* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
[ Voor 19% gewijzigd door -Sander- op 29-05-2021 22:15 ]
Verwijderd
Zelfde met verlies. Is zelfs een crypto woordje voor: impermanent loss. Het is pas verlies wanneer je verkoopt, want je hebt nog steeds de zelfde hoeveelheid crypto die simpelweg minder waard is geworden ten opzichte van fiat.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat het aanhouden van crypto die minder waard is geworden wel zeer risicovol is, want garantie hebben dat het ooit weer stijgt is er simpelweg niet.
En de enige die daar over kan oordelen is de persoon die de crypto in handen heeft.
Voor veel mensen hier is dat CZ van Binance.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Op faceboek hoorde ik geruchten dat als 0 het niet houdt we naar -10k zouden kunnen gaan.The Redman schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:18:
volgens mij begint dadelijk de mega dump candle naar de support op $0
dan is het waarDarrell schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:19:
[...]
Op faceboek hoorde ik geruchten dat als 0 het niet houdt dat we naar -10k zouden kunnen gaan.
Hoe zie je dat voor je? Als je uitbetaald dat jij dat geld aan de exchange moet betalen?Darrell schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:19:
[...]
Op faceboek hoorde ik geruchten dat als 0 het niet houdt we naar -10k zouden kunnen gaan.
Ik heb eigenlijk maar 1 vraag en dat is: heeft u al iets gevangen meneer?TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:15:
Heren, dames, ik respecteer jullie allemaal. (ja ook aexgast etc) Ik wil graag in de discussie gaan om niet alleen mijn simpele mening te verkondigen maar ook die van jullie aan te horen. Mijn inziens zijn deze discussies van grote waarde. Ik hoop dat jullie dit ook zien en niet alleen op de emotie reageren. Een ieder die de voorgaande discussie voort zou willen zetten van mens tot mens om van elkaar te leren nodig ik dan ook uit om gebruik te maken van de DM mogelijkheid. Er is niks dat ik fijner vind dan op mijn plaats gezet te worden. Hoe kan ik anders ooit groeien? Ik dank jullie allen.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Verwijderd
ik begreep dat er daar wel echt een MEGA support zat. Als 'ie daar doorheen gaat, eet ik mn hoed op. Mogen jullie filmen.The Redman schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:18:
volgens mij begint dadelijk de mega dump candle naar de support op $0
Klopt, m'n stop loss staat op -7k...Darrell schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:19:
[...]
Op faceboek hoorde ik geruchten dat als 0 het niet houdt we naar -10k zouden kunnen gaan.
Als faceboek dat zegt dan is het wel waar.Darrell schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:19:
[...]
Zeer terechte vraagNgangatar schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:20:
[...]
Ik heb eigenlijk maar 1 vraag en dat is: heeft u al iets gevangen meneer?
Ja een paling! Voor het eerst van mijn leven!Ngangatar schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:20:
[...]
Ik heb eigenlijk maar 1 vraag en dat is: heeft u al iets gevangen meneer?
Verwijderd
Gokje - rooie hangende palingTWeaKLeGeND schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:22:
[...]
Ja een paling! Voor het eerst van mijn leven!
nothing stops this train
Dat was op de basisschool mijn bijnaam. Goeie ouwe tijd.TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:22:
[...]
Ja een paling! Voor het eerst van mijn leven!
Was hier een discussie gaande? Dat is volledig langs mij heen gegaanTWeaKLeGeND schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:15:
Heren, dames, ik respecteer jullie allemaal. (ja ook aexgast etc) Ik wil graag in de discussie gaan om niet alleen mijn simpele mening te verkondigen maar ook die van jullie aan te horen. Mijn inziens zijn deze discussies van grote waarde. Ik hoop dat jullie dit ook zien en niet alleen op de emotie reageren. Een ieder die de voorgaande discussie voort zou willen zetten van mens tot mens om van elkaar te leren nodig ik dan ook uit om gebruik te maken van de DM mogelijkheid. Er is niks dat ik fijner vind dan op mijn plaats gezet te worden. Hoe kan ik anders ooit groeien? Ik dank jullie allen.
Ik kom hier alleen voor de plaatjes.
Verwijderd
Ik zet mn inkoopmomentje op "2 uur nadat Binance moeite krijgt met inloggenKol Nedra schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:22:
morgen goedkoop inkopen mensen!! ik zou alvast je eurootjes klaarzetten want wie weet gaat Binance weer crashen
Weinig bitcoin babes zoErazzzer schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:23:
[...]
Was hier een discussie gaande? Dat is volledig langs mij heen gegaan
Ik kom hier alleen voor de plaatjes.
Als bezit van Bitcoin verboden wordt, dan is een negatieve waarde eigenlijk helemaal niet vreemdyoeri1989 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:20:
[...]
Hoe zie je dat voor je? Als je uitbetaald dat jij dat geld aan de exchange moet betalen?![]()
![]()
Als iets verboden is wordt het toch meer waard 😂The Redman schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:24:
[...]
Als bezit van Bitcoin verboden wordt, dan is een negatieve waarde eigenlijk helemaal niet vreemd
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
En wie was je ook alweer?Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:21:
[...]
Mijn mening: met een spatie, enter, punt en komma hier en daar is dit wellicht een leesbare letterbrei.
Nu is het alleen ruimtevulling. DNR
True visionair!aex351 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:37:
[Twitter]
Nog een visionair die realiseert dat Bitcoin de uber shitcoin is. En ondertussen de hele markt aan het bespelen was
Hoe zie je dat voor je? Of is het een grap? (neem aan van wel)The Redman schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:24:
[...]
Als bezit van Bitcoin verboden wordt, dan is een negatieve waarde eigenlijk helemaal niet vreemd
[ Voor 3% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 29-05-2021 22:29 ]
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Als de wereldtop besluit dat Bitcoin-bezit op korte termijn verboden wordt en er bijv. boetes geïnd gaan worden, wat best realiseerbaar is met alle KYC die er al is, dan gaat het zeker sub0 op de grote exchangesTWeaKLeGeND schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:28:
[...]
Hoe zie je dat voor je? Of is het een grap?
Theoretisch scenario, maar niet totaal onmogelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door The Redman op 29-05-2021 22:31 ]
Degene die vroeg in de bullrun ingekocht hebben en zogezegd hodlers zijn die nu toch winst nemen omdat het blijft zakken.Khaelos schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:29:
Welke idioten zijn er nu nog aan het verkopen joh..![]()
Dan weet je dat wij leonardo en winslet gaan als mensen het op elkaar gaan afreagerenTaro schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:29:
[modbreak]Even wat minder op elkaar fitten? Ok, thx.[/modbreak]
Maar in zo een geval gaat Noord-Korea alles opkopen en krijg je als Bitcoin bezitter er veel geld voor.The Redman schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:30:
[...]
Als de wereldtop besluit dat Bitcoin-bezit op korte termijn verboden wordt en er bijv. boetes geïnd gaan worden, wat best realiseerbaar is met alle KYC die er al is, dan gaat het zeker sub0 op de grote exchangesWant niemand wil iets bezitten dat geld kost.
Echt waar.
Winst nemen hadden op 60k 50k of zelfs 40k moeten doen.. niet nu op het laatste moment als bijna al je winst verdampt is denken hmm ik pak toch nog een beetje.. hou het dan vastfreshprince schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:31:
[...]
Degene die vroeg in de bullrun ingekocht hebben en zogezegd hodlers zijn die nu toch winst nemen omdat het blijft zakken.
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Het ging mij om de nagetieve waarde haha, de rest wat je zegt is zeker een factor. Negatief wil zeggen dat als je van je crypto af wil je er voor moet betalen. (in de zin van 'voor 1000 euro verklaren we je officieel Cryptovrij)The Redman schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:30:
[...]
Als de wereldtop besluit dat Bitcoin-bezit op korte termijn verboden wordt en er bijv. boetes geïnd gaan worden, wat best realiseerbaar is met alle KYC die er al is, dan gaat het zeker sub0 op de grote exchangesWant niemand wil iets bezitten dat geld kost. Vergelijkbaar met veel afval. Het kost alleen maar geld om ervan af te komen.
[ Voor 10% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 29-05-2021 22:35 ]
-daytradersKhaelos schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:29:
Welke idioten zijn er nu nog aan het verkopen joh..![]()
-mensen die al zeer lang in BTC zitten en even weak hands willen afschudden zodat ze daarna goedkoop weer BTC kunnen kopen.
-om alle Henk en Ingrids te plagen
nothing stops this train
Deze moeten jullie in de gaten houden: ZON/BTC
Vandaag na een lange bearmarket was er een tweet van Piet Paulusma, en hij gaf ZON een 10! Ik ben er meteen ingeFOMOed. Zonnebril op als een echte OG. Zweten, eten, bier. Sats waarde smolt als sneeuw voor de zon. Een rode kop en much ZON rijker.
Hoeveel is ZON nu waard vraag je mij?
1 ZON = market cap van BTC
https://opensea.io/seaart
Duurt toch lang die 69k soon
Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)
mijn gok is 2023nvidia666 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:36:
(excuses in het geval al veel is gepasseerd maar 3k berichten lezen is er toch teveel aan)
nothing stops this train
1,84 jaar werken voor Jan Modaalnvidia666 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:36:
(excuses in het geval al veel is gepasseerd maar 3k berichten lezen is er toch teveel aan)
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Maar ja, je hebt pas verlies als je verkoopt.
(Al kan het zijn dat je mij over jaren pas weer mijn wallet ziet openen)
Tjah, ik spreek uit eigen ervaring. "Fake" ADA hodler hierKhaelos schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:33:
[...]
Winst nemen hadden op 60k 50k of zelfs 40k moeten doen.. niet nu op het laatste moment als bijna al je winst verdampt is denken hmm ik pak toch nog een beetje.. hou het dan vast
Heb 1/2 van de hand gedaan en ingecasht (0.6$ => 1.75$).
En dan nog eens 1/2 op 1.5$
Dus er blijft slechts een klein stukje in mijn daedalus wallet zitten welke ik laat zitten moest ie plots volgende week naar 2$ gaan. Heb ik geleerd uit de shitcoin run om FOMO te vermijden.
Had het inderdaad moeten doen op 2$+ maar ik ben niet zo slim
Geen moment spijt van gehad. Staat nu als stablecoin rente te trekken bij Nexo.
Wacht nog wel even het dipje morgen af
Hopelijk dat het daarna toch weer iets na boven gaat.
Winst nemen kan altijd zolang je winst hebt. Maar daar ging mijn discussie dus ook over. Hoe lang kan je volhouden dat je 'winst' hebt. Als je in 50 jaar 1% winst op iets hebt heb je feitelijk gewoon verlies (in koopkracht). Maar dat je je belangen niet voor een prikkie op hun dieptepunt moet verkopen is uiteraard minstens zo valide.Khaelos schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:33:
[...]
Winst nemen hadden op 60k 50k of zelfs 40k moeten doen.. niet nu op het laatste moment als bijna al je winst verdampt is denken hmm ik pak toch nog een beetje.. hou het dan vast
[ Voor 9% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 29-05-2021 22:41 ]
Ben stiekem toch wel benieuwd naar het gebruik/misbruik van Crypto in landen waarbij de internationale gemeenschap dat land een blokkade opgeworpen heeft. Mijn inziens is het een overwinning, hoe slecht het regime van zo'n land eventueel ook is. (en daar voel ik dan ook wel voor)Tartarus schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:32:
[...]
Maar in zo een geval gaat Noord-Korea alles opkopen en krijg je als Bitcoin bezitter er veel geld voor.
Echt waar.
[ Voor 13% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 29-05-2021 22:47 ]
Belt opnieuw in de problemen. Flash loan attack wat ik zo lees. Oppassen dus als je funds daar staan. Bsc gaat echt kapot zo met alle hacks, rugs en flash loan attacks. Bijna elke week raak nu.green-tea schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:51:
[...]
Weet je dit zeker? Ik weet dat Belt 2 stable pools heeft. 1 op venus en 1 4belt. Als je 4belt zit loopt dit toch niet meer via venus maar via belt zelf?
[ Voor 10% gewijzigd door keepitfrosty op 29-05-2021 22:49 ]
Iedereen die ik persoonlijk ken (dus niet online) waarvan ik weet dat ze BTC hebben, heeft dat al heel lang en staat ook met de huidige koers nog op vele duizenden procenten winst. Ik zelf ook, al gaat het bij mij maar om een relatief klein bedrag. Maar als je nog wat tientallen BTC uit die tijd hebt liggen, kan ik me voorstellen dat je nu toch een keer die winst gaat pakken uit vrees dat het echt langzaam alleen maar minder wordt. En dan hebben we het dus nog steeds over serieuze winst.TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:40:
[...]
Winst nemen kan altijd zolang je winst hebt. Maar daar ging mijn discussie dus ook over. Hoe lang kan je volhouden dat je 'winst' hebt. Als je in 50 jaar 1% winst op iets hebt heb je feitelijk gewoon verlies (in koopkracht). Maar dat je je belangen niet voor een prikkie op hun dieptepunt moet verkopen is uiteraard minstens zo valide.
Dan begrijp je me beter dan gemiddeldLapa schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:50:
[...]
Iedereen die ik persoonlijk ken (dus niet online) waarvan ik weet dat ze BTC hebben, heeft dat al heel lang en staat ook met de huidige koers nog op vele duizenden procenten winst. Ik zelf ook, al gaat het bij mij maar om een relatief klein bedrag. Maar als je nog wat tientallen BTC uit die tijd hebt liggen, kan ik me voorstellen dat je nu toch een keer die winst gaat pakken uit vrees dat het echt langzaam alleen maar minder wordt. En dan hebben we het dus nog steeds over serieuze winst.
[ Voor 15% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 29-05-2021 22:54 ]
Die serieuze winst, is een serieuze verlies voor een groot aantal anderen zodra je gaat cashen.Lapa schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:50:
[...]
Iedereen die ik persoonlijk ken (dus niet online) waarvan ik weet dat ze BTC hebben, heeft dat al heel lang en staat ook met de huidige koers nog op vele duizenden procenten winst. Ik zelf ook, al gaat het bij mij maar om een relatief klein bedrag. Maar als je nog wat tientallen BTC uit die tijd hebt liggen, kan ik me voorstellen dat je nu toch een keer die winst gaat pakken uit vrees dat het echt langzaam alleen maar minder wordt. En dan hebben we het dus nog steeds over serieuze winst.
< dit stukje webruimte is te huur >
Uhm wie zegt dat de winst niet op 60k is gepakt... en later 20k goedkoper ingekocht en weer op 50k winst gepakt... en later 20k goedkoper ingekocht en winst gepakt op 40k....Khaelos schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:33:
[...]
Dit is alleen maar winst op winst... en wie doen dat? Juist die partijen die de koers kunnen manipuleren...
En wij? We staan er bij en kijken er na.
En een beetje dom lullen in de crypto chat dan doen wij dan weer wel
TBH ik vind het lullen in deze crypto chat dan wel weer vermakelijker dan steeds die winst pakken hoor. Let's go crypto chat!Ricardovv schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:53:
[...]
Uhm wie zegt dat de winst niet op 60k is gepakt... en later 20k goedkoper ingekocht en weer op 50k winst gepakt... en later 20k goedkoper ingekocht en winst gepakt op 40k....
Dit is alleen maar winst op winst... en wie doen dat? Juist die partijen die de koers kunnen manipuleren...
En wij? We staan er bij en kijken er na.
En een beetje dom lullen in de crypto chat dan doen wij dan weer wel
YouTube: AVOID THIS CRYPTOCURRENCYyoeri1989 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:55:
[...]
TBH ik vind het lullen in deze crypto chat dan wel weer vermakelijker dan steeds die winst pakken hoor. Let's go crypto chat!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Deze voor jou nog
Verwijderd
Dat is toch in elke markt zo waar speculatie een rol speelt?aex351 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:53:
[...]
Die serieuze winst, is een serieuze verlies voor een groot aantal anderen zodra je gaat cashen.
Dit is overal zo, ook op de gewone aandelenmarkt.aex351 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:53:
[...]
Die serieuze winst, is een serieuze verlies voor een groot aantal anderen zodra je gaat cashen.
Vraag het me toch af, dit post je volgens mij iedere keer wanneer iemand het over cashen heeft, is er een reden dat je dit iedere keer post?
Puur uit nieuwsgierigheid uiteraard, bedoel er verder niks mee, maar iedereen weet dat het zo werkt, en dat weten ze nog steeds als iemand het over cashen heeft.
- Andreas Sjitkoin, 2017 -
[ Voor 9% gewijzigd door iVibes op 29-05-2021 23:06 ]
Hoe zo? Niemand is verplicht het te kopen hoor. En misschien maken die kopers er ook weer serieuze winst op later, als ze denken van niet zouden ze niet kopen. Als helemaal niemand verkoopt ligt de markt stil en daar heeft toch ook niemand wat aan.aex351 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:53:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Lapa op 29-05-2021 23:05 ]
Verwijderd
Het was in ieder geval weer een prachtig hype circus vol clowns, wat er ook gebeurd vanaf dit punt.
Half Twitter met laseroogjes en dan zo'n gast als Elon Musk... Je bedenkt het niet.
Blijft toch altijd een fascinerend iets.
zolang het boven de 20k blijft is BTC stijgende daaronder mag ie niet komenQunix schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:34:
Maar, maar.... Maar het zou toch omhoog moeten gaan!?
nothing stops this train
Vergeet de panic sellers niet.. Stel dat je op de top bent ingestapt en bang bent dat de prijzen alleen nog maar omlaag gaan..Kol Nedra schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:33:
[...]
-daytraders
-mensen die al zeer lang in BTC zitten en even weak hands willen afschudden zodat ze daarna goedkoop weer BTC kunnen kopen.
-om alle Henk en Ingrids te plagen
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Op 1 juni, as dinsdag dus:
Reeks Bitcoin en Ethereum producten worden genoteerd op Euronext beurzen Amsterdam & Parijs
VanEck, het Amerikaanse investeringsbedrijf uit New York, gaat op 1 juni twee nieuwe cryptocurrency exchange-traded products (ETP’s), of beursgenoteerde producten, lanceren op de Euronext beurzen in Amsterdam en Prijs.
Goeie timing? ach in ieder geval goed voor de crypto adoptie.
edit bron: https://www.crypto-inside...beurzen-amsterdam-parijs/
[ Voor 12% gewijzigd door RaptorXS op 29-05-2021 23:46 ]
Ik blijf het fantastische tech vinden. De les die ik geleerd heb in 3 jaar tijd? Niet de markt timen en maandelijks DCA toepassen. Ik wil niet mijzelf op de kop slaan als BTC over een paar jaar op 1.000.000 dollar staat.
Nieuwe poging, weer een ander nummer.
Vreemd, of niet vreemd?
Je speculeert op een waardestijging. Absoluut, alleen er zit natuurlijk een verschil tussen speculeren op basis van gebakken lucht en iets waar daadwerkelijk waarde achter zit. Er wordt bijvoorbeeld ook gespeculeerd op het aandeel van Tesla. Elon roept zelf dat de huidige prijs veel te hoog is. Maar dat maakt de speculanten niets uit. Echter, dat aandeel zal nooit helemaal instorten tenzij Tesla zelf instort.Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:58:
[...]
Dat is toch in elke markt zo waar speculatie een rol speelt?
:strip_exif()/f/image/f4MIdHKwAZ1vNpXP1UhyN7yA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb hem dit letterlijk 1000x zien doen in video's. Dacht je een redelijke YouTuber te hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door enomiss op 29-05-2021 23:55 ]
https://opensea.io/seaart
[ Voor 16% gewijzigd door CyberMania op 29-05-2021 23:57 ]
Lastenverlichting is altijd fijn, dus hypotheek aflossen is wel verstandig vind ik. Maar voor de rest is er een gezegde uit de aandelenmarkt wat ook van toepassing is voor de crypto markt: there is no alternative. Al die miljoenen die afgelopen weken gecashed zijn zal weer vroeg of laat her geïnvesteerd worden in crypto, aandelen, vastgoed of grondstoffen. Zeker als de spaarrente zo laag blijft als nu.
Omdat het heel lastig te timen is? Stel: ik heb nu 1 BTC, stap ik dan nu uit? Met het “risico” dat het zometeen weer omhoog schiet? Wacht ik nog even? En zo ja, hoe lang?CyberMania schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:55:
Ik snap dat hodl-en niet. Je kan beter uitstappen met nog een kleine winst of verlies. En zodra er weer een bear run komt kun je altijd weer instappen toch en als die niet komt heb je nog altijd geld. Dat lijkt me een betere strategie want misschien komt zo n grote bear run wel nooit meer op je huidige coins, en heb je niks. Als je wat vroeger verkoopt dan hodl-en, en hij dipt nog verder kun je alsnog bijkopen en als hij weer stijgt ook.
In theorie is het allemaal heel simpel, in de praktijk… not so much
Punt is dat je eigenlijk niet de bodem en de top weet, dat weet je alleen achteraf. Dus er bestaat altijd een kans dat als je verkoopt, dat de prijs gewoon lekker door blijft gaan. En andersom natuurlijk ook.CyberMania schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:55:
Ik snap dat hodl-en niet. Je kan beter uitstappen met nog een kleine winst of verlies. En zodra er weer een bear run komt kun je altijd weer instappen toch en als die niet komt heb je nog altijd geld. Dat lijkt me een betere strategie want misschien komt zo n grote bear run wel nooit meer op je huidige coins, en heb je niks. Als je wat vroeger verkoopt dan hodl-en, en hij dipt nog verder kun je alsnog bijkopen en als hij weer stijgt ook.
Verder is het aan een ieder hoeveel verlies je (tijdelijk) accepteert.
Hier in ieder geval nog steeds in de plus door hodlen en door de jaren heen tijdens iedere grote dip wat bij te kopen.
[ Voor 3% gewijzigd door JorzoR op 30-05-2021 00:04 ]
Kopen als er nog maar 15 mensen in de crypto topics posten en niemand anders ook maar enige interesse heeft in crypto. Verkopen als mensen gaan zeggen dat Doge naar de 10 dollar gaat. 0 interesse in crypto tegenover iedereen en zijn moeder stapt in de grootste shit. Het enige nadeel is dat je te vroeg kan kopen waarbij het nog verder zakt en te vroeg verkoopt waarna het nog verder stijgt. En ik weet dat het ook niet zo simpel is hoor, maar met zoiets kom je aardig in de buurt.posttoast schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:59:
[...]
Omdat het heel lastig te timen is? Stel: ik heb nu 1 BTC, stap ik dan nu uit? Met het “risico” dat het zometeen weer omhoog schiet? Wacht ik nog even? En zo ja, hoe lang?
In theorie is het allemaal heel simpel, in de praktijk… not so much(vind ik dan)
Precies. En verder hangt het af van je situatie natuurlijk. Als je het geld kan missen en je vertrouwen op de lange termijn hebt zou ik het laten staan. Als je je hele spaarrekening hebt leeggetrokken en de komende tijd geld nodig hebt is het misschien handig om wel uit te stappen. Maar door te DCA'en in een bear market gaat je gemiddelde inkoopprijs ook omlaag en kan je in een volgende bullrun weer volop winst pakken mits je in shitcoins zat die eigenlijk niets toevoegen en niet opnieuw zullen stijgen.posttoast schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:59:
[...]
Omdat het heel lastig te timen is? Stel: ik heb nu 1 BTC, stap ik dan nu uit? Met het “risico” dat het zometeen weer omhoog schiet? Wacht ik nog even? En zo ja, hoe lang?
In theorie is het allemaal heel simpel, in de praktijk… not so much(vind ik dan)
AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT
AMC aandelen idd en Beyond Meat atm. Maar er is daar een ander topic voor, alternatieven voor crypto raakt wel heel off topic hier.baba420 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:57:
Voor mensen (en diens bots) die nu massaal aan het verkoper zijn, heb ik één vraag. Wat doen jullie met de winst? Beleggen in de aandelenmarkt? Op de spaarrekening zetten? Hypotheek aflossen?
Lastenverlichting is altijd fijn, dus hypotheek aflossen is wel verstandig vind ik. Maar voor de rest is er een gezegde uit de aandelenmarkt wat ook van toepassing is voor de crypto markt: there is no alternative. Al die miljoenen die afgelopen weken gecashed zijn zal weer vroeg of laat her geïnvesteerd worden in crypto, aandelen, vastgoed of grondstoffen. Zeker als de spaarrente zo laag blijft als nu.
Knappe jongen als je met losse aandelen de markt kan verslaan op lange termijn.CyberMania schreef op zondag 30 mei 2021 @ 00:08:
[...]
AMC aandelen idd en Beyond Meat atm. Maar er is daar een ander topic voor, alternatieven voor crypto raakt wel heel off topic hier.
[ Voor 25% gewijzigd door Weezer-DC op 30-05-2021 00:17 ]
Je snapt niet dat het merendeel van het geld van de huis-tuin-en-keuken gebruiker wordt afgepakt door de grote spelers/bots/day-traders, waar praktisch alleen de huis-tuin-en-keuken gebruiker de dupe zijn? Zo cute om je bericht te lezen.baba420 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:57:
Voor mensen (en diens bots) die nu massaal aan het verkoper zijn, heb ik één vraag. Wat doen jullie met de winst? Beleggen in de aandelenmarkt? Op de spaarrekening zetten? Hypotheek aflossen?
[ Voor 98% gewijzigd door dion1995 op 30-05-2021 00:19 ]
Ik heb zojuist weer een mooi bedrag van BUSD naar EUR omgezet richting de bankrekening. Daarmee ben ik inmiddels +-85% uitgestapt (meeste rond 58k USD). Maximaal de hypotheek afbetaald. Ook enkele maanden geleden alle ETF's en $TSLA naar EUR omgezet en een mooi potje+spaardoel op de bankrekening voor de volgende bearmarkets. Laat de crisis maar komen. Maar ik zoek ook een doel om dit geld nu in weg te zetten, want ik weet dat het deels gaat verdampen.baba420 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:57:
Vermoed dat het het beste op dit moment is om het op je bankrekening te laten staan en evt. inflatie te accepteren. Als de aandelen nog harder dalen en de crisis definitief begonnen is, dan begin ik weer met DCA'en.
Edit: En de BTC shorts lopen prima
Edit 2: De EUR/BUSD waardering is overigens ook interessant te noemen: https://www.binance.com/en/trade/EUR_BUSD?type=spot.
[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 30-05-2021 00:25 ]
[ Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 30-05-2021 00:20 ]
Stiekem wel jaloers op je vele succesvolle tradesTaro schreef op zondag 30 mei 2021 @ 00:17:
[...]
Ik heb zojuist weer een mooi bedrag van BUSD naar EUR omgezet richting de bankrekening. Daarmee ben ik inmiddels +-85% uitgestapt (meeste rond 58k USD). Maximaal de hypotheek afbetaald. Ook enkele maanden geleden alle ETF's en $TSLA naar EUR omgezet en een mooi potje+spaardoel op de bankrekening voor de volgende bearmarkets. Laat de crisis maar komen. Maar ik zoek ook een doel om dit geld nu in weg te zetten, want ik weet dat het deels gaat verdampen.
Vermoed dat het het beste op dit moment is om het op je bankrekening te laten staan en evt. inflatie te accepteren. Als de aandelen nog harder dalen en de crisis definitief begonnen is, dan begin ik weer met DCA'en.
Edit: En de BTC shorts lopen primaStop loss weer naar beneden bijgesteld en verder in fiat. Zie NK topic voor koersdoel.
Edit 2: De EUR/BUSD waardering is overigens ook interessant te noemen: https://www.binance.com/en/trade/EUR_BUSD?type=spot.
De lijntjes die hij zet, zijn toch letterlijk gebaseerd op de geschiedenis? Dat is toch waar dergelijke lijnen de basis vinden? Soms..enomiss schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:53:
Ik dacht laat ik hem ook eens op Twitter volgen, maar ben er eigenlijk al klaar mee. Die doet ook niks anders dan de hele dag dan tweeten volgens mij. Ik vind mensen die elke 5 min tweeten niet zo Interessant.
[Afbeelding]
Ik heb hem dit letterlijk 1000x zien doen in video's. Dacht je een redelijke YouTuber te hebben.Ze zijn allemaal hetzelfde. Mee draaien met de wind of toevallig proberen een zogenaamde originele mening te vormen tegenover de rest van de YouTubers.
Voor de grap eens paar topics uit 2019 lezen. Hij heeft ook zo z'n dagen hoor, net als jijfreshprince schreef op zondag 30 mei 2021 @ 00:26:
[...]
Stiekem wel jaloers op je vele succesvolle trades
Iets met ervaring.
[ Voor 12% gewijzigd door graceful op 30-05-2021 00:36 ]
Idem al zat ik er naar mijn gevoel al eerder in dat wereldje (had 0.32 gemined met hoofdzakelijk gpu en op het laatste kleine asic)baba420 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:45:
Als noob en tech liefhebber stapte ik in januari 2018 in op crypto met als doel winst maken. Al snel zag ik mijn euro’s verdampen. Sinds maart 2018 tot maart 2021 niet meer met crypto bezig gehouden. Natuurlijk niks eruit gehaald. Integendeel, juist gekocht net na de ATH van BTC.
Ik blijf het fantastische tech vinden. De les die ik geleerd heb in 3 jaar tijd? Niet de markt timen en maandelijks DCA toepassen. Ik wil niet mijzelf op de kop slaan als BTC over een paar jaar op 1.000.000 dollar staat.
Ik zou idd willen vermijden dat wat nu pakweg 3k waard is en binnen 2 jaar 10k waard is dus hodl en we zien wel
Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)
Dus eigenlijk ben je soort van de markt aan het timen. Dat is natuurlijk je goed recht en heeft je blijkbaar geen windeieren gelegd gelukkig. Maar als je horizon 20 tot 30 jaar breed is, dan maakt die periode dat je je beleggingen in fiat hebt gezet weinig tot niets uit.Taro schreef op zondag 30 mei 2021 @ 00:17:
[...]
Ik heb zojuist weer een mooi bedrag van BUSD naar EUR omgezet richting de bankrekening. Daarmee ben ik inmiddels +-85% uitgestapt (meeste rond 58k USD). Maximaal de hypotheek afbetaald. Ook enkele maanden geleden alle ETF's en $TSLA naar EUR omgezet en een mooi potje+spaardoel op de bankrekening voor de volgende bearmarkets. Laat de crisis maar komen. Maar ik zoek ook een doel om dit geld nu in weg te zetten, want ik weet dat het deels gaat verdampen.
Als Bitcoin blijft doen wat het altijd heeft gedaan, namelijk dikke runs met bearmarkets er na, dan is het redelijk timen wel zo handig. Je kan dan makkelijk x10 doen in een cycle en dan bljven zitten is ook weer zoiets. Al pak je in een cycle maar x5, dan nog is het de moeite waard. Stel je stopt alles er weer in dan heb je 5x zoveel BTC wat de volgende cycle een extreem verschil is. Crypto is geen aandelen waarbij 20 jaar blijven zitten handig is.baba420 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 00:56:
[...]
Dus eigenlijk ben je soort van de markt aan het timen. Dat is natuurlijk je goed recht en heeft je blijkbaar geen windeieren gelegd gelukkig. Maar als je horizon 20 tot 30 jaar breed is, dan maakt die periode dat je je beleggingen in fiat hebt gezet weinig tot niets uit.
Wat beteft wat te doen met het geld is het verlagen van je maandlasten natuurlijk altijd prima, op welke manier je dat dan ook doet. Verder is iets leuks doen met het geld ook wel prettig. Dat kan een leuke vakantie zijn, een nieuwe PC of een auto kopen.
Verwijderd
Ok dus je verliest alleen geld en blijft achter met aandelen die minder waard zijn geworden na je aankoop?aex351 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:53:
[...]
Je speculeert op een waardestijging. Absoluut, alleen er zit natuurlijk een verschil tussen speculeren op basis van gebakken lucht en iets waar daadwerkelijk waarde achter zit. Er wordt bijvoorbeeld ook gespeculeerd op het aandeel van Tesla. Elon roept zelf dat de huidige prijs veel te hoog is. Maar dat maakt de speculanten niets uit. Echter, dat aandeel zal nooit helemaal instorten tenzij Tesla zelf instort.
Ik zie wel overeenkomsten
Wat kun je allemaal met zo'n aandeel? Betalen?
Iedereen en z’n moeder ging toch miljonair worden.
[ Voor 47% gewijzigd door graceful op 30-05-2021 01:13 ]
Verwijderd
Met de komst van BSC zijn er een heleboel miljonairs geboren.graceful schreef op zondag 30 mei 2021 @ 01:12:
Waar blijven de lambo’s dan.
Iedereen en z’n moeder ging toch miljonair worden.
Niet als je rekent in euro's of dollar natuurlijk, maar dat terzijde.
Miljonair = miljonair.
Iedereen wil zo goedkoop mogelijk inkopen, maar niemand weet wat de laagste punt is. Ben je ermee eens dat DCA veiliger is dan de markt timen?PilatuS schreef op zondag 30 mei 2021 @ 01:01:
[...]
Als Bitcoin blijft doen wat het altijd heeft gedaan, namelijk dikke runs met bearmarkets er na, dan is het redelijk timen wel zo handig. Je kan dan makkelijk x10 doen in een cycle en dan bljven zitten is ook weer zoiets. Al pak je in een cycle maar x5, dan nog is het de moeite waard. Stel je stopt alles er weer in dan heb je 5x zoveel BTC wat de volgende cycle een extreem verschil is. Crypto is geen aandelen waarbij 20 jaar blijven zitten handig is.
Wat beteft wat te doen met het geld is het verlagen van je maandlasten natuurlijk altijd prima, op welke manier je dat dan ook doet. Verder is iets leuks doen met het geld ook wel prettig. Dat kan een leuke vakantie zijn, een nieuwe PC of een auto kopen.
Als je wil kopen voor de langere termijn en niet wil traden is DCA waarschijnlijk de beste manier. Dat betekend echter niet dat je niet naar de cyclus kan kijken wat betreft hoeveel je koopt en wanneer. ATH -40% is geen ATH -80%.baba420 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 01:15:
[...]
Iedereen wil zo goedkoop mogelijk inkopen, maar niemand weet wat de laagste punt is. Ben je ermee eens dat DCA veiliger is dan de markt timen?
Edit: En zoals ik al zei, kijk ook vooral naar de aandacht die crypto heeft. Ook nu weer ging het zoals in 2017 waarbij allemaal nieuw instappers keihard gingen op FOMO waarbij alles nog wel even x10 zou doen. Als iedereen het er over heeft tegenover bijna niemand, dan zit je snel tegen de high of low aan.
[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 30-05-2021 01:24 ]
MOON!!Deman23 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 01:33:
We lijken toch weer een beetje up te gaan..of proberen ze nog wat van de daily close te maken?
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Ach ja denk dat we eraan kunnen wennen door inflatie de komende jaren
Gelukkig kan ik voorlopig nog heel veel kratjes pils kopen van mijn Bitcoin holdings. Zolang dat zo is geen reden om te verkopen.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
[ Voor 90% gewijzigd door HollovVpo1nt op 30-05-2021 03:09 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!