Toon posts:

Tweakers Lego MOC Challenge discussietopic

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod W&M

Seal with it!

Gim schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:48:

Beste @Zeehond ... ik wilde vooral die Mech en die heb ik vorige maand ook gekregen _/-\o_ Volgens mij ging het om die leeuw (die van mij moest verliezen van de mech :P ). De haai heb ik hier al liggen, dus ook die mag van mij in de poll. Staat me niet meer gelijk bij dat ik die voorgesteld heb :z

Ik zie wel wat er in de poll komt deze maand. Ik ben nog herstellende van m'n falen deze maand :X
Ik ha d zo’n vermoede vanwege Gim in "Tweakers Lego MOC Challenge discussietopic" :P

Select * from fish

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:15
Dag allemaal,

We mogen weer stemmen voor een set voor november!
De keuze is uit vijf sets. Hier zijn de links naar Brickwatch:
Brickwatch 31088 - Diepzeewezens
Brickwatch 31112 - Wilde leeuw
Brickwatch 76897 - Speed Champions Audi
Brickwatch 42119 - Technic Monster Jam
Brickwatch 40498 - Kerstpinguïn

http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403952&layout=6&sort=prc

Poll: Welke set kiezen jullie voor november?
Het stemmen is gesloten

[Voor 24% gewijzigd door Jakkus op 31-10-2021 19:43]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Hup Haai haai haai haai haai haai haai haai hup! :P

[Voor 112% gewijzigd door Gim op 30-10-2021 11:32]

• Jakkus
Hoi allemaal,

Er kan gestemd worden op de creaties van de Tweakers Lego MOC Challenge van oktober!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Gim
  • Niet online
Ik heb voor €10 de winnaar van de (toekomstige) challenge poll alvast in huis gehaald :+ Jammer dat nergens de Audi goedkoop in de schappen lag.

[Voor 5% gewijzigd door Gim op 30-10-2021 16:41]

• YvesArt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07-07-2022
@Gim Dat is een koopje. Nu nog hopen dat ie een keer de poll wint. Het lijkt er nu op dat we een diepzee-rally-auto moeten gaan bouwen :P

• Gim
  • Niet online
YvesArt schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:44:
@Gim Dat is een koopje. Nu nog hopen dat ie een keer de poll wint. Het lijkt er nu op dat we een diepzee-rally-auto moeten gaan bouwen :P
Een auto die niet kan varen dus. Goed te doen met LEGO >:) Of zou Jakkus als thema kiezen dat we een water dier moeten bouwen van de auto :P Ik mis dan wel scharnieren :X

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:32
Bijna 40 stemmen, gaan er straks dan ook 40 mensen mee doen? :+

8080Wp op oost / west (Barneveld) • PVOutput
Het grote Enphase topicHaal meer uit je Envoy!

• Gim
  • Niet online
Pazo schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:34:
Nou ja, je als de Audi wint met 16+ stemmen dan zou ik wel verwachten dat er in ieder geval 16+ mensen meedoen :p

Belangrijkste is dat stemmers in ieder geval oprechte intentie hebben om mee te doen :)

• Jakkus
Daar ben ik ook benieuwd naar! :p

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-02 13:11
Als de Audi wint doe ik zeker mee, Maar of je daar blij mee moet zijn moet je zelf maar even beoordelen: Rebrickable

* Moet er wel bij vermelden dat daar alleen de successen staan ;)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• Gim
  • Niet online
Sato schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 22:23:
[...]

Als de Audi wint doe ik zeker mee, Maar of je daar blij mee moet zijn moet je zelf maar even beoordelen: Rebrickable

* Moet er wel bij vermelden dat daar alleen de successen staan ;)
Misschien dat we wel als regel moeten hebben dat je geen MOC plaatst die al op Rebrickable staat; dus toch iets nieuws weer verzinnen :P

[Voor 4% gewijzigd door Gim op 01-11-2021 08:49]

• Jakkus
Gim schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:39:
[...]

Misschien dat we wel als regel moeten hebben dat je geen MOC plaatst die al op Rebrickable staat; dus toch iets nieuws weer verzinnen :P
Haha, dat lijkt mij persoonlijk ook een goede vuistregel! Het moet wel een moc zijn die je voor deze challenge hebt gemaakt ;)

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

De Audi heb ik hier staan dus ik ga zeker weer eens een poging wagen :)
(en ik heb met m'n naam en avatar alvast een klein voorsprongetje :+ )

[Voor 35% gewijzigd door QuattroNL op 01-11-2021 08:57]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• MichaelJagroep
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17-11-2022
Ik heb de MOC van Oktober gemist maar ik zou wel heeel graag mee willen doen met de MOC van november.

Zelfs zo erg dat ik mijn vriendin heb gevraagd om 40 kilometer te gaan autorijden om de 76897 - Audi van een winkel op te gaan halen :X 8)7

• Gim
  • Niet online
MichaelJagroep schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:53:
Ik heb de MOC van Oktober gemist maar ik zou wel heeel graag mee willen doen met de MOC van november.

Zelfs zo erg dat ik mijn vriendin heb gevraagd om 40 kilometer te gaan autorijden om de 76897 - Audi van een winkel op te gaan halen :X 8)7
Omdat ie 40km verderop een paar euro goedkoper was? Ik weet natuurlijk niet hoe zuinig haar auto rijdt :P Maar hoe dan ook laat het wel zien hoe graag je wil meedoen aan deze challenge, dus TOP! _/-\o_

[Voor 9% gewijzigd door Gim op 01-11-2021 09:56]

• MichaelJagroep
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17-11-2022
Gim schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:55:
[...]

Omdat ie 40km verderop een paar euro goedkoper was? Ik weet natuurlijk niet hoe zuinig haar auto rijdt :P Maar hoe dan ook laat het wel zien hoe graag je wil meedoen aan deze challenge, dus TOP! _/-\o_
Nee, omdat ik hem dan vandaag in huis heb :9
Speelgoedwinkels in de buurt waar ik woon hebben die Audi niet eens :|

• Gim
  • Niet online
@MichaelJagroep Oh zo, haha :) Groot gelijk. Ik kon me nog inhouden. Hij lag bij de Intertoys voor €20, maar ik hoop eigenlijk dat ie nog terugkomt bij Bol. De zuinige Nederlander die zich even wil laten gelden voor een euro :P Die euro gaat naar m'n energie rekening :X
QuattroNL schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:55:
(en ik heb met m'n naam en avatar alvast een klein voorsprongetje :+ )
Een héél klein voorsprongetje, tenzij je MOC een Audi Quattro is >:)

[Voor 35% gewijzigd door Gim op 01-11-2021 10:03]

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Gim schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:01:
[...]
Een héél klein voorsprongetje, tenzij je MOC een Audi Quattro is >:)
Dan moet ik de (verkorte) Sportquattro gaan verlengen en dat wordt een uitdaging met de parts in de set.
En het zou ook niet zo origineel zijn.
Nah, het is juist de uitdaging om er iets compleet anders van te maken.

• Pazo
Audi besteld, als het goed is woensdag in huis :)
Heb er weer zin an.

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:25
Hierbij de uitslag van de Tweakers Lego MOC Challenge 5 (oktober 2021):

🥇 1. XXLaura🥈 2. Pazo🥉 3. phYzar

Gefeliciteerd: @XXLaura, @Pazo en @phYzar *O*

• chrisO
En het topic met de challenge voor de volgende maand is geopend!
Tweakers Lego MOC Challenge 6 - november 2021

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Gefeliciteerd @XXLaura & @Pazo, beide mooie gedetailleerde mocs, iets wat ik zelf nog niet goed onder de knie heb.

• Jakkus
Ik vind het erg gaaf om in de TS van het discussietopic te zien wat iedereen in de afgelopen maanden heeft gemaakt! Erg tof dat jullie steeds weer meedoen! :)

[Voor 3% gewijzigd door Jakkus op 01-11-2021 13:27]

• Pazo
Leuk, eeuwige room voor de 2de plek *O*

Ook gefeliciteerd @XXLaura en @phYzar ! Die van XXLaura is de terechte winnaar, erg geslaagd! En die van jou phYzar vind ik ook goed gevonden, toch een auto van weten te maken. Dan verwacht ik straks bij de Audi geen auto ;)

• chrisO
Wel aardig van @D75 dat hij een maandje heeft overgeslagen, zodat ook eens een andere een plaatjes in de top 3 krijgt ;).
Hopelijk doe je deze maand weer mee :) en ik ben wel benieuwd hoe je van een Audi een haan of vis maakt...

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Pazo schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:40:
Dan verwacht ik straks bij de Audi geen auto ;)
Hmm, na het inzetten van allerlei blokjes als wielen moet ik maar eens gaan nadenken hoe ik wielen ga inzetten als euhh geen-wielen :P

• XXLaura
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-02 10:17
Wow, eerste plek. Wat tof dat zoveel mensen gestemd hebben. Dank voor de complimenten!
En gefeliciteerd @Pazo en @phYzar met jullie podiumplekken en prachtige creaties!

• Sato
Gim schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:39:
[...]

Dat spreekt voor zich, Heb echter nog een aardige lijst aan nog te plaatsen MoC's :*) :P
En hoewel daar toevallig iets tussen zit wat van de Audi set gemaakt is betreft dat geen eigen ontwerp en deze zou ik dus sowieso niet gebruiken voor een vriendschappelijke bouw uitdaging.

Zal één dezer dagen beginnen met een vers ontwerp, Heb wel wat ideeën maar de realiteit van de stenen is het daar niet altijd mee eens ;)

• Gim
  • Niet online
Ik had voor de gein ditmaal wel bij Rebrickable gekeken. Het viel me op dat werkelijk elke alternatieve build van de Audi een voertuig betrof (met wielen). Als iemand een MOC wil maken zonder beïnvloed te worden door Rebrickable is het gewoon een kwestie van géén voertuig bouwen :+

P.S. wel leuk om te zien hoeveel alternatieve builds er van deze Audi zijn :)

[Voor 12% gewijzigd door Gim op 01-11-2021 15:57]

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:43
Niet gestemd maar ik doe toch weer eens mee want wielen :+

Bol heeft m niet op voorraad zie ik, Intertoys niet in de winkel hier beneden. Dan maar online.

Daily driver; MB R171 SLK280

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:48

vhal

ಠ_ಠ

Ah mooi, de eerste set die ik al heb liggen hier :) Nu nog iets verzinnen

STRAVA

• Gim
  • Niet online
De lokale ondernemer blij gemaakt; de set is binnen. Nu de ideeën nog :)

Blij dat er geen sticker is gekozen als prominent aanwezig bonus onderdeel :P

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Ik had de set al (opgebouwd) dus mijn MOC is incl alle stickers (wat is een rally-auto zonder stickers?)

• Jakkus
@QuattroNL Dat heb ik ook. We moeten de stickers maar gewoon negeren in dit geval :) En misschien dragen ze juist bij aan het resultaat! Jouw mech vind ik in elk geval al erg mooi geworden.

• Gim
  • Niet online
Ik dacht YES, ik heb gelukkig nog geen stickers geplakt. Kom ik er vervolgens achter dat LEGO met deze Speed Champions set werkt met bedrukte onderdelen.... grrr :P

• Pazo
@Gim ow geen stickers dus? Ik heb m gisteren binnen gehad maar nog niet open gemaakt. Dacht voor deze challenge geen stickers te plakken, maar als ze voorbedrukt zijn hebben we weinig keus :)

• Gim
  • Niet online
Pazo schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:31:
@Gim ow geen stickers dus? Ik heb m gisteren binnen gehad maar nog niet open gemaakt. Dacht voor deze challenge geen stickers te plakken, maar als ze voorbedrukt zijn hebben we weinig keus :)
Nee, het is een mix. De motorkap is bedrukt en zo zijn er nog een paar onderdelen. Verder is het als vanouds stickers plakken. Voor deze challenge had ik graag gezien dat alles stickers was.... voor de challenge dus, want anders kreeg ik dat echt nooit gezegd :+

In elk geval minder dan bij de Ford Fiesta, want dat waren er iets van 37 en dan ook echt super super kleine stickers :F

[Voor 10% gewijzigd door Gim op 04-11-2021 09:51]

• Gim
  • Niet online
Verkeerde topic 8)7

[Voor 95% gewijzigd door Gim op 05-11-2021 23:27]

• pi!
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Argh, ook verkeerde topic...

[Voor 110% gewijzigd door pi! op 08-11-2021 23:25]

• Jakkus
Zou het leuk zijn om in de topicstart van het discussietopic een aparte sectie te maken voor (legale en illegale) bouwtechnieken? Zoals de handleiding die @Jester-NL heeft gepost? En daar vervolgens in de topicstart van het maandelijkse topic naar te verwijzen?

Misschien zijn er nog wel meer van zulke handleidingen en bouwtips op internet te vinden. Het lijkt mij wel leuk en leerzaam om zulke technieken met elkaar te delen :)

• chrisO
Jakkus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:25:
Zou het leuk zijn om in de topicstart van het discussietopic een aparte sectie te maken voor (legale en illegale) bouwtechnieken? Zoals de handleiding die @Jester-NL heeft gepost? En daar vervolgens in de topicstart van het maandelijkse topic naar te verwijzen?

Misschien zijn er nog wel meer van zulke handleidingen en bouwtips op internet te vinden. Het lijkt mij wel leuk en leerzaam om zulke technieken met elkaar te delen :)
De "The Unofficial LEGO Advanced Building Techniques Guide" handleiding bevat meerdere technieken die volgens Lego niet legaal zijn.

Het gat van de technic brick zit niet op dezelfde hoogte als de stud aan de zijkant van de 1x1 brick, als je ze dus op die wijze aan elkaar klikt, dan mag je er geen overlappende bricks op/onder plaatsen.

Ook wordt er bij diverse technieken een technic pin onder stress in een brick gestopt:

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

chrisO schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:56:
[...]

De "pony ear" technique met een plate klemmen tussen studs is niet Legaal! Een tile mag wel, maar een plate niet, omdat een plate een heel klein beetje dikker is dan een tile.
Auw... Legaal... moet dat echt met een hoofdletter?
Anyhoe... ik wijs voor de zekerheid nog even naar pagina 16 in die handleiding (en ik gooi er nog even een citaat tegenaan ook):
ToPLESs stands for Tile or Plate Located between Enough Studs. ToPLESs is an advanced building technique that has been developed directly from the pony ear technique.
(...)
ToPLESs has appeared in official sets such 311, 609 and 613.
Verder ben ik iemand die Lego gewoon ziet als een leuke 3D-puzzle, en MOC's aan anderen overlaat ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:21
Jester-NL schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:43:
[...]

Anyhoe... ik wijs voor de zekerheid nog even naar pagina 16 in die handleiding (en ik gooi er nog even een citaat tegenaan ook):
[...]

Verder ben ik iemand die Lego gewoon ziet als een leuke 3D-puzzle, en MOC's aan anderen overlaat ;)
Lego een leuke 3D-puzzle: Ja
MOC's aan anderen overlaten: Nee :)

Verder vind ik legaal/illegaal wel wat ver gaan, zolang het vast zit is het goed toch? :)

• chrisO
Jester-NL schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:43:
[...]

[...]

Hoofdletter was een foutje :/

Gele plate in bovenstaande afbeelding staat niet rechtop en kan ook niet rechtop staan vanwege de studs. Puzzelen is leuk, maar als het stukje niet past, dan moet je het er ook niet in forceren totdat het 'past' :)

• Jakkus
@chrisO Volgens mij staat dat er in de handleiding ook bij vermeld bij de voorbeelden die je noemt. Niet dat ze legaal of illegaal zijn, maar wel dat het niet helemaal goed past:

ToPLESs is subdivided into P-LESs and T-LESs, where P stands for Plate
and T for Tile.
P-LESs present a major drawback. As studs are a bit thicker than 4LDU, the
P-LESs stacking is in theory impossible due to overlapping effect. In
practice, there are two situations. Whether the number of overlapping studs
is low (for instance in the pony-ear technique) and then it cause no trouble,
whether the overlapping studs is consequent and then it cause the plates to
be bended. This drawback at least as one major advantage : the connection
is very tight.
We can bring with two solution to the P-LESs drawback :
- Offseting : the studs are no more facing but alternate, so there is
no more overlapping.
- T-LESs : tiles are stud less plates, so there is no more overlapping.
and the connection is still tough.

(Te vinden op blz. 16).

Ik vind het wel een boeiend gesprek! Ik weet zelf nog niet zoveel van legale/illegale technieken af. Is het bijvoorbeeld legaal om een stud in het gat van een technic brick te plaatsen? Het past wel, maar om dat te doen moet je ook een beetje kracht zetten, voor mijn gevoel.

[Voor 15% gewijzigd door Jakkus op 26-11-2021 12:11]

• Pazo
Als ik die handleiding zo bekijk, dan denk ik alleen maar: wat is dat toch geniaal bedacht dat Lego, dat alles zo veel manieren op / aan elkaar kan, en de afmetingen in de meest onlogische hoeken toch weer goed bij elkaar uit komen.

• Gim
  • Niet online
KNed schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:52:
[...]

Lego een leuke 3D-puzzle: Ja
MOC's aan anderen overlaten: Nee :)

Verder vind ik legaal/illegaal wel wat ver gaan, zolang het vast zit is het goed toch? :)
Dadelijk gaan we de boel nog verlijmen met zo'n uitspraak :P

Zijn er al ideeën welke sets voor December in aanmerking komen? Kunnen we misschien nog een voordeeltje doen met black friday :P Lees: ik moet nog iets hebben om aan het €20 min. van Amazon te komen voor gratis verzending :+

[Voor 25% gewijzigd door Gim op 26-11-2021 13:06]

• chrisO
Jakkus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:01:
[...]

Ik vind het wel een boeiend gesprek! Ik weet zelf nog niet zoveel van legale/illegale technieken af. Is het bijvoorbeeld legaal om een stud in het gat van een technic brick te plaatsen? Het past wel, maar om dat te doen moet je ook een beetje kracht zetten, voor mijn gevoel.
[Afbeelding]
Volgens Lego mag dit enkel als het om 1 stud gaat, dus een 1x2 plate mag niet met beide studs in 1 technic brick.

• Jakkus
In het maandelijkse topic van de Lego MOC Challenge mag er weer gestemd worden! Er zijn deze maand heel veel leuke inzendingen gedaan, dat maakt het kiezen niet makkelijker, maar dat maakt het ook erg de moeite waard om eens een kijkje te nemen.

Welke set kiezen we voor de komende challenge?
Dragen jullie ook weer sets aan voor de challenge voor komende maand? En wat vinden jullie: een challenge voor alleen december, of voor december én januari (vanwege de drukte rond de feestdagen)?

[Voor 15% gewijzigd door Jakkus op 29-11-2021 12:16]

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:19

Mappy

Piramide van Austerlitz

Jakkus schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:14:
Dragen jullie ook weer sets aan voor de challenge voor komende maand? En wat vinden jullie: een challenge voor alleen december, of voor december én januari (vanwege de drukte rond de feestdagen)?
Kerstspecial: bouw met wat je hebt iets in kerst/oud&nieuw/winter-sfeer. Max n stenen. En dan in januari weer normaal verder?

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:14:
December én Januari samen mag best. Enerzijds drukte door feestdagen, anderzijds rust omdat mensen allicht ook wel een dagje vrij hebben zo rond de kerstvakantie. Mij maakt het niet uit verder.

Ik heb me niet meer zo verdiept in sets :/ Gemakzuchtig zou ik zeggen de Creator 3-in-1 leeuw >:)
Mappy schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:39:
[...]

Kerstspecial: bouw met wat je hebt iets in kerst/oud&nieuw/winter-sfeer. Max n stenen. En dan in januari weer normaal verder?
Zeker een leuk idee, maar wat je zegt, het is dan inderdaad even minder 'normaal' :) Zonder vast startpunt, gaat de challenge dan enerzijds draaien om creativitieit, anderzijds om wie de betere collectie steentjes heeft liggen? ;) Niet gelijk slecht, alleen een andere (speciale) insteek.

Ik ga m'n winter sets echter niet afbreken voor van een challenge, want dan gaat het niet meer goedkomen met m'n winterdorp dit jaar :P Geen idee of m'n kinderen het volgend jaar nog net zo leuk gaan vinden, dus zonde als het er dit jaar niet van zou komen met het dorp ;) M'n winter MOC-cen zal denk ik niet veel meer worden dan het aankleden van het winterdorpje; een klein sneeuwheuveltje of bevroren slootje :P

Even verder denkend met het idee van @Mappy ... misschien een specifieke opdracht/richting?

Bijvoorbeeld: bouw iets van speelgoed zo goed mogelijk na voor onder de kerstboom. Minimaal X stenen, maximaal Y stenen en/of met bepaalde afmetingen, zodat de resultaten niet zo klein zijn als de micro builds die we vaker zien als side-builds bij de officiële Creator Expert kerst sets, maar ook niet zo groot zijn als de Nintendo NES set :P

Of nog een voorbeeld: bouw je eigen creatieve ornament voor in de boom. Wederom met een bepaalde onder/boven limiet aan het aantal stenen en/of afmeting. Voor inspiratie kan er gekeken worden naar deze website.

[Voor 51% gewijzigd door Gim op 29-11-2021 16:14]

• chrisO
Ik ben ook wel voor december en januari samenvoegen, dan kan ik lekker uitslapen op 1 januari rond 12:00 ipv dat ik stemmen moet gaan tellen :z

• Jakkus
@Mappy en @Gim Het klinkt als een goed voorstel, al ben ik het met Gim eens dat het dan wel afhankelijk is van de stenen die je tot je beschikking hebt wat je ervan kunt maken. Persoonlijk vind ik dat juist leuk aan de opzet van deze challenge, dat iedereen vanuit dezelfde basis begint. Daarnaast is in januari kerst weer voorbij, dus dan zou de challenge ook niet meer zo aansprekend zijn tegen de tijd dat we gaan stemmen, ben ik bang ;)

De vorige keer is de diepzeewezens-set goede tweede geworden bij het stemmen. Die zouden we nu ook kunnen nemen als uitgangspunt? Hij is wel uitverkocht bij Lego, maar nu nog wel goed te krijgen voor de normale prijs. En dan als thema wel iets van 'winter/kerst/sneeuw' :) Wat denken jullie?

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:00:
@Mappy en @Gim Het klinkt als een goed voorstel, al ben ik het met Gim eens dat het dan wel afhankelijk is van de stenen die je tot je beschikking hebt wat je ervan kunt maken. Persoonlijk vind ik dat juist leuk aan de opzet van deze challenge, dat iedereen vanuit dezelfde basis begint. Daarnaast is in januari kerst weer voorbij, dus dan zou de challenge ook niet meer zo aansprekend zijn tegen de tijd dat we gaan stemmen, ben ik bang ;)

De vorige keer is de diepzeewezens-set goede tweede geworden bij het stemmen. Die zouden we nu ook kunnen nemen als uitgangspunt? Hij is wel uitverkocht bij Lego, maar nu nog wel goed te krijgen voor de normale prijs. En dan als thema wel iets van 'winter/kerst/sneeuw' :) Wat denken jullie?
Met de leeuw kun je ook een gele sneeuw MOC maken >:)

Ik weet niet hoe de rest erin staat maar ik vind je idee van de diepzee wezens set prima. En een kerst/winter thema vind ik ook leuk. Credits voor Mappy :) Maar gewoon een december challenge dan?

[Voor 19% gewijzigd door Gim op 29-11-2021 19:39]

• Jakkus
Poll: Welke set kiezen we voor december/januari?
Voor december en januari kiezen we één set. Wat heeft jouw voorkeur?

Links naar Brickwatch:
1. 31088 - Diepzeewezens
2. 40498 - Kerstpinguïn
3. Geen set, gewoon vrij bouwen (aan de hand van een thema).
4. Anders, namelijk... (geef een reply met je reactie).

http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404048&layout=6&sort=org

De poll is gesloten :)

[Voor 30% gewijzigd door Jakkus op 01-12-2021 11:29]

• Gim
  • Niet online
@Jakkus toch aan het proberen die kerstpinguin in de challenge te krijgen? :P Ziet er wel uit als een leuk setje.

Ik heb het vermoeden dat diepzee wezens gaat winnen. Moet ik alleen alle parts bij elkaar zien te vinden. De haai heb ik gebouwd gevonden, maar dat is het dan ook.... :X Ik hoop ook dat ie gaat winnen, zodat er ook in dit huis eindelijk een MOC mee gebouwd gaat worden :)

• Pazo
Ik heb de diepzeewezens alvast besteld :+
En als het toch de kerstpinguïn wordt, ook prima, doen we die er ook bij :)

• chrisO
@Jakkus als mede topic starter telt mijn stem toch voor 10? >:)

Ik ga alvast de Diepzeewezens uit de bak met Lego van mijn zoontje vissen ;)

• Jakkus
Haha, ik dacht: dan hebben mensen iets te kiezen :)
De speedchampion was ook erg populair afgelopen maand! Volgens mij moeten we dat binnenkort ook nog maar eens herhalen!

• chrisO
De uitslag van de Tweakers Lego MOC Challenge 6 (november 2021):

🥇 1. Gim🥈 2. Pi!🥉 3. Schildje

Gefeliciteerd @Gim, @Pi! en @Schildje

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:44:
Haha, ik dacht: dan hebben mensen iets te kiezen :)
De speedchampion was ook erg populair afgelopen maand! Volgens mij moeten we dat binnenkort ook nog maar eens herhalen!
Speed Champions hebben een aantal onderdelen wel steeds 'gelijk'. Onderdelen zoals die wielbogen/kappen, het onderstel en vanzelfsprekend de wielen. En dan is er nog het raam. Onderdelen die ik als startpunt nam van hoe kan ik hier iets van maken. Met een andere speed champions zit je in dat opzicht wel weer met diezelfde onderdelen, dus dan moet de set al qua verdere onderdelen stevig afwijken. Maar ik sta er zeker voor open als er een leuk SC setje te bedenken valt... heel benieuwd waar alle creativiteit met een volgende ronde toe gaat leiden :)

De Audi was echt een leuke set; ook de Audi zelf :)

[Voor 9% gewijzigd door Gim op 01-12-2021 12:09]

• Jakkus

• Jakkus
Dag allemaal,

Het is rustig op het MOC-challenge-forum. Dat komt denk ik doordat de huidige challenge twee maanden duurt. Laat het je niet tegenhouden om alsnog aan de slag te gaan en iets in te sturen.

Ik dacht: misschien is het al wel leuk om de gedachten te laten gaan over geschikte sets voor volgende maand! Waar gaat jouw hart sneller van kloppen, welke set triggert jouw creativiteit? Laat het hieronder weten, dan maak ik later deze maand weer een poll!

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:03:
Dag allemaal,

Het is rustig op het MOC-challenge-forum. Dat komt denk ik doordat de huidige challenge twee maanden duurt. Laat het je niet tegenhouden om alsnog aan de slag te gaan en iets in te sturen.

Ik dacht: misschien is het al wel leuk om de gedachten te laten gaan over geschikte sets voor volgende maand! Waar gaat jouw hart sneller van kloppen, welke set triggert jouw creativiteit? Laat het hieronder weten, dan maak ik later deze maand weer een poll!
Ik heb het 3-in-1 leeuw setje nog staan. Daarmee wil ik niet gelijk zeggen dat daar m'n hart sneller van gaat kloppen, maar het is in elk geval een setje wat valt binnen het budget. Ik ben door drukte helaas wat minder op de hoogte van sets die momenteel in omloop zijn en/of gunstig te krijgen zijn. Ik wilde echter toch gehoor geven aan je oproep... vandaar die leeuw :+

• Gim
  • Niet online
@Jakkus Toch even wat gaan zoeken bij Bol en Kruidvat:

LEGO Creator Sportwagen - 31100 (€13,95)
LEGO Creator Machtige Dinosaurussen - 31058 (€14,95)
LEGO Technic Monster Jam Grave Digger - 42118 (€17,99)
LEGO Technic Monster Jam El Toro Loco - 42135 (€16,99)
LEGO Speed Champion Koenigsegg - 76900 (€17,99)

Ik zeg hiermee niet gelijk dat ik ze allemaal zo geweldig vind. Die El Toro Loco doet me niet zo gek veel. De machtige dino's heb ik erbij gezet, maar dat setje heeft één van m'n kinderen. Vraag me eerder af of ik hem mag lenen... ik vermoed van niet :X

Er zijn ook tal van City setjes, maar ik ben niet zo van die setjes, dus daarom noem ik ze niet :P

Wat wellicht ook nog kan: bij o.a. Kruidvat/Amazon/Bol heb je vaker setjes van €7 à €8. Bijvoorbeeld Ninjago Aanvalsvoertuig 71700 of Creator 3-in-1 Drone 31111 of LEGO Marvel Thor 76169. Wat nou als we twee setjes combineren en dat men één MOC moet maken uit die twee setjes? ;)

Ik probeer maar wat te bedenken als we echt geen idee hebben. Het voordeel van 1 MOC a.d.h.v. 2 setjes is dat men i.i.g. minder goed inspiratie kan halen bij Rebrickable, want dat is gebaseerd op één set :9

[Voor 8% gewijzigd door Gim op 17-01-2022 13:13]

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:48
@Gim Bedoel je dan twee keer hetzelfde setje of bijvoorbeeld de Ninjago met de 3-in-1 drone combineren?

Van de setjes die je noemt lijken de 31058, de 31100 en de 31111 (x2?) me het beste.

• Gim
  • Niet online
ErikT738 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:38:
@Gim Bedoel je dan twee keer hetzelfde setje of bijvoorbeeld de Ninjago met de 3-in-1 drone combineren?

Van de setjes die je noemt lijken de 31058, de 31100 en de 31111 (x2?) me het beste.
Combineren van 2 setjes, dus maak iets leuks met de onderdelen van het Ninjago setje én de drone. Kan me voorstellen dat mensen niet tweemaal hetzelfde setje willen kopen. Maar zo zijn er misschien ook mensen die walgen van bijv. Ninjago :) Stel we gaan die kant op van twee setjes dan lijkt het mij verstandig om in de poll meerdere combinaties op te nemen. Dus A+B, A+C, B+C en wat je aangeeft bijv A+A.

Nogmaals het is maar een idee. Ik weet niet hoe beschikbaar alle setjes zijn. Gewoon één set kan natuurlijk ook als vanouds. Vond t vooral geinig... kan leuk uitwerken met enige creativiteit :)

[Voor 15% gewijzigd door Gim op 17-01-2022 13:58]

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:32
Om de drempel bij combineren nog een beetje te verlagen zou je natuurlijk kunnen combineren met een setje uit de vorige challenges. Dan hoeft in ieder geval niet iedereen gelijk twee setjes aan te schaffen.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:48
Gim schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:54:
[...]

Combineren van 2 setjes, dus maak iets leuks met de onderdelen van het Ninjago setje én de drone. Kan me voorstellen dat mensen niet tweemaal hetzelfde setje willen kopen. Maar zo zijn er misschien ook mensen die walgen van bijv. Ninjago :) Stel we gaan die kant op van twee setjes dan lijkt het mij verstandig om in de poll meerdere combinaties op te nemen. Dus A+B, A+C, B+C en wat je aangeeft bijv A+A.

Nogmaals het is maar een idee. Ik weet niet hoe beschikbaar alle setjes zijn. Gewoon één set kan natuurlijk ook als vanouds. Vond t vooral geinig... kan leuk uitwerken met enige creativiteit :)
"Walgen van" is misschien niet het goede woord, maar ik denk dat het niet de beste sets zijn om andere dingen van te bouwen over het algemeen met al die gouden zwaarden. Twee keer de Drone zou ik nog wel voor gaan, maar dat is vooral omdat ik de minifig tof vind en de set weinig "nutteloze" onderdelen bevat.

Maar neem mijn mening met een korreltje zout, ik ben vooral een gelegenheids-Lego-er die vaak niet eens mee doet aan de challenge, zelfs als ik de set koop :+

• Gim
  • Niet online
We zullen t wel zien wat t wordt :)

[Voor 206% gewijzigd door Gim op 26-01-2022 19:56]

• Jakkus
Jullie noemden het idee om 2 sets te combineren. Wat als we nu twee sets van rond de 15 euro uitkiezen, één voor komende maand en één voor de maand erna, en in maand 3 de challenge voor een combinatie van die twee sets maken?

Dit zijn de sets waar je uit kunt kiezen (links naar Brickwatch):
-31100 - Creator Sportwagen
-31058 - Machtige dinosaurussen
-31112 - Wilde leeuw
-60253 - IJswagen
-76900 - Koenigsegg

http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404212&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

De poll is gesloten.

We zouden dan de set die eerste wordt deze maand kunnen gebruiken voor de challenge, en de set die tweede wordt volgende maand :)

[Voor 88% gewijzigd door Jakkus op 01-02-2022 09:17]

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Ik heb zowel de machtige dino's als de Koenigsegg staan dus ik doe mee als die 2 gekozen worden :+
(zo niet dan heb ik voor de geinteresseerden 1 (of mogelijk 2) dino sets ter overname voor een klein prijsje (sorry voor de pitch)).

• Pazo
De ijswagen lijkt mij (lees: de kids) wel leuk :)

• Jakkus
QuattroNL schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:12:
Ik heb zowel de machtige dino's als de Koenigsegg staan dus ik doe mee als die 2 gekozen worden :+
(zo niet dan heb ik voor de geinteresseerden 1 (of mogelijk 2) dino sets ter overname voor een klein prijsje (sorry voor de pitch)).
Haha, als een van de twee niet gekozen wordt kan je ook nog altijd één dino verkopen en daarvoor de andere set kopen die gekozen wordt. Dan kan je meteen drie maanden vooruit!

@Pazo Dat is ook een leuk setje! Een aanrader, of hij nou gekozen wordt of niet :)

[Voor 11% gewijzigd door Jakkus op 28-01-2022 14:06]

• Gim
  • Niet online
Ik wacht nog even en breng dan die ene veto stem uit op de gele leeuw :P

Ik heb maar gestemd op de dino. Niet geheel zeker of ik hem mag lenen van m'n kinderen, maar ... maar dat komt vast goed als ik beloof hem opnieuw te bouwen... :+ De ijswagen lijkt me overigens vanwege de onderdelen wel leuk, als setje zelf niet zo zeer (misschien omdat ik geen city lay-out heb waar ie in past :P) :)

[Voor 78% gewijzigd door Gim op 28-01-2022 17:49]

• Jakkus
Het is vanaf nu mogelijk om te stemmen in de Lego MOC-challenge van december en januari:

Tweakers Lego MOC Challenge 7 - december 2021 / januari 2022

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:02

Er zijn ook 6 nieuwe creator sets gelekt, 4 waarvan zeer geschikt zijn voor de MOC challenge 🙂
Het vliegtuig en de auto vallen met hun prijs van €20 net buiten de boot.

https://bouwsteentjes.info/lego-creator-voorjaar-2022-sets/

• Gim
  • Niet online
milo526 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:58:
[Afbeelding]

Er zijn ook 6 nieuwe creator sets gelekt, 4 waarvan zeer geschikt zijn voor de MOC challenge 🙂

Qua LEGO adviesprijs vallen ze misschien buiten de boot, maar laten we maar eens kijken wat de retail prijzen doen. Even wachten op een Kruidvat/Bol/Amazon aanbieding of zo :+

Immers kostte de 31102 3-in-1 Vuurdraak en de 76897 SC Audi Sport quattro ook ooit €19,99. Of de 31115 Ruimtemijnbouw-mecha van €24,99. Om het dan maar even niet te hebben over de duurdere vakantie challenge met 31116 3-in-1 Safari wilde dieren boomhuis van €29,99 :)

Maar het goede nieuws is dat we in elk geval weer nieuwe leuke sets gaan kijrgen om uit te kiezen _/-\o_

[Voor 20% gewijzigd door Gim op 31-01-2022 09:47]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

milo526 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:58:
[Afbeelding]

Komt wel mooi uit, 6 maanden tot de zomer release en 6 nieuwe sets :P.

Maar misschien is het wel goed indien we nog een van de oudere sets willen doen, we die eerst pakken voordat ze niet meer verkrijgbaar zijn :)

Select * from fish

• Gim
  • Niet online
Zeehond schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:55:
[...]

Komt wel mooi uit, 6 maanden tot de zomer release en 6 nieuwe sets :P.

Maar misschien is het wel goed indien we nog een van de oudere sets willen doen, we die eerst pakken voordat ze niet meer verkrijgbaar zijn :)
Ja precies, eens. En stiekem zie jij natuurlijk ook graag nog een keer die leeuw aan bod komen ;) Maar zeker, we moeten de oudere sets niet vergeten... wellicht juist met schappelijke prijzen en jammer als we bepaalde juweeltjes om te MOCcen missen.

Van de SC wave waar die Audi toe behoorde vond ik bijv. de Ferrari ook nog wel aardig. Geen idee of die ondertussen uit de handel is. En zo ja, hoelang is de verwachting dat die Koenigsegg nog in productie blijft? Althans, die zie ik met de huidige stand van de poll het ook niet redden ditmaal. Niet dat ik persé een SC set wil voor challenge, gewoon een voorbeeld :)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Gim schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:17:
[...]

Ja precies, eens. En stiekem zie jij natuurlijk ook graag nog een keer die leeuw aan bod komen ;) Maar zeker, we moeten de oudere sets niet vergeten... wellicht juist met schappelijke prijzen en jammer als we bepaalde juweeltjes om te MOCcen missen.
Zeker :P. Al denk ik niet dat die het nog ooit gaat halen.

Select * from fish

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Gim schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:17:
[...]Van de SC wave waar die Audi toe behoorde vond ik bijv. de Ferrari ook nog wel aardig. Geen idee of die ondertussen uit de handel is. En zo ja, hoelang is de verwachting dat die Koenigsegg nog in productie blijft? Althans, die zie ik met de huidige stand van de poll het ook niet redden ditmaal. Niet dat ik persé een SC set wil voor challenge, gewoon een voorbeeld :)
De Audi en Ferrari zijn inmiddels EOL en de prijzen op MP zitten ook alweer op (minimaal) de Lego adviesprijs.
Die kunnen we dus rustig vergeten qua challenge.

De Koenigsegg is van de 2e serie 8-stud SC dus die blijft nog wel een jaar.

• chrisO
Winnaars van de 7e (december 2021 - januari 2022) ronde zijn bekend:

🥇 1. XXLaura🥈 2. pi!🥉 3. Zeehond

• Jakkus
De nieuwe challenge van februari is ook online gegaan, die kun je hier vinden. We gaan aan de slag met de Lego IJswagen!

Deze had net zoveel stemmen als de Machtige Dinosaurussen. Daar gaan we volgende maand mee aan de slag.

Vinden jullie het een leuk idee om de maand daarna die twee sets te combineren?

[Voor 14% gewijzigd door Jakkus op 01-02-2022 12:22]

• XXLaura
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-02 10:17
Iedereen bedankt voor het stemmen. Ik ben vereerd.

Ik vind het een leuk idee de sets te combineren. Meer stukjes = meer mogelijkheden.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jakkus schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:11:
Dat lijkt mij wel een leuk idee.

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:19

Mappy

Piramide van Austerlitz

Medaillespiegel:
PositieNaam🥇🥈🥉
1@D75211
2@Gim200
"@XXLaura200
3@Psyx88100
"@YvesArt100
4@phYzar021
5@pi!020
6@Pazo010
7@Virtual Reality001
"@SnoeiKoei001
"@sanderA001
"@Schildje001
"@Zeehond001

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:11:
De nieuwe challenge van februari is ook online gegaan, die kun je hier vinden. We gaan aan de slag met de Lego IJswagen!

Deze had net zoveel stemmen als de Machtige Dinosaurussen. Daar gaan we volgende maand mee aan de slag.

Leuk idee! Drie challenges voor de prijs van twee :) Bol heeft zojuist z'n prijs aangepast aan die van Amazon, dus voor wie Select heeft i.p.v. Prime kan hem even voordelig aanschaffen. Besteld!

Toch eens kijken of er een Speed Champion te bouwen valt van de ijswagen, maar dan hooguit een fictief model van een fictief merk :P

[Voor 42% gewijzigd door Gim op 01-02-2022 15:18]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Stond op het punt te bestellen, maar Machtige dinosaurussen lijkt er uit te gaan. Bij bol al niet leverbaar en Wehkamp zegt uitverkoop. Gaan we die nog doen? Weet niet hoe veel hem al hebben, wellicht zorgt het voor problemen als meer hem nu gaan bestellen.

[Voor 7% gewijzigd door jip_86 op 28-02-2022 22:32]

• Jakkus
Bij Lego zelf is hij nog beschikbaar, dus dan zal hij op andere plekken ook nog even beschikbaar zijn. Wat mij betreft kan de machtige dinosaurussen gewoon gebruikt worden voor komende maand.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Jakkus schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:39:
Bij Lego zelf is hij nog beschikbaar, dus dan zal hij op andere plekken ook nog even beschikbaar zijn. Wat mij betreft kan de machtige dinosaurussen gewoon gebruikt worden voor komende maand.
Ok dan gooi ik de bestelling er uit :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Bij de kleinere winkels zoals Amazon.nl hebben ze hem wel nog gewoon:
https://www.amazon.nl/LEG...Pterodactyl/dp/B01J41DNWM

Bij Intertoys kun je hem niet meer laten bezorgen, maar ik zie nog genoeg winkels waar je hem na een uur online bestellen kunt ophalen:
https://www.intertoys.nl/...htige-dinosaurussen-31058

Maar niet te lang wachten dus :+ Ik twijfel of ik hem opnieuw koop, want die van de kinderen ligt uit elkaar in de grote grote graaibak. Geen zin om die helemaal door te moeten :X Niet lui, maar dan heb ik meer vakantiedagen nodig :P

[Voor 23% gewijzigd door Gim op 01-03-2022 08:02]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• chrisO
Hier is ie dan, de uitslag van de Tweakers Lego MOC Challenge 8 (februari 2022):
🥇 1. pi!🥈 2. Roy vd M.🥉 3. Physx

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jakkus
En het topic voor de challenge van maart is ook weer geopend!

Tweakers Lego MOC Challenge 9 – maart 2022

De winnaars: van harte gefeliciteerd!
@pi! Een paar keer ben je bijna eerste geworden, maar dit keer toch echt helemaal!
En verder ook iedereen bedankt voor het meedoen :)

Doe set 60253 – IJswagen van de challenge van februari nog niet weg! In april gaan we één bouwwerk maken van de sets van februari en maart.

[Voor 5% gewijzigd door Jakkus op 01-03-2022 16:35]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jakkus
Uitslag Lego MOC-challenge maart 2022!

Tot onze grote eer mogen wij jullie de uitslag bekend maken van de Lego MOC challenge van maart 2022. We hebben jullie uitgedaagd om een MOC te maken van Lego 31058 – Machtige Dinosaurussen. Uit alle mooie creaties, waarvoor dank, hebben jullie de volgende winnaars uitgekozen:

3. Physx – Vleesetende plant/insect – 12 stemmen
2. Psyx88 – Alien Xenomorph – 18 stemmen
1. ErikT378 – De Type-31058 Dreadnaught – 28 stemmen

Van harte gefeliciteerd!
(Dit aantal stemmen was het aantal stemmen op vrijdag 1 april om 12.00 uur. Een mooie opmaak voor de eregalerij volgt nog ;) ).

---------

Natuurlijk is er ook een nieuwe challenge voor de maand april! En wel een hele bijzondere: in april dagen we jullie uit om één MOC te maken van de sets die we de afgelopen twee maanden hebben gebruikt. Dat zijn set 31058 – Machtige Dinosaurussen en 60253 - IJswagen!

Het nieuwe topic voor april is geopend, en kun je hier vinden. Iedereen is welkom om mee te doen!

• Jakkus
Aloha lieve mensen,

De challenge van deze maand loopt alweer bijna ten einde. Ik begrijp goed dat er weinig inzendingen zijn, zelf heb ik ook geprobeerd te maken maar het is me niet gelukt dit keer ;) Heel leuk dat @pi! toch zijn creatie met ons heeft gedeeld!

Mijn vraag voor jullie, deze keer niet in een poll maar gewoon zo: hebben jullie zin in nog een challenge komende maand, of liever even pauze tot iemand zegt: laten we het weer oppakken!
En indien jullie zin hebben in nog een challenge: welke set zou jou aanspreken?

Zomaar een idee: we kunnen ook over een tijdje een keer kiezen voor een wat grotere Creator-set die een aantal mensen misschien wel hebben. Zoals het piratenschip, of het kasteel :) ).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pi!
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Een jaar en 10 edities hebben veel mooie en hele diverse creaties opgeleverd, echt leuk om te zien!

Vanaf de zomertijd steek ik zelf weer meer tijd in de fietshobby, lekker lange avonden om nog naar buiten te kunnen. De Lego ligt dan zeker niet stil, maar krijgt wat minder tijd...

Grotere set vind ik wel een interessant idee (kasteel sta ik wel achter!), dan wel weer wat meer tijd nemen. Maar ik kan me ook voorstellen dat een set in de orde grootte van het kasteel voor sommigen misschien wat te veel van het goede is?

• Sato
Jakkus schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:29:
Aloha lieve mensen,

De challenge van deze maand loopt alweer bijna ten einde. Ik begrijp goed dat er weinig inzendingen zijn, zelf heb ik ook geprobeerd te maken maar het is me niet gelukt dit keer ;) Heel leuk dat @pi! toch zijn creatie met ons heeft gedeeld!

Mijn vraag voor jullie, deze keer niet in een poll maar gewoon zo: hebben jullie zin in nog een challenge komende maand, of liever even pauze tot iemand zegt: laten we het weer oppakken!
En indien jullie zin hebben in nog een challenge: welke set zou jou aanspreken?

Zomaar een idee: we kunnen ook over een tijdje een keer kiezen voor een wat grotere Creator-set die een aantal mensen misschien wel hebben. Zoals het piratenschip, of het kasteel :) ).
Maandje verlenging voor de huidige challenge misschien?
Ben er namelijk totaal nog niet aan toegekomen en misschien hebben meer mensen dat. (Overigens nog geen garantie dat ik een inzending doe, de combinatie van tijdsdruk+ creativiteit is niet mijn specialiteit :+ )

• Barin
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-02 18:46
Heb de sets voor deze challenge ook in huis gehaald zonder eraan toe te komen. Mocht het verlengd worden heb ik wel de intentie voor de eerste keer mee te doen :)
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Let op:
Challenge 14 is live: Lego MOC Challenge 15 - Dec 2022 / Jan 2023

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee