Een lang verhaal verwacht ik, maar ben benieuwd naar mijn rechten. Op voorhand is het goed om te weten dat het om een Engelse partij gaat met vestigingsadres ook in de UK.
TLDR: Hostingpartij wordt overgenomen, wijzigt diensten en kwaliteit. Zegt credit toe en trek deze vervolgens in. Wat zijn mijn rechten?
--------------------------------------
Op 19/06/2020 heb ik Reseller hosting afgesloten, waar ik momenteel £249.95 per jaar voor betaal. Naast deze reseller hosting neem ik bij deze partij ook nog een WHMCS licentie af en 3x een Boost+ addon (Deze addon boost de resources van 1 cpanel account).
+- 4 jaar naar tevredenheid gebruik gemaakt van deze partij, uitstekend spamfilter (Spamexperts) en gebruik van Mailchannels (spam filter voor uitgaande e-mail). Daarnaast was de support ook meer dan goed te doen met medewerkers die wisten wat ze deden en over het algemeen binnen 30 minuten respons.
Onlangs zijn ze overgenomen en, zoals zo vaak het geval is, sindsdien is de boel achteruit gegaan. Eerst natuurlijk mooie woorden dat het alleen maar beter wordt, enfin je kent het wel. Al snel echter een e-mail dat Spamexperts én Mailchannels beide verwijderd worden wegens kostenbesparing. Wat volgt is ellende met e-mailberichten welke in de spam komen, ip-adressen waar vandaan verstuurd worden die helemaal niet meer bij Microsoft afgeleverd worden en een inkomend spamfilter "Mailscanner" welke ook niet optimaal werkt.
Afgezien daarvan is de support ook flink achteruit gegaan, nieuwe medewerkers die lang niet zoveel kennis hebben als de eerdere medewerkers en drastisch gestegen reactietijden. Daarnaast hebben er ondertussen meerdere problemen plaats gevonden welke niet adequaat worden opgelost. Zo had ik gisteren nog een mailstoring waar pas na enkele uren op gereageerd werd, e-mail in de tussentijd is gewoon kwijt.
Ik ben op zoek gegaan naar een andere partij en deze uiteindelijk gevonden. Ik wil dan ook migreren. Onlangs is echter mijn contract bij de huidige partij verlengd en zodoende heb ik contact met ze opgenomen en aangegeven dat ik mijn contract wil beëindigen en een credit verwacht wegens contractbreuk door het verwijderen van diensten die wel bij mijn initiele contract zaten; Mailchannels en Spamexperts.
In eerste instantie werd deze aanvraag niet gehonoreerd en werd er verwezen naar een 30 dagen niet goed geld terug. Hierop heb ik gereageerd dat ik geen gebruik wil maken van een 30-dagen-niet-goed geld terug garantie maar dat ik mijn contract wil annuleren wegens contractbreuk. Hier ging vervolgens 2 dagen over heen en vervolgens kreeg ik reactie dat na overleg met "het management" er alsnog een credit ging plaats vinden. Of ik mijn bankgegevens wil doorsturen, deze heb ik doorgestuurd inclusief de vraag hoe ze bij de berekening komen omdat deze afwijkt van mijn berekening en mijn excel sheet meegestuurd. Als teken van Goodwill van hun kant boden ze nog wel 12 maanden gratis hosting aan.
Eind goed al goed zou je zeggen en vandaag mijn klanten op de hoogte gebracht dat er een verhuizing gaat plaats vinden en bij de nieuwe partij een bestelling geplaatst. Tot ik vandaag, aan het einde van de dag een mail krijg (van een ander persoon) dat ze mijn aanvraag hebben bekeken en deze niet kunnen honoreren met daarbij verwijzing naar algemene voorwaarden. Ik heb ze hierop verteld dat ik de mail bijzonder vindt; ze hebben immers als aangegeven dat er een credit plaats ging vinden en dat ik het niet eens ben met de algemene voorwaarden. De mailwisseling vind je hieronder terug.
Afgezien van bovenstaande hebben ze inmiddels de reacties op hun feature requests en changelogs ook maar uitgezet nadat daar ook veel (negatieve) reacties op kwamen.
Mijn aanvraag voor annulering
- Ze gaan hun eigen "Enix mail gateway" introduceren die, naar eigen zeggen, het zelfde doet als Mailchannels.
- Ze hebben mailscanner geïntroduceerd als vervanger van Spamexperts. Een dienst welke een flink stuk minder is en meer een schil om spamassassin is.
Ik heb daar vervolgens nog de volgende reactie op gestuurd
Members only:
. De terms and conditions zijn hier terug te lezen:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
TLDR: Hostingpartij wordt overgenomen, wijzigt diensten en kwaliteit. Zegt credit toe en trek deze vervolgens in. Wat zijn mijn rechten?
--------------------------------------
Op 19/06/2020 heb ik Reseller hosting afgesloten, waar ik momenteel £249.95 per jaar voor betaal. Naast deze reseller hosting neem ik bij deze partij ook nog een WHMCS licentie af en 3x een Boost+ addon (Deze addon boost de resources van 1 cpanel account).
+- 4 jaar naar tevredenheid gebruik gemaakt van deze partij, uitstekend spamfilter (Spamexperts) en gebruik van Mailchannels (spam filter voor uitgaande e-mail). Daarnaast was de support ook meer dan goed te doen met medewerkers die wisten wat ze deden en over het algemeen binnen 30 minuten respons.
Onlangs zijn ze overgenomen en, zoals zo vaak het geval is, sindsdien is de boel achteruit gegaan. Eerst natuurlijk mooie woorden dat het alleen maar beter wordt, enfin je kent het wel. Al snel echter een e-mail dat Spamexperts én Mailchannels beide verwijderd worden wegens kostenbesparing. Wat volgt is ellende met e-mailberichten welke in de spam komen, ip-adressen waar vandaan verstuurd worden die helemaal niet meer bij Microsoft afgeleverd worden en een inkomend spamfilter "Mailscanner" welke ook niet optimaal werkt.
Afgezien daarvan is de support ook flink achteruit gegaan, nieuwe medewerkers die lang niet zoveel kennis hebben als de eerdere medewerkers en drastisch gestegen reactietijden. Daarnaast hebben er ondertussen meerdere problemen plaats gevonden welke niet adequaat worden opgelost. Zo had ik gisteren nog een mailstoring waar pas na enkele uren op gereageerd werd, e-mail in de tussentijd is gewoon kwijt.
Ik ben op zoek gegaan naar een andere partij en deze uiteindelijk gevonden. Ik wil dan ook migreren. Onlangs is echter mijn contract bij de huidige partij verlengd en zodoende heb ik contact met ze opgenomen en aangegeven dat ik mijn contract wil beëindigen en een credit verwacht wegens contractbreuk door het verwijderen van diensten die wel bij mijn initiele contract zaten; Mailchannels en Spamexperts.
In eerste instantie werd deze aanvraag niet gehonoreerd en werd er verwezen naar een 30 dagen niet goed geld terug. Hierop heb ik gereageerd dat ik geen gebruik wil maken van een 30-dagen-niet-goed geld terug garantie maar dat ik mijn contract wil annuleren wegens contractbreuk. Hier ging vervolgens 2 dagen over heen en vervolgens kreeg ik reactie dat na overleg met "het management" er alsnog een credit ging plaats vinden. Of ik mijn bankgegevens wil doorsturen, deze heb ik doorgestuurd inclusief de vraag hoe ze bij de berekening komen omdat deze afwijkt van mijn berekening en mijn excel sheet meegestuurd. Als teken van Goodwill van hun kant boden ze nog wel 12 maanden gratis hosting aan.
Eind goed al goed zou je zeggen en vandaag mijn klanten op de hoogte gebracht dat er een verhuizing gaat plaats vinden en bij de nieuwe partij een bestelling geplaatst. Tot ik vandaag, aan het einde van de dag een mail krijg (van een ander persoon) dat ze mijn aanvraag hebben bekeken en deze niet kunnen honoreren met daarbij verwijzing naar algemene voorwaarden. Ik heb ze hierop verteld dat ik de mail bijzonder vindt; ze hebben immers als aangegeven dat er een credit plaats ging vinden en dat ik het niet eens ben met de algemene voorwaarden. De mailwisseling vind je hieronder terug.
Afgezien van bovenstaande hebben ze inmiddels de reacties op hun feature requests en changelogs ook maar uitgezet nadat daar ook veel (negatieve) reacties op kwamen.
Mijn aanvraag voor annulering
Hun reactie daaropGood afternoon,
I would like to cancel my reseller contract effective 11-11-2024. This will give me time to move my current package.
I have done some renewals recently, see the following invoices for this;
- 1122040
- 1123407
- 1127775
- 1130121
- 1133568
Since the removal of MailChannels and SpamExperts is a contract change I expect to be able to cancel at no cost with a credit of the remaining months of hosting and services as listed on the above invoices.
I am happy to receive confirmation and look forward to an adjustment in my contract term.
Kind regards,
waarop ik reageerHey Rob,
Apologies, our billing department is closed over the weekend.
Please confirm you'd like to fully close the hosting account for XXXnl. Please note this will remove all Addon Domains under the hosting account (if any), all files, emails, databases, and settings. This operation can't be reversed.
Unfortunately we are unable to provide a refund back to your payment method on the annual renewal, this is because it is outside of our 30 day money back guarantee. Instead we can offer a refund to your credit balance for the time left on the current billing cycle, the credit can then be used to purchase domain names or other services with us. The refund will total £169.14.
Please let me know if you would like to proceed with cancellation.
Kind regards,
Declan
Na 2 dagen de volgende reactieDear Declan,
Thank you for your response. Currently I am not confirming to cancel services as of 11-11-2024 since I disagree with your writing.
You indicate that you cannot execute a credit because I am outside of a 30-day money back guarantee. However, I do not want to use a 30-day money back guarantee. I want a credit because you are in breach of contract.
I purchased a service that includes Mailchannels and Spamexperts. However, recently these are no longer present within my package. This was a unilateral decision and a breach of contract. Based on these conditions I would like to terminate my contract and expect a full credit for the remaining months.
I am not interested in a credit on my account, as I want to switch to another party and say goodbye to you.
Kind regards,
En hierop het volgende terug gestuurd; de excel sheet is hier te bekijken.Hey Rob,
I have spoken with my management and we are able to offer a refund back to your payment method.
The total refund for the time remaining on your products is £289.48, so we can refund this amount please provide us with your account number and sort code. We will need to transfer the funds back to you.
Due to the issues you have faced we can offer you 12 months free hosting from todays date. The new email gateway (Mailchannels equivlent) is deployed and your server will be converted to it next week. I have gone ahead and added the 12 months hosting to your account, this can be used or you can continue to cancel the hosting plan.
Kind regards,
Declan
Vandaag kreeg ik ineens de volgende, lange reactieHi Declan,
Thanks for coming back to me. My bank information is as follows:
Number: XXXXX
Name: XXXXX
Bank: XXXXX
BIC: XXXXX
You are mentioning a refund of £ 289,48, however I get a amount of £ 357,40. See the attached calculation. Can you eleborate on the amount you calculated?
I agree with the cancellation of my hosting account and all services but not before I have finished migrating. You can go ahead and adjust the end date for my services.
Wat betreft "services are still being provided".Hey Rob,
Thank you for reaching out to us and for your patience as we reviewed your request for a refund for the remaining period of your contract. We understand your concerns regarding the changes to the services, specifically the discontinuation of the MailChannel outbound relay and SpamExperts spam filter. We appreciate the opportunity to clarify the situation and our policies in relation to your request.
Refund Request Review
After a thorough review of the terms of our agreement and your situation, we must respectfully decline your request for a refund. To provide you with complete clarity, we would like to explain the key terms and conditions that apply to this situation, based on the contract you agreed to when you started your services with us.
1. Rights to End the Agreement (Clause 13.1)
Clause 13.1 explains that you can end the agreement under specific circumstances, depending on whether there is a legal or contractual basis for doing so. These circumstances include:
Clause 13.1.1 – If the services are faulty or misdescribed, which would give you the right to end the agreement and potentially receive compensation. However, in this case, the services are functioning as intended and have not been misdescribed(Terms and Conditions - …).
Clause 13.1.3 – You may have a right to a refund if you change your mind within a specific cooling-off period. This period is 14 days for consumers under the Consumer Contracts Regulations 2013, and we extend this to 30 days. As you are requesting a refund partway through your contract, and well outside the cooling-off period, this clause does not apply)
2. Ending the Agreement Due to Changes (Clause 13.2)
Clause 13.2 outlines the circumstances under which you may end the agreement because of something we have done or are planning to do, such as:
Clause 13.2.1 – If we introduce a change to the services, general terms, or fees, and you do not agree with the change, you may end the agreement and be refunded for services not yet provided(Terms and Conditions - …).
In this case, while we did replace certain features like the MailChannel outbound relay and SpamExperts spam filter, we remain within our contractual rights to introduce changes to the services as outlined in Clause 6.7 of our Hosting Terms. This allows us to introduce changes or improvements to services without breaching the contract.
Furthermore, our changes have been made with the goal of maintaining service quality and performance, with equivalent features introduced as replacements.
3. Services Are Still Being Provided
It’s important to emphasize that your service has not been cancelled or terminated, nor has there been a breach of contract. Clause 13.4 explains that in situations where we are not at fault and you do not have a right to change your mind (outside the cooling-off period), the contract will continue as agreed, without refunds for services already paid for.
Our Offer of a Courtesy Extension
In the interest of maintaining our positive relationship with you, and recognizing the changes you’ve experienced, we would like to offer an alternative resolution. While we are unable to provide a refund for the unused period, we would be happy to extend your service for an additional 12 months at no cost. This will ensure that you continue to receive value from your plan and enjoy uninterrupted service.
To summarise:
- The terms of our agreement allow for changes to services, and no breach has occurred.
- There is no right to a refund outside of the cooling-off period, and no fault in service delivery that would justify a refund.
- We are, however, offering a 12-month free extension as a gesture of goodwill.
Please let us know if you would like to proceed with the extension, and we will apply this to your account immediately.
Should you have any further questions or need additional clarification, please feel free to reach out to us.
Kind Regards,
James
Snr. Technical Analyst
- Ze gaan hun eigen "Enix mail gateway" introduceren die, naar eigen zeggen, het zelfde doet als Mailchannels.
- Ze hebben mailscanner geïntroduceerd als vervanger van Spamexperts. Een dienst welke een flink stuk minder is en meer een schil om spamassassin is.
Ik heb daar vervolgens nog de volgende reactie op gestuurd
Wat zijn mijn rechten en mogelijkheden om alsnog de toegezegde credit te ontvangen?Good afternoon,
I don't understand why this message is still being sent. I had a response from Declan yesterday afternoon honoring my cancellation and credit. Please see his response;
code:
1 2 I have spoken with my management and we are able to offer a refund back to your payment method. The total refund for the time remaining on your products is £289.48, so we can refund this amount please provide us with your account number and sort code. We will need to transfer the funds back to you.
In response, I sent my bank information and made further inquiries regarding the calculation as I come up with a different amount. So the credit of £289.48 has already been committed and I expect it to be issued as yet. The amount I am missing in this from my own calculation I will accept and is my “goodwill”.
With regard to the terms and conditions you refer to and clause 6.7. The same clause also states; If you do not like the changes we make, you may terminate this Agreement in accordance with Clause 13.2.1.
Since I do not like the changes I therefore disagree with them here. Anyway, as indicated, a credit has already been promised and it is only fair that you stick to it.
Regarding the 12 months of free hosting; since I want to leave and migrate my data I am not interested in this. After all, I don't want to migrate to another party for nothing.
In anticipation of credit,