de euro nut. Ik gebruik het dagelijks voor mijn boodschappen.
Ik gebruik crypto ook vrijwel dagelijks voor boodschappen dus daar zit het verschil niet echt.aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 02:06:
[...]
Het niveau stijgt. Gelukkig heeft de euro nut. Ik gebruik het dagelijks voor mijn boodschappen. Wat was het nut van Bitcoin ook alweer? blijkt een zeer moeilijke vraag te zijn.
Dat is de vraag niet. Leuk al die andere crypto currencies. De vraag was: welk nut heeft Bitcoin?Glenn Hoddle schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 02:14:
[...]
Ik gebruik crypto ook vrijwel dagelijks voor boodschappen dus daar zit het verschil niet echt.
Edit: dit blijkt echt een zeer moeilijke vraag te zijn hè
Het idee van crypto currencies is dat het een alternatief kan vormen / decentraal systeem is ten opzichte van onze huidige bankwezen. Wanneer jij geld overmaakt van Nederland naar Afrika dan gaat dat door tal van systemen. Kortom, een daadwerkelijke use case. Mooi he! i.p.v. gebakkenlucht.Richh schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 02:14:
[...]
Exact! Waarom zou je dan in godsnaam ons betaalsysteem willen vervangen door DOGE, of een andere altcoin? Want dat is volgens jou zo handig...
[ Voor 50% gewijzigd door aex351 op 18-05-2021 02:20 ]
Richh in "[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #17"aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 02:15:
[...]
Dat is de vraag niet. Leuk al die andere crypto currencies. De vraag was: welk nut heeft Bitcoin?
Of in 3 woorden: hedge tegen geldcreatie.
Als je stopt met selectief quoten was het helemaal niet zo moeilijk geweest...aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 02:15:
Edit: dit blijkt echt een zeer moeilijke vraag te zijn hè.
[ Voor 26% gewijzigd door Richh op 18-05-2021 02:18 ]
Goud wordt niet (voornamelijk) gebruikt als speculatie, maar als hedge tegen inflatie. Daarom zie je dat als het inflatiespook op de loer ligt de prijs van goud stijgt.aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 01:56:
[...]
Ja er zijn mensen die goud kopen/speculeren met als doel dat het meer waard wordt. Maar daarnaast wordt goud ook in behoorlijk wat zaken toegepast (=nut). En dan kom ik weer terug bij: welk nut heeft Bitcoin nou?
Bitcoin is het digitale goud. Het is op deze manier al succesvol toegepast in landen waar er hoge inflatie was/is zoals bijvoorbeeld Turkije, Venezuela en Iran.
Het voordeel van Bitcoin t.o.v. goud is dat je het over de hele wereld kunt versturen en het kunt opslaan op een manier dat het niet (zomaar) gestolen kan worden.
Daarnaast is door de digitale schaarste, vastgesteld op 21 miljoen eenheden, het voordeel dat het niet oneindig bijgedrukt/bijgemaakt kan worden in tegenstelling tot bijvoorbeeld goud (en Fiat).
Je kan het wel in vet lettertype doen, maar dat doet weinig voor je punt, of vraag. Bitcoin heeft op minstens 5 manieren nut: als waardedrager, als munt, als aanjager van een fatsoenlijk monetair systeem, als niet-doge en als geweldige manier om jouw domheid aan te tonen - en dan heeft Satoshi dat laatste nog niet eens bedoeld.aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 02:15:
[...]
Dat is de vraag niet. Leuk al die andere crypto currencies. De vraag was: welk nut heeft Bitcoin?
Dat is het dus niet. Als munt is het te volatiel, transactie snelheid te laag, waarbij de kosten te hoog zijn. Als waarde drager al helemaal niet. Munt doet even -20%Glenn Hoddle schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 02:20:
[...]
Je kan het wel in vet lettertype doen, maar dat doet weinig voor je punt, of vraag. Bitcoin heeft op minstens 5 manieren nut: als waardedrager, als munt, als aanjager van een fatsoenlijk monetair systeem, als niet-doge en als geweldige manier om jouw domheid aan te tonen - en dan heeft Satoshi dat laatste nog niet eens bedoeld.

Je kan toch echt niet in een sprookje leven toch
[ Voor 11% gewijzigd door aex351 op 18-05-2021 02:25 ]
Nee, dat is dus niet de kern van crypto.aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 02:15:
Het idee van crypto currencies is dat het een alternatief kan vormen / decentraal systeem is ten opzichte van onze huidige bankwezen. Wanneer jij geld overmaakt van Nederland naar Afrika dan gaat dat door tal van systemen. Kortom, een daadwerkelijke use case. Mooi he! i.p.v. gebakkenlucht.
Maar wat je hier voorstelt is eigenlijk 'mijn eenwieler is een alternatief voor de huidige vervoermiddelen die er al bestaan om van Nederland naar Afrika te komen. Een daadwerkelijke use case dus! Koop eenwielers en vooral geen vliegtickets of auto's!'
Je probeert iets te repareren wat niet stuk is. Met een systeem wat per definitie inferieur is.
Bitcoin probeert iets op te lossen wat wel stuk is, maar ik denk dat je wat economics 101 nodig hebt om te begrijpen wat er eigenlijk aan de hand is...
Los van dat je dus met droge ogen beweert dat altcoins dus wel een reële waarde hebben en Bitcoin niet, en dat snap ik niet. Beide hebben geen reële waarde. Als een use case een reële waarde is volgens jou, heeft Bitcoin dus ook een reële waarde.
[ Voor 11% gewijzigd door Richh op 18-05-2021 02:28 ]
Ah Bitcoin probeert iets op te lossen wat wel stuk is. Mooi! leg het nut dan eens uit?Richh schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 02:25:
[...]
Nee, dat is dus niet de kern van crypto.
Maar wat je hier voorstelt is eigenlijk 'mijn eenwieler is een alternatief voor de huidige vervoermiddelen die er al bestaan om van Nederland naar Afrika te komen. Een daadwerkelijke use case. Koop eenwielers en vooral geen vliegtickets of auto's!'
Je probeert iets te repareren wat niet stuk is. Met een systeem wat per definitie inferieur is.
Bitcoin probeert iets op te lossen wat wel stuk is, maar ik denk dat je wat economics 101 nodig hebt om te begrijpen wat er eigenlijk aan de hand is...
Ik laat dit maar even hierachter: Wikipedia: Tulpenmanie
IExec(RLC). Partnerships met IBM/IntelJumpiefox schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 01:14:
Het is een stuk sneller dan de meeste banken. Er is nog nooit iets veranderd aan Bitcoin op basis van sociale media. Alle lulberichten over crypto komen van mensen die niet eens in staat zijn een grammaticaal correct bericht te schrijven.aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 02:24:
[...]
Dat is het dus niet. Als munt is het te volatiel, transactie snelheid te laag, waarbij de kosten te hoog zijn. Als waarde drager al helemaal niet. Munt doet even -20%op basis van een Twitter bericht.
.
Je kan toch echt niet in een sprookje leven tochdat je hierin geloofd. Bitcoin is leuk om geld te verdienen op basis van speculeren. Niet meer en niet minder.
En ik zit alleen maar in crypto om geld te verdienen. De toepassingen ervan maken me geen ene reet uit. Maar dat betekent niet dat ze er niet zijn. Of dat bitcoin niet superieur is aan alles behalve de Oostenrijkse Shilling.
Vlak na de daily close kwam deze buywall er ineens. Manipulatie?
:strip_exif()/f/image/UfiJre6gAN2Q74rREMch7MIB.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: en die is ook ineens weer verdwenen!
Edit 2: nu weer ineens een sellwall aan de andere kant:
:strip_exif()/f/image/UfiJre6gAN2Q74rREMch7MIB.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: en die is ook ineens weer verdwenen!
Edit 2: nu weer ineens een sellwall aan de andere kant:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L1jOQrQzXC0JtDWY0vzdIeFC.jpg?f=user_large)
[ Voor 26% gewijzigd door WoodyWindoW op 18-05-2021 02:41 ]
Gast, dat is door 3 users hierboven meermaals uitgelegd. Vertel: wat begrijp je er niet aan?aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 02:27:
[...]
Ah Bitcoin probeert iets op te lossen wat wel stuk is. Mooi! leg het nut dan eens uit?
Als het iets oplost wat stuk is, dan heb je het nut toch te pakken?

En vertel dan gelijk even waarom DOGE anders is.
Ontken ik ergens dat het een financiële bubbel gaat worden? Die blaast zich iedere 4 jaar (halving) op en barst ook weer. Er zijn er maar weinig hier die dit ontkennen.Ik laat dit maar even hierachter: Wikipedia: Tulpenmanie
Nogmaals... Je moet dat Tulpenmanie verhaal vooral nog eens goed lezen in relatie tot je altcoins, want daar is de bubbelwerking nog veel erger.
[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 18-05-2021 02:42 ]
Richh, don't argue with fools, they'll drag you down to their level and beat you with experience.Richh schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 02:35:
[...]
Gast, dat is door 3 users hierboven meermaals uitgelegd. Vertel: wat begrijp je er niet aan?
[...]
Ontken ik ergens dat het een financiële bubbel gaat worden? Die blaast zich iedere 4 jaar (halving) op en barst ook weer. Er zijn er maar weinig hier die dit ontkennen.
Nogmaals... Je moet dat Tulpenmanie verhaal vooral nog eens goed lezen in relatie tot je altcoins, want daar is de bubbelwerking nog veel erger.

Net als DOGE!aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 02:24:
[...]
Dat is het dus niet. Als munt is het te volatiel
Nouja, iedereen die voor 4 maanden geleden kocht heeft een betere waardedrager gekend dan de bankrekening.Als waarde drager al helemaal niet. Munt doet even -20%op basis van een Twitter bericht.
.
En niet alleen op basis van van een Twitter bericht, maar ook omdat het een bubbel is. De vraag is of de bubbel nog eens gaat opblazen of niet. En tot hoever hij leeg loopt. Want in tegenstelling tot tulpenbollen loopt Bitcoin altijd minder ver leeg dan voor de bullrun.
Fixed that for you.Je kan toch echt niet in een sprookje leven tochdat je hierin geloofd. DOGE is leuk om geld te verdienen op basis van speculeren. Niet meer en niet minder.
[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 18-05-2021 02:40 ]
Doge heeft een nut als valuta. Bitcoin niet. Hoge volume/hoge transactie snelheid en lage fees. Als Doge dat niet kan waarmaken dan zal Doge ook niets worden.Richh schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 02:35:
[...]
Gast, dat is door 3 users hierboven meermaals uitgelegd. Vertel: wat begrijp je er niet aan?
[...]
Ontken ik ergens dat het een financiële bubbel gaat worden? Die blaast zich iedere 4 jaar (halving) op en barst ook weer. Er zijn er maar weinig hier die dit ontkennen.
Ik zou het geweldig vinden om een wereld munt te hebben. Wereldwijd betalen en geld overmaken op zo'n decentraal systeem.
Alleen daar heb je dus wel volume voor nodig (veel mensen die het hebben en er gebruik van kunnen maken). Doge ondanks het een meme coin was begint wel steeds meer volume te krijgen omdat er steeds meer reclame voor wordt gemaakt. Kortom, puur om die reden alleen al maakt het kans. Dat er technisch gezien betere munten zijn is leuk. Maar die maken alleen kans als er genoeg mensen er iets mee gaan doen.
Ben je nu een munt aant verdedigen die uitgevonden is als grap? Not sure if trolling...aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 02:44:
[...]
Doge heeft een nut als valuta. Bitcoin niet. Hoge volume/hoge transactie snelheid en lage fees. Als Doge dat niet kan waarmaken dan zal Doge ook niets worden.
Ik zou het geweldig vinden om een wereld munt te hebben. Wereldwijd betalen en geld overmaken op zo'n decentraal systeem.
Alleen daar heb je dus wel volume voor nodig (veel mensen die het hebben en er gebruik van kunnen maken). Doge ondanks het een meme coin was begint wel steeds meer volume te krijgen omdat er steeds meer reclame voor wordt gemaakt. Kortom, puur om die reden alleen al maakt het kans. Dat er technisch gezien betere munten zijn is leuk. Maar die maken alleen kans als er genoeg mensen er iets mee gaan doen.
Goedemorgen, wat staat er vandaag op het menu.
MATIC geeft hopium. Dat is lekker wakker worden zo.
Nu over de 2 USDT.
Nu over de 2 USDT.
Aex351 kijkt net een weekje mee in de cryptowereld. Aex351 denkt dat hij de kern wel door heeft. Want hij vindt zichzelf wél heel slim.aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 02:44:
[...]
Doge heeft een nut als valuta. Bitcoin niet. Hoge volume/hoge transactie snelheid en lage fees. Als Doge dat niet kan waarmaken dan zal Doge ook niets worden.
Doe niet als Aex351.
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Gelukkig weerspiegelt je taalkennis je vermoedelijke IQ.aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 02:24:
[...]
Je kan toch echt niet in een sprookje leven tochdat je hierin geloofd.
Edit: oh sorry, ik wil je niet de kans ontnemen om nog iets te leren. Stam+t in plaats van stam+d.
[ Voor 16% gewijzigd door Stokstaart op 18-05-2021 06:22 ]
Man man man ik ga er niet eens inhoudelijk op reageren. Ok toch wel.aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 02:44:
[...]
Doge heeft een nut als valuta. Bitcoin niet. Hoog volume/hoge transactiesnelheid en lage fees. Als Doge dat niet kan waarmaken dan zal Doge ook niets worden.
-Als draagvlak succes betekent, welke munt heeft dan op dit moment de meeste kans van slagen?
-BTC is ook niet bedoeld als valuta maar als SoV. De afnemende volatiliteit is een teken van groeiende adoptie zoals dat met alle SoVs is gegaan in het verleden.
-Wat denk je dat er gaat gebeuren met de fees en transactiesnelheid van doge als het netwerk meer wordt belast, gezien het feit dat het een prehistorische Bitcoinkopie is?
Zitten we nu eindelijk weer in een uptrend die blijft aanhouden?
Ik durf het wel aan, zojuist gekochtroflexx schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 06:43:
Daar lijkt het voorzichtig wel op ja....roflexx schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 06:43:
KSM en MATIC, wat een geweldenaars.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Kaviaar voor ontbijt, 69K soon!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Morning! Gisteravond ingestapt in ADA, XLM, DOT en LINK. Twijfel om meer te kopen..
Wat ik zelf doe met LINK, en voel je vrij om daar anders over te denken, is om over 1 a 2 uur bij te kopen. Je ziet op de de 15m en 1H kaart dat die overspannen is en dat een verdere stijging nu minder waarschijnlijk is. Daarentegen is op de 4H nog voldoende ruimte, dus een verdere stijging is zeker mogelijk alleen kan je m.i. een beter instapmoment tegenkomenSyn3rgi schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 06:58:
Morning! Gisteravond ingestapt in ADA, XLM, DOT en LINK. Twijfel om meer te kopen..
Alles hersteld gelukkig langzaam, echter gaat BNB wel heel langzaam..
Verder vroeg ik me af waar die YFI en MKR ineens vandaag komen en in waarde per stuk op plek 1 en 3 staan
Verder vroeg ik me af waar die YFI en MKR ineens vandaag komen en in waarde per stuk op plek 1 en 3 staan
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Op basis van enkel de MA lijnen even in de gaten houden wat er gebeurt. Ik denk een correctie. Dwars er doorheen zou mooi zijn.
1u: nu opletten
4u en 1w: 46300 tot 46500
KSM 69k soon!Jedi_Pimp schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 06:48:
KSM en MATIC, wat een geweldenaars.
Not this shit again.aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 02:44:
[...]
Heeft iemand dat CSSje nog bij de hand?
Zitten nu weer op het zelfde moeilijke punt als gisteren toen we weer naar beneden kieperde. Ik ga er even uit denk ik, afwachten wat er gaat gebeuren.
custom css snippet: Block A87WhySoSerious schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:20:
[...]
Not this shit again.
Vannacht heerlijk geslapen, met satoshis en zonder fiat op mijn trading account. Zowaar is de boel niet in elkaar gedonderd. Of komt dat vandaag nog? Het lijkt nu nog een beetje sideways te gaan.
Ik denk voorlopig even zijwaarts.jorwas schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:28:
Zitten nu weer op het zelfde moeilijke punt als gisteren toen we weer naar beneden kieperde. Ik ga er even uit denk ik, afwachten wat er gaat gebeuren.
Such insights, tulpenmanie,aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 02:27:
[...]
Ah Bitcoin probeert iets op te lossen wat wel stuk is. Mooi! leg het nut dan eens uit?
Ik laat dit maar even hierachter: Wikipedia: Tulpenmanie
Much wow. Dank voor het achterlaten, je hebt ons verlicht, dit hebben we nog nooit gehoord.
Toch een serieuze noot, wat is volgens jou ideaal geld? Doge is een grappig experiment hoor, maar net als de dollar en de euro wordt er naar mijn smaak teveel van bijgeprint. En er zijn varianten die het sneller, slimmer en milieuvriendelijker doen dan Doge.
BTC is juist door proof of work interessant, het is decentraal, het is schaars (dwz er worden er niet meer van bijgeprint dan ooit is vast gesteld), het is digitaal: je hoeft het niet zoals goud fysiek te vervoeren of op te slaan in een dure kluis, het is niet te hacken en het is een systeem zonder lekken.
Ja, het is nu nog volatiel en als je je keys kwijt bent ben je de lul, maar in de geschiedenis van de mens is er nog nooit zoiets bedacht.
Dat jij het niet nuttig vind is een vrij beperkt zicht van jouw kant, voor velen in deze wereld is het bijzonder nuttig, omdat ze met het gebruik van btc hun eigen corrupte overheden en banken kunnen omzeilen en voor het is het misschien wel minder volatiel dan hun eigen valuta.
We zullen zien hoe de zaken er over 10 jaar voor staan, niemand weet dat zeker, ik gok wel op btc, gok jij op doge.
Hoi Sander Schimmelpaniek!aex351 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 02:24:
[...]
Dat is het dus niet. Als munt is het te volatiel, transactie snelheid te laag, waarbij de kosten te hoog zijn. Als waarde drager al helemaal niet. Munt doet even -20%op basis van een Twitter bericht.
.
Je kan toch echt niet in een sprookje leven tochdat je hierin geloofd. Bitcoin is leuk om geld te verdienen op basis van speculeren. Niet meer en niet minder.
Bitcoin is een uit de hand gelopen technische proof-of-concept (Blockchain). Waarom uit de hand gelopen? Omdat men er al 11 jaar aan werkt en er een compleet ecosysteem aan blockchain-toepassingen omheen is ontstaan. Ik heb ook geen idee waarom zoveel mensen al zo lang aan iets compleet nutteloos aan het werken zijn en waarom er inmiddels dik 2 triljoen aan geld in zit. Moet wel een enorm slechte oplossing zijn voor helemaal niks. Ze zullen wel niks beters te doen hebben denk ik, want anders ga je je kostbare tijd toch niet in die flutprojectjes steken?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Ik vind t juist wel grappig dat Graaf Sander ons topic heeft gevonden.WhySoSerious schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:20:
[...]
Not this shit again.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Voor het eerst in daaagen weer eens rijker wakker geworden. Ik was al bijna vergeten hoe dat voelde. Hopelijk hebben we de bodem bereikt
Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!
Uhh.. Een triljard is... 1.000.000.000.000 miljard
(Heel wat meer dan de GDP van heel de wereld dus)
Maar much wow so wtf indeed, daar valt toch niet mee te praten, dus ik zal maar ook geen poging doen
Maar much wow so wtf indeed, daar valt toch niet mee te praten, dus ik zal maar ook geen poging doen
Geen idee of-ie in het verleden al wel eens langs is gekomen: Tracking 2021 Top Ten Cryptocurrencies – Month Four.
Tl;dr: kerel koopt aan het begin van elk jaar $100 elk van de top tien currencies op dat moment (legt dus $1000 in) en blijft er dan verder van af. Profits ensue.
Al denk ik dat het volgende maand een ietsjes ander beeld geeft, maar ik twijfel er absoluut niet aan dat hij aan het eind van het jaar positief uitkomt.
Tl;dr: kerel koopt aan het begin van elk jaar $100 elk van de top tien currencies op dat moment (legt dus $1000 in) en blijft er dan verder van af. Profits ensue.
Al denk ik dat het volgende maand een ietsjes ander beeld geeft, maar ik twijfel er absoluut niet aan dat hij aan het eind van het jaar positief uitkomt.
Blogt (te sporadisch) op doenietzomoeilijk.nl
Beursupdate:
- Nikkei (Japan) staat flink hoger (+2%)
- Ook China staat op een plus, weliswaar kleiner
- Hongkong hetzelfde beeld, +1%
- Australië +0.7%
- Europese future (van 50 meest belangrijke aandelen) opent met +0.7%
- S&P future staat op +0.3%
- DXY (Dollar index) zou vandaag zomaar onder de 90 kunnen duikelen
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!