Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:22
right ! nu nog een schappelijke prijs, maar aangezien het vermoedelijk gaat om de opvolger van de pro zal het wel boven de 2000 euro uitkomen.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Mister Hardware schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:57:
https://www.sonyalpharumo...impressive-1-inch-sensor/

Dit zou wel gaaf zijn maar wanneer is iets over de top? Ik vond dit wel gaaf maar idk. Ik betwijfel hoeveel mensen hiermee gaan lopen, ik hoop dat ze meer zijn gefocust als pixel (6) software hebben.
He, die was ik bijna vergeten! Een opvolger van de QX100 met de specs van de RX100 VI zou nog eens wat zijn :9~ o.a. 8x opt. zoom

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Gsmarena is er vroeg bij: https://m.gsmarena.com/so...e_for_1800-news-51572.php

En zelfs een hands-on: https://m.gsmarena.com/so..._hands_on-review-2338.php

Het toestel, op de website van Sony zelf: https://www.sony.nl/elect...i&s_tc=somc_gp_corp_pro_i

[ Voor 25% gewijzigd door GS88 op 26-10-2021 07:06 ]

Rotterdam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mister Hardware
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-04 12:14
@GS88
Ik heb Sony even benaderd en het mooie 1inch camera sensor toestel wordt in Nederland verkocht, maar alleen online. Even kijken wat de deals er op zullen zijn. Als er vragen zijn hoor ik het graag.

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Voor de 5 iii bezitters: welke cases gebruiken jullie? Wat zijn de ervaringen? Aanraders?

Ik gebruik al jaren de TPI cases van Spigen. Helaas is er weinig optie voor de Xperia serie en zoek ik wat anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r_ketting
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:07
FMS schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:17:
Voor de 5 iii bezitters: welke cases gebruiken jullie? Wat zijn de ervaringen? Aanraders?

Ik gebruik al jaren de TPI cases van Spigen. Helaas is er weinig optie voor de Xperia serie en zoek ik wat anders.
Mijn vrouw gebruikt de Spigen Ultra Hybrid hoesje Compatibel met Sony Xperia 5 III -Crystal Clear
Tezamen met de Spigen Align Master + protector. Past super goed en je hebt niet door dat er een protector op zit.

Ik gebruik dezelfde combinatie voor mijn Xperia 1iii

Wij zijn er zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het-Licht
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-10-2023
Heb al een tijdje naar volle tevredenheid een Xperia 5 III, maar na een software update van laatst heb ik verbindings problemen met Bluetooth.
Verbinden gaat, geen probleem, maar dan begint het gezeur. Voorbeelden:
Als ik verbinding maakt met een bluetooth speaker dan verbind ie zonder problemen, maar als ik dan muziek wil afspelen met Spotify dan speelt de muziek af op de telefoon. Terwijl Spotify zegt dat de muziek afgespeeld wordt op de Bluetoothspeaker.
Zelfde gebeurt bij de de radio in mijn VW Transporter (VW radio) maar ook bij de Pioneer radio in mijn camper. Wel verbinding maar geluid komt uit de telefoon.
Wat ook voorkomt bij beide radio's is dat de carkit compleet van de leg raakt. Er wordt spontaan gebeld met een telefoon nummer 1000000. Als je deze ophangt dan begint ie meteen weer overnieuw. Dit gebeurt bij beide radio's.
Iemand een idee want ik heb nog geen oplossing gevonden hiervoor elders op het internet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Jongens, als je gaat kijken naar de round up boven de 750€ staat leuk de Xperia 1 iii in de vergelijking met de 1 iii, denk dat het een foutje is

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blockchain
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 31-01 12:03
Het-Licht schreef op zondag 7 november 2021 @ 11:46:
Iemand een idee want ik heb nog geen oplossing gevonden hiervoor elders op het internet....
Vervelend! Ik heb zo helaas geen oplossing. Maar wil wel kwijt dat de meest recente update van een paar weken geleden bij mij juist de oplossing van een bluetooth probleem was. Ik had namelijk het probleem dat de telefoon niet meer automatisch ging verbinden met apparaten, zoals als ik mijn headset aanzette of als ik in de auto ging. Ik moest altijd handmatig verbinding maken, enorm vervelend. Maar dat is met de meeste recente update dus verholpen bij mij. De update lijkt dus wel degelijk iets met bluetooth te hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

r_ketting schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:56:
[...]

Mijn vrouw gebruikt de Spigen Ultra Hybrid hoesje Compatibel met Sony Xperia 5 III -Crystal Clear
Tezamen met de Spigen Align Master + protector. Past super goed en je hebt niet door dat er een protector op zit.

Ik gebruik dezelfde combinatie voor mijn Xperia 1iii

Wij zijn er zeer tevreden mee.
Ik heb uiteindelijk de combinatie Align master en Rugged armor gekozen.

Zeer tevreden over het toestel overigens. Wat een genot. Heel fijn formaat. Snel. Mooi scherm. En geen lompe camera gat en gewoon een jack poort. Top ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Ik moet even zeggen, de combi van de sony xperia pro-i + de camera app van de pixel 6 pro. Ik wil die wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdquake
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-11-2022
Tot nu toe heb ik alleen nog the basic mode in camera pro gebruikt op mijn Xperia 5 III. Iemand die wat beknopte tutorials heeft zodat ik net wat meer uit de camera kan halen?

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RX 6900XT | EKWB | Valve Index

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Zit er op de xperia 1 iii wel een standaard screenprotector op, zoals bij de chinese toestellen en bij Samsung?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_ketting
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:07
038Robijno schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:59:
Zit er op de xperia 1 iii wel een standaard screenprotector op, zoals bij de chinese toestellen en bij Samsung?
Nee, daar zijn ze bij Sony al heel lang geleden mee gestopt

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Toestel binnen, en ondersteunt zelfs anno 2021 geen eens Esim.. gaat weer retour!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:04

lohost

iemand had al localhost :-(

038Robijno schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:55:
Toestel binnen, en ondersteunt zelfs anno 2021 geen eens Esim.. gaat weer retour!
Dat kon je toch van te voren al opzoeken? En als je het nodig hebt, is zoiets als https://esim.me/ dan niet iets voor je?

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
lohost schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:16:
[...]

Dat kon je toch van te voren al opzoeken? En als je het nodig hebt, is zoiets als https://esim.me/ dan niet iets voor je?
O dat ziet er gaaf uit ! Dan zijn de e-sims ineens wel portable ! Want in de praktijk is dat dus helemaal niet zo.
Heb je hiermee ervaring ?

Alleen 2 esims actief dat gaat zeker niet werken ?

[ Voor 6% gewijzigd door Brotuck op 12-11-2021 09:57 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost

lohost

Nee, geen ervaring mee. Wellicht dat er ook andere partijen zijn die dit doen. Zo te zien is dit een Duits bedrijf, dus voor mij zou het een optie zijn.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blockchain
Ik ben benieuwd of die eSim kaart ook werkt in het tweede kaartslot. Voor mijn werk zou ik het heel fijn vinden om tussen een aantal simkaarten/netwerken te kunnen wisselen.

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:47

Sméagol

Master of Mayhem

Postte in het verkeerde topic, deze moest ik hebben.

Weet iemand hoe ik die news suite spam stop? Als ik het goed begrijp misbruiken ze daar de systeem notificaties voor, die ook de systeem updates weergeven, en dat zijn nou net de notificaties die ik wel wil hebben. Ik heb de meeste andere uitgezet.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eindgebruiker
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-06 10:12
Zo, na 15 jaar HTC ben ik weer terug bij Sony :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dk_FI9334rs8abnD5RPgdklQtI8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N9ATQ2PKPsz7tBghaayLb452.jpg?f=user_large

Het was even wachten tot ik mijn abonnement mocht verlengen. Wat me opviel was dat de prijzen met abonnement enorm veel lager zijn, maar ook enorm fluctueren. Vorige maand was de prijs van een 1 III met 1-jarig abonnement laag in de 900, twee weken geleden was die rond de 1130, afgelopen weekend 928, en vandaag 892.

Tot eind van de maand krijg je er een WH-XB900N koptelefoon via Sony bij. Die heb ik zelf niet nodig, maar ik kan er wel weer iemand blij mee maken.

Affijn, hij is binnen. Aanzetten, en hij werkte al meteen met VoWifi (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindgebruiker
Sméagol schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:30:
Postte in het verkeerde topic, deze moest ik hebben.

Weet iemand hoe ik die news suite spam stop? Als ik het goed begrijp misbruiken ze daar de systeem notificaties voor, die ook de systeem updates weergeven, en dat zijn nou net de notificaties die ik wel wil hebben. Ik heb de meeste andere uitgezet.
Gaat dat via Google News, of Google Assistant? De eerste heb ik niet geïnstalleerd, de tweede uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:06
Is er een reden dat Sony toestellen niet meer te krijgen zijn bij telecomproviders zoals Vodafone en T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
P-Rock schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:50:
Is er een reden dat Sony toestellen niet meer te krijgen zijn bij telecomproviders zoals Vodafone en T-Mobile?
Ik had begrepen dat oa T-Mobile een exclusieve deal heeft met Oppo en daarom Sony eruit gehaald heeft.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Brotuck schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:15:
[...]

Ik had begrepen dat oa T-Mobile een exclusieve deal heeft met Oppo en daarom Sony eruit gehaald heeft.
Jammer. Sony is zo'n beetje de enige met een mooi design. Die Oppo's Xiaomi's en Samsung telefoons zien er verschrikkelijk cheap uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
P-Rock schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:20:
[...]

Jammer. Sony is zo'n beetje de enige met een mooi design. Die Oppo's Xiaomi's en Samsung telefoons zien er verschrikkelijk cheap uit.
Ja hier geen klachten over de 1iii, zeker na een aantal weken gebruikt krijg je toch steeds meer plezier erin !
Via de andere belwinkels kan je vaak wel met een Sony bestellen, soms zelfs voor betere voorwaarden dan bij de provider zelf.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Brotuck schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:22:
[...]

Ja hier geen klachten over de 1iii, zeker na een aantal weken gebruikt krijg je toch steeds meer plezier erin !
Via de andere belwinkels kan je vaak wel met een Sony bestellen, soms zelfs voor betere voorwaarden dan bij de provider zelf.
Ja, ik denk dat ik dat maar doe. Het zal de 5 III worden dan. De 1 is me net iets te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost

lohost

Ik overweeg de 5 ook nog steeds. Vind het design van de 1 mooier, maar het formaat van de 5 spreekt me meer aan. En de prijs. Helaas weinig kortingen te krijgen tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-06 02:52
Geduldig de prijs omlaag kijken op dit moment. Belsimpel en mobiel.nl halen van de 1 III zo ongeveer elke paar uur een euro vanaf om maar de goedkoopste te zijn. Als ze nog even een paar maanden zo doorgaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlaoR
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03-06 12:30
Is er iemand die al iets kan zeggen over de vingerafdrukscanner van de 5 III?
Bij mijn huidige 5 (I) heeft die nooit echt lekker gewerkt (1 op de 4 pogingen of zo), en na een update eerder dit jaar zelfs helemaal niet meer. Zou wel leuk zijn als het bij een nieuw toestel - de 5 III staat zeker op mijn shortlist - wel goed werkte en ook bleef werken. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 11:49
dlaoR schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:14:
Is er iemand die al iets kan zeggen over de vingerafdrukscanner van de 5 III?
Bij mijn huidige 5 (I) heeft die nooit echt lekker gewerkt (1 op de 4 pogingen of zo), en na een update eerder dit jaar zelfs helemaal niet meer. Zou wel leuk zijn als het bij een nieuw toestel - de 5 III staat zeker op mijn shortlist - wel goed werkte en ook bleef werken. :?
De sensor van de 5 werkte idd niet goed.
Bij de 5 II is dat opgelost en werkt het bij mij althans 95% goed. Wat ik lees over de 5 III online is dat het minstens net zo goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-06 16:59

Thomg

Aww yiss

-MD- schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:03:
Geduldig de prijs omlaag kijken op dit moment. Belsimpel en mobiel.nl halen van de 1 III zo ongeveer elke paar uur een euro vanaf om maar de goedkoopste te zijn. Als ze nog even een paar maanden zo doorgaan :).
Sinds een week geleden niet meer veranderd van 883 @ tele2 helaas.
Vind ik nog veel te veel geld :/

Valt me wel op dat andere aanbieders allemaal rond de 1000 en up zitten, zoals mobiel.nl...

Heb iig via cron dat het iedere uur met selenium belsimpel scraped voor de nieuwste prijzen, weet het meteen :9~

Edit: Prijzen zijn vooral omhoog gegaan vandaag :F

[ Voor 4% gewijzigd door Thomg op 30-11-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Alternator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik heb van de week de xperia 1 iii gekocht.

Tijdens het instellen ook aan de lader gedaan. Daarna zat mn vriendin aan mijn arm en zei dat ik stroom gaf (net als een elektrisch deken).

Hebben jullie ook die ervaring of
Ik heb dan van een mobiele telefoon nog niet eerder gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
@The Alternator Een beetje spanning in een relatie kan nooit kwaad... :+

Maar ik heb zoiets wel vaker gehad bij telefoon/tablets. Volgens mij, maar ik heb er maar beperkt kennis van, is het een aarde probleem. Lekspanning kan niet weg omdat de oplader simpelweg niet geaard is. Een bank geleid (over het algemeen) niet/slecht. Dus als jij onder spanning staat en je vriendin raakt je aan, krijgt zij de lading...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:06
xperia 10 iii werkt niet wanneer deze on flip case zit. Flipcase speciaal voor.dit model. phone werkt maar van zodra we hem in de flipcase duwen gaat het scherm op zwart. de aan/uit knop rechts is nochtans goed bereikbaar. wanneer we de flap helemaal naar achter doen dan werkt het scherm wel, van.zodra je wat beweegt met de flap gaat scherm op zwart. reactie.naar support gsmpuntnl gestuurd maar daar geven ze gewoon aan dat ze het jammer vinden van het probleem en stellen voor een ander te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brontosaurus99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-06 20:08
Zijn er hier die hun 5/1 gebruiken zonder display protector?

Ik heb jaren een nokia 8 sirocco gebruikt zonder een protector, 0 krasjes.
Toen een nieuwe iphone 12 op precies dezelfde manier gebruikt, en binnen een week al microcuts.

Enig idee of de 5/1 ook z'n "zachte" displays hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Brontosaurus99 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:19:
Zijn er hier die hun 5/1 gebruiken zonder display protector?

Ik heb jaren een nokia 8 sirocco gebruikt zonder een protector, 0 krasjes.
Toen een nieuwe iphone 12 op precies dezelfde manier gebruikt, en binnen een week al microcuts.

Enig idee of de 5/1 ook z'n "zachte" displays hebben?
Hier 2x de 1ii en 1x de 1iii geen van allen hebben krassen op het scherm en nog nooit een protector erop gehad.

Vooral de 1ii is al diverse malen van de trap gevallen en heeft zelfs daarvan geen enkele schade.
Ze zijn gewoon heel erg degelijk

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brontosaurus99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-06 20:08
Brotuck schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:15:
[...]

Hier 2x de 1ii en 1x de 1iii geen van allen hebben krassen op het scherm en nog nooit een protector erop gehad.

Vooral de 1ii is al diverse malen van de trap gevallen en heeft zelfs daarvan geen enkele schade.
Goed om te horen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Brotuck schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:15:
[...]

Als je tapijt hebt op je traptredes snap ik t.
Maar een korreltje zand op tafel en je legt je tel op zn scherm naar beneden erop..... Beetje heen en weer wiebelen en je hebt een kras hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
BrbZrk schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:38:
[...]

Als je tapijt hebt op je traptredes snap ik t.
Maar een korreltje zand op tafel en je legt je tel op zn scherm naar beneden erop..... Beetje heen en weer wiebelen en je hebt een kras hoor.
4 trappen met tapijt inderdaad, maar ook laminaat in de keuken waar hij dan op uitkomt :P
Het helpt natuurlijk wel om een hoesje eromheen te nemen die net ietsje uitsteekt aan de voorkant.

En ja zand is killing bij ieder toestel :)

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Eigenlijk moet Sony het roer weer eens omgooien. Net als dat ze met de Xperia Z (en ZL!) gedaan hebben.
Kom maar eens met een 1 IV met top-of-the-line scherm, geluid én camera's. Ze hebben Bravia, Walkman en Cybershot als 'merknamen', zou zeggen dat het tijd wordt dat ze weer eens de eersten zijn met iets, voorop lopen met innovatie.. breng maar een phone uit met een hele goede main, uw én tele! Goed geluid via de speakers en de headphone-jack. Een prachtig mooi scherm met de nieuwste technologie aan boord.

Rotterdam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrbZrk
GS88 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:25:
Eigenlijk moet Sony het roer weer eens omgooien. Net als dat ze met de Xperia Z (en ZL!) gedaan hebben.
Kom maar eens met een 1 IV met top-of-the-line scherm, geluid én camera's. Ze hebben Bravia, Walkman en Cybershot als 'merknamen', zou zeggen dat het tijd wordt dat ze weer eens de eersten zijn met iets, voorop lopen met innovatie.. breng maar een phone uit met een hele goede main, uw én tele! Goed geluid via de speakers en de headphone-jack. Een prachtig mooi scherm met de nieuwste technologie aan boord.
Jij lijkt gevallen te zijn voor de media verhalen over Sony.

Tijd dat ze de eerste zijn met iets? Ze doen toch niks anders? Bijna elk jaar hebben ze wel iets innovatiefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Sony is zo impopulair hier dat ik de zoekbalk moest gebruiken om het topic te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-06 02:19
Heeft iemand Android 12 al ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-06 15:13

DirtyBird

Praktiserend denker

P-Rock schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:06:
Sony is zo impopulair hier dat ik de zoekbalk moest gebruiken om het topic te vinden.
Mja ik vind het heel jammer, maar ik ben afgehaakt.
Ze hebben alleen nog maar grote telefoons voor premiumprijzen.
Als ze in de toekomst nog eens met een mooie compact komen van, zeg, 5", dan meld ik me weer.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
JJM vd E schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:38:
Heeft iemand Android 12 al ontvangen?
Hij is enkel gereleased voor rusland op dit moment

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
DirtyBird schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:44:
[...]

Mja ik vind het heel jammer, maar ik ben afgehaakt.
Ze hebben alleen nog maar grote telefoons voor premiumprijzen.
Als ze in de toekomst nog eens met een mooie compact komen van, zeg, 5", dan meld ik me weer.
De kleinste is 6 inch, dat is toch zo'n beetje het gebruikelijke 'compacte' formaat vandaag de dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 23:26

GG85

.......

P-Rock schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:06:
Tja, zelf een Xperia 5III sinds november en ben er super tevreden mee. Vooral de camera icm met oogfocus is super goed.
Zeer tevreden mee maar het is wel een beetje een duur, niche smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweedebas
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-06 21:01
Heeft er iemand ook problemen in met de 10III dat sinds de laatste update (Android 11 62.0.A.3.163 release-keys) de wifi sporadisch weigert?

Als ik dan terug thuis kom verbindt de wifi niet en zie ik ook geen netwerken meer als ik daarnaar zoek bij de verbindingen, alsof de hele radio weigert.

Alleen opnieuw opstarten en helpt.

[ Voor 6% gewijzigd door tweedebas op 13-01-2022 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMarc
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-08-2024
Hey, ik overweeg een 10iii te gaan kopen. Ik vroeg mij af of gebruikers van deze telefoon al meer weten over de komst van Android 12. Ik zag alleen de aankondiging voor Android 12 voor de 1iii en 5iii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34

PD2JK

ouwe meuk is leuk

@tweedebas Hier geen problemen met de wifi. Fabrieksinstellingen is wat radicaal, maar kun je nog proberen.

@TMarc De 10 en de 10 II kregen ook een Android upgrade, dus ik verwacht bij de 10 III ook.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:40
Na bijna 4 jaar met mijn Sony XZ2 Compact gedaan te hebben moet ik nu toch echt opzoek naar een andere. En aangezien er weinig compacts te vinden is en ik voor deze telefoon ook aal een Sony had, ben ik weer hier terecht gekomen.

Nu gaat mijn voorkeur naar de 5 III uit, voornamelijk vanwege de prestaties. Dan zou ik weer een jaar of 4 met een telefoon kunnen doen.
Maar wat ik mij afvraag is of de 10 III echt trager is dan de XZ2 Compact? Als ik online benchmarks bekijk dan zou de 10 III op CPU vlak bijna 20% trager zijn en op GPU vlak bijna 50%.
https://nanoreview.net/en...s-qualcomm-snapdragon-690
Kwa prijs is de 10 III namelijk veel aantrekkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-06 13:33
kippy schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:46:
Maar wat ik mij afvraag is of de 10 III echt trager is dan de XZ2 Compact? Als ik online benchmarks bekijk dan zou de 10 III op CPU vlak bijna 20% trager zijn en op GPU vlak bijna 50%.
https://nanoreview.net/en...s-qualcomm-snapdragon-690
Kwa prijs is de 10 III namelijk veel aantrekkelijker.
Dat klopt wel ongeveer ja. Je vergelijkt een mid range soc met een high-end soc. Bij normaal gebruik zul je echter niet echt verschil merken.

Maar als je 4 jaar met je telefoon wilt doen vraag ik me ook een beetje af of Sony met zijn achterhaalde updatebeleid wel wat voor je is.
Een Google Pixel 6 is even groot als de 5III, is goedkoper dan de 5III (al helemaal als je hem in Duitsland of Frankrijk koopt) en krijgt 5 jaar updates. Bij Sony krijg je maar 2 - 3 jaar.

Edit: hier zie je het verschil in grootte mooi: https://phonesized.com/compare/#1754,1884,1753

[ Voor 5% gewijzigd door MarnickS op 18-01-2022 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:40
MarnickS schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:46:
[...]

Dat klopt wel ongeveer ja. Je vergelijkt een mid range soc met een high-end soc. Bij normaal gebruik zul je echter niet echt verschil merken.

Maar als je 4 jaar met je telefoon wilt doen vraag ik me ook een beetje af of Sony met zijn achterhaalde updatebeleid wel wat voor je is.
Een Google Pixel 6 is even groot als de 5III, is goedkoper dan de 5III (al helemaal als je hem in Duitsland of Frankrijk koopt) en krijgt 5 jaar updates. Bij Sony krijg je maar 2 - 3 jaar.

Edit: hier zie je het verschil in grootte mooi: https://phonesized.com/compare/#1754,1884,1753
Het voornaamste is de breedte van het toestel. Vooral omdat ik behoorlijk kleine handen heb vind ik het veel prettiger om een wat smaller toestel te hebben.
Voor mijn werk heb ik een iPhone 11 en ik vind het echt flink irritant dat die telefoon zo groot is.

Maar in de tussentijd ben ik ook aan het kijken naar de Samsung Galaxy S21 5G. Die is maar 71,2 mm breed ten opzichte van de 68 voor de 5 III. En kwa prestaties bijna gelijk, maar daar in tegen wel een flink stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYty47OUw4eWuda6Bi8hzvbaw_0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ECZuJhZuOa19AZ1D8Ipe9zpT.png?f=fotoalbum_large

Eindelijk !

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 23:26

GG85

.......

Jup hier ook binnen, las op reddit dat je nu de Google Assistant knop kunt customizen? Iemand enig idee hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
Nu aan het downloaden. *O*

Bedankt voor de tip!! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eindgebruiker
GG85 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:09:
Jup hier ook binnen, las op reddit dat je nu de Google Assistant knop kunt customizen? Iemand enig idee hoe?
Dat kan niet met de EU-versie.

Wat een lelijke lichtblauwe knopjes in 12 trouwens. Kun je die kleur ergens aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door Brotuck op 22-01-2022 08:42 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_1990
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
tweedebas schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:37:
Heeft er iemand ook problemen in met de 10III dat sinds de laatste update (Android 11 62.0.A.3.163 release-keys) de wifi sporadisch weigert?

Als ik dan terug thuis kom verbindt de wifi niet en zie ik ook geen netwerken meer als ik daarnaar zoek bij de verbindingen, alsof de hele radio weigert.

Alleen opnieuw opstarten en helpt.
Ja dit heb ik ook ervaren na die update: het lukte mij dan zelfs niet om WiFi weer ingeschakeld te krijgen. Als ik in de settings het schuifje aan probeer te zetten bleef ie oneindig zoeken naar WiFi, en als ik dan even terug naar het hoofdmenu en nogmaals naar de WiFi settings ging zag ik dat ie gewoon weer uit stond. Uiteindelijk lijkt het nu niet vaak meer voor te komen, geen idee waarom. Misschien dat het resetten van de netwerk instellingen uiteindelijk geholpen heeft, maar het is even mysterieus verholpen bij mij als dat het kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blockchain
Na de Android 12 update wel wat problemen gehad met bepaalde uitlijning van onder andere de iconen in de app drawer. Uiteindelijk ziet het er weer goed uit door de tekst grootte op klein te zetten en het apparaat te herstarten.

Het enige probleem wat ik nog ervaar is dat rechtsboven teveel marge zit naast de batterij percentage. Hier is ruimte voor een soort indicator lampje die groen wordt als de camera geactiveerd wordt, maar als die indicator er niet is dan blijft die marge daar wel zitten. En ook het langzaam naar beneden schuiven van het notificatie paneel gaat niet helemaal soepel, het lijkt iets te verspringen. Zo komt ook even kort de naam van de operator linksboven te staan. Hopelijk komt hier nog snel een fix voor.

Los van die paar kleine dingen ben ik vooralsnog heel tevreden met Android 12. De accuduur ziet er goed uit en de user interface staat mij ook wel aan. Er is verder niet zoveel veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdquake
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-11-2022
Sooo hij is wel gelijk een stuk sneller na die update merk ik

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RX 6900XT | EKWB | Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpyJ
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-01 10:19
Ben heel tevreden over de telefoon. Maar blijf onderstaand probleem ervaren. De statusbalk loopt vast ofzo waardoor die in elkaar overloopt. Is vooral te zien bij het startscherm (in apps lijkt de balk weer normaal) maar ook als ik vervolgens de telefoon draai. Dan blijft de balk links bovenin hangen. Heeft iemand hier nog meer last van? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCmPzj9epwQ7A7sSzg1HAmuA7KY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j6x3Qi583QoJrYctVhmyPUSD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 02-02 10:07
hans_1990 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:01:
[...]

Ja dit heb ik ook ervaren na die update: het lukte mij dan zelfs niet om WiFi weer ingeschakeld te krijgen. Als ik in de settings het schuifje aan probeer te zetten bleef ie oneindig zoeken naar WiFi, en als ik dan even terug naar het hoofdmenu en nogmaals naar de WiFi settings ging zag ik dat ie gewoon weer uit stond. Uiteindelijk lijkt het nu niet vaak meer voor te komen, geen idee waarom. Misschien dat het resetten van de netwerk instellingen uiteindelijk geholpen heeft, maar het is even mysterieus verholpen bij mij als dat het kwam.
Ik heb er ook last van, bij mij helpt alleen een reboot van de telefoon om weer WiFi verbinding te krijgen. Erg irritant.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden is de 1 III alleen vandaag nog bij Belsimpel te krijgen voor 1099,-. In combinatie met het verlengen van m'n abonnement kan ik deze voor ongeveer 800 euro krijgen.

Zit alleen te twijfelen of het de moeite waard is. Vergeleken met m'n huidige Oneplus 7 Pro lijkt het toestel maar marginaal beter in de dingen die ik belangrijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blockchain
JumpyJ schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:21:
Ben heel tevreden over de telefoon. Maar blijf onderstaand probleem ervaren. De statusbalk loopt vast ofzo waardoor die in elkaar overloopt. Is vooral te zien bij het startscherm (in apps lijkt de balk weer normaal) maar ook als ik vervolgens de telefoon draai. Dan blijft de balk links bovenin hangen. Heeft iemand hier nog meer last van?
Yep! Dit is helaas een bug in Android 12. Ik had zelf nog wat meer bugs, maar die waren allemaal naar verloop van tijd vanzelf opgelost, behalve deze. Oh ja en bovendien krijg ik mijn lock-screen niet meer aangepast. Ik wil eens een andere klok, maar dat lukt dus niet meer.

Ik hoop dat Sony snel een update uitbrengt die deze bugs oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost

lohost

Ik heb sinds een aantal dagen (ook via de actie van Belsimpel) de 5 in gebruik. Ik zit nog op Android 11 en krijg de update nog niet aangeboden op mijn toestel. Is de uitrol voor de 5 bij anderen al wel gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
dreester schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:28:
Voor de geïnteresseerden is de 1 III alleen vandaag nog bij Belsimpel te krijgen voor 1099,-. In combinatie met het verlengen van m'n abonnement kan ik deze voor ongeveer 800 euro krijgen.

Zit alleen te twijfelen of het de moeite waard is. Vergeleken met m'n huidige Oneplus 7 Pro lijkt het toestel maar marginaal beter in de dingen die ik belangrijk vind.
Ben benieuwd of je m heb besteld :)
Maar je zegt t zelf, marginaal beter en 1000 euro geven aan een nieuw toestel. Tja,.. of je hebt veel geld.

Ik zou iig wachten op de nieuwe Xperia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:42
Zojuist de Xperia 5 iii besteld ter vervanging van mijn OnePlus 7Pro.
Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
BrbZrk schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:21:
[...]

Ben benieuwd of je m heb besteld :)
Maar je zegt t zelf, marginaal beter en 1000 euro geven aan een nieuw toestel. Tja,.. of je hebt veel geld.

Ik zou iig wachten op de nieuwe Xperia
Nope, het is een te kleine verbetering t.o.v. nu. Ik ga nog wel een jaartje door met m'n OP7 Pro. Hopelijk is er tegen die tijd een vergelijkbare deal voor een Xperia 1 IV :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Hai peeps, klein vraagje. Wat zouden jullie een schappelijke prijs vinden voor een Sony Xperia 1 iii tweede hands? Wat zou je er voor willen betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Mister Hardware schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:50:
Hai peeps, klein vraagje. Wat zouden jullie een schappelijke prijs vinden voor een Sony Xperia 1 iii tweede hands? Wat zou je er voor willen betalen?
700 maar ik heb het niet breed hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
Sinds een paar dagen heb ik mn Xperia 5 II op marktplaats staan omdat ik een 5 III heb.

Wat me opviel aan de telefoon is dat ... Er niks opvalt en alles hetzelfde is 😅. Het was het niet echt waard moet ik achteraf zeggen.

De zoomcameras zijn veel beter in focussen maar de iso kan zoals bij de 5 II tot 1000. Foto in de donker is hij niet beter in. Jammer.

En er was een functie die ik veel gebruikte. Namelijk als je bezig bent en je krijgt een app berichtje melding bovenaan het scherm, kon je op dual screen knopje er schuin onder drukken voor een multitask screen. Boven verder surfen en onder gelijk je chat screen.

Nu zie ik een popup optie ipv multiscreen. Is dit een optie of kan het niet anders weet iemand dat?
Android 12 btw. Op 11 weet ik dat de "oude" optie er nog op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blockchain
Om eerlijk te zijn zou ik zelf niet snel een upgrade maken in Xperia toestellen, zonder een model over te slaan. Van de Xperia 5 II naar de Xperia 5 III is het inderdaad niet echt waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlaoR
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03-06 12:30
Om eerlijk te zijn zou ik zelf niet snel een upgrade maken in Xperia toestellen, zonder een model over te slaan. Van de Xperia 5 II naar de Xperia 5 III is het inderdaad niet echt waard.
Ook met een Xperia 5 ("I") in bezit zit ik nog behoorlijk te twijfelen of ik voor een 5 III zal gaan of niet. Mede omdat de generatie III wel héél onaangenaam duur is en de meerwaarde nou ook weer niet zo vreselijk groot.
Aan de ander kant is de shortlist met mijn eisenpakket (android/"compact"/IP-rating) vooral erg....short. ;)
Kortom: twijfels alom. (En als iemand nog een killer argument vóór of tegen heeft: graag!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindgebruiker
In alle documentatie die ik kan vinden over de 1 III wordt gesproken over een batterijcapaciteit van 4500 mAh. De apps AccuBattery en Capacity Info op mijn 1 III schatten echter dat het om 4380 mAh gaat (een getal dat je overigens wel handmatig kunt aanpassen).

Wat is waarheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrbZrk
Aan de ander kant is de shortlist met mijn eisenpakket (android/"compact"/IP-rating) vooral erg....short. ;)
Kortom: twijfels alom. (En als iemand nog een killer argument vóór of tegen heeft: graag!)
Als dat je eisenpakket is bestaat er verder geen killer argument he?
Had de 5 de photo pro app ook? Zoniet vind ik persoonlijk dat wél een feature die mij over zou halen. Maarja voor mij is fotografie dan ook belangrijk.
Voor de rest zou ik ff geduld hebben en dit jaar de nieuwe lijn afwachten.

Ik heb de 5, 5 II, en nu 5 III en als je een casual bent zijn ze alle 3 hetzelfde :+
Je kan sommige apk's zelfs installeren mochten ze niet standaard erop zitten.
Wat is waarheid?
Bijna alle accu's verschillen daadwerkelijk met de aangegeven grootte. Xperia XZ had bijv. een 2980mah ofzo en er werd geadver 3000. Dat is normaal. Maar er zit dus een 4380 in.

• BrbZrk
Vandaag een update uitgevoerd. 61.1.A.2.211 zegt ie... Denk gewoon beveiligingsupdate?

Hij heeft mn quicksetting toggles bovenaan wel helmaal verpest. Kan ik ze weer ordenen.

Verder niks gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lohost

lohost

Hier ook eindelijk naar Android 12 op de Xperia 5III. Heb wel gelijk de toggle voor internet weer teruggezet naar twee losse toggles voor mobiel en wifi.

[ Voor 49% gewijzigd door lohost op 24-02-2022 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
Na de laatste update doet de NFC van mijn 1III het een stuk beter. Kan nu zelfs met mijn telefoon betalen terwijl dat in het begin niet lukte. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliette
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-03-2022
Ik zit erover te denken om een Xperia 10 III te kopen (helaas geen budget voor de 5- of 1-serie). Deze telefoon heeft vrijwel alles wat ik wil, al twijfel ik nog een beetje over de cameraprestaties. Ik heb nu een Huawei P9.

Reageert de camera snel als je een foto maakt?

In alle afbeeldingen en beelden die ik zie van de Xperia 10 III staat de Google-zoekbalk op het scherm. Kun je die verwijderen? En kun je de Google Assistant-knop deactiveren of toewijzen aan een andere functie?

Zijn er nog fysieke winkels waar je deze telefoon kan zien en uitproberen? Zo irritant dat de meeste winkels alleen de grotere merken in huis hebben.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Juliette schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:44:
Reageert de camera snel als je een foto maakt?
Het duurt ongeveer één seconde om de app op te starten vanuit slaapstand. (2x drukken op de vingerafdrukscanner)
In alle afbeeldingen en beelden die ik zie van de Xperia 10 III staat de Google-zoekbalk op het scherm. Kun je die verwijderen?
Ja, startscherm vasthouden en bij 'Instellingen startscherm' de volgende optie uitschakelen: 'Vlak voor snel zoeken weergen'.
En kun je de Google Assistant-knop deactiveren of toewijzen aan een andere functie?
Nog niet gevonden hoe dit moet in de standaard firmware. :)
Hier staat misschien iets nuttigs
Zijn er nog fysieke winkels waar je deze telefoon kan zien en uitproberen? Zo irritant dat de meeste winkels alleen de grotere merken in huis hebben.

Alvast bedankt :)
Volgens de Tweakers Pricewatch lijkt het toestel end-of-sale te zijn. Android 12 verwacht ik nog wel, met daarna nog een paar jaar updates.

[ Voor 6% gewijzigd door PD2JK op 07-03-2022 15:51 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel
  • Laatst online: 25-06 06:27
Xperia 5 III of Samsung S22?

Ik ben toe aan een nieuwe telefoon. Heb momenteel een bijna 6 jaar oude Xiaomi Mi5, waar ik altijd een custom rom op heb gedraaid. Maar die is behoorlijk versleten, toch wel wat traag vergeleken met de Pixel 4a van mijn vrouw en de accu is niet meer best.

Ik prefereer een kleinere telefoon (smal) en twijfel daarom tussen de nieuwe S22 van Samsung of de Xperia 5 III.

Voor mij is de camera "belangrijk", (net een baby en zakelijk maak ik nogal wat foto's) maar denk dat beide goede foto's maken. 1 op 1 vergelijking heb ik nergens kunnen vinden. Iemand die hier iets zinnigs op kan zeggen?

Nog nooit een Samsung gehad, maar als ik die bij anderen zie zou ik moeten wennen aan de UI door hun skin. Daar zal ik vast wel aan wennen. Qua software neig ik naar de Sony, maar die wordt veel minder lang ondersteunt dan de nieuwere S22.
Daarom vraag ik me vooral af of het zo is (te verwachten is) dat er goede custom roms beschikbaar zijn blijven voor de xperia's? Daar wil ik nog best een keer wat energie insteken.

Voordeel voor de Xperia is het uitbreidbaar geheugen en de (volgens mij) langere accu duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-06 14:33
Als je een foto wil die er snel op Instagram en WhatsApp goed uitziet zit je bij Sony niet altijd goed. De camera's van een iPhone/Pixel/Galaxy doen veel meer computational magic en naar moderne standaarden zien die er "beter" uit. Foto's van een Xperia 1/5-reeks zijn eerder neutraal, zoals uit een Alpha-camera. De resultaten kunnen erg indrukwekkend zijn, maar voor de sterke foto's zet je camera in P en speel je met de parameters tot je foto er goed uitziet. Of je neemt je foto's in RAW en haalt ze even door een degelijke fotobewerkingsapp. Andere aanpak.

Qua custom ROMs, ik zou niet te veel verwachten. Het is een telefoon met een erg kleine markt. Sony geeft redelijk goede ondersteuning voor ROMs dus er zijn er op XDA altijd wel een paar te vinden, maar hoe stabiel die gaan zijn is een groot vraagteken. Camera etc werken daarin dikwijls ook niet helemaal op 100%.

Het zijn somewhat speciale telefoons tegenwoordig. Wat anti-trend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-06 13:14
Sinds de update naar Android 12 is het me opgevallen dat de navigatiebar niet meer verdwijnt bij het gebruik van browsers. Enkel als een app in immersive mode wordt geopend dan verdwijnen de notificatiebar en navigatiebar. Echter verdween de witte pil (gesture mode) altijd in Android 11.

Edit: Ik heb naar al mijn full screen screenshots gekeken en blijkbaar was ik mis. De gesture bar van onder was er dus altijd al geweest. Enige verschil is dat het nu altijd dezelfde kleur lijkt te hebben (grijs) terwijl er voordien vaker transparant of een kleur van de app te zien was. Dat het mij nu pas zo hard opvalt is me een raadsel :p

Ik heb dit geprobeerd om het via adb uit te schakelen maar zou schijnbaar gepatcht zijn in januari door Google. https://www.droidwin.com/...-android-12-without-root/

Is mijne enige oplossing om die in minstens firefox niet te zien.

Ik zocht ook nog naar een manier om Firefox in immersive mode te draaien maar die apps werken niet.
Ik vermoed dat rooten de enige oplossing gaat zijn? Ik denk dat applicaties een immersive mode laten toevoegen de beste oplossing is voor non root. Genoeg feature requests die hierom vragen op GitHub dus hopelijk volgt Mozilla hiermee. Ik heb een kiosk browser geprobeerd en zou wel zoiets willen. Naar het schijnt heeft Samsung Internet ook al zo'n optie.

[ Voor 31% gewijzigd door Elazz op 13-03-2022 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-06 15:48

Wailing_Banshee

You're Next

Ik zit met een dilemma...

Ik heb nu een Sony Xperia XZ2 Premium. Ik vind het een heerlijk toestel, alleen zit ik wel te kijken naar een nieuwe toestel. Voor een deel ook omdat ik weer eens wat nieuws wil hebben...

Ik weet wel dat ik graag bij Sony wil blijven. De Xperia 1III is het enige toestel wat aan al mijn eisen voldoet (Qi draadloos laden, microSD kaart slot en geen Samsung).

Mijn dilemma is dat ik dat 16:9 van m'n huidige telefoon wel heel erg prettig vind. Nu zijn er bijna geen 16:9 telefoons meer te krijgen (helaas), maar mijn vraag is eigenlijk: zijn er meer mensen die ook eigenlijk tegen wil en dank overgestapt zijn van 16:9 naar 21:9 en zo ja, wat is hun ervaring met die smalle telefoons?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Wailing_Banshee schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:29:
Ik zit met een dilemma...

Ik heb nu een Sony Xperia XZ2 Premium. Ik vind het een heerlijk toestel, alleen zit ik wel te kijken naar een nieuwe toestel. Voor een deel ook omdat ik weer eens wat nieuws wil hebben...

Ik weet wel dat ik graag bij Sony wil blijven. De Xperia 1III is het enige toestel wat aan al mijn eisen voldoet (Qi draadloos laden, microSD kaart slot en geen Samsung).

Mijn dilemma is dat ik dat 16:9 van m'n huidige telefoon wel heel erg prettig vind. Nu zijn er bijna geen 16:9 telefoons meer te krijgen (helaas), maar mijn vraag is eigenlijk: zijn er meer mensen die ook eigenlijk tegen wil en dank overgestapt zijn van 16:9 naar 21:9 en zo ja, wat is hun ervaring met die smalle telefoons?
Onlangs weer geprobeerd om weer naar een S22Ultra te gaan. Maar sinds ik de 1ii en 1iii heb ben ik erg gewend geraakt aan de verhouding. Erg fijn. De samsung is dan gewoon lomp en groot. Zelfs het scherm van de 1iii vind ik mooier met de 4k

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-06 08:11
Ik zit eigenlijk met hetzelfde, heb nu nog een XZ1 compact die nog prima bevalt maar met de huidige aanbieding zijn ze wel gunstig geprijsd en ik verwacht niet dat ze nog goedkoper worden eigenlijk (ik zou voor de 5iii gaan). Maar 21:9 zit ik eigenlijk ook niet echt op de wachten, vind het juist fijn om nu makkelijk met m'n duim bij het hele scherm te kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Wailing_Banshee schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:29:
Ik zat met hetzelfde dilemma, ben van de XZ Premium naar de Xperia 1 overgestapt, schermverhouding went snel. Enige waar ik in die tijd toch niet gewend aan ben geraakt is het gemis van de 3.5mm-jack.. kga toch maar een generatie nieuwer zoeken :9

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-06 15:48

Wailing_Banshee

You're Next

GS88 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:17:
[...]
Enige waar ik in die tijd toch niet gewend aan ben geraakt is het gemis van de 3.5mm-jack.. kga toch maar een generatie nieuwer zoeken :9
Was voor mij ook erg wennen toen ik m'n Xperia XZ2 kocht. Maar nu mis ik hem niet meer.

Ik ben vrijdag in ieder geval overstag gegaan. Zaterdag kreeg ik hem in huis (de Xperia 1, Mark 3, heb even opgezocht hoe je hem in spraak noemt :p). Het smalle scherm is wel erg wennen. En het feit dat ik geen Album (Sony app) meer heb ook... Ik vind die Google Photos niet prettig werken, dus daar moet ik nog een vervanger voor zien te vinden...

De foto app is wel heel mooi. Daar moet ik echt eens mee gaan spelen, maar ik wacht eerst op m'n screenprotector...

En ik moet een andere bumper case hebben, want hij lijkt nu teveel op m'n werk telefoon (ik houd graag werk en prive gescheiden, dus ik gebruik 2 telefoons), beide hebben ze een doorzichtige bumpercase...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Vandaag Android 12 ontvangen en zojuist dus maar geïnstalleerd.

Na de reboot kreeg ik mijn twee simkaarten niet unlocked. Een reboot hielp niet. Wat hielp was even de sim tray eruit, unlocken met patroon/fingerprint en de sim tray terugplaatsen. Vervolgens kon ik de simkaarten unlocken. Voor de zekerheid een reboot gedaan of ik niet weer hetzelfde probleem zou hebben, maar het werkt daarna probleemloos.

Telefoon lijkt nog even snel als voor de update. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Wat ik een beetje raar vind.. zowat alle fabrikanten hebben hun 2022 telefoons aangekondigd (of zelfs al uitgebracht?).. Vanuit de hoek van Sony blijft het stil. Geen aankondigingen, niks?

Ik hoop van harte dat ze nog blijven, maar moeten ze dan niet op z'n minst ook de aansluiting met de rest een beetje vinden?

Vooral als ze een high-end telefoon, voor een high-end prijs uitbrengen tegen de tijd dat bijna alweer de volgende generatie op de stoep staat (voor dezelfde of lagere prijs) snap ik dat het aantal mensen dat een Sony haalt steeds minder en minder wordt.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
GS88 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:03:
Wat ik een beetje raar vind.. zowat alle fabrikanten hebben hun 2022 telefoons aangekondigd (of zelfs al uitgebracht?).. Vanuit de hoek van Sony blijft het stil. Geen aankondigingen, niks?

Ik hoop van harte dat ze nog blijven, maar moeten ze dan niet op z'n minst ook de aansluiting met de rest een beetje vinden?

Vooral als ze een high-end telefoon, voor een high-end prijs uitbrengen tegen de tijd dat bijna alweer de volgende generatie op de stoep staat (voor dezelfde of lagere prijs) snap ik dat het aantal mensen dat een Sony haalt steeds minder en minder wordt.
Geruchten zijn er al volop. Sony is altijd wat later dan de meeste fabrikanten.

De 1iii kwam pas beschikbaar in juni vorig jaar dacht ik.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb net een Xperia 5 III ontvangen, rammelt die van jullie ook zo?
Na wat googlen blijkt het de camera lens te zijn maar dit voelt toch behoorlijk cheap aan.

Zelfs Sony heeft er een artikel over: https://www.sony.com.hk/e...support/articles/SX656001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
@Bierkameel
Toestellen met optische stabilisatie rammelen, ik weet niet anders. Hoeveel ze rammelen is afhankelijk van het toestel, de richting t.o.v. de camerabehuizing en hoe hard je ermee aan het schudden bent. Ik heb hier vijf verschillende toestellen liggen (Sony, Samsung, OnePlus) met optische stabilisatie en alle vijf rammelen ze bij het schudden.

Of dat van jou harder is dan gebruikelijk, dat weet ik natuurlijk niet.

[ Voor 3% gewijzigd door -MD- op 12-04-2022 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik dacht eerder dat er een schroefje los in lag ofzoiets, maar het zal wel een producteigenschap zijn zoals ze dat tegenwoordig noemen.
Mijn Pixel 5 had ook wel OIS maar daar rammelt niets in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Stickertje was dan wel op zijn plaats geweest misschien... Hdd's hadden het vroeger ook wel eens. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3KKx4iz5-oABY_ythbZeQLjaxU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QQ6B58vJUvvQwsC1xaiPtqRD.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
https://www.realmicentral...ut-the-snapdragon-8-plus/

Heb de geruchten over de betere camera's nu al diverse keren voorbij zien komen.
48 megapixel is natuurlijk een flinke upgrade t.o.v. de huidige 12.

Verwachting is in mei..

[ Voor 34% gewijzigd door Brotuck op 18-04-2022 22:54 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck

Just here for the fun

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste