Ik heb destijds met Ideetron hierover gechat en kwam ook uit op dit model. Aarden is wel het beste maar het schijnt inderdaad dat het ook werkt zonder aarde. Hoe het exact werkt snap en weet ik ook nog niet.Chris12 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 07:20:
[...]
Over welke bliksembeveiliging heb je het dan specifiek?
Zoiets als dit?
https://webshop.ideetron....x-bliksembeveiliging.html
Bij seeed kan je ook weer bestellen.. 31 december leveringDoeEensGek schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:30:
heliumhotshop is dus onbereikbaar tijdens deze sale.
[...]
[Afbeelding]
link voorr de sensecap is veranderd.Zaratrass schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:54:
[...]
Bij seeed kan je ook weer bestellen.. 31 december levering
https://sensecap.heliumhotshop.eu/
Ik heb het over seeed.. niet heliumhotspotDoeEensGek schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:54:
[...]
link voorr de sensecap is veranderd.
https://sensecap.heliumhotshop.eu/
https://www.seeedstudio.c...om/SenseCAP-M1-EU868.html
[ Voor 12% gewijzigd door Zaratrass op 03-11-2021 10:00 ]
En ik had het over heliumhotspotZaratrass schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:00:
[...]
Ik heb het over seeed.. niet heliumhotspot
https://www.seeedstudio.c...om/SenseCAP-M1-EU868.html
Van Discord heliumhotshop:
:orange_alert: All 1300 pcs of the SenseCAP M1 January Pre-Order are now sold/reserved.
- If you have chosen SEPA Payment you will have three days to pay or your order will be cancelled.
- We will merge all orders of today with the regular system somewhere this week as done in the previous sale
- For VAT returns, we will do this once we merged all orders in our regular shop
[ Voor 39% gewijzigd door DoeEensGek op 03-11-2021 10:23 ]
Weer bereikbaar.DoeEensGek schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:30:
heliumhotshop is dus onbereikbaar tijdens deze sale.
[...]
[Afbeelding]
Bedoel jij deze:
https://www.heliumhotshop...ction-n-female-to-n-male/
Nee sorry ik had het over die van ideetron al denk ik dat die hetzelfde doet.Chris12 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:24:
[...]
Weer bereikbaar.
Bedoel jij deze:
Wat is de Discord URL, hij geeft bij mij aan dat de huidige URL verlopen is.DoeEensGek schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:19:
[...]
En ik had het over heliumhotspot. Maar daar zijn ze nu op. Seeed heeft ze nog op dit moment.
Van Discord heliumhotshop:
[...]
https://discord.gg/8MPzVQXWb6rnark schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:34:
[...]
Wat is de Discord URL, hij geeft bij mij aan dat de huidige URL verlopen is.
Mijn Heltec hotspots zijn onderweg.
Ik ben benieuwd
Ik ben benieuwd
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Hoeveel heb je er besteld?LED-Maniak schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:47:
Ik ben benieuwd
Dat is mooi nieuws.LED-Maniak schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:47:
Ik ben benieuwd
Ik kreeg net mailtje dat ik ze kon bestellen. Had weken geleden het formulier op de offline sales channel ngevuld en ik kon er nu max 3 gaan bestellen.LED-Maniak schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:47:
Ik ben benieuwd
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Iemand al bestelling geplaatst bij seeed? Alles vlot verlopen?
Ik heb mijn Sensecap daar besteld, ging allemaal volgens plan en afspraak. Je moet alleen nog invoerrechten betalen! Dus €100 extra met je er zeker bijtellen.bramb0 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:13:
Iemand al bestelling geplaatst bij seeed? Alles vlot verlopen?
Ik heb ik week 41 mijn bobcat300 besteld, met een levertijd van 12-20 weken. Dus met een beetje pech pas ergens eind feb of in april 2022 zal die dan bezorgt worden.
Is het dan nu geen betere keuze om een bobcat300 via MP/Ebay te kopen voor eur 1300-1500 ?
Of ga ik dat bedrag niet zo snel terug verdienen dan?
Ik zie een hotspot bij mij in de buurt (circa 500m) op een zelfde antenne hoogte als ik ga realiseren, (en deze hotspot heeft een 8dBi antenne) de afgelopen 3 maanden elke maand 28-30HNT binnen halen.
Kan ik een zelfde soort opbrengsten verwachten dan? Want dan is de keuze snel gemaakt, en kan ik in circa 2mnd dat aankoop bedrag van de bobcat eruit hebben.
Is het dan nu geen betere keuze om een bobcat300 via MP/Ebay te kopen voor eur 1300-1500 ?
Ik zie een hotspot bij mij in de buurt (circa 500m) op een zelfde antenne hoogte als ik ga realiseren, (en deze hotspot heeft een 8dBi antenne) de afgelopen 3 maanden elke maand 28-30HNT binnen halen.
Kan ik een zelfde soort opbrengsten verwachten dan? Want dan is de keuze snel gemaakt, en kan ik in circa 2mnd dat aankoop bedrag van de bobcat eruit hebben.
Hoi,
ff een vraagje.. Ik heb een Bobcat 300. Bij mij in de straat is er ook een helium miner van een ander.
Bij analyse blijkt dat als ik de bobcat 100m verder van de ander plaats, dat ik in een lege hex kom waardoor de transmit scale 1 wordt (is nu 0,5)
Is het mogelijk om de Miner te laten waar hij is (mijn huis) en hem opnieuw te registreren via mijn mobiel als ik 100m verder loop buiten mijn huis? Of gaan er vroeg of laat alarmbellen af bij Helium?
Mvg,
ff een vraagje.. Ik heb een Bobcat 300. Bij mij in de straat is er ook een helium miner van een ander.
Bij analyse blijkt dat als ik de bobcat 100m verder van de ander plaats, dat ik in een lege hex kom waardoor de transmit scale 1 wordt (is nu 0,5)
Is het mogelijk om de Miner te laten waar hij is (mijn huis) en hem opnieuw te registreren via mijn mobiel als ik 100m verder loop buiten mijn huis? Of gaan er vroeg of laat alarmbellen af bij Helium?
Mvg,
De release van POCv11 is helaas vaak uitgesteld waardoor nog niet met zekerheid te zeggen is of een 8DBI antenne nog goede resultaten gaat opleveren.Chris12 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:46:
Ik heb ik week 41 mijn bobcat300 besteld, met een levertijd van 12-20 weken. Dus met een beetje pech pas ergens eind feb of in april 2022 zal die dan bezorgt worden.
Ook als de resultaten halveren, dan lijkt het mij nog steeds een geode investering toch? Binnen 4mnd op break-even. Als ik tzt de nieuw geleverde bobcat300 dan ook weer verkoop, dan is het nog sneller winstgevend.
Waarom uberhaupt een bobcat met zo'n levertijd bestellen?Chris12 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:46:
Sensecaps krijg je eind december geleverd. Heltec ondertussen ook(30 werkdagen) en er komen nu veel meer leveranciers bij met stock.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Heb zelf eerder ook naar Bobcat gekeken omdat die een stuk beroemder was en de beoordelingen goed waren. Na meer verdieping over de echte verschillen kwam ik erachter dat er eigenlijk geen grote verschillen in performance zijn op de levertijd na.LED-Maniak schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:01:
[...]
Waarom uberhaupt een bobcat met zo'n levertijd bestellen?
Sensecaps krijg je eind december geleverd. Heltec ondertussen ook(30 werkdagen) en er komen nu veel meer leveranciers bij met stock.
Dat was een stukje onwetendheid indertijd.LED-Maniak schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:01:
[...]
Genoemde levertijden van die andere miners schuiven vaak ook nog wel eens een paar weken begreep ik.
Dus blijft mijn vraag nog steeds of het het waard is om nu een Bobcat300 op Marktplaats/Ebay te kopen, en dat ik ongeveer gelijke opbrengsten kan verwachten als de eerder beschreven hotspot.
Zojuist mijn verzendbevestiging van Heltec ook mogen ontvangen. Ben benieuwd.
Sensecaps worden toch pas eind december verstuurd? (Uit china)LED-Maniak schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:01:
[...]
Wanneer heb je deze besteld/betaald ? zelf heb ik er vorige week één besteldCave_Boy schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:10:
Zojuist mijn verzendbevestiging van Heltec ook mogen ontvangen. Ben benieuwd.
12 oktober 2021 - 1e contact via mail.teeuwj schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:02:
[...]
Wanneer heb je deze besteld/betaald ? zelf heb ik er vorige week één besteld
13 oktober 2021 - betaling via bank overschrijving
18 oktober 2021 - betaling via bank terug ontvangen. Direct contact opgenomen en kreeg uitleg dat er betalingen inderdaad teruggestuurd waren door de bank. Alternatief werd aangeboden en dat was Paypal betaling. Dit ook direct gedaan. Kreeg ook bevestiging van degene waar ik mee mailde.
21 oktober 2021 - officiële bevestiging van mijn bestelling.
4 november 2021 - tracking code ontvangen van degene waar ik mee mailde.
Update:
5 november 2021 - tracking code werkt en geeft aan waarschijnlijk bezorging komende dinsdag.
[ Voor 6% gewijzigd door Cave_Boy op 05-11-2021 05:31 ]
Dank voor het overzicht.Cave_Boy schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:31:
[...]
12 oktober 2021 - 1e contact via mail.
18 oktober 2021 - betaling via bank terug ontvangen. Direct contact opgenomen en kreeg uitleg dat er betalingen inderdaad teruggestuurd waren door de bank. Alternatief werd aangeboden en dat was Paypal betaling. Dit ook direct gedaan. Kreeg ook bevestiging van degene waar ik mee mailde.
Update:
5 november 2021 - tracking code werkt en geeft aan waarschijnlijk bezorging komende dinsdag.
Zelf 02-11 officiële bevestiging van mijn bestelling gehad , nog effe wachten op de tracking code dus
28-10 formulier ingevuld en op 3-11 mail om er max 3 te kunnen bestellen.zenith schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:07:
Heb gisteren het off-sale webformpje ingevuld voor de heltec, ben benieuwd wanner ik iets hoor.
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Ok thanks! Dan hou ik een beetje rekening ermee dat ik na het weekend wat ga horen.Wimlem schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:16:
[...]
28-10 formulier ingevuld en op 3-11 mail om er max 3 te kunnen bestellen.
Mag ik vragen hoe dit kan? mensen met een bevestiging van eind september hebben nog niet eens allemaal een tracking code, hoe kun je met een bestelling van 21 oktober dan wel al een tracking ccode en bezorgdatum hebben? Mijn bestelling is 26 oktober bevestigd maar ik weet dat ik nog tot december moet wachten...Cave_Boy schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:31:
[...]
12 oktober 2021 - 1e contact via mail.
Update:
Mijn Controllino miner verwacht ik in December, maar ik zou een antenne willen bestellen.
Heb een vraagje over de setup die ik best zal kiezen.
Ik woon langs het water, op ongeveer 20 meter hoogte (appartement).
Links van mij is er een heuvel, dus daarover geraken is wellicht niet mogelijk.

Op HotspotRF zie ik dat er een cluster van hotspots is, 10 tal kilometer verderop.
Mijn idee was nu om op deze te focussen met een directional antenna (geen omni, omdat er in de andere richtingen niet veel hotspots binnen bereik liggen.)
Is mijn gedachtengang correct? Of is die 10km te ver? Iemand ervaring met een directional antenna? Tips? Voorkeur voor dbi?
Met hoe meer miners je kan connecteren, hoe beter de opbrengst neem ik aan?

Op HotspotRF zie ik dat er een cluster van hotspots is, 10 tal kilometer verderop.
Mijn idee was nu om op deze te focussen met een directional antenna (geen omni, omdat er in de andere richtingen niet veel hotspots binnen bereik liggen.)
Is mijn gedachtengang correct? Of is die 10km te ver? Iemand ervaring met een directional antenna? Tips? Voorkeur voor dbi?
[ Voor 4% gewijzigd door Techmozz op 05-11-2021 13:26 ]
Heb je online besteld of stout via mailcontact gedaan?RektByMemes schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:20:
[...]
Mag ik vragen hoe dit kan? mensen met een bevestiging van eind september hebben nog niet eens allemaal een tracking code, hoe kun je met een bestelling van 21 oktober dan wel al een tracking ccode en bezorgdatum hebben? Mijn bestelling is 26 oktober bevestigd maar ik weet dat ik nog tot december moet wachten...
Mail je contactpersoon eens. Ik had hetzelfde.RektByMemes schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:20:
[...]
Mag ik vragen hoe dit kan? mensen met een bevestiging van eind september hebben nog niet eens allemaal een tracking code, hoe kun je met een bestelling van 21 oktober dan wel al een tracking ccode en bezorgdatum hebben? Mijn bestelling is 26 oktober bevestigd maar ik weet dat ik nog tot december moet wachten...
Komt je antenne hoger dan die heuvel of niet? Zoja dan is dat gunstig anders ja... dan is dat een behoorlijke demping.Techmozz schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:23:
Mijn Controllino miner verwacht ik in December, maar ik zou een antenne willen bestellen.
[Afbeelding]
Je hebt bij je simulatie geen cable loss ingevuld. Vergeet niet dat je die wel hebt. Het zal niet mega veel effect hebben maar geeft soms wel iets beter beeld.
10KM wordt vaak wel behaald. Ook met een antenne van 3dbi maar dat hangt veel af ven de situatie (hoogte en bebouwing etc.). 8dbi is een behoorlijke antenne. Heb je al een beetje gekeken of die 8dbi niet enorme nadelen kan veroorzaken als de update wordt uitgerold? Een 8dbi kan heel gunstig zijn maar kan ook ongunstig werken.
Het effect van de heuvel is zichtbaar op die foto. Je ziet dat er veel minder uitstraling is door die heuvel aan de rechterkantvan de foto. Daar is die heuvel gelegen, maar geen erg, want er zitten daar ook geen miners.Cave_Boy schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:22:
[...]
Komt je antenne hoger dan die heuvel of niet? Zoja dan is dat gunstig anders ja... dan is dat een behoorlijke demping.
Je hebt bij je simulatie geen cable loss ingevuld. Vergeet niet dat je die wel hebt. Het zal niet mega veel effect hebben maar geeft soms wel iets beter beeld.
10KM wordt vaak wel behaald. Ook met een antenne van 3dbi maar dat hangt veel af ven de situatie (hoogte en bebouwing etc.). 8dbi is een behoorlijke antenne. Heb je al een beetje gekeken of die 8dbi niet enorme nadelen kan veroorzaken als de update wordt uitgerold? Een 8dbi kan heel gunstig zijn maar kan ook ongunstig werken.
Mijn bedoeling is om tot bij die miners te geraken die links onderaan van mij op de kaart gelegen zijn.
Daarvoor lijkt het mij dus wellicht verstandiger om een directional antenna te nemen, om mij daar op te focussen. Ze liggen ook dichtbij de rivier waar ik naast woon, dus gaan ook laag gelegen zijn.
Heb je wat meer info over die update en nadeligheid van een 8dbi?
[ Voor 3% gewijzigd door Techmozz op 05-11-2021 16:37 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q6ZHOZeGDKWxKIU38007HZk4.jpg?f=user_large)
Vooral de manier zenden en ontvangen van heeft effect met een 8dbi antenne. Waarbij je met 3dbi zo goed als helemaal rond doet zenden en ontvangen heb je met een steeds hogere dbi antenne een meer gerichtere ovaal. Een richtantenne zou wel kunnen.
[ Voor 88% gewijzigd door Cave_Boy op 05-11-2021 17:12 . Reden: Plaatje zichtbaar gemaakt. ]
Via mail een offline bestelling geplaatst. Vragen voor levertijden worden echter gewoon beantwoord met: het wordt verzonden binnen 30 werkdagen. Die van jou zou dus in minder dan 2 weken moeten zijn verzonden, terwijl ik berichten zie op discord van mensen die tegen de 30 werkdagen aanzitten en nog steeds te horen krijgen dat het binnen 30 werkdagen wordt verstuurd. Wat heb je in die mails gezet dat het zo snel is gegaanCave_Boy schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:16:
[...]
Heb je online besteld of stout via mailcontact gedaan?
Haha ja ben dusver zelf ook verbaasd. Heb gewoon nette mails gedaan. Eerste mini teleurstelling heb ik nu wel. Fedex geeft nu aan bezorging 11-11.RektByMemes schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:28:
[...]
Via mail een offline bestelling geplaatst. Vragen voor levertijden worden echter gewoon beantwoord met: het wordt verzonden binnen 30 werkdagen. Die van jou zou dus in minder dan 2 weken moeten zijn verzonden, terwijl ik berichten zie op discord van mensen die tegen de 30 werkdagen aanzitten en nog steeds te horen krijgen dat het binnen 30 werkdagen wordt verstuurd. Wat heb je in die mails gezet dat het zo snel is gegaan
Zo te zien delen die van ons het vliegtuig.Cave_Boy schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 17:58:
[...]
Haha ja ben dusver zelf ook verbaasd. Heb gewoon nette mails gedaan. Eerste mini teleurstelling heb ik nu wel. Fedex geeft nu aan bezorging 11-11.
Hallo, zou iemand in kunnen schatten wat voor setups de persoon van deze wallet (13FAWgxc57wEE6Gbi3k9TLchtJjogF2DGp8hGkYgvXo8LnXuMzB) gebruikt. 13 hotspots die allemaal 2-5! HNT per dag draaien. Ben zeer nieuwsgierig haha
Edit. Bij nader inzien is dit waarschijnlijk een spoofer?
[ Voor 12% gewijzigd door beetj3 op 05-11-2021 22:28 ]
Wat mij als eerste opvalt is dat dit OG hotspots zijn van helium inc. Grote kans dat die nog te spoofen waren maar niet zomaar uit het netwerk te weren zijn(er is nog geen ban lijst).beetj3 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:13:
Hallo, zou iemand in kunnen schatten wat voor setups de persoon van deze wallet (13FAWgxc57wEE6Gbi3k9TLchtJjogF2DGp8hGkYgvXo8LnXuMzB) gebruikt. 13 hotspots die allemaal 2-5! HNT per dag draaien. Ben zeer nieuwsgierig haha
Daarnaast is de SNR erg hoog voor hotspots die zover uit elkaar staan. Dus of er zitten richtantennes bij, of ze staan gewoon naast elkaar in een ruimte met een zwakke antenne.
Op zich zijn de rewards niet gek als het hele goede setups zijn, maar zoveel setups in een dag operationeel? Dat is wel opvallend.
[ Voor 8% gewijzigd door LED-Maniak op 05-11-2021 22:49 ]
Omdat mijn buitenantenne nog niet binnen is, mijn binnen antenne op het dak geplakt. Daarna even een Discovery mode gedaan en 0 hotspots gevonden.
Zijn die standaard antennes zo beroerd? Moet wel eerlijk toegeven dat de hotspots niet om de hoek liggen (2,5km de eerste).
2,5km is niet niks maar je ziet op veel setups dat de standaard antenne dat toch wel prima kan halen. Meestal rond de 10km met normale hoogte (pakweg 5 meter) en bebouwing is wat ik vaak zie. Is het niet nog gewoon ontdekken? Heb je veel hoge gebouwen of iets in de buurt ?DoeEensGek schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 09:43:
Omdat mijn buitenantenne nog niet binnen is, mijn binnen antenne op het dak geplakt. Daarna even een Discovery mode gedaan en 0 hotspots gevonden.Zijn die standaard antennes zo beroerd? Moet wel eerlijk toegeven dat de hotspots niet om de hoek liggen (2,5km de eerste).
Nee. Hoogstens de kerktoren, maar zelfs die is al pakweg een 500 meter bij mijn vandaan. Daarbuiten allemaal platteland. Valt me wel op dat er maar een lullig kabeltje aan zo'n standaard antenne zit.Cave_Boy schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 09:47:
[...]
2,5km is niet niks maar je ziet op veel setups dat de standaard antenne dat toch wel prima kan halen. Meestal rond de 10km met normale hoogte (pakweg 5 meter) en bebouwing is wat ik vaak zie. Is het niet nog gewoon ontdekken? Heb je veel hoge gebouwen of iets in de buurt ?
Discovery mode is beroerd. Hecht er geen waarde aan.DoeEensGek schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 09:43:
Omdat mijn buitenantenne nog niet binnen is, mijn binnen antenne op het dak geplakt. Daarna even een Discovery mode gedaan en 0 hotspots gevonden.Zijn die standaard antennes zo beroerd? Moet wel eerlijk toegeven dat de hotspots niet om de hoek liggen (2,5km de eerste).
Oké maar 0 witnesses is ook niet heel best.LED-Maniak schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 10:05:
[...]
Discovery mode is beroerd. Hecht er geen waarde aan.
Ik heb ook gemerkt dat discovery-mode heel wisselvallig werkt. Soms zijn er 180 responses, soms 30 en soms 0.DoeEensGek schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 09:43:
Verder heb ik het volgende ervaren:
- Discovery-mode werkt vaak pas na 1 tot 3 dagen zodra een nieuwe hotspot is geplaatst. Dat geld ook wanneer er een nieuw WAN ip wordt gebruikt.
- Als de portforwarding niet in orde is mislukt je sessie of krijg je 0 responses.
- Als de miner niet volledig gesynct is krijg je 0 responses.
Gisterenavond was er trouwens ook een storing met Discovery-mode, dat moet nu wel opgelost zijn.
Ik heb een vraag over de plaatsing van mijn buiten antenne (lengte 1m)
Ik kan deze of op de dakkapel zetten, waarbij de antenne dan op een paal van 80cm vast wordt gezet en dan circa 50cm over de daknok heen kan ontvangen/zenden.
Of ik kan de antenne aan de zijgevel vast zetten vlak onder de nok, waarbij de antenne dan circa 70cm over de daknok heen kan ontvangen/zenden.
Het plaatsen/monteren op de dakkapel is zonder veel moeite, daar kan ik gemakkelijk op/bij.
Echter het plaatsen op de zijgevel is nog al wat gedoe om daar goed bij te komen en ook om de LRM400 antenne kabel daar te krijgen (gat boren door binnen en buiten muur, van buiten af waarbij ik of over de nok heen moet hangen of een rolsteiger moet huren), en ook de muurhouder vast te zetten waarop de antenne bevestigd moet worden. En daarna nog het goed afmonteren/tapen etc.
Hoeveel zou die 20-25cm extra hoogte uithalen?
De totale hoogte is 12.5-13m in beide gevallen, dus niet veel verschil.
Wellicht dat ik in dat geval de paal van 80cm beter wat kan verlengen naar 1-1.2m
Ik kan deze of op de dakkapel zetten, waarbij de antenne dan op een paal van 80cm vast wordt gezet en dan circa 50cm over de daknok heen kan ontvangen/zenden.
Of ik kan de antenne aan de zijgevel vast zetten vlak onder de nok, waarbij de antenne dan circa 70cm over de daknok heen kan ontvangen/zenden.
Het plaatsen/monteren op de dakkapel is zonder veel moeite, daar kan ik gemakkelijk op/bij.
Echter het plaatsen op de zijgevel is nog al wat gedoe om daar goed bij te komen en ook om de LRM400 antenne kabel daar te krijgen (gat boren door binnen en buiten muur, van buiten af waarbij ik of over de nok heen moet hangen of een rolsteiger moet huren), en ook de muurhouder vast te zetten waarop de antenne bevestigd moet worden. En daarna nog het goed afmonteren/tapen etc.
Hoeveel zou die 20-25cm extra hoogte uithalen?
De totale hoogte is 12.5-13m in beide gevallen, dus niet veel verschil.
Wellicht dat ik in dat geval de paal van 80cm beter wat kan verlengen naar 1-1.2m
Het feit dat je antenne boven je nok gaat uitsteken geeft het meeste effect. Dat dit nog een 20 cm meer is zal wel effect hebben maar hooguit voor ver gelegen hotspots.
Ik zou beginnen met dakkapel en een zo lang mogelijke buis pakken. Als je die buis op 2 plekken kan bevestigen met afdoende afstand van elkaar (denk aan 50 cm afstand en meer) dan kan de buis echt wel een stuk langer dan die 80 cm.
Ik zou beginnen met dakkapel en een zo lang mogelijke buis pakken. Als je die buis op 2 plekken kan bevestigen met afdoende afstand van elkaar (denk aan 50 cm afstand en meer) dan kan de buis echt wel een stuk langer dan die 80 cm.
Bedankt voor de reactie. Ik heb een dakvoet besteld waarin 4x 30*30 tegel in kan, met een mast van 120cm hoog.
Hiermee steekt de vrijwel de hele antenne dan boven de nok uit.
Hiermee steekt de vrijwel de hele antenne dan boven de nok uit.
Aan iedereen die een Sensecap heeft, ik heb vandaag een copy gemaakt van de SD kaart en deze copy weggeschreven naar een scandisk extreme pro kaartje.
Was kinderlijk eenvoudig en heb het oude kaartje nu als reserve liggen 'in case off'
Was kinderlijk eenvoudig en heb het oude kaartje nu als reserve liggen 'in case off'
Dat is zeker een goed idee!janjanssenenzo schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:59:
Aan iedereen die een Sensecap heeft, ik heb vandaag een copy gemaakt van de SD kaart en deze copy weggeschreven naar een scandisk extreme pro kaartje.
Als het goed is krijg ik maandag mn heltecs binnen die ik eind september heb besteld. Kreeg ineens duane verzoek, lekkere communicatie daar.
[ Voor 15% gewijzigd door green-tea op 06-11-2021 20:54 ]
Ja excuses, helaas is cloudflare niet voldoende om de bots tegen te gaan, binnenkort maar even met ze bellen.Chris12 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:24:
[...]
Weer bereikbaar.
Bedoel jij deze:
Levert dit, behalve een back-up, enige andere voordelen op?green-tea schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 20:52:
[...]
Dat is zeker een goed idee!
Als het goed is krijg ik maandag mn heltecs binnen die ik eind september heb besteld. Kreeg ineens duane verzoek, lekkere communicatie daar.
Geen merkbare verschillen echter heb ik op Discord nogal wat problemen gezien die middels een reflash of vervanging van de sd kaart werden opgelost. Aantal schrijfacties zouden een zwak punt zijn omdat sensecap de standaard scandisk kaartjes gebruikte...melvinnie schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 21:25:
[...]
Levert dit, behalve een back-up, enige andere voordelen op?
Het zijn natuurlijk allemaal maar verhalen maar voor €20 ga ik geen risico nemen. 1 dag niet online kost me meer....
Zijn er hier al mensen met heltec miners?
Die van mij zijn net in Belgie aangekomen dus zullen maandag of dinsdag worden afgeleverd
Die van mij zijn net in Belgie aangekomen dus zullen maandag of dinsdag worden afgeleverd
Is het makkelijk en handig om een backup van een Heltec te maken?
Vermoed dat de komende week behoorlijk wat Heltec miners bezorgd worden in dit topic.
Vermoed dat de komende week behoorlijk wat Heltec miners bezorgd worden in dit topic.
Heb je nog inklaringskosten oid?LED-Maniak schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:20:
Nee want die gebruikt eMMC. Veel betrouwbaarder dan SD dus op zich geen reden om te backuppen.Cave_Boy schreef op zondag 7 november 2021 @ 07:07:
Is het makkelijk en handig om een backup van een Heltec te maken?
Vast wel. Die krijg je bij FedEx achteraf.
Happy ATH: $59,- op binance
Dit gaat lekker zo! Ben benieuwd naar de Heltecs!
Zijn er eigenlijk noemenswaardige verschillen tussen een bobcat en heltec miner?
Volgens mij zijn er tussen alle miners geen echte verschillen. Draaien feitelijk allemaal dezelfde mining software en is de werking hetzelfde. Meer ram heeft geen enkel nut daar de software maar 1 GB ongeveer gebruikt. Cpu kracht... bijna alle miners draaien op een pi 4, een eventuele snellere Cpu gaat er echt niet voor zorgen dat je miner sneller gaat minen. Enige mogelijke verschillen zijn volgens mij....Chris12 schreef op zondag 7 november 2021 @ 19:09:
Zijn er eigenlijk noemenswaardige verschillen tussen een bobcat en heltec miner?
- aantal dbi standaard antenne, wat feitelijk teniet wordt gedaan als je een buitenantenne gaat plaatsen wat je ook moet doen wil je een beetje dekking/opbrengst hebben
- eventuele software extra's naast de standaard helium mining software. Zo heeft sensecap wel echt een voordeel in mijn ogen door een dashboard aan te bieden waarop je de echte status van je miner of miners kunt volgen.
Er zit natuurlijk wel een verschil in bouwkwaliteit en zeker niet alle miners draaien op een raspberry pi.
Sommige hotspots hebben een SD-Kaart(berucht om kapot te gaan), terwijl andere gebruik maken van eMMC.
Ondertussen hebben de meeste wel een dashboard, al is die van sensecap wel erg fijn en overzichtelijk.
Sommige hotspots hebben een SD-Kaart(berucht om kapot te gaan), terwijl andere gebruik maken van eMMC.
Ondertussen hebben de meeste wel een dashboard, al is die van sensecap wel erg fijn en overzichtelijk.
Ja heltec hier!LED-Maniak schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 23:20:
Let even op met de kabel aansluiting van de antenne! Dit is geen gewone sma maar rp-sma.
Voorderest heeft de dashboard niet veel bijzonders. Je kan zien of hij nog synct. Gewoon de data kaal voorderest niet speciaal.
Inlog wachtwoord is laatste 6 cijfers/letters van je mac adres, niet je wifi mac adres, de andere die onder op je heltec staat.
Gisteren hier trouwens aangesloten op de kabel in plaats van wifi. Had niet idee dat wifi slecht deed, maar bedoeling was eigenlijk bekabeld. En de ziggo routers zijn k.t.

[ Voor 12% gewijzigd door DoeEensGek op 08-11-2021 10:31 ]
RP-SMA is zo'n beetje de standaard. Sensecap heeft dat ook. Verplichting om door FCC te komen geeft heltec zelf aan.
Heb je al geprobeerd de hotspot te voeden via de USB-C aansluiting?
Heb je al geprobeerd de hotspot te voeden via de USB-C aansluiting?
Al ontvangen?SultanPindakaas schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:27:
Zijn er hier Helium miners?
Ik heb namelijk de Nebra Indoor Miner besteld en vroeg mezelf af of er hier miners aanwezig zijn?
Op de miner map zie ik dat er best wat mensen online zijn.
Ik heb zelf ook besteld op 12 april (voor middernacht, dus batch 4) bij Distrelec. Batch 4 zou in oktober worden verzonden door Nebra. Het is nu al ruim een week in november en er is geen update vanuit Nebra. Distrelec ben ik de hele ochtend aan het bellen, maar ze nemen niet op... Gaat lekker zo.

[ Voor 32% gewijzigd door Younes op 08-11-2021 11:55 ]
...en waarom?
Hi all,
Ik heb een Helium miner, al een tijdje staan en heeft altijd goed gedraaid tot vorige week. Toen liep hij ineens volledig vast. Hij draaide i.p.v. 60 blocks per uur nog maar 46/55 blocks per uur. daarom is zijn achterstand inmiddels stevig opgelopen tot iets van 450 blocks en zijn de revenues 0 geworden.
het lijkt erop dat er ergens iets veranderd is waardoor er wel verbinding is maar deze simpelweg achterloopt.
Ik heb in de plaatjes wat details gedeeld over mijn Miner en wat ik als uitkomsten heb.
De oplossing krijgt de eerste 4 nieuwe HNT opgestuurd.:strip_exif()/f/image/NMUpzsLzPwGeXvskPZxhSU7a.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zvSNnzCWAD9PV223zZNgjsRn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1xos4zGeVAzYsSwjCOIsW1F9.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een Helium miner, al een tijdje staan en heeft altijd goed gedraaid tot vorige week. Toen liep hij ineens volledig vast. Hij draaide i.p.v. 60 blocks per uur nog maar 46/55 blocks per uur. daarom is zijn achterstand inmiddels stevig opgelopen tot iets van 450 blocks en zijn de revenues 0 geworden.
het lijkt erop dat er ergens iets veranderd is waardoor er wel verbinding is maar deze simpelweg achterloopt.
Ik heb in de plaatjes wat details gedeeld over mijn Miner en wat ik als uitkomsten heb.
De oplossing krijgt de eerste 4 nieuwe HNT opgestuurd.
:strip_exif()/f/image/NMUpzsLzPwGeXvskPZxhSU7a.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zvSNnzCWAD9PV223zZNgjsRn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1xos4zGeVAzYsSwjCOIsW1F9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wvck4e7a3FNcmIaF8D0xmga8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 106% gewijzigd door MoodnocNL op 08-11-2021 20:10 ]
Aanvullend:
Eerst stond de miner op mijn ubiquiti schijfjes wifi te draaien en sinds het wegvallen van de inkomsten heb ik hem nu aan een cat5 hangen.
Quicksync (fastsync) uitgevoerd maar direct door het draaien van minder dan 60 blocks per uur in de achterstand.
Eerst stond de miner op mijn ubiquiti schijfjes wifi te draaien en sinds het wegvallen van de inkomsten heb ik hem nu aan een cat5 hangen.
Quicksync (fastsync) uitgevoerd maar direct door het draaien van minder dan 60 blocks per uur in de achterstand.
Ik ben benieuwd of dit de sterk schommelende rewards zal verhelpen...@here Seed Nodes Update / Peerbook Issue Identified
The core developers have identified an issue with seed nodes not being able to correctly share Peerbook data with each other. As the network expands, Hotspots use Seed Nodes to find out about peers that are not in its local Peerbook. This fix (that is currently rolling out across Seed Nodes over the next few hours), should help Hotspots to be able to find other nodes in the network. This issue has likely been present in the network for a few months now but now directly affecting the fleet as the network continues to expand.
Practically speaking, this should improve Witness and Challengee receipt delivery to Challengers and potentially allow for more witnesses and more beacons to be recorded on chain. This may affect rewards as more Hotspots are rewarded for witnessing.
We are also adding several Seed Nodes to keep up with the growth of the Hotspot fleet. This is something we'll continue to do until Light Hotspots are a reality.
None of these changes require Hotspot owner or Maker intervention as most seed nodes are accessed via DNS (seeds.helium.io). We should see the impact of this change over the next day or two.
van welke batch is je sensecap? bij 1 partij (production time 20210721 of die periode) schijnen brakke sd kaartjes ingegaan te zijn. Dan kan die de blocks niet goed wegschrijven.MoodnocNL schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:43:
Aanvullend:
[ Voor 3% gewijzigd door KKC op 08-11-2021 21:00 ]
20210728, dus wel in de buurt.. wat zou ik daarmee kunnen of moeten?
contact met sensecap opnemen (https://www.sensecapmx.com/contact-us/), en zorgen dat ze je een nieuwe image sturen die je op een sd card kan wegschrijven die je zelf koopt.MoodnocNL schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:41:
20210728, dus wel in de buurt.. wat zou ik daarmee kunnen of moeten?
Weer dezelfde vraag: waarom bobcat? 10-20 weken wachten?zenith schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:56:
Zojuist een bobcat 300 besteld! Nu nog een paar weken wachten!
In Januari kan je een sensecap en een heltec hebben. Of een Milesight. Wellicht een COTX
Met 10 weken wachten loop je dus mooi 10*7*0.5*42$ = 1470$ mis.
[ Voor 14% gewijzigd door LED-Maniak op 08-11-2021 23:22 ]
Op zich een goede vraag, ik heb wat research gedaan en wilde eerst de Heltec route pakken afgelopen week . Nog geen response voor het offline sales docje na een week, ook niet op rechtstreekse mailtjes dus dan heb ik mijn best gedaan.LED-Maniak schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:19:
[...]
Weer dezelfde vraag: waarom bobcat? 10-20 weken wachten?
In Januari kan je een sensecap en een heltec hebben. Of een Milesight. Wellicht een COTX
Met 10 weken wachten loop je dus mooi 10*7*0.5*42$ = 1470$ mis.
Die COTX heeft een SD card, daar ben ik niet zo'n fan van (heb veel tijd verloren in het verleden met pi's en kapotte sd cards).
De overige indoor hotspots hebben 2-3dbi antennes en soms aparte adapters/verloopjes qua voedingen om op DC voltage te komen. De bobcat heeft een 4dbi antenne. Dat is voor mij het wachten waard (ook al duurt het wel erg lang).
Voor wat betreft gemiste inkomsten, jammer dan. Heb weinig behoefte aan een bobcat die qua prijs 3x over de kop gaat (principe kwestie). De meeste miners die je besteld staan voor Februari-Maart qua doorlooptijd dus dat matched redelijk met de bobcat.
Sterke voorkeur voor een greenfield miner.
Ik ben nieuw op het gebied van minen en wil ook een helium miner gaan aanschaffen, wat is op dit moment de beste optie kwa terugverdientijd en welke binnen een paar weken leverbaar is?
Thanks alvast!:)
Thanks alvast!:)
Heb je al een paar posts boven je gekeken? Dit wordt elke dag besproken.
Verkijk je niet op de bijgeleverde antenne. Deze zijn vaak niet al te goed en met indoor antennes verdien je al snel de helft minder dan een fatsoenlijke(outdoor) antenne.zenith schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 07:13:
[...]
De overige indoor hotspots hebben 2-3dbi antennes en soms aparte adapters/verloopjes qua voedingen om op DC voltage te komen. De bobcat heeft een 4dbi antenne. Dat is voor mij het wachten waard (ook al duurt het wel erg lang).
[ Voor 78% gewijzigd door LED-Maniak op 09-11-2021 08:52 ]
Ok thanks, misschien dat ik op termijn wel naar een outdoor ga, even kijken hoe het zich ontwikkeld. Heb vroeger ook een 27MC met packetradio op een 5 meter steigerpijp en 4 meter lange gpa antenne gehad.LED-Maniak schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:49:
Heb je al een paar posts boven je gekeken? Dit wordt elke dag besproken.
[...]
Verkijk je niet op de bijgeleverde antenne. Deze zijn vaak niet al te goed en met indoor antennes verdien je al snel de helft minder dan een fatsoenlijke(outdoor) antenne.
In hoeverre kan je eigenlijk een hotspot van z'n eigenlijke echte locatie instellen? Ik houd een aantal hotspots bij mij in de buurt in de gaten al een maandje ofzo, en nu zie ik dat er eentje daarvan een stuk is opgeschoven sinds afgelopen weekend.
Van deze verschoven hotspot weet ik ook de echte locatie waar die antenne fysiek gestationeerd is, en waar die nu staat (ik denk zo'n 150-200m verder) dat is midden in een weiland.
Zou de eigenaar deze hotspot verschoven hebben om mooi in z'n eentje in een hexagon te zitten? En heeft dat meer voordeel dan? Want de hotspots binnen die betreffende hexagon zaten al 300+ meter uit elkaar (en hebben een transmit scale 1.00).
Van deze verschoven hotspot weet ik ook de echte locatie waar die antenne fysiek gestationeerd is, en waar die nu staat (ik denk zo'n 150-200m verder) dat is midden in een weiland.
Zou de eigenaar deze hotspot verschoven hebben om mooi in z'n eentje in een hexagon te zitten? En heeft dat meer voordeel dan? Want de hotspots binnen die betreffende hexagon zaten al 300+ meter uit elkaar (en hebben een transmit scale 1.00).
Je mag verschuiven wat je wil op dit moment. Als je te ver gaat dan beginnen je signalen invalid te worden.
[ Voor 7% gewijzigd door LED-Maniak op 09-11-2021 09:47 ]
Klopt, ook 3 weken geleden vervangen.KKC schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:54:
[...]
van welke batch is je sensecap? bij 1 partij (production time 20210721 of die periode) schijnen brakke sd kaartjes ingegaan te zijn. Dan kan die de blocks niet goed wegschrijven.
Het is dat de koers zo ongelofelijk omhoog gesprongen is want anders was de opbrengst echt dramatisch geweest afgelopen dagen.... Activiteit is echt waanzinnig laag...
Om te beoordelen of ik het de investering waard vind heb ik eens gekeken wat de miners in mijn hex en de omliggende hexen doen. Er zijn grote verschillen tussen de 16 dichstbijzijnde miners. De best presterende is ~43 HNT per 30 dagen, de slechste ~0.33 HNT per 30 dagen. Vervolgens heb ik gekeken naar de antenne dbi en hoogte. Dat geeft een duidelijk beeld: hogere antenne en 8 dbi geeft het beste resultaat. Er zit er een met 12 dbi, op 5 m hoogte, en deze komt niet verder dan 7.55 HNT/30 dgn. Bijne elke mider met de antenne op minstens 10m zit boven de 10HNT/30 dgn. De Transit scale is een minder goede voorspeller van de inkomsten. De best en slechtst verdienende miner hebben dezelfde scale van 0.76. Over die transit scale heb ik nog een vraag. Alle 5 de miners in mijn hex hebben dezelfde scale, als ik mijn miner erbij zet gaat deze transit scale dan omlaag? Kan ik beter in een hex gaan zitten waar de miners een hogere transit scale hebben?
De heltec hotspots zijn binnen!
Prachtige kastjes. Zien er mooier en steviger uit dan sensecaps (voelen ook twee keer zo zwaar)
Prachtige kastjes. Zien er mooier en steviger uit dan sensecaps (voelen ook twee keer zo zwaar)
Top! Ik ben gezellig aan met mailen met Anne van Heltec, ze noemt me al 'friend' dus dat schept vertrouwen! Hoe lang zat er bij jou tussen betalen en ontvangen?LED-Maniak schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:05:
19 september betaald, vandaag ontvangen.Freezem schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:27:
[...]
Top! Ik ben gezellig aan met mailen met Anne van Heltec, ze noemt me al 'friend' dus dat schept vertrouwen! Hoe lang zat er bij jou tussen betalen en ontvangen?
Elke chinees noemt je my friend
Nog bijzondere plannen ermee? Of gooi je ze straks op marktplaats?LED-Maniak schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:05:
Deze worden netjes geinstalleerd.
Als test ga ik een sensecap en een heltec naast elkaar plaatsen(zoals ik ook met ideetron en mcgill antennes heb gedaan). Dan kunnen we zien hoe ze presteren. Zou geen verschil moeten maken.
Als test ga ik een sensecap en een heltec naast elkaar plaatsen(zoals ik ook met ideetron en mcgill antennes heb gedaan). Dan kunnen we zien hoe ze presteren. Zou geen verschil moeten maken.
Zijn er nog merken die orders accepteren behalve bobcat?
Heltec via de e-mail accepteert orders. Momenteel is het volgens mij dat de maximale wachttijd 30 dagen is.Zackito schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:04:
Zijn er nog merken die orders accepteren behalve bobcat?
Heeft iemand een goede site om antennes te kopen voor mijn (komende) Linxdot miner?
https://webshop.ideetron.nl/SDBF0.5-868-60Wessel0101 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:57:
Heeft iemand een goede site om antennes te kopen voor mijn (komende) Linxdot miner?
Thanks! Wat zou een goede antenne zijn voor in een appartementencomplex? wil hem buiten op het balkon hangen, 1 hoog, is 6,5 DBI een goeie keuze? of minder dbi?
Dat ligt aan je verdere omgeving.
Veel bebouwing? Dan kan je naar 3dBi.
Vrij zicht? Dan is 6.5dBi een prima keus.
Veel bebouwing? Dan kan je naar 3dBi.
Vrij zicht? Dan is 6.5dBi een prima keus.
Let op dat het 30 werkdagen + verzending isCave_Boy schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:46:
[...]
Heltec via de e-mail accepteert orders. Momenteel is het volgens mij dat de maximale wachttijd 30 dagen is.
En bij mij gaven ze aan dat je er 3 moest bestellen. Meer of minder kon niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Barrybobslee op 10-11-2021 08:21 ]
Ik heb sinds gister ook een Heltec miner draaien, althans de Heltec is nu nog aan het syncen.
Is er ergens te zien hoeveel procent de sync inmiddels heeft doorlopen? Ik kan dat nergens vinden in de helium app.
Ik zie de Heltect miner inmiddels al wel in de helium explorer website, maar nog niet bij Hotspotty.
Moet de antenne erop aangesloten zijn om de sync te kunnen voltooien, of zou dat niks uit mogen halen?
Voor het gemak staat de Heltec nu naast mij op het bureau tot de sync is afgelopen, ipv op de beoogde plaats op zolder (welke wat lastig is om te bereiken).
Is er ergens te zien hoeveel procent de sync inmiddels heeft doorlopen? Ik kan dat nergens vinden in de helium app.
Ik zie de Heltect miner inmiddels al wel in de helium explorer website, maar nog niet bij Hotspotty.
Moet de antenne erop aangesloten zijn om de sync te kunnen voltooien, of zou dat niks uit mogen halen?
Voor het gemak staat de Heltec nu naast mij op het bureau tot de sync is afgelopen, ipv op de beoogde plaats op zolder (welke wat lastig is om te bereiken).
Let op:
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.
Referralcodes gebruiken en het aanbieden van producten is hier niet toegestaan.