Is er een reden dat de Xperia 1 III zo slecht leverbaar is? Zou graag deze bestellen ter vervanging van mijn huidige Xperia 1,maar is nergens te bestellen. Heeft het wellicht tr maken met de tekorten aan chips?
https://www.estorepartner...ct/xperia-1-iii-dual-sim/JJM vd E schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 22:30:
Is er een reden dat de Xperia 1 III zo slecht leverbaar is? Zou graag deze bestellen ter vervanging van mijn huidige Xperia 1,maar is nergens te bestellen. Heeft het wellicht tr maken met de tekorten aan chips?
gewoon op voorraad
Just here for the fun
Laatst bij de lokale T- Mobile geweest om de mark III in real life te zien..maar wat blijkt..ze hebben de exclusieve deal met Sony niet meer. Jaren hadden ze een Sony hoek..nu verkopen ze helemaal geen Sony's meer.
Waar kunnen we nog Sony phones zien? Media Markt?
Ik heb zelf vaker bij de Media Markt gekeken en zie daar vaak maar 1 of 2 verschillende Sony telefoons liggen. Dit zijn dan vaker budgetmodellen. Ik wil zelf ook graag de 1 mark 3 en zeker straks de 5 mark 3 zien. Maar ook ik weet niet waar ik deze direct kan vinden.BrbZrk schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 01:09:
Laatst bij de lokale T- Mobile geweest om de mark III in real life te zien..maar wat blijkt..ze hebben de exclusieve deal met Sony niet meer. Jaren hadden ze een Sony hoek..nu verkopen ze helemaal geen Sony's meer.
Pre-order Xperia 5 III start op 6 september... prijs... unknown
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb ook een aantal MM bezocht. Geen 1iii aangetroffen. Bij navraag kreeg ik veelal wat glazige blikken en werd ik doorverwezen naar de 1ii of andere merken die "minstens net zo goed" zouden zijn. Sindsdien kijk ik vooral bij de grote webshops en telecomaanbieders.
Deal met T-Mobile is er geloof ik niet meer door oppo en xaomi. MediaMarkt Bijlmer is een maybe kans dat je hem daar vond of in de grote Belsimpel. Belsimpel heeft nog wel goeie banden met Sony Benelux. Ik kan een aanvraag doen bij de baas waar ze nog leverbaar en te zien zijn, als dat nodig is.Aldaugha schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:29:
[...]
Ik heb zelf vaker bij de Media Markt gekeken en zie daar vaak maar 1 of 2 verschillende Sony telefoons liggen. Dit zijn dan vaker budgetmodellen. Ik wil zelf ook graag de 1 mark 3 en zeker straks de 5 mark 3 zien. Maar ook ik weet niet waar ik deze direct kan vinden.
groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)
Ik ben het meest nieuwsgierig naar de 5iii, dus ik denk dat ik nog even wachtMister Hardware schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:35:
[...]
Deal met T-Mobile is er geloof ik niet meer door oppo en xaomi. MediaMarkt Bijlmer is een maybe kans dat je hem daar vond of in de grote Belsimpel. Belsimpel heeft nog wel goeie banden met Sony Benelux. Ik kan een aanvraag doen bij de baas waar ze nog leverbaar en te zien zijn, als dat nodig is.
Nu de nieuwe modellen er zijn twijfel ik tussen de 1 II en de 5 II ter vervanging van mijn XZ Premium..
Ik vind helaas de huidige trend waarbij de 1 III zo'n 1300 euro kost en de 5 III waarschijnlijk iets van 1000,- ofzo, een beetje té.
Ik vind helaas de huidige trend waarbij de 1 III zo'n 1300 euro kost en de 5 III waarschijnlijk iets van 1000,- ofzo, een beetje té.
[ Voor 7% gewijzigd door GS88 op 03-09-2021 00:27 ]
Rotterdam
Ik twijfel om mijn eigen 1 ii nu te verkopen voor de nieuwe 1 iii. Ik heb al mijn xz3 recent verkocht dus opzicht is er al wat speling. @GS88 je kan kijken naar de 2dd handsprijzen.
groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)
Daar ben ik het wel mee eens en dat is ook een van de redenen dat ik de 5 boven de 1 verkies. Alleen denk ik wel dat ik even wacht tot de prijs iets zakt of er moet een goede actie zijn. Beetje jammer dat de prijzen zo extreem omhoog zijn gegaan ten opzichte van andere merken. Dit terwijl ik Sony wel echt het fijnste vindt.GS88 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 00:21:
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Pre-order start vanaf 6 september... Bedoel je dat?
Volgens de bol.com helpdesk zou ik mijn paarse Xperia 1 III komende week mogen verwachten. Ik ben benieuwd!
Op hoop van zegen voor u.
Ik heb minder geluk bij Krefel. Zou gisteren of vandaag zijn, uiteraard niets. Even gebeld en ze verwachten begin september nu. Begin september betekent voor hun gewoon de eerste helft van september.
Ik heb minder geluk bij Krefel. Zou gisteren of vandaag zijn, uiteraard niets. Even gebeld en ze verwachten begin september nu. Begin september betekent voor hun gewoon de eerste helft van september.
Ondertussen is de Xperia 5 III nog steeds niet te pre orderen.
Bij Sony zelf is ie wel te pre orderen, ik heb gisteren een mailtje gehad. Je krijgt trouwens de WH-H910N erbij ipv een XM3/XM4. Ook een prima ding maar wel net ietsjes goedkoper dan de XM3 dus toch jammer..
EDIT: als je op de koop nu link uit de mail klikt, kom je op een pagina met links naar belsimpel en mobiel.nl, dus echt pre orderen lukt toch nog niet inderdaad.
EDIT: als je op de koop nu link uit de mail klikt, kom je op een pagina met links naar belsimpel en mobiel.nl, dus echt pre orderen lukt toch nog niet inderdaad.
[ Voor 28% gewijzigd door jap85 op 07-09-2021 17:49 ]
Ik heb mijn Xperia 1 III inmiddels ruim een dag in gebruik. De bevindingen tot nu toe zijn uitstekend. Qua software en afwerking geeft hij een enorm professionele en premium indruk. De interface is mooi clean, geen troep of onnodige onzin. Overstappen van mijn vorige Xperia toestel ging heel soepel en snel. De helderheid van het scherm valt wel een beetje tegen als je buiten bent op een hele zonnige dag zoals gisteren. Het beeld en geluid in het algemeen is prachtig! Al met al dus zeer tevreden, hoewel ik het aankoopbedrag nog niet helemaal kan verantwoorden voor mijzelf, want hij is echt wel enorm duur.
Weet iemand of je de assistentie knop aan de zijkant voor iets anders kunt gebruiken dan specifiek voor Google Assistant? Het lukt mij niet om hier bijvoorbeeld Assistant Shortcuts mee te gebruiken, terwijl dat met mijn Xperia XZ3 geen probleem was.
Echt he, half jaar geleden aankondigen en dan een week na de pre-order datum alsnog nerges te pre-orderen..... Dat hij niet direct de 6e leverbaar is ok, maar uberhaupt niet te pre-orderen, kom op zeg, het is een PRE-order.halilg85 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:03:
Ondertussen is de Xperia 5 III nog steeds niet te pre orderen.
Stop dan gewoon met telefoons maken als je ze toch niet wilt verkopen
Is gewoon redelijk frustrerend. Ben vanaf juni eigenlijk al wel toe aan een nieuwe Xperia ter vervanging van mijn XZ1 maar het schiet gewoon niet op zo.
Afgelopen week op vakantie dacht ik "oh ja, even maandag pre-orderen". Hele week niks.
Daarnaast is mijn abbonement verlengbaar (met potentieel een goede deal) vanaf halverwege oktober maar dan is de preorder deal er weer niet meer.
Op Amazon.de staat de Duitse preorder wel open met als datum 4 oktober. Vraag me alleen af of dat goed gaat qua headset claimen.
[ Voor 50% gewijzigd door GG85 op 11-09-2021 13:16 ]
Even een korte update van mijn kant nadat ik de Xperia 1 III een paar dagen in gebruik heb 
Om te beginnen is het echt een heerlijke telefoon. Hij werkt enorm fijn, erg snel, stabiel, prachtig beeld en geluid en hij maakt mooie foto's. Ik vind hem bovendien qua software erg fijn. Je krijgt bij de installatie een keuzescherm voor je zoekmachine en voor welke extra apps van Sony en Google je wilt installeren. Wat er dan toch standaard is geïnstalleerd aan bloatware (zoals Facebook en LinkedIn) is eenvoudig uit te zetten, waardoor de telefoon uiteindelijk helemaal geen bloatware meer heeft. Verder is de Android skin nagenoeg native, wat ik persoonlijk ook erg kan waarderen. Wat ik wel mis is de standaard Album app van Sony, want nu moet je het doen met de Google Photos app. Wellicht zijn er nog alternatieven in de Play Store.
Er zijn uit mijn eigen ervaring ook wat minpuntjes tot nu toe. Het (draadloos) opladen lijkt minder snel te gaan dan mijn vorige toestel. Dit heeft dan ook direct weer een voordeel, mijn draadloze oplader wordt minder warm en gebruikt de ventilator niet meer, hij is nu dus helemaal stil. Ik weet nog niet zeker of dit een instelling is, dus dat ga ik nog eens nakijken. Verder lijkt hij wel redelijk snel de batterij leeg te maken. Ik ben echter wel iemand die meestal overdag laadt in plaats van 's nachts (bang voor brand), dus echt een goed beeld van de accucapaciteit heb ik nog niet. En de helderheid van het scherm, zoals ik hiervoor ook al eens zei, valt een beetje tegen. Dat is dan wel vooral een probleem in de zomer.
Overigens kan ik het paarse model aanbevelen aan iedereen die wel eens wat anders wil dan standaard zwart. Het paarse kleurtje is heel subtiel en ziet er erg professioneel uit, maar geeft toch net even een leuk effect.
Om te beginnen is het echt een heerlijke telefoon. Hij werkt enorm fijn, erg snel, stabiel, prachtig beeld en geluid en hij maakt mooie foto's. Ik vind hem bovendien qua software erg fijn. Je krijgt bij de installatie een keuzescherm voor je zoekmachine en voor welke extra apps van Sony en Google je wilt installeren. Wat er dan toch standaard is geïnstalleerd aan bloatware (zoals Facebook en LinkedIn) is eenvoudig uit te zetten, waardoor de telefoon uiteindelijk helemaal geen bloatware meer heeft. Verder is de Android skin nagenoeg native, wat ik persoonlijk ook erg kan waarderen. Wat ik wel mis is de standaard Album app van Sony, want nu moet je het doen met de Google Photos app. Wellicht zijn er nog alternatieven in de Play Store.
Er zijn uit mijn eigen ervaring ook wat minpuntjes tot nu toe. Het (draadloos) opladen lijkt minder snel te gaan dan mijn vorige toestel. Dit heeft dan ook direct weer een voordeel, mijn draadloze oplader wordt minder warm en gebruikt de ventilator niet meer, hij is nu dus helemaal stil. Ik weet nog niet zeker of dit een instelling is, dus dat ga ik nog eens nakijken. Verder lijkt hij wel redelijk snel de batterij leeg te maken. Ik ben echter wel iemand die meestal overdag laadt in plaats van 's nachts (bang voor brand), dus echt een goed beeld van de accucapaciteit heb ik nog niet. En de helderheid van het scherm, zoals ik hiervoor ook al eens zei, valt een beetje tegen. Dat is dan wel vooral een probleem in de zomer.
Overigens kan ik het paarse model aanbevelen aan iedereen die wel eens wat anders wil dan standaard zwart. Het paarse kleurtje is heel subtiel en ziet er erg professioneel uit, maar geeft toch net even een leuk effect.
Interessant toestel. Tijdje de overstap gemaakt naar OnePlus, maar Sony blijft toch wel mooie toestellen produceren. Interessante feature die ik op eerdere toestellen heb gemist:
uitvoer voor video/afbeeldingen via DisplayPort over USB Type-C-kabel of USB-C-naar-HDMI-adapterkabel (Display port 4K/60 fps)
Ik gebruik nog regelmatig de Sony Z3 tablet met een micro-usb kabel naar hdmi om media te kijken op een tv (hotel/huisje etc). Ben wel benieuwd naar de implementatie hiervan. Als het beeld 1:1 overgezet gaat worden naar de tv lijkt het me niet heel prettig kijken. Is er een bezitter die een kabel heeft en dat eens zou willen uitproberen?
Nu ook afwachten tot er een andere actie gaat komen voor de 1 III. De huidige prijs is me iets te gortig, een evt. headset verpats ik wel weer om het wat aantrekkelijker te maken.
uitvoer voor video/afbeeldingen via DisplayPort over USB Type-C-kabel of USB-C-naar-HDMI-adapterkabel (Display port 4K/60 fps)
Ik gebruik nog regelmatig de Sony Z3 tablet met een micro-usb kabel naar hdmi om media te kijken op een tv (hotel/huisje etc). Ben wel benieuwd naar de implementatie hiervan. Als het beeld 1:1 overgezet gaat worden naar de tv lijkt het me niet heel prettig kijken. Is er een bezitter die een kabel heeft en dat eens zou willen uitproberen?
Nu ook afwachten tot er een andere actie gaat komen voor de 1 III. De huidige prijs is me iets te gortig, een evt. headset verpats ik wel weer om het wat aantrekkelijker te maken.
Kun je mij een link delen waar ik zo'n kabel kan bestellen? Dan wil ik hem met plezier bestellen en even voor je uitproberen.-MD- schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:41:
Is er een bezitter die een kabel heeft en dat eens zou willen uitproberen?
Hij is eindelijk te preorderen hoor 😴
Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RX 6900XT | EKWB | Valve Index
Ja idd. Levertijd 3 weken😭Nerdquake schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:01:
Hij is eindelijk te preorderen hoor 😴
Jup, Sony houdt er wel van om ons continu te ****teasen... 😩
Bij mijn bestelling via belsimpel staat dat ze hem de 30ste binnenkrijgen.
Mijn 4 jaar oude S8 begint onderhand al uit elkaar te vallen haha
[ Voor 10% gewijzigd door Nerdquake op 13-09-2021 15:31 ]
We gaan het zien, bestelling de deur uit gedaan in elk geval
Euh... Bij de accessoires op de website van Sony zelf staat er geen. Het lastige met kabels is dat de compatibiliteit niet altijd even duidelijk is of dat er geen garanties worden gegeven, dus ik zou je geen link durven geven met de garantie dat het zou moeten werken.Blockchain schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:36:
[...]
Kun je mij een link delen waar ik zo'n kabel kan bestellen? Dan wil ik hem met plezier bestellen en even voor je uitproberen.
Dan is er ook nog de keuze om een directe kabel te gebruiken, dus een USB-C naar HDMI kabel. Of je hebt een converter/adapter waar je weer een HDMI-kabel insteekt. Ander alternatief: een hub, die heeft meer aansluitingen en is breder toepasbaar maar duurder.
Op de website is paars gewoon op voorraad hoor ?
https://www.estorepartner...ct/xperia-1-iii-dual-sim/
Just here for the fun
Volgens mij doelden ze op de Xperia 5 III die nog niet leverbaar is.Brotuck schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:55:
Op de website is paars gewoon op voorraad hoor ?
Ik heb een USB-C naar HDMI female adapter besteld en we wachten maar even af of dat gaat werken. Volgens Sony zou het gewoon moeten werken.-MD- schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:39:
[...]
Dan is er ook nog de keuze om een directe kabel te gebruiken, dus een USB-C naar HDMI kabel. Of je hebt een converter/adapter waar je weer een HDMI-kabel insteekt. Ander alternatief: een hub, die heeft meer aansluitingen en is breder toepasbaar maar duurder.
@Blockchain Op de website van Ewent staat: Zorg ervoor dat de USB-C-poort van de laptop DP Alt Mode ondersteunt. Op de website van Sony staat: Note: For more details about compatibility, refer to the cable adapter retailer or supplier en nergens iets over DP Alt Mode en het is natuurlijk ook geen laptop. Typisch daarom dus dat ik het ook niet aandurf een suggestie te doen wat je geld zou kosten... 
Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Denk dat het wel zal werken, maar benieuwd naar wat je daadwerkelijk op het scherm gaat zien.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Denk dat het wel zal werken, maar benieuwd naar wat je daadwerkelijk op het scherm gaat zien.
Helemaal begrijpelijk! De kosten van een kabeltje komen we wel weer overheen als die niet zou werken. Maar om nou een telefoon op de gok te kopen dat je het wel voor elkaar krijgt is een ander verhaal. We gaan het zien, ik houd je op de hoogte-MD- schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:22:
Typisch daarom dus dat ik het ook niet aandurf een suggestie te doen wat je geld zou kosten...
Sinds gisteren ook de xperia 1 iii in bezit. Hiervoor had ik een Galaxy S10.
Eerste indrukken:
Ideaal formaat. Even breed als mijn S10, waardoor het toch nog goed in de hand ligt en vlot met 1 hand te bedienen valt.
Scherm is prachtig. Helderheid nog niet buiten in vol zonlicht kunnen testen.
Vingerafdruk scanner is enorm snel tov mijn S10, dat is efkes verschieten hoe snel die unlockt (misschien ook net iets te snel, paar keer gehad dat het unlocked was zonder dat ik het door had).
Batterij is gisteren enorm snel gezakt en toestel werd enorm warm, maar dat zal komen doordat alles nieuw geconfigureerd moest worden. Vandaag valt het zeer goed mee, zakt normaal qua verbruik.
De UI is wel efkes aanpassen komende van jarenlang Samsung te gebruiken. Paar zaken die ik logischer vond op de Samsung, zoals geluid dempen/trillen en geluid regelen.
Bijkomend dan ook 2 vraagskes.
1) Bestaat er een mogelijkheid om standaard het belvolume te kunnen instellen wanneer ik het volume verander via de knoppen? Nu staat dat op media en moet ik het eerst vergroten om het belvolume te kunnen aanpassen.
2) Ik heb gisteren een paar mappen aangemaakt in de app launcher (eigen volgorde), maar vanochtend zag ik dat er apps uit verdwenen zijn. Ze staan nog steeds geïnstalleerd en via de zoekfunctie kan ik ze terugvinden, maar ze verschijnen niet meer in de app launcher. Enig idee hoe ik die terug zichtbaar krijg?
Eerste indrukken:
Ideaal formaat. Even breed als mijn S10, waardoor het toch nog goed in de hand ligt en vlot met 1 hand te bedienen valt.
Scherm is prachtig. Helderheid nog niet buiten in vol zonlicht kunnen testen.
Vingerafdruk scanner is enorm snel tov mijn S10, dat is efkes verschieten hoe snel die unlockt (misschien ook net iets te snel, paar keer gehad dat het unlocked was zonder dat ik het door had).
Batterij is gisteren enorm snel gezakt en toestel werd enorm warm, maar dat zal komen doordat alles nieuw geconfigureerd moest worden. Vandaag valt het zeer goed mee, zakt normaal qua verbruik.
De UI is wel efkes aanpassen komende van jarenlang Samsung te gebruiken. Paar zaken die ik logischer vond op de Samsung, zoals geluid dempen/trillen en geluid regelen.
Bijkomend dan ook 2 vraagskes.
1) Bestaat er een mogelijkheid om standaard het belvolume te kunnen instellen wanneer ik het volume verander via de knoppen? Nu staat dat op media en moet ik het eerst vergroten om het belvolume te kunnen aanpassen.
2) Ik heb gisteren een paar mappen aangemaakt in de app launcher (eigen volgorde), maar vanochtend zag ik dat er apps uit verdwenen zijn. Ze staan nog steeds geïnstalleerd en via de zoekfunctie kan ik ze terugvinden, maar ze verschijnen niet meer in de app launcher. Enig idee hoe ik die terug zichtbaar krijg?
[ Voor 1% gewijzigd door Fallschirm op 14-09-2021 11:41 . Reden: Typfouten correctie ]
@-MD- ik heb de adapter ontvangen en op mijn televisie op kantoor aangesloten. Het werkt direct, echter is het beeld een stuk kleiner dan ik had gehoopt, dus niet beeldvullend. Dit kan eventueel aan mijn televisie liggen. En bovendien geeft mijn televisie aan dat hij slechts een 1024 bij 768 resolutie ontvangt.
Ik heb ook mijn PC monitor geprobeerd, die laat ongeveer hetzelfde zien alleen wel beeldvullend. Dat levert met een ultra-wide geen mooi of überhaupt bruikbaar resultaat op.
Maar er lijkt een oplossing te zijn met de SecondScreen app, die wil ik nog wel even proberen als ik vandaag of morgen even tijd heb.
Ik heb ook mijn PC monitor geprobeerd, die laat ongeveer hetzelfde zien alleen wel beeldvullend. Dat levert met een ultra-wide geen mooi of überhaupt bruikbaar resultaat op.
Maar er lijkt een oplossing te zijn met de SecondScreen app, die wil ik nog wel even proberen als ik vandaag of morgen even tijd heb.
Mijn ruim 4 jaar oude XZ premium is ook ondertussen wel aan vervanging toe. Zit ook naar de 1 III te kijken. Maar die prijs he... Zal waarschijnlijk toch even wachten tot die in prijs wat is gedaald. Maar goed om te zien dat de eerste ervaringen goed zijn hier. Heb nog een draadloze lader van een oude Nokia lumia 920, en de headset die ik bij de xz premium kreeg doet het ook nog uitstekend (en gebruik ik niet zo heel vaak)
Hoop snel te kunnen upgraden, dus laat die prijs maar wat zakken... Haha (al zal dat wel ff kunnen duren met die tekorten overal ben ik bang...)
Hoop snel te kunnen upgraden, dus laat die prijs maar wat zakken... Haha (al zal dat wel ff kunnen duren met die tekorten overal ben ik bang...)
De 1 III had je dan beter een paar weken geleden kunnen preorderen icm de headset. Nu is ie het geld pas weer waard onder de €1000,- m.i.
5 III is een optie? Eigenlijk hetzelfde alleen niet zo lomp groot. Die is nu wel te pre-orderen icm een (net iet smindere helaas) headset
5 III is een optie? Eigenlijk hetzelfde alleen niet zo lomp groot. Die is nu wel te pre-orderen icm een (net iet smindere helaas) headset
Heb me nog niet heel erg in de verschillen tussen die 2 verdiept. Draadloos laden was er 1 van meende ik, en dat is toch wel fijn om te hebben. Heb in principe nog wel even tijd om te wachten, m'n huidige valt nog niet uit elkaar...
Kleine week verder en de batterij is indrukwekkend.
Via battery care laad ik het toestel 's nachts tot maximum 80% op en ik haal daar vlot het einde van de dag mee met nog genoeg overschot. Scherm staat ook op 120hz ingesteld.
Ik doe quasi hetzelfde als met mijn S10 en daar haalde ik toch maar nipt het einde van de dag, ondanks 100% lading.
Wat mij betreft een serieuze verbetering.
Via battery care laad ik het toestel 's nachts tot maximum 80% op en ik haal daar vlot het einde van de dag mee met nog genoeg overschot. Scherm staat ook op 120hz ingesteld.
Ik doe quasi hetzelfde als met mijn S10 en daar haalde ik toch maar nipt het einde van de dag, ondanks 100% lading.
Wat mij betreft een serieuze verbetering.
Dezelfde ervaring hierFallschirm schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:25:
Preorder voor de 5 III geannuleerd. Kan eind oktober verlengen en het lijkt er op dat je dan goedkoper uit bent dan met de preorder.GG85 schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:36:
We gaan het zien, bestelling de deur uit gedaan in elk geval
Bij Mobiel.nl betaal ik zo lijkt het €840,- icm een abbonement en die headset is €150 bij Bol.
T.z.t met een beetje geluk de telefoon voor <€800 en de headset kan me gestolen worden.
Kort vraagje - heeft iemand hier VoLTE / VoWifi werkend op 1 van deze telefoons? Ik was van plan om de Xperia 5 III te halen tot ik achter kwam dat de meeste providers hier erg moeilijk doen over toestel support. Veel ondersteunen alleen Samsung, Apple en een hand vol andere toestellen, maar bijna nooit een Sony...
De enige provider waar het iets beter geregeld is lijkt T-Mobile te zijn, maar daar hebben ze ook de Xperia 1 / 5 II, de vorige generatie, niet in het lijst staan van toestellen die geschikt zijn. Wel de Xperia 1, dus hopelijk werkt het sindsdien voor alle nieuwere Sony toestellen, maar ik vraag het even voor de zekerheid.
De enige provider waar het iets beter geregeld is lijkt T-Mobile te zijn, maar daar hebben ze ook de Xperia 1 / 5 II, de vorige generatie, niet in het lijst staan van toestellen die geschikt zijn. Wel de Xperia 1, dus hopelijk werkt het sindsdien voor alle nieuwere Sony toestellen, maar ik vraag het even voor de zekerheid.
Vodafone ondersteunt officieel i.i.g. de Mark II.
https://community.vodafon...-VoLTE-VoWiFi/ba-p/124334
https://community.vodafon...-VoLTE-VoWiFi/ba-p/124334
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb Sony gevraagd of de Xperia 1 en 5 III werken i.c.m. Nederlandse providers, maar dat durfden ze niet te zeggen.w00key schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:00:
Kort vraagje - heeft iemand hier VoLTE / VoWifi werkend op 1 van deze telefoons?
De Xperia 1 III heeft 40% meer pixels dan de Oppo Find X3 Pro dus lang niet slecht.eindgebruiker schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:57:
Oef! De OPPO Find X3 Pro heeft dezelfde processor en accucapaciteit, maar haalt 30% meer. Wat is hier aan de hand?
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Iemand al een 5 III binnen? Levertijd lijkt toch later dan 1 oktober?
Hij is op voorraad bij mobiel.nl ze zouden mijn bestelling vandaag in orde maken. Besteld met Vodafone abbo.GG85 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:11:
PS. Alleen de zwarte, de groene kon nog een aantal dagen tot een week duren
[ Voor 12% gewijzigd door androidfreaker op 02-10-2021 12:36 ]
Er stond bij mijn bestelling op belsimpel dat de telefoon eerst 28-9 binnen zou komen, toen 30-9, uiteindelijk 4-10 en nu zie ik vandaag dat het op 29-10 staat... 🤡GG85 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:11:
EDIT (4-10 15:37): De tekst is nu weg en er staat dat hij verwerkt wordt door de provider met als bezorgdag morgen (Al heb ik hier nog geen bevestiging van per mail). Dus waarschijnlijk zat er een delay met het toewijzen van de voorraad. Ik neem m'n clown emoji wel terug 😳
[ Voor 28% gewijzigd door Nerdquake op 04-10-2021 15:42 ]
Hmm, gaat lekker dan. Heb toch maar een pre-order ingeschoten bij mobiel.nl vorige week.
Kan pas eind oktober verlengen maar volgens de helpdesk kan je dan (ivm aanvraagdatum voor 1 okt) alsnog gebruik maken van de pre-order actie en schieten ze de order pas in op de datum dat ik daadwerkelijk kan verlengen (27 okt).
Ben benieuwd of alles op tijd binnen komt
Kan pas eind oktober verlengen maar volgens de helpdesk kan je dan (ivm aanvraagdatum voor 1 okt) alsnog gebruik maken van de pre-order actie en schieten ze de order pas in op de datum dat ik daadwerkelijk kan verlengen (27 okt).
Ben benieuwd of alles op tijd binnen komt
Voor diegenen die de 1 iii inmiddels in gebruik hebben, hoe loopt de thottling met de qualcomm 888 ? Ik lees veel issues met de OP9 hierover ?
En is het de moeite van de 1300 euro waard ? OF beter even wachten op de 1 iv ?
En is het de moeite van de 1300 euro waard ? OF beter even wachten op de 1 iv ?
Just here for the fun
Hoe kan ik je hiermee helpen? Ik heb zelf nooit het gevoel dat hij langzaam is of iets dergelijks.Brotuck schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:32:
Voor diegenen die de 1 iii inmiddels in gebruik hebben, hoe loopt de thottling met de qualcomm 888 ? Ik lees veel issues met de OP9 hierover ?
Van wat ik lees komt het erop neer dat OnePlus zaken heeft aangepast omdat de processor anders te heet wordt en het zowieso te langzaam word.Blockchain schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:09:
[...]
Hoe kan ik je hiermee helpen? Ik heb zelf nooit het gevoel dat hij langzaam is of iets dergelijks.
Nu ben ik geen grote gamer, maar android auto zou wat mij betreft probleemloos uren moeten kunnen werken.
Herken je iets in het feit dat hij te heet wordt op bepaalde momenten ?
Mijn 1 ii wordt eigenlijk alleen maar te heet als hij zijn warmte niet kwijt kan terwijl je op 4k aan het filmen bent e.d.
Just here for the fun
Hier heb ik zelf nog nooit last van gehad. Qua gamen doe ik zelf alleen Candy Crush af en toe, ook wel eens een paar uur achter elkaar. Dan wordt hij niet heet. Misschien hebben anderen hier nog aanvullende ervaringen.
Nou kon het toch niet laten, heb een zwarte 1 iii besteld 
Komt over paar uur al binnen.
Just here for the fun
En heppie hem alBrotuck schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:58:
Nou kon het toch niet laten, heb een zwarte 1 iii besteld
Another one bites the DUST
Sinds een week ook in het bezit van een prachtige 1 III, en het is een goede upgrade vanaf mijn 1. MAAR ik heb problemen met NFC, vandaar dat ik al aan mijn 2e toestel bezig ben. Ik krijg betalen via mijn telefoon niet werkend (Rabobank). Het lijkt alsof de NCF soms uit staat. Hij reageert soms wel en soms niet.
Iemand ideeën wat er fout gaat?
Met vriendelijke groet
Iemand ideeën wat er fout gaat?
Met vriendelijke groet
Nou hij is binnen ! Merk toch wel een flink verschil in schermkwaliteit t.o.v. de Xperia 1 ii.
Nu even instellen
Nu even instellen
Just here for the fun
Up.w00key schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:00:
Kort vraagje - heeft iemand hier VoLTE / VoWifi werkend op 1 van deze telefoons?
Goed om te horen, heb mijn mark 2 alvast de verkoop in gedaan. Tijd voor een nieuweBrotuck schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:01:
Nou hij is binnen ! Merk toch wel een flink verschil in schermkwaliteit t.o.v. de Xperia 1 ii.
Nu even instellen
Provider moet wel VoWifi ondersteunen voor dit model. Mijn provider (Proximus) doet dit bijv. niet. Hierdoor zie ik zelfs ook geen optie voor VoWifi in de instellingen.
Wat betreft de warmte, ik merk wel dat hij warmer werd op de light theme, dus dat staat terug op dark. Verder ook gemerkt wanneer de camera langer gebruikt wordt. Gamen doe ik niet echt (occasioneel eens een kaartspel of iets simpels. Voor de rest nog geen problemen gemerkt qua throttling.
Wat betreft de warmte, ik merk wel dat hij warmer werd op de light theme, dus dat staat terug op dark. Verder ook gemerkt wanneer de camera langer gebruikt wordt. Gamen doe ik niet echt (occasioneel eens een kaartspel of iets simpels. Voor de rest nog geen problemen gemerkt qua throttling.
[ Voor 8% gewijzigd door Fallschirm op 12-10-2021 20:52 ]
Welke provider heb je? Ondersteuning verschilt namelijk tussen de netwerken, maar goed om te horen dat het iig bij 1 provider werkt in Nederland.Brotuck schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:38:
[...]
Ja gewoon waar je de instelling verwacht.
Ik heb hem op altijd via wifi bellen staan zodra er wifi is..
T-Mobile en KPN werkt het perfect, maar vodafone werkt ook. De instelling hiervoor zit in de dialer overigens. Onder "instellingen" en gespreksaccounts. Dan de provider selecteren.w00key schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:54:
[...]
Welke provider heb je? Ondersteuning verschilt namelijk tussen de netwerken, maar goed om te horen dat het iig bij 1 provider werkt in Nederland.
De bellen over 4g functie zit wel onder de provider instellingen.
Just here for the fun
Aan de ene kant moet de telefoon de provider ondersteunen. Voor iedere provider moet daarvoor de VoLTE/VoWifi-configuratie in de firmware worden gebakken. Aan de andere kant moet de provider ook de telefoon ondersteunen. Sommige providers beperken VoLTE/VoWifi per telefoonmodel, sommige laten in principe alles toe, zelfs als het model niet officieel wordt ondersteund.
Hoe het precies zit is lastig te achterhalen. Vodafone heeft b.v. de 1 II en 5 II stilzwijgend in de lijst met ondersteunde modellen opgenomen. De 1 III en 5 III ondersteunen ze officieel nog niet.
Maar als ik Brotuck goed begrijp kun je VoLTE/VoWifi met de 1 III (en dan waarschijnlijk ook de 5 III) op zowel T-Mobile, KPN als Vodafone gebruiken? Dat zou mooi zijn, want dat weerhield mij nog van aanschaf.
Hoe het precies zit is lastig te achterhalen. Vodafone heeft b.v. de 1 II en 5 II stilzwijgend in de lijst met ondersteunde modellen opgenomen. De 1 III en 5 III ondersteunen ze officieel nog niet.
Maar als ik Brotuck goed begrijp kun je VoLTE/VoWifi met de 1 III (en dan waarschijnlijk ook de 5 III) op zowel T-Mobile, KPN als Vodafone gebruiken? Dat zou mooi zijn, want dat weerhield mij nog van aanschaf.
[ Voor 3% gewijzigd door eindgebruiker op 12-10-2021 23:37 ]
Kun je daar iets meer over vertellen?Brotuck schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:01:
Nu even instellen
Schermkwaliteit
Op dit moment kan ik van T-Mobile dit 100% bevestigen. Binnenkort ook van KPN. Ik moet daarvoor even een sim regelen, want ik gebruik nu een e-sim daarvan.eindgebruiker schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:36:
Aan de ene kant moet de telefoon de provider ondersteunen. Voor iedere provider moet daarvoor de VoLTE/VoWifi-configuratie in de firmware worden gebakken. Aan de andere kant moet de provider ook de telefoon ondersteunen. Sommige providers beperken VoLTE/VoWifi per telefoonmodel, sommige laten in principe alles toe, zelfs als het model niet officieel wordt ondersteund.
Vodafone weet ik van diverse andere toestellen, maar heb ik geen sim van
Just here for the fun
Dat is meer het gevoel als je hem de eerste keer aanzet. Overigens met de 1ii ernaast als referentieBrbZrk schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 00:39:
[...]
Kun je daar iets meer over vertellen?
Schermkwaliteit
Het scherm is op 120 hz vloeiender
Stotteren tijdens scrollen is er nog wel maar minder als op de 1ii
Het scherm is helderder, vind hem zelfs scherper dan mijn S21 Ultra.
[ Voor 23% gewijzigd door Brotuck op 13-10-2021 10:35 ]
Just here for the fun
Info van XDA (1 III):
I use Dual SIM. My Vodafone (NL) in SIM bay 1 has the WiFi-calling option. My KPN (NL) in bay 2 doesn't have it.
Hmm ok, dat zou op zich raar zijn, maar ik ga het zeker testen zodra de sim binnen is !
Op de 1 ii kon ik het niet testen want daar ging maar 1 sim in en op mijn "oude" S21 werkt het probleemloos. Echter was de KPN daar dus een e-sim...
Just here for the fun
Vodafone (& SmartTone) en T-Mobile (& Deutsche Telekom) hebben buitenlandse (dochter)bedrijven die ook veel telefoons testen voor VoLTE/Wifi, KPN blijft daar beetje bij achter. KPN heeft bijvoorbeeld voor de hele Google Nexus / Pixel lijn VoLTE niet aangezet; ja ze zijn niet echt populair hier, maar nee, je moet als Android developer wel 1 hebben om mee te testen. Beetje jammer.
Ik ga de 5 III maar bestellen met een nieuwe Vodafone abonnement, we hebben Ziggo op de zaak, dan krijg je een mooie combi-korting. Als VoLTE/Wifi op de 5 II en 1 III werken kan het haast niet anders dat de 5 III ook ondersteund wordt.
Ik ga de 5 III maar bestellen met een nieuwe Vodafone abonnement, we hebben Ziggo op de zaak, dan krijg je een mooie combi-korting. Als VoLTE/Wifi op de 5 II en 1 III werken kan het haast niet anders dat de 5 III ook ondersteund wordt.
Yikes, nog langer wachten voor die Sony Xperia 5 III. Heb nu net een nieuwe bestelling staan bij mobiel.nl met een wachttijd van 1 à 2 weken.
Doordat mijn telefoon nummer nog op mijn ma's naam stond, tegen problemen en miscommunictlatie aangelopen met Tele2 en Belsimpel. Veel moeite moeten doen om met alternatieven te komen, maar moest perse annuleren. Nu dus de pre-order bonus misgelopen, terwijl ik op 13 September besteld heb...
Heb snel een telefoon nodig en de chip tekorten lijken ook nog niet voorbij, anders had ik wel op een prijsdaling gewacht.
Iemand al ervaringen met de 5 III? Ben ook benieuwd of jullie een hoesje gebruiken en zo ja, welke?
Doordat mijn telefoon nummer nog op mijn ma's naam stond, tegen problemen en miscommunictlatie aangelopen met Tele2 en Belsimpel. Veel moeite moeten doen om met alternatieven te komen, maar moest perse annuleren. Nu dus de pre-order bonus misgelopen, terwijl ik op 13 September besteld heb...
Heb snel een telefoon nodig en de chip tekorten lijken ook nog niet voorbij, anders had ik wel op een prijsdaling gewacht.
Iemand al ervaringen met de 5 III? Ben ook benieuwd of jullie een hoesje gebruiken en zo ja, welke?
Voor de 1 III gebruik ik de Spigen Ultra Hybrid en een Spigen AlignMaster Full Cover Glass. Zo samen beschermen ze dus het hele toestel. Ik ben er erg tevreden over! Die Full Cover Glass zit perfect en het oppervlak van het scherm voelt hetzelfde als zonder die cover.Nerdquake schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:28:
Ik twijfel heel erg tussen de xperia 1 III en de iphone 13 pro. Lees veel wisselende reviews over de xperia en wil graag goede foto's/video's maken. Met kleine kinderen heb ik geen zin om moeilijk te moeten doen in een pro modus. Aan de andere kant lijkt mij de 20 fps wel weer erg nuttig. Is er iemand die de xperia in een winkel heeft kunnen bewonderen? Dat zou voor mij nog wel kunnen helpen in het maken van de keuze.
Duidelijk, de iphone 13 pro. Die heeft op dit moment, met afstand, de beste camera van alle telefoons. Daarnaast heeft ie een heel stuk betere batterij en is stukken sneller.rjlinden schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:07:
Ik twijfel heel erg tussen de xperia 1 III en de iphone 13 pro. Lees veel wisselende reviews over de xperia en wil graag goede foto's/video's maken. Met kleine kinderen heb ik geen zin om moeilijk te moeten doen in een pro modus. Aan de andere kant lijkt mij de 20 fps wel weer erg nuttig. Is er iemand die de xperia in een winkel heeft kunnen bewonderen? Dat zou voor mij nog wel kunnen helpen in het maken van de keuze.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Sony komt met een nieuw Xperia product op 26 oktober.. Ben benieuwd wat ze aankondigen!
Rotterdam
ik denk een tabletGS88 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:15:
Sony komt met een nieuw Xperia product op 26 oktober.. Ben benieuwd wat ze aankondigen!
Just here for the fun
Nou ik zou de 1 iii niet uitvlakken, die heeft toch wel heel leuke features van de alpha camera's. Denk hierbij aan de continu focus op ogen van mensen. En het schieten van 20 foto's achter elkaar (in 1 seconde). In mijn eigen geval heb ik daar in de praktijk (met kinderen) meer aan dan de allermooiste foto van een iphone of een S21 ultra.rjlinden schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:07:
Hangt van de usecase af !
Just here for the fun
Het kan veel kanten op.. Brengen ze de Ultra of de Compact terug? Een opvolger van de Pro.. Of misschien eindelijk eentje van de Play?
Rotterdam
Dat zou natuurlijk ook zomaar een mid-range toestel kunnen zijn met een Mediatek chip. Een tablet zou wel heel gaaf zijn!GS88 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:15:
"New Sony Xperia device spotted on 3C, features 30W fast charging - Gizmochina" https://www.gizmochina.co...c-with-30w-fast-charging/GS88 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:57:
[...]
Het kan veel kanten op.. Brengen ze de Ultra of de Compact terug? Een opvolger van de Pro.. Of misschien eindelijk eentje van de Play?
Just here for the fun
Iemand een linkje naar de zite om de 5III preorder actie te claimen? Is al weer overal verdwenen.
Als ik hem uberhaupt voor november binnen krijg.....
Sony Xperia 5 III, blijft mooi en uniek apparaat:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FQJ8cKfQgPWzVXwYP3PS7qLs.jpg?f=user_large)
Vorig jaar de Xperia 5 II uitgebreid getest, nu dus deze 5 III, maar erg vernieuwend is het allemaal niet.
Zelfde pluspunten, zelfde minpunten en dat wel voor een hogere prijs. Wel fijn dat Sony er nog is imo.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FQJ8cKfQgPWzVXwYP3PS7qLs.jpg?f=user_large)
Vorig jaar de Xperia 5 II uitgebreid getest, nu dus deze 5 III, maar erg vernieuwend is het allemaal niet.
Zelfde pluspunten, zelfde minpunten en dat wel voor een hogere prijs. Wel fijn dat Sony er nog is imo.
Ah, had het documentje nog in mijn downloads folder staan, dit is wat erin staat:GG85 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:35:
Iemand een linkje naar de zite om de 5III preorder actie te claimen? Is al weer overal verdwenen.
"
1.Bestel de Sony Xperia 5 III tijdens de actieperiode op Belsimpel.nl of in een Belsimpel
Winkel. De actieperiode loopt van 13-09-2021 (00:00) t/m 03-10-2021 (23:59).
2. Je hebt een My Sony-account nodig én je dient jouw product te registreren om een
claim in te kunnen dienen. Als u nog geen My Sony-account heeft, moet u een account
aanmaken. Dit kunt u doen via www.sony.eu/mysony.
3. Om je claim te voltooien dien je de volledige originele sticker met streepjescodes en
IMEI nummer(s) & model naam uit de verpakking te knippen. Maak hiervan een foto,
alsmede een foto van de volledige aankoop-bon waarop alle gegevens staan zoals de
winkelgegevens, de productnaam en aankoopdatum.
4. Ga naar www.sony.nl/promo/mobile-launchoffer om je claim in te dienen.
5. Alle claims die met betrekking tot deze actie worden ingediend, moeten vóór
middernacht op 2 november 2021 zijn ontvangen. Na deze datum worden geen claims
meer geaccepteerd.
6. Je ontvangt vervolgens je actieproduct 30 dagen en uiterlijk binnen 60 dagen na je
claim.
Bij wie kan ik terecht voor vragen over de actie
Voor verdere vragen kun je terecht via het online contactformulier
www.sony.nl/promo/contact.
Let op! a. Deze actie is niet geldig in combinatie met een outletmodel van dit toestel. De
toestellen uit de outlet van Belsimpel komen niet in aanmerking voor acties b. Alleen
bestellingen die tussen 13-09-2021 (00:00) en 03-10-2021 (23:59) zijn geplaatst, komen in
aanmerking voor deze actie. Hierin worden geen uitzonderingen gemaakt. c. Zakelijke
klanten zijn uitgesloten van deelname. d. Geldig voor alle klanten in de Benelux.
"
Beetje stom inderdaad dat de actieperiode relatief kort is ten opzichte van de levertijd... Ik vraag me af hoe coulant ze zijn als je ze na die datum mailt ofzo.
[ Voor 16% gewijzigd door Nerdquake op 18-10-2021 19:28 ]
Volgens de SMS van DHL zou ik morgen mijn Sony koptelefoon moeten krijgen. En dan dus ook eindelijk de trial starten van Tidal. Ik ben benieuwd. Heeft iemand nog goede muziektips op Tidal waarbij de LDAC codec tot zijn recht komt?
Nog even terugkomen op de dubbele simkaart mogelijkheden in een Xperia 1 iii
2 Simkaarten werken tegelijk op 5G (dit was op de 1 ii maar op 1 vd 2 het geval de andere was dan 4g)
KPN SIM heeft geen optie tot bellen over wifi (dit werkte eerst wel op mijn S21 Ultra, dus dit is een beperking ergens) Het maakt dan niet uit of ik de andere simkaart uitzet zodat de KPN als enige actief is. Persoonlijk denk ik niet dat dit een beperking is van het toestel, maar de KPN provider instellingen in de firmware. Want als ik op mijn 1 ii een andere ROM installeerde uit de UK dan was bellen over wifi ook weg.
Beide providers, T-Mobile en KPN hebben wel bellen over 4g beschikbaar, ook als ze beide aan staan.
Batterijgebruik kan ik uiteraard nog niks over zeggen
2 Simkaarten werken tegelijk op 5G (dit was op de 1 ii maar op 1 vd 2 het geval de andere was dan 4g)
KPN SIM heeft geen optie tot bellen over wifi (dit werkte eerst wel op mijn S21 Ultra, dus dit is een beperking ergens) Het maakt dan niet uit of ik de andere simkaart uitzet zodat de KPN als enige actief is. Persoonlijk denk ik niet dat dit een beperking is van het toestel, maar de KPN provider instellingen in de firmware. Want als ik op mijn 1 ii een andere ROM installeerde uit de UK dan was bellen over wifi ook weg.
Beide providers, T-Mobile en KPN hebben wel bellen over 4g beschikbaar, ook als ze beide aan staan.
Batterijgebruik kan ik uiteraard nog niks over zeggen
[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 19-10-2021 16:59 ]
Just here for the fun
Ik heb pas de Xperia 5 III ontvangen, ben er blij mee, het is in zowat alles een mooie upgrade tov mijn Samsung S10e. Ben nu druk bezig met Cinema Pro. Ik merk alleen dat als ik in de 24mm lens zit en handmatig focus aanzet en dan op het scherm op iets klik dat ver weg is ie niet goed focust. Hij zou dan op oneindig moeten focussen maar focust een stuk dichterbij waardoor de video niet goed scherp wordt. Het is in de foto app geen probleem, en met autofocus aan doet ie het in Cinema Pro ook wel goed, dus lijkt een software issue. Zijn er nog meer mensen met deze issue?
Dank je!Brotuck schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:00:
[...]
"New Sony Xperia device spotted on 3C, features 30W fast charging - Gizmochina" https://www.gizmochina.co...c-with-30w-fast-charging/
"Furthermore, an ITHome report suggests that the device could be the Chinese variant of the Xperia 5 III.."
Ik woon zelf in Zuid-Oost Azie. De Xperia 5 III is hier in geen velden of wegen te bekennen.
De 5G compatabiliteit is ook slecht. Sinds de introductie van 5G kun je hier bij de telco's geen Sony meer als telefoon bij je abonnement uitkiezen omdat de frequencies van Singapore gewoon niet ondersteund worden.
1 + 1 = 2 en zou verklaren waarom de Z5 III hier nog slechter verkrijgbaar is dan in Europa.
Als hier dan eindelijk de Xperia Z5 III - met hopelijk een beetje een upgrade in specs (marginaal, meer voor het idee) komt, dan wordt het misschien nog wat.
[ Voor 10% gewijzigd door Stpan op 23-10-2021 07:24 ]
Ik heb de laatste 10 jaar een Xperia telefoon en mijn vrouw een iPhone.Brotuck schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:54:
[...]
Nou ik zou de 1 iii niet uitvlakken, die heeft toch wel heel leuke features van de alpha camera's. Denk hierbij aan de continu focus op ogen van mensen. En het schieten van 20 foto's achter elkaar (in 1 seconde). In mijn eigen geval heb ik daar in de praktijk (met kinderen) meer aan dan de allermooiste foto van een iphone of een S21 ultra.
Hangt van de usecase af !
We pakken al jaren de iPhone als we snel een foto willen maken van de kinderen. Sneller en beter.
Alle Xperia foto's lijken tot nu toe ook altijd vervormd tov de iPhone foto's. En dat terwijl ze regelmatig dezelfde lens in het toestel hadden zitten. Simpelweg software matig falen van Sony.
Misschien dat het in deze generatie eindelijk is opgelost. Maar historisch gezien winnen de Samsung Galaxy en iPhones de camera testen, ook hier op tweakers.
De vraag al eerder gesteld, maar hoe werkt bij jullie de NFC chip? Ben erg blij met mijn 1 III, maar kan niet eens betalen met de telefoon terwijl dat bij mijn vorige (Xperia 1) geen probleem was.
Dat werkt bij mij ook niet. Twee keer geprobeerd, maar helaas reageert hij totaal niet op de terminal. Het zal een probleem in de software zijn lijkt mij, want gewoon NFC koppelen met een apparaat werkt wel goed.JJM vd E schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:09:
De vraag al eerder gesteld, maar hoe werkt bij jullie de NFC chip? Ben erg blij met mijn 1 III, maar kan niet eens betalen met de telefoon terwijl dat bij mijn vorige (Xperia 1) geen probleem was.
Probleemloos met de ing app en nfcJJM vd E schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:09:
Just here for the fun
Google Pay (België / US) is ook geen enkel probleem met mijn 1 III.
Nog een nachtje slapen voor de "Xperia Announcement" Ik geloof dat deze link nog niet is gepost:
https://www.notebookcheck...red-teasers.574210.0.html
https://www.notebookcheck...red-teasers.574210.0.html
Dat klinkt dan weer erg premium allemaal.According to reports, Sony's next smartphone will be the Xperia Alpha. Reputedly launching with Android 12, Sony is already hinting that the device will be a camera tour-de-force.
[...]
Based on previous rumours, it seems that an Xperia PRO successor is the most likely candidate for next week's candidate. Believed to be called the Xperia 1 III Pro, the device is expected to blend the Xperia 1 III and the Xperia PRO, an Xperia 1 II with a micro HDMI port and a more industrial design.
According to Nodar Sikharulidze, the handset will launch with Android 12 [...]
[ Voor 12% gewijzigd door Stpan op 25-10-2021 12:46 ]
Helaas, ik hoopte op een nieuwe compact versie of dat de Sony Xperia Ace uit zou komen in Europa. Ben langzaam opzoek naar een vervanger van mijn XZ2 Compact die ondertussen al zo'n 3,5 jaar oud is en beetje kuren begint te krijgen (accu/touchscreen)
https://www.sonyalpharumo...impressive-1-inch-sensor/
Dit zou wel gaaf zijn maar wanneer is iets over de top? Ik vond dit wel gaaf maar idk. Ik betwijfel hoeveel mensen hiermee gaan lopen, ik hoop dat ze meer zijn gefocust als pixel (6) software hebben.
Dit zou wel gaaf zijn maar wanneer is iets over de top? Ik vond dit wel gaaf maar idk. Ik betwijfel hoeveel mensen hiermee gaan lopen, ik hoop dat ze meer zijn gefocust als pixel (6) software hebben.