Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:34
JayPe schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:46:
Twee Xperia 5 iii's liggen.

Eén met een defecte fingerprintscanner in de powerbutton (knop doet 't wel, scanner niet meer)
Eén zonder defecte werking.

MAAR: Beiden zijn krom.

Behuizing bij beide telefoons 'geknikt' terhoogte van de powerbutton. Eén met een zichtbaar scheurtje, één met enkel een knikje.

Bij beiden zie je duidelijk een kromming van het toestel, en staat het scherm/glas onder spanning.

Waar laat ik deze toestellen het beste repareren? Kan dat uberhaupt?
Misschien hieronder proberen?

Sony reparatielocatie

Of Dynafix
of Drmobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 15:39
Ik heb (voor m'n gevoel sinds de laaste update) 2 issues met m'n 5iii:

1. Fingerprint sensor werkt soms niet meer, na opnieuw opstarten doet het dan wel weer een tijdje, hoe lang wisselt.
2. De camera app heeft kuren. Zodra ik naar de selfie cam wissel, wordt het gedeelte waar je normaal het beeld ziet zwart en reageert de knop om terug te wisselen ook niet meer. Het menu werkt nog wel en wel kan ik naar de Portrait mode wisselen, op die manier een selfie maken werkt nog wel. Het is dus duidelijk een softwarematig issue.

Heeft iemand ervaring met dit soort kuren? Factory reset wist alleen je data dus dat zal waarschijnlijk weinig uithalen. Updates verwacht ik niet meer, wat is handig? Is het nog mogelijk om zelf de firmware opnieuw erop te zetten of toch maar bij Sony aankloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 21:03
Ik draai op dit moment op versie: 61.2.A.0.472 en heb die kuren niet.
Enige camera gerelateerde irritatie is dat het activeren van de camera app met de shutter knop soms niet werkt.
en wel kan ik naar de Portrait mode wisselen, op die manier een selfie maken werkt nog wel
Bedoel je dat door naar portrait mode te wisselen het beeld wel terug komt? of maak je dan alsnog blind een selfie maar werken de knop i.i.g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
tommyNL schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:46:
Ik draai op dit moment op versie: 61.2.A.0.472 en heb die kuren niet.
Enige camera gerelateerde irritatie is dat het activeren van de camera app met de shutter knop soms niet werkt.

[...]
Bedoel je dat door naar portrait mode te wisselen het beeld wel terug komt? of maak je dan alsnog blind een selfie maar werken de knop i.i.g?
Dat klopt, het beeld komt terug wanneer ik naar de portrait mode wissel. Selfie maken in de normale mode doet ie helemaal niet, ook niet blind.
Issue dat de shutter knop niet werkt om naar de camera te gaan heb ik dan weer niet, maar ik moet zeggen dat ik die knop daarvoor ook niet zo vaak gebruik.
Ik draai dezelfde softwareversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:54
Ik heb expres nog niet geupdate naar Android 13 ivm deze problemen. Het zijn bekende problemen dit. Zoek maar eens op het versienummer in Google en zie de diverse Reddit threads.

[ Voor 37% gewijzigd door P-Rock op 04-09-2023 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-06 09:50
Ik zit al heel lang op Android 13 en ervaar al deze problemen niet.
Wat je kan proberen is van de Photography Pro app de opslag en cache wissen in de hoop dat het hierin iets simpels is.
Of proberen up te daten naar een hogere versie van die app. Ik draai de pro app van de Xperia 1V want hierin zit eindelijk een shutter knop in de pro mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Oceanview schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:32:
Ik zit al heel lang op Android 13 en ervaar al deze problemen niet.
Wat je kan proberen is van de Photography Pro app de opslag en cache wissen in de hoop dat het hierin iets simpels is.
Bedankt voor deze tip! Dit did the trick _/-\o_

Blijft alleen het issue over dat vingerprint sensor het af en toe niet meer doet, maar das niet onoverkomelijk omdat deze het na een restart weer een tijdje doet. Ik lees op reddit dat hiervoor eigenlijk de enige oplossing is om hem op te sturen en dat ze het dan wel goed kunnen fixen. Sony zegt dat het een hardwarematig issue is, bij sommige mensen ook afhankelijk van de temperatuur blijkbaar maar dit is bij mij dan weer niet niet het geval lijkt het. Ik heb de telefoon nu 1,5 jaar dus nog binnen de garantie, ga m na mn vakantie binnenkort dan toch maar even opsturen want ben wel van plan om m nog een paar jaar te gebruiken hij bevalt prima verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kindle44
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:50
bijna altijd merk ik na het douchen dat mijn vingerafdruk niet wordt herkend. ik vermoed dat de lijnen op de vingertop dikker worden waardoor het plaatje verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kindle44
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:50
op mijn Xperia 5iii ontving ik vandaag een update (enkel met letter A toegevoegd aan het versienummer) 61.2.A.0.472A.

Enig idee wat erin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 15:09
kindle44 schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:41:
bijna altijd merk ik na het douchen dat mijn vingerafdruk niet wordt herkend. ik vermoed dat de lijnen op de vingertop dikker worden waardoor het plaatje verandert.
Ik heb dat na klussen in de tuin, poetsen, of welk andere handarbeid dan ook.

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:32

lohost

iemand had al localhost :-(

kindle44 schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:44:
op mijn Xperia 5iii ontving ik vandaag een update (enkel met letter A toegevoegd aan het versienummer) 61.2.A.0.472A.

Enig idee wat erin zit?
Ik las op Reddit dat deze update vermoedelijk alleen maar voor de problemen met vingerafdrukscanner is. Een changelog is weer ver te zoeken.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jap85
lohost schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:53:
[...]

Ik las op Reddit dat deze update vermoedelijk alleen maar voor de problemen met vingerafdrukscanner is. Een changelog is weer ver te zoeken.
Als dat zo is heeft het bij mij iig niet geholpen, na een restart doet de scanner het weer een tijdje (kleine dag meestal) en dan houdt ie er weer mee op. Op Reddit geven mensen die voor dit probleem bij Sony hebben aangeklopt aan dat Sony zegt dat dit een hardwarematig probleem is en dat het toestel ter reparatie opgestuurd moet worden. Dat ga ik binnenkort dus ook maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost

lohost

Mooi klote. Balen dat ze van die gekke issues blijven hebben. En dan ook nog de, voor de huidige markt, korte ondersteuning van OS updates. Denk dat de volgende geen xperia meer wordt :-(

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-04 10:33
jap85 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:07:
[...]

Als dat zo is heeft het bij mij iig niet geholpen, na een restart doet de scanner het weer een tijdje (kleine dag meestal) en dan houdt ie er weer mee op. Op Reddit geven mensen die voor dit probleem bij Sony hebben aangeklopt aan dat Sony zegt dat dit een hardwarematig probleem is en dat het toestel ter reparatie opgestuurd moet worden. Dat ga ik binnenkort dus ook maar doen.
Ik heb sinds een maand geleden ook 'opeens' problemen met de vingerafdruk scanner. En ben niet de enige lijkt het. (Xperia V iii)

Ook bij mij werkt de fingerprint scanner heel eventjes na een restart. Als 'de halve wereld' hier last van heeft, is het geen toeval meer.

Ik woon in Singapore, en garantie is helaas wat minder goed geregeld dan in Nederland. Ik val in de genade van de Sony store - en ben bang dat ze het gaan afschuiven op de enorme barst over het halve scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Stpan schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:02:
[...]

Ik heb sinds een maand geleden ook 'opeens' problemen met de vingerafdruk scanner. En ben niet de enige lijkt het. (Xperia V iii)

Ook bij mij werkt de fingerprint scanner heel eventjes na een restart. Als 'de halve wereld' hier last van heeft, is het geen toeval meer.

Ik woon in Singapore, en garantie is helaas wat minder goed geregeld dan in Nederland. Ik val in de genade van de Sony store - en ben bang dat ze het gaan afschuiven op de enorme barst over het halve scherm.
Vervelend.. ik heb hem ook nog niet ter reparatie gestuurd, ik moet binnenkort weer een paar weken op reis voor werk en heb dan toch liever dit toestel mee dan m'n oude XZ1c. Ik heb de unlock code omgezet naar een pattern (iets minder vervelend om te unlocken) en ben daar nu inmiddels eigenlijk wel weer aan gewend.. maar fingerprint is toch fijner dus ga m uiteindelijk wel opsturen (is nu 1,5 jaar oud dus ik heb even).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
jap85 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:18:
[...]

Vervelend.. ik heb hem ook nog niet ter reparatie gestuurd, ik moet binnenkort weer een paar weken op reis voor werk en heb dan toch liever dit toestel mee dan m'n oude XZ1c. Ik heb de unlock code omgezet naar een pattern (iets minder vervelend om te unlocken) en ben daar nu inmiddels eigenlijk wel weer aan gewend.. maar fingerprint is toch fijner dus ga m uiteindelijk wel opsturen (is nu 1,5 jaar oud dus ik heb even).
Helaas woon ik niet in de EU en de gunstige consumenten bescherming.

Ik moet het doen met 15 maanden garantie. Ik ga wel een kosten indicatie vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-05 09:39
Ik had het scannerprobleem op mijn XZ1C én 5 (1e gen.).
Na een factory reset beweerde het ding volgens de service menu (*#*#7378423#*#* oftewel *#*#SERVICE#*#*) dat er niet eens een scanner op zat!

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Ik heb sinds vandaag iets vreemds: De optie voor een vingerafdrukscan is van mijn Xperia 5 III verdwenen!

Ik wilde vanmiddag mijn gsm openen dmv een vingerafdruk, maar er gebeurde niks. In de opties bij schermbeveiliging stond eerst de optie voor 'vingerafdrukbeheer', maar die is geheel verdwenen uit de lijst.

Een herstart van de telefoon maakt niks uit. Ik had voorheen een vingerafdrukverificatie en een patroon, maar nu heb ik alleen nog de tweede. Ook is de optie verdwenen uit de apps die vingeradrukverificatie hebben.

Is dit een softwarefout? Ik zit nog op Android 12. Ik zit niet echt te wachten op een factory reset...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:28
@P-Rock Bekend probleem, op quasi elke recente Xperia met de vingerafdrukscanner in de powerknop. De hardware gaat gewoon stuk. Het zou gaan om de flex ribbon cable tussen de knop en het moederbord die niet meer echt goed verbinding maakt na een hoop gebruik.

Bij mij hebben mijn 1 III en 5 IV er ook last van, de 1 III na ongeveer anderhalf jaar (gekocht in VS dus geen garantie meer), en de 5 IV na een half jaar al. Een van mijn vrienden heeft het na ongeveer twee jaar aan de hand op een 5 II.

Factory reset helpt in ieder geval niet. Soms is het tijdelijk terug na een reboot, als de kabel door wat beweging toevallig even beter zit. Maar eens het probleem er is komt het altijd snel terug. Als je nog garantie hebt kan je 'm insturen, ze maken het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlaoR
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03-06 12:30
Als je nog garantie hebt kan je 'm insturen, ze maken het wel gewoon.
Weet iemand hier hoe lang je je telefoon dan kwijt bent en in welke toestand deze terugkomt?

Ook bij mijn 5 III heeft de fingerprint scanner het recent begeven, na 22 maanden. Het is bijna té toevallig ...
Ik was eigenlijk van plan om wat langer dan 2 jaar te doen met dit toestel, maar als ik hem voor reparatie langere tijd kwijt ben en gereset terugkrijg, is laten repareren niet heel aantrekkelijk. Zeker in de wetenschap dat de software-ondersteuning ook al ten einde is. Android 14 hoeft echt niet, maar zelfs geen security patches meer is toch echt schraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Deze serie heeft echt een probleem met de vingerafdruk scanner.

Ik woon in het buitenland, en val daarom helaas niet onder de Nederlandse consumenten wetgeving. Na 1 jaar en 9 maanden kreeg ik geen gehoor bij Sony, garantie duurt hier slechts 15 maanden. Onderzoek en reparatie zouden voor eigen kosten zijn.

Ik ben vorige week naar een lokale telefoonreparatie keten geweest. Voor 30 euro een nieuwe vingerafdruk scanner besteld, dat durfde ik wel aan. Maar helaas het probleem zit in het moederbord, niet in de scanner in mijn geval. Het moederbord laten vervangen is duurder dan een nieuw toestel kopen.

Kortom, ik heb mijn toestel nu net 2 jaar, en mijn 3e jaar (want alles loopt verder nog soepel) is dus helaas zonder vingerafdruk scanner. En dat is vrij irritant. Dat Sony, in een ander land waarin ze zich niet aan de redelijke termijn hoeven te houden, mij doodleuk vertelt dat er geen garantie meer is en geen goodwill wil toepassen is wel een deuk. Ik ben erg loyaal aan merken, voornamelijk gebaseerd op hoe een defect of incident afhandelen. Misschien ben ik te gevoelig, en is het ‘normaal’ dat het na 1 jaar en 9 maanden klaar kan zijn met een key feature op je toestel. Maar het is wel een koude douche dat na 5 Xperias zonder gedoe, mijn 6e Xperia definitief brak is om wat in NL nog binnen de garantie zou vallen.

Voor iedereen die in Nederland woont, check op consuwijzer.nl wat je rechten zijn en succes.

Update: lees nu pas dat @ambroosV hierboven dezelfde uitleg geeft over de meest voorkomende oorzaak van het vingerafdruk defect. Komt overeen met wat men hier in Singapore onafhankelijk ook heeft geconstateerd.

[ Voor 42% gewijzigd door Stpan op 06-02-2024 05:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Na wat prutsen was mijn vingerafdrukscanner weer terug, maar sinds vandaag is 'ie weer foetsie...

Volgens mij heeft het (ook) iets te maken met de temperatuur? Ik had zojuist een half uur zitten videobellen en daarna hield de scanner het weer voor gezien. Mijn Photo Pro app heb ik ook diverse keren moeten resetten toen ik op vakantie was in Vietnam, waar de gemiddelde dagtemperatuur zo tussen de 30 en 35 graden ligt.

Het lijkt er dus op dat Xperia's een hitteprobleem hebben.

[ Voor 95% gewijzigd door P-Rock op 08-02-2024 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

P-Rock schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:39:
Na wat prutsen was mijn vingerafdrukscanner weer terug, maar sinds vandaag is 'ie weer foetsie...

Volgens mij heeft het (ook) iets te maken met de temperatuur? Ik had zojuist een half uur zitten videobellen en daarna hield de scanner het weer voor gezien. Mijn Photo Pro app heb ik ook diverse keren moeten resetten toen ik op vakantie was in Vietnam, waar de gemiddelde dagtemperatuur zo tussen de 30 en 35 graden ligt.

Het lijkt er dus op dat Xperia's een hitteprobleem hebben.
Sinds vandaag werkt mijn vinger afdruk scanner van mijn Xperia 5 III ook ineens niet meer. Soms viel hij wel eens uit. Na een reboot deed hij het weer, maar dat lijkt nu niet meer te werken. Heb jij hem nog onder garantie kunnen laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Anoniem: 306567 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:59:
[...]

Sinds vandaag werkt mijn vinger afdruk scanner van mijn Xperia 5 III ook ineens niet meer. Soms viel hij wel eens uit. Na een reboot deed hij het weer, maar dat lijkt nu niet meer te werken. Heb jij hem nog onder garantie kunnen laten maken?
Wat bij mij (tot nu toe) werkt is het geheel uitschakelen van de schermbeveiliging, het wissen van het cache van de 'Android-systeem' app en daarna een reboot. Als ik dan de schermbeveiliging weer inschakel dan doet de vingerafdrukscanner het weer (voor even) bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

P-Rock schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 10:54:
[...]

Wat bij mij (tot nu toe) werkt is het geheel uitschakelen van de schermbeveiliging, het wissen van het cache van de 'Android-systeem' app en daarna een reboot. Als ik dan de schermbeveiliging weer inschakel dan doet de vingerafdrukscanner het weer (voor even) bij mij.
Ik heb hem inmiddels opgestuurd. Het was een hardware matig probleem, de fingerprint reader is nu vervangen en werkt weet zoals het hoort. Heb nog garantie tot juni, dus gelukkig onder garantie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Ik ben niet te spreken over de vrij waardeloze performance van de telefoon (en met name de camera) in landen waarbij het kwik boven de 30c uitkomt.

Ik ben net terug van een 3-weekse vakantie naar Thailand, Singapore en Vietnam en waarbij dagelijkse temperaturen van 30-35c normaal waren. De Xperia heeft het daar erg moeilijk mee. Na het nemen van slechts een paar foto's kreeg ik al een hittemelding en dat bepaalde apps preventief uitgeschakeld waren.

De Photo Pro app is ook zo'n 50x gecrashed denk ik.

Ik twijfel nu enorm of mijn volgende telefoon een Sony zal worden. Mijn vriendin had met haar iPhone 14 Pro Max namelijk nergens last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
P-Rock schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 14:10:
Ik ben niet te spreken over de vrij waardeloze performance van de telefoon (en met name de camera) in landen waarbij het kwik boven de 30c uitkomt.

Ik ben net terug van een 3-weekse vakantie naar Thailand, Singapore en Vietnam en waarbij dagelijkse temperaturen van 30-35c normaal waren. De Xperia heeft het daar erg moeilijk mee. Na het nemen van slechts een paar foto's kreeg ik al een hittemelding en dat bepaalde apps preventief uitgeschakeld waren.

De Photo Pro app is ook zo'n 50x gecrashed denk ik.

Ik twijfel nu enorm of mijn volgende telefoon een Sony zal worden. Mijn vriendin had met haar iPhone 14 Pro Max namelijk nergens last van.
Sinds de Xperia V serie is dit probleem opgelost. De VI serie heeft er hopelijk ook geen last van en krijgt mogelijk zelfs tot 5 jaar aan updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:54
Tot heden heb ik nog een Iphone14 Pro die voorzien is van alle krassen en deukenn.
Geluid word slecht dus ik mag verlengen maar ik twijfel nog.

Ik twijfel tussen de ZFold of toch de Sony die aangekondigd gaat worden op 17 Mei. dus weg van het Apple systeem.

Wat zijn de camera/foto kwaliteit van de Sony. ?
ik las dat de support maar 3 jaar duurt maar dat is voor mij geen probleem.

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lohost

lohost

3 jaar zou al fijn zijn, de 2 die we nu hebben is wel heel erg matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindgebruiker
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:18
Ook mijn vingerafdruklezer begint kuren te vertonen. Gewoon als de telefoon koel is. Reboot helpt tot nu toe. Het is een 1 III van twee-en-half jaar oud, dus geen garantie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
eindgebruiker schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 13:48:
Ook mijn vingerafdruklezer begint kuren te vertonen. Gewoon als de telefoon koel is. Reboot helpt tot nu toe. Het is een 1 III van twee-en-half jaar oud, dus geen garantie meer.
Wat bij mij helpt is de smart lock helemaal uitschakelen. Dan de cache van Android-systeem legen en daarna rebooten. Dan de smart lock weer inschakelen. Dan doet ie het weer een paar dagen.

Vooral wanneer de telefoon warm wordt houdt de vingerafdrukscanner het vaak voor gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Ja hoor, na 2 jaar heeft ook mijn Xperia 5 III geen vingerscanner meer. Gebeurde eerder al na een paar jaar met m'n Xperia 5 en volgens mij ook nog met de Xperia XZ1 Compact of zoiets (al weer een tijdje geleden) ...

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
Al ruim een jaar een Xperia 5 IIII, zonder problemen. Nu heb ik een nieuwe USB-C oplaadkabel, maar deze lijkt niet te werken met de Xperia :?

Bij het aansluiten maakt hij even het geluidje dat hij gaat opladen, maar doet vervolgens niets.

Alle andere telefoons werken wel met deze kabel, evenals de Xperia die op alle andere kabels/opladers prima werkt. Behalve deze combi.

Het is een snellaadkabel met QC3.0 specificatie, tot 3A, dus daar verwachtte ik geen problemen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:47

Wailing_Banshee

You're Next

Zwartoog schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:10:
Al ruim een jaar een Xperia 5 IIII, zonder problemen. Nu heb ik een nieuwe USB-C oplaadkabel, maar deze lijkt niet te werken met de Xperia :?

Bij het aansluiten maakt hij even het geluidje dat hij gaat opladen, maar doet vervolgens niets.

Alle andere telefoons werken wel met deze kabel, evenals de Xperia die op alle andere kabels/opladers prima werkt. Behalve deze combi.

Het is een snellaadkabel met QC3.0 specificatie, tot 3A, dus daar verwachtte ik geen problemen van.
Ik heb ook een USB-C kabel waarmee ik m'n telefoon niet opgeladen krijg. Hij blijft dan zeuren dat er er vuil in de laadpoort zit.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindgebruiker
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:18
Ik weet niet welke gevolgen het heeft voor de kabel, maar Sony gebruikt PD, niet QC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Ik gebruik de lader van m'n laptop (eerst een HP, nu een Asus) en man, dat gaat snel! :)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
Wailing_Banshee schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 07:14:
[...]

Ik heb ook een USB-C kabel waarmee ik m'n telefoon niet opgeladen krijg. Hij blijft dan zeuren dat er er vuil in de laadpoort zit.
Thanks! Hier geen klachten vanuit de telefoon zelf.
eindgebruiker schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 07:48:
[...]

Ik weet niet welke gevolgen het heeft voor de kabel, maar Sony gebruikt PD, niet QC.
Mja, zelfs een 350 mA USB poort geeft een laadactie :)

Nieuw iets ontdekt: ik heb de Ampere laadapp eens geïnstalleerd voor de nieuwsgierigheid. Met deze kabel geeft hij aan dat hij niet laadt, en niet ontlaadt. Gewoon 0 mA :?

Telefoon een paar uur aan de lader gelaten, en warempel: niet voller, niet leger.

Kan niet anders dan een software-bug zijn denk ik dan. Pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Als ik een willekeurige USB-C kabel neem dan kan ik alleen opladen. Prik ik de kabel in mijn pc en hang mijn gsm eraan, dan maakt deze geen verbinding. Dat doet ie alleen met de Sony kabel. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog

Even een update.

Na een paar maanden laadde de telefoon nergens meer aan op. Een bepaalde combi aan lader+kabel zorgde er in ieder geval voor dat hij niet leeg liep, dus snel leeggehaald en factory reset e.d. gedaan.

Hielp allemaal niet, dus onder garantie terug kunnen sturen. Dat heeft een paar weken geduurd (wachten op onderdelen), en uiteindelijk een nieuw (of refurbished) exemplaar gekregen :)

1) Vingerafdrukscanner doet het dus ook weer *O*
2) Hij laadt weer op. *O* Alleen niet op de originele laadstekker die ook geen andere telefoons oplaadt. Mijn hypothese is dat deze stekker iets kapot heeft gemaakt in de telefoon (of vice versa). Stekker kan dus bij het afval.
3) Alles werkt dus, behalve die kabel die het eerst ook niet deed (zie citaat boven) -O- Nou ja, die curiositeit laat ik maar zo.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste