Deze serie heeft echt een probleem met de vingerafdruk scanner.
Ik woon in het buitenland, en val daarom helaas niet onder de Nederlandse consumenten wetgeving. Na 1 jaar en 9 maanden kreeg ik geen gehoor bij Sony, garantie duurt hier slechts 15 maanden. Onderzoek en reparatie zouden voor eigen kosten zijn.
Ik ben vorige week naar een lokale telefoonreparatie keten geweest. Voor 30 euro een nieuwe vingerafdruk scanner besteld, dat durfde ik wel aan. Maar helaas het probleem zit in het moederbord, niet in de scanner in mijn geval. Het moederbord laten vervangen is duurder dan een nieuw toestel kopen.
Kortom, ik heb mijn toestel nu net 2 jaar, en mijn 3e jaar (want alles loopt verder nog soepel) is dus helaas zonder vingerafdruk scanner. En dat is vrij irritant. Dat Sony, in een ander land waarin ze zich niet aan de redelijke termijn hoeven te houden, mij doodleuk vertelt dat er geen garantie meer is en geen goodwill wil toepassen is wel een deuk. Ik ben erg loyaal aan merken, voornamelijk gebaseerd op hoe een defect of incident afhandelen. Misschien ben ik te gevoelig, en is het ‘normaal’ dat het na 1 jaar en 9 maanden klaar kan zijn met een key feature op je toestel. Maar het is wel een koude douche dat na 5 Xperias zonder gedoe, mijn 6e Xperia definitief brak is om wat in NL nog binnen de garantie zou vallen.
Voor iedereen die in Nederland woont, check op consuwijzer.nl wat je rechten zijn en succes.
Update: lees nu pas dat @ambroosV hierboven dezelfde uitleg geeft over de meest voorkomende oorzaak van het vingerafdruk defect. Komt overeen met wat men hier in Singapore onafhankelijk ook heeft geconstateerd.
[
Voor 42% gewijzigd door
Stpan op 06-02-2024 05:45
]