Jakkus schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:14:
Welke set kiezen we voor de komende challenge?
Dragen jullie ook weer sets aan voor de challenge voor komende maand? En wat vinden jullie: een challenge voor alleen december, of voor december én januari (vanwege de drukte rond de feestdagen)?
December én Januari samen mag best. Enerzijds drukte door feestdagen, anderzijds rust omdat mensen allicht ook wel een dagje vrij hebben zo rond de kerstvakantie. Mij maakt het niet uit verder.
Ik heb me niet meer zo verdiept in sets

Gemakzuchtig zou ik zeggen de
Creator 3-in-1 leeuw 
Zeker een leuk idee, maar wat je zegt, het is dan inderdaad even minder 'normaal'

Zonder vast startpunt, gaat de challenge dan enerzijds draaien om creativitieit, anderzijds om wie de betere collectie steentjes heeft liggen?

Niet gelijk slecht, alleen een andere (speciale) insteek.
Ik ga m'n winter sets echter niet afbreken voor van een challenge, want dan gaat het niet meer goedkomen met m'n winterdorp dit jaar

Geen idee of m'n kinderen het volgend jaar nog net zo leuk gaan vinden, dus zonde als het er dit jaar niet van zou komen met het dorp

M'n winter MOC-cen zal denk ik niet veel meer worden dan het aankleden van het winterdorpje; een klein sneeuwheuveltje of bevroren slootje
Even verder denkend met het idee van @
Mappy ... misschien een specifieke opdracht/richting?
Bijvoorbeeld:
bouw iets van speelgoed zo goed mogelijk na voor onder de kerstboom. Minimaal X stenen, maximaal Y stenen en/of met bepaalde afmetingen, zodat de resultaten niet zo klein zijn als de micro builds die we vaker zien als side-builds bij de officiële Creator Expert kerst sets, maar ook niet zo groot zijn als de Nintendo NES set
Of nog een voorbeeld:
bouw je eigen creatieve ornament voor in de boom. Wederom met een bepaalde onder/boven limiet aan het aantal stenen en/of afmeting. Voor inspiratie kan er gekeken worden naar
deze website.
[Voor 51% gewijzigd door Gim op 29-11-2021 16:14]