• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 09:20
Mede-auteur:
  • Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

Dit topic wordt geopend naar aanleiding van het Neostrada prijsverhogingen topic. Daarin blijkt dat een aantal tweakers zijn overgestapt op het Engels Brixly.

Over diverse onderwerpen aangaande Brixly werd soms (te) uitvoerig gereageerd. Tweaker @Freekers opperde toen om maar een apart topic te openen. Bij deze is dat gebeurd.

Onderwerpen die wat meer uitleg vragen:
  • Migratie naar Brixly
  • Instellingen voor mail
  • Instellingen voor DNSSEC
Er zullen ongetwijfeld nog meer onderwerpen volgen, dus hopelijk wordt dit een mooi plekje voor allerlei tips en trucs voor Brixly.

Tip van @Freekers voor de migratie van de cPanel account(s):
Via het migration center kun je heel eenvoudig websites migreren. Werkt top! Tip: zet 1 dag voordat je gaan migreren de TTL van je DNS records laag, bijv op 5 minuten. Daarna met https://skipdns.link/ checken of de migratie goed is gegaan. Zodra je website gemigreerd is naar Brixly, wijzig je de IP adressen van de DNS records naar die van Brixly en dáárna pas de nameservers. Op die manier zit er de minste 'overstap tijd' tussen beide providers. Deze wil je namelijk zo kort mogelijk hebben, zodat je geen verschil in data (mails, database records etc) heb tussen beide providers.
Voor alleen mailmigratie:
IMAP mailmigratie bieden ze ook aan (dus als de mail van andere provider naar Brixly gaat), dat werkt met imapsync). Dat gaat ook super! Beter dan kopiëren via Thunderbird of een andere mailclient.
Hierbij twee handige links als je domeinen bij Brixly hebt draaien (dankjewel @AlbanVE):
Brixly status pagina
Brixly aankondigingen
Voor beide pagina's is het mogelijk je in te schrijven zodat je updates ontvangt via mail.

[Voor 47% gewijzigd door MDXTweaker op 04-04-2023 10:23. Reden: URL wijziging]

• MDXTweaker
Freekers schreef op donderdag 29 april 2021 @ 21:01:
[...]

Eigen nameservers maak je m.b.v. Glue records, niet met een CNAME records :) Verbaasd me heel eerlijk gezegd dat het überhaupt werkt ;)
Zie: https://support.brixly.uk...reate-custom-nameservers-
@Freekers
Glue records zijn "gewoon" A records voor NS1 en NS2 host? Ik heb NS records aangemaakt voor NS1 en NS2 en verwezen naar de respectievelijke ns1.cloudns.io en ns2.cloudns.io

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
MDXTweaker schreef op donderdag 29 april 2021 @ 23:26:
@Freekers
Glue records zijn "gewoon" A records voor NS1 en NS2 host? Ik heb NS records aangemaakt voor NS1 en NS2 en verwezen naar de respectievelijke ns1.cloudns.io en ns2.cloudns.io
Nee, glue records maak je aan bij je domein registrar. In jouw geval is dat Open Provider als ik me goed herinner, dus zo:
https://support.openprovi...115005229088-Glue-records

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• MDXTweaker
@Freekers Dank voor je reactie. Vanwege lopende termijnen bij Neostrada zijn wel alle domeinen opgezegd, maar staan er nog een aantal bij Neostrada, waaronder het domein waarvoor ik de nameservers wil gebruiken. Ik zal dus de glue records bij Neostrada moeten aanmaken. Ga ik doen

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-05 20:12

Boost9898

www.brambenik.nl

Heej leuk een Brixly topic. Ik ben qua hosting heel tevreden!
Het enige waar ik moeite mee heb is de e-mails richting bepaalde providers. Outlook filtert no matter what alle e-mails eruit van iedere domein die ik aan mijn hosting hang. Als ik dan via https://www.mail-tester.com mijn mail check heb ik een perfecte score, maar toch komt het niet bij outlookadressen aan.

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

• AlbanVE
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 13:14
@MDXTweaker, bedankt voor de topicstart, zal het inderdaad gemakkelijker maken om het overzicht te bewaren als het over Brixly gaat.
Qua DNSSEC bij Openprovider was ik mis, je kan geen keys importeren maar ze wel kopiëren. Ik gebruik KSK en ZSK met RSA/SHA-256 algorithm, denk dat het toendertijd het enigste was waar ik wijs uit geraakte ;)
@Freekers, als ik DNS analyseer, staat alles in het groen, dus ik ga ervan uit dat dat wel goed moet zijn. Bij DNS Belgium wordt ook alles goed gezien (sinds ik bij Openprovider zit, gaat wijzigingen echt instant, dat was bij Neostrada wel wat anders... Ik vermoed dat andere domeinpartijen ook wel zo snel kunnen verwerken.)

@Boost9898, kijk toch nog eens SPF, DKIM en DMARC na of de records wel echt goed staan. Anders zou ik zeker contact opnemen met Brixly support en navragen of Mailchannels goed ingesteld staat bij jou. Want ik heb er geen problemen mee (of toch niet waar ik vanaf weet). En loopt het fout bij verzenden via een mailcliënt of via een website? Ik weet dat ze onlangs PHP mail hebben uitgeschakeld en je via SMTP moet verzenden.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
@MDXTweaker Als je me toevoegt als TS zal ik proberen dit weekend wat handige tips en weetjes toe te voegen aan de topic start :)
Boost9898 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:06:
Het enige waar ik moeite mee heb is de e-mails richting bepaalde providers. Outlook filtert no matter what alle e-mails eruit van iedere domein die ik aan mijn hosting hang. Als ik dan via https://www.mail-tester.com mijn mail check heb ik een perfecte score, maar toch komt het niet bij outlookadressen aan.
Stuurt eens een test mail naar Outlook. Open daarna de headers om te kijken waarop Outlook triggert en hem naar de SPAM stuurt.

Ik vind mail-tester.com vrij summier in z'n analyse. Probeer anders een https://www.mailgenius.com/ of https://glockapps.com/spam-testing/ om wat meer inzicht te krijgen
AlbanVE schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:54:
@Freekers, als ik DNS analyseer, staat alles in het groen, dus ik ga ervan uit dat dat wel goed moet zijn.
Ziet er goed uit idd, ook DNSViz klaagt niet over errors. Bijzonder antwoord dus vanuit Brixly. Ik ga het gewoon nog eens aankaarten met jullie domeinen als onderbouwing. Nu wil ik ook weten hoe het zit...

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kawinho
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-05 23:02
Boost9898 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:06:

[Afbeelding]
Ik heb hier ook last van. Ik heb net een ticket hiervoor bij Brixly ingeschoten. Elke mail die wordt verzonden naar Outlook domeinen komen niet aan. In de delivery logs in cPanel kan ik duidelijk zien dat op een of andere manier mails naar @outlook.com domeinen via de local mail exchanger gaan ipv de mailchannels.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kawinho
Ik heb een interessante update...

Ik liep dus al een langer tegen dit issue aan dat mail niet werd geleverd aan @outlook.com adressen.
Hier had ik al keer contact over gehad met Brixly, toen gaven ze aan dat ik een domeinen had met 2 MX records waarvan 1 dus mail regelde voor Office 365. En daardoor dus de mail verkeerd gerouteerd werd. Dit vond ik al raar, aangezien de MX records gewoon kloppend waren met verschillende priority.

Ik heb toen mijn testjes uitgebreid naar andere domeinen op dezelfde server en daar bleek dus dat de mail ook niet werd geleverd aan @outlook.com addressen.

Vandaag heb ik dus weer contact gehad met Brixly en na een tijdje heen en weer mailen en logs analyseren zijn ze er achter gekomen dat een andere gebruiker op dezelfde server outlook.com als domein heeft toegevoegd met een catch-all adres. Hierdoor werden alle mails geadresseerd naar Outlook verstuurd via de local mail exchanger naar dat lokale Outlook.com domein. Verkeerd gerouteerd dus.

Het schijnt dat cPanel een blocklist heeft van domeinen die niet kunnen worden toegevoegd aan cPanel. Deze bevat domeinen van o.a. alle bekende mail providers, behalve Outlook.com dus bleek in dit geval.

Zij hebben Outlook.com nu toegevoegd als disallowed domain. Dit is ook gelijk uitgerold over alle cPanel servers. Zij gaan deze lijst nu ook auditen of er niet andere grote mail providers ontbreken.

@Boost9898 Jouw issue zou dus nu opgelost moeten zijn :)

Oh en die user die outlook.com had toegevoegd als domein is geblokkeerd en zal hoogstwaarschijnlijk worden verwijderd na onderzoek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MDXTweaker
@Freekers Ik heb je toegevoegd als TS, dank je wel voor je suggesties!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-05 20:12

Boost9898

www.brambenik.nl

@Kawinho Kudo's voor jou!
Het werkt als een zonnetje, bedankt voor deze fix.

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MDXTweaker
Brixly ondersteunt geen IPv6 DNS begrijp ik uit mijn support ticket. Hoe gaan jullie hiermee om?
Verder wilde ik nog een TLSA record in de DNS aanmaken. Dat type zie ik niet staan...

[Voor 31% gewijzigd door MDXTweaker op 04-05-2021 14:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AlbanVE
De papa.cloudns.io (de Duitse server) heeft al de hele dag stabiliteitsproblemen, deze proberen ze nu op te lossen door wat hardware te wijzigen.

Misschien nog twee interessante links voor de topicstart:
- https://status.brixly.uk/
- https://changelog.brixly.uk/

Je kan bij beide inschrijven om updates te krijgen in je mailbox. Bij status kan je ook de server selecteren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OA35
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-03 12:21
MDXTweaker schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:11:
Brixly ondersteunt geen IPv6 DNS begrijp ik uit mijn support ticket. Hoe gaan jullie hiermee om?
Verder wilde ik nog een TLSA record in de DNS aanmaken. Dat type zie ik niet staan...
Dat zou vreemd zijn. Ik heb onlangs nog een ipv6 aan mijn DNS records laten toevoegen.
Handmatig toevoegen liep ik wat tegen problemen aan en heb deze toen via support ingediend

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MDXTweaker
@OA35 Dit is de reactie op mijn vraag over IPv6 DNS:
Hi,

We don’t support IPv6 currently

Kind Regards,
Dennis Nind
Snr. Technical Analyst | CEO
cPanel Professional Certified (CPP, CWA, CPSP)
Kun je eens kijken bij jouw supportvraag hoe de reactie was?

• OA35
@MDXTweaker ,
Wat ik heb gevraagd is om een AAAA record toe te voegen in mijn DNS record.
Daarbij heb ik de gegevens mee gestuurd.
Hello,

When I want to add an AAAA record with ip v6 on one of my customers DNS, it comes with an error:
Error: “www.domeinnaam.nl" 14400 IN AAAA ” does not form a valid DNS resource record. (Syntax error, value expected)

the value that I want to add is: "ipv6 adres"

How can I add this value to this record?

Best Regards,
hun reactie:
Hi,
Thank you for contacting our support.
On checking The mentioned record is already added
========
# dig AAAA +short "domeinnaam.nl"
ipv6 adres
=======
​Do feel free to get back to us if you need any further assistance.

Kind Regards,
Nevin
Technical Support Engineer
cPanel Professional Certified (CPP, CWA)
ah maar ik zit nu te bedenken.. de ipv6-adres die ik heb opgegeven is van een ander provider..
wellicht probeer jij de ipv6 van brixly toe te voegen?

[Voor 20% gewijzigd door OA35 op 13-05-2021 03:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MDXTweaker
@OA35 Dat is het inderdaad. Ik gebruik de DNS servers van Brixly en wilde eigenlijk ook het IPv6 adres van de DNS server toevoegen. Dat wordt (nog) niet ondersteund

• OA35
@MDXTweaker , dat verklaart het..

Acties:
  • +3Henk 'm!

• AlbanVE
Voor de mensen die op de Papa - Cpanel Germany server zitten, ivm de hogere instabiliteit heb ik vandaag dit antwoord gekregen:
Hi Alban,

Today the server went down due to high memory issues which was caused by MySQL, as a fix for this we've gone ahead and installed db_governor onto the server to prevent abusers from causing server instability like this.

I believe this should be the end of these persistent issues causing downtime on Papa, we've had a problem with the Kernel, a problem with CrossBox and now with MySQL causing these high loads to happen.

While this should be resolving the problems that keep happening it doesn't mean the server will have 100% uptime, there might still be an occasion where something unexpected happens and we have downtime we believe this should fix all of the issues, Papa was the last of our servers to not have db_governor enabled and the others are far more stable in comparison.

Kind Regards,

Sam Morley

Snr. Technical Support Engineer
cPanel Professional Certified (CPP, CWA, CPSP)
Laat ons hopen dat de problemen inderdaad wat verdwenen zijn.

Ik heb ook aangekaart dat in het oude statusscherm het gemakkelijk te volgen was waarmee ze bezig waren alsook je kon abonneren op de status van een individuele server en ik hoop dat dit terug kan komen, maar daar heb ik geen antwoord op gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jatari
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-05 11:05
DNSSEC hebben ze actief gezet ondertussen: https://feedback.brixly.u...ement-support-for-dnssec/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 15:57
Via Cpanel -> Zone editor -> DNSSEC een key gemaakt, alleen via internet.nl zie ik dat dnssec alsnog niet actief is. Mis ik iets?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaapjaapie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-04 19:26
Goedemiddag allen, na langs speuren en fora's lezen vanwege het gedonder met Neostrada wil ik waarschijnlijk ook de overstap naar Brixly gaan maken, de prijs is zeer netjes en de migratie service lijkt me ook ideaal. Heb nu een reseller pakket met ongeveer 40 websites en nog 3 losse hosting pakketten met ongeveer 5 sites.

Ik heb altijd alle domeinen via Neostrada zelf gekocht, nu vraag ik me alleen af wat het handigst om deze te blijven beheren. Hebben jullie deze ook verhuist naar Brixly of kopen jullie ergens anders jullie domeinen en linken hem door via DNS? Voordeel vond ik dat als ik bij Neostrada kocht dat je weinig in de DNS hoeft om het werkend te krijgen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MDXTweaker
@jaapjaapie Ik heb mijn hosting en DNS bij Brixly ondergebracht (migratie werkt ideaal - je kunt zelfs je complete whm in één keer migreren).
Domeinen lopen via openprovider. Eindelijk een leverancier die duidelijk is over de datums van domeinen want contractdatum en domeindatum hoeven natuurlijk niet hetzelfde te zijn. Bij openprovider kun je (zeker bij een kleine 50 domeinen) goedkoper uit zijn voor het onderbrengen van de domeinen. Je betaalt €49 voor het kleinste pakket (tot 100 domeinen). Daarmee worden de prijzen voor nieuwe domeinen en verlengen een stuk verlaagd zodat je al gauw €100 kunt besparen. Bovendien heb je alles bij elkaar, heel overzichtelijk.
Succes met je keuze!

[Voor 5% gewijzigd door MDXTweaker op 01-06-2021 15:56]

• Robbie T
jaapjaapie schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:18:
Goedemiddag allen, na langs speuren en fora's lezen vanwege het gedonder met Neostrada wil ik waarschijnlijk ook de overstap naar Brixly gaan maken, de prijs is zeer netjes en de migratie service lijkt me ook ideaal. Heb nu een reseller pakket met ongeveer 40 websites en nog 3 losse hosting pakketten met ongeveer 5 sites.

Ik heb altijd alle domeinen via Neostrada zelf gekocht, nu vraag ik me alleen af wat het handigst om deze te blijven beheren. Hebben jullie deze ook verhuist naar Brixly of kopen jullie ergens anders jullie domeinen en linken hem door via DNS? Voordeel vond ik dat als ik bij Neostrada kocht dat je weinig in de DNS hoeft om het werkend te krijgen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Ik heb mijn domeinen lopen via Oxxa. Goede prijzen, nederlandse toko en een module voor whmcs beschikbaar. Standaard nameservers ingesteld en verder verloopt dat via whmcs.

Bij Oxxa betaal je overigens geen "entry fee" zoals bij open provider maar betaal je per domein. Een .NL domein kost € 4,36 excl. BTW per jaar. .com zit op $ 8,49.

[Voor 7% gewijzigd door Robbie T op 02-06-2021 16:07]

• jaapjaapie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-04 19:26
Bedankt voor jullie antwoorden, leuke opties om te horen! Ga me nog even inlezen wat het handigst voor me is & dan binnenkort de overstap maar maken! Zal dit topic ook zeker in de gaten houden!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik liep een paar weken terug tegen een mooie bug in cPanel aan (cPanel v96.0.0); bij het toevoegen of wijzigen van een DNS record, werd een willekeurig ander record van hetzelfde domein verwijderd. Ga dan maar eens zoeken welk record je mist! In sommige gevallen zorgde het ervoor dat het MX record verwijderd werd en dat is echt niet tof. Ik ben teleurgesteld in hoe Brixly destijds hierop acteerde. Ze schreven het af op 'user error' en sloten het ticket. Pas na herhaaldelijk aandringen en het aanleveren van de volgende twee scherm opnames hebben ze het geëscaleerd naar cPanel die de bug inmidels gepatched hebben:

Toevoegen van record: https://xbackbone.freek.info/selA6/gOXItOBA70.mp4/raw

Wijzigen van record: https://xbackbone.freek.info/selA6/ZigoNUSE33.mp4/raw

Let op het totaal aantal records voordat ik begin en vergelijk deze dan met het totaal aantal records op het eind. Domeinnamen in de twee videos zijn overigens beiden van mij, niet van 'klanten' oid.
Klopt, maar het ligt iets genuanceerder. Ik heb de afgelopen weken veel heen en weer gemaild met Brixly support o.a. over DNSSEC. Medewerker A zei 'supporten we niet', medewerker B zei 'support wel wel' en medewerker C zei weer iets anders... Uiteindelijk heeft de CEO van Brixly het finale antwoord gegeven:

offtopic:
Ik zie overigens nu dat mijn recente tickets verdwenen zijn uit de Client/Support area van Brixly... nog maar een ticket aanmaken dan, vandaar onderstaande screenshots uit mijn mailbox

Dus, samengevat: DNSSEC staat op sommige servers ingeschakeld, maar kan op elk moment worden uitgeschakeld als er zich problemen voordoen met het DNS cluster van Brixly.
Mocht dat gebeuren, dan moet je zelf per direct DNSSEC uitschakelen op al je domeinen, anders laden deze niet meer (mits je een DNS provider gebruikt die DNSSEC ondersteund, bijv. Google of OpenDNS.)
Robbie T schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:19:
Via Cpanel -> Zone editor -> DNSSEC een key gemaakt, alleen via internet.nl zie ik dat dnssec alsnog niet actief is. Mis ik iets?
Je moet de key ook koppelen aan het domein bij je domein registrar :)

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Brixly gaat naar eigen zeggen 200.000 pond investeren in een nieuw serverpark in de UK.
Meer details op: https://brixly.uk/b-cloud-infrastructure-upgrades/

• pcgame9000
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-10-2022
Voor diegene met een reseller account bij Brixly. Ik heb even een maandje op proef gepakt.

Krijg je via cPanel/WHM of misschien wel met DirectAdmin ook de mogelijkheid voor eigen aangepaste e-mail notificaties naar gebruikers?
Notificaties zoals nieuwe gebruikers, e-mail opslagruimte bijna vol of server cpu/geheugen gelimiteerd.

Hoeveel downtime is er en ervaren jullie weleens een langzaam control panel (dus langzaam laden van cPanel pagina's)?

Als laatste heb ik het genoegen gehad om gebruik te kunnen maken van Wordpress Toolkit in Plesk. Ik zie bij Brixly ook zoiets alleen is één toolkit niet beschikbaar voor gebruikers zo te zien. Deze toolkit is een stukje minder handig, maar je kunt niet alles hebben. Alleen de Wordpress Tool van Softaculous is dan beschikbaar. Dat is een beetje jammer.

Ik zag wat problemen met e-mail in dit topic. Dit is juist één van de problemen waar ik vanaf moet en ik ga er van uit dat het nog allemaal in orde is na die oplossing.
Mocht niemand mijn vragen weten dan kan ik altijd nog hun support testen. Ik zag al in ieder geval dat er veel dode links zijn in de support > knowledge sectie of als je bijv. op hun site op 'see it in action' klikt onder Migration centre. Dat is niet zo'n goed begin.

• MDXTweaker
pcgame9000 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:48:
Voor diegene met een reseller account bij Brixly. Ik heb even een maandje op proef gepakt.

Krijg je via cPanel/WHM of misschien wel met DirectAdmin ook de mogelijkheid voor eigen aangepaste e-mail notificaties naar gebruikers?
Notificaties zoals nieuwe gebruikers, e-mail opslagruimte bijna vol of server cpu/geheugen gelimiteerd.

Hoeveel downtime is er en ervaren jullie weleens een langzaam control panel (dus langzaam laden van cPanel pagina's)?

Als laatste heb ik het genoegen gehad om gebruik te kunnen maken van Wordpress Toolkit in Plesk. Ik zie bij Brixly ook zoiets alleen is één toolkit niet beschikbaar voor gebruikers zo te zien. Deze toolkit is een stukje minder handig, maar je kunt niet alles hebben. Alleen de Wordpress Tool van Softaculous is dan beschikbaar. Dat is een beetje jammer.

Ik zag wat problemen met e-mail in dit topic. Dit is juist één van de problemen waar ik vanaf moet en ik ga er van uit dat het nog allemaal in orde is na die oplossing.
Mocht niemand mijn vragen weten dan kan ik altijd nog hun support testen. Ik zag al in ieder geval dat er veel dode links zijn in de support > knowledge sectie of als je bijv. op hun site op 'see it in action' klikt onder Migration centre. Dat is niet zo'n goed begin.
Mail naar gebruikers voor opslagruimte bijna vol wordt verstuurd. Nog geen ervaring met het customizen daarvan, ik weet eigenlijk niet of dat kan
downtime: zie Brixly statuspage. Wel af en toe wat downtime ervaren (papa server in Duitsland). Niet heel hinderlijk en meestal al opgelost voordat ik het door had. Nu bijna een jaar bij Brixly en tot nu toe één keer meegemaakt dat ik het doorhad en er wat langer (half uurtje) last van had. Voorheen kon je per dag zien wat de uptime was, dat is blijkbaar aangepast want ik zie het nu niet meer
Toolkit: ik gebruik mainwp op een eigen domein, daarmee kun je de toolkit aardig benaderen, werkt prima!
Problemen met mail in dit topic was maar bij één gebruiker met outlook.com. Blijkbaar een foutje in de inrichting van de server in combinatie met een "bijzondere" gebruiker die waarschijnlijk niet meer bij Brixly zit. Ik ervaar geen problemen, mijn klant vorige week een probleempje omdat er een URL in zijn handtekening zat waarmee niet goed werd omgegaan. Eén mailtje naar support en het was in een uurtje opgelost. Service / support ervaar ik als heel goed bij Brixly. Ik ben blij met mijn overstap vanaf Neostrada waar ik elke jaar minimaal een verdubbeling van de rekening kon verwachten.
Het Migration Centre is sinds kort verbeterd / vernieuwd. Wellicht dat dat de oorzaak is van het niet werken van de "see it in aciton". Natuurlijk slordig, maar ik kan je verzekeren dat het Migration Centre fantastisch werkt. Volg de tips in de startpost en je hebt een probleemloze migratie. Enig probleem waar ik tegenaan liep was dat de mail van mijn klant dusdanig veel was dat het niet paste in het pakket dat ik voor hem had bedacht. Toen dat was aangepast verliep de migratie zonder problemen.

Succes met je maandje op proef!

• pcgame9000
@MDXTweaker

Bedankt voor de uitgebreide reactie. Aangepaste notificaties blijkt ook meer te liggen aan het control panel zie ik. Gelukkig staan de meeste notificaties uit of gebruiken ze een algemeen adres, waardoor mijn gebruikers dan niet meteen kunnen zien dat ze bij Brixly zitten. Hopelijk in toekomst meer ondersteuning door cPanel en Plesk, etc.

Ook goed om te horen dat er eigenlijk weinig problemen zijn. Een beetje rust kan ik wel gebruiken met hosting. Even geen lange downtimes, mensen die weer niet kunnen mailen, problemen met firewalls (false positives) en andere dingen, vreemde resource limieten of veranderingen op een server die niet gecommuniceerd werden met grote gevolgen (ja alles meegemaakt).

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 14:05
Knoop doorgehakt, vanavond proefmaand gestart. Migratie ging heel eenvoudig, maar ik liep wel tegen een probleem aan: het domein dat ik had opgeven bij het aanmaken van mijn reselleraccount bestond ook al bij Neostrada (mijn oude/huidige hoster), maar dan met een andere gebruikersnaam... en dat slikte de migratietool dus niet.
Wil je dus dat al je bestaande accounts via de migratietool overkomen, zorg dan dat je je reselleraccount met een andere domeinnaam aanmaakt.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
wout schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:21:
Knoop doorgehakt, vanavond proefmaand gestart. Migratie ging heel eenvoudig, maar ik liep wel tegen een probleem aan: het domein dat ik had opgeven bij het aanmaken van mijn reselleraccount bestond ook al bij Neostrada (mijn oude/huidige hoster), maar dan met een andere gebruikersnaam... en dat slikte de migratietool dus niet.
Wil je dus dat al je bestaande accounts via de migratietool overkomen, zorg dan dat je je reselleraccount met een andere domeinnaam aanmaakt.
Ben je voor de UK of DE locatie gegaan? Ik weet dat ze UK binnenkort gaan migreren naar een nieuw platform/hardware.

• wout
DE... leek me beter in het kader van je data hebben staan in een EU-land...

Overigens heeft de support van Brixly de migratie van het resterende domein al handmatig doorgevoerd. Kan beamen dat de reacties van de support snel en behulpzaam zijn.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Support is inderdaad zeer goed voor een shared hosting partij. Had laatst alleen een verschil qua inzicht zullen we het maar noemen met de eigenaar, Dennis. Was een minder prettig gesprek maar heb het er maar bij gelaten. Kreeg het gevoel dat hij z'n gelijk wilde halen ook al zei de officiële documentatie van cPanel toch echt wat anders. Enfin, uiteindelijk is het opgelost en dat vond ik het belangrijkste.

• FalconerHG
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-05 22:08
Ik ben vandaag ook een reseller proefmaand gestart.

Migratie tool is heerlijk, maar ik liep ook tegen een reeds bestaand account op tijdens de migratie. Een site met wat oudere software erop werkt niet.

Ik heb een ticket ingeschoten. Eens zien hoe dat loopt. Support kan onmogelijk slechter dan Neostrada. Die lieten me 6 dagen wachten op een fix van 5 minuten.

*update 1*

Kreeg super snel antwoord, ook op vervolgvragen. Alle accounts werken nu in de preview. Nog even wat testjes doen nu eerst.

*update 2*
Alles is over. Ik heb er in totaal denk ik 2 uur werk in gestopt - verhuizen van 8 websites. Een deel van daarvan was aanpassen van DNS settings bij Neostrada, wat sneller had gekunt als ik het allemaal in 1 keer had gedaan. Vrij moeiteloos verhuisd dus.

Tips
  1. Zoals eerder door iemand opgemerkt ondersteunen ze nog geen IPv6. Je kunt de IPv6 entries verwijderen bij je registrar.
  2. Voor je spf gebruik je het volgende: v=spf1 ip4:#.#.#.# +a +mx +include:relay.mailchannels.net -all (vervang #.#.#.# door het ip adres van je server)
  3. Ook reeds opgemerket door iemand anders: als je tijdens het bestellen een op je huidige server bestaande domain name gebruikt, dan wordt die website niet gemigreerd met de (super handige) tool. Gebruik een ander domain.

[Voor 59% gewijzigd door FalconerHG op 17-09-2021 23:14. Reden: Update en toevoegen van tips]

• Robbie T
Freekers schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:44:
Support is inderdaad zeer goed voor een shared hosting partij. Had laatst alleen een verschil qua inzicht zullen we het maar noemen met de eigenaar, Dennis. Was een minder prettig gesprek maar heb het er maar bij gelaten. Kreeg het gevoel dat hij z'n gelijk wilde halen ook al zei de officiële documentatie van cPanel toch echt wat anders. Enfin, uiteindelijk is het opgelost en dat vond ik het belangrijkste.
Ik ben nu wel nieuwschierig waar dat over ging dan ;-)

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Robbie T schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:20:
Ik ben nu wel nieuwschierig waar dat over ging dan ;-)
Een tijdje geleden werkten sommige FTP accounts van mij niet meer. De accounts bestonden wel nog, maar de passwords bleken onjuist.
Ticket aangemaakt, omdat ik het verdacht vond dat 3 accounts het vanaf hetzelfde moment het niet meer deden.
Kreeg enkel als reactie dat ze het password konden resetten voor me. Na wat heen en weer gemail kwam het ticket uiteindelijk bij de eigenaar terecht. Die zei dat het kwam door een recente cPanel patch en dat ik maar de changelogs van cPanel in de gaten moest houden. Het was niet hun taak om mij op de hoogte te brengen van wijzigingen van cPanel. Nu wil ik daar tot op zekere hoogte wel in meegaan, maar als cPanel breaking changes uitbrengt, dan is het een kleine moeite om een mail de deur uit te doen richting je klanten. Hosting is immers hun core business.
Hoe dan ook, ik heb toen alle recente cPanel changelogs doorgespit, geen woord te vinden over een wijziging mbt authentication of FTP accounts, niks nada noppes. Dus ik vroeg in welke changelog kan ik dit dan vinden? Toen kreeg ik enkel terug; we kunnen het password voor je resetten. En daar bleef het bij...

• Robbie T
Freekers schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:35:
[...]

Een tijdje geleden werkten sommige FTP accounts van mij niet meer. De accounts bestonden wel nog, maar de passwords bleken onjuist.
Ticket aangemaakt, omdat ik het verdacht vond dat 3 accounts het vanaf hetzelfde moment niet meer deden.
Kreeg enkel als reactie dat ze het password konden resetten voor me. Na wat heen en weer gemail kwam het ticket uiteindelijk bij de eigenaar terecht. Die zei dat het kwam door een recente cPanel patch en dat ik maar de changelogs van cPanel in de gaten moest houden. Het was niet hun taak om mij op de hoogte te brengen van wijzigingen van cPanel. Nou wil ik daar tot op zekere hoogte wel in meegaan, maar als cPanel breaking changes uitbrengt, dan is het een kleine moeite om een mail de deur uit te doen richting je klanten. Hosting is immers hun core business.
Hoe dan ook, ik heb toen alle recente cPanel changelogs doorgespit, geen woord te vinden over een wijziging mbt authentication of FTP accounts, niks nada noppes. Dus ik vroeg in welke changelog kan ik dit dan vinden? Toen kreeg ik enkel terug; we kunnen het password voor je resetten. En daar bleef het bij...
ouch, ja..das een beetje slecht van Brixly..

• wout
Ik ben inmiddels vrijwel volledig gemigreerd naar Brixly, alleen de domeinnamen en een deel van de nameservers draaien nog bij Neostrada.
Heb wel een issue dat afgelopen week aan het licht kwam: er zijn problemen met het forwarden van mailadressen naar het Microsoft-domein. In elk geval betreft dat afzenders vanaf het MS-domein, maar inmiddels kom ik ook een mailing via mailplus.nl tegen die - zonder opgaaf van reden - niet doorgezet wordt naar een adres op het Microsoft-domein.
Meest problematisch is het bij een klant die Sharepoint-verificatiecodes opvraagt en die wil laten bezorgen in zijn Office365-omgeving. De sharepointcode wordt geadresseerd aan gebruiker@<eigendomein>.nl, gehost bij Brixly, en vervolgens geforward naar gebruiker@<office365account>.onmicrosoft.com. Vervolgens geeft mailchannels een foutmelding, omdat deze gebruiker volgens mailchannels geblokkeerd is. Whitelisten via de in de foutmelding aangegeven link heeft geen zin en ook een handmatige actie van Brixly-support is tot dusver zonder resultaat.
Overigens heb ik om het probleem te kunnen reproduceren inmiddels een forward naar een eigen adres in een O365-omgeving aangemaakt en via mijn Onedrive-omgeving een map gedeeld (helaas heb ik geen eigen sharepointomgeving om volledige reproductie te creëren). De mail die daarmee gepaard gaat, komt eveneens niet in de O365-omgeving aan (wel in een lokale mailbox @Brixly-server)... allleen krijg ik daar in de mail delivery geen foutmelding van. Ook niet terug te vinden in ongewenste mail of wat dan ook, dus dat geeft toch een beetje vervelende kriebels als mail onnavolgbaar en zonder foutmelding zoekraakt... ook de mailing van mailplus.nl gaat zonder foutmelding verloren, dus ik kan het probleem niet volledig leggen bij 'van microsoft-naar-microsoft-via-iets-anders'... :-(

We onderzoeken verder, maar ik wilde dit wel even delen in het kader van de ervaringen met de door Brixly gebruikte Mailchannels.

P.S.: graag geen reacties of de constructie met forwards naar O365-omgeving handig is; laten we het erop houden dat die situatie een gegeven is. Als het technisch zou moeten werken, dan moet het ook werken...

• AlbanVE
wout schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:27:
Ik ben inmiddels vrijwel volledig gemigreerd naar Brixly, alleen de domeinnamen en een deel van de nameservers draaien nog bij Neostrada.
Heb wel een issue dat afgelopen week aan het licht kwam: er zijn problemen met het forwarden van mailadressen naar het Microsoft-domein. In elk geval betreft dat afzenders vanaf het MS-domein, maar inmiddels kom ik ook een mailing via mailplus.nl tegen die - zonder opgaaf van reden - niet doorgezet wordt naar een adres op het Microsoft-domein.
Meest problematisch is het bij een klant die Sharepoint-verificatiecodes opvraagt en die wil laten bezorgen in zijn Office365-omgeving. De sharepointcode wordt geadresseerd aan gebruiker@<eigendomein>.nl, gehost bij Brixly, en vervolgens geforward naar gebruiker@<office365account>.onmicrosoft.com. Vervolgens geeft mailchannels een foutmelding, omdat deze gebruiker volgens mailchannels geblokkeerd is. Whitelisten via de in de foutmelding aangegeven link heeft geen zin en ook een handmatige actie van Brixly-support is tot dusver zonder resultaat.
Overigens heb ik om het probleem te kunnen reproduceren inmiddels een forward naar een eigen adres in een O365-omgeving aangemaakt en via mijn Onedrive-omgeving een map gedeeld (helaas heb ik geen eigen sharepointomgeving om volledige reproductie te creëren). De mail die daarmee gepaard gaat, komt eveneens niet in de O365-omgeving aan (wel in een lokale mailbox @Brixly-server)... allleen krijg ik daar in de mail delivery geen foutmelding van. Ook niet terug te vinden in ongewenste mail of wat dan ook, dus dat geeft toch een beetje vervelende kriebels als mail onnavolgbaar en zonder foutmelding zoekraakt... ook de mailing van mailplus.nl gaat zonder foutmelding verloren, dus ik kan het probleem niet volledig leggen bij 'van microsoft-naar-microsoft-via-iets-anders'... :-(

We onderzoeken verder, maar ik wilde dit wel even delen in het kader van de ervaringen met de door Brixly gebruikte Mailchannels.

P.S.: graag geen reacties of de constructie met forwards naar O365-omgeving handig is; laten we het erop houden dat die situatie een gegeven is. Als het technisch zou moeten werken, dan moet het ook werken...
Ik weet niet of het ermee te maken kan hebben, maar ik liep in het begin ook tegen problemen met Microsoft domains zoals @hotmail.com. Mails kwamen nooit aan, ook niet te zien bij ongewenst.
De oplossing was om alle mailconfig juist te hebben, dus spf, dkim en dmarc, Microsoft is er erg gevoelig voor (maar heel obvious spam komt er bij mij soms toch nog door).

• wout
Af en toe wat spam er tussendoor, zou ik nog niet het ergste vinden, maar mails die (zonder foutmelding) in het niets verdwijnen vind ik een ernstig probleem. Heb inmiddels alle spf/dkim/dmarc-records nagelopen, allerlei checkers erop losgelaten, maar daar komen geen problemen uit.

• Robbie T
Iemand al over naar het nieuwe UK platform?

• Hanzzzie
  • Laatst online: 27-05 11:17
hoe zit het met de snelheid tussen neostrada / brixly?
Neostrada had was last van first byte laadtijden, brixly ook of pak minder?

Simracing and 3D-Printing enthousiast

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hanzzzie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:46:
hoe zit het met de snelheid tussen neostrada / brixly?
Neostrada had was last van first byte laadtijden, brixly ook of pak minder?
Brixly is een stuk sneller. Wereld van verschil.

• Hanzzzie
hmm dan ook maar overschakelen, heb nog in nov vorig jaar het 'oude' resellerhosting pakket van neostrada gehad dus nu hang ik er idd ook aan :D
zijn er enige nadelen om domeinen op neostrada te laten en met DNS records de IP van Brixly te nemen daar ze geen .be verkopen en de prijs bij neostrada min of meer wel OK is voor een domeinnaam?

andere voorstellen ook altijd welkom :)

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hanzzzie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:54:
hmm dan ook maar overschakelen, heb nog in nov vorig jaar het 'oude' resellerhosting pakket van neostrada gehad dus nu hang ik er idd ook aan :D
zijn er enige nadelen om domeinen op neostrada te laten en met DNS records de IP van Brixly te nemen daar ze geen .be verkopen en de prijs bij neostrada min of meer wel OK is voor een domeinnaam?

andere voorstellen ook altijd welkom :)
Enige nadeel wat ik zie is dat je nog steeds zaken doet met Neostrada :+
Ik heb al m'n domeinen verhuisd naar een andere partij. Ik heb hosting en domeinen nu gescheiden.

• Hanzzzie
Waar heb je de domeinen nu? kan ik bekijken na verval eventueel :)

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hanzzzie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:02:
Waar heb je de domeinen nu? kan ik bekijken na verval eventueel :)
Opendomainregistry.net

• Hanzzzie
Thanks!
Enig idee hoeveel tijd ik zou moeten inplannen voor migratie van neostrada <> Brixly met hun tool?
zijn 30 tal accounts met mail bij, als ik het goed begreep doet die migratietool alles, incl alle mails

• wout
Ik heb DNS (vanwege de domeinen) paar weken via Neostrada naar Brixly laten lopen. Werkte OK. Vervolgens DNS in cPanel Brixly goedgezet en toen de nameservers bij Neostrada aangepast. Pas toen DNS Brixly goed werkte de domeinen verhuisd.
Heb de tool van Brixly gebruikt voor de migratie, maar domeinen wel stuk voor stuk overgehaald, maar je zou achter het script aan kunnen werken door meteen DNS om te gaan zetten (zou wel een testrun aanbevelen vooraf om werking van alle sites te checken).
Lijkt er overigens op dat het opnieuw migreren van een account niet alles (de eerste run) overschrijft: heb nu ineens extra mysql-databases met een volgnummer... wel netjes, maar had ik niet op gerekend.

Mijn domeinen staan trouwens nu bij oxxa.com. Niet echt een fijne userinterface, maar je hoeft daar geen startbedrag te betalen. Ik heb ook getwijfels om domeinen bij Neostrada te laten, maar durfde het toch niet aan.

[Voor 0% gewijzigd door wout op 02-11-2021 18:55. Reden: typo]

• MDXTweaker
Freekers schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:57:
[...]

Enige nadeel wat ik zie is dat je nog steeds zaken doet met Neostrada :+
Ik heb al m'n domeinen verhuisd naar een andere partij. Ik heb hosting en domeinen nu gescheiden.
Heb ik ook gedaan, nu bij openprovider

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hanzzzie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:09:
Thanks!
Enig idee hoeveel tijd ik zou moeten inplannen voor migratie van neostrada <> Brixly met hun tool?
zijn 30 tal accounts met mail bij, als ik het goed begreep doet die migratietool alles, incl alle mails
Durf ik zo niet te zeggen, ligt ook aan de grootte van je sites. Zet in ieder geval de TTL van je domeinen zo laag mogelijk

• Hanzzzie
Freekers schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:47:
[...]

Durf ik zo niet te zeggen, ligt ook aan de grootte van je sites. Zet in ieder geval de TTL van je domeinen zo laag mogelijk
leuk werkje dat allemaal apart doen :D

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hanzzzie schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:19:
[...]

leuk werkje dat allemaal apart doen :D
Als je eenmaal over bent naar Brixly kun je ze in bulk aanpassen ;)

• Hanzzzie
kan het gewoon op 1u laten staan en na een nachtje is dat ook OK :P
Heb nog tot einde van deze maand.

• Hanzzzie
net mijn eigen sites gemigreerd, wat een snelheidsverschil met neostrada :O
Net eentje die gekend was bij mij voor issues met snelheid en omfg waarom heb ik dit niet eerder gedaan 8)7 8)7 8)7 8)7

[Voor 45% gewijzigd door Hanzzzie op 03-11-2021 14:24]

• Hanzzzie
chat is al dagen offline en support mailt niet terug, ik kan mijn hosting pakket niet opzeggen bij neostrada omdat die niet in mijn paketten lijst staat :s

• wout
Hanzzzie schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:32:
chat is al dagen offline en support mailt niet terug, ik kan mijn hosting pakket niet opzeggen bij neostrada omdat die niet in mijn paketten lijst staat :s
Denk dat je deze (en vervolg) beter kunt plaatsen in een Neostrada-draad, al zijn er best wel wat met Neostrada-ervaringen die nu dit Brixly-draadje lezen...

• Hanzzzie
wout schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:54:
[...]

Denk dat je deze (en vervolg) beter kunt plaatsen in een Neostrada-draad, al zijn er best wel wat met Neostrada-ervaringen die nu dit Brixly-draadje lezen...
wellicht wel, ik kan het enkel maar aanraden om naar Brixly te verhuizen
Support is SUPER snel, SUPER behulpzaam en de websites gaan nu 3x zo snel als met neostrada!!
ttfb is drastisch verbeterd!
de migratieservice is gewoon subliem en klant merkt er totaal niets van! alles blijft hetzelfde.
meeste werk is DNS records aanpassen van alle domeinnamen
+20gb accounts doen zij ook ZEER snel.

net EINDELIJK bericht van neostrada support (OEF)

"Wegens aanhoudende drukte antwoord onze helpdesk minder snel dan je van ons gewend bent. Onze excuses voor het ongemak!

Hierbij bevestig ik je dat Reseller -> Plus per einddatum 07-12-2021 zal worden opgeheven."

[Voor 14% gewijzigd door Hanzzzie op 05-11-2021 11:03]

• Muzaik
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-05 23:30
Kan iemand een korte beginner-stappenplan schrijven voor het verhuizen van Neostrada naar Brixly?

- Ik heb een "Webhosting extreme" pakket bij Neostrada (met 17 addon domains websites op en 54 mail accounts) - geen reseller dus
- Alsook 35 geregistreerde domeinen bij Neostrada.

Heb ik het zo juist:

- Account registeren bij Brixly (kan ik van shared hosting migreren naar reseller, of moet ik hier ook shared hosting afnemen?)

- Alle data migreren met Cpanel migration tool van Neostrada naar Brixly

- Domeinnamen verhuizen naar Brixly? Of enkel A-records laten verwijzen naar Brixly?

- Wat gebeurt er dan met email voor de klanten, moeten zij hun gegevens dan aanpassen naar de Brixly servers? Gaan er emails "verloren" tijdens het verhuizen?

• pcgame9000
Ik heb toch nog wat problemen bij Brixly. Hoewel support altijd snel is zijn de oplossingen voor bijv. mail problemen soms ver te zoeken.
Verder moet je opletten als je graag backups wilt hebben met accounts over de 10GB opslag waar ik toch wel enkele van heb al is het maar doordat mailboxen groot kunnen zijn.

Dit volgende had ik toch niet goed gelezen maar staat duidelijk in de voorwaarden:
"Any shared hosting account that uses more than 10GB of disk space or contains more than 200,000 inodes may be removed from our weekly or daily backups. Any user whose hosting account is using more than 10GB of disk space or contains more than 200,000 inodes is solely responsible for maintaining the copy of his/her account."

Toch wel handig om te weten.
Voor resellers is er overigens geen manier om e-mail templates aan te passen. Dus je bent toch niet helemaal whitelabel.

[Voor 7% gewijzigd door pcgame9000 op 02-12-2021 20:55]

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Muzaik schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:11:
- Domeinnamen verhuizen naar Brixly? Of enkel A-records laten verwijzen naar Brixly?

- Wat gebeurt er dan met email voor de klanten, moeten zij hun gegevens dan aanpassen naar de Brixly servers? Gaan er emails "verloren" tijdens het verhuizen?
- Nameservers wijzigen, niet alleen A records (want dan vergeet je de MX records etc).

- Tijdens de DNS wijziging kunnen mails nog binnen komen bij de ouder provider/oude server, vandaar het advies om de TTL zo laag mogelijk te zetten voordat je begint met de migratie.
pcgame9000 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:55:
Dit volgende had ik toch niet goed gelezen maar staat duidelijk in de voorwaarden:
"Any shared hosting account that uses more than 10GB of disk space or contains more than 200,000 inodes may be removed from our weekly or daily backups. Any user whose hosting account is using more than 10GB of disk space or contains more than 200,000 inodes is solely responsible for maintaining the copy of his/her account."
Dat is toch wel kwalijk, goed dat je dit aankaart. Was ik niet van op de hoogte. Ik vraag me af of dit nog uit een ver verleden stamt of dat dit inderdaad nu nog enforced wordt. Heb je dit ook al voorgelegd aan support?

• pcgame9000
Dat is toch wel kwalijk, goed dat je dit aankaart. Was ik niet van op de hoogte. Ik vraag me af of dit nog uit een ver verleden stamt of dat dit inderdaad nu nog enforced wordt. Heb je dit ook al voorgelegd aan support?
Ik had mailboxen groter dan 10GB. Daar waren problemen mee (langzaam laden, authenticatie fouten). 10GB is eigenlijk de limiet. Daar kun je dus wellicht problemen krijgen. Zover ik weet zijn dit wel softlimieten (je wordt niet direct afgekapt bij het limiet, maar je kunt eroverheen).

Hoewel ik dit niet gevraagd heb zullen ze niet direct handelen wanneer je hier een beetje overheen gaat. Ik heb inmiddels namelijk account waarbij ik meer gebruik. Verder heb ik eens ooit via de chat het inodes limiet gevraagd als ik me goed herinner. Hierbij weet ik zeker dat ze toen zeiden dat hier geen limiet op zat. Kan echter wel even geen kopie hiervan vinden als ik die al heb opgeslagen.

Dat van mailboxen wist ik later pas, want ik heb juist nog andere hosters bekeken zoals 20i.com waar duidelijk stond aangegeven unlimited 10GB mailboxen. Juist voor Brixly gegaan omdat ik al enkele accounts heb met tenminste 10GB.

https://brixly.uk/terms-and-conditions/ - zie fair usage

Iemand trouwens de fout SMTP banner mismatch opgelost voor mail? Evt. PTR record toegevoegd of extra records voor smtp?

[Voor 4% gewijzigd door pcgame9000 op 02-12-2021 21:08. Reden: vraag bijgevoegd]

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
pcgame9000 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:07:
Ik had mailboxen groter dan 10GB. Daar waren problemen mee (langzaam laden, authenticatie fouten). 10GB is eigenlijk de limiet. Daar kun je dus wellicht problemen krijgen. Zover ik weet zijn dit wel softlimieten (je wordt niet direct afgekapt bij het limiet, maar je kunt eroverheen).

Hoewel ik dit niet gevraagd heb zullen ze niet direct handelen wanneer je hier een beetje overheen gaat. Ik heb inmiddels namelijk account waarbij ik meer gebruik. Verder heb ik eens ooit via de chat het inodes limiet gevraagd als ik me goed herinner. Hierbij weet ik zeker dat ze toen zeiden dat hier geen limiet op zat. Kan echter wel even geen kopie hiervan vinden als ik die al heb opgeslagen.

Dat van mailboxen wist ik later pas, want ik heb juist nog andere hosters bekeken zoals 20i.com waar duidelijk stond aangegeven unlimited 10GB mailboxen. Juist voor Brixly gegaan omdat ik al enkele accounts heb met tenminste 10GB.

https://brixly.uk/terms-and-conditions/ - zie fair usage

Iemand trouwens de fout SMTP banner mismatch opgelost voor mail? Evt. PTR record toegevoegd of extra records voor smtp?
Ah check, op die manier. Helder :)

Ik heb geen last van SMTP banner mismatches. Heb wel alle zaken zoals SPF, DKIM, DMARC you name it in place.

• pcgame9000
Freekers schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:11:
[...]

Ah check, op die manier. Helder :)

Ik heb geen last van SMTP banner mismatches. Heb wel alle zaken zoals SPF, DKIM, DMARC you name it in place.
Weet je toevallig op welke server je zit? Even handig om te weten voor support.
staat onder menu > services > my services > en dan klikken op je reseller pakket > onderaan de pagina 'hosting information' staat server name.
Mag je natuurlijk in DM bericht sturen als je die info wilt delen (kan normaal niemand verder iets mee behalve dat men weet of je op dezelfde gedeelde server staat).

Alle records van spf, DMARC, DKIM heb ik overigens ook. Daarvan weet ik inmiddels wel precies wat ze doen.

[Voor 7% gewijzigd door pcgame9000 op 02-12-2021 22:54]

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
pcgame9000 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:54:
Weet je toevallig op welke server je zit? Even handig om te weten voor support.
staat onder menu > services > my services > en dan klikken op je reseller pakket > onderaan de pagina 'hosting information' staat server name.
Mag je natuurlijk in DM bericht sturen als je die info wilt delen (kan normaal niemand verder iets mee behalve dat men weet of je op dezelfde gedeelde server staat).

Alle records van spf, DMARC, DKIM heb ik overigens ook. Daarvan weet ik inmiddels wel precies wat ze doen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Robbie T
Ik zat ook op *** maar heb me laten overzetten op jupiter. Die maakt gebruikt van nieuwe, snellere cpu's. Overzetten was zo gepiept.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Robbie T schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:14:
Ik zat ook op *** maar heb me laten overzetten op jupiter. Die maakt gebruikt van nieuwe, snellere cpu's. Overzetten was zo gepiept.
Ik zat eerst op de UK servers en die waren een trager dan de huidige DE server waar ik op zit. Voor mij voldoet deze :) Als ik migreer moet ik weer overal IP adressen aanpassen e.d., niet mijn hobby ;)

• pcgame9000
Helemaal top. Er was iets met de ptr records die niet automatisch goed gezet waren.
Alleen daarna was er toch nog enige verwarring want MrToolbox website gaf nog steeds foutmelding. Ik kreeg steeds van support terug dat het allemaal klopte.
Uiteindelijk andere sites laten testen en daar is inderdaad ook alles ok. Het schijnt dat mrtoolbox soms wat moeite kan hebben met WHM/cPanel en dat zou dan nog een admin kunnen oplossen door mrtoolbox te whitelisten volgens tutorial hier https://forums.cpanel.net/resources/mxtoolbox-smtp-failures-false-positives.545/.
Dat ga ik niet meer vragen.

Ik hoop wel nog een keer dat cPanel custom mail templates gaat toevoegen voor resellers. Dat zal wel nooit gebeuren aangezien het de laatste 10 jaar al in de feedback staat van gebruikers.

• Robbie T
Over het algemeen tevreden over Brixly. Snelle respons ook van de support afdeling maar heb regelmatig het idee dat ze daar niet lezen.

Vraag over waarom ik de TTL van een DNS record niet kan bewerken want krijg een foutmelding.
En vervolgens zeggen ze; je kan je dns bewerken door naar de zone editor te gaan.

Daar reageer ik op en vervolgens wordt aangegeven dat het IP-adres naar de dienst van Brixly moet verwijzen, tenzij ik dit record met opzet ergens anders naar toe wil laten verwijzen. (Zoals ik in mijn eerste bericht al had aangegeven) en willen ze gaan kijken of het IP-adres wel resolved.

Helaas niet de eerste keer dat de support wat problemen heeft met lezen.

• AlbanVE
Ik heb wat vragen voor de mensen die hier bij Brixly/Cpanel zitten:

1) Kan ik ergens in WHM/Cpanel van het volledige reseller account een backup maken, waar ook de andere accounts inzitten? Een eigen backup maken van ieder account is me wat te tijdsintensief. En zou het ergens mogelijk zijn om dit automatisch te doen naar een eigen FTP server? Of hoe maken jullie backups van de accounts?

2) iemand ooit gemigreerd van Cpanel naar DirectAdmin? Ik volg al even de stabiliteit op en de papa server blinkt soms niet echt uit...

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
AlbanVE schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:38:
Ik heb wat vragen voor de mensen die hier bij Brixly/Cpanel zitten:

1) Kan ik ergens in WHM/Cpanel van het volledige reseller account een backup maken, waar ook de andere accounts inzitten? Een eigen backup maken van ieder account is me wat te tijdsintensief. En zou het ergens mogelijk zijn om dit automatisch te doen naar een eigen FTP server? Of hoe maken jullie backups van de accounts?

2) iemand ooit gemigreerd van Cpanel naar DirectAdmin? Ik volg al even de stabiliteit op en de papa server blinkt soms niet echt uit...
Niet dat ik weet. Ik gebruik hiervoor whmeasybackup.com

Server papa heeft een paar maanden stabiel gedraaid maar heeft de afgelopen dagen kleine outages gehad van circa 5 minuten per dag.

• Robbie T
Nvm

[Voor 94% gewijzigd door Robbie T op 19-02-2022 12:34]

• AlbanVE
@Freekers , bedankt voor de tip, daar ga ik me even mee bezighouden.
Heb het ook gevraagd aan Brixly Support, maar zoals ik dacht is er momenteel niet zo'n mogelijkheid en het lijkt erop dat die er ook niet snel zal komen.

Qua outages is het momenteel terug beter, hopelijk zitten we terug in de stabiele maanden :D

Acties:
  • +3Henk 'm!

• AlbanVE
Goed nieuws voor de mensen die op de Duitse servers zitten, vanaf volgende week worden deze ook geüpgraded naar de Cloud Infrastructure: https://brixly.uk/b-cloud-infrastructure/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
AlbanVE schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:04:
Goed nieuws voor de mensen die op de Duitse servers zitten, vanaf volgende week worden deze ook geüpgraded naar de Cloud Infrastructure: https://brixly.uk/b-cloud-infrastructure/
Ik heb maar eens een mailtje gestuurd met de vraag of de migratie, die op de 10e zou plaats vinden, is doorgegaan aangezien ik geen downtime heb gemerkt en het IP adres hetzelfde is gebleven.
Je raadt het al; de migratie is 'postponed until further notice'. Jammer dat ze dit dan weer niet communiceren. Wel een popiejopie mail met een ton aan emoticons eruit sturen dat ze je gaan migreren op 10 Maart, maar als het niet doorgaat moet je er zelf achteraan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AlbanVE
Freekers schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:07:
[...]

Ik heb maar eens een mailtje gestuurd met de vraag of de migratie, die op de 10e zou plaats vinden, is doorgegaan aangezien ik geen downtime heb gemerkt en het IP adres hetzelfde is gebleven.
Je raadt het al; de migratie is 'postponed until further notice'. Jammer dat ze dit dan weer niet communiceren. Wel een popiejopie mail met een ton aan emoticons eruit sturen dat ze je gaan migreren op 10 Maart, maar als het niet doorgaat moet je er zelf achteraan.
Begon ook het vermoeden te krijgen dat het toch niet gebeurd was, was vorige week op verlof en heb het niet direct opgevolgd. Al tweemaal in mail laten weten dat hun communicatie echt wel beter mag, je moet steeds zelf op onderzoek uit.
Ik vermoed wat groeipijnen, maar toch…

• Kawinho
Uniform server is 8 maart wel over gegaan. Maar er is bij mij ook niet geïnformeerd wanneer de migratie voltooid was.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
AlbanVE schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:46:
Al tweemaal in mail laten weten dat hun communicatie echt wel beter mag, je moet steeds zelf op onderzoek uit.
Jup, heb ik ook al eens gedaan. Werd toen teruggemaild door de directeur/eigenaar van Brixly (Dennis) die het deels met me eens was maar tegelijkertijd liet doorschemeren dat 'het is wat het is' ofwel; verwacht geen grote verbeteringen op het gebied van communicatie. Dat vind ik jammer, want als ze een nieuwe feature hebben die X euro kost weten ze me wel te vinden met een marketing mail.
Maar goed, zolang het technisch op orde is, de prijzen niet verdubbelen en support bovengemiddeld goed blijft, zit ik voorlopig prima bij Brixly.

• wout
Kawinho schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:25:
Uniform server is 8 maart wel over gegaan. Maar er is bij mij ook niet geïnformeerd wanneer de migratie voltooid was.
Ik had er eerlijk gezegd niet bij stilgestaan, maar ik wilde woensdag de Email delivery raadplegen en kon toen ineens maar anderhalve dag terug de history zien... o ja, de migratie! :)
Geen downtime geconstateerd, maar dat is ook wel logisch, aangezien DNS steeds naar een werkend systeem heeft verwezen en ik maar een simpele hostname-check gebruik...

[Voor 16% gewijzigd door wout op 15-03-2022 15:14]

• MDXTweaker
Freekers schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:07:
[...]

Vanavond een mail ontvangen dat er een nieuwe datum is gepland: 24 maart. Ben benieuwd!

• wout
Vandaag e-mail ontvangen van Brixly dat SpamExperts geïntroduceerd gaat worden. Heb nog niet alles gelezen, maar ik hoop dat er een betere implementatie komt dan bij Neostrada, want een van de redenen om daar weg te gaan was dat het SpamExperts-filter regelmatig volgelopen bleek en er dan urenlang geen mails bezorgd werden...

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
wout schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:45:
Vandaag e-mail ontvangen van Brixly dat SpamExperts geïntroduceerd gaat worden. Heb nog niet alles gelezen, maar ik hoop dat er een betere implementatie komt dan bij Neostrada, want een van de redenen om daar weg te gaan was dat het SpamExperts-filter regelmatig volgelopen bleek en er dan urenlang geen mails bezorgd werden...
Ik vind de huidige oplossing van Brixly juist omslachtig en nodeloos complex als je wilt uitvogelen waar een mailtje blijft hangen. 2 SPAM filters klinkt mij als 2 virusscanners in de oren = recipe for disaster. Ik heb al op meerdere accounts MagicSPAM uitgeschakeld omdat deze veels te agressief is. Hopelijk werkt SpamExperts een stuk beter.

Overigens was alles traag (na de overname) bij Neostrada, dus ik heb goede hoop dat het bij Brixly wel naar behoren gaat werken ;)

• MDXTweaker
Sinds enkele dagen ontvang ik heel veel spam in mijn mailboxen. Dezelfde berichten verneem ik ook van mijn klanten. Hebben jullie daar ook last van? Ik heb (nog) niets gewijzigd aan de instellingen voor spam, hoe doen jullie dat?

• wout
Ik heb ook veel spam inderdaad. Denk dat het spamfilter weer opnieuw moet gaan leren na de migratie... :-(

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hier geen last van extra SPAM. De migratie naar SpamExperts (en van Papa naar Cloud) heeft nog niet plaatsgevonden toch?

• wout
Freekers schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:59:
Hier geen last van extra SPAM. De migratie naar SpamExperts (en van Papa naar Cloud) heeft nog niet plaatsgevonden toch?
Ik zit op Uniform en die is nu 2 weekjes gemigreerd... maar ik had gemist dat @MDXTweaker nog gemigreerd moet worden... dus dat kan dan daar niet de reden van de spam zijn.

• MDXTweaker
wout schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:02:
[...]

Ik zit op Uniform en die is nu 2 weekjes gemigreerd... maar ik had gemist dat @MDXTweaker nog gemigreerd moet worden... dus dat kan dan daar niet de reden van de spam zijn.
Ik zit inderdaad op papa en die staat op de planning voor aanstaande donderdag voor de migratie. Wellicht dat het daarmee is opgelost, maar dat zou ik eigenlijk bijzonder vinden.

Wat ik in de mailboxen zie is dat er meestal TW in de afzender staat, niet in het mailadres maar in de omschrijving daarvan. Helpt dat met het zoeken naar een oplossing?

• Robbie T
wout schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:55:
Ik heb ook veel spam inderdaad. Denk dat het spamfilter weer opnieuw moet gaan leren na de migratie... :-(
Dat nieuwe spamfilter hoeft niet te leren hoor. Spamexperts is een van de meest en beste spamoplossingen beschikbaar. Ze maken gebruik van een cloud infrastructuur met een database die gevuld wordt met alle draaiende spamexperts instanties. Nieuwe installaties worden dus op die database aangesloten zodat gelijk alle data present is.

• wout
Ik constateer dat bij de spamberichten die ik ontvang helemaal geen X-Spam-Score in de header is opgenomen... dan gaat het filter hem er ook niet uithalen...

• MDXTweaker
Die zie ik bij mijn spamberichten inderdaad ook niet! Dat is lastig natuurlijk

Na support van Brixly:

Looks like we disabled it by accident as part of our SpamExperts migration (hopefully happening soon!), I have temporarily re-enabled this until the migration is underway, sorry for the hassle!

|:(

[Voor 60% gewijzigd door MDXTweaker op 22-03-2022 14:11]

• OA35
MDXTweaker schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 07:55:
Sinds enkele dagen ontvang ik heel veel spam in mijn mailboxen. Dezelfde berichten verneem ik ook van mijn klanten. Hebben jullie daar ook last van? Ik heb (nog) niets gewijzigd aan de instellingen voor spam, hoe doen jullie dat?
Zelf zit ik op de Papa Server, tot heden heb ik er geen last van dat ik veel spam ontvang in mijn mailbox.
Wat betreft de instellingen voor spam, heb ik niks aangepast en gebruik gewoon hoe het destijds is opgeleverd.

Wel heb ik in het begin erover geklaagd dat er veel valide mails in spam terecht komen, dat gebeurt nu nog steeds, maar naar mijn idee wel minder.

• OA35
Nav de migratie die plaats gaat vinden van de papa server op a.s donderdag, hoe pakken jullie dit aan qua communicatie richting jullie klanten? Houden jullie hen op de hoogte? Of vertrouwen jullie erop dat de migratie eigenlijk vlekkeloos met minimale downtime verloopt en maar gaan wachten totdat iemand gaat klagen ?

Begreep dat de migratie 11:00 NL tijd gaat beginnen en de migratie maar een minimale downtime zal hebben, Als ik op de blauwe ogen van Brixly moet vertrouwen, geven zij aan dat de impact weinig zal zijn. Rekening houdende dat de DNS records moeten worden aangepast naar de nieuwe server.
Hebben jullie een plan van aanpak die jullie na de migratie gaan hanteren?

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
OA35 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:35:
Nav de migratie die plaats gaat vinden van de papa server op a.s donderdag, hoe pakken jullie dit aan qua communicatie richting jullie klanten? Houden jullie hen op de hoogte? Of vertrouwen jullie erop dat de migratie eigenlijk vlekkeloos met minimale downtime verloopt en maar gaan wachten totdat iemand gaat klagen ?

Begreep dat de migratie 11:00 NL tijd gaat beginnen en de migratie maar een minimale downtime zal hebben, Als ik op de blauwe ogen van Brixly moet vertrouwen, geven zij aan dat de impact weinig zal zijn. Rekening houdende dat de DNS records moeten worden aangepast naar de nieuwe server.
Hebben jullie een plan van aanpak die jullie na de migratie gaan hanteren?
Volgens mij is de migratie voltooid. Ik zie dat het IP adres gewijzigd is. Had net wat problemen met mail te versturen, kwam door DNS cache. Ik hoop niet dat er nog mail is binnen gekomen op de oude server, want daar kan ik niet meer bij... Viel me wel op dat 2 factor is uitgeschakeld voor mijn root account, daar ben ik niet happy mee. Waarom gebeurd dit zonder overleg?

• MDXTweaker
Ik merk inderdaad ook dat het IP adres is aangepast. Volgens mij is er wel een oudere versie van cPanel & WHM geïnstalleerd v100.0.11. Ik heb het idee dat deze eerst op v102.x stond. En was ik net gewend aan het jupiter theme... kan ik het niet meer vinden

[Voor 17% gewijzigd door MDXTweaker op 25-03-2022 09:38. Reden: jupiter theme]

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Nou, sinds de migratie van Papa naar Cloud is het er niet bepaald sneller op geworden...

https://xbackbone.freek.info/selA6/paWIyIlU71.png/raw

• MDXTweaker
Freekers schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:28:
Nou, sinds de migratie van Papa naar Cloud is het er niet bepaald sneller op geworden...

[Afbeelding]
Nu 32 CPU! Helaas nog geen jupiter theme voor WHM

Jupiter is ook weer terug op een bijgewerkte WHM (nu v102.0.8)

[Voor 26% gewijzigd door MDXTweaker op 29-03-2022 08:42. Reden: afbeelding toegevoegd, WHM upgrade]

• AlbanVE
Bij mij was er een database verdwenen van een subsite (eentje die ik zelf maar heel af en toe nodig heb, dus nu pas gezien). Bij de restore via jetbackup gemerkt dat de backups maar beschikbaar zijn tot en met 24/03, de dag van migratie dus. Al mijn accounts hebben hetzelfde, is het bij jullie ook zo?

Heb een support ticket aangemaakt, zal dit bericht updaten zodra ik antwoord heb.

Update: bij mij is het ook terug in orde, heeft me wel weer 5 mails over en weer gekost en dan nog is het antwoord niet helemaal duidelijk, maar er worden toch weer backups gemaakt.
Hi there,

As the server was migrated to new infrastructure, all accounts have two backup 'sets'. We control which account sees which set.

By default, accounts should see the backups taken only since the 30th (which is the point the backups began on the new machine). However, if backups are required, we are able to restore accounts prior to this.

We do so by switching the backup set assigned to an account from the 'previous' ones, to the 'new' ones being taken.

[Voor 47% gewijzigd door AlbanVE op 01-04-2022 10:16. Reden: Update antwoord Brixly]

• MDXTweaker
AlbanVE schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:21:
Bij mij was er een database verdwenen van een subsite (eentje die ik zelf maar heel af en toe nodig heb, dus nu pas gezien heb). Bij de restore via jetbackup gemerkt dat de backups maar beschikbaar zijn tot en met 24/03, de dag van migratie dus. Al mijn accounts hebben hetzelfde, is het bij jullie ook zo?

Heb een support ticket aangemaakt, zal dit bericht updaten zodra ik antwoord heb.
Dat is bij mij ook! Ik zal ook een support ticket indienen. In het kader van hoe meer mensen het melden, hoe sneller het wordt opgelost.

Gisterenavond al opgelost! Weer blij met de snelle support van Brixly

[Voor 5% gewijzigd door MDXTweaker op 01-04-2022 09:22. Reden: Opgelost]

• pcgame9000
[s]Mensen met Malwarebytes, Bitdefender even opletten of checken dat hun websites geblokt kunnen worden. Bij mij zijn een aantal websites geblokt door malwarebytes en bitdefender.
Men kan dan de volgende foutcode krijgen: SSL_ERROR_RX_RECORD_TOO_LONG

#update: alles inmiddels opgelost door Brixly. Probleem had met TLS instelling te maken.
Ik kreeg wel nog meldingen van bezoekers met malwarebytes die niet werkte, maar dat zou opgelost zijn.

[Voor 93% gewijzigd door pcgame9000 op 07-04-2022 22:08. Reden: update van probleem]

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee