Op het moment dat je een aardig groot bedrijf als klant hebt met 15+ medewekers gaat het hard.raven22 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:39:
Alle shared hosters hebben die limiet, soms lager. Zou niet weten waarom het niet geschikt is, je moet het alleen niet voor mass mailing willen gebruiken. Welke gemiddelde gebruiker stuurt er nou 300 mails per dag?
Ja, maar dan wordt het ook wel tijd voor een iets professionelere mailomgeving. Zoals gezegd 300 per dag is echt geen gekke limiet voor shared hosting.
Ik kijk er totaal niet naar uit om wéér te moeten gaan verhuizen... om dan over een paar jaar waarschijnlijk wederom de spullenboel te moeten verkassen. Het lijkt wel een kat en muis spelletje geworden.
Ik host veel zaken zelf, maar webhosting (voor o.a. mijn webshop) is iets wat ik liever uitbesteed. Als ik op vakantie ben heb ik geen zin dat mijn site onverhoopt down is vanwege een server issue...
Probleem is ook dat cPanel licenties steeds duurder worden. Wellicht toch maar eens de overstap naar DirectAdmin overwegen...
Ik host veel zaken zelf, maar webhosting (voor o.a. mijn webshop) is iets wat ik liever uitbesteed. Als ik op vakantie ben heb ik geen zin dat mijn site onverhoopt down is vanwege een server issue...
Probleem is ook dat cPanel licenties steeds duurder worden. Wellicht toch maar eens de overstap naar DirectAdmin overwegen...
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Heb mijn mx records aangepast zoals aangegeven in de laatste mailing van Brixly.
Spam filtering is nu beduidend minder goed.
Het overboord zetten van spamexperts lijkt voor nu meer op een besparing dan een verbetering.
Het overboord zetten van spamexperts lijkt voor nu meer op een besparing dan een verbetering.
hoor van support dat het filter nog niet geactiveerd is, even afwachten dan maarraven22 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 03:43:
Heb mijn mx records aangepast zoals aangegeven in de laatste mailing van Brixly.
Ja ik weet ook niet zo goed waar ze naar over gaan stappen. Ik zal er eens even een mailtje aan wagen.
Dank voor de reminder @raven22, die mail was er even tussendoor geglipt bij mij.
Bijzondere wijziging van Brixly. Ook de softfail (~all ipv -all) in het SPF record vind ik maar een vreemde keuze.The SPF TXT Record
Update your SPF TXT record as below:
"v=spf1 ip4:159.69.71.60 include:relay.mailchannels.net ~all"
If you have any custom entries in your SPF record you’ll need to add them also. You only need to make this change if you send email via the Brixly servers.
The MX Record
Remove any existing MX records, and add one new MX record for your domain as follows:
Destination: papa.de.hostns.io.
Priority: 0
You only need to make this change if you receive email via the Brixly servers.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
support noemt het MailScanner. Google levert deze site: https://www.mailscanner.info/
Ah, dank voor het navragen. Dat is dus al de eerste besparing aangezien Mailscanner Open Source is en SpamExperts betaald. Geen waarde oordeel overigens, enkel een constatering.raven22 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:26:
support noemt het MailScanner. Google levert deze site: https://www.mailscanner.info/
Ik zou net posten inderdaad dat het Mailscanner gaat worden. Mijn eerste gedachte overigens ook @Freekers ; aha; een kostenbesparing dus.
Iemand ervaring met MailScanner? Het is al een tijd beschikbaar, maar kan er verder vrij weinig over vinden.
Ziet eruit als een wrapper om ClamAV en SpamAssasin. Beide open source projecten die an sich prima werken voor huis-tuin-keuken projecten, maar weet niet hoe dit schaalt en zich verhoudt t.o.v. SpamExperts.raven22 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:50:
Iemand ervaring met MailScanner? Het is al een tijd beschikbaar, maar kan er verder vrij weinig over vinden.
Het was even verwarrend en ik dacht dat we voor inkomende/inbound mails ook mailchannels kregen (mailchannels insight). Volgens support is dat nog steeds Spamexperts voor inkomende mails en uitgaande mails gaan via mailchannels.
Ik zie alleen geen mails meer in Spamexperts sinds de aanpassing van MX record. Ik krijg ook even verschillende uitleg en daarom even snelle vraag hoe dat bij jullie is?
Krijgen jullie nog steeds mails (inkomende mail logs) in spamexperts?
Ik krijg tegelijkertijd meer spam binnen (log via WHM) dan gebruikelijk.
Ik zie alleen geen mails meer in Spamexperts sinds de aanpassing van MX record. Ik krijg ook even verschillende uitleg en daarom even snelle vraag hoe dat bij jullie is?
Krijgen jullie nog steeds mails (inkomende mail logs) in spamexperts?
Ik krijg tegelijkertijd meer spam binnen (log via WHM) dan gebruikelijk.
Als je een mail naar 50 mensen CCt of BCCt zijn dat 50 mailsraven22 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:45:
Ja, maar dan wordt het ook wel tijd voor een iets professionelere mailomgeving. Zoals gezegd 300 per dag is echt geen gekke limiet voor shared hosting.
Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry
Of is het deze? https://configserver.com/mailscanner-front-end/raven22 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:26:
Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry
Nou sinds gisteren zijn de records aangepast bij mij en zie ik het Mailscanner logo binnen Cpanel. Het is inderdaad de mailscanner die @jurroen aangeeft.
Ik ben er niet blij mee. Allerlei spam in mijn inbox met het voorvoegsel "spam".
Ik begrijp oprecht niet wat er met is met SpamExperts en waarom dit vervangen moest worden (afgezien van kosten). Maar Brixly zelf gaf aan dat er iets mis mee zou zijn, vandaar.
Ik ben er niet blij mee. Allerlei spam in mijn inbox met het voorvoegsel "spam".
Ik begrijp oprecht niet wat er met is met SpamExperts en waarom dit vervangen moest worden (afgezien van kosten). Maar Brixly zelf gaf aan dat er iets mis mee zou zijn, vandaar.
Het voordeel van een voorvoegsel is dat je die mail er uit kunt filteren.
Spamexperts doet dat niet, daar krijg je de mail gewoon helemaal niet te zien, of je moet eerst naar je spamexpertsaccount gaan.
De kans dat je een 'goede' mail mist is bij spamexperts dus groter.
Spamexperts doet dat niet, daar krijg je de mail gewoon helemaal niet te zien, of je moet eerst naar je spamexpertsaccount gaan.
De kans dat je een 'goede' mail mist is bij spamexperts dus groter.
Brixly zelf geeft het volgende aan;
With SpamExperts a lot of customers did not realise it was running against their account nor how they could access it to review spam; additionally, due to how this was configured, many customers ended up not using this by pointing their MX records directly to the server, or ended up not having the domain deployed at SpamExperts so they did not receive emails at all.
MailScanner simplifies this, all emails run through MailScanner and MX records only need to be set to point to the server, customers can the manage their spam protection directly from within the cPanel account.
In DirectAdmin valt er nu niet veel meer te managen qua spam.
Op zich ook niet zo belangrijk, als het de spam maar detecteert.
Op zich ook niet zo belangrijk, als het de spam maar detecteert.
Verassend dat het hier zo stil is na de wijziging van het spamfilter. Ik ben alles behalve tevreden. Meerdere keren per dag span in de mailbox die niet eens als spam wordt herkend. Daarnaast is de spam die wel als zodanig wordt aangemerkt ook zichtbaar in de inbox in plaats van in de spambox.
SPAM is inderdaad toegenomen maar wordt in de meeste gevallen wel herkend/getagd met *** SPAM *** in het onderwerp waardoor een Outlook regel deze automatisch afvangt.Robbie T schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:22:
Verassend dat het hier zo stil is na de wijziging van het spamfilter. Ik ben alles behalve tevreden. Meerdere keren per dag span in de mailbox die niet eens als spam wordt herkend. Daarnaast is de spam die wel als zodanig wordt aangemerkt ook zichtbaar in de inbox in plaats van in de spambox.
Niet alleen spamexperts is gesneuveld. Ook mailchannel relay is geschrapt.
Klanten kunnen sinds gister niet meer naar microsoft (hotmail, live,outlook enz) mailen omdat de brixly server op een blacklist is geplaatst.
Nieuwe spamfilter is trouwens niet goed, alleen vandaag al 10 spammails waarvan er slechts 2 herkend werden als spam.
Klanten kunnen sinds gister niet meer naar microsoft (hotmail, live,outlook enz) mailen omdat de brixly server op een blacklist is geplaatst.
Nieuwe spamfilter is trouwens niet goed, alleen vandaag al 10 spammails waarvan er slechts 2 herkend werden als spam.
Benieuwd waarom ze dit hebben gedaan... Zou het voor kostenbesparing zijn? Wellicht door de overname welke eerder deze maand was aangekondigd?
ik ben bang van wel, en straks ivm de verbeterde dienstverlening een leuke verhoging.
Het lijkt neostrada wel...
Het lijkt neostrada wel...
Heb hier paar uur geleden support ticket voor ingeschoten (hoge prio), maar geen enkele reactie tot dusver.raven22 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:00:
Niet alleen spamexperts is gesneuveld. Ook mailchannel relay is geschrapt.
We're working with Microsoft to have the server removed from the block list, however, they are not the quickest at responding, and not the most helpful either.
We are currently urging them in the most forceful of terms to take action on this issue as soon as possible, but this is entirely in Microsoft's hands at this point in time.
Meanwhile, we're asking all customers experiencing this issue to contact Microsoft directly as well, we hope that with a higher number of complaints, they will unblock the server sooner.
------------------------
If you are willing to do this, please follow the instructions below:
1) Go to Sign in to your account
Please make a note of the server IP here: 109.70.148.48
2) Fill out the form as follows:
Issue Title:
Emails being bounced back due to my server being on your Blacklist.
Contact Name:
Enter your name here
What domain are you sending to?
Please enter the domain name you're attempting to send to
Contact e-mail address (this email must be valid to receive the investigation report)
Enter your own email address here
Timezone
Enter your current TimeZone here, I.e. GMT
What domain are you sending from?
Enter the domain name you're attempting to send email from
How would you describe your company or yourself?
I am a user of a server that is owned and operated by a web hosting provider
Outbound IP(s) or range(s)
109.70.148.48
Is your server dedicated or shared?
Shared
Copy and paste any error messages
Paste your bounceback email in this box
Provide the URL of your website
Provide the URL to your website here that you're sending email from
------------------------
4) Send the message and await a response.
They will most likely refuse to unblock it, so we suggest responding to them and encouraging them to unblock it.
We are currently urging them in the most forceful of terms to take action on this issue as soon as possible, but this is entirely in Microsoft's hands at this point in time.
Meanwhile, we're asking all customers experiencing this issue to contact Microsoft directly as well, we hope that with a higher number of complaints, they will unblock the server sooner.
------------------------
If you are willing to do this, please follow the instructions below:
1) Go to Sign in to your account
Please make a note of the server IP here: 109.70.148.48
2) Fill out the form as follows:
Issue Title:
Emails being bounced back due to my server being on your Blacklist.
Contact Name:
Enter your name here
What domain are you sending to?
Please enter the domain name you're attempting to send to
Contact e-mail address (this email must be valid to receive the investigation report)
Enter your own email address here
Timezone
Enter your current TimeZone here, I.e. GMT
What domain are you sending from?
Enter the domain name you're attempting to send email from
How would you describe your company or yourself?
I am a user of a server that is owned and operated by a web hosting provider
Outbound IP(s) or range(s)
109.70.148.48
Is your server dedicated or shared?
Shared
Copy and paste any error messages
Paste your bounceback email in this box
Provide the URL of your website
Provide the URL to your website here that you're sending email from
------------------------
4) Send the message and await a response.
They will most likely refuse to unblock it, so we suggest responding to them and encouraging them to unblock it.
Zucht, het begin van het einde dus. De instructie die ze @raven22 hebben gestuurd is lachwekkend. Op een shared webserver kun je bijna dagelijks dat formuliertje gaan invullen, is geen houden aan met 1000+ verschillende domeinen vanaf 1 simpel servertje.
Dit is simpelweg een keiharde kostenbesparing. Mailchannels kost geld (per verstuurde mail) terwijl ze nu gewoon vanaf 'localhost' (i.e. de server) mails gaan versturen.
Ik ben erg telerugesteld in Brixly. Dit is niet wat er beloofd is en waarvoor ik (een jaar vooruit) betaald heb.
Dit is simpelweg een keiharde kostenbesparing. Mailchannels kost geld (per verstuurde mail) terwijl ze nu gewoon vanaf 'localhost' (i.e. de server) mails gaan versturen.
Ik ben erg telerugesteld in Brixly. Dit is niet wat er beloofd is en waarvoor ik (een jaar vooruit) betaald heb.
Ik was juist een paar jaar geleden van Neostrada naar Brixly verhuisd vanwege de goede reviews qua service, én omdat ze die fijne in- en outbound mailservices boden. Ik word helemaal gek van de spammeldingen en blacklistproblemen sinds deze week :-/
Weet iemand nog een wél betrouwbare reseller hostingpartij met DirectAdmin, LiteSpeed, MailChannels, SpamExperts en een server in de buurt van NL?
Weet iemand nog een wél betrouwbare reseller hostingpartij met DirectAdmin, LiteSpeed, MailChannels, SpamExperts en een server in de buurt van NL?
Support heeft gisteren na mijn klacht over nieuwe spam filter wat aangepast. Sindsdien geen spam meer in mijn inbox. is nog beetje vroeg voor conclusies maar ziet er beter uit.
Ik zit zelf zeer tevreden bij mijn.host, zij hebben reseller hosting met DirectAdmin, Litespeed, SpamExperts en Mailchannels.Tijsbeer schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 23:53:
bij mijn.host is de opslag ruimte nogal beperkt, waardoor je al snel meerdere pakketten nodig hebt en het best prijzig wordt.dbzokphp schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:43:
[...]
Ik zit zelf zeer tevreden bij mijn.host, zij hebben reseller hosting met DirectAdmin, Litespeed, SpamExperts en Mailchannels.
Dat is denk ik een beetje afhankelijk van je use case. Je krijgt wel meer users in 1 pakket dan Brixly. Als je heel veel opslag nodig hebt is Brixly voordeliger. Voor mij is het pakket met 100GB opslag al voldoende. Je kunt ook los opslag kopen.
Losse opslag is net zo duur als een nieuw account met dezelfde opslaghoeveelheid.
Het probleem is vooral de mail, imap is leuk, maar mensen bewaren echt alles en mailboxen van >6gb zijn eerder regel dan uitzondering.
Dus ja 100 domeinen op 100Gb klinkt leuk, maar als ik er gemiddeld 25 red zou ik al blij zijn
Het probleem is vooral de mail, imap is leuk, maar mensen bewaren echt alles en mailboxen van >6gb zijn eerder regel dan uitzondering.
Dus ja 100 domeinen op 100Gb klinkt leuk, maar als ik er gemiddeld 25 red zou ik al blij zijn
Na mijn klachten over de weigering van de mails door microsoft kreg ik het aanbod om het account te migreren naar andere server.
We're continuing to push Microsoft as hard as possible to unblock our servers. However, as a quick fix a migration to a server on the Enix infrastructure Moving to the Enix infrastructure will provide you with a faster, more modern server, and it will mean you do not need to migrate in the next 6-12 months. However it does mean your server hostname and IP will change.
Mijn account is ondertussen overgezet, server staat nu wel in UK.
Migratie naar UK servers lijkt dus verplicht te gaan worden in de nabije toekomst.
We're continuing to push Microsoft as hard as possible to unblock our servers. However, as a quick fix a migration to a server on the Enix infrastructure Moving to the Enix infrastructure will provide you with a faster, more modern server, and it will mean you do not need to migrate in the next 6-12 months. However it does mean your server hostname and IP will change.
Migratie naar UK servers lijkt dus verplicht te gaan worden in de nabije toekomst.
[ Voor 6% gewijzigd door raven22 op 26-07-2024 10:26 ]
Ik zit zelf met een schuin oog te kijken naar NameCrane (voorheen BuyShared). Ze maken gebruik van Mail.baby i.p.v. MailChannels. Welke SPAM filter ze gebruiken heb ik nagevraagd. Qua prijs nagenoeg gelijk aan Brixly voor mijn usecase (15 cPanel accounts, 20GB storage).
NameCrane wordt gerund door Francisco, een oude bekende in de 'LowEnd' wereld (voormalig eigenaar van BuyVM).
NameCrane wordt gerund door Francisco, een oude bekende in de 'LowEnd' wereld (voormalig eigenaar van BuyVM).
Ik gebruik deze van Hostbrr
https://lowendtalk.com/di...-eu-usa-sg-upto-50-off/p1
Relay ook via mailbaby, geen spamfilter (behalve spamassassin)
Bedankt voor de tip. Ik heb zelf een VPS bij Hostbrr maar webhosting aan hun uitbesteden voor mij en een paar 'familieleden' durf ik nog niet aan, daarvoor zijn ze nog te nieuw imho. Francisco is al meer dan 12 jaar actief in de LowEnd community, zo lang 'ken' ik hem al.raven22 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:52:
Lijkt op een lapmiddel. Als je op een shared server zit met 1000+ domeinen hoeft er maar 1tje per ongeluk SPAM te versturen (of iets wat daarop lijkt) en het server IP staat automatisch weer op allerlei blocklists.raven22 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:25:
Na mijn klachten over de weigering van de mails door microsoft kreg ik het aanbod om het account te migreren naar andere server.
Met MailChannels/Mail.baby/Mailgun etc. heb je hier geen last van; zij scannen mails voordat ze verstuurd worden via hun relays, gebruik makende van 100'en verschillende IP adressen. Tevens hebben zij een dedicated team dat de reputatie van hun IP adressen in de gaten houdt en IP adressen uit de pool haalt als ze onverhoopt op een blocklist komen te staan... iets wat Enix blijkbaar niet heeft.
Voor relay services zoals Mailchannels is het versturen van mail core business. Voor Enix niet, anders hadden ze wel gehoord van de term 'IP warmup'. Je kunt niet zomaar out-of-the blue 1000en mails gaan versturen vanaf een IP adres; dan kom je automatisch op een blocklist... Dit concept bestond al toen ik 10 jaar geleden nog Exchange servers beheerde, bijzonder dat ze dit niet wisten.
Overigens wil ik geen server in het VK vanwege Brexit, vandaar dat ik momenteel op de server in DE zit bij Brixly.
Bij mij lijken de mails naar Microsoft-domein inmiddels weer goed te gaan. Werd tijd ook, want ik heb een klant die mails van een gedeeld domein doorstuurt naar een MS365-omgeving. Dat zijn dus een paar honderd mails die niet aangekomen zijn. Twee dagen voor de bouwvak werd (wordt) dat niet zo gewaardeerd...
Ik heb zelf ongeveer 160GB opslag en 35 accounts nodig. Ben ook al aan het kijken naar alternatieven;
- https://chemicloud.com/
- https://verpex.com/reseller-hosting
- https://zfast.uk/
- https://www.asurahosting.co.uk/cpanel-reseller-hosting
- https://certahosting.co.u...rage-reseller-hosting-uk/
- https://stablepoint.com/reseller-hosting
Vooral Verpex en Stablepoint lijken meer dan prima, ben alleen nog niet uit hoe ze het doen met inkomende spam.
Edit; beide doen Spam Assassin.
Ik heb overigens een testje genomen bij Verpex en even standaard WordPress geinstalleerd. Snelheden lijken meer dan prima. (Na litespeed cache config laadt het binnen 1 seconde).
Aangezien ik ook allerlei helpdesk artikelen heb is Cpanel voor mij wel een must in elk geval.
- https://chemicloud.com/
- https://verpex.com/reseller-hosting
- https://zfast.uk/
- https://www.asurahosting.co.uk/cpanel-reseller-hosting
- https://certahosting.co.u...rage-reseller-hosting-uk/
- https://stablepoint.com/reseller-hosting
Vooral Verpex en Stablepoint lijken meer dan prima, ben alleen nog niet uit hoe ze het doen met inkomende spam.
Edit; beide doen Spam Assassin.
Ik heb overigens een testje genomen bij Verpex en even standaard WordPress geinstalleerd. Snelheden lijken meer dan prima. (Na litespeed cache config laadt het binnen 1 seconde).
Aangezien ik ook allerlei helpdesk artikelen heb is Cpanel voor mij wel een must in elk geval.
[ Voor 8% gewijzigd door Robbie T op 26-07-2024 12:21 ]
Hier staat overigens nog een uitgebreid antwoord van de nieuwe CEO? over het nieuwe mailsysteem en de reden waarom;
https://brixly.featurebas...-changes-to-email-systems
Moet overigens zeggen dat ik de laatste dagen geen last meer heb.
Interessant antwoord maar er staan helaas wel wat tegenstrijdigheden in:Robbie T schreef op zondag 28 juli 2024 @ 12:22:
Hier staat overigens nog een uitgebreid antwoord van de nieuwe CEO? over het nieuwe mailsysteem en de reden waarom;
en daaronder:At Enix, we’ve used a heavily tweaked and modified version of MailScanner for around 10 years."
Waarom migreren ze dan niet de settings van hun heavily tweaked and modified version? Mocht dat niet kunnen (wat overigens volgens een snelle Google search wel kan), waarom laten ze dan niet MailScanner eerst schaduw draaien in learning mode?"There have been a few typical teething issues at launch, but these are not indicative of the long-term performance of the system. MailScanner, like any anti-spam solution, takes time to learn and improve the Bayes database so it can start scoring spam properly. Therefore, there is an unavoidable warm-up period for the system to improve."
en:"The issue with the Microsoft/Hotmail blacklisting was due to a sudden volume increase, not outgoing spam"
Bron: https://brixly.featurebas...d-outgoing-email-upgrades"It’s extremely unfortunate that Microsoft decided to block us simply because we changed outgoing email IPs. After some research, this does seem to be the norm for Microsoft in the first few days after an IP goes live with sending email, so we had no way around this."
Zoals eerder gezegd; IP warmup is een bekende term in email land.
Oke, dus er zit sowieso een migratie aan te komen, aangezien (bijv.) de DE server momenteel bij Hetzner draait."In terms of why we made this change: as a provider, we want to own and operate our entire infrastructure—hardware, network, and software. "
Het voelt allemaal zeer gerushed en ik vraag me af waarom.... zou dit een clue kunnen zijn?
Dit staat echter haaks op wat Danny Smyth (Senior Technical Support Engineer) schreef:"I will make no effort to hide the fact that SpamExperts and MailChannels are very expensive, and it’s a cost that needed to be removed. In the interest of transparency, Brixly was in need of help, and if it wasn’t Enix, it would have been someone else."
Bron: https://brixly.featurebas...d-outgoing-email-upgrades"We had to remove MailChannels due to the ongoing issues we were constantly facing, and as such we could no longer continue with MailChannels"
De timing is wel heel toevallig. Ik zit al 4 jaar bij Brixly maar uitgerekend na de overname zijn er opeens ongoing issues met MailChannels?
Dan vraag ik me af; staat/stond Brixly er daadwerkelijk zo slecht voor? Of is dit een investeerder die centjes wilt zien?
Ik ben bang dat het toch langzaam tijd wordt om het Brixly schip te verlaten. Ik heb inmiddels een shortlist van 3 providers gemaakt:
NameCrane
Stablepoint
Asura
Probleem is dat ik een aantal accounts heb die gebruik maken van de Site.pro Sitebuilder die Brixly aanbiedt. Geen enkele van de bovenstaande providers biedt Site.pro aan; wel alternatieven. Het probleem is echter dat die niet compatible zijn met elkaar, d.w.z. je kunt niet een site die in Site.pro gemaakt is editten in SitePad oid.
Verdere eisen:
15 cPanel accounts
20GB storage
Outbound email relay
EU server
Nagenoeg zelfde prijs als Brixly
Namecrane ziet er wel aantrekkelijk uit inderdaad! Vooral omdat ik DirectAdmin hosting zoek :-)
Asura heb ik vorig jaar een keer geprobeerd, maar dat was eigenlijk niks: snelheid laag, oude versies kregen pas een update toen ik erom ging zeuren, en zo'n beetje alles wat ik vroeg moest eerst naar tweedelijns support met bijbehorende lange oplostijd. N = 1 natuurlijk :-)
Asura heb ik vorig jaar een keer geprobeerd, maar dat was eigenlijk niks: snelheid laag, oude versies kregen pas een update toen ik erom ging zeuren, en zo'n beetje alles wat ik vroeg moest eerst naar tweedelijns support met bijbehorende lange oplostijd. N = 1 natuurlijk :-)
Bedankt voor de info. Asura is inmiddels ook afgevallen omdat ze geen gebruik maken van een SMTP relay dienst maar, net als Brixly nu dus, vanaf de server zelf mails versturen. Ze adviseerden me een dedicated IP te nemen maar ik heb liever een SMTP relay. Als je dedicated IP blocked is, zit je met dezelfde probleem dat je eerst gedelist moet worden. Een SMTP relay dienst schakelt gewoon over op een ander IP uit hun pool.Tijsbeer schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:22:
Bron: https://feedback.brixly.u.../brixly-enix-one-month-onBrixly + Enix: One Month On
As I write this, it has been just over four weeks since Enix acquired Brixly. A fair amount has happened since then, and as has been correctly pointed out to me, communication is key. So, here is a bit more of an introduction to Enix, our plans, and what has transpired in the last four weeks.
Some of the following points reiterate my comments on the feedback board. If you have read those comments, some of this may sound familiar, but I think it’s best to include them here for everyone to see.
A Brief Enix History
Enix was started in 2006 by myself and my business partner Nick. We began as PHP developers working on mission-critical sites with extremely high traffic, gaining substantial experience in high-availability application development and infrastructure management.
Dream Hosting started very small at first under the domain dream-hosting.co.uk. We purchased this domain and a handful of hosting clients from someone we used to work with, initially as a side hustle. Over the years, it has grown significantly. We’ve made plenty of mistakes and learned a lot along the way.
Around 2013, Dream Hosting (and several other domains) combined into hostpresto.com, which has become our primary brand. Since then, we’ve gradually made acquisitions, either keeping them as standalone brands or merging them into hostpresto.com. As of now, we have four primary hosting brands (have a look on enixltd.com).
Staff
As we’ve grown, our team has expanded as well, with each acquisition bringing in more extremely talented staff. Here is a brief introduction:
Elliot - CEO/CTO: I push things forward, manage the business side, and head up the infrastructure. I am an experienced sysadmin and developer.
Nick - COO: Ensures smooth operations and manages day-to-day activities. He is a seasoned developer and sysadmin.
Dennis - CXO (From Oct 2024): When Dennis returns, he’ll resume his role in communications, support management, and strategy without the additional headache of running the business, ensuring you get the best possible experience.
Mike / Sam / Liam / Danny: 2nd Line and Managed Services Support. Experts in web hosting and server management of all types.
Declan, Chris, Andy, Rob, Harry, Paul, Wesley, Tom, Shabs, Faizal: 1st Line Support. All of them are extremely experienced, hardworking, and knowledgeable.
Development and Engineering Team: Behind the scenes, Enix has a team of ten developers and engineers working on new services, products, optimisations, and maintaining operations.
The Recent, Controversial Email Changes and Reasons Why
The decision to remove MailChannels and SpamExperts was made early in our plans for Brixly, following extensive discussions with Dennis. Brixly provides a premium service at a non-premium price, and Dennis has done a remarkable job getting it to this point.
I won’t hide the fact that SpamExperts and MailChannels are very expensive, and it’s a cost that needed to be removed. In the interest of transparency, Brixly needed help, and if it wasn’t Enix, it would have been someone else. Brixly is a premium host at a non-premium price. Customers get a lot of value, but Brixly cannot survive at its current cost structure.
Losing Brixly would be a great shame, and our acquisition is not a cash grab; we’re trying to get it into a sustainable situation to continue growing and improving it. I truly believe Enix was the best choice for everyone involved, and Dennis agrees. We are both incredibly similarly minded regarding web hosting, aiming to achieve the same goals in the same ways.
Email hosting in the shared hosting and reseller environment is challenging. How can you host mission-critical email at an average cost of £1/month per website (or websites if you allow addon domains) with virtually unlimited mailboxes on a reseller package? It’s not easy, considering Office 365 and Google Workspace cost £6/month+ per email account. We will always do our best to provide top-notch service, but managing expectations is essential.
While the decision to remove MailChannels and SpamExperts may seem drastic, it was necessary. It will be the most impactful change on customers, and the worst of it is now behind us.
At Enix, we’ve been running cPanel and related infrastructure on a large scale for some time. We’ve used a heavily tweaked version of MailScanner for around ten years. Additionally, we have comprehensive systems to monitor and filter outgoing email, taking action on spam. Customer issues regarding incoming spam or email delivery are minimal, if any. It’s a great system that works well for all concerned.
Is MailChannels and SpamExperts better than our new solution? That’s subjective. We’ve had a mix of customers: some desperate for those services to return, and others preferring the control our solution provides.
MailChannels had a couple of major outages recently, making us uncomfortable due to the lack of control. What if the outage lasted a couple of days? A week? There’s also the issue of data security. Using third parties for email exposes us to risks. If Enix is compromised, that’s on us. If a third party is compromised, it’s still on us.
Confident in our ability to provide reliable email without third parties, we decided to remove MailChannels and SpamExperts. This aligns with our Enix ethos: to provide great hosting at the best prices and to do this for the long term by owning the technology stack fully.
Key Points of Our Ethos:
Control: We avoid relying on third parties for services where possible, managing them ourselves to avoid dependency.
Future-proofing: By building and maintaining our systems, we have full control and can implement improvements with long-term predictability.
Financial Stability: The cPanel buyout led to a significant cost increase for hosts worldwide, coupled with increased energy costs and inflation. Relying on third parties like MailChannels or SpamExperts means we cannot control those costs.
This shapes our long-term plan, which I’ll highlight further on.
What Went Wrong?
Despite thorough planning, we didn’t foresee Microsoft blocking our IP ranges immediately. We barely sent an email before they did this. We’ve opened around 200 tickets with MS to have the blocks removed. Despite our clean servers, they didn’t like the sudden increase in volume from our ranges.
Over the past week, we’ve had increasing success with deliveries. Our anti-spam measures keep our servers at less than a 0.1% complaint ratio, the lowest MS report.
During this time, support tickets overwhelmed our team. I brought in emergency extra support, but it was sometimes a losing battle. I have had very little sleep this past week, and the team has worked tirelessly. While our support quality has slipped, I’m proud of what our team managed given the circumstances.
The issues were compounded with incoming spam performance. It takes time for the spam system to warm up and learn. In hindsight, we shouldn’t have made both incoming and outgoing changes simultaneously, but we’re learning from this.
The issue is improving hour by hour, and we’ll work tirelessly until it’s fully resolved. I apologise to all customers affected by the recent issues. Please know that we have taken it seriously and done everything within our capability to resolve the issues as quickly as possible. I thank everyone for their understanding and patience.
This is not going to be a regularly occurring event. This was the single biggest and most impactful change we wanted to make. Normal service will resume. We have a couple more changes coming, but they will be relatively minor, which brings me to the next point.
What the Hell Are You Going to Do Next to My Service?
One more significant change is coming, but it’s not on the same scale as the email change.
Brixly currently rents all hardware from various suppliers across the world. Enix, however, owns and operates all our hardware for stability, control, and financial optimisation. Removing third-party costs is necessary for Brixly’s viability and allows us to invest in improvements.
Brixly is almost treading water, and we want it to move forward like a cruise ship—steady and sure, with plenty to offer and perhaps a little fun.
In 6-8 weeks, Enix will start migrating customers to our infrastructure from the rented infrastructure. This migration will be done slowly over the course of 6-12 months. These will be like-for-like migrations (cPanel or DirectAdmin) to servers with the same configuration and packages. Some customers have already been migrated to Enix infrastructure to sidestep the email issues, and new Brixly customers have been deployed to the Enix infrastructure for the last four weeks.
Both Enix and Brixly have significant experience with these migrations, and they will be effortless for you. The server hostnames will remain the same, but the IPs will change. Migrations will be scheduled, and you’ll be notified well in advance.
The bonus will be the new hardware. As part of the Brixly acquisition, Enix has committed over half a million pounds to new hardware for our next-generation infrastructure. The latest AMD Epyc CPUs and NVMe SSDs will be used. Here’s how it will compare to the current hardware:
Newer AMD Epyc Milan CPUs
Enterprise-grade, high-capacity NVMe SSDs forming a 1.5PB storage cluster
High-speed, low-latency networking
Ceph Storage cluster with triple redundancy vs the current 2x
Backups to NVMe SSD storage for ultra-fast backups and restores (critical in a DR situation)
Highly optimised for less power usage and powered by 100% green energy
For our customers in the US and EU, the same hardware will be deployed, offering an even greater improvement over the current rented hardware.
Long-Term Plans
Our team of ten developers and engineers has been working on projects behind the scenes for the last few years. Here’s a highlight of what’s coming, although you won’t see any of this until at least Q1 2025, once migrations are complete.
Enmail: A new, purpose-built enterprise-grade email cluster for mission-critical email. We’ve taken the best in open source and built a new email cluster on top of Kubernetes for infinite scalability, MailChannels-like outbound load balancing, and more. This will be offered free to all customers to replace cPanel-based email.
Encuro: A billing and support system designed to surpass all others. It features a comprehensive API for reselling all products, a comprehensive migration centre, whitelabel for resellers, and full integration into WHMCS.
Envision: A cPanel-like hosting platform built on Kubernetes for ultimate performance and flexibility. It offers high-speed caching out of the box, optimised PHP processing, and complete scalability and redundancy for 100% uptime.
Generally: We will improve customer experience and flows, including support, migrations, documentation, and all of the other ‘basics’.
We won’t force any services or products on anyone. We know many of our customers prefer cPanel or DirectAdmin, and these will always be options. We want these services to add value for you, not just for us.
In Conclusion
I started this update at 6 AM this morning, and now my fingers hurt. I should probably check in with the rest of the team. I hope this sheds some light on us as a company, our thought process, the reasons for our actions, and what’s coming.
As I mentioned on the feedback board, Nick, Dennis, and I truly want Enix and Brixly to be the best hosting service available, and we’re committed to keeping it there for the long term.
I’ll make every effort to update as regularly as required on changes in as much detail as possible. I hope for all of our sakes this will be it for a little while at least!
Elliot
Over 6-8 weken begint men dus met het migreren van de eerste klanten naar hun eigen infrastructuur. Naar verwachting zal de gehele migratie 6-12 maanden in beslag nemen. Beetje jammer van de £250.000 die Dennis eind 2021 heeft geïnvesteerd in 'hun' eigen UK infrastructuur, dat is een flinke afschrijving (Bron: https://brixly.uk/b-cloud-infrastructure)
Wel ben ik positief over de ontwikkeling van hun eigen mail cluster 'Enmail'. In principe komt dit neer op een in-house Mailchannels. Het gaat me erom dat ik niet afhankelijk ben van 1 simpel IP adres waarvandaan alle mails verstuurd worden, want dat is gewoon een SPOF. Dan kun je de mooiste 'triple-redundancy CEPH clusters' neerzetten, als je 1 IP adres heb waarvandaan 1000 domeinen hun email versturen, is dat gewoon vragen om problemen.
Het is alleen jammer dat dit tot minstens Q1-2025 op zich laat wachten. Eerst Mailchannels weghalen en dit pas daarna ontwikkelen is maar mijn idee de verkeerde volgorde.
Met Envision (hun eigen cPanel-like hosting platform) slaan ze imho een beetje door. Waarom zou je daarvoor kiezen als klant zijnde? Dan heb je pas echt een vendor lock-in....
[ Voor 8% gewijzigd door Freekers op 30-07-2024 11:05 ]
Vendor lock-in vind enix geen probleem, als je dan binnen bent kom je er niet zonder hassle meer vandaan. Maar bv Hoasted in Nederland doet dat door root toegang voor migratie van cpanel accounts uit te zetten en je dus verplicht wordt tot handmatig verhuizen.
Volgens support inderdaad standaard SpamAssassin, wat in principe best goed kan werken mits goed ingesteld. Ikzelf draai al bijna 10 jaar thuis mijn eigen (inkomende) mail server voor privemail (uitgaand via SMTP relay omdat versturen vanaf een residential IP onmogelijk is). Deze maakt ook gebruik van SpamAssassin. De hoeveelheid SPAM die erdoorheen komt is echt heel laag, misschien 2 a 3 stuks per maand. En dat is met domeinen die ook nog eens een catch-all hebben ingeschakeld, kun je nagaan als dat ook nog eens uitstond. Maarja, dan moet je de boel wel goed instellen (denk aan meerdere RBLs, check op SPF, DMARC, DKIM, Hostname, rDNS etc). En laat het daar nou (blijkbaar) momenteel misgaan bij Brixly:raven22 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:54:
Iemand ervaring met de spamfilters van Namecrane?
Standaard spamassassin of iets wat beter werkt? In mijn geval voor een DirectAdmin server.

Ik ervaar overigens nog steeds problemen met het versturen van mail...zucht
SMTP error from remote mail server after initial connection:
554 IP=159.69.71.60 - None/bad reputation. Ask your postmaster for help or to contact tobr@rx.t-online.de for reset. (NOWL)
[ Voor 12% gewijzigd door Freekers op 30-07-2024 16:26 ]
Ik ben inmiddels begonnen voorbereidingen te treffen om het boeltje te verhuizen. Ik heb geen vertrouwen meer in Enix/Brixly. Er worden tegenstrijdige antwoorden gegeven in tickets en op de reacties op de publieke 'Changelog.
Ik kan nog steeds geen mails versturen naar t-online.de. Brixly support adviseert dat ik contact opneem met T-Online om te vragen of ze mijn domein kunnen whitelisten... maar daar zit het probleem helemaal niet. De bounce message is heel duidelijk IP = XXX has no/bad reputation. XXX Is daarbij het IP van de server van Brixly, niet mijn client IP. Maar liefst drie verschillende support medewerkers komen met dezelfde boodschap.
Support is overigens kwalitatief zwaar achteruit gegaan. Elliot claimt weliswaar dat de oude garde er nog steeds werkt, maar ik heb ze in de afgelopen 5 tickets niet gezien; allemaal nieuwe namen die maar half mijn bericht lezen...
Recente reviews zien er ook niet best uit: https://nl.trustpilot.com...anguages=all&sort=recency
Bij NameCrane is dat 50 per uur per account met een softcap van 200 per dag per account
Ik kan nog steeds geen mails versturen naar t-online.de. Brixly support adviseert dat ik contact opneem met T-Online om te vragen of ze mijn domein kunnen whitelisten... maar daar zit het probleem helemaal niet. De bounce message is heel duidelijk IP = XXX has no/bad reputation. XXX Is daarbij het IP van de server van Brixly, niet mijn client IP. Maar liefst drie verschillende support medewerkers komen met dezelfde boodschap.
Support is overigens kwalitatief zwaar achteruit gegaan. Elliot claimt weliswaar dat de oude garde er nog steeds werkt, maar ik heb ze in de afgelopen 5 tickets niet gezien; allemaal nieuwe namen die maar half mijn bericht lezen...
Recente reviews zien er ook niet best uit: https://nl.trustpilot.com...anguages=all&sort=recency
Overigens limiteert Hostbrr op 30 outbound e-mails per uur per accountraven22 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:52:
Bij NameCrane is dat 50 per uur per account met een softcap van 200 per dag per account
Oh man echt gedoe dit weer, ik moet maar echt gaan accepteren dat ik elke ~ 5 jaar moet gaan verhuizen van hoster.
Ben nu ook aan het verkennen om te migreren naar o.a. Namecrane. Hun crate plans spreken mij wel aan, waarbij je ook per cPanel account de performance kan instellen.
Ben nu ook aan het verkennen om te migreren naar o.a. Namecrane. Hun crate plans spreken mij wel aan, waarbij je ook per cPanel account de performance kan instellen.
De crate plans zijn inderdaad erg interessant als je wat zwaardere websites draait, bijvoorbeeld een webshop.Kawinho schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:29:
Ik heb inmiddels van Francisco vernomen dat Namecrane op korte termijn gratis SpamExperts gaat aanbieden. De benodigde hardware is reeds geplaatst. Momenteel wachten ze alleen nog op de installatie vanuit SpamExperts.
Ik weet nog niet zo goed wat ik doe. Ergens denk ik; laat ik maar overstappen. Aan de andere kant net weer voor een jaar betaald bij Brixly en weinig tot geen klachten van mijn klanten over het spamfilter. Voor mijzelf valt er ook wel goed mee te werken. Wellicht eerst maar eens kijken hoe de komende maanden er uit gaan zien bij Brixly.
Weet ook niet zo goed waar ik anders naar toe moet overstappen.
Ik had zelf ook net voor een jaar verlengd. Aangezien het weghalen van MailChannels en SpamExperts echter een contractswijziging is, is Brixly bereid de resterende maanden te crediteren nadat ik ben overgestapt naar NameCrane.Robbie T schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:37:
Ik weet nog niet zo goed wat ik doe. Ergens denk ik; laat ik maar overstappen. Aan de andere kant net weer voor een jaar betaald bij Brixly en weinig tot geen klachten van mijn klanten over het spamfilter. Voor mijzelf valt er ook wel goed mee te werken. Wellicht eerst maar eens kijken hoe de komende maanden er uit gaan zien bij Brixly.
MailScanner blijft echter teleurstellend. Ik heb geen idee hoe ze dit hebben ingesteld, maar het werkt gewoon niet. Hieronder zie je drie dagen aan spam van slechts één mailbox. Dit kwam direct in mijn inbox, zonder "*** SPAM ***" in het onderwerp, waardoor het onmogelijk is om het eruit te filteren met een Outlook-regel:

Oja, mailen naar T-Online.de kan nog steeds niet (server IP is geblokkeerd)
Oi, dat is inderdaad wel teleurstellend. Het meeste komt bij mij gelukkig wel in de spam, maar ook zonder enige prefix.Freekers schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:55:
[...]
Ik had zelf ook net voor een jaar verlengd. Aangezien het weghalen van MailChannels en SpamExperts echter een contractswijziging is, is Brixly bereid de resterende maanden te crediteren nadat ik ben overgestapt naar NameCrane.
MailScanner blijft echter teleurstellend. Ik heb geen idee hoe ze dit hebben ingesteld, maar het werkt gewoon niet. Hieronder zie je drie dagen aan spam van slechts één mailbox. Dit kwam direct in mijn inbox, zonder "*** SPAM ***" in het onderwerp, waardoor het onmogelijk is om het eruit te filteren met een Outlook-regel:
[Afbeelding]
Jep, hier bij mij hetzelfde. Zou dit met de configuratie op de papa server zijn?Freekers schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 19:55:
[...]
Ik had zelf ook net voor een jaar verlengd. Aangezien het weghalen van MailChannels en SpamExperts echter een contractswijziging is, is Brixly bereid de resterende maanden te crediteren nadat ik ben overgestapt naar NameCrane.
[Afbeelding]
Spammails komen helemaal niet in een aparte spambox terecht en worden ook niet geflagd.
Ook via mailscanner manueel veel werk, de meest obvious spam krijgt een lage score terwijl soms ‘goede’ afzenders een hoge score meekrijgen.
Vraagje voor de betrokkenen, staat bij jullie Apache Spamassassin aan? Bij mij staat die uit en weet niet of je nu dubbel moet gaan werken?
Ze zouden ons eigenlijk de keuze moeten laten om spamexperts en mailchannels te behouden, eventueel tegen meerprijs.
Mijn ervaring is toch dat ik voor mijn sites nooit problemen heb gehad bij verschillende hosters, maar mail is altijd al een ingewikkeld verhaal geweest…
Eerlijk gezegd ga ik zoals @Robbie T de kat even uit de boom kijken wat er gaat gebeuren. Ik ga er niet van uit dat een snelle migratie aan de orde is maar misschien wel dat de dienstverlening zoals Neostrada jaar na jaar achteruit zal gaan, op een bepaald moment zal dat terug de druppel zijn.
Ik zou dan wel waarschijnlijk opteren om onmiddellijk ook een migratie naar DirectAdmin te doen ivm de prijzen.
Ik heb spamassasin uit staan. Dat berichten welke spam zijn niet als zodanig werden afgeleverd (spam map) had ik in het begin ook maar na contact met de klantenservice is dat opgelost.AlbanVE schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:47:
[...]
Jep, hier bij mij hetzelfde. Zou dit met de configuratie op de papa server zijn?
Spammails komen helemaal niet in een aparte spambox terecht en worden ook niet geflagd.
Ook via mailscanner manueel veel werk, de meest obvious spam krijgt een lage score terwijl soms ‘goede’ afzenders een hoge score meekrijgen.
Vraagje voor de betrokkenen, staat bij jullie Apache Spamassassin aan? Bij mij staat die uit en weet niet of je nu dubbel moet gaan werken?
Ze zouden ons eigenlijk de keuze moeten laten om spamexperts en mailchannels te behouden, eventueel tegen meerprijs.
Mijn ervaring is toch dat ik voor mijn sites nooit problemen heb gehad bij verschillende hosters, maar mail is altijd al een ingewikkeld verhaal geweest…
Eerlijk gezegd ga ik zoals @Robbie T de kat even uit de boom kijken wat er gaat gebeuren. Ik ga er niet van uit dat een snelle migratie aan de orde is maar misschien wel dat de dienstverlening zoals Neostrada jaar na jaar achteruit zal gaan, op een bepaald moment zal dat terug de druppel zijn.
Ik zou dan wel waarschijnlijk opteren om onmiddellijk ook een migratie naar DirectAdmin te doen ivm de prijzen.
Net contact gehad over de spam prefix. Er wordt dit aangegeven;
You can do that from the user's cPanel >> Spam Filters section. If this is not what you are looking for, please elaborate more on what exactly you are trying to achieve.
Ik heb het nog niet getest.
Interessante ontwikkeling.Freekers schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:07:
[...]
De crate plans zijn inderdaad erg interessant als je wat zwaardere websites draait, bijvoorbeeld een webshop.
Ik heb inmiddels van Francisco vernomen dat Namecrane op korte termijn gratis SpamExperts gaat aanbieden. De benodigde hardware is reeds geplaatst. Momenteel wachten ze alleen nog op de installatie vanuit SpamExperts.
Hoeveel simpele wordpress sites zou je kwijt kunnen op 4cpu/8gb?
Ik heb dit nu aangezet op default setting 5, maar is dus gewoon Spamassassin die gebruikt wordt...Robbie T schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:58:
[...]
Ik heb spamassasin uit staan. Dat berichten welke spam zijn niet als zodanig werden afgeleverd (spam map) had ik in het begin ook maar na contact met de klantenservice is dat opgelost.
You can do that from the user's cPanel >> Spam Filters section. If this is not what you are looking for, please elaborate more on what exactly you are trying to achieve.
Ik vraag me nu af wat het handigst in gebruik is, ook naar klanten toe. Spammails gewoon in de inbox laten toekomen met voorvoegsel '***Spam***' of mails naar spambox sturen, eventueel ook met voorvoegsel?
Dat is lastig te zeggen; zijn het met name statische websites/blogs? Of veel dynamische zaken zoals Woocommerce? Indien statisch; een hoop als je gebruik maakt van LiteSpeed Cache, dat werkt fantastisch.raven22 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 03:58:
Hoeveel simpele wordpress sites zou je kwijt kunnen op 4cpu/8gb?
Bedankt voor de tip!Robbie T schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:58:
Is MailScanner niet een wrapper om SpamAssassin heen?AlbanVE schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:47:
Ik had ook reeds geopperd/gevraagd voor een 'premium' Reseller Server met inderdaad de vertrouwde Mailchannels en SPAM Experts, maar dat bleek volgens Elliot lastig en niet straightforward... geen idee waarom.
Mail is helaas vaak bijzaak voor webhosters. Dat komt met name het steeds lastiger is om emails te laten landen in iemand anders z'n inbox vanwege allerlei anti-SPAM maatregelen, vandaar dat mijn voorkeur heeft om dat stukje gewoon uit te besteden aan gespecialiseerde bedrijven zoals Mailchannels, Mail.baby, Mailgun, SendGrid etc... En ja, dat kost geld, maar ik denk dat het onder de streep goedkoper is dan continue je support medewerkers bezig te laten zijn met het delisten van IP adressen etc.
Ik heb ook overwogen om over te stappen naar DirectAdmin, maar ik moet bekennen dat ik echt zit vastgeroest in het cPanel ecosysteem. Ik gebruik cPanel al bijna 15 jaar...
Oja, extra zout in de wond. Ik kan geen mails sturen naar t-online.de maar t-online.de mag wel SPAM naar mij versturen... grrrr

Ik ben enkele jaren geleden ook vanaf Neostrada overgestapt naar Brixly, het was fantastisch, perfecte service, snelle hosting. We draaien een reseller pakket met 80+ accounts erop. Werk(TE) super.
Sinds de overname een en al ellende. Inderdaad de geblokte server bij Microsoft, spam dat ineens binnen komt. Leuk joh om met 80 accounts alles te moeten nalopen. Zelfs onderlinge mails van subdomeinen op 1 reseller account kwamen bij elkaar in de spam terecht.
Support is ook echt drastische achteruit, oude garde zie je bijna niet meer, nieuwe namen en slomere antwoorden. Ik kreeg al een naar gevoel toen we de aankondiging van Brixly overname lazen, maar dit bevestigd het alleen maar.
Heb ook het gevoel dat de websites op de resellers wat slomer draaien, niet getest nog met cijfers, maar het bewerken van websites in elementor gaat trager.
Al met al weer één bak ellende, toch maar weer rond gaan kijken naar nieuwe mogelijkheden. Had liever gezien dat ze de prijs iets omhoog gooide en vertrouwd doorgingen, de specs bij Brixly waren gewoon goed.
Sinds de overname een en al ellende. Inderdaad de geblokte server bij Microsoft, spam dat ineens binnen komt. Leuk joh om met 80 accounts alles te moeten nalopen. Zelfs onderlinge mails van subdomeinen op 1 reseller account kwamen bij elkaar in de spam terecht.
Support is ook echt drastische achteruit, oude garde zie je bijna niet meer, nieuwe namen en slomere antwoorden. Ik kreeg al een naar gevoel toen we de aankondiging van Brixly overname lazen, maar dit bevestigd het alleen maar.
Heb ook het gevoel dat de websites op de resellers wat slomer draaien, niet getest nog met cijfers, maar het bewerken van websites in elementor gaat trager.
Al met al weer één bak ellende, toch maar weer rond gaan kijken naar nieuwe mogelijkheden. Had liever gezien dat ze de prijs iets omhoog gooide en vertrouwd doorgingen, de specs bij Brixly waren gewoon goed.
[quote]Freekers schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:17:
[...]
[...]
[ Voor 60% gewijzigd door raven22 op 15-08-2024 03:42 ]
geen woocommerce, die draaien op een VPS. wat vind je een hoop. moet er in totaal zo'n 150 kwijt.Freekers schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:17:
[...]
Dat is lastig te zeggen; zijn het met name statische websites/blogs? Of veel dynamische zaken zoals Woocommerce? Indien statisch; een hoop als je gebruik maakt van LiteSpeed Cache, dat werkt fantastisch.
...]
of zou een aantal standaard reseller pakketten dan voordeliger zijn.
ik neig ook sterk naar een NameCrane crate; dat klinkt wel heel aantrekkelijk. Ben Brixly echt beu aan het raken namelijk. Naast spamproblemen heb ik nu ook nog issues met automatisch vernieuwen van Let's Encrypt certificaten. Dat lukt niet meer, en ook handmatig faalt dat. Vreemd genoeg lukt het Brixly helpdeskmedewerkers wél, dus moet ik dagelijks een ticket inschieten om certificaten te laten vernieuwen. Een permanente oplossing hebben ze nog niet gevonden, ondanks dat ik daar steevast om vraag bij het maken van mijn dagelijkse ticket... Zucht. Dus ik ben zéér benieuwd naar de ervaringen met een crate bij NameCrane!
Heb je toevallig ook info gekregen over wanneer binnenkort is? Anders ga ik er zelf wel even naar vragen hoorFreekers schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:07:
[...]
De crate plans zijn inderdaad erg interessant als je wat zwaardere websites draait, bijvoorbeeld een webshop.
Ik heb dat ook recent ontdekt (voor de overname) dat via de cPanel Let's Encrypt plugin er geen certificaten meer vernieuwd werden. Ze daar allemaal verwijderd en via AutoSSL aangevraagd, dan werkte het wel (zijn ook LE certificaten). Ten vroegste eind september denk ik te kunnen zien of ze nu wel automatisch vernieuwd zullen worden. Anders nogmaals handmatig allemaal mijn accounts aflopen...Tijsbeer schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:38:
ik neig ook sterk naar een NameCrane crate; dat klinkt wel heel aantrekkelijk. Ben Brixly echt beu aan het raken namelijk. Naast spamproblemen heb ik nu ook nog issues met automatisch vernieuwen van Let's Encrypt certificaten. Dat lukt niet meer, en ook handmatig faalt dat. Vreemd genoeg lukt het Brixly helpdeskmedewerkers wél, dus moet ik dagelijks een ticket inschieten om certificaten te laten vernieuwen. Een permanente oplossing hebben ze nog niet gevonden, ondanks dat ik daar steevast om vraag bij het maken van mijn dagelijkse ticket... Zucht. Dus ik ben zéér benieuwd naar de ervaringen met een crate bij NameCrane!
Oh ja, gisteren contact met support gehad ivm SpamBox die niet werkt op geen enkel cPanel account, 5 mails en 12u later en hun oplossing was om de spamscore te wijzigen (van 2 naar 5)... We gaan het zien
Zijn we nu zo moeilijk om gewoon een performante hosting, werkende mailing en certificaten te vragen? Allemaal de rest errond kan me gestolen worden.
Lastig. Is er een manier om te controleren/meten hoeveel ze nu verbruiken? Dan heb je een richtlijn.raven22 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 03:41:
wat vind je een hoop. moet er in totaal zo'n 150 kwijt. of zou een aantal standaard reseller pakketten dan voordeliger zijn.
Ah nee, niet weer de Let's Encrypt bug. Daar heb ik vorig jaar ook last van gehad. Is inderdaad gruwelijk irritant als je alle certificaten moet langslopen....Tijsbeer schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:38:
Ik heb nu een weekje een cPanel reseller account bij NameCrate maar ben alles nog aan het inrichten. Hun self-service migration center (vergelijkbaar met wat Brixly heeft), werkt helaas nog niet; deze geeft een foutmelding dat ie geen backup kan aftrappen op de remote (ofwel Brixly) server. Francisco is ermee bezig, dus zal wel loslopen.
Ik heb zojuist even contact gehad met Francisco; hij geeft aan naar verwachting eind deze week/begin volgende week.Tijsbeer schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:06:
[...]
Heb je toevallig ook info gekregen over wanneer binnenkort is? Anders ga ik er zelf wel even naar vragen hoor
Dat is wel een hele bijzondere 'oplossing' zeg....AlbanVE schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:22:
Oh ja, gisteren contact met support gehad ivm SpamBox die niet werkt op geen enkel cPanel account, 5 mails en 12u later en hun oplossing was om de spamscore te wijzigen (van 2 naar 5)... We gaan het zien
Dat was het zoals verwacht ookFreekers schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:07:
Dat is wel een hele bijzondere 'oplossing' zeg....

Nogmaals mijn ticket verder aangevuld, nogmaals gezegd dat het op allemaal mijn accounts een probleem is. En er vriendelijk bij gezegd wat ik momenteel van de 'support' denk

Het is een niveautje hoger gegaan, ging allemaal wat langer duren wel... Half uur later al een reply:
De laatste 24h wel geen spam meer gehad, dus kan nog niet zeggen of het nu werkt.Thank you for raising this, we have made some changes now to the way the server handles MailScanner, it had Apache SpamAssassin enabled, which should have been disabled.
Wat @Robbie T zei over de spam prefix,
zal denk ik wel niet meer werken, want die optie is verdwenen bij mij, zijn er nog mensen op de papa server die dit kunnen verifiëren?You can do that from the user's cPanel >> Spam Filters section. If this is not what you are looking for, please elaborate more on what exactly you are trying to achieve.
Bij mij heeft support ook al een aantal keer iets aangepast aan de instellingen. Heeft wel iets geholpen maar ontvang nog steeds minimaal 5x per dag spam.
Lekker bezig @Freekers.. binnenkort NameCrane topic?😄
Heb jij de budget reseller cPanel genomen of de NameCrane crates?
Deze optie heb ik ook niet meer. Alleen nog maar de optie Mailscanner waarin ik iets kan instellen.AlbanVE schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 19:44:
[...]
zal denk ik wel niet meer werken, want die optie is verdwenen bij mij, zijn er nog mensen op de papa server die dit kunnen verifiëren?
Die optie is ook bij mij verdwenen op server papa.AlbanVE schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 19:44:
[...]
zal denk ik wel niet meer werken, want die optie is verdwenen bij mij, zijn er nog mensen op de papa server die dit kunnen verifiëren?
Ik zal binnenkort een NameCrane topic openen. Ik wacht momenteel nog op drie zaken die Francisco me beloofd heeft. Hij moet daarmee eerst even over de brug komen voordat ik een topic aan z'n business wijdt:Kawinho schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:53:
Lekker bezig @Freekers.. binnenkort NameCrane topic?😄
1. SpamExperts
2. Site.pro Sitebuilder - Anders wordt migreren vanaf Brilxy lastig, aangezien ik 3 klanten heb die daar gebruik van maken. Site.pro is niet compatible met SiteJet en is ook niet zo 1-2-3 geconverteerd...
3. Self Service Migration Center werkt niet. Mogelijk geblokkeerd aan de Brixly kant, maar hij ging het uitzoeken. Laatste reply was van afgelopen Woensdag....
Ik heb de budget reseller genomen. Upgraden naar een crate kan altijd nog
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik heb ook even naar SpamExperts gevraagd, en het blijkt dat ze nu nog mail.baby gebruiken voor uitgaande mail, maar SpamExperts zowel inbound als outbound aan het implementeren zijn, op eigen servers. SpamExperts zelf is nog aan het configureren, en vervolgens willen ze nog testen voor ze het voor iedere klant beschikbaar maken. Maar al met al klinkt het veelbelovend!
Ik heb daarom alvast maar een DirectAdmin crate genomen om in te richten en te testen, dan kan ik direct accounts gaan migreren zodra SpamExperts live is.
@Freekers dank voor die code, maar hij is reeds opgebruikt. Was leuk geweest, maar geen must; de prijzen zijn al niet héél hoog :-)
Ik heb daarom alvast maar een DirectAdmin crate genomen om in te richten en te testen, dan kan ik direct accounts gaan migreren zodra SpamExperts live is.
@Freekers dank voor die code, maar hij is reeds opgebruikt. Was leuk geweest, maar geen must; de prijzen zijn al niet héél hoog :-)
Zojuist een order geplaatst bij Namecrane, DA budget reseller 20GB.
Volgens support is uitbreiden eenvoudig en niet gemaximeerd op 125GB (anders zou ik uiteindelijk wellicht 4x 125 GB moeten afsluiten). Nu kan ik langzaamaan alles gaan overzetten van Brixly en andere hosters naar Namecrane.
Mij is ook de komst van spam en relay bevestigd (en dit gaat geen weken meer duren).
Volgens support is uitbreiden eenvoudig en niet gemaximeerd op 125GB (anders zou ik uiteindelijk wellicht 4x 125 GB moeten afsluiten). Nu kan ik langzaamaan alles gaan overzetten van Brixly en andere hosters naar Namecrane.
Mij is ook de komst van spam en relay bevestigd (en dit gaat geen weken meer duren).
Als aanvulling, na een paar testjes lijkt alles goed te werken. Snelheid van de hosting is beter dan bij Brixly.
Op mijn veroek hebben ze geactiveerd dat webmail.domein.nl ook direct naar de webmail wijst.
Domein.nl/webmail werkt bv niet als de website elders gehost staat. Brixly kreeg dit niet voor elkaar, Mike van NameCrane had het in 5 minuten voor elkaar.
Dus mijn pakket gelijk maar uitgebreid naar 125GB en het Migratiecenter geprobeerd. Van DA naar DA werkt eenvoudig, heel snel en zonder issues.
Veelbelovend allemaal, ik hoop langere tijd klant te blijven bij NameCrane.
Op mijn veroek hebben ze geactiveerd dat webmail.domein.nl ook direct naar de webmail wijst.
Domein.nl/webmail werkt bv niet als de website elders gehost staat. Brixly kreeg dit niet voor elkaar, Mike van NameCrane had het in 5 minuten voor elkaar.
Dus mijn pakket gelijk maar uitgebreid naar 125GB en het Migratiecenter geprobeerd. Van DA naar DA werkt eenvoudig, heel snel en zonder issues.
Veelbelovend allemaal, ik hoop langere tijd klant te blijven bij NameCrane.
@raven22 Dat klinkt inderdaad veelbelovend! Hopelijk kunnen "we" dan allemaal langer bij NameCrane blijven dan bij Brixly,. Dat begon ook veelbelovend. Ik wil graag cPanel blijven gebruiken. Heeft iemand al ervaring met de migratie daarvan?
Ik heb opgezegd bij Brixly en gevraagd of ze het resterende bedrag, ivm wanprestatie en eenzijdig aanpassen van de afspraken, wilden restitueren.
Sorry to hear you wish to cancel.
We understand the move to our new spam filter has not been as smooth as we would have liked.
Due to the issues you have experienced we can offer you 6 months free hosting if you choose to continue with us, this can be added to your hosting renewal date. Now that things have settled down around the spam filter changes everything should start to improve.
We understand the move to our new spam filter has not been as smooth as we would have liked.
Due to the issues you have experienced we can offer you 6 months free hosting if you choose to continue with us, this can be added to your hosting renewal date. Now that things have settled down around the spam filter changes everything should start to improve.
SPAMExperts staat sinds gisteren live voor alle accounts bij NameCrane. Ik heb tevens een nieuw topic geopend voor discussies en ervaringen mbt NameCrane: [NameCrane] Ervaringen & Discussieraven22 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:40:
De cPanel migratie d.m.v. hun eigen migration center werkt goed. Ik liep in eerste instantie tegen problemen aan, maar dat kwam doordat het account wat ik wilde migreren te weinig disk ruimte had voor het maken van een backup; dat is namelijk wat het migration center onder water doet. Hierdoor mislukte de migratie steeds echter zonder duidelijke foutmelding (verbeterpuntje). Nadat dit was opgelost verliep de migratie vlekkeloos.MDXTweaker schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 08:00:
Ik wil graag cPanel blijven gebruiken. Heeft iemand al ervaring met de migratie daarvan?
Let wel op dat NameCrane geen Site.pro heeft, dus als je een site hebt gemaakt in Site.pro dan werkt die niet meer bij NameCrane, aangezien Site.pro een licentie op server niveau vereist. Ik heb inmiddels iemand gevonden die mijn sites omzet/nabouwd in SiteJet. SiteJet is namelijk gebundeld en eigendom van cPanel. Zo ben ik niet meer afhankelijk van een third party service/plugin mocht in de toekomst weer moeten migreren (ik hoop 't niet...)
Ik heb het gegooid op een eenzijdige contractswijziging. Toen ik voor een jaar verlengde, waren zowel MailChannels als SPAMExperts onderdeel van mijn contract c.q. pakket. Nu ze dit hebben weggenomen is het contract eenzijdig gewijzigd en dus wil ik graag het resterende bedrag terug zodra ik alles heb overgezet. Daarmee gingen ze akkoord, nu alleen nog even de migratie naar NameCrane afronden.raven22 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:21:
Ik heb opgezegd bij Brixly en gevraagd of ze het resterende bedrag, ivm wanprestatie en eenzijdig aanpassen van de afspraken, wilden restitueren.
Dank @Freekers voor het delen van je ervaringen. Nu de migratie wél goed werkt, is voor mij ook de laatste voorwaarde ingevuld om bij Brixly weg te gaan. Zit nu alleen te twijfelen of ik bij cPanel blijf, of dat ik ook meteen de overstap naar DirectAdmin maak (ik zie dat NameCrane daar ook een tool voor heeft).
Zijn er mensen met ervaringen voor conversie van cPanel naar DirectAdmin?
-- Update: ik heb toch nog een paar weken tijd voordat ik over moet zijn, dus ik bestel eerst maar eens een maand een DA-account en ga eens kijken of ik alles werkend over weet te krijgen.
-- Update: ik heb toch nog een paar weken tijd voordat ik over moet zijn, dus ik bestel eerst maar eens een maand een DA-account en ga eens kijken of ik alles werkend over weet te krijgen.
[ Voor 19% gewijzigd door wout op 31-08-2024 10:09 ]
Geen ervaring met cpanel naar DA migratie, maar ik vind DA wel heel fijn werken.
Zijn er meer mensen waarbij de DNSSEC optie verdwenen is in de DNS Zone Manager bij Brixly?
Overigens afgelopen week zelf een leuk probleem mogen debuggen aangezien 4 support engineers er niet uitkwamen. Een REST API die ik hostte gaf steeds een Connection Refused terug. Het inkomende IP adres was al gewhitelist, maar elk IP adres had dit probleem, dus in die hoek zat het niet... Uiteindelijk bleek de user-agent van de API client geblokkeerd te worden; deze werd door Modsecurity als bad bot gezien.... Zelf heb je geen toegang tot die logfiles, dus dat moet Brixly echt voor je oplossen/detecten. Het trieste is dat ik Brixly support alles heb moeten voorkauwen. Zelfs de cURL commandos waarmee ze het zelf konden reproduceren waren niet duidelijk genoeg, want ook al vroegen ze ernaar; ze hebben ze nooit geprobeerd.
Overigens afgelopen week zelf een leuk probleem mogen debuggen aangezien 4 support engineers er niet uitkwamen. Een REST API die ik hostte gaf steeds een Connection Refused terug. Het inkomende IP adres was al gewhitelist, maar elk IP adres had dit probleem, dus in die hoek zat het niet... Uiteindelijk bleek de user-agent van de API client geblokkeerd te worden; deze werd door Modsecurity als bad bot gezien.... Zelf heb je geen toegang tot die logfiles, dus dat moet Brixly echt voor je oplossen/detecten. Het trieste is dat ik Brixly support alles heb moeten voorkauwen. Zelfs de cURL commandos waarmee ze het zelf konden reproduceren waren niet duidelijk genoeg, want ook al vroegen ze ernaar; ze hebben ze nooit geprobeerd.
Ik heb geen ervaring met DA. Ik gebruik al bijna 15 jaar cPanel... ik zit een beetje vastgeroestwout schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:34:
Hoe bedoel je dat? Heeft Enix/Brixly je een mail gestuurd dat je wordt overgezet op hun nieuwe servers?wout schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:34:
Nee hoor, mijn jaarlijkse betaling loopt volgende maand af, geen gedoe met refund e.d. (met koersverliezen en al).Freekers schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:24:
[...]
Hoe bedoel je dat? Heeft Enix/Brixly je een mail gestuurd dat je wordt overgezet op hun nieuwe servers?
Ben nog bezig met uitzoeken of overzetten cPanel>DirectAdmin goed gaat. In elk geval komen quota van mailboxen niet over (allemaal unlimited) en de Mailman mailinglisten ook niet (logisch). Als het daarbij blijft, is het te overzien, maar overgezette accounts zijn in schijfbeslag gemiddeld zo'n 30 procent kleiner geworden, dus toch maar even goed kijken waar dat in zit.
Ik heb even gekeken en op mijn server is ook geen DNSSEC beschikbaar. Ik heb wel nog websites waarvan DNSSEC actief is. Is wellicht tijdelijk, want ik heb meer dingen aangepast zien worden (bijv. wijzigingen in php instellingen, e-mail instellingen, etc..) zonder melding (of wellicht toch even gemist).Freekers schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:24:
Zijn er meer mensen waarbij de DNSSEC optie verdwenen is in de DNS Zone Manager bij Brixly?
Brixly voelt de hete adem, denk dat teveel mensen zijn overgestapt:
Introducing the Enmail Gateway: Our New Outgoing Email Load Balancer
After discontinuing Mailchannels, we received significant feedback from Brixly customers expressing how highly they valued the service—many considered it a critical feature. We took this feedback seriously and developed a plan in response.
As I mentioned in previous posts, Enix has been working on a state-of-the-art, scalable email platform called "Enmail" for some time now. A key component of this platform is a fully load-balanced email gateway with outgoing spam protection, RBL detection, and more. We decided to expedite the development of this gateway by separating it from the broader Enmail system, transforming it into a standalone solution. I'm pleased to report that progress has been strong, and we're nearing a production-ready release.
The Enmail Gateway is a fully load-balanced outgoing email platform capable of sending emails from hundreds of dynamically managed IP addresses. These IPs are automatically removed from the sending pool if any issues arise. Outgoing emails are scanned for spam to prevent the delivery of obvious spam messages, and suspicious emails are quarantined for manual review if necessary.
This service will be offered free of charge to all customers, just like Mailchannels was. We believe that our in-house solution will provide Brixly customers with the best of both worlds: a reliable and robust email-sending service for shared hosting, while also allowing us to keep our costs—and therefore our prices—low.
The Enmail Gateway will undergo final testing next week. Once we're satisfied with its performance, we will gradually transition our shared servers to this new system, closely monitoring performance throughout the process. I'll post another update once the service is fully live, along with a schedule for the server transitions.
For customers who manage their own DNS, you will need to update your SPF records to accommodate the new gateway. We will provide an SPF include to help us manage this dynamically and minimise future changes. If you manage your DNS within our platform, we will handle these SPF updates for you.
Elliot
Bron: https://feedback.brixly.u...going-email-load-balancer
Introducing the Enmail Gateway: Our New Outgoing Email Load Balancer
After discontinuing Mailchannels, we received significant feedback from Brixly customers expressing how highly they valued the service—many considered it a critical feature. We took this feedback seriously and developed a plan in response.
As I mentioned in previous posts, Enix has been working on a state-of-the-art, scalable email platform called "Enmail" for some time now. A key component of this platform is a fully load-balanced email gateway with outgoing spam protection, RBL detection, and more. We decided to expedite the development of this gateway by separating it from the broader Enmail system, transforming it into a standalone solution. I'm pleased to report that progress has been strong, and we're nearing a production-ready release.
The Enmail Gateway is a fully load-balanced outgoing email platform capable of sending emails from hundreds of dynamically managed IP addresses. These IPs are automatically removed from the sending pool if any issues arise. Outgoing emails are scanned for spam to prevent the delivery of obvious spam messages, and suspicious emails are quarantined for manual review if necessary.
This service will be offered free of charge to all customers, just like Mailchannels was. We believe that our in-house solution will provide Brixly customers with the best of both worlds: a reliable and robust email-sending service for shared hosting, while also allowing us to keep our costs—and therefore our prices—low.
The Enmail Gateway will undergo final testing next week. Once we're satisfied with its performance, we will gradually transition our shared servers to this new system, closely monitoring performance throughout the process. I'll post another update once the service is fully live, along with a schedule for the server transitions.
For customers who manage their own DNS, you will need to update your SPF records to accommodate the new gateway. We will provide an SPF include to help us manage this dynamically and minimise future changes. If you manage your DNS within our platform, we will handle these SPF updates for you.
Elliot
Bron: https://feedback.brixly.u...going-email-load-balancer
Klopt inderdaad, DNSSEC voor reeds ingestelde domeinen werkt nog, ik kan alleen geen DNSSEC (her)configureren voor nieuwe/bestaande domeinen...pcgame9000 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:09:
Ik heb even gekeken en op mijn server is ook geen DNSSEC beschikbaar. Ik heb wel nog websites waarvan DNSSEC actief is. Is wellicht tijdelijk, want ik heb meer dingen aangepast zien worden (bijv. wijzigingen in php instellingen, e-mail instellingen, etc..) zonder melding (of wellicht toch even gemist).
Ik heb niet de tijd en de energie meer om de verschillen tussen cPanel en DirectAdmin uit te zoeken na de migratie. Omdat iets simpels als de mailboxquota niet goed overgezet zijn, blijven we voorlopig toch maar met cPanel doordraaien, maar dan bij NameCrane. Opgezegd bij Brixly en vandaag ook - net als @raven22 - het aanbod gekregen om een half jaar gratis klant te blijven. Klein beetje twijfel, want spamfilter reageert eigenlijk best goed op inleren, maar blijf toch bij mijn besluit.
Ik moet eerlijk zeggen;
Ik heb de laatste tijd zo goed als geen last meer van spam in mijn inbox en zodoende lijkt het allemaal wel goed te gaan. Ook nog geen last gehad dat berichten niet aankomen (voor zover ik weet). Zodoende wacht ik het nog maar even.
Ik heb de laatste tijd zo goed als geen last meer van spam in mijn inbox en zodoende lijkt het allemaal wel goed te gaan. Ook nog geen last gehad dat berichten niet aankomen (voor zover ik weet). Zodoende wacht ik het nog maar even.
Los van de problemen met de SPAM, vooral Duitse varianten, kregen wij vandaag de factuur voor verlenging (Reseller Pro - 150 cPanel accounts). De prijs daarvan is £699.95 geworden, dat is £150,- duurder dan afgelopen jaren en dat zonder ook maar ergens over te zijn geïnformeerd.
Er zou niks veranderen, maar Enix is druk bezig om gewaardeerde Brixly klanten te verliezen, het is ook niet een klein beetje duurder geworden. MailChannels verwijderen was al een kostenbewuste actie en dan bijna 30% duurder Reseller pakket, dacht het niet. Wij gaan ook maar eens kijken naar een andere partij en zal dit draadje helemaal lezen en onze conclusie trekken.
180€ duurder dus omgerekend!
Er zou niks veranderen, maar Enix is druk bezig om gewaardeerde Brixly klanten te verliezen, het is ook niet een klein beetje duurder geworden. MailChannels verwijderen was al een kostenbewuste actie en dan bijna 30% duurder Reseller pakket, dacht het niet. Wij gaan ook maar eens kijken naar een andere partij en zal dit draadje helemaal lezen en onze conclusie trekken.
Dat verbaasd me helemaal niks.
Als je naar de tarieven van de andere onder de Enix paraplu vallende hosters keek kon je dit al zien aankomen.
Wel heel erg slecht dat dit niet gecommuniceerd werd. Geeft niet veel vertrouwen voor de toekomst.
Als je naar de tarieven van de andere onder de Enix paraplu vallende hosters keek kon je dit al zien aankomen.
Wel heel erg slecht dat dit niet gecommuniceerd werd. Geeft niet veel vertrouwen voor de toekomst.
Daar was een mail van met prijsverhogingen in jan. 2024.Slam-Designs schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:02:
Los van de problemen met de SPAM, vooral Duitse varianten, kregen wij vandaag de factuur voor verlenging (Reseller Pro - 150 cPanel accounts). De prijs daarvan is £699.95 geworden, dat is £150,- duurder dan afgelopen jaren en dat zonder ook maar ergens over te zijn geïnformeerd.
Bron: https://feedback.brixly.u...ce-revisions-january-2024
Entry enzo geen prijsverhoging, maar voor 150 en 250 etc.. toch wel grote verschillen.
Eens rondkijken en ergens anders shoppen kan zeker geen kwaad in deze tijd. Ook is het bijna te verwachten dat we weer overal prijsverhogingen zien in 2025. Daarnaast is SIDN natuurlijk bezig met veranderingen. Als die ergens anders gaan, betekent dit natuurlijk ook prijsstijgingen voor .nl domeinnamen zoals we al eerder bij ICANN hebben gezien.
Bedankt voor je reactie, dit heb ik dus blijkbaar gemist. Heb ~9 uur geleden ticket aangemaakt en geen enkele reactie. Veel mail ging ook rechtstreeks in de spam, daar hebben ze uiteindelijk (heeft week geduurd voordat het werd opgelost, en de oplossing kwam van iemand bij Brixly weg....pcgame9000 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:48:
[...]
Daar was een mail van met prijsverhogingen in jan. 2024.
Entry enzo geen prijsverhoging, maar voor 150 en 250 etc.. toch wel grote verschillen.
Eens rondkijken en ergens anders shoppen kan zeker geen kwaad in deze tijd. Ook is het bijna te verwachten dat we weer overal prijsverhogingen zien in 2025. Daarnaast is SIDN natuurlijk bezig met veranderingen. Als die ergens anders gaan, betekent dit natuurlijk ook prijsstijgingen voor .nl domeinnamen zoals we al eerder bij ICANN hebben gezien.
Ik ben al wel aan het orienteren voor een andere provider en heb een excel sheetje aangemaakt met wat verschillen. Lijstje is nog niet compleet en er is tevens nog niet gekeken onder welke paraplu deze bedrijven vallen. Voor de geinteresseerden; https://docs.google.com/s...SyRfbN9w/edit?gid=0#gid=0pcgame9000 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:48:
[...]
Daar was een mail van met prijsverhogingen in jan. 2024.
geen NameCrane op je lijstje?
of andere goedkope is HostBRR, maar die heeft geen spamexperts, wel mailrelay
Nee, voldoen niet aan de wensen. Te weinig opslag.raven22 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:17:
geen NameCrane op je lijstje?
Je zult inderdaad meerdere pakketten moeten afnemen, wat iets lastiger is. Maar ik neem gewoon steeds een nieuw resellerpakket als de anderen vol zijn. Ben bijna aan mijn 3de 125GB pakket toe.
Je kunt via hun migratiecentrum nu eenvoudig ook accounts intern verplaatsen naar ander pakket.
Hun crate pakketten hebben wel veel meer opslag en kun je 'onbeperkt' blijven uitbreiden.
Je kunt via hun migratiecentrum nu eenvoudig ook accounts intern verplaatsen naar ander pakket.
Hun crate pakketten hebben wel veel meer opslag en kun je 'onbeperkt' blijven uitbreiden.
We zijn bij Enix ondertussen 27 uur verder en nog geen boe of bah. Ik ga mij ook maar oriënteren op een verhuizing, wat een aanfluiting is dit zeg. Brixly had ik amper klachten over, problemen werden snel en vakkundig opgelost, maar na de overname is het (service)niveau beneden alle pijl!
Ja, ik merk dat ik dat niet zo tof vind.Stukje gemak om alles vanuit 1 whm te kunnen beheren zonder dat ik na moet gaan denken welke klant ook alweer op welk pakket staat.raven22 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:09:
Je zult inderdaad meerdere pakketten moeten afnemen, wat iets lastiger is. Maar ik neem gewoon steeds een nieuw resellerpakket als de anderen vol zijn. Ben bijna aan mijn 3de 125GB pakket toe.
Ik heb een google sheet gemaakt met alle accounts op alfabet en een directe link naar het account op de juiste server.
Is net zo snel als als eerst naar whm en dan naar het juiste account.
Is net zo snel als als eerst naar whm en dan naar het juiste account.
Het wordt nog gekker, ik ga ze zo een ticket sturen, dit is de NL tekst, ik kan geen gebruik meer maken van Joomshaper SP Pagebuilder, de layout bundles willen niet meer laden.
Beste,
Vanmiddag en vanavond ben ik bezig geweest met Joomla en de gekochte SP pagebuilder. Daarbij zit een layout bundel, maar ik kan dit ineens niet meer laden, we krijgen een error. Ik zal screenshot daarvan meesturen.
Ik heb een gekochte template geprobeerd, werkt niet om die layout bundel te openen, via cPanel Joomla geinstalleerd en daarna SP pagebuilder, werkt ook niet. Op een website waar dit altijd goed werkte en waarmee die website is gemaakt, werkt het ook niet meer, dus het is server gerelateerd en moet snel worden opgelost, zo kunnen wij onze klanten niet helpen! Ook van deze error voeg ik een screenshot toe.
Wij hadden hier tot voor kort geen problemen mee en op het forum van Joomshaper staat dat dit zeer waarschijnlijk komt door een fout in de server configuratie of PHP. Ik heb diverse PHP en Joomla versies getest, allemaal geven ze dezelfde fout, dus zal het een probleem met de server zijn, wat hebben jullie aangepast waardoor wij niet meer fatsoenlijk kunnen werken, of uberhaupt kunnen werken??
Graag zo snel mogelijk reageren en niet net als het andere ticket al 30 uur niks laten horen, dit kan zo toch niet mensen?!
Met vriendelijke groet,
Wiebe Werkman
Slam-Designs
Beste,
Vanmiddag en vanavond ben ik bezig geweest met Joomla en de gekochte SP pagebuilder. Daarbij zit een layout bundel, maar ik kan dit ineens niet meer laden, we krijgen een error. Ik zal screenshot daarvan meesturen.
Ik heb een gekochte template geprobeerd, werkt niet om die layout bundel te openen, via cPanel Joomla geinstalleerd en daarna SP pagebuilder, werkt ook niet. Op een website waar dit altijd goed werkte en waarmee die website is gemaakt, werkt het ook niet meer, dus het is server gerelateerd en moet snel worden opgelost, zo kunnen wij onze klanten niet helpen! Ook van deze error voeg ik een screenshot toe.
Wij hadden hier tot voor kort geen problemen mee en op het forum van Joomshaper staat dat dit zeer waarschijnlijk komt door een fout in de server configuratie of PHP. Ik heb diverse PHP en Joomla versies getest, allemaal geven ze dezelfde fout, dus zal het een probleem met de server zijn, wat hebben jullie aangepast waardoor wij niet meer fatsoenlijk kunnen werken, of uberhaupt kunnen werken??
Graag zo snel mogelijk reageren en niet net als het andere ticket al 30 uur niks laten horen, dit kan zo toch niet mensen?!
Met vriendelijke groet,
Wiebe Werkman
Slam-Designs
Brixly heeft ook stilzwijgend Softaculous vervangen door Installatron. Prima, maar bestaande installaties worden niet (automatisch) herkend door Installatron. Daar kom je natuurlijk pas achter als je denkt 'ik zet even een automatische backup gemaakt door Softaculous terug'. Echt waardeloos dit; communiceer dit van te voren, zodat ik alle accounts kan nalopen en bestaande installaties kan importeren in Installatron.
Samenvattend wat er gewijzigd is na de overname door Enix:
- SPAMExperts vervangen door Mailscanner (a.k.a. een simpele wrapper om SPAMAssasin)
- MailChannels vervallen
- DNSSEC uitgeschakeld
- Softaculous vervangen door Installatron
- Support aanzienlijk verslechterd (tragere response en minder kennis/kunde)
Samenvattend wat er gewijzigd is na de overname door Enix:
- SPAMExperts vervangen door Mailscanner (a.k.a. een simpele wrapper om SPAMAssasin)
- MailChannels vervallen
- DNSSEC uitgeschakeld
- Softaculous vervangen door Installatron
- Support aanzienlijk verslechterd (tragere response en minder kennis/kunde)
Ik kom helaas nog steeds om in de SPAM over Glucanol, een of ander hoofdkussen, etc etc.Robbie T schreef op maandag 9 september 2024 @ 12:38:
Ik moet eerlijk zeggen;
Het kan geen kwaad om ze een mailtje te sturen; wellicht doen ze ook custom plans.Robbie T schreef op donderdag 19 september 2024 @ 12:59:
[...]
Nee, voldoen niet aan de wensen. Te weinig opslag.
Als 'oplossing' voor het probleem van Joomshaper; zoek jij even lekker het IP adres voor ons op van dat bedrijf, dan kijken wij of dat op een blocklist staat.....euh, support?? En dan ook nog van 2 verschillende 'support' medewerkers en bijna identieke reactie, uur na de eerste reactie.
Het gaat van kwaad tot erger. We krijgen van 5-6 klanten vandaag appjes dat zij geen mail meer kunnen versturen. Wij hosten diverse Universiteit websites, ook al zijn het kleine spelers, die mail moet werken....na 3 uur nog geen enkele reactie, terwijl de repsons-time volgens de Brixly website ~40 minuten is....
En dan zojuist de volgende melding van een klant die ~20 Wordpress websites bij ons host; failed to get unix_time.... Nog nooit gezien die error, bij alle accounts, wanneer zij op 'plugins' klikt, krijgt ze deze melding en een witte pagina.
Gaat echt geweldig daar, TOT de overname waren wij best goed tevreden, nu niet meer!
Het gaat van kwaad tot erger. We krijgen van 5-6 klanten vandaag appjes dat zij geen mail meer kunnen versturen. Wij hosten diverse Universiteit websites, ook al zijn het kleine spelers, die mail moet werken....na 3 uur nog geen enkele reactie, terwijl de repsons-time volgens de Brixly website ~40 minuten is....
En dan zojuist de volgende melding van een klant die ~20 Wordpress websites bij ons host; failed to get unix_time.... Nog nooit gezien die error, bij alle accounts, wanneer zij op 'plugins' klikt, krijgt ze deze melding en een witte pagina.
Gaat echt geweldig daar, TOT de overname waren wij best goed tevreden, nu niet meer!
Het ging even een tijdje goed totdat wij vanmiddag rond 14:00 het eerste bericht ontvingen van een klant dat de mailserver weer op een Microsoft/Hotmail blacklist stond. Enkele minuten later kon niemand meer mail versturen of ontvangen.
Na ongeveer 4 uur wachten nog steeds geen antwoord van Brixly ontvangen..
Ons contract loopt gelukkig volgende maand of. Wij gaan over naar NameCrane.
Ik heb net gekeken en wij hosten in totaal voor ~350GB aan websites. Wij willen wel het liefste een 'unlimited' resellerpakket afnemen, zodat wij niet hoeven te letten op het aantal klanten en MB/GB zij verbruiken. Ik zag dat NameCrane maximaal 125GB pakketten heeft, kan wel 3-4 afnemen, maar moet dan er om denken dat het totaal niet boven de 125GB uitkomt, beetje gevogel is dat, maar zoals het sinds een aantal weken gaat bij Brixly/Enix is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.mrmoody schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 17:52:
Het ging even een tijdje goed totdat wij vanmiddag rond 14:00 het eerste bericht ontvingen van een klant dat de mailserver weer op een Microsoft/Hotmail blacklist stond. Enkele minuten later kon niemand meer mail versturen of ontvangen.
Heb net ingelogd op een Joomla website, en dit duurt en duurt en duurt stukken langer dan normaal, zo kunnen wij dit niet lang(er) verkopen aan onze klanten.