[Mining] Het grote cryptocurrency mining topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

N0EL schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:09:
Nieuw hier, maar kan via via (in Schotland) een gebruikte KD5 kopen. (woon zelf ook in Schotland)
Stroom hier is nog te doen, en temperatuur is vaak ook koeler :-)
Ruimte en geluidsoverlast is ook niet echt een probleem.

Ze vragen er net geen 45k (euro) voor.
Tot nu wat gespeeld met GPU mining (ETH), maar het ASIC gebeuren is mij helemaal nieuw.

Iemand hier nog tips??? Doen, of juist niet? De 45k staat nu ook maar niks te doen.
Lijkt nu even leuk maar met een KD5 beperk je jezelf wel heel erg. Wat ga je doen als Kadena weer terugduikt naar de 16 cent?

Nu doe je er ongv een jaar over om je KD5 terug te verdienen. Calculeer een mogelijk crash in en het kan ook 10 jaar of helemaal nooit worden. Is dat risico je 45k waard?

Mine dan iets betrouwbaarders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-06 12:03
Je hebt natuurlijk een goed punt daar. En die gasten die hem verkopen melden dit zelf ook.
Het blijft natuurlijk altijd een gok.... Ik ga binnenkort bij die jongens langs, en kijken wat ze nog meer hebben daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarDog
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-12-2024
In de afgelopen dagen de "crappy" miners omgebouwd. Uiteindelijk is er maar 1 GPU defect (de oudste GTX1070) en werkt alles voor de rest perfect.

3 nieuwe aanwinsten erbij:
RTX 3060ti LHR
RX6800
RX6900xt

Totale hashrate op dit moment is 1124MH/s :)

Nicehash ben ik mee gestopt. Momenteel mine ik op HiveOS via de Hiveon pool. Uitbetalingen gaan in mijn Crypto.com wallet waardoor ik straks met de card toch nog eens 2% extra rendement eruit haal door de cashbacks :)

Iedereen nog bedankt voor de feedback! _/-\o_

Heeft iemand hier trouwens ervaring met colocatie van mining apparatuur?
Deze aanbieders lijken namelijk best wel voordelige prijzen te bieden:
Miner.hosting
SkyLink

@N0EL,
Ik persoonlijk zou 45K voor een Kadena miner niet aanraden. Kadena is in korte tijd enorm gestegen in prijs, en mocht dit in 1x spontaan klappen is je miner best wel waardeloos... Maar je kunt ook enorm geluk hebben en je investering in een jaar terug hebben!
Als ik zo'n bedrag beschikbaar zou hebben voor miners zou ik het verspreiden over meerdere algoritmes. Waarschijnlijk met de huidige inkomsten zal de terugverdientijd niet zo best zijn in vergelijking met de KD5 miner, maar het biedt wel meer zekerheid.
Daarnaast kun je ook nog steeds GPU miners overwegen en in je berekeningen rekening houden met restantwaardes die ASIC miners nauwelijks hebben mocht de cryptomarkt enorm veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-06 20:42
SolarDog schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:16:
In de afgelopen dagen de "crappy" miners omgebouwd. Uiteindelijk is er maar 1 GPU defect (de oudste GTX1070) en werkt alles voor de rest perfect.

3 nieuwe aanwinsten erbij:
RTX 3060ti LHR
RX6800
RX6900xt

Totale hashrate op dit moment is 1124MH/s :)

Nicehash ben ik mee gestopt. Momenteel mine ik op HiveOS via de Hiveon pool. Uitbetalingen gaan in mijn Crypto.com wallet waardoor ik straks met de card toch nog eens 2% extra rendement eruit haal door de cashbacks :)

Iedereen nog bedankt voor de feedback! _/-\o_

Heeft iemand hier trouwens ervaring met colocatie van mining apparatuur?
Deze aanbieders lijken namelijk best wel voordelige prijzen te bieden:
Miner.hosting
SkyLink

@N0EL,
Ik persoonlijk zou 45K voor een Kadena miner niet aanraden. Kadena is in korte tijd enorm gestegen in prijs, en mocht dit in 1x spontaan klappen is je miner best wel waardeloos... Maar je kunt ook enorm geluk hebben en je investering in een jaar terug hebben!
Als ik zo'n bedrag beschikbaar zou hebben voor miners zou ik het verspreiden over meerdere algoritmes. Waarschijnlijk met de huidige inkomsten zal de terugverdientijd niet zo best zijn in vergelijking met de KD5 miner, maar het biedt wel meer zekerheid.
Daarnaast kun je ook nog steeds GPU miners overwegen en in je berekeningen rekening houden met restantwaardes die ASIC miners nauwelijks hebben mocht de cryptomarkt enorm veranderen.
Wat voor hashrate haal je met die 3060ti LHR? Ik ben momenteel een mining pc aan het bouwen, puur om kennis van het minen op te doen. Ik loop een beetje vast op de keuze van een videokaart. Qua prijs lijkt me die 3060ti niet gek.. Hoewel het een testproject is, hoop ik de investering toch wel terug te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarDog
@Amens,
Een 3060ti LHR haalt bij mij tussen de 40-43MH/s.

Je kunt ook AMD kaarten overwegen. RX6800/6900 halen rond de 60MH/s met vergelijkbaar energieverbruik (althans... volgens HiveOS). Alleen deze zijn wat minder makkelijk te finetunen qua OC settings.

Bij het bouwen van een mining rig zou ik wel verder kijken dan alleen de prijs per kaart en de verhoudingen qua performance tussen de onderlinge kaarten. Overige hardware is namelijk ook iets waar je rekening mee moet houden.

Hoe ver ben je al met je testproject?

Pas wel op dat het geen verslaving wordt, enige wat ik dit jaar kende was werken en mining apparatuur uitbreiden! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

JDx schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:19:
Ik wil ook uitbreiden maar heb er voor gekozen om eerst een nieuw systeem te bouwen deze winter, daarna komt mijn oude gamesysteem vrij met 3 sloten voor videokaarten en tegen die tijd kan je ook een beetje aankijken wat kaarten kosten.

En @SolarDog oude kaarten als 1070's enzo zou ik gewoon allemaal los verkopen en een 3060 Ti voor halen.

Maar misschien even wachten? De prijzen zitten nu weer op de top, laatst (04-11-2021 zie ik) nog een 3060 Ti LHR voor gaming gekocht voor 770 en die kost nu opeens 1049, heb hem nog geen 3 weken 8)7

De 2060 12GB komt wellicht in grote getalen 7 december aangezien ze de oude productielijn gebruiken naast de 30-serie en sowieso alles even over de kerst trekken. Op black friday deals na dan morgen.
De 2060 12GB wordt zeker een interessant kaartje voor minen,ik hou een oogje in het zeil maar vooralsnog is de verkrijgbaarheid helaas miniem.
N0EL schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:09:
Nieuw hier, maar kan via via (in Schotland) een gebruikte KD5 kopen. (woon zelf ook in Schotland)
Stroom hier is nog te doen, en temperatuur is vaak ook koeler :-)
Ruimte en geluidsoverlast is ook niet echt een probleem.

Ze vragen er net geen 45k (euro) voor.
Tot nu wat gespeeld met GPU mining (ETH), maar het ASIC gebeuren is mij helemaal nieuw.

Iemand hier nog tips??? Doen, of juist niet? De 45k staat nu ook maar niks te doen.
Persoonlijk zou ik het niet doen. Je bent één algo verandering of crash af van een hele dure deurstopper terwijl je voor gpu altijd wel centjes kan krijgen, zoniet met andere coins dan wel met verkoop.
Amens schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:34:
[...]

Wat voor hashrate haal je met die 3060ti LHR? Ik ben momenteel een mining pc aan het bouwen, puur om kennis van het minen op te doen. Ik loop een beetje vast op de keuze van een videokaart. Qua prijs lijkt me die 3060ti niet gek.. Hoewel het een testproject is, hoop ik de investering toch wel terug te halen :)
Ga je met risers werken of hou je het voorlopig bij een fancy moederbord met een goede case?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:59
Hoi Iedereen,

Ik krijg de kans om een mining rig over te nemen 1500€. Zitten dan 4x rx480 4gb in en 2x rx580 4gb in.

Zijn 4gb kaarten dus ETH minen word lastig.
Is dit iets? Wat adviseren jullie?

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

RX580 doet nu wat, 80 cent per dag voor aftrek stroom? Bij 20 cent per kWh heb je het over €0,16 per kaart per dag op z'n best.
Kun je beter een simpele pc met een goede voeding op V&A kopen en daar een current-gen in doen imho,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarDog
Als je die kaarten voor 250 per stuk kan verkopen heb je wel een makkelijke basis voor een nieuwe rig :)

Idee van een complete pc kopen is niet eens zo slecht als basis voor een mining rig. In sommige gevallen worden zelfs nieuwe PC's bij bepaalde shops met top grafische kaarten aangeboden waar je bij concurrerende winkels dezelfde prijs voor alleen een grafische kaart kan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space21
SolarDog schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:40:
Als je die kaarten voor 250 per stuk kan verkopen heb je wel een makkelijke basis voor een nieuwe rig :)

Idee van een complete pc kopen is niet eens zo slecht als basis voor een mining rig. In sommige gevallen worden zelfs nieuwe PC's bij bepaalde shops met top grafische kaarten aangeboden waar je bij concurrerende winkels dezelfde prijs voor alleen een grafische kaart kan kopen
Interessant! Heb je daar een voorbeeld van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarDog
Het lijkt mij niet handig om voorbeelden hier te noemen zodat iedereen er specifiek naar op zoek gaat, dus heb je een persoonlijk bericht gestuurd.

Met wat tactisch zoekwerk zijn er wel leuke aanbiedingen te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Lees hier dat er veel NiceHash gebruiken.

Zelf gebruik ik simplemining.

Zijn er voor/nadelen met NiceHash v/s Simplemining?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Space21 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:03:
[...]

Interessant! Heb je daar een voorbeeld van?
Ik grijp een willekeurige desktop van Azerty:
https://azerty.nl/product...ermodel-amd-ryzen-5-5600g

Hier zit een 3060 in, een losse 3060 kost al gauw 800-900. Ik zou zeggen plug de nummers eens in een calculator en kijk wat er uit komt. Ik weet niet of dit moederbord ondersteuning biedt voor een extra kaart maar het is ook maar ter illustratie.
N0EL schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:18:
Lees hier dat er veel NiceHash gebruiken.

Zelf gebruik ik simplemining.

Zijn er voor/nadelen met NiceHash v/s Simplemining?
Simplemining is toch ook een OS? Een van de voordelen van NH is dat je gewoon overdag de computer kan gebruiken en 's nachts met twee klikken aan het minen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Klopt. Simplemining is een OS wat je op een "micro" SSD'tje zet, en gewoon opstart.
Mijn "rig" staat 24/7 aan, en gebruik ik enkel voor het minen.

Denk dat het inderdaad handiger is als je NH gebruikt op een normale werk PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarDog
Je hoeft niet perse direct voor Nicehash te gaan als je tijdens het "normale" Windows gebruik wil minen. Vrijwel alle standaard miners die bij mining OS'en kun je ook met een enkele klik opstarten op een Windows systeem.

Tijdens het typen van dit bericht op mijn pc staat bij mij T-Rex miner te draaien op de achtergrond.
Als je nog meer smaakjes wil, en van profit switching gebruik wil maken, is Awesome Miner ook wel een leuke optie, deze biedt standaard de optie om bekende pools zoals Nicehash toe te voegen en heeft een uitgebreidere benchmark methode dan Nicehash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:55
Iemand ervaring met minen op een mac?

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 22:45
Na een tijdje alleen IOT mining en minting te hebben gedaan een beetje de winsten aan het verspreiden naar mining met GPU's en CPU.

Niet zo lucratief als helium en dergelijke was.

RTM op CPU
Flux op GPU's

Gaat echt maar om een 5 dollar per dag ofzo, zonder de stroom eraf. niks vergeleken met mining en minting van IOT/Data. maar wel grappig om mee bezig te zijn.

probeer het nu een beetje koel te maken en wat zuiniger (voelt net als vroeger met tweaken , hehe)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hleP4l4RMqFdfgnkrydbeRrQITs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1oaYkxLKbEb1t8EoXgANg7XO.png?f=fotoalbum_large

Saus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Conflux draait lekker nu, 55 MH/s en 0.00008105 BTC/24H op een 3060 Ti LHR.

Helaas draait die altijd maar kort en dan is het weer Raven.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Pelox schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:17:
Iemand ervaring met minen op een mac?
Aangezien mac's zeer zelden een geschikte grafische kaart hebben zullen er niet veel mensen ervaring mee hebben. Niet de juiste apparatuur voor the job.

Mijn 3080 16GB Mobile draait zeer stabiel op +-64-62MH (afhankelijk van temperatuur in de kamer) bij een verbruik van 120watt.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 13-12-2021 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space21
Space21 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:38:
Hoi Iedereen,

Ik krijg de kans om een mining rig over te nemen 1500€. Zitten dan 4x rx480 4gb in en 2x rx580 4gb in.

Zijn 4gb kaarten dus ETH minen word lastig.
Is dit iets? Wat adviseren jullie?
Hoi allemaal,

Na wat zoeken ben ik gestuit op unmineable.com. Een ming pool.
Er vanuit gaande dat 6 kaarten ongeveer 80mhs draaien (kapow) kan ik in die pool toch ongeveer 150 dollar per maand pakken. Daar gaat nog wel wat elektriciteit vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Mensen waarbij NBminer het stabiel blijft doen op LHR 74? Bij mij gaat ie altijd terug naar 73, alsnog dikke prima, maar toch, eerst was het 69, nu 73, wanneer gaan we naar de 100 ;)

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-06 23:48
Ik zit al een klein jaar op nicehash. Kan iemand me overtuigen om over te stappen naar iets anders? Ik begrijp dat zelf eth minen meer oplevert dan via nicehash, maar hoe groot zijn die verschillen? En hoeveel moeite scheelt het?

Ik game wel eens dus even terug uit- en aanzetten op eenvoudige manier vind ik wel fijn.

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-06 20:42
Ik heb mijn mining setup eindelijk draaien. Ik heb een Geforce 3060ti LHR welke nu draait met NBMiner, ik haal zo'n 36 mh/s. Volgens mij redelijk te noemen? Of is dit volgens jullie te weinig?

Skalders schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:05:
Ik zit al een klein jaar op nicehash. Kan iemand me overtuigen om over te stappen naar iets anders? Ik begrijp dat zelf eth minen meer oplevert dan via nicehash, maar hoe groot zijn die verschillen? En hoeveel moeite scheelt het?

Ik game wel eens dus even terug uit- en aanzetten op eenvoudige manier vind ik wel fijn.
Lekker op nicehash blijven. Die avontuurlijke uitstapjes zijn alleen de moeite waard als je er de hele tijd mee bezig wilt zijn. Anders verlies je dat verschil weer in problemen en wisselingen crash dit crash dat.

Lekker nicehashen, daar ben ik uiteindelijk ook bij gebleven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orky Rulez
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-06 21:02
Skalders schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:05:

Nicehash haalt volgens mij iets meer dan 5% van je af

Zelf minen is snel genomen 1% naar de mining software dev plus 1% naar de pool

Dus 3% verschil op je bruto opbrengst, en nog meer op je netto

De extra moeite is het opzetten van een .bat bestand dat de mining software naar jouw adres of poolwallet laat minen. Kost misschien een uurtje adhv een gidsje op een website van een mining pool. Als je gaat gamen sluit je het venster en om hem op te starten dubbelklik je op je .bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan01
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14-04 21:58
Ik ben zelf ook net gestart met minen; 7 dagen geleden de wallet geopend (24€ inttussen woop woop) met nog veel gefoefel in de kantlijn en gebruik voor gaming.
Idee was origineel alleen om de aankooppijn van de 3080ti FE voor de gaming pc wat te verzachten.
Nu blijkt dat minen een verslavend ding te zijn en overweeg ik om mijn andere kaarten ook in te zetten.
Ik heb nog een oude 1070ti en een niet geopende 3070ti FE liggen.
wat zijn de ervaringen? direct 400/500€ pakken op verkoop van de 1070ti FE of die gpu toch mee inzetten om te minen? ( full unlock mogelijk met t-rex)
Als ik ermee zou minen moet ik sowieso een nieuw moederbord /cpu/ram/ssd aanschaffen- ik stook nu mijn woonkamer al warm dus die gaat ergens anders moeten geplaatst worden:) )

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-06 00:54
Hoi, ik ben pas begonnen met minen, gebruik nu een 1060 en een 1080. Deze beide verbruiken samen ongeveer 190 watt volgens T-Rex als ik echter op het verbruik uit het stopcontact meet is dit 600 watt. Wat ook weer gek is met een 550 watt voeding.

Als hardware heb ik een amd Ryzen 2600 en 2 ssds.

• Globalq3
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-06 19:17
geldermalsen schreef op donderdag 30 december 2021 @ 02:07:
Hoi, ik ben pas begonnen met minen, gebruik nu een 1060 en een 1080. Deze beide verbruiken samen ongeveer 190 watt volgens T-Rex als ik echter op het verbruik uit het stopcontact meet is dit 600 watt. Wat ook weer gek is met een 550 watt voeding.

Als hardware heb ik een amd Ryzen 2600 en 2 ssds.
Misschien nog andere apparatuur op dat stopcontact?
190w voor die 2 kaarten klinkt normaal voor de gpu's in t-rex. Aan stopcontact verwacht je dan wel iets meer maar zeker niet zoveel meer.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vanaf 1 januari 2022 stijgen vanuit de meeste energie leveranciers de energieprijzen behoorlijk. Dit heeft vaak ook impact op de terugleververgoeding als men zonnenpanelen heeft, wat effectief betekent dat minen duurder zal worden per kwh.
In combinatie met dalende alts ben ik benieuwd of minen minder interessant zal worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Viper® op 30-12-2021 14:09 ]

• geldermalsen
Globalq3 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:50:
[...]

Misschien nog andere apparatuur op dat stopcontact?
190w voor die 2 kaarten klinkt normaal voor de gpu's in t-rex. Aan stopcontact verwacht je dan wel iets meer maar zeker niet zoveel meer.
Echt alleen de pc zit erop.
mijn specs 550 watt voeding
2600X ryzen 5
2 SSDS
1060 en 1080 videokaart.

Zou de meter gewoon slecht zijn 8)7

• Globalq3
Dat zou ik bijna wel denken.

Zelfs als je het maximale verbruik van de 3 belangrijkste stroomverbruikers bij elkaar optelt kom je niet in 600w.
cpu max 95w, 1060 max 120w en 1080 max 180w dat is totaal 400w als alles max staat te blazen. als het goed is gebruik je de cpu niet en heb je de gpu's getweaked om zuiniger te zijn (en dan is de 190w die je noemde wat je mag verwachten).

Je zou de meter kunnen testen met een ander apparaat maar dat wordt lastig want dan met de pc even uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Ik mine sinds kort, nu gebruik ik T-Rex en als pool 2.miners.

Ik heb het uitbetalen op 0,01 eth gezet, echter wat wordt er maar 0,004 uitbetaald en daar betaal ik bijna de helft aan fees voor klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Op de valreep van 2021 mijn nieuwe systeem afgemaakt, had er ook drie 3060's van kunnen kopen, maar geen spijt van, heerlijk om alles weer nieuw te hebben, sta ook nog niet in de rij voor videokaarten, wacht het allemaal nog een maandje of 2 af, het is er gemiddeld per dag niet beter op geworden.

Zijn er mensen hier die NiceHash gebruiken? Ik heb op het nieuwe systeem NiceHash geinstalleerd voor de 3060 Ti, deze ging altijd erg goed op T-Rex, maar die is zelfs met de oude install gewoon niet meer terug te vinden, had die expres bewaard omdat ze het niet meer officieel ondersteunen, maar hielp dus niets.

Systeem: 12600K met Windows 11 (was nodig ivm betere verdeling E-cores/P-cores).

[ Voor 6% gewijzigd door JDx op 02-01-2022 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:26

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik werk zelf al ruim 10 maanden naar tevredenheid met NiceHash. Kleine waarschuwing voor de mensen met een non-LHR nvidia kaart; ik kwam erachter dat voor mijn (non-LHR) 3080 de laatste nvidia driver (december 2021) de hashrate halveert, ze hebben nu dus zelfs in de driver de limiet zitten helaas. Terug dus naar die van november, daar lijkt vooralsnog (draait nu kwartiertje) niets gelimiteerd te worden.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterdigital
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-06 13:39
Ik mine al een jaartje met NiceHash op een Nvidia 3070. Pak een paar euro netto per dag.

Drivers update ik niet, wil niet gekort worden!

[ Voor 4% gewijzigd door Misterdigital op 05-01-2022 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06 15:57
Misterdigital schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:45:
Ik mine al een jaartje met NiceHash op een Nvidia 3070. Pak een paar euro netto per dag.

Drivers update ik niet, wil niet gekort worden!
Een paar euro netto per dag?
Ik mine sinds ergens begin 2021 met Nicehash op een 3070, met ca 120W en 59-60MH/s heb ik een efficiency van ongeveer 0.50MH/J.
Op dit moment levert dat echter niet veel meer dan €2 per dag op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPpkjXi9RLLL4M2sDF0Cth0Ksd8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zp4TuUh1hnqg9IA44z95QjG5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Wekko306 op 06-01-2022 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalq3
Voor degene die geïnteresseerd zijn in 'speculatief minen'. Ik ben begonnen met het minen van Zentoshi, dit is een nieuwe munt die op dit moment een testnet heeft. De coins worden 1:1 overgezet naar mainnet (zo is beloofd). Het is een cpu only algo: balloon en can gemined worden met SRB miner.

Omdat het op dit moment enkel testnet is heeft de coin nog geen waarde maar dat komt later als het overgaat naar mainnet en gelist wordt op exchanges, vandaar ook speculatief minen. De difficulty is laag, de hashrate is ongeveer gelijk aan 20 medium ryzen cpu's. Je kan nu dus flink wat coins inslaan voor het eind van de maand de volgende fase in gaat.

Website: https://www.zentoshi.com/
Telegram: https://t.me/Zentoshi
Twitter: https://twitter.com/ZentoshiCoin
Facebook: https://www.facebook.com/ZentoshiCoin
Github: https://github.com/Zentoshi
Medium: https://medium.com/zentoshi
Reddit: https://www.reddit.com/r/ZentoshiOfficial/

Dit is de miningpool waar ik op dit moment mine:
https://pool.zentoshi.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Wekko306 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Een paar euro netto per dag?
Ik mine sinds ergens begin 2021 met Nicehash op een 3070, met ca 120W en 59-60MH/s heb ik een efficiency van ongeveer 0.50MH/J.
Op dit moment levert dat echter niet veel meer dan €2 per dag op.
[Afbeelding]
2 euro is toch 1 paar? ;)

Met een 3060 Ti haal je bijna hetzelfde.

Zijn er meer mensen hier waar de electra kosten flink zijn gedaald? Het is bij mij van 24 naar 16,8 cent.

Ik ben of aan het gamen of aan het minen, dag en nacht en heb overdag de airco aan als verwarming en ben van 3 euro naar 2 euro gegaan per dag. Dus ook inclusief koelkast, vaatwasser, tv, wasmachine.

Gelukkig ook, want de opbrengsten zijn momenteel het laagst sinds... ooit? 1.86 USD/Day NiceHash.

Laatst een nieuwe Alder Lake PC gebouwd en wilde van de oude een server + miner maken, maar ik zie dat niet echt meer zitten, extreem lage opbrengst en extreem dure videokaarten.

[ Voor 28% gewijzigd door JDx op 09-01-2022 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06 15:57
JDx schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:56:
[...]

Zijn er meer mensen hier waar de electra kosten flink zijn gedaald? Het is bij mij van 24 naar 16,8 cent.

Ik ben of aan het gamen of aan het minen, dag en nacht en heb overdag de airco aan als verwarming en ben van 3 euro naar 2 euro gegaan per dag. Dus ook inclusief koelkast, vaatwasser, tv, wasmachine.

Gelukkig ook, want de opbrengsten zijn momenteel het laagst sinds... ooit? 1.86 USD/Day NiceHash.

Laatst een nieuwe Alder Lake PC gebouwd en wilde van de oude een server + miner maken, maar ik zie dat niet echt meer zitten, extreem lage opbrengst en extreem dure videokaarten.
Electra kosten zijn hier gestegen, incl leveringskosren nu geloof ik ca 28cent per kWh. Idd nu GPU's kopen en beginnen met minen tegen een dergelijk tarief is niet bepaald interessant. Mijn 3070 heb ik al wel terugverdiend met inderdaad de veel hogere opbrengsten in met name de eerste helft van 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Wekko306 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:17:
[...]

Electra kosten zijn hier gestegen, incl leveringskosren nu geloof ik ca 28cent per kWh. Idd nu GPU's kopen en beginnen met minen tegen een dergelijk tarief is niet bepaald interessant. Mijn 3070 heb ik al wel terugverdiend met inderdaad de veel hogere opbrengsten in met name de eerste helft van 2021.
Vaag, dan zal dat wel door de verlaagde belastingen op elektra zijn ofzo.

Heb mijn nieuwe systeem (upgrade) bijna volledige betaald van de opbrengsten van de 3060 Ti, dus ook wel zo goed als terugverdiend. Heb hem in ieder geval voor minder dan de originele MSRP.

Wilde van het oude systeem een server maken, maar daar moet een GPU in omdat die geen iGPU heeft, maar het idee dat die nog terug te verdienen is, is momenteel niet echt aantrekkelijk. Ga nu een 12100 systeem bouwen op een H610 of B660 moederbord en als minen nog weer aantrekkelijke wordt (hogere opbrengsten en goedkopere GPU's) dan kan dat altijd nog.

Mensen hier al gekeken naar TonCoin? Rare manier van minen (via Telegram), maar heeft momenteel nog een betere opbrengst en efficiëntie dan ETH, zie:
https://www.hashrate.no/3060tilhr

Al was het vorige week 4 dollar/dag en nu nog maar 2,12 dus denk dat het vooral een artificiële opbrengst was om de coin te hypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalq3
Dat is normaal toch? De hype zorgt voor hogere prijs en er komen veel meer miners bij. Nu zakken de prijzen en dus daalt de opbrengst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan01
JDx schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:56:
[...]

Ik ben of aan het gamen of aan het minen, dag en nacht en heb overdag de airco aan als verwarming en ben van 3 euro naar 2 euro gegaan..... lage opbrengst en extreem dure videokaarten.
De beleidsaanpassing van de Federal Reserve is niet goed geweest voor de meeste crytomunten. Hoe meer ik mine hoe lager mijn wallet waarde in euro wordt 😁.
Ik betaal zelf wel wat minder per KWh. 0.07/0.05 dag/nacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Kuunlan01 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:06:
[...]

De beleidsaanpassing van de Federal Reserve is niet goed geweest voor de meeste crytomunten. Hoe meer ik mine hoe lager mijn wallet waarde in euro wordt 😁.
Ik betaal zelf wel wat minder per KWh. 0.07/0.05 dag/nacht
Wat is dat voor aanbieder dan? Met de salderingsregeling betaal ik helemaal niets trouwens, want ik lever meer terug dan dat ik gebruik over het hele jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan01
JDx schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:19:
[...]

Wat is dat voor aanbieder dan? Met de salderingsregeling betaal ik helemaal niets trouwens, want ik lever meer terug dan dat ik gebruik over het hele jaar.
Is Belgische aanbieder. Ik heb daar om onbekende reden ooit een goedkoop vast contract kunnen tekenen.
Zonnepanelen heb ik nog niet maar ik ben mij erop aan het inlezen. Zeker sinds covid werken partner en ik bijna altijd van thuis uit.
Ik denk ook na over een batterij om de miners gedurende de nacht toch nog even verder re laten gaan op zonne energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Kuunlan01 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:26:
[...]

Is Belgische aanbieder. Ik heb daar om onbekende reden ooit een goedkoop vast contract kunnen tekenen.
Zonnepanelen heb ik nog niet maar ik ben mij erop aan het inlezen. Zeker sinds covid werken partner en ik bijna altijd van thuis uit.
Ik denk ook na over een batterij om de miners gedurende de nacht toch nog even verder re laten gaan op zonne energie.
Ja daar is salderen al aan het afbouwen toch? Maar dat is een mooi contract, zeker als je nog verder uit gaat breiden met een warmtepomp ofzo.

Let wel dat met zo'n lage prijs het 2 a 3 keer zo lang duur voordat je de zonnepanelen terug kan verdienen. Dan kun je beter een airco (lucht-lucht warmtepomp) plaatsen in de werkkamers, scheelt veel gas en lekker in de zomer, ook voor de miner lekker in de zomer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QA123
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-06-2024
Valt HDD mining hier ook onder? Heb zelf redelijk wat in Chia gestoken, maar dat is nu niet meer heel rendabel. Dus ik wil nu overstappen naar ScPrime, soort Filecoin, maar dan makkelijker voor de normale gebruiker in te haken. De beloningen lijken ook erg goed. Ik ga geen nieuwe HDD's voor halen, maar aangezien ik toch nog een berg HDD's heb liggen, mogelijk de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Kuunlan01 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:06:
[...]
Hoe meer ik mine hoe lager mijn wallet waarde in euro wordt 😁.
Ik ben na een dag minen ook weer een euro kwijt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djzz
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-12-2024
QA123 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:06:
Valt HDD mining hier ook onder? Heb zelf redelijk wat in Chia gestoken, maar dat is nu niet meer heel rendabel. Dus ik wil nu overstappen naar ScPrime, soort Filecoin, maar dan makkelijker voor de normale gebruiker in te haken. De beloningen lijken ook erg goed. Ik ga geen nieuwe HDD's voor halen, maar aangezien ik toch nog een berg HDD's heb liggen, mogelijk de moeite waard.
zeker. omdat mensen ook collateral moeten kopen om scp te kunnen minen blijft de prijs sterk.

het kan nog een x43 doen tov XCH.

we gaan het zien, dont miss it!
als je hdds hebt slinger het aan, koop scp en ga minen, de rewards worden steeds minder, en straks als er demand komt dan :o 8)7 :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:28
@QA123 @djzz wat meer info? Klinkt wel super interessant!! De MC is nog lekker laag zo te zien.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QA123
Chia levert nu 66 cent per TB per maand op. Als ik kijk naar SCP, dan levert het aan incentive al 125SCP per maand op per TB, dat is met 3 dollar per SCP = 375 dollar per maand per TB. Ok, waarschijnlijk zal maar een fractie van het netwerk in gebruik zijn in het begin, maar als ook maar 1% in gebruik is, dan levert het best leuk zakcentje op.

En dat stimuleert dan weer nieuwe mensen om in te stappen, die dan SCP moeten kopen als borg. Wat de prijs verder omhoog stuwt, wat het project nog aantrekkelijker maakt. Met beetje geluk kan het hard gaan.

De incentives: https://scpri.me/incentives/

[ Voor 4% gewijzigd door QA123 op 10-01-2022 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
QA123 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:07:
Chia levert nu 66 cent per TB per maand op. Als ik kijk naar SCP, dan levert het aan incentive al 125SCP per maand op per TB, dat is met 3 dollar per SCP = 375 dollar per maand per TB. Ok, waarschijnlijk zal maar een fractie van het netwerk in gebruik zijn in het begin, maar als ook maar 1% in gebruik is, dan levert het best leuk zakcentje op.

En dat stimuleert dan weer nieuwe mensen om in te stappen, die dan SCP moeten kopen als borg. Wat de prijs verder omhoog stuwt, wat het project nog aantrekkelijker maakt. Met beetje geluk kan het hard gaan.

De incentives: https://scpri.me/incentives/
het gaat sowieso hard de komende week, de launch is de 18e? ish?

wanneer de business side demand komt dan blijft de coin ook sterk
nu is het nog een incentive.

dit is de scp site https://scpri.me/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan01
Zou dat te combineren zijn?
ik heb nu een simpele oude pc die ingezet is op crytpomining.
zou ik daar die SCP mining bij kunnen knallen? ik heb nog wel een paar terra aan oude HDD's liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QA123
Kuunlan01 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:55:
Zou dat te combineren zijn?
ik heb nu een simpele oude pc die ingezet is op crytpomining.
zou ik daar die SCP mining bij kunnen knallen? ik heb nog wel een paar terra aan oude HDD's liggen.
Die van mij draait op mijn oude Chia server, die trekt het voorlopig nog met gemak. Grootste uitdaging was nog SCP kopen, wat je nodig hebt als collateral. Koop die niet op Probit, die schijnt nogal moeilijk te doen. Southxchange is beter, daar heb ik het ook gehaald.

edit: Ik zie dat de koers van SCP flink is gestegen sinds ik ben begonnen, misschien dat de vicieuze cirkel al begonnen is?

[ Voor 9% gewijzigd door QA123 op 10-01-2022 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teeuwj
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:31
QA123 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:15:
[...]

Die van mij draait op mijn oude Chia server, die trekt het voorlopig nog met gemak. Grootste uitdaging was nog SCP kopen, wat je nodig hebt als collateral. Koop die niet op Probit, die schijnt nogal moeilijk te doen. Southxchange is beter, daar heb ik het ook gehaald.

edit: Ik zie dat de koers van SCP flink is gestegen sinds ik ben begonnen, misschien dat de vicieuze cirkel al begonnen is?
Vraagje hoeveel collateral heb je overgemaakt naar je scp-wallet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QA123
teeuwj schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:36:
[...]

Vraagje hoeveel collateral heb je overgemaakt naar je scp-wallet ?
120 SCP. Eigenlijk al teveel aangezien het langzaam gaat met de HDD's te vullen. Officiele advies is 60 SCP per TB, maar dat is dan alleen nodig in worst case scenario. Want met 10SCP per TB per maand (wat echt wel omlaag gaat als SCP omhoog gaat), en met max 3 maanden contract, zou je 30 SCP nodig hebben per TB. Echter duurt het 1 dag voordat je je collateral terugkrijgt, dus die ene dag kan je geen nieuw contract aangaan. Daarom zeggen ze 60 SCP om ook die scenario af te dekken. Dus heb bijlange na niet genoeg voor die 20 TB.

Eigenlijk een paar tientjes neerleggen is voldoende. Als je ziet dat de collateral bijna allemaal in gebruik is, dan pas aanvullen.

Aan de andere kant, het is nog beetje gissen hoe snel het gaat na de launch volgende week. Misschien gaat het wel heel hard en mis je contracten omdat je te weinig collateral hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Die halving is niet best voor Ravencoin (KawPow), maar zal uiteindelijk wel weer bijtrekken, voorlopig doe ik gewoon ETH met de LHR kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-06 15:10

psy

Ik heb sinds augustus al geen Chia meer verdiend met 135 TB, dat frustreert me. "Two months" my ass 👎

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QA123
psy schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:43:
Ik heb sinds augustus al geen Chia meer verdiend met 135 TB, dat frustreert me. "Two months" my ass 👎
OG of NFT plots? Met OG kan je hpool doen, heb ik ook gedaan lange tijd.

Aangezien mijn pc nu toch aanstaat voor SCP, ga ik ook rustig voor Chia de OG naar NFT omplotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

QA123 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:34:
[...]

OG of NFT plots? Met OG kan je hpool doen, heb ik ook gedaan lange tijd.

Aangezien mijn pc nu toch aanstaat voor SCP, ga ik ook rustig voor Chia de OG naar NFT omplotten.
Geen idee wat het verschil is maar het zijn in mijn geval de oorspronkelijke niet poolable plots 😎

Heb zo'n ellende gehad met uit sync lopen trouwens. Na een windows update was ik dagen offline (nadeel van virtueel draaien en niet vaak genoeg kijken), maar dan kan ik niet meer resyncen. Lukt gewoon niet. Alleen een full resync werkt dan.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan01
JDx schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:34:
Die halving is niet best voor Ravencoin (KawPow), maar zal uiteindelijk wel weer bijtrekken, voorlopig doe ik gewoon ETH met de LHR kaarten.
RVN profitability is gekelderd door die halving maar ook door de Federal reserve rente aanpassing.
maar: poolhashrate zakt even hard waardoor de difficulty ook zakt. Dat balanceert binnenkort wel weer uit.
Als er minder gemined wordt, wordt het aanbod RVN ook kleiner dus in een simpel economisch spel stijgt de prijs daardoor. Ik ga nog een paar dagen door op RVN.
(en ook een beetje op ETH - dual mining LHR kaarten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QA123
psy schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:39:
[...]

Geen idee wat het verschil is maar het zijn in mijn geval de oorspronkelijke niet poolable plots 😎

Heb zo'n ellende gehad met uit sync lopen trouwens. Na een windows update was ik dagen offline (nadeel van virtueel draaien en niet vaak genoeg kijken), maar dan kan ik niet meer resyncen. Lukt gewoon niet. Alleen een full resync werkt dan.
full resync..... rip :'(

met de niet poolable plots kan je nog altijd aansluiten bij hpool. Tis wel iets dubieuzer, maar ik heb het ook gedaan. En is al die tijd goed gegaan, elke 2-3 dagen beetje cashen. En je kon ook dubbelfarmen, dus tegelijke tijd voor jezelf farmen. Echter nadeel was (naast nadat je vals speelt), dan je gebanned wordt als je een block hit met je eigen farm. Door elke keer minimum te cashen, reduceer je wel het risico.

Weet niet of het is veranderd sindsdien, het is alweer paar maanden geleden dat ik op hpool zat.

edit, in Oktober 2x een block gehit (4 XCH totaal dus) met kleine 1000 plots. Maanden daarvoor ook niet gehit sinds de start van Chia. Toen gehit toen XCH nog ruim boven de 1k stond. Meteen investering terug :)

[ Voor 9% gewijzigd door QA123 op 12-01-2022 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
QA123 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:20:
[...]

full resync..... rip :'(

met de niet poolable plots kan je nog altijd aansluiten bij hpool. Tis wel iets dubieuzer, maar ik heb het ook gedaan. En is al die tijd goed gegaan, elke 2-3 dagen beetje cashen. En je kon ook dubbelfarmen, dus tegelijke tijd voor jezelf farmen. Echter nadeel was (naast nadat je vals speelt), dan je gebanned wordt als je een block hit met je eigen farm. Door elke keer minimum te cashen, reduceer je wel het risico.

Weet niet of het is veranderd sindsdien, het is alweer paar maanden geleden dat ik op hpool zat.

edit, in Oktober 2x een block gehit (4 XCH totaal dus) met kleine 1000 plots. Maanden daarvoor ook niet gehit sinds de start van Chia. Toen gehit toen XCH nog ruim boven de 1k stond. Meteen investering terug :)
gewoon lekker alles zetten op scp man ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Dat SCP klinkt ook wel interessant.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
psy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:04:
Dat SCP klinkt ook wel interessant.....
als daadwerkelijk het een ''pro'' manier is voor bedrijven om storage te gebruiken en die capaciteit word ge-filled zal het zeker renderen. de launch is de 19e geloof ik

de bedenker van scp gaf aan hun best te doen om zelf de storage vanuit bedrijven zo veel mogeljik te regelen

[ Voor 16% gewijzigd door djzz op 13-01-2022 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QA123
djzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:15:
[...]

als daadwerkelijk het een ''pro'' manier is voor bedrijven om storage te gebruiken en die capaciteit word ge-filled zal het zeker renderen. de launch is de 19e geloof ik

de bedenker van scp gaf aan hun best te doen om zelf de storage vanuit bedrijven zo veel mogeljik te regelen
18e is launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
jeutje. amerikaanse tijd wel gok ik, dus misschien zat ik er niet ver naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Pfff als ik die tutorial's/FAQ's zo zie heb ik nog veel te lezen...hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QA123
psy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:36:
Pfff als ik die tutorial's/FAQ's zo zie heb ik nog veel te lezen...hahaha
Ik ben echt geen IT wizard, maar heb het via de CLI werkend gekregen door dit te volgen https://docs.scpri.me/storageproviderindex/cli

hun discord is wel goeie voor hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Maar je moet dus eerst SCP kopen. Wat ben je daar grofweg aan kwijt?

Een paar tientjes zie ik nu. Nouja dat is wisselgeld.

[ Voor 29% gewijzigd door psy op 13-01-2022 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
psy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:39:

als de servers vol zouden raken bij de launch heb je meer collateral nodig, maar voorlopig kan je er idd een paar halen en dan mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik voel een FOMO aankomen.

En beveiliging? Hoe weet je of niet iemand er een hoop illegale zooi opzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
psy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:49:
Ik voel een FOMO aankomen.

En beveiliging? Hoe weet je of niet iemand er een hoop illegale zooi opzet?
ik weet niet hoe dat werkt. de ''leider'' zei in deze video dat data encrypted word en weer uncrypted.
YouTube: ScPrime Storage Providers' Meetup - Dec 30 2021
misschien gaan de virussen dan kapot oid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

End-to-end encrypted. Dus alleen de gebruiker kan erbij neem ik aan. Toch blijf ik dat raar vinden. Wat als een of andere pipo er kinderporno opzet waar jij niks vanaf weet? Wie is dat verantwoordelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QA123
psy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:49:
End-to-end encrypted. Dus alleen de gebruiker kan erbij neem ik aan. Toch blijf ik dat raar vinden. Wat als een of andere pipo er kinderporno opzet waar jij niks vanaf weet? Wie is dat verantwoordelijk?
Op de discord is die vraag wel eens voorbij gekomen, volgens mij werd er iets van gezegd dat data sowieso wordt opgedeeld tussen verschillende servers en elk deel zelf onleesbaar is. Je kan dus niet ff in de data rondneuzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QA123
psy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:39:

Vergeleken met de HDD's die ik voor Chia heb gekocht, is de aankoop van SCP peanuts :P

Goeie ouwe tijd naar de mediamarkt en alle goedkope externe hdd's in mandjes proppen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:20
Heb ik het mis of lijkt het concept van SCP enorm op storj?

Nuja, morgen of overmorgen eens een paar spare Tera ertegenaan gooien. Kijken of het wat opbrengt.
Jammer dat pi4 nodes niet ondersteund worden, heb (voorlopig) nog wel wat space op storj nodes 🙄

Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
psy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:49:
dat lijkt mij een beetje hetzelfde als ''crypto verbruikt zoveel energie als een klein land''

terwijl er ook goud word gewonnen met veel fossiele brandstoffen (en cyanide), en goud is de Backer van ons geld.

of: met crypto worden meer illegale activiteiten gedaan,
terwijl dit natuurlijk veel meer gedaan word met dollars (nog)
:P

het vraagstuk blijft hetzelfde, hoe heb je privacy en garandeer je tegelijkertijd ook veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

djzz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:51:
[...]
dat lijkt mij een beetje hetzelfde als ''crypto verbruikt zoveel energie als een klein land''

terwijl er ook goud word gewonnen met veel fossiele brandstoffen (en cyanide), en goud is de Backer van ons geld.

of: met crypto worden meer illegale activiteiten gedaan,
terwijl dit natuurlijk veel meer gedaan word met dollars (nog)
:P

het vraagstuk blijft hetzelfde, hoe heb je privacy en garandeer je tegelijkertijd ook veiligheid.
Het gaat mij nu alleen om het persoonlijke vlak - Hoe weet je dat je niet persoonlijk aangesproken kan worden voor iets wat op jouw schijven staat? Dat heeft op zich niets met crypto te maken.

Inmiddels ben ik al wat filmpjes verder, en het lijkt erop dat alles gewoon encrypted wordt maar nog belangrijker, dat alles in stukjes wordt gehakt (met parity gegevens) en verdeeld over meerdere providers (om de problemen met uptime voor te zijn).

Tja dan is er dus geen sprake meer van dat complete bestanden op jouw schijven staan. Dus dat zit wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

QA123 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:15:
[...]

Ik heb nu een account aangemaakt op southxchange, maar ik kan nergens mijn account verifieren. Komt die optie pas later beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QA123
psy schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:38:
[...]

Ik heb nu een account aangemaakt op southxchange, maar ik kan nergens mijn account verifieren. Komt die optie pas later beschikbaar?
kan mij niet herinneren welke verficicaties nodig waren voor southxchange, maar staat mij niks bij van echte obstakels. Zou goed zijn dat helemaal geen verificatie nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

QA123 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:39:
[...]

kan mij niet herinneren welke verficicaties nodig waren voor southxchange, maar staat mij niks bij van echte obstakels. Zou goed zijn dat helemaal geen verificatie nodig was.
Geen verificatie betekend binnen de kortste keren uitgesloten van EU, US, bijna overal eigenlijk. Vertrouw nooit een centralized exchange waar je geen KYC nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QA123
Anoniem: 472287 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:18:
[...]

Geen verificatie betekend binnen de kortste keren uitgesloten van EU, US, bijna overal eigenlijk. Vertrouw nooit een centralized exchange waar je geen KYC nodig hebt.
tis alleen maar voor aankopen, je kan het meteen doorsluizen naar je wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Momenteel heb ik een probleem met het weergegeven verbruik van m'n GPU Miner, mogelijk dat iemand een tip heeft.

Momenteel heb ik een miner staat met HiveOS en daar zat 1x videokaart in, een 3070FE. Het verbruik van de videokaart is volgens HiveOS +- 120W.
Het verbruik uit de muur gemeten met een Brennenstuhl PM 231 E is dan +-290W, even simpel gezegd zou je dan kunnen zeggen:
Videokaart: 133W (bij 90% efficiency voeding)
Overige componenten: 157W.

Nu heb ik 1x een 3060Ti FE toegevoegd, het verbruik volgens HiveOS +120W. Echter is het verbruik op de meter gestegen naar 545W, dat is een verhoging van 255W.

Videokaart zou dan met 90% efficiency ongeveer 133W verbruiken, dan heb ik nog 255-133W = 122W die ik niet kan verklaren.

Moederbord, extra fan en riser verbruiken natuurlijk ook 'iets', maar dat zal geen 122W zijn. Ziet iemand hier iets verkeerd gaan bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik vind het maar hoge waardes allemaal. Cpu en mobo verbruiken hier iets van 60 watt extra. Meer dan 190 watt uit het stopcontact heb ik hier niet gezien met een 3070 (win 10, nicehash)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
psy schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:25:
Ik vind het maar hoge waardes allemaal. Cpu en mobo verbruiken hier iets van 60 watt extra. Meer dan 190 watt uit het stopcontact heb ik hier niet gezien met een 3070 (win 10, nicehash)
Ik heb ook het gevoel dat ik iets 'verkeerd' heb ingesteld, maar ik kan helaas niet vinden wat.
Als de 3070FE +- 133W zou verbruiken rekening houdend met de efficiency van de voeding, met daarbij +-60W overige componenten zou ik voor een enkele videokaart op zo'n 193W uit moeten komen en niet op +- 290W.

Met de 3060Ti FE erbij zou ik dan ongeveer op 193 + 133 = 326W moeten uitkomen.

Mocht er iemand willen meekijken in HiveOS, graag!

[ Voor 3% gewijzigd door srdevil op 16-01-2022 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

HiveOS ken ik niet, maar heel veel energiemaatregelen stel je in principe in in het bios. Ben je die allemaal langsgelopen?

Is de cpu quasi idle als je bent aan het minen? En op welke frequentie draait hij dan? Kan je dat achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Laatst online: 08:51

Coldcat

HODL

Die getallen uit de software zijn nooit heel accuraat.

Heb jij de correcte overclock ingesteld in HiveOS? (mem clock omhoog en PL flink omlaag?)

Hier staan een aantal OC's: https://forum.hiveos.farm...erclock-in-hiveos/23473/9

[ Voor 24% gewijzigd door Coldcat op 16-01-2022 17:16 ]

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
@psy @Coldcat :

De biosinstellingen ben ik allemaal nagelopen ook aan de hand van een youtube video vanwege m'n Z390-P moederbord welke soms moeilijk doen bij >4 GPU's, zodat dit allemaal vast goed staat.

CPU verbruik lijkt de laatste 15 minuten maximaal 3% te zijn geweest, temperatuur van de CPU is ook laag. Omgevingstemperatuur waar de miner staat schat ik op 18graden.

Rig:
Motherboard: PRIME Z390-P ASUSTeK COMPUTER INC. (2820 01/06/2021)
CPU: 6 × Intel(R) Core™ i5-9400 CPU @ 2.90GHz AES
Disk Model: ATA KINGSTON SA400S3 240GB
PSU: Seasonic Prime PX-1300

HiveOS settings (3060TI FE moet ik nog wat verder tweaken):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQ8iCEpL2IdTjQ3mRSlPMansG0M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YAbw0Fa8pEPIwrU3Rw9XNn7M.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door srdevil op 16-01-2022 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Laatst online: 08:51

Coldcat

HODL

Die settings lijken juist te staan als ik dat vergelijk met de HiveOS thread. Misschien dat het hoge vermogen van de PSU ervoor kan zorgen dat je een lage efficiency behaald omdat je de PSU relatief weinig belast. De 90% zou dan eerder tegen de 80% zitten. Volgens mij verklaar je daar nog steeds de verschillen niet mee.

Heb je toevallig een andere PSU liggen om te testen?

Ben je aan het minen op de Hiveon Pool? Als je de power issue hebt zou ik een andere pool pakken:
https://miningpoolsprofits.com/

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
srdevil schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:21:
Momenteel heb ik een probleem met het weergegeven verbruik van m'n GPU Miner, mogelijk dat iemand een tip heeft.

Momenteel heb ik een miner staat met HiveOS en daar zat 1x videokaart in, een 3070FE. Het verbruik van de videokaart is volgens HiveOS +- 120W.
Het verbruik uit de muur gemeten met een Brennenstuhl PM 231 E is dan +-290W, even simpel gezegd zou je dan kunnen zeggen:
Videokaart: 133W (bij 90% efficiency voeding)
Overige componenten: 157W.

Nu heb ik 1x een 3060Ti FE toegevoegd, het verbruik volgens HiveOS +120W. Echter is het verbruik op de meter gestegen naar 545W, dat is een verhoging van 255W.

Videokaart zou dan met 90% efficiency ongeveer 133W verbruiken, dan heb ik nog 255-133W = 122W die ik niet kan verklaren.

Moederbord, extra fan en riser verbruiken natuurlijk ook 'iets', maar dat zal geen 122W zijn. Ziet iemand hier iets verkeerd gaan bij mij?
wat voor moederbord had je? ik had een intel 1155 moederbordje met 4gb ram en een celeron , dat gebruikte waarschijnlijk rond de 50 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djzz
Coldcat schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:43:
Die settings lijken juist te staan als ik dat vergelijk met de HiveOS thread. Misschien dat het hoge vermogen van de PSU ervoor kan zorgen dat je een lage efficiency behaald omdat je de PSU relatief weinig belast. De 90% zou dan eerder tegen de 80% zitten. Volgens mij verklaar je daar nog steeds de verschillen niet mee.

Heb je toevallig een andere PSU liggen om te testen?

Ben je aan het minen op de Hiveon Pool? Als je de power issue hebt zou ik een andere pool pakken:
https://miningpoolsprofits.com/
ja hiveon is echt garbage. ik minde 3-6x zoveel ethereum op ethmine.net xD :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

srdevil schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:32:
@psy @Coldcat :

De biosinstellingen ben ik allemaal nagelopen ook aan de hand van een youtube video vanwege m'n Z390-P moederbord welke soms moeilijk doen bij >4 GPU's, zodat dit allemaal vast goed staat.

CPU verbruik lijkt de laatste 15 minuten maximaal 3% te zijn geweest, temperatuur van de CPU is ook laag. Omgevingstemperatuur waar de miner staat schat ik op 18graden.

Rig:
Motherboard: PRIME Z390-P ASUSTeK COMPUTER INC. (2820 01/06/2021)
CPU: 6 × Intel(R) Core™ i5-9400 CPU @ 2.90GHz AES
Disk Model: ATA KINGSTON SA400S3 240GB
PSU: Seasonic Prime PX-1300

HiveOS settings (3060TI FE moet ik nog wat verder tweaken):
[Afbeelding]
Het zou natuurlijk ook kunnen dat je brennenstuhl een afwijking heeft. Je zou het eens kunnen testen door bijvoorbeeld 200 watt aan gloeilampen aan de sluiten en kijken wat er voor resultaat uitkomt (als je nog gloeilampen hebt ergens, met LED kom je niet zo ver :+ )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NmS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-11-2024

NmS

Laatst ben ik de crypto coin Banano tegengekomen en die bieden ook een soort van mining aan, maar dat werkt net even anders.

Je mined namelijk niet op de traditionele manier, maar je doet mee met Folding@Home waarbij je meewerkt met het zoeken naar oplossingen voor Alzheimer, Kanker of Parkinson. Als belonging word je uitbetaald in Banano (BAN: https://www.coingecko.com/nl/coins/banano).

Supermakkelijk om op te zetten en ermee te beginnen met hun wiki: https://banano.fandom.com/wiki/Banano_Miner

Voelt toch wel nice dat je meedoet met wetenschappelijk onderzoek naar ziektes en tegelijk wordt beloond in crypto. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NmS schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:30:
Laatst ben ik de crypto coin Banano tegengekomen en die bieden ook een soort van mining aan, maar dat werkt net even anders.

Je mined namelijk niet op de traditionele manier, maar je doet mee met Folding@Home waarbij je meewerkt met het zoeken naar oplossingen voor Alzheimer, Kanker of Parkinson. Als belonging word je uitbetaald in Banano (BAN: https://www.coingecko.com/nl/coins/banano).

Supermakkelijk om op te zetten en ermee te beginnen met hun wiki: https://banano.fandom.com/wiki/Banano_Miner

Voelt toch wel nice dat je meedoet met wetenschappelijk onderzoek naar ziektes en tegelijk wordt beloond in crypto. O-)
Wellicht dat het wat wint aan populariteit als er vergelijkingen kwa opbrengsten beschikbaar gemaakt worden. Of nog belangrijker, wat kan ik met Banana tokens behalve verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-11-2024

NmS

Anoniem: 472287 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:40:
[...]

Wellicht dat het wat wint aan populariteit als er vergelijkingen kwa opbrengsten beschikbaar gemaakt worden. Of nog belangrijker, wat kan ik met Banana tokens behalve verkopen?
Het is een meme-coin die een community om zich heen heeft gebouwd met veel humor: https://banano.cc/ . Verder hebben ze een feeless transacties.

Om een indicatie te geven hoeveel Points Per Day (PPD) van Folding@Home je kunt verdienen, kun je op de volgende website je CPU of GPU opzoeken: https://folding.lar.systems/

Volgende website kun je gebruiken om de punten van Folding@Home om te rekenen naar BAN die je zou kunnen verdienen: https://malkaroy-vrrp.github.io/bananocalculator/

Bijv: een 3070 kan ongeveer 4.5M Points Per Day folden. Dat geeft gemiddeld 212 BAN per dag = +/- $ 2,67 per dag met een huidige koers van $ 0,126.

Puur crypto minen zal meer opbrengen, maar met Banano doe je dus ook een bijdrage geven aan nuttig wetenschappelijk onderzoek. Voor mij een reden om hier eens in te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

NmS schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:51:
[...]

Het is een meme-coin die een community om zich heen heeft gebouwd met veel humor: https://banano.cc/

Om een indicatie te geven hoeveel Points Per Day (PPD) van Folding@Home je kunt verdienen, kun je op de volgende website je CPU of GPU opzoeken: https://folding.lar.systems/

Volgende website kun je gebruiken om de punten van Folding@Home om te rekenen naar BAN die je zou kunnen verdienen: https://malkaroy-vrrp.github.io/bananocalculator/

Bijv: een 3070 kan ongeveer 4.5M Points Per Day folden. Dat geeft gemiddeld 212 BAN per dag = +/- $ 2,67 per dag met een huidige koers van $ 0,126.

Puur crypto minen zal meer opbrengen, maar met Banano doe je dus ook een bijdrage geven nuttig wetenschappelijk onderzoek. Voor mij een reden om hier eens in te stappen.
En de opbrengst is niet zo slecht als ik verwachtte - daarom denk ik dat het makkelijk beschikbaar maken van die info wel eens meer populariteit kan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:00
Goedemiddag! Ik ben voornemens om een ETH miner aan te schaffen en ben benieuwd of jullie wellicht tips hebben? Ik ben voornamelijk op zoek naar een betrouwbare leverancier. Ik kon hierover niet iets vinden in de TS.

Budget: rond de 10k

Alvast bedankt!

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiepfoud
NmS schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:51:
[...]

Het is een meme-coin die een community om zich heen heeft gebouwd met veel humor: https://banano.cc/ . Verder hebben ze een feeless transacties.

Puur crypto minen zal meer opbrengen, maar met Banano doe je dus ook een bijdrage geven aan nuttig wetenschappelijk onderzoek. Voor mij een reden om hier eens in te stappen.
Mooie tip! Interessant om op het pi-familienetwerk te draaien,
cpu's zijn bijna idle met storj, en nkn is het niet waard op een pi4(gemiddeld 1 blok per 3 maanden...)

* Tiepfoud zingt: Een goed gevoel, eeen goed gevooooeeeeel, met wat folding op je poooool... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiepfoud
Spykie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:00:
Goedemiddag! Ik ben voornemens om een ETH miner aan te schaffen en ben benieuwd of jullie wellicht tips hebben? Ik ben voornamelijk op zoek naar een betrouwbare leverancier. Ik kon hierover niet iets vinden in de TS.

Alvast bedankt!
Je beseft toch dat ethmining(POW) gaat verdwijnen?
en als je ETH2 wil minen heb je 32ETH nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Spykie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:00:

Alvast bedankt!
Je bent een beetje laat.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste