Toon posts:

Tweakers Lego MOC Challenge discussietopic OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 03:50
chrisO schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:15:
[...]

Inderdaad, dat dacht ik ook. Dan hebben we straks leden met 5 inzendingen.

Ik heb het duidelijker in de voorwaarden van de challenge gezet (1 inzending per Tweakers account/persoon)
aangezien het gewoon in good fun is, lijkt me dat niet echt reeel...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:34

QuattroNL

It is I.

Wilde geen hele discussie opstarten, was gewoon een vraag :w
1 inzending per account: check it is! d:)b

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 20:03
@QuattroNL tof dat je zoon mee wil doen, stimuleer dat vooral. Als het niet op jouw account mag zou ik gewoon een account voor hem aanmaken.

Zoals @42erik aangeeft is het gewoon in goed fun. Hoeveel likes ik krijg en wie de mooiste creatie maakt interesseert mij niet zo veel. Ik vind het vooral tof om alle verschillende creaties te zien en zelf lekker bezig te zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dm-dutchman
Heel tof gedaan! @JeroenE

@fishman Wat een geniaal idee, en erg goed uitgevoerd!

Maar goed kan natuurlijk iedereen die een creatie heeft gemaakt gaan taggen maar dan ben ik nog wel even bezig. Mooi hoe we met zo weinig blokjes zo veel verschillende creaties kunnen maken.

[Voor 104% gewijzigd door dm-dutchman op 08-05-2021 12:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online
Geen idee hoeveel moeite en tijd het voor de beste organisatoren gekost heeft om de Mei challenge op te zetten, met de poll en welke setjes voor mei in aanmerking kwamen, maar wanneer kunnen we de Juni challenge poll/stem ronde verwachten? Ik weet dat we nog met de Mei challenge bezig zijn, maar ik neem deels aan dat er wel iets van overlap zal zijn met de voorbereidingen voor Juni? ;)

Had al bijna een nieuw setje gekocht, maar met de onbekendheid van de challenge in het achterhoofd gewoon zonder iets de winkel uitgelopen; niet goed voor de lokale ondernemer deze challenge :P :X

Het draak setje was overigens nog steeds niet voorradig bij Bol zelf toen ik gisteren keek :o

Acties:
  • +1Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ik heb de mijne nieuw in dichte doos via Marktplaats opgehaald. Maar dat moet maar net bij je in de buurt zijn.

Maar idd wel handig om tijdig de set voor de nieuwe challenge te weten. Al kan dat ook best eind mei of gewoon begin juni want ik ga er van uit dat je 'm echt niet op 1 juni al hoeft te hebben (je hebt een hele maand om te bouwen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
@Gim Het is nog niet eens half mei natuurlijk, dus eventjes wachten zal nog wel moeten denk ik. Het lijkt mij ook niet leuk als men in mei al gaat bouwen voor de challenge van juni.

Ik vind de 60283 ook wel een leuk setje (ook omdat ik die baby-draagzak heel grappig vind). Die is nu in de aanbieding voor onder de 14 euro (bij bol en amazon), maar dan moet je er wel iets anders bijkopen om boven de 20 te komen voor gratis verzenden. Nadeel is dat je natuurlijk niet weet hoe lang dat duurt, dus voor je het weet is hij weer ineens 20 euro.

• Gim
  • Niet online
JeroenE schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:28:
@Gim Het is nog niet eens half mei natuurlijk, dus eventjes wachten zal nog wel moeten denk ik. Het lijkt mij ook niet leuk als men in mei al gaat bouwen voor de challenge van juni.

Ik vind de 60283 ook wel een leuk setje (ook omdat ik die baby-draagzak heel grappig vind). Die is nu in de aanbieding voor onder de 14 euro (bij bol en amazon), maar dan moet je er wel iets anders bijkopen om boven de 20 te komen voor gratis verzenden. Nadeel is dat je natuurlijk niet weet hoe lang dat duurt, dus voor je het weet is hij weer ineens 20 euro.
Bedoeling van mijn vraag was niet dat men in Mei al gaat bouwen voor Juni. Was meer een vraag hoe en wat met het voortraject. Gewoon enthousiast hier. Heb al diverse setjes aan m'n verlanglijstje toegevoegd ;)

Als t makkelijker is om 1 juni pas een poll te hebben voor een setje, na paar dagen setje bestellen en ga aan de slag dan ook prima :) Nog genoeg dagen dan om te bouwen.

P.S. echt serieus onder de indruk van de MOCs die iedereen gemaakt heeft. Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die hun MOC gaan delen ongeacht bouwniveau :) @Psyx88 blijft maar bezig _/-\o_ ...dat gaat straks wel keuzestress geven met het kiezen van een final inzending >:)

[Voor 12% gewijzigd door Gim op 14-05-2021 11:31]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 23:02
Gim schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:16:
[...]
@Psyx88 blijft maar bezig _/-\o_ ...dat gaat straks wel keuzestress geven met het kiezen van een final inzending >:)
Ik twijfel nog tussen de liger en de stegosaurus. 1 van deze wordt mijn inzending voor de challenge. De rest is voor de leuk 😁

Daarnaast ben ik inderdaad ook positief verrast van alle unieke en fantastische creaties. Leuk dat iedereen zo enthousiast aan het bouwen is met deze set.

Voor mij zit er in 31102 inmiddels meer bouw uren dan de bouwuren van 150+ euro sets die ik in mijn collectie heb, dus deze set heeft inmiddels zijn geld wel opgebracht 👍🏻 Ook de kids blijven ermee spelen en eigen creaties mee bouwen 😁

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:58
Het einde van de maand is alweer in zicht!
Dat betekent dat ook het einde van de eerste challenge eraan komt. Én: op 1 juni start weer een volgende challenge!
Welke set van max. 15 euro vind jij een goede om als basis te gebruiken voor de challenge van juni? Dat mag je gerust hier delen, dan maken we eind van de maand weer een poll zodat we samen een set uit kunnen kiezen.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +5Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:29
De vorige keer was de Wilde Leeuw (31112) ook een populaire keuze. Ik denk wel dat die uit veel dezelfde onderdelen bestaat als de draak, dus voor de afwisseling is dat niet persé een leuke variatie.

Na even over brickwatch en Bol.com te hebben gestruind denk ik dat je voor dat geld wel een set boven de 200 onderdelen kunt krijgen.

Bijvoorbeeld:
LEGO City Race Buggy Transporter - (60288) (210 onderdelen)

Of als je de prijs op het randje zet:
Politie gevangenentransport (60276) (244 onderdelen)

Of om bij de wielen te blijven:
Nissan GT-R NISMO (76896) (298 onderdelen)

Als we bij het thema willen blijven van creator 3 in 1:
Zonsondergang baanracer (31089) (221 onderdelen)

Of juist heel wat anders:
Monster Jam® Max-D® (42119) (230 onderdelen)

Hmm, allemaal rijdend spul, lastig om iets te vinden met veel stukjes voor weinig geld en andere blokjes dan de huidige challenge.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:55
Voor de zekerheid post ik het ook maar hier:

Zou iedereen die meedoet met de eerste challenge uiterlijk 29 mei zijn/haar inzending willen voorzien van de tekst "FINAL". Dit is vooral belangrijk als je meerdere MOCs hebt gepost of meerdere posts met afbeeldingen van je MOC.
Stemmen is mogelijk vanaf 30 mei t/m 1 juni 12:00am en daarna weten we wie de winnaar is van de eerste challenge :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
phYzar schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:22:
Of als je de prijs op het randje zet:
Politie gevangenentransport (60276) (244 onderdelen)
Je hebt ook de Vakantiecamper (60283) (190 onderdelen), maar dat is natuurlijk ook weer een voertuig.

Misschien is een iets als Stenen en huizen (11008) (270 onderdelen) of Basisstenen set (11002) (300 onderdelen) ook wel iets.

Daar zijn ook een paar goedkopere sets van zoals Creatieve stenen (10692) (221 onderdelen) of Stenen en Ideeën (11001) (123 onderdelen).

Heeft er iemand wel eens met BrickHeadz iets anders gemaakt? Je hebt dan wel veel snot stenen, volgens mij. Bijvoorbeeld De Mandalorian en het Kind (75317) (295 onderdelen).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01:05

Mappy

Piramide van Austerlitz

De 851400 staat ook voor 14.99 te koop. Ben wel benieuwd wat daar voor MOCs van te maken zijn!

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

• Gim
  • Niet online
Een speed champions set kan een optie zijn (al twijfel ik bij sommige over de prijs dat je hem makkelijk binnen budget kunt krijgen) maar dan moet je hem niet al gebouwd hebben want dan zit ie vol stickers. Voor een moc niet handig :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:55
Of deze;

Uhm, weer geen wielen :P Wel 113 parts en net binnen het budget van € 15,-

• chrisO
mir4dor schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:42:
Of deze;
[Afbeelding]

Net binnen het budget? Dat setje kan je voor net geen 8 Euro bij de Kruidvat halen...

• mir4dor
chrisO schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:44:
[...]

Net binnen het budget? Dat setje kan je voor net geen 8 Euro bij de Kruidvat halen...
Oops, ik keek alleen op Bol sry. Vanochtend nog net onder de 15, nu er iets boven |:(

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
mir4dor schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:42:
Of deze;
[Afbeelding]

Haha, die wilde ik net voorstellen. Toevallig heb ik de 31111 sinds kort. Ik was al aan het kijken hoe handig de parts zijn.

En we hoeven natuurlijk ook niet perse het uiterste van het budget op te zoeken. Belangrijkste is dat t een bruikbaar setje is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D75
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:12

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Jakkus
Hoi allemaal,

Jullie kunnen weer kiezen welke set we gaan gebruiken voor de challenge van juni!
Ik heb een poll gemaakt van jullie suggesties. De links naar Brickwatch staan eronder.
Als je stemt, betekent het natuurlijk ook dat je de intentie hebt om mee te doen :)

Op deze sets kun je stemmen (link naar Brickwatch)
31100 Sports Car - Brickwatch
71700 Jungle Raider - Brickwatch
60288 Race Buggy Transporter - Brickwatch
60276 Police Prisoner - Brickwatch
76896 Nissan GT-R-NISMO - Brickwatch
42119 Monster Jam Max - Brickwatch
75317 The Mandalorian, the Child - Brickwatch
31112 Wild Lion - Brickwatch
31111 Cyber Drone - Brickwatch

Poll: Welke set moeten we gebruiken voor de challenge in juni? - Uitslag
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403662&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

[Voor 62% gewijzigd door Jakkus op 01-06-2021 10:42]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dm-dutchman
Denk dat we allemaal de mandalorian kunnen bestellen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 06:03
dm-dutchman schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:53:
Denk dat we allemaal de mandalorian kunnen bestellen ;)
Vorige keer waren er 200 of 300 stemmen ofzo, dus niets is zeker. Ik dacht eigenlijk dat het die andere kleine Mandalorian set was toen ik stemde :p

Vorige keer heb ik helemaal die draak besteld maar ben ik te druk geweest om daadwerkelijk iets te bouwen, geen idee of ik dit keer weer mee ga doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:39
Wellicht een goed idee om voortaan de uitslag van de poll in spoilers te zetten?
Dan worden mensen niet (onbewust) beïnvloed om voor degene te stemmen die al voorop loopt.

Ik vind dit wederom geen leuk setje, dus sla deze weer over.
Hopelijk volgende maand iets wat me leuker lijkt! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ik was nog niet wakker... Zucht! Ik klikte overhaast op de link van Mandalorian om te zien om welke set het draaide, maar realiseerde me toen pas dat het de link was om te stemmen.

Ik wilde helemaal niet op Mandalorian stemmen |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Psyx88
Ik heb helemaal niets met brickheadz en Star Wars, dus... ah well dan doe ik volgende maand gewoon weer mee 😁👍🏻

Acties:
  • +1Henk 'm!

• phYzar
Renzzie schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:20:
Ik vind dit wederom geen leuk setje
Het idee is nou juist dat het originele model niet zoveel uitmaakt, maar vooral de de blokjes (aantal/diversiteit/prijs) en dan daarmee lekker moccen :)

(Dat geldt natuurlijk ook voor de stemmers, imho beter niet stemmen op de leukste set maar op de set met meeste moc-potentie)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
ErikT738 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:56:
Vorige keer waren er 200 of 300 stemmen ofzo, dus niets is zeker.
Volgens mij zijn de meeste stemmen zelfs na het sluiten van de poll binnen gekomen.

Voor zover ik heb gezien (heb het allereerste begin niet meegemaakt) was de verhouding altijd min of meer hetzelfde.
Gim schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:33:
Ik was nog niet wakker... Zucht! Ik klikte overhaast op de link van Mandalorian om te zien om welke set het draaide, maar realiseerde me toen pas dat het de link was om te stemmen.
Dat snap ik ook wel, handiger zou zijn om het andersom te hebben. Eerst de links met setjes en dan pas de links om te stemmen.
snel via je werk of mobiel internet of in ieder geval via een andere verbinding met een ander ip adres alsnog de juiste kiezen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:39
phYzar schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:41:
[...]

Het idee is nou juist dat het originele model niet zoveel uitmaakt, maar vooral de de blokjes (aantal/diversiteit/prijs) en dan daarmee lekker moccen :)

(Dat geldt natuurlijk ook voor de stemmers, imho beter niet stemmen op de leukste set maar op de set met meeste moc-potentie)
Ik heb niet zoveel lego, dus als ik terug kan vallen op een leuk origineel model vind ik dat een sterk voordeel.
SW doet me helemaal niets.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• phYzar
Misschien na de stemming maar even inventariseren wie er daadwerkelijk meedoet, want als alle stemmen op de winnende set niet van deelnemers zijn is de challenge gauw kapot...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
JeroenE schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:41:
snel via je werk of mobiel internet of in ieder geval via een andere verbinding met een ander ip adres alsnog de juiste kiezen
Die kant wil ik eigenlijk niet op en ik hoop ook niet dat mensen hierdoor op ideeën komen om via andere verbindingen meer stemmen op hetzelfde setje uit te brengen. Ik ga er echter vanuit dat iedereen hier sportief en enthousiast is en gewoon één stem uitbrengt :)

Ik heb een onbedoelde stem uitgebracht, maar een stem is een stem dus helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jakkus
@Renzzie Ik weet niet hoe dat moet (uitslag in spoilers zetten), maar het lijkt me ook niet echt nodig. We moeten het denk ik niet groter maken dan het is, het gaat om een setje dat we als basis gebruiken om MOCs van te maken, in principe kan dat met elke set.

@ErikT738 Jammer dat je er niet aan toe bent gekomen, hopelijk een volgende keer beter! En anders maak je er alsnog een keer een mooie creatie van, en deel je die later in het grote Lego topic :)

[Voor 5% gewijzigd door Jakkus op 31-05-2021 10:55]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mandalorian maar vast gekocht. Hopelijk kom ik er aan toe af en toe wat te freubelen en te zien wat er gebeurt. Afgelopen jaren heb ik eigenlijk alleen maar Lego gekocht als displaymodellen in een vitrine, nooit om zelf gewoon maar wat aan te kunnen klooien. Deze challenges zijn een prima aanleiding om dat nu juist eens te doorbreken. d:)b Geweldig initiatief wat mij betreft.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:54:
Mandalorian maar vast gekocht. Hopelijk kom ik er aan toe af en toe wat te freubelen en te zien wat er gebeurt. Afgelopen jaren heb ik eigenlijk alleen maar Lego gekocht als displaymodellen in een vitrine, nooit om zelf gewoon maar wat aan te kunnen klooien. Deze challenges zijn een prima aanleiding om dat nu juist eens te doorbreken. d:)b Geweldig initiatief wat mij betreft.
En dan blijkt dat je met een klein setje van ~200 steentjes langer bezig bent dan met een set van 2000+ steentjes :P Stof tot nadenken...

Dadelijk krijgt LEGO nog de schrik van z'n leven als iedereen bedenkt dat je ook zelf iets kunt bouwen: "Å nej, alle bygger deres egne! Ingen køber store 'display' -sæt mere. Panik!" :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pretouska
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 23:01
Darn it.... had op de nissan moeten stemmen,

:P beste prijs per steen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 03:50

Ik had precies hetzelfde, beetje onhandig neer gezet zo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

42erik schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:17:
[...]

Ik had precies hetzelfde, beetje onhandig neer gezet zo
Ik idem maar ik ga er vanuit dat het weinig veranderd had aan de uitslag. Maar wel handig als volgende keer de Bricklink-linkjes boven de poll staan!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jakkus
Ik heb het aangepast. Hopelijk is het zo voor iedereen duidelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Jakkus schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:56:
Ik heb het aangepast. Hopelijk is het zo voor iedereen duidelijk.
Stuk duidelijker inderdaad! (y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: juli 2020
  • Niet online

Ik had precies hetzelfde :$

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D75

Idem hier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Warlock
  • Laatst online: 07:13
Ik heb het vorige topic met veel plezier gevolgd en doe dit keer mee! Gestemd op de Mandalorian.

Ik heb er zin in!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Dit overkwam mij dus ook, en ben niet de enige zo te lezen.
Ach, het lijkt me wel een leuke set (ben wel een Mandalorian fan) dus maar eens neuzen waar ie het goedkoopst is. Vorige set gewoon nieuw via MP voor weinig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:47
Gaan we zeker verder met de Mandalorian/Brickheadz set? Kwestie dat ik weet waarvoor te shoppen, ik heb nu vakantie en dus eindelijk tijd om ook eens wat te MOC-en :p

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jakkus
Straks om 12.00 uur openen we het nieuwe topic, dan weet je het zeker! :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kapoen
Jakkus schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:21:
Straks om 12.00 uur openen we het nieuwe topic, dan weet je het zeker! :)
En als ik nu stiekem die set toch al ga halen (wegens ongeduldig), en dan straks misschien 'verontwaardigd' opnieuw naar de winkel moet? >:) :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• phYzar
Haha, verontwaardigd dat je extra moet Lego kopen, precies wat ik voelde toen ik bij Bol.com een extra setje 'moest' uitzoeken om geen verzendkosten te hebben O-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Kapoen schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:37:
[...]

En als ik nu stiekem die set toch al ga halen (wegens ongeduldig), en dan straks misschien 'verontwaardigd' opnieuw naar de winkel moet? >:) :P
Dat risico heb ik ook genomen, onder het motto "er bestaat niet zoiets als té veel Lego" :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapoen
phYzar schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:40:
Haha, verontwaardigd dat je extra moet Lego kopen, precies wat ik voelde toen ik bij Bol.com een extra setje 'moest' uitzoeken om geen verzendkosten te hebben O-)
*high five* ik heb net dezelfde routine gevolgd, maar dan bij Lego zelf. Hun 'gratis' verzenddrempel is €55 en de set die ik wil aanschaffen staat aan €34,99. Dus nog een minifig pack en een kleine classic set in het mandje gegooid... *first world problems* :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Net op MP maar alvast het Mandalorian setje gescoord hier in de buurt. 2e hands maar daarom voor een leuke prijs :9

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Succes en fun alvast voor iedereen die met de 2e challenge meedoet! d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 26-11 18:48

Pazo

Mroaw?

Ik ga deze ronde ook eens mee doen :) Vorige ronde nog even aangekeken, maar dit lijkt me toch wel leuk.
Komt mede omdat laatst mijn dochter van 5 wat lego voor haar verjaardag had gekregen. Vroeger veel gebouwd, nu kriebelt het weer. De Mandalorian zojuist maar vast besteld gezien de stemmen :)

5110Wp op west (Barneveld) • PVOutput
Haal meer uit je Envoy!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• chrisO
De eerste MOC Challenge is nu officieel beëindigd.

Uitslag Tweakers Lego MOC Challenge 1:
  1. D75 en Psyx88
  2. -
  3. Virtual Reality
@D75 en @Psyx88 gefeliciteerd met de eerste plaats en @Virtual Reality gefeliciteerd met de 3e plaats :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Jakkus
Gefeliciteerd, @D75, @Psyx88 en @Virtual Reality!
En iedereen bedankt voor het meedoen! Ik vond alle inzendingen ontzettend leuk! :)

Het topic met de challenge voor juni is ook geopend:
Tweakers Lego MOC Challenge juni

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Psyx88
Bedankt voor deze challenge @Jakkus en @chrisO. Ik heb me enorme vermaakt met de set en het zien van alle creaties! 😁

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D75
Dank jewel inderdaad!

Zoals ik al zei in de MOC topic...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wow cool!
Bedankt voor alle stemmen iedereen!

@Psyx88 Mooi dat we samen op 1 staan, aangezien de stemmen de hele tijd gelijk op gingen (toch stiemum steeds in de gaten gehouden O-) ).. Ik heb zelf ook op jou gestemd!

@Jakkus @chrisO Dank je wel voor de organisatie!
En nu snel de volgende set kopen.

[Voor 6% gewijzigd door D75 op 01-06-2021 13:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 24-11 08:21
gefeliciteerd voor de winnaars! Als ik wat creatiever ben ga ik ook een keer mee doen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Fijn dat ik op beide winnaars gestemd heb! Felici heren, jullie hebben terecht gewonnen! *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:03:
Gefeliciteerd, @D75, @Psyx88 en @Virtual Reality!
En iedereen bedankt voor het meedoen! Ik vond alle inzendingen ontzettend leuk! :)

Het topic met de challenge voor juni is ook geopend:
Tweakers Lego MOC Challenge juni
In het rode/roze "Let op" kader wordt nog verwezen naar "Challenge 01 is live: Tweakers Lego MOC Challenge - 2021 mei". Jaja, klein detail :)

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod W&M

Seal with it!

Gefeliciteerd aan de winnaars van deel 1 *O*

Select * from fish

• mir4dor
Om het andere topic niet te veel te vervuilen ?
Señor Sjon schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:55:
Op de Bricklink lijst staan als het goed is dezelfde spare parts. :)
Dit was me nog niet opgevallen, handig (y)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:27

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb de topicwarning met Challenge 02 bijgewerkt.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• phYzar
Challenge 2 loopt vandaag af, dus laatste kans om je moc nog in te dienen!

En natuurlijk niet geheel onbelangrijk: de meningen over de Mandalorian-set waren wat verdeeld, dus welke set willen we komende maand vermoccen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Psyx88
Miin voorkeur gaat uit naar 3-in-1 setjes. Hierbij zijn de stenen, bewust, wat universeler. Hierdoor kun je er, in mijn ervaring, meer mocs mee bouwen.

Voorbeelden van enkele 3-in-1 sets met een hoge moc-potentie: 31058, 31087, 31088, 31090, 31103, 31112, 31113, 31115...

31086 en 31114 matig denk ik, vanwege toch wel een aantal vrij specifieke parts.

31111 is ook een leuke set, maar te weinig stenen om echt te kunnen varieren qua mocs/creaties.

[Voor 13% gewijzigd door Psyx88 op 28-06-2021 12:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chrisO
Aangezien het buiten steeds vaker lekker weer is (of zou moeten zijn) en de zomervakantie er aankomt, is er in deze periode meestal minder tijd/interesse om met Lego te spelen/bouwen (voor sommige onder ons is dat moeilijk voor te stellen ;) ). Daarom stel ik voor dat we de volgende Lego challenge verspreiden over de maanden juli + augustus.

Dan heb ik nog 2 suggesties/voorstellen voor de set van de maanden juli + augustus:
  • Aangezien we dan 2x zolang de tijd hebben om iets moois te bouwen en je de aanschaf prijs van de set over 2 maanden uit kunt smeren; Dan kunnen we voor de set van deze periode een iets groter budget (20-25 euro) afspreken?
  • De 2e optie is om voor de 3e challenge beide sets van de eerste 2 challenges te gebruiken. Is lekker goedkoop voor diegene die aan de eerste 2 challenges hebben meegedaan :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D75
Ik vond de Brickhead ook een beetje tegenvallen wat de variatie in blokjes betreft... en dus een beetje beperkt.
Volgens mij zag je dat ook in de aantal inzendingen. Vorige keer hadden veel mensen meerdere ontwerpen voordat ze tot een final kwamen.

Mijn suggesties voor de komende MOC:
• Ruimtemijnbouw-mecha (31115)
• Safari wilde dieren boomhuis (31116) <--- zou mijn keuze zijn

@chrisO Ik vind beide opties prima!
1e optie = nieuwe blokjes, 2e optie is meer blokjes... zit geen foute keuze bij :*)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• phYzar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Ik zou niet gelijk gaan voor een grotere (en duurdere) set.

Hebben we een regel opgesteld hoeveel % van de stenen je minimaal moet gebruiken? Ik geloof van niet.

Het is ergens juist de kunst om iets creatiefs te maken met een significant aantal onderdeeltjes van die ene set. Leuk te zien wat iemand creatief weet te bedenken en wat een ander ervan weet te maken door min of meer exact dezelfde stenen te gebruiken.

Als we voor een grotere set gaan, maar er is niet voorgeschreven hoeveel van de stenen je moet gebruiken, dan krijg je misschien wel meer diversiteit in bouwsels doordat mensen een andere sub-selectie van de totaal hoeveelheid stenen gebruiken, maar het is toch juist gaaf om te zien wat een ander ervan maakt door dezelfde stenen daadwerkelijk te gebruiken.

Moet niet voelen als een graaibak aan stenen en zie maar wat je ervan gebruikt :)

Met een klein setje (met genoeg variatie) ben je meer uitgedaagd.... lijkt me :) Wellicht ook makkelijker vergelijken en beoordelen van de FINAL ontwerpen. Hoe heeft iedereen bepaalde onderdelen in zijn ontwerp weten te verwerken.

Of is het een idee om bij bepaalde (grotere) sets deelnemers te verplichten om minimaal onderdeel A, B of C creatief en zichtbaar te verwerken in hun creatie. Zodat het niet een totale vrijbrief is wat je doet aangezien je met een grotere set meer vrijheid krijgt. En ook dat wij als Tweakers de creaties daar ook op doen beoordelen :)

• chrisO
Gim schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:44:
Ik zou niet gelijk gaan voor een grotere (en duurdere) set.

Hebben we een regel opgesteld hoeveel % van de stenen je minimaal moet gebruiken? Ik geloof van niet.

Het is ergens juist de kunst om iets creatiefs te maken met een significant aantal onderdeeltjes van die ene set. Leuk te zien wat iemand creatief weet te bedenken en wat een ander ervan weet te maken door min of meer exact dezelfde stenen te gebruiken.

Als we voor een grotere set gaan, maar er is niet voorgeschreven hoeveel van de stenen je moet gebruiken, dan krijg je misschien wel meer diversiteit in bouwsels doordat mensen een andere sub-selectie van de totaal hoeveelheid stenen gebruiken, maar het is toch juist gaaf om te zien wat een ander ervan maakt door dezelfde stenen daadwerkelijk te gebruiken.

Moet niet voelen als een graaibak aan stenen en zie maar wat je ervan gebruikt :)

Met een klein setje (met genoeg variatie) ben je meer uitgedaagd.... lijkt me :) Wellicht ook makkelijker vergelijken en beoordelen van de FINAL ontwerpen. Hoe heeft iedereen bepaalde onderdelen in zijn ontwerp weten te verwerken.

Of is het een idee om bij bepaalde (grotere) sets deelnemers te verplichten om minimaal onderdeel A, B of C creatief en zichtbaar te verwerken in hun creatie. Zodat het niet een totale vrijbrief is wat je doet aangezien je met een grotere set meer vrijheid krijgt. En ook dat wij als Tweakers de creaties daar ook op doen beoordelen :)
Vind ik eigenlijk wel een goed idee, dat de MOC minimaal x% van het totaal aantal beschikbare stenen moet gebruiken.
misschien dan uitbreiden naar dat het grootste bouwsel van de MOC minimaal x% van de stenen gebruikt, om te voorkomen dat deelnemers een y aantal kleine bouwsels toevoegt enkel en alleen om aan de limiet te komen.

• Pretouska
Waarom een % opstellen als je ook gewoon kan aangeven dat het 1 bouwsel moet zijn?
Of een maximum van 2..3..4

Merkte ook dat het bij mij weinig inspiratie bracht de hoofdjes....
de creator 3 -1 vond ik geschikter.

-semi offtopic-
Ik had ook de hersenspinsel: We zoeken een set, die door zo min mogelijk mensen is gemaakt.
en de challenge is om de build zo snel mogelijk te maken, zonder boekje!
Kijken naar de doos en proberen slim na te denken ;)
Maar ben te lui om dat op te zetten :D

• Gim
  • Niet online
chrisO schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:51:
[...]

Vind ik eigenlijk wel een goed idee, dat de MOC minimaal x% van het totaal aantal beschikbare stenen moet gebruiken.
misschien dan uitbreiden naar dat het grootste bouwsel van de MOC minimaal x% van de stenen gebruikt, om te voorkomen dat deelnemers een y aantal kleine bouwsels toevoegt enkel en alleen om aan de limiet te komen.
Nu kan het toegegeven, wel lastig zijn om met eind resultaat foto's altijd goed te zien hoeveel % van de stenen gebruikt is. Nu hoeft het niet op 1 steen nauwkeurig, maar het kan bij bepaalde sets en ontwerpen wellicht voor wat vraagtekens zorgen. Maar neem aan dat dat op goed vertrouwen kan :)

Maar hetgeen ik er nog bij zei kan ook prima. Probeer % van de stenen voor je hoofdontwerp te gebruiken en gebruik minimaal deze specifieke onderdelen in je set. Zo worden we helemaal op stoom gebracht voor seizoen 3 van Lego Masters :P

Maar meer regels en duurdere sets kan er wel toe leiden dat minder mensen meedoen. De drempel kan te hoog gaan liggen ofschoon nu het voorstel was om één set uit te smeren over 2 maanden. Wel een goede :) Sowieso wel benieuwd hoeveel van de mensen die op The Child brickheadz gestemd heeft, uiteindelijk de set heeft én er ook iets mee gedaan heeft (al dan niet met een inzending). (ikzelf niet, maar die fout heb ik ook expliciet aangegeven)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jakkus
Ik zou er niet zo voor zijn, een minimum aan stenen die je gebruikt. Het verhoogt misschien de drempel om mee te doen. Wat mij betreft is het gewoon: dit zijn de stenen die je tot je beschikking hebt, kijk wat je ervan kunt maken!

Zelf lijkt mij - voor een keer - een íets grotere set, zoals 31116 (het Safari boomhuis) wel erg leuk. Daar kan je net wat meer mee.

[Voor 22% gewijzigd door Jakkus op 28-06-2021 16:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:02:
Ik zou er niet zo voor zijn, een minimum aan stenen die je gebruikt. Het verhoogt misschien de drempel om mee te doen. Wat mij betreft is het gewoon: dit zijn de stenen die je tot je beschikking hebt, kijk wat je ervan kunt maken!
Merkte ik naderhand ook nog even op. Is lastig inschatten. Je wil een bepaald doel bereiken, maar ook weer niet teveel regels hanteren voor dat doel. Toch deels uitgaan van het enthousiasme van de mensen en de hoop dat zoveel mogelijk mensen mee doen en het onderste uit hun eigen kunnen halen :)

Misschien wel leuk om dat andere dan te doen (bij een grotere set). Dat minimaal steen zus of zo er creatief en zichtbaar in verwerkt moet zijn. Want het is ergens wel zo leuk om de stenen die jezelf gebruikt hebt op een totaal andere manier weer bij een ander te zien :) Voor de een is het een uitdaging om dan dat ene steentje nog verwerkt te krijgen in zijn of haar bedachte ontwerp, voor de ander is dat steentje misschien wel één van de uitgangspunten om een ontwerp mee te beginnen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• chrisO
Ok, dus geen minimum aantal steentjes.

We kunnen het natuurlijk ook als extra bonus opdracht toevoegen voor diegene die een extra uitdaging willen:
  • gebruik x% van het aantal steentjes
  • gebruik steentje y op originele wijze in je moc.
De 'bonus' opdracht(en) tellen niet mee bij de beoordeling, want niemand gaat daar op letten tijdens het vote-en.

• Gim
  • Niet online
chrisO schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:11:
De 'bonus' opdracht(en) tellen niet mee bij de beoordeling, want niemand gaat daar op letten tijdens het vote-en.
Eens, is vooral voor de leuk :)

• JeroenE
  • Niet online
Een minimum aantal steentjes gebruiken lijkt mij (in ieder geval nu) ook niet zo leuk. Als je dat doet omdat je iets geweldigs hebt bedacht moet dat volgens mij gewoon kunnen. Bij de beoordeling merk je dan vanzelf of andere dat ook geweldig vinden of toch een bouwwerk met meer steentjes kiezen.

Het idee om daar iets als bonus-opdracht voor te verzinnen is wel een idee. Dat zou wat mij betreft dan wel in een apart bonus-topic thuishoren.

• Gim
  • Niet online
JeroenE schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:14:
Een minimum aantal steentjes gebruiken lijkt mij (in ieder geval nu) ook niet zo leuk. Als je dat doet omdat je iets geweldigs hebt bedacht moet dat volgens mij gewoon kunnen. Bij de beoordeling merk je dan vanzelf of andere dat ook geweldig vinden of toch een bouwwerk met meer steentjes kiezen.

Het idee om daar iets als bonus-opdracht voor te verzinnen is wel een idee. Dat zou wat mij betreft dan wel in een apart bonus-topic thuishoren.
Hoeft toch niet persé in een apart topic? Met een <maand>-challenge is de opdracht X met set Y en is er een bonus opdracht voor wie wil. Is een hoektand nodig voor de bonus, prima... gebruik hem als het een geslaagde plek heeft in je ontwerp of laat hem weg als het je FINAL onderuit trekt. Het is vooral een vrijblijvende uitdaging voor jezelf :)

Vervolgens bouwt iedereen wat ie wil, markeert één inzending als FINAL en als die persoon met de FINAL aan de bonus opdracht voldaan heeft dan is dat mooi, maar meer dan dat is het ook niet. Het is een extraatje :) Waarom in een ander topic dezelfde bouwsels te tonen :)

In de <maand>-challenge topic worden sowieso wel meer bouwsels van één persoon getoond. Eentje daarvan wordt FINAL. Als je een bouwsel hebt die wel aan de bonus voldoet, maar die je niet het tofste gelukt vind.... prima, markeer je die gewoon niet als FINAL :)

Teveel topics geeft versnippering en wellicht ook 'dubbele posts'.

Al genoeg getypt. Ik zie wel wat het wordt. Ik denk graag mee haha :P :+

[Voor 8% gewijzigd door Gim op 28-06-2021 16:25]

• Jakkus
Ik vind het idee van een bonusopdracht wel leuk, als extra uitdaging voor de gevorderden :)

[Voor 18% gewijzigd door Jakkus op 28-06-2021 16:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Gim Ah, zo had ik er nog niet over nagedacht. Ik zat meer in de richting van bouwwerk A als final, een bouwwerk B voor bonusopdracht 1 en dan ook een bouwwerk C voor bonusopdracht 2. Dan krijg je dus dat iemand in 1 post meerdere bouwwerken heeft en je als stemmer heel goed op moet letten wat nu de final is.

Als je 1 bouwwerk hebt wat aan alle (bonus)opdrachten voldoet heb je dat natuurlijk niet.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Denk dat we moeten opletten dat we niet teveel regels bedenken. Als we het gewoon lekker simpel houden blijft het voor iedereen tenminste ook toegankelijk :).

Select * from fish

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Zeehond schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:51:
Denk dat we moeten opletten dat we niet teveel regels bedenken. Als we het gewoon lekker simpel houden blijft het voor iedereen tenminste ook toegankelijk :).
Denk dat ik maar eens ga kijken of die Mech ergens in de aanbieding te scoren valt ;) Keep it simple, gewoon die mech; kan er weer een space ship gebouwd worden. Nee, ik ben niet bezig de stemronde te beïnvloeden >:)

Mech mech mech mech mech mech mech

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Gim schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:11:
[...]

Denk dat ik maar eens ga kijken of die Mech ergens in de aanbieding te scoren valt ;) Keep it simple, gewoon die mech; kan er weer een space ship gebouwd worden. Nee, ik ben niet bezig de stemronde te beïnvloeden >:)

Mech mech mech mech mech mech mech
Hmm, lekker deuntje

Mech mech lech lech leech leech leeuh leeuh leeuw leeuw leeuw

Leeuw zij je? :P

Maar alle gekheid op een stokje, mij maakt het niet zoveel uit zolang het maar lego steentje zijn :P

Select * from fish

• Sato
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 03:11
Zeehond schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:51:
Mee eens.

Daarnaast voortaan linkjes naar de sets en daaronder pas de poll, om te voorkomen dat mensen net als ik klikken om te kijken om welke set het gaat en vervolgens aan een stem vastzitten op een set waar ze helemaal niks mee willen/kunnen. (Heb digitaal een paar pogingen gewaagd maar liep op niks uit)
Maar dat was als ik mij niet vergis al opgepakt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jakkus
De volgende challenge wordt verspreid over twee maanden. Wat heeft jouw voorkeur?

http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403728&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Wat heeft jouw voorkeur? (Graag alleen stemmen als je erover denkt om mee te doen).
Een kleine set (max. €15)
Een iets grotere set (€20-25)
De twee sets van afgelopen maanden

Morgen maken we op basis van de uitkomst van deze poll een nieuwe poll om een concrete set te kiezen. Draag gerust opties aan!

PS: In het maandelijkste topic kun je nu stemmen op jouw favoriete inzending!

[Voor 13% gewijzigd door Jakkus op 29-06-2021 13:45]

• phYzar
Heb gestemd op een iets grotere set, maar een kleine set vind ik ook goed. Hoewel het idee van de laatste 2 sets combineren wel leuk is ben ik bang dat door de mindere animo voor de Mandalorian-set het aantal mensen wat meedoet wat beperkt zal zijn.

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 06:03
phYzar schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:55:
Heb gestemd op een iets grotere set, maar een kleine set vind ik ook goed. Hoewel het idee van de laatste 2 sets combineren wel leuk is ben ik bang dat door de mindere animo voor de Mandalorian-set het aantal mensen wat meedoet wat beperkt zal zijn.
En je moet alles ook maar apart hebben gehouden, inclusief reserveonderdelen. Ik kan me wel voorstellen dat mensen geen zin hebben om dit weer uit te zoeken.

• Pazo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 26-11 18:48

Pazo

Mroaw?

Oeh, de Racewagen transportvoertuig (31113) trekt mijn interesse wel. Zie dat je sowieso al daar leuk nog andere dingen mee kunt maken. Ik ben op zich ook wel voor een iets grotere set tot €25,-

5110Wp op west (Barneveld) • PVOutput
Haal meer uit je Envoy!

• Gim
  • Niet online
Hebben we het trouwens over €15 en €25 als zijnde de adviesprijs van LEGO of i.i.g. een heel gangbare retail prijs los van eventuele acties e.d.? Neem aan van wel :) Dus €25 zou er nog steeds op neer kunnen komen dat je het setje koopt voor 'slechts' €19 bij wijze van.

( En nee, heb met de vorige sets totaal niet erop gelet of die qua standaardprijs voor €10-€15 waren :+ )

[Voor 16% gewijzigd door Gim op 29-06-2021 14:28]

• Jakkus
@Gim Ik denk dat het erover gaat dat het voor dat bedrag te kopen is (dus niet de adviesprijs van Lego).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Iets als zo'n mech vind ik wel erg leuk omdat er een bak scharnieren en bewegende onderdelen in zitten waar je een heleboel kanten mee op kunt en die ook nuttig zijn als bulkonderdelen in het MOCcen daarna.

• Gim
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:52:
Iets als zo'n mech vind ik wel erg leuk omdat er een bak scharnieren en bewegende onderdelen in zitten waar je een heleboel kanten mee op kunt en die ook nuttig zijn als bulkonderdelen in het MOCcen daarna.
Toch weer die mech hè! (géén leeuw @Zeehond :P ). Zojuist ook gestemd op 'iets grotere set' al sluit ik me aan bij @phYzar ... gestemd op groter, maar een kleine set is ook prima. En Mandalorian is inderdaad niet mijn ding; daarbij mag het space ship van de eerste challenge nog niet uit elkaar, dus combineren van die sets wordt hier niet mogelijk :)

• Jakkus
@SnoeiKoei Grappig, ik heb juist het tegenovergestelde: liever niet teveel scharnieren :p Met de draak vond ik dat zelf de lastigste onderdelen om iets mee te doen. Maar ja, het is niet voor niets een challenge ;)

Die leeuw van @Zeehond komt misschien ook nog wel een keer aan de beurt, gewoon blijven proberen :p

Als het gaat om een set van 20-25 euro, is de keuze dan tussen de Mech en het Safarihuis? Of zijn er nog meer leuke sets die dan in aanmerking zouden komen?

[Voor 20% gewijzigd door Jakkus op 29-06-2021 15:08]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:06:
@SnoeiKoei Grappig, ik heb juist het tegenovergestelde: liever niet teveel scharnieren :p Met de draak vond ik dat zelf de lastigste onderdelen om iets mee te doen. Maar ja, het is niet voor niets een challenge ;)

Die leeuw van @Zeehond komt misschien ook nog wel een keer aan de beurt, gewoon blijven proberen :p

Als het gaat om een set van 20-25 euro, is de keuze dan tussen de Mech en het Safarihuis? Of zijn er nog meer leuke sets die dan in aanmerking zouden komen?
Precies. En om iedereen dan blij te maken kunnen we er vervolgens een combi-deal Mech Leeuw van maken ergens eind van het jaar _/-\o_
Jakkus schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 15:06:
Geen idee. De kandidaat sets worden pas bepaald ná deze poll zover ik weet. Iemand droeg deze twee sets aan als mogelijke kandidaten. In die prijscategorie zitten neem ik aan nog wel een paar sets. Als er maar een paar sets tussen zitten die enorm aan elkaar gewaagd zijn qua populariteit én vooral mogelijkheden, zodat niet al gelijk duidelijk is welke set de winnaar is :+

Mocht je andere interessante sets gezien hebben dan zou ik ze gewoon aandragen :)

[Voor 34% gewijzigd door Gim op 29-06-2021 15:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Haha, ik vind het allemaal prima hoor @Gim en @Jakkus :P.

Select * from fish

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pretouska
Hmmm sets tussen de 20 en 25...

https://www.brickwatch.ne...ch?minbudget=15&budget=25

2 zijn bang for bucks en okish ;)
Het verwoeste portaal 21172
https://www.brickwatch.ne...72/The-Ruined-Portal.html 22.97
Safari wilde dieren boomhut 31116
https://www.brickwatch.ne...-Wildlife-Tree-House.html 22.72

• Gim
  • Niet online
Die link werkt niet lekker, omdat die alleen de beste deals toont binnen dat budget van €15-€25. Je mist er diverse sets mee die binnen het budget vallen maar een minder scherpe deal zijn.

Zo heb je dus bijvoorbeeld de Ruimtemijnbouw-mecha (31115) (jaja, daar issie weer). Die is momenteel het goedkoopste voor €17,91. Of tja, eerder voor een online prijs tussen de €18 en €22 incl bezorging. Loop je een Top1Toys of Intertoys binnen dan ben je €23-25 kwijt. Het valt hoe dan ook binnen het gestelde budget. Maar die kwam dus niet naar voren met die link; zojuist gezocht.

[Voor 7% gewijzigd door Gim op 29-06-2021 16:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Psyx88
SnoeiKoei schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:52:
Het aantal scharnieren in 31115 valt een beetje tegen als je het vergelijkt met 31112. Daarmee wil ik niet zeggen dat 31115 geen leuke set is. Het is een hele leuke set, mijn jongens hebben hem allebei... ook de alternative models zijn leuk.

Als je echter een set als partspack voor een mech wilt gebruiken, zou ik voor de 31112 gaan:

https://m.youtube.com/watch?v=clvuvHIo_MQ

Daarnaast zijn die kleine marvel mech setjes ook hele goede parts packs voor mech bouwers. En ninjago draken en kleine mechs. En de oude mixel setjes.

[Voor 11% gewijzigd door Psyx88 op 29-06-2021 19:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pretouska
Gim schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 16:38:
[...]

Die link werkt niet lekker, omdat die alleen de beste deals toont binnen dat budget van €15-€25. Je mist er diverse sets mee die binnen het budget vallen maar een minder scherpe deal zijn.
Ik keek inderdaad alleen even snel naar best recommended deals ;)
Probeer altijd het onderste uit te kan te halen :P en die twee zijn zeer scherp geprijst momenteel :P

• JeroenE
  • Niet online
@Pretouska Ik weet niet hoe je op brickwatch kan zoeken naar alle sets (dus niet per se beste deal of goedkoopste ooit). Zo is bijvoorbeeld de 10715 bij Lego 24,99 en op brickwatch nu 21,81 (inclusief bezorgkosten, 18,10 exclusief). Maar omdat die blijkbaar ooit voor 12,45 is geweest staat die niet op het door jou gelinkte lijstje.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee