Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:46

MazeWing

The plot thickens...

Bomberman71 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 08:38:
Ongelofelijk om een absolute topper (zeker in de jaren 80,90, en zelfs nog tot in het nieuwe millennium) te zien stunten ....
Nu is eigenlijk het enige dat mensen nog willen van Sony de PlayStation, dure camera's (met name de vloggers) en hun koptelefoons en oortjes, that's it !
Domineren allang niet meer op audio gebied, portable audio, televisie, computers of wat dan ook.
In de jaren 80 en 90 was Sony niet weg te denken als het ging om electronica.
En ik (1971) heb die jaren maar al te goed mee gemaakt.
Zonde .....
Het klopt dat Sony de afgelopen jaren her en der is ingehaald, maar we moeten ook niet vergeten dat een bedrijf met de jaren evolueert en zich richt op andere zaken. Hadden ze dit niet gedaan dan zouden ze een 2e Philips worden die bij veel producten enkel hun naam in licentie geeft en het een ander bedrijf laat produceren.

De productcategorieën waar Sony echt goed is en in uitblinkt anno 2021 zijn:
- Playstation (en voor zover ik weet is dit ook de tak met de meeste omzet)
- Camera's (de A1/A7/A9 behoren tot de absolute top in cameraland)
- Camerasensoren (in bijna alle telefoons zitten Sony-sensoren)\
- Koptelefoons (zowel de in-ear als over-ear met hun ANC behoren tot de top)

Het is anno nu niet meer echt mogelijk om in alle producten goed te zijn en tot de absoute top te behoren. Er zijn zoveel bedrijven die zich specifiek om 1 productgroep richten, dat hier nauwelijks tegen te concurreren valt. Zeker niet door een logge/grote organisatie als Sony.

Maar het is een kwestie van tijd voordat ze dezelfde beslissing als LG gaan nemen; stoppen met het maken van telefoons. Hun marktaandeel is de afgelopen 10+ jaar enkel gedaald en er lijkt geen enkele verbetering te komen. Het is een enorme kostenpost en beschadigd eerder het merk dan wat anders.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08:42
Vanaf vandaag te pre-orderen bij Sony. Nederlandse retailers zullen snel volgen.
Levering vanaf 20 aug.

https://www.estorepartner...ct/xperia-1-iii-dual-sim/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:39
Het is wel grappig dat alle retailers een gratis WH1000XM3 erbij leveren, maar bij de ene is ie ter waarde van 149 euro en dat gaat helemaal naar de 389 bij de andere. :P

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Uberprutser schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:59:
Het is wel grappig dat alle retailers een gratis WH1000XM3 erbij leveren, maar bij de ene is ie ter waarde van 149 euro en dat gaat helemaal naar de 389 bij de andere. :P
Dat was dan ook de originele adviesprijs…. 3 jaar geleden! 7(8)7

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
En nog 1057 euro als ik mijn abonnement voor 2 jaar verleng bij T-Mobile (Unlimited).
Ik ga wel even wachten op een goede deal ergens in de herfst; om die XM3 zit ik toch niet te wachten.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Volgens Sony Nederland krijgt de 1iii maar 1 Android update..

Wel 2 jaar security updates maar Android 13 is de laatste Android die ze krijgen.

https://www.gsmarena.com/...oid_update-news-50094.php

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Android 12 :(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-06 16:12
Ik vrees ook dat Android 12 de laatste is. Ik heb een tijdje zitten kijken of de 1iii een toestel voor mij zou kunnen zijn. Veel reviews gelezen en gezien en daardoor toch wel enthousiast geworden. Door dit soort nieuws haak ik echter direct af.
Nee, over een jaar houdt de 1iii er niet zo maar mee op en blijft het toestel na dat jaar gewoon functioneren.
De prijs maakt het echter een hele vervelende keuze van Sony. Ergens medio 2022 komen de eerste bèta's van Android 13 o.i.d. uit. Met deze 1iii weet je nu al dat, zodra de final version van Android 13 op de markt komt, jouw toestel niet mee mag doen.
Natuurlijk, allen toestellen hebben uiteindelijk met dit fenomeen te maken...maar voor een toestel van 1300 euro wat nog uit moet komen???

De introductie was al een commerciële ramp (4 maanden tussen introductie en release) dit soort berichten doen de rest. Is dit het laatste toptoestel van Sony?

[ Voor 9% gewijzigd door Celf11 op 17-07-2021 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-04 12:14
DroidApp: Exclusief: Sony Xperia 1 III van 1299 euro krijgt maar één Android OS-update - https://www.droidapp.nl/n...gt-een-android-os-update/

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-05 10:37
Mister Hardware schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:19:
DroidApp: Exclusief: Sony Xperia 1 III van 1299 euro krijgt maar één Android OS-update - https://www.droidapp.nl/n...gt-een-android-os-update/
Om precies te zijn, de quote van Sony is:

"Wat betreft updates: 2 jaar -> dit houdt in meestal 1 Android update en maandelijks een beveiliging /bug fix update Indien nodig kunnen we na 2 jaar nog bug /beveiligen update uitbrengen, maar dit is alleen indien echt nodig."

"meestal" - maar niet altijd. Als ik kijk naar de Android release datums dan zie je dat er in de laatste jaren vaak een OS update rond September zich plaatsvind.

Dus Android 12 over een paar maanden, en volgend jaar Android 13 - ik denk dat Sony dus wel minstens 2 OS updates kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:31
Als die theorie klopt zou de 1ii ergens in September dus de OS update moeten krijgen. We gaan het meemaken

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Ik hoop het, heb het ook maar even gedeeld

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 21:46
Ik was ook enthousiast, maar ik vind de prijs te hoog en ik wacht nu op de Pixel 6 Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister Hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Ik zie nu dat ik even ben verplaatst naar dit topic, was even vergeten dat deze groep bestond. Ik heb even aan de holdingmanager van Sony gevraagd hoe het zit en die zei dat het kon liggen aan de voorraad aan wh1000xm3 hoeveelheid die er nog ligt en de chip tekorten waarschijnlijk voor de xm4 modellen. Dat was in ieder geval zijn aanname. Ik ga kijken of ik in contact kan komen met mijn oude collega(mobile account manager) om te vragen naar demo modellen in de winkels. Ik wil hem toch eerst uit testen of hij zoveel andere is dan mijn 1 ii. Stiekem denk ik van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 22:03
lithiumangel schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:00:
[...]

Om precies te zijn, de quote van Sony is:

"Wat betreft updates: 2 jaar -> dit houdt in meestal 1 Android update en maandelijks een beveiliging /bug fix update Indien nodig kunnen we na 2 jaar nog bug /beveiligen update uitbrengen, maar dit is alleen indien echt nodig."

"meestal" - maar niet altijd. Als ik kijk naar de Android release datums dan zie je dat er in de laatste jaren vaak een OS update rond September zich plaatsvind.

Dus Android 12 over een paar maanden, en volgend jaar Android 13 - ik denk dat Sony dus wel minstens 2 OS updates kan doen.
Je moet je afvragen of je dit wel moet willen.
Risico lopen, de hoofdprijs betalen (letterlijk) en niet eens op alle vlakken echt top of the Line te hebben .... De diverse reviews tonen dit al aan.
Typisch Sony op smartphone gebied, altijd toch 'net niet'.
Een Android update horror is de laatste nagel in de doodskist want dit soort toestellen wil je doorgaans vrij lang gebruiken.
Zeker met de uitbreidbare opslag wat tegenwoordig redelijk uniek is en de HQ Audio jack die we over 2 a 3 jaar absoluut niet meer terug zullen zien in een smartphone.
Zoals ik eerder zei, het lijkt erop dat Sony bewust hun smartphone divisie saboteert door steeds rare en domme beslissingen te nemen.

Laat je niet misleiden door pre order deals. De MX4 is wat je wilt en de MX3 niet echt. Als je hem toch ging bestellen is het natuurlijk mooi mee genomen maar meer als dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Bomberman71 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:38:
[...]

Je moet je afvragen of je dit wel moet willen.
Risico lopen, de hoofdprijs betalen (letterlijk) en niet eens op alle vlakken echt top of the Line te hebben .... De diverse reviews tonen dit al aan.
Typisch Sony op smartphone gebied, altijd toch 'net niet'.
Een Android update horror is de laatste nagel in de doodskist want dit soort toestellen wil je doorgaans vrij lang gebruiken.
Zeker met de uitbreidbare opslag wat tegenwoordig redelijk uniek is en de HQ Audio jack die we over 2 a 3 jaar absoluut niet meer terug zullen zien in een smartphone.
Zoals ik eerder zei, het lijkt erop dat Sony bewust hun smartphone divisie saboteert door steeds rare en domme beslissingen te nemen.

Laat je niet misleiden door pre order deals. De MX4 is wat je wilt en de MX3 niet echt. Als je hem toch ging bestellen is het natuurlijk mooi mee genomen maar meer als dat is het niet.
Vind dit een hele negatieve instelling. Als iemand die voor Sony Mobile heeft gewerkt merk ik dat je geen verstand hebt van hun strategie. Ten eerste is de release altijd zo laat omdat de doorverkoop van de pré-orders het meeste winst generen. Daarnaast staat Sony bekend om hun updates en 3 jaar support(ondanks nieuws artikel) en voor het geval dat je het niet wist. Een tijdje terug is er gefuseerd binnen Sony en waren het aparte divisies.

Ook raad ik je aan om even wat meer te lezen voordat je domme uitspraken gaat doen, zoals 'bewust saboteren'.
nieuws: Sony: smartphones zijn voor ons essentieel
nieuws: Sony: interne obstakels zorgden voor mindere camera's in Xperia-telef...
King4589 in 'nieuws: Gerucht: Sony halveert personeelsbestand smartphonedivisie'

Ik wens je succes met het jezelf informeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ten eerste is de release altijd zo laat omdat de doorverkoop van de pré-orders het meeste winst generen.
De preorders beginnen ook pas maanden na de aankondiging, dus dat is niet echt een steekhoudend argument. Aankondigen en direct preorders accepteren met een release een maand later kan dan net zo goed.
Daarnaast staat Sony bekend om hun updates
Hun nogal wisselende updatefrequenties inderdaad. Is altijd maar afwachten wat je krijgt, want Sony committeert zich nergens aan.
en 3 jaar support
Staat dat ergens zwart op wit?

En begrijp me niet verkeerd: ik vind dat Sony mooie toestellen maakt, maar het updatebeleid is echt ondermaats voor premium telefoons.

[ Voor 10% gewijzigd door Onno op 20-07-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 22:03
Mister Hardware schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:58:
[...]

Vind dit een hele negatieve instelling. Als iemand die voor Sony Mobile heeft gewerkt merk ik dat je geen verstand hebt van hun strategie. Ten eerste is de release altijd zo laat omdat de doorverkoop van de pré-orders het meeste winst generen. Daarnaast staat Sony bekend om hun updates en 3 jaar support(ondanks nieuws artikel) en voor het geval dat je het niet wist. Een tijdje terug is er gefuseerd binnen Sony en waren het aparte divisies.

Ook raad ik je aan om even wat meer te lezen voordat je domme uitspraken gaat doen, zoals 'bewust saboteren'.
nieuws: Sony: smartphones zijn voor ons essentieel
nieuws: Sony: interne obstakels zorgden voor mindere camera's in Xperia-telef...
King4589 in 'nieuws: Gerucht: Sony halveert personeelsbestand smartphonedivisie'

Ik wens je succes met het jezelf informeren.
Niet boos worden aub.
Ik berust mijn betoog op waarnemingen van het laatste decennium.
Je praat over een Strategie, nou volgens mij heeft Sony alles behalve dat. Ik denk ook niet dat anderen het anders zien.
Sony gaat zijn eigen onvoorspelbare weg en iedere keer komen ze met iets dat tegen valt. Naar wensen van de klant luistert niemand.
Qua marketing is hun strategie de slechtste van alle merken, het begint al bij de benaming die meer weg heeft van Area51 spyplanes als een consumenten electronica.
De release is niet wereldwijd en lijkt ook random met veels te ve tijd er tussen.

Je kunt me een hater noemen maar vergeet mij even en kijk naar echte objectieve factoren ... Kijk eens naar de cijfers !
Wat nou strategie. Het marktaandeel is minimaal, vrijwel niemand op straat kent überhaupt de Experia serie en het leeft hier nauwelijks.
Vrijwel niemand zit op hun smartphones te wachten, niemand (Percentage gewijs).

Sure, ze maakten dit jaar geloof ik voor het eerst winst.
Geen wonder met die prijzen en veel ge-recycle kijkende naar alleen al het ontwerp van de vorige versie.

Jij noemt mijn instelling negatief, ik noem het kritisch.
Dat mag ook zeker in dit ultra premium segment waar men in medio augustus 2021 1299 euro durft te vragen voor 2020/early 2021 specs.

En laten we de zogenaamde PRO versie niet vergeten voor slechts 2500 dollar.
Wat is hier de strategie ?

Ondertussen is er in Androidland een trend gestart onder de merken om juist lange support te garanderen, iets wat altijd een manco was.
De één na de ander zie je mee doen want men kan niet achter blijven.
We zien hetzelfde nergens terug bij Sony, sterker nog, we zien berichten waarin men aangeeft juist de andere kant op te gaan.
Hoe het ook zij, als ze niet zwart op wit extra support aangeven en minstens datgene doen wat de grote jongens bieden dan is het niks waard.
Nu is software bepalender dan ooit, de hardware is op vele vlakken vrij vergelijkbaar maar software maakt voor velen echt wel het verschil en support is nu ook met een Android een 'ding' geworden.

[ Voor 10% gewijzigd door Bomberman71 op 20-07-2021 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Onno schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:42:
[...]

De preorders beginnen ook pas maanden na de aankondiging, dus dat is niet echt een steekhoudend argument. Aankondigen en direct preorders accepteren met een release een maand later kan dan net zo goed.

[...]

Hun nogal wisselende updatefrequenties inderdaad. Is altijd maar afwachten wat je krijgt, want Sony committeert zich nergens aan.

[...]

Staat dat ergens zwart op wit?

En begrijp me niet verkeerd: ik vind dat Sony mooie toestellen maakt, maar het updatebeleid is echt ondermaats voor premium telefoons.
Van de pré orders vind ik ook raar maar dat is wat mijn baas zei.

Kan je aantonen dat het wisselende beleid is want als je bij de meeste reviews zoekt vanaf de Z serie heb je bijna altijd dat Sony snelst is qua updaten en ook voor 1 van de langere periodes. Het is dat sinds kort(in vergelijking met 8 jaar) dat Samsung 3 jaar updates geeft en een extra jaar aan beveiliging. Oppo wilt dat ook maar mijn bronnen binnen oppo hebben al gezegd dat er een grote kans is dat het niet lukt.

Zwart op wit, ja in de product sheets van Sony zelf. Voor high end is het 3 jaar.

Btw ik ben zelf van plan om na jaren van Sony(ieder jaar de flagship voor 4 jaar) ook naar Motorola te switchen voor een. Ook ik vind dit ondermaats worden alleen ik vind het belachelijk hoe er wordt gesproken zonder bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Bomberman71 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:30:
[...]

Niet boos worden aub.
Ik berust mijn betoog op waarnemingen van het laatste decennium.
Je praat over een Strategie, nou volgens mij heeft Sony alles behalve dat. Ik denk ook niet dat anderen het anders zien.
Sony gaat zijn eigen onvoorspelbare weg en iedere keer komen ze met iets dat tegen valt. Naar wensen van de klant luistert niemand.
Qua marketing is hun strategie de slechtste van alle merken, het begint al bij de benaming die meer weg heeft van Area51 spyplanes als een consumenten electronica.
De release is niet wereldwijd en lijkt ook random met veels te ve tijd er tussen.

Je kunt me een hater noemen maar vergeet mij even en kijk naar echte objectieve factoren ... Kijk eens naar de cijfers !
Wat nou strategie. Het marktaandeel is minimaal, vrijwel niemand op straat kent überhaupt de Experia serie en het leeft hier nauwelijks.
Vrijwel niemand zit op hun smartphones te wachten, niemand (Percentage gewijs).

Sure, ze maakten dit jaar geloof ik voor het eerst winst.
Geen wonder met die prijzen en veel ge-recycle kijkende naar alleen al het ontwerp van de vorige versie.

Jij noemt mijn instelling negatief, ik noem het kritisch.
Dat mag ook zeker in dit ultra premium segment waar men in medio augustus 2021 1299 euro durft te vragen voor 2020/early 2021 specs.

En laten we de zogenaamde PRO versie niet vergeten voor slechts 2500 dollar.
Wat is hier de strategie ?

Ondertussen is er in Androidland een trend gestart onder de merken om juist lange support te garanderen, iets wat altijd een manco was.
De één na de ander zie je mee doen want men kan niet achter blijven.
We zien hetzelfde nergens terug bij Sony, sterker nog, we zien berichten waarin men aangeeft juist de andere kant op te gaan.
Hoe het ook zij, als ze niet zwart op wit extra support aangeven en minstens datgene doen wat de grote jongens bieden dan is het niks waard.
Nu is software bepalender dan ooit, de hardware is op vele vlakken vrij vergelijkbaar maar software maakt voor velen echt wel het verschil en support is nu ook met een Android een 'ding' geworden.
Hun strategie is telefoons produceren in 3 segmenten en niet meer in de tussen segmenten. Voor meer info moet je de bron klikken over waarom Sony hun Xperia tak niet weg wil

De wensen van de klant versta jij als wensen van de algemene publiek maar Sony is een niche merk in de smartphone wereld met 4 hoofd functies, check de Xperia 1 ii op de site welke dat zijn.

Qua marketing gaan ze nu het meest naar de Alpha serie omdat de PlayStation of de Bravia niet stevig genoeg in hun schoenen staat of niet bekend genoeg is om mee te adverteren.

Check de video van marqués Brownlee waarin hij ook de cijfers bespreekt van Sony. Net 2 miljoen gehaald dit jaar(wat bar slecht is), maar ze draaiden winst. Nogmaals kijk naar de bron waarom ze de telefoontak niet weg willen en de helft van hun personeel ook hebben ontslagen rond de tijd van Xperia 1.

Het punt is dat jij denkt dat niemand zit te wachten, alleen jouw tunnelvisie is dat je denkt dat Sony voor de gemiddelde consument is. Het middensegment wordt nog steeds heel veel in Russische overheid gebruikt met sailfish OS. En de high end is juist de niche.

Het ontwerp werd gehaat van de xz serie en Sony heeft naar hun trouwe gebruikers geluisterd en is weer voor.uit 1 stuk aluminium/metalen blokken gegaan en niet voor een msi manier om aan elkaar te lijmen. Maar uh, wat jij gerecycled noemt, zeg ik: ze luisteren naar de consument en hun fans. Ik kan je best de fora sturen waarin dat allemaal werd besproken als die nog online stond. Was een Engelse uit India met aardig wat mensen.

Niemand zegt dat je het moet kopen. Sony weet zelf ook wel hoeveel mensen iets kopen bij hun en de niche, is hun niche. Ik verwijs je weer naar waarom Sony hun smartphone tak niet weg wil en dat ze daarom nog telefoons maken.

De pro versie is voor cinematografie waarin je al met camera's zit van een ton, ooit naar gekeken hoe duur apparatuur kan zijn waarmee je films schiet. Probeer anders te kijken maar een UEFA wedstrijd waarmee Sony officieel wordt geschoten. De a7s3 tjes. Waarom niet nog een extra scherm aan hang voor 2.5k, de lenzen die ze gebruiken kosten toch al 10k(keer het aantal man die dus langs de lijn staat) en laat staan de filmcamera's, statieven en drones die ze op het veld hanteren.

Tja dat is dan hun bevindingen. Ik heb bij Sony Mobile gewerkt tot oktober dit jaar. Ik heb vrijdag nog even mijn oude baas gesproken en ook hun focus is een beetje van mobile af. Sony kiest er ook voor om niet meer wereld wijd te verkopen maar alleen nog op bepaalde plekken die winstgevend zijn. Hier draait Sony het meest bij abbos en Belsimpel. Dat is jammer, maar zij berusten wel altijd op 2 minimaal jaar support en nog een jaartje extra beveiliging, zelfde als de Google pixel werd ons meegegeven.

Ik denk toch echt dat jij jezelf meer mag informeren voordat je wilde uitspraken mag gaan doen. Je begrijpt niet dat Sony gelijk wil spelen en winst niet echt zoveel voor hun uitmaakt. In tegenstelling tot Samsung die overal adverteert en hun geld met matige a series terug verdiend. G 5g van Motorola kost de helft van een a52 en toch is hij sneller. Tja updates, scherm en camera daar gelaten maar zo veel verschil is er doordat andere merken echt berusten op hun inkomen van de smartphones. Sony heeft dat juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
https://www.xda-developer...ia-1-iii-update-schedule/

Nogmaals 2 jaar met een jaar beveiliging is hun insteek geweest over de 8 jaar.
Oftewel hetzelfde als:
https://www.android.com/one/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
https://support.google.co...#zippy=%2Cpixel-telefoons

Pixel is 3 jaar android/beveiligingsupdates en dat is het meteen ook. Extra android update, maar niet een langere beveiliging support. Ik wil jullie best uitleggen waarom dit zo verschilt per merk trouwens. Kreeg daar laatst een intensieve uitleg over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Niet online
Mister Hardware schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:38:
Kan je aantonen dat het wisselende beleid is want als je bij de meeste reviews zoekt vanaf de Z serie heb je bijna altijd dat Sony snelst is qua updaten en ook voor 1 van de langere periodes.
Dat was bij mijn ZR zeker niet het geval, en bij de XZ1 Compact al helemaal niet. Vaak vertraging voor de in Nederland gebruikte firmware, soms een maand gewoon niet, en de XZ1 Compact heeft alleen nog eens een upgrade naar Android 9 gekregen, maar daarna hield het op.

Reviews geven vaak sowieso een slecht beeld, omdat die vooraf beschrijven wat de plannen zijn, en niet achteraf toetsen of dat ook echt gebeurd is.
Zwart op wit, ja in de product sheets van Sony zelf. Voor high end is het 3 jaar.
Ik kan jou ook van allerlei dingen vertellen dat het zwart op wit staat, maar zolang je dat niet zelf kunt controleren kun je daar vast ook niet zo heel veel mee. :) Staat dit beleid dus ook ergens op een publiek toegankelijke plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Onno schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:30:
[...]

Dat was bij mijn ZR zeker niet het geval, en bij de XZ1 Compact al helemaal niet. Vaak vertraging voor de in Nederland gebruikte firmware, soms een maand gewoon niet, en de XZ1 Compact heeft alleen nog eens een upgrade naar Android 9 gekregen, maar daarna hield het op.

Reviews geven vaak sowieso een slecht beeld, omdat die vooraf beschrijven wat de plannen zijn, en niet achteraf toetsen of dat ook echt gebeurd is.

[...]

Ik kan jou ook van allerlei dingen vertellen dat het zwart op wit staat, maar zolang je dat niet zelf kunt controleren kun je daar vast ook niet zo heel veel mee. :) Staat dit beleid dus ook ergens op een publiek toegankelijke plek?
Je punt van reviews ben ik het mee eens.

https://www-xperiablog-ne...pgrade-policy-firmware%2F

https://www.androidheadli...id-updates-flagships.html (gerucht)
Aight minimum van 2 jaar maar die van beveilig kan ik niet vinden.
Vroeger had je deze site
https://support.sonymobile.com/gb/software/. Hier kon je ook zien tot hoe ver je updates gingen en of je nog toegankelijk was.

Ik daag je graag uit om mij te informeren op dingen die ik dus nog niet weet. Als je zegt dat je informatie hebt of reacties van fora's die ik dus niet heb gelezen of niet in mijn bevindingen staan wil ik daar best achter aan gaan. Ik ben mij nu aan het verdiepen in Motorola omdat ik echt denk.dat, dat de nieuwe clean android top Notch smartphones gaan worden. Met alle leaks van de nieuwe like up. Wel wil ik nog betrokken blijven bij Sony en hun voortgang, ondanks dat ik zelf niet meer een fan ben. Laat me gerust weten waar je het oneens mee bent, misschien dat ik wat hen vergeten of over het hoofd heb gezien van de afgelopen 8 jaar lezen en verdieping van Sony Mobile(had mede hierdoor ook mijn baan gekregen bij Sony zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-06 22:30
https://www.sony.co.uk/el...artphones/business-phones

Is enkel voor de 10 III, maar voor hun enterprise certified-telefoons publiceren ze de einddatum voor security updates. Juni 2013 voor de 10 III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:35
AmbroosV schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:48:
https://www.sony.co.uk/el...artphones/business-phones

Is enkel voor de 10 III, maar voor hun enterprise certified-telefoons publiceren ze de einddatum voor security updates. Juni 2013 voor de 10 III.
Typefoutje mag ik hopen 8)7 _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
Het is bij Sony altijd 2 jaar na de release geweest. En dat is de release van het eerste toestel in de generatie (SoC), niet het toestel zelf. Voor de Xperia 1 III én 5 III zal dat dus ook zomer 2023 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
AmbroosV schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 00:12:
Het is bij Sony altijd 2 jaar na de release geweest. En dat is de release van het eerste toestel in de generatie (SoC), niet het toestel zelf. Voor de Xperia 1 III én 5 III zal dat dus ook zomer 2013 zijn.
2013?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
2023, natuurlijk, brain fart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Er is dus buiten de standaard 256gb opslag versie ook een 512gb opslag versie. Zeker als je met 4k gaat filmen waarvan ik lees dat dit geoptimaliseerd is zou je verwachten eerder de 512gb versie te kunnen kopen. Voor zover ik kan vinden is dit het enige verschil op de telefoon 256gb/512gb, het werkgeheugen blijft 12gb.

Weet iemand meer hierover ? Of zal het dan een zeer dure import worden als je hem echt wil hebben ?

[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 23-07-2021 10:21 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Is alleen de opslag die 512GB is ipv 256GB.
Verder geen verschil. Misschien dat er later nog een 16GB model oid uit komt, net dat er opeens een (lokaal) 12/256GB model van de 1 II verscheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Uberprutser schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:24:
Is alleen de opslag die 512GB is ipv 256GB.
Verder geen verschil. Misschien dat er later nog een 16GB model oid uit komt, net dat er opeens een (lokaal) 12/256GB model van de 1 II verscheen.
In Nederland is in ieder geval enkel de 256gb versie te pre orderen op dit moment.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Uberprutser schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:37:
En nog 1057 euro als ik mijn abonnement voor 2 jaar verleng bij T-Mobile (Unlimited).
Ik ga wel even wachten op een goede deal ergens in de herfst; om die XM3 zit ik toch niet te wachten.
Vandaag nog een keer gekeken; 936 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenM
  • Laatst online: 30-05 23:23
Is het eigenlijk een nadeel dat het scherm OLED is ipv AMOLED?
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon (upgrade van s9+) en ik twijfel tussen de xiaomi 11 Ultra en de samsung s21 ultra of deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
svenM schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:43:
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon (upgrade van s9+) en ik twijfel tussen de xiaomi 11 Ultra en de samsung s21 ultra of deze.
De 1 III heeft een AMOLED scherm, net als de 1 I en de 1 II.
edit: Joled maakt kennelijk geen AM schermen dus toch geen AMOLED. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Uberprutser op 23-07-2021 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
svenM schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:43:
Volgens mij is AMOLED gewoon de "Samsung marketing term" voor OLED, om een onderscheid te maken tussen een OLED paneel van Samsung, en een OLED paneel van een andere fabrikant (LG)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Uberprutser
lithiumangel schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 19:46:
[...]

Volgens mij is AMOLED gewoon de "Samsung marketing term" voor OLED, om een onderscheid te maken tussen een OLED paneel van Samsung, en een OLED paneel van een andere fabrikant (LG)
Er zit wel degelijk verschil in een AMOLED en een "normaal" OLED paneel.
De AM staat voor Active Matrix, de schermen die in de Xperia hebben een ander toplaag.
Samsung maakt alleen AMOLED schermen.

De marketing van Samsung was vooral met Super AMOLED; dit is een AMOLED scherm met een erin gelamineerd touchscreen. Volgens mij heeft Samsung los van die merknaam ook het patent op deze technologie.

En zojuist de 1 III besteld bij Belsimpel. 8)7
Er is niks anders wat aan al mijn wensen voldoet en ik wil na 4 jaar toch echt mijn Note 8 vervangen want die begint toch echt aan het einde van z'n leven te komen nu.

[ Voor 13% gewijzigd door Uberprutser op 24-07-2021 07:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@Mister Hardware Eigenlijk kun je de Sony flagships al jaren omschrijven met de volgende 4 woorden:
“Too little, too late”

En eigenlijk mag je er nog 3 woorden aan vast plakken: “priced too high”

Ik blijf het ongelofelijk vinden dat Sony altijd zo laat pas met hun flagship komt tegen een idiote prijs (gezien de concurrentie). Het nieuwe telefoonseizoen wordt eigenlijk gestart in september met de nieuwe iPhones en het Android-antwoord enkele maanden later.

Sony moet op deze manier niet enkel concurreren met de Android modellen die al
6+ maanden beschikbaar zijn (en qua specs het meest vergelijkbaar zijn), maar ook met de iPhone 13/pro/pro max. Een toestel dat, op basis van de voorgaande jaren, op praktisch elk gebied sneller en beter is. Tegen een prijs die ook nog eens lager is 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister Hardware
MazeWing schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:55:
@Mister Hardware Eigenkijk kun je de Sony flagships al jaren omschrijven met de volgende 4 woorden:
“Too little, too late”

En eigenlijk mag je er nog 3 woorden aan vast plakken: “priced too high”

Ik blijf het ongelofelijk vinden dat Sony altijd zo laat pas met hun flagship komt tegen een idiote prijs (gezien de concurrentie). Het nieuwe telefoonseizoen wordt eigenlijk gestart in september met de nieuwe iPhones en het Android-antwoord enkele maanden later.

Sony moet op deze manier niet enkel concurreren met de Android modellen die al
6+ maanden beschikbaar zijn (en qua specs het meest vergelijkbaar zijn), maar ook met de iPhone 13/pro/pro max. Een toestel dat, op basis van de voorgaande jaren, op praktisch elk gebied sneller en beter is. Tegen een prijs die ook nog eens lager is 8)7
Iets waar ik je 100% gelijk in geef.

Ik reageer op een intensieve manier op andere gebruikers die denigrerend over Sony praten zonder enige visie of gedachten die verder toereikt dan hun neus lang is.

In mijn voorgaande verhaal had ik al gezegd dat:
" Niemand zegt dat je ... telefoons maken."

Sony is te laat en te duur voor de concurrentie van dat moment. Alleen zij willen het niet anders aanpakken. En de filosofie er achter heb ik geprobeerd uit te leggen.

Denk ook niet dat Sony nog niet zoveel geld wil investeren om weer terug de markt in te komen zoals andere merken. Denk dat ze nog voor een tijdje eerst stabiel willen gaan voordat ze naar de gemiddelde consument willen benaderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blockchain
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 31-01 12:03
Het is nou eenmaal geen toestel voor iedereen. Waarschijnlijk spreekt een doorsnee Samsung of Apple meer aan bij de massa, maar dat maakt die toestellen ook meer eenheidsworst. Ze zien er allemaal hetzelfde uit met een notch of een gat in het scherm en een groot camera-eiland. Sony gaat lekker zijn eigen weg. Compact door z'n form factor, front facing stereo speakers, geen punch hole of notch en geen dikke saus over Android.
Mister Hardware schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:12:
[...]

Sony is te laat en te duur voor de concurrentie van dat moment. Alleen zij willen het niet anders aanpakken. En de filosofie er achter heb ik geprobeerd uit te leggen.
Ik weet niet zo goed waar ze te laat mee zouden zijn. Mensen blijven wel telefoons kopen toch? Mijn huidige toestel is aan vervanging toe, dus ik zoek nu een nieuw toestel. Sony is de enige die in staat is om een toestel te leveren die voldoet aan mijn eisen. Nu is 1299,- euro meer dan wat ik ooit aan een toestel heb uitgegeven, maar los van de prijs ben ik heel blij met mijn Sony Xperia 1 III pre-order. Eigenlijk had ik liever een Xperia 5 III gehad, maar die kan helaas niet draadloos opladen wat voor mij wel een eis is.

Het is voor mij trouwens een paarse geworden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
@Blockchain als je kijkt naar hardware bieden ze hetzelfde als de concurrentie 6 maanden eerder deed, en is daar de kop van de prijs af. Dus puur naar hardware gekeken, plus prijs is er een punt.
Uiteraard telt design en software ook mee. Plus gevoel, merkentrouw, onderscheid, etc.
Maar veel mensen denken binair.
Zou je een review kunnen posten als je hem hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blockchain
swhnld schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:16:
@Blockchain als je kijkt naar hardware bieden ze hetzelfde als de concurrentie 6 maanden eerder deed, en is daar de kop van de prijs af. Dus puur naar hardware gekeken, plus prijs is er een punt.
Ik moet toegeven dat ik niet echt een trendvolger ben wat betreft smartphones. Een kleine zoektocht in de Pricewatch op basis van geheugen, opslag en processor leert mij dat je vanaf maart of april dit jaar een OPPO Find X3 of een OnePlus 9 Pro kunt kopen met ongeveer dezelfde specificaties. Dat verschil valt wel mee toch? Voor mij is die 4 of 5 maanden dat Sony later is dan OPPO en OnePlus niet zo relevant.

En het prijsverschil van 300,- euro is wel pittig, maar die pijn wordt gelukkig goedgemaakt met een mooie koptelefoon van rond de 200,- euro die toch al op mijn verlanglijstje stond. Die 100,- euro premium voor een pre-order vind ik gelukkig niet zo erg :P
Uiteraard telt design en software ook mee. Plus gevoel, merkentrouw, onderscheid, etc.
Maar veel mensen denken binair.
Helemaal mee eens! En niets ten nadele van andere merken trouwens, maar Sony profileert zich als premium merk met premium prijzen. Een merk als Samsung is toch meer gericht op marketing en wil zich ook concurreren op prijs. Het is aan een ieder om daar zelf maar iets van te vinden.
Zou je een review kunnen posten als je hem hebt?
Ik zal mijn ervaringen zeker delen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Blockchain schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 21:02:
Het is nou eenmaal geen toestel voor iedereen. Waarschijnlijk spreekt een doorsnee Samsung of Apple meer aan bij de massa, maar dat maakt die toestellen ook meer eenheidsworst. Ze zien er allemaal hetzelfde uit met een notch of een gat in het scherm en een groot camera-eiland. Sony gaat lekker zijn eigen weg. Compact door z'n form factor, front facing stereo speakers, geen punch hole of notch en geen dikke saus over Android.

[...]

Ik weet niet zo goed waar ze te laat mee zouden zijn. Mensen blijven wel telefoons kopen toch? Mijn huidige toestel is aan vervanging toe, dus ik zoek nu een nieuw toestel. Sony is de enige die in staat is om een toestel te leveren die voldoet aan mijn eisen. Nu is 1299,- euro meer dan wat ik ooit aan een toestel heb uitgegeven, maar los van de prijs ben ik heel blij met mijn Sony Xperia 1 III pre-order. Eigenlijk had ik liever een Xperia 5 III gehad, maar die kan helaas niet draadloos opladen wat voor mij wel een eis is.

Het is voor mij trouwens een paarse geworden :*)
Op welke punten prefereer je dan de Sony? Want voor zover ik kan zien op basis van reviews is er geen 1 punt aan deze telefoon die niet door de concurrentie beter wordt gedaan. NIET EEN!

Uiteraard is het iedereen z'n eigen keuze, maar er is rationeel gezien geen enkel argument te bedenken om voor een telefoon te gaan die honderden euro's duurder is dan de concurrentie die het ook nog eens beter doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
MazeWing schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:10:
[...]

Op welke punten prefereer je dan de Sony? Want voor zover ik kan zien op basis van reviews is er geen 1 punt aan deze telefoon die niet door de concurrentie beter wordt gedaan. NIET EEN!

Uiteraard is het iedereen z'n eigen keuze, maar er is rationeel gezien geen enkel argument te bedenken om voor een telefoon te gaan die honderden euro's duurder is dan de concurrentie die het ook nog eens beter doet.
Alleen als je puur naar specs kijkt, is heel wat anders dan als je verder kijkt dan de specs. Waarom kopen mensen een Honda als een VolksWagen ze ook van A naar B brengt? Dat is emotie, gevoel, buiten de massa iets kiezen. Sony vervult die Niche aardig in het huidige smartfoon landschap.

Dus het is misschien niet rationeel, maar wel heel uitlegbaar waarom iemand een Sony wil. Dus laat die mensen dan ook genieten van hun smartfoon, anders zijn, denken of voelen is toegestaan in dit land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
[...]

Nouja dat is natuurlijk ook weer overdreven.
Het is niet voor niets dat de 1 III op papier voor veel mensen het ideale toestel was.
Bijvoorbeeld de headphonejack icm de Snapdragon 888. De aparte cameraknop, de extra knop die je zelf kunt toewijzen, een micro-sd slot, de LDAC voor audio, vingerafdrukscanner aan de zijkant, geen notch of holepunch.

Als je puur naar de specs kijkt durf ik wel te stellen dat dit momenteel de beste smartphone op de markt is.

Dat maakt het tegelijkertijd zo ontzettend jammer dat de verdere uitvoering van Sony zo matig is. Voor mij betekend dat dat ik gewoon met mijn Galaxy Note 9 blijf lopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

swhnld schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:31:
[...]

Alleen als je puur naar specs kijkt, is heel wat anders dan als je verder kijkt dan de specs. Waarom kopen mensen een Honda als een VolksWagen ze ook van A naar B brengt? Dat is emotie, gevoel, buiten de massa iets kiezen. Sony vervult die Niche aardig in het huidige smartfoon landschap.

Dus het is misschien niet rationeel, maar wel heel uitlegbaar waarom iemand een Sony wil. Dus laat die mensen dan ook genieten van hun smartfoon, anders zijn, denken of voelen is toegestaan in dit land.
Ware het niet dat er bij auto’s veel meer verschil zit tussen de verschillende merken. Zo heeft bijna ieder merk z’n eigen uiterlijk, eigen motoren, eigen interieur, etc.

Alle telefoons komen voor 90% overeen met elkaar. Ook op het gebied van software is er veel minder verschil dan vroeger. Het gros van de Android toestellen gebruikt wat andere kleurtjes en icoontjes en blijft verder redelijk stock. Dit was vroeger echt anders met complete skins die veel zaken veranderden, aanvulden, etc.

Stel je eens voor dat dit ook bij auto’s zou zijn. Dat je eigenlijk 2 “soorten” hebt; Android en Apple en dat de modellen vervolgens allemaal op elkaar lijken, met ieder jaar minimale verschillen qua comfort en snelheid en ook het interieur allemaal op elkaar lijkt. Emotie speelt dan aanzienlijk minder een rol. Zeker als je ook maar een jaar of 2-3 met een auto zou doen.

Als Volkswagen dan een auto zou maken dit op bijna alle vlakken uitmuntend zou scoren en ook nog eens scherp geprijsd zou zijn, zou je dan nog voor de Honda gaan die niet alleen duurder is, maar ook oudbolliger qua design, qua comfort wat in moet leveren en minder lang door de garage ondersteund wordt?

En natuurlijk heeft de Sony een paar mooie features zoals die extra cameraknop. Helaas loopt de telefoon dan weer wat achter op het gebied van fotokwaliteit, waardoor een betere camera met knop op het scherm het wint van een mindere camera met een fysieke knop. Nog even los van het feit dat praktisch alle telefoons ook een volumeknop ondersteunen om de foto te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
@MazeWing Maar je vergeet dan toch wel iets, namelijk de 21:9 verhouding vn Sony versus 19:9 verhouding competitie, hier een mooi voorbeeld met de S21 Ultra en 1 III naast elkaar in plaatje waarbij de 1 III veel slanker is:
https://www.phonearena.co...g-Galaxy-S21-Ultra_id5037
Verder onderstreept de review jou punt over dat het echt voor de fans is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@swhnld 21:9 heeft uiteraard voordelen bij verticaal gebruik, aangezien er net wat meer weergegeven kan worden. Het heeft echter wel weer een nadeel bij het bekijken van video’s (YouTube, etc.), aangezien het gros 16:9 of 19:9 is. Enkel sommige films zijn 21:9 (2:35:1), echter is de vraag of je die gaat bekijken op je telefoon.

Maar ook hier is het weer; een mogelijk pluspunt wordt teniet gedaan door de vele mindere punten icm de prijs. Als Sony er iets van €899 voor zou vragen, om op die manier te concurreren met zijn “echte” concurrenten (die inmiddels in prijs zijn gedaald), zou het een stuk beter in verhouding zijn.

Ik blijf het ronduit vreemd vinden dat Sony er zelf zo’n hoge prijs aan hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blockchain
[...]

Wat een onzin zeg. Welk ander toestel heeft minimaal 12 GiB werkgeheugen en meer dan 600 dpi schermresolutie? Of welk ander toestel kies je uit als je minimaal 12 GiB geheugen wilt, de laatste Snapdragon 888 processor en uitbreidbaar geheugen? Daarnaast hebben vrijwel alle concurrenten een notch of gat in het scherm en geen front facing stereo speakers, geen 21:9 schermverhouding. Of ze hebben een dikke saus (zoals One UI) over Android. Wat mij betreft is er juist überhaupt geen interessant alternatief voor de Sony. De hoge prijs is dan natuurlijk ook maar relatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Welk ander toestel is duurder dan praktisch elk ander toestel, heeft een mindere camera, heeft maar 60% van de helderheid van de andere high-end telefoons en heeft maar 2 jaar support?

De Sony Xperia 1 III

Het is uiteraard maar net wat je belangrijk vind. Er is uiteraard maar 1 toestel met 12gb en 600 dpi. Heck! Enkel Sony heeft 4K schermen op hun telefoons, dus als dat je eis is dan valt elk ander merk al af.

Ook als je een headphone-jack wil of uitbreidbaar geheugen heb je een stuk minder keuze (of geen) bij de concurrentie. Maar als die zaken belangrijk zijn voor je lever je wel in op de schermhelderheid, dikkere bezels, x-jaar aan support in de vorm van grote Android-versies en mag je ook nog eens 30-40% meer betalen dan andere toestellen.

Maar ieder z’n ding hè…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blockchain
MazeWing schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:15:
Het is uiteraard maar net wat je belangrijk vind. Er is uiteraard maar 1 toestel met 12gb en 600 dpi. Heck! Enkel Sony heeft 4K schermen op hun telefoons, dus als dat je eis is dan valt elk ander merk al af.

Ook als je een headphone-jack wil of uitbreidbaar geheugen heb je een stuk minder keuze (of geen) bij de concurrentie.
Ja maar jij bent zelf degene die zojuist nog stelde dat er "NIET EEN" punt aan deze telefoon beter zou zijn dan de concurrentie. Dat is dus feitelijk onwaar, zoals je nu ook zelf toegeeft. Ik begrijp jouw haat dan ook niet zo. Als deze telefoon niet jouw ding is, als hij voor jou te duur is of als jij wel heel graag een gat in je scherm wilt, dan ga je toch naar een ander toestel kijken die wel aan jouw wensen voldoet?
MazeWing schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:15:
Maar als die zaken belangrijk zijn voor je lever je wel in op de schermhelderheid, dikkere bezels, x-jaar aan support in de vorm van grote Android-versies en mag je ook nog eens 30-40% meer betalen dan andere toestellen.
Er is toch niemand die beweert dat de Xperia 1 III het perfecte toestel is die op alle fronten beter is dan de concurrentie? Ieder toestel heeft zijn eigen voor- en nadelen. Je kiest voor jezelf een toestel uit dat binnen jouw budget past en aan jouw eisen en zoveel mogelijk wensen voldoet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:07

DirtyBird

Praktiserend denker

Wat zit iedereen hier te happen op die troll. Waarom is het zo belangrijk dit te verdedigen?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:50
Veel dingen zoals verwacht in de review, nu alleen hopen dat de prijs niet al te extreem wordt aangezien ik de Xperia 5 III wel als een waardige opvolger zie van mijn LG G8S.

https://m.gsmarena.com/sony_xperia_5_iii-review-2294.php

Wordt deze wel te duur voor mij dan is er nog altijd Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-04 10:33
Ik wacht ook nog op de 5 III, Ik vind de 1 III toch te prijzig.

Trouwens, in mijn huidige woonplaats Singapore krijg je wel de MX4 bij een pre-order van de 1 III.
Maar vind een over-ear aanbieding weinig aanlokkelijk in deze tropische hitte. (en toch is de pre-order volledig 'uitverkocht' bij de officiele Sony store).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 15:09
[...]

Waarom kwam ik uit op de Xperia 5.II ?
  • ik wil een Android
  • geen Chinees merk
  • telefoon niet te groot
  • goede camera en accu
  • headphone jack is erg fijn
Naar mijn idee geen vreemde eisen, maar de spoeling is enorm dun. Zeker aangezien de schermdiagonaal bij de meeste betere telefoons ook gewoon erg groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Oke, hier zat ik dus op te wachten (of eigenlijk niet)

Unlike the 1 III, the Xperia 5 III does not support wireless charging. Neither does the Zenfone 8, but the Galaxy S21 and the iPhone 12 (Pro) do, so there are alternatives if the feature is important to you
https://www.gsmarena.com/sony_xperia_5_iii-review-2294p3.php

De 5 III stond hoog op mijn lijstje mits ie draadloos laden zou ondersteunen.. Wel balen dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-06 10:59
beyazz06 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:45:
Oke, hier zat ik dus op te wachten (of eigenlijk niet)

Unlike the 1 III, the Xperia 5 III does not support wireless charging. Neither does the Zenfone 8, but the Galaxy S21 and the iPhone 12 (Pro) do, so there are alternatives if the feature is important to you

De 5 III stond hoog op mijn lijstje mits ie draadloos laden zou ondersteunen.. Wel balen dit!
Het was bij launch direct al bekend dat de 5III geen draadloos laden zou ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
MarnickS schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:51:
[...]

Het was bij launch direct al bekend dat de 5III geen draadloos laden zou ondersteunen.
Nou ja, ik heb diverse hands-on berichten gelezen waarbij de één aangaf dat er wel ondersteuning was en een ander weer niet. Was voor mij in ieder geval niet duidelijk, tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
5 (en de mark 2) heeft naar mijn weten nooit wireless charging ondersteund. Mijn baas vertelde me dat het te maken had met ruimte en elektriciteit-beveiliging in zo'n klein stukje ruimte nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Mister Hardware schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:36:
5 (en de mark 2) heeft naar mijn weten nooit wireless charging ondersteund. Mijn baas vertelde me dat het te maken had met ruimte en elektriciteit-beveiliging in zo'n klein stukje ruimte nog.
Dat lijkt me zeer vreemd, aangezien draadloos laden een platte coil is die nauwelijks dikker is dan een sticker.

De 5 III is ook nog eens 0,3mm dikker dan de S21, waardoor het ruimte-argument me nog vreemder lijkt.

De kleinste telefoon die draadloos kan laden is de iPhone 12 mini (131.5 x 64.2 x 7.4 mm)
Die is substantieel kleiner dan de 5 III (157 x 68 x 8.2 mm)

Er lijkt maar 1 reden te zijn: productdifferentiatie. Waarbij voorkomen moet worden dat de 5 teveel in het vaarwater van de 1 komt. Dat hier technische limitaties aan ten grondslag liggen lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Mocht dit wel het geval zijn dan mogen de engineers van Sony terug naar school.

De reden dat sommige hands-on previews aangaven dat er wel draadloos laden op zou zitten is vanwege het feit dat je dit anno 2021 van een toestel van €999 gewoon mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blockchain

Helemaal mee eens! Waardeloze beslissing van Sony. Ik heb altijd een compact model gehad, nu een Xperia XZ3 met wireless charging. Ik wilde bij voorkeur weer een compact toestel en de Xperia 5 zou perfect zijn. Maar inmiddels heb ik wel overal wireless chargers staan die ik graag wil blijven gebruiken, dus alsnog valt de Xperia 5 helaas af.

Daar komt nog eens bij dat ik meerdere toestellen van Sony heb gehad die uiteindelijk problemen hadden met de USB charging poort. Zo ook mijn huidige toestel, de kabel blijft er gewoon niet goed in zitten en floept er zo weer uit. Op dit moment kan ik echt alleen nog draadloos opladen. Met een nieuw toestel durf ik niet zo snel meer afhankelijk te worden van de USB poort.
Mister Hardware schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 12:36:
Dat argument geloof ik niet zo. Naar mijn mening willen ze hun Xperia 1 III verkopen boosten door de wireless charging functie exclusief in dit model aan te bieden. En dat is ze met mij in ieder geval gelukt, want ik heb nu de Xperia 5 laten zitten en ben voor een Xperia 1 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
MazeWing schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:20:
[...]

Dat lijkt me zeer vreemd, aangezien draadloos laden een platte coil is die nauwelijks dikker is dan een sticker.

De 5 III is ook nog eens 0,3mm dikker dan de S21, waardoor het ruimte-argument me nog vreemder lijkt.

De kleinste telefoon die draadloos kan laden is de iPhone 12 mini (131.5 x 64.2 x 7.4 mm)
Die is substantieel kleiner dan de 5 III (157 x 68 x 8.2 mm)

Er lijkt maar 1 reden te zijn: productdifferentiatie. Waarbij voorkomen moet worden dat de 5 teveel in het vaarwater van de 1 komt. Dat hier technische limitaties aan ten grondslag liggen lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Mocht dit wel het geval zijn dan mogen de engineers van Sony terug naar school.

De reden dat sommige hands-on previews aangaven dat er wel draadloos laden op zou zitten is vanwege het feit dat je dit anno 2021 van een toestel van €999 gewoon mag verwachten.
Oké, fijn dat sommige hands-on previews spreken voor een bedrijf en dat er verwachtingen zijn. Paar jaar terug was het maar raar dat er geen headphone-jack zat op een high-end toestel, verwachtingen veranderen eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Mister Hardware schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 17:32:
[...]

Oké, fijn dat sommige hands-on previews spreken voor een bedrijf en dat er verwachtingen zijn. Paar jaar terug was het maar raar dat er geen headphone-jack zat op een high-end toestel, verwachtingen veranderen eenmaal.
Kom, er is geen enkel argument waarom in 2021 een telefoon van €1000 geen draadloos laden zou hebben.

Hetzelfde dat je mag verwachten dat elke high-end telefoon een OLED-scherm heeft en stereo luidsprekers.

Je baas heeft de laatste tijd wel meer vreemde uitspraken gedaan. Zo zou er verdiend worden aan de doorverkoop van pre-orders…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22mJQo4iXt4XuwLi9nUcEV3g-kM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U3mY7hB5ARRXDvpUQj9DEWbz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
MazeWing schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:04:
[...]

Kom, er is geen enkel argument waarom in 2021 een telefoon van €1000 geen draadloos laden zou hebben.
Gewoon simpelweg geen glazen back willen hebben ten behoeve van durability oid ?
Dat is ook nog eens een argument die je kan maken.

P.S

Review v.d Xperia 5 MK 3 op GSM arena. Zowel video als tekst.

[ Voor 116% gewijzigd door lithiumangel op 05-08-2021 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Blockchain schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:37:

[...]

Dat argument geloof ik niet zo.
Ik ook niet, er zijn immers kleinere toestellen met wireless charging zoals bijvoorbeeld de S10 en daar gaat het prima mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
[b]

Je baas heeft de laatste tijd wel meer vreemde uitspraken gedaan. Zo zou er verdiend worden aan de doorverkoop van pre-orders…

[Afbeelding]
Omdat er meer mensen zitten te twijfelen en gaan sparen voor de Sony dan meteen bij pre order denk dat ze het een hebben dingetje is. Daarnaast, hoe later jij Snapdragons in koopt, hoe goedkoper het is dus als zij pas laat gaan leveren en laat aan de fabricage beginnen zijn ze goedkoper uit.

Knip, niet op de man/neerbuigend reageren.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 07-08-2021 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onno
  • Niet online
Knip, Hiervoor is de report knop.

[ Voor 94% gewijzigd door 13art op 07-08-2021 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenM
Ik heb de telefoon ge-preordered maar niemand kan een leverdatum vertellen. Ik heb het op de facebook belgie groep gevraagd en de telefoon zou leverbaar zijn 'rond midden september'
Hi Sven, excuses voor de late reactie maar het duurde even voordat ik terugkoppeling ontving hierover. Het lijkt erop dat dit ergens half september wordt, maar dit is nog even onder voorbehoud.
De preorder bonus verloopt 14 september om middernacht ...
https://www.sony.be/nl/electronics/support/articles/00236082
LET OP: u kunt pas de headphone claimen wanneer u in het bezit bent van het toestel.
Let op: claims moeten vóór middernacht 14 septembre 2021 worden ingediend. Latere claims worden niet geaccepteerd.
Dus de kans is reeël dat het toestel pas toekomt na de bonus? Ik heb veel zin mijn pre-order te annuleren. Weet er iemand meer over toevallig? Ik had gemaild naar sony ook met de vraag of dit klopte en het enige wat ik terugkreeg is dat ik kon pre-orders annuleren via de third party verkopers.
U dient de order te cancellen bij de verkoper/dealer waar u deze heeft besteld. Sony verkoopt zelf namelijk geen directe producten aan klanten dit verloopt via de dealers.
Dit is niet echt een fijne ervaring om zo'n dure telefoon te bestellen als ik eerlijk ben.

[ Voor 32% gewijzigd door svenM op 17-08-2021 14:36 . Reden: reactie van facebook & support toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Heeft iemand ervaring met bestellen via Wonda Mobile (uit Hong Kong) ?
Die hebben namelijk de 512GB versie van de Xperia 1iii in het assortiment.
https://www.wondamobile.c...b-ram-512gb-unlocked.html

Vragen die ik heb:
- Moet je dan nog importheffing betalen of regelen ze dat zelf ? Want komt neer op nog eens 21% btw erop
- Zijn ze betrouwbaar

[ Voor 22% gewijzigd door Brotuck op 17-08-2021 15:32 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
Ik zie net dat de zwarte versie op dit moment te koop is bij Coolblue, beperkt op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallschirm
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:53
Ik heb een pre-order lopen bij Krefel in België. Verder dan midden augustus weten zij ook niet te vertellen.

Even gebeld naar de Sony klantendienst, maar die weten ook niet wat de officiële release datum is voor België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenM
Fallschirm schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:34:
Ik heb een pre-order lopen bij Krefel in België. Verder dan midden augustus weten zij ook niet te vertellen.

Even gebeld naar de Sony klantendienst, maar die weten ook niet wat de officiële release datum is voor België.
De enige die me iets konden vertellen was de sony belgium facebook groep chat beheerder maar die kon ook niet meer zeggen dan midden september. Hij was wel veel vriendelijker dan de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenM
Ik heb mijn pre-order geannuleerd. Jammer ik had wel interesse in de telefoon maar de facebook support en helpdesk van sony geven steeds maar aan dat ze geen informatie hebben en dat ik de leverancier moet contacteren.
Als ze zelf niet kunnen zeggen wanneer de leveranciers die telefoons kopen en niet echt vriendelijk zijn voor de verkoop baart mij dat redelijk wat zorgen over de service na verkoop.
Ik had ook samsung gecontacteerd en die konden me direct alle informatie leveren en dankzij de promotie bij telenet en de recycle bonus is de fold 3 goedkoper dan de 1 III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Het is toch eigenlijk te gek van woorden dat zelfs medewerkers van Sony zelf geen enkel idee hebben wanneer een telefoon daadwerkelijk op de markt komt!

Dan heb je, ondanks een kleiner wordend marktaandeel, toch nog een kleine groep geïnteresseerden en wat doe je dan als Sony? De middelvinger opsteken... :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MazeWing schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:01:
Het is toch eigenlijk te gek van woorden dat zelfs medewerkers van Sony zelf geen enkel idee hebben wanneer een telefoon daadwerkelijk op de markt komt!

Dan heb je, ondanks een kleiner wordend marktaandeel, toch nog een kleine groep geïnteresseerden en wat doe je dan als Sony? De middelvinger opsteken... :F
Ik heb al je bijdragen in dit topic eens doorgenomen. Ik denk dat je punt nu wel duidelijk is. Deze toestellen zijn wat jou betreft te duur, missen features en zijn ook nog eens niet innovatief.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:07

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb na lang wikken en wegen besloten om mijn XZ1compact te vervangen door een Pixel 4a. Met enige pijn in mn hart wel.
Ik vind de xperia telefoons altijd fijn en zeker de fingerprintscanner aan de zijkant een enorme plus tegenover andere merken.
Ik hoop dat ze met komende iteraties weer een beetje in de buurt van xz1c komen. Kleine kans, want dat is wel een beetje een goldilocks. Ik twijfelde tussen de pixel 4a en de 10iii, maar die heeft toch wat rare quirks naar wat ik begrijp. De 5ii/iii is me teveel geld voor een telefoon.

Kom op sony! Klein, mid-end, 500E en ik ben weer game.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Draadloos laden is een van de redenen dat productie van verschillende auto modellen stil liggen, specifiek die chips is een tekorts aan. GM heeft nu aangepaste versies in de verkoop, exact hetzelfde, behalve draadloos laden. Hyundai kan de comfort modellen snel leveren, maar de Premium modellen niet, etc.

Dus als je kunt wachten, volgend jaar zal de boel weer normaliseren. Verwachting is dat de chip fabrikanten dan voldoende producten kunnen leveren.

[ Voor 6% gewijzigd door swhnld op 23-08-2021 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blockchain
swhnld schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:24:
[...]

Draadloos laden is een van de redenen dat productie van verschillende auto modellen stil liggen, specifiek die chips is een tekorts aan.
Dat gaat in de auto natuurlijk wel om de oplader. Of is dat in feite dezelfde chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsiders99
  • Laatst online: 02-06 12:44
Ik lees op de Instagram-pagina van Sony Xperia het volgende:
Xperia 1 III is landing! Check your online Sony website for updates and availability in your area
Voor degene die al ge-preorderd hebben, zijn jullie nog geinformeerd wanneer de Xperia 1 III uitkomt?

[ Voor 21% gewijzigd door Outsiders99 op 24-08-2021 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blockchain
Outsiders99 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:41:
Voor degene die al ge-preorderd hebben, zijn jullie nog geinformeerd wanneer de Xperia 1 III uitkomt?
Nog geen update. Ik heb bij bol.com de pre-order geplaatst. Gisteren was wel ineens het bedrag van de creditcard afgeschreven, dus ik hoopte al een beetje dat hij vandaag of morgen verzonden zou worden. Ik kan ook nergens een verwachtte leverdatum vinden. Spannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 15:00
Ik heb mijn pre-order via Sony zelf gedaan en ik heb die van mij vorige week woensdag ontvangen. Inclusief de koptelefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallschirm
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:53
Outsiders99 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:41:
Ik lees op de Instagram-pagina van Sony Xperia het volgende:

[...]

Gisteren gecontacteerd door Krefel, ze verwachten het toestel 3 of 4 september te ontvangen.
r_ketting schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:19:
Ik heb mijn pre-order via Sony zelf gedaan en ik heb die van mij vorige week woensdag ontvangen. Inclusief de koptelefoon
Via Sony België of Sony Nederland? Dit antwoord kreeg ik namelijk van Sony toen ik vroeg vanaf wanneer het toestel te koop is.
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Sony Support.

Fijn te horen dat u interesse heeft in de XPERIA 1 III

We begrijpen dat u een vraag heeft over de voorraad/beschikbaarheid van de XPERIA 1 III. Sony verkoopt zelf geen producten daar wij fabrikant zijn en daarom hebben wij geen inzicht op de voorraad en of levertijden van producten. Graag willen we u verzoeken om contact op te nemen met een Sony verkoper bij u in de buurt. De verkoper kan deze vraag doorzetten naar hun leverancier. Wij kunnen u hier dus niet verder in helpen.

Een Sony verkoper kunt u via de onderstaande link vinden.

Winkelzoeker van Sony
https://www.sony.be/dealerlocator/search

Tot slot als het product weer op voorraad komt zal op de website de mogelijkheid komen dat als u waar te koop aanklikt dan zal deze u doorverwijzen naar een dealer.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het Consumenten Informatie Centrum via 020 3469524 voor Nederland of 02 7131626 voor België. Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur.

[ Voor 62% gewijzigd door Fallschirm op 25-08-2021 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
[...]

Via Sony België of Sony Nederland? Dit antwoord kreeg ik namelijk van Sony toen ik vroeg vanaf wanneer het toestel te koop is.

[...]
[/quote]

Ik heb via Sony.nl besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blockchain
Sony levert zelf niet direct aan consumenten. Wellicht heb je bij Digital River Ireland Ltd. besteld? Die zegt hem nu ook op voorraad te hebben. Op Reddit komen internationaal ook meldingen van telefoons die geleverd worden, maar ook van leveringen die juist vertraging hebben. Wellicht is er toch meer vraag naar het toestel dan geanticipeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blockchain
De helpdeskmedewerker van Bol.com kan (of wil) in ieder geval geen verdere informatie geven, ook niet of er überhaupt al toestellen door ze geleverd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dtd1982
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-06 01:32
Mijn pre-order bij Bol.com heb ik gisteren mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_ketting
Blockchain schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:00:
[...]

Sony levert zelf niet direct aan consumenten. Wellicht heb je bij Digital River Ireland Ltd. besteld? Die zegt hem nu ook op voorraad te hebben. Op Reddit komen internationaal ook meldingen van telefoons die geleverd worden, maar ook van leveringen die juist vertraging hebben. Wellicht is er toch meer vraag naar het toestel dan geanticipeerd.
Klopt. Via de Xperia Store op de site. Gaat via Digital River Ireland inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Celf11
Voor iedereen hier die onlangs een 1 iii heeft ontvangen, ik ben wel heel benieuwd naar jullie eerste ervaringen met deze smartphone. Ik vond de kwaliteit van diverse internationale reviews nogal van een bedenkelijk niveau.

• N.Etter
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-05 12:06
Celf11 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:16:
Voor iedereen hier die onlangs een 1 iii heeft ontvangen, ik ben wel heel benieuwd naar jullie eerste ervaringen met deze smartphone. Ik vond de kwaliteit van diverse internationale reviews nogal van een bedenkelijk niveau.
Ik neem aan dat er wel een ervaringen & discussie topic komt nu de daadwerkelijke leveringen worden gedaan :)

• AmbroosV
Topic gewoon renamen lijkt mij OK, het is een relatief klein topic.

Ik heb mijn 1 III nu 24u in gebruik, upgrade van een 1 II (en daarvoor een 1, daarvoor een XZ3, ja ik heb issues). So far so good! Qua design is het echt opnieuw een upgrade, de 1 III voelt erg premium aan door de matte zijkanten/achterkant. Verder is er weinig verschil te zien met de 1 II eigenlijk. 120Hz is cool, maar geeft het scherm een lichte groene tint (typisch OLED en niets aan te doen). Batterij lijkt ruwweg hetzelfde als mijn 1 jaar oude 1 II. Alles voelt iets sneller aan.

Tip: na het inschakelen van 120Hz herstart je best je telefoon. Sommige apps updaten hun interne animatiecode niet juist na de switch, waardoor al je animaties (en scrolls) maar de helft van de tijd nemen. Vooral scrollen is vreemd, want dingen blijven niet lang genoeg verder scrollen. Na reboot is alles OK.

• Mister Hardware
Batterij verschil tot nu toe en oplaadtijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
@JanW Ik werk van thuis dus ik heb weinig gevoel voor de batterij. Voelt ongeveer hetzelfde, misschien iets meer drain bij use, maar dat was op dag 1 (wanneer Android in de achtergrond aan het precompilen is etc).

Oplaadtijd is identiek en lijkt beperkt in thermals. Valt wel op dat de 1 III iets meer bescherming voor het display heeft, als hij tijdens het opladen (en in bulk apps installeren) te warm is gaan de helderheid en de laadsnelheid stevig omlaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:48

13art

Moderator Mobile
AmbroosV schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:43:
Topic gewoon renamen lijkt mij OK, het is een relatief klein topic.
Done d:)b

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 17:36
@AmbroosV je tagt de verkeerde persoon ;) @Mister Hardware was de juiste.

Is er nog iemand die mede-auteur wil worden van dit topic? Ik had dit topic vooral aangemaakt om 't te scheiden van het xperia II topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsiders99
  • Laatst online: 02-06 12:44
AmbroosV schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:43:
Batterij lijkt ruwweg hetzelfde als mijn 1 jaar oude 1 II. Alles voelt iets sneller aan.
Kan je met intensief gebruik van Xperia 1 II & 1 III een dag mee zonder te laden?
Hoe is het qua beeldscherm als je buiten bent kan je een voorbeeld sturen aub, als dat kan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
@Outsiders99 Mijn dagen zijn te variabel. Weekdagen hangt mijn telefoon meestal aan Mac met battery care op 80% (ik ben een Android dev). Weekends zijn all over the place.

Als ik vandaag extrapoleer kom ik met een volle batterij op 60Hz met Spotify en bluetooth headphones op ~5u screen on time (en een paar uur muziek met telefoon in mijn broekzak).

Edit over display in de zon: in Los Angeles buiten goed te doen. Je merkt dat alles wat donkerder is natuurlijk met hoe fel de zon hier is, maar contrast blijft goed en alles is vlot leesbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door AmbroosV op 29-08-2021 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viymes
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-12-2023
Ik heb de Xperia 1 III ook mogen ontvangen (bol.com pre-order). Het display heeft een lichte groene tint als 120hz aan staat en tot ~40% brightness. De groene tint is opvallender dan een Galaxy S21 waar ik dit mee heb vergeleken. Zijn er units/heeft iemand een unit ontvangen die de groene tint helemaal niet hebben (geen verachil in tint tussen 120hz en 60hz) of is dit een probleem dat bij alle displays voor komt?
Het display van mijn Tab S7+ is nog een stuk groener als 120hz aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:48

13art

Moderator Mobile
Viymes schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 04:37:
Ik heb de Xperia 1 III ook mogen ontvangen (bol.com pre-order). Het display heeft een lichte groene tint als 120hz aan staat en tot ~40% brightness. De groene tint is opvallender dan een Galaxy S21 waar ik dit mee heb vergeleken. Zijn er units/heeft iemand een unit ontvangen die de groene tint helemaal niet hebben (geen verachil in tint tussen 120hz en 60hz) of is dit een probleem dat bij alle displays voor komt?
Het display van mijn Tab S7+ is nog een stuk groener als 120hz aan staat.
Heb je het dan over de groene tint die voornamelijk zichtbaar is bij donkergrijze kleuren? Dan is dat een oled dingetje waar veel toestellen 'last' van hebben.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste