[Mining] Het grote cryptocurrency mining topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:47

resusaapje

h less

Pat-Juh schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:42:
[...]

Mijn route: Okex > andere valuta > bitvavo > cashen
Aha, even noteren voor eventualiteiten. Ik cash namelijk niet. Ik probeer meer en meer tokens te verzamelen. Ik kan het nu missen en heb het later misschien hard nodig. Ik blijf dan ook minen en farmen, ook als het minder oplevert dan de stroomkosten. Ooit wordt de zooi namelijk weer goud waard. Hashtag hopium B-)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Pat-Juh schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:40:
[...]

Die gedachte heb ik ook.
Totaal geinvesteerd:
18tb seagate ~ 370
2x 1tb nvme ~ 250 (1x is nu in gebruik als scratch disk voor mn foto’s dus tel ik niet mee)
2x12tb seagate extern ~ 440
1,5tb schijf (hergebruikt)

Nog her te gebruiken: 3tb schijf (zodra de verhuisdozen zijn uitgepakt haha.)

Totaal 935 (eventueel 1060) incl die tweede nvme).
Elektra: +-20 (wilde gok)
Opbrengst 6xch verkocht voor 1900.

Ze hangen aan mijn game met 3070 welke mined in downtime, een tweede 3060 mined sowieso 24/7. Dit zolang de winst boven de elektrakosten blijft.

Al met al een leuk avontuur om instellingen, optimalisatie, e.d. Uit te vinden. De cash is de bonus :).
Herkenning! Vergelijkbare situatie, minus verhuizing ;)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Yarisken schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:22:
Ik heb zelf 200 plots draaien. Ik ga niet naar een pool. Reden is dat ik geen zin heb om te replotten en omdat het 400 dagen duurt voor ik 1 chia heb verdiend in een pool ... mijn tijd is 1 jaar om te winnen ...
Voorlopig 2 chia's gewonnen al 2 maanden terug met 45 plots.
Gewonnen toen ze nog 1300 euro stonden per stuk ... maar ik was te lui om me op een exchange te registreren.
Totale investering is 370 euro voor ssd en paar externe 2.5 schijven.
Staat hier ook te draaien en ik kijk elke dag eens via rdp.
Windows update heb ik uitgezet voor 1 maand ... al 2 keer last mee gehad met reboot :-).
Haha, ja door Windows Update ga je nog eens rekt.
Ik ga wel langzaam om naar een pool. Die 400 dagen kunnen ook zomaar 800 worden. Ik heb liever nu een paar euro voor de huidige koers dan straks een hele chia voor een tientje. Terug of bijkopen kan later altijd weer.
Maar die luiheid herken ik wel. Pas vandaag een account op Kraken aangemaakt om mijn fondsen op Binance te spreiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04 14:11

Pat-Juh

Patrick

resusaapje schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:45:
[...]

Aha, even noteren voor eventualiteiten. Ik cash namelijk niet. Ik probeer meer en meer tokens te verzamelen. Ik kan het nu missen en heb het later misschien hard nodig. Ik blijf dan ook minen en farmen, ook als het minder oplevert dan de stroomkosten. Ooit wordt de zooi namelijk weer goud waard. Hashtag hopium B-)
Een deel zit overgeheveld in andere crypto valuta. Een ander deel lekker even naar fiat omgezet, op het moment dalen de meeste crypto dus wacht af hoeveel verder, zodra er een omslag is stap ik weer in (hopelijk op het goede moment :9 )[quote]resusaapje schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:54:
[...]

Windows update kan je vrij simpel uitzetten, ff googlen voor een tutorial en je bent er vanaf, geen gekke reg-edit zaken of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Apart, Chia Total Network Space Estimate is vannacht gedaald van 32EiB naar 29EiB. En mijn Estimated Time to Win daarmee verbeterd van 1 jaar naar 10 maanden *O*

Afwachten maar of dit een rekenfout of een echte situatie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:17
resusaapje schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 07:18:
Apart, Chia Total Network Space Estimate is vannacht gedaald van 32EiB naar 29EiB. En mijn Estimated Time to Win daarmee verbeterd van 1 jaar naar 10 maanden *O*

Afwachten maar of dit een rekenfout of een echte situatie is...
Het lijkt me wel wat logisch. Als de prijs zakt ga je zeker niet break-even draaien. Dan heb je de keuze om te blijven of om te verkopen om zo je geld terug te recupereren.
Als we naar 50 euro gaan dan zie ik de netspace nog wel zakken naar 10-15 EIB.

Edit:
https://chiaforkscalculator.com/
Ik heb nu een 10-tal forks draaien op mijn server. Gebruiken dezelfde plots als van chia. Enkel cpu gaat wat hoger dus wat meer stroomverbruik.
Is zien wat het geeft :-).

[ Voor 15% gewijzigd door Yarisken op 18-07-2021 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

The name's Bont. Resusaapje Bont 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-jz3A6eVdJEJMqlfPTWYE8hEnw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eBilPs1JKk4vIyQpwrlPVHWH.png?f=user_large

Momenteel is de helft van mijn stakes omgezet naar poolable versies. Nog een weekje te gaan voor de rest. En de centen komen steeds sneller binnen. Letterlijk centen, nu de prijs maar omlaag blijft gaan. Auw.

Ach ja, hodlen tot de bodem dan maar. Iemand nog leuke nieuwe projecten op het oog?

[ Voor 6% gewijzigd door resusaapje op 19-07-2021 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:22

psy

Zo'n helium miner lijkt me ook nog wel interessant. Helaas is in mijn buurt niemand met zo'n ding en ik heb ook nog niemand bereid gevonden om mee doen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Bij meer mensen een hogere mBTC/Day sinds vandaag?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EzadFyI.png?1

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

psy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:09:
Zo'n helium miner lijkt me ook nog wel interessant. Helaas is in mijn buurt niemand met zo'n ding en ik heb ook nog niemand bereid gevonden om mee doen.
Tja, ik vraag me af hoelang dat nog iets oplevert. Er komt wel een nieuwe versie met 5G, maar waarom zou je nog een speciaal protocol moeten gebruiken waarvoor je betaalt, als je ook rechtstreeks iot over 5G kan doen? En dan nog die speciale dure hardware. Ik had zo'n doos besteld, maar weer afgezegd. Ik geloof niet meer zo in een grootse toekomst, icm die vendor lock-in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

JDx schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 18:46:
Bij meer mensen een hogere mBTC/Day sinds vandaag?

[Afbeelding]
Waar kijk ik naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Basic mining toch, moet nog even de 0.005 BTC halen voor ik bij NiceHash weg kan.

Maar haalde nooit 0.1 mBTC de afgelopen dagen (heb de RTX 2060 pas sinds dinsdag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

JDx schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:48:
[...]

Basic mining toch, moet nog even de 0.005 BTC halen voor ik bij NiceHash weg kan.

Maar haalde nooit 0.1 mBTC de afgelopen dagen (heb de RTX 2060 pas sinds dinsdag).
NiceHash is niet basic mining gast ;)

Echter, ook bij mij laatste dagen verminderde opbrengst. Ach, volgende week weer beter. Zo gaan die dingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

resusaapje schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:52:
[...]

NiceHash is niet basic mining gast ;)

Echter, ook bij mij laatste dagen verminderde opbrengst. Ach, volgende week weer beter. Zo gaan die dingen
Nouja, gewoon de makkelijkste manier om er mee te beginnen, of het wat voor je is. Vind het leuk, dus straks serieuzer aanpakken. Heb net een mooie kast gekocht waar m'n oude kaart in kan, bij aanschaf nieuwe GPU schuif ik weer door. Beetje opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Apart ik heb een oude kast gevonden (Chieftec bigtower ofzo) met een i5-2500K en 128GB SSD, verder niet veel bijzonders, toch is dit ding nog behoorlijk snel, maar het opvallendste vind ik wel dat de GTX980 koeler blijft dan in de Corsair Obsidian 750D tijdens het minen.

Bedoeling is overigens dat over een paar maanden de 2060 Super hier in gaat. Moederbord is helaas niet zo, mATX (Asrock H61M-GE) met maar 1 PCI-E slot en ook heeft de Corsair CX500 voeding maar 2x PCI-E (6+2) pins kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:07

YES

Moderator General Chat
Vraagje, hoe minen jullie? Op je 'gewone' PC of echt op een aparte mining machine? En indien het op een gewone PC is, doen jullie dat dan via een aparte harde schijf waarop ook een OS op staat en installeer je daarop de software om te minen? Of gewoon op de schijf/OS die je normaal ook gebruikt?

Ik denk erover om met mijn PC te gaan minen maar ik kom er niet goed uit hoe ik dit het best kan aanpakken. Ik ging kijken naar software maar het eerste programma wat ik wilde gebruiken krijg ik al niet aan de praat. Misschien mis ik iets, maar ik kom er in ieder geval nog niet echt verder mee. Liefst gebruik ik overigens geen Nicehash, ik wil liever zelf iets uitvogelen en instellen als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:21
YES schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:34:
Vraagje, hoe minen jullie? Op je 'gewone' PC of echt op een aparte mining machine? En indien het op een gewone PC is, doen jullie dat dan via een aparte harde schijf waarop ook een OS op staat en installeer je daarop de software om te minen? Of gewoon op de schijf/OS die je normaal ook gebruikt?

Ik denk erover om met mijn PC te gaan minen maar ik kom er niet goed uit hoe ik dit het best kan aanpakken.
Ik mine zelf met één RTX 3080 als deze niet in gebruik is om te gamen en dat gebeurt op dezelfde schijf waar mijn OS ook op staat, je hebt namelijk alleen een programma nodig! Zelf gebruik ik T-rex miner (is geoptimaliseerd voor Nvidia kaarten) en ben aangesloten bij een Pool (Ethermine)

Als je maar beperkt bent in de hardware, loont het zich niet solo te gaan. Zou jou dan ook adviseren om dit ook te doen, maar heb je misschien wat meer info?

Welke token ga je minen?
Welke software?
Welke Pool of Exchange?

:)

-------------------------
OT:

ETH (0.003 p/d) of RVN (100p/d) op de GPU loopt nog altijd goed, maar sinds gisteren ook maar XMR gaan minen op de CPU. Als hij toch aanstaat...

Links: XMR / Rechts: ETH

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28pEXR8ty6vX8AxQtG4cBsf2t6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VgYffKiqMf557wSZqQbxyt8x.jpg?f=fotoalbum_large

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
BTFD schreef op maandag 26 juli 2021 @ 08:01:
[...]

Ik mine zelf met één RTX 3080 als deze niet in gebruik is om te gamen en dat gebeurt op dezelfde schijf waar mijn OS ook op staat, je hebt namelijk alleen een programma nodig! Zelf gebruik ik T-rex miner (is geoptimaliseerd voor Nvidia kaarten) en ben aangesloten bij een Pool (Ethermine)

Als je maar beperkt bent in de hardware, loont het zich niet solo te gaan. Zou jou dan ook adviseren om dit ook te doen, maar heb je misschien wat meer info?

Welke token ga je minen?
Welke software?
Welke Pool of Exchange?
Thanks voor je reactie.

Ik wil met één RX 6800 XT van AMD minen als ik hem niet gebruik met gamen. Dat is dus wat jij ook doet.
Gisteren probeerde ik ethminer te installeren maar dat kreeg ik niet goed voor elkaar. Misschien doe ik iets heel simpels fout hoor.

Ik wil ETH minen
Heb dus ethminer geprobeerd maar weet niet of dit een goede of geschikte is voor AMD en Windows
Ethminer kwam ik tegen op ethpool.org

Al met al weet ik er gewoon bijzonder weinig vanaf en dat maakt het begin wat lastig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
YES schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:16:
[...]

Thanks voor je reactie.

Ik wil met één RX 6800 XT van AMD minen als ik hem niet gebruik met gamen. Dat is dus wat jij ook doet.
Gisteren probeerde ik ethminer te installeren maar dat kreeg ik niet goed voor elkaar. Misschien doe ik iets heel simpels fout hoor.

Ik wil ETH minen
Heb dus ethminer geprobeerd maar weet niet of dit een goede of geschikte is voor AMD en Windows
Ethminer kwam ik tegen op ethpool.org

Al met al weet ik er gewoon bijzonder weinig vanaf en dat maakt het begin wat lastig :+
Ik kan het makkelijk voor je maken. Je hebt slechts twee Youtube filmpjes nodig en je bent onderweg.

YouTube: How to Mine Ethereum on Windows 10 | 2021 Guide

YouTube: RX 6800 63mh/s at 105 Watts!

Son of a tech is your friend. ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:21
We krijgen hem wel werkend! :)
ethminer te installeren
Je hoeft namelijk niks te installeren, programma downloaden is voldoende..

In de map zit een .bat bestand, deze openen met kladblok en daar de aanpassingen maken.
Het zal er ongeveer zo uitzien:
ethminer.exe -P stratum1+tcp://[WALLET ADRESS].eu1.ethermine.org:4444 -U -R
Zou je dit anders even willen posten?

Deze kun je dan weer kopiëren en aanpassen om ook andere token te minen, mijn T-rex map:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uP0F8bH_EUU6ylszzdz4Y5QtZcs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VWQym1HjDPr3gXU6ZnJ3d7Tf.jpg?f=user_large

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
BTFD schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:39:
We krijgen hem wel werkend! :)

[...]

Je hoeft namelijk niks te installeren, programma downloaden is voldoende..

In de map zit een .bat bestand, deze openen met kladblok en daar de aanpassingen maken.
Het zal er ongeveer zo uitzien:

[...]

Zou je dit anders even willen posten?

Deze kun je dan weer kopiëren en aanpassen om ook andere token te minen, mijn T-rex map:
[Afbeelding]
Euh.. Ik zie geen enkel .bat bestand. Als ik op ethpool.org kies voor ethminer, linkt de website me door naar github en als ik daar wat download krijg ik een mooi zip bestandje met vanalles erin, maar geen .bat bestand hoor.

Ik doe denk ik iets verkeerd en download het verkeerde of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wil je specifiek ETH minen of wil je gewoon centjes maken als je niet aan het gamen bent? Want dan is in dat laatste geval Nicehash misschien wat voor je.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Is het nou goed of slecht als BTC stijgt voor "indirecte" miners zoals NiceHash, LHR kaarten minen vooral Ravencoin (KawPow), maar betaling/wallet is in BTC.

Raven is vrij stabiel, dus als BTC stijgt, stijgt je wallet waarde, maar je profitability in BTC/dag gaat omlaag.

Non-LHR kaarten minen gewoon ETH (DaggerHashimoto), dus dan krijg je gewoon die ETHBTC van zeg maar 0.06 die volgen elkaar wel redelijk.

Ook erg benieuwd naar ~donderdag (voor de profitability maar ook naar de koers de komende dagen)
https://www.nicehash.com/...-forking-2021-08-04-15-00

Mijn 2060 Super was qua prijs/hash vooral goed voor ETH, zou voor Non-LHR kaarten ETH nog wel de beste coin zijn na volgende week of zullen de algoritmes dichter bij elkaar komen?

[ Voor 16% gewijzigd door JDx op 30-07-2021 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-04 13:56

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

JDx schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 23:11:
Is het nou goed of slecht als BTC stijgt voor "indirecte" miners zoals NiceHash
Je minet ETH en krijgt BTC uitbetaald. Dus theoretisch wil je dat de ETH koers door het dak gaat terwijl BTC de grond in gaat terwijl je aan het minen bent, en vlak voor je verkoopt dat alles weer netjes omdraait 💩

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-03 12:55
Goedemorgen, ik heb besloten om mine 3080 naast gamen toch maar nuttig in te zetten als de pc aanstaat.

Ik heb een account op Binance waar mijn andere coins ook staan, zit te denken om hun miner te gaan gebruiken.

De komende periode ga ik lekker mee lurken en info op doen over het hoe en wat.
Tot nu toe nog behoorlijk onbekend op dit gebied.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:58

chromeeh

the Gnome

Mine sinds enkele weken ook (niet bijzonder veel (1 TH/s - SHA-256)), maar het is wel een leuke ervaring.
Zeker aangezien de ASIC's maar 130W in totaal verbruiken.
Dat redden de zonnepanelen makkelijk 8)

Dus hoognodig tijd om hier aan te schuiven :D

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeln86
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-04 15:57
YES schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:27:
[...]

Euh.. Ik zie geen enkel .bat bestand. Als ik op ethpool.org kies voor ethminer, linkt de website me door naar github en als ik daar wat download krijg ik een mooi zip bestandje met vanalles erin, maar geen .bat bestand hoor.

Ik doe denk ik iets verkeerd en download het verkeerde of zo?
Je kan unmineable proberen. Erg handig, gebruikersvriendelijk etc

Letterlijk je coin selecteren, wallet adres invoeren en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeln86
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-04 15:57
Ik mine met 2 Msi rx480 8GB kaarten. Beiden hebben een bios mod deze zorgen voor 90 watt per kaart op 30mhs dus 60 totaal

Besturingssysteem heb ik wegens instabiliteit met Windows (niet de moeite genomen uit te zoeken waar weg kwam) gekozen voor hiveos

Usb stick in de pc, en beheren via de app of laptop vind ik erg ideaal en gebruiksvriendelijk. Ik heb alle gegevens bij de hand, overclocken is een fluitje van een cent en het installeren en instellen is met een half uurtje gebeurd

Momenteel mine ik al maanden doge, het is geen handel waar ik een dikke Audi van rijd maar ach leuke hobby, en het levert iets op

• ActualFantasy
  • Laatst online: 29-04 17:15
Vraagje over minen van ETH.

Ik doe dit nu al een kleine 5 maanden en dat gaat prima, ik mine via Ethermine.org.

Nu is er de laatste weken enorm veel gedoe over uitbetalingen voor kleine miners en zo, en ik snap er werkelijk even niks meer van.

Momenteel krijg ik 1 keer per maand uitbetaald, Net is onder de 0.1 eth ongeveer. Maar nu hebben ze het allemaal over uitbetalingen via andere netwerken en zo. Maar ik kan er niet wijs uit worden.

Dus eigenlijk, is mijn enige vraag, met mijn maandelijkse uitbetaling van 0.1 eth, heeft het dan nut om al dat gedoe met andere netwerken op je hals te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 20:39
ActualFantasy schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:52:

Ik doe dit nu al een kleine 5 maanden en dat gaat prima, ik mine via Ethermine.org.

Nu is er de laatste weken enorm veel gedoe over uitbetalingen voor kleine miners en zo, en ik snap er werkelijk even niks meer van.

Momenteel krijg ik 1 keer per maand uitbetaald, Net is onder de 0.1 eth ongeveer. Maar nu hebben ze het allemaal over uitbetalingen via andere netwerken en zo. Maar ik kan er niet wijs uit worden.

Dus eigenlijk, is mijn enige vraag, met mijn maandelijkse uitbetaling van 0.1 eth, heeft het dan nut om al dat gedoe met andere netwerken op je hals te halen?
Bij 2miners kan je de drempel zelf instellen, kost je alleen meer om het vaker uit te keren. Verder is de overstap super simpel te doen, misschien dasr eens kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim80
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-03 08:50
Iemand nog een kaartje nodig? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPr4aNdlzj5O7GIQLowWgRLK1Vo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sIwICae6P0IiN8WTKumTKoZi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Jim80 op 13-08-2021 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Hullo,

Weer eens een updateje voor XCH 8)

We zitten momenteel op 0,0022 XCH/10TiB/24h en een prijs van rond de € 222 per XCH.
Voor mij betekent dat dat uitbreiding van de schijfruimte niet meer aan de orde is.

Met de huidige prijzen ben je 1,5 á 2 jaar bezig met je kosten terug te verdienen:
10TB kost nu €250, terwijl als je de kosten er in een halfjaar uit wil hebben je naar een bedrag van onder de €90 moet zoeken. Terugverdienen in 1 jaar? €170.
Met grotere schijven wordt het nog erger: 18TB is €570, dus terug in 1/2jr moet zijn €150 of 1jr is €300.

Ik zou als redelijk aanhouden €10/TB, terwijl het nu €25 - €33 is.

Gelukkig heb ik op tijd ingeslagen, dus ik farm vrolijk door, maar uitbreiden zit er momenteel echt niet in.

Hanteren jullie een andere rekensom? Andere bronnen of alternatieve ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

ActualFantasy schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:52:

Ben je d'r al uit? Met een maandelijkse uitbetaling zal je weinig verschil merken. Vanaf deze maand betaal jij de transactiekosten, maar dat zou genivelleerd moeten worden door de hogere MEV-uitkering.

Pas wanneer je je druk wil maken over lager transactiekosten zul je moeten overstappen naar uitkeren op het Polygon (MATIC) netwerk. Ethermine heeft een prima filmpje met uitleg op hun payment pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Laatst online: 29-04 17:15
resusaapje schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:08:
[...]

Ben je d'r al uit? Met een maandelijkse uitbetaling zal je weinig verschil merken. Vanaf deze maand betaal jij de transactiekosten, maar dat zou genivelleerd moeten worden door de hogere MEV-uitkering.

Pas wanneer je je druk wil maken over lager transactiekosten zul je moeten overstappen naar uitkeren op het Polygon (MATIC) netwerk. Ethermine heeft een prima filmpje met uitleg op hun payment pagina
Ik wacht gewoon lekker tot ik de minimale payout behaald heb en laat het automatisch uitbetalen dan via standaard netwerk.

0.1 ETH is dat momenteel, ben er weer bijna, nog een week of zo. Heb het toch niet nodig om te traden momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

vandeln86 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:50:
Momenteel mine ik al maanden doge, het is geen handel waar ik een dikke Audi van rijd maar ach leuke hobby, en het levert iets op
Het is vooral een leuke hobby inderdaad, sprokkel vanalles bij elkaar, koop alleen de kaarten nieuw, maar wil het binnenkort ook wel een keer proberen met een 2e hands, soms staat er wel iets in de buurt van mensen die niet weten dat een kaart waarmee je amper nog kan gamen nog aardig kan minen.

Alleen moet je hem dan wel flink aanpassen, want anders gebruik je veel te veel stroom voor die paar euro.

Maar dat maakt het ook leuk, vandaag hele middag bezig geweest met airflow aanpassen en OC settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Welke kaarten wil je gaan aanschaffen, AMD400-serie met 8GB oid?

• JDx

JDx

Ben ik ^

Erasmo schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:36:
Welke kaarten wil je gaan aanschaffen, AMD400-serie met 8GB oid?
Ja, dan zou het al een 470, 480, 570, 580, 590 van 8GB moeten worden voor iets van 200 euro.

Maar beginnende miners zijn ook niet gek, die dingen zijn snel weg voor meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Tsjah dat is waar je in ieder segment tegen aan loopt :P 200 is alweer aardig aan de prijs, helemaal omdat over 1-2 jaar ze sneller zullen afschrijven dan 30-series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Erasmo schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:22:
Tsjah dat is waar je in ieder segment tegen aan loopt :P 200 is alweer aardig aan de prijs, helemaal omdat over 1-2 jaar ze sneller zullen afschrijven dan 30-series.
Dat maakt toch niet uit als de aanschaf er al uit is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Onder het motto it ain't stupid if it works? :')

Een fan die niks deed en een gat die er al zat...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Z5hSxnj.jpg?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n8uqjY5.jpg?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vxiQdHr.jpg?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uizzI1T.jpg?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9SXs7tR.jpg?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8Ok81LV.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Gebruiken jullie je rig ook om je huis te verwarmen in de winter?

Hoe verdeel je die warmte naar de ruimte's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Wat was er met die sicke profits net eventjes? Haalde bijna 7 USD/day met een 3060 LHR via ethash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalq3
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 16:39
Opensea een nft marketplace op het ethereumnetwerk heeft in de afgelopen 3 uur al 170 ether aan transaction fees gegenereerd. Als dit nog even door blijft gaan dan is dit ondanks de warmte een mooie miningdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

JDx schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:28:

Deur open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Haha ja ik nu ook, maar moet sowieso ventilatie maken ivm nieuwe isolatie in oude woning, dus dacht aan programmeerbare vents, die in de zomer naar buiten blazen en anders naar binnen ofzo.

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-04 11:06
Heeft iemand ervaring met een grow tent en dan voornamelijk de warmte afvoer van je mining rig(s).
Dit leek mij wel iets.
https://onlinetopgarden.c...mmoth-pro-120l-120x60x160
Nog advies nodig over de zogenaamde buis ventilator.
Het moet uiteindelijk iets worden als dit: YouTube: GPU Mining Grow Tent - Summer Setup

Mocht je ervaring hebben dan hoor ik het graag.

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wordt veel gebruikt ja, heb er zelf geen ervaring mee. Met de winter die er aan komt kun je de het minen prima inzetten als bijverwarming van je huis.

Dit kan trouwens nog een best interessant kaartje worden: nieuws: Gerucht: Nvidia komt met GeForce RTX 2060-variant met 12GB geheugen

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:20
Wanneer verwachten jullie dat het minen van ETH moeilijker gaat worden? Ik zoek een moment om de rig te verkopen. Vooralsnog levert ie nog goed op maar er komt een moment dat de videokaart prijzen hard omlaag zullen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

JDx schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:28:

Ik hang de pc snachts en overdag aan de TV, ik ben toch niet thuis doordeweeks. 's avonds en in weekenden staat hij lekker te ratelen in de werkkamer. En als het straks winter is wordt de woonkamer dus fijn voorverwarmd tot het moment dat ik thuis ben.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 17-09-2021 19:22 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

DeNachtwacht schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:22:
[...]

Ik hang de pc snachts en overdag aan de TV, ik ben toch niet thuis doordeweeks. 's avonds en in weekenden staat hij lekker te ratelen in de werkkamer. En als het straks winter is wordt de woonkamer dus fijn voorverwarmd tot het moment dat ik thuis ben.
Ik heb nu 1 PC gewoon in de woonkamer, dat is mijn main PC, stond voorheen in een apart (game/kantoor)kamertje. En de andere in de kelder/kast onder de trap ben ik nu roosters voor aan het maken die de bovenverdieping kan verwarmen, verwarm boven sowieso niet, maar op hele koude dagen net even iets aangenamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Erasmo schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:14:
Wordt veel gebruikt ja, heb er zelf geen ervaring mee. Met de winter die er aan komt kun je de het minen prima inzetten als bijverwarming van je huis.

Dit kan trouwens nog een best interessant kaartje worden: nieuws: Gerucht: Nvidia komt met GeForce RTX 2060-variant met 12GB geheugen
Ben erg benieuwd naar die kaart, verwacht een soort van 2060 Super Ti vergelijkbaar met de 3060.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePeut
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-04 13:47
chromeeh schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:40:
Mine sinds enkele weken ook (niet bijzonder veel (1 TH/s - SHA-256)), maar het is wel een leuke ervaring.
Zeker aangezien de ASIC's maar 130W in totaal verbruiken.
Dat redden de zonnepanelen makkelijk 8)

Dus hoognodig tijd om hier aan te schuiven :D
Hoe werkt dit voor jou eigenlijk? Zonder zonnepanelen zou dit geen winstgevende oplossing zijn. Draai je dit enkel tijdens zonnige periodes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
  • Laatst online: 24-02 18:44
Dag, ik mine pas een paar maanden, dus ben nog redelijk nieuw.
Normaal laat ik mijn wallet withdrawen van nicehash naar binance. Dit gaat gewoon soepel.
Maar ik zou willen weten of een Bitvavo Bitcoin wallet ook gewoon seamless werkt? Ik ben bang dat ik anders de crypto kwijtraak als de wallet niet geschikt is. Iemand ervaring hiermee? Of zou ik het eerst in LTC moeten omzetten op nicehash en dan naar LTC wallet in bitvavo sturen? Zo heb ik het vanuit binance gedaan om te verkopen naar euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

TJRef schreef op zondag 19 september 2021 @ 23:24:
Dag, ik mine pas een paar maanden, dus ben nog redelijk nieuw.
Normaal laat ik mijn wallet withdrawen van nicehash naar binance. Dit gaat gewoon soepel.
Maar ik zou willen weten of een Bitvavo Bitcoin wallet ook gewoon seamless werkt? Ik ben bang dat ik anders de crypto kwijtraak als de wallet niet geschikt is. Iemand ervaring hiermee? Of zou ik het eerst in LTC moeten omzetten op nicehash en dan naar LTC wallet in bitvavo sturen? Zo heb ik het vanuit binance gedaan om te verkopen naar euro's.
Of je minet gewoon op binance, als je daar toch al zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
resusaapje schreef op zondag 19 september 2021 @ 23:36:
[...]

Of je minet gewoon op binance, als je daar toch al zit
Nee, het is een gedoe om dat uiteindelijk om te zetten naar euro's, omdat dat momenteel namelijk om wettelijke redenen geblokkeerd is. Dus ik moet dan ook nog eens gebruik maken van een andere exchange (vandaar bitvavo).
Dat is een extra stap en extra fee.

Verder wil ik ook liever mijn Bitcoin niet daar hebben staan. En het ook redelijk snel kunnen omzetten in euro's indien noodzakelijk. Ik vertrouw bitvavo wat dat betreft net iets meer.

Of is het ook mogelijk om die payouts iedere keer op een andere wallet te laten uitbetalen? Volgens mij niet zonder nadelen. En minimum withdrawal van nicehash is 0,001 BTC oftewel rond de 40 euro momenteel. Dus als ik een keertje de verkeerde gok maak door een wallet in te voeren die niet werkt, ben ik minstens 40 euro verloren.

Dus, iemand ervaring hiermee?

Edit: dus wat ik bedoel is, de wallet van nicehash naar bitvavo overmaken. Werkt dat gewoon?

[ Voor 4% gewijzigd door TJRef op 19-09-2021 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

TJRef schreef op zondag 19 september 2021 @ 23:43:
[...]

Nee, het is een gedoe om dat uiteindelijk om te zetten naar euro's, omdat dat momenteel namelijk om wettelijke redenen geblokkeerd is. Dus ik moet dan ook nog eens gebruik maken van een andere exchange (vandaar bitvavo).
Dat is een extra stap en extra fee.

Verder wil ik ook liever mijn Bitcoin niet daar hebben staan. En het ook redelijk snel kunnen omzetten in euro's indien noodzakelijk. Ik vertrouw bitvavo wat dat betreft net iets meer.

Of is het ook mogelijk om die payouts iedere keer op een andere wallet te laten uitbetalen? Volgens mij niet zonder nadelen. En minimum withdrawal van nicehash is 0,001 BTC oftewel rond de 40 euro momenteel. Dus als ik een keertje de verkeerde gok maak door een wallet in te voeren die niet werkt, ben ik minstens 40 euro verloren.

Dus, iemand ervaring hiermee?

Edit: dus wat ik bedoel is, de wallet van nicehash naar bitvavo overmaken. Werkt dat gewoon?
Elke dag dat je Nicehash gebruikt, verlies je al geld, dus daar begint het al:
https://whattomine.com/coins
Momenteel lever je 19% in op wat je zou kunnen krijgen.

ETH is en blijft voorlopig de winstgevenste munt om te minen. Tranactiekosten zijn echter hoog, dus als je alleen maar minet om euros te krijgen, blijft Binance pool de goedkoopste, want geen transactiekosten en dagelijkse uitbetaling. Die ETH zet je om naar BUSD en die naar TRX oid want lage transactiekosten, NEO is gratis omzetten en withdrawal maar gaat wel alleen in hele munten. Vervolgens naar Bitvavo sturen en omzetten in euros.

Gedoe? Valt mee, gewoon een paar keer oefenen. Kosten? Loopt tegen nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
resusaapje schreef op maandag 20 september 2021 @ 00:08:
[...]

ETH is en blijft voorlopig de winstgevenste munt om te minen. Tranactiekosten zijn echter hoog, dus als je alleen maar minet om euros te krijgen, blijft Binance pool de goedkoopste, want geen transactiekosten en dagelijkse uitbetaling. Die ETH zet je om naar BUSD en die naar TRX oid want lage transactiekosten, NEO is gratis omzetten en withdrawal maar gaat wel alleen in hele munten. Vervolgens naar Bitvavo sturen en omzetten in euros.

Oké, maar dat vroeg ik niet. Ik weet dat nicehash niet de meest rendabele is. Ook ben ik in het bezit van LHR GPU dus Ethereum is niet altijd het meest rendabel.
Bovendien heb ik al Bitcoin in de nicehash wallet staan. Transactie fee is maar 0,000001 BTC (40 cent ongeveer).

Op den duur ga ik wel over naar andere pools, maar dat moet ik allemaal nog uitzoeken. Nicehash switcht nu automatisch en dat heeft op dit moment mijn voorkeur. Ik heb maar een paar GPUs en het is meer hobby om de aanschaf terugbetaald te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TJRef
Ik heb het inmiddels al geprobeerd, was even billenknijpen, maar is goed gegaan. Van nicehash direct naar bitvavo is dus mogelijk. Je betaalt dan 0,00001 BTC fee, wat voor een Bitcoin transactie erg laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:58

chromeeh

the Gnome

DePeut schreef op zondag 19 september 2021 @ 23:18:
[...]
Hoe werkt dit voor jou eigenlijk? Zonder zonnepanelen zou dit geen winstgevende oplossing zijn. Draai je dit enkel tijdens zonnige periodes?
De PV installatie is een redelijke (12 panelen - 3.6kWh max), de miners doen ~3.12kW per 24 uur.
Dus het verbruik van de miners vallen snel in het niet :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DePeut schreef op zondag 19 september 2021 @ 23:18:
[...]

Zolang de salderingsregeling nog actief is maakt dit niet veel uit. Stroom die je afneemt als je zonnepanelen niks opleveren wordt verrekend met wanneer je wel teruglevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Hey vroege vogels, is er ook simpele software waarmee je fans kunt controleren op basis van tijd?

Dus fans aangesloten op je moederbord ipv via een curve aan de hand van dag/nacht instellen?

Met simpel bedoel ik, niet te zwaar, mag wel een ingewikkeld programma zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-04 11:32
[...]

ETH is niet altijd de meest winstgevende hoor, voor mijn VEGA 56 is ERGO de winstgevendste optie volgens whattomine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

veertje schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:11:
[...]

ETH is niet altijd de meest winstgevende hoor, voor mijn VEGA 56 is ERGO de winstgevendste optie volgens whattomine
Ik keek even niet verder dan mijn 3070 lang is B-)
Je hebt helemaal gelijk.

Waar ik ook nog eens naar moet kijken is waarde verwachting van de te minen munt versus swappen van geminede munt in andere munt.

Eens over nadenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

JDx schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 08:16:
Hey vroege vogels, is er ook simpele software waarmee je fans kunt controleren op basis van tijd?

Dus fans aangesloten op je moederbord ipv via een curve aan de hand van dag/nacht instellen?

Met simpel bedoel ik, niet te zwaar, mag wel een ingewikkeld programma zijn.
Wat je dus eigenlijk zoekt is een api met put mogelijkheid voor je moederboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

resusaapje schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:26:
[...]

Wat je dus eigenlijk zoekt is een api met put mogelijkheid voor je moederboard?
Of gewoon een externe fan controller die via software is aan te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veertje
  • Laatst online: 25-04 11:32
resusaapje schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:22:
[...]

Waar ik ook nog eens naar moet kijken is waarde verwachting van de te minen munt versus sappen van geminede munt in andere munt.

Eens over nadenken...
Ja denk ik regelmatig over na, heb tijdje geleden mijn ergo's in ETH omgezet. Spaar nu weer eventjes en dan kijk ik waar ik het nu in wil omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

JDx schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:27:
[...]

Of gewoon een externe fan controller die via software is aan te sturen.
Wat je dus eigenlijk zoekt is een api met put mogelijkheid voor je fan controller?

;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Voor degenen die ook ETH minen via Ethermine. Ethermine biedt de mogelijkheid om ETH uit te laten betalen via het MATIC netwerk. Je ETH is dan nog steeds ETH, maar dan wrapped, zeg maar MATIC ETH, oftewel METH _O-

Het grote voordeel is natuurlijk zo goed als geen fees!!!! *O*

Het nadeel: wat nu? Naar ETH mainnet sturen kost je weer dezelfde fees... -O-

Uiteraard kan je er binnen het MATIC netwerk allerlei toffe dingen mee doen, maar nee, jij wil keiharde fiat!!

Okay, doe dan dit:
- Je tegoeden kan je zien via https://wallet.polygon.technology/wallet
- Koppel MetaMask oid hieraan en voila
- Ga parallel hieraan naar Quickswap oid: https://quickswap.exchange/#/swap
- Ruil daar je METH zwik om voor MATIC zwik
- Voor de duidelijkheid: Je hebt dan MATIC munten op het MATIC netwerk. Matic kwadraat!
- Stuur die MATIC zwik dan via wallet.polygon naar je favoriete exchange
- Ruil daar die MATIC om naar EUR en laat je uitbetalen

Zo goed als nul kosten en dus veel pret

LET OP!!! Alleen dus via het Polygon MATIC netwerk!

Wordt MATIC netwerk niet ondersteund door je favo endpoint? Dan:
- Ruil je METH om naar USDT (eventueel Add token to MetaMask)
- Stuur die USDT via MATIC netwerk naar bv MEXC.com. Ja, je moet toch wat!
- Van daar kan je diezelfde USDT doorsturen naar elders via ander netwerken bv ERC20, TRC20, BEP20, etc
- Kosten: circa $1

Of als je stoer bent, swap USDT op die exchange eerst naar een goedkopere token, bv XLM oid

Hoop dat het iemand helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
Ik merk dat de nieuwe nvidia drivers voor mn 1080TI de hashrate nadelig beinvloed voor het minen van ETH.
Hij begint op 40-42Mhash en daarna zakt hij weg na een paar minuten naar 30-35.
Met oudere drivers 461.40 bijv heb ik daar geen last van...

Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? (met nvidia profile inspector ook al 'CUDA - Force P2 State' and set it to Off ' uitgezet maar dat hielp niet.)

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Iemand hier Vertcoin aan het minen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Laatst online: 14-02-2024
Ben ook begonnen met minen. Verbaast me hoe rustig dit topic is...
Heeft niemand vraagtekens bij Nicehash? Aangezien de man erachter een malware ontwikkelaar was en ervoor veroordeeld is?

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Doe het al jaren daar. Ze hebben een tijd terug een hack gehad maar dat is 100% terug betaald en dat is wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

enomiss schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:38:
Ben ook begonnen met minen. Verbaast me hoe rustig dit topic is...
Heeft niemand vraagtekens bij Nicehash? Aangezien de man erachter een malware ontwikkelaar was en ervoor veroordeeld is?
Je hebt uiteraard de zoekfunctie al geprobeerd en gelezen wat anderen er over zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

[...]

Ik vind het allemaal wel meevallen, momenteel krijg je met 1 3080 rond de 6-9% minder dat ETH direct maar het scheelt je wel al het gezeur van transfer fees, eens in de zoveel tijd rechtstreeks gratis withdrawen direct naar je bankrekening en klaar. Dat is niet alleen het gemak maar scheelt ook gewoon geld dat je ook mee moet nemen. Dan kom je al snel op een fee van 1-4%, nou daar ga ik toch echt die moeite met allerlei wallets niet voor nemen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
resusaapje schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:45:
[...]

Je hebt uiteraard de zoekfunctie al geprobeerd en gelezen wat anderen er over zeggen...
Gehele topic gelezen. Geen wonderbaarlijke onderbouwde conclusies gespot... Misschien heb ik het gemist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Hallo allemaal,

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben onlangs voorzichtig aan begonnen met crypto mining en zit op zo'n ongeveer 800 euro netto winst per maand. Met alle stroomkosten etc. eraf dus. Dat laat ik af en toe uitcashen naar mijn NL rekening. Tot ik vandaag me bedacht, dat dat natuurlijk bij de bank/Belastingdienst gaat opvallen. Ik wil hier netjes belasting over betalen. Maar hoe geef ik dit precies aan in mijn aangifte volgend jaar? Of wellicht raden jullie aan dit niet uit te cashen naar euro's op de bankrekening maar gewoon in BTC of een andere coin laten staan.

Dank voor alle reacties alvast.

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als je maandelijks 800 euro netto overhoudt na aftrek van elektriciteit X 12 = een kleine 10k zou ik dit opgeven als resultaat uit overige werkzaamheden in box 1. Aangenomen dat je naast het minen nog ergens een dayjob hebt en minen erbij doet.

Ik heb zelf slechts een kaart draaien. De opbrengsten daarvan geef ik op in box 3. Waarom? Het gaat normaal vermogensbeheer niet te buiten. Daarbij maakt het voor box 1 of 3 niet uit of je de crypto aanhoudt als zodanig of laat uitbetalen in euro na verkoop. Ik kom nog lang niet aan het vrij te laten bedrag van 50k in box 3, al noteer ik voor mijn eigen overzicht de waarde van mijn crypto per 1 januari. Zodra ik wel 50k aan drempel over ga zal ik het in de aangifte uitsplitsen aan wat ik aan waarde op de rekening heb staan in euro en wat ik in crypto vasthoud.

[ Voor 23% gewijzigd door Joosie200 op 31-10-2021 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Ik ben nu aan het minen met T-Rex in de Binance pool.

ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 OC non-LHR in een SFF systeem

T-Rex settings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
--pl 50 ^
--lock-cclock 885 ^
--mclock 650 ^
--dag-build-mode 2 ^
--pstate p0 ^
--kernel 4 ^
--fan t:48 ^
--temperature-limit 70 ^
--temperature-start 50 ^
--gpu-report-interval 5

Hieronder is te zien wat ik behaal. Ik heb ook 63 MH/s behaald, maar daarbij voelde ik mij ongemakkelijk, de temperatuur van het geheugen kan ik namelijk niet uitlezen op deze kaart. Ik ben daarom uitgegaan van deze review waarbij een stabiele 24/7 geheugen overclock van 880 offset gehaald werd, en daar iets onder gaan zitten. Hoe gaan jullie om met het overclocken van het geheugen wanneer je de temperatuur niet kan uitlezen? Ik ben daar een beetje bang voor...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zRWdmuqqgATiL5hKVTmnfJaoTws=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mTOmF2HTwvKRufxzjH74UMAv.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door enomiss op 31-10-2021 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

enomiss schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 22:01:
Ik ben nu aan het minen met T-Rex in de Binance pool.

ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 OC non-LHR in een SFF systeem

T-Rex settings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
--pl 50 ^
--lock-cclock 885 ^
--mclock 650 ^
--dag-build-mode 2 ^
--pstate p0 ^
--kernel 4 ^
--fan t:48 ^
--temperature-limit 70 ^
--temperature-start 50 ^
--gpu-report-interval 5

Hieronder is te zien wat ik behaal. Ik heb ook 63 MH/s behaald, maar daarbij voelde ik mij ongemakkelijk, de temperatuur van het geheugen kan ik namelijk niet uitlezen op deze kaart. Ik ben daarom uitgegaan van deze review waarbij een stabiele 24/7 geheugen overclock van 880 offset gehaald werd, en daar iets onder gaan zitten. Hoe gaan jullie om met het overclocken van het geheugen wanneer je de temperatuur niet kan uitlezen? Ik ben daar een beetje bang voor...

[Afbeelding]
Zelfs TechPowerUp GPU-Z vertelt je niks?

Mijn 3070 draai ik op:
Clock: 1200MHz
Mem: 8151MHz
Pwr: 52%
Fan: 55%
TmpLim: 83 graden

Temp is 47 graden en hotspot 15 graden hoger

Volgens Ethermine zit ik gemiddeld op 62MH/s

Ik draai nu zo'n 8 maanden stabiel, maarrrrr, als hij is gestopt, dan moet ik inmiddels bij het starten de specs langzaam opvoeren. Waarschijnlijk zou ik de pads moeten verwisselen, maar ja, lui... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
resusaapje schreef op maandag 1 november 2021 @ 00:23:
[...]

Zelfs TechPowerUp GPU-Z vertelt je niks?

Mijn 3070 draai ik op:
Clock: 1200MHz
Mem: 8151MHz
Pwr: 52%
Fan: 55%
TmpLim: 83 graden

Temp is 47 graden en hotspot 15 graden hoger

Volgens Ethermine zit ik gemiddeld op 62MH/s

Ik draai nu zo'n 8 maanden stabiel, maarrrrr, als hij is gestopt, dan moet ik inmiddels bij het starten de specs langzaam opvoeren. Waarschijnlijk zou ik de pads moeten verwisselen, maar ja, lui... ;)
Apart dat je je clock op 1200 hebt staan. Ik heb 885 en 1150 getest en merk geen winst bij 1150, wel meer energie verbruik. Maar ik heb een video gezien met een ander merk 3070 waarbij die hogere clock wel echt nodig was voor een redelijke hashrate, dus kan zijn dat het verschil daarin zit.

En hoeveel mem offset heb je dan?
Volgens mij heeft geen enkele Nvidia een temp sensor op het geheugen... Die van jou wel dan?... Merk?

Hotspot zit bij mij rond de 60 graden. Eigenlijk kan ik die temperaturen nog veel beter krijgen, echter nu maken de fans nauwelijks geluid, dat is wel fijn.

Het is niet echt een dedicated mining bak, maar gewoon mijn desktop namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

enomiss schreef op maandag 1 november 2021 @ 00:34:
[...]

Apart dat je je clock op 1200 hebt staan. Ik heb 885 en 1150 getest en merk geen winst bij 1150, wel meer energie verbruik. Maar ik heb een video gezien met een ander merk 3070 waarbij die hogere clock wel echt nodig was voor een redelijke hashrate, dus kan zijn dat het verschil daarin zit.

En hoeveel mem offset heb je dan?
Volgens mij heeft geen enkele Nvidia een temp sensor op het geheugen... Die van jou wel dan?... Merk?

Hotspot zit bij mij rond de 60 graden. Eigenlijk kan ik die temperaturen nog veel beter krijgen, echter nu maken de fans nauwelijks geluid, dat is wel fijn.

Het is niet echt een dedicated mining bak, maar gewoon mijn desktop namelijk.
Geen idee, clock -350MHz gedraaid en memclock +1300 en het werkt. Clock lager zetten betekent fouten en net als jij gebruik ik deze pc ook voor andere dingen :)

Via GPU-Z kan je de hotspot temp bekijken en da's als ik het goed begrijp de heetste plek op de kaart afgezien van de processor. Bij mining is dat dus ergens op het geheugen. Gecheckt met een joeptube video waarin ze een kaart volhingen met sensoren en de hotspot temp komt aardig overeen met idd de heetste plek op je geheugen. 60 graden is prima hoor. Bij een 3090 zit je standaard al aan de 90 graden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
resusaapje schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 00:26:
[...]

Geen idee, clock -350MHz gedraaid en memclock +1300 en het werkt. Clock lager zetten betekent fouten en net als jij gebruik ik deze pc ook voor andere dingen :)

Via GPU-Z kan je de hotspot temp bekijken en da's als ik het goed begrijp de heetste plek op de kaart afgezien van de processor. Bij mining is dat dus ergens op het geheugen. Gecheckt met een joeptube video waarin ze een kaart volhingen met sensoren en de hotspot temp komt aardig overeen met idd de heetste plek op je geheugen. 60 graden is prima hoor. Bij een 3090 zit je standaard al aan de 90 graden :*)
Hmm interessant dat de hotspot overeen zou komen met de temperatuur van het geheugen... Heb je daar een link van? Ik zou het graag verder onderzoeken en zeker willen weten. Wellicht dat ik nog contact opneem met Asus.

Ik heb nu 3 verschillende .bat files voor verschillende scenario's. Voor wanneer ik de desktop casual of intensief gebruik, en voor wanneer hij idle is en ik bijvoorbeeld slaap.

Daarnaast heb ik met stratum ping de verschillende Binance Pools getest, bleek dat poort 1800 de laagste ping behaald. Vooralsnog geen rejected shares.

Weet jij hoe het kan dat als je je desktop belast met andere processen, en daarna ontlast, dat de hashrate dan langzaam weer oploopt in plaats van direct? Daar gaan soms echt minuten overheen, dan zie je hashrate oplopen met bijvoorbeeld 0,2 per 5 seconden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Sure:
https://bfy.tw/RwPy

Lekker bezig dude! (y)

Mij te veel werk. Ik doe alles via Afterburner. Soms gooi ik de fan speed omhoog of omlaag, maar dat was het wel.
Ik heb wel een paar BATjes klaarstaan voor als ik wil wisselen van coin of van pool. Eigenlijk zit ik steeds met ETH op https://ethermine.org/ maar als die eruit ligt, stap ik wel eens over naar Nance. Etherpool geeft me echter net wat meer dan Nance. En soms levert ERGO wat meer dan ETH, maar verder, ach ;)

Je weet dat de hashrate die je ziet maar een gemiddelde is?

[ Voor 6% gewijzigd door resusaapje op 02-11-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmm ik mine met mijn 3080 nu een tijdje via NiceHash met het Extreme profile. Nu valt mij echter op dat, zeker nu de zomerse temperaturen voorbij zijn, de temperaturen stabiel op GPU 40c, VRAM 80c liggen. Volgens mij prima dus om de fanspeed wat naar beneden te zetten zodat het verbruik en geluid wat afneemt. Maar;
1. is dat een verstandig plan of zouden jullie dit afraden? Tot welke temperatuur blijft alles veilig?
2. is dit in NiceHash makkelijk in te stellen? Als ik naar Manual instellingen ga, gaat er ongetwijfeld een hoop meer overhoop. Het mooist zou zijn als ik ergens binnen het Extreme profile gewoon de fanspeed wat naar beneden kan zetten.

Alvast dank.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Hallo allemaal,

Ik heb serieuze plannen om mijn eerste eigen mining rig te bouwen. Ik wil me graag gaan inlezen. Is er goede documentatie of is er iemand hier die me in de juiste richting kan wijzen?

Ik ben niet helemaal onbekend in deze wereld. Op mijn werk heb ik momenteel 8 desktops met RTX 3070's draaien waarop ik nu dan ook in de avonden NiceHash draai. Uiteraard ter beschikking gesteld door werkgever. Dit is echter tijdelijk en wil nu dus mijn eigen rig hebben.

1: De eerste vraag komt vast vaak voorbij: welke hardware. Een kant-en-klare ASIC miner kopen of zelf een rig bouwen met GPU's? Ik ben op de RTX 3060 Ti gewezen, omdat deze qua bang-for-buck het meest aantrekkelijk zou zijn. Stroomverbruik versus profit. Deze zijn momenteel best te verkrijgen, maar dit zijn vooral de LHR kaarten. Ik lees her en der dat deze minder presteren, maar ik kom er niet goed uit. Is daar advies over? Ik denk aan 4 of 6 kaarten om te beginnen. Verder heb ik geen idee welk moederbord etc. Ik heb in het verleden best wat zelfbouw game PC's gebouwd, dus daar zitten verder weinig spannende dingen voor mij.

2: Waar ga ik de setup plaatsen? Logischerwijs zie ik 2 opties: thuis of in een datacentre. Die laatste zijn vrij lastig te vinden. Wat is aantrekkelijker en wat zijn de voor-en nadelen? Ik betaal 0,21 cent per kWh voor de komende 2 jaar. Ik heb bijvoorbeeld een ruime tuin met een droge opslag waar ik hem zou kunnen zetten, maar qua elektra ben ik geen leek. Ik heb geen zin dat groepen eruit klappen of iets :P En indien een datacentre de voorkeur heeft, hoe lever je je rig dan aan? Ik neem aan dat dat dan in een gesloten case moet die in een rack past.

3: Verzekering. Stel dat de hele boel afbrand. Het is toch een klein vermogen. Is zoiets af te dekken?

Verdere vragen zouden vast komen, maar dat is het voor nu even.

Enorm bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HF5236
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-04 18:29
Ben daar ook wel benieuwd naar, is het voor een redelijk leek zo makkelijk dat je ists uit deze lijst koopt en je het er binnen de aangewezen tijd uit hebt. Klinkt als te mooi om waar te zijn.

https://www.asicminervalue.com/opportunities

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dat soort terugverdientijd is (waarschijnlijk) op basis van een energietarief van 10 dollarcent. Ga je dat met een normale Nederlandse prijs van 22 eurocent doen, dan wordt het al wat anders, en dan hebben we de prijsverhoging waar het nieuws vol mee zit nog niet meegenomen.

Om die reden zou ik trouwens nog extra oppassen, leuk, 2 jaar prijs vastgezet, maar daarna? En bovendien bestaat de kans dat de prijs opengebroken wordt of je energiemaatschappij failliet gaat. Kleine kans natuurlijk, maar blijft in deze markt realistisch en als je zulke enorme bedragen wil investeren zoals je voorstelt @El_Bandito , dan zou ik daar toch even goed over nadenken.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Daarnaast krijgen we natuurlijk binnen niet al te lange tijd ETH 2.0, waardoor ethminen compleet anders wordt. Dat heeft me wel aan het denken gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

El_Bandito schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:00:
Daarnaast krijgen we natuurlijk binnen niet al te lange tijd ETH 2.0, waardoor ethminen compleet anders wordt. Dat heeft me wel aan het denken gezet.
Ik zou het nu inderdaad niet doen. Er is geen definitieve ETH2.0 datum bekend, maar zodra die er is gaan iedereens mining-inkomsten met 90% naar beneden natuurlijk. Als al die hash-power van ETH de overgebleven GPU coins moet gaan doen is het einde oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HF5236
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-04 18:29
DeNachtwacht schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:01:
Dat soort terugverdientijd is (waarschijnlijk) op basis van een energietarief van 10 dollarcent. Ga je dat met een normale Nederlandse prijs van 22 eurocent doen, dan wordt het al wat anders, en dan hebben we de prijsverhoging waar het nieuws vol mee zit nog niet meegenomen.

Om die reden zou ik trouwens nog extra oppassen, leuk, 2 jaar prijs vastgezet, maar daarna? En bovendien bestaat de kans dat de prijs opengebroken wordt of je energiemaatschappij failliet gaat. Kleine kans natuurlijk, maar blijft in deze markt realistisch en als je zulke enorme bedragen wil investeren zoals je voorstelt @El_Bandito , dan zou ik daar toch even goed over nadenken.
Ik ben ook nog niet van plan om hier direct mee te starten, meer orienteren om plannen te maken voor het benutten van overcapaciteit van m'n zonnepanelen in de toekomst.
De apparatuur zal nu ook wel een stuk duurder zijn nu de prijzen van crypto zo hoog staan.

Ik vraag me daarom ook vooral af of het een beetje plug & play is, en of je het makkelijk kan in en uitschakelen,

• JDx

JDx

Ben ik ^

Rig details (van 1 3060 Ti), oh no.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XTioAVn.png

[ Voor 9% gewijzigd door JDx op 18-11-2021 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarDog
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-12-2024
Al enige tijd ben ik bezig met cryptocurrency mining, praktisch gezien alleen via Nicehash, maar vanwege de hoge fees wil ik hier graag van afstappen. Daarnaast wil ik wat gaan uitbreiden en een mining rig inzetten als bijverwarming van de woonkamer!

Op dit moment heb ik de volgende rigs, allemaal draaiende op HiveOS en minen ethereum via Nicehash, de eerste 3 zitten in 19" server cases:

Rig 1:
6x RTX 3060ti

Rig 2:
6x RTX 3060ti LHR

Rig 3:
1x RTX 3090
1x RTX 3070

Rig 4 (staat alleen overdag aan):
2x RTX 3060ti
2x GTX 1080
1x GTX 1080ti
1x GTX 1070
Deze valt regelmatig uit, alleen een combinatie van 2x RTX 3060ti + 1x GTX 1080 blijft stabiel aan. Diverse over- en underclock settings heb ik geprobeerd zonder succes...
Heeft iemand een wonderbaarlijk advies om dit functionerend te houden? Of zijn die oude beestjes gewoon op en is het verstandig om rig 3 + 4 met de goede kaarten samen te voegen?

Mijn huidige uitbetalingstactiek is op wekelijkse basis mijn mining inkomsten om te zetten naar euro's op de bankrekening. Wat voor soort coins/wallets zijn voor mij de beste keuze als ik op wekelijkse basis gemakkelijk wil laten uitbetalen en eventueel te switchen naar andere coins/pools?
Nicehash is praktisch en leuk, maar ik heb hierbij ernstig het gevoel dat er teveel verloren gaat en als ik 5-10% meer kan pakken is een uurtje aandacht per week zeker rendabel.

Uitbreiden!
Dat wil ik ook nog zeker, en heb een budget van tussen de 4000 en 5500 over om wat nieuws aan te schaffen. Enige wat mij er op dit moment er van weerhoudt zijn de enorm gestegen prijzen, dat de terugverdientijden nogal lang lijken te zijn. Maar het is voor mij tenslotte een crypto-investment-tussenjaartje, dus blijf ik daar toch lekker ongenuanceerd in hangen, en ga ik volgend jaar weer "normaal" leven! _/-\o_

Praktisch gezien zou ik nu een extra rig met 6x RTX 3060ti LHR kaarten kunnen bouwen, maar zou 10 maanden duren om ze helemaal terugverdient te hebben. Maar als ik kijk naar de totale bezittingen die ik heb en rekening houdt met de restantwaardes van alles wat ik heb zit ik na 2-3 maand weer op een 0 punt. Of is dat gewoon een excuus voor mezelf om die grote uitgave goed te praten?

Of zal ik een poging wagen om voor wat anders te gaan dan GPU miners? Doge, Kadena en andersoortige miners zijn inmiddels ook behoorlijk aan de prijs.

Dilemma's en uitdagingen! Wat is jullie feedback?

Mijn dank is groot! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Netjes hoor, waar staan ze nu dan? Hiermee kun je een woning al prima mee warm houden.

Is er verder ook nog iets anders aan rig 4, ander moederbord ofzo?

Je zou een nieuwe kunnen bouwen met 3060Ti's en dan de huidige opbrengsten gebruiken om de nieuwe kaarten te financieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

SolarDog schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:47:
Al enige tijd ben ik bezig met cryptocurrency mining, praktisch gezien alleen via Nicehash, maar vanwege de hoge fees wil ik hier graag van afstappen.
Ik zou deze thread eens doorlezen:
https://www.reddit.com/r/...g_for_best_profitability/

Nicehash kost je wel iets, maar je krijgt er een hoop gebruiksgemak voor terug dat je beter niet zomaar inlevert. Handmatig e.e.a. tweaken is trouwens wel aan te raden. Ik haal nu met een 3080 (normale versie) 103 MH/s en pc blijft fluisterstil (fanspeed 61%). Dat is met de standaardprofielen wel anders (100MH/s icm 100% fanspeed inclusief casefans).

youtube.com/@hisrep

• DePeut
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-04 13:47
@SolarDog Ik kamp met een soortgelijke uitdaging, wél willen uitbreiden maar een geremd gevoel vanwege diverse redenen die elkaar kunnen versterken
  1. Stijging energieprijzen
  2. Hoge GPU prijzen
  3. Hoge GPU prijzen > kunnen ook opeens fors zakken, zit je dan...
  4. ETH kan fors zakken
  5. ETH naar PoS
  6. ETH naar PoS > altcoins krijgen alle beschikbare hashpower en zijn daarmee niet interessant
Eigenlijk is dan de conclusie dat het niet echt interessant is om verder uit te breiden. Ben derhalve ook naar alternatieven aan het kijken zoals Strongblock node en colocated ASIC miners bij bijvoorbeeld Compass mining en Wattum, maar daar zitten andere vervelende risico's aan.

• JDx

JDx

Ben ik ^

Ik wil ook uitbreiden maar heb er voor gekozen om eerst een nieuw systeem te bouwen deze winter, daarna komt mijn oude gamesysteem vrij met 3 sloten voor videokaarten en tegen die tijd kan je ook een beetje aankijken wat kaarten kosten.

En @SolarDog oude kaarten als 1070's enzo zou ik gewoon allemaal los verkopen en een 3060 Ti voor halen.

Maar misschien even wachten? De prijzen zitten nu weer op de top, laatst (04-11-2021 zie ik) nog een 3060 Ti LHR voor gaming gekocht voor 770 en die kost nu opeens 1049, heb hem nog geen 3 weken 8)7

De 2060 12GB komt wellicht in grote getalen 7 december aangezien ze de oude productielijn gebruiken naast de 30-serie en sowieso alles even over de kerst trekken. Op black friday deals na dan morgen.

[ Voor 16% gewijzigd door JDx op 25-11-2021 08:22 ]

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:22

psy

Joosie200 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:32:
Als je maandelijks 800 euro netto overhoudt na aftrek van elektriciteit X 12 = een kleine 10k zou ik dit opgeven als resultaat uit overige werkzaamheden in box 1. Aangenomen dat je naast het minen nog ergens een dayjob hebt en minen erbij doet.
Resultaat uit overige werkzaamheden gaat wel flink pijn doen. Denk aan minstens ~50% betalen.
Ik zou sowieso pas aan opgeven denken als ALLE hardware is terugverdiend. Het is toch een investering. De belastingdienst zegt trouwens hetzelde:

Ik ben particulier en ik mine cryptovaluta of handel in cryptovaluta:
Voor het minen is veel computercapaciteit nodig. De kosten die daarmee samenhangen zullen vaak zo hoog zijn dat niet snel sprake zal zijn van een voordeel. Daarbij speelt ook een rol dat u maar een beperkte hoeveelheid cryptovaluta per dag kunt minen. Daarom hoeft u de opbrengst van het minen zelf niet aan te geven. Dat wordt anders als uw opbrengst hoger is dan uw kosten. In dat geval kan er sprake zijn van inkomsten uit overig werk of winst uit onderneming en moet u uw inkomsten aangeven in uw aangifte.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:34

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

Goedemorgen!

Ik heb een vaag probleem met mijn mining setup eerder deed ik in de Quickminer de "High" preset en dan liep dat een aantal dagen lekker door, dan keek ik naar mijn profits en waren ze laag. Zette ik hem weer op high liep de PC meteen vast.... Dus lager op naar medium nou dat ging weer een tijdje goed en toen weer low profits, reboot medium meteen vastloper. Dus daarna zelf de ETHpill op mijn 1080 gebruikt een aantal weken lekker en goed gedraaid op 30.8MH's en nu is het elke dag hommeles. Het word steeds erger.

Ik kan prima op mijn PC gamen er is niks aan de hand maar als ik de miner aanzet en ik stel hem goed af crashed hij na een aantal uur. Waar zou het aan kunnen liggen moet ik mijn 1080 schoonmaken ? Moet ik andere temp pads ? Ik snap er niks meer van

ETH Maxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:22
Het is echt drama om nu een nieuwe rig te starten. Komt vooral door die hoge GPU prijzen + levertijden.

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 15:26
Nieuw hier, maar kan via via (in Schotland) een gebruikte KD5 kopen. (woon zelf ook in Schotland)
Stroom hier is nog te doen, en temperatuur is vaak ook koeler :-)
Ruimte en geluidsoverlast is ook niet echt een probleem.

Ze vragen er net geen 45k (euro) voor.
Tot nu wat gespeeld met GPU mining (ETH), maar het ASIC gebeuren is mij helemaal nieuw.

Iemand hier nog tips??? Doen, of juist niet? De 45k staat nu ook maar niks te doen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste