Vervelender is dat er iemand is die klanten van mij gaat mailen met de melding heej! je website kan niet benaderd worden door iemand die malware bytes heeft geinstalleerd. Iemand met een hotmail.nl adres en die zeker twee van mijn klanten (compleet verschillende klanten) heeft bericht.
Tip voor degene die past gemigreerd zijn naar Cloud; loop even de domeinen na die gebruik maken van een Let's Encrypt certificaat. Deze zijn namelijk niet meer managed door cPanel na de migratie waardoor deze dus simpelweg zullen verlopen/niet zullen auto-renewen. De cPanel plugin herkend wel dat er een Let's Encrypt certificaat geinstalleerd is maar er staat bij 'Not installed'. Als je op 'Reinstall' klikt wordt het certificaat weer gemanged door cPanel en automatisch vernieuwd.

Dit is bevestigd door Brixly support en hangt samen met de migratie. Wederom spijtig dat Brixly hier niet pro-actief over communiceert, ben er zelf achter moeten komen.

Dit is bevestigd door Brixly support en hangt samen met de migratie. Wederom spijtig dat Brixly hier niet pro-actief over communiceert, ben er zelf achter moeten komen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Dat ze hier niet pro-actief over communiceren en er zelf achter moet komen is jammer.Freekers schreef op zondag 10 april 2022 @ 00:02:
Vanuit een technisch perspectief is het te verklaren en hebben meer controle panels hier last van, bij een migratie van cPanel naar DirectAdmin precies hetzelfde.
Maar ja, dat mogen ze wel even vertellen. Of het zelf ondervangen met een migratiescript
Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry
Nog een nieuwtje, heb deze week ontdekt dat de migratie naar SpamExperts bij mijn accounts helemaal niet gelukt is blijkbaar, het simpele antwoord van Brixly was dat ik dan maar handmatig bij alle accounts de MX records mocht aanpassen. Bij deze geen spammails meer natuurlijk 
De gebruikte handleiding.
[ Voor 22% gewijzigd door AlbanVE op 23-04-2022 18:15 . Reden: Handleiding toegevoegd ]
Hmm, hoe ben je daarachter gekomen? Had je opeens meer last van SPAM?AlbanVE schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 18:14:
Nog een nieuwtje, heb deze week ontdekt dat de migratie naar SpamExperts bij mijn accounts helemaal niet gelukt is blijkbaar, het simpele antwoord van Brixly was dat ik dan maar handmatig bij alle accounts de MX records mocht aanpassen. Bij deze geen spammails meer natuurlijk
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
@Freekers, ja, niet op mijn eigen mailaccounts maar een klant van mij had er een kleine 30 per dag, ze werden wel door SpamAssassin nog gemarkeerd (***SPAM***) en in inbox gedropt. Toen gekeken en vond geen MX records terug van SpamExperts in de zone editor, bij geen enkel account.
Ik heb geen uitleg gehad van Brixly wat er nu misgelopen is.
Ik heb geen uitleg gehad van Brixly wat er nu misgelopen is.
Ik zat even naar de reseller prijzen voor DirectAdmin te kijken en ik begrijp er volgens mij niets van. Betaal je 19.95 pond (dus 23,76 euro) voor een reseller account waar 100 DirectAdmin bij inbegrepen zijn? Of betaal je die prijs alleen voor je reseller account zelf en moet je daarna nog los betalen voor iedere DirectAdmin account die je aanmaakt? Het lijkt namelijk op dat eerste, dus alles inbegrepen, maar dat klinkt te goedkoop om waar te zijn. 100 accounts met 2 cores per account is belachelijk veel cores voor dat geld toch?
Jeps, je betaald dus 19.95 pond voor de 100 accounts samen, zo werkt het bij mijn cpanel account toch ook. Het enige dat je denk ik in het achterhoofd moet houden (correct me if I'm wrong), is dat het virtual cpu's zijn, dus daar wordt wat mee gespeeld tov de echte fysieke cores + LVE limits. Overselling is de term dacht ik. Maar moet de eerste keer nog tegenkomen dat Brixly underperformed3raser schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:15:
Ik zat even naar de reseller prijzen voor DirectAdmin te kijken en ik begrijp er volgens mij niets van. Betaal je 19.95 pond (dus 23,76 euro) voor een reseller account waar 100 DirectAdmin bij inbegrepen zijn? Of betaal je die prijs alleen voor je reseller account zelf en moet je daarna nog los betalen voor iedere DirectAdmin account die je aanmaakt? Het lijkt namelijk op dat eerste, dus alles inbegrepen, maar dat klinkt te goedkoop om waar te zijn. 100 accounts met 2 cores per account is belachelijk veel cores voor dat geld toch?
Dat het virtuele CPU's zijn had ik wel verwacht. Maar dat je letterlijk 200 CPU's tot je beschikking hebt voor dat geld dat leek me overdreven. Er zullen wel zware limieten op die accounts zitten zodat je met één account de server amper kan belasten. Maar de performance is wel goed dus? Ook met een WooCommerce website?AlbanVE schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:15:
[...]
Jeps, je betaald dus 19.95 pond voor de 100 accounts samen, zo werkt het bij mijn cpanel account toch ook. Het enige dat je denk ik in het achterhoofd moet houden (correct me if I'm wrong), is dat het virtual cpu's zijn, dus daar wordt wat mee gespeeld tov de echte fysieke cores + LVE limits. Overselling is de term dacht ik. Maar moet de eerste keer nog tegenkomen dat Brixly underperformed.
Ik denk dat het volgende limieten zijn, staat bij het info tekentje naast 2 Cores / 2GB RAM:3raser schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:52:
[...]
Dat het virtuele CPU's zijn had ik wel verwacht. Maar dat je letterlijk 200 CPU's tot je beschikking hebt voor dat geld dat leek me overdreven. Er zullen wel zware limieten op die accounts zitten zodat je met één account de server amper kan belasten. Maar de performance is wel goed dus? Ook met een WooCommerce website?
All LVE Limits (applicable per individual account, not for the overall reseller account)
IO: 30MB/s
IOPS: 1024
EP: 30
NPROC: 100
Ik heb een paar Woocommerce sites (geen hoge gebruikersaantallen) en alles lijkt toch zeer goed te gaan.
Edit: ik ben ooit eens tegen die limieten gebotst door een foute update, ze laten even begaan en dan blokkeren ze tijdelijk het account tot je probleem gevonden hebt.
[ Voor 9% gewijzigd door AlbanVE op 30-04-2022 15:59 ]
Bij mij liggen alle sites eruit. Lijkt op een DNS probleem. Kan geen ticket openen bij Brixly, hun eigen site ligt er ook om de haverklap uit... Wellicht een DDOS?
Bij mij geen enkel probleem. Alle sites gewoon bereikbaar, ook brixly.uk. Dus ik vrees dat het probleem bij jou zitFreekers schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:32:
Bij mij liggen alle sites eruit. Lijkt op een DNS probleem. Kan geen ticket openen bij Brixly, hun eigen site ligt er ook om de haverklap uit... Wellicht een DDOS?
[ Voor 18% gewijzigd door MDXTweaker op 31-05-2022 13:39 ]
WhatsMyDNS laat toch bij elk domein van mij wat ik intik rode kruizen zien. Bijv:MDXTweaker schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:38:
[...]
Bij mij geen enkel probleem. Alle sites gewoon bereikbaar, ook brixly.uk. Dus ik vrees dat het probleem bij jou zit
Members only:
Inloggen
@MDXTweaker Blijkbaar gebruik ik nog de oude nameservers van voor de cloud migatie. Heb jij, of iemand anders, iets van communicatie gekregen dat je de nameservers moest updaten? Ik kan daar niets van terug vinden in mijn mail. Het enige wat ik kan vinden is dit

En daarna radiostilte... zoals vaak bij Brixly. Communiceren is niet hun sterkste punt.

En daarna radiostilte... zoals vaak bij Brixly. Communiceren is niet hun sterkste punt.
@Freekers volgens mij ben ik er ook na een bereikbaarheidsprobleem achter gekomen. Had te maken met mails die niet meer werden verstuurd via WPForms. Toen heb ik al de sites maar meteen gecontroleerd.
Ik ga ook maar eens alles langslopen. Ik begrijp nog steeds niet goed hoe dat SpamExperts nu werkt. Ik zie dat geen enkel van mijn domeinen een MX record heeft richting hun SpamExperts dienst, dus dat betekend dat er geen filtering wordt toegepast?MDXTweaker schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:42:
@Freekers volgens mij ben ik er ook na een bereikbaarheidsprobleem achter gekomen. Had te maken met mails die niet meer werden verstuurd via WPForms. Toen heb ik al de sites maar meteen gecontroleerd.
@Freekers, voor SpamExperts inderdaad te controleren, zie mijn post van 23 april, had het ook voor, bij mij kwam er wel direct veel spam door bij sommige klanten dus had snel door dat er een probleem was bij wissel naar de nieuwe spamfiltering.
Van die nameservers vind ik enkel een mail terug van november 2021.:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P6uRehOYUR3ZFnzG8bjiU5Gj.jpg?f=user_large)
Dus het was geadviseerd, maar niet nodig om ze te veranderen.
@MDXTweaker, communicatie is zeker een dingetje, was mijn standaard afsluiter bij de laatste supporttickets, mag echt wel een beetje beter. Ook hun statuspagina mag meer info geven voor een langere tijd, al moet je er voor inloggen om gedetailleerdere info te krijgen, het zou nog beter zijn dan nu.
Van die nameservers vind ik enkel een mail terug van november 2021.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P6uRehOYUR3ZFnzG8bjiU5Gj.jpg?f=user_large)
Dus het was geadviseerd, maar niet nodig om ze te veranderen.
@MDXTweaker, communicatie is zeker een dingetje, was mijn standaard afsluiter bij de laatste supporttickets, mag echt wel een beetje beter. Ook hun statuspagina mag meer info geven voor een langere tijd, al moet je er voor inloggen om gedetailleerdere info te krijgen, het zou nog beter zijn dan nu.
@AlbanVE Interessant, die mail heb ik nooit ontvangen. Ik vraag me af of ik wel goed geregistreerd sta in hun systeem. Ik zat namelijk eerst op de UK server en ben, voor de migratie naar cloud, op mijn verzoek overgezet op de server in Duitsland. Echter in het dashboard van mijn Brixly client area staat achter elke site/domeinnaam nog steeds een UK vlaggetje, dus mogelijk mis ik daardoor ook regio gebonden mailings...
Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik Spamexperts wil inschakelen. Nadeel is dat je een quarantaine box hebt waar je zelf de false positives uit moet gaan vissen via een webinterface... Ik zal 'ns kijken of SpamExperts ook de mogelijkheid heeft om ***SPAM*** aan het onderwerp kan toevoegen, zodat je met een Outlook rule deze er zelf kunt uitvissen en alles vanuit je mail applicatie kan beheren.
Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik Spamexperts wil inschakelen. Nadeel is dat je een quarantaine box hebt waar je zelf de false positives uit moet gaan vissen via een webinterface... Ik zal 'ns kijken of SpamExperts ook de mogelijkheid heeft om ***SPAM*** aan het onderwerp kan toevoegen, zodat je met een Outlook rule deze er zelf kunt uitvissen en alles vanuit je mail applicatie kan beheren.
Niet meer naar gekeken. Vind de interface van SPAM experts wel erg overweldigend. Bizar veel opties.raven22 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 01:29:
is dat laatste je nog gelukt?
klopt, eigenlijk gebruik ik alleen de log, quarantaine en heb email meldingen 1x per dag ingeschakeld
Server Papa wordt (alweer?) gemigreerd....
Ik begrijp niet zo goed waarom Papa nu weer overgezet worden op een dedicated server. Begin dit jaar is Papa nog gemigreerd naar 'pure cloud infra'....? Heb een ticket aangemaakt.Hi there,
We will be migrating your service over to a replacement server on the 31st August 2022.
The new server will be based on the following hardware...
AMD EPYC™ 7502P
32 Cores / 64 CPU Threads
128GB DDR4 ECC RAM
NVMe - Samsung Data Center Edition
This is quite a significant upgrade, doubling the existing processor capacity whilst introducing a significantly more 'Enterprise Ready' chipset (the same CPU line that we use to power our UK infrastructure). Please note, that the upgrade will not be chargeable and will be provided free of charge.
The migration will take place from around 9.30am, however, this will be a full server replacement. Please note, that the transfer process itself is expected to take around 10 - 12 hours to complete.
IMPORTANT: Your site is unlikely to experience any outages during the migration at all due to a process called 'Live Transfer' (an explanation on Live Transfer is further down in this email). However, with any migration, we would always recommend transparency to clients, and clear communication that downtime 'may' occur throughout the migration window, and cannot be avoided to ensure the upgrade completes successfully.
The migration will involve an IP address change, however, the nameservers will remain the same. Therefore, any sites that use 3rd party DNS such as Cloudflare will need to have their IP address updated following the transfer (although, do note there is a window of 48 hours following the migration where this can be completed). Any sites using the correct nameservers will not require any changes.
The existing server will then be shut down from service permanently on the 2nd of September 2022.
Existing Server: papa.germany.hostns.io (168.119.191.106)
New Server: papa.de.hostns.io (159.69.71.60)
An additional email will be sent at the point of the migration starting, however, please note that the migration of any individual account will take place anywhere within that 10-12 hour window. We will also send an additional email to follow up once the migration has been completed.
Live Transfer - More Information:
The 'Live Transfer' process is the method of transfer we now use by default for any cPanel to cPanel migration between internal servers.
This process does the following at the point of migrating an individual account...
Updates the DNS records on both the old and new servers
Syncs the DNS records with the new IP address over to the DNS cluster
Creates a 'Proxy' for http / https and mail traffic, so that irrespective of DNS the sites and mail are served directly to the new server
Suspends the account on the old server (although, this step takes place behind the scenes), to avoid access or changes being made to the wrong server
The important part to note here, is the proxy service. This essentially is what allows you a 'window' to update your DNS records (again, for those which use Cloudflare or other 3rd party DNS services), as irrespective of the DNS the sites are still forcibly served from the new server. However, as mentioned the old server will be shut down 48 hours following the migration and therefore, any DNS changes will need to be completed to those sites by the 2nd September.
Kind regards,
Tja, en ook nog in vakantietijd! En aangezien ik gebruik maak van externe DNS moet die worden aangepast. Hoewel mijn huidige DNS afwijkt van wat ik in de mail zagFreekers schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:13:
Server Papa wordt (alweer?) gemigreerd....
[...]
Ik begrijp niet zo goed waarom Papa nu weer overgezet worden op een dedicated server. Begin dit jaar is Papa nog gemigreerd naar 'pure cloud infra'....? Heb een ticket aangemaakt.
Externe DNS heb ik opgegeven na de laatste verstoring (toen ik blijkbaar nog gebruik maakte van oude IPs die ze zonder vooraankondiging uit hadden gezet). Ik gebruik nu Brixly's eigen 'whitelabel' nameservers... maar met 1 Google zoekopdracht kom je meteen achter van wie die nameservers zijn.MDXTweaker schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:22:
Tja, en ook nog in vakantietijd! En aangezien ik gebruik maak van externe DNS moet die worden aangepast. Hoewel mijn huidige DNS afwijkt van wat ik in de mail zag
Onderstaand het antwoord van Brixly support op mijn vragen:
Members only:
Inloggen
Hopelijk wordt na deze migratie de stabiliteit van Papa inderdaad verbeterd. In de nacht van 1 Augustus was er weer een downtime van bijna 30 minuten.
Ah, ik haal DNS en nameservers weer eens door elkaar....Freekers schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:59:
[...]
Externe DNS heb ik opgegeven na de laatste verstoring (toen ik blijkbaar nog gebruik maakte van oude IPs die ze zonder vooraankondiging uit hadden gezet). Ik gebruik nu Brixly's eigen 'whitelabel' nameservers... maar met 1 Google zoekopdracht kom je meteen achter van wie die nameservers zijn.
Ook Brixly gaat z'n prijzen verhogen...

@Freekers het was te verwachten.. nog altijd goedkoper dan Neostrada destijds..
Vind het ook geen schrikbarende verhogingen :-)
Eens, zeker als je Neostrada gewend bent
Op zich mee eens (zeker als we aan Neostrada terugdenken), maar ik hoop niet dat er elk jaar 30% bij gaat komen...
Morgen zou de migratie van Papa plaatsvinden. Hopelijk gaat deze door en verloopt deze probleemloos want Papa is erg instabiel de laatste tijd.
Tip: zet de TTL van al je domeinen alvast op 300 zodat de omschakeling naar de nieuwe server zo kort mogelijk is. In WHM kun je dat in bulk voor al je domeinen doen:

Na de migratie wel weer terugzetten naar 3600 of iets dergelijks, 300 is nergens voor nodig als je niet verwacht wijzigingen door te voeren aan je infra.
Tip: zet de TTL van al je domeinen alvast op 300 zodat de omschakeling naar de nieuwe server zo kort mogelijk is. In WHM kun je dat in bulk voor al je domeinen doen:

Na de migratie wel weer terugzetten naar 3600 of iets dergelijks, 300 is nergens voor nodig als je niet verwacht wijzigingen door te voeren aan je infra.
Dus de migratie is deze keer schijnbaar vlot verlopen en niet uitgesteld.
Puntjes van aandacht, net zoals de vorige keer:
- Two Factor Authentication is uitgeschakeld, dit moet je weer aanzetten. Ik vermoed dat dat te maken heeft met de server die issued de code veranderd is?
- SSL certificaten moeten terug 'reinstalled' worden, zie post van @FreekersTip voor degene die past gemigreerd zijn naar Cloud; loop even de domeinen na die gebruik maken van een Let's Encrypt certificaat. Deze zijn namelijk niet meer managed door cPanel na de migratie waardoor deze dus simpelweg zullen verlopen/niet zullen auto-renewen. De cPanel plugin herkend wel dat er een Let's Encrypt certificaat geïnstalleerd is maar er staat bij 'Not installed'. Als je op 'Reinstall' klikt wordt het certificaat weer gemanged door cPanel en automatisch vernieuwd.
- Eventueel TTL terugzetten indien je dit voor migratie aangepast had.
- Nog iets dat ik vergeten ben?
De migratie is inderdaad vlekkeloos verlopen deze keer, mijn complimenten. Heb geen momentje downtime gemerkt en dat met 1 minute check interval via Hetrixtools.AlbanVE schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:42:
Dus de migratie is deze keer schijnbaar vlot verlopen en niet uitgesteld.
- Two Factor Authentication is uitgeschakeld, dit moet je weer aanzetten. Ik vermoed dat dat te maken heeft met de server die issued de code veranderd is?
- SSL certificaten moeten terug 'reinstalled' worden, zie post van @Freekers
[...]- Eventueel TTL terugzetten indien je dit voor migratie aangepast had.
- Nog iets dat ik vergeten ben?
Let's Encrypt certificaten hoef je deze keer niet perse te controleren, die zouden goed moeten staan
Check wel even het SPF record van al je domeinen. Ik weet dat Brixly alles via Mailchannels verstuurd en het server IP in principe niet vermeld hoeft te worden, maar zonder het (juiste) server IP klaagt cPanel wel dat je record verkeerd is... en dat is irritant. Als je net als mij al een paar keer gemigreerd bent neem je bij elke migratie het oude IP mee. Als je SPF record te lang is, kan het worden afgekapt door de mailserver van de ontvangende partij en dan wordt je mail wellicht onterecht gemarkeerd als SPAM.
Fun fact: volgens hun eigen uptime monitoring heeft Brixly de nieuwe papa server al sinds midden Juli in gebruik
[ Voor 8% gewijzigd door Freekers op 02-09-2022 00:56 ]
Geen specifieke Brixly vraag volgens mij, maar wel handig om te weten. Ik heb een klant die Outlook gebruikt voor mail/contactpersonen/agenda. Hoe kunnen die tussen verschillende devices worden gesynchroniseerd? Mail is (uiteraard) geen probleem, maar die andere twee krijg ik (nog) niet voor elkaar. Iemand een suggestie?
volgens mij zit je dan vast aan exchange en moet je de mail niet via de hosting laten lopen
MDXTweaker schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:21:
Geen specifieke Brixly vraag volgens mij, maar wel handig om te weten. Ik heb een klant die Outlook gebruikt voor mail/contactpersonen/agenda. Hoe kunnen die tussen verschillende devices worden gesynchroniseerd? Mail is (uiteraard) geen probleem, maar die andere twee krijg ik (nog) niet voor elkaar. Iemand een suggestie?
Kan wel, is geen Exchange voor nodig, maar dan moet je de volgende plugin installeren:raven22 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:24:
volgens mij zit je dan vast aan exchange en moet je de mail niet via de hosting laten lopen
https://caldavsynchronizer.org/
En daarna in cPanel Caldav en Carddav instellen:
https://blog.cpanel.com/u...rddav-contacts-in-cpanel/
Pfff, ruim een uur bezig geweest met een Google Pixel 6a Android telefoon om CalDAV toe te voegen, zonder succes. Op mijn iPhone meteen gelukt, dus aan de instellingen ligt het in ieder geval niet. Ik heb de app One Calendar geprobeerd, maar krijg steeds de melding dat autorisatie niet goed was en iets met 2FA. Dat laatste staat niet aan, althans, ik zou niet weten waar het ergens aan zou staan (in ieder geval in het Google Account uitgeschakeld). Iemand een goede tip?
Voor Android gebruik ik altijd DAVx. Daarmee kun je je calendar in de native Android Agenda app gebruiken.MDXTweaker schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 20:08:
Pfff, ruim een uur bezig geweest met een Google Pixel 6a Android telefoon om CalDAV toe te voegen, zonder succes. Op mijn iPhone meteen gelukt, dus aan de instellingen ligt het in ieder geval niet. Ik heb de app One Calendar geprobeerd, maar krijg steeds de melding dat autorisatie niet goed was en iets met 2FA. Dat laatste staat niet aan, althans, ik zou niet weten waar het ergens aan zou staan (in ieder geval in het Google Account uitgeschakeld). Iemand een goede tip?
Met DAVx is het gelukt. Agenda zonder problemen, adresboek was iets lastiger. Blijkbaar heeft Android verschillende adresboeken en kan alleen het DAVx adresboek worden gebruikt voor de sync. Voor ik daar achter was... en toen nog uitzoeken hoe de contacten naar DAVx kunnen worden verplaatst en standaard in DAVx adresboek worden gezet. Pfff... als je iPhone gewend bent is het best lastig!
Ik sta op het punt om over te stappen van Neostrada naar Brixly. Maar heb nog even een paar vragen.
- Kan ik op één hostingpakket twee domeinen bedienen? Ik heb een privé .com en een zakelijke .nl domein. Ik heb niet veel resources nodig dus ze zouden makkelijk op hetzelfde pakket kunnen draaien.
- Is het bij Brixly toegestaan om te forwarden naar Gmail?
- Kan ik op één hostingpakket twee domeinen bedienen? Ik heb een privé .com en een zakelijke .nl domein. Ik heb niet veel resources nodig dus ze zouden makkelijk op hetzelfde pakket kunnen draaien.
Ja, dat kan beidenione schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:10:
Ik sta op het punt om over te stappen van Neostrada naar Brixly. Maar heb nog even een paar vragen.
Met dien verstande dat forwarden naar gmail niet altijd goed gaat. Ondanks correct ingestelde spf-records pakt het spamfilter nog wel eens mails mee die eigenlijk doorgestuurd hadden moeten worden. Bij Microsoft-adressen heb ik er minder last van.
Ligt dit dan meer aan Gmail of juist aan Brixly?wout schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:26:
Met dien verstande dat forwarden naar gmail niet altijd goed gaat. Ondanks correct ingestelde spf-records pakt het spamfilter nog wel eens mails mee die eigenlijk doorgestuurd hadden moeten worden. Bij Microsoft-adressen heb ik er minder last van.
Nog even een vervolgvraag. Bij Neostrada heb ik een hostingpakket behorend bij domein A. Aan dit pakket heb ik ook domein B toegevoegd
Wat kan ik het beste doen? Met welk domein zou ik het hostingpakket moeten aanschaffen? Kan ik dan later het tweede domein hiernaar verhuizen? Of moet alles in één keer?
Bij het registreren van het pakket kan je één domeinnaam opgeven.
Wat kan ik het beste doen? Met welk domein zou ik het hostingpakket moeten aanschaffen? Kan ik dan later het tweede domein hiernaar verhuizen? Of moet alles in één keer?
Wist ik maar wat de oorzaak is, helaas.
Er is later nog van alles toe te voegen of aan te passen (binnen de mogelijkheden van je pakket; en anders moet je van pakket veranderen). Het domein dat je moet opgeven is je hoofddomein, waaraan WHM wordt opgehangen.
Er is later nog van alles toe te voegen of aan te passen (binnen de mogelijkheden van je pakket; en anders moet je van pakket veranderen). Het domein dat je moet opgeven is je hoofddomein, waaraan WHM wordt opgehangen.
Als je mail wel aankomt maar in de SPAM terecht komt, kun je in de headers vaak een aanwijzing vinden waarom de mail daar is geëindigd. Mocht de mail helemaal niet aankomen, dan raad ik aan om toegang aan te vragen tot de Mailchannels Insights console. Hierin kun je net iets meer details zien omtrent de bezorging van je mails.wout schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:55:
Wist ik maar wat de oorzaak is, helaas.
Als je een normaal (geen reseller) pakket afneemt, heb je geen WHM tot je beschikking. Wel kun je in cPanel addon domeinen toevoegen.
Dat is om het even. Elk pakket heeft een hoofd domein, bijv domein A, maar je kunt later domein B toevoegen middels de addon domain functie: https://support.cpanel.ne...to-create-an-Addon-Domainione schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 22:45:
Nog even een vervolgvraag. Bij Neostrada heb ik een hostingpakket behorend bij domein A. Aan dit pakket heb ik ook domein B toegevoegd
Toch nog even voor de zekerheid. Momenteel heb ik dus bij Neostrada één hostingpakket met domein A (het hoofddomein). Aan dit pakket heb ik later domein B toegevoegd en in de DNS-settings van domein B wordt er naar domein A verwezen zodat deze ook gebruik kan maken van hetzelfde pakket.
Als ik nu domein A zou verhuizen dan gaat het waarschijnlijk mis met domein B. Is het dan verstandig om eerst domein B te verhuizen (en dit als hoofddomein te zien) en dan later domein A hieraan toevoegen?
Of kunnen beide ook meteen op hetzelfde moment?
Als ik nu domein A zou verhuizen dan gaat het waarschijnlijk mis met domein B. Is het dan verstandig om eerst domein B te verhuizen (en dit als hoofddomein te zien) en dan later domein A hieraan toevoegen?
Ik zie geen reden waarom het niet tegelijkertijd zou kunnen anders dan de opzegtermijn. Je kunt natuurlijk ook de keuze maken voor verschillende partijen voor hosting en DNS. Ik gebruik openprovider voor mijn domeinen en Brixly voor de hosting. Werkt perfect! Maar heb dan ook wel een kleine 20 domeinen voor verschillende klanten.ione schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 23:09:
Toch nog even voor de zekerheid. Momenteel heb ik dus bij Neostrada één hostingpakket met domein A (het hoofddomein). Aan dit pakket heb ik later domein B toegevoegd en in de DNS-settings van domein B wordt er naar domein A verwezen zodat deze ook gebruik kan maken van hetzelfde pakket.
Caldav en carddav wordt niet meer ondersteund door Brixly 😳. Vanwege issues met de laatste cPanel versie.
Heeft iemand tips voor een alternatief? Mag ook selfhosted zijn, bij voorkeur dan een docker oplossing
Heeft iemand tips voor een alternatief? Mag ook selfhosted zijn, bij voorkeur dan een docker oplossing
Ik gebruik Owncloud (specifiek alleen voor cal en carddac) in docker. Werkt perfect in Thunderbird en davx5 op Android.MDXTweaker schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:44:
Caldav en carddav wordt niet meer ondersteund door Brixly 😳. Vanwege issues met de laatste cPanel versie.
mijn.host biedt dit aan op alle pakketten, ook op de reseller pakketten. 1 van de weinige volgens mijMDXTweaker schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 17:44:
Tja.... dat was niet de vraag volgens mijdbzokphp schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 23:25:
[...]
mijn.host biedt dit aan op alle pakketten, ook op de reseller pakketten. 1 van de weinige volgens mij
Poging gedaan met ownCloud en Nextcloud. Beiden kreeg ik niet aan de praat, ownCloud vanwege iets met een domein en Nextcloud kon geen connectie krijgen met de MySQL server.PerlinNoise schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:55:
[...]
Ik gebruik Owncloud (specifiek alleen voor cal en carddac) in docker. Werkt perfect in Thunderbird en davx5 op Android.
Nu Baïkal geïnstalleerd. Dat gaat prima, kalender was even prutsen met iOS maar uiteindelijk voor elkaar gekregen. En inmiddels ook met Android via DAVx5. Deze was al gekoppeld, ik kwam erachter dat je de URL niet kunt wijzigen. Geen probleem natuurlijk, maar wel handig om te weten
[ Voor 14% gewijzigd door MDXTweaker op 22-03-2023 18:00 . Reden: Android toevoeging ]
* HenkEisDS meldt zich
Zojuist een aantal onbelangrijke domeinen verhuist van Neostrada naar Vimexx en de hosting van Neostrada naar Brixly. Die migratietool is erg chill. Ik had hier al gelezen dat IPV6 nog niet ondersteunt wordt en ik die records dus uit mijn DNS kan halen. Enige wat ik vergeten was is de TTL bij Neostrada wat omlaag te brengen, ik denk dat dit de reden is dat de wijzigingen die ik bij Vimexx heb doorgevoerd nog niet voldoende propagated zijn.
Als dit allemaal goed gaat, en daar lijkt het wel op, de iets belangrijkere domeinen en dan de rest. En dan na 10 jaar trouwe klant geweest te zijn weg bij die geldwolven versio / neostrada.
Zojuist een aantal onbelangrijke domeinen verhuist van Neostrada naar Vimexx en de hosting van Neostrada naar Brixly. Die migratietool is erg chill. Ik had hier al gelezen dat IPV6 nog niet ondersteunt wordt en ik die records dus uit mijn DNS kan halen. Enige wat ik vergeten was is de TTL bij Neostrada wat omlaag te brengen, ik denk dat dit de reden is dat de wijzigingen die ik bij Vimexx heb doorgevoerd nog niet voldoende propagated zijn.
Als dit allemaal goed gaat, en daar lijkt het wel op, de iets belangrijkere domeinen en dan de rest. En dan na 10 jaar trouwe klant geweest te zijn weg bij die geldwolven versio / neostrada.
Ik zie dat het Reseller Entry pakket verhoogd is naar 129 pond per jaar. Heeft iemand daar een mail over gekregen? Afgelopen jaar was de prijs nog 99 pond per jaar. Dat is even 30% erboven op.
Heb je dat in augustus niet zelf gepost?
Ik heb een mail daarvan gehad 24 augustus.
Ik had er toen aan gedacht om naar DirectAdmin over te stappen, maar nu ik in de pro-50 zit is de prijs gelijk en kijk ik nog even de kat uit de boom. Iemand ervaring met een migratie van cPanel naar DirectAdmin?
Edit:Freekers schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:35:
Ook Brixly gaat z'n prijzen verhogen...
[Afbeelding]
Ik had er toen aan gedacht om naar DirectAdmin over te stappen, maar nu ik in de pro-50 zit is de prijs gelijk en kijk ik nog even de kat uit de boom. Iemand ervaring met een migratie van cPanel naar DirectAdmin?
[ Voor 25% gewijzigd door AlbanVE op 23-04-2023 08:30 ]
Klopt helemaalAlbanVE schreef op zondag 23 april 2023 @ 08:26:
Heb je dat in augustus niet zelf gepost?Ik heb een mail daarvan gehad 24 augustus.
[...]
Edit:

Ik heb in het verre verleden wel eens gekeken naar een migratie van cPanel naar DirectAdmin maar me nooit aan gewaagd. Het verschil in functionaliteit is in mijn ogen te groot. Ik denk dat je echt per account moet gaan kijken wat er wel en niet kan worden gemigreerd.
Ik gebruik (onder andere) Uptime Kuma voor monitoring. Sinds afgelopen weekend ontvang ik daarvan zeer frequent meldingen dat verschillende websites offline zijn (melding: 140099644311488:error:1408F119:SSL routines:ssl3_get_record:decryption failed or bad record mac:../deps/openssl/openssl/ssl/record/ssl3_record.c:677:). Via Hetrixtools ontvang ik de melding niet en de website is ook nog gewoon online. Kennelijk is er toch iets aan de hand / aangepast bij Brixly. Heeft één van jullie een idee wat het zou kunnen zijn?
Dat kan zonder enig probleem door middel van het cpanel_to_da.sh script. Je dient wel root/administrator toegang te hebben tot DirectAdmin op de doelserver. Wellicht dat het ook zonder kan, maar dan kom je waarschijnlijk op third party tools uit - waar het eerder genoemde script van DA zelf komt.AlbanVE schreef op zondag 23 april 2023 @ 08:26:
Edit:
Het zou heel goed kunnen dat je monitoring geblokkeerd is. Op welke interval heb je het staan en monitor je meer sites op dezelfde server?MDXTweaker schreef op maandag 5 juni 2023 @ 07:59:
Ik gebruik (onder andere) Uptime Kuma voor monitoring. Sinds afgelopen weekend ontvang ik daarvan zeer frequent meldingen dat verschillende websites offline zijn (melding: 140099644311488:error:1408F119:SSL routines:ssl3_get_record:decryption failed or bad record mac:../deps/openssl/openssl/ssl/record/ssl3_record.c:677:). Via Hetrixtools ontvang ik de melding niet en de website is ook nog gewoon online. Kennelijk is er toch iets aan de hand / aangepast bij Brixly. Heeft één van jullie een idee wat het zou kunnen zijn?
[ Voor 38% gewijzigd door jurroen op 05-06-2023 09:53 ]
Die staat op 60 seconden, zou dus inderdaad wel een oorzaak kunnen zijn.jurroen schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:35:
[...]
Het zou heel goed kunnen dat je monitoring geblokkeerd is. Op welke interval heb je het staan en monitor je meer sites op dezelfde server?
Het beste kun je even contact met Brixly zoeken en vragen of dat vanuit huin kant een issue kan zijn. Als je bij Uptime Kuma die HTTPS check hebt, zet ie geen volledig GET request op. Hoeft natuurlijk ook niet, want monitoring, maar het kan wel een WAF trippen. En als je meer sites in je account checkt heb je dat meermaals per minuut.MDXTweaker schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:12:
[...]
Die staat op 60 seconden, zou dus inderdaad wel een oorzaak kunnen zijn.
En wat ook nog kan is dat er iets aan de kant vanaf Uptime Kuma speelt. Ik had een goedkoop VPSje bij een grote toko, maar dat gaf issues. Sindsdien geswitcht naar een andere setup, ik voer nu zo'n 300 checks elke 60 seconden uit zonder issue.
Opgelost. Het lag inderdaad aan een beveiliging bij Brixly (imunify blokte mijn IP). IP is nu gewhitelist en probleem is opgelost.jurroen schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:12:
[...]
Het beste kun je even contact met Brixly zoeken en vragen of dat vanuit huin kant een issue kan zijn. Als je bij Uptime Kuma die HTTPS check hebt, zet ie geen volledig GET request op. Hoeft natuurlijk ook niet, want monitoring, maar het kan wel een WAF trippen. En als je meer sites in je account checkt heb je dat meermaals per minuut.
En wat ook nog kan is dat er iets aan de kant vanaf Uptime Kuma speelt. Ik had een goedkoop VPSje bij een grote toko, maar dat gaf issues. Sindsdien geswitcht naar een andere setup, ik voer nu zo'n 300 checks elke 60 seconden uit zonder issue.
Fijn dat het is opgelost - en nice dat Brixly Imunify360 gebruikt!MDXTweaker schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:16:
[...]
Opgelost. Het lag inderdaad aan een beveiliging bij Brixly (imunify blokte mijn IP). IP is nu gewhitelist en probleem is opgelost.
Heeft iemand misschien nog aanbevelingen/tips voor een failover dienst in combinatie met de gewone reseller Brixly paketten?
Ik heb vandaag meer dan 2 uur downtime (nu bijna 3 uur voor de tweede keer downtime vandaag). Ik kan niet direct van een simpel pakket naar een pakket dat net zoveel kost per maand als per jaar. Wellicht iets doen met cloudfare of iets. Had gehoopt geen downtime te krijgen, maar helaas dan toch gebeurd.
Ook in de avonduren vaker onderbrekingen gezien (hoewel dit waarschijnlijk meer maintenance is).
Ik heb vandaag meer dan 2 uur downtime (nu bijna 3 uur voor de tweede keer downtime vandaag). Ik kan niet direct van een simpel pakket naar een pakket dat net zoveel kost per maand als per jaar. Wellicht iets doen met cloudfare of iets. Had gehoopt geen downtime te krijgen, maar helaas dan toch gebeurd.
Ook in de avonduren vaker onderbrekingen gezien (hoewel dit waarschijnlijk meer maintenance is).
Mag ik vragen op welke server je zit? Want dat lijkt me wel erg lang problemen te zijn, die instabiliteit zie ik niet terug op de 'papa' server. Een tijdje terug gaf die ook wel regelmatig problemen, met korte downtimes tot gevolg, maar sinds ze op het nieuwe hardware platform zitten is dat veel beter (met mijn eigen uptimemonitor 99.976% de laatste 30 dagen).pcgame9000 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:22:
Heeft iemand misschien nog aanbevelingen/tips voor een failover dienst in combinatie met de gewone reseller Brixly paketten?
Wat ik vroeger niet wist, waar de domeinnamen gehost worden kan ook voor problemen zorgen, als die bv. ge-ddost worden.
Contact opnemen met Brixly en vragen waar de problemen vandaan komen en of er oplossingen gepland staan helpt ook.
Edit: op je oorspronkelijke vraag kan ik helaas geen antwoord geven, daar heb ik geen ervaring mee
[ Voor 4% gewijzigd door AlbanVE op 13-06-2023 11:19 ]
@AlbanVE Ik zit op Pluto. De storing gisteren duurde ongeveer 4 tot 4,5 uur in totaal (2x uitval).
Duurde bij mij wel wat langer denk ik (weet niet zeker), omdat ik gebruik maak van een extra ip adres+ eigen nameserver en er waren problemen met ip adressen. Die kon ik eerst niet instellen (toen de server weer online was) en toen dit voor me was omgezet hadden enkele sites problemen met redirects en ssl problemen (die tijd heb ik meegeteld als storing).
Op de status pagina kan men alleen zien wanneer er een probleem was, maar ik heb ook monitor diensten checken op verschillende dingen (505, 404, dns aanpassingen, etc..) en daar kan ik beter zien wanneer sites offline zijn.
Gemiddeld voor onderhoud zijn de websites iedere maand in totaal ongeveer een 40 min onbereikbaar wat wel dan midden in de nacht is. Op verschillende gebruikers en dus niet de gehele server. Ik weet niet of dit Brixly onderhoud is, maar waarschijnlijk de resources die steeds overbelast worden door de vele websites op zo'n server die standaard rond die tijden natuurlijk iets cron jobs gaan uitvoeren. #Toevoeging: als ik resources monitor enzo check moet wel opgemerkt worden dat deze niet waren overschreden. Dus niet door de website wat op dat account staat.
Moet verder even vermelden dat ik ook vaak resources en alles check en dat eventuele onbereikbaarheid als gevolg door mijn werkzaamheden niet meetel (wat heel soms voorkomt op een account als je bijv. veel dingen doet zoals data verplaatsen zoals demo site live zetten)
Duurde bij mij wel wat langer denk ik (weet niet zeker), omdat ik gebruik maak van een extra ip adres+ eigen nameserver en er waren problemen met ip adressen. Die kon ik eerst niet instellen (toen de server weer online was) en toen dit voor me was omgezet hadden enkele sites problemen met redirects en ssl problemen (die tijd heb ik meegeteld als storing).
Op de status pagina kan men alleen zien wanneer er een probleem was, maar ik heb ook monitor diensten checken op verschillende dingen (505, 404, dns aanpassingen, etc..) en daar kan ik beter zien wanneer sites offline zijn.
Gemiddeld voor onderhoud zijn de websites iedere maand in totaal ongeveer een 40 min onbereikbaar wat wel dan midden in de nacht is. Op verschillende gebruikers en dus niet de gehele server. Ik weet niet of dit Brixly onderhoud is, maar waarschijnlijk de resources die steeds overbelast worden door de vele websites op zo'n server die standaard rond die tijden natuurlijk iets cron jobs gaan uitvoeren. #Toevoeging: als ik resources monitor enzo check moet wel opgemerkt worden dat deze niet waren overschreden. Dus niet door de website wat op dat account staat.
Moet verder even vermelden dat ik ook vaak resources en alles check en dat eventuele onbereikbaarheid als gevolg door mijn werkzaamheden niet meetel (wat heel soms voorkomt op een account als je bijv. veel dingen doet zoals data verplaatsen zoals demo site live zetten)
[ Voor 6% gewijzigd door pcgame9000 op 13-06-2023 12:28 ]
Hier ook op pluto en gisteren tot 2 maal toe storing. Totale downtime was bij mij echter niet zo lang als bij @pcgame9000. Volgens mijn monitoring heeft het er in totaal iets meer dan 2 uur uitgelegen.
Moet eerlijk zeggen dat ik er wel mee kan leven. een 100% uptime garantie gaat er niet zijn en sinds de monitoring die ik doe sinds oktober 2021 zit ik op een uptime van 99.9665%
Moet eerlijk zeggen dat ik er wel mee kan leven. een 100% uptime garantie gaat er niet zijn en sinds de monitoring die ik doe sinds oktober 2021 zit ik op een uptime van 99.9665%
Is nog iemand offline met websites op Pluto?
Alle statussen zijn groen en kreeg door dat alles in orde zou moeten zijn.
#update. Is gelukkig geen probleem met mijn account, maar is een groter probleem. Niet helemaal gelukkig natuurlijk, maar dan weet ik in ieder geval zeker dat het probleem niet bij mij was. Toevallig ook een kleine internet storing wat even verwarrend was.
Inmiddels functioneerde andere dingen ook niet meer en geeft de status pagina nu wel een storing aan.
Alle statussen zijn groen en kreeg door dat alles in orde zou moeten zijn.
#update. Is gelukkig geen probleem met mijn account, maar is een groter probleem. Niet helemaal gelukkig natuurlijk, maar dan weet ik in ieder geval zeker dat het probleem niet bij mij was. Toevallig ook een kleine internet storing wat even verwarrend was.
Inmiddels functioneerde andere dingen ook niet meer en geeft de status pagina nu wel een storing aan.
[ Voor 59% gewijzigd door pcgame9000 op 26-08-2023 21:37 ]
Vanwege een recente aanval op de website van één van mijn klanten ben ik bezig met de beveiliging daarvan. Daarbij stuit ik op de aanbeveling HSTS. Weet iemand hoe dat bij Brixly geregeld kan worden? Ik lees een aanpassing in de Apache configuratie maar kan zo snel niet vinden hoe dat zou moeten.
Ik heb onderstaande code gevonden en toegevoegd in de functions.php. Volgens mij is dat de oplossing.
Ik heb onderstaande code gevonden en toegevoegd in de functions.php. Volgens mij is dat de oplossing.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| // add HSTS header function add_hsts_header() { // Set the validity of the header, 12 months is a good starting point. $ageInSeconds = 31536000; // Render the header. header( 'Strict-Transport-Security: max-age=' . $ageInSeconds . '; includeSubDomains;' ); } add_action( 'send_headers', 'add_hsts_header' ); |
[ Voor 43% gewijzigd door MDXTweaker op 09-11-2023 13:34 . Reden: HSTS header code toegevoegd ]
Dit kan je ook doen middels een .htaccess bestand;MDXTweaker schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:55:
Vanwege een recente aanval op de website van één van mijn klanten ben ik bezig met de beveiliging daarvan. Daarbij stuit ik op de aanbeveling HSTS. Weet iemand hoe dat bij Brixly geregeld kan worden? Ik lees een aanpassing in de Apache configuratie maar kan zo snel niet vinden hoe dat zou moeten.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 // add HSTS header function add_hsts_header() { // Set the validity of the header, 12 months is a good starting point. $ageInSeconds = 31536000; // Render the header. header( 'Strict-Transport-Security: max-age=' . $ageInSeconds . '; includeSubDomains;' ); } add_action( 'send_headers', 'add_hsts_header' );
code:
1
| Header set Strict-Transport-Security "max-age=31536000" env=HTTPS |
Ook voor subdomeinen? Gebruik dan;
code:
1
| Header always set Strict-Transport-Security "max-age=31536000; includeSubDomains" env=HTTPS |
Draai al meer dan een jaar of twee met brixly en super. Ook de support. Maar loop nu tegen een irritatiefactor aan dat er niet meer dan 150 emails p/u verzonden kunnen worden. Dagelijks verzenden klanten afspraakbevestigingen in de avond uren. Dat zijn er altijd meer dan 300. Helaas kan hun software niet selecteren, uitstellen, vertragen of de mail splitsen in meerdere verzendingen. Iemand toevallig hier die mij kan adviseren welke hoster dit wel kan?
Daarvoor kun je beter een smtp service gebruiken van bijvoorbeeld Amazon SES, Mailgun, Sendgrid of Postmark. Die services zijn echt gebouwd om dit soort bulkmail te versturen.dentinox schreef op donderdag 21 december 2023 @ 07:08:
Draai al meer dan een jaar of twee met brixly en super. Ook de support. Maar loop nu tegen een irritatiefactor aan dat er niet meer dan 150 emails p/u verzonden kunnen worden. Dagelijks verzenden klanten afspraakbevestigingen in de avond uren. Dat zijn er altijd meer dan 300. Helaas kan hun software niet selecteren, uitstellen, vertragen of de mail splitsen in meerdere verzendingen. Iemand toevallig hier die mij kan adviseren welke hoster dit wel kan?
Heb je al via support gevraagd of ze die limiet niet wat kunnen verhogen naar bv. 500?dentinox schreef op donderdag 21 december 2023 @ 07:08:
En anders inderdaad zoals @PerlinNoise zegt. Worden die afspraakbevestigingen via een mailclient gestuurd of via de website zelf? Dan is een andere smtp service nog gemakkelijker te integreren, ook naar deliverability toe.
Ik heb sinds een aantal weken ook deze melding, ben jij er nog achtergekomen wat het issues is/was?MDXTweaker schreef op maandag 5 juni 2023 @ 07:59:
@Nimoleda Nee, niet meer achter gekomen. Ik ontvang de meldingen overigens niet meer via Uptime Kuma. Wellicht een update geweest bij Brixly of Uptime Kuma die het heeft verholpen, althans bij mij dan...
Heb net een Directadmin reseller account afgenomen bij Brixly.
Ik merk dat bij toevoegen van een emailaccount aan een emailclient je bij gebruik van mail.domein.nl een SSL waarschuwing krijgt. Op android kun je er 'langs' klikken, maar in andere gevallen niet.
Dan werkt het alleen om de hostname van de server te gebruiken. Dat is niet erg 'klantvriendelijk' , zeker niet bij migraties waarbij nu mijn klanten hun emailinstellingen overal moeten aanpassen.
Is hier een oplossing/workaround voor?
Ik merk dat bij toevoegen van een emailaccount aan een emailclient je bij gebruik van mail.domein.nl een SSL waarschuwing krijgt. Op android kun je er 'langs' klikken, maar in andere gevallen niet.
Dan werkt het alleen om de hostname van de server te gebruiken. Dat is niet erg 'klantvriendelijk' , zeker niet bij migraties waarbij nu mijn klanten hun emailinstellingen overal moeten aanpassen.
Is hier een oplossing/workaround voor?
Sowieso TLS / 587 gebruiken voor SMTP (misschien doe je dat al, maar voor de zekerheid). En is er een SSL-certificaat actief voor mail.domein.nl? Meestal gaat dat automatisch goed met Let's Encrypt op DirectAdmin, maar soms krijg je enkel een www-/non-www-certificaat. Dan kun je wildcard aanvinken en het cert nogmaals laten genereren.
Dank, het bleek inderdaad dat er geen wildcard ssl gemaakt was. Is nu aangepast en werkt het prima, ook op poort 465Tijsbeer schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:38:
Sowieso TLS / 587 gebruiken voor SMTP (misschien doe je dat al, maar voor de zekerheid). En is er een SSL-certificaat actief voor mail.domein.nl? Meestal gaat dat automatisch goed met Let's Encrypt op DirectAdmin, maar soms krijg je enkel een www-/non-www-certificaat. Dan kun je wildcard aanvinken en het cert nogmaals laten genereren.
Ben zelf nog zoekende naar een goede caldav oplossing.
De voorgestelde baikal kan ik volgens mij op een shared server niet installeren.
Iemand tips?
De voorgestelde baikal kan ik volgens mij op een shared server niet installeren.
Iemand tips?
Ik heb 'm thuis via Docker geïnstalleerd. Via Nginx van buiten bereikbaar. Werkt inmiddels al een ruim een jaar probleemloos!ikkezelf1 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 22:23:
Ben zelf nog zoekende naar een goede caldav oplossing.
Iemand tips?
Ontwikkelingen... hoop dat we het niet te erg aan de prijzen gaan merken...
Important Announcement: Brixly Ltd Acquired by Enix Ltd
I’m Elliot Pearse, CEO of Enix Ltd. I’m writing to inform you that Brixly Ltd has been acquired by Enix. As of today, 1st July 2024, you will be fully managed, supported, and invoiced by Enix Ltd.
https://feedback.brixly.u...-ltd-acquired-by-enix-ltd
Important Announcement: Brixly Ltd Acquired by Enix Ltd
I’m Elliot Pearse, CEO of Enix Ltd. I’m writing to inform you that Brixly Ltd has been acquired by Enix. As of today, 1st July 2024, you will be fully managed, supported, and invoiced by Enix Ltd.
https://feedback.brixly.u...-ltd-acquired-by-enix-ltd
Inderdaad... Weet ook nog niet zo goed wat ik ervan moet denken. We gaan t zien..
Enix LTD is eigenaar van (in elk geval) nog 4 andere bedrijven; https://www.enixltd.com/ waarvan 3 hostinbedrijven. Deze hebben ook allemaal reseller hosting en hanteren dezelfde prijzen. Kijkend naar mijn huidige pakket (Cpanel 50 accounts) is dit bij die andere 3 bedrijven 10 pond duurder voor mindere specs (o.a geen unlimited space). Ik ben dus enigzins huiverig na deze bekendmaking.
In de mail hebben ze het ook over het aanpakken van het spamfilter want dit is een zorgenkindje. Ik heb totaal geen problemen met SpamExperts en voor zover ik weet is dit nog een van de beste oplossing tegen spam in de hostingwereld. Ook deze opmerking van Enix LTD baart mij enigzins zorgen.
In de mail hebben ze het ook over het aanpakken van het spamfilter want dit is een zorgenkindje. Ik heb totaal geen problemen met SpamExperts en voor zover ik weet is dit nog een van de beste oplossing tegen spam in de hostingwereld. Ook deze opmerking van Enix LTD baart mij enigzins zorgen.
Hmm, ik was van plan mijn kleine Direct admin reseller package flink uit te breiden na de zomer. Maar even aankijken, prijzen gaan ongetwijfeld flink omhoog. En 100 accounts op 200GB gaat je ook niet lukken, meeste mailboxen zijn al paar GB groot.
Heb onlangs om te testen hier een pakketje genomen, de server draait bij Hetzner in DE. Bevalt op zich ook prima. https://lowendtalk.com/di...-eu-usa-sg-upto-50-off/p1
Heb onlangs om te testen hier een pakketje genomen, de server draait bij Hetzner in DE. Bevalt op zich ook prima. https://lowendtalk.com/di...-eu-usa-sg-upto-50-off/p1
Vanzelfsprekend willen ze hun investering eruit halen, dus ik verwacht inderdaad dat de prijzen zullen gaan stijgen. Wellicht niet op korte termijn, want immers 'alles blijft hetzelfde, het wordt alleen beter!'Robbie T schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:25:
Enix LTD is eigenaar van (in elk geval) nog 4 andere bedrijven; https://www.enixltd.com/ waarvan 3 hostinbedrijven. Deze hebben ook allemaal reseller hosting en hanteren dezelfde prijzen. Kijkend naar mijn huidige pakket (Cpanel 50 accounts) is dit bij die andere 3 bedrijven 10 pond duurder voor mindere specs (o.a geen unlimited space). Ik ben dus enigzins huiverig na deze bekendmaking.
Ik was bijna klaar om van de Neostrada uitzuigers te migreren naar Brixly...
Misschien moet ik maar eens gaan overwegen om alles zelf te gaan hosten, want ik voel de bui al weer hangen na deze overname.
@PerlinNoise geweldig!
Misschien moet ik maar eens gaan overwegen om alles zelf te gaan hosten, want ik voel de bui al weer hangen na deze overname.
@PerlinNoise geweldig!
[ Voor 6% gewijzigd door HenkEisDS op 02-07-2024 17:54 ]
Om deze reden heb ik ten tijde van de prijsverhoging bij Neostrada deze handleiding geschreven: Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXrouteHenkEisDS schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:55:
Ik was bijna klaar om van de Neostrada uitzuigers te migreren naar Brixly...
Zelf zit ik met m'n reseller hostingpakket bij mijn.host. Ze draaien DirectAdmin, maar kunnen alles van cPanel in 1 keer overzetten. Ze draaien wel de nieuwste versie van DirectAdmin wat best prima is tegenwoordig.
Bijkomend voordeel is dat de servers in Nederland staan, met NL support... En alle inkomende en uitgaande mail gaat via SpamExperts.
Domeinen hebt ik daar ook gestald en hier heb ik helemaal veel mee bespaard
Bijkomend voordeel is dat de servers in Nederland staan, met NL support... En alle inkomende en uitgaande mail gaat via SpamExperts.
Lijkt inderdaad wel goede toko, echter de opslag is vrij mager. Op 100GB krijg ik misschien gemiddeld 30 accounts. 100GB extra opslag kost 25 per maand, pittige prijs.dbzokphp schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:57:
Zelf zit ik met m'n reseller hostingpakket bij mijn.host. Ze draaien DirectAdmin, maar kunnen alles van cPanel in 1 keer overzetten. Ze draaien wel de nieuwste versie van DirectAdmin wat best prima is tegenwoordig.
Ja mee eens, dat vind ik ook wel prijzig. Wel draait het op NVMe en staan de IO limieten op 100MB/s bij mijn.host, bij Brixly 30MB/s (60MB/s bij Premium). Dit heb ik nagevraagd en getest via SSH.raven22 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:06:
Lijkt inderdaad wel goede toko, echter de opslag is vrij mager. Op 100GB krijg ik misschien gemiddeld 30 accounts. 100GB extra opslag kost 25 per maand, pittige prijs.
Wellicht zijn deze lui nog een goed alternatief;
https://www.unlimitedwebhosting.co.uk/reseller-hosting
https://www.unlimitedwebhosting.co.uk/reseller-hosting
Al die kleine partijen worden opgekocht en zo blijven er weinig betaalbare opties meer over, ben ik bang. Ik zit ook bij Brixly, wat tot nu toe prima bevalt. Maar ik zie de bui ook al hangen. Als ze de prijzen flink oppompen ga ik ook naar alternatieven zoeken. Zijn er in Nederland nog goede hostingproviders over die niet deel uitmaken van investeringsmaatschappijen die alles uitmelken?
Ben bang dat het in NL lastig gaat worden om enigzins betaalbare hosting te vinden. Je hebt o.a. Hoasted, Mijn.host, bhosted.nl en wellicht nog een paar. Maar die zijn een stuk minder voordelig dan Brixly.
Paar posts hierboven vermeldde ik Hostbrr, daar heb ik een account en hoewel het eigenlijk te goedkoop is werkt het al een tijdje jaartje prima. Is een club uit Denemarken. https://lowendtalk.com/discussion/comment/3973787
Paar posts hierboven vermeldde ik Hostbrr, daar heb ik een account en hoewel het eigenlijk te goedkoop is werkt het al een tijdje jaartje prima. Is een club uit Denemarken. https://lowendtalk.com/discussion/comment/3973787
Ik heb bij Hostbrr na gevraagd over hun mail. Maar ze hebben 300/dag uitgaande mails, dus niet echt fijn voor resellen.raven22 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 13:04:
Ben bang dat het in NL lastig gaat worden om enigzins betaalbare hosting te vinden. Je hebt o.a. Hoasted, Mijn.host, bhosted.nl en wellicht nog een paar. Maar die zijn een stuk minder voordelig dan Brixly.
ik neem aan dat dat per account isPerlinNoise schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 13:09:
[...]
Ik heb bij Hostbrr na gevraagd over hun mail. Maar ze hebben 300/dag uitgaande mails, dus niet echt fijn voor resellen.
Lijkt me ook, maar hij zei dat het niet geschikt is voor resellen van email accounts vanwege deze reden.
Alle shared hosters hebben die limiet, soms lager. Zou niet weten waarom het niet geschikt is, je moet het alleen niet voor mass mailing willen gebruiken. Welke gemiddelde gebruiker stuurt er nou 300 mails per dag?