[PS5] Returnal

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-05 23:05
Kan je deze nu wel of niet uitzetten - ik twijfel echt enorm over dat uitzetten. Ik heb namelijk niet echt ongelimiteerd tijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:17

reaL_G

G

ArnoldSmiley schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:50:
Kan je deze nu wel of niet uitzetten - ik twijfel echt enorm over dat uitzetten. Ik heb namelijk niet echt ongelimiteerd tijd....
Wat uitzetten? de game? waarom zou dat niet mogen dan? saven kan niet. restmode kan wel (autoupdate uitzetten). maar dan kan je geen andere game spelen.

de game heeft 1 harde checkpoint. wanneer deze bereikt is, kan je switchen tussen deel 1 en deel 2 van de game.

game werkt mbv soort pool systeem, je moet eerst items/guns vinden dan word het aan je pool toegevoegd en worden ze random gegenereerd in vervolgruns.

stel voor je kilt de boss in lvl1, speelt nu in lvl2 en gaat dood. je begint dus weer in 1, echter ben je door shortcuts zo weer in lvl 2, paar minuten.

waarom worden mensen zo panisch over doodgaan in deze game en weer opnieuw moeten beginnen. doodgaan hoort erbij!!

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:44

JSchut

.....

reaL_G schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:05:
[...]

Wat uitzetten? de game? waarom zou dat niet mogen dan? saven kan niet. restmode kan wel (autoupdate uitzetten). maar dan kan je geen andere game spelen.

de game heeft 1 harde checkpoint. wanneer deze bereikt is, kan je switchen tussen deel 1 en deel 2 van de game.

game werkt mbv soort pool systeem, je moet eerst items/guns vinden dan word het aan je pool toegevoegd en worden ze random gegenereerd in vervolgruns.

stel voor je kilt de boss in lvl1, speelt nu in lvl2 en gaat dood. je begint dus weer in 1, echter ben je door shortcuts zo weer in lvl 2, paar minuten.

waarom worden mensen zo panisch over doodgaan in deze game en weer opnieuw moeten beginnen. doodgaan hoort erbij!!
Tegewoordig is saven (sort of) wel mogelijk. Suspend cycle. Het doet wat het zegt. Je kunt hem weer laden maar dan wordt hij gelijk gedelete. Dus het is echt een suspend en niet een save die je telkens kunt reloaden. Maar dan ben je iig niet fucked als de game geupdate wordt.

Niet zelf kunnen testen omdat ik de game niet meer heb. Maar had dit toen gelezen.

[ Voor 3% gewijzigd door JSchut op 31-01-2022 10:09 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

JSchut schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:08:
[...]

Tegewoordig is saven (sort of) wel mogelijk. Suspend cycle. Het doet wat het zegt. Je kunt hem weer laden maar dan wordt hij gelijk gedelete. Dus het is echt een suspend en niet een save die je telkens kunt reloaden. Maar dan ben je iig niet fucked als de game geupdate wordt.
ja klopt, door toegeven aan de massa heeft de developer een ordinaire savescum methode toegevoegd.
wat eigenlijk de moeilijkheid charme van de game geheel verlaagt weghaalt.

nog ff @ArnoldSmiley
de game hoef/moet je niet in 1 doorgaande sessie uit te spelen. ik deed altijd sessies van 1 a 2 uur. met soms in het weekend wat langer.
let goed op hoe de game werkt!!

[ Voor 14% gewijzigd door reaL_G op 31-01-2022 10:33 ]

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

reaL_G schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:15:
[...]

ja klopt, door toegeven aan de massa heeft de developer een ordinaire savescum methode toegevoegd.
wat eigenlijk de moeilijkheid charme van de game geheel verlaagt weghaalt.
Hoezo? Je hebt er toch geen voordeel aan. Het is alleen om te voorkomen dat je je run niet kwijt bent als de game geupdate wordt of als je even wat anders wilt spelen.

Ik zou het toch ook wel fijn gevonden hebben. Nu kon ik geen nieuwe run starten als ik wist dat ik nog maar een half uur had. Dit was dan toch wel lekker geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

JSchut schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:32:
[...]

Hoezo? Je hebt er toch geen voordeel aan. Het is alleen om te voorkomen dat je je run niet kwijt bent als de game geupdate wordt of als je even wat anders wilt spelen.

Ik zou het toch ook wel fijn gevonden hebben. Nu kon ik geen nieuwe run starten als ik wist dat ik nog maar een half uur had. Dit was dan toch wel lekker geweest.
je kan je savegame oneindig terugkopieren.
dus een goeie run tot de boss. savegame maken. en dan oneindig blijven proberen, eerlijk gezegd haalt dat de spanning bij de bossfights wel beetje weg.

begrijp me niet verkeerd. suspend cycle is een plus

maar wat hou je dan nog over van het roguelike game principe, als je bovenstaande kan doen.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

reaL_G schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:41:
[...]

je kan je savegame oneindig terugkopieren.
dus een goeie run tot de boss. savegame maken. en dan oneindig blijven proberen, eerlijk gezegd haalt dat de spanning bij de bossfights wel beetje weg.

begrijp me niet verkeerd. suspend cycle is een plus

maar wat hou je dan nog over van het roguelike game principe, als je bovenstaande kan doen.
Ik dacht dat ze daar wat voor bedacht hadden. Is ook niet zo moeilijk denk ik. Laatste keer dat je een save geladen hebt onthouden in de game data en dan oudere savegames niet meer in kunnen laden.

Maar als dat kan dat is het wel lame idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-05 13:44

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

JSchut schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:01:
[...]

Ik dacht dat ze daar wat voor bedacht hadden. Is ook niet zo moeilijk denk ik. Laatste keer dat je een save geladen hebt onthouden in de game data en dan oudere savegames niet meer in kunnen laden.

Maar als dat kan dat is het wel lame idd.
Save scummen wordt vaak om 1 of 2 redenen gedaan:
- Om tijd te besparen voor het halen van trophies, zoals in het voorbeeld aangehaalde een "gunstig" savepoint creëren en van daar uit verder starten.
- Saven voordat je "het-laatste-verzamelitem-voor-trophy" verzameld, vooral als trophies bekend staan als glitchy.

Ieder zo z'n eigen mening, maar beiden zijn sociaal geaccepteerd in trophywhore- trophyhunterland, er zullen er weinig zijn die er bewust nooit gebruik van hebben gemaakt (vooral de laatstgenoemde reden, lijkt me vrij legitiem en Returnal heeft/had er een paar). Maar kudo's voor die er dus nooit gebruik van zullen maken.

En wil ook geen beerput/discussie lostrekken over wat het boeit dat iemand wel of niet een bepaalde trophy heeft gehaald en op welke manier? Sowieso, wat boeit het van het hebben van een of andere digitale prullaria? En het omgekeerde geldt ook, wordt de waarde van het feit dat je iets voor elkaar hebt gekregen op eigen kracht (je weet zelf op welke manier) een stuk minder nu er meer mensen ook die bepaalde trophy hebben?

Voordat ik neergesabeld word, hier mijn stats:
~106 uur gametime (ja, dat is 4 1/2 dag)
Max suittime (8 uur 8 minuten, 9 biomes achter elkaar afgemaakt en toen ging ik knullig dood in biome 1 :'( , tegenwoordig doe ik +/- anderhalf uur à 2 uur over een 3 biomes run
0 x gesavescummed, maar ben het wel van plan om het te gaan doen, want ik mis alleen nog Glyph 20 in biome 2 en die schijnt afgezien van RNG rare te zijn ook nog glitchy.

Ik beschouw mezelf als een mediocre speler, maar na de nodige uren klikte Returnal voor mij en als ik maar de eerste Biome doorkom, dan kom ik de andere 2 erop ook wel door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

GRDavies75 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:41:
[...]
run
0 x gesavescummed, maar ben het wel van plan om het te gaan doen, want ik mis alleen nog Glyph 20 in biome 2 en die schijnt afgezien van RNG rare te zijn ook nog glitchy..
voor laatste glyph in biome 2.

probeer dit:
speedrun naar portal voor biome 2, in biome 2 speedrun dan naar de shortcut portal die je helemaal naar boven transporteert op de heuvel.
(dus de portal voordat je het grote gebouw binnen gaat)
werk je dan terug met de rooms.
de 2 meest rare glyps/ rooms spawnen dan veel veel eerder. het is raar maar dit werkt echt. de rooms spawnen altijd net voor de room met de laatste portal naar de boss/ heuvel.
normale route geeft 0.2% kans op de room.

RNG is echt een bitch in dit spel.

maar in het begin was de game nog vele male erger.
glyps werden toen niet eens op de maps weergegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door reaL_G op 31-01-2022 14:21 ]

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

reaL_G schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:20:
[...]

voor laatste glyph in biome 2.

probeer dit:
speedrun naar portal voor biome 2, in biome 2 speedrun dan naar de shortcut portal die je helemaal naar boven transporteert op de heuvel.
(dus de portal voordat je het grote gebouw binnen gaat)
werk je dan terug met de rooms.
de 2 meest rare glyps/ rooms spawnen dan veel veel eerder. het is raar maar dit werkt echt. de rooms spawnen altijd net voor de room met de laatste portal naar de boss/ heuvel.
normale route geeft 0.2% kans op de room.

RNG is echt een bitch in dit spel.

maar in het begin was de game nog vele male erger.
glyps werden toen niet eens op de maps weergegeven.
Dank je voor de tip, baat het niet, schaadt het niet en maakt het een keer weer net ietsje anders, goed voor de variatie.

Persoonlijk heb ik wel een ander vermoeden / hypothese, want zelfs na 72 uur respectievelijk 100 uur kwam ik nog "nieuwe" kamers tegen én - mijn hypothese dus - dat gebeurde pas nadat ik actief eindbazen begon te killen (de lore wordt in 3 fases verteld, bij de eindbazen geldt dat je ze individueel 10 keer moet killen wil je de volledige lore hebben vrijgespeeld). Zo uit het hoofd moet ik Nemesis nog 1 keer en Ophion nog 2 keer verslaan.

Maar misschien draag jij de "echte" oplossing aan, want je ziet het ook af en toe bij de "gesloten uitgangen", daar ligt meestal loot, maar in sommige glitchy gevallen, wordt dat ter plekke bepaald en "spawnt" uit het niets dan de loot (die je eerst niet ziet op de mini-map), dus er zijn momenten die andere zaken triggeren en waarom kamers niet. Ik laat het wel weten wanneer ik mazzel heb, eerst 2 of 3 keer jouw versie en 2 of 3 keer verder met mijn queeste 10 x eindbazen verslaan en de reguliere Biome 2 doen. En zo om-en-om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

GRDavies75 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:53:
[...]

Dank je voor de tip, baat het niet, schaadt het niet en maakt het een keer weer net ietsje anders, goed voor de variatie.

Persoonlijk heb ik wel een ander vermoeden / hypothese, want zelfs na 72 uur respectievelijk 100 uur kwam ik nog "nieuwe" kamers tegen én - mijn hypothese dus - dat gebeurde pas nadat ik actief eindbazen begon te killen (de lore wordt in 3 fases verteld, bij de eindbazen geldt dat je ze individueel 10 keer moet killen wil je de volledige lore hebben vrijgespeeld). Zo uit het hoofd moet ik Nemesis nog 1 keer en Ophion nog 2 keer verslaan.

Maar misschien draag jij de "echte" oplossing aan, want je ziet het ook af en toe bij de "gesloten uitgangen", daar ligt meestal loot, maar in sommige glitchy gevallen, wordt dat ter plekke bepaald en "spawnt" uit het niets dan de loot (die je eerst niet ziet op de mini-map), dus er zijn momenten die andere zaken triggeren en waarom kamers niet. Ik laat het wel weten wanneer ik mazzel heb, eerst 2 of 3 keer jouw versie en 2 of 3 keer verder met mijn queeste 10 x eindbazen verslaan en de reguliere Biome 2 doen. En zo om-en-om.
kerel, ik heb het zelf ondervonden.
dit is dus de glyph die jij waarschijnlijk mist.

YouTube: Returnal - Biome 2 rarest Cipher

biome 6 heeft er ook 2 van zulke.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-05 23:05
reaL_G schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:05:
[...]

Doodgaan maakt me niet uit. Maar in de avond game ik....dan is het om 21.30h uitlaten, om 23h begint die kleine te piepen. Dus weet nooit van te voren dat ik 3 uur de tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

reaL_G schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:51:
[...]

kerel, ik heb het zelf ondervonden.
dit is dus de glyph die jij waarschijnlijk mist.

YouTube: Returnal - Biome 2 rarest Cipher

biome 6 heeft er ook 2 van zulke.
Bedankt voor de tip. Gisteravond deed ik 1 run "omgekeerd", maar maakte waarschijnlijk de fout om de health te pakken in de zijgangetjes bij de portal (en dus de rooms per ongeluk gespawnt?), ik kwam wel een nog niet eerder gezien laser kamertje (zonder verdere loot). Heb toen maar alsnog Citadel gecleared om voor de 10e keer Nemesis te clearen.

Vanochtend werd ik vroeg wakker, heb toen voor de 2e keer Biome 2 omgekeerd doorlopen en toen was het raak (en inderdaad die van het filmpje). Grappig genoeg 1 kamer verder was er geen "uitgang" (de rechthoekige deur), dus ben toen terug gegaan en heb het gebouw maar via de voorkant gecleared (kijken hoe het via de normale route zou lopen, maar dat was blijkbaar een mini-map glitch, want de deur werd ook daar niet weergegeven.

Maar Platinum #39 is binnen, dank u voor de tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

ArnoldSmiley schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:05:
[...]

Doodgaan maakt me niet uit. Maar in de avond game ik....dan is het om 21.30h uitlaten, om 23h begint die kleine te piepen. Dus weet nooit van te voren dat ik 3 uur de tijd heb.
Hoewel niet ideaal, maar tegenwoordig kan je de cycle suspenden, dan moet je er wel weer ff inkomen (warm spelen), maar doodgaan hoeft dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatagwaan
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10-2023
Ik kom geen reet verder en begin het een beetje zat te worden. Ik komt 10 deuren door en dan veel rood vuur en dan dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Whatagwaan schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:18:
Ik kom geen reet verder en begin het een beetje zat te worden. Ik komt 10 deuren door en dan veel rood vuur en dan dood.
Welke level

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cancellaratje
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-12-2024
Zit te denken aan het (tweedehands) kopen van Returnal. Weet iemand waarom die prijzen zo hoog blijven? Als ik naar de V&A hier of marktplaats kijk zie ik PS5 games als Ratchet & Clank, Miles Morales, Death Stranding, Deathloop etc allemaal te verkrijgen voor zo'n 20 tot 30 euro, terwijl Returnal zelfs na een jaar voor 40 euro moeilijk te krijgen is, op Marktplaats wordt ie soms gewoon voor 55 euro aangeboden.

Is er iemand die hier een verklaring voor heeft? Had gehoopt dat ie iets goedkoper zou zijn.

PS: mocht er een topic zijn voor game prijzen / het geen ik hier boven beschrijf, ik ben zeker geïnteresseerd! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:55
Wat een spel zeg. Pas paar weken geleden mee begonnen. 1ste keer eindbaas verslagen die wel een beetje tegenviel. Nu maar weer opnieuw een run gestart want kon nog heel wat stukken niet in. Een van de betere games die ik ken. Ben zeer benieuwd naar de verdere ontwikkeling van het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

cancellaratje schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:09:
Zit te denken aan het (tweedehands) kopen van Returnal. Weet iemand waarom die prijzen zo hoog blijven? Als ik naar de V&A hier of marktplaats kijk zie ik PS5 games als Ratchet & Clank, Miles Morales, Death Stranding, Deathloop etc allemaal te verkrijgen voor zo'n 20 tot 30 euro, terwijl Returnal zelfs na een jaar voor 40 euro moeilijk te krijgen is, op Marktplaats wordt ie soms gewoon voor 55 euro aangeboden.

Is er iemand die hier een verklaring voor heeft? Had gehoopt dat ie iets goedkoper zou zijn.

PS: mocht er een topic zijn voor game prijzen / het geen ik hier boven beschrijf, ik ben zeker geïnteresseerd! :)
ik heb nog wen diskversie liggen die weg mag

[ Voor 5% gewijzigd door reaL_G op 27-02-2022 21:01 ]

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

cancellaratje schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:09:

Ik kan uiteraard niet alles verklaren, maar Ratchet & Clank en Miles Morales waren onderdeel van een Mediamarkt bundel, waar velen gebruik van hebben gemaakt om de PS5 te bemachtigen, dus voor die specifieke spellen is de markt verzadigd. Death Stranding is al heel lang uit (alles wat je nu verkoopt is bonus) en misschien is Death Loop na de hype periode gewoonweg een OK-spel. Uiteraad pure speculatie van mijn kant, maar voor mij plausibele redenen om verlaging van prijzen te rechtvaardigen.

Returnal is een niche game en mogelijkerwijs (onterecht IMHO) onder de radar gebleven en dus lage verkoop (en dus nog steeds hogere prijs)?

Ik heb geen idee hoe het zit met kortingen, m.a.w. wie is daadwerkelijk degene die de korting weggeeft (Sony, de publisher, beide?). Omdat Housemarque in de stal van Sony valt is het gewoonweg Sony die geen kortingen wenst te geven? Dat zou dan ook niet moeten gelden voor Miles MOrales, ook Insomniac games is opgekocht, maar daar geldt dan de Mediamarkt-bundel-factor? Of is dat meer een mainstream game en speelt er een andere korting policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
Heerlijke game. Ga voor platinum. Nog maar paar glyphs en proficiency 30. Wat een feest. Heb nu alle bazen paar keer gedaan. Vind wel de laatste wat tegenvallen. Als je die door hebt is er geen houden aan 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-05 19:04
FREE UPDATE 3.0 22 MAART 2022 CO-OP MODE EN ENDLESS TOWER CHALLENGE MODE!!! _/-\o_ _/-\o_

YouTube: Returnal - Ascension State of Play March 2022 Trailer | PS5

https://blog.playstation....d-tower-of-sisyphus-mode/

"By accessing the Chronosis portal near the crash landing (and in other select parts of the game), you’ll have the option to either host or join a public cycle. Or, if you’d like to share the experience with a friend, you can also choose to host a private cycle instead. Once your connection is established, a Selene from another timeline will join your session and your shared journey will begin.

In co-op, the game works in a similar fashion to single-player Returnal. However, if players get too far apart, they will be tethered back together. This is to ensure that the focus remains on cooperative gameplay and both players feel connected to the fates of each other. If one of the players is downed, there is still hope: the other one has the option to revive them. But be wary that this will require some time investment, and in the heat of battle you’ll need to be mindful of the myriad surrounding threats, lest you join your fallen comrade in oblivion.

Aside from connecting player stories and building a sense of comradery, the fleeting comfort you get from engaging with other players can also allow you advance in the game if you’re stuck. Progression is tied to the host, so if you’re struggling to overcome a certain boss or biome, bringing in another player to help may open your road to triumph. Client players who join to help will also get to keep some progress they make – such as collecting logs and xenoglyphs – and the more games they assist with the more their Scout Rank will grow. "

Hype

[ Voor 68% gewijzigd door balarina op 10-03-2022 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:53
Lekker man, een gratis co op modus. Wellicht dat ik de game daarmee wel uitgespeeld krijg. Nu nog iemand vinden die mij door de game heen trekt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmp1982
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Nice! Gelukkig brengen ze nog additionele content naar returnal, aangezien housemarque met een nieuwe IP aan de slag gaat ben ik aangenaam verrast. Als er nog mensen zijn die dit samen coöp willen doen. Mijn psn staat in de signature 😄

http://psnprofiles.com/Arc_Xev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Poulske schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:24:
Lekker man, een gratis co op modus. Wellicht dat ik de game daarmee wel uitgespeeld krijg. Nu nog iemand vinden die mij door de game heen trekt. :+
Ik heb de Platinum, maar deze game zou ik eventueel wel Platinum + 100% willen hebben. Hopelijk zal er sprake zijn van extra trophies (dat geeft voor mij extra motivatie), maar ik wil sowieso wel de extra content ervaren.

Ik wil je best wel op sleeptouw nemen. Er is wel sprake van tethering, dus er is wel sprake van een (bepaalde mate van) beperking. Mocht onze speelstijl compatible zijn - voor een vriend en ik werkt dat niet, we hebben 2 totaal verschillende speelstijlen - dan wil ik je zelfs wel helpen om je Platinum te krijgen.

Voeg me maar toe: GRDavies (zet maar in de invite Returnal oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
M617573 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:50:
Heerlijke game. Ga voor platinum. Nog maar paar glyphs en proficiency 30. Wat een feest. Heb nu alle bazen paar keer gedaan. Vind wel de laatste wat tegenvallen. Als je die door hebt is er geen houden aan 😂
Wat een ellende zeg die collectibles, mis er nog 5 in biome 2 en 1 in biome 3 :-( En maar opnieuw proberen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M617573
M617573 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:40:
[...]

Wat een ellende zeg die collectibles, mis er nog 5 in biome 2 en 1 in biome 3 :-( En maar opnieuw proberen haha.
Nou! Het was ff doorbijten, maar net op tijd klaar voor de 22ste 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OSZ-CF7CtfGsfuEylYGZtJ3oD0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EszaNon6tJ8uh7I6zEZ5bsKQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De uitbreiding is nu uit:

Ook 7 nieuwe trophies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Wat is de Sysiphus Tower een gave toevoeging!

Waar je met de basegame ook (relatief) defensief kan spelen (dan ben je wel arm qua obolites, maar ja leven trumps dood gaan), maar hier loont aanvallend, snel en efficient spelen. Wat een rush :) en maar kijken hoever je komt. Housemarque ten top, deze endless mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M617573
GRDavies75 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:55:
Wat is de Sysiphus Tower een gave toevoeging!

Waar je met de basegame ook (relatief) defensief kan spelen (dan ben je wel arm qua obolites, maar ja leven trumps dood gaan), maar hier loont aanvallend, snel en efficient spelen. Wat een rush :) en maar kijken hoever je komt. Housemarque ten top, deze endless mode.
Heel gaaf inderdaad. Kom nog niet verder dan phase 5 😂 hebben jullie friends in je leaderbord staan met een score? Bij mij staat er leaderbord not available (oid). Maatje van mij heeft toch echt een score neergezet (en ik ook)

Ben heel benieuwd of ze nog meer gaan toevoegen aan deze game. Coop in de toren bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-05 11:55
M617573 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:40:
[...]

Hoe hou je jezelf gemotiveerd om de laatste collectibles te vinden? Heb het einde nu een aantal keer bereikt.
spoiler:
Act 2, rondje sun-discs verzamelen, Act 3.

Het voelt een beetje doelloos om op zoek te gaan naar een aantal glyph ergens in b.v. biome 3. Wetende dat als je direct naar biome 3 gaat, je grotere kans hebt het niet te overleven. Dus ik zal toch 1 en 2 door moeten.

Heb je tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Boerekool_ schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:54:
[...]

Hoe hou je jezelf gemotiveerd om de laatste collectibles te vinden? Heb het einde nu een aantal keer bereikt.
spoiler:

Het voelt een beetje doelloos om op zoek te gaan naar een aantal glyph ergens in b.v. biome 3. Wetende dat als je direct naar biome 3 gaat, je grotere kans hebt het niet te overleven. Dus ik zal toch 1 en 2 door moeten.

Heb je tips?
Ik kan niet helemaal uit je verhaal opmaken in welke act je hoeveel glyph mist, maar de consensus wat dat betreft is het (waarschijnlijk) sowieso biome 2 die je nog niet compleet hebt? Welke andere Biomes heb je nog niet compleet?

Wat betreft persé biome 1 en 2 doormoeten is mijn inziens niet persé nodig, maar omdat je healthbar relatief klein is betekent wel veel voorzichtiger spelen, dat is de tradeoff. Aan het begin van een volgend biome krijg je altijd zo'n boost qua level zodat je betere wapens vindt / kan vinden. Ik zou adviseren om wel Biome 1 te doen, die is relatief het makkelijkst en heb je je stats al enigzins kunnen boosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:23
Ik zag op een trophy de tip om in de ps5 activity cards de betreffende activity aan te zetten (dus de card voor die biome).
Ik kon bijna om de run wel een glyph afstrepen toen.

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Boerekool_ schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:54:
[...]

spoiler:

Heb je tips?
er zijn er een paar die berucht zijn om heel weinig te spawnen. maar voor alles zijn er methodes gevonden.

biome 2 en 5 zitten de meest voorkomende moeilijk verschijnbare

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-05 11:55
GRDavies75 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 14:24:
[...]

Ik kan niet helemaal uit je verhaal opmaken in welke act je hoeveel glyph mist, maar de consensus wat dat betreft is het (waarschijnlijk) sowieso biome 2 die je nog niet compleet hebt? Welke andere Biomes heb je nog niet compleet?

Wat betreft persé biome 1 en 2 doormoeten is mijn inziens niet persé nodig, maar omdat je healthbar relatief klein is betekent wel veel voorzichtiger spelen, dat is de tradeoff. Aan het begin van een volgend biome krijg je altijd zo'n boost qua level zodat je betere wapens vindt / kan vinden. Ik zou adviseren om wel Biome 1 te doen, die is relatief het makkelijkst en heb je je stats al enigzins kunnen boosten.
Ik mis er nog best veel, maar ben dus door de story heen. Wat doe je als je er eentje tegen komt? Suicide/Restart? Ga je nog een boss proberen te verslaan? Andere collectables die de moeite zijn? (ik mis ook nog 2 cubes, geen idee of aangegeven wordt welke je mist in welke biome?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
Boerekool_ schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:48:
[...]

Ik mis er nog best veel, maar ben dus door de story heen. Wat doe je als je er eentje tegen komt? Suicide/Restart? Ga je nog een boss proberen te verslaan? Andere collectables die de moeite zijn? (ik mis ook nog 2 cubes, geen idee of aangegeven wordt welke je mist in welke biome?)
Ik heb iedere biome net zo vaak gerund tot ik alles binnen had. Daarbij deed ik een run 1-3 tot ik alles in 1-3 had, daarna 4-6 (repeat). Cubes mis ik er nog 1 van, maar weet niet goed welke (en of het specifieke locaties zijn)

Dus aan het einde van 3 of 6 een restart en dan weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

M617573 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:35:
[...]

Ik heb iedere biome net zo vaak gerund tot ik alles binnen had. Daarbij deed ik een run 1-3 tot ik alles in 1-3 had, daarna 4-6 (repeat). Cubes mis ik er nog 1 van, maar weet niet goed welke (en of het specifieke locaties zijn)

Dus aan het einde van 3 of 6 een restart en dan weer opnieuw.
cubes zijn vaste locaties

GiTS

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Housemarque heeft het een en ander gedeeld over de ontwikkeling van Returnal. Oorspronkelijk hadden ze 11 biomes gepland. Zou wel tof zijn om die in een DLC of sequel terug te zien. Ook zaten er oorspronkelijk NPC's in de game.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fAX3aEPRJUQDG7vpkVGurfdyvk4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lneGQyim0ggP0AVYIhru1dEa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZ2wag-MTkkMUTZEhV6G4N_xn8A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pK5joAswdzlChPEgO1SrBlyQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXJKrepZhW5b0dhYR9A_tnJArbI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/geGvKsDOZZobhbr0SDT0qBpr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4WN-a0esJhGGIgt6l2qyrmQueck=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HVkYJ9NJUIV4xPivrMVSYkkS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOO9MS5tko9W3ThY-2wbNUyd0CI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LEM9ukAXvj9FjF1eWTHsntnU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5k24fdBLHE6eoKX3FQiCAbEe8w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XRrp00YuEz8bNJe0p1QE2JGK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0GWyGVBmlztDxfy3fBMT40Tk8LQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NtSqXz5ITw9Ylx1HIqDpQx18.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_79Tlwe11RAGBxEZQEUjLuEJ90=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EFf742S9z4WEzeZGu01Hu7bh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-02 23:43
Deze week ook aan Returnal begonnen. Ik houd best van moeilijke games (Souls) en ik vind de game erg vet maar ben er helaas tot nu toe vet slecht in. Gebeurt vaak zoveel onscreen.. Maar de sfeer en storytelling spreken me heel erg aan, Gisteren met co-op de eerste en tweede Boss kunnen verslaan (was me alleen nooit gelukt) .Ga het nu alsnog alleen proberen en hoop dat oefening kunst baart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:23
Hou vol! De game is erg vet, duurde ook heel lang voordat ik het goed genoeg door had.

Uiteindelijk ben je bezig met overleven en killen, maar op een gegeven moment ook met wel/niet openen van extra kamers en kisten en dergelijke, dus nog een beetje strategisch denken.

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Begint te komen. Ik kom nu met de shortcuts redelijk door de eerste 3 Biomes. Eerste keer Nemesis Boss geprobeerd, erg vette Boss. Jammer dat je voor de bossfight weer een hele run moet doen en je daardoor de relatief weinig ervaring met de Boss opdoet, maar dat is het met Roguelikes, Wordt wel steeds leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Vildhjarta schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:44:
Begint te komen. Ik kom nu met de shortcuts redelijk door de eerste 3 Biomes. Eerste keer Nemesis Boss geprobeerd, erg vette Boss. Jammer dat je voor de bossfight weer een hele run moet doen en je daardoor de relatief weinig ervaring met de Boss opdoet, maar dat is het met Roguelikes, Wordt wel steeds leuker.
je kan toch gewoon de cheatfunctie gebruiken?

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
reaL_G schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:48:
[...]

je kan toch gewoon de cheatfunctie gebruiken?
Cheatfunctie? Geen idee.

Zie wel dat je kunt save scummen, ben weer bij Nemesis aangekomen en heb even een save gemaakt, kan ik de Boss proberen zonder een nieuwe run te starten.

Overigens echt heel cool hoe Housemarque de haptics heeft gedaan bij de PS5 controller, geeft echt een extra dimensie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Nemesis verslagen op naar de volgende biomes en bosses, smaak nu goed te pakken zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Vildhjarta schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 00:07:
Nemesis verslagen op naar de volgende biomes en bosses, smaak nu goed te pakken zeg.
Ervaring + dat je de wapens gaandeweg beter maakt zorgen voor een makkelijkere gameplay.
Op een gegeven moment, zo ging het voor mij, weet je het risk vs reward beter in te schatten en/of ga je keuzes maken wanneer wel of niet kistjes opent (de kistjes schalen mee, dus hoe langer je wacht en dus hoger level bent, des te beter de loot).

En voor elk moment dat je denkt de game wel onder de knie te hebben, dan komt er geheid weer een moment zo nu en dan dat het spel je in de tanden trapt :+ Maar oh zo belonend als je weer een goede run hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Inmiddels de de laatse baas ook verslagen en na een pauze maar eens de Tower of Sisiphus gedaan, ik geloof dat ik dit stiekem nog leuker vind dat de main game. Al met al top game iig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:09
Ik ben afgelopen week ook begonnen met dit spel en compleet verslaafd!
Het concept sprak mij enorm aan, maar was wel bang voor de moeilijkheid. Echter heb ik in mijn tweede run zoveel geluk gehad met goede wapens, dat ik zonder dood te gaan alle biomes door heb kunnen lopen! Volgens mij de Carbine of de Pylon met leeching bullets en een leeching artifact.

Nu dus nog eindeloos farmen om alle collectibles te vinden, maar merk nu wel echt de moeilijkheid hoor. :')
Als je niet zulke goede wapens of artifacts vind, is het spel zo enorm veel genadelozer!
Helaas heb ik niet bijgehouden welke Datacubes ik al heb en uitzoeken is ook nog een klus. Verder is RNG wel een bitch met de cyphers.

Binnnekort maar eens coop starten en de Tower gaan doen!

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 13:46

Acid_Burn

uhuh

Ik ben ook begonnen aan deze game. Ongeveer 33 uur bezig nu. 3e stage van de 3e baas weer eens doodgegaan. In het begin vond ik het nog wel leuk, maar elke keer alles opnieuw moeten doen begint toch wel behoorlijk te vervelen. Eerst ruim 2 uur bezig om weer op niveau to komen om vervolgens soms in een val te lopen en veel health kwijt raakt zodat zelfs aan de boss beginnen eigenlijk zinloos is..Of gewoon doodgaan op de boss natuurlijk en dan weer 2-3 uur bezig zijn om te levelen.

Daarnaast zit je met de random BS waardoor je bijvoorbeeld je blade niet kan upgraden en dus niet door de gele barriers heen kan. Als ik dan denk dat als ik straks bij biome 4/5 ben dan ben je 4 uur bezig om te levelen om een poging te kunnen doen om de boss te verslaan van die biome?

Ja er zijn shortcuts naar de hogere biomes maar eigenlijk is dat best lastig omdat je dan niets hebt. Vooral een gebrek aan health/integrity is een groot nadeel dan. Ik twijfel zeer of ik deze game ooit ga uitspelen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Vildhjarta schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:32:
Inmiddels de de laatse baas ook verslagen en na een pauze maar eens de Tower of Sisiphus gedaan, ik geloof dat ik dit stiekem nog leuker vind dat de main game. Al met al top game iig!
Level 4 is fucking hard lol, ik kom telkens tot 4 en strandt daar dan ergens door iets wat me meestal oneshot, de moeilijkheidsgraad gaat daar echt een stuk omhoog zeg, Ik ben duidelijk niet te goed hierin haha, zie veel lui gewoon level 20 halen wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Acid_Burn schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:30:
Ik ben ook begonnen aan deze game. Ongeveer 33 uur bezig nu. 3e stage van de 3e baas weer eens doodgegaan. In het begin vond ik het nog wel leuk, maar elke keer alles opnieuw moeten doen begint toch wel behoorlijk te vervelen. Eerst ruim 2 uur bezig om weer op niveau to komen om vervolgens soms in een val te lopen en veel health kwijt raakt zodat zelfs aan de boss beginnen eigenlijk zinloos is..Of gewoon doodgaan op de boss natuurlijk en dan weer 2-3 uur bezig zijn om te levelen.

Daarnaast zit je met de random BS waardoor je bijvoorbeeld je blade niet kan upgraden en dus niet door de gele barriers heen kan. Als ik dan denk dat als ik straks bij biome 4/5 ben dan ben je 4 uur bezig om te levelen om een poging te kunnen doen om de boss te verslaan van die biome?

Ja er zijn shortcuts naar de hogere biomes maar eigenlijk is dat best lastig omdat je dan niets hebt. Vooral een gebrek aan health/integrity is een groot nadeel dan. Ik twijfel zeer of ik deze game ooit ga uitspelen.
Spoiler-tag, mocht iemand niet gespoiled wensen te worden
spoiler:
Het zijn max 3 biomes per keer (Begint op level 0 en max level 15 voor de eerste 3 en je start 'opnieuw' vanaf level 15 tot max 30 voor biomes 4 t/m 6)
Ik weet niet of je een 'explorer' bent, maar het spel zou makkelijker moeten worden als je meer data-cubes vindt en het helpt ook om met alle wapens te spelen en niet alleen je voorkeurs wapens. Door de tijd heen (lees de nodige kills), dan worden de wapens ook beter qua output. Ja, je begint dus wel op level 0 dan wel level 15, maar omdat je meer latente skills hebt unlocked (data-cubes) en je wapens beter zijn geworden (want geleveld) zou het makkelijker moeten gaan.

Het voordeel om beter te worden met alle wapens is dat je op die manier ook het moment kan uitstellen om kistjes te openen (in principe altijd wapens). De 'roll' van het wapen wordt gedaan tijdens het openen. Ik hield de vuistregel aan om een kistje pas te openen als mijn level hoger was dan het level van mijn huidige wapen.

Daarnaast alle pilaren e.d. kapot te maken, regelmatig krijg je een paar obelites, doe dat consiquent betekent dat je de nodige /meer items kan kopen, wat de kans op overleven groter maakt.

En als het steeds opnieuw moeten beginnen je tegenstaat, misschien is Returnal niet jouw spel. Een vriend van mij had precies hetzelfde, die is altijd stukken beter in shooters dan ik, maar dat stond hem gewoon tegen. Mij bekoorde formule en de gehele ervaring wel en uiteindelijk deed ik ongeveer een half uur per biome, inclusief gele kamer & eindbaas.

Je zou natuurlijk het ook coop kunnen proberen te spelen.
[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ik kijk het nog even aan. Ik explore veel ja. Die gloeiende oogjes op standbeelden waren me al opgevallen ;) Kisten openmaken zoals je aangaf is wel een goeie tip. Nadeel is dat ik uit kisten vaak geen wapens krijg maar consumables. Als ik het risico neem een malignent case open of cleanse met ether is het 9/10 keer een nutteloze consumable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Acid_Burn schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:24:
Ik kijk het nog even aan. Ik explore veel ja. Die gloeiende oogjes op standbeelden waren me al opgevallen ;) Kisten openmaken zoals je aangaf is wel een goeie tip. Nadeel is dat ik uit kisten vaak geen wapens krijg maar consumables. Als ik het risico neem een malignent case open of cleanse met ether is het 9/10 keer een nutteloze consumable.
Oh ja, dat is een tijd geleden, malignent kistjes leveren inderdaad altijd items op, maar over het algemeen is dat het niet waard en die negeer ik dan ook, maar als het goed is zouden (normale) kistjes alleen wapens moeten opleveren. De tombs leveren geloof ik altijd items op en 50/50 oid of je wel of niet een malfunction krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Acid_Burn schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:30:

Misschien ook leuk om iemand in je game te halen en de levels co-op door te lopen, je kunt elkaar reviven en wellicht kom je dan verder. (wel gewoon de persoon aan het begin van je run naar binnen halen en niet net voor een boss anders is het redelijk kansloos als ze underleveled met een waterpistooltje moeten gaan helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vildhjarta
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FR1d26WrQpC5OfpEZHIctCBmR5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mmzbDcUTdYm7Aji0bYmAXivN.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk, dat was een pittige Platinum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Maar was het de platinum waard?

Wat is de speeltijd?

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
reaL_G schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:37:
[...]

Maar was het de platinum waard?

Wat is de speeltijd?
Ja hoor anders zou ik er niet voor gaan, de uitdaging is bij deze dat sommige collectables random spawnen per run dus dingen zijn niet altijd makkelijk te vinden, Of iets het waar is moet je zelf bepalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 14:56

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Vijfendertig pogingen.
Zo veel had ik er nodig om eindelijk die eerste baas te verslaan :>

Het is een gaaf spel. En weer eens wat anders. Maar minder geschikt voor de casual gamer zoals ikzelf. Het is namelijk best wel pittig. Gelukkig wordt het deels bepaald door de random drops. Wat het soms ook weer frustrerend maakt.

Eigenlijk staat 1 ding mij tegen: het lopen en rennen. Het lijkt wel alsof Selene over ijs glijdt. Met enige regelmaat donder ik een afgrond in, omdat ze soms moeilijk te controleren is. Hetzelfde mechanics issue ondervond ik bij Uncharted 3.

Maar... Eindelijk in de wastes, dus nu lekker verder gamen. En vloeken :(

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
Nyarlathotep schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:48:
Vijfendertig pogingen.

Het is een gaaf spel. En weer eens wat anders. Maar minder geschikt voor de casual gamer zoals ikzelf. Het is namelijk best wel pittig. Gelukkig wordt het deels bepaald door de random drops. Wat het soms ook weer frustrerend maakt.

Eigenlijk staat 1 ding mij tegen: het lopen en rennen. Het lijkt wel alsof Selene over ijs glijdt. Met enige regelmaat donder ik een afgrond in, omdat ze soms moeilijk te controleren is. Hetzelfde mechanics issue ondervond ik bij Uncharted 3.

Maar... Eindelijk in de wastes, dus nu lekker verder gamen. En vloeken :(
Goede tip: zet bij de instelingen gewoon altijd rennen aan. Maakt het spel een stuk aangenamer en beter te doen. Als je een drop voor een wapen krijgt wat je goed ligt is het vaak beter daar lekker mee door te spelen (unlock je ook traits mee) dan een wapen te switchen wat je niet ligt met een hogere value. Vaak kom je op een later moment weer een versie van jouw favo wapen met betere stats tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Nyarlathotep schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:48:
Vijfendertig pogingen.
De eerste vond ik het moeilijkste.

Gebruik je i-frames in je dash.
Gebruik je zwaard, die is krachtiger dan je denkt.
Vooral bij normale enemies.
Meest onderschatte wapens zijn de poison en electro types. Die doen echt veel damage.
Stack ook ether voor Moneyswaps.
Koop altijd de spaceman voor extra leven, anders healtbar vergroten.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

reaL_G schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:41:
[...]

De eerste vond ik het moeilijkste.

Gebruik je i-frames in je dash.
Gebruik je zwaard, die is krachtiger dan je denkt.
Vooral bij normale enemies.
Meest onderschatte wapens zijn de poison en electro types. Die doen echt veel damage.
Stack ook ether voor Moneyswaps.
Koop altijd de spaceman voor extra leven, anders healtbar vergroten.
Ik moest i-frames even opzoeken. Maar idd kun je dodgen door enemy fire heen. Maar ik zie nu ook dat een melee attack i-frames geeft, dat wist ik niet >:)
Inderdaad gebruik ik het zwaard veel, met name op 'reguliere' vijanden. Ook op de wat sterkere werkt dit prima, want stagger! En rammen maar.
Ik heb aardig wat ether in dat apparaat bij je schip gestopt voor de extra upgrades. Nu ben ik ether aan het sparen.
De spaceman heeft mij langs die eerste baas geloodst (samen met een parasite die mij ook 1x terug kon brengen). De Astronaut koop ik altijd als ik deze zie.
Poison en Electro upgrades ben ik nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Nyarlathotep schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:14:
[...]

Ik moest i-frames even opzoeken. Maar idd kun je dodgen door enemy fire heen. Maar ik zie nu ook dat een melee attack i-frames geeft, dat wist ik niet >:)
Inderdaad gebruik ik het zwaard veel, met name op 'reguliere' vijanden. Ook op de wat sterkere werkt dit prima, want stagger! En rammen maar.
Ik heb aardig wat ether in dat apparaat bij je schip gestopt voor de extra upgrades. Nu ben ik ether aan het sparen.
De spaceman heeft mij langs die eerste baas geloodst (samen met een parasite die mij ook 1x terug kon brengen). De Astronaut koop ik altijd als ik deze zie.
Poison en Electro upgrades ben ik nog niet tegen gekomen.
Al meer als een jaar niet gespeeld, maar de disc zal ik nooit weg doen. 1 van de betere spellen en zeker niet van 13 in 1 dozijn type.
Als je eenmaal beetje de mechanics door heb, stelt het weinig voor.
Ga toch maar nog ff de tower doen als ik weer wat tijd heb.

Ether kan je ook kwijtraken door malignant items.

Hollowseeker met portal perk is leuk maar onderstaande zijn top tier.
Poison is de rotgland lobber
Electro is de pylon driver

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Haha, ben pas in de tweede biome... Ook zojuist voor het eerst de secret walls ontdekt. En dat je wapens permanent upgraden als je ze maar vaak genoeg gebruikt. Zo leer je nog eens wat. Het is eigenlijk wel cool dat niets wordt voorgekauwd, en je er zelf achter moet komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ben ik even blij dat ik gewoon ben door blijven bijten met Returnal...
Toen ik het vorige week een beetje op had gegeven bij biome 5, startte ik het spel een dag later toch weer op. Ik wist twee van de drie keys te bemachtigen. De volgende run ging eigenlijk alles goed; gunstige artifacts, augments, dikke Pylon Driver en een lange health bar. Biome 6 was vervolgens eigenlijk een eitje. Ophion had eigenlijk geen kans (en was ook wel makkelijk eigenlijk).
Het einde liet mij smaken naar meer, dus ben gewoon verder gaan spelen. Ook omdat ik weet dat dit niet het echte einde is. Biome 1-3 liep in in 1x door, helaas geen fragments gevonden. Dit in biome 4 vervolgens wel.
Het wordt nu ook wel een beetje een collectible hunt. Ik moet nog twee enemies 'ontdekken'. Plus de nodige glyphs, een handvol artifacts en augments (denk ik), en nog 1 wapen.
En weer door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Nyarlathotep schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:57:
Ben ik even blij dat ik gewoon ben door blijven bijten met Returnal...
Toen ik het vorige week een beetje op had gegeven bij biome 5, startte ik het spel een dag later toch weer op. Ik wist twee van de drie keys te bemachtigen. De volgende run ging eigenlijk alles goed; gunstige artifacts, augments, dikke Pylon Driver en een lange health bar. Biome 6 was vervolgens eigenlijk een eitje. Ophion had eigenlijk geen kans (en was ook wel makkelijk eigenlijk).
Het einde liet mij smaken naar meer, dus ben gewoon verder gaan spelen. Ook omdat ik weet dat dit niet het echte einde is. Biome 1-3 liep in in 1x door, helaas geen fragments gevonden. Dit in biome 4 vervolgens wel.
Het wordt nu ook wel een beetje een collectible hunt. Ik moet nog twee enemies 'ontdekken'. Plus de nodige glyphs, een handvol artifacts en augments (denk ik), en nog 1 wapen.
En weer door!
Ik ben jaloers, ik blijf hangen in biome 1, ik krijg die boss niet verslagen. Artifacts vallen telkens ook precies niet gunstig uit, en de keren dat het wel zo is ga ik juist dood voordat ik bij de boss ben }:|

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Bas170 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:08:
[...]

Ik ben jaloers, ik blijf hangen in biome 1, ik krijg die boss niet verslagen. Artifacts vallen telkens ook precies niet gunstig uit, en de keren dat het wel zo is ga ik juist dood voordat ik bij de boss ben }:|
Troost je: Ik ben meer dan 70!!! keer dood gegaan voordat ik boss 1 had verslagen. Ik ben een casual gamer, en heb doorgaans een afkeer van dit soort 'snelle' games. Sterker nog: het enige minpunt aan dit spel vind ik de snelheid waarmee Selene beweegt: alsof ze op skeelers rijdt. Zeker in het begin donderde ik nogal eens een afgrond in.
Boss 1 en 2 zijn veruit het moeilijkst (vind ik dan). Daarna wordt het makkelijker, ook omdat je dan meer ervaring hebt.
Probeer gewoon de hele biome leeg te grinden, en zéker de integrity upgrade te halen. En de figurine. Blijf bewegen. En die simpele enemies krijg je het snelste neer met een melee attack. Vergeet niet dat je tijdens het slaan èn dashen kort onkwetsbaar bent.
Bij de boss: blijf bewegen (strafe) en schiet op zijn kop. De carbine is voor jou nu denk ik het beste wapen om het mee te proberen.
Als je al flink wat ether hebt opgespaard, kun je ook nieuwe items unlocken bij de shuttle. Dan heb je toch weer meer kans op wat leuke drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Nyarlathotep schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:54:
[...]

Troost je: Ik ben meer dan 70!!! keer dood gegaan voordat ik boss 1 had verslagen. Ik ben een casual gamer, en heb doorgaans een afkeer van dit soort 'snelle' games. Sterker nog: het enige minpunt aan dit spel vind ik de snelheid waarmee Selene beweegt: alsof ze op skeelers rijdt. Zeker in het begin donderde ik nogal eens een afgrond in.
Boss 1 en 2 zijn veruit het moeilijkst (vind ik dan). Daarna wordt het makkelijker, ook omdat je dan meer ervaring hebt.
Probeer gewoon de hele biome leeg te grinden, en zéker de integrity upgrade te halen. En de figurine. Blijf bewegen. En die simpele enemies krijg je het snelste neer met een melee attack. Vergeet niet dat je tijdens het slaan èn dashen kort onkwetsbaar bent.
Bij de boss: blijf bewegen (strafe) en schiet op zijn kop. De carbine is voor jou nu denk ik het beste wapen om het mee te proberen.
Als je al flink wat ether hebt opgespaard, kun je ook nieuwe items unlocken bij de shuttle. Dan heb je toch weer meer kans op wat leuke drops.
70 :o

Die figurine heb ik weleens te pakken gehad, helaas zit hij daardoor nu in de random artifacts pool.
Carbine is idd mijn meest gebruikte wapen, vooral omdat die een wat kortere reload tijd heeft (en meer kans op een reload boost).

Wat betreft ether, is de Reconstructor aan te raden, of kan ik de ether beter bewaren voor de items?

En persoonlijk hadden er wel iets meer items behouden mogen blijven na doodgaan, had het iets minder lastig gemaakt :P

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:36
Net wat gameplay filmpjes zitten kijken van Returnal, interessant, doet me om één of andere manier denken aan Metroid maar dan in 3D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Bas170 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:20:
[...]

70 :o

Die figurine heb ik weleens te pakken gehad, helaas zit hij daardoor nu in de random artifacts pool.
Carbine is idd mijn meest gebruikte wapen, vooral omdat die een wat kortere reload tijd heeft (en meer kans op een reload boost).

Wat betreft ether, is de Reconstructor aan te raden, of kan ik de ether beter bewaren voor de items?

En persoonlijk hadden er wel iets meer items behouden mogen blijven na doodgaan, had het iets minder lastig gemaakt :P
De reconstructor is een beetje zonde: Een biome 1 run is immers niet zo lang. Als je de boss verslaat en door gaat naar 2 zou ik 'm daar een keer gebruiken (als je 'm krijgt tenminste).

Over de figurine: De kans dat die ergens dropt is héél klein. Ik heb deze pas twee keer in het wild gevonden. Hij is echter wel erg vaak beschikbaar in de fabricator. En als je de obolites hebt: koop dat ding! En als je dan nog genoeg hebt is de intregrity upgrade ook essentieel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:00
Wat een dikke game zeg! Beter dan mijn verwachtingen, en ik heb, sinds Hades en Uncharted 4, niet zoveel plezier met een game gehad. Gisteren ging wilde ik even ether farmen, maar plots versloeg ik de boss in biome 3 en kwam ik bij de boss in biome 4 (ik speelde na 3 "even" verder, omdat ik dacht dat het een tussenstukje was. Maar wat is die opmars naar die boss 4 vét zeg, die muziek _/-\o_ . Ik had overigens niet verwacht dat ik zo ver zou komen (ik ben geen talentvolle speler),, met al die geluiden over de moeilijkheid. Maar ondanks de moeilijkheid is het wel te doen, je wílt gewoon telkens verder. Overigens wordt mijn vrouw gek van me, als ik telkens vertel hoe blij ik ben als ik weer een eindbaas geknakt heb O-)

Ik hoop hem wel snel uitgespeeld te hebben, want Bricktales, God of War Ragnarok en The last of us staan ook nog te wachten :(

[ Voor 8% gewijzigd door Bint op 14-11-2022 15:50 ]

Memories of yesterday, will grow, but never die

• Workingtitle
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 31-05 11:29
Bint schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:49:
Wat een dikke game zeg! Beter dan mijn verwachtingen, en ik heb, sinds Hades en Uncharted 4, niet zoveel plezier met een game gehad. Gisteren ging wilde ik even ether farmen, maar plots versloeg ik de boss in biome 3 en kwam ik bij de boss in biome 4 (ik speelde na 3 "even" verder, omdat ik dacht dat het een tussenstukje was. Maar wat is die opmars naar die boss 4 vét zeg, die muziek _/-\o_ . Ik had overigens niet verwacht dat ik zo ver zou komen (ik ben geen talentvolle speler),, met al die geluiden over de moeilijkheid. Maar ondanks de moeilijkheid is het wel te doen, je wílt gewoon telkens verder. Overigens wordt mijn vrouw gek van me, als ik telkens vertel hoe blij ik ben als ik weer een eindbaas geknakt heb O-)

Ik hoop hem wel snel uitgespeeld te hebben, want Bricktales, God of War Ragnarok en The last of us staan ook nog te wachten :(
Herkenbaar man. Vooral met de vrouw.
Wat een game!

Ga er wel redelijk snel doorheen als zijnde casual gamer. 2 avondjes zitten kloten in biome 1 beetje uitgezocht hoe alles werkt.
Toen na 4e x de 1e boss verslagen. Biome 2 en 3 beide in 2x.

Voor biome 3, 2x een goede run gedaan van rond de 2,5 uur. Eerste keer had ik de astronaut maar door een extra defect was in mijn laatste aanloop naar de boss mijn astronaut kapot en weg haha. Zuur. Wel bijna de boss down. Run daarna ging wel goed.

Nu wel ff pauze en Warzone 2.0. Heb wel het idee dat ik dit makkelijker oppak dan Elden Ring destijds. Die heb ik na een onderbreking nooit meer aangeraakt.

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:38
De game heb ik een tijd lang geprobeerd. Ik vind het een fantastisch spel, maar ik kom maar niet verder dan biome 3 boss Nemesis. Continu weer van biome 1 naar biome 3 werken gaat me op een gegeven moment tegenstaan en zeker gezien de beperkte tijd die ik heb om te gamen heeft me doen besluiten de game maar even neer te leggen. Nu te druk met God of War: Ragnarok en Horizon Forbidden West.

• Workingtitle
bRuud83 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:55:
De game heb ik een tijd lang geprobeerd. Ik vind het een fantastisch spel, maar ik kom maar niet verder dan biome 3 boss Nemesis. Continu weer van biome 1 naar biome 3 werken gaat me op een gegeven moment tegenstaan en zeker gezien de beperkte tijd die ik heb om te gamen heeft me doen besluiten de game maar even neer te leggen. Nu te druk met God of War: Ragnarok en Horizon Forbidden West.
Ook die snap ik. Al moet ik zeggen dat ik biome 3 boss de simpelste vond tot nu toe. Had zelf de astronaut niet nodig maar had wel een dubbele healthbar , 2 grote en 2 kleine potions.

Als ik de boss niet had verslagen die 2e run had ik hem denk ik ook nooit meer opgepakt. Helemaal omdat die in die game collectie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ik ben gestopt met deze game. Ik kom ook niet voorbij de 3e boss. En elke keer weer een run en dan doodgaan met bullshit terwijl ik niet eens meer bij de boss kom.. meh, na 10-tallen keren dood gegaan te zijn vind ik het wel best. De premise is leuk, maar (voor mij) blijkbaar te moeilijk. Uiteraard zullen er mensen zijn die het allemaal super makkelijk vinden, ik ben daar niet 1 van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Acid_Burn schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:56:
Ik ben gestopt met deze game. Ik kom ook niet voorbij de 3e boss. En elke keer weer een run en dan doodgaan met bullshit terwijl ik niet eens meer bij de boss kom.. meh, na 10-tallen keren dood gegaan te zijn vind ik het wel best. De premise is leuk, maar (voor mij) blijkbaar te moeilijk. Uiteraard zullen er mensen zijn die het allemaal super makkelijk vinden, ik ben daar niet 1 van :D
je kan ook gewoon de ingebouwde cheat gebruiken voor je bossfight.
je kan dan unlimited keren de boss doen zonder heel het gebied opnieuw te doorspitten.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Acid_Burn schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:56:
Spellen speel je om je te vermaken, althans dat is wat ik probeer te bewerkstelligen, als de negatieve punten (zoals bakken met frustratie) de positieve punten (het is een gave game tenslotte) overschaduwen wordt het tijd voor wat anders.

Persoonlijk vind ik het wel jammer voor je, voor mij staat Returnal wel hoog in mijn GOAT-lijstjes. Frustrerend doch zwaar belonend en voor mij werd het spel ook wel makkelijker, door ervaring en door het unlocken van (ver)betere(de) wapens en de datacubes die je gaanderweg betere overlevingskansen geven. Maar dat is blijkbaar niet jouw ervaring.

Dat laatste is ook een hoofdreden waarom ik het een van de betere games vind, ik heb zoveel verschillende ervaringen op het internet gelezen. Voor iedereen lijkt het wel een eigen reis, waar de één een bepaalde baas superlastig vind, is het een cakewalk voor de ander. Voor de een is een bepaalde wapen of skill dé manier van spelen met gerechtvaardigde motivaties, maar dat geldt ook voor een andere combinatie die weer door anderen als de perfecte combinatie zien en motiveren. (Daarnaast ben ik ook gewoon een Housemarque fanboy 8) )

[ Voor 19% gewijzigd door GRDavies75 op 21-11-2022 11:58 . Reden: extra toevoeging ]

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-05 14:14
Gisteren mijn PS+ abonnement geüpgrade naar Extra en gelijk Returnal gedownload. Wat een atmosfeer zeg. Op een gegeven moment headset erbij gepakt om nog meer in de game gezogen te worden. Ik denk dat ik bij poging 3 of 4 bij de eerste boss kwam en kwam eigenlijk verrassend ver. Alleen vlak voordat ik hem dood had ging ik zelf neer, denk dat ie nog 5% health had.

Wel vind ik sommige stukken behoorlijk spannend,
spoiler:
vooral als je het huis voor de eerste keer binnenloopt. Ik zit eigenlijk constant te wachten op een jumpscare. Kan iemand mij vertellen of er jumpscares in deze scenes zitten? Ik hou daar namelijk totaal niet van. Een simpel antwoord als ja er komen jumpscares of nee voldoet al voor mij :)
.

• Bint
JEROENrgfgf schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:19:
Gisteren mijn PS+ abonnement geüpgrade naar Extra en gelijk Returnal gedownload. Wat een atmosfeer zeg. Op een gegeven moment headset erbij gepakt om nog meer in de game gezogen te worden. Ik denk dat ik bij poging 3 of 4 bij de eerste boss kwam en kwam eigenlijk verrassend ver. Alleen vlak voordat ik hem dood had ging ik zelf neer, denk dat ie nog 5% health had.

Wel vind ik sommige stukken behoorlijk spannend,
spoiler:
vooral als je het huis voor de eerste keer binnenloopt. Ik zit eigenlijk constant te wachten op een jumpscare. Kan iemand mij vertellen of er jumpscares in deze scenes zitten? Ik hou daar namelijk totaal niet van. Een simpel antwoord als ja er komen jumpscares of nee voldoet al voor mij :)
.
Ik vond het ook spannend qua setting, maar heb geen schrik-moment gehad, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk ;)

• JEROENrgfgf
Bint schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:11:
[...]

Ik vond het ook spannend qua setting, maar heb geen schrik-moment gehad, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk ;)
Ha nice, goed om te weten :). Vanavond maar weer eens een poging wagen om Phrike te verslaan.

• Bint
JEROENrgfgf schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:49:
[...]

Ha nice, goed om te weten :). Vanavond maar weer eens een poging wagen om Phrike te verslaan.
succes! Zelf heb ik de volgende strategie gebruikt (no spoilers):
de eerste keer zelf spelen, om te ervaren hoe de boss is.
de tweede keer op youtube zoeken naar tactics -> ik ben ongeduldig. Er is een goede serie die per boss, in slomo, uitlegt hoe de mechanics werken. Heb ik erg veel aan gehad.

• JEROENrgfgf
Bint schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:44:
[...]

succes! Zelf heb ik de volgende strategie gebruikt (no spoilers):
de eerste keer zelf spelen, om te ervaren hoe de boss is.
de tweede keer op youtube zoeken naar tactics -> ik ben ongeduldig. Er is een goede serie die per boss, in slomo, uitlegt hoe de mechanics werken. Heb ik erg veel aan gehad.
Thanks, komt vast goed! Ben ook nog bezig met Hades, ook een roguelike dus ben gelukkig niet helemaal nieuw met het genre. Wat ik ben Phrike al had uitgevonden is dat de eerste phase vrij rustig is met een regen van paarse bollen en af en toe een dash. Daarna wordt ie iets bozer en worden de attacks wat sneller en komt er zo'n rode cirkel waar je overheen moet springen. En bij de laatste wordt ie nog net iets bozer en gaat het allemaal wat sneller. Wel echt een top game nu al :)

• Bint
JEROENrgfgf schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:48:
[...]

Thanks, komt vast goed! Ben ook nog bezig met Hades, ook een roguelike dus ben gelukkig niet helemaal nieuw met het genre. Wat ik ben Phrike al had uitgevonden is dat de eerste phase vrij rustig is met een regen van paarse bollen en af en toe een dash. Daarna wordt ie iets bozer en worden de attacks wat sneller en komt er zo'n rode cirkel waar je overheen moet springen. En bij de laatste wordt ie nog net iets bozer en gaat het allemaal wat sneller. Wel echt een top game nu al :)
Hades is ge-ni-aal. Heb ik me uren mee vermaakt. Tip: niet 1 keer uitspelen. En deze knakker maakt erg veel content over Hades: https://m.youtube.com/@Haelian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:31

vhal

ಠ_ಠ

Geniale game wel, Hades in een sfi-fi jasje. :P
Eigenlijk is het ook mijn eerste game die ik doe sinds ik de PS5 heb. Qua moeilijkheid valt het nog wel mee, de eerste baas is wel een open boek als het op zijn abilities aankomt. De eerste en tweede fase kom ik wel redelijk goed door, de laatste is dan even lastiger. Overigens doen al die orbs mij denken aan Nier:Automata :D

Wat nog wel even onduidelijk is, is het upgraden van je wapens etc. Hades had een vrij overzichtelijke talenttree en je werd uiteindelijk ook sterker maar ik vind de info die je krijgt in Returnal vrij summier...

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

vhal schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:41:
Eigenlijk is het ook mijn eerste game die ik doe sinds ik de PS5 heb. Qua moeilijkheid valt het nog wel mee, de eerste baas is wel een open boek als het op zijn abilities aankomt. De eerste en tweede fase kom ik wel redelijk goed door, de laatste is dan even lastiger. Overigens doen al die orbs mij denken aan Nier:Automata :D

Wat nog wel even onduidelijk is, is het upgraden van je wapens etc. Hades had een vrij overzichtelijke talenttree en je werd uiteindelijk ook sterker maar ik vind de info die je krijgt in Returnal vrij summier...
Kan in het laatste weinig inbrengen, maar anders dat je het wapen simpelweg moet gebruiken om het te levelen in Returnal (en dan kan je het nog steeds een minder wapen vinden), hoef je geen currency te spenderen zoals in Hades. In Returnal worden de wapens simpelweg beter (qua output), maar hoeveel beter kan ik iig niet vertellen. Ik vind het persoonlijk niet zo boeiend, maar merkte gaanderweg dat het spel me wel beter afging en dat zal ook te maken hebben met betere output van de wapens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

vhal schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:41:

Vrij simpel.

Als je een wapen gebruikt, zie je de perks die erbij zitten (menu) veel gebruiken is uiteindelijk de perk unlocken, dan gaat hij een level omhoog. Meerdere mogelijkheden en combinaties van perks aanwezig.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
Grappig. Biome 1 tm 3 gingen prima. Vind nu boss biome 4 lastig. Maar misschien ook omdat ik hem nu 3x heb gedaan en steeds geen astronaut kan kopen. Met astronaut had ik hem wsl in 1x down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Workingtitle schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:16:
Grappig. Biome 1 tm 3 gingen prima. Vind nu boss biome 4 lastig. Maar misschien ook omdat ik hem nu 3x heb gedaan en steeds geen astronaut kan kopen. Met astronaut had ik hem wsl in 1x down.
Misschien ander type weapon, dat kan ook gigantisch schelen

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
reaL_G schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 05:28:
[...]

Misschien ander type weapon, dat kan ook gigantisch schelen
Ander wapen scheelt echt enorm. Heb inmiddels Act 3 voltooid, en veel met de Electropylon Driver gedaan. Als je beetje door hebt hoe die werkt maakte dat de game voor mij echt stukken makkelijker. Sommige momenten vond ik hem zelf een beetje overpowered. Voor bosses is een high damage dealer vaak wel weer handiger. Hollowseeker met portal beam is ook echt sterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

JEROENrgfgf schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:02:
[...]

Ander wapen scheelt echt enorm. Heb inmiddels Act 3 voltooid, en veel met de Electropylon Driver gedaan. Als je beetje door hebt hoe die werkt maakte dat de game voor mij echt stukken makkelijker. Sommige momenten vond ik hem zelf een beetje overpowered. Voor bosses is een high damage dealer vaak wel weer handiger. Hollowseeker met portal beam is ook echt sterk.
Die electro en die poison weapons zijn met de juiste perks ultieme damage dealers tegen enemys met veel health.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Game is nu ook een paar dagen uit voor PC. Heb er nog niet superveel ingedoken, maar deze game ligt mij wel heel erg. Vanwege het roguelite aspect kun je ook gewoon ff 5 minuten spelen en weer wegleggen. Ziet er ook super uit en audio is ook echt heel erg goed. Moet nog wel veel leren zo te zien.

Is er sinds launch veel veranderd aan mechanics/etc.? Of kan ik gewoon een willekeurige guide pakken om te lezen over upgrades/wapens/etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:28
Voor 1080P medium is een GTX 1070 icm i5-8600K en 32 GB ram helaas te licht.
45 - 50 fps in eerste deel voordat scherm uberhaupt vol net enemies is, heeft me toch doen refunden.
Wordt de PS5 wellicht toch nog overweging waard gezien de gpu prijzen tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Heb gezocht op internet maar lees verschillende dingen: Hoe unlock je Cthonos? Ik begreep doodgaan, maar ik ben al een paar keer dood gegaan en nog niet geunlocked. Is dit ook random of gebeurt dit pas na de eerste boss?
Jelloz schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:40:
Voor 1080P medium is een GTX 1070 icm i5-8600K en 32 GB ram helaas te licht.
RPS heeft een benchmark gedaan met een 1070 en heeft ook settings gedeeld voor ~57FPS op 1080p: https://www.rockpapershot...-the-best-settings-to-use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 11:28
GRDavies75 schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:48:
Kan in het laatste weinig inbrengen, maar anders dat je het wapen simpelweg moet gebruiken om het te levelen in Returnal (en dan kan je het nog steeds een minder wapen vinden), hoef je geen currency te spenderen zoals in Hades. In Returnal worden de wapens simpelweg beter (qua output), maar hoeveel beter kan ik iig niet vertellen. Ik vind het persoonlijk niet zo boeiend, maar merkte gaanderweg dat het spel me wel beter afging en dat zal ook te maken hebben met betere output van de wapens.
Ik heb Hades vorig jaar gespeeld en meerdere runs kunnen afmaken met verschillende wapens. Deze week met Returnal begonnen. Aan de ene kant wilde ik de game gewoon heel graag spelen en proberen, aan de andere kant twijfel of het wel mijn ding zou zijn... Ik had uiteraard bewust niet teveel gelezen over het hoe en wat in deze game maar ik merk dat ik Hades in die zin leuker/fijner vond om te spelen.

Een beetje uitdaging is top, maar ben intussen niet meer van het heel moeilijk doen en meer van het relaxed gamen. Op dat punt was de currency in Hades om elke run iets sterker te worden juist heel fijn voor mij; uitdaging en net genoeg 'hulp' om toch verder te raken. Als ik het zo lees en op zoek heb je dit met Returnal dus helemaal niet. De sfeer is verder top in Returnal en het speelt ook heerlijk soepel weg. Maar ik denk toch dat ik deze aan de kant schuif, lekker eens op YouTube een hele run ga kijken en wacht op Hades 2 :X

Of... iemand moet mij nu gaan vertellen dat het toch wel mogelijk is :+

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
schaapiej schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:16:
[...]
Of... iemand moet mij nu gaan vertellen dat het toch wel mogelijk is :+
Je hebt wel degelijk permanente upgrades in Returnal, bv wapen traits, maar ook shortcuts zodat je niet alles opnieuw hoeft te doen bij een volgende run. Daarnaast krijg je steeds meer niet-permanente upgrades beschikbaar dus dingen die je verderop in het spel unlockt zijn na je dood/restart ook direct te verkrijgen in het eerste gebied.

Voor veel van deze dingen moet je gewoon een tijd spelen en de story verder volgen en een paar keer doodgaan. Ook op je gemak alles exploren in de eerste biome.

Als je rusht dan loop je een hoop van deze dingen mis voor de eerste boss en dan is het een stuk moeilijker. De loot-pool begint heel erg klein, je weet de mechanics nog niet, je hebt maar 1 consumable slot, geen/beperkte selectie qua wapens/traits, dus het begin is wel lastig. Je bent ook een beetje afhankelijk van RNG (dus wat er valt qua loot/wapens).

Ik heb zelf de eerste boss pas aangepakt toen ik het wapen had met de trait die ik wilde, en een paar augments voor damage output en protection en Adrenaline Leech (een augment die health terug geeft obv damage en Adrenaline level) en de Astronaut figurine (extra leven, je respawnt dan met behoud van alles exact waar je bent, letterlijk een life saver tijdens boss fights).

Ik zie zelf de loot/item/augment pool ook als een permanente unlock. Bv. die Astronaut Figurine komt beschikbaar in de fabricator na een bepaald punt in de story. (En zoals ik boven al vermeldde: itt wat wordt beweerd op veel sites is dit vóór de eerste boss al mogelijk) Ben je daar voorbij dan zit hij er altijd bij. Geldt voor veel dingen in dit spel.

Of dat je aanspreekt kan ik uiteraard niet bepalen. :P Maar het is veel minder hardcore dan ik in eerste instantie dacht. Ik ben zelf echt geen perfecte speler en mijn reactievermogen is ook niet meer dat van een hyperactieve tiener, en dat is ook geen probleem in deze game, je kan je best wel wat fouten veroorloven. En opnieuw beginnen wordt met de shortcuts/permanente upgrades/bredere loot pool steeds sneller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-05 13:11
2 maanden geleden Eternal geīnstalleerd en vanaf de eerste seconde pakte het.
Wat een vette game. Het ziet er prachtig uit, speelt zelfs nog beter en zit gewoonweg fantastisch elkaar.

Maarrrrr.... heeft ook een groot 'minpunt': de wijze waarop de moelijkheidsgraad zich aanpast op je vaardigheden / spelverloop. Gelukkig hiervoor een oplossing gevonden.... kom ik zo op terug.

Laat ik beginen mezelf als een casual gamer to profileren.
Geen doorgewinterde die hard. Ik hou van een uitdaging, maar heb beperkt de tijd, dus meestal kies ik voor een gemiddelde moeilijkheidsgraad in spellen. In GOW 1 en 2 alles verslagen m.u.v de Queen Valkyrie. Dat is mijn niveau.

Ik wist eigenlijk niets van het spel, maar werd er gelijk ingezogen. Speelt heerlijk en heb er geen probleem mee af te gaan en opnieuw te proberen. Ik hou ervan alles goed te verkennen en op dat gebied is Returnal echt een feest. Je blijft nieuwe dingen tegenkomen in de verschillende ruimtes. Zelfs na een 20ste of 50ste keer dat je ze bezoekt.
50ste keer? Jazeker, nog meer ook, want na 80 cycles zat ik nog steeds vast in biome 1.
Dan ga je goch aan jezelf twijfelen. Ben ik nu zo slecht, of is het spel te hoog gegrepen voor me?
Online rondgeneusd. Een hoop tips gevonden en veel BS opmerkingen van 'op een moment klikt het' en 'het komt wel, je moet gewoon beter worden, zus doen, zo doen, bla bla bla'.
Zeker in de kern goede tips, maar ook complete nonsens.

Ik durf met zekerheid te zeggen dat ik na een run of 80 toch echt wel goed was geworden. Zekere veeeel beter dan in het begin. Toch lukte het me nietverder te komen. Ik heb slechts een keer of 5 de ruimte met Phrike gehaald (gewacht tot ik een enigszins fatsoenlijke setup had). Alle tips opgevolgd, maar max een level 4 wapen.

En toen 'klikte' het alsnog.
Het had niets en ook weer alles te maken met mijn gameplay.
Het spel heeft namelijk een soort reversed progressie.
Iedere cycle wordt het moeilijker en na een boss fight of aantal levels met veel (moeilijke) hostiles, wordt het spel zelfs significant moeilijker. In plaats van 3-4 eenvoudige hostiles, krijg je opeens 8-24 hostiles. Soms zelfs 10 van die 'vliegende roggen', 2-3 plant-teleporters, 2 oranje monsters waarvan 1 met schild en vervolgens nog een rode met schild.
In biome 1, zonder ooit Phrike verslagen te hebben.
Leuk dat het spel de moelijkheidsgraad zich aanpast om je niveau te matchen, maar als je biome 2 niet haalt bouw jezelf praktisch geen blijven progressie op en wordt het letterlijk moeilijker per run om verder te komen ipv makkelijker.

En toen de oplossing.
Ik zag dat ik niet de enige was die in een neerwaartse spiraal terecht was gekomen en de oplossing bleek simpel: delete je savegame (ook in de cloud) en begin opnieuw.

Wat een verschil.
Na de eerste cycle waarin je dood geforceerd werd, gelijk een zeer goede run gehad en Phrike verslagen in de eerste poging.
Lang niet zo moeilijk als na 80 cycles.

En eindelijk verder.
Nu in biome 2 aan de slag met een hoop motivatie weer verder te gaan.
Want wat een goede game is dit.

.... nu nog contact opnemen met Sony vanwege extreme drift issues met de controller.
Continue met volle vaart naar links rennen als je het pookje loslaat helpt ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
3 Weken verder en bijna dagelijks een run... of meerdere als ik tijd heb.
Ondertussen biome 5 bereikt.

Poeh.... das andere koek. Wat ga je hier snel af.
Maar gelukkig gemotiveerd doordat ik nu wel progressie blijf boeken.

Maar weer wat tips opgezocht en hopelijk gaat het lukken. Bij biome 3 had ik ook een poosje het gevoel dat het nooit ging lukken en uiteindelijk toch in vrij weinig pogingen gehaald.

Nogmaals. Wat een fantastisch goede game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

_NooT_ schreef op zondag 10 september 2023 @ 17:05:
3 Weken verder en bijna dagelijks een run... of meerdere als ik tijd heb.
Ondertussen biome 5 bereikt.

Poeh.... das andere koek. Wat ga je hier snel af.
Maar gelukkig gemotiveerd doordat ik nu wel progressie blijf boeken.

Maar weer wat tips opgezocht en hopelijk gaat het lukken. Bij biome 3 had ik ook een poosje het gevoel dat het nooit ging lukken en uiteindelijk toch in vrij weinig pogingen gehaald.

Nogmaals. Wat een fantastisch goede game.
je weapon keuze met goeie perks is alles bepalend, dan loop je er vrij makkelijk doorheen

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

reaL_G schreef op zondag 10 september 2023 @ 18:03:
[...]

je weapon keuze met goeie perks is alles bepalend, dan loop je er vrij makkelijk doorheen
Het is al weer een tijdje geleden, maar zover ik het me nog kan herinneren, in het verlengde daarvan:
Leer met alle wapens spelen en kies altijd 'nieuwe' traits, dan worden ze vanzelf beter in de loop der tijd en daarmee maak je het spel makkelijker
Ongeopende kistjes schalen met je mee, dus hoe ik speelde was wachten tot ik zelf een hoger level was en dan pas een kistje openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
Gisteren eindelijk de eindbaas Ophion verslagen.

Viel eigenlijk wel mee.
De eerste 2x was ik een beetje overrompeld door wat er op me af kwam, maar de 3e keer gelukt met nog een halve integrity bar over.
Door goed op te letten waren de aanvallen prima te ontwijken.
Het bereiken van de eindbaas met een redelijke setup was een veel grotere uitdaging.

De moeilijkheidsgraad van diverse 'gewone' ruimtes was ondertussen erg hoog geworden met vijanden die een stuk dodelijker zijn dan de eindbazen zelf. Nu lekker nog wat na-grinden en kijken hoever ik in de toren kan komen.

Wel jammer dat daar geen suspend mode voor is.
Supervervelend dat de voortgang gereset wordt bij het uitzetten van de PS5 of aanzetten ander spel.
Maar goed, was in de main quest eerst ook heb ik begrepen, dus hopelijk komt hier nog een patch voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-04 16:24
Vandaag op de pc uitgespeeld. De eerste boss 3x over gedaan. 2e boss 1x, 3e boss 4x 4e boss 1x 5e boss 1x

Het was eigenlijk niet zo heel moeilijk... De runs zelf zijn moeilijker dan de boss fights. Laatste rondje was ik zo OP dat ik alles makkelijk aan kon en daarmee beide bosses down in 1 keer. Elke adrenaline lvl gaf 2% dmg als repair. En mijn adrenaline lvl bleef aanwezig na 1 hit. Enorme healthpool, astronaut, paar health potions.

Wel zeer vermakelijk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:45
Vandaag ook uitgespeeld op de PC, wat een gave game! _/-\o_

Aantal jaar geleden al eens gespeeld op de PS5 maar toen kwam ik niet verder in biome 5. Anderhalve week geleden begon het toch weer te kriebelen en aangeschaft voor de PC. De gedachte "ik mag niet doodgaan" zorgde er destijds voor dat ik te gestresst aan het spelen was, dus ditmaal relaxed erin gegaan en dat scheelde enorm.

Ook geluk gehad met de RNG denk ik, want uiteindelijk met slechts 9x doodgaan uitgespeeld, en ik ben allesbehalve een diehard gamer. Alle bazen in 1x neer en biome 5 lukte nu ook veel beter, al was het wel weer nagelbijten: een paar keer enorm goed weg gekomen met nog een paar pixels health.

En ook weer een typisch moment: met 200% health, goed wapen, items en artifacts klaar staan om biome 6 in te gaan. "Ah, nog één deur niet gehad, wat zou daar achter zitten?" Binnen 10 seconden dood door die irritante drones 8)7

Ik ken weinig spellen met zo'n heerlijk vloeiende gameplay als dit, en de geluidseffecten zijn ook fantastisch. Aanrader!
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste