• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:43
Vervelender is dat er iemand is die klanten van mij gaat mailen met de melding heej! je website kan niet benaderd worden door iemand die malware bytes heeft geinstalleerd. Iemand met een hotmail.nl adres en die zeker twee van mijn klanten (compleet verschillende klanten) heeft bericht.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Tip voor degene die past gemigreerd zijn naar Cloud; loop even de domeinen na die gebruik maken van een Let's Encrypt certificaat. Deze zijn namelijk niet meer managed door cPanel na de migratie waardoor deze dus simpelweg zullen verlopen/niet zullen auto-renewen. De cPanel plugin herkend wel dat er een Let's Encrypt certificaat geinstalleerd is maar er staat bij 'Not installed'. Als je op 'Reinstall' klikt wordt het certificaat weer gemanged door cPanel en automatisch vernieuwd.

Dit is bevestigd door Brixly support en hangt samen met de migratie. Wederom spijtig dat Brixly hier niet pro-actief over communiceert, ben er zelf achter moeten komen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-03 10:17

jurroen

Security en privacy geek

Freekers schreef op zondag 10 april 2022 @ 00:02:
Dit is bevestigd door Brixly support en hangt samen met de migratie. Wederom spijtig dat Brixly hier niet pro-actief over communiceert, ben er zelf achter moeten komen.
Dat ze hier niet pro-actief over communiceren en er zelf achter moet komen is jammer.

Vanuit een technisch perspectief is het te verklaren en hebben meer controle panels hier last van, bij een migratie van cPanel naar DirectAdmin precies hetzelfde.

Maar ja, dat mogen ze wel even vertellen. Of het zelf ondervangen met een migratiescript :+

• AlbanVE
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:45
Nog een nieuwtje, heb deze week ontdekt dat de migratie naar SpamExperts bij mijn accounts helemaal niet gelukt is blijkbaar, het simpele antwoord van Brixly was dat ik dan maar handmatig bij alle accounts de MX records mocht aanpassen. Bij deze geen spammails meer natuurlijk ;)

De gebruikte handleiding.

[Voor 22% gewijzigd door AlbanVE op 23-04-2022 18:15. Reden: Handleiding toegevoegd]

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
AlbanVE schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 18:14:
Nog een nieuwtje, heb deze week ontdekt dat de migratie naar SpamExperts bij mijn accounts helemaal niet gelukt is blijkbaar, het simpele antwoord van Brixly was dat ik dan maar handmatig bij alle accounts de MX records mocht aanpassen. Bij deze geen spammails meer natuurlijk ;)

De gebruikte handleiding.
Hmm, hoe ben je daarachter gekomen? Had je opeens meer last van SPAM?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AlbanVE
@Freekers, ja, niet op mijn eigen mailaccounts maar een klant van mij had er een kleine 30 per dag, ze werden wel door SpamAssassin nog gemarkeerd (***SPAM***) en in inbox gedropt. Toen gekeken en vond geen MX records terug van SpamExperts in de zone editor, bij geen enkel account.

Ik heb geen uitleg gehad van Brixly wat er nu misgelopen is.

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:01

3raser

⚜️ Premium member

Ik zat even naar de reseller prijzen voor DirectAdmin te kijken en ik begrijp er volgens mij niets van. Betaal je 19.95 pond (dus 23,76 euro) voor een reseller account waar 100 DirectAdmin bij inbegrepen zijn? Of betaal je die prijs alleen voor je reseller account zelf en moet je daarna nog los betalen voor iedere DirectAdmin account die je aanmaakt? Het lijkt namelijk op dat eerste, dus alles inbegrepen, maar dat klinkt te goedkoop om waar te zijn. 100 accounts met 2 cores per account is belachelijk veel cores voor dat geld toch?

• AlbanVE
3raser schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:15:
Ik zat even naar de reseller prijzen voor DirectAdmin te kijken en ik begrijp er volgens mij niets van. Betaal je 19.95 pond (dus 23,76 euro) voor een reseller account waar 100 DirectAdmin bij inbegrepen zijn? Of betaal je die prijs alleen voor je reseller account zelf en moet je daarna nog los betalen voor iedere DirectAdmin account die je aanmaakt? Het lijkt namelijk op dat eerste, dus alles inbegrepen, maar dat klinkt te goedkoop om waar te zijn. 100 accounts met 2 cores per account is belachelijk veel cores voor dat geld toch?
Jeps, je betaald dus 19.95 pond voor de 100 accounts samen, zo werkt het bij mijn cpanel account toch ook. Het enige dat je denk ik in het achterhoofd moet houden (correct me if I'm wrong), is dat het virtual cpu's zijn, dus daar wordt wat mee gespeeld tov de echte fysieke cores + LVE limits. Overselling is de term dacht ik. Maar moet de eerste keer nog tegenkomen dat Brixly underperformed ;).

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:01

3raser

⚜️ Premium member

AlbanVE schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:15:
[...]

Jeps, je betaald dus 19.95 pond voor de 100 accounts samen, zo werkt het bij mijn cpanel account toch ook. Het enige dat je denk ik in het achterhoofd moet houden (correct me if I'm wrong), is dat het virtual cpu's zijn, dus daar wordt wat mee gespeeld tov de echte fysieke cores + LVE limits. Overselling is de term dacht ik. Maar moet de eerste keer nog tegenkomen dat Brixly underperformed ;).
Dat het virtuele CPU's zijn had ik wel verwacht. Maar dat je letterlijk 200 CPU's tot je beschikking hebt voor dat geld dat leek me overdreven. Er zullen wel zware limieten op die accounts zitten zodat je met één account de server amper kan belasten. Maar de performance is wel goed dus? Ook met een WooCommerce website?

• AlbanVE
3raser schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:52:
[...]

Dat het virtuele CPU's zijn had ik wel verwacht. Maar dat je letterlijk 200 CPU's tot je beschikking hebt voor dat geld dat leek me overdreven. Er zullen wel zware limieten op die accounts zitten zodat je met één account de server amper kan belasten. Maar de performance is wel goed dus? Ook met een WooCommerce website?
Ik denk dat het volgende limieten zijn, staat bij het info tekentje naast 2 Cores / 2GB RAM:
All LVE Limits (applicable per individual account, not for the overall reseller account)

IO: 30MB/s
IOPS: 1024
EP: 30
NPROC: 100

Ik heb een paar Woocommerce sites (geen hoge gebruikersaantallen) en alles lijkt toch zeer goed te gaan.

Edit: ik ben ooit eens tegen die limieten gebotst door een foute update, ze laten even begaan en dan blokkeren ze tijdelijk het account tot je probleem gevonden hebt.

[Voor 9% gewijzigd door AlbanVE op 30-04-2022 15:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Bij mij liggen alle sites eruit. Lijkt op een DNS probleem. Kan geen ticket openen bij Brixly, hun eigen site ligt er ook om de haverklap uit... Wellicht een DDOS?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-03 08:17
Freekers schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:32:
Bij mij liggen alle sites eruit. Lijkt op een DNS probleem. Kan geen ticket openen bij Brixly, hun eigen site ligt er ook om de haverklap uit... Wellicht een DDOS?
Bij mij geen enkel probleem. Alle sites gewoon bereikbaar, ook brixly.uk. Dus ik vrees dat het probleem bij jou zit :?

[Voor 18% gewijzigd door MDXTweaker op 31-05-2022 13:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
MDXTweaker schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:38:
[...]

Bij mij geen enkel probleem. Alle sites gewoon bereikbaar, ook brixly.uk. Dus ik vrees dat het probleem bij jou zit :?
WhatsMyDNS laat toch bij elk domein van mij wat ik intik rode kruizen zien. Bijv:

Members only:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
@MDXTweaker Blijkbaar gebruik ik nog de oude nameservers van voor de cloud migatie. Heb jij, of iemand anders, iets van communicatie gekregen dat je de nameservers moest updaten? Ik kan daar niets van terug vinden in mijn mail. Het enige wat ik kan vinden is dit

En daarna radiostilte... zoals vaak bij Brixly. Communiceren is niet hun sterkste punt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MDXTweaker
@Freekers volgens mij ben ik er ook na een bereikbaarheidsprobleem achter gekomen. Had te maken met mails die niet meer werden verstuurd via WPForms. Toen heb ik al de sites maar meteen gecontroleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
MDXTweaker schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:42:
@Freekers volgens mij ben ik er ook na een bereikbaarheidsprobleem achter gekomen. Had te maken met mails die niet meer werden verstuurd via WPForms. Toen heb ik al de sites maar meteen gecontroleerd.
Ik ga ook maar eens alles langslopen. Ik begrijp nog steeds niet goed hoe dat SpamExperts nu werkt. Ik zie dat geen enkel van mijn domeinen een MX record heeft richting hun SpamExperts dienst, dus dat betekend dat er geen filtering wordt toegepast?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MDXTweaker

Ook zelf aangepast.... communicatie is wel een dingetje bij Brixly

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
@MDXTweaker
Ik was blijkbaar dus niet de enige. Denk dat ze plat gemaild zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AlbanVE
@Freekers, voor SpamExperts inderdaad te controleren, zie mijn post van 23 april, had het ook voor, bij mij kwam er wel direct veel spam door bij sommige klanten dus had snel door dat er een probleem was bij wissel naar de nieuwe spamfiltering.

Van die nameservers vind ik enkel een mail terug van november 2021.

Dus het was geadviseerd, maar niet nodig om ze te veranderen.

@MDXTweaker, communicatie is zeker een dingetje, was mijn standaard afsluiter bij de laatste supporttickets, mag echt wel een beetje beter. Ook hun statuspagina mag meer info geven voor een langere tijd, al moet je er voor inloggen om gedetailleerdere info te krijgen, het zou nog beter zijn dan nu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
@AlbanVE Interessant, die mail heb ik nooit ontvangen. Ik vraag me af of ik wel goed geregistreerd sta in hun systeem. Ik zat namelijk eerst op de UK server en ben, voor de migratie naar cloud, op mijn verzoek overgezet op de server in Duitsland. Echter in het dashboard van mijn Brixly client area staat achter elke site/domeinnaam nog steeds een UK vlaggetje, dus mogelijk mis ik daardoor ook regio gebonden mailings...

Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik Spamexperts wil inschakelen. Nadeel is dat je een quarantaine box hebt waar je zelf de false positives uit moet gaan vissen via een webinterface... Ik zal 'ns kijken of SpamExperts ook de mogelijkheid heeft om ***SPAM*** aan het onderwerp kan toevoegen, zodat je met een Outlook rule deze er zelf kunt uitvissen en alles vanuit je mail applicatie kan beheren.

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-03 15:05
is dat laatste je nog gelukt?

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Niet meer naar gekeken. Vind de interface van SPAM experts wel erg overweldigend. Bizar veel opties.

• raven22
klopt, eigenlijk gebruik ik alleen de log, quarantaine en heb email meldingen 1x per dag ingeschakeld

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Server Papa wordt (alweer?) gemigreerd....
Hi there,

We will be migrating your service over to a replacement server on the 31st August 2022.

The new server will be based on the following hardware...

AMD EPYC™ 7502P
32 Cores / 64 CPU Threads
128GB DDR4 ECC RAM
NVMe - Samsung Data Center Edition

This is quite a significant upgrade, doubling the existing processor capacity whilst introducing a significantly more 'Enterprise Ready' chipset (the same CPU line that we use to power our UK infrastructure). Please note, that the upgrade will not be chargeable and will be provided free of charge.

The migration will take place from around 9.30am, however, this will be a full server replacement. Please note, that the transfer process itself is expected to take around 10 - 12 hours to complete.

IMPORTANT: Your site is unlikely to experience any outages during the migration at all due to a process called 'Live Transfer' (an explanation on Live Transfer is further down in this email). However, with any migration, we would always recommend transparency to clients, and clear communication that downtime 'may' occur throughout the migration window, and cannot be avoided to ensure the upgrade completes successfully.

The migration will involve an IP address change, however, the nameservers will remain the same. Therefore, any sites that use 3rd party DNS such as Cloudflare will need to have their IP address updated following the transfer (although, do note there is a window of 48 hours following the migration where this can be completed). Any sites using the correct nameservers will not require any changes.

The existing server will then be shut down from service permanently on the 2nd of September 2022.

Existing Server: papa.germany.hostns.io (168.119.191.106)

New Server: papa.de.hostns.io (159.69.71.60)

An additional email will be sent at the point of the migration starting, however, please note that the migration of any individual account will take place anywhere within that 10-12 hour window. We will also send an additional email to follow up once the migration has been completed.

Live Transfer - More Information:

The 'Live Transfer' process is the method of transfer we now use by default for any cPanel to cPanel migration between internal servers.

This process does the following at the point of migrating an individual account...

Updates the DNS records on both the old and new servers
Syncs the DNS records with the new IP address over to the DNS cluster
Creates a 'Proxy' for http / https and mail traffic, so that irrespective of DNS the sites and mail are served directly to the new server
Suspends the account on the old server (although, this step takes place behind the scenes), to avoid access or changes being made to the wrong server

The important part to note here, is the proxy service. This essentially is what allows you a 'window' to update your DNS records (again, for those which use Cloudflare or other 3rd party DNS services), as irrespective of the DNS the sites are still forcibly served from the new server. However, as mentioned the old server will be shut down 48 hours following the migration and therefore, any DNS changes will need to be completed to those sites by the 2nd September.

Kind regards,
Ik begrijp niet zo goed waarom Papa nu weer overgezet worden op een dedicated server. Begin dit jaar is Papa nog gemigreerd naar 'pure cloud infra'....? Heb een ticket aangemaakt.

• MDXTweaker
Freekers schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:13:
Server Papa wordt (alweer?) gemigreerd....

[...]

Ik begrijp niet zo goed waarom Papa nu weer overgezet worden op een dedicated server. Begin dit jaar is Papa nog gemigreerd naar 'pure cloud infra'....? Heb een ticket aangemaakt.
Tja, en ook nog in vakantietijd! En aangezien ik gebruik maak van externe DNS moet die worden aangepast. Hoewel mijn huidige DNS afwijkt van wat ik in de mail zag :?

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
MDXTweaker schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:22:
Tja, en ook nog in vakantietijd! En aangezien ik gebruik maak van externe DNS moet die worden aangepast. Hoewel mijn huidige DNS afwijkt van wat ik in de mail zag :?
Externe DNS heb ik opgegeven na de laatste verstoring (toen ik blijkbaar nog gebruik maakte van oude IPs die ze zonder vooraankondiging uit hadden gezet). Ik gebruik nu Brixly's eigen 'whitelabel' nameservers... maar met 1 Google zoekopdracht kom je meteen achter van wie die nameservers zijn.

Onderstaand het antwoord van Brixly support op mijn vragen:
Members only:

Hopelijk wordt na deze migratie de stabiliteit van Papa inderdaad verbeterd. In de nacht van 1 Augustus was er weer een downtime van bijna 30 minuten.

• MDXTweaker
Freekers schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:59:
[...]

Externe DNS heb ik opgegeven na de laatste verstoring (toen ik blijkbaar nog gebruik maakte van oude IPs die ze zonder vooraankondiging uit hadden gezet). Ik gebruik nu Brixly's eigen 'whitelabel' nameservers... maar met 1 Google zoekopdracht kom je meteen achter van wie die nameservers zijn.
Ah, ik haal DNS en nameservers weer eens door elkaar....

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ook Brixly gaat z'n prijzen verhogen...

• OA35
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-03 12:21
@Freekers het was te verwachten.. nog altijd goedkoper dan Neostrada destijds..

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:43
Vind het ook geen schrikbarende verhogingen :-)

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Eens, zeker als je Neostrada gewend bent ;)

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 10:16
Op zich mee eens (zeker als we aan Neostrada terugdenken), maar ik hoop niet dat er elk jaar 30% bij gaat komen...

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Morgen zou de migratie van Papa plaatsvinden. Hopelijk gaat deze door en verloopt deze probleemloos want Papa is erg instabiel de laatste tijd.

Tip: zet de TTL van al je domeinen alvast op 300 zodat de omschakeling naar de nieuwe server zo kort mogelijk is. In WHM kun je dat in bulk voor al je domeinen doen:

Na de migratie wel weer terugzetten naar 3600 of iets dergelijks, 300 is nergens voor nodig als je niet verwacht wijzigingen door te voeren aan je infra.

• AlbanVE
Dus de migratie is deze keer schijnbaar vlot verlopen en niet uitgesteld.
Puntjes van aandacht, net zoals de vorige keer:
  • Two Factor Authentication is uitgeschakeld, dit moet je weer aanzetten. Ik vermoed dat dat te maken heeft met de server die issued de code veranderd is?
  • SSL certificaten moeten terug 'reinstalled' worden, zie post van @Freekers
    Tip voor degene die past gemigreerd zijn naar Cloud; loop even de domeinen na die gebruik maken van een Let's Encrypt certificaat. Deze zijn namelijk niet meer managed door cPanel na de migratie waardoor deze dus simpelweg zullen verlopen/niet zullen auto-renewen. De cPanel plugin herkend wel dat er een Let's Encrypt certificaat geïnstalleerd is maar er staat bij 'Not installed'. Als je op 'Reinstall' klikt wordt het certificaat weer gemanged door cPanel en automatisch vernieuwd.

• Eventueel TTL terugzetten indien je dit voor migratie aangepast had.
  • Nog iets dat ik vergeten ben? >:)

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
AlbanVE schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:42:
Dus de migratie is deze keer schijnbaar vlot verlopen en niet uitgesteld.
Puntjes van aandacht, net zoals de vorige keer:
  • Two Factor Authentication is uitgeschakeld, dit moet je weer aanzetten. Ik vermoed dat dat te maken heeft met de server die issued de code veranderd is?
  • SSL certificaten moeten terug 'reinstalled' worden, zie post van @Freekers
    [...]
  • Eventueel TTL terugzetten indien je dit voor migratie aangepast had.
  • Nog iets dat ik vergeten ben? >:)
De migratie is inderdaad vlekkeloos verlopen deze keer, mijn complimenten. Heb geen momentje downtime gemerkt en dat met 1 minute check interval via Hetrixtools.

Let's Encrypt certificaten hoef je deze keer niet perse te controleren, die zouden goed moeten staan :) Ik had Brixly vriendelijk verzocht om uit te zoeken of het niet mogelijk was om ervoor te zorgen dat deze ook 'Installed' zijn op de nieuwe server en dat hebben ze gedaan :)

Check wel even het SPF record van al je domeinen. Ik weet dat Brixly alles via Mailchannels verstuurd en het server IP in principe niet vermeld hoeft te worden, maar zonder het (juiste) server IP klaagt cPanel wel dat je record verkeerd is... en dat is irritant. Als je net als mij al een paar keer gemigreerd bent neem je bij elke migratie het oude IP mee. Als je SPF record te lang is, kan het worden afgekapt door de mailserver van de ontvangende partij en dan wordt je mail wellicht onterecht gemarkeerd als SPAM.

Fun fact: volgens hun eigen uptime monitoring heeft Brixly de nieuwe papa server al sinds midden Juli in gebruik :)

[Voor 8% gewijzigd door Freekers op 02-09-2022 00:56]

• MDXTweaker
Geen specifieke Brixly vraag volgens mij, maar wel handig om te weten. Ik heb een klant die Outlook gebruikt voor mail/contactpersonen/agenda. Hoe kunnen die tussen verschillende devices worden gesynchroniseerd? Mail is (uiteraard) geen probleem, maar die andere twee krijg ik (nog) niet voor elkaar. Iemand een suggestie?

• raven22
volgens mij zit je dan vast aan exchange en moet je de mail niet via de hosting laten lopen

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
MDXTweaker schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:21:
Geen specifieke Brixly vraag volgens mij, maar wel handig om te weten. Ik heb een klant die Outlook gebruikt voor mail/contactpersonen/agenda. Hoe kunnen die tussen verschillende devices worden gesynchroniseerd? Mail is (uiteraard) geen probleem, maar die andere twee krijg ik (nog) niet voor elkaar. Iemand een suggestie?
raven22 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:24:
volgens mij zit je dan vast aan exchange en moet je de mail niet via de hosting laten lopen
Kan wel, is geen Exchange voor nodig, maar dan moet je de volgende plugin installeren:
https://caldavsynchronizer.org/

En daarna in cPanel Caldav en Carddav instellen:
https://blog.cpanel.com/u...rddav-contacts-in-cpanel/

• MDXTweaker
@Freekers werkt perfect! _/-\o_
Aanvulling voor Thunderbird:

Benodigde addons:
TbSync
en
DAV-4-TbSync

• MDXTweaker
Pfff, ruim een uur bezig geweest met een Google Pixel 6a Android telefoon om CalDAV toe te voegen, zonder succes. Op mijn iPhone meteen gelukt, dus aan de instellingen ligt het in ieder geval niet. Ik heb de app One Calendar geprobeerd, maar krijg steeds de melding dat autorisatie niet goed was en iets met 2FA. Dat laatste staat niet aan, althans, ik zou niet weten waar het ergens aan zou staan (in ieder geval in het Google Account uitgeschakeld). Iemand een goede tip?

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
MDXTweaker schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 20:08:
Pfff, ruim een uur bezig geweest met een Google Pixel 6a Android telefoon om CalDAV toe te voegen, zonder succes. Op mijn iPhone meteen gelukt, dus aan de instellingen ligt het in ieder geval niet. Ik heb de app One Calendar geprobeerd, maar krijg steeds de melding dat autorisatie niet goed was en iets met 2FA. Dat laatste staat niet aan, althans, ik zou niet weten waar het ergens aan zou staan (in ieder geval in het Google Account uitgeschakeld). Iemand een goede tip?
Voor Android gebruik ik altijd DAVx. Daarmee kun je je calendar in de native Android Agenda app gebruiken.

• MDXTweaker
Met DAVx is het gelukt. Agenda zonder problemen, adresboek was iets lastiger. Blijkbaar heeft Android verschillende adresboeken en kan alleen het DAVx adresboek worden gebruikt voor de sync. Voor ik daar achter was... en toen nog uitzoeken hoe de contacten naar DAVx kunnen worden verplaatst en standaard in DAVx adresboek worden gezet. Pfff... als je iPhone gewend bent is het best lastig!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik sta op het punt om over te stappen van Neostrada naar Brixly. Maar heb nog even een paar vragen.
- Kan ik op één hostingpakket twee domeinen bedienen? Ik heb een privé .com en een zakelijke .nl domein. Ik heb niet veel resources nodig dus ze zouden makkelijk op hetzelfde pakket kunnen draaien.
- Is het bij Brixly toegestaan om te forwarden naar Gmail?

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
ione schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:10:
Ik sta op het punt om over te stappen van Neostrada naar Brixly. Maar heb nog even een paar vragen.
- Kan ik op één hostingpakket twee domeinen bedienen? Ik heb een privé .com en een zakelijke .nl domein. Ik heb niet veel resources nodig dus ze zouden makkelijk op hetzelfde pakket kunnen draaien.
- Is het bij Brixly toegestaan om te forwarden naar Gmail?
Ja, dat kan beiden :)

• wout
Met dien verstande dat forwarden naar gmail niet altijd goed gaat. Ondanks correct ingestelde spf-records pakt het spamfilter nog wel eens mails mee die eigenlijk doorgestuurd hadden moeten worden. Bij Microsoft-adressen heb ik er minder last van.

• ione
  • Niet online
wout schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:26:
Met dien verstande dat forwarden naar gmail niet altijd goed gaat. Ondanks correct ingestelde spf-records pakt het spamfilter nog wel eens mails mee die eigenlijk doorgestuurd hadden moeten worden. Bij Microsoft-adressen heb ik er minder last van.
Ligt dit dan meer aan Gmail of juist aan Brixly?

• ione
  • Niet online
Nog even een vervolgvraag. Bij Neostrada heb ik een hostingpakket behorend bij domein A. Aan dit pakket heb ik ook domein B toegevoegd

Wat kan ik het beste doen? Met welk domein zou ik het hostingpakket moeten aanschaffen? Kan ik dan later het tweede domein hiernaar verhuizen? Of moet alles in één keer?
Bij het registreren van het pakket kan je één domeinnaam opgeven.

• wout
Wist ik maar wat de oorzaak is, helaas.

Er is later nog van alles toe te voegen of aan te passen (binnen de mogelijkheden van je pakket; en anders moet je van pakket veranderen). Het domein dat je moet opgeven is je hoofddomein, waaraan WHM wordt opgehangen.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
wout schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:55:
Wist ik maar wat de oorzaak is, helaas.

Er is later nog van alles toe te voegen of aan te passen (binnen de mogelijkheden van je pakket; en anders moet je van pakket veranderen). Het domein dat je moet opgeven is je hoofddomein, waaraan WHM wordt opgehangen.
Als je mail wel aankomt maar in de SPAM terecht komt, kun je in de headers vaak een aanwijzing vinden waarom de mail daar is geëindigd. Mocht de mail helemaal niet aankomen, dan raad ik aan om toegang aan te vragen tot de Mailchannels Insights console. Hierin kun je net iets meer details zien omtrent de bezorging van je mails.

Als je een normaal (geen reseller) pakket afneemt, heb je geen WHM tot je beschikking. Wel kun je in cPanel addon domeinen toevoegen.
ione schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:45:
Nog even een vervolgvraag. Bij Neostrada heb ik een hostingpakket behorend bij domein A. Aan dit pakket heb ik ook domein B toegevoegd

Wat kan ik het beste doen? Met welk domein zou ik het hostingpakket moeten aanschaffen? Kan ik dan later het tweede domein hiernaar verhuizen? Of moet alles in één keer?
Bij het registreren van het pakket kan je één domeinnaam opgeven.
Dat is om het even. Elk pakket heeft een hoofd domein, bijv domein A, maar je kunt later domein B toevoegen middels de addon domain functie: https://support.cpanel.ne...to-create-an-Addon-Domain

• ione
  • Niet online
Toch nog even voor de zekerheid. Momenteel heb ik dus bij Neostrada één hostingpakket met domein A (het hoofddomein). Aan dit pakket heb ik later domein B toegevoegd en in de DNS-settings van domein B wordt er naar domein A verwezen zodat deze ook gebruik kan maken van hetzelfde pakket.
Als ik nu domein A zou verhuizen dan gaat het waarschijnlijk mis met domein B. Is het dan verstandig om eerst domein B te verhuizen (en dit als hoofddomein te zien) en dan later domein A hieraan toevoegen?
Of kunnen beide ook meteen op hetzelfde moment?

• MDXTweaker
ione schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 23:09:
Toch nog even voor de zekerheid. Momenteel heb ik dus bij Neostrada één hostingpakket met domein A (het hoofddomein). Aan dit pakket heb ik later domein B toegevoegd en in de DNS-settings van domein B wordt er naar domein A verwezen zodat deze ook gebruik kan maken van hetzelfde pakket.
Als ik nu domein A zou verhuizen dan gaat het waarschijnlijk mis met domein B. Is het dan verstandig om eerst domein B te verhuizen (en dit als hoofddomein te zien) en dan later domein A hieraan toevoegen?
Of kunnen beide ook meteen op hetzelfde moment?
Ik zie geen reden waarom het niet tegelijkertijd zou kunnen anders dan de opzegtermijn. Je kunt natuurlijk ook de keuze maken voor verschillende partijen voor hosting en DNS. Ik gebruik openprovider voor mijn domeinen en Brixly voor de hosting. Werkt perfect! Maar heb dan ook wel een kleine 20 domeinen voor verschillende klanten.

• MDXTweaker
Caldav en carddav wordt niet meer ondersteund door Brixly 😳. Vanwege issues met de laatste cPanel versie.
Heeft iemand tips voor een alternatief? Mag ook selfhosted zijn, bij voorkeur dan een docker oplossing

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
MDXTweaker schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:44:
Caldav en carddav wordt niet meer ondersteund door Brixly 😳. Vanwege issues met de laatste cPanel versie.
Heeft iemand tips voor een alternatief? Mag ook selfhosted zijn, bij voorkeur dan een docker oplossing
Ik gebruik Owncloud (specifiek alleen voor cal en carddac) in docker. Werkt perfect in Thunderbird en davx5 op Android.

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-03 10:06
MDXTweaker schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:44:
mijn.host biedt dit aan op alle pakketten, ook op de reseller pakketten. 1 van de weinige volgens mij

• MDXTweaker
dbzokphp schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 23:25:
[...]

mijn.host biedt dit aan op alle pakketten, ook op de reseller pakketten. 1 van de weinige volgens mij
Tja.... dat was niet de vraag volgens mij

• MDXTweaker
PerlinNoise schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:55:
[...]

Ik gebruik Owncloud (specifiek alleen voor cal en carddac) in docker. Werkt perfect in Thunderbird en davx5 op Android.
Poging gedaan met ownCloud en Nextcloud. Beiden kreeg ik niet aan de praat, ownCloud vanwege iets met een domein en Nextcloud kon geen connectie krijgen met de MySQL server.

Nu Baïkal geïnstalleerd. Dat gaat prima, kalender was even prutsen met iOS maar uiteindelijk voor elkaar gekregen. En inmiddels ook met Android via DAVx5. Deze was al gekoppeld, ik kwam erachter dat je de URL niet kunt wijzigen. Geen probleem natuurlijk, maar wel handig om te weten

[Voor 14% gewijzigd door MDXTweaker op 22-03-2023 18:00. Reden: Android toevoeging]

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee