[Mining] Het grote cryptocurrency mining topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:30

Coldcat

HODL

Spykie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:00:
Goedemiddag! Ik ben voornemens om een ETH miner aan te schaffen en ben benieuwd of jullie wellicht tips hebben? Ik ben voornamelijk op zoek naar een betrouwbare leverancier. Ik kon hierover niet iets vinden in de TS.

Budget: rond de 10k

Alvast bedankt!
Marktplaats op een dump! Alles wat je nu bij officiele kanalen voor hoge prijzen koopt heeft een heel hoog risico.

[ Voor 10% gewijzigd door Coldcat op 26-01-2022 18:48 ]

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:54
Facepalm.

Dan ben ik inderdaad rijkelijk laat voor ETH.
Terug naar de tekentafel I go.

Bedankt!

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Ik moet wel zeggen dat iedereen altijd roept dat je niet moet investeren in mining omdat er risicios aan kleven. Dit was vorig jaar in januari ook toen de prijs explodeerde en men sprak over ETH 2.0 in julli. Echter is het onder de juiste omstandigheden nog steeds winstgevend.

Als je met een ongunstig enerige contract in NL zit dan denk ik dat je niet aan de som hoeft te beginnen. Als je goedkope energie hebt dan kan het zeker wel uit.

Waar vorig jaar nog een x10 op ETH plaatsvond lijkt dat nu niet realistisch door de grotere market cap. Dat hielp destijds mee, tezamen met de gestegen fees. Ook was de totale hasrate 1/3 van wat het nu is. Dit zou dan een bewuste keuze moeten zijn en niet iets wat even boven komt drijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Coldcat schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 23:29:
Ik moet wel zeggen dat iedereen altijd roept dat je niet moet investeren in mining omdat er risicios aan kleven. Dit was vorig jaar in januari ook toen de prijs explodeerde en men sprak over ETH 2.0 in julli. Echter is het onder de juiste omstandigheden nog steeds winstgevend.

Als je met een ongunstig enerige contract in NL zit dan denk ik dat je niet aan de som hoeft te beginnen. Als je goedkope energie hebt dan kan het zeker wel uit.

Waar vorig jaar nog een x10 op ETH plaatsvond lijkt dat nu niet realistisch door de grotere market cap. Dat hielp destijds mee, tezamen met de gestegen fees. Ook was de totale hasrate 1/3 van wat het nu is. Dit zou dan een bewuste keuze moeten zijn en niet iets wat even boven komt drijven.
Het is sowieso nog winstgevend, maar voor die paar cent doe ik niet m'n PC meer de hele nacht aan en had 3x 3060's en van dat geld een nieuw systeem gebouwd, de oude moest dan een miner worden, heb het nu gewoon bij 1 videokaart gelaten.

Afwachten of er nog een alternatief komt op een of andere manier dan koop ik miss nog wel videokaarten bij.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:30
JDx schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 23:40:
[...]

Het is sowieso nog winstgevend, maar voor die paar cent doe ik niet m'n PC meer de hele nacht aan en had 3x 3060's en van dat geld een nieuw systeem gebouwd, de oude moest dan een miner worden, heb het nu gewoon bij 1 videokaart gelaten.

Afwachten of er nog een alternatief komt op een of andere manier dan koop ik miss nog wel videokaarten bij.
winst is idd nihil, ik zet hem wel aan in de avond/nacht (daltarief)
Als mijn pc aanstaat voor bijvoorbeeld gamen oid zet ik bij NiceHash wel de cpu mining aan; winst is natuurlijk extreem weinig maar ach de pc staat dan toch aan voor mijn game :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Kol Nedra schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:54:
[...]

Als mijn pc aanstaat voor bijvoorbeeld gamen oid zet ik bij NiceHash wel de cpu mining aan; winst is natuurlijk extreem weinig maar ach de game staat dan toch aan voor mijn game :+
Zie er wel allerlei vage winstgevendere coins bij komen zoals ALPH, TONCOIN en CTXC, maar bijvoorbeeld zoals die Toncoin die was al binnen een paar weken niet meer winstgevender dan ETH
https://www.hashrate.no/3060tilhr

RVN trekt overigens wel weer aan, dat is goed voor de LHR miners, slecht voor "de gamers" zeg maar.

[ Voor 7% gewijzigd door JDx op 30-01-2022 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
.

[ Voor 100% gewijzigd door Kol Nedra op 30-01-2022 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
JDx schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:59:
[...]

Zie er wel allerlei vage winstgevendere coins bij komen zoals ALPH, TONCOIN en CTXC, maar bijvoorbeeld zoals die Toncoin die was al binnen een paar weken niet meer winstgevender dan ETH
https://www.hashrate.no/3060tilhr

RVN trekt overigens wel weer aan, dat is goed voor de LHR miners, slecht voor "de gamers" zeg maar.
zal RVN niet nog populairder worden als ETH naar PoS gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Kol Nedra schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:21:
[...]

zal RVN niet nog populairder worden als ETH naar PoS gaat?
Ja dat is niet goed, als al die ETH miners over gaan op RVN dan levert dat niets meer op.

Hoe meer mijners in de mijn, des te minder goud ze vinden per persoon ;) dat verwacht ik althans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]
Als mijn pc aanstaat voor bijvoorbeeld gamen oid zet ik bij NiceHash wel de cpu mining aan; winst is natuurlijk extreem weinig maar ach de pc staat dan toch aan voor mijn game :+
In dat geval gebruikt je cpu natuurlijk een stuk meer energie en zal je uiteindelijk meer verbruiken.
Cpu mining is zelfs met gratis energie discutabel winstgevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan01
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14-04 21:58
[...]

Veel is het idd niet maar het toch nog wel meer dan een paar cent?
ik ben zelf recent eerder uit nieuwsgierigheid beginnen minen met de slechtste mining gpu's uit de 30 serie ( 3070ti, 3080ti en een oude 1070ti) en die geven nu iets van een 6€/dag winst.
Dat lijkt idd niet zo heel veel maar als er een briefje van 5 op de stoep ligt dan raap je dat toch ook gewoon op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Kuunlan01 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:42:
[...]

Veel is het idd niet maar het toch nog wel meer dan een paar cent?
ik ben zelf recent eerder uit nieuwsgierigheid beginnen minen met de slechtste mining gpu's uit de 30 serie ( 3070ti, 3080ti en een oude 1070ti) en die geven nu iets van een 6€/dag winst.
Dat lijkt idd niet zo heel veel maar als er een briefje van 5 op de stoep ligt dan raap je dat toch ook gewoon op?
Je CPU brengt echter heel erg weinig crypto in het laatje en verbruikt daar tegenover relatief veel energie. NiceHash heeft momenteel 0 crypto's in het portfolio waar CPU mining winstgevend is. Je bent dus enkel je kosten aan het verplaatsen naar de stroomrekening en daarvoor in ruil minder terug aan het krijgen dan je uitgeeft.

Met GPU's zit je daar momenteel ook gevaarlijk dichtbij, en afhankelijk van je energiecontract en prijzen vaak ook al overheen. Je verliest geld maar ziet dat pas op je stroomrekening terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan01
Anoniem: 472287 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:21:
[...]

Je CPU brengt echter heel erg weinig crypto in het laatje en verbruikt daar tegenover relatief veel energie. NiceHash heeft momenteel 0 crypto's in het portfolio waar CPU mining winstgevend is. Je bent dus enkel je kosten aan het verplaatsen naar de stroomrekening en daarvoor in ruil minder terug aan het krijgen dan je uitgeeft.

Met GPU's zit je daar momenteel ook gevaarlijk dichtbij, en afhankelijk van je energiecontract en prijzen vaak ook al overheen. Je verliest geld maar ziet dat pas op je stroomrekening terug.
6€ winst; bruto zit ik op 7€ ( ik betaal 0.06€/kWh) - maar idd, veel minder moet het niet worden :)
Die 3070ti ligt hier ook maar gewoon ongebruikt te liggen... kan die beter wat werken. 3080ti zit in de gaming pc die delft wanneer ik niet game.
cpu mining ken ik niet/doe ik niet.
Ik mine ook niet naar nicehash wel ETH in 2miners pool; kan je laten uitbetalen in BTC of Nano ipv ETH; geen transactiekosten alleen poolfee en trex miner fee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:41
Kuunlan01 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:54:
[...]

6€ winst; bruto zit ik op 7€ ( ik betaal 0.06€/kWh) - maar idd, veel minder moet het niet worden :)
Die 3070ti ligt hier ook maar gewoon ongebruikt te liggen... kan die beter wat werken. 3080ti zit in de gaming pc die delft wanneer ik niet game.
cpu mining ken ik niet/doe ik niet.
Ik mine ook niet naar nicehash wel ETH in 2miners pool; kan je laten uitbetalen in BTC of Nano ipv ETH; geen transactiekosten alleen poolfee en trex miner fee.
Zoooo dan! 0.06€ kW/h? Hoe doe je dat? Dat wil iedereen wel in dit topic!

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan01
Space21 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:50:
[...]

Zoooo dan! 0.06€ kW/h? Hoe doe je dat? Dat wil iedereen wel in dit topic!
In België wonen. Ik heb een paar jaar geleden een goed contract kunnen scoren en de prijs is sinds dan om een of andere vreemde reden niet meer aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-05 09:29

psy

Kuunlan01 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:43:
[...]

In België wonen. Ik heb een paar jaar geleden een goed contract kunnen scoren en de prijs is sinds dan om een of andere vreemde reden niet meer aangepast :)
Sorry, maar dat geloof ik niet. Ben je niet in de war met de kale prijs? In België is de energiefactuur hopeloos ingewikkeld.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:38
Kuunlan01 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:43:
[...]

Dus jij betaalt 1/3de van het sociaal tarief(0,18€/kWh in 2019)? Grapjas!🤣

Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Of het energiebedrijf moet een fout gemaakt hebben. Kan natuurlijk wel, maar zal niet vaak voorkomen ;)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan01
psy schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:53:
[...]

Sorry, maar dat geloof ik niet. Ben je niet in de war met de kale prijs? In België is de energiefactuur hopeloos ingewikkeld.
Je hebt gelijk dat je mij niet gelooft.
Ik gaf idd de prijs voor de voor verbruikte elektriciteit maar er komt ook nog een transportkost en een berg aan andere extra's bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Kuunlan01 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:46:
[...]

Je hebt gelijk dat je mij niet gelooft.
Ik gaf idd de prijs voor de voor verbruikte elektriciteit maar er komt ook nog een transportkost en een berg aan andere extra's bij.
Die energiefacturen in België zijn dan ook erg ondoorzichtig in vergelijking met Nederland. Ik begrijp niet waarom ze daar zo'n bende ervan hebben gemaakt.

Al is het hier ook niet altijd even duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan01
België is door de vreemde regeervorm het land van de compromissen, dat maakt van alles een bende 😁.
Toch maar even de profit calculator er bij nemen straks. Mss heb ik straks wel een 3070ti in V&A 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Een 3070ti zit nu bij Nicehash bijna op break-even.
Ik draai nu met een 3070 non LHR ongeveer € 2,25 bruto.
Na aftrek energie zal daar een dikke euro van overblijven. Het is wel eens mooier geweest :)

Desalniettemin kan het in de toekomst weer een stuk meer waard blijken te zijn wat je nu minet. Blijft lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 18:45

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Vraagje; als je in een normaal moederbord een 2e 3080 ernaast zet, is de opbrengst dan normaliter ook zo’n 2x zoveel in Mh/s? Of heb je toch verlies omdat je niet beide kaarten tegelijk met PCIe 4.0 kunt laten werken of hitteproblemen?

Ik heb een gigabyte x570 elite moederbord

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Gewoon 2x zoveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickvanemden
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-01 22:13
DeNachtwacht schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 14:24:
Vraagje; als je in een normaal moederbord een 2e 3080 ernaast zet, is de opbrengst dan normaliter ook zo’n 2x zoveel in Mh/s? Of heb je toch verlies omdat je niet beide kaarten tegelijk met PCIe 4.0 kunt laten werken of hitteproblemen?

Ik heb een gigabyte x570 elite moederbord
Ik zou wel oppassen met de hitte productie van 2 3080 kaarten dicht op elkaar. Maar misschien dat je met een paar fans de temperatuur laag kunt houden? edit: vooral de modellen met matige thermal pads zullen snel last krijgen van thermal throttling. Dan krijg je niet de volledige 100 mh/s

En voor minen kan je vele gpu's zonder snelheidsverlies over PCI-Express x1 laten draaien. Zoals te zien in de screenshot. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZciJazvG-4nqKeEU3cMdLRreExU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9HWmB94ltt6jzPs6BsVmCNV8.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door nickvanemden op 05-02-2022 15:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuunlan01
ETH mining profit gaat door het dak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi3h
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-04 11:05
Even jullie mening nodig. Ik heb deze week een RTX3090FE kunnen kopen aan MRSP (1650EUR). Het was eigenlijk een beetje een impulsaankoop :-)

Ik woon in Belgie en momenteel betaal ik 0.32EUR/KWh aan elektriciteit (vast tarief voor 1 jaar). Dit is inclusief alle kosten en heffingen.
Netto zal het minder zijn want ik heb ook zonnepanelen met terugdraaiende meter die een groot deel van mijn elektriciteitsverbruik dekken. Maar het is moeilijk op voorhand te schatten hoeveel dat exact gaat zijn. We hebben namelijk nieuwe airco's laten plaatsen en ik weet nog niet hoe veel die gaan verbruiken deze zomer.

Volgens nicehash zou ik gebaseerd op de data van afgelopen maand netto 2.27EUR per dag kunnen minen met deze kaart rekening houdend met die 0.32EUR/KWh aan stroom. Dus hetgeen gerecupereerd van de zonnepanelen nog niet ingerekend.

Worth it of toch maar niet doen en de 3090 terug verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

@Dimi3h tegen die prijs zou ik hem zeker houden, de 3090 is een beest, en nog steeds geen lhr als ik me niet vergis.
Ik neem aan dat je hem niet alleen voor minen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi3h
@psy Wel, ik ben niet echt een gamer, ik zou er maar af en toe tijd voor kunnen maken (misschien 1-2x per week een paar uurtjes). Mijn oorspronkelijke doel was eigenlijk om nog eens 'een PC te bouwen' gewoon voor de fun omdat ik er graag mee bezig ben en omdat ik momenteel behalve de laptop van mijn werk geen eigen PC heb. Zo ben ik dus in de rabbit hole verzeild geraakt van de extreme videokaartprijzen en de NVIDIA FE drops waar je dus met wat geluk nog aan een 'normale' prijs aan een kaart kan geraken...
Ik dacht eerst voor een 3060(Ti) of 3070(Ti) te gaan en de prijs van het totale systeem onder de 2-2.5k te houden...

Maar toen kwam plots de 3090 beschikbaar op LDLC.com en ik dacht kom, ik probeer het toch maar eens... en had tot mijn grote verbazing meteen een te pakken! Verlies zal ik er sowieso niet op maken.

Ik zou ze echt wel graag houden maar de prijs is toch extreem. Als je dan een beetje kan terugverdienen door wat te minen als de PC idle is, is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Ik heb in het verleden al een keer gemined (rond 2014) met 2x HD7950 maar ben er sindsdien niet meer mee bezig geweest.

De sealed doos staat hier naast mij... tempting om ze open te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan01
Mijn collega heeft ook zo 'per ongeluk' een 3090 gekocht terwijl die eigenlijk voor een 3080drop ging bij LDLC :)
GPU Verbruikt 300watt, dus pakweg de dagopbrengst van anderhalf paneel.
behoudens de huidige cryptokoers als je energieneutraal rekent is uw kaart op 360 dagen terugbetaalt, jaar erna 1600 € volle winst. (Ik tel hier zonder fatsoenlijke overclocks- in uw geval kan je zelfs overclocken naar max hash en niet zozeer naar efficiëntie)
Hou er wel rekening mee dat de terugdraaiende teller wel een keer zal vervangen worden door de overheid geregulariseerde maffia teller...
verder: eth2.0 komt ook misschien ook ooit is, zal je andere coin moeten minen maar iedereen zal dan een andere coin moeten minen- gaat opbrengst beïnvloeden.
anderzijds stel dat we terug gaan naar de profits een paar maand geleden dan haal je met een 3090 makkelijk 10€+/dag... Blijft speculeren.
Als je een energie overschot hebt zou ik zelf niet twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Dimi3h schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:55:
@psy Wel, ik ben niet echt een gamer, ik zou er maar af en toe tijd voor kunnen maken (misschien 1-2x per week een paar uurtjes). Mijn oorspronkelijke doel was eigenlijk om nog eens 'een PC te bouwen' gewoon voor de fun omdat ik er graag mee bezig ben en omdat ik momenteel behalve de laptop van mijn werk geen eigen PC heb. Zo ben ik dus in de rabbit hole verzeild geraakt van de extreme videokaartprijzen en de NVIDIA FE drops waar je dus met wat geluk nog aan een 'normale' prijs aan een kaart kan geraken...
Ik dacht eerst voor een 3060(Ti) of 3070(Ti) te gaan en de prijs van het totale systeem onder de 2-2.5k te houden...

Maar toen kwam plots de 3090 beschikbaar op LDLC.com en ik dacht kom, ik probeer het toch maar eens... en had tot mijn grote verbazing meteen een te pakken! Verlies zal ik er sowieso niet op maken.

Ik zou ze echt wel graag houden maar de prijs is toch extreem. Als je dan een beetje kan terugverdienen door wat te minen als de PC idle is, is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Ik heb in het verleden al een keer gemined (rond 2014) met 2x HD7950 maar ben er sindsdien niet meer mee bezig geweest.

De sealed doos staat hier naast mij... tempting om ze open te maken :D
Kijk nu kan het nog. Verder weg dan een paar maanden wordt het wellicht lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimi3h
Kijk nu kan het nog. Verder weg dan een paar maanden wordt het wellicht lastiger.
Vanwege ETH die naar PoS zal overschakelen bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickvanemden
Dimi3h schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:24:
Even jullie mening nodig. Ik heb deze week een RTX3090FE kunnen kopen aan MRSP (1650EUR). Het was eigenlijk een beetje een impulsaankoop :-)

Ik woon in Belgie en momenteel betaal ik 0.32EUR/KWh aan elektriciteit (vast tarief voor 1 jaar). Dit is inclusief alle kosten en heffingen.
Netto zal het minder zijn want ik heb ook zonnepanelen met terugdraaiende meter die een groot deel van mijn elektriciteitsverbruik dekken. Maar het is moeilijk op voorhand te schatten hoeveel dat exact gaat zijn. We hebben namelijk nieuwe airco's laten plaatsen en ik weet nog niet hoe veel die gaan verbruiken deze zomer.

Volgens nicehash zou ik gebaseerd op de data van afgelopen maand netto 2.27EUR per dag kunnen minen met deze kaart rekening houdend met die 0.32EUR/KWh aan stroom. Dus hetgeen gerecupereerd van de zonnepanelen nog niet ingerekend.

Worth it of toch maar niet doen en de 3090 terug verkopen?
Hou er ook rekening mee dat de rest van je pc ook stroom gebruikt, bij dag en nacht minen wordt idle verbruik relevant. Of je de kaart wilt houden is natuurlijk je eigen keus, maar als je minder overkill en lagere kosten wilt kan je misschien met iemand ruilen voor een 3060/3070 non lhr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Dimi3h schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:17:
[...]

Vanwege ETH die naar PoS zal overschakelen bedoel je?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:00
Ik zie steeds vaker 1060 6gb voorbij komen en de prijzen zijn flink gezakt. Wat is jullie mening over deze kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:38
geldermalsen schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:29:
Ik zie steeds vaker 1060 6gb voorbij komen en de prijzen zijn flink gezakt. Wat is jullie mening over deze kaart?
Is niet rendabel meer (heb hem zelf al een paar jaar) check maar eens op nicehash.

Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan01
geldermalsen schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:29:
aan 0.3$/kWh de volle 0.34$/dag
https://whattomine.com/gp...1060-6gb?cost=0.3&button=

als je ze gewoon liggen hebt en je goedkope elektriciteit hebt...nja waarom zou je er dan niet mee minen? de grote winsten ga je er echter niet mee halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

De eerste LHR kaart waar RVN weer meer profitable is dan ETH (met unlock) is de 3070 LHR, maar het is alsnog beroerd allemaal. De gedachte om er ooit nog eens een kaart bij te kopen was sowieso allang weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik ben een tijdje terug begonnen met minen, grotendeels omdat ik het interessant vond en eens wat compleet nieuws wilde proberen. Heb tot heden zelf wat onderzoek gedaan dmv youtube/forums om de boel op te starten, ik ken verder niemand die mined in mijn omgeving en ik wist er zelf 0 van af. Ik vroeg me af of ik 'goed' bezig ben en wat ik evt kan/moet aanpassen om de boel optimaler te laten draaien. Feedback is van harte welkom en waardeer ik!

6900 XT, specs:
1150 mhz core
900 mV
4288 Mhz mem
+15 power

(Gebruik hoofdzakelijk Asus GPU tweak II voor bovenstaande, en AMD radeon software alleen voor de fast timings te enablen voor het geheugen)

Haal gemiddeld zo'n beetje 60 MH/s en GPU power is +/- 143W
Foto'tje van gisteren tm nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FAl0hTlpEvAY34GSxHTrfAXDj4k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/44Rp5xuWasb5BJRlIxWnvBfZ.jpg?f=user_large

Ik gebruik overigens phoenixminer 5.9d met deze command lines:
REM
REM Example bat file for starting PhoenixMiner.exe to mine ETH
REM

setx GPU_FORCE_64BIT_PTR 0
setx GPU_MAX_HEAP_SIZE 100
setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1
setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
setx GPU_SINGLE_ALLOC_PERCENT 100

"C:\Users\JOHNDOE\Documents\PhoenixMiner_5.9d_Windows\PhoenixMiner.exe" -pool ssl://eu1.ethermine.org:5555 -pool2 ssl://us1.ethermine.org:5555 -wal 0x1234567890.PCNAME -clKernel 0
pause

Wat me ook nog steeds niet helemaal duidelijk is: je hebt current, average en reported hashrate. Naar welke moet je nu kijken?

[ Voor 4% gewijzigd door peakaboo op 12-02-2022 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan01
lijkt ok. Je kan best naar average kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Ik heb het hobbyminen maar opgegeven, met 1,40 euro/dag (3060 Ti LHR) is het gewoon niets meer, mijn contract loopt nog en betaal nu 16,8ct/khw en dan nog hou je maar 60 cent per dag over ofzo.

Kan me niet voorstellen dat mensen met een nieuw contract nog winst maken met een non-dedicated miner, aangezien de PC in zijn geheel zo'n 200watt trekt is dat toch al gauw 5kWh per dag.

5kWh * 16,8ct = 80 cent, met een duurder tarief zit je al over die 1,40 opbrengsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:35
JDx schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:51:
Ik heb het hobbyminen maar opgegeven, met 1,40 euro/dag (3060 Ti LHR) is het gewoon niets meer, mijn contract loopt nog en betaal nu 16,8ct/khw en dan nog hou je maar 60 cent per dag over ofzo.

Kan me niet voorstellen dat mensen met een nieuw contract nog winst maken met een non-dedicated miner, aangezien de PC in zijn geheel zo'n 200watt trekt is dat toch al gauw 5kWh per dag.

5kWh * 16,8ct = 80 cent, met een duurder tarief zit je al over die 1,40 opbrengsten?
Zelfs met een break-even kwa energiekosten heb je een cryptomunt gekregen die in waarde kan stijgen en gratis warmte als bonus.

Als het buiten warmer wordt is dat bonusje een nadeel geworden maar het is nog februari en PoS is nog (lang?) niet daar...

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

kdeboois schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:09:
[...]

Zelfs met een break-even kwa energiekosten heb je een cryptomunt gekregen die in waarde kan stijgen en gratis warmte als bonus.

Als het buiten warmer wordt is dat bonusje een nadeel geworden maar het is nog februari en PoW is nog (lang?) niet daar...
Die warmte is verwaarloosbaar en de cryptomunt kan ook zakken. Je kan dan net zo goed je knaken rechtstreeks in cryptomunt x steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Anoniem: 472287 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:10:
[...]

Die warmte is verwaarloosbaar en de cryptomunt kan ook zakken. Je kan dan net zo goed je knaken rechtstreeks in cryptomunt x steken.
Dan koop ik toch echt liever een videokaart die ik daarna weer kan verkopen. Ieder zijn keuzes. Verwaarloosbaar verwarmt op dit moment mijn hele huis.

[ Voor 7% gewijzigd door kdeboois op 13-02-2022 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kdeboois schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:11:
[...]

Dan koop ik toch echt liever een videokaart die ik daarna weer kan verkopen. Ieder zijn keuzes.
Wat is het verschil?

Je geeft, zeg, 600 euro uit aan een videokaart. Die verbruikt dan met een recent energiecontract ongeveer even veel als het opbrengt, 1,60 per dag. Je staat dus break-even behalve die 600 euro die je aan een videokaart hebt uitgegeven.

Vergelijk dat nu met elke dag 1,60 aan crypto kopen en vertel mij waarom 600€ aan een videokaart uitgeven de betere optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Anoniem: 472287 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:14:
[...]

Wat is het verschil?

Je geeft, zeg, 600 euro uit aan een videokaart. Die verbruikt dan met een recent energiecontract ongeveer even veel als het opbrengt, 1,60 per dag. Je staat dus break-even behalve die 600 euro die je aan een videokaart hebt uitgegeven.

Vergelijk dat nu met elke dag 1,60 aan crypto kopen en vertel mij waarom 600€ aan een videokaart uitgeven de betere optie is?
Dit bedoel ik dus ook, plus dat je gewoon de hele dag je PC aan moet laten staan. Zelfs met zonnepanelen kan je met deze tarieven net zo goed terugleveren. Er zijn al mensen in het zonnepanelen topic (hier of ergens anders) met een overschot aan panelen die nu mikken op teruglevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Ook ging mijn post in het GPU topic natuurlijk over een nieuwe kaart kopen voor gaming, ik denk niet dat miners en gamers nog in dezelfde rij staan voor kaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

JDx schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:16:
[...]

Dit bedoel ik dus ook, plus dat je gewoon de hele dag je PC aan moet laten staan. Zelfs met zonnepanelen kan je met deze tarieven net zo goed terugleveren. Er zijn al mensen in het zonnepanelen topic (hier of ergens anders) met een overschot aan panelen die nu mikken op teruglevering.
Jep, ik ben ook al een tijdje gestopt met mining om deze reden. Diegene die nog minen met "recente" energiecontracten hebben de calculatie nog niet gemaakt of niet begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Anoniem: 472287 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:18:
[...]

Jep, ik ben ook al een tijdje gestopt met mining om deze reden. Diegene die nog minen met "recente" energiecontracten hebben de calculatie nog niet gemaakt of niet begrepen.
Ik betaal nu nog 16,8 cent en dat loopt tot mei, m'n ouders zijn vorige week overgestapt naar 50(!) ct per kWh.

Edit: zelf even een aanvraag gedaan bij Eneco (waar ik nu zit) en kom op
Stroom enkeltarief € 0,39803 per kWh

Bij de hele dag Ravencoin minen a 167w kom je dan alleen aan energie voor de videokaart al op 1,60. Heb eigenlijk geen idee wat de rest van de PC nog trekt, maar als ik 's nachts in de meterkast kijk geeft ie iets van 250w aan, misschien een keer zo'n verbruiksmeter in het stopcontact doen.

[ Voor 33% gewijzigd door JDx op 13-02-2022 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Anoniem: 472287 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:14:
[...]

Wat is het verschil?

Dankzij de overspannen GPU markt kan je met wat geluk en geduld goedkoop inkopen en later met winst weer verkopen. Verder ook een leuke hobby want je kan lekker tweaken.

Verder zie ik met enige regelmaat de laatste jaren de cryptocoins volledig instorten. Dan heb je altijd nog een GPU waar je wat mee kan. Nogmaals, mijn keuze en andere keuzes zijn geen slechte keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

kdeboois schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:09:
[...]

Zelfs met een break-even kwa energiekosten heb je een cryptomunt gekregen die in waarde kan stijgen
Je vergeet dat je die munt niet oneindig kan houden tot ie in waarde is gestegen, want van dit geld moet je de jaarafrekening betalen.

Overigens zeg je daarna weer dit
kdeboois schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:20:
Verder zie ik met enige regelmaat de laatste jaren de cryptocoins volledig instorten. Dan heb je altijd nog een GPU waar je wat mee kan. Nogmaals, mijn keuze en andere keuzes zijn geen slechte keuzes.
In dat geval is je munt en de videokaart dan minder waard geworden en moet je de jaarafrekening betalen van de verkoop van je kaart.

Maar goed, ieder inderdaad zijn eigen keuze's, nu kan je er nog mee verwarmen. Een goede airco (lucht-lucht warmtepomp) gebruikt sowieso veel en veel minder stroom daar voor.

[ Voor 48% gewijzigd door JDx op 13-02-2022 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
JDx schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:55:
[...]

Je vergeet dat je die munt niet oneindig kan houden tot ie in waarde is gestegen, want van dit geld moet je de jaarafrekening betalen.

Overigens zeg je daarna weer dit

[...]

In dat geval is je munt en de videokaart dan minder waard geworden en moet je de jaarafrekening betalen van de verkoop van je kaart.

Maar goed, ieder inderdaad zijn eigen keuze's, nu kan je er nog mee verwarmen. Een goede airco (lucht-lucht warmtepomp) gebruikt sowieso veel en veel minder stroom daar voor.
Ik kan de cryptomunt wel oneindig houden en ik moet de rekening in Euro's betalen. Die heb ik ook nog wel :)

De kaart verkoop ik pas als ik hem niet meer nuttig kan gebruiken om mee te gamen. De jaarrekening is prima betaalbaar zeker met die verlaagde energiebelasting.

Een warmtepomp is hier niet te installeren, en levert geen ETH op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

kdeboois schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:25:
[...]

Ik kan de cryptomunt wel oneindig houden en ik moet de rekening in Euro's betalen. Die heb ik ook nog wel :)

De kaart verkoop ik pas als ik hem niet meer nuttig kan gebruiken om mee te gamen. De jaarrekening is prima betaalbaar zeker met die verlaagde energiebelasting.

Een warmtepomp is hier niet te installeren, en levert geen ETH op ;)
Dat laatste klopt, maar bij break even koop je dus die munten alsnog 1 op 1 door je jaarrekening met zogenaamd "andere euro's" te betalen die je al hebt.

Je koopt in jouw ogen 600 euro energie waarvan je 600 euro aan munten maakt.

De warmte is dan je enige winst, maar dan zou je met die gedachte dus alleen in de winter moeten minen waardoor de terugverdientijd nog veel langer is. Het blijft een leuke discussie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

kdeboois schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:20:
[...]

Dankzij de overspannen GPU markt kan je met wat geluk en geduld goedkoop inkopen en later met winst weer verkopen. Verder ook een leuke hobby want je kan lekker tweaken.

Je hebt het echt niet begrepen. "Dan heb je nog een GPU waar je wat mee kan"

Je geeft even veel geld uit buiten die GPU om als de mensen die gewoon crypto kopen.

Je "met geduld inkopen" argument werkt ook veel beter zonder crypto, dat heet scalpen.

Doe vooral je ding, maar je logica zit zo ver van de werkelijkheid af dat ik vermoed dat je weet dat je het fout hebt maar gewoon vastgeroest zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
@Anoniem: 472287 Je bent hier in het ‘Mining’ topic :)

Fijne dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kdeboois schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:52:
@Anoniem: 472287 Je bent hier in het ‘Mining’ topic :)

Fijne dag.
De logica van minen mag ook besproken worden, neem ik aan. Ik ben geen anti-miner, sterker nog ik heb mogelijk een meerderheidsaandeel in geminede BTC's in de chat :+ (te vroeg verkocht uiteraard)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:39
Ik haal er nog ongeveer 70 euro per maand aan winst uit met m'n 3080, niet veel maar nog steeds gratis geld. Heb inmiddels m'n kaart al meerdere malen terugverdiend en ben nog geen jaar bezig.

Over een paar maanden moet ik echter ook over naar een duurder energie contract, hopelijk zijn de prijzen dan weer wat gezakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Nopheros op 13-02-2022 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Nopheros schreef op zondag 13 februari 2022 @ 23:27:
Ik haal er nog ongeveer 70 euro per maand aan winst uit met m'n 3080, niet veel maar nog steeds gratis geld. Heb inmiddels m'n kaart al meerdere malen terugverdiend en ben nog geen jaar bezig.

Over een paar maanden moet ik echter ook over naar een duurder energie contract, hopelijk zijn de prijzen dan weer wat gezakt.
Als ik het zo bereken dan heb je een non-LHR in de drop gekocht en betaal je 20ct/kWh? :)

Alleen dat meerdere malen in nog geen jaar is wel erg positief :9

Ik heb nu na dik een half jaar m'n voor de volle prijs gekochte 3060 Ti LHR terugverdiend tot onder de originele vraagprijs, daar ben ik blij mee, moet nog 0,0002 BTC ofzo (vandaag dus) om het uit te kunnen laten betalen en dan gaat ie uit. Kan ik overdag ook weer wat stroom terugleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:39
JDx schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:45:
[...]

Als ik het zo bereken dan heb je een non-LHR in de drop gekocht en betaal je 20ct/kWh? :)

Alleen dat meerdere malen in nog geen jaar is wel erg positief :9

Ik heb nu na dik een half jaar m'n voor de volle prijs gekochte 3060 Ti LHR terugverdiend tot onder de originele vraagprijs, daar ben ik blij mee, moet nog 0,0002 BTC ofzo (vandaag dus) om het uit te kunnen laten betalen en dan gaat ie uit. Kan ik overdag ook weer wat stroom terugleveren.
Ik heb de 3080 al in 2020 kunnen kopen voor de ongelooflijke prijs van 780 euro.. Eind volgende maand zit het mining jaar erop en heb de kaart 3 keer terugverdient op dat moment. Is dus idd een non lhr en de stroomprijs klopt wel aardig volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuunlan01
Omdat ik het als hobby zo leuk vind heb ik om de elektriciteit kost te drukken een klein setje zonnepanelen in bestelling staan 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan01
Iemand ervaring met wisselen thermal pads op 30 series?
Ik heb deze week de 3080ti aangepast maar dat liep helemaal niet zo vlot als in de YT instructie video's.
Na de 1e poging mem temp subliem laag. CPU temp naar 75+°C bij belasting.
2e poging: gpu beter maar nu wel hot spots tot 105°C.
...
...
poging zoveel, alles intussen aanvaardbaar: mem junction is -20°C; CPU + 10-15°C.
Ik wil graag geloven dat de verhoogde cpu temp komt omdat mem nu ook beter op de koeler komt.
mijn torx7 bit kan geen hermontage meer aan :) (brol van de Gamma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Kuunlan01 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:16:
Iemand ervaring met wisselen thermal pads op 30 series?
Ik heb deze week de 3080ti aangepast maar dat liep helemaal niet zo vlot als in de YT instructie video's.
Na de 1e poging mem temp subliem laag. CPU temp naar 75+°C bij belasting.
2e poging: gpu beter maar nu wel hot spots tot 105°C.
...
...
poging zoveel, alles intussen aanvaardbaar: mem junction is -20°C; CPU + 10-15°C.
Ik wil graag geloven dat de verhoogde cpu temp komt omdat mem nu ook beter op de koeler komt.
mijn torx7 bit kan geen hermontage meer aan :) (brol van de Gamma)
Ik heb het op mijn 3090 gedaan en de GPU gaat iets in temperatuur omhoog maar komt niet in de buurt van de grenzen. Die heeft echter wel een veel grotere koeler voor dezelfde die...

Zie ook hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Vandaag even voor de grap de nieuwe tarieven berekend, ik heb nog het oude tarief 16ct/kwh en betaal een voorschot van 67 euro per maand, als ik nu over zou stappen zou ik naar 210 gaan :9

Gas van 86 cent naar 1,93!

Stroom van 16 cent naar 51, in plaats van nog 60 cent per dag verdienen ga ik dan naar 1 euro per dag verlies.

Ik ga me maar eens langzaam richten op terugleveren en vooral geen gas meer gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door JDx op 02-03-2022 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JDx schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:19:
Vandaag even voor de grap de nieuwe tarieven berekend, ik heb nog het oude tarief 16ct/kwh en betaal een voorschot van 67 euro per maand, als ik nu over zou stappen zou ik naar 210 gaan :9

Gas van 86 cent naar 1,93!

Stroom van 16 cent naar 51, in plaats van nog 60 cent per dag verdienen ga ik dan naar 1 euro per dag verlies.

Ik ga me maar eens langzaam richten op terugleveren en vooral geen gas meer gebruiken.
Wil de laatste miner aub het licht uit doen voordat hij de deur van dit topic dicht trekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:38:
[...]

Wil de laatste miner aub het licht uit doen voordat hij de deur van dit topic dicht trekt :+
Denk dat er niet veel over zijn, wellicht met een zwaar overschot aan zonnepanelen? Maar dan nog is het geen vetpot, terugleveren kan je ook aan verdienen als je het slim doet, zonder enige moeite.

Vriend van me krijgt iets van 31 cent per kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 17:28
Ik begin er ook langzaam over na te denken om maar te stoppen met het minen. Het levert nog tussen de 1 a 2 euro per dag netto op met mijn 6800XT, en dat vind ik de moeite niet meer. In het begin vorige jaar was dat nog fors meer en zaten er zelfs dagen bij dat je bijna dubbele cijfers haalde.
De opbrengsten per MH zijn gewoon heel mager nu.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
Ik heb hier de knoop doorgehakt en de mining-rig uitgezet. Nu is het weer heerlijk stil in huis *O*

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickvanemden
Als ik vragen mag, 1a2 euro per dag is toch een prima bedrag voor een kaart. Waarom zou je dan stoppen met minen? Of zijn de stroomkosten gestegen? Mijn omzet is zelf (met €0,22khw) nog 3x de stroom kosten aan Ethereum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuunlan01
Het vet is wel wat van de soep :)
Ik zit toevallig ook op 22€cent/kwh.
Ik hobby mine een beetje met 2 30serie gpu's maar het stelt idd niet veel meer voor.
Ik heb alvast ook is gaan kijken op mijnenergie.be wat de andere energieleveranciers kunnen doen en die verdubbelen zomaar eventjes mijn huidige jaarafrekening; geen vaste contracten, alleen variabele, 33 tot 51 €cent/kwht!!
Mocht mijn dak nu vol zonnepanelen gelegen hebben was het een ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
nickvanemden schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:29:
Als ik vragen mag, 1a2 euro per dag is toch een prima bedrag voor een kaart. Waarom zou je dan stoppen met minen? Of zijn de stroomkosten gestegen? Mijn omzet is zelf (met €0,22khw) nog 3x de stroom kosten aan Ethereum.
Ik ga niet voor 1 euro per dag de hele dag in de herrie zitten :z
De computer staat gewoon bij ons in de woonkamer, en in bed is hij ook nog goed te horen. Allemaal gewoon niet wenselijk. Niet dat de kaart veel herrie maakt, maar het verschil met 'uit' is gewoon duidelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door zzzzz op 16-03-2022 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickvanemden
zzzzz schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:53:
[...]

Ik ga niet voor 1 euro per dag de hele dag in de herrie zitten :z
Ah kijk dat begrijp ik dan wel weer haha. Ik heb wat kaarten in een mining frame zitten en deze zijn best stil. Maar dit is natuurlijk niet het geval voor iedere kaart en al helemaal niet als je pc in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:43
kleine duit in het zakje, een bitcoin, eth, whatevercoin is zoveel waard als je hem verkoopt natuurlijk :)

dus het kan nu niet meer uit, maar als je de coin bewaard en die ver10 voudigd in waarde zou het wel uit kunnen.

Zo heb ik ook mijn radeon r9 290 (ja daar lachen we nu om) ook uitgezet toen hij 1 a 2 euro per dag deed. Dat was in de tijd dat een eth op ongeveer 200 euro stond... Natuurlijk had ik destijds ook meteen gecashed en maar mondjesmaat tevreden met 'break even' besloten dat minen niets voor mij was.

we weten hoeveel de eth's destdijs vermenigvuldigd zijn in prijs, dan was zelfs die 1 a 2 euro zon 20 tot 40 waard.

ergens is er iets voor te zeggen dat zolang je videokaart het nog kan doen, enigsinds relevante hashrate genereren, dat je dat nog moet doen om daarmee je totale coin generatie zo hoog mogelijk te krijgen.

Andersom kan je ook beredeneren.. als die videokaart nu 30 tot 60 euro aan coin's genereerd (per maand) en ik speculeer op het feit dat die coins ooit ver10voudigen. dan zou je ook nu 30 tot 60 euro aan coins kunne kopen en houd je die videokaart nog een beetje heel voor het gamen, of de verkoop nu ze nog voor meer dan retail gaan.

al met al heb ik meer spijt van dat ik geen coins heb gekocht, dan dat ik mn videokaart niet heb door laten lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Ja als je nog geen euro per dag binnen harkt en daar moet je gaming PC de hele dag voor aan staan dan geeft het wel rust om alles gewoon lekker uit te zetten als je naar bed gaat.

Ook haal je dat niet, want die PC heb je gekocht/gemaakt om mee te gamen.

Bij een dedicated rig zou je nog kunnen zeggen laat maar aan staan zo lang mijn oude contract nog loopt, maar je kan ook kijken hoe lang je moet minen om even veel geld binnen te krijgen als wat je krijgt voor die kaarten als je ze los verkoopt.

Ik had nog een 3060 Ti over en 2e computer, dacht die hou ik wel, leuke hobby, maar toen kon ik er nog 800 euro voor krijgen en ik dacht daar laat ik niet een computer 2 jaar voor in de kelder aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik vraag me het volgende af. Ik overweeg de aanschaf van een MatchX Pro miner.
Als je daar de fueltank (al dan niet gedeeltelijk) van leegt, kom je nooit meer terug
op de 100% health. Geraffineerd systeem.
Maar als je het ding wilt verkopen, is een totale reset dan niet mogelijk, zodat de nieuwe
eigenaar weer met een schone lei (90 days grace period) kan starten?
Ik denk dat dat niet kan, want dan zou je zelf ook die reset kunnen doen na opname van je tokens.
Dus is het ding niet tweedehands verkoopbaar, of alleen met geladen fuel tank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:45
twaeker schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:38:
Ik vraag me het volgende af. Ik overweeg de aanschaf van een MatchX Pro miner.
Als je daar de fueltank (al dan niet gedeeltelijk) van leegt, kom je nooit meer terug
op de 100% health. Geraffineerd systeem.
Maar als je het ding wilt verkopen, is een totale reset dan niet mogelijk, zodat de nieuwe
eigenaar weer met een schone lei (90 days grace period) kan starten?
Ik denk dat dat niet kan, want dan zou je zelf ook die reset kunnen doen na opname van je tokens.
Dus is het ding niet tweedehands verkoopbaar, of alleen met geladen fuel tank?
Geen antwoord op je vraag maar door je post was ik wat gaan zoeken, en kwam ik in deze subreddit https://www.reddit.com/r/...iner_too_good_to_be_true/

Een goed argument tegen de prijs vs de hardware kosten en het lage verbruik energie liggen te ver uit elkaar zodat het ponzi achtige eigenschappen krijgt goed verdienen mogelijk indien je er vroeg bij bent lijkt mij oppassen. Ik heb niet gekeken in welk stadium het is. Van andere die worstelde met helium miners hoorde ik dat het heel nauw luisterde met netwerk keuzes en hoeveelheid nodes in de buurt en dat rendabiliteit afnam. Dit is vergaarden gefragmenteerde info van her en der lezen en YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-07-2024
EnderQ schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:54:
[...]

Geen antwoord op je vraag maar door je post was ik wat gaan zoeken, en kwam ik in deze subreddit https://www.reddit.com/r/...iner_too_good_to_be_true/
Ja, ik denk dat ik er van af zie. Het concept, dat je gestraft wordt voor geldopnames staat me tegen.
Er is een Youtubefilmpje van iemand, die heeft uitgerekend, dat als ie vorig jaar geen Match Pro had gekocht, maar MXC tokens ter waarde van het aanschafbedrag van de miner, dat ie dan drie keer zoveel geld had verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Tot vanmiddag liep het minen bij mij met NiceHash Quickmner als een zonnetje met 100MH/s met mijn Gigabyte 3080 (non-LHR). Na een potje gamen viel mij echter op dat ik de hashrate met geen mogelijkheid boven de 70 meer kreeg. In OCTune ben ik wat gaan rommelen en kwam ik een nieuw menu'tje tegen, "LHR unlock settings". Als ik de waardes daar hoger zet, krijg ik de hashrate weer terug naar 90, maar niet hoger. Maar; met een kwartiertje minen restart de quickminer en gaat hij vrolijk weer met lagere settings aan de slag, en kom ik weer op 70MH/s.

Het gekke is; er is geen nieuwe versie van quickminer of de GPU driver. Hij lijkt dit 'ineens' te doen. Oplossing lijkt volgens mij die hele functie ergens disablen aangezien er geen LHR op mijn kaart zit en dit nu dus softwarematig vanuit de quickminer alsnog gebeurt. Maar als ik in de config file kijk, zie ik nergens iets met LHR staan dat ik zou kunnen verwijderen. Iemand een idee wat er mis gaat? Is het een serverside bugje bij NiceHash, of is er iets in mijn settings verkeerd?

PS; ik heb alle settings al geprobeerd te resetten via OCTune (FORCE CLEAN) maar dat heeft niks opgeleverd.

Alvast bedankt!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan01
DeNachtwacht schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 21:43:
Tot vanmiddag liep het minen bij mij met NiceHash Quickmner als een zonnetje met 100MH/s met mijn
e bugje bij NiceHash, of is er iets in mijn settings verkeerd?

PS; ik heb alle settings al geprobeerd te resetten via OCTune (FORCE CLEAN) maar dat heeft niks opgeleverd.

Alvast bedankt!
Nu het weer wat warmer wordt, loopt de gpu niet gewoon te warm?
Ik weet niet of je in nicehash de memory junction temp kan zien? Die loopt zeer hoog op in de 30 serie.
Ik mine zelf in Windows met Trex (laatste versie geeft ferme LHR unlock voor LHR, 64mhs ETH op 3070ti)
(nog even, in juni start nieuw energiecontract :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Kuunlan01 schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:11:
[...]

Nu het weer wat warmer wordt, loopt de gpu niet gewoon te warm?
Ik weet niet of je in nicehash de memory junction temp kan zien? Die loopt zeer hoog op in de 30 serie.
Ik mine zelf in Windows met Trex (laatste versie geeft ferme LHR unlock voor LHR, 64mhs ETH op 3070ti)
(nog even, in juni start nieuw energiecontract :( )
nee, temperatuur is vooralsnog gewoon netjes 60c/90c. De cooling pads vervangen deed daar wonderen. Ik heb gisteravond nog even verder gespeeld en het is echt de “LHR unlock” die er nu juist voor zorgt dat een non-LHR gpu wordt afgeknepen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickvanemden
Zelf geen verstand van de quickminer, maar kan je niet gewoon een miner zoals Trex miner gebruiken en dan rechtstreeks naar de Nicehash pool minen? Heb je ook geen last van de LHR unlocker. Heb ik wel eens geprobeerd om Ergo te minen.
Of via 2miners Eth minen en in BTC uitbetaald krijgen :)

Als je via Nicehash wilt minen met een andere miner kan je hier het pooladres vinden :https://www.nicehash.com/stratum-generator

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCzLNN_D02iyUvMMt6o_d3j3kU4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x6SLAV7bBw2y7ABL3urpLjfK.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan01
DeNachtwacht schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:49:
[...]
nee, temperatuur is vooralsnog gewoon netjes 60c/90c. De cooling pads vervangen deed daar wonderen. Ik heb gisteravond nog even verder gespeeld en het is echt de “LHR unlock” die er nu juist voor zorgt dat een non-LHR gpu wordt afgeknepen.
https://miningchamber.com...rtx-3080-mining-settings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dank, maar die optimale settings had ik al en het werkte prima tot gister. Echt heel vreemd ineens...

en ik blijf liever bij nicehash quickminer, het is veel gebruiksvriendelijker en simpeler voor mij als casual miner. Lijkt me toch dat dit probleem op te lossen moet zijn.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan01
DeNachtwacht schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:21:
[...]

Dank, maar die optimale settings had ik al en het werkte prima tot gister. Echt heel vreemd ineens...

en ik blijf liever bij nicehash quickminer, het is veel gebruiksvriendelijker en simpeler voor mij als casual miner. Lijkt me toch dat dit probleem op te lossen moet zijn.
downgrade driver naar 472.xx ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Kuunlan01 schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:48:
[...]

downgrade driver naar 472.xx ?
Driver is niet gewijzigd, dat maakt het zo raar. Ik heb ook de driver opnieuw geïnstalleerd en dat deed ook niks.

Edit; voor de liefhebber. Reactie gehad van de NiceHash support. Het is inderdaad een bug van 0.5.3.3. Na updaten naar 5.3.6. RC geen enkel probleem meer.

[ Voor 22% gewijzigd door DeNachtwacht op 17-04-2022 18:14 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Wat zal er gebeuren als ETH2.0 naar PoS is gegaan.
Hier een interessante (vind ik) analyse van Sebs FinTech Channel:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Net voor de grap NiceHash nog eens aangeslingerd, 90 cent per dag met een 3060 Ti :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuunlan01
JDx schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:03:
Net voor de grap NiceHash nog eens aangeslingerd, 90 cent per dag met een 3060 Ti :+
en dat met 100% unlock.
Beetje spijtig dat alles fout samenvalt: full unlock LHR GPU's, eth2.0, federal reserve bloedbad, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Kuunlan01 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:15:
[...]

en dat met 100% unlock.
Beetje spijtig dat alles fout samenvalt: full unlock LHR GPU's, eth2.0, federal reserve bloedbad, ...
Och ik had het allang opgegeven, maar wilde eens kijken wat het tegenwoordig doet.

Dat ETH2.0 zou toch Q2 komen? Dan hebben ze nog 6 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickvanemden
Unlock werkt (binnenkort?) Ook op andere ethash alogritmes. Dus nuttig is het nog zeker! :)

Maarja als je nu je coin direct verkoopt verdien je niet zoveel nee. Opsparen en hopen op een hogere koers dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:59
Ik ben benieuwd of één van jullie van plan is voor colocatie te gaan als de energieprijs heel hoog wordt?
Ik heb bv. een bedrijf gevonden, minerhost met een punt en dan nl er achter, maar of dat te vertrouwen is...

Zijn er betrouwbare plekken?

“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

MvdO79 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 01:54:
Ik ben benieuwd of één van jullie van plan is voor colocatie te gaan als de energieprijs heel hoog wordt?
Ik heb bv. een bedrijf gevonden, minerhost met een punt en dan nl er achter, maar of dat te vertrouwen is...

Als je de teksten van de website alleen al leest weet je genoeg. Verschrikkelijk slecht geschreven. Bomvol taalfouten. Termen gebruiken die nergens op slaan (VAT?).

En als antwoord op je vraag. Nee, al is de stroomprijs gunstig, het is nauwelijks nog interessant, en dat zal alleen erger worden.

[ Voor 11% gewijzigd door psy op 17-05-2022 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
psy schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 02:07:
[...]

Als je de teksten van de website alleen al leest weet je genoeg. Verschrikkelijk slecht geschreven. Bomvol taalfouten. Termen gebruiken die nergens op slaan (VAT?).

En als antwoord op je vraag. Nee, al is de stroomprijs gunstig, het is nauwelijks nog interessant, en dat zal alleen erger worden.
Mmm, was er al bang voor. Dan toch maar even uitzetten en kijken waar het allemaal heen gaat...

“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

MvdO79 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 01:54:

Al eens nagedacht over zonnepanelen?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
Erasmo schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:08:
[...]

Al eens nagedacht over zonnepanelen?
Yes, maar op dit moment zet ik liever een airco aan als het echt heet wordt.
In de winter zou ik wel kunnen verwarmen met een miner.

Maar goed, dan mogen de crypto prijzen wel eerst weer wat gaan stijgen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

De difficulty bomb lijkt ook geactiveerd met langere blok tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

MvdO79 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:24:
[...]

Yes, maar op dit moment zet ik liever een airco aan als het echt heet wordt.
In de winter zou ik wel kunnen verwarmen met een miner.

Maar goed, dan mogen de crypto prijzen wel eerst weer wat gaan stijgen. :'(
Ook met een airco zijn zonnepanelen een slimme investering. Zelfs zonder. Als je een dak heb leg het vol, je hebt het sneller terugverdiend dan met minen nu :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
Erasmo schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:15:
[...]

Ook met een airco zijn zonnepanelen een slimme investering. Zelfs zonder. Als je een dak heb leg het vol, je hebt het sneller terugverdiend dan met minen nu :P
Ja ik bedoelde ook yes als in hebben we, zeer rendabel inderdaad :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Afbeeldingslocatie: https://www1.picturepush.com/photo/a/12189407/img/Anonymous/licht-uitdoen%2Blichtknopje.gif

Een maand geleden mijn ééna laatste 5700XT verkocht voor een nog redelijke prijs. Van de week van de opbrengst een mooie kast gekocht waar de laatste 5700 XT in blijft draaien als normale PC, van de rest ETH gekocht voor deze lage prijzen. De laatste kaart blijft gewoon doordraaien, maar in een nette kast zonder gebeunde mining oplossingen. Ik zou nooit zoveel ETH bij elkaar gemined kunnen hebben door de kaart te laten draaien.

Nooit op grote schaal gemined maar het was een leuke hobby om in de winter de woning warm te houden. Wat klooien met hardware om het koel, maar toch stil te houden. Het meeste geld verdiend met het verkopen van de hardware op de pieken.

Met de merge komende zie ik de profits niet snel meer toenemen omdat er enorm veel hardware is. Ook al is de bomb uitgesteld, toch zie ik ETH2.0 er wel van komen. Misschien dat ik in de winter nog 2 kaarten bijplug als verwarming (3060TI + 3070) als de Merge toch uitgesteld wordt

Ik sluit me aan bij de no-miners!

[ Voor 4% gewijzigd door Coldcat op 18-06-2022 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQMA
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-03 23:28
Hoi allemaal, das lang geleden in 2013* (mining), ik had ooit kladblok bestandstype -> .bat + mijn wallet adres ook erin. Het was ook CUDA enzovoort. Alles was geautomatiseerd, pool site weet ik niet meer en kon omzet naar btc, regelmatig verstuurd nr mn btc wallet.

Ken iemand goede uitleg of goeie site en hoeft niet 100% load mining maar onder 10% load, dagelijks.

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQMA
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-03 23:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNum12GVskFYgmGuDVK5nJfWihg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/s632DvDTzNTjknvllFRwWwIY.png?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door TQMA op 30-06-2022 13:57 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste