JSchut schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:01:
[...]
Ik dacht dat ze daar wat voor bedacht hadden. Is ook niet zo moeilijk denk ik. Laatste keer dat je een save geladen hebt onthouden in de game data en dan oudere savegames niet meer in kunnen laden.
Maar als dat kan dat is het wel lame idd.
Save scummen wordt vaak om 1 of 2 redenen gedaan:
- Om tijd te besparen voor het halen van trophies, zoals in het voorbeeld aangehaalde een "gunstig" savepoint creëren en van daar uit verder starten.
- Saven voordat je "het-laatste-verzamelitem-voor-trophy" verzameld, vooral als trophies bekend staan als glitchy.
Ieder zo z'n eigen mening, maar beiden zijn sociaal geaccepteerd in
trophywhore- trophyhunterland, er zullen er weinig zijn die er bewust nooit gebruik van hebben gemaakt (vooral de laatstgenoemde reden, lijkt me vrij legitiem en Returnal heeft/had er een paar). Maar kudo's voor die er dus nooit gebruik van zullen maken.
En wil ook geen beerput/discussie lostrekken over wat het boeit dat iemand wel of niet een bepaalde trophy heeft gehaald en op welke manier? Sowieso, wat boeit het van het hebben van een of andere digitale prullaria? En het omgekeerde geldt ook, wordt de waarde van het feit dat je iets voor elkaar hebt gekregen op eigen kracht (je weet zelf op welke manier) een stuk minder nu er meer mensen ook die bepaalde trophy hebben?
Voordat ik neergesabeld word, hier mijn stats:
~106 uur gametime (ja, dat is 4 1/2 dag)
Max suittime (8 uur 8 minuten, 9 biomes achter elkaar afgemaakt en toen ging ik knullig dood in biome 1

, tegenwoordig doe ik +/- anderhalf uur à 2 uur over een 3 biomes run
0 x gesavescummed, maar ben het wel van plan om het te gaan doen, want ik mis alleen nog Glyph 20 in biome 2 en die schijnt afgezien van RNG rare te zijn ook nog glitchy.
Ik beschouw mezelf als een mediocre speler, maar na de nodige uren klikte Returnal voor mij en als ik maar de eerste Biome doorkom, dan kom ik de andere 2 erop ook wel door.