[Mining] Het grote cryptocurrency mining topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Kuunlan01 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:00:
Omdat ik het als hobby zo leuk vind heb ik om de elektriciteit kost te drukken een klein setje zonnepanelen in bestelling staan 😀
Kosten drukken doe je dan, maar winst nog steeds niet. Heb ook zonnepanelen, terugleveren levert meer op, zeker nu salderen nog bestaat, als dat er in 1 klap af gaat, kan minen in de zomer misschien wel uit.

Als je energie zelf op maken, maar dan zit je weer met de afvoer van warmte, juist in de winter had je lekker 300kW warmte voor "niets" erbij.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan01
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14-04 21:58
JDx schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:21:
[...]

Kosten drukken doe je dan, maar winst nog steeds niet. Heb ook zonnepanelen, terugleveren levert meer op, zeker nu salderen nog bestaat, als dat er in 1 klap af gaat, kan minen in de zomer misschien wel uit.

Als je energie zelf op maken, maar dan zit je weer met de afvoer van warmte, juist in de winter had je lekker 300kW warmte voor "niets" erbij.
Hoeveel krijgen je met dat salderen?
in België is dat met een digitale meter momenteel rond de 0.2€/kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Kuunlan01 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:08:
[...]

Hoeveel krijgen je met dat salderen?
in België is dat met een digitale meter momenteel rond de 0.2€/kWh
Salderen is gewoon 1 op 1 verrekenen op de eindafrekening, dus de hetzelfde als je stroomkosten.

Als je meer teruglevert dan dat je gebruikt dan krijg je een terugleververgoeding, die verschilt per aanbieder en per contract, ik krijg 45 cent per kWh volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan01
JDx schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:09:
[...]

Salderen is gewoon 1 op 1 verrekenen op de eindafrekening, dus de hetzelfde als je stroomkosten.
aha! Nu weet ik ineens wat dat salderen wil zeggen :)
Hier in België zijn momenteel 2 solar systemen in gebruik: analoge en digitale kWh meters.
De analoge meters worden op termijn vervangen door digitaal.
Bij analoog draait de meterkast gewoon andersom bij overproductie. Je betaalt dan wel een "prosumenten" tarief dat bepaald is volgens het nominale vermogen van de omvormer.
Bij digitaal is er een gescheiden registratie van afnamen en injectie. Voor de overproductie krijg je een injectievergoeding die ongeveer de helft is van de afname kost.
Voordeel van die digitale teller is wel dat die "slim" is waardoor je met wat handigheid kan zorgen dat je geen overproductie hebt en dat is dan waar de miner in het spel komt, die brengt vandaag (in België) meer op dan de injectievergoeding.

• danni1302
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 26-08-2022
Voor een Ethereum client project (Nimbus) doe een onderzoek naar hoe documentatie en uitleg voor Ethereum clients verbeterd kan worden. Is er hier iemand die een Etherem client draait, geprobeert heeft op te zetten of daar interesse in heeft? Zou het erg waarderen als je wat vragen wilt beantwoorden. Duurt max 5 min *knip*

[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 25-08-2022 18:34 ]

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-06 17:20
.....

[ Voor 98% gewijzigd door NLMaca op 25-08-2022 18:37 . Reden: nvm ]

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:01

resusaapje

h less

Oh ja, dit topic was er ook nog!

Hebben jelui al besloten wat het volgende week gaat worden, nadat ETH PoS is?

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickvanemden
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-06 14:39
resusaapje schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:58:
Oh ja, dit topic was er ook nog!

Hebben jelui al besloten wat het volgende week gaat worden, nadat ETH PoS is?
Ik ben bang dat je geen winst maakt met andere coins door alle hashrate die verplaatst. Persoonlijk is mijn "plan" wachten tot er een munt (ergo/rvn/etc) weer wat oplevert en die minen.

• Kuunlan01
't is gebeurd 8)

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:13

Coldcat

HODL

Misschien kan iemand mij hier helpen. Sinds vanmorgen heb ik vreemde problemen met mijn mining rig. Ik krijg geen connectie meer met de server. Het lijkt alsof ik geen nieuwe blocks krijg. Ook is Hiveos overbelast, ik kan de settings niet controleren.

Meer mensen hier last van?

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nickvanemden
Coldcat schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:54:
Misschien kan iemand mij hier helpen. Sinds vanmorgen heb ik vreemde problemen met mijn mining rig. Ik krijg geen connectie meer met de server. Het lijkt alsof ik geen nieuwe blocks krijg. Ook is Hiveos overbelast, ik kan de settings niet controleren.

Meer mensen hier last van?
Aangezien Ethereum vandaag naar PoS is overgegaan zijn de eth mining pools offline gegaan. Overstappen naar een andere coin zou dit moeten verhelpen! :)

als iedereen zijn instellingen aan het wijzigingen snap ik dat Hive overbelast is

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Per oktober gaan nu ook bij mij de energiekosten naar €0,35 per KW/H dus helaas gaat de miner dan (voorlopig) definitief uit, het is simpelweg teveel geld bijleggen om nog te minen met als achterliggend idee speculeren op koersstijgingen.

youtube.com/@hisrep

• KoffiemetGebak
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-09-2022
ik weet dat er genoeg software is voor op de pc om te kunnen crypto minen
maar kan iemand mij vertellen of er ook mining software is waar je kunt instellen hoeveel recourses je kan gebruiken dat de software maar zoveel kernen kan gebruiken

zodat je met de zelfde pc nog wat kan internetten en netflix kan kijken ?

• nickvanemden
Phoenixminer heeft die optie. Met -gpow <n> met n als percentage gpu verbruik.
Zie de phoenixminer.org website :)

• JDx

JDx

Ben ik ^

DeNachtwacht schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:09:
Per oktober gaan nu ook bij mij de energiekosten naar €0,35 per KW/H dus helaas gaat de miner dan (voorlopig) definitief uit, het is simpelweg teveel geld bijleggen om nog te minen met als achterliggend idee speculeren op koersstijgingen.
Kan nu wel al uit toch, zie die terugverdiendagen
https://www.kryptex.com/en/best-gpus-for-mining

Tot wel 3000 dagen :')

Had 'm voor de gein weer eens aan gezet, 24 cent per dag :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o7oy1fF.png

[ Voor 10% gewijzigd door JDx op 02-10-2022 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Gewoon ff voor de lol

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yzMHBrL.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccade
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-04 09:21
Crypto mining heeft al jaren mijn interesse
Echter zou ik heel graag eens een mining rig willen bouwen of willen draaien

Nu weet ik dat de profit nagenoeg nihil is. Echter heb ik een groot overschot aan energie door zonnepanelen :)

Het liefst zou ik een reeds functionerende rig overnemen met de mogelijkheid deze tzt rustig te upgraden.
Anderszijds is helemaal zelf beginnen met een of twee kaarten en deze tzt rustig uit te breiden ook wel erg leuk, maar weet dan niet zo goed waar te beginnen en wil om te proberen niet gelijk duizenden euries uitgeven...

Stiekem hoop ik dat er mensen zijn die hun rig uitzetten vanwege de energieprijzen en hun rig voor een interessante prijs van de hand willen doen :)

Tips, suggesties en adviezen meer dan welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan01
roccade schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:50:
Crypto mining heeft al jaren mijn interesse
Echter zou ik heel graag eens een mining rig willen bouwen of willen draaien

Nu weet ik dat de profit nagenoeg nihil is. Echter heb ik een groot overschot aan energie door zonnepanelen :)

Het liefst zou ik een reeds functionerende rig overnemen met de mogelijkheid deze tzt rustig te upgraden.
Anderszijds is helemaal zelf beginnen met een of twee kaarten en deze tzt rustig uit te breiden ook wel erg leuk, maar weet dan niet zo goed waar te beginnen en wil om te proberen niet gelijk duizenden euries uitgeven...

Stiekem hoop ik dat er mensen zijn die hun rig uitzetten vanwege de energieprijzen en hun rig voor een interessante prijs van de hand willen doen :)

Tips, suggesties en adviezen meer dan welkom
check vraag &aanbod; daar staat wel een en anders op van frames tot complete rigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:20
Voor de komende nacht heb ik mijn mining weer eens na lange tijd aangeslingerd op NiceHash....
dankzij dynamisch contract die ik bij mijn energie leverancier heb is het jawel geloof het of niet zelfs een kleine winst

nooit gedacht dat in een bearmarket dit mogelijk was :*)
wel tot 05:59, daarna geen profit meer

[ Voor 7% gewijzigd door Kol Nedra op 05-01-2023 00:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Haha, ja met prijzen rond de 0 heb je ook nog gratis verwarming erbij.
Wel weer op tijd uitzetten anders wordt het ineens dure grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
PP_Sound schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 00:21:
Haha, ja met prijzen rond de 0 heb je ook nog gratis verwarming erbij.
Wel weer op tijd uitzetten anders wordt het ineens dure grap.
zo ingesteld dat na 5 uur de pc in slaapstand gaat, ik maak er echt een sport van :+
en idd, verwarm ook nog eens een beetje de woonkamer

[ Voor 7% gewijzigd door Kol Nedra op 05-01-2023 00:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Ik heb helaas net mijn PC met RTX 3090 verkocht.
Zo'n dynamisch contract lijkt me ook wel wat maar vrees een beetje voor een onverwachte elfstedentocht.

Crypto daytraden was al funest voor mijn gemoedsrust en met zo'n dynamisch contract gaat dat mijn nachtrust flink verstoren vrees ik.

[ Voor 82% gewijzigd door PP_Sound op 05-01-2023 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:45
Kickje.

Eindelijk liggen beide zonnepanelen sets er nu. Goed voor gezamenlijk een theoretische maximum van 5.800Kwh. In de lente en zomer zal ongetwijfeld veel van dit opgewekte elektriciteit naar het net vloeien en dat is niet de bedoeling. Met deze stroompotentie zie ik het wel zitten om Ethereum te gaan minen. Voor het idee eens mijn pc getest, maar ik wil mijn pc hier niet voor gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/7IjeX5MyxVLxGrGQuG8v2iwE.jpg

De RTX 3060 Ti wordt bestempeld als de beste kaart (qua budget/prestatie verhouding) om mee te minen, uiteraard niet een LHR versie. Het lijkt me interessant om zo'n rig op te stellen, misschien eerst beginnen met 2 of 3 van die kaarten en dan de miner voornamelijk laten lopen als de zon schijnt.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickvanemden
Snowwie schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 04:08:
Kickje.

Eindelijk liggen beide zonnepanelen sets er nu. Goed voor gezamenlijk een theoretische maximum van 5.800Kwh. In de lente en zomer zal ongetwijfeld veel van dit opgewekte elektriciteit naar het net vloeien en dat is niet de bedoeling. Met deze stroompotentie zie ik het wel zitten om Ethereum te gaan minen. Voor het idee eens mijn pc getest, maar ik wil mijn pc hier niet voor gebruiken.

[Afbeelding]

De RTX 3060 Ti wordt bestempeld als de beste kaart (qua budget/prestatie verhouding) om mee te minen, uiteraard niet een LHR versie. Het lijkt me interessant om zo'n rig op te stellen, misschien eerst beginnen met 2 of 3 van die kaarten en dan de miner voornamelijk laten lopen als de zon schijnt.
Hou er wel rekening mee dat je ook een teruglever vergoeding krijgt voor stroom die je teveel teruglevert. Overigens is lhr geen ding meer, nvidia heeft deze gedeactiveerd in een driver update. Voorderest succes! Ik gebruik mijn 3070 rig ook sporadisch als verwarming op het moment :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuunlan01
Snowwie schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 04:08:
Kickje.
---. Met deze stroompotentie zie ik het wel zitten om Ethereum te gaan minen. Voor het idee eens mijn pc getest, maar ik wil mijn pc hier niet voor gebruiken.
ETH is al een poos geleden POW geworden, die munt kan je helaas niet meer GPU minen.
Die pow-pos transitie gecombineerd met de europese energie crisis heeft de crypto markt danig gewijzigd.
Van LHR is intussen ook al even duidelijk dat dit een Nvidia pesterij was; alle 30 serie gpu's zijn intussen full hash rate unlocked.
In de huidige markt vind ik GPU mining niet meer relevant - tenzij dus geen energie kost en een hoop/geloof
in/op een volgende crypro bull run hebt - HODL! (ik hoop zelf mee:) )
1,2€ /dag met een 3080ti lijk mij zeer optimistisch! Mocht ikzelf een aanzienlijk PV overschot hebben dan zou ik eerder overwegen dit weg te werken met asic's. Je mist natuurlijk de flexibiliteit van GPU's maar de fficientie is veel beter en ze zijn in vergelijking met 2021-2022 betaalbaar geworden. ( al moet je voor een fatsoenlijke ROI blijven hopen op een volgende bull run)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:45
Kuunlan01 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 22:10:
[...]

ETH is al een poos geleden POW geworden, die munt kan je helaas niet meer GPU minen.
Die pow-pos transitie gecombineerd met de europese energie crisis heeft de crypto markt danig gewijzigd.
Van LHR is intussen ook al even duidelijk dat dit een Nvidia pesterij was; alle 30 serie gpu's zijn intussen full hash rate unlocked.
In de huidige markt vind ik GPU mining niet meer relevant - tenzij dus geen energie kost en een hoop/geloof
in/op een volgende crypro bull run hebt - HODL! (ik hoop zelf mee:) )
1,2€ /dag met een 3080ti lijk mij zeer optimistisch! Mocht ikzelf een aanzienlijk PV overschot hebben dan zou ik eerder overwegen dit weg te werken met asic's. Je mist natuurlijk de flexibiliteit van GPU's maar de fficientie is veel beter en ze zijn in vergelijking met 2021-2022 betaalbaar geworden. ( al moet je voor een fatsoenlijke ROI blijven hopen op een volgende bull run)
ETH of BTC, als je ze mined, blijven ze toch gewoon (onbeperkt?) in je wallet staan? Ik heb een stroomoverschot, zeker straks in de lente en zomer. Stel ik hark een beetje BTC bij elkaar, dan blijft dat toch gewoon je wallet staan? Of zit daar ook nog weer een limiet aan? Sommige analisten zeggen dat BTC wel eens ruim over de 200.000 euro kan gaan. Van de Bitcoins zijn er maar een beperkte hoeveelheid beschikbaar, ik dacht iets van 21 miljoen, waarvan 18 miljoen reeds rouleert. Het lijkt me, maar dat is slechts een gevoel, dat als BTC niet meer gemined kan worden dat het hard in waarde kan gaan stijgen. Maar ik ben geen expert. Vooralsnog kan ik salderen met met elektra en dat schijnt in elk geval dit jaar en volgend jaar nog redelijk rendabel te zijn. Daarna moeten we verder kijken.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
als je een overschot aan energie hebt is het zeker aan te raden om te minen, op veel plekken in de wereld is energie zo goedkoop, was dat hier ook maar 👀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuunlan01
Snowwie schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:37:
[...]

--- ETH of BTC, als je ze mined, blijven ze toch gewoon (onbeperkt?) ---
Het klopt dat ze inderdaad altijd op je wallet blijven. (als het uiteraard een eigen wallet is en niet een wallet bij binance, coinbase, nicehash....blijft hetzelfde als een rekening bij een bank, bij faillissemt ben je alles wat je niet onder de matras hebt liggen kwijt :-) )
Ik ga nog is herhalen dat je ETH niet meer kan minen. In 2022 is dat gewijzigd naar proof of stake.
ik zag wel dat je een screenshot van nicehash invoegde; als je daar de 'klik and mine' gebruikt mine je god weet ik welke munten maar je wordt wel uitbetaald (mits afroming door nicehash) in BTC.
Als je echt niet weer waarheen met je energie overschot, mine away zou ik zeggen :)
Met de huidige energiemarkt toch even kijken wat het opbrengt als je uw overschot aan het net verkoopt of 'opmined'. je zou er raar van kunnen opkijken!
De cryptomartk lijkt zich de laatste weken wel te herstellen, ik ben optimistisch maar het sentiment in crypto slaat sneller om dan je schaduw.
Ook opletten wat de FED volgende week doet; het is niet uit te sluiten dat alles weer invalt.

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:25
Met het uitzicht op afbouw salderen vanaf 2025, Wat levert een beetje minen nog op.
Volgens mij kunnen de "investeringskosten" (aanschaf miners) niet heel snel uit.

Maar de TS is aardig verouderd.

Kowalski, Status report!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan01
Check https://www.hashrate.no/
GPU mining is meh...Asic's zijn zefs lastig tegenwoordig. Buiten de Kaspa asics zijn er niet te veel die een fatsoenlijke ROI hebben. - en zelfs daarmee zal je wanneer je nu instapt de boot wellicht gemist hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Met de huidige btc prijzen eens gecheckt of weer instappen de moeite kan zijn nu ook de energie weer wat omlaag gegaan is.

-€1,59 met een rtx 3080 bij stroomprijs van 40 cent ;)
Gek is dat ook met energieprijs van 23 cent (“vroegah”) je nog steeds quitte draait en geen winst maakt, terwijl ik vroeger toch wel tarieven van €2-7 per dag kon maken.

Is er weer een halving geweest soms?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
belasting flink omhoog volgens mij, helaas voor Nederlanders niet echt een optie om te minen..
in de zomer kunnen we wel wat minen, verwacht dat prijzen wat goedkoper zijn dan omdat er nog steeds genoeg mensen zonnepanelen kopen. aanbod stroom is lekker hoog dan. Lees dat EV's minder in trek zijn, dus stroom aanbod wordt hoger, de vraag erna wordt lager...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-06 15:10

psy

DeNachtwacht schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:51:
Met de huidige btc prijzen eens gecheckt of weer instappen de moeite kan zijn nu ook de energie weer wat omlaag gegaan is.

-€1,59 met een rtx 3080 bij stroomprijs van 40 cent ;)
Gek is dat ook met energieprijs van 23 cent (“vroegah”) je nog steeds quitte draait en geen winst maakt, terwijl ik vroeger toch wel tarieven van €2-7 per dag kon maken.

Is er weer een halving geweest soms?
Ja, dat waren leuke tijden en zo heb ik ook een hoop geld binnen geharkt. Maar sinds eth over is op proof-of-stake kan dat niet meer.

nieuws: Ethereum stapt met succes over op proof-of-stake

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb de BTC altijd laten staan hopend op betere tijden… geen spijt van nu ;)

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste