• Rick Astley
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

Topicstarter
aobh schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:21:
Op dit moment zit ik te overwegen om van 2 VPSen te migreren naar een Reseller Directadmin provider. Ik ben op NameCrane gekomen ivm de prijs. Ik heb ongeveer 100Gig aan storage nodig. Hoe is de performance en hoe is de ervaring met support? Ik heb een sales ticket aangemaakt 2 uur geleden en nog niks gehoord. Zal wel aan het tijdsverschil liggen ;-).
In jouw geval zou ik een ‘Crate’ aanraden. Dat is in principe een oversized reseller-pakket met grotere resource­limieten. Sinds alles is overgezet naar AMD EPYC-servers vliegt mijn WooCommerce-webshop weer, en dan zit ik nog op het gewone reseller-pakket met lagere resourcelimieten.

Support is an sich prima. Vaak inderdaad binnen 24 uur, maar houd rekening met het tijdsverschil. Voor zover ik weet bestaat het supportteam inmiddels uit vier man: twee werken vanaf US West en twee vanuit US East, dus dat zijn een beetje de kantoortijden waarop je een reactie kunt verwachten. Voordeel is wel dat als ze onderhoud doen tijdens hún kantoortijden, dat voor ons vaker ‘s avonds of ‘s nachts is. Mocht het echt urgent zijn, kun je inderdaad altijd iemand aan z’n jasje trekken op Discord.

Never gonna let you down

• aobh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-04 09:32
Rick Astley schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:23:
[...]

In jouw geval zou ik een ‘Crate’ aanraden. Dat is in principe een oversized reseller-pakket met grotere resource­limieten. Sinds alles is overgezet naar AMD EPYC-servers vliegt mijn WooCommerce-webshop weer, en dan zit ik nog op het gewone reseller-pakket met lagere resourcelimieten.

Support is an sich prima. Vaak inderdaad binnen 24 uur, maar houd rekening met het tijdsverschil. Voor zover ik weet bestaat het supportteam inmiddels uit vier man: twee werken vanaf US West en twee vanuit US East, dus dat zijn een beetje de kantoortijden waarop je een reactie kunt verwachten. Voordeel is wel dat als ze onderhoud doen tijdens hún kantoortijden, dat voor ons vaker ‘s avonds of ‘s nachts is. Mocht het echt urgent zijn, kun je inderdaad altijd iemand aan z’n jasje trekken op Discord.
Nu bijna 2 weken geleden overgestapt naar Crate 250Gb en gaat prima! Support is lekker snel (zeker rekening houden met tijdsverschil) en responsetijd van de websites zijn lekker snel (zelfs een zware Wordpress site).

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:33
Let op, sinds gister hebben ze al het smtp verkeer van de websites geblokkeerd.
Althans op mijn DA shared server.
Cpanel of crates weet ik niet.

Alle contact of bestelformulieren werken dus niet meer.
En dat zonder enige aankondiging, ben er niet erg blij mee.

Dus ik zou het even testen en in actie komen om dit terug te draaien.

Quatt Duo V1 - 3kw BUH - VVW en LTV - WPB: Atlantic Explorer V5 - PV: uit 2026 1030WP met Zendure S800 plus - PV: uit 2012 2400WP met Goodwe XS2200

• Rick Astley
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Rick Astley

Never gonna give you up

Topicstarter
raven22 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:01:
Let op, sinds gister hebben ze al het smtp verkeer van de websites geblokkeerd.
Althans op mijn DA shared server.
Cpanel of crates weet ik niet.

Alle contact of bestelformulieren werken dus niet meer.
En dat zonder enige aankondiging, ben er niet erg blij mee.

Dus ik zou het even testen en in actie komen om dit terug te draaien.
Goed om te weten idd. Ik ben tevreden over de dienstverlening en support, maar ik blijf de communicatie van NC omtrent wijzigingen ondermaats vinden.

Zelf maak ik al jaren gebruik van SMTP i.p.v. SendMail of PHPMail() voor m'n formulieren, omdat Brixly dit jaren geleden al gebanned had vanwege SPAM.

Never gonna let you down

• pcgame9000
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-04 22:23
Ik zou op dit moment NameCrane niet aanbevelen. Ik ben nu anderhalf jaar erbij denk ik, maar er gaan teveel dingen mis. Dan tel ik alleen dingen die direct invloed hebben en ervoor zorgen dat websites/mail offline zijn oftewel (vaak lange) downtime. Ook al is er een goede prijs en draait alles soepel als het allemaal draait. Het is allemaal wat minder de laatste tijd.

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:30
Hier juist heel tevreden. Directadmin shared hosting.

• pcgame9000
Ik zit op (reseller) DA Crate paketten, managed databases en e-mailhosting. De crates zitten op een andere server, dus wellicht heb je veel meer geluk gehad. Als het loopt, dan loopt het wel goed inderdaad.
Mijn storingen waren wel in bijna alle gevallen voor de gehele server wanneer er downtime was. Ook zit er verschil tussen de Cpanel en DirectAdmin paketten (ik heb DA). Deze laatste, Directadmin paketten, zullen gaan verdwijnen in de toekomst heb ik begrepen. Dit omdat er inderdaad meer problemen waren met DA icm andere software.

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:56
Heb je een bron van 't uitfaseren van DirectAdmin bij NameCrane?

Ik zit met een DA crate op lu-shared02, en zat laatst nog te denken dat ik er zo blij mee ben dat het al heel lang vrijwel vlekkeloos loopt.

https://youtu.be/dechvhb0Meo

• pcgame9000
Tijsbeer schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 09:41:
Heb je een bron van 't uitfaseren van DirectAdmin bij NameCrane?

Ik zit met een DA crate op lu-shared02, en zat laatst nog te denken dat ik er zo blij mee ben dat het al heel lang vrijwel vlekkeloos loopt.
Dit was in Discord. Ik weet zeker dat dit door NameCrane mensen zelf werd genoemd (bijna zeker door Harambe en/of Francisco). Zal later nog eens zoeken, want kan het momenteel niet vinden. Zolang het niet officieel wordt aangekondigd hoef je je nog geen zorgen te maken en ik weet niet wat ze met bestaande paketten doen. Alleen voor resellers is het wel handig voor om hier op langere termijn rekening mee te houden als je gaat uitbreiden of als je echt moet overstappen en je hebt veel kleine gebruikers (= niet onbepertkt in Cpanel zoals in DA).

Ik zit overigens op LU-shared04. Goed om te horen dat je geen problemen hebt op 02. Misschien moet ik vragen om mijn accounts te laten verhuizen.

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:33
Ik zit op DA 3 en 4 en eigenlijk ook nooit issues.
Zelfde met Cranemail, ben heel tevreden.

Quatt Duo V1 - 3kw BUH - VVW en LTV - WPB: Atlantic Explorer V5 - PV: uit 2026 1030WP met Zendure S800 plus - PV: uit 2012 2400WP met Goodwe XS2200

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:56
pcgame9000 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 13:19:
[...]

Dit was in Discord. Ik weet zeker dat dit door NameCrane mensen zelf werd genoemd (bijna zeker door Harambe en/of Francisco). Zal later nog eens zoeken, want kan het momenteel niet vinden. Zolang het niet officieel wordt aangekondigd hoef je je nog geen zorgen te maken en ik weet niet wat ze met bestaande paketten doen. Alleen voor resellers is het wel handig voor om hier op langere termijn rekening mee te houden als je gaat uitbreiden of als je echt moet overstappen en je hebt veel kleine gebruikers (= niet onbepertkt in Cpanel zoals in DA).

Ik zit overigens op LU-shared04. Goed om te horen dat je geen problemen hebt op 02. Misschien moet ik vragen om mijn accounts te laten verhuizen.
Dank voor je reactie; ik wacht rustig af tot men er iets over aankondigt inderdaad. En als je het Discord-bericht nog vindt houd ik me aanbevolen! En niet verhuizen naar de 02 hoor, hoe minder users daar hoe beter (voor mij :+ )

https://youtu.be/dechvhb0Meo

• pcgame9000
Tijsbeer schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 14:44:
[...]
En als je het Discord-bericht nog vindt houd ik me aanbevolen! En niet verhuizen naar de 02 hoor, hoe minder users daar hoe beter (voor mij :+ )
haha nee ik kom waar het rustig is voor mij zodat ik geen telefoontjes en mails krijg ;)
Dit is op een latere datum nog eens gezegd (eind 2025), maar weet niet meer waar (wellicht in een ticket). Alleen een ouder bericht uit Discord en daar staat gelukkig geen concrete bevestiging. Ook dat dit niet voor bestaande pakketten is en de reden waarom. Ik weet helaas niet of je als bestaande klant dan wel gewoon kan blijven upgraden en of ze server resources zullen toevoegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1ujmlnk5OqcNpcVaM-tPZshtp4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8adgGC7gPJS1gahAoHl2JABH.png?f=user_large

Via reverse proxy diensten kun je natuurlijk ook zien welke sites er allemaal op die server zitten. Ik heb zelf https://viewdns.info/reverseip/, maar is helaas niet helemaal gratis (alleen eerste 100 resultaten geloof ik). Is ook een manier om te zien of het druk is op een server en ook als je die resultaten weer in analytics gaat laden.

De grootste problemen die ik had was o.a. dat we erachter kwamen dat mails niet waren verstuurd verschillende dagen (verschillende tijden). Geen probleem als je gebruikers dit zelf zien in mail software (valt direct op), maar minder als websites af en toe mails via smtp geen mails hebben verstuurd van e-forms. Managed databases (dat is een apart product) die stopte langere tijd met werken waardoor je weer alles moet omzetten en ook backups die het 3 weken niet deden. RAM geheugen 2x helemaal vol waardoor ook langere tijd downtime. Onderhoud van 4 uur in periode voor feestdagen in middag/avond (waardoor ik die externe server voor managed database ben gaan gebruiken). Ook tenminste 2x gehad (met langere tijd ertussen) dat Redis was uitgeschakeld. E-mail ip's vaker op zwarte lijst geweest, maar dat zal overal tegenwoordig gebeuren alleen was dit helaas voor tenminste 1,5 tot 2,5 dag. Wat kleinere dingen zoals verkeerde server tijd na onderhoud wat een probleem is bij online betalingen. Langere tijd geleden moest ik zelf aangeven dat alles offline was wat meer mensen deden in chat, want het leek erop dat men het nog niet doorhad (hun status was groen), enzovoorts. Positief is wel dat we ook nog een keer zijn verhuisd van Luxemburg naar Nederland wat je kon merken aan TTFB en nieuwere hardware. Functies enzo of andere dingetjes die eens niet werken vind ik niet spannend, maar wil alleen dat website/mail online is.

Ik ga niet alles noemen en voor die prijs mag ik ook niet zeuren als je op een heel jaar een week offline bent, maar toch is het handig om dat even mee te nemen als info. 9 van de 10 tickets van mij gingen ook over directe server problemen en geen vragen van mezelf. Ik kan alleen maar hopen dat alles goed gaat / beter gaat en ze blijven in ieder geval vernieuwen (domeinregistratie komt eraan, nieuwe website, ...).
Pagina: 1 2 Laatste