[NameCrane] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
NameCrane is een Amerikaanse hosting provider. Ze bieden zowel shared als reseller webhosting aan. De belangrijkste features zijn als volgt;
  • Keuze uit cPanel of DirectAdmin
  • Servers staan in Luxemburg, United Kingdom, Singapore, New York en Las Vegas
  • Email wordt gescand met SPAMExperts
  • Uitgaande email wordt verstuurd via Mail.baby
  • en hun eigen relays
  • Alle servers zijn voorzien van CloudLinux, Redis, LiteSpeed, LSCache, Softaculous, PHP Selector, JetBackup en IPv6.
Daarnaast bieden ze ook zogenaamde 'crates' aan; reseller webhosting met dedicated resources, bedoeld voor intensieve websites zoals webshops.

NameCrane heeft een in-house developed migration center, waarmee je relatief makkelijk je website(s) kunt verhuizen naar NameCrane. Hiermee is het ook mogelijk om van cPanel naar DirectAdmin te migreren
Afbeeldingslocatie: https://files.namecrane.com/features/migration-center-addnew.png

Ook het zelf IP's whitelisten behoort tot de mogelijkheden
Afbeeldingslocatie: https://files.namecrane.com/features/firewall-ip-unblock.png

NameCrane opereerde tot Maart 2024 onder de naam BuyShared en is een dochteronderneming van BuyVM. Op TrustPilot zijn inmiddels meerdere reviews over NameCrane te vinden.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:33
Inmiddels wat met de migratietool gewerkt. Geeft wat weinig info uit zichzelf, maar DirectAdmin stuurt ook mailtjes als backups / restores klaar zijn, dus alles bij elkaar houdt het me wel voldoende op de hoogte van de voortgang :-)

Naderhand alleen nog even IPv6 verherconfigureren en MX-records aanpassen en klaar! Werkt fijn, zo.

Één puntje van aandacht: als er mailboxen worden meegemigreerd lijkt het erop dat er alleen zeer recente berichten in de prullenbak worden gekopieerd. En aangezien je het sommigen niet uit het hoofd gepraat krijgt de prullenbak als een soort archief te gebruiken, vraag ik me af of het ergens een DirectAdmin backup / restore instelling is die ik over het hoofd zie, of dat het migratiescript dit veroorzaakt?

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik heb inmiddels een handjevol accounts overgezet m.b.v. de migratie tool en so far so good. Hieronder mijn persoonlijke migratie stappenplan voor cPanel accounts, wellicht heeft iemand er iets aan.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

PS. Staat in MO tags vanwege de whitelabel hostnames, a.u.b. in acht houden bij het quoten.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentinox
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-12-2024
ik heb er ook naar zitten kijken. Maar enig google zoekwerk levert veel informatie op over de reputatie van frantech.

• Tijsbeer
dentinox schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:09:
ik heb er ook naar zitten kijken. Maar enig google zoekwerk levert veel informatie op over de reputatie van frantech.
Bovenstaande deed ook mij even zoeken, aangezien er geen inhoudelijke informatie dan wel links daar naartoe aan je berichtje zijn toegevoegd.

Voor de duidelijkheid: ik heb er absoluut geen probleem mee om zelf Google ter hand te nemen, sterker nóg: ik verwijs mensen, als ze makkelijk zelf hadden kunnen zoeken, graag naar de resultaten daarvan door middel van bijvoorbeeld een link naar https://letmegooglethat.com/?q=<zoekterm> (in de hoop dat ze de hint snappen) :+

Nu echter is (voor mij althans) informatie over de reputatie van Frantech allerminst eenvoudig vindbaar, in ieder geval nauwelijks negatieve. Ik meen namelijk een afkeurende ondertoon uit je bericht op te kunnen maken? Ik hoor het graag als ik dat mis heb, en ook jij voornamelijk positieve kennisgevingen omtrent Frantech en aanverwante ondernemingen hebt gezien. En zou je, als je kwalijke zaken hebt gevonden, links daar naartoe willen plaatsen, zodat ook ik (en anderen die dit topic volgen) me hierin kan verdiepen en me beter kan informeren? Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dentinox
Ik begrijp niet hoe je uit mijn bericht een afkeurende toon opmaakt. Ik verwees slechts naar wat zoekwerk op Google.

Hier zijn enkele links. Het is aan iedereen om zelf te beslissen of ze geassocieerd willen worden met, of hun klanten willen hosten bij, een partij waar potentiële risico's aanwezig zijn. Uiteraard zijn er ook positieve reviews. Trustpilot-reviews kunnen bijvoorbeeld worden gekocht. Sterker nog, ik heb onlangs zelf een eerlijke, negatieve ervaring op Trustpilot gedeeld, die vervolgens onmiddellijk werd verwijderd. Er werd om bewijs gevraagd dat ik daadwerkelijk iets had gekocht. Ondanks het overleggen van een factuur werd mijn review direct weer opnieuw verwijderd, met de reden dat de factuur volgens de verkoper niet bestond. Dit was blijkbaar genoeg voor Trustpilot om mijn review te verwijderen. Daarentegen blijven mijn positieve reviews altijd zonder vragen staan. Trek zelf maar een conclusie :)

De vraag is of men wil (reseller)hosten bij een partij die een verhoogd risico loopt op geblokkeerde IP-adressen, blacklists, enzovoorts. Ik zou zelf geen shared hosting-platform willen waarvan blijkt dat er phishingmails worden verstuurd vanaf datzelfde IP-adres, wat kan leiden tot blokkades of een verminderde reputatie bij andere diensten. Probeer dat maar eens uit te leggen aan je klanten!

Reputatie :
https://lukeleal.com/rese...service-and-how-it-works/
https://www.darkreading.c...es-staged-ready-to-launch
https://www.dailykos.com/...rboring-a-Dangerous-Guest
https://www.newyorker.com...er-the-digital-wilderness

Frantech
https://scamalytics.com/ip/isp/frantech-solutions

Overige links:
https://slickstack.io/for...positive-reviews-are-fake
https://slickstack.io/for...of-email-spam-and-malware

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-06 20:11
Heb ondertussen 2x DA reseller 125GB bij NameCrane. Ben erg tevreden.
Support is snel en deskundig.
Performance is prima.
Migratie is relatief eenvoudig.
Spamexperts wordt automatisch geactiveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
dentinox schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:20:
Hier zijn enkele links. Het is aan iedereen om zelf te beslissen of ze geassocieerd willen worden met, of hun klanten willen hosten bij, een partij waar potentiële risico's aanwezig zijn.
Ik moet bekennen dat ik nooit actief gegoogled heb naar Frantech aangezien ik Francisco regelmatig voorbij zie komen op de LowEnd forums, maar eens; DYOR zodat je een weloverwogen beslissing kunt maken.
dentinox schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:20:
Ik zou zelf geen shared hosting-platform willen waarvan blijkt dat er phishingmails worden verstuurd vanaf datzelfde IP-adres, wat kan leiden tot blokkades of een verminderde reputatie bij andere diensten.
Alle mails worden verstuurd via de mail relay van Mail.baby, dus niet via IP adressen van Frantech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentinox
Freekers schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:24:
[...]

Ik moet bekennen dat ik nooit actief gegoogled heb naar Frantech aangezien ik Francisco regelmatig voorbij zie komen op de LowEnd forums, maar eens; DYOR zodat je een weloverwogen beslissing kunt maken.
Precies. Als je nog even verder google gebruikt kom je ook tegen dat hij regelmatig onder de loep ligt vanwege (ransomware) command/control servers (c2p) en tor exit nodes.
Wat als de FBI daar weer binnenstormt en net die server uit de lucht haalt waar ook je klanten op draaien. Lijkt mij handig een back up plan te hebben. Dat alle klantendata dagelijks via cpanel (of directadmin als dat kan) naar je NAS geplaatst wordt.

Vraag me ook tevens af hoe kan hij dat zoveel goedkoper aanbieden als elk ander. Die man moet ook leven en ik kan me niet voorstellen dat het alleen de bezuinigingen zijn op support. If it looks to good to be true..... :)

Misschien een solide man. Maar het lijkt mij niet onverstandig om rekening te houden met het ergste. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
dentinox schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:34:
Precies. Als je nog even verder google gebruikt kom je ook tegen dat hij regelmatig onder de loep ligt vanwege (ransomware) command/control servers (c2p) en tor exit nodes.
Wat als de FBI daar weer binnenstormt en net die server uit de lucht haalt waar ook je klanten op draaien. Lijkt mij handig een back up plan te hebben. Dat alle klantendata dagelijks via cpanel (of directadmin als dat kan) naar je NAS geplaatst wordt.

Vraag me ook tevens af hoe kan hij dat zoveel goedkoper aanbieden als elk ander. Die man moet ook leven en ik kan me niet voorstellen dat het alleen de bezuinigingen zijn op support. If it looks to good to be true..... :)

Misschien een solide man. Maar het lijkt mij niet onverstandig om rekening te houden met het ergste. ;)
Het is altijd handig om een backup plan te hebben, ongeacht bij welke partij je gehost zit. Bijvoorbeeld als je provider failliet gaat, met de noorderzon vertrekt of als hun backups corrupt blijken te zijn. Zelf gebruik ik al meer dan 12 jaar dit script voor cPanel/WHM: WHMEasyBackup. Het kost slechts 12 dollar per jaar (destijds was het een eenmalige aankoop).

Toen BuyVM in 2010 werd opgericht, vroegen velen zich af hoe ze VPS'en voor zulke lage prijzen konden aanbieden. Nu, ruim 14 jaar later, bestaan ze nog steeds en zijn ze nog steeds concurrerend en innovatief. Vergeet niet dat NameCrane veel zaken in eigen beheer heeft, zoals eigen hardware en eigen IP-space, waardoor je kosten veel voorspelbaarder zijn.

Sinds afgelopen donderdag ben ik volledig overgestapt naar NameCrane met al mijn websites en tot nu toe ben ik zeer tevreden! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijsbeer
Ook ik heb recent m'n verhuizing van Brixly naar NameCrane afgerond. En inderdaad, backups die niet afhankelijk zijn van de partij waar de dienst die gebackupt moet worden draait zijn essentieel. Ik heb dat opgelost met wat FTP-ruimte bij NetDynamics24 en een dagelijkse backup daar naartoe vanuit DirectAdmin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik heb gisteren nog kort gesproken met Francisco n.a.v. wat vragen die ik had omtrent hun mail relay setup.

Op dit moment wordt Mailbaby nog steeds gebruikt, maar alleen voor specifieke domeinen die problemen veroorzaken, zoals iCloud. Het uiteindelijke doel is om enkel hun eigen relays te gebruiken, zodat ze Mailbaby helemaal niet meer nodig hebben, wat weer spaart in de kosten. Ze zijn momenteel bezig met het opwarmen van hun eigen IP range, maar als er dus domeinen zijn die lastig doen, kunnen ze die voorlopig nog via Mailbaby omleiden.

Hun mail relay setup is gecentraliseerd, net als Mailbaby en Mailchannels. Ze gebruiken geen anycast IP's, dus alles loopt via één locatie, Las Vegas om precies te zijn. Mocht er in de toekomst meer capaciteit nodig zijn, dan overwegen ze misschien aparte IP-ranges op verschillende locaties.

Ze hebben een /24 IP-blok toegewezen voor de mail relays, maar gebruiken momenteel slechts een klein deel daarvan, namelijk een /27 segment. Dit kan zelfs nog verder beperkt worden, aangezien het huidige mailvolume niet groot genoeg is om meer IP's in te zetten. Als het mail volume namelijk te laag is, wordt het vaak gebounced/discarded door de ontvangende partij/provider.

Ook op hun eigen relays blijven de limieten voor uitgaande e-mails voorlopig hetzelfde. Op termijn willen ze waarschijnlijk een limiet instellen van zo'n 300 e-mails per uur per domein. Op aanvraag kan deze limiet per domein aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:26
Ik kreeg vanavond bericht van de eerste klant (bij NameCrane) van wie een mail die niet aankwam/-komt, omdat mxfilter op de blacklist gestaan heeft bij Spamhaus. Een 35 minuten om precies te zijn (volgens spamhaus), maar ook 2 uur later worden de mails door Microsoft nog geweigerd met deze reden. IP: 23.172.139.242

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
wout schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:19:
Ik kreeg vanavond bericht van de eerste klant (bij NameCrane) van wie een mail die niet aankwam/-komt, omdat mxfilter op de blacklist gestaan heeft bij Spamhaus. Een 35 minuten om precies te zijn (volgens spamhaus), maar ook 2 uur later worden de mails door Microsoft nog geweigerd met deze reden. IP: 23.172.139.242
Ik begreep van Francisco dat SpamHaus hun eigen relays op de lijst had gezet. Dit omdat het domein
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
wat NameCrane voor hun relays gebruikt 'pas' 200 dagen oud is en SpamHaus de naam 'verdacht' vonden, mede omdat de WHOIS informatie was afgeschermd vanwege whitelabeling.
Francisco heeft deze week overleg gehad met SpamHaus, uitgelegd wie hij/ze zijn en op voorwaarde dat de WHOIS info openbaar werd gemaakt, werden ze gewhitelist, wat inmiddels ook is gebeurd. De reputatie van hun eigen relays ziet er momenteel goed uit: https://www.talosintellig...?search=23.172.139.0%2F24

De neutral reputation is vanwege het relatief lage mail volume. Francisco gaf aan de IP range voor de relays verder te willen beperken, om zo het volume per IP op te krikken. Dit is namelijk beter voor de reputation (zolang het geen SPAM bedraagt natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijsbeer
Dank voor het delen van de uitleg! Ik vroeg me ook al af wat de reden van blacklisting was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Welke spamexperts filtersettings gebruiken jullie?
De standaard zoals na aanmaken van een gebruiker vind ik nog behoorlijk wat spam doorlaten. Ook mails die echt overduidelijk spam zijn.

Ik heb nu de bovenste slider op 0.8 gezet en aangevinkt dat nieuwe domeinen de eerste 24 uur geblokt moeten worden. Dat is al een hele verbetering. Maar wellicht kan het nog beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
raven22 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:10:
Welke spamexperts filtersettings gebruiken jullie?
De standaard zoals na aanmaken van een gebruiker vind ik nog behoorlijk wat spam doorlaten. Ook mails die echt overduidelijk spam zijn.

Ik heb nu de bovenste slider op 0.8 gezet en aangevinkt dat nieuwe domeinen de eerste 24 uur geblokt moeten worden. Dat is al een hele verbetering. Maar wellicht kan het nog beter?
Ik ben nu deze settings aan het testen:
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/hafAWiDE57.png/raw

Gebaseerd op historische mail die ik terugvond in de logging:
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/yAKIsULe71.png/raw

Veel lager wil ik de eerste slider niet zetten, omdat ik ook legitieme mail zie die rond de 0.55 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Freekers schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:47:
[...]

Ik ben nu deze settings aan het testen:
[Afbeelding]

Gebaseerd op historische mail die ik terugvond in de logging:
[Afbeelding]

Veel lager wil ik de eerste slider niet zetten, omdat ik ook legitieme mail zie die rond de 0.55 zit.
Wat doet de 2de slider? Ik heb de uitleg tekst al vaak gelezen, maar snap hem nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
raven22 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 23:02:
[...]

Wat doet de 2de slider? Ik heb de uitleg tekst al vaak gelezen, maar snap hem nog niet.
Alle mail met een score tot wat je instelt in de tweede slider, wordt gebruikt om te trainen dat de mail oke is; ofwel SPAMExperts te leren dat de desbetreffende mail geen spam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 19:43
Wat mij bij de migration tool niet duidelijk is of je een cpanel account (dus geen whm toegang) kan migreren naar DA account.

Of moet je dan eerst cpanel -> cpanel namecrane -> DA namecrane

iemand een idee?

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
brummers schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:18:
Wat mij bij de migration tool niet duidelijk is of je een cpanel account (dus geen whm toegang) kan migreren naar DA account.

Of moet je dan eerst cpanel -> cpanel namecrane -> DA namecrane

iemand een idee?
Ja, dat werkt zonder tussenstap; ofwel cPanel --> DA NameCrane werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgame9000
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-06 22:43
Met Namecrane nu helaas ook storing. Hopelijk zo opgelost. (locatie: Luxemburg). Support was snel met reageren en onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
pcgame9000 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:27:
Met Namecrane nu helaas ook storing. Hopelijk zo opgelost. (locatie: Luxemburg). Support was snel met reageren en onderzoek.
Klopt, alles van BuyVM en NameCrane in Luxemburg ligt er momenteel uit. Citaat:

Already aware. Routers doing something... unusual I guess? Not sure. Just sent it for a reboot since load was decently high but it wasn't passing traffic to any downstream ports, even though everythings up.

We saw most of the ports "flap" around 4 hours ago, so something wasn't happy.

Still debugging.

Francisco

Murphy's law...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgame9000
Ja het zit mij helaas even niet mee de laatste maanden met downtime. Helaas al wat hinder bij klanten. Hopelijk komen ze er snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dit is voor mij de eerste downtime bij NameCrane.
offtopic:
Overigens ook geen downtime gehad bij Brixly dit jaar, niet dat ik me kan herinneren iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online

jurroen

Security en privacy geek

Freekers schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 20:35:
[...]

Bijvoorbeeld als je provider failliet gaat, met de noorderzon vertrekt of als hun backups corrupt blijken te zijn. Zelf gebruik ik al meer dan 12 jaar dit script voor cPanel/WHM: WHMEasyBackup. Het kost slechts 12 dollar per jaar (destijds was het een eenmalige aankoop).
Hele goede aanrader, denk ik zo. Het enige wat ik hierbij wil opmerken is dat een dergelijk iets via een push verloopt. In feite heeft de server daarmee toegang tot de backup repository. Als de data ontzettend cruciaal is, zou je de backup repository ook nog kunnen pullen vanaf bijvoorbeeld een lokale NAS.

Het is een enorm theoretisch scenario - maar als de server toegang heeft tot de backups kan ransomware (of een andere actor) die ook aantasten, mocht ofwel jouw reseller account ofwel de hele server compromised zijn.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Gaat nu wel lang duren..... klanten worden zenuwachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
raven22 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:02:
Gaat nu wel lang duren..... klanten worden zenuwachtig
Eens, dit begint wel erg vervelend te worden. Ook het gebrek aan officiële communicatie vanuit NameCrane is spijtig. Ja ik lees mee op hun Discord en de fora, maar de gemiddelde klant doet dit niet natuurlijk.

Wel perfecte timing dit weer. Net nadat ik klaar ben met alles migreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wout
Ja, ik word ook wat zenuwachtig. Net gisteren m'n account bij Brixly gesloten (dus kan daar nergens meer bij) en mijn belangrijkste domein geen backup van, want daarvan ging de download mis... :-(
Wordt wel iets gecommuniceerd via de site, het officiële kanaal, maar daar word ik nog niet gelukkiger van...: https://namecrane.com/serverstatus.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 19:43
Freekers schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:52:
[...]

Eens, dit begint wel erg vervelend te worden. Ook het gebrek aan officiële communicatie vanuit NameCrane is spijtig. Ja ik lees mee op hun Discord en de fora, maar de gemiddelde klant doet dit niet natuurlijk.

Wel perfecte timing dit weer. Net nadat ik klaar ben met alles migreren.
wat is hun discord. Net gisteren een account aangemaakt en vanochtend alles verhuist :(

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
wout schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:21:
Ja, ik word ook wat zenuwachtig. Net gisteren m'n account bij Brixly gesloten (dus kan daar nergens meer bij) en mijn belangrijkste domein geen backup van, want daarvan ging de download mis... :-(
Wordt wel iets gecommuniceerd via de site, het officiële kanaal, maar daar word ik nog niet gelukkiger van...: https://namecrane.com/serverstatus.php
Ah, die pagina kon ik nog niet, dank voor het delen. Goed dat deze er is, maar het liefst ontvang ik graag ook een mailtje bij een grote outage zoals deze maar oke :)
brummers schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 20:52:
[...]

wat is hun discord. Net gisteren een account aangemaakt en vanochtend alles verhuist :(
Great timing idd... Discord: https://buyvm.net/beware-the-moshbear/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
lijkt opgdlost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
En we zijn weer terug online:
Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/geQuJeja56.png/raw

Hopelijk de eerste en voorlopig laatste keer. Voor zover ik begreep, vertoonde hun eigen core router vanmiddag kuren. Francisco wilde deze toen rebooten, waarna deze niet meer online kwam. Omdat ze in Luxemburg geen redundante setup hebben, zat er niets anders op dan remote hands aan te vragen om te kijken waarom de router niet meer online kwam.

Remote hands liet echter erg lang op zich wachten, omdat de DC-engineer die dienst had zich ziek had gemeld. Toen een andere technicus eenmaal ter plaatse was, bleek dat het installatiemedium van de core router nog gemount was, waardoor de router dus effectief geboot was naar de setup wizard. Na het unmounten van het installatiemedium en nogmaals rebooten van de router kwam deze weer online.

Op de vraag waarom ze in Luxemburg geen redundant netwerk hebben, was het antwoord van Francisco dat ze dan moeten committen aan een tweede 100G-lijn. Hun peeringpartner biedt geen kleinere lijnen aan en dat zou erg duur worden (en was tot voorheen nog niet nodig geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout
Helaas, weer foetsie! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:23
Freekers schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:13:
Op de vraag waarom ze in Luxemburg geen redundant netwerk hebben, was het antwoord van Francisco dat ze dan moeten committen aan een tweede 100G-lijn. Hun peeringpartner biedt geen kleinere lijnen aan en dat zou erg duur worden (en was tot voorheen nog niet nodig geweest).
Niet lullig bedoeld maar daar is de prijs ook naar toch? De prijzen van NameCrane zijn vrij goedkoop. Ze bieden hosting aan op cPanel en cPanel licenties zijn volgens mij 1 van de duurste. Spamexperts is ook een dure oplossing voor een webhoster dacht ik. Maar blijkbaar zitten er grenzen aan, wat je in zo’n situatie merkt… Geen idee hoor, just my 2 cents…

Dat gezegd hebbende is het dus wel indrukwekkend wat je er wel allemaal krijgt voor het geld.

[ Voor 3% gewijzigd door dbzokphp op 08-10-2024 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
dbzokphp schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 23:17:
[...]

Dat gezegd hebbende is het dus wel indrukwekkend wat je er wel allemaal krijgt voor het geld.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik zou het niet erg vinden om ietsje meer te betalen voor een dubbel uitgevoerd netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Reden van de tweede (korte) outage aldus Francisco:

"That ones on our remote hands group. They don't have tickets, so when the next guy came in, he gave it another reboot since he had the request in his inbox.

There was 2 issues:

Issue #1 - The remote hands being careless with some cabling, causing a routing loop. This work wasn't supposed to be completed for a few more weeks, but they plugged in cables we had taken down during the rack issue we had some months ago and were pending optics.

Issue #2 - The reboot not coming back was because they had plugged in an old Juniper install media USB key back into the router that we told them to throw out 4 years ago. When it rebooted, it sat at a boot interface for some hours. I know for a fact that USB key wasn't there when we did the floor move (root -> luxconnect), so it was found at some point and put there.

We've been trying to get a serial console of sorts (which I would've then fixed the boot sequence easily), but there's not much in the way of a copper handoff in DC2. I'm waiting on feedback to see how LTE/5G connectivity is in that part of the facility and i'll hook something up with that instead. Failing that, going to just grab their wifi on some mini PC."
dbzokphp schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 23:17:
[...]
Niet lullig bedoeld maar daar is de prijs ook naar toch? De prijzen van NameCrane zijn vrij goedkoop. Ze bieden hosting aan op cPanel en cPanel licenties zijn volgens mij 1 van de duurste. Spamexperts is ook een dure oplossing voor een webhoster dacht ik. Maar blijkbaar zitten er grenzen aan, wat je in zo’n situatie merkt… Geen idee hoor, just my 2 cents…

Ik snap je punt, maar het was geen klacht ;) Het was puur een vraag uit interesse en bedoeld om informatie te delen voor anderen die wellicht ook benieuwd zijn. Overigens was gisteren niet alleen NameCrane in Luxemburg down, ook alle hypervisors van BuyVM in Luxemburg lagen hierdoor eruit. Ging in totaal om 3 racks.

SpamExperts is inderdaad niet goedkoop. Publieke prijzen zijn helaas niet bekend, maar van wat ik gehoord heb werkt het licentiemodel op basis van volume. Ofwel, je moet per X gescande mails een fee betalen.

cPanel is inderdaad een stuk duurder t.o.v. DirectAdmin, mede omdat cPanel geen Unlimited Licenses (meer) heeft. DirectAdmin heeft dat wel (nog); daarmee kan een provider een licentie afsluiten om 'ongelimiteerd' accounts aan te mogen maken op 1 fysieke host. Dus als je een hele grote/dikke server hebt, dan tikt dat wel aan.
Overigens betaal je bij NameCrane als reseller per 5 cPanel licenties 1.75 USD, ofwel 0.35USD per cPanel licentie/account. Op de schaal waarop NameCrane/BuyVM opereert is de inkoopprijs 0.25USD per cPanel licentie, dus ze maken er geen verlies op (https://support.cpanel.ne...tner-2024-License-Pricing).
raven22 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 06:37:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik zou het niet erg vinden om ietsje meer te betalen voor een dubbel uitgevoerd netwerk.
Dat lijkt er toch aan te komen nu na deze outage, aldus Francisco:

The best fix is to just get redundant MX204's and then the redundant core. We've already got this mostly setup on the crane side here in Vegas (it's easy when you're starting from scratch). I'll be pushing to get the same in place for LUX/LV by the spring or sooner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgame9000
Weet iemand of er een instelling nodig is om mails die aangemerkt zijn als 'spam' in Spam Experts toch in the spam map te krijgen van een mailbox?

Ik had SpamAssassin al uitgezet. Op dit moment zie ik op m'n test mailboxen dat Spam experts wel goed werkt (ook wat betreft het filteren), maar mails met 'spam' status worden dan niet doorgezet naar de mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Die is er niet, spam experts stuurt geen mail door naar je inbox of spam box.
Ze worden in quarantaine geplaatst. Omdat je zonder inloggen deze mail niet kunt zien wordt er nu dagelijks een overzicht gestuurd van mail welke in quarantaine geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgame9000
raven22 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:11:
Die is er niet, spam experts stuurt geen mail door naar je inbox of spam box.
Ze worden in quarantaine geplaatst. Omdat je zonder inloggen deze mail niet kunt zien wordt er nu dagelijks een overzicht gestuurd van mail welke in quarantaine geplaatst is.
Ik meende dat ik dat bij Brixly op die manier had gehad (alhoewel ik daar ook mailchannels ofzo heb gehad), maar kon al geen info vinden. Alleen dan uitschakelen van quarantaine en onderwerp aanpassen, maar dan komt email in inbox ipv spam map.

Die 'Automatische scoutrapporten van e-mail' zie ik staan, deze zijn niet standaard aangemaakt. Heb je die zelf overal aangemaakt en/of wat is de beste manier om dit snel in te stellen?
Ik ga ondertussen eens kijken hoe zo'n raport eruit ziet en wat men direct zelf kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Die kun je zelf aanmaken, maar namecrane heeft dit serverwide geactiveerd zodat ze automatisch verzonden worden.
Scheelt een hoop werk als je veel accounts hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgame9000
raven22 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 17:31:
Die kun je zelf aanmaken, maar namecrane heeft dit serverwide geactiveerd zodat ze automatisch verzonden worden.
Scheelt een hoop werk als je veel accounts hebt
Nog even bedankt voor de info. Ik heb hiervoor toch even een ticket aangemaakt, omdat ik deze mails nog niet heb gehad (na aantal dagen+spam). In Spam Experts geen gevonden incoming scoutreports. Neem aan dat ze daar zichbaar worden zodat je deze eventueel nog kan aanpassen of wellicht uitsluiten enzo.

#Edit: Namecrane had ze overal ingeschakeld, maar dat was ongeveer 2 weken geleden. Ik ben daarna pas erbij gekomen. Dus het komt weer helemaal goed.

[ Voor 11% gewijzigd door pcgame9000 op 10-10-2024 19:14 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
klanten (en ikzelf ook) kunnen geen mail versturen momenteel.
versturen gaat wel, geen error, maar de mail komt niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
raven22 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:34:
klanten (en ikzelf ook) kunnen geen mail versturen momenteel.
versturen gaat wel, geen error, maar de mail komt niet aan
Net een test gestuurd naar Hotmail en deze kwam gewoon aan, maar ik zie dat jouw post ook al van anderhalf uur geleden is. Ondervind je nog steeds problemen? Zit op DA of cPanel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
DA
Het werkt ondertussen, maar de toen verzonden mail is nog niet aangekomen
Support is het aan het onderzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout
Ik heb vandaag een groot gedeelte van de dag problemen gehad met mailbezorging, vooral forwarders. Krijg bij de mails het bericht 'concurrency limit reached for transport' in de delivery reports te zien. Rond 10.00 uur begon het met af en toe een mail met deze melding, maar 's middags was er maar af en toe eentje die 'erdoor' kwam (bij de forwarders tenminste; met mailboxen ging het nog redelijk goed). Rond 18.00 uur doofden de foutmeldingen uit en nu zie ik niets bijzonders meer in de logging.

Heb rond half vier een ticket aangemaakt met prio hoog, maar daar is tot op heden nog niet op gereageerd. Je zou toch zeggen dat het nog volop werkdag was voor de Namecrane-mensen... beetje jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wout
Na een dag kreeg ik reactie van Francisco dat hij druk was en het ticket niet gezien had. De foutmeldingen zouden gevolg zijn van te grote drukte bij de spamfilters, maar hij hoopte snel een permanente fix te hebben. Dat hoop ik ook, want er waren mails meer dan vier uur vertraagd (gelukkig niet kwijt).

En nu heb ik volgende issue: Invalid License File van cPanel/WHM. Mailforwarders lijken gelukkig nog te werken, maar kan niet inloggen in cPanel en mailboxen lezen (webmail of IMAP) werkt ook niet.

Beetje minder blij met Namecrane.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
wout schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 22:55:
Ik heb vandaag een groot gedeelte van de dag problemen gehad met mailbezorging, vooral forwarders. Krijg bij de mails het bericht 'concurrency limit reached for transport' in de delivery reports te zien. Rond 10.00 uur begon het met af en toe een mail met deze melding, maar 's middags was er maar af en toe eentje die 'erdoor' kwam (bij de forwarders tenminste; met mailboxen ging het nog redelijk goed). Rond 18.00 uur doofden de foutmeldingen uit en nu zie ik niets bijzonders meer in de logging.

Heb rond half vier een ticket aangemaakt met prio hoog, maar daar is tot op heden nog niet op gereageerd. Je zou toch zeggen dat het nog volop werkdag was voor de Namecrane-mensen... beetje jammer.
Ticketmanagement kan inderdaad wel wat beter. Het lijkt erop dat ze een LIFO (Last In, First Out) systeem hanteren in plaats van FIFO of prioriteitsgebaseerde afhandeling. Het helpt ook niet dat ze tickets niet sluiten wanneer ze zijn opgelost of als er na een aantal dagen geen reactie meer op is geweest, waardoor het overzicht snel verloren gaat.

Ikzelf heb nu al drie weken een openstaand ticket over de automatische backups van Softaculous die niet werken. Ik heb Softaculous zo ingesteld dat het mijn WordPress-installaties automatisch bijwerkt en voorafgaand een backup maakt. Dit werkte prima bij Brixly, maar niet bij NameCrane. Het is geen ramp, maar wel vervelend.
wout schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:47:
Na een dag kreeg ik reactie van Francisco dat hij druk was en het ticket niet gezien had. De foutmeldingen zouden gevolg zijn van te grote drukte bij de spamfilters, maar hij hoopte snel een permanente fix te hebben. Dat hoop ik ook, want er waren mails meer dan vier uur vertraagd (gelukkig niet kwijt).

En nu heb ik volgende issue: Invalid License File van cPanel/WHM. Mailforwarders lijken gelukkig nog te werken, maar kan niet inloggen in cPanel en mailboxen lezen (webmail of IMAP) werkt ook niet.

Beetje minder blij met Namecrane.
Ik zag in mijn monitoring ook een storing vanochtend, van ongeveer 05:50 uur tot 10:15 uur. Gelukkig waren alle sites gewoon online, maar inloggen was niet mogelijk. Ik had er zelf geen last van, maar het is toch weer jammer... er beginnen langzaam wat scheurtjes te vertonen. Hopelijk blijft het hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgame9000
Let even op dat er een hoop mailtjes niet verzonden/ontvangen werden. Dit was de hele dag en kan nog wel gaan duren totdat probleem is opgelost.
Het kan vaak voorkomen dat outbound mail is geweigerd " SMTP error from remote mail server after end of data: 550 The content of this message looked like spam."
Verder ook 100% zeker dat inbound ook niet werkt (mensen melden dat adres niet bestaat of niet afgeleverd kon worden en dat soort fouten).

Waarschijnlijk hadden jullie het allang door, maar toch even een bericht aangezien je toch mogelijk even alle klanten moet informeren. Dat zijn helaas ook even minpunten voor Namecrane (zit nu op 2 sterren 1 ster want de omvang zorgt toch weer voor een hoop gedoe). Hopelijk wordt het snel opgelost en zal de nog geplande downtime niet te lang worden alhoewel een uur downtime al heel erg lang is.

[ Voor 17% gewijzigd door pcgame9000 op 05-11-2024 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
het spamfilter vangt alle binnenkomende berichten als spam
ze kunnen released worden en dan komen ze alsnog binnen
wel een flinke klus om alle 150 acocunts langs te moeten lopen.......

outbound worden ook tegen gehouden door spamfilter, maar hoe die alsnog te verzenden weet ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Pff wat een gedoe momenteel. Na 3 maanden smooth sailing vallen opeens de wielen van de bus kraan af.... Alle mail die momenteel gebounced wordt met ' 550 High probability of spam ' komt sowieso niet meer terug, tenzij de verzender deze opnieuw verstuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wout
Ik overweeg voorlopig maar weer SpamAssassin aan te zetten en SpamExperts (mxfilter) uit... :(

Update: en inmiddels gedaan, nu nog even de TTL-update van m'n MX-records afwachten (staan vanaf nu wel op 600, hoop snel weer te moeten wijzigen).

[ Voor 44% gewijzigd door wout op 06-11-2024 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijsbeer
Tamelijk vervelend dit inderdaad; ik heb juist vanwege o.a. SpamExperts (waar ik bij Brixly goede ervaringen mee had) voor NameCrane gekozen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Tamelijk is wel zacht uitgedrukt, is gewoon ... (vul zelf maar in) ben al hele dag aan het mail releasen en aan de telefoon met klanten

• wout
SpamExperts uitzetten helpt ook niet echt. Zit nu - blijkbaar - weer aan de beperking van SpamAssassin in cPanel: concurrency limit reached for transport... klant weer over de zeik, hele ochtend nog geen mail ontvangen...

• raven22
hier draait alles ok, DA en spamexperts actief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hier inderdaad ook geen problemen meer gehad sinds de 7e (cPanel Shared Luxemburg 01). Even afkloppen, hopelijk blijft het nu stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgame9000
Hebben jullie ook af en toe CPU faults oftewel 'resources exceeded' (LU4)? Ik heb dit heel af en toe (niet iedere dag) op verschillende users die eigenlijk nooit 100% cpu moeten halen (nog niet eens 5% zullen aanraken). Ik dacht backup plugin enzo, maar die draait op hele andere tijden. Ik had dit niet bij andere hosting voor dezelfde sites.
Hiervoor kun je eventueel onder Cloudlinux manager > options de notificaties aanzetten.

Ik vraag dit omdat men (heeeel) soms bij een hosting kan spelen met vCPU's of wat vaker voorkomt dat de server wellicht niet meer zo goed functioneert. Meestal heeft het te maken met foute instelling (waarschijnlijk de litespeed instelling van de server).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Coupon: dacybermonday2024

20% off recurring on any DirectAdmin shared/reseller/crate plan for annual & biennial billing only. This is on top of the discounts those annual/biennial plans already come with.

https://namecrane.com/crates-semi-dedicated-hosting
https://namecrane.com/store/budget-reseller-hosting
https://namecrane.com/store/da-shared-hosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chains
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 20-05 09:22
Hey, hallo,
Ik ben op zoek naar een hostingprovider die reseller hosting met DA aanbied.
Ik ben dan NameCrane tegen gekomen, tijdens mijn zoektocht.
Maar zoals ik hier lees zijn er redelijk veel negatieve zaken die niet op orde zijn bij NameCrane.
Daarom mijn vraag, raden jullie deze hostingprovider aan voor reseller hosting of niet?
Zo niet, sta ik ook open voor andere suggesties!
Alvast bedankt voor de info!

[ Voor 3% gewijzigd door Chains op 03-12-2024 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Er waren een aantal opstart issues met het spamfilter. Dit lag deels buiten de schuld van NameCrane.
Ik gebruik het nu een tijdje en ben verder wel tevreden.
Performance van de budget reseller pakketten is redelijk, die van de Crates is wel beter maar naar mijn idee ook niet echt geschikt voor zware sites als webshops. Daarvoor gebruik ik een vps (en laat de mail wel via budget reseller lopen).
Overall best ok dus en zeker een goede prijs/prestatie verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chains
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 20-05 09:22
En hoe zit het met de uptime?
Want ik zit nu bij een andere hosting waar de uptime niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Tot nu toe geen problemen.
Die zaten vooral in de mail bij de overgang naar spamexperts mail filtering.

Nog een aardige hosting: Liteserver https://liteserver.nl/webhosting/
Or 60% discount on all our shared/reseller webhosting plans using the following coupon:
BF2024-WEB

- wel inbound spamfilter, maar of die goed werkt weet ik niet
- outbound relay?
- geen backup, moet je zelf instellen via DA en of Installatron
- geen litespeed maar Nginx, sites zijn redelijk snel met bv WP fastest cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:09

MrMarcie

CFMoto 650MT

raven22 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:40:
../..

Nog een aardige hosting: Liteserver https://liteserver.nl/webhosting/
Or 60% discount on all our shared/reseller webhosting plans using the following coupon:
BF2024-WEB

../..
Dank voor de tip!
Voor 3 jaar de goedkoopste optie genomen. Kleine VPS om mee te spelen, testen en daar kan ik ook mooi mijn Matomo stats draaien. Ben benieuwd.
Heb voor mijn belangrijke klanten VPSen van Vultr, erg tevreden over.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
NameCrane biedt sinds kort ook Email Hosting aan via hun eigen relays, gebaseerd op SmarterMail + SpamExperts. Meer info: https://lowendtalk.com/di...launch-with-lifetime-deal
pcgame9000 schreef op zondag 24 november 2024 @ 13:45:
Hebben jullie ook af en toe CPU faults oftewel 'resources exceeded' (LU4)? Ik heb dit heel af en toe (niet iedere dag) op verschillende users die eigenlijk nooit 100% cpu moeten halen (nog niet eens 5% zullen aanraken). Ik dacht backup plugin enzo, maar die draait op hele andere tijden. Ik had dit niet bij andere hosting voor dezelfde sites.
Hiervoor kun je eventueel onder Cloudlinux manager > options de notificaties aanzetten.

Ik vraag dit omdat men (heeeel) soms bij een hosting kan spelen met vCPU's of wat vaker voorkomt dat de server wellicht niet meer zo goed functioneert. Meestal heeft het te maken met foute instelling (waarschijnlijk de litespeed instelling van de server).
Dit werd waarschijnlijk veroorzaakt door een bug in de update van Immunify360, die niet goed samenwerkte met LiteSpeed. Fran heeft Immunify360 tijdelijk gedowngrade totdat deze bug is opgelost.
Chains schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:46:
Hey, hallo,
Ik ben op zoek naar een hostingprovider die reseller hosting met DA aanbied.
Ik ben dan NameCrane tegen gekomen, tijdens mijn zoektocht.
Maar zoals ik hier lees zijn er redelijk veel negatieve zaken die niet op orde zijn bij NameCrane.
Daarom mijn vraag, raden jullie deze hostingprovider aan voor reseller hosting of niet?
Zo niet, sta ik ook open voor andere suggesties!
Alvast bedankt voor de info!
Zoals @raven22 al aangaf, waren er enkele maanden geleden inderdaad wat problemen tijdens de overgang naar SPAMExperts. Kort daarvoor was er ook een akkefietje met het datacenter in Luxemburg: een core router werd gereboot terwijl het installatiemedium er nog in zat, waardoor de router opstartte naar de installatiewizard. Dit zorgde voor een aantal uur downtime. Buiten dat verloopt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:09

MrMarcie

CFMoto 650MT

MrMarcie schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:13:
[...]

Dank voor de tip!
Voor 3 jaar de goedkoopste optie genomen. Kleine VPS om mee te spelen, testen en daar kan ik ook mooi mijn Matomo stats draaien. Ben benieuwd.
Heb voor mijn belangrijke klanten VPSen van Vultr, erg tevreden over.
HaHa, mee aan het spelen gegaan en tot nu toe prima ervaring. Dank nogmaals aan die tipgever. Heb nu een VPSje erbij voor 3 jaar voor een leuke deal.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kawinho
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:36
Break:
Francisco heeft BuyVM verkocht aan Cloudzy AI.
Het ziet er naar uit dat iig Luxemburg BuyVM servers binnen 6 maanden gaan worden verhuisd naar Nederland!
Luxembourg is moving in the next 6 months. The location has become borderline impossible for us to operate due to a lack of Remote Hands, as well as non stop vendor related issues. More on this in the next week or two.
This means the location will likely move to the Netherlands. This isn’t a choice I’ve wanted to make, but the 6 hour total outage in November, and an additional 2 day outage on one of our hypervisors is what’s breaking our backs.
Bron: https://lowendtalk.com/di...se-buyvm-joins-cloudzy-ai

In Discord lees ik dat Francisco overweegt om NameCrane Luxemburg servers naar NL te verhuizen, maar ziet er naar uit dat het toch Zwitserland wordt...

Is nog niet helemaal duidelijk dus... to be continued.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik ben blij dat Francisco de knoop heeft doorgehakt om weg te gaan bij het huidige datacenter in Luxemburg. Het gebrek aan adequate remote hands vormde een serieus risico bij eventuele hardwareproblemen.

Servers in Nederland zijn natuurlijk helemaal ideaal als het gaat om latency. Bovendien heeft Francisco aangegeven dat, omdat hij alles in eigen beheer heeft qua IP-adressen en hardware, er geen IP-wijzigingen of downtime bij de migratie zou plaatsvinden. Laten we hopen dat dat inderdaad het geval is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Bi mij wordt mail niet meer verzonden. Heb meerdere accounts/domeinen getest.

Alles lijkt ok, maar mail wordt niet bezorgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout
raven22 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:47:
Bi mij wordt mail niet meer verzonden. Heb meerdere accounts/domeinen getest.

Alles lijkt ok, maar mail wordt niet bezorgd
Bij mij (meerdere domeinen geprobeerd) wordt wel alles bezorgd. cPanel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
wout schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:33:
[...]

Bij mij (meerdere domeinen geprobeerd) wordt wel alles bezorgd. cPanel trouwens.
Klopt was alleen DA server met het probleem. Na een paar uur werd de mail alsnog bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout
En de mailverzending ligt weer plat: concurrency limit reached for transport
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
ik heb volgens mij geen last, maar gebruik nu CraneMail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawinho
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:36
wout schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:21:
En de mailverzending ligt weer plat: concurrency limit reached for transport
:(
Gaat wel vaak mis, was dit op cPanel of DA?

Krijg je hier een monitoring melding van als het limiet wordt bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
ook op DA geen issue gemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hier persoonlijk geen problemen gemerkt met mail op cPanel Luxemburg de afgelopen weken/maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout
Kawinho schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:40:
[...]
Gaat wel vaak mis, was dit op cPanel of DA?

Krijg je hier een monitoring melding van als het limiet wordt bereikt?
Was op cPanel. En helaas geen monitoringmelding. Mijn melding bestaat uit een klant die een paar honderd mailtjes, verspreid over de dag ontvangt en die tegenwoordig (door de ervaringen van de afgelopen tijd) meteen aan de lijn hangt als verwachte mailtjes niet direct aankomen.

Heb tussen ongeveer 8.30u en 15.00u problemen gehad. De melding 'concurrency limit reached for transport' haal ik uit de email delivery reports van cPanel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Freekers schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:36:
Ik ben blij dat Francisco de knoop heeft doorgehakt om weg te gaan bij het huidige datacenter in Luxemburg. Het gebrek aan adequate remote hands vormde een serieus risico bij eventuele hardwareproblemen.

Servers in Nederland zijn natuurlijk helemaal ideaal als het gaat om latency. Bovendien heeft Francisco aangegeven dat, omdat hij alles in eigen beheer heeft qua IP-adressen en hardware, er geen IP-wijzigingen of downtime bij de migratie zou plaatsvinden. Laten we hopen dat dat inderdaad het geval is...
Is er over een eventuele migratie al meer bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
raven22 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 08:11:
[...]

Is er over een eventuele migratie al meer bekend?
Nee, niet dat ik weet. Enkel dat de hardware vorige week naar NL zou zijn verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:54
Hmm, nooit van Namecrane gehoord. Maar hun (lifetime) mail plan ziet er wel interessant uit.... Weet iemand waar de mailsefvers staan of kun je die locatie ook kiezen? Ik heb wat websites die ik lokaal draai en waar nu geen mail aan gekoppeld is... Dus "unlimed" domeinen en mailboxen (of aliassen) spreekt me wel aan. Is mail via hen betrouwbaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raven22
Mailserver staat voor nu in de VS, er zijn wel plannen om ook naar EU uit te breiden. Ik gebruik hetzelf al een tijdje en werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Freekers schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 15:30:
[...]

Nee, niet dat ik weet. Enkel dat de hardware vorige week naar NL zou zijn verstuurd.
Het lijkt erop dat dit weekend de Direct Admin servers van Luxemburg naar NL gemigreerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
raven22 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 15:54:
[...]

Het lijkt erop dat dit weekend de Direct Admin servers van Luxemburg naar NL gemigreerd worden.
Ik hoop dat ze de getroffen klanten van te voren wel informeren. Als CPanel gebruiker heb ik tot nu toe nog niks gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Ik lees het op Discord, ik ben persoonlijk nog niet geïnformeerd.
Eerst verwachtte men geen downtime, nu 15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
raven22 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:41:
Ik lees het op Discord, ik ben persoonlijk nog niet geïnformeerd.
Eerst verwachtte men geen downtime, nu 15 minuten.
Toch jammer dat de communicatie weer tekort schiet. Is er een IP change of blijven die hetzelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
Ik neem aan van niet, anders hadden ze het zeker wel mogen communiceren. Ik heb niet alle websites via hun nameservers lopen. Zal het even checken.

edit: geen ip verandering

[ Voor 8% gewijzigd door raven22 op 04-05-2025 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
De DA servers uit LUX zijn over, server 3 had toch nog wel bijna 2 uur downtime vannacht. Een migratie is net als een verbouwing, er komt altijd iets onverwachts bovendrijven.....
Verder geen issues, performance lijkt prima in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:59
Ben benieuwd hoe snel ik de ruimte kan gebruiken, had eigenlijk direct verwacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0yV3j6p-KaCOZF-2eSGV5743y3U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ze8XN3bbesEIldvSooamv02u.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Wietsee. op 02-06-2025 11:32 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Wietsee. schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:29:
Ben benieuwd hoe snel ik de ruimte kan gebruiken, had eigenlijk direct verwacht.

[Afbeelding]
Gaat meestal wel heel vlot, maar als dit je eerste bestelling is wordt het handmatig gecheckt en daarna pas je account aangemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:59
raven22 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 20:58:
[...]

Gaat meestal wel heel vlot, maar als dit je eerste bestelling is wordt het handmatig gecheckt en daarna pas je account aangemaakt
Klopt, het is in orde gekomen, nu aan de slag :).

Web Enrichment

Pagina: 1