[Brixly] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-07 21:25
Dat verbaasd me helemaal niks.
Als je naar de tarieven van de andere onder de Enix paraplu vallende hosters keek kon je dit al zien aankomen.
Wel heel erg slecht dat dit niet gecommuniceerd werd. Geeft niet veel vertrouwen voor de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pcgame9000
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-07 12:59
Slam-Designs schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:02:
Los van de problemen met de SPAM, vooral Duitse varianten, kregen wij vandaag de factuur voor verlenging (Reseller Pro - 150 cPanel accounts). De prijs daarvan is £699.95 geworden, dat is £150,- duurder dan afgelopen jaren en dat zonder ook maar ergens over te zijn geïnformeerd.

Er zou niks veranderen, maar Enix is druk bezig om gewaardeerde Brixly klanten te verliezen, het is ook niet een klein beetje duurder geworden. MailChannels verwijderen was al een kostenbewuste actie en dan bijna 30% duurder Reseller pakket, dacht het niet. Wij gaan ook maar eens kijken naar een andere partij en zal dit draadje helemaal lezen en onze conclusie trekken.

180€ duurder dus omgerekend! :(
Daar was een mail van met prijsverhogingen in jan. 2024.
Bron: https://feedback.brixly.u...ce-revisions-january-2024

Entry enzo geen prijsverhoging, maar voor 150 en 250 etc.. toch wel grote verschillen.
Eens rondkijken en ergens anders shoppen kan zeker geen kwaad in deze tijd. Ook is het bijna te verwachten dat we weer overal prijsverhogingen zien in 2025. Daarnaast is SIDN natuurlijk bezig met veranderingen. Als die ergens anders gaan, betekent dit natuurlijk ook prijsstijgingen voor .nl domeinnamen zoals we al eerder bij ICANN hebben gezien.

• Slam-Designs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-03 10:43
pcgame9000 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:48:
[...]

Entry enzo geen prijsverhoging, maar voor 150 en 250 etc.. toch wel grote verschillen.
Eens rondkijken en ergens anders shoppen kan zeker geen kwaad in deze tijd. Ook is het bijna te verwachten dat we weer overal prijsverhogingen zien in 2025. Daarnaast is SIDN natuurlijk bezig met veranderingen. Als die ergens anders gaan, betekent dit natuurlijk ook prijsstijgingen voor .nl domeinnamen zoals we al eerder bij ICANN hebben gezien.
Bedankt voor je reactie, dit heb ik dus blijkbaar gemist. Heb ~9 uur geleden ticket aangemaakt en geen enkele reactie. Veel mail ging ook rechtstreeks in de spam, daar hebben ze uiteindelijk (heeft week geduurd voordat het werd opgelost, en de oplossing kwam van iemand bij Brixly weg.... _/-\o_ ) wat aan kunnen doen. Zul je net zien dat ook deze mail in de spam is verdwenen. Ik wacht nog even op hun reactie, maar het wordt er niet beter op sinds de overname.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:40
pcgame9000 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:48:
[...]

Ik ben al wel aan het orienteren voor een andere provider en heb een excel sheetje aangemaakt met wat verschillen. Lijstje is nog niet compleet en er is tevens nog niet gekeken onder welke paraplu deze bedrijven vallen. Voor de geinteresseerden; https://docs.google.com/s...SyRfbN9w/edit?gid=0#gid=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
geen NameCrane op je lijstje?
of andere goedkope is HostBRR, maar die heeft geen spamexperts, wel mailrelay

• Robbie T
raven22 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:17:
geen NameCrane op je lijstje?
of andere goedkope is HostBRR, maar die heeft geen spamexperts, wel mailrelay
Nee, voldoen niet aan de wensen. Te weinig opslag.

• raven22
Je zult inderdaad meerdere pakketten moeten afnemen, wat iets lastiger is. Maar ik neem gewoon steeds een nieuw resellerpakket als de anderen vol zijn. Ben bijna aan mijn 3de 125GB pakket toe.
Je kunt via hun migratiecentrum nu eenvoudig ook accounts intern verplaatsen naar ander pakket.

Hun crate pakketten hebben wel veel meer opslag en kun je 'onbeperkt' blijven uitbreiden.

• Slam-Designs
We zijn bij Enix ondertussen 27 uur verder en nog geen boe of bah. Ik ga mij ook maar oriënteren op een verhuizing, wat een aanfluiting is dit zeg. Brixly had ik amper klachten over, problemen werden snel en vakkundig opgelost, maar na de overname is het (service)niveau beneden alle pijl!

• Robbie T
raven22 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:09:
Je zult inderdaad meerdere pakketten moeten afnemen, wat iets lastiger is. Maar ik neem gewoon steeds een nieuw resellerpakket als de anderen vol zijn. Ben bijna aan mijn 3de 125GB pakket toe.
Je kunt via hun migratiecentrum nu eenvoudig ook accounts intern verplaatsen naar ander pakket.

Hun crate pakketten hebben wel veel meer opslag en kun je 'onbeperkt' blijven uitbreiden.
Ja, ik merk dat ik dat niet zo tof vind.Stukje gemak om alles vanuit 1 whm te kunnen beheren zonder dat ik na moet gaan denken welke klant ook alweer op welk pakket staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
Ik heb een google sheet gemaakt met alle accounts op alfabet en een directe link naar het account op de juiste server.
Is net zo snel als als eerst naar whm en dan naar het juiste account.

• Slam-Designs
Het wordt nog gekker, ik ga ze zo een ticket sturen, dit is de NL tekst, ik kan geen gebruik meer maken van Joomshaper SP Pagebuilder, de layout bundles willen niet meer laden.

Beste,

Vanmiddag en vanavond ben ik bezig geweest met Joomla en de gekochte SP pagebuilder. Daarbij zit een layout bundel, maar ik kan dit ineens niet meer laden, we krijgen een error. Ik zal screenshot daarvan meesturen.

Ik heb een gekochte template geprobeerd, werkt niet om die layout bundel te openen, via cPanel Joomla geinstalleerd en daarna SP pagebuilder, werkt ook niet. Op een website waar dit altijd goed werkte en waarmee die website is gemaakt, werkt het ook niet meer, dus het is server gerelateerd en moet snel worden opgelost, zo kunnen wij onze klanten niet helpen! Ook van deze error voeg ik een screenshot toe.

Wij hadden hier tot voor kort geen problemen mee en op het forum van Joomshaper staat dat dit zeer waarschijnlijk komt door een fout in de server configuratie of PHP. Ik heb diverse PHP en Joomla versies getest, allemaal geven ze dezelfde fout, dus zal het een probleem met de server zijn, wat hebben jullie aangepast waardoor wij niet meer fatsoenlijk kunnen werken, of uberhaupt kunnen werken??

Graag zo snel mogelijk reageren en niet net als het andere ticket al 30 uur niks laten horen, dit kan zo toch niet mensen?!

Met vriendelijke groet,
Wiebe Werkman
Slam-Designs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Brixly heeft ook stilzwijgend Softaculous vervangen door Installatron. Prima, maar bestaande installaties worden niet (automatisch) herkend door Installatron. Daar kom je natuurlijk pas achter als je denkt 'ik zet even een automatische backup gemaakt door Softaculous terug'. Echt waardeloos dit; communiceer dit van te voren, zodat ik alle accounts kan nalopen en bestaande installaties kan importeren in Installatron.

Samenvattend wat er gewijzigd is na de overname door Enix:
- SPAMExperts vervangen door Mailscanner (a.k.a. een simpele wrapper om SPAMAssasin)
- MailChannels vervallen
- DNSSEC uitgeschakeld
- Softaculous vervangen door Installatron
- Support aanzienlijk verslechterd (tragere response en minder kennis/kunde)
Robbie T schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:38:
Ik moet eerlijk zeggen;
Ik heb de laatste tijd zo goed als geen last meer van spam in mijn inbox en zodoende lijkt het allemaal wel goed te gaan. Ook nog geen last gehad dat berichten niet aankomen (voor zover ik weet). Zodoende wacht ik het nog maar even.
Ik kom helaas nog steeds om in de SPAM over Glucanol, een of ander hoofdkussen, etc etc.
Robbie T schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:59:
[...]

Nee, voldoen niet aan de wensen. Te weinig opslag.
Het kan geen kwaad om ze een mailtje te sturen; wellicht doen ze ook custom plans.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slam-Designs
Als 'oplossing' voor het probleem van Joomshaper; zoek jij even lekker het IP adres voor ons op van dat bedrijf, dan kijken wij of dat op een blocklist staat.....euh, support?? En dan ook nog van 2 verschillende 'support' medewerkers en bijna identieke reactie, uur na de eerste reactie.

Het gaat van kwaad tot erger. We krijgen van 5-6 klanten vandaag appjes dat zij geen mail meer kunnen versturen. Wij hosten diverse Universiteit websites, ook al zijn het kleine spelers, die mail moet werken....na 3 uur nog geen enkele reactie, terwijl de repsons-time volgens de Brixly website ~40 minuten is....

En dan zojuist de volgende melding van een klant die ~20 Wordpress websites bij ons host; failed to get unix_time.... Nog nooit gezien die error, bij alle accounts, wanneer zij op 'plugins' klikt, krijgt ze deze melding en een witte pagina.

Gaat echt geweldig daar, TOT de overname waren wij best goed tevreden, nu niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmoody
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-04 09:55
Het ging even een tijdje goed totdat wij vanmiddag rond 14:00 het eerste bericht ontvingen van een klant dat de mailserver weer op een Microsoft/Hotmail blacklist stond. Enkele minuten later kon niemand meer mail versturen of ontvangen.

Na ongeveer 4 uur wachten nog steeds geen antwoord van Brixly ontvangen..

Ons contract loopt gelukkig volgende maand of. Wij gaan over naar NameCrane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slam-Designs
mrmoody schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:52:
Het ging even een tijdje goed totdat wij vanmiddag rond 14:00 het eerste bericht ontvingen van een klant dat de mailserver weer op een Microsoft/Hotmail blacklist stond. Enkele minuten later kon niemand meer mail versturen of ontvangen.

Na ongeveer 4 uur wachten nog steeds geen antwoord van Brixly ontvangen..

Ons contract loopt gelukkig volgende maand of. Wij gaan over naar NameCrane.
Ik heb net gekeken en wij hosten in totaal voor ~350GB aan websites. Wij willen wel het liefste een 'unlimited' resellerpakket afnemen, zodat wij niet hoeven te letten op het aantal klanten en MB/GB zij verbruiken. Ik zag dat NameCrane maximaal 125GB pakketten heeft, kan wel 3-4 afnemen, maar moet dan er om denken dat het totaal niet boven de 125GB uitkomt, beetje gevogel is dat, maar zoals het sinds een aantal weken gaat bij Brixly/Enix is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

Heb net ingelogd op een Joomla website, en dit duurt en duurt en duurt stukken langer dan normaal, zo kunnen wij dit niet lang(er) verkopen aan onze klanten. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmoody
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-04 09:55
Slam-Designs schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:09:
[...]

Ik heb net gekeken en wij hosten in totaal voor ~350GB aan websites. Wij willen wel het liefste een 'unlimited' resellerpakket afnemen, zodat wij niet hoeven te letten op het aantal klanten en MB/GB zij verbruiken. Ik zag dat NameCrane maximaal 125GB pakketten heeft, kan wel 3-4 afnemen, maar moet dan er om denken dat het totaal niet boven de 125GB uitkomt, beetje gevogel is dat, maar zoals het sinds een aantal weken gaat bij Brixly/Enix is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

Heb net ingelogd op een Joomla website, en dit duurt en duurt en duurt stukken langer dan normaal, zo kunnen wij dit niet lang(er) verkopen aan onze klanten. :(
Wij hadden hetzelfde probleem. Na contact te hebben gehad met NameCrane zullen wij een Crate plan nemen. Technisch gezien zijn deze plans volgens hun hetzelfde als de Reseller pakketten maar dan met meer resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slam-Designs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKO-DtIwo_kiyhrj0y6xR3Jc2XE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XVRMDIZng1AIovbY718WUpWa.png?f=fotoalbum_large

Bij alle websites waarvoor wij een ticket aan hebben gemaakt, zie ik sowieso bij de bovenste 3 items een rood kruis. Dit was nooit zo, ik zie op tegen het verhuizen van 116 accounts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
Ja het verhuizen zit ik ook mee. Mijn voorkeur gaat uit naar Unlimitedwebhosting (zie ook eerder geplaatste excel sheetje) maar ze bieden géén migratieservice en ook géén optie om een full cpanel backup te importeren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapjaapie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-07 00:07
Jup, wederom zijn IP adressen van Brixly servers geblokt bij Microsoft. Dit probleem hadden ze eind Juli ook al en heeft uit m'n hoofd gezegd, 4/5 dagen geduurd. Ga dat je klanten maar vertellen dat ze niet kunnen mailen naar @hotmail accounts.

Het is zo zonde van Brixly, het waren toppers, maar ook de nieuwe mensen in support moet je 4x iets uitleggen voordat ze wat verder meedenken en erachter komen dat je gelijk had om iets aan te passen.

Tijd om de boel op te zeggen bij ze :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Er is een update beschikbaar omtrent hun eigen mail relay of 'gateway' zoals zij het noemen;
Enmail Gateway, UK, EU, & US Clouds Launched

It's been a busy few weeks behind the scenes. Unfortunately, unforeseen hardware delays, along with customs issues in the US and Germany, postponed the anticipated launch of our EU and US clouds. Additionally, we took extra time to test and improve the Enmail Gateway, resulting in a delayed rollout.

I'm pleased to announce that everything is now in place. We will complete final testing this week and begin deploying the new systems next week.

First, the Enmail Gateway will be gradually rolled out to all servers over the next 30-60 days. This phased approach will help ensure the new IP addresses maintain good reputations and allow us to confirm the system is performing optimally. We have several enhancements planned for the gateway, including control panel plugins to view your outgoing email history and delivery status, plus more to come. I’ll provide more details in a dedicated post in the coming months.

Customers will receive an email within the next 24 hours regarding SPF changes. For customers whose DNS is managed by us, the SPF record will be updated automatically. If you manage your own DNS, instructions will be provided in the email. Please make the necessary changes by midnight on Monday, September 30, 2024. We’ve transitioned to using an unbranded SPF hostns.io include so that we can maintain the SPF centrally for you, though we’ll also offer guidance for those who wish to manage their SPF records independently.

We're excited about the potential of the Enmail Gateway—for both your peace of mind and ours.

Next, the new EU, US, and UK clouds are now online and undergoing final testing. We’ll go live next week with cutting-edge hardware, including Epyc Milan CPUs, triple-redundant enterprise NVMe storage, and a 200Gbps network, and top-tier DDoS protection. We will begin migrating workloads to the new clouds as soon as possible. Customers slated for migration will be notified in advance once the schedule is set. As mentioned in previous changelog posts, the server hostnames, features, and white-label options will remain the same; only the IP addresses will change with the migration.

Your migration emails will provide further details. If you haven’t yet reviewed the recent changelog posts, I encourage you to do so to stay fully informed.

I’ll be in touch again in the coming weeks with another update. We're eager to complete these rollouts, which will serve as the foundation for our next-generation hosting. From here, we’ll continue to expand on this foundation with even more features and functionality—the sky's the limit.
Blijkbaar was de (geld)nood heel hoog, anders begrijp ik niet waarom ze eerst MailChannels weghalen om daarna pas een eigen relay in recordtempo uit de grond te stampen, met in de tussentijd alle problemen van dien.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slam-Designs
Freekers schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:32:
Er is een update beschikbaar omtrent hun eigen mail relay of 'gateway' zoals zij het noemen;

[...]

Blijkbaar was de (geld)nood heel hoog, anders begrijp ik niet waarom ze eerst MailChannels weghalen om daarna pas een eigen relay in recordtempo uit de grond te stampen, met in de tussentijd alle problemen van dien.
Het vervolg daarop bovenstaand. Met ~120 accounts live op ons resellerpakket, waar ik toch geen idee heb wie 'custom entries' gebruiken, kunnen we wederom de borst nat maken en voorbereiden op de klachten van klanten die niet meer kunnen mailen.

With our new email relay in the process of being deployed, we are beginning to take the final steps in implementing this onto our servers.
This will require changing your SPF records to include our new SPF, which contains the IP addresses our relay will send from.
If your DNS is managed with us, we will make this change for you, and no changes are required from your side.
However if you manage your own DNS records and you use Brixly’s servers for your outgoing email services, please update your SPF record as below.
—-------------
The SPF TXT Record
"v=spf1 ip4:168.119.150.187 include:spf.hostns.io ~all"

If you have any custom entries in your SPF record you’ll need to add them also. You only need to make this change if you send email via the Brixly servers.
—---------------
We have also published a guide on creating your own SPF record if you are concerned about including the hostns.io hostname within your customer’s DNS zone. The guide can be found here.
To be clear, if you use the Brixly nameservers (such as ns1.hostns.io), you do not need to make these changes yourself; we’ll take care of this for you. The email relay is being rolled out gradually, so it will come to each server in turn. However, we are asking that you make these changes anytime between now and midnight on Monday, September 30th, 2024, to be ready for when this is available.

Should you have any questions, please do not hesitate to reach out to our team via the support center.

The Brixly Team

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik ben officieel klant-af bij Brixly. Afgelopen donderdag heb ik mijn laatste websites overgezet naar NameCrane. Gisterenochtend heb ik bij Brixly een verzoek ingediend voor een refund van de resterende maanden van mijn jaarcontract, vanwege contractbreuk (zoals het verwijderen van SPAMexperts, Mailchannels, etc.). Gisterenmiddag had ik de refund al binnen via PayPal. Netjes afgehandeld, dat mag ook gezegd worden.
Overigens net voor mijn opzegging nog een mail ontvangen dat ze op 14 Oktober server Papa gaan migreren naar Enix's eigen infrastructuur.

Ik ben benieuwd welke kant het opgaat met Brixly. Het lijkt erop dat ze hebben ingezien dat het verwijderen van Mailchannels geen slimme zet was; anders ga je niet zelf een eigen mail relay-oplossing ontwikkelen. Waar ik me echter zorgen over maak, zijn de prijs en de kwaliteit van de support. Kijk je naar de prijzen van andere labels onder de Enix-paraplu (EcoHosting, EcoWebHosting en HostPresto), dan zitten die allemaal op exact dezelfde prijs: vanaf 30 pond per maand (incl. BTW) voor een cPanel reseller pakket met 25 accounts. Dat is bijna het dubbele van wat Brixly momenteel rekent, namelijk 13 pond per maand (incl. BTW) voor een cPanel reseller pakket met 20 accounts, met vrijwel dezelfde specificaties als de andere labels. Ik vrees dat er vroeg of laat een prijsverhoging aankomt, want anders lopen de prijzen van hun labels te ver uiteen.

Daarnaast is de kwaliteit van de support flink achteruit gegaan. De oude garde is er nog wel, maar ze zitten verscholen achter een escalatie/level 2-muur, waardoor je eerst langs de level 1 support desk moet, waarvan de kennis echt ondermaats is. Frustrerend en vertraagt de afhandeling van problemen aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawinho
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-07 18:29
Freekers schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 20:52:
Ik ben officieel klant-af bij Brixly. Afgelopen donderdag heb ik mijn laatste websites overgezet naar NameCrane. Gisterenochtend heb ik bij Brixly een verzoek ingediend voor een refund van de resterende maanden van mijn jaarcontract, vanwege contractbreuk (zoals het verwijderen van SPAMexperts, Mailchannels, etc.). Gisterenmiddag had ik de refund al binnen via PayPal. Netjes afgehandeld, dat mag ook gezegd worden.
Overigens net voor mijn opzegging nog een mail ontvangen dat ze op 14 Oktober server Papa gaan migreren naar Enix's eigen infrastructuur.

Ik ben benieuwd welke kant het opgaat met Brixly. Het lijkt erop dat ze hebben ingezien dat het verwijderen van Mailchannels geen slimme zet was; anders ga je niet zelf een eigen mail relay-oplossing ontwikkelen. Waar ik me echter zorgen over maak, zijn de prijs en de kwaliteit van de support. Kijk je naar de prijzen van andere labels onder de Enix-paraplu (EcoHosting, EcoWebHosting en HostPresto), dan zitten die allemaal op exact dezelfde prijs: vanaf 30 pond per maand (incl. BTW) voor een cPanel reseller pakket met 25 accounts. Dat is bijna het dubbele van wat Brixly momenteel rekent, namelijk 13 pond per maand (incl. BTW) voor een cPanel reseller pakket met 20 accounts, met vrijwel dezelfde specificaties als de andere labels. Ik vrees dat er vroeg of laat een prijsverhoging aankomt, want anders lopen de prijzen van hun labels te ver uiteen.

Daarnaast is de kwaliteit van de support flink achteruit gegaan. De oude garde is er nog wel, maar ze zitten verscholen achter een escalatie/level 2-muur, waardoor je eerst langs de level 1 support desk moet, waarvan de kennis echt ondermaats is. Frustrerend en vertraagt de afhandeling van problemen aanzienlijk.
Hoe verliep de migratie naar NameCrane? Werkt hub migratie took inmiddels wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawinho

Hoe verliep de migratie naar NameCrane? Werkt hun migratie tool inmiddels wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22

vreemd dat ze bij ouw wel de resterende maanden vergoeden en het bij mij pertinent weigeren. Ook na een aantal keer aandringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Wat wellicht ook een interessante partij is of kan worden is Myw, https://myw.pt.
Via lowendtalk had ik daar sinds het voorjaar een lifetime DA 100GB pakket. Nu werd het in eerste instantie een beetje verwaarloosd en support reageerde nauwelijks.

Het is nu echter overgenomen door Jarland, eigenaar van MXRoute, en ik moet zeggen dat ik daar voorlopig wel weer vertrouwen in heb. MXRoute is natuurlijk een gevestigde naam en al jaren actief.
Ik had een paar issues en via ticket heeft Jarland het snel verholpen. De server, mijne in Duitsland, is sneller dan die van NameCrane. Er is echter geen spamexperts, maakt niet uit want ik heb daarop alleen mijn gebruikers die geen email via de hosting gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Kawinho schreef op zondag 29 september 2024 @ 07:05:
[...]

Hoe verliep de migratie naar NameCrane? Werkt hub migratie took inmiddels wel goed?
De migratietool werkt naar behoren. Het probleem waar ik aanvankelijk tegenaan liep, werd veroorzaakt doordat het betreffende account te weinig schijfruimte had om tijdelijk een volledige account-backup op te slaan. Blijkbaar geeft de cPanel/WHM API in dat geval geen duidelijke foutmelding, waardoor het even zoeken was om precies te achterhalen waar het probleem lag. N.b. ik heb alleen ervaring met cPanel naar cPanel migraties, geen cPanel naar Direct Admin.
raven22 schreef op zondag 29 september 2024 @ 08:21:
vreemd dat ze bij ouw wel de resterende maanden vergoeden en het bij mij pertinent weigeren. Ook na een aantal keer aandringen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wellicht dat ze teveel aanvragen hebben gekregen?
raven22 schreef op zondag 29 september 2024 @ 08:27:
Wat wellicht ook een interessante partij is of kan worden is Myw, https://myw.pt.
Via lowendtalk had ik daar sinds het voorjaar een lifetime DA 100GB pakket. Nu werd het in eerste instantie een beetje verwaarloosd en support reageerde nauwelijks.

Het is nu echter overgenomen door Jarland, eigenaar van MXRoute, en ik moet zeggen dat ik daar voorlopig wel weer vertrouwen in heb. MXRoute is natuurlijk een gevestigde naam en al jaren actief.
Ik had een paar issues en via ticket heeft Jarland het snel verholpen. De server, mijne in Duitsland, is sneller dan die van NameCrane. Er is echter geen spamexperts, maakt niet uit want ik heb daarop alleen mijn gebruikers die geen email via de hosting gebruiken.
Voor DirectAdmin is er inderdaad meer keuze. cPanel (reseller) hosting is schaarser, mede vanwege het licentiemodel wat DirectAdmin hanteert; unlimited accounts per server voor een vast bedrag per maand, daar waar cPanel per account een licentie rekent.

MyW ken ik inderdaad ook en tevens het verhaal erachter. Jar(land) is inderdaad, net als Francisco, een oude bekende in de low-end community. Met hem aan het roer verwacht ik wel dat het goed komt, maar zelf ben ik toch wat huiverig voor 'lifetime' deals. Ik neem aan dat je dan ook bekend bent met de refugee offers? Deze werden gedeeld voordat bekend werd dat Jar het stokje ging overnemen van MikeA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
die refugee offers heb ik gemist, anders had ik wel een leuke korting bij namecrane kunnen krijgen. maar ben nu ook heel tevreden met de overname door Jarland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pcgame9000
Grote storing e-mail op dit moment. Dit duurt al een tijdje en zal wel te maken hebben met de geplande wijzigingen, maar dit mag niet zo lang duren en eigenlijk ook geen problemen opleveren met versturen. Support is al 2 uur niet bereikbaar.
#edit: opgelost (3,5 - 4 uur). Tevens zag ik in de logs in websites (e-forms die smtp account gebruiken) dat er ook storing was op 24 sept.). Het zal wel erg spannend worden met de migratie van servers.

Overigens zag ik ergens in de comments dat nieuwe ip's al op spamlijsten stonden. Ik heb dit gecheckt met het nieuwe ip voor mijn server en ook die staat al op een spamlijst.

[ Voor 50% gewijzigd door pcgame9000 op 30-09-2024 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Is er iemand wiens account(s) reeds zijn gemigreerd naar de nieuwe infra van Enix? Hoe verliep dat? Ik lees wat horror verhalen op hun feedback pagina.

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/muXAPasu50.png/raw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slam-Designs
Namens het BRIXLY team.....ontving ik zojuist onderstaand. De post hierboven met de horror verhalen bezorgen mij lichte angstaanvallen, Wij hosten o.a. enkele websites voor de Rijksuniversiteit Groningen...moet er niet aan denken dat die uren offline gaan, net als alle andere 100+ websites ....

[kopie van de mail]
We hope this message finds you well. We are writing to inform you of an important update regarding the migration of your server, uniform.de.hostns.io. Unfortunately, the migration has been delayed due to some concerns with the hardware on the new server.

The migration was originally scheduled for 10/9/2024; however, after conducting thorough assessments of the new server, we’ve identified some issues that need to be addressed to ensure the best performance and stability for your services. As a result, we’ve decided to postpone the migration until 10/23/2024. This additional time will allow us to make the necessary improvements and ensure that the new server is in optimal condition before we transfer your services.

Please rest assured that the other details we previously provided, such as the new IP address and configurations, will remain the same. Our priority is to ensure that the migration process is as seamless as possible and that your server experiences minimal disruption when the transfer takes place.

We understand that any delay can be inconvenient, and we sincerely appreciate your understanding and patience as we work to guarantee the highest level of service for you. If you have any questions or concerns, or if there is anything else we can assist you with in the meantime, please don’t hesitate to contact our support team. We’re here to help and provide any information you might need.

Thank you for your continued trust in Brixly. We are committed to delivering the best possible experience, and we look forward to completing the migration successfully.

Best regards,
The Brixly Team

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 09:06
Slam-Designs schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:23:
Namens het BRIXLY team.....ontving ik zojuist onderstaand. De post hierboven met de horror verhalen bezorgen mij lichte angstaanvallen, Wij hosten o.a. enkele websites voor de Rijksuniversiteit Groningen...moet er niet aan denken dat die uren offline gaan, net als alle andere 100+ websites ....

[kopie van de mail]
.....
Hetzelfde voor de papa-server. Origineel op 14 oktober, uitgesteld naar 28 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
In het kader van transparantie hebben ze nu maar de optie voor comments uitgeschakeld;
https://brixly.featurebase.app/nl/changelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Robbie T schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:27:
In het kader van transparantie hebben ze nu maar de optie voor comments uitgeschakeld;
https://brixly.featurebase.app/nl/changelog
Dat is echt belabberd en mijns inziens de verkeerde aanpak. Overigens werden mijn reacties al niet meer geplaatst/tegengehouden toen ik nog klant was. Ze waren allemaal 'Pending Moderator Approval'. Stond niks schokkends in, wel wat meer technische diepgaandere vragen. Misschien waren ze daar niet van gediend ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
Nou zojuist ook besloten weg te gaan bij Brixly en ze een bericht gestuurd;
Good afternoon,

I would like to cancel my reseller contract effective 11-11-2024. This will give me time to move my current package.

I have done some renewals recently, see the following invoices for this;

- 1122040
- 1123407
- 1127775
- 1130121
- 1133568

Since the removal of MailChannels and SpamExperts is a contract change I expect to be able to cancel at no cost with a credit of the remaining months of hosting and services as listed on the above invoices.

I am happy to receive confirmation and look forward to an adjustment in my contract term.

Kind regards,
Ik ga de overstap maken naar Neoxea. Hier inmiddels mee kunnen testen en meer dan prima contact gehad. En wat betreft de mail waar dit allemaal mee begon? Mailchannels outbound en Spamexperts inbound.

Voor de volledigheid en wellicht andere geïnteresseerden, de pluspunten op een rijtje;
https://neoxea.com/cloud-...ng-brixly-alternative-nl/

[ Voor 7% gewijzigd door Robbie T op 12-10-2024 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Robbie T schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:34:
Nou zojuist ook besloten weg te gaan bij Brixly en ze een bericht gestuurd;

Ik ga de overstap maken naar Neoxea. Hier inmiddels mee kunnen testen en meer dan prima contact gehad. En wat betreft de mail waar dit allemaal mee begon? Mailchannels outbound en Spamexperts inbound.

Voor de volledigheid en wellicht andere geïnteresseerden, de pluspunten op een rijtje;
https://neoxea.com/cloud-...ng-brixly-alternative-nl/
Ziet er goed uit, maar volgens mij hebben ze de plans wel aangepast sinds vandaag. Vorige week had het goedkoopste plan nog 30 cPanel accounts, nu 25. Tevens zijn de billing opties anders; voorheen kon je ook voor een 2 jarig abonnement gaan voor maximale korting, nu nog maar maximaal 1 jaar. Overigens betaal je na je eerste abonnementstermijn de reguliere prijs zonder de 30% korting. Dan is de prijs in lijn met de overigen Enix labels, dus wel wat duurder dan Brixly momenteel.

Heb je al reactie gekregen op je terugbetaal verzoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Freekers schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 23:28:
[...]

Ziet er goed uit, maar volgens mij hebben ze de plans wel aangepast sinds vandaag. Vorige week had het goedkoopste plan nog 30 cPanel accounts, nu 25. Tevens zijn de billing opties anders; voorheen kon je ook voor een 2 jarig abonnement gaan voor maximale korting, nu nog maar maximaal 1 jaar. Overigens betaal je na je eerste abonnementstermijn de reguliere prijs zonder de 30% korting. Dan is de prijs in lijn met de overigen Enix labels, dus wel wat duurder dan Brixly momenteel.

Heb je al reactie gekregen op je terugbetaal verzoek?
Ah dat van de plans weet ik eigenlijk niet. Even gekeken met Way back machine; maar daar zie ik zelfs nog andere prijzen. Qua support meer dan prima. Ik wilde iets hogere limits hebben, zoals iets hogere i/o, die werden na overleg keurig aangepast. Qua prijs ligt het inderdaad iets hoger dan Brixly maar rondkijkend de afgelopen weken zou ik sowieso iets stijgen. Ach Brixly was ook wel erg veel "bang for bucks".

Wat betreft brixly; nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
@Freekers Inmiddels een reactie mogen ontvangen.
Hey Rob,

Apologies, our billing department is closed over the weekend.

Please confirm you'd like to fully close the hosting account for xxx. Please note this will remove all Addon Domains under the hosting account (if any), all files, emails, databases, and settings. This operation can't be reversed.

Unfortunately we are unable to provide a refund back to your payment method on the annual renewal, this is because it is outside of our 30 day money back guarantee. Instead we can offer a refund to your credit balance for the time left on the current billing cycle, the credit can then be used to purchase domain names or other services with us. The refund will total £169.14.

Please let me know if you would like to proceed with cancellation.
Aangegeven dat ik daar dus niet mee akkoord ga en ze nog maar eens op contractbreuk gewezen ivm verwijderen spamexperts en mailchannels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Robbie T schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 07:43:
[...]

Ah dat van de plans weet ik eigenlijk niet. Even gekeken met Way back machine; maar daar zie ik zelfs nog andere prijzen. Qua support meer dan prima. Ik wilde iets hogere limits hebben, zoals iets hogere i/o, die werden na overleg keurig aangepast. Qua prijs ligt het inderdaad iets hoger dan Brixly maar rondkijkend de afgelopen weken zou ik sowieso iets stijgen. Ach Brixly was ook wel erg veel "bang for bucks".

Wat betreft brixly; nog geen reactie.
Hmm, nu begin ik te twijfelen. Ik dacht echt 30 accounts te hebben gelezen. Enfin
Wel netjes dat ze je limieten hebben aangepast. Dikwijls is het antwoord 'nee' of 'upgrade naar een duurder pakket'.

Brixly was inderdaad veel bang voor de buck, daar kwam ik al snel achter tijdens het zoeken naar een alternatief. Maar de manier hoe Brixly/Enix hun cashflow probleem heeft opgelost is beschamend. Was gewoon eerlijk geweest en had gezegd; onze prijzen zijn niet meer sustainable. Zodoende verhogen we deze met X procent. Wil je geen prijsverhoging, dan zullen we je overzetten op een server zonder premium features (te weten Mailchannels en SPAMexperts). Dan was het ook nog eens juridisch dichtgetimmerd.... Maar nu was het een tornado die binnen een maand allerlei wijzigingen erdoorheen joeg met alle gevolgen van dien.
Robbie T schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:56:
@Freekers Inmiddels een reactie mogen ontvangen.

[...]

Aangegeven dat ik daar dus niet mee akkoord ga en ze nog maar eens op contractbreuk gewezen ivm verwijderen spamexperts en mailchannels.
Ouch, voor 169 pond aan domainnames... dat zijn er nogal een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
@Freekers
Klopt. Zijn er meedenkend bij Neoxea en ook toen ik aangaf dat Brixly ook zoiets kent als resource boost+ kwamen ze direct met een reactie dat ze daarin ook wat kunnen betekenen en handmatig, tegen een meerprijs, een boost aan een specifiek pakket kunnen geven.

De wijze waarop Brixly/Enix de boel aanpakt verdient alles behalve een schoonheidsprijs. Vorige week last gehad dat ik tijdens het versturen van e-mail een 451 local problem kreeg, eerder die week ook gehad. Vervolgens een urgent ticket aangemaakt en 8! uur later pas een reactie. De reactie was; nee hoor, niks aan de hand. Controleer je instellingen eens (had al aangegeven dat het probleem zich ook bij webmail voordeed). Gereageerd op het ticket dat zijn antwoord beschamend is en de boel nog maar eens moeten controleren waarna ik reactie kreeg van iemand van de 'oude garde' die nu op L2 zit die zegt jal bekend probleem, de fix heeft op jou server niet goed gewerkt. We rollen hem opnieuw uit.

169 pond aan domeinnamen of andere services is diep triest. Zeker als je bedenkt dat ik juist bij ze weg wil.
Ik begrijp dat jij wel je geld terug heb gekregen, heb je toevallig nog een kopie van het bericht wat je gestuurd hebt? Misschien dat ik er nog wat nutigs uit kan halen.

edit
Zojusit zelf nog even een berekening gedaan en zij zijn alleen uitgegaan van het reseller pakket. Als WHMCS en de boost plus (3x) meebereken komt het neer op 360 pond. Een hoop geld.

[ Voor 7% gewijzigd door Robbie T op 15-10-2024 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Robbie T schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:25:
@Freekers
Klopt. Zijn er meedenkend bij Neoxea en ook toen ik aangaf dat Brixly ook zoiets kent als resource boost+ kwamen ze direct met een reactie dat ze daarin ook wat kunnen betekenen en handmatig, tegen een meerprijs, een boost aan een specifiek pakket kunnen geven.

De wijze waarop Brixly/Enix de boel aanpakt verdient alles behalve een schoonheidsprijs. Vorige week last gehad dat ik tijdens het versturen van e-mail een 451 local problem kreeg, eerder die week ook gehad. Vervolgens een urgent ticket aangemaakt en 8! uur later pas een reactie. De reactie was; nee hoor, niks aan de hand. Controleer je instellingen eens (had al aangegeven dat het probleem zich ook bij webmail voordeed). Gereageerd op het ticket dat zijn antwoord beschamend is en de boel nog maar eens moeten controleren waarna ik reactie kreeg van iemand van de 'oude garde' die nu op L2 zit die zegt jal bekend probleem, de fix heeft op jou server niet goed gewerkt. We rollen hem opnieuw uit.

169 pond aan domeinnamen of andere services is diep triest. Zeker als je bedenkt dat ik juist bij ze weg wil.
Ik begrijp dat jij wel je geld terug heb gekregen, heb je toevallig nog een kopie van het bericht wat je gestuurd hebt? Misschien dat ik er nog wat nutigs uit kan halen.

edit
Zojusit zelf nog even een berekening gedaan en zij zijn alleen uitgegaan van het reseller pakket. Als WHMCS en de boost plus (3x) meebereken komt het neer op 360 pond. Een hoop geld.
Ah, ik dacht dat ze je resources gratis geboost hadden. Maar dit is nog steeds heel netjes. (Betaalbaar) maatwerk is lastig te vinden vandaag de dag.

Ik vraag me af hoelang de oude garde er nog blijft rondhangen. Die moeten toch ook zien dat alles wat ze in die jaren hebben opgebouwd in record tempo wordt afgebroken.

Hieronder de kopie van het bericht wat ik destijds gestuurd heb:
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
@Freekers Thanks! Ik ben inmiddels nog steeds in afwachting van een reactie van Brixly op mijn schrijven dat ik niet akkoord ga met een refund in de vorm van een credit.

Wat betreft Neoxea en de resources; ze hebben mijn pakket aangepast qua instellingen zoals io en iops. De resources boost is wel een betaalde addon :-). Maar nog steeds erg prettig dat ze meedenken en mogelijkheen bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pcgame9000
Iedereen die nog bij Brixly zit, even opletten. Ik had net even een storing, want websites hadden een error m.b.t. missende mysql php extensies. Bij checken kon ik ook niet inloggen op WHM etc, maar niks op status pagina. Gelukkig van korte duur en is inmiddels weer opgelost.

Ik zag wel het volgende op de status pagina, October 11, 2024:
Ongoing Restoration / DR: da-uk1.hostns.io
We are currently in the process of restoring our server, da-uk1.hostns.io, which unfortunately suffered a complete data loss. At this time, we have successfully restored approximately 50% of the data.

Please be advised that the full restoration process is expected to take an additional 24 hours to complete. We understand the impact this has on your services, and we sincerely apologise for the inconvenience caused by this incident. Our team is working diligently to ensure that the restoration is completed as quickly and safely as possible.

We will continue to provide updates as the situation progresses. Thank you for your patience and understanding during this time.

Impact: All services hosted on da-uk1.hostns.io may experience disruptions or be temporarily unavailable during the restoration period.

If you have any questions or require further assistance, please do not hesitate to contact our support team. Please note however, that during this time, support responses may be delayed.

### Previous Issues Truncated ###

## UPDATE - 15/10/2024 11:00 ##

The restoration process has been completed, and affected customers have been contacted by email with the RFO, compensation details, and further guidelines.

If you have accounts that are still offline, please open a support ticket. We are now addressing remaining issues on a case-by-case basis.

There will be no further announcements on the status page regarding this issue. Once again, we appreciate your patience and sincerely apologise for the inconvenience caused.
Ik sta verder niet op die server, maar aangezien ze alle servers aan het migreren zijn kan dit natuurlijk hiermee te maken hebben. Wees dus voorbereid voordat je server wordt omgezet. Ik weet ook verder niet of ze dan de backups ook zijn verloren, maar heel lang offline wil je natuurlijk niet.

[ Voor 0% gewijzigd door pcgame9000 op 17-10-2024 13:00 . Reden: datum erbij status bericht ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
@Freekers
Nou het heeft even geduurd maar ze zijn toch over de brug gekomen;
Hey Rob,

I have spoken with my management and we are able to offer a refund back to your payment method.

The total refund for the time remaining on your products is £289.48, so we can refund this amount please provide us with your account number and sort code. We will need to transfer the funds back to you.

Due to the issues you have faced we can offer you 12 months free hosting from todays date. The new email gateway (Mailchannels equivlent) is deployed and your server will be converted to it next week. I have gone ahead and added the 12 months hosting to your account, this can be used or you can continue to cancel the hosting plan.

Kind regards,

Declan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgame9000
Iemand anders nog problemen met mailtjes 'in progress' in WHM > Mail Delivery Reports? Ze kunnen dit niet bevestigen, maar ik kan nu wel bevestigen dat er inderdaad mails niet binnenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
Robbie T schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:53:
@Freekers
Nou het heeft even geduurd maar ze zijn toch over de brug gekomen;

[...]
mijn verzoek hebben ze een paar keer afgewezen. Flinke willekeur.
Ga het nog een keer proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
pcgame9000 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:25:
Iemand anders nog problemen met mailtjes 'in progress' in WHM > Mail Delivery Reports? Ze kunnen dit niet bevestigen, maar ik kan nu wel bevestigen dat er inderdaad mails niet binnenkomen.
ja hier! Ik heb ze net gemaild. Berichten komen niet aan als ik ze verzend en ook niet binnen bij mezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
raven22 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:57:
[...]

mijn verzoek hebben ze een paar keer afgewezen. Flinke willekeur.
Ga het nog een keer proberen.
Ik ben niet helemaal zeker maar wellicht kan je nog iets met de terms & conditions;
https://brixly.uk/terms-and-conditions (onderdeel Hosting terms), sectie 13, subsectie 13.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Nou nou nou wat maakt Brixly er een potje van zeg. Inmiddels nog steeds geen e-mail en zelfs nog niet eens een reactie op mijn ticket, welke nu ook ruim 2,5 uur open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgame9000
Robbie T schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:57:
Nou nou nou wat maakt Brixly er een potje van zeg. Inmiddels nog steeds geen e-mail en zelfs nog niet eens een reactie op mijn ticket, welke nu ook ruim 2,5 uur open staat.
Hier hetzelfde. Ik heb diverse tests gedaan vanuit verschillende accouts/websites en probleem is nu groter. Ik zie namelijk niet eens meer alle mails in de log. Die 'in process' worden door verzend mailserver opnieuw verzonden (tenzij het nog uren gaat duren), maar nu zijn er dus ook mails weg. Wellicht waren ze de mail al aan 't migreren naar andere mailserver.

Oh en op de korte storing eerder had ik wel nog een reactie. Namelijk dat alles gewoon draaide en er dus eigenlijk niks aan de hand was. Ok heb wel degelijk via health monitors gezien dat websites offline waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
pcgame9000 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:05:
[...]

Hier hetzelfde. Ik heb diverse tests gedaan vanuit verschillende accouts/websites en probleem is nu groter. Ik zie namelijk niet eens meer alle mails in de log. Die 'in process' worden door verzend mailserver opnieuw verzonden (tenzij het nog uren gaat duren), maar nu zijn er dus ook mails weg. Wellicht waren ze de mail al aan 't migreren naar andere mailserver.

Oh en op de korte storing eerder had ik wel nog een reactie. Namelijk dat alles gewoon draaide en er dus eigenlijk niks aan de hand was. Ok heb wel degelijk via health monitors gezien dat websites offline waren.
Nou, de status van mijn ticket is eindelijk opgepakt lijkt het. Veranderd naar 'in progress'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgame9000
Robbie T schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:23:
[...]

Nou, de status van mijn ticket is eindelijk opgepakt lijkt het. Veranderd naar 'in progress'
Alleen een reactie gehad vanmiddag m.b.t. de php storing waar ik niks aan had 6 uur geleden. Daarna niks meer. Storing is nu bijna 6 uur. Ik zie het log alleen maar oplopen en oplopen. Ik zag wel een periode waarbij afzender ip "::1" staat ipv server ip.
Ik heb echt veel grotere storingen gehad deze maand (bij Brixly en nog 2 andere). Is niet goed voor de stress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgame9000
@Robbie T
Volgens Brixly zijn er geen meldingen geweest over de mailserver/mails. Ik moet gewoon opnieuw proberen en de SMTP plugin checken enzo.

Dus er heeft niemand anders een ticket ingediend hierover. Maar goed..

Het grootste probleem, ik mis een hele hoop mails. Ze hebben gewoon de logs gewist. Ik heb nog een aantal screenshots van mails die er niet bij staan en alle mails die 'in progress' waren zijn dus weg. Let op dat deze wel zijn aangekomen volgens SMTP plugins of je eigen mail programma's. Aangezien ik vreemde ip's heb gezien als server denk ik dat deze op een andere mailserver zijn gekomen (bij gevoelige data dus de klanten benaderen).

Dit kan natuurlijk echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
@pcgame9000 Bij mij werkt het gelukkig inmiddels wel weer, een herstart van de maildiensten is wat ze hebben gedaan. Ik mis echter ook berichten helaas. Ik verwacht niet dat ik die nog terug ga zien dus probeer me er maar niet te druk om te maken.

Ben je inmiddels al overgestapt naar een andere partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgame9000
Robbie T schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:58:
@pcgame9000 Bij mij werkt het gelukkig inmiddels wel weer, een herstart van de maildiensten is wat ze hebben gedaan. Ik mis echter ook berichten helaas. Ik verwacht niet dat ik die nog terug ga zien dus probeer me er maar niet te druk om te maken.

Ben je inmiddels al overgestapt naar een andere partij?
Dit was wel al de 4e keer dat ze hebben moeten herstarten, waarvan ik dat weet (3 andere tickets bij mij bevestigd en deze keer dan bij jou). Ik had al het merendeel omgezet naar 2 andere partijen waar ook dingen fout gingen. Denk aan zeer lange downtime en bij andere probleem met diverse server instellingen. Ook dat koste tijd waardoor ik nog niet helemaal om ben. Een zeer betaalbare hosting en een best dure hosting. Voordat ik naar Brixly kwam had ik soortgelijke problemen gehad als nu bij Brixly.
Ik kreeg wel nog 3 maanden erbij bij Brixly, maar daar heb ik uiteraard niks aan. Gelukkig liep contract af in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
pcgame9000 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:56:
[...]

Dit was wel al de 4e keer dat ze hebben moeten herstarten, waarvan ik dat weet (3 andere tickets bij mij bevestigd en deze keer dan bij jou). Ik had al het merendeel omgezet naar 2 andere partijen waar ook dingen fout gingen. Denk aan zeer lange downtime en bij andere probleem met diverse server instellingen. Ook dat koste tijd waardoor ik nog niet helemaal om ben. Een zeer betaalbare hosting en een best dure hosting. Voordat ik naar Brixly kwam had ik soortgelijke problemen gehad als nu bij Brixly.
Ik kreeg wel nog 3 maanden erbij bij Brixly, maar daar heb ik uiteraard niks aan. Gelukkig liep contract af in december.
Dus als ik het goed begrijp, overgestapt maar ook niet tevreden, waar ben je heen gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgame9000
[quote]Robbie T schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:59:
[...]
Nou op dit moment kan ik alleen maar hopen dat het heel saai gaat worden m.b.t. hosting ;)
Namecrane en Hoasted, maar ik ben er nieuw dus kan eigenlijk nog niet oordelen en weet niet of ik gewoon pech heb. Ik heb wel hier en daar nog verdwaalde websites op Transip (is ook een beetje klaar voor resellers), One en Hosted (voor sommige mailboxen als alternatief voor Microsoft Exchange/Google Workspace). Uiteindelijk worden die ook omgezet, maar gaat denk ik nog wel even duren en hebben geen storingen gehad.

Enkele jaren geleden hadden we voornamelijk Nederlandse hosting welke natuurlijk een beetje duurder zijn geworden en tegelijkerteid niet echt beter (in support of specs). Denk aan een Antagonist of de goedkopere Vimexx.

[ Voor 11% gewijzigd door pcgame9000 op 18-10-2024 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Met Hoasted heb ik niet zulke goede ervaring. Naast de pittige prijs vind ik de support zeer matig. Het ligt nooit aan hun en je moet eerst allerlei zaken zelf doen voor ze actief gaan meekijken.
Ook gingen veel migraties mis en heb ik handmatig nog behoorlijk wat moeten doen zoals database user opnieuw koppelen, mail die niet volledig was overgezet alsnog een keer doen.
Ook de performance van de hosting is niet geweldig, ook niet slecht, maar het is zeker geen heel snelle hosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
:( :( Ze halen me het bloed onder de nagels vandaan inmiddels bij Brixly,

Net vanmiddag een update gestuurd naar mijn klanten dat ze gaan verhuizen krijg ik zojuist onderstaand bericht;
Hey Rob,

Thank you for reaching out to us and for your patience as we reviewed your request for a refund for the remaining period of your contract. We understand your concerns regarding the changes to the services, specifically the discontinuation of the MailChannel outbound relay and SpamExperts spam filter. We appreciate the opportunity to clarify the situation and our policies in relation to your request.

Refund Request Review

After a thorough review of the terms of our agreement and your situation, we must respectfully decline your request for a refund. To provide you with complete clarity, we would like to explain the key terms and conditions that apply to this situation, based on the contract you agreed to when you started your services with us.

1. Rights to End the Agreement (Clause 13.1)

Clause 13.1 explains that you can end the agreement under specific circumstances, depending on whether there is a legal or contractual basis for doing so. These circumstances include:

Clause 13.1.1 – If the services are faulty or misdescribed, which would give you the right to end the agreement and potentially receive compensation. However, in this case, the services are functioning as intended and have not been misdescribed​(Terms and Conditions - …).
Clause 13.1.3 – You may have a right to a refund if you change your mind within a specific cooling-off period. This period is 14 days for consumers under the Consumer Contracts Regulations 2013, and we extend this to 30 days. As you are requesting a refund partway through your contract, and well outside the cooling-off period, this clause does not apply)​

2. Ending the Agreement Due to Changes (Clause 13.2)

Clause 13.2 outlines the circumstances under which you may end the agreement because of something we have done or are planning to do, such as:

Clause 13.2.1 – If we introduce a change to the services, general terms, or fees, and you do not agree with the change, you may end the agreement and be refunded for services not yet provided​(Terms and Conditions - …).

In this case, while we did replace certain features like the MailChannel outbound relay and SpamExperts spam filter, we remain within our contractual rights to introduce changes to the services as outlined in Clause 6.7 of our Hosting Terms. This allows us to introduce changes or improvements to services without breaching the contract.

Furthermore, our changes have been made with the goal of maintaining service quality and performance, with equivalent features introduced as replacements.

3. Services Are Still Being Provided

It’s important to emphasize that your service has not been cancelled or terminated, nor has there been a breach of contract. Clause 13.4 explains that in situations where we are not at fault and you do not have a right to change your mind (outside the cooling-off period), the contract will continue as agreed, without refunds for services already paid for.

Our Offer of a Courtesy Extension

In the interest of maintaining our positive relationship with you, and recognizing the changes you’ve experienced, we would like to offer an alternative resolution. While we are unable to provide a refund for the unused period, we would be happy to extend your service for an additional 12 months at no cost. This will ensure that you continue to receive value from your plan and enjoy uninterrupted service.

To summarise:

- The terms of our agreement allow for changes to services, and no breach has occurred.
- There is no right to a refund outside of the cooling-off period, and no fault in service delivery that would justify a refund.
- We are, however, offering a 12-month free extension as a gesture of goodwill.

Please let us know if you would like to proceed with the extension, and we will apply this to your account immediately.

Should you have any further questions or need additional clarification, please feel free to reach out to us.

Kind Regards,

James

Snr. Technical Analyst
En mijn reactie daarop;
Good afternoon,

I don't understand why this message is still being sent. I had a response from Declan yesterday afternoon honoring my cancellation and credit. Please see his response;

I have spoken with my management and we are able to offer a refund back to your payment method.
The total refund for the time remaining on your products is £289.48, so we can refund this amount please provide us with your account number and sort code. We will need to transfer the funds back to you.

In response, I sent my bank information and made further inquiries regarding the calculation as I come up with a different amount. So the credit of £289.48 has already been committed and I expect it to be issued as yet. The amount I am missing in this from my own calculation I will accept and is my “goodwill”.

With regard to the terms and conditions you refer to and clause 6.7. The same clause also states; If you do not like the changes we make, you may terminate this Agreement in accordance with Clause 13.2.1.

Since I do not like the changes I therefore disagree with them here. Anyway, as indicated, a credit has already been promised and it is only fair that you stick to it.

Regarding the 12 months of free hosting; since I want to leave and migrate my data I am not interested in this. After all, I don't want to migrate to another party for nothing.

In anticipation of credit,

[ Voor 14% gewijzigd door Robbie T op 18-10-2024 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgame9000
Dan moeten ze dat ook naleven. Het was immers toegezegd en dat zal denk ik wel gebeuren. Ik heb inmiddels volgens mij ook geen enkele keer dezelfde persoon gehad die reageerde in hetzelfde ticket.

Ze hebben bij mij weer wat verdiend en eigenlijk kreeg ik nog geld van dedicated ip adressen (in verleden gehad wegens servers ip op spamlijsten). Deze dienst was vroegtijdig stopgezet (wegvallen ondersteuning), maar heb ik destijds vergeten om aan te kaarten (was ook druk met aanpassingen in ip's enzo). In ieder geval veel success.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
pcgame9000 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:43:
Dan moeten ze dat ook naleven. Het was immers toegezegd en dat zal denk ik wel gebeuren.
Dat is ook mijn strekking. Zojuist een topic geopend hier op Tweakers voor advies;
Webhosting wijzigt, recht op creditering?
Ik heb inmiddels volgens mij ook geen enkele keer dezelfde persoon gehad die reageerde in hetzelfde ticket.

Ze hebben bij mij weer wat verdiend en eigenlijk kreeg ik nog geld van dedicated ip adressen (in verleden gehad wegens servers ip op spamlijsten). Deze dienst was vroegtijdig stopgezet (wegvallen ondersteuning), maar heb ik destijds vergeten om aan te kaarten (was ook druk met aanpassingen in ip's enzo). In ieder geval veel success.
Het is zo verschrikkelijk jammer dat het allemaal zo moeilijk en ingewikkeld moet. Dat je besluit de boel over te nemen en aan te passen is tot daar aan toe maar ga dan in elk geval enigzins coulant om met mensen die daarna weg willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kawinho
Gaat lekker daaro:
I hope this message finds you well.

We previously reached out regarding the upcoming migration to our Germany infrastructure. Regrettably, due to ongoing efforts to enhance the performance of the new infrastructure, we have encountered further delays. As a result, the migration of your server uniform.de.hostns.io, has been temporarily placed on hold.

Rest assured, our team is working diligently to enhance the performance of the new infrastructure. Once we are confident that it meets the high standards we set for ourselves and, more importantly, for your business, we will reach out to you to schedule a new migration window.

Our commitment is to deliver a stable and high-performing environment, and this means taking the necessary time to address and resolve any issues before moving forward.

We sincerely apologise for any inconvenience this may cause and greatly appreciate your understanding and patience.
Ben al begonnen met de boel langzaam te migreren... Ik heb gekozen voor NameCrane.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-07 15:15
Dennis Nind weer terug op het nest. Die mag zeker proberen te redden wat er te redden valt...:
https://feedback.brixly.u...urning-as-cxo-at-enix-ltd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapjaapie
Haha ik wilde het net sturen, ben benieuwd wat hij nog kan redden, ik ben ondertussen al flink aan het migreren geweest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Robbie T schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:08:
Dat is ook mijn strekking. Zojuist een topic geopend hier op Tweakers voor advies;
Webhosting wijzigt, recht op creditering?
Dat kunnen ze niet maken. Het was immers toegezegd. Ik hou je andere topic even in de gaten om te kijken hoe dit eindigt.
wout schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:03:
Dennis Nind weer terug op het nest. Die mag zeker proberen te redden wat er te redden valt...:
https://feedback.brixly.u...urning-as-cxo-at-enix-ltd
Pff wat een hoop gezwets. Die Dennis is af en toe net de Christian Horner van de webhosting wereld :+

Kwalijk dat ze blijkbaar dus ook de telefoon niet meer opnemen, terwijl je daar dik voor betaald als je Premium support afneemt. Biedt het dan niet aan en/of zet het stop, maar incasseren en niet leveren kan gewoon niet.

Ik weet trouwens niet wat er aan de hand is met de reviews van Brixly, maar volgens mij zit er iemand te trollen

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/WufojIPi10.png/raw

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/funUbAvU03.png/raw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
Ik heb sinds vorige week woensdag inmiddels alles verhuisd en ben alleen nog in afwachting van een reactie op mijn laatste ticket. Zie ook mijn topic.

Vandaag weer een mailtje ontvangen met betrekking tot de migratie;
I hope this message finds you well.
We previously reached out regarding the upcoming migration to our Germany infrastructure. Regrettably, due to ongoing efforts to enhance the performance of the new infrastructure, we have encountered further delays. As a result, the migration of your server pluto.germany.hostns.io, has been temporarily placed on hold.
Rest assured, our team is working diligently to enhance the performance of the new infrastructure. Once we are confident that it meets the high standards we set for ourselves and, more importantly, for your business, we will reach out to you to schedule a new migration window.
Our commitment is to deliver a stable and high-performing environment, and this means taking the necessary time to address and resolve any issues before moving forward.
We sincerely apologise for any inconvenience this may cause and greatly appreciate your understanding and patience.
Best regards,
The Brixly Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Robbie T schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:03:
Ik heb sinds vorige week woensdag inmiddels alles verhuisd en ben alleen nog in afwachting van een reactie op mijn laatste ticket. Zie ook mijn topic.

Vandaag weer een mailtje ontvangen met betrekking tot de migratie;

[...]
Ben benieuwd hoe 't afloopt. Ze kunnen eigenlijk niet meer terugkrabbelen nu.

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/xAcuYUdu65.png/raw

Leuk verhaaltje van ome ChatGPT zo te zien :+

Ik heb ook nog deze mail ontvangen
Hello everyone,

I hope this message finds you well. As part of our ongoing commitment to improving your experience, I’m excited to share a new addition to our website: a dedicated Migration FAQ page. This resource was created to address the questions and concerns many of you have raised during our recent infrastructure upgrades and migrations.

We know that any change can be challenging, and in itself can raise some questions, and our goal with the Migration page is to provide clear, concise, and helpful information that guides you through this process. Whether you need to understand when your migration is scheduled, know what (if any) changes need to be made to your DNS settings, or get support if your email clients encounter issues, this page is designed to cover as many of those queries as possible.

You can check out the FAQ and see the real-time migration schedule here: https://brixly.uk/migration-schedule.

I’m incredibly grateful for your continued support and patience as we navigate these upgrades. Your feedback has been invaluable in shaping our approach, and we’re committed to making sure you see the benefits of these improvements in the very near future. As always, our support team is here to assist you with any questions, so please don’t hesitate to reach out if you need further help.

Thank you once again for being a part of the Enix family. We’re excited about the future, and I’m confident that these changes will lead to a stronger, more reliable, and high-performing platform for all of you.

Best regards,
Dennis Nind
Chief Experience Officer, Enix Brands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Nieuws uit het Brixly kamp
Migration Update & Near Future Plans

As we approach the end of the migrations, I wanted to provide everyone with an update. As always, a lot of work is happening behind the scenes to enhance our infrastructure and services.

Migrations
According to the migration schedule, we're nearing the conclusion of Phase 1—thankfully! With only a handful of UK cPanel and DirectAdmin servers left, we expect to finish by the end of the month.

US cPanel migrations were completed some time ago, and the upgraded infrastructure is performing exceptionally well. Feedback from customers has been very positive, especially since we replaced ageing US hardware with the latest generation systems. One remaining US DirectAdmin migration is scheduled to take place on the specified date.

EU (Germany) migrations have now been scheduled, and customers were notified via email last week. A hardware issue with the DE infrastructure delayed progress, but replacement hardware has been arranged. Fortunately, our testing identified these issues before any customer migrations occurred.

A huge thank you to all Brixly customers for your patience throughout this process. We’ve successfully migrated thousands of accounts and terabytes of data to their new permanent homes, with minimal disruptions. The new infrastructure is of the highest specification, and we’ve provisioned ample resources on all servers to ensure optimal performance.

Migration Benefits
The migrations have delivered several key benefits:

Transition to the latest AMD Epyc-based systems, featuring high-frequency, high-core CPUs.

Upgrade of NVMe replication from 2x to 3x, ensuring unparalleled data resiliency.

Major enhancements to US and EU infrastructure, including high-spec DDoS protection, now consistent with UK systems.

Seamless integration with the Enmail gateway (details below).

Infrastructure fully owned and operated by Enix, ensuring reliability, performance, and long-term viability.

You can view the current migration status here: Migration Schedule. Phase 2 of the migration schedule will be announced in January 2025. This phase will be significantly smaller, involving only 18 cPanel servers.

Enmail Gateway
The Enmail gateway is now operational on most servers, processing thousands of emails per minute. It balances traffic across hundreds of IP addresses with automatic spam and RBL detection. We’re incredibly proud of this accomplishment, particularly given the rapid development and deployment timeline.

Upcoming enhancements, largely behind-the-scenes, will focus on further optimising email delivery speed, efficiency, and reliability.

A noteworthy feature coming soon is a new section in cPanel, enabling you to:

View outgoing email logs and delivery statuses.

Release emails falsely flagged as spam and prevent future false positives.

We aim to launch this feature before the end of the year.

Incoming Anti-Spam Improvements
We recognise that the current incoming spam solution isn’t performing as effectively as we’d like in some cases. Efforts are underway to improve this as quickly as possible.

Additionally, we’re developing a new cPanel interface to simplify the management of incoming emails, spam scoring, and associated actions. This new interface is expected to launch in January 2025.

Enmail Platform
As mentioned previously, our purpose-built, state-of-the-art scalable email platform is nearly complete. Starting in Q1 2025, you’ll have the option to transition your email from cPanel to the enterprise-grade Enmail system—free of charge.

Enmail offers significant advantages over cPanel-based email, including:

No single point of failure.

Separation from hosting for enhanced security, reliability and performance.

High performance anti spam.

This platform will deliver the email experience as it’s meant to be. Stay tuned for more updates in early 2025!

Backup Infrastructure Improvements
Unlimited reseller hosting means one thing—huge amounts of data. One of Brixly’s biggest challenges is managing unlimited hosting at scale and the complexities it brings, particularly in implementing data storage systems that are both performant and reliable for the long term. For our live servers, we’ve invested in cutting-edge, high-capacity NVMe storage, and now it's time to improve the backup infrastructure.

Currently, Brixly relies on third-party services for backup infrastructure. However, these services have shown performance limitations when handling backups and restores at scale, especially during disaster recovery tests. Data resiliency is a priority for us, which is why we triple-replicate your live data and take off-site backups daily (or every four hours for premium accounts).

To resolve the performance issues with our current backup infrastructure, we’ve invested in an NVMe-accelerated, 2-petabyte backup storage system. This colossal system will provide high-performance backups and room for growth. It will be installed by the end of the month, with backups gradually migrated over. There will be no loss of restore points during this process, as both the new and old systems will remain online until the transition is complete.

Support Improvements
During the migration period, support demand increased significantly, and I acknowledge that, at times, we fell short of the service quality and experience you deserve. We responded as swiftly as possible by hiring additional staff and implementing new procedures to expedite ticket resolution. I sincerely apologise to anyone who experienced extended wait times for issue resolution.

With Dennis's return as CXO, he has been tirelessly working to enhance both efficiency and service quality. Our team is now larger, and current response times are under one hour. As migrations conclude at the end of the month, we anticipate further improvements in service levels moving forward.

Thanks for reading. I'll update again before the year is out.

Elliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbanVE
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Natuurlijk bij mij in de spamfolder terechtgekomen 😂.
Voor de rest wel niet echt te klagen momenteel, ben benieuwd naar de migratie volgende week 😅.
Als je de berichtgeving ziet, verwacht ik wel een prijsstijging binnenkort of in de loop van 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
AlbanVE schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:39:
Natuurlijk bij mij in de spamfolder terechtgekomen 😂.
Voor de rest wel niet echt te klagen momenteel, ben benieuwd naar de migratie volgende week 😅.
Als je de berichtgeving ziet, verwacht ik wel een prijsstijging binnenkort of in de loop van 2025.
Veel false positives inderdaad. Ook bij klanten en dat is lastig uit te leggen. Verder zie ik aan mijn monitoring dat er relatief veel downtime is. Ben benieuwd hoe dit volgende week gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Nou, ik ben inmiddels al een paar weken naar volle tevredenheid klant bij Neoxea en heb niets meer van doen met Brixly. Naar mijn geld heb ik kunnen fluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDXTweaker
Pfff, migratie is bezig en daar zou ik geen last van hebben... wel dus! Ik mis een aantal domeinen in mijn whm en mijn resellerdomein is niet bereikbaar via de DNS naam. Lastig!
Brixly zou mijn DNS records aanpassen was beloofd... helaas eentje verkeerd gegaan en die was cruciaal! Toch ruim een uur een probleem voor een aantal van mijn klanten...

[ Voor 32% gewijzigd door MDXTweaker op 26-11-2024 09:25 . Reden: aanpassing DNS records door Brixly ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OA35
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-04 18:31
Heb er nog steeds last van.. uitgaande mails werken niet.. ticket aangemaakt, inmiddels 5 uur later nog steeds geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbanVE
  • Nu online
OA35 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 00:32:
Heb er nog steeds last van.. uitgaande mails werken niet.. ticket aangemaakt, inmiddels 5 uur later nog steeds geen reactie.
Hier hetzelfde, het kan ook nooit goed gaan 🫣
Antwoord gekregen met de spf settings zoals ze al stonden…
AI werkt denk ik beter dan hun supportpersoneel…

Spamfiltering lijkt ook niet meer te werken, terug hetzelfde probleem als twee maand terug. Zal een ticket worden nadat ik terug mails kan verzenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OA35
AlbanVE schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:29:
[...]

Hier hetzelfde, het kan ook nooit goed gaan 🫣
Antwoord gekregen met de spf settings zoals ze al stonden…
AI werkt denk ik beter dan hun supportpersoneel…

Spamfiltering lijkt ook niet meer te werken, terug hetzelfde probleem als twee maand terug. Zal een ticket worden nadat ik terug mails kan verzenden
na 7 uur eindelijk een reactie.. ze stelde idd voor om spf record aan te passen naar:
v=spf1 a mx ip4:185.73.8.3 include:spf.hostns.io -all
maar nee hoor, helpt nog steeds niet. :?
Mailchannels die ik eerder gebruikte heb ik voor nu even ook tussenuit gehaald, om voor nu minder complex te maken, maar daarover heb ik ook een vraag belegd.

Dus weer afwachten op hun reactie..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlbanVE
  • Nu online
Ja, ze heeft goed gelezen wat er in hun faq staat:
https://www.brixly.help/e...when-using-brixly-hosting

Mailchannels wordt bij hun niet meer gebruikt, dus mag er sowieso uit.
Hun geautomatiseerde spf record update is volledig in het honderd gelopen. Oude ip4 stond er ook nog in vermeld en include:spf.hostns.io stond dubbel... Het wordt tijd dat hun L2 support wakker wordt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
En ondertussen kreeg ik een mailtje dat alles zonder problemen is verlopen. Gelukkig heb ik er geen last meer van :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OA35
Het lijkt weer te werken.. wat een slordigheid..

• MDXTweaker
Hier ook overal de spf records gecontroleerd. Nog veel met het oude ip adres en vaak een dubbele vermelding van include:spf.hostns.io. Pfff, wat een drama weer. Benieuwd wat die Enmail Gateway gaat opleveren.

• AlbanVE
  • Nu online
MDXTweaker schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:13:
Hier ook overal de spf records gecontroleerd. Nog veel met het oude ip adres en vaak een dubbele vermelding van include:spf.hostns.io. Pfff, wat een drama weer. Benieuwd wat die Enmail Gateway gaat opleveren.
Het is eens een mooi moment om alles te controleren en op orde te zetten 😅
Die Enmail Gateway gaat voor mij eerst eens half jaartje draaien voor ik overga. Probleem dat zich gaat stellen denk ik is dat die niet op cPanel gaat draaien zoals ik lees, dus als je ooit wilt migreren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawinho
Ik moet zeggen dat bij mij de migratie best goed is gegaan, zonder enige downtime. Ik zit op de uniform server.

Desondanks ben ik langzaam aan het migreren, om de prijsverhogingen voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgame9000
Let op dat mails (in ieder geval bij mij) in spam kunnen komen naar adressen van Outlook/Live/Hotmail.. Ik kreeg als oplossing dat de ontvanger dan even de afzender gaat whitelisten, maar dat vind ik totaal geen oplossing.
Het vreemde is dat ik accounts heb waar dit constant gebeurd met een test account, maar ook accounts waar het juist goed gaat. Echter is de vraag in hoeverre dit goed of slecht gaat (kan niet alle accounts nagaan).

Uiteraard staan alle DNS instellingen goed en hebben zij dit nog gecheckt. Ik heb echter wel nog geen antwoord op welke MX records nu juist zijn (ik zie verschillende MX records, o.a. eigen domeinnaam, *.cprapid.com of nog met serverhostnaam van Brixly).

#edit: Deze gratis check is handig voor dit probleem: -link weggehaald want krijg weer zo'n follow-up mail en dat is irritant-
Alles in spam bij Outlook en O365 en de rest gaat allemaal goed.

[ Voor 16% gewijzigd door pcgame9000 op 02-12-2024 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
dan wordt er verzonden van een server / ip zonder een goede reputatie.
Of ze zijn in 1x veel mail via dat ip gaan verzenden

microsoft is nogal gevoelig daarmee. Hadden ze moeten weten bij brixly omdat precies hetzelfde gebeurde toen ze mailchannels overboord gezet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbanVE
  • Nu online
raven22 schreef op maandag 2 december 2024 @ 18:18:
Of ze zijn in 1x veel mail via dat ip gaan verzenden
Dat zal er inderdaad gebeurd zijn, door de migratie van hun grootste servers en de aanpassing van spf naar enmail zal hun ip pool niet kunnen volgen hebben.

@pcgame9000 mijn opgekuiste spf:
v=spf1 a mx ip4:your_server_ip include:spf.hostns.io -all

Bij sommige klanten nog een extra include als ze nieuwsbriefservice gebruiken of iets dergelijks. Al de rest verwijderd. Ik heb momenteel geen problemen met Microsoft, is al anders geweest…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgame9000
AlbanVE schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:46:
[...]

v=spf1 a mx ip4:your_server_ip include:spf.hostns.io -all

Bij sommige klanten nog een extra include als ze nieuwsbriefservice gebruiken of iets dergelijks. Al de rest verwijderd. Ik heb momenteel geen problemen met Microsoft, is al anders geweest…
Bedankt voor info. Alles had ik al aangepast tijdens migratie (welke hier precies om middernacht begon).
Ik heb alles opnieuw en opnieuw gecheckt. In Mxtoolbox heb ik een error 'Body Hash Did Not Verify', maar heb ik verder nog niks over kunnen vinden wat het kan zijn. Andere checks waren allemaal in orde. Ook andere zoals mail-tester.com etc.., maar ook gewoon mailtjes naar gmail of andere diensten komen gewoon aan en laten alles 'pass' zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbanVE
  • Nu online
Nog een probleempje sinds de migratie, de spamfiltering via Mailscanner lijkt niet meer te werken. Ticketje aangemaakt 😅

Update: wijzigingen zijn naar de server gepusht 👍

[ Voor 20% gewijzigd door AlbanVE op 03-12-2024 21:53 . Reden: Mailscanner ipv mailchannels, antwoord Brixly ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
AlbanVE schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:05:
Nog een probleempje sinds de migratie, de spamfiltering via Mailchannels lijkt niet meer te werken. Ticketje aangemaakt 😅
Euh, Brixly heeft geen Mailchannels/Spamexperts meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlbanVE
  • Nu online
Robbie T schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:16:
[...]

Euh, Brixly heeft geen Mailchannels/Spamexperts meer...
Foutje van mijn kant 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik heb zojuist een bijzonder vreemd e-mailtje ontvangen van Brixly. De afzender was Dennis Nind; in het kort komt erop neer dat ze me graag terug willen als klant. Ze bieden me zelfs 12 maanden gratis hosting aan... een kat in het nauw maakt rare sprongen zullen we maar zeggen.

Ik vermoed dat ze proberen om mensen terug te halen met de huidige/oude prijzen om daarna de prijzen omhoog te gooien, hopende dat mensen geen zin hebben om weer weg te moeten verhuizen. Hieronder de volledige mail in members only tags (graag respecteren).

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
Freekers schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 02:17:
Ik heb zojuist een bijzonder vreemd e-mailtje ontvangen van Brixly. De afzender was Dennis Nind; in het kort komt erop neer dat ze me graag terug willen als klant. Ze bieden me zelfs 12 maanden gratis hosting aan... een kat in het nauw maakt rare sprongen zullen we maar zeggen.

Ik vermoed dat ze proberen om mensen terug te halen met de huidige/oude prijzen om daarna de prijzen omhoog te gooien, hopende dat mensen geen zin hebben om weer weg te moeten verhuizen. Hieronder de volledige mail in members only tags (graag respecteren).

***members only***
Nou, op dat fantastische aanbod ga je natuurlijk wel in lijkt me ;)

Ik heb gisteren wel een e-mail ontvangen dat ze allerlei wijzigingen gaan doorvoeren en het wordt er natuurlijk alleen maar beter op.
https://feedback.brixly.u...heres-to-an-exciting-2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
Ik kreeg hetzelfde aanbod, wellicht ga ik er op in. Ben nu wel happy met Namecrane en ga zeker niet migreren, maar voor sites die net wat extra performance nodig hebben is een jaar gratis hosting geen slechte deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
Binnen een dag reactie van Dennis en heb een da reseller pro geactiveerd gekregen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapjaapie
Ik ben enkele maanden geleden naar Hoasted gemigreerd, wat een grote fout was dat. De service was super en ze hebben de hele migratie voor me geregeld, servers zijn ook prima te noemen. Alleen het is echt heel prijzig. En pas als je binnen bent komt je erachter dat je opgesloten zit. Service is super, tot je iets probeert/wilt wat ze niet standaard bieden, dan zijn ze minder behulpzaam. Ook hebben ze cPanel dicht getimmerd, migreren vanaf Hoasted is een hel, ik heb bijna alle -+ 100 accounts handmatig verhuisd. Maargoed, het is geen Hoasted topic.

Nadat ik gemigreerd was kwam ik toevallig in contact met Dennis en die deed mij toen ook een leuk offer, half jaar gratis reseller of 3 maanden reseller pro. Na wat twijfelen en ontdekken dat ze de boel weer redelijk op de rit hebben toch terug gegaan.

Ik Heb nu een reseller Pro pakket en je krijgt dan gelijk level 2 service. Dat is echt top, want ik liep soms nog wel tegen de dramatische L1 support aan, die een standaard vragenlijst sturen en je soms 3x moet uitleggen wat je probleem is. Bij L2, geen last van. De specs van die Reseller Pro zijn ook echt top, opslag tot 100Gb per account, 4vCPU en 4Gb geheugen. I/O ook op 200mb

Ik ben dan ook weer redelijk tevreden over Brixly, ja ze hebben een grote fuckup gehad en het is een tijdje wat slechter gegaan. Maar ze hebben alles weer onder controle, mail service verloopt goed, support ook. Tsja de prijs is ook gewoon nog steeds goed. 89 dollar voor een Pro pakket met 50 accounts, zulke prijzen vindt je ook nergens, dus ik neem het voor lief als er soms iets wat minder gaat. Als heb ik nooit last van downtime gehad, enkel mail problemen

Vind het nu wel interessant deze aanbieding van Dennis te lezen, ik had nog geprobeerd om en een half jaar Premium uit te halen ipv 3 maanden, maar dat was niet gelukt. Ga dit nu toch mooi een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Je ervaring met hoasted kan ik beamen. Daar kun je als reseller beter vandaan blijven.

ik heb nu een jaar gratis reseller pro met direct admin. Server staat in uk, maar over paar weken is Duitsland ook weer beschikbaar en migreren ze het voor mij

Heb een paar websites overgezet naar dit account. Mail laat ik bij Namecrane.
Lijkt allemaal prima te werken

[ Voor 61% gewijzigd door raven22 op 06-01-2025 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
Sinds gisterenavond 22u problemen met de DE servers van Brixly. Lijkt sinds 1.18u afgelopen nacht opgelost maar de statuspagina van Brixly geeft nog steeds problemen.

DE Cloud CPU Upgrade
CPU Demand in the DE cloud has been significantly higher than anticpated. In order to continue to provide the best possible performance, we're upgrading CPUs to higher core counts.

THis involves a shutdown of the service and instalation of the CPUs, downtime is expected to be 30 minutes, starting at 10PM CET on Wednesday the 8th Jan 2025.

UPDATE:

Apologies, however the upgraded hardware is now in place, however networking needs to be reconfigured, which has added some unscheduled time to the upgrades.

Please rest assured, that we are working on this with the highest priority, and will resume services as soon as possible.

Scheduled at Jan 08 2025, 23:00 CET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbanVE
  • Nu online
MDXTweaker schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 07:29:
Sinds gisterenavond 22u problemen met de DE servers van Brixly. Lijkt sinds 1.18u afgelopen nacht opgelost maar de statuspagina van Brixly geeft nog steeds problemen.

DE Cloud CPU Upgrade
CPU Demand in the DE cloud has been significantly higher than anticpated. In order to continue to provide the best possible performance, we're upgrading CPUs to higher core counts.

THis involves a shutdown of the service and instalation of the CPUs, downtime is expected to be 30 minutes, starting at 10PM CET on Wednesday the 8th Jan 2025.

UPDATE:

Apologies, however the upgraded hardware is now in place, however networking needs to be reconfigured, which has added some unscheduled time to the upgrades.

Please rest assured, that we are working on this with the highest priority, and will resume services as soon as possible.

Scheduled at Jan 08 2025, 23:00 CET
Communicatie kan inderdaad nog steeds beter. In plaats van daar dan een email voor te sturen zodat je toch iets weet op voorhand…
Probleem lijkt me ook regelmatig bij datacenter aanbieder te liggen, Brixly is niet de enige die daar last van heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
raven22 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:51:
Binnen een dag reactie van Dennis en heb een da reseller pro geactiveerd gekregen
Ah, dat verklaart opeens alle positieve reviews op Trustpilot. Een jaar gratis hosting, wie wil dat nou niet? :+

Ik ben er in ieder geval niet op ingegaan. Ik begrijp dat Dennis probeert zieltjes terug te winnen, maar het vertrouwen is flink beschadigd. Niet alleen vanwege het feit dat er eerst werd gezegd "er gaat niets veranderen" en vervolgens zowel MailChannels als SpamExperts werden afgeschaft, maar ook door het gebrek aan transparantie. Bijvoorbeeld: de comments op hun Feature-site zijn uitgeschakeld omdat er te veel 'bad press' verscheen.

Daarnaast bleef men volhouden dat e-mailverzending vanaf de webserver zelf (dus via één IP-adres) net zo betrouwbaar was, of zelfs beter, dan MailChannels. Vervolgens kwamen ze toch maar met hun 'Enix Mail Gateway' op de proppen. Hetzelfde geldt voor hun "geweldige" spamfilter; dat zou net zo goed of beter zijn dan SpamExperts. Nou, dat heb ik gemerkt...

Ook het verhaal van Dennis dat hij vorig jaar of het jaar daarvoor €200.000 ging investeren in zijn eigen 'cloud-infrastructuur' bleek onzin. Uiteindelijk waren het gewoon dedicated servers bij Hetzner. En nu weer: een cloud die een CPU-upgrade nodig heeft. Huh? Waarom is er geen 'auto-scaling' in deze zogenaamde magische cloud? Is het niet gewoon een simpele dedicated server? Voor mij klinkt het allemaal als veel te veel buzzwords.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Zo, die Dennis heeft wel tenen van hier tot de UK. Hij kon mijn feedback écht niet waarderen kan ik je vertellen. Alles wat ik zei werd meteen weerlegd. Het werd mij wat te gortig toen hij begon over hoe hij nooit zijn prijzen zou hebben verhoogd omdat hij zijn klanten niet wilde opzadelen met de stijgende kosten van zijn leveranciers en die zogenaamd zelf voor zijn rekening heeft genomen. Kom op zeg, ik heb de facturen erbij gepakt: in 2021 betaalde ik £90 voor een jaar, in 2022 £100, en in 2023 £130. Ik heb hem een nette reactie teruggestuurd; ben benieuwd of hij nu nog hoger van de toren gaat blazen.

Wat een manier om je reputatie de grond in te boren. Als je een ex-klant vraagt om terug te komen nadat je het al finaal hebt verknald en vervolgens zó reageert op uitgebreide feedback, dat slaat echt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgame9000
Lange storing alweer. Zelfs gratis is de hosting het niet meer waard (zelf heb ik geen gratis hosting)

[ Voor 20% gewijzigd door pcgame9000 op 26-01-2025 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
De laatste dagen krijg ik een aantal keer de melding dat mail naar een hotmail/outlook/live adres niet goed gaat. Er komt op dat moment een bounce met de volgende fout:
Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3150)
Heeft iemand daar evaring mee en ook een oplossing?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste