@
Tinusvolkel o we zitten in het automagiserings topic
lol erhm die 2 draadjes en 2 muisklikjes kost wel in het begin wat hoofdpijn .. en goed RFTM scheelt een hoop
want het detail "connect pin gpio0 to GND" lees je bv snel overheen .. en dan krijg je errors met de "esp flash tool" (er zijn er diverse)
en dan moet je niet zoals ik 2 gpio pinnen kiezen (GPio 0 en 2 bv) die voor andere doeleinden worden gebruikt .. maar goed toen ik het eenmaal werkend had .. is nummertje elke volgende esp een simple stap ..
& @
Plenkske iets wat ik NIET in het zwembad topic wilde posten .maar hier
Enige waar je op moet letten bij het openschroeven is "treadlock" en zegels . houd ook pen en papier + fototoestel (gsm) bij de hand .. log ALLES ..
vroeger bij computers werden enkele schroeven met treadlock voorzien .. en als je ze op de verkeerde plek terug schroefde was je als consument de pisang ..
Maar kans is klein dat dit bij WP's gedaan word .. zwembad appartuur is niet hacker proof

en het is nog niet zo vaak gedaan ..
Even plaatje van de nieuwe intex ZFP gejat maar het gaat om het "idee" voor je WP

deze witte connector gaat naar 1 module met 2 a 3 buttons en een dubbele 7-segment display
Echter jullie WP heeft 4 knoppen en 3 x 7segment ..
even vanuit de ZFP geredeneerd (bij gebrek aan foto's van een teardown van jullie WP

)
aangezien het 4 pins zijn vermoed ik dat de pinnen als volgt zijn
pin 1 ) VCC 5v 99% zeker
pin 2 ) ?
pin 3 ) ?
pin 4 ) GND
pin 1 en 4 na meten met een multimeter kan je 1:1 doorlussen met het bestaande display
pin 2 en 3 splitsen naar een digitale input pin zetten van de arduino /esp en naar het device .. of (beter) deze
https://www.tinytronics.n...ic-analyzer-8-channel-usb
ik heb er wel 1 maar jullie wonen wellicht niet in regio rotjeknor
Wellicht zet je er een diode tussen (ledje oid) dat de stroom maar 1 richting op kan .. zodat je niet het risico loopt op beschadigingen @
Jazsie graag hoor ik het als ik iets lomps zeg
vergeet niet gnd met GND te koppelen oid (ik zou vcc 5v oid ook meteen van ervandaan pakken)
Uiterraard zorg je dat die 2 gpio's output genereren naar een serial console oid ..
en dan knopjes rammen .. wat je verwacht is een binaire 0 of 1
mis je dat .. heb je kans dat het tx/rx signalen (of i2c/spi)
maar serial input/output .. is simpel weg de juiste baudrate "gokken" meestal de meest 3 a 4 common of alle 9 afgaan .. lukt dat niet dan houd je I2c over ..
Een signal analyzer .. + sigrok software maakt dit 100% eenvoudiger want er zit een "analyzer" ingebouwd en dat is paarmuisklikken ..
andere optie (lastiger) is een foto te maken van het "display/buttonbox" ding .. printplaatje (voor+achter) en hopen dat de chips leesbaar zijn .. (maak ook gelijk foto's van andere printplaten ..) als je toch openschroeft .. en hier posten
Anyway .. als je onderschept hebt wat er gebeurt als je een knop drukt .. kan je relatief simpel de esp als "doorgeefluik" c.q "hotelschakelaar" laten fungeren .. en die 7 segment display omzetten kan ook software matig .. ik gok ook dat je de esp mooi in de behuizing kwijt kan enige is dat je een wifi antenne kabeltje naar buiten moet krijgen

maar die zijn niet zo dik
Als je het helemaal mooi wilt doen koop je gewoon via ome ali dezelfde connector in Male en Female vorm

om je --> esp
dan behoud je de knop en voeg je gelijk remote monitoring toe

en indien er een garantie issue is "unplug" je de ESP en sluit je alles netjes aan ..