[PS5] Returnal

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-08 10:08

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: https://images.pushsquare.com/39443a838d291/returnal-ps5-playstation-5-1.original.jpg

BREAK THE CYCLE OF CHAOS ON AN ALWAYS-CHANGING ALIEN PLANET WHERE EVEN DEATH IS NO ESCAPE.
After crash-landing on this shape-shifting world, Selene must search through the barren landscape of an ancient civilization for her escape. Isolated and alone, she finds herself fighting tooth and nail for survival. Again and again, she’s defeated – forced to restart her journey every time she dies.

Through relentless roguelike gameplay, you’ll discover that just as the planet changes with every cycle, so do the items at your disposal. Every loop offers new combinations, forcing you to push your boundaries and approach combat with a different strategy each time.

Brought to life by stunning visual effects, the dark beauty of the decaying world around you is packed with explosive surprises. From high stakes, bullet hell-fuelled combat, to visceral twists and turns through stark and contrasting environments. You’ll explore, discover and fight your way through an unforgiving journey, where mystery stalks your every move.

Designed for extreme replayability, the procedural world of Returnal invites you to dust yourself off in the face of defeat and take on new, evolving challenges with every rebirth.

Ontwikkelaar: Housemarque
Uitgever: Sony Interactive Entertainment
Genre(s): Third Person Roguelike psychological horror
Speelmodus: Singleplayer

Returnal is an upcoming third-person shooter roguelike psychological horror video game developed by Housemarque and published by Sony Interactive Entertainment. The game is set to be released for the PlayStation 5 on April 30, 2021.
Returnal was first showcased during the PS5 event in June 2020.

Tweakers artikel aankondiging Returnal (PS5)

Afbeeldingslocatie: https://scale.coolshop-cdn.com/product-media.coolshop-cdn.com/236ZP9/07dffacc02534bf9819816c2b592dd1f.jpg/f/returnal-nordic.jpg
Afbeeldingslocatie: https://inthegame.nl/wp-content/uploads/2020/06/returnal-ps5-1400x800.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.1337.games/app/uploads/2021/04/ps5-returnal-header-1-scaled-1-940x528.jpg
Afbeeldingslocatie: https://evilgamerz.com/wp-content/uploads/2020/09/returnal-01.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.shopto.net/userdata/dcshop/campaign_images/268_returnal-pre-order.jpg

Officiele website
Wikipedia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-08 10:31
Nette startpost. Al die lovende previews doen geloven dat dit een echte topper gaat worden. We gaan het zien donderdag wanneer de reviews live gaan maar ik heb er iig heel veel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massief
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-04-2022
Ik twijfel nog een beetje.. ziet er wel tof uit maar toch.. als ik dat personage dan weer door de map zie glijden en al die bolletjes zie vliegen.

Even review afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01:37
Komt hier sowieso in huis maar releaseprijs is me te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstift
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-08 10:55
Ik had deze game totaal niet op mijn radar. Tot dat ik afgelopen week een first play van 45minuten zag op twitch.
Het lijkt echt een soort Metroid achtige game te worden.
Weet iemand wanneer het review embargo verloopt?
Bij zeer positieve recensies ga ik deze waarschijnlijk wel kopen. Ben ook benieuwd hoelang de game zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:28

JSchut

.....

rstift schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:37:
Ik had deze game totaal niet op mijn radar. Tot dat ik afgelopen week een first play van 45minuten zag op twitch.
Het lijkt echt een soort Metroid achtige game te worden.
Weet iemand wanneer het review embargo verloopt?
Bij zeer positieve recensies ga ik deze waarschijnlijk wel kopen. Ben ook benieuwd hoelang de game zal zijn.
Donderdag verloopt het embargo.

Ik ga hem waarschijnlijk wel halen maar wacht even de reviews af.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Massief
Heb hem maar besteld. Je moet wat :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Massief schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:04:
Heb hem maar besteld. Je moet wat :')
Ik ben hem al een paar dagen bijna aan het bestellen. Waarschijnlijk koop ik hem toch wel.

Als morgen de reviews komen en ze zijn erg goed dan heb ik hem waarschijnlijk alsnog vrijdag in huis. Dat houdt mij nog even tegen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massief
JSchut schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:15:
[...]

Ik ben hem al een paar dagen bijna aan het bestellen. Waarschijnlijk koop ik hem toch wel.

Als morgen de reviews komen en ze zijn erg goed dan heb ik hem waarschijnlijk alsnog vrijdag in huis. Dat houdt mij nog even tegen. :D
Als het tegenvalt stuur ik hem wel terug haha. Maar gelet op positieve berichten verwacht ik dat niet..

Ben ook benieuwd naar de reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Massief
Kwam dit tegen:

Returnal reviewer claims:
•30-50 hours of gameplay
•narrative is engaging and is the biggest strength of the game
•weapons play a big role in keeping loop refreshing
•calls it a GOTY contender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-08 17:06
Game stond nog niet op mijn radar maar met de positieve berichten op het internet ondertussen wel. Is bekend wanneer de reviews komen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Poulske schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:18:
Game stond nog niet op mijn radar maar met de positieve berichten op het internet ondertussen wel. Is bekend wanneer de reviews komen?
Vanmiddag 14:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-08 09:33
Ik weet het niet zo goed met deze game. Scifi en roguelike zijn helemaal mijn ding, maar als ik dan die enemies zie schieten alsof het een of andere sidescrolling bullet hell arcade shooter is, meeeh. Dat haalt mij er nogal uit en past imo totaal niet bij de setting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 20:15
Zal vast een toffe game worden en mooie aanvulling op de Sony exclusive lijst. Maar roguelike en horror.... not my cup of tea.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-08 18:33
Mij spreekt juist de setting totaal niet aan met al die space zooi en aliens enzo. Maar ik heb een hoop Housemarque games gespeeld (Super Stardust, Resogun, Alienation, Nex Machina oa) en die bevielen allemaal ontzettend goed. Ook Hades recent veel gespeeld op de Switch en die is ook echt helemaal top.

Even de reviews afwachten dus.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
En de eerste reviews druppelen momenteel binnen :)

PSX-Sense: 9
https://www.psx-sense.nl/442374/review-returnal/

NWTV: 5 sterren
https://www.nwtv.nl/220300/reviews/returnal

Gameliner: 4,5 sterren
https://www.gameliner.nl/...playstation-5/5146-29-1-5

Power Unlimited: 81
https://www.pu.nl/artikel...nzin-steeds-weer-opnieuw/

[ Voor 24% gewijzigd door s0kkie op 29-04-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massief
Toch positief allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Hmm het feit dat een run zo lang duurt houdt me toch tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:16
Tegenwoordig lijkt elke AAA een 4+ sterren te krijgen (ondanks de echte kwaliteit). Ik ga even wachten tot wat kleinere indy reviewers met hun reviews komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Bovenop dit onrustige gevoel komt ook nog eens dat je je game niet middenin een run kunt opslaan (om save scummen te voorkomen) en je alleen verder kunt zonder opnieuw te beginnen als je je PS5 in Sleep Mode zet.
Aldus Power Unlimited. No buy voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Timothy3000 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:36:
[...]

Aldus Power Unlimited. No buy voor mij.
Tja, wat had je dan verwacht van een roguelike game. Als je kunt save scummen is de spanning er toch af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Met korte runs vind ik dat geen probleem, maar als runs zo lang duren vind ik het meer irritant dan leuk.

Maar goed, ben sowieso niet zo van de roguelikes. Deze game zag er interessant uit door Dualsense features. Na lezen van de reviews toch blij dat ik hem niet gepreorderd heb.

[ Voor 45% gewijzigd door Timothy3000 op 29-04-2021 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:50
https://youtu.be/bQVI0j9xrKU

Ik ga laat m'n pre-order staan ondanks dat ik me zorgen maak over de lengte/duur van een run.
Morgen hoop ik er heel wat uurtjes in te stoppen!

**Mits GameResource verzend, het product is van de site verdwenen..

[ Voor 13% gewijzigd door Evernote op 29-04-2021 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Eigenlijk staat Returnal pas sinds dinsdag op mijn radar, maar toch krijg ik er wel erg veel zin in! Het is dat ik nog genoeg te spelen heb momenteel, dus ik wacht nog wel even met het kopen.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Evernote schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:17:
https://youtu.be/bQVI0j9xrKU

Ik ga laat m'n pre-order staan ondanks dat ik me zorgen maak over de lengte/duur van een run.
Morgen hoop ik er heel wat uurtjes in te stoppen!

**Mits GameResource verzend, het product is van de site verdwenen..
Wat is wat er nu gezegd word over de duur van een run?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
JSchut schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:50:
[...]

Wat is wat er nu gezegd word over de duur van een run?
Dat ze net te lang zijn, en dat je daardoor bij het doodgaan op een gegeven moment zoiets hebt van, laat maar zitten ik heb even een pauze nodig. Exacte duur van een run heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Heb hem maar besteld. Morgen afhalen bij de lokale intertoys. Zal me niks verbazen als hij daar morgen niet klaar ligt maar goed.

Heb er wel zin in!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:16
Bhoah ik twijfel toch wel. De setting, sound en graphics zijn erg tof, maar ben bang dat ik de gameplay niet lang genoeg leuk vindt. Ik zie mezelf wel stoppen uit frustratie na een tijdje... denk dat ik toch voor een goedkopere (2e hands?) versie wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Die van mij is verzonden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massief
Besteld bij allyourgames. Zou op launchdag binnen zijn maar nog geen bevestiging van verzending helaas.

Ben wel zeer benieuwd naar de game.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poulske
Ik wacht nog even met bestellen, dit is typisch zo’n game die over een paar weken al op Marktplaats staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Poulske schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:47:
Ik wacht nog even met bestellen, dit is typisch zo’n game die over een paar weken al op Marktplaats staat.
Dat staan alle games eigenlijk wel altijd :p
Persoonlijk speel ik een game na een paar dagen na release uit en dan knal ik het gelijk op MP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
s0kkie schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:13:
[...]

Dat staan alle games eigenlijk wel altijd :p
Persoonlijk speel ik een game na een paar dagen na release uit en dan knal ik het gelijk op MP.
Ik bedoel meer dat ik het gevoel heb dat deze snel op Marktplaats komt doordat men de game verkeerd inschat of te moelijk vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-08 13:47
Net de review gezien van IGN credits rolde over het scherm na circa 18 uur, daar ga ik echt geen 70 euro voor neertellen. Pik de game ooit wel op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Ambition88 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:38:
Net de review gezien van IGN credits rolde over het scherm na circa 18 uur, daar ga ik echt geen 70 euro voor neertellen. Pik de game ooit wel op. :)
Binding of Isaac had ik ook redelijk snel uit. Als in paar uurtjes. Maar daarna ook tientallen uren in gestoken. Hoop dat dat met deze game ook zo zal zijn.

Het verhaal uitspelen is niet het einde van de game ga ik van uit.

[ Voor 7% gewijzigd door JSchut op 29-04-2021 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-08 13:47
JSchut schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:39:
[...]

Binding of Isaac had ik ook redelijk snel uit. Als in paar uurtjes. Maar daarna ook tientallen uren in gestoken. Hoop dat dat met deze game ook zo zal zijn.

Hades heb ik ook ongeveer 60 uur ingestoken 'savonds met de gedachte ffe snel een paar runs, maar als dat hier niet echt op gaat door de time investment, ben ik bang dat ik de game na uitspelen links laat liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
JSchut schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:39:
[...]

De runs is Isaac zijn echter niet al te lang, ik heb honderden uren in The Binding of Isaac zitten en de nieuwste DLC voegt enorm veel content toe.

Als de 'loop' te lang is bij Returnal ben ik bang dat de game wel tegen gaat staan, als je bij Isaac na 25 minuten af gaat is dat niet leuk maar als je in Returnal na anderhalf á 2 uur dood gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Dat is zeker zo ja. Als de runs zo lang zijn wordt dat wel annoying. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Iemand al bezig met de game inmiddels? :P
Ik ga straks mijn exemplaar bij GM ophalen, ben echt benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Net even een half uur gespeeld, ben wel onder de indruk tot zover!

https://www.twitch.tv/videos/1005895443

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Massief
Ik heb hem net ontvangen met de 3d headset. Moet voor werk nog ff paar dingen fixen maar daarna knal ik hem er in. Eerste game van dit soort maar de sfeer spreekt me wel aan dus ben wel nieuwsgierig.. zal mn bevindingen posten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-08 10:22

H.Boss

Hugo Boss

Ook maar aangeschaft, zeker omdat de sfeer mij enorm aantrekt en ik van sci-fi horrors hou.

Net even gespeeld, keer doodgegaan en vervolgens begint het opnieuw. Maar klopt het dan dat een level volledig opnieuw random wordt gegenereerd? Want begin nu dan weer vanaf de crashsite, maar level is compleet anders opgebouwd.

[ Voor 17% gewijzigd door H.Boss op 30-04-2021 19:37 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:43
Weet iemand of dat wanneer je dood bent gegaan het spel dan opslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massief
H.Boss schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 19:31:
Ook maar aangeschaft, zeker omdat de sfeer mij enorm aantrekt en ik van sci-fi horrors hou.

Net even gespeeld, keer doodgegaan en vervolgens begint het opnieuw. Maar klopt het dan dat een level volledig opnieuw random wordt gegenereerd? Want begin nu dan weer vanaf de crashsite, maar level is compleet anders opgebouwd.
Verandert elke keer inderdaad. Moet nu de eerste eindbaas afmaken maar daar ben ik al een paar keer gestrand. Wel fucked up als je daar met adrenaline vol aankomt en je wordt kort ervoor geraakt door een kogel.. dan moet je op 0 die eindbaas pakken en dat lukt me nog niet. Die Frisk heeft ook 3 levens ofzo :')

Verder heb ik nog niet helemaal scherp wat alle elementen doen die op de grond liggen enzo. Is echt mega veel te ontdekken namelijk.

Al met al vind ik het wel cool. Grafisch wordt je niet echt weggeblazen en het is wat hectisch bij tijd en wijlen, maar verhaal en de sfeer maken wel veel goed voor mij. Morgen weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massief
mprkooij schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:03:
Weet iemand of dat wanneer je dood bent gegaan het spel dan opslaat?
Vraag ik me ook af ja.. heb hem nu gewoon uit gezet nadat ik dood was gegaan. Neem aan dat ik weer van de start begin met zwaard enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-08 10:22

H.Boss

Hugo Boss

Massief schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 23:39:
[...]

Verandert elke keer inderdaad. Moet nu de eerste eindbaas afmaken maar daar ben ik al een paar keer gestrand. Wel fucked up als je daar met adrenaline vol aankomt en je wordt kort ervoor geraakt door een kogel.. dan moet je op 0 die eindbaas pakken en dat lukt me nog niet. Die Frisk heeft ook 3 levens ofzo :')

Verder heb ik nog niet helemaal scherp wat alle elementen doen die op de grond liggen enzo. Is echt mega veel te ontdekken namelijk.

Al met al vind ik het wel cool. Grafisch wordt je niet echt weggeblazen en het is wat hectisch bij tijd en wijlen, maar verhaal en de sfeer maken wel veel goed voor mij. Morgen weer verder.
Ja, ik was dus ook bij die grote eindbaas dood gegaan.

De elementen zijn voor mij ook nog een raadsel inderdaad, maar dat kan ik rustig gaan uitzoeken.

De beleving is wel erg gaaf. Kreeg echt een sfeer a la Prometheus.

De aliens lijken veel op die uit de film Edge of Tommorow. Vooral hoe ze bewegen en zo.
En het doodgaan en opnieuw beginnen lijkt ook rechtstreeks uit deze film te komen. Misschien een inspiratiebron?

En niet te vergeten Dead Space elementen, in de zin verlaten omgeving, alleen op pad etc.
Ik vond Dead Space wel een van de beste sci fi horrors.

Al met al toffe setting!

[ Voor 14% gewijzigd door H.Boss op 01-05-2021 11:03 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Gisteren best wat uurtjes gemaakt, wat een game zeg! Die sfeer zet af en toe echt m’n haren rechtovereind, vooral dat huis is echt freaky. (Ben helemaal niet van de horror e.d.)

Het spel speelt echt super vloeiend op de PS5, oké tijdens hele drukke scènes zijn er mini dipjes maar ik ben wel zwaar onder de indruk. (Ondanks dat het geen grafisch hoogstandje is)

Gisteren had ik een parasiet gevonden die integriteit herstelde als het onder de 30% zat en mede daardoor de eerste baas gehaald en vrij ver gekomen in de tweede biome.

Hoewel ik wel bekend ben met het roguelike genre speel ik geen third person shooters dus ik moet er nog wel even wat beter in worden.

Het is wel een aparte roguelike trouwens, maar ik ben tot nu toe dik tevreden over m'n aankoop.

Die Dualsense is ook wel echt fantastisch trouwens, dat voegt echt heel wat toe aan de spelervaring.

Ik kan niet wachten om weer verder te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Bij mij beginnen de frustraties te komen door deze game lol.
Minstens 10 keer al dood gegaan in het eerste level, ben nu al iets van 3 uur bezig en ook een aantal keren bij de boss dood gegaan.
Hoop niet dat de game alleen maar moeilijker gaat worden 8)7

Het sfeertje in de game is wel super goed gedaan en het speelt zo smooth.
Beetje mix van Dead Space, Alien, Control en Prometheus inderdaad.

[ Voor 22% gewijzigd door s0kkie op 01-05-2021 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
s0kkie schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 14:28:
Bij mij beginnen de frustraties te komen door deze game lol.
Minstens 10 keer al dood gegaan in het eerste level, ben nu al iets van 3 uur bezig en ook een aantal keren bij de boss dood gegaan.
Hoop niet dat de game alleen maar moeilijker gaat worden 8)7

Het sfeertje in de game is wel super goed gedaan en het speelt zo smooth.
Beetje mix van Dead Space, Alien, Control en Prometheus inderdaad.
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/images/52d697c72cafcb2e51ad70139d1da808/tenor.gif

De eerste Biomes zijn blijkbaar makkelijk vergeleken bij de rest.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
De game ook aangeschaft, uurtje gespeeld en het speelt zoooooo lekker.

Wel lees ik overal dat de 3D Audio waanzinnig is, maar dat hoor ik niet zo. Kan ik ergens controleren of mijn headset dit ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Poulske schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 15:57:
De game ook aangeschaft, uurtje gespeeld en het speelt zoooooo lekker.

Wel lees ik overal dat de 3D Audio waanzinnig is, maar dat hoor ik niet zo. Kan ik ergens controleren of mijn headset dit ondersteunt?
Even zoeken op internet? Welke headset heb je?

Mijn Arctis 7 ondersteund het en het is echt geweldig, het helpt enorm met positioneren.

In mijn audio settings zie ik ook 3D Audio staan trouwens, ik weet niet of jij dit ook ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Evernote schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 16:23:
[...]

Even zoeken op internet? Welke headset heb je?

Mijn Arctis 7 ondersteund het en het is echt geweldig, het helpt enorm met positioneren.

In mijn audio settings zie ik ook 3D Audio staan trouwens, ik weet niet of jij dit ook ziet?
Een Corsair HS70, in mijn audio instellingen zie ik ook 3D audio. Dan zal het wel aan de kwaliteit van mijn headset liggen.

Wellicht eens over een nieuwe gaan nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Vandaag even gespeeld maar ik kom nog niet eens bij de eerste boss, terwijl ik normaal wel veel shooters speel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeroY85
Poulske schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:44:
Vandaag even gespeeld maar ik kom nog niet eens bij de eerste boss, terwijl ik normaal wel veel shooters speel.
Gewoon blijven proberen. Ben ook al best vaak dood gegaan maar bij deze game maakt het me echt niet uit. Je leert daardoor steeds beter de vijanden en hun patronen kennen en ook welke wapens het beste bij je passen. Hier heb ik nu de 1e boss neer en door een domme fout dood gegaan in de 2e biome. Leermomentje ;)

De game bevalt echt boven verwachting goed, voelt aan als de 1e echte next-gen game en de DualSense features dragen daar zwaar aan bij. Ben helemaal geen roque like liefhebber maar dit is echt een game waar ik me niet bij kan voorstellen dat een gemiddelde gamer die dit speelt dit niet heel leuk vindt. Fantastische game en in mijn ogen een must-play PS5-titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
ZeroY85 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:27:
[...]

Gewoon blijven proberen. Ben ook al best vaak dood gegaan maar bij deze game maakt het me echt niet uit. Je leert daardoor steeds beter de vijanden en hun patronen kennen en ook welke wapens het beste bij je passen. Hier heb ik nu de 1e boss neer en door een domme fout dood gegaan in de 2e biome. Leermomentje ;)

De game bevalt echt boven verwachting goed, voelt aan als de 1e echte next-gen game en de DualSense features dragen daar zwaar aan bij. Ben helemaal geen roque like liefhebber maar dit is echt een game waar ik me niet bij kan voorstellen dat een gemiddelde gamer die dit speelt dit niet heel leuk vindt. Fantastische game en in mijn ogen een must-play PS5-titel.
Vlak nadat ik dit had geschreven kwam ik bij de eerste boss, helaas dood gegaan. Maar ik blijf het inderdaad wel proberen, verder ben ik het volledig met je eens, dit is een must play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroY85
Poulske schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:39:
[...]

Vlak nadat ik dit had geschreven kwam ik bij de eerste boss, helaas dood gegaan. Maar ik blijf het inderdaad wel proberen, verder ben ik het volledig met je eens, dit is een must play.
Tip: zet auto sprint aan, dat maakt je veel behendiger in het ontwijken van enemies en hun aanvallen (heeft mij bij die 1e boss ook goed geholpen). Wel ff iets voorzichtiger doen bij ravijnen dan ;)

En bij die 1e boss altijd opzij dashen dus niet door z’n aanvallen heen wat bij de meeste enemies juist wel verstandig is. En z’n melee move moet je ten aller tijde weg van dashen want die is heel sterk, zodra je die move goed door hebt moet het wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
ZeroY85 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:04:
[...]

Tip: zet auto sprint aan, dat maakt je veel behendiger in het ontwijken van enemies en hun aanvallen (heeft mij bij die 1e boss ook goed geholpen). Wel ff iets voorzichtiger doen bij ravijnen dan ;)

En bij die 1e boss altijd opzij dashen dus niet door z’n aanvallen heen wat bij de meeste enemies juist wel verstandig is. En z’n melee move moet je ten aller tijde weg van dashen want die is heel sterk, zodra je die move goed door hebt moet het wel goed komen.
Auto sprint lijkt me niet zo handig, maar zal het eens testen.

Was wel grappig bij de eerste boss, had zijn levensbalk vrij snel leeg. Was al half aan het juichen.

Was het fase 1 van de 3...... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:43
Vandaag voorbij de tweede boss gekomen. Wat een spel zeg! Zorgt er gewoon voor dat zelfs wanneer je lang aan het grinden bent geweest en dood gaat, verder wilt spelen. Audio van de game is ook echt dikke prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Beach
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-08 13:11
Gruwelijke game, maar wel een beetje frusti van tijd tot tijd...Je krijgt niet altijd het juiste wapentje, en de keren dat ik in mn rug werd genaaid zijn met nog geen rekenmachine bij te houden..

Weet iemand hoe ik bij de cargo bay in mn shuttle kom, er zou iets in liggen maar geen idee hoe ik daar kom..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie de Knak
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 25-04 11:40
Inmiddels heb ik alle bosses verslagen en de credits gezien. Heel gaaf spel met hele toffe bossfights, de laatste biome was wel echt m'n favoriet. Ik heb wel het idee omdat ik minder dan 10 runs nodig had voor de laatste baas dat ik stukken verhaal gemist heb waar je bij elke runs achter komt, daar zie ik nu dus steeds meer van en vind ik ook tof verzonnen.

spoiler: title
Echter ben ik nog lang niet klaar want er is dus een act 3! Ben nu bezig om wat collectable sunshards te zoeken en ik heb er denk ik 4 van de 6.
Weet iemand hoe ik bij de cargo bay in mn shuttle kom, er zou iets in liggen maar geen idee hoe ik daar kom..
Rustig door blijven spelen ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Arie de Knak op 03-05-2021 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Ik pak al die dingen op waardoor ik veel malfunctions heb. En heb al meerdere keren gehad dat ik geen andere wapen kon oppakken. Als je dan een 0 hebt en ziet diverse +4 wapens liggen is dat wel klote 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik ben nog steeds bezig met de eerste biome, frustrerend spel, maar ben wel fan van hoe het speelt en voelt.
Ik heb pas één echte goede run gehad, maar baas was toch een maatje te groot.

Ben onderhand al 20 keer dood gegaan denk ik, maar het is ook gewoon even wennen, op een gegeven moment weet je wat vijanden doen, maar ik word helemaal gek van alle kleurtjes en bolletjes die sommige vijanden afschieten >:)

Daarnaast mag ik hopen dat er toch iets van een checkpoint komt in elke biome, zodat je niet elke keer opnieuw hoeft te beginnen vanaf het begin, ik weet dat je niet elke boss in een biome opnieuw hoeft te doen als je die eenmaal hebt verslagen, maar het begint nu al een beetje frustrerend te worden dat ik geen enkele stap verder kom.
Niet iedereen heeft de tijd om uren te spelen in de hoop dat je verder komt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 22-08 20:15
ZeroY85 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:27:
Ben helemaal geen roque like liefhebber maar dit is echt een game waar ik me niet bij kan voorstellen dat een gemiddelde gamer die dit speelt dit niet heel leuk vindt. Fantastische game en in mijn ogen een must-play PS5-titel.
Klinkt goed! Housemarque games vind ik altijd tof. Moet wel zeggen dat ik Next Machina wat minder vond. Alienation en Deadnation wel echt grijs gespeeld met mn vriendin. Ik weet nog niet zo goed of Returnal me wat lijkt. Ik kijk nog even de kat uit de boom en wacht op een save functie O-)
Ik wil lekker op mijn gemakje ff gamen. Dan wil ik wel op elk moment graag m'n progressie behouden.

[ Voor 24% gewijzigd door Hulleman op 03-05-2021 13:13 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sluuz
Pfoe, toch maar gekocht en wel echt even weggeblazen door de kwaliteit van het geheel. Visueel, geluid én het gevoel in de DualSense zijn echt wel nextgen.

Vind het space/scifi thema nog wel goed te pruimen ondanks dat het totaal niet m'n cup of tea is. Nog steeds in eerste biome en niet zo heel veel gespeeld nog, maar het blijft wel trekken.

Edit: wel een crash gehad. Dat moet wel echt snel gefixt worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Sluuz op 03-05-2021 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
Sluuz schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:21:
Pfoe, toch maar gekocht en wel echt even weggeblazen door de kwaliteit van het geheel. Visueel, geluid én het gevoel in de DualSense zijn echt wel nextgen.

Vind het space/scifi thema nog wel goed te pruimen ondanks dat het totaal niet m'n cup of tea is. Nog steeds in eerste biome en niet zo heel veel gespeeld nog, maar het blijft wel trekken.

Wauw hier ook,en wat een challenge! Net wel ff 4 x in een uur dood gegaan, en telkens totaal andere map, Gruweeelijk!!😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:54
Sluuz schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:21:

Weggeblazen ? Ik vind het nogal wat. Dan ga ik er een beetje vanuit dat ik bij aanschaf de beste PS game sinds jaren te pakken heb. Van de gameplay video's wordt ik ook niet heel erg enthousiast. Ik wacht wel even tot ie voor de helft van de prijs te verkrijgen is. Ik verwacht dat het bij deze game niet heel lang gaat duren, maar 75 Euro vind ik het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Nol_NL schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 03:31:
[...]

Weggeblazen ? Ik vind het nogal wat. Dan ga ik er een beetje vanuit dat ik bij aanschaf de beste PS game sinds jaren te pakken heb. Van de gameplay video's wordt ik ook niet heel erg enthousiast. Ik wacht wel even tot ie voor de helft van de prijs te verkrijgen is. Ik verwacht dat het bij deze game niet heel lang gaat duren, maar 75 Euro vind ik het niet waard.
Persoonlijk vind ik het de beste PS5 game tot nu toe, dus weggeblazen is voor mij wel het goede woord. Het is voor mij ook de eerste echte next gen game waar je de features goed naar voren ziet komen, geen laadtijden en de DualSense optimaal gebruiken.

Gisteravond na poging 4 eindelijk de eerste boss gekilled. Had een run met prima gear en parasites, helaas was het al vrij laat en omdat ik morgen een andere game ga spelen met vrienden, heb dus de game moeten afsluiten. Als ik de volgende keer verder ga is al mijn gear weg.

Dat is dan ook het enige minpunt aan deze game, dat savesysteem. Daar moeten ze wel wat op verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroY85
[...]

Deze game beleef je pas als je het speelt. Gameplay filmpjes kijken doet deze game absoluut geen eer aan kan ik je garanderen.

Beste PS5-game tot dusver no doubt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
[...]

Zoals mensen hierboven ook al zeiden, filmpjes kijken is het halve verhaal. Ik twijfelde ook maar nu ik het speel merk je hoe de combinatie van goeie graphics, extreem goeie geluiden, de geluiden uit je controller en de haptics allemaal samenwerken. Dat maakt dat ik voor mn gevoel veel meer "in" het spel zat dan ik voorheen heb ervaren met bv een (ik noem maar wat) The Last of Us. Het is de algehele sfeer die wordt neergezet die ik best wel epic vind.

Maar het is natuurlijk je goed recht om te wachten op een prijsverlaging. Het is ook geen game voor iedereen dus die prijs zal vast wel wat sneller gaan dalen dan bij de echt grote IP's.
Ik heb alleen een zwak voor de games die Housemarque in het verleden maakte en gun ze dit succes dus wel full price gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massief
Ik ben ook blij dat ik hem gekocht heb. Als je met je headset speelt is de sfeer echt fenomenaal. Al die geluiden om je heen, mysterieuze voorwerpen die er liggen, brute tegenstanders en telkens veranderende map maken het gewoon een bruut spel. Inmiddels ook Frike verslagen en nu bezig met de 2e wereld. Zal weer een uitdaging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Mijn exemplaar was vertraagd. (Ik bestel nooit meer bij intertoys in de winkel haha) Dacht koop wel lokaal.

Mag hem straks ophalen. Inmiddels begonnen met Miles Morales. Twijfel of ik die eerst uit ga spelen of dat ik direct in Returnal duik. Heb wel echt zin in Returnal!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-08 17:44
Heerlijk spel. Heb de eerste boss inmiddels down, maar met veel geluk in m'n run en hakken over de sloot.

Twee vragen, waarvan één voor de zekerheid in spoiler tags. Veilig voor de mensen die de eerste boss verslagen hebben.

Vraag 1: Wanneer gebruiken jullie aim down sight? Ik merk dat ik het gebruik om vijanden op medium en lange afstanden te locken en daarna snel overga op hipfire. Vijanden die dichtbij zijn hipfire ik sowieso. Bij sommige grotere vijanden zie je een kader om hun zwakke plek, maar volgens mij is er naast het locken niet echt een voordeel aan ADS, of mis ik iets?

Vraag 2:
spoiler:
Ben zojuist in de Crimson Wastes (tweede zone) aangekomen. Ik zie de bui nu al hangen dat als ik doodga ik de hele eerste area weer opnieuw moet clearen voordat ik een kans maak. In hoeverre gaat dit door? Moet je écht elke run weer gebied 1 clearen, gevolgd door 2 etc? Best wel brutal als je dan laat in het spel dood gaat. Of komt er ergens nog een punt waarin je niet alles weer eerst hoeft door te lopen? En dan bedoel ik puur qua equipment en items.

Nog een paar pro-tips die ik wil delen. Een aantal op Reddit gelezen en een aantal zelf achter gekomen:
  • Je kan terug naar je schip om te slapen om je health aan te vullen. Er respawned niets, dus dat is het wel waard als je niet vol leven bent als je richting de boss wil.
  • Je kunt 'Always run' aanzetten in de settings. Als je dat eenmaal aanhebt vraag je je af waarom er uberhaupt een loop optie is :D
  • Melee is echt megasterk en stunt grote vijanden. Erheen dashen en ze neerknuppelen is zoveel sneller en minder gevaarlijk dan op ze schieten.
  • Dash door projectiles heen, niet van ze af (behalve paarse, die doen je alsnog pijn).
  • Je kunt je alt-fire gebruiken zonder je reloaden te verstoren. Handig als je in een panieksituatie zit waarin je geswarmed wordt.
  • Oranje/Gouden enemies geven veel geld (even de naam van de currency kwijt) maar je moet wel snel zijn... ze despawnen. Als je er één ziet, direct bovenop duiken dus. Vergelijkbaar met de Crystal Lizards uit de Souls games

[ Voor 6% gewijzigd door yinx84 op 04-05-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massief
yinx84 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:26:
Heerlijk spel. Heb de eerste boss inmiddels down, maar met veel geluk in m'n run en hakken over de sloot.

Twee vragen, waarvan één voor de zekerheid in spoiler tags. Veilig voor de mensen die de eerste boss verslagen hebben.

Vraag 1: Wanneer gebruiken jullie aim down sight? Ik merk dat ik het gebruik om vijanden op medium en lange afstanden te locken en daarna snel overga op hipfire. Vijanden die dichtbij zijn hipfire ik sowieso. Bij sommige grotere vijanden zie je een kader om hun zwakke plek, maar volgens mij is er naast het locken niet echt een voordeel aan ADS, of mis ik iets?

Vraag 2:
spoiler:
Ben zojuist in de Crimson Wastes (tweede zone) aangekomen. Ik zie de bui nu al hangen dat als ik doodga ik de hele eerste area weer opnieuw moet clearen voordat ik een kans maak. In hoeverre gaat dit door? Moet je écht elke run weer gebied 1 clearen, gevolgd door 2 etc? Best wel brutal als je dan laat in het spel dood gaat. Of komt er ergens nog een punt waarin je niet alles weer eerst hoeft door te lopen? En dan bedoel ik puur qua equipment en items.
Indd bij doodgaan begin je weer bij je space ship in 1 maar ik heb er niet veel last van. De opening naar 2 is best dichtbij vaak of snel te bereiken, althans dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
spoiler:
Je hoeft de bazen niet opnieuw te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Ik ben vast echt super slecht, maar ik kom maar niet voorbij de eerste baas, al 10 uur bezig ofzo jezus.... Nog nooit zo iets moeilijks gespeeld, maar het blijft me intrigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massief
robzzzzzzzz schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:56:
Ik ben vast echt super slecht, maar ik kom maar niet voorbij de eerste baas, al 10 uur bezig ofzo jezus.... Nog nooit zo iets moeilijks gespeeld, maar het blijft me intrigeren
Ik had ook wel een aantal pogingen nodig haha. Maar geeft wel voldoening als je hem dan pakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-08 07:34
Ik heb hem ook aangeschaft, ben erg benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
1ste boss down.. easy met de juiste perks. vergeleken bij demon souls easy.. goede game. ik vindt die 80 wel erg prijzig moet ik zeggen... dit weekend ook resident evil halen. dure aangelegenheid zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
Ik had de eerste boss is ook pas bij poging 4, pogingen om uberhaupt bij de boss te komen niet meegeteld. Maar gewoon door blijven spelen en het komt vanzelf, je begint dan ook de moves van de monsters en de boss door te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Het lastigste aan de boss vond ik dat er relatief lang tussen de pogingen zit, waardoor je hem niet echt goed kunt bestuderen. Heb twee of drie keer gehad dat de boss vlakbij m'n schip zat en daar heb ik direct gebruik van gemaakt, zonder eerst goede items te verzamelen. Op een gegeven moment wist ik z'n attack patterns wel en kon ik vrijwel blanco in fase 3 komen... toen was het een kwestie van wat goede loot verzamelen voor de beslissende poging.

Extra pro-tip: de tentakels die je omhoog tillen kun je gebruiken om op platformen te komen waar je eigenlijk nog niet bij hoort te komen in het begin.

[ Voor 9% gewijzigd door yinx84 op 04-05-2021 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Alleen een spoiler als je niet wil weten hoeveel levels er zijn ;)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/li8xd4t8mzw61.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door yinx84 op 04-05-2021 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
yinx84 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:15:
[...]

Het lastigste aan de boss vond ik dat er relatief lang tussen de pogingen zit, waardoor je hem niet echt goed kunt bestuderen. Heb twee of drie keer gehad dat de boss vlakbij m'n schip zat en daar heb ik direct gebruik van gemaakt, zonder eerst goede items te verzamelen. Op een gegeven moment wist ik z'n attack patterns wel en kon ik vrijwel blanco in fase 3 komen... toen was het een kwestie van wat goede loot verzamelen voor de beslissende poging.

Extra pro-tip: de tentakels die je omhoog tillen kun je gebruiken om op platformen te komen waar je eigenlijk nog niet bij hoort te komen in het begin.
:*) Bedankt voor de uitgebreide reactie! en super tip van de tentakels! ik zag al veel dingen liggen daarboven waar ik graag bij zou komen, maar had er nooit aan gedacht! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Net de game geïnstalleerd maar krijg telkens de update niet. Elke keer foutmelding versie 01.003.001 kan hij niet installeren (disc versie heb ik)

Iemand ideeën?
Database rebuild al uitgevoerd...

Eens geprobeerd om versie 1.0 op te starten. Die blijft mooi op "Sony interactive entertainment presents" hangen...

:(

[ Voor 23% gewijzigd door lordloeder op 04-05-2021 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
lordloeder schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:37:
Net de game geïnstalleerd maar krijg telkens de update niet. Elke keer foutmelding versie 01.003.001 kan hij niet installeren (disc versie heb ik)

Iemand ideeën?
Database rebuild al uitgevoerd...

Eens geprobeerd om versie 1.0 op te starten. Die blijft mooi op "Sony interactive entertainment presents" hangen...

:(
heel vaag... kan bijna niet. hardware issue ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
shakespeare schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:58:
[...]

heel vaag... kan bijna niet. hardware issue ?
Geen idee.
Dit is wel de eerste ps5 disc die erin gaat. PS4 discs geven geen problemen.
Tot nu toe zijn de ps5 games allemaal download varianten geweest.

Dan maar eens een factory reset uitproberen? Enig idee hoe lang die dan duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
ben nu bij de 2de boss.. zonder dat poppetje dat je weer een extra life hebt redt ik het niet.. extra health potion helpt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
shakespeare schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:23:
ben nu bij de 2de boss.. zonder dat poppetje dat je weer een extra life hebt redt ik het niet.. extra health potion helpt ook.
Hier ook. Gelukkig kun je relatief snel terugkomen bij de boss van wat ik gezien heb. Ga weer m'n taktiek herhalen waar ik naar de boss rush om hem 'droog' te oefenen... en als ik vertrouwen genoeg heb een monster run ga doen waar ik alles van A-Z clear.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Net met zwetende handjes de tweede boss verslagen, wat een sensationele game!

Constant alert zijn voor wat er komen gaat en nooit een moment rust gepaard met de muziek, geluidseffecten en de snelle actie..

Housemarque! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Voor de zekerheid in spoilertags maar niet echt een spoiler, gaat meer over biomes etc. Voor de mensen die blind de game in willen gaan of ze min mogelijk willen weten is het een spoiler.

spoiler:
Ondertussen bezig geweest in de tweede biome, maar wat is jullie tactiek? In de eerste biome zo snel mogelijk naar de portal rennen en gear in de tweede biome zoeken, of toch eerst wat gear in biome 1 zoeken zodat biome 2 wat makkelijker is?

[ Voor 12% gewijzigd door Poulske op 05-05-2021 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
is er bij biome 2 ook zo'n buystation waar je die extra's kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Genieten deze game!

Wat een sfeer, geluid en wat speelt het soepel. Daarnaast is de controller echt vet, alleen die regendruppels die je voelt al. Ik hoop echt dat het een bescheiden verkoop succes wordt, want dat gun ik ze van harte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Gister voor het eerst gespeeld en 3 runs gedaan. Eerste boss bijna down.
spoiler:
15% nog ofzo in de laatste phase.

Ik was wel echt screwed want had en een slecht wapen en
spoiler:
Een parasiet die m'n healing verbeterde maar m'n dodge cooldown behoorlijk verlengde.

Lekkere game! Van de week weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Gisteren tot de baas gekomen in biome 2, ruim een uur mee bezig geweest, weapon proficiency was 9, binnen 1 minuut dood en je kunt weer opnieuw beginnen.
Kan aan mij liggen, maar nogal frustrerend :X

[ Voor 3% gewijzigd door McWolf82 op 05-05-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
shakespeare schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:43:
is er bij biome 2 ook zo'n buystation waar je die extra's kan kopen?
Ja
McWolf82 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:02:
Gisteren tot de baas gekomen in biome 2, ruim een uur mee bezig geweest, weapon proficiency was 9, binnen 1 minuut dood en je kunt weer opnieuw beginnen.
Kan aan mij liggen, maar nogal frustrerend :X
Yep. Hier een zelfde scenario. Ik begin nu de ophef over save game/checkpoints beter te snappen. Ik snap dat je je run opnieuw moet beginnen als je dood bent... dat hoort gewoon bij het genre. Maar ik vind het jammer dat ik het spel niet een half uurtje kan oppakken in m'n lunchpauze. Rest mode is niet echt een optie voor mij omdat ik niet de enige ben in huis die de PS5 gebruikt... en van wat ik gelezen heb is het ook zeker geen watervaste oplossing gezien de crashes en updates.

Wellicht hebben ze het gedaan om save scumming geen optie te laten zijn, maar ik merk dat ik minder snel geneigd ben om aan een nieuwe cycle te beginnen omdat ik vaak weet dat ik simpelweg de tijd niet ga hebben voor een hele run. Denk dat er genoeg opties zijn om checkpoints in te bouwen... bijv. als je een nieuwe Biome in gaat.

Misschien hebben ze gewoon het probleem dat de onderliggende programmatuur geen save games aankan omdat je met random gegenereerde levels zit. Ze zijn er zo stil over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
yinx84 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:17:
[...]

Ja

[...]

Yep. Hier een zelfde scenario. Ik begin nu de ophef over save game/checkpoints beter te snappen. Ik snap dat je je run opnieuw moet beginnen als je dood bent... dat hoort gewoon bij het genre. Maar ik vind het jammer dat ik het spel niet een half uurtje kan oppakken in m'n lunchpauze. Rest mode is niet echt een optie voor mij omdat ik niet de enige ben in huis die de PS5 gebruikt... en van wat ik gelezen heb is het ook zeker geen watervaste oplossing gezien de crashes en updates.

Wellicht hebben ze het gedaan om save scumming geen optie te laten zijn, maar ik merk dat ik minder snel geneigd ben om aan een nieuwe cycle te beginnen omdat ik vaak weet dat ik simpelweg de tijd niet ga hebben voor een hele run. Denk dat er genoeg opties zijn om checkpoints in te bouwen... bijv. als je een nieuwe Biome in gaat.

Misschien hebben ze gewoon het probleem dat de onderliggende programmatuur geen save games aankan omdat je met random gegenereerde levels zit. Ze zijn er zo stil over...
Dit is gewoon een bewuste design keuze geweest, uiteindelijk zul je er makkelijker doorheen gaan naarmate je het spel meer speelt.

Met checkpoints e.d. kun je waarschijnlijk ook een save cheat of iets toepassen zoals je zelf ook al zegt waardoor je het spel binnen no time uit speelt.

Het is echt een game van vallen, nog meer vallen en uiteindelijk opstaan.

Je kan natuurlijk wel de console ff in rest mode zetten en later verder spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Evernote schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:17:
[...]

Dit is gewoon een bewuste design keuze geweest, uiteindelijk zul je er makkelijker doorheen gaan naarmate je het spel meer speelt.

Met checkpoints e.d. kun je waarschijnlijk ook een save cheat of iets toepassen zoals je zelf ook al zegt waardoor je het spel binnen no time uit speelt.

Het is echt een game van vallen, nog meer vallen en uiteindelijk opstaan.

Je kan natuurlijk wel de console ff in rest mode zetten en later verder spelen.
Dat het een bewuste keuze is geloof ik inderdaad ook wel, maar ook al ben je supergoed, een enkele run duurt echt uren. Een run in bijvoorbeeld FTL, Binding of Isaac, Slay the Spire duurt gemiddeld één uur, maar zelfs in die games kun je dus tussendoor save en quit doen. En ook zijn die games niet minder uitdagend daardoor.

Hoe geweldig ik de game ook vind, het gaat niet erg respectvol met je tijd om :P Ik kan wel 10 manieren verzinnen waarop ze een checkpoint kunnen inbouwen zonder dat het iets af doet van de moeilijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
yinx84 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:46:
[...]

Dat het een bewuste keuze is geloof ik inderdaad ook wel, maar ook al ben je supergoed, een enkele run duurt echt uren. Een run in bijvoorbeeld FTL, Binding of Isaac, Slay the Spire duren gemiddeld één uur, maar zelfs in die games kun je dus tussendoor save en quit doen. En ook zijn die games niet minder uitdagend daardoor.

Hoe geweldig ik de game ook vind, het gaat niet erg respectvol met je tijd om :P Ik kan wel 10 manieren verzinnen waarop ze een checkpoint kunnen inbouwen zonder dat het iets af doet van de moeilijkheid.
Zoals ik al eens eerder heb gezegd, het is helaas een slechte roguelike maar wel een fantastische game.

Na iedere baas is er geloof ik ook een shortcut naar de biome na de baas zodat je een heel stuk kunt overslaan.

Het is gewoon heel anders dan bv TBOI maar het heeft ergens ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Vanavond komt er dus een patch uit. Benieuwd wat er in zit, misschien toch een save optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
kwdtje schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:12:
Vanavond komt er dus een patch uit. Benieuwd wat er in zit, misschien toch een save optie?
F @ alle mensen die hun PS5 mid-run op Rest Mode hebben staan :P
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste