Toon posts:

Tweakers Lego MOC Challenge discussietopic OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Pretouska
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 23:01
@JeroenE Je hebt helemaal gelijk, Dit is bij lange na nog niet alles,
Ik gaf alleen maar twee voorbeelden ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:58
Hoi allemaal,
De keuze van de vorige poll voor een set voor volgende twee maanden is gevallen op een set van 20-25 euro. Nu is aan jullie de keuze welke set dat mag worden!

Hier zijn de sets waaruit je kunt kiezen (links naar Brickwatch):
Stenen op wielen (10715)
Safari wilde dieren boomhuis (31116)
Ruimtemijnbouw-mecha (31115)
Het verwoeste portaal (21172)

http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403731&layout=6&sort=org

Stemmen gesloten

Ook een poll maken? Klik hier

[Voor 65% gewijzigd door Jakkus op 01-07-2021 10:02]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 06:03
Ik vermoed dat ik deze oversla, de sets spreken me niet heel erg aan. De Safari en Mecha zijn wel het leukst.

• QuattroNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:34

QuattroNL

It is I.

Ik sla deze ook even over. Merkte met de vorige challenge dat ik er te weinig tijd voor (over) had. Komt zeker ook door het mooie weer, ik ben dan echt veel buiten te vinden.
Ik vond de Mandalorian set erg leuk maar kon er weinig mee MOC-en. Te veel kleine parts. Datzelfde zie ik nu ook in bovenstaande sets.

Succes allen die mee gaan doen!

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:55
De Tweakers Lego MOC Challenge deel 2 is ten einde gekomen. De uitslag is:
  1. D75
  2. phYzar
  3. SnoeiKoei
Gefeliciteerd @D75 , @phYzar en @SnoeiKoei

• Jakkus
Gefeliciteerd! En iedereen erg bedankt voor het meedoen :)

De volgende challenge staat ook weer online:
Tweakers Lego MOC Challenge 3 - juli-augustus 2021
Incl. bonusopdracht ;)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:29

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wow, nice! 3e plek had ik niet verwacht. Op naar de volgende!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online
Het ging eventjes zó goed met de Mech... :P

Moet ook zeggen dat de Mech me als set wat meer aansprak en scharniertjes daar denk ik ook wat beter mee uit de voeten te kunnen (of je bouwt er toch vaak hetzelfde mee), maar als ik kijk naar de set die deze stemronde gewonnen heeft dan lijkt het erop dat ie wel een aantal interessante onderdelen heeft. Echt van alles en nog wat, maar ook genoeg van iets :) Wordt er wel vrolijk van. Helemaal zo gek nog niet dus!

De set zelf spreekt me net als de Mandelorian niet zo aan, maar de parts van deze set lijken me wel véél beter :) Eens kijken waar ik deze goedkoop op de kop kan tikken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jakkus
@Gim Het was een spannende strijd inderdaad! Gisteren ging het echt nog nek aan nek, vanmorgen was de uitkomst wel duidelijk. Maar wie weet kunnen we de Mech een andere keer alsnog gebruiken!

Classic sets zoals "Stenen met wielen" kunnen trouwens ook erg leuk zijn. Die zijn weer van een hele andere orde :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:38:
@Gim Het was een spannende strijd inderdaad! Gisteren ging het echt nog nek aan nek, vanmorgen was de uitkomst wel duidelijk. Maar wie weet kunnen we de Mech een andere keer alsnog gebruiken!

Classic sets zoals "Stenen met wielen" kunnen trouwens ook erg leuk zijn. Die zijn weer van een hele andere orde :)
Klopt. Die "Stenen met wielen" is eigenlijk zo slecht nog niet. Toch het dingetje wat blijft spelen... "ik stem niet op die want de set zelf spreekt me niet aan", terwijl je voor deze challenges vooral moet kijken naar... kan ik wat met die stenen doen! Zeker aangezien we het qua prijs toch laag proberen te houden :)

Alles behalve minecraft had wat mij betreft mogen winnen >:)

• Jakkus
@Gim Precies, en zoals we in het Grote Lego Topic zeiden: dan heb je gewoon weer wat extra onderdelen voor je voorraad om zelf mee te gaan MOCcen :)

• Psyx88
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 23:02
... verkeerde topic 😓 Deze post kan weg.

[Voor 88% gewijzigd door Psyx88 op 01-07-2021 14:45]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jakkus
Sato schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:24:
Stud.io en de tweakers MoC challenge:

* Open studio
* Create New
* File > Import > Import Official LEGO Set
* Type set nummer (31116) in en selecteer onder import: As Palette (+ eventueel de vinkjes aanvinken voor minifigs en reserve onderdelen) klik op Import
* Nu krijg je mogelijk wat foutmeldingen over ontbrekende stickers (niet belangrijk), geprinte onderdelen (even onthouden welke) en minifig onderdelen. Klik op Okay.

Nu heb je onder untitled model een dropdown menu staan waar als het goed is het set nummer instaat. Zo ja dan hoef je verder niks te doen en is de onderdelen selectie nu beperkt tot enkel deze set.
Indien dat niet het geval is staar er waarschijnlijk: Master, dat zijn alle stenen die in het programma beschikbaar zijn. Even op klikken en het 31116 palette selecteren.

Dat dropdown menu gebruik je ook wanneer je weer terug naar all stenen wilt (Master) of een andere set.

Misschien een idee dit aan de startpost toe te voegen?
Ik heb een link naar je bericht toegevoegd aan de startpost van juli-augustus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
@D75 @phYzar @SnoeiKoei Nog gefeliciteerd met de 2e MOC challenge *O* :)F :)B

Acties:
  • +2Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: november 2001
Dank u dank u, en de nieuwe set is ook zojuist binnengekomen, nu nog mijn dochter overtuigen dat hij toch echt voor papa is :P (ijdele hoop, we zullen hem eerst samen opbouwen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Psyx88 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:10:
31111 is ook een leuke set, maar te weinig stenen om echt te kunnen varieren qua mocs/creaties.
https://rebrickable.com/m...1111-cyber-drone/#details

Leuk om tussendoor even te maken, een transformer 8) Gratis instructies.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 06:59

vhal

ಠ_ಠ

Is er een makkelijke manier om de winnaars te zien - met name de inzendingen - behalve door het hele topic te scrollen? Met alleen een tag kom je ook niet ver.

STRAVA

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
@vhal Gepinde posts selecteren en dan Ctrl-F om te zoeken op naam van de winnaar?

Op zich zou het wel mooi zijn als in de "dit is de uitslag" post ook een linkje naar de winnende modellen wordt gezet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: november 2001
De inzendingen zijn gepinned, dus als je daar op filtert krijg je:

Tweakers Lego MOC Challenge 2 - juni 2021

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Jakkus
De winnaars staan ook hier vermeld! :)
Met dank aan @Mappy voor de vormgeving!

[Voor 15% gewijzigd door Jakkus op 05-07-2021 12:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Jakkus schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:49:
De winnaars staan ook hier vermeld! :)
Ah top, totaal overeen gekeken (y)

STRAVA

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Psyx88
Ik kwam deze tegen op reddit:

https://www.reddit.com/r/...ys_worth_out_of_this_set/

Toch maar even 31111 van mijn zoontje lenen 😁

[Voor 50% gewijzigd door Psyx88 op 14-07-2021 21:57]

• Gim
  • Niet online
Psyx88 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:54:
Ik kwam deze tegen op reddit:

[Afbeelding]

https://www.reddit.com/r/...ys_worth_out_of_this_set/

Toch maar even 31111 van mijn zoontje lenen 😁
Zo postte ik onlangs een link naar die Transformer die je ermee kunt bouwen :) Echt een super leuk setje. Kost iets van €7-8 euro of zo?

• Psyx88
Ja 31111 is op het moment 7,99 bij Amazon... Gelukkig kon ik hem gewoon van 1 van mijn zoontjes lenen. Er zitten een hoop leuke creaties bij, mijn favo is op het moment die 2de mech van links onder.

• Gim
  • Niet online
M'n setje gaat retour. Ik stop met de zomer challenge. Succes en veel plezier iedereen!

• JeroenE
  • Niet online
@Gim Jammer!

• D75
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:12
Dat uil idee van de juni-wedstrijd is wel snel opgepakt door lego.. ;)

https://bouwsteentjes.info/lego-40497-halloween-owl/

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod W&M

Seal with it!

Gim schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:55:
M'n setje gaat retour. Ik stop met de zomer challenge. Succes en veel plezier iedereen!
Jammer :/

Select * from fish

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

is er inmiddels al zicht op een nieuwe set voor de maand september?

[Voor 21% gewijzigd door vhal op 24-08-2021 10:58]

STRAVA

• YvesArt
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 20:12
vhal schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:57:
is er inmiddels al zicht op een nieuwe set voor de maand september?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :+

• Jakkus
Jullie mogen gerust weer suggesties indienen, dan maken we eind van de maand weer een poll.

• Jakkus
Ik zou deze op kunnen nemen in de poll:
31112
31114
31115

Dat is in elk geval een goede basis ;) Hebben jullie nog meer suggesties?

[Voor 5% gewijzigd door Jakkus op 28-08-2021 15:02]

• Psyx88
Deze sets heb ik vorige keer ook geopperd, dus wat mij betreft prima 👍🏻

• Gim
  • Niet online
Ja. Uiteindelijk toch weer in huis gehaald maar te laat voor de Challenge. Dan maar een Challenge met m'n kinderen.

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 15:02:
Ik zou deze op kunnen nemen in de poll:
31112
31114
31115

Dat is in elk geval een goede basis ;) Hebben jullie nog meer suggesties?
De motor lijkt me persoonlijk niks, maar dan bekijk ik het als set en niet als onderdelen. Dat moet ik juist niet doen :p Goede suggesties :)

[Voor 7% gewijzigd door Gim op 28-08-2021 17:57]

• Jakkus
Voor de challenge van september kunnen we kiezen uit drie sets:
Links naar Brickwatch:
31112 - Wilde leeuw
31114 - Snelle motor
31115 - Ruimtemijnbouw-mecha

Poll: Met welke set wil jij in september aan de slag?
Stem door op een van deze links te klikken:
Ik kies 31112 - Wilde leeuw
Ik kies 31114 - Snelle motor
Ik kies 31115 - Ruimtemijnbouw-mecha
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403826&layout=6&sort=org

(Graag alleen stemmen als je erover denkt om mee te doen).

[Voor 3% gewijzigd door Jakkus op 29-08-2021 12:24]

• Jakkus
Stemmen is nu mogelijk in het topic van juli en augustus! :)

[Voor 3% gewijzigd door Jakkus op 31-08-2021 11:06]

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:22:
Stemmen is nu mogelijk om het topic van juli en augustus! :)
Gestemd. Meerdere creaties die om eigen redenen heel tof gemaakt zijn, dus ook meerdere likes. Maar wel ook een uitdagende set gebleken zo te zien. Gelet op de grotere hoeveelheid onderdelen zou je ergens gedacht hebben dat het dan automatisch 'makkelijker' zou zijn. Ik zag bij de boerderij geen expliciete final staan (maar het hoeft niet als je maar één creatie hebt, toch?). Hoe dan ook, die heeft een stem gekregen. Leuk gedaan @SandaX :)

Lijkt erop dat de Mech besteld kan gaan worden. En zo niet, dan toch >:)

[Voor 17% gewijzigd door Gim op 31-08-2021 11:03]

• SandaX
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 00:56

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Gim schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:59:
[...]

Gestemd. Meerdere creaties die om eigen redenen heel tof gemaakt zijn, dus ook meerdere likes. Maar wel ook een uitdagende set gebleken zo te zien. Gelet op de grotere hoeveelheid onderdelen zou je ergens gedacht hebben dat het dan automatisch 'makkelijker' zou zijn. Ik zag bij de boerderij geen expliciete final staan (maar het hoeft niet als je maar één creatie hebt, toch?). Hoe dan ook, die heeft een stem gekregen. Leuk gedaan @SandaX :)

Lijkt erop dat de Mech besteld kan gaan worden. En zo niet, dan toch >:)
tnx!

En kak, ik dacht dat er tot vandaag finals geplaatst konden worden. Ik had nog nog wat modificaties gedaan. Volgende keer beter :)

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:55
Uitslag van de alweer 3e Tweakers Lego MOC Challenge:

Uitslag Tweakers Lego MOC Challenge 3 (juli/aug 2021):
🥇 1. YvesArt🥈 2. D75🥉 3. sanderA

Gefeliciteerd @YvesArt , @D75 , @sanderA

Met dank aan Mappy voor tabel layout met winnaars :)

[Voor 101% gewijzigd door chrisO op 01-09-2021 13:19]

• Jakkus
Het nieuwe topic is ook geopend! :)

Tweakers Lego MOC Challenge 4 - september 2021

• JeroenE
  • Niet online
Is er trouwens ook een soort van uitslag over de bonusopdrachten of is dat meer voor jezelf ter beoordeling?

Het gebruik van een minimum aantal steentjes is natuurlijk wel lastig van een foto af te leiden, dus dan zou iedereen eigenlijk moeten tellen hoeveel stukjes er over zijn?

• Jakkus
@JeroenE

Het is meer voor jezelf inderdaad, als een extra uitdaging. Zo zie ik het in elk geval ;) Het lijkt me best lastig om die bonusopdracht te beoordelen. Dan zou je alleen een lijst krijgen met "die en die hebben aan de bonusopdracht voldaan". En dan zou je aan mensen moeten vragen om zelf de steentjes te tellen die ze over hebben.
De enige manier waarop het zou werken, zou zijn als je naast de stemmen van het 'publiek' ook een soort jury zou hebben, die dat soort dingen beoordeelt. En dan een extra vermelding: "meeste steentjes gebruikt door X" of "origineelst gebruik van het onderdeel door Y". Liefst mensen die niet zelf meedoen ;)
Maar dat is een hele organisatie. Nu kunnen we het denk ik zelf al een beetje zien of er veel of weinig onderdelen zijn gebruikt, en ook of iemand leuk gebruik heeft gemaakt van dat ene onderdeel :) En het is een bonusopdracht, dus het telt niet mee voor de beoordeling.

• Gim
  • Niet online
Klinkt vooral lastig om te controleren :) Ik zie het inderdaad meer als een extra uitdaging (voor mezelf) en ik zie het als bonus wanneer het andere mensen ook meetrekt om voor de extra uitdaging te gaan.

Als je het echt wil controleren heb je al vele extra foto's nodig of een digitaal ontwerp.

Is ook de vraag hoe ver wil je er mee gaan... ook met de gewone opdracht :) De foto's van een MOC laten misschien niet altijd alles zien. Je wil natuurlijk je MOC vanuit de meest fotogenieke hoek tonen, maar foto's hoeven niet altijd te laten zien in welke mate de MOC écht "af" is. Wie weet kijk je wel tegen een facade aan; blijkt de creatie aan de achterzijde gewoon niet te bestaan (vanwege een gebrek aan steentjes). Dat je bijvoorbeeld een dier op een foto ziet, waarbij je aanneemt dat deze op vier poten staat terwijl er door de geschoten hoek maar drie te zien zijn. Wie weet is die vierde poot er helemaal niet of is ie los erbij gezet omdat je geen scharnier meer over had >:)

Maakt me verder ook niet zoveel uit; ik geloof het allemaal wel. Voor de eer en gewoon leuk om te bouwen en samen met een challenge bezig te zijn :)

[Voor 10% gewijzigd door Gim op 16-09-2021 10:16]

• Jakkus
Een leuk experiment: ik heb in Studio instructies gemaakt voor mijn MOC van de vorige challenge:
https://rebrickable.com/m...S/ice-cream-shop/#details

Ik dacht: wie weet zijn er wel meer mensen die het leuk vinden om instructies te maken van hun MOCs! :)

• JeroenE
  • Niet online
@Jakkus Ik heb er wel eens over gedacht, maar ik vermoed dat het best veel tijd kost. Hoe lang ben jij daar nu mee bezig geweest?

• Jakkus
@JeroenE Niet zo lang, anderhalf tot twee uur denk ik, maar ik had al een heel klein beetje ervaring met Studio. Je kunt in Studio heel makkelijk de set als basis nemen, waardoor je alleen kunt kiezen uit onderdelen uit de set. Dat scheelt al een hoop werk!
Ik heb eerst de MOC nagemaakt in Studio. Een handleiding was heel makkelijk (al is het geen perfecte handleiding): ik maakte die van achter naar voren. Het hele gebouw als uitgangspunt, en dan steeds een paar onderdelen verplaatsen naar de volgende stap. En dan kun je verschillende stappen samenvoegen op één pagina, en je kunt per stap het aanzicht draaien.

Ik zou zeggen: probeer gewoon eens of het lukt! :)

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:25:
Een leuk experiment: ik heb in Studio instructies gemaakt voor mijn MOC van de vorige challenge:

Ik dacht: wie weet zijn er wel meer mensen die het leuk vinden om instructies te maken van hun MOCs! :)
Ik weet niet of anderen zitten te wachten op mijn MOCs haha, maar het is wel een handige manier om een eigen bedenksel in ieder geval niet voor jezelf niet verloren te laten gaan :)

• Jakkus
@Gim Klopt, dat was mijn gedachte ook! En ik dacht: als ik hem dan toch voor mezelf maak, kan ik hem net zo goed op Rebrickable zetten. Kost weinig moeite, en wie weet vindt iemand het leuk :) Ik heb hier al wel wat creaties voorbij zien komen die ik best wel na zou willen bouwen!

• JeroenE
  • Niet online
@Jakkus Ik heb er ooit wel eens mee gespeeld en een simpele set nagemaakt in Stud.io. Maar ondanks het kleine aantal blokjes vond ik het toch een heel gedoe. Het bouwen ging nog wel (bovendien: weinig blokjes), maar in mijn herinnering was de handleiding vreselijk en ben ik er daarom maar mee opgehouden.

• Jakkus
@JeroenE Het is even uitzoeken, maar als je het doorhebt is het vrij eenvoudig, volgens mij. Misschien is dat nu makkelijker dan de laatste keer dat je het geprobeerd hebt?

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:25:

Mijn eerste Stud.io poging is een feit. Ik heb me nog niet aan instructies gewaagd. M'n MOC ontwerpje is nu in elk geval geborgd, wat heel prettig is aangezien het model half gesloopt is om te zien hoe die ook alweer in elkaar zat :+

Wel benieuwd of er handige tips zijn. Is het mogelijk om de bricklink parts list van een set te importeren of zo, zodat je gelijk alle parts in de juiste kleur tot je beschikking hebt?

Een render, natuurlijk niet op een zwarte achtergrond :P :

[Voor 39% gewijzigd door Gim op 23-09-2021 07:34]

• Jakkus
@Gim Goed bezig! En zeker kan dat! In Studio ga je naar File > Import > Import Official Lego Set...
Vervolgens kun je het setnummer invoeren, en de set aanklikken die je nodig hebt. Dan bestaat je Inventory uit de onderdelen van de set.

Om een handleiding te maken klik je op Tool > Instruction Maker.

En om een Parts List te maken ga je naar File > Export as > (en dan maak je een keuze, bijvoorbeeld 'Export as WL xml...').

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:44:
@Gim Goed bezig! En zeker kan dat! In Studio ga je naar File > Import > Import Official Lego Set...
Vervolgens kun je het setnummer invoeren, en de set aanklikken die je nodig hebt. Dan bestaat je Inventory uit de onderdelen van de set.

Om een handleiding te maken klik je op Tool > Instruction Maker.

En om een Parts List te maken ga je naar File > Export as > (en dan maak je een keuze, bijvoorbeeld 'Export as WL xml...').
Nou, beloofd in elk geval een sneller proces met de volgende MOC. Ik hoopte al dat het erin zat, maar ik zag het niet gelijk en wilde gelijk van start gaan met de tool gebruiken :+

Handleiding e.d. ga ik binnenkort naar kijken. Benieuwd hoe dat in zijn werk gaat en hoeveel tijd het met zich meebrengt. Voornaamste is dat iemand (i.i.g. ikzelf) genoeg weet om hem in principe te kunnen bouwen... dus niet een steentje per stap :P

Ik wil met een volgende challenge gelijk het bouwsel vastgelegd hebben, zodat ik hem makkelijker kan slopen voor een tweede of derde bouwsel. Vandaar een spoedcursus ;)

• Jakkus
Het is best leuk om het een beetje in de vingers te krijgen! Dat vind ik zelf ook, daarom heb ik het ook gedaan. En als je het eenmaal een beetje kan, is het ook niet meer zo moeilijk en kost het minder tijd :)

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:51:
Het is best leuk om het een beetje in de vingers te krijgen! Dat vind ik zelf ook, daarom heb ik het ook gedaan. En als je het eenmaal een beetje kan, is het ook niet meer zo moeilijk en kost het minder tijd :)
Toch zie ik me er nog niet gelijk mee ontwerpen; althans niet vanaf scratch. Lijkt me traag of omslachtig.

Met echte steentjes (ongeacht kleur) even druk in de weer zijn en vanalles proberen om te maken wat je voor ogen hebt en zodra het echt de goede richting opgaat... dan lijkt zo'n tool me wel handig om een ontwerp tot in de puntjes af te maken in de juiste kleuren. Maar dat is hoe ik er nu over denk >:)

• Jakkus
@Gim Ik snap wat je bedoelt, zelf een ontwerp maken in Studio vind ik ook lastiger dan in het echt. Al heb ik het destijds met het park voor mijn stad wel zo gedaan.

• Gim
  • Niet online
De volgende maand staat alweer bijna voor de deur, dus we hebben weer nieuwe kandidaten nodig voor de poll. Ik neem aan dat we (een deel van) de 'verliezende' kandidaten van vorige polls meenemen, zoals bijvoorbeeld de 3-in-1 leeuw?

Als LEGO weer een nieuwe berg sets had uitgebracht hadden we daar uit kunnen kiezen, maar volgens mij moet dat nog komen toch? Daarom probeerde ik met een Google search maar wat lukraak te zoeken... over welke sets zijn mensen over de wereld razend enthousiast vanwege de talrijke MOCs die je ervan kunt bouwen (los ervan wat voor MOCs). Misschien sets waar we zelf nog niet bij stilstaan :)

Ik stuitte toevallig op een filmpje van de Speed Champions (SC) Senna:
YouTube: LEGO 75892 McLaren 10 amazing alternative build models
https://rebrickable.com/m...king/75892-14in1/#details

Maar liefst 14 auto's die ermee gemaakt zijn. Ik vond het zelf wel cool gedaan, al kan ik me ook wel weer voorstellen dat zo'n setje je enorm beperkt in de mogelijkheden ( Zeker wanneer iemand er dan ook nog een filmpje van deelt hier :P ) Een MOC wordt waarschijnlijk al snel een auto; niet dat dat gelijk verkeerd is. Wel een uitdaging natuurlijk om er wat anders van proberen te maken.

Met een van de eerste polls was er meen ik ook al eens een SC setje aangedragen? Misschien dat setje of een dergelijke setje erbij zetten? Iets wat heel schappelijk geprijsd is de laatste tijd. Eventueel een iets ouder SC setje waar ze je mee blijven nagooien bij een Kruidvat? :P Kans bestaat wel dat genoeg mensen het setje al hebben, maar ook alle stickers al geplakt hebben (raise hand ;w ).

Al weet ik niet of een SC kan ontaarden in een "The Child" challenge, waarbij het aan stemmers (vanwege het setje zelf) enorm afsteekt tegen het aantal daadwerkelijke deelnemers. Maar goed, daarvoor hadden we nu toch een opmerking geplaatst, toch? Stem als je voornemens hebt om mee te doen :)

Ik hoop dat tegen het eind van het jaar die (lelijke) Santa claus set van een paar jaar terug weer in de schappen van de Kruidvat ligt. Kunnen we er met een MOC proberen iets moois van te maken :P

[Voor 199% gewijzigd door Gim op 24-09-2021 11:29]

• Jakkus
Ik dacht zelf ook aan een Speed Champion, dat kan best een keer leuk zijn! Andere gedachten die ik had zijn de Tuktuk, of een keer een heel basic classic-setje, dat kan misschien ook voor een keer heel leuk zijn!

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:57:
Ik dacht zelf ook aan een Speed Champion, dat kan best een keer leuk zijn! Andere gedachten die ik had zijn de Tuktuk, of een keer een heel basic classic-setje, dat kan misschien ook voor een keer heel leuk zijn!
Die Tuk Tuk is wel leuk (meen ik serieus), maar is die überhaupt wel bij een doorsnee retail zaak te koop? Ik ben hem nog nergens tegengekomen en helaas heb ik geen LEGO store om de hoek liggen. €6 aan verzendkosten neertellen voor een setje van €10 bij de LEGO webshop zelf gaat me net wat te ver :)

En ja, als je toevallig wat anders wilde bestellen bij LEGO dan gaat het wel, maar toevallig heb ik al net die IDEAS fossielen set gekocht :P

Een basic setje kan inderdaad ook leuk zijn. Degene die je linkt lijkt geen scharnieren te hebben ( :| ), maaar wel wielen ( :Y ). Ofschoon we dan nog steeds voor een Speed Champions kunnen kiezen ;)

[Voor 25% gewijzigd door Gim op 24-09-2021 13:29]

• Jakkus
Haha, ik vind juist die scharnieren een minpunt, ik kan daar zelf maar weinig mee ;)

Over de tuktuk heb je helemaal gelijk, de slechte verkrijgbaarheid is hét nadeel aan die set. Dat zou alleen werken als je zou zeggen: over een paar maanden kiezen we die set. Dan kan men hem eventueel meebestellen bij een andere bestelling.

We kunnen eerst een poll maken: classic of speed champion? En dan vervolgens een poll wélke classic of speed champion? Is dat een idee?
En misschien hebben andere mensen nog andere suggesties :)

En zijn er mensen die zeggen: leuk, over een aantal maanden de tuktuk? Daar kunnen we ook nog een aparte poll voor maken :p

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:08

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Een klein Technic setje zou ook kunnen natuurlijk.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Jakkus
Deze tractor is trouwens ook een erg leuk, klein setje! :)

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:08

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Wel enkel een paar grote parts.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:36:
Haha, ik vind juist die scharnieren een minpunt, ik kan daar zelf maar weinig mee ;)

Over de tuktuk heb je helemaal gelijk, de slechte verkrijgbaarheid is hét nadeel aan die set. Dat zou alleen werken als je zou zeggen: over een paar maanden kiezen we die set. Dan kan men hem eventueel meebestellen bij een andere bestelling.

We kunnen eerst een poll maken: classic of speed champion? En dan vervolgens een poll wélke classic of speed champion? Is dat een idee?
En misschien hebben andere mensen nog andere suggesties :)

En zijn er mensen die zeggen: leuk, over een aantal maanden de tuktuk? Daar kunnen we ook nog een aparte poll voor maken :p
Eerst een poll dan maar om te zien of we voor een pre-poll moeten gaan? >:)

Maar nee, dat is zeker een idee... eerst kijken of we voor Classic/Creator OF Speed Champions OF Technic o.i.d. willen gaan en afhankelijk van wat daar uit komt een poll met setjes uit één van die richtingen.

Zolang we in één poll maar niet teveel opties aanbieden want dan heb je misschien kans dat er heel veel verdeeldheid is en er eigenlijk geen winnaars of verliezers zijn omdat ze allemaal even weinig stemmen hebben :P

Ik heb het Technic vliegtuig en tractor overigens al :) Technic is wel heel anders dan 'gewone' LEGO, althans dat vind ik. Ik ben zelf erg gecharmeerd van het detailniveau met 'gewone' LEGO. Het lijkt mij moeilijker om met Technic een MOC te maken, althans voor mezelf. Neemt niet weg dat het gewoon mogelijk moet zijn; het wordt dan gewoon een challenge en daar draait het om 8) Met Technic doe ik dusver alleen bouwen, eventueel wat aanpassingen op de gebouwde set of ik bouw iets volgens een MOC op Rebrickable :) Een poll kan uitwijzen hoeveel animo ervoor is.

[Voor 20% gewijzigd door Gim op 24-09-2021 17:21]

• YvesArt
Onderstaande sets vind ik allemaal prima 😊

76902 McLaren Elva (vanwege de weinig stickers 😋)
76901 Toyota GR Supra (omdat die leuker is dan de McLaren)
60283 Vakantiecamper
11002 Basisstenen set
31112 Wilde leeuw
41390 Andrea's auto en podium

Om maar een paar voorbeelden te noemen.

• Gim
  • Niet online
De SC Audi Quattro :) Had nog een paar setjes (nee, geen auto's maar Creator/classic) maar ging iets mis met de post :| morgen nieuwe poging.

[Voor 73% gewijzigd door Gim op 24-09-2021 22:55]

• Jakkus
Poll: Wat voor type set zou jij leuk vinden voor oktober?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403888&layout=6&sort=org

De poll is gesloten.

(Excuses voor de typfout in de vraag ;) ).
Stemmen tot 28 september! Dan komt er een nieuwe poll voor een specifieke set van één van de thema's.

[Voor 44% gewijzigd door Jakkus op 28-09-2021 17:21]

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op zondag 26 september 2021 @ 23:04:
Poll: Wat voor type set zou jij leuk vinden voor oktober?
[Afbeelding]
Speed Champion
Classic
Technic
Anders, nl.. (in reactie specificeren)

(Excuses voor de typfout in de vraag ;) ).
Stemmen tot 28 september! Dan komt er een nieuwe poll voor een specifieke set van één van de thema's.
Het moet Speed Champions zijn; met een s. :P

• Jakkus
@Gim Haha, scherp gezien! Ik dacht: één Speed Champion, twee Speed Champions? Maar de serie heet Speed Champions, dus je hebt gelijk. Al moeten we er wel eentje kiezen, mocht het daarvan komen ;)

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op maandag 27 september 2021 @ 20:00:
@Gim Haha, scherp gezien! Ik dacht: één Speed Champion, twee Speed Champions? Maar de serie heet Speed Champions, dus je hebt gelijk. Al moeten we er wel eentje kiezen, mocht het daarvan komen ;)
Het was ook meer dat ie zelf begon over een typfout dat ik een andere wilde vinden }) Ik vrees alleen dat SC het ditmaal niet gaat redden ;)

• Jakkus
Gim schreef op maandag 27 september 2021 @ 23:25:
[...]

Het was ook meer dat ie zelf begon over een typfout dat ik een andere wilde vinden }) Ik vrees alleen dat SC het ditmaal niet gaat redden ;)
Nee, ik ben ook bang van niet ;) Maar niet opgeven, er komen vast nog veel challenges!

• Jakkus
Poll: Welke Classic-set heeft jouw voorkeur voor de challenge van oktober?

In een eerdere poll hebben jullie aangegeven om komende maand voor een Classic-set te willen gaan. Hier is een overzicht van een aantal kleine sets die in aanmerking komen (links naar Brickwatch):
10692 – Creatieve Stenen
10713 – Creatieve Koffer
11002 – Basisstenen Set
11008 – Stenen en Huizen

Poll: Welke set kies jij voor de challenge van oktober?
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403893&layout=6&sort=org

De poll is gesloten.

(Graag alleen stemmen als je hoopt mee te doen).

[Voor 18% gewijzigd door Jakkus op 01-10-2021 10:11]

• Pazo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 26-11 18:48

Pazo

Mroaw?

Leuk om met basisstenen aan de slag te gaan :)
De koffer heb ik al, daar spelen mijn dochters mee, dus ik heb voor de Basisstenen set gekozen.

5110Wp op west (Barneveld) • PVOutput
Haal meer uit je Envoy!

• Gim
  • Niet online
Gewoon een goede doos met LEGO. Geen koffers :+ Aan een koffer heb je niks met een challenge :p Ik denk dat ik m'n keuze al gemaakt heb met de andere drie sets maar ik doe even rustig met stemmen :)

Whaa... Denk dat t best nog wel een challenge voor me wordt. Back to basics :)

[Voor 17% gewijzigd door Gim op 28-09-2021 20:57]

• YvesArt
Ik ben ook voor de Basis stenen set gegaan, heb je toch 30 stenen meer om iets van te maken ;)
En het wordt inderdaad een behoorlijke challenge om er iets moois van te maken, maar ik vertrouw op onze creativiteit. Er komen iedere keer weer mooie bouwsels voorbij, dus in oktober vast ook.

• Jakkus
Het is mogelijk om via een like te stemmen op de mooiste creatie van september!

• rhodium
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 21:09

rhodium

Planet Coaster verslaafde.

sorry verkeerde topic :)

[Voor 163% gewijzigd door rhodium op 29-09-2021 14:53]

Soundcloud | Planet Coaster Blueprints

• Gim
  • Niet online
Een Nek-aan-nek race :o Tenzij er nog miraculeus een paar mensen op 't laatste nippertje meedoen, heb ik op 't verkeerde paard gewed... maar zou het zo weer doen :+ Voor beide setjes valt verder wel wat te zeggen.

[edit] M'n verzoek om een mirakel heeft geleidt tot extra stemmen voor 't paard wat al aan het winnen was |:( Ik zeg niks meer. Bol.com alvast maar eens bezoeken :P

[Voor 42% gewijzigd door Gim op 30-09-2021 10:20]

• Jakkus
@Gim Je kan er ook bijna geen miskoop mee doen, juist die Classic-setjes zijn best leuk om mee te bouwen! Er zitten al een aantal voorbeelden bij, en ook op Rebrickable kun je veel leuke ideeën vinden.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Zou ook voor een normale doos gaan. Een koffer of bak betaal je alleen maar voor en kun je niets mee

Select * from fish

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Zo, Stenen en Huizen setje zojuist maar besteld :) Kan ik van het weekend samen met de kids weer hobbyen :)

Haal meer uit je Envoy!

• Jakkus
Het topic met de challenge voor de volgende maand is geopend!
Tweakers Lego MOC Challenge 5 - oktober 2021

• YvesArt
Het loopt alweer tegen het einde van de maand, dus beginnen we weer bijna met een nieuwe ;)
Wat voor een set wordt er voor november gekozen om door elkaar te husselen en iets creatiefs van te knutselen?
:?

• Pazo

Pazo

Mroaw?

@YvesArt Persoonlijk zeg ik niet husselen, dit omdat ik de gekochte setjes bij elkaar wil houden (of bedoel je dat niet?).

Haal meer uit je Envoy!

• YvesArt
@Pazo Ik bedoelde de steentjes van één set door elkaar husselen en er dan iets moois van maken. ;)

• Jakkus
De tijd gaat zo snel! :)
Wat mij betreft mogen jullie weer suggesties doen!

• YvesArt
3 in 1 Draak of Leeuw of een Speed Champions setje?

• Jakkus
De draak is al geweest, dat was de eerste challenge ;) Maar de leeuw en een speed champion zal ik weer opnemen in de poll!

[Voor 23% gewijzigd door Jakkus op 25-10-2021 11:05]

• Pazo

Pazo

Mroaw?

@YvesArt ah op die manier :)

Maar iets van Speed Champions lijkt me ook wel leuk deze keer, iets met wielen hebben we nog niet gehad :)

EDIT:
beetje zitten neuzen:

Ferrari F8 Tributo Wel een lastige denk ik, 1 kleur en veel afgeronde / gladde bricks.

Audi Sport quattro-S1 Wat meer kleurvariatie.

Koenigsegg Jesko

Enige nadeel (kan zijn) dat je waarschijnlijk met bouwen toch weer op een auto uit gaat komen. Maar misschien ook niet ;)

[Voor 66% gewijzigd door Pazo op 25-10-2021 11:20]

Haal meer uit je Envoy!

• Mappy
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01:05

Mappy

Piramide van Austerlitz

40498 Kerstpinguïn om in wintersfeer te komen :) Nadeel: alleen bij Lego te koop zo te zien.

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• YvesArt
Of een kleine technicset

42119 Monster Jam Max-D

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

We hebben ook bog die haai die @Gim als ik mij niet vergis graag wil :P

Select * from fish

• Gim
  • Niet online
De SC Ferrari en Audi die @YvesArt noemt zou ik niet heel erg vinden om aan te schaffen; ookal ben ik verder gestopt met SC te verzamelen :) Leuke auto's.

Dat de Ferrari aan de buitenkant veel rood heeft kan plezierig gevonden worden door mensen die moeite hebben met een kakofonie aan kleuren *kuch* :P Maar de Audi is ook wel weer tof.

Toen we sets hadden zonder wielen, waren er toch mensen die een MOC konden maken mét wielen. Dat we nu misschien een set krijgen mét wielen, wil niet zeggen dat er niet een set zonder wielen van gemaakt kan worden :P

De Technic set die @YvesArt benoemd kan ook leuk zijn. Ik zag dat er naast de 42119 nog andere setjes zijn die ook een pull-back feature hebben. 42118 bijvoorbeeld. Geen idee of er eentje geslaagder in uitvoer en parts is of een betere prijs (incl verz.) heeft. Maar ik vind die setjes sowieso wel geinig en die kan ik ook nog wel doorspelen naar m'n zoon nadien 8)

Beste @Zeehond ... ik wilde vooral die Mech en die heb ik vorige maand ook gekregen _/-\o_ Volgens mij ging het om die leeuw (die van mij moest verliezen van de mech :P ). De haai heb ik hier al liggen, dus ook die mag van mij in de poll. Staat me niet meer gelijk bij dat ik die voorgesteld heb :z

Ik zie wel wat er in de poll komt deze maand. Ik ben nog herstellende van m'n falen deze maand :X

[Voor 9% gewijzigd door Gim op 25-10-2021 13:50]

• Jakkus
Dus tot nu toe:
-De 3-in-1-leeuw/haai (zullen we er één in de poll opnemen? Welke heeft jullie voorkeur?)
-Een speed-champion (zullen we er hiervan ook één in de poll opnemen? Welke heeft jullie voorkeur?)
-De 42119 Monster Jam Max-D
-De 40498 Kerstpinguïn

We komen er wel weer met elkaar! :)

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Jakkus schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:17:
Een speed-champion (zullen we er hiervan ook één in de poll opnemen? Welke heeft jullie voorkeur?)
In dat geval heeft de Audi mijn voorkeur.

Haal meer uit je Envoy!

• YvesArt
Dus tot nu toe:
-De 3-in-1-leeuw/haai (zullen we er één in de poll opnemen? Welke heeft jullie voorkeur?)
-Een speed-champion (zullen we er hiervan ook één in de poll opnemen? Welke heeft jullie voorkeur?)
-De 40498 Kerstpinguïn

Wat mij betreft kunnen we de 3-in-1 Leeuw nemen om in de poll uit te kunnen kiezen.

[Voor 3% gewijzigd door YvesArt op 27-10-2021 10:02]

• Gim
  • Niet online
Dus tot nu toe:
-De 40498 Kerstpinguïn

Audi en Haai.

• Jakkus
Haha, dus toch maar de haai én de leeuw opnemen in de poll? ;)

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:16:
Haha, dus toch maar de haai én de leeuw opnemen in de poll? ;)
Ik vind t allemaal prima.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee