Lange quote post incoming!
(Sorry, loop wat achter...)
Goed punt! Dank voor de tip!
Sociale contacten? Hoezo? Zeker allemaal "vrienden" die je hebt nu dat je een zwembad in de tuin hebt

De active deals reserve

Dat gaat wel lekker zo...
Wel lachen dat de 24-5 bot de 26-5 bot weer heeft ingehaald.
Dat is helemaal niet slecht!
Zeph schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:43:
Ik kan vertellen, Safety order step scale op 0.55 was niet perse een heel goed idee
Het moment dat SO 4 of 5 ingekocht werd sloeg de bot bijna direct door naar de max van 15 SO's hierna schommelde de koers nog even door en werd de deal wel gesloten. Nadere inspectie laat zien dat dit precies de "dip" was en die is volledig opgevangen, maar of ik de test succesvol wil noemen eerder een gelukje. Als de dip groter was dan had ik waarschijnlijk met een grote zak SOL blijven zitten.
Tijd om verder te knutselen aan de step scale!
Maar... Dan wordt de step toch steeds kleiner?
Dat is wel een leuk experiment, maar in de praktijk niet echt praktisch, zeg maar

Remy!!!! schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:45:
Ik ben nu aan het spelen met de SO's en het verbaasd mij hoeveel verschil er is tussen het aantal SO's.
In het onderstaande voorbeeld zijn de Deviation en Volume zo goed als gelijk, maar de hoeveelheid SO's verschilt dus wel.
Zo zie je bij de 3SO variant dat je bij een Deviation van 20.11 'maar' een 5.47% Requered Change nodig hebt, maar bij de 6SO variant is dat dus bijna het dubbele.
Dat de 3SO variant het zoveel beter doet is wel logisch want je hebt minder SO's gemaakt waarbij de bot de munt op dure momenten heeft ingekocht, maar dit verschil had ik niet verwacht!
Nu zit ik een beetje in dubio, want de 3SO variant lijkt de beste optie, maar die heeft maar 3 momenten waarop de SO wordt geactiveerd (joh echt?

), waardoor je dus de 1, 4.9 en 20.11 pakt. En daardoor zit er een enorm gat tussen SO 2 en 3.
Het voordeel van de 6SO variant is dat je alles wat beter verspreid, en je t/m SO5 redelijk veilig zit qua 'Requered change'.
Wat raden jullie aan? Of hebben jullie nog tips?
[Afbeelding]
Een volume scale van 5.5
Ik snap de gedachte op zich, maar het gat tussen SO 2 en 3 is echt heul groot.
* Ben.Hahlen Eens met de sheet spelen gaatDit dus
Tafkar schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:06:
Ben zelf ook al tijdje opzoek naar de sweetspot, maar ben er nu wel achter dat de juiste instelling afhankelijk is van de markt waarin we zitten.
Ben nu bezig een setup te maken waarbij ik een bot heb voor een bear market (nog steeds wel een long bot), een voor een stabiele markt (misschien moet dit maar een gridbot worden) en een voor een bull market.
In de eerste zal ik weinig SO's gebruiken (beetje zoals de 3SO bot die Remy net laat zien)
In de laatste optie een bot met veel SO's en geen start conditie (dus ASAP en 1 bot = 1 coin)
Voor een markt die zijdelings beweegt weet ik het nog niet.
Daar zijn we allemaal naar op zoek
Ik ben het wel met je eens dat er wel echt een verschil tussen een bear en bull market zit. Zeker gezien de volatiliteit, want, onafhankelijk van welke markt, kan er zomaar ineens een klap naar boven of naar beneden gegeven worden.
Zeph schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:06:
[...]
Ik vraag mij bijna af, of het wel waard is om zoveel geld in SO's in een deal te klappen. Zonder SO's is het een 10-30 cent winst deal (afhankelijk van TP/TTP)? Je zet heel veel funds vast in de SO's en hebt ook nog reserve nodig voor als het fout gaat? Ik twijfel echt aan de balans, mijn step scale project was wat dat aangaat ook geen succes want die schoot ook van 70-ish BUSD naar 330 in een paar minuten tijd
Maar als ik naar mijn deals kijk van tijdens de crash, dan staan er nog best een paar dik in de min (10-20%).
Helaas weet ik zelf ook nog niet wat handig is.
Het idee van SO's is, IMHO, om er voor te zorgen dat je het verlies mitigeert (en daardoor ook winst pakt).
Dat zorgt er inderdaad voor dat er meer geld vast staat, maar in theorie komt dat ook weer sneller vrij, dankzij de SO's.
zappa40 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:25:
And now for something completely different: de gridbot
Ik heb nu al mijn DCA-bots uitgezet, en de lopende deals omgezet naar gridbots. Waren oude deals die al meer dan 2 weken op -20% bleven staan.
Hieronder de gridbots heb ik nu draaien (onderste 6 zijn van oude dca-deals, die coins zou ik niet aanraden om er zomaar een gridbot mee op te starten)):
BTC/BUSD
BNB/BUSD
ETH/BUSD
XVG/BUSD
AUDIO/BTC
CAKE/BTC
RLC/ETH
SC/BTC
ATOM/BTC
Ter lering ende vermaeck zal ik af en toe de behaalde % posten.
Interessant! Ben zeer benieuwd hoe die het doen.
Da fuq!?!?!?

Nice!
Waar komt dat plaatje vandaan?
Dat is denk ik wel een redelijk veilige range.
Remy!!!! schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:53:
Ja dat zou allemaal ideaal zijn, maar m'n budget is het daar niet mee eens
Daarom ben ik mij nu aan het focussen om de 'Required change, %' zo laag mogelijk te krijgen, maar dan wel met zo min mogelijk geld en zo min mogelijk SO's

Maar... Iedereen zit hier toch gewoon met 10 BTC te traden? Minimaal?

Dat ziet er wel uit als een goede optie inderdaad. Mooie stappen en ook mooie Req % change.
Volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat we idealiter:
- Zoveel mogelijk geld binnenhalen
- Met zo min mogelijk geld
....dus misschien toch maar gaan tippelen dan..
But seriously: Ik ben er van overtuigd (for better or worse) dat er een soort van sweet spot moet zijn.
De dip van bijna 50% die we een paar weken geleden zagen is (hoop ik) meer een outlier dan een vaak voorkomend event. De vraag is of je daar
altijd op voorbereid moet zijn.
Dips van 20% zijn, gezien de volatiliteit, normaler, dus daarop anticiperen lijkt mij alleen maar verstandig.
Dus dan is de vraag (kijken of we tot consensus kunnen komen):
Hoeveel willen we afdekken en hoeveel geld willen we daar in stoppen?
Dat is uiteraard persoonlijk, maar het lijkt er wel op dat we allemaal een beetje dezelfde richting in gaan.
Zoals hierboven gezegd: Ik ga eens een beetje met de sheet spelen, kijken of ik wat leuks kan vinden
De MATIC Grid bot heeft gisteren om 14:29 zijn eerste profit gemaakt en ik zit nu op de 0.9% profit.
Ik heb vanochtend de grid iets aangepast, waardoor mijn grid iets compacter geworden is. De theorie is dat ik dan meer grids pak tegen een lager percentage, maar daardoor wel meer winst.
Waar ik eerst $0,07 (plus change) winst had, is dat nu $0,05 (plus change).
We gaan het zien in de aankomende dagen